Het is natuurlijk de schuld van die rouwstoet die had niet langs die school moeten rijden.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 08:07 schreef iehlaak het volgende:
[..]
Samenvatting:
• Nabestaande krijgt dreigmail.
• Marokkaanse docente is kwaad op nabestaande omdat deze het incident openbaar maakt.
• Marokkaantjes ontkennen alles.
• Nabestaande wordt erg vervelend ontvangen. De directeur vindt dit echter hartelijk [sic!].
• School zegt dat de gebaren alleen verkeerd zijn geīnterpreteerd.
• De school is erg teleurgesteld over de media-aandacht
Alles wat mis is met de Marokkaanse immigranten in een kort bericht. Het lijkt bijna een sketch.
Het blijkt dat de kinderen van groep 7 die beschuldigt werden het idd niet hebben gedaan. Het was een andere groep die bij het hek stond. De nabestaanden hebben dus in eerste instantie de verkeerde kinderen aangewezen en de directeur geloofde dus terecht in de onschuld van die kinderen.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 13:18 schreef shomila het volgende:
[..]
Het is natuurlijk de schuld van die rouwstoet die had niet langs die school moeten rijden.
Ik snap dit dus echt niet, waarom wordt er nu naar allerlei smoesje gezocht om vooral niet de schuld bij die kinderen te leggen.
Wat is er mis mee om te laten zien dat je dit afkeurt en niks geen andere dingen erbij halen.
Die media aandacht had er niet geweest als die kinderen dat niet gedaan hadden.
Hier wordt ik dus heel moedeloos van.
Er zit maar 1 ding op.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 08:07 schreef iehlaak het volgende:
[..]
Samenvatting:
• Marokkaanse docente is kwaad op nabestaande omdat deze het incident openbaar maakt.
• Nabestaande wordt erg vervelend ontvangen. De directeur vindt dit echter hartelijk [sic!].
Alles wat mis is met de Marokkaanse immigranten in een kort bericht. Het lijkt bijna een sketch.
Dus tijdens de eerstvolgende islamtische viering zetten we een groep nederlands daar voor de deur.quote:We willen de islamitische feesten uitbundig vieren.
Dus je wilt je verlagen naar het niveau van die jochies? Zieligquote:Op zaterdag 25 juni 2011 13:32 schreef TimeJumper het volgende:
[..]
Er zit maar 1 ding op.
Dit staat op hun website
[..]
Dus tijdens de eerstvolgende islamtische viering zetten we een groep nederlands daar voor de deur.
eens kijken hoe dat ontvangen word.
Als er word geklaagd dan reageren zoals omschreven word in de samenvatting, opgelost.
Hun opkrikken naar ons niveau mislukt al 40+ jaar. Dus zo gek is dat voorstel nog niet.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 13:36 schreef Doler12 het volgende:
[..]
Dus je wilt je verlagen naar het niveau van die jochies? Zielig
quote:Op zaterdag 25 juni 2011 13:43 schreef Doler12 het volgende:
[..]
Wat heeft dit nou met Moslims te maken?
quote:Alle kinderen zitten op de islamitische basisschool Bilal.
quote:Moslimjongens in islamitische dracht. Een moslim (Arabisch: , moeslim, ... Meestal wordt met een moslim een aanhanger van de islam bedoeld
http://www.rtl.nl/%28/act(...)uis-burgemeester.xmlquote:
Dat was een incidentje.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 13:53 schreef Doler12 het volgende:
[..]
http://www.rtl.nl/%28/act(...)uis-burgemeester.xml
Jongeren zit op een een Christelijke school en zijn ook Christen. Alle Christen het land! Leeft wel makkelijk he, zo simpel denken?
Die onzin van jou heeft helemaal niks met dit onderwerp te maken.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 13:58 schreef remlof het volgende:
Ik heb op een Christelijke Basisschool gezeten. Sindsdien weet ik zeker dat ik atheīst ben
quote:Op vrijdag 24 juni 2011 13:40 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Leg mij dan eens uit waarom iedere keer het tegendeel bewezen wordt door daden en het geloof er bij wordt gehaald om deze daden goed te praten?Ik kan het haast niet geloven, maar ben je nou echt zo achterlijk? Of loop je gewoon te trollen?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het geloof wordt er helemaal niet bijgehaald om de daden van deze jochies goed te praten. Ook niet een klein beetje en ook niet een heel klein beetje.
Tering wat ben jij achterlijk echt misselijkmakend die stompzinnigheid
De teksten uit de Koran werden er door betreffende user bijgehaald om aan te tonen dat die kutjochies niet handelen uit naam van de Islam... Of dat werkelijk zo is, is uiteraard nog maar de vraag, maar de hele post waar jij op reageerde staat in ieder geval TOTAAL LOS van het goedpraten van misdragingen
Krekker is de bom!
Ja en wanneer iemand die jou dierbaar is op straat door een autochtone Nederlander in elkaar wordt geslagen, dan sla jij uiteraard de volgende dag een willekeurige autochtone Nederlander in elkaar, eentje die totaal niks met het gebeuren te maken heeft! Toch? Dat zal 'm leren!quote:Op zaterdag 25 juni 2011 13:32 schreef TimeJumper het volgende:
[..]
Er zit maar 1 ding op.
Dit staat op hun website
[..]
Dus tijdens de eerstvolgende islamtische viering zetten we een groep nederlands daar voor de deur.
Als er word geklaagd dan reageren zoals omschreven word in de samenvatting, opgelost.
Nee de "westerse" aanpak werkt lekker.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 13:36 schreef Doler12 het volgende:
[..]
Dus je wilt je verlagen naar het niveau van die jochies? Zielig
Ja inderdaad, met de harde hand de DADERS (en evt. ouders) aanpakken.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 16:43 schreef TimeJumper het volgende:
[..]
Gewoon met harde rechtvaardige hand.
En werkstraf? Neuh, gewoon die ouders een flinke financiele geldboete geven, dat zal de druk er thuis flink opzetten.
Nah waar haal je dat nou weer vandaan? Je verzint er maar wat bijquote:Op zaterdag 25 juni 2011 16:30 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Ja en wanneer iemand die jou dierbaar is op straat door een autochtone Nederlander in elkaar wordt geslagen, dan sla jij uiteraard de volgende dag een willekeurige autochtone Nederlander in elkaar, eentje die totaal niks met het gebeuren te maken heeft! Toch? Dat zal 'm leren!
Waar ik dat vandaan haal?quote:Op zaterdag 25 juni 2011 16:49 schreef TimeJumper het volgende:
[..]
Nah waar haal je dat nou weer vandaan? Je verzint er maar wat bij![]()
Eerder werd al door iemand gemeld dat het nog niet zo zeker was of die jongeren wel van die school afkomstig waren.
Kijk er moet eerst wel vastgesteld worden welke jongeren het nou waren.
Ik ga natuurlijk niet belachelijk een random iemand "terugpakken", belachelijk gewoon.
Trouwens ik wil mensen niet terugpakken maar een duidelijke les meegeven.
Maar denk je nou echt dat een werkstraf gaat helpen bij dit soort jongeren?
Die al zo ver over deze waarden en normen heengaan, een beetje groffe gebaren en dingen roepen tijdens een begrafenisstoet![]()
Dan kom je er niet meer met een pedagogisch praatje hoor.
Ik zeg maar zo, als praten niet meer helpt, helpen alleen maar daden en dan bedoel ik geen lullig werkstrafje wat "incognito" uitgevoerd kan worden.
Maar goed, als je niet bedoelde dat de groep Nederlanders stennis moet gaan schoppen bij die school heb ik niks gezegd.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 13:32 schreef TimeJumper het volgende:
[..]
Er zit maar 1 ding op.
Dit staat op hun website
[..]
Vooralsnog ging ik er in dit topic vanuit dat de "daders" dus inderdaad op die school zaten.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 16:30 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Ja en wanneer iemand die jou dierbaar is op straat door een autochtone Nederlander in elkaar wordt geslagen, dan sla jij uiteraard de volgende dag een willekeurige autochtone Nederlander in elkaar, eentje die totaal niks met het gebeuren te maken heeft! Toch? Dat zal 'm leren!
Dan heb ik jouw reactie in eerste instantie gewoon verkeerd begrepenquote:Op zaterdag 25 juni 2011 18:08 schreef TimeJumper het volgende:
[..]
Vooralsnog ging ik er in dit topic vanuit dat de "daders" dus inderdaad op die school zaten.
(in deze discussie ging ik daarvan uit, als ik daadwerkelijk actie zou willen ondernemen zou ik er eerst 100% zeker van willen zijn en niet afgaan op een krantenbericht, dit effe ter toevoeging)
Dus ik zou niet zomaar bij die school gaan staan![]()
Maar alleen als die kinderen daadwerkelijk daar op school zaten en daadwerkelijk werden "verdedigd" door de schoolleiding.
Maar afijn, dat is hier helemaal nu niet terzake.
En inderdaad het is zeker niet mijn uitgangspunt allochtoon tegen autochtoon ( had ik misschien wat breder moeten formuleren)
Als de types die de begrafenis hebben verstoord van marrokaanse afkomst waren en eens flink onder handen werden genomen over normen en waarden door mede marrokanen, mede-turken of wat dan ook, is mij allemaal best.
Het draait er mij maar om dat er een signaal/maatregel vanuit de samenleving moet worden gegeven waaruit blijkt dat dit onacceptabel is.
En met halfzachte maatregelen kom je er niet.
Hoe? Dan? What. The. Fuck.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 08:07 schreef iehlaak het volgende:
[..]
Samenvatting:
Ik ben bang dat als dit voort blijft gaan er echt nare dingen gebeuren. Er is altijd wel iemand in een familie die zijn emoties niet onder controle kan houden, zijn rust verliest en zo'n barbaar zo hard de verdoemenis in slaat dat eerwraak een volgende stap is. En dan?quote:http://www.trouw.nl/tr/nl(...)uw-en-verdriet.dhtml schreef:
(...)
Kan iemand, een schooldirecteur bijvoorbeeld, die jonge schenders uitleggen dat de dood ons gezamenlijk lot is waar niemand aan ontsnapt? Dat mensen die hun hele leven varkensvlees aten en honden als huisdieren hielden, hetzelfde respect verdienen als zij die binnen 24 uur begraven moeten worden met het hoofd richting Mekka gericht? Dat voor nabestaanden het schenden van die kwetsbare momenten gelijk kan zijn aan een tweede dood van hun geliefde?
Als dat niet gebeurt, als dit soort incidenten voortduren, zal niet alleen de multiculturele samenleving zijn mislukt maar ook de multi-etnische
Yup. De kern van het probleem. Het is een irritant provocerend volkje.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 16:43 schreef TimeJumper het volgende:
De lol was ervan af, of ze hadden een ander terrein gevonden waar ze wel de dictator uit konden hangen maybe.
Fout. Zo is het.quote:Weet je wat het is, als "dit soort" jongeren dit in eigen land zouden doen dan zouden ze publiekelijk, en door iedereen terecht gewezen werden.
Of als outcast worden beschouwd, maar hier worden ze met fluwelen handschoentjes aangepakt, dat is geen goed signaal wat je afgeeft.
Zo zie ik het.
Dramaqueen.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 21:59 schreef Red_85 het volgende:
Wat bezield die school om het zo te bagatelliseren en om te draaien? Die mensen hebben hun dierbare verloren en willen deze respectvol ten gronde leggen. Hoe haal je het in je hoofd om dit te doen? De doden zijn zelfs niet meer heilig, hoe kun je.
En als kers op de taart draai je het om alszijnde dat zij de schuldige zijn? Ik lees dit echt met verbijstering. Wat zijn die mocro's diep gezonken. En je ziet dat niemand er wat aan wil doen in de marokkaanse gemeenschap, anders had hier allang tegen opgetreden geweest.
Dit is net zo'n opmerking als in een Katholieke priester die een kind heeft misbruikt gaan zeggen; "Ik heb op een Islamitische school gezeten en sindsdien weet ik zeker dat ik atheīst ben".quote:Op zaterdag 25 juni 2011 13:58 schreef remlof het volgende:
Ik heb op een Christelijke Basisschool gezeten. Sindsdien weet ik zeker dat ik atheīst ben
Idd, ze zouden net zo behandeld moeten worden als de blanke jeugd die discriminerende uitingen maken naar allochtonen. Handel net zo als wanneer er een moslim overledene klaarstaat om met het vliegtuig op weg gaat om op een Islamitische wijze begraven te worden en jeugd gaan staan joelen dat het toch maar een islamitische hond is dus win win...terwijl ze obscene gebaren naar de familieleden maken. Ja, de straf zou precies hetzelfde moeten zijn dan.quote:Op zondag 26 juni 2011 02:48 schreef maniack28 het volgende:
Het maakt geen zak uit of het marokkaantjes zijn of chinezen. Hou die discussie gewoon hierbuiten en zorg gewoon dat kids die dit soort dingen doen worden aangepakt.
Het heeft namelijk niks met de afkomst te maken... dat is wat ze mensen willen laten denken. Een mens is en blijft een mens, dus behandel het dan ook zo.
Laat ik één ding even heel duidelijk maken. Alle Marokkanen over één kam scheren is doodeng. Ik zal nooit ieder persoon met dezelfde achtergrond lukraak verantwoordelijk gaan houden voor een aantal idioten. Wanneer je dat doet, ben je niet anders dan een fundamentalist die in elke niet-gelovige een minderwaardig mens ziet. Of een extremist die ook zo denkt over mensen die hun visie niet aanhangen.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 21:59 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Hoe? Dan? What. The. Fuck.
Wat bezield die school om het zo te bagatelliseren en om te draaien? Die mensen hebben hun dierbare verloren en willen deze respectvol ten gronde leggen. Hoe haal je het in je hoofd om dit te doen? De doden zijn zelfs niet meer heilig, hoe kun je.
En als kers op de taart draai je het om alszijnde dat zij de schuldige zijn? Ik lees dit echt met verbijstering. Wat zijn die mocro's diep gezonken. En je ziet dat niemand er wat aan wil doen in de marokkaanse gemeenschap, anders had hier allang tegen opgetreden geweest.
Om Geenstijl even te quoten:
'dit land is het Marokkaanse prinsjesgedrag onderhand spuug- en spuugzat' Hier sluit ik me bij aan.
Een rouwstoet niet respecteren, de school die weigerd aan uitlevering te doen, de zaken omdraaien en de nabestaande nogmaals uitkafferen. Je zou bijna willen gaan zeggen wat voor een minderwaardige mensen dit zijn. Wacht even, voor 'minderwaardige mensen' is dit zelfs een belediging.
Bizar is zelfs nog een understatement.
Kijk eens in het MIS-forum. Ik ga mij als roomwitte autochtoon echt niet verantwoordelijk voelen voor dat soort autochtonenquote:En je ziet dat niemand er wat aan wil doen in de marokkaanse gemeenschap, anders had hier allang tegen opgetreden geweest.
Dus wanneer deze :quote:Op vrijdag 24 juni 2011 16:54 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet, maar jij beweert dat deze kinderen een soort wereldbeeld vol haat met de paplepel ingegoten krijgen door de ouders en ze geleerd wordt alles wat anders is te haten. Ik heb zo'n vermoeden dat dat eerder met macho- en groepsgedrag te maken heeft.
Is dat alleen maar stoer gedrag?quote:wanneer er een moslim overledene klaarstaat om met het vliegtuig op weg te gaan om op een Islamitische wijze begraven te worden en jeugd gaat staan joelen dat het toch maar een islamitische hond is dus win win...terwijl ze obscene gebaren naar de familieleden maken
Als je het nieuws had gevolgd had je geweten dat het hier wel degelijk meespeelt.quote:Op zondag 26 juni 2011 02:48 schreef maniack28 het volgende:
Het maakt geen zak uit of het marokkaantjes zijn of chinezen. Hou die discussie gewoon hierbuiten en zorg gewoon dat kids die dit soort dingen doen worden aangepakt.
Het heeft namelijk niks met de afkomst te maken... dat is wat ze mensen willen laten denken. Een mens is en blijft een mens, dus behandel het dan ook zo.
quote:Op zondag 26 juni 2011 04:14 schreef paddy het volgende:
[..]
--------
Eigenlijk vind ik het gewoon jammer dat de daders niet roomblank waren en de rouwstoet islamitisch. Kan je tenminste rustig woest worden op die jeugd en je bedenkingen uiten wanneer die jeugd zouden zeggen "weer een hond minder"zonder bedekt uitgemaakt te worden voor huilie of racist.
------
Gast, als er 7x een groep met Turkse jongeren dit doet of 7x een groep met Marokkaanse jongeren. Maakt niet uit! Je pakt het gewoon aan klaar...quote:Op zondag 26 juni 2011 07:08 schreef huhggh het volgende:
[..]
Als je het nieuws had gevolgd had je geweten dat het hier wel degelijk meespeelt.
Mensen die als een kip zonder kop reageren en niet tegen welverdiend kritiek kunnen.
Als een bevolkingsgroep zich op een bepaalde manier blijft gedragen dan heeft het toch met die bevolkingsgroep te maken denk ik zo.quote:Op zondag 26 juni 2011 13:22 schreef maniack28 het volgende:
Gast, als er 7x een groep met Turkse jongeren dit doet of 7x een groep met Marokkaanse jongeren. Maakt niet uit! Je pakt het gewoon aan klaar...
Ik ben mensen die oordelen met racistische achtergrond zo spuugzat dat ik een afkeer begin te ontwikkelen en straks ga voorstellen om die mensen af te knallen. Idioten!
Mensen zijn mensen en die beoordeel je op hun acties, niet hun afkomst.
Nee, met de opvoeding is iets anders dan met de afkomst of niet?quote:Op zondag 26 juni 2011 13:25 schreef thumbnail het volgende:
[..]
Als een bevolkingsgroep zich op een bepaalde manier blijft gedragen dan heeft het toch met die bevolkingsgroep te maken denk ik zo.
Ik hoor namelijk nooit iets van overlast door Chinese jongeren dus op de 1 of andere manier is er dan iets mis met de opvoeding of de mentaliteit van Marokkaanse jongeren denk ik zo.
Dat moet je dan gewoon kunnen zeggen vind ik.
quote:Op zondag 26 juni 2011 13:22 schreef maniack28 het volgende:
Ik ben mensen die oordelen met racistische achtergrond zo spuugzat dat ik een afkeer begin te ontwikkelen en straks ga voorstellen om die mensen af te knallen. Idioten!
Aan de reactie onder jouw post te lezen kan je zien dat je volgens sommigen nog steeds niet logische conclusies mag trekken, ookal is dat allemaal genoeg (wetenschappelijk) onderbouwd.quote:Op zondag 26 juni 2011 13:25 schreef thumbnail het volgende:
[..]
Als een bevolkingsgroep zich op een bepaalde manier blijft gedragen dan heeft het toch met die bevolkingsgroep te maken denk ik zo.
Ik hoor namelijk nooit iets van overlast door Chinese jongeren dus op de 1 of andere manier is er dan iets mis met de opvoeding of de mentaliteit van Marokkaanse jongeren denk ik zo.
Dat moet je dan gewoon kunnen zeggen vind ik.
Als het echt steeds Marokkanen zijn dan lijkt het me juist goed om dat te benoemen zodat je kunt kijken wat er anders is met die bevolkingsgroep is.quote:Op zondag 26 juni 2011 13:34 schreef maniack28 het volgende:
Nee, met de opvoeding is iets anders dan met de afkomst of niet?
Dus je kan gewoon zeggen dat een groep slecht opgevoede jongeren op een religieuze basisschool een rouwstoet heeft onderbroken, bedreigd of whatever en dat ze aangepakt worden met x-uren taakstraf of een boete.
Ipv:
Een groep Marokkaans tuig van de Islamitische basisschool...
Dat klinkt toch anders he? Bij het eerste ben je gewoon objectief en eerlijk, zonder een bepaalde groep te benadelen.
Weet je, ik snap heus wel dat vaak Marokkanen zijn en dat ontken ik ook niet. Ik denk echter dat het consequent aanhalen van het feit dat het Marokkanen zijn, dat het tuig is, dat er geen oplossingen voor deze jongeren zijn ze alleen maar verwijderd raken van de samenleving.
En de werkelijke oplossing voor het probleem is toch niet dat deze jongeren nog meer ontsporen?
Gewoon niet accepteren wat ze doen.quote:Op zondag 26 juni 2011 14:18 schreef Kingstown het volgende:
Ah leuk....het is weer "keihard aanpakken" geroep tijd.
Kan iemand me nou voor eens en altijd duidelijk maken wat ze onder "keihard aanpakken" verstaan?
Castreren, in de knieschijven schieten. de doodstraf? Ben toch zo benieuwd wat "keihard aanpakken" van 10 jarige kiddo's betekent?
Zeker met een fluoriscerend hesje aan het schoolplein schoonmaken met een limonadebreak halverwege.
Mobieltje afpakken en nablijven is keihard aanpakken....ok.quote:Op zondag 26 juni 2011 14:43 schreef thumbnail het volgende:
[..]
Gewoon niet accepteren wat ze doen.
Dus straffen en dat mag huisarrest zijn of een jaar lang elk vrij uurtje en vrije dag nablijven op school of alle materiele zaken afpakken zoals een mobiel.
Dat is keiherad aanpakken en dat is iets anders dan altijd maar begrip tonen en vakanties organiseren voor probleemjongeren.
Ik dacht dat ik meer geschreven had maar kennelijk komt je dat niet zo goed uit.quote:Op zondag 26 juni 2011 14:49 schreef Kingstown het volgende:
Mobieltje afpakken en nablijven is keihard aanpakken....ok.
Hebben jij en ik blijkbaar een andere definitie van het woord "keihard".
Ik dacht ik pak de keihardste er uit, maar goed....ik wil best "niet accepteren" ook nog wel toevoegen hoor. Wordt het wel heel keihard van.quote:Op zondag 26 juni 2011 14:52 schreef thumbnail het volgende:
[..]
Ik dacht dat ik meer geschreven had maar kennelijk komt je dat niet zo goed uit.
Ik vraag me eigenlijk af of er uberhaupt een strafbaar feit gepleegd is. Het is niet beleefd om te doen maar is er een artikel die verbiedt uitlatingen (vrijheid van meningsuiting) te doen, bij een rouwstoet ?quote:Op zondag 26 juni 2011 14:18 schreef Kingstown het volgende:
Kan iemand me nou voor eens en altijd duidelijk maken wat ze onder "keihard aanpakken" verstaan?
Castreren, in de knieschijven schieten. de doodstraf? Ben toch zo benieuwd wat "keihard aanpakken" van 10 jarige kiddo's betekent?
Zeker met een fluoriscerend hesje aan het schoolplein schoonmaken met een limonadebreak halverwege.
Nee en als Wilders zijn zin krijgt (met Amerika als lichtend voorbeeld) met het verwijderen van het haatzaai-artikel, dan is er helemaal niets meer wat mensen tegen kan houden.quote:Op zondag 26 juni 2011 15:04 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Ik vraag me eigenlijk af of er uberhaupt een strafbaar feit gepleegd is. Het is niet beleefd om te doen maar is er een artikel die verbiedt uitlatingen (vrijheid van meningsuiting) te doen, bij een rouwstoet ?
Nee, geen strafbaar feit.quote:Op zondag 26 juni 2011 15:04 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Ik vraag me eigenlijk af of er uberhaupt een strafbaar feit gepleegd is. Het is niet beleefd om te doen maar is er een artikel die verbiedt uitlatingen (vrijheid van meningsuiting) te doen, bij een rouwstoet ?
Ja, dat is idd erg lekker en leuk om te doen , protesteren tegen een begrafenisquote:Op zondag 26 juni 2011 15:06 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Nee en als Wilders zijn zin krijgt (met Amerika als lichtend voorbeeld) met het verwijderen van het haatzaai-artikel, dan is er helemaal niets meer wat mensen tegen kan houden.
Lekker protesteren en middelvingers opsteken bij begrafenissen wordt dan de legale norm en dan zijn dit soort topics dus helemaal overbodig.
Mwhoah, why not...quote:Op zondag 26 juni 2011 14:18 schreef Kingstown het volgende:
Blijkbaar is er een behoefte aan bij sommige mensen en aangezien het legaal is en we vrijheid van meningsuiting zo super belangrijk hebben gemaakt is dit het gevolg.quote:Op zondag 26 juni 2011 15:12 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ja, dat is idd erg lekker en leuk om te doen , protesteren tegen een begrafenis
Zwak argument zeg.quote:Op zondag 26 juni 2011 15:14 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Blijkbaar is er een behoefte aan bij sommige mensen en aangezien het legaal is en we vrijheid van meningsuiting zo super belangrijk hebben gemaakt is dit het gevolg.
Bedank de vrijheid van meningsuiters voorvechters maar.
We moeten alles altijd en overal kunnen zeggen, dan is dit het gevolg. Vrijheid van meningsuiting maakt meer kapot dan je lief is.quote:Op zondag 26 juni 2011 15:16 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Zwak argument zeg.
Weleens gehoord van respect, opvoeding en fatsoen?
Het moet mogen, maar het hķeft niet .quote:Op zondag 26 juni 2011 15:20 schreef Kingstown het volgende:
[..]
We moeten alles altijd en overal kunnen zeggen, dan is dit het gevolg. Vrijheid van meningsuiting maakt meer kapot dan je lief is.
Respect, opvoeding en fatsoen zijn prachtige termen, maar er zijn meer mensen die dingen roepen die anderen weer vinden getuigen van respectloos, gebrek aan opvoeding en fatsoen.
Kwestie van eigen opvatting, wat ook weer allemaal mag! Prachtig land hebben we toch!
Klopt helemaal, maar als er zo'n speerpunt van vrijheid van meningsuiting wordt gemaakt, dan keert dat een keer als een boomerang terug in je eigen gezicht.quote:Op zondag 26 juni 2011 15:27 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Het moet mogen, maar het hķeft niet .
Kom ik weer op het gevoel van wat kan en niet kan dat bij ieder mens ingebakken zit. Tenminste dat mag ik hopen, bij deze kinderen twijfel ik daar eerlijk gezegd aan.
Eens met je. Eng hoorquote:Op zondag 26 juni 2011 15:34 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Klopt helemaal, maar als er zo'n speerpunt van vrijheid van meningsuiting wordt gemaakt, dan keert dat een keer als een boomerang terug in je eigen gezicht.
Ik twijfel daar niet alleen bij deze kinderen aan, maar bijvoorbeeld ook bij het leeuwendeel van "onze" politici en dat zijn dan volwassenen, die zouden zeker beter moeten weten.
Het leven wordt niet per definitie beter of makkelijker doordat je alles kan en mag, sterker nog het wordt vooral gecompliceerder en in die zin kan ik me bijvoorbeeld heel goed voorstellen (hoewel ik er zelf niets mee heb), dat mensen die leven volgens een strikte leer een stuk makkelijker leven. Hun leven is overzichtelijk en er is heel duidelijk omschreven wat goed en fout is en wat je wel en niet mag, moet en kan doen.
De meesten van ons vinden zo'n leven beknellend en willen vrijheid en als je maar lang genoeg door gaat met steeds meer vrijheid, dan kom je vanzelf op een punt dat het zich dus tegen je keert en daardoor de roep om meer verboden weer groter en luider wordt.
Ook niet onbelangrijk: de mensen die zich wel heel erg snel gekwetst voelen en alles aangrijpen om "discriminatie" te schreeuwen. Niet zozeer om de discriminatie zelf, maar om te jennen.quote:Op zondag 26 juni 2011 15:34 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Klopt helemaal, maar als er zo'n speerpunt van vrijheid van meningsuiting wordt gemaakt, dan keert dat een keer als een boomerang terug in je eigen gezicht.
Ik twijfel daar niet alleen bij deze kinderen aan, maar bijvoorbeeld ook bij het leeuwendeel van "onze" politici en dat zijn dan volwassenen, die zouden zeker beter moeten weten.
Het leven wordt niet per definitie beter of makkelijker doordat je alles kan en mag, sterker nog het wordt vooral gecompliceerder en in die zin kan ik me bijvoorbeeld heel goed voorstellen (hoewel ik er zelf niets mee heb), dat mensen die leven volgens een strikte leer een stuk makkelijker leven. Hun leven is overzichtelijk en er is heel duidelijk omschreven wat goed en fout is en wat je wel en niet mag, moet en kan doen.
De meesten van ons vinden zo'n leven beknellend en willen vrijheid en als je maar lang genoeg door gaat met steeds meer vrijheid, dan kom je vanzelf op een punt dat het zich dus tegen je keert en daardoor de roep om meer verboden weer groter en luider wordt.
Gewoon opzouten met die sensatiezoekers en camera's uit Overvecht. Of we maken het team en de camera's kapot.quote:
We zijn 4 jaar verder. Wat zijn we naast pappen en nathouden nog opgeschoten met dit probleem?quote:
Niets.quote:Op zondag 26 juni 2011 16:15 schreef 3-voud het volgende:
[..]
We zijn 4 jaar verder. Wat zijn we naast pappen en nathouden nog opgeschoten met dit probleem?
Lees , dat zeg ik niet. Ik vind het alleen vreemd waarom er niet wordt opgetreden vanuit de gemeenschap. De gemeenschap die zo saamhorig is, waar iedereen elkaar als moslimbroeder beschouwd en die 'ooow zo graag' hier wil wonen.quote:Op zondag 26 juni 2011 02:04 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Een handvol pathetische klootzakjes en je schreeuwt om optochten met rieken tegen de Marokkaanse gemeenschap?
Dan heb je dus nauwelijks inzicht in die 'gemeenschap' en er vooral een geromantiseerd beeld van. Erg naief om te denken dat er 'ooit' een noemenswaardige corrigerende werking zal uitgaan van die gemeenschap.quote:Op zondag 26 juni 2011 16:24 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Lees dombo, dat zeg ik niet. Ik vind het alleen vreemd waarom er niet wordt opgetreden vanuit de gemeenschap. De gemeenschap die zo saamhorig is, waar iedereen elkaar als moslimbroeder beschouwd en die 'ooow zo graag' hier wil wonen.
Beetje andere woorden in mijn post willen leggen en de context anders willen maken...
Ik racistisch en generaliserend? Racistisch niet. Generaliserend ja. Richting die families die die koters opvoeden. Richting de school die zich compleet belachelijk maakt. En richting de mensen die altijd vooraan staan met hun 'moslimbroeders' maar zich nu stil houden.quote:Op zondag 26 juni 2011 04:37 schreef paddy het volgende:
[..]
Laat ik één ding even heel duidelijk maken. Alle Marokkanen over één kam scheren is doodeng. Ik zal nooit ieder persoon met dezelfde achtergrond lukraak verantwoordelijk gaan houden voor een aantal idioten. Wanneer je dat doet, ben je niet anders dan een fundamentalist die in elke niet-gelovige een minderwaardig mens ziet. Of een extremist die ook zo denkt over mensen die hun visie niet aanhangen.
[..]
Kijk eens in het MIS-forum. Ik ga mij als roomwitte autochtoon echt niet verantwoordelijk voelen voor dat soort autochtonen![]()
En de Marokkaanse gemeenschap ? Hier is juist de Marokkaanse gemeenschap juist druk bezig met oplossingen zoeken. Doen de autochtonen echt niet OMDAT de dader een autochtoon zou zijn.
De kinderen die in eerste instantie beschuldigd werden door de nabestaanden bleken dus niet "de daders" te zijn, dat waren andere kinderen. De school (lees: de directeur) heeft eerst met iedereen gesproken en zijn twijfels geuit of die kinderen idd wel schuldig waren. Daar werd hij door velen belachelijk om gemaakt, maar hij had het dus wel bij het rechte eind.quote:Op zondag 26 juni 2011 16:40 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ik racistisch en generaliserend? Racistisch niet. Generaliserend ja. Richting die families die die koters opvoeden. Richting de school die zich compleet belachelijk maakt. En richting de mensen die altijd vooraan staan met hun 'moslimbroeders' maar zich nu stil houden.
Is dat racistisch? Is dat generaliserend?
Bijvoorbeeld zijn eigen personeel onder controle houden tegenover de nabestaanden? Dat is maar 1 dingetje...quote:Op zondag 26 juni 2011 17:13 schreef Kingstown het volgende:
[..]
De kinderen die in eerste instantie beschuldigd werden door de nabestaanden bleken dus niet "de daders" te zijn, dat waren andere kinderen. De school (lees: de directeur) heeft eerst met iedereen gesproken en zijn twijfels geuit of die kinderen idd wel schuldig waren. Daar werd hij door velen belachelijk om gemaakt, maar hij had het dus wel bij het rechte eind.
Als er ergens een probleem is, lijkt het me vrij normaal dat je als directeur eerst met alle betrokkenen gaat praten, voordat je met consequenties/straffen etc. komt ipv meteen met de vinger te wijzen (dat is meer iets voor buitenstaanders zoals wij op een forum).
Ik zie niet in waarom de school/directeur zich compleet belachelijk heeft gemaakt in dit verhaal.
Hij heeft de zaak hoog opgenomen, met iedereen gepraat en de juiste "daders" weten te achterhalen....wat had hij nog meer moeten doen?
Sowieso kan je kinderen van die leeftijd wettelijk gezien niet vervolgen.quote:Op zondag 26 juni 2011 15:04 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Het is hetzelfde principe als op 4 mei even 2 minuten je mond houden.quote:Op zondag 26 juni 2011 15:04 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ooh, in jouw omgeving is alles prima in orde. Niks aan de hand dus?quote:Op zaterdag 25 juni 2011 01:53 schreef MarokkaanseKip het volgende:
Weet best dat er ouders bijzitten die geen fuck geven, dat sowieso.
Maar in mijn omgeving is dat meestal niet zo het geval en waarbij de ouders ze gewoon streng opvoeden en die dingen bijbrengen, maar oké.
Op die leeftijd speelde ik verstoppertje wanneer ik 'op straat hing'. Van wie leren ze dat dan op straat? En volgens mij is 'teveel op straat rondhangen', in het geval waar dit een slechte invloed op het kind heeft, direct gerelateerd aan de opvoeding.quote:En verder hoeft het niet per se aan de opvoeding te liggen, misschien hangen ze teveel op straat rond.
In de post waar ik op reageerde stonden vier bijbelcitaten waarin stond hoe je geacht werd om vrouwen te behandelen (op duidelijk matige wijze). In dezelfde post stonden vier korancitaten waarin de houding t.o.v. vrouwen in vergelijking met de bijbel een stuk respectvoller is.quote:In een andere post van me maakte ik duidelijk dat ik niet zeg dat christelijke vrouwen het slechter hebben.
Aan de andere kant weet ik ook dat niet alle moslimvrouwen klagen dus het is belachelijk dat mensen gelijk aannemen dat alle islamitische vrouwen het slechter hebben
Dat zou best kunnen. Alle 'moslims' die wel racistisch zijn etc. lezen dus niet goed en vervuilen de naam van het geloof. Ten minste als ik je posts lees krijg ik het idee dat je er zo over denkt.quote:Klopt. Als alle moslims volgens de regels van de Koran zouden leven was het een stuk beter.
Goed, alle haatdragende moslims hebben het dus mis. Misschien is het een beter idee als we in het vervolg over 'wannabe-moslims die de Koran niet snappen' praten. Zodat de 'echte moslims' die het wel goed doen zich niet aangesproken hoeven te voelen?quote:Waarom niet? Als mensen gelijk komen met ja ditdat staat in de Koran en islam is een geloof dat haat predikt terwijl het toch daadwerkelijk anders is.
Als er moslims zijn die het niet zo doen 'volgens het boekje' ja jammer voor hen dan.
Hier volg ik je niet.quote:Snap ook wel dat jij dat anders ziet omdat de christenen allang afwijken van de bijbel en ze de regels uit de bijbel bij lange na niet naleven zoals de moslims dat doen volgens de Koran.
Ik had het over die kutventjes of hun ouders. Dat haal ik hier vandaan. "Ik weet het niet, leren ze vast op straat of zo."quote:Jaja hun moeten idd goed aangepakt worden, dus weet niet waar je het vandaan haalt dat ik die kutkoters zelf verdedig.
Ja, beter praten we er niet te veel over. Voelen al die arme relschoppertjes zich nog verder gedistantiëerd van de samenleving. Dan glijden ze helemaal af.quote:Op zondag 26 juni 2011 13:34 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Nee, met de opvoeding is iets anders dan met de afkomst of niet?
Dus je kan gewoon zeggen dat een groep slecht opgevoede jongeren op een religieuze basisschool een rouwstoet heeft onderbroken, bedreigd of whatever en dat ze aangepakt worden met x-uren taakstraf of een boete.
Ipv:
Een groep Marokkaans tuig van de Islamitische basisschool...
Dat klinkt toch anders he? Bij het eerste ben je gewoon objectief en eerlijk, zonder een bepaalde groep te benadelen.
Weet je, ik snap heus wel dat vaak Marokkanen zijn en dat ontken ik ook niet. Ik denk echter dat het consequent aanhalen van het feit dat het Marokkanen zijn, dat het tuig is, dat er geen oplossingen voor deze jongeren zijn ze alleen maar verwijderd raken van de samenleving.
Wat is de oplossing dan? Lekker makkelijk om andere mensen op hun fouten te wijzen en te zeggen dat het anders moet, en daarbij niet vertellen wat de oplossing dan wel is.quote:En de werkelijke oplossing voor het probleem is toch niet dat deze jongeren nog meer ontsporen?
quote:Op zondag 26 juni 2011 21:48 schreef Specularium het volgende:
[..]
Het is hetzelfde principe als op 4 mei even 2 minuten je mond houden.
Niks moet, maar als zoiets simpels al niet lukt uit respect ben je gewoon een sesamzaadje.Zoals eerder in dit topic aangehaald. Alles moet maar gezegd mogen worden, we gaan er met zijn allen maanden voor in de rechtbank zitten, en komt er juichend vrijgesproken uit. Gedurende deze processen hebben de termen fatsoen en respect geen enkel rol gespeeld.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Moet je ook niet gek opkijken dat dit als een boemerang tegen je gaat keren.Honey ! Take me drunk, i am home !
Maar jarenlang niets (durven) zeggen heeft ook niet gewerkt toch?quote:Op maandag 27 juni 2011 04:46 schreef LangeTabbetje het volgende:
Zoals eerder in dit topic aangehaald. Alles moet maar gezegd mogen worden, we gaan er met zijn allen maanden voor in de rechtbank zitten, en komt er juichend vrijgesproken uit. Gedurende deze processen hebben de termen fatsoen en respect geen enkel rol gespeeld.
Moet je ook niet gek opkijken dat dit als een boemerang tegen je gaat keren.
Bron: http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)rotocol-volgen.dhtmlquote:Leerlingen Bilalschool moeten 'respectprotocol' volgen
De leerlingen van de islamitische basisschool Bilal in Amersfoort, die vorige week onbeschoft een rouwstoet verstoorden, moeten een 'respectprotocol' gaan volgen. De godsdienstleraren gaan de leerlingen bijbrengen dat ze voortaan respect tonen wanneer uitvaartauto's langs de school rijden, dat meldt schooldirecteur Teade Walma aan RTV Utrecht.
Naast het 'pestprotocol' gaat de school nieuwe lesprogramma's ontwikkelen om problemen in de toekomst te voorkomen. Dat gebeurt in het nieuwe schooljaar, omdat na deze week de zomervakantie ingaat.
Dreigmails
Enkele leerlingen van de school staken vorige week hun middelvinger op en juichten toen de auto's en nabestaanden voorbij kwamen. Het incident leidde tot woedende reacties vanuit het hele land. De school kreeg bijna duizend haatmails.
Theo Baaiman, één van de nabestaanden, kreeg eveneens twee dreigmails. Ook is hij door een Marokkaanse lerares van de islamitische school 'stevig' toegesproken, omdat hij de publiciteit heeft opgezocht.
Gesprek
De Bilalschool nodigde vrijdag de nabestaanden, waaronder Theo Baaiman, uit voor een gesprek met de leerlingen. De leerlingen ontkenden de aantijgingen, maar Baaiman gelooft ze niet. 'Ze houden bepaalde zaken achter. Ik had niet het gevoel dat ze eerlijk waren.'
'Ze hebben wel staan juichen toen we langsreden, maar nu beschermen ze elkaar', aldus de Amersfoorter. Directeur Teade Walma is het hiermee niet eens en spreekt Baaiman tegen. 'Het gesprek vrijdag tussen de kinderen en de nabestaanden was open en hartelijk.'
'Verkeerd geīnterpreteerd'
De school heeft zelf met de leerlingen gesproken en komt tot de conclusie dat de nabestaanden de gebaren van de kinderen verkeerd hebben geīnterpreteerd. 'De kinderen van groep 7 hebben geen beledigende opmerkingen gemaakt', claimt de school.
Wel blijft, volgens de school, de waarneming van de familie overeind dat enkele leerlingen de stoet onheus hebben bejegend. 'Het betrof een paar leerlingen bij het hek op het schoolplein.' De daadwerkelijke daders hebben zich overigens nog niet gemeld bij de schoolleiding.
Vraag me af of het allemaal bij elkaar geacteerd is en iedereen elkaar de hand boven het hoofd houdt.quote:Op maandag 27 juni 2011 12:38 schreef Elfletterig het volgende:
Nieuws:
[..]
De goedgelovigheid van die man grenst aan het schrijnende.
Tis gewoon een schijtluis zonder ballen.quote:Op maandag 27 juni 2011 13:02 schreef Specularium het volgende:
[..]
Vraag me af of het allemaal bij elkaar geacteerd is en iedereen elkaar de hand boven het hoofd houdt.
Zou ook nog zo kunnen zijn dat deze kerel gewoon echt een borrelnootje is met een verantwoordelijke functie.
Denk dat hij gewoon wanhopig probeert alle partijen te sussen.quote:Op maandag 27 juni 2011 13:02 schreef Specularium het volgende:
[..]
Vraag me af of het allemaal bij elkaar geacteerd is en iedereen elkaar de hand boven het hoofd houdt.
Zou ook nog zo kunnen zijn dat deze kerel gewoon echt een borrelnootje is met een verantwoordelijke functie.
Het komt op mij over als iemand die bang is om zijn baantje kwijt te raken. Iemand die weet dat hij de ouders van Marokkaanse leerlingen niet al te hard voor het hoofd moet stoten, omdat deze geweldige opvoeders dan hun voorbeeldige kinderen van die kritische school halen.quote:
Volgens mij lees ik een heel ander artikel als jij.quote:Op maandag 27 juni 2011 15:45 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Het komt op mij over als iemand die bang is om zijn baantje kwijt te raken. Iemand die weet dat hij de ouders van Marokkaanse leerlingen niet al te hard voor het hoofd moet stoten, omdat deze geweldige opvoeders dan hun voorbeeldige kinderen van die kritische school halen.
Sommige mensen gaan na verloop van tijd zo sterk in een bepaald plaatje geloven dat ze de realiteit niet meer onder ogen zien. Die realiteit is dat het bij 10-jarige jochies überhaupt in hun hoofd opkomt om een rouwstoet te verstoren en daarbij ook nog onderscheid te maken tussen een moslim of niet-moslim. Dat getuigt van zowel een ongekende grofheid als van puur racisme.
Maar deze schooldirecteur is vooral bezig om uit te leggen waarom zijn engeltjes zoiets niet doen, en waarom de school onevenredig veel media-aandacht heeft gehad.
Niks beschermen, alleen er wel voor zorgen dat de juiste daders gepakt worden, wat is daar mis mee?quote:Wel blijft, volgens de school, de waarneming van de familie overeind dat enkele leerlingen de stoet onheus hebben bejegend. 'Het betrof een paar leerlingen bij het hek op het schoolplein.' De daadwerkelijke daders hebben zich overigens nog niet gemeld bij de schoolleiding.
Ja, heel normale plagerijtjes, absoluut niet kwetsendquote:Op maandag 27 juni 2011 20:33 schreef Injetta het volgende:
Jeetje wat een enorme commotie.
Volgens mij gebeurden dit soort dingen vroeger ook alleen werd het toen gezien als stomme kwajongens streken. Werden die kinderen een keer flink toegesproken, maar nu wordt het via de media opgeblazen en geplaatst in de enorme polarisering.
De Marokkanenhaters zitten in hun enorme woede ondertussen te soppen van genoegen. Want kijk eens.....weer die Marokkanen. Kijk eens hoe gelijk wij hebben. Kijk eens wat een tuig het is, kijk eens wat een gluiperds... Heerlijk om zo je ideeen en haat bevestigd te zien...
Gesteld dat het ook echt Marokkanen waren en dat er ook echt gebeurd is wat men zegt dat er is gebeurd.
Maar ook dat kan tegenwoordig. Niks hoeft meer echt bewezen of uitgezocht te worden.
We leven volgens mij in een totaal overspannen samenleving waarin we alles steeds meer opblazen tot enorme proporties en zaken van leven op dood......
Tuurlijk moeten kinderen leren dat een rouwstoet iets droevigs is en dat je die niet verstoort. Maar zonder te doen alsof ze een terroristische daad hebben begaan gelijk aan het opblazen van de Twintowers is dat ook best te leren.
Ik vermoed dat juist door deze overdreven reacties die kinderen juist niet leren wat respect is, maar dat volwassenen haat- en dreigmails gaan sturen om plagerijtjes.
Ik vraag me af of ze in deze idiote commotie er nog een touw aan vast kunnen knopen.
En echt iedereen zal zich ook van vroeger herinnneren dat er wel eens begrafenissen verstoord werden, en zeker door kinderen die begrafenisgangers de middelvinger gaven. Toevallig kan ik me dat niet herinnneren, hoewel ik ook een behoorlijk aantal begrafenissen heb meegemaakt, maar voor de meeste anderen is dat uiteraard heel anders.quote:Op maandag 27 juni 2011 21:53 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ja, heel normale plagerijtjes, absoluut niet kwetsend
Nee en ik heb genoeg begrafenissen meegemaakt om er iets van af te weten.quote:En echt iedereen zal zich ook van vroeger herinnneren dat er wel eens begrafenissen verstoord werden, en zeker door kinderen die begrafenisgangers de middelvinger gaven.
En niet iets om te bagatelliseren .quote:Op maandag 27 juni 2011 23:47 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Nee en ik heb genoeg begrafenissen meegemaakt om er iets van af te weten.
Dit is echt een multicultiprobleem.
Nee, je was stil en eerbiedig als zo'n stoet voorbijkwam, en dat hebben mijn ouders me niet eens hoeven te leren, dat wíst je gewoon.quote:Op maandag 27 juni 2011 23:49 schreef dalnovich het volgende:
vroegah is mij geleerd om een rouwstoet voorrang te verlenen en stil te zijn,
schijnbaar heb ik een afwijkende opvoeding gehad.
en met mij mijn complete dorp want niemand deed zoiets, laat staan dat zoiets in je op kwam...
Begrafenissen verstoor je niet, punt uit. Maar ik geloof niet dat dit een "multiculti"-probleem is, eerder een gebrek aan opvoeding.quote:Op maandag 27 juni 2011 23:47 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Nee en ik heb genoeg begrafenissen meegemaakt om er iets van af te weten.
Dit is echt een multicultiprobleem.
Dat zal voor vrijwel alle kinderen gelden, anders was het geen nieuws, eh.quote:Op maandag 27 juni 2011 23:50 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Nee, je was stil en eerbiedig als zo'n stoet voorbijkwam, en dat hebben mijn ouders me niet eens hoeven te leren, dat wíst je gewoon.
Help me herinneren dat wanneer er in jouw familie een sterfgeval is ik tijdens de plechtigheden kom staan juichen en lachen.quote:Op maandag 27 juni 2011 20:33 schreef Injetta het volgende:
Volgens mij gebeurden dit soort dingen vroeger ook alleen werd het toen gezien als stomme kwajongens streken. Werden die kinderen een keer flink toegesproken, maar nu wordt het via de media opgeblazen en geplaatst in de enorme polarisering.
De Marokkanenhaters zitten in hun enorme woede ondertussen te soppen van genoegen. Want kijk eens.....weer die Marokkanen. Kijk eens hoe gelijk wij hebben. Kijk eens wat een tuig het is, kijk eens wat een gluiperds... Heerlijk om zo je ideeen en haat bevestigd te zien...
Gesteld dat het ook echt Marokkanen waren en dat er ook echt gebeurd is wat men zegt dat er is gebeurd.
Maar ook dat kan tegenwoordig. Niks hoeft meer echt bewezen of uitgezocht te worden.
We leven volgens mij in een totaal overspannen samenleving waarin we alles steeds meer opblazen tot enorme proporties en zaken van leven op dood......
Tuurlijk moeten kinderen leren dat een rouwstoet iets droevigs is en dat je die niet verstoort. Maar zonder te doen alsof ze een terroristische daad hebben begaan gelijk aan het opblazen van de Twintowers is dat ook best te leren.
Ik vermoed dat juist door deze overdreven reacties die kinderen juist niet leren wat respect is, maar dat volwassenen haat- en dreigmails gaan sturen om plagerijtjes.
Ik vraag me af of ze in deze idiote commotie er nog een touw aan vast kunnen knopen.
Wat schaar jij nog meer onder 'dit soort dingen' ?quote:Op maandag 27 juni 2011 20:33 schreef Injetta het volgende:
Volgens mij gebeurden dit soort dingen vroeger ook alleen werd het toen gezien als stomme kwajongens streken.
Denk je nou echt dat het komt door haat van de Nederlanders dat Marokkanen zo vaak het nieuws halen? Mediagekte?quote:De Marokkanenhaters zitten in hun enorme woede ondertussen te soppen van genoegen. Want kijk eens.....weer die Marokkanen. Kijk eens hoe gelijk wij hebben. Kijk eens wat een tuig het is, kijk eens wat een gluiperds... Heerlijk om zo je ideeen en haat bevestigd te zien...
In Nederland ben je altijd onschuldig tot het tegendeel bewezen is. Het is juist andersom, je kan hier van alles flikken, zolang er geen bewijs is kom je overal mee weg.quote:Maar ook dat kan tegenwoordig. Niks hoeft meer echt bewezen of uitgezocht te worden.
Moeten wij ze dat bij brengen dan? Volgens mij horen ze dat allang te weten.quote:Ik vermoed dat juist door deze overdreven reacties die kinderen juist niet leren wat respect is, maar dat volwassenen haat- en dreigmails gaan sturen om plagerijtjes.
Wanneer ze er opkalken huis voor moslimhonden zal het dan ook wel gewoon een kwajongensstreek zijn volgens sommigen die nu ook reageren met"ze weten niet wat ze zeggen en doen alleen maar stoer tegenover elkaar"quote:Op maandag 27 juni 2011 23:53 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Heb jij er al ooit van gehoord dat autochtone kinderen een begrafenis verstoren?
Goed, er zijn wel weer autochtone idioten die een verlaten moskee in brand steken.
En dat snap ik op zich ook wel.quote:Op maandag 27 juni 2011 13:20 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Denk dat hij gewoon wanhopig probeert alle partijen te sussen.
Of het nu kinderen van een jaar of tien, tieners of volwassenen betreft maakt eigenlijk niet uit?quote:Op dinsdag 28 juni 2011 01:53 schreef paddy het volgende:
[..]
Wanneer ze er opkalken huis voor moslimhonden zal het dan ook wel gewoon een kwajongensstreek zijn volgens sommigen die nu ook reageren met"ze weten niet wat ze zeggen en doen alleen maar stoer tegenover elkaar"
Precies, dit zijn echt van die "ver van mijn bed show" mensen, nog nooit wat gezien, nog nooit wat meegemaakt en maar afgeven om verhalen die ze lezen van mensen die wel buiten komenquote:Op dinsdag 28 juni 2011 00:16 schreef Hathor het volgende:
[..]
Help me herinneren dat wanneer er in jouw familie een sterfgeval is ik tijdens de plechtigheden kom staan juichen en lachen.
In dit geval kinderen. Doe nu niet alsof je niet begrijpt wat er staatquote:Op dinsdag 28 juni 2011 09:08 schreef Sjaakz het volgende:
[..]
Of het nu kinderen van een jaar of tien, tieners of volwassenen betreft maakt eigenlijk niet uit?
Ik weet heel goed wat er staat, en dat is juist het vreemde hier. Het lijkt er niet toe te doen dat het kleine kinderen betreft. Er wordt net zo makkelijk over uitzetten en afmaken gesproken als waren het terroristen of criminelen.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 09:33 schreef paddy het volgende:
[..]
In dit geval kinderen. Doe nu niet alsof je niet begrijpt wat er staat
Integendeel.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 09:10 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Precies, dit zijn echt van die "ver van mijn bed show" mensen, nog nooit wat gezien, nog nooit wat meegemaakt en maar afgeven om verhalen die ze lezen van mensen die wel buiten komen.
Gebrekkige opvoeding en multiculti-problemen zijn niet los van elkaar te zien. Kennelijk verzaken allochtone ouders nogal eens in de opvoeding. Kinderen van 10, 11 jaar die rouwstoeten uitschelden en vooraf eerst vragen of de overledene een moslim is, zijn behoorlijk verziekt. En dan gaan de ouders echt niet vrijuit.quote:Op maandag 27 juni 2011 23:51 schreef remlof het volgende:
Begrafenissen verstoor je niet, punt uit. Maar ik geloof niet dat dit een "multiculti"-probleem is, eerder een gebrek aan opvoeding.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |