abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98643044
quote:
13s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 08:07 schreef iehlaak het volgende:

[..]

Samenvatting:
• Nabestaande krijgt dreigmail.
• Marokkaanse docente is kwaad op nabestaande omdat deze het incident openbaar maakt.
• Marokkaantjes ontkennen alles.
• Nabestaande wordt erg vervelend ontvangen. De directeur vindt dit echter hartelijk [sic!].
• School zegt dat de gebaren alleen verkeerd zijn geīnterpreteerd.
• De school is erg teleurgesteld over de media-aandacht

Alles wat mis is met de Marokkaanse immigranten in een kort bericht. Het lijkt bijna een sketch.
Het is natuurlijk de schuld van die rouwstoet die had niet langs die school moeten rijden.

Ik snap dit dus echt niet, waarom wordt er nu naar allerlei smoesjes gezocht om vooral niet de schuld bij die kinderen te leggen.
Wat is er mis mee om te laten zien dat je dit afkeurt en niks geen andere dingen erbij halen.
Die media aandacht had er niet geweest als die kinderen dat niet gedaan hadden.
Hier wordt ik dus heel moedeloos van.
pi_98643198
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 13:18 schreef shomila het volgende:

[..]

Het is natuurlijk de schuld van die rouwstoet die had niet langs die school moeten rijden.

Ik snap dit dus echt niet, waarom wordt er nu naar allerlei smoesje gezocht om vooral niet de schuld bij die kinderen te leggen.
Wat is er mis mee om te laten zien dat je dit afkeurt en niks geen andere dingen erbij halen.
Die media aandacht had er niet geweest als die kinderen dat niet gedaan hadden.
Hier wordt ik dus heel moedeloos van.
Het blijkt dat de kinderen van groep 7 die beschuldigt werden het idd niet hebben gedaan. Het was een andere groep die bij het hek stond. De nabestaanden hebben dus in eerste instantie de verkeerde kinderen aangewezen en de directeur geloofde dus terecht in de onschuld van die kinderen.

Zoals wel vaker krijg je in eerste instantie maar de helft van het juiste verhaal in de media wat dan een eigen leven gaat leiden en dat is best lullig als je onschuldig bent en in die zin doet media-aandacht vaak meer kwaad dan goed.

De schuldigen pakken prima, maar wél de juiste mensen aub en dat de directeur belachelijk gemaakt wordt, omdat hij eerst met iedereen wil praten ipv meteen conclusies te trekken n.a.v. 1 kant van het verhaal is ook al zoiets raars.
  zaterdag 25 juni 2011 @ 13:32:58 #203
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_98643422
quote:

[..]

Samenvatting:
• Marokkaanse docente is kwaad op nabestaande omdat deze het incident openbaar maakt.
• Nabestaande wordt erg vervelend ontvangen. De directeur vindt dit echter hartelijk [sic!].

Alles wat mis is met de Marokkaanse immigranten in een kort bericht. Het lijkt bijna een sketch.
Er zit maar 1 ding op.

Dit staat op hun website
quote:
We willen de islamitische feesten uitbundig vieren.
Dus tijdens de eerstvolgende islamtische viering zetten we een groep nederlands daar voor de deur.

eens kijken hoe dat ontvangen word.

Als er word geklaagd dan reageren zoals omschreven word in de samenvatting, opgelost.
Rayen 2½ jaar!
pi_98643505
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 13:32 schreef TimeJumper het volgende:

[..]

Er zit maar 1 ding op.

Dit staat op hun website

[..]

Dus tijdens de eerstvolgende islamtische viering zetten we een groep nederlands daar voor de deur.

Als er word geklaagd dan reageren zoals omschreven word in de samenvatting, opgelost.
Dus je wilt je verlagen naar het niveau van die jochies? Zielig
  † In Memoriam † zaterdag 25 juni 2011 @ 13:39:11 #205
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_98643559
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 13:36 schreef Doler12 het volgende:

[..]

Hun opkrikken naar ons niveau mislukt al 40+ jaar. Dus zo gek is dat voorstel nog niet.
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
  zaterdag 25 juni 2011 @ 13:45:50 #206
313962 alexmeijer
jag pratar inte holländska.
pi_98643739
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 13:43 schreef Doler12 het volgende:

[..]

Wat heeft dit nou met Moslims te maken? :')
quote:
Alle kinderen zitten op de islamitische basisschool Bilal.
quote:
Moslimjongens in islamitische dracht. Een moslim (Arabisch: , moeslim, ... Meestal wordt met een moslim een aanhanger van de islam bedoeld
Tik jag slå dig mycket hårt att inte ens Google kan hitta
pi_98643971
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 13:45 schreef alexmeijer het volgende:

[..]

[..]

[..]

http://www.rtl.nl/%28/act(...)uis-burgemeester.xml

Jongeren zit op een een Christelijke school en zijn ook Christen. Alle Christen het land! Leeft wel makkelijk he, zo simpel denken?
  † In Memoriam † zaterdag 25 juni 2011 @ 13:58:00 #208
341203 3-voud
pi_98644122
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 13:53 schreef Doler12 het volgende:

[..]

http://www.rtl.nl/%28/act(...)uis-burgemeester.xml

Jongeren zit op een een Christelijke school en zijn ook Christen. Alle Christen het land! Leeft wel makkelijk he, zo simpel denken?
Dat was een incidentje.
Of mag dat excuus nu niet?
  zaterdag 25 juni 2011 @ 13:58:13 #209
104871 remlof
Europees federalist
pi_98644129
Ik heb op een Christelijke Basisschool gezeten. Sindsdien weet ik zeker dat ik atheīst ben :')
pi_98648052
quote:
3s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 13:58 schreef remlof het volgende:
Ik heb op een Christelijke Basisschool gezeten. Sindsdien weet ik zeker dat ik atheīst ben :')
Die onzin van jou heeft helemaal niks met dit onderwerp te maken.
Wat dacht je ervan om eens lekker ontopic te blijven......zeker als moderator zijnde?
Zaterdag 17 juli 15:05
KoosVogels: "Ik trek me erop af, nou goed? Domme spleetoog."
Af gaan op uiterlijk en een user-icon....
Faal van de eeuw.
  zaterdag 25 juni 2011 @ 16:27:33 #211
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_98648808
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 13:40 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Leg mij dan eens uit waarom iedere keer het tegendeel bewezen wordt door daden en het geloof er bij wordt gehaald om deze daden goed te praten?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik kan het haast niet geloven, maar ben je nou echt zo achterlijk? Of loop je gewoon te trollen?

Het geloof wordt er helemaal niet bijgehaald om de daden van deze jochies goed te praten. Ook niet een klein beetje en ook niet een heel klein beetje.

Tering wat ben jij achterlijk echt misselijkmakend die stompzinnigheid :r

De teksten uit de Koran werden er door betreffende user bijgehaald om aan te tonen dat die kutjochies niet handelen uit naam van de Islam... Of dat werkelijk zo is, is uiteraard nog maar de vraag, maar de hele post waar jij op reageerde staat in ieder geval TOTAAL LOS van het goedpraten van misdragingen |:(
Krekker is de bom!
  zaterdag 25 juni 2011 @ 16:30:46 #212
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_98648894
quote:

[..]

Er zit maar 1 ding op.

Dit staat op hun website

[..]

Ja en wanneer iemand die jou dierbaar is op straat door een autochtone Nederlander in elkaar wordt geslagen, dan sla jij uiteraard de volgende dag een willekeurige autochtone Nederlander in elkaar, eentje die totaal niks met het gebeuren te maken heeft! Toch? Dat zal 'm leren! ^O^
Krekker is de bom!
  zaterdag 25 juni 2011 @ 16:43:15 #213
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_98649221
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 13:36 schreef Doler12 het volgende:

[..]

Nee de "westerse" aanpak werkt lekker. :6 8)7
Wees realistisch zeg, die "blagen" lachen je gewoon in je gezicht uit.

Zal ik je bijvoorbeeld nog eens een voorbeeldje geven uit eigen ervaring.
Vroeger was ik werkzaam als pedagogisch medewerker op een internaat, dit stond op een groot eigen terrein met speeltoestellen en een voetbalkuil.

Op een gegeven moment kwamen daar iedere avond een club allochtone medemens daar ook "spelen" en rondhangen.
Voor mij geen enkel probleem, helaas waren ze nogal grof gebekt en jaagden de watjes van kinderen die op het internaat zaten hun eigen terrein af.
Deze durfden niet meer buiten te spelen.

Dīverse malen is er door verschillende leiding met deze allochtonen gepraat maar kennelijk was er een taalprobleem want de boodschap werd niet begrepen.
Nog steeds jaagden ze de jongeren die op het terrein woonden eraf met groffe taal en bedreigingen.

Vanaf hogerhand werd er toen politie geroepen. Van deze kreeg ik het volgende advies " mevrouwtje praten helpt niet, je moet met groffe duidelijke taal komen, blijkbaar is dat het enige wat doordringt.

De volgende keer nadat ze onze jongeren van het terrein hadden gejaagd ben ik er eens op afgestapt.
Effe gemeld dat het nu klaar mag zijn dat uit ervaring is gebleken dat heel dat allochtone groepje op ons schijt. Dat praten blijkbaar niet helpt.
Dat ze altijd respect roepen maar dat zelf niet geven, dat ze blijkbaar niet snappen dat samen "spelen" /rondhangen ook mogelijk is.
Zolang ze dit niet snappen ik de volgende keer naar buiten kom en ze het terrein afsla, en een aanklacht ga indienen of die nu verzonnen is of niet (dat ik genoeg "getuigen" kan regelen)
Daarna afgesloten met dat dit allemaal niet nodig was, als het maar doorgedrongen was dat normaal met elkaar omgaan met respect de enige mogelijkheid was.
Daarna geen problemen meer gehad. Nog enkele dagen kwamen enkele (een stuk minder) allochtone jongeren en na een paar weken kwamen ze ineens helemaal niet meer.

De lol was ervan af, of ze hadden een ander terrein gevonden waar ze wel de dictator uit konden hangen maybe.

Weet je wat het is, als "dit soort" jongeren dit in eigen land zouden doen dan zouden ze publiekelijk, en door iedereen terecht gewezen werden.
Of als outcast worden beschouwd, maar hier worden ze met fluwelen handschoentjes aangepakt, dat is geen goed signaal wat je afgeeft.
Zo zie ik het.

Gewoon met harde rechtvaardige hand.
En werkstraf? Neuh, gewoon die ouders een flinke financiele geldboete geven, dat zal de druk er thuis flink opzetten. >:)
Rayen 2½ jaar!
  zaterdag 25 juni 2011 @ 16:47:27 #214
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_98649341
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 16:43 schreef TimeJumper het volgende:

[..]

Gewoon met harde rechtvaardige hand.
En werkstraf? Neuh, gewoon die ouders een flinke financiele geldboete geven, dat zal de druk er thuis flink opzetten. >:)
Ja inderdaad, met de harde hand de DADERS (en evt. ouders) aanpakken.

Dat is iets anders dan met een groep Nederlanders een hoop onschuldigen gaan treiteren.
Krekker is de bom!
  zaterdag 25 juni 2011 @ 16:49:48 #215
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_98649415
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 16:30 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Ja en wanneer iemand die jou dierbaar is op straat door een autochtone Nederlander in elkaar wordt geslagen, dan sla jij uiteraard de volgende dag een willekeurige autochtone Nederlander in elkaar, eentje die totaal niks met het gebeuren te maken heeft! Toch? Dat zal 'm leren! ^O^
Nah waar haal je dat nou weer vandaan? Je verzint er maar wat bij 8)7

Eerder werd al door iemand gemeld dat het nog niet zo zeker was of die jongeren wel van die school afkomstig waren.
Kijk er moet eerst wel vastgesteld worden welke jongeren het nou waren.
Ik ga natuurlijk niet belachelijk een random iemand "terugpakken", belachelijk gewoon.
Trouwens ik wil mensen niet terugpakken maar een duidelijke les meegeven.

Maar denk je nou echt dat een werkstraf gaat helpen bij dit soort jongeren?
Die al zo ver over deze waarden en normen heengaan, een beetje groffe gebaren en dingen roepen tijdens een begrafenisstoet |:(
Dan kom je er niet meer met een pedagogisch praatje hoor.

Ik zeg maar zo, als praten niet meer helpt, helpen alleen maar daden en dan bedoel ik geen lullig werkstrafje wat "incognito" uitgevoerd kan worden.
Rayen 2½ jaar!
  zaterdag 25 juni 2011 @ 16:59:43 #216
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_98649787
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 16:49 schreef TimeJumper het volgende:

[..]

Nah waar haal je dat nou weer vandaan? Je verzint er maar wat bij 8)7

Eerder werd al door iemand gemeld dat het nog niet zo zeker was of die jongeren wel van die school afkomstig waren.
Kijk er moet eerst wel vastgesteld worden welke jongeren het nou waren.
Ik ga natuurlijk niet belachelijk een random iemand "terugpakken", belachelijk gewoon.
Trouwens ik wil mensen niet terugpakken maar een duidelijke les meegeven.

Maar denk je nou echt dat een werkstraf gaat helpen bij dit soort jongeren?
Die al zo ver over deze waarden en normen heengaan, een beetje groffe gebaren en dingen roepen tijdens een begrafenisstoet |:(
Dan kom je er niet meer met een pedagogisch praatje hoor.

Ik zeg maar zo, als praten niet meer helpt, helpen alleen maar daden en dan bedoel ik geen lullig werkstrafje wat "incognito" uitgevoerd kan worden.
Waar ik dat vandaan haal?

quote:

[..]

Er zit maar 1 ding op.

Dit staat op hun website

[..]

Maar goed, als je niet bedoelde dat de groep Nederlanders stennis moet gaan schoppen bij die school heb ik niks gezegd.

Het is overigens geen (autochtone) Nederlanders versus de Moslims verhaal hoor (ik neem aan dat je met Nederlanders wel doelde op autochtone Nederlanders). Het is ook gewoon prima als een groep MENSEN die wel beschikken over normen en waarden, even een hartig woordje met de werkelijke daders zou gaan spreken.
Krekker is de bom!
  zaterdag 25 juni 2011 @ 18:08:20 #217
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_98652078
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 16:30 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Vooralsnog ging ik er in dit topic vanuit dat de "daders" dus inderdaad op die school zaten.
(in deze discussie ging ik daarvan uit, als ik daadwerkelijk actie zou willen ondernemen zou ik er eerst 100% zeker van willen zijn en niet afgaan op een krantenbericht, dit effe ter toevoeging)
Dus ik zou niet zomaar bij die school gaan staan :P
Maar alleen als die kinderen daadwerkelijk daar op school zaten en daadwerkelijk werden "verdedigd" door de schoolleiding.
Maar afijn, dat is hier helemaal nu niet terzake.

En inderdaad het is zeker niet mijn uitgangspunt allochtoon tegen autochtoon ( had ik misschien wat breder moeten formuleren)
Als de types die de begrafenis hebben verstoord van marrokaanse afkomst waren en eens flink onder handen werden genomen over normen en waarden door mede marrokanen, mede-turken of wat dan ook, is mij allemaal best.

Het draait er mij maar om dat er een signaal/maatregel vanuit de samenleving moet worden gegeven waaruit blijkt dat dit onacceptabel is.

En met halfzachte maatregelen kom je er niet.
Rayen 2½ jaar!
  zaterdag 25 juni 2011 @ 18:49:47 #218
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_98653102
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 18:08 schreef TimeJumper het volgende:

[..]

Vooralsnog ging ik er in dit topic vanuit dat de "daders" dus inderdaad op die school zaten.
(in deze discussie ging ik daarvan uit, als ik daadwerkelijk actie zou willen ondernemen zou ik er eerst 100% zeker van willen zijn en niet afgaan op een krantenbericht, dit effe ter toevoeging)
Dus ik zou niet zomaar bij die school gaan staan :P
Maar alleen als die kinderen daadwerkelijk daar op school zaten en daadwerkelijk werden "verdedigd" door de schoolleiding.
Maar afijn, dat is hier helemaal nu niet terzake.

En inderdaad het is zeker niet mijn uitgangspunt allochtoon tegen autochtoon ( had ik misschien wat breder moeten formuleren)
Als de types die de begrafenis hebben verstoord van marrokaanse afkomst waren en eens flink onder handen werden genomen over normen en waarden door mede marrokanen, mede-turken of wat dan ook, is mij allemaal best.

Het draait er mij maar om dat er een signaal/maatregel vanuit de samenleving moet worden gegeven waaruit blijkt dat dit onacceptabel is.

En met halfzachte maatregelen kom je er niet.
Dan heb ik jouw reactie in eerste instantie gewoon verkeerd begrepen :@.
Krekker is de bom!
  zaterdag 25 juni 2011 @ 21:59:46 #219
168739 Red_85
'echt wel'
pi_98659689
quote:

[..]

Samenvatting:

Hoe? Dan? What. The. Fuck.

Wat bezield die school om het zo te bagatelliseren en om te draaien? Die mensen hebben hun dierbare verloren en willen deze respectvol ten gronde leggen. Hoe haal je het in je hoofd om dit te doen? De doden zijn zelfs niet meer heilig, hoe kun je.
En als kers op de taart draai je het om alszijnde dat zij de schuldige zijn? Ik lees dit echt met verbijstering. Wat zijn die mocro's diep gezonken. En je ziet dat niemand er wat aan wil doen in de marokkaanse gemeenschap, anders had hier allang tegen opgetreden geweest.

Om Geenstijl even te quoten:
'dit land is het Marokkaanse prinsjesgedrag onderhand spuug- en spuugzat' Hier sluit ik me bij aan.
Een rouwstoet niet respecteren, de school die weigerd aan uitlevering te doen, de zaken omdraaien en de nabestaande nogmaals uitkafferen. Je zou bijna willen gaan zeggen wat voor een minderwaardige mensen dit zijn. Wacht even, voor 'minderwaardige mensen' is dit zelfs een belediging.

Bizar is zelfs nog een understatement.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zaterdag 25 juni 2011 @ 22:15:45 #220
168739 Red_85
'echt wel'
pi_98660202
quote:
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)uw-en-verdriet.dhtml schreef:

(...)
Kan iemand, een schooldirecteur bijvoorbeeld, die jonge schenders uitleggen dat de dood ons gezamenlijk lot is waar niemand aan ontsnapt? Dat mensen die hun hele leven varkensvlees aten en honden als huisdieren hielden, hetzelfde respect verdienen als zij die binnen 24 uur begraven moeten worden met het hoofd richting Mekka gericht? Dat voor nabestaanden het schenden van die kwetsbare momenten gelijk kan zijn aan een tweede dood van hun geliefde?

Als dat niet gebeurt, als dit soort incidenten voortduren, zal niet alleen de multiculturele samenleving zijn mislukt maar ook de multi-etnische
Ik ben bang dat als dit voort blijft gaan er echt nare dingen gebeuren. Er is altijd wel iemand in een familie die zijn emoties niet onder controle kan houden, zijn rust verliest en zo'n barbaar zo hard de verdoemenis in slaat dat eerwraak een volgende stap is. En dan?

Als je gaat spelen met de dood, wordt zelfs het beschaafdste land onbeschaafd. De dood is iets waar je van af blijft. Ontering is in het verleden een casus belli geweest.
1947-2016
pi_98660426
Marokkaanse scholen staan in het algemeen bekend om het lage niveau.
Het personeel heeft zich in dit geval uitstekend aangepast.

Jammer, ze hadden een voorbeeld kunnen zijn.
  † In Memoriam † zondag 26 juni 2011 @ 00:18:42 #222
341203 3-voud
pi_98664566
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 16:43 schreef TimeJumper het volgende:

De lol was ervan af, of ze hadden een ander terrein gevonden waar ze wel de dictator uit konden hangen maybe.
Yup. De kern van het probleem. Het is een irritant provocerend volkje.

quote:
Weet je wat het is, als "dit soort" jongeren dit in eigen land zouden doen dan zouden ze publiekelijk, en door iedereen terecht gewezen werden.
Of als outcast worden beschouwd, maar hier worden ze met fluwelen handschoentjes aangepakt, dat is geen goed signaal wat je afgeeft.
Zo zie ik het.
Fout. Zo is het.
pi_98667291
De volgende stap is moslims deporteren omdat er een een prop op de grond gooide?

Ik leg 1000 euro dat er een tweede Kristalnacht komt binnen 2 jaar op moslims.
pi_98667692
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 21:59 schreef Red_85 het volgende:

Wat bezield die school om het zo te bagatelliseren en om te draaien? Die mensen hebben hun dierbare verloren en willen deze respectvol ten gronde leggen. Hoe haal je het in je hoofd om dit te doen? De doden zijn zelfs niet meer heilig, hoe kun je.
En als kers op de taart draai je het om alszijnde dat zij de schuldige zijn? Ik lees dit echt met verbijstering. Wat zijn die mocro's diep gezonken. En je ziet dat niemand er wat aan wil doen in de marokkaanse gemeenschap, anders had hier allang tegen opgetreden geweest.
Dramaqueen.

Een handvol pathetische klootzakjes en je schreeuwt om optochten met rieken tegen de Marokkaanse gemeenschap? Het wordt hier met de dag triester.
  zondag 26 juni 2011 @ 02:48:38 #225
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_98668714
Het maakt geen zak uit of het marokkaantjes zijn of chinezen. Hou die discussie gewoon hierbuiten en zorg gewoon dat kids die dit soort dingen doen worden aangepakt.

Het heeft namelijk niks met de afkomst te maken... dat is wat ze mensen willen laten denken. Een mens is en blijft een mens, dus behandel het dan ook zo.
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
pi_98669924
quote:
3s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 13:58 schreef remlof het volgende:
Dit is net zo'n opmerking als in een Katholieke priester die een kind heeft misbruikt gaan zeggen; "Ik heb op een Islamitische school gezeten en sindsdien weet ik zeker dat ik atheīst ben". :)

Daar gaat het hier niet om. Eigenlijk gaat het om een stel jongens die blijkbaar niet gelovigen als honden zien. Al dan niet door omgeving...en gevoel..noem het onderbuik...dat dit komt door omgeving, omdat de jongetjes nog veel te jong horen te zijn voor zoveel haat.

Ik begrijp trouwens de directeur wel dat hij het uitgezocht wil hebben, en dat hij schrikt van bedreigingen aan het adres van de schoolleiding. Vind ik zo intriest en heel laf.

Net als ik het begrijp dat de familie van de gestorvene wil zien dat de daders bestraft worden i.p.v dat ze nog eens extra bedreigingen om hun oren krijgen om wat voor redenen dan ook.

Ik geloof trouwens wel dat het heel goed is dat er aandacht aan besteed gaat worden dat het belachelijk is dat een rouwstoet uitgejoeld gaat worden omdat je niet dezelfde achtergrond hebt als de daders.
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2011 02:48 schreef maniack28 het volgende:
Het maakt geen zak uit of het marokkaantjes zijn of chinezen. Hou die discussie gewoon hierbuiten en zorg gewoon dat kids die dit soort dingen doen worden aangepakt.

Het heeft namelijk niks met de afkomst te maken... dat is wat ze mensen willen laten denken. Een mens is en blijft een mens, dus behandel het dan ook zo.
Idd, ze zouden net zo behandeld moeten worden als de blanke jeugd die discriminerende uitingen maken naar allochtonen. Handel net zo als wanneer er een moslim overledene klaarstaat om met het vliegtuig op weg gaat om op een Islamitische wijze begraven te worden en jeugd gaan staan joelen dat het toch maar een islamitische hond is dus win win...terwijl ze obscene gebaren naar de familieleden maken. Ja, de straf zou precies hetzelfde moeten zijn dan.

Even afwachten dus wat er gaat gebeuren.

Ik ben er trouwens niet voor om kinderen op te sluiten, maar wanneer kinderen op een dergelijke leeftijd dit soort dingen doen omdat de dode nu eenmaal niet dezelfde achtergrond heeft...dan mag het AMK van mij daar best wel eens een oog op lichten. Teveel haatprikkels is niet goed voor een jong kind, dus even uitzoeken waar dat gedrag vandaan komt lijkt me wel goed.

Ik snap dat sommigen het af willenl doen als alleen de middelvinger opsteken naar de stoet, maar blijkbaar is daar meer aan de hand. Bedreigingen van familie dode etc etc.

Eigenlijk vind ik het gewoon jammer dat de daders niet roomblank waren en de rouwstoet islamitisch. Kan je tenminste rustig woest worden op die jeugd en je bedenkingen uiten wanneer die jeugd zouden zeggen "weer een hond minder"zonder bedekt uitgemaakt te worden voor huilie of racist.

Was het nu een incident daar? Dan had ik er niet op gehapt trouwens. Juist omdat het blijkbaar daar geen incident blijkt moet je het niet gaan stilzwijgen maar er iets mee doen. Gewoon zorgen en aanleren (desnoods met controle) dat alle mensen belangrijk zijn. Dat dus rouwstoeten niet besmeurd moeten raken met onderbuikgevoelens en pesterijen.

[ Bericht 2% gewijzigd door paddy op 26-06-2011 04:39:12 ]
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_98670014
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 21:59 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Hoe? Dan? What. The. Fuck.

Om Geenstijl even te quoten:
'dit land is het Marokkaanse prinsjesgedrag onderhand spuug- en spuugzat' Hier sluit ik me bij aan.
Een rouwstoet niet respecteren, de school die weigerd aan uitlevering te doen, de zaken omdraaien en de nabestaande nogmaals uitkafferen. Je zou bijna willen gaan zeggen wat voor een minderwaardige mensen dit zijn. Wacht even, voor 'minderwaardige mensen' is dit zelfs een belediging.

Bizar is zelfs nog een understatement.
Laat ik één ding even heel duidelijk maken. Alle Marokkanen over één kam scheren is doodeng. Ik zal nooit ieder persoon met dezelfde achtergrond lukraak verantwoordelijk gaan houden voor een aantal idioten. Wanneer je dat doet, ben je niet anders dan een fundamentalist die in elke niet-gelovige een minderwaardig mens ziet. Of een extremist die ook zo denkt over mensen die hun visie niet aanhangen.
quote:
En je ziet dat niemand er wat aan wil doen in de marokkaanse gemeenschap, anders had hier allang tegen opgetreden geweest.
Kijk eens in het MIS-forum. Ik ga mij als roomwitte autochtoon echt niet verantwoordelijk voelen voor dat soort autochtonen :{

En de Marokkaanse gemeenschap ? Hier is juist de Marokkaanse gemeenschap juist druk bezig met oplossingen zoeken. Doen de autochtonen echt niet OMDAT de dader een autochtoon zou zijn.

[ Bericht 2% gewijzigd door paddy op 26-06-2011 12:54:26 ]
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
pi_98670056
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 16:54 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat zeg ik niet, maar jij beweert dat deze kinderen een soort wereldbeeld vol haat met de paplepel ingegoten krijgen door de ouders en ze geleerd wordt alles wat anders is te haten. Ik heb zo'n vermoeden dat dat eerder met macho- en groepsgedrag te maken heeft.
Dus wanneer deze :
quote:
wanneer er een moslim overledene klaarstaat om met het vliegtuig op weg te gaan om op een Islamitische wijze begraven te worden en jeugd gaat staan joelen dat het toch maar een islamitische hond is dus win win...terwijl ze obscene gebaren naar de familieleden maken
Is dat alleen maar stoer gedrag?

Daarbij dacht ik omgeving en niet meteen aan ouders, want moeders maken zich vaak niet zo druk om maatschappelijke dingen. Moet ik zeggen dat ik anders denk over moeders die nu in het bezit zijn van kinderen tot en met vijf jaar.

Je gaat mij in ieder geval niet wijs maken dat kinderen die om achtergrond van overledene zeggen "weer een hond minder" dit helemaal uit zichzelf zeggen, zonder dit ooit eerder gehoord te hebben. Daarbij dus bewust een begrafenis verstoren om achtergrond.. Kinderen van 9 t/m 14 komen daar echt niet uit zichzelf mee. (mag ik hopen)

[ Bericht 5% gewijzigd door paddy op 26-06-2011 04:52:13 ]
pi_98670261
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2011 02:48 schreef maniack28 het volgende:

Als je het nieuws had gevolgd had je geweten dat het hier wel degelijk meespeelt.
Mensen die als een kip zonder kop reageren en niet tegen welverdiend kritiek kunnen. :')
Faal van de eeuw.
pi_98670271
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2011 04:14 schreef paddy het volgende:

[..]
--------

Eigenlijk vind ik het gewoon jammer dat de daders niet roomblank waren en de rouwstoet islamitisch. Kan je tenminste rustig woest worden op die jeugd en je bedenkingen uiten wanneer die jeugd zouden zeggen "weer een hond minder"zonder bedekt uitgemaakt te worden voor huilie of racist.

------
Faal van de eeuw.
pi_98674179
Ik vind het jammer dat het kinderen zijn van een Islamitische basisschool die dit doen. Zij zouden de laatsten moeten zijn die dit uberhaupt zouden doen.

De profeet Mohammed (vzmh) stond op als een er een begrafenis van een Jood of Christen voorbijkwam, tevens ging de profeet Mohammed erg goed om met joden en christenen in zijn tijd, ging bij ze op bezoek en deelde maaltijden met ze.

Tevens zei hij zijn opvolgers om goed om te gaan met joden, christenen en niet gelovigen.

www.unionoffaiths.com
  zondag 26 juni 2011 @ 13:22:14 #232
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_98675343
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2011 07:08 schreef huhggh het volgende:

[..]

Als je het nieuws had gevolgd had je geweten dat het hier wel degelijk meespeelt.
Mensen die als een kip zonder kop reageren en niet tegen welverdiend kritiek kunnen. :')
Gast, als er 7x een groep met Turkse jongeren dit doet of 7x een groep met Marokkaanse jongeren. Maakt niet uit! Je pakt het gewoon aan klaar...

Ik ben mensen die oordelen met racistische achtergrond zo spuugzat dat ik een afkeer begin te ontwikkelen en straks ga voorstellen om die mensen af te knallen. Idioten!

Mensen zijn mensen en die beoordeel je op hun acties, niet hun afkomst.
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
pi_98675452
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2011 13:22 schreef maniack28 het volgende:

Gast, als er 7x een groep met Turkse jongeren dit doet of 7x een groep met Marokkaanse jongeren. Maakt niet uit! Je pakt het gewoon aan klaar...

Ik ben mensen die oordelen met racistische achtergrond zo spuugzat dat ik een afkeer begin te ontwikkelen en straks ga voorstellen om die mensen af te knallen. Idioten!

Mensen zijn mensen en die beoordeel je op hun acties, niet hun afkomst.
Als een bevolkingsgroep zich op een bepaalde manier blijft gedragen dan heeft het toch met die bevolkingsgroep te maken denk ik zo.
Ik hoor namelijk nooit iets van overlast door Chinese jongeren dus op de 1 of andere manier is er dan iets mis met de opvoeding of de mentaliteit van Marokkaanse jongeren denk ik zo.
Dat moet je dan gewoon kunnen zeggen vind ik.
  zondag 26 juni 2011 @ 13:34:37 #234
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_98675724
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2011 13:25 schreef thumbnail het volgende:

[..]

Als een bevolkingsgroep zich op een bepaalde manier blijft gedragen dan heeft het toch met die bevolkingsgroep te maken denk ik zo.
Ik hoor namelijk nooit iets van overlast door Chinese jongeren dus op de 1 of andere manier is er dan iets mis met de opvoeding of de mentaliteit van Marokkaanse jongeren denk ik zo.
Nee, met de opvoeding is iets anders dan met de afkomst of niet?

Dus je kan gewoon zeggen dat een groep slecht opgevoede jongeren op een religieuze basisschool een rouwstoet heeft onderbroken, bedreigd of whatever en dat ze aangepakt worden met x-uren taakstraf of een boete.

Ipv:

Een groep Marokkaans tuig van de Islamitische basisschool...

Dat klinkt toch anders he? Bij het eerste ben je gewoon objectief en eerlijk, zonder een bepaalde groep te benadelen.

Weet je, ik snap heus wel dat vaak Marokkanen zijn en dat ontken ik ook niet. Ik denk echter dat het consequent aanhalen van het feit dat het Marokkanen zijn, dat het tuig is, dat er geen oplossingen voor deze jongeren zijn ze alleen maar verwijderd raken van de samenleving.

En de werkelijke oplossing voor het probleem is toch niet dat deze jongeren nog meer ontsporen?
pi_98676182
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2011 13:22 schreef maniack28 het volgende:

quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2011 13:25 schreef thumbnail het volgende:

[..]

Aan de reactie onder jouw post te lezen kan je zien dat je volgens sommigen nog steeds niet logische conclusies mag trekken, ookal is dat allemaal genoeg (wetenschappelijk) onderbouwd.

Sommige mensen hebben hier zoveel moeite mee dat ze niet normaal kunnen na denken:
Racisme hierbij halen. :')
Wat een sukkel moet maniek28 toch wel niet zijn.

Als hij iemand wil beschuldigen moet hij dat doen bij die kinderen die een rouwstoet opzettelijk verstoren omdat het "ongelovige honden" zijn.
Dat is namelijk je reinste discriminatie......maar ja, daar horen hem weer niet over.

Hij is duidelijk niet de slimste.
Helaas zijn er nog te veel van dat soort types.
Maar gelukkig wordt die groep steeds kleiner, met elk "incident" wat zich weer eens voordoet.
Faal van de eeuw.
  zondag 26 juni 2011 @ 14:15:15 #236
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_98677164
Eigenlijk vinden we gewoon hetzelfde, met het verschil dat jij het nodig vind die groepen te betitelen als Marokkaans en ze aan te pakken, terwijl ik ze gewoon wil aanpakken.

Duidelijker kan ik het niet maken.
pi_98677322
Ah leuk....het is weer "keihard aanpakken" geroep tijd.

Kan iemand me nou voor eens en altijd duidelijk maken wat ze onder "keihard aanpakken" verstaan?
Castreren, in de knieschijven schieten. de doodstraf? Ben toch zo benieuwd wat "keihard aanpakken" van 10 jarige kiddo's betekent?

Zeker met een fluoriscerend hesje aan het schoolplein schoonmaken met een limonadebreak halverwege. :')
pi_98678076
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2011 13:34 schreef maniack28 het volgende:

Dus je kan gewoon zeggen dat een groep slecht opgevoede jongeren op een religieuze basisschool een rouwstoet heeft onderbroken, bedreigd of whatever en dat ze aangepakt worden met x-uren taakstraf of een boete.

Ipv:

Dat klinkt toch anders he? Bij het eerste ben je gewoon objectief en eerlijk, zonder een bepaalde groep te benadelen.

Weet je, ik snap heus wel dat vaak Marokkanen zijn en dat ontken ik ook niet. Ik denk echter dat het consequent aanhalen van het feit dat het Marokkanen zijn, dat het tuig is, dat er geen oplossingen voor deze jongeren zijn ze alleen maar verwijderd raken van de samenleving.

En de werkelijke oplossing voor het probleem is toch niet dat deze jongeren nog meer ontsporen?
Als het echt steeds Marokkanen zijn dan lijkt het me juist goed om dat te benoemen zodat je kunt kijken wat er anders is met die bevolkingsgroep is.
Dat is namelijk de enige manier om het probleem op te lossen lijkt mij.
pi_98678207
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2011 14:18 schreef Kingstown het volgende:

Kan iemand me nou voor eens en altijd duidelijk maken wat ze onder "keihard aanpakken" verstaan?
Castreren, in de knieschijven schieten. de doodstraf? Ben toch zo benieuwd wat "keihard aanpakken" van 10 jarige kiddo's betekent?

Zeker met een fluoriscerend hesje aan het schoolplein schoonmaken met een limonadebreak halverwege. :')
Gewoon niet accepteren wat ze doen.
Dus straffen en dat mag huisarrest zijn of een jaar lang elk vrij uurtje en vrije dag nablijven op school of alle materiele zaken afpakken zoals een mobiel.
Dat is keiherad aanpakken en dat is iets anders dan altijd maar begrip tonen en vakanties organiseren voor probleemjongeren.
pi_98678384
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2011 14:43 schreef thumbnail het volgende:

[..]

Gewoon niet accepteren wat ze doen.
Dus straffen en dat mag huisarrest zijn of een jaar lang elk vrij uurtje en vrije dag nablijven op school of alle materiele zaken afpakken zoals een mobiel.
Dat is keiherad aanpakken en dat is iets anders dan altijd maar begrip tonen en vakanties organiseren voor probleemjongeren.
Mobieltje afpakken en nablijven is keihard aanpakken....ok.
Hebben jij en ik blijkbaar een andere definitie van het woord "keihard".
pi_98678458
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2011 14:49 schreef Kingstown het volgende:

Mobieltje afpakken en nablijven is keihard aanpakken....ok.
Hebben jij en ik blijkbaar een andere definitie van het woord "keihard".
Ik dacht dat ik meer geschreven had maar kennelijk komt je dat niet zo goed uit.

[ Bericht 5% gewijzigd door paddy op 28-06-2011 02:05:06 ]
pi_98678644
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2011 14:52 schreef thumbnail het volgende:

[..]

Ik dacht dat ik meer geschreven had maar kennelijk komt je dat niet zo goed uit.

Ik dacht ik pak de keihardste er uit, maar goed....ik wil best "niet accepteren" ook nog wel toevoegen hoor. Wordt het wel heel keihard van. :)

[ Bericht 14% gewijzigd door paddy op 28-06-2011 02:04:48 ]
pi_98678863
quote:

Ik vraag me eigenlijk af of er uberhaupt een strafbaar feit gepleegd is. Het is niet beleefd om te doen maar is er een artikel die verbiedt uitlatingen (vrijheid van meningsuiting) te doen, bij een rouwstoet ?
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_98678923
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2011 15:04 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Ik vraag me eigenlijk af of er uberhaupt een strafbaar feit gepleegd is. Het is niet beleefd om te doen maar is er een artikel die verbiedt uitlatingen (vrijheid van meningsuiting) te doen, bij een rouwstoet ?
Nee en als Wilders zijn zin krijgt (met Amerika als lichtend voorbeeld) met het verwijderen van het haatzaai-artikel, dan is er helemaal niets meer wat mensen tegen kan houden.

Lekker protesteren en middelvingers opsteken bij begrafenissen wordt dan de legale norm en dan zijn dit soort topics dus helemaal overbodig.
  Moderator zondag 26 juni 2011 @ 15:10:29 #245
249559 crew  Lavenderr
pi_98679084
quote:

[..]

Nee, geen strafbaar feit.
'Het is niet beleefd om te doen'...goh.
  Moderator zondag 26 juni 2011 @ 15:12:05 #246
249559 crew  Lavenderr
pi_98679142
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2011 15:06 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Nee en als Wilders zijn zin krijgt (met Amerika als lichtend voorbeeld) met het verwijderen van het haatzaai-artikel, dan is er helemaal niets meer wat mensen tegen kan houden.

Lekker protesteren en middelvingers opsteken bij begrafenissen wordt dan de legale norm en dan zijn dit soort topics dus helemaal overbodig.
Ja, dat is idd erg lekker en leuk om te doen , protesteren tegen een begrafenis :|W
  zondag 26 juni 2011 @ 15:12:08 #247
4162 Lord Katundro
Jabba&Scully
pi_98679144
quote:

Mwhoah, why not...
I am happy
pi_98679219
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2011 15:12 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ja, dat is idd erg lekker en leuk om te doen , protesteren tegen een begrafenis :|W
Blijkbaar is er een behoefte aan bij sommige mensen en aangezien het legaal is en we vrijheid van meningsuiting zo super belangrijk hebben gemaakt is dit het gevolg.

Bedank de vrijheid van meningsuiters voorvechters maar. :)
  Moderator zondag 26 juni 2011 @ 15:16:19 #249
249559 crew  Lavenderr
pi_98679281
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2011 15:14 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Blijkbaar is er een behoefte aan bij sommige mensen en aangezien het legaal is en we vrijheid van meningsuiting zo super belangrijk hebben gemaakt is dit het gevolg.

Bedank de vrijheid van meningsuiters voorvechters maar. :)
Zwak argument zeg.
Weleens gehoord van respect, opvoeding en fatsoen?
pi_98679303
Zo heeft ieder geloof zijn manieren om te laten zien dat ze meeleven. Typerend om er direct wat achter te zoeen.
pi_98679424
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2011 15:16 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Zwak argument zeg.
Weleens gehoord van respect, opvoeding en fatsoen?
We moeten alles altijd en overal kunnen zeggen, dan is dit het gevolg. Vrijheid van meningsuiting maakt meer kapot dan je lief is.

Respect, opvoeding en fatsoen zijn prachtige termen, maar er zijn meer mensen die dingen roepen die anderen weer vinden getuigen van respectloos, gebrek aan opvoeding en fatsoen.

Kwestie van eigen opvatting, wat ook weer allemaal mag! Prachtig land hebben we toch!
  Moderator zondag 26 juni 2011 @ 15:27:12 #252
249559 crew  Lavenderr
pi_98679685
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2011 15:20 schreef Kingstown het volgende:

[..]

We moeten alles altijd en overal kunnen zeggen, dan is dit het gevolg. Vrijheid van meningsuiting maakt meer kapot dan je lief is.

Respect, opvoeding en fatsoen zijn prachtige termen, maar er zijn meer mensen die dingen roepen die anderen weer vinden getuigen van respectloos, gebrek aan opvoeding en fatsoen.

Kwestie van eigen opvatting, wat ook weer allemaal mag! Prachtig land hebben we toch!
Het moet mogen, maar het hķeft niet .
Kom ik weer op het gevoel van wat kan en niet kan dat bij ieder mens ingebakken zit. Tenminste dat mag ik hopen, bij deze kinderen twijfel ik daar eerlijk gezegd aan.
pi_98679948
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2011 15:27 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Het moet mogen, maar het hķeft niet .
Kom ik weer op het gevoel van wat kan en niet kan dat bij ieder mens ingebakken zit. Tenminste dat mag ik hopen, bij deze kinderen twijfel ik daar eerlijk gezegd aan.
Klopt helemaal, maar als er zo'n speerpunt van vrijheid van meningsuiting wordt gemaakt, dan keert dat een keer als een boomerang terug in je eigen gezicht.

Ik twijfel daar niet alleen bij deze kinderen aan, maar bijvoorbeeld ook bij het leeuwendeel van "onze" politici en dat zijn dan volwassenen, die zouden zeker beter moeten weten.

Het leven wordt niet per definitie beter of makkelijker doordat je alles kan en mag, sterker nog het wordt vooral gecompliceerder en in die zin kan ik me bijvoorbeeld heel goed voorstellen (hoewel ik er zelf niets mee heb), dat mensen die leven volgens een strikte leer een stuk makkelijker leven. Hun leven is overzichtelijk en er is heel duidelijk omschreven wat goed en fout is en wat je wel en niet mag, moet en kan doen.

De meesten van ons vinden zo'n leven beknellend en willen vrijheid en als je maar lang genoeg door gaat met steeds meer vrijheid, dan kom je vanzelf op een punt dat het zich dus tegen je keert en daardoor de roep om meer verboden weer groter en luider wordt.
  Moderator zondag 26 juni 2011 @ 15:36:51 #254
249559 crew  Lavenderr
pi_98680030
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2011 15:34 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Klopt helemaal, maar als er zo'n speerpunt van vrijheid van meningsuiting wordt gemaakt, dan keert dat een keer als een boomerang terug in je eigen gezicht.

Ik twijfel daar niet alleen bij deze kinderen aan, maar bijvoorbeeld ook bij het leeuwendeel van "onze" politici en dat zijn dan volwassenen, die zouden zeker beter moeten weten.

Het leven wordt niet per definitie beter of makkelijker doordat je alles kan en mag, sterker nog het wordt vooral gecompliceerder en in die zin kan ik me bijvoorbeeld heel goed voorstellen (hoewel ik er zelf niets mee heb), dat mensen die leven volgens een strikte leer een stuk makkelijker leven. Hun leven is overzichtelijk en er is heel duidelijk omschreven wat goed en fout is en wat je wel en niet mag, moet en kan doen.

De meesten van ons vinden zo'n leven beknellend en willen vrijheid en als je maar lang genoeg door gaat met steeds meer vrijheid, dan kom je vanzelf op een punt dat het zich dus tegen je keert en daardoor de roep om meer verboden weer groter en luider wordt.
Eens met je. Eng hoor :o
  Moderator zondag 26 juni 2011 @ 15:48:36 #255
249559 crew  Lavenderr
  † In Memoriam † zondag 26 juni 2011 @ 16:06:30 #256
341203 3-voud
pi_98681150
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2011 15:34 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Ook niet onbelangrijk: de mensen die zich wel heel erg snel gekwetst voelen en alles aangrijpen om "discriminatie" te schreeuwen. Niet zozeer om de discriminatie zelf, maar om te jennen.
pi_98681262
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2011 15:48 schreef Lavenderr het volgende:
Kijk dit en :'(

Uit 2007.
Gewoon opzouten met die sensatiezoekers en camera's uit Overvecht. Of we maken het team en de camera's kapot.
  † In Memoriam † zondag 26 juni 2011 @ 16:15:18 #258
341203 3-voud
pi_98681452
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2011 15:48 schreef Lavenderr het volgende:
Kijk dit en :'(

Uit 2007.
We zijn 4 jaar verder. Wat zijn we naast pappen en nathouden nog opgeschoten met dit probleem?
  Moderator zondag 26 juni 2011 @ 16:24:05 #259
249559 crew  Lavenderr
pi_98681767
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2011 16:15 schreef 3-voud het volgende:

[..]

We zijn 4 jaar verder. Wat zijn we naast pappen en nathouden nog opgeschoten met dit probleem?
Niets.
  zondag 26 juni 2011 @ 16:24:36 #260
168739 Red_85
'echt wel'
pi_98681792
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2011 02:04 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Een handvol pathetische klootzakjes en je schreeuwt om optochten met rieken tegen de Marokkaanse gemeenschap?
Lees , dat zeg ik niet. Ik vind het alleen vreemd waarom er niet wordt opgetreden vanuit de gemeenschap. De gemeenschap die zo saamhorig is, waar iedereen elkaar als moslimbroeder beschouwd en die 'ooow zo graag' hier wil wonen.

Beetje andere woorden in mijn post willen leggen en de context anders willen maken...

[ Bericht 2% gewijzigd door paddy op 28-06-2011 02:01:39 ]
1947-2016
pi_98681930
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2011 16:24 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Lees dombo, dat zeg ik niet. Ik vind het alleen vreemd waarom er niet wordt opgetreden vanuit de gemeenschap. De gemeenschap die zo saamhorig is, waar iedereen elkaar als moslimbroeder beschouwd en die 'ooow zo graag' hier wil wonen.

Beetje andere woorden in mijn post willen leggen en de context anders willen maken...
Dan heb je dus nauwelijks inzicht in die 'gemeenschap' en er vooral een geromantiseerd beeld van. Erg naief om te denken dat er 'ooit' een noemenswaardige corrigerende werking zal uitgaan van die gemeenschap.

[ Bericht 0% gewijzigd door Absurditeit op 26-06-2011 16:41:02 ]
  zondag 26 juni 2011 @ 16:40:38 #262
168739 Red_85
'echt wel'
pi_98682340
quote:
15s.gif Op zondag 26 juni 2011 04:37 schreef paddy het volgende:

[..]

Laat ik één ding even heel duidelijk maken. Alle Marokkanen over één kam scheren is doodeng. Ik zal nooit ieder persoon met dezelfde achtergrond lukraak verantwoordelijk gaan houden voor een aantal idioten. Wanneer je dat doet, ben je niet anders dan een fundamentalist die in elke niet-gelovige een minderwaardig mens ziet. Of een extremist die ook zo denkt over mensen die hun visie niet aanhangen.

[..]

Kijk eens in het MIS-forum. Ik ga mij als roomwitte autochtoon echt niet verantwoordelijk voelen voor dat soort autochtonen :{

En de Marokkaanse gemeenschap ? Hier is juist de Marokkaanse gemeenschap juist druk bezig met oplossingen zoeken. Doen de autochtonen echt niet OMDAT de dader een autochtoon zou zijn.
Ik racistisch en generaliserend? Racistisch niet. Generaliserend ja. Richting die families die die koters opvoeden. Richting de school die zich compleet belachelijk maakt. En richting de mensen die altijd vooraan staan met hun 'moslimbroeders' maar zich nu stil houden.

Beetje vreemd dat ik me hier moet verdedigen van een racist. Ik ken zat Marokkanen die zich hier misselijk bij voelen, maar het nare is, is dat ik er ook genoeg ken die naast die koters willen staan. Met die laatst genoemde is wat goed mis mee. En dat zijn er echt een hoop. Op hun doel ik en dat is dus niet op basis van afkomst, maar op basis van gedragingen.

Is dat racistisch? Is dat generaliserend?
1947-2016
pi_98683500
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2011 16:40 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Ik racistisch en generaliserend? Racistisch niet. Generaliserend ja. Richting die families die die koters opvoeden. Richting de school die zich compleet belachelijk maakt. En richting de mensen die altijd vooraan staan met hun 'moslimbroeders' maar zich nu stil houden.

Is dat racistisch? Is dat generaliserend?
De kinderen die in eerste instantie beschuldigd werden door de nabestaanden bleken dus niet "de daders" te zijn, dat waren andere kinderen. De school (lees: de directeur) heeft eerst met iedereen gesproken en zijn twijfels geuit of die kinderen idd wel schuldig waren. Daar werd hij door velen belachelijk om gemaakt, maar hij had het dus wel bij het rechte eind.

Als er ergens een probleem is, lijkt het me vrij normaal dat je als directeur eerst met alle betrokkenen gaat praten, voordat je met consequenties/straffen etc. komt ipv meteen met de vinger te wijzen (dat is meer iets voor buitenstaanders zoals wij op een forum).

Ik zie niet in waarom de school/directeur zich compleet belachelijk heeft gemaakt in dit verhaal.
Hij heeft de zaak hoog opgenomen, met iedereen gepraat en de juiste "daders" weten te achterhalen....wat had hij nog meer moeten doen?
  zondag 26 juni 2011 @ 17:19:41 #264
168739 Red_85
'echt wel'
pi_98683720
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2011 17:13 schreef Kingstown het volgende:

[..]

De kinderen die in eerste instantie beschuldigd werden door de nabestaanden bleken dus niet "de daders" te zijn, dat waren andere kinderen. De school (lees: de directeur) heeft eerst met iedereen gesproken en zijn twijfels geuit of die kinderen idd wel schuldig waren. Daar werd hij door velen belachelijk om gemaakt, maar hij had het dus wel bij het rechte eind.

Als er ergens een probleem is, lijkt het me vrij normaal dat je als directeur eerst met alle betrokkenen gaat praten, voordat je met consequenties/straffen etc. komt ipv meteen met de vinger te wijzen (dat is meer iets voor buitenstaanders zoals wij op een forum).

Ik zie niet in waarom de school/directeur zich compleet belachelijk heeft gemaakt in dit verhaal.
Hij heeft de zaak hoog opgenomen, met iedereen gepraat en de juiste "daders" weten te achterhalen....wat had hij nog meer moeten doen?
Bijvoorbeeld zijn eigen personeel onder controle houden tegenover de nabestaanden? Dat is maar 1 dingetje...
1947-2016
pi_98684999
quote:

[..]

Sowieso kan je kinderen van die leeftijd wettelijk gezien niet vervolgen.
pi_98694815
quote:

[..]

Het is hetzelfde principe als op 4 mei even 2 minuten je mond houden.

Niks moet, maar als zoiets simpels al niet lukt uit respect ben je gewoon een sesamzaadje.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 27 juni 2011 @ 04:17:23 #267
82207 Chokeme
DIY Viroloog
pi_98707233
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 01:53 schreef MarokkaanseKip het volgende:
Weet best dat er ouders bijzitten die geen fuck geven, dat sowieso.
Maar in mijn omgeving is dat meestal niet zo het geval en waarbij de ouders ze gewoon streng opvoeden en die dingen bijbrengen, maar oké.
Ooh, in jouw omgeving is alles prima in orde. Niks aan de hand dus?

quote:
En verder hoeft het niet per se aan de opvoeding te liggen, misschien hangen ze teveel op straat rond.
Op die leeftijd speelde ik verstoppertje wanneer ik 'op straat hing'. Van wie leren ze dat dan op straat? En volgens mij is 'teveel op straat rondhangen', in het geval waar dit een slechte invloed op het kind heeft, direct gerelateerd aan de opvoeding.

quote:
In een andere post van me maakte ik duidelijk dat ik niet zeg dat christelijke vrouwen het slechter hebben.
Aan de andere kant weet ik ook dat niet alle moslimvrouwen klagen dus het is belachelijk dat mensen gelijk aannemen dat alle islamitische vrouwen het slechter hebben
In de post waar ik op reageerde stonden vier bijbelcitaten waarin stond hoe je geacht werd om vrouwen te behandelen (op duidelijk matige wijze). In dezelfde post stonden vier korancitaten waarin de houding t.o.v. vrouwen in vergelijking met de bijbel een stuk respectvoller is.
Wat je nou dus probeert te zeggen begrijp ik niet.
Wel weer opmerkelijk vind ik het feit dat je zegt dat het belachelijk is om aan te nemen dat islamitische vrouwen het slechter hebben. Volgens mij zijn er (meer dan) genoeg vrouwen die het liefst hun hoofddoek verbranden en er zijn er ook genoeg die daar openlijk voor uitkomen. Maar zij hebben natuurlijk de Koran verkeerd geīnterpreteerd.....

quote:
Klopt. Als alle moslims volgens de regels van de Koran zouden leven was het een stuk beter.
Dat zou best kunnen. Alle 'moslims' die wel racistisch zijn etc. lezen dus niet goed en vervuilen de naam van het geloof. Ten minste als ik je posts lees krijg ik het idee dat je er zo over denkt.
Ik ben dus niet gelovig maar ik kan me voorstellen dat een Islamiet die wel 'correct' leeft om het zo maar te zeggen, en daarbij sturing krijgt van de Koran, dit beeld er op na houdt.
Maar wanneer je zegt dat ik me eerst in de cultuur/Koran moet verdiepen alvorens een oordeel te vellen geef je dus aan dat jij de rouwstoet-verstoorders wel als moslim ziet.
Dus we moeten eerst de Koran lezen om in te zien dat het geen haatdragend boek is. En vervolgens kunnen we een beter oordeel over die jongens vellen?
Maar wat heeft dit gedrag dan met de Koran te maken?

quote:
Waarom niet? Als mensen gelijk komen met ja ditdat staat in de Koran en islam is een geloof dat haat predikt terwijl het toch daadwerkelijk anders is.
Als er moslims zijn die het niet zo doen 'volgens het boekje' ja jammer voor hen dan.
Goed, alle haatdragende moslims hebben het dus mis. Misschien is het een beter idee als we in het vervolg over 'wannabe-moslims die de Koran niet snappen' praten. Zodat de 'echte moslims' die het wel goed doen zich niet aangesproken hoeven te voelen?

quote:
Snap ook wel dat jij dat anders ziet omdat de christenen allang afwijken van de bijbel en ze de regels uit de bijbel bij lange na niet naleven zoals de moslims dat doen volgens de Koran.
Hier volg ik je niet.

quote:
Jaja hun moeten idd goed aangepakt worden, dus weet niet waar je het vandaan haalt dat ik die kutkoters zelf verdedig.
Ik had het over die kutventjes of hun ouders. Dat haal ik hier vandaan. "Ik weet het niet, leren ze vast op straat of zo."
Ze hebben het vast niet van hun Nederlandse vriendjes op straat geleerd, wel? Ik vind het maar een rare aanname en volgens mij is het duidelijk dat je er zelf ook niet echt zeker van bent.
Zoals eerder aangegeven denk ik dat het wel met een gebrekkige opvoeding, en dus hun ouders te maken heeft. Zeggen dat ze zoiets 'op straat' leren zie ik dus als het foutief verdedigen van de ouders, maar bovenal slaat het gewoon nergens op.

Niks racistisch wederom maar volgens mij probeer je vooral de naam van je eigen cultuur te zuiveren, zonder daarbij rationeel na te denken of een greintje zelfreflectie (tegenover je eigen cultuur that is) te tonen.
It's okay to be white
  maandag 27 juni 2011 @ 04:26:29 #268
82207 Chokeme
DIY Viroloog
pi_98707258
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2011 13:34 schreef maniack28 het volgende:

[..]

Ipv:

Ja, beter praten we er niet te veel over. Voelen al die arme relschoppertjes zich nog verder gedistantiëerd van de samenleving. Dan glijden ze helemaal af.
Waar zit je verstand?

quote:
Wat is de oplossing dan? Lekker makkelijk om andere mensen op hun fouten te wijzen en te zeggen dat het anders moet, en daarbij niet vertellen wat de oplossing dan wel is.
Ik neem aan dat je trollt.
It's okay to be white
pi_98707333
quote:
7s.gif Op zondag 26 juni 2011 21:48 schreef Specularium het volgende:

[..]

Het is hetzelfde principe als op 4 mei even 2 minuten je mond houden.

Niks moet, maar als zoiets simpels al niet lukt uit respect ben je gewoon een sesamzaadje.
SPOILER
Zoals eerder in dit topic aangehaald. Alles moet maar gezegd mogen worden, we gaan er met zijn allen maanden voor in de rechtbank zitten, en komt er juichend vrijgesproken uit. Gedurende deze processen hebben de termen fatsoen en respect geen enkel rol gespeeld.

Moet je ook niet gek opkijken dat dit als een boemerang tegen je gaat keren.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_98710067
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 04:46 schreef LangeTabbetje het volgende:

Zoals eerder in dit topic aangehaald. Alles moet maar gezegd mogen worden, we gaan er met zijn allen maanden voor in de rechtbank zitten, en komt er juichend vrijgesproken uit. Gedurende deze processen hebben de termen fatsoen en respect geen enkel rol gespeeld.

Moet je ook niet gek opkijken dat dit als een boemerang tegen je gaat keren.
Maar jarenlang niets (durven) zeggen heeft ook niet gewerkt toch?
Integendeel.
pi_98714985
Nieuws:

quote:
Leerlingen Bilalschool moeten 'respectprotocol' volgen
De leerlingen van de islamitische basisschool Bilal in Amersfoort, die vorige week onbeschoft een rouwstoet verstoorden, moeten een 'respectprotocol' gaan volgen. De godsdienstleraren gaan de leerlingen bijbrengen dat ze voortaan respect tonen wanneer uitvaartauto's langs de school rijden, dat meldt schooldirecteur Teade Walma aan RTV Utrecht.

Naast het 'pestprotocol' gaat de school nieuwe lesprogramma's ontwikkelen om problemen in de toekomst te voorkomen. Dat gebeurt in het nieuwe schooljaar, omdat na deze week de zomervakantie ingaat.

Dreigmails
Enkele leerlingen van de school staken vorige week hun middelvinger op en juichten toen de auto's en nabestaanden voorbij kwamen. Het incident leidde tot woedende reacties vanuit het hele land. De school kreeg bijna duizend haatmails.

Theo Baaiman, één van de nabestaanden, kreeg eveneens twee dreigmails. Ook is hij door een Marokkaanse lerares van de islamitische school 'stevig' toegesproken, omdat hij de publiciteit heeft opgezocht.

Gesprek
De Bilalschool nodigde vrijdag de nabestaanden, waaronder Theo Baaiman, uit voor een gesprek met de leerlingen. De leerlingen ontkenden de aantijgingen, maar Baaiman gelooft ze niet. 'Ze houden bepaalde zaken achter. Ik had niet het gevoel dat ze eerlijk waren.'

'Ze hebben wel staan juichen toen we langsreden, maar nu beschermen ze elkaar', aldus de Amersfoorter. Directeur Teade Walma is het hiermee niet eens en spreekt Baaiman tegen. 'Het gesprek vrijdag tussen de kinderen en de nabestaanden was open en hartelijk.'

'Verkeerd geīnterpreteerd'
De school heeft zelf met de leerlingen gesproken en komt tot de conclusie dat de nabestaanden de gebaren van de kinderen verkeerd hebben geīnterpreteerd. 'De kinderen van groep 7 hebben geen beledigende opmerkingen gemaakt', claimt de school.

Wel blijft, volgens de school, de waarneming van de familie overeind dat enkele leerlingen de stoet onheus hebben bejegend. 'Het betrof een paar leerlingen bij het hek op het schoolplein.' De daadwerkelijke daders hebben zich overigens nog niet gemeld bij de schoolleiding.
Bron: http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)rotocol-volgen.dhtml

Het is vooral hilarisch om te zien in hoe veel bochten die directeur zich wringt om zijn 'voorbeeldige' leerlingen maar niet te hard aan te hoeven pakken. De goedgelovigheid van die man grenst aan het schrijnende. Of zou hij gewoon bang zijn dat boze ouders hun leerlingen van school halen als er te stevige sancties volgen?
pi_98715677
quote:
15s.gif Op maandag 27 juni 2011 12:38 schreef Elfletterig het volgende:
Nieuws:

[..]
De goedgelovigheid van die man grenst aan het schrijnende.
Vraag me af of het allemaal bij elkaar geacteerd is en iedereen elkaar de hand boven het hoofd houdt.

Zou ook nog zo kunnen zijn dat deze kerel gewoon echt een borrelnootje is met een verantwoordelijke functie.
  † In Memoriam † maandag 27 juni 2011 @ 13:18:26 #273
341203 3-voud
pi_98716180
quote:
7s.gif Op maandag 27 juni 2011 13:02 schreef Specularium het volgende:

[..]

Vraag me af of het allemaal bij elkaar geacteerd is en iedereen elkaar de hand boven het hoofd houdt.

Zou ook nog zo kunnen zijn dat deze kerel gewoon echt een borrelnootje is met een verantwoordelijke functie.
Tis gewoon een schijtluis zonder ballen.
  Moderator maandag 27 juni 2011 @ 13:20:10 #274
249559 crew  Lavenderr
pi_98716240
quote:
7s.gif Op maandag 27 juni 2011 13:02 schreef Specularium het volgende:

[..]

Denk dat hij gewoon wanhopig probeert alle partijen te sussen.
pi_98718799
Een nobel streven, maar het poldermodel werkt nooit zo goed bij mensen die zelf nooit compromissen kunnen sluiten.
pi_98721918
quote:
12s.gif Op maandag 27 juni 2011 13:18 schreef 3-voud het volgende:
Tis gewoon een schijtluis zonder ballen.
Het komt op mij over als iemand die bang is om zijn baantje kwijt te raken. Iemand die weet dat hij de ouders van Marokkaanse leerlingen niet al te hard voor het hoofd moet stoten, omdat deze geweldige opvoeders dan hun voorbeeldige kinderen van die kritische school halen.

Sommige mensen gaan na verloop van tijd zo sterk in een bepaald plaatje geloven dat ze de realiteit niet meer onder ogen zien. Die realiteit is dat het bij 10-jarige jochies überhaupt in hun hoofd opkomt om een rouwstoet te verstoren en daarbij ook nog onderscheid te maken tussen een moslim of niet-moslim. Dat getuigt van zowel een ongekende grofheid als van puur racisme.

Maar deze schooldirecteur is vooral bezig om uit te leggen waarom zijn engeltjes zoiets niet doen, en waarom de school onevenredig veel media-aandacht heeft gehad.
pi_98733909
quote:
15s.gif Op maandag 27 juni 2011 15:45 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Het komt op mij over als iemand die bang is om zijn baantje kwijt te raken. Iemand die weet dat hij de ouders van Marokkaanse leerlingen niet al te hard voor het hoofd moet stoten, omdat deze geweldige opvoeders dan hun voorbeeldige kinderen van die kritische school halen.

Sommige mensen gaan na verloop van tijd zo sterk in een bepaald plaatje geloven dat ze de realiteit niet meer onder ogen zien. Die realiteit is dat het bij 10-jarige jochies überhaupt in hun hoofd opkomt om een rouwstoet te verstoren en daarbij ook nog onderscheid te maken tussen een moslim of niet-moslim. Dat getuigt van zowel een ongekende grofheid als van puur racisme.

Maar deze schooldirecteur is vooral bezig om uit te leggen waarom zijn engeltjes zoiets niet doen, en waarom de school onevenredig veel media-aandacht heeft gehad.
Volgens mij lees ik een heel ander artikel als jij.

quote:
Wel blijft, volgens de school, de waarneming van de familie overeind dat enkele leerlingen de stoet onheus hebben bejegend. 'Het betrof een paar leerlingen bij het hek op het schoolplein.' De daadwerkelijke daders hebben zich overigens nog niet gemeld bij de schoolleiding.
Niks beschermen, alleen er wel voor zorgen dat de juiste daders gepakt worden, wat is daar mis mee?

Trouwens....een respectprotocol.... :') Dikke middelvinger.
pi_98734638
Jeetje wat een enorme commotie.
Volgens mij gebeurden dit soort dingen vroeger ook alleen werd het toen gezien als stomme kwajongens streken. Werden die kinderen een keer flink toegesproken, maar nu wordt het via de media opgeblazen en geplaatst in de enorme polarisering.

De Marokkanenhaters zitten in hun enorme woede ondertussen te soppen van genoegen. Want kijk eens.....weer die Marokkanen. Kijk eens hoe gelijk wij hebben. Kijk eens wat een tuig het is, kijk eens wat een gluiperds... Heerlijk om zo je ideeen en haat bevestigd te zien...
Gesteld dat het ook echt Marokkanen waren en dat er ook echt gebeurd is wat men zegt dat er is gebeurd.

Maar ook dat kan tegenwoordig. Niks hoeft meer echt bewezen of uitgezocht te worden.

We leven volgens mij in een totaal overspannen samenleving waarin we alles steeds meer opblazen tot enorme proporties en zaken van leven op dood......

Tuurlijk moeten kinderen leren dat een rouwstoet iets droevigs is en dat je die niet verstoort. Maar zonder te doen alsof ze een terroristische daad hebben begaan gelijk aan het opblazen van de Twintowers is dat ook best te leren.
Ik vermoed dat juist door deze overdreven reacties die kinderen juist niet leren wat respect is, maar dat volwassenen haat- en dreigmails gaan sturen om plagerijtjes.
Ik vraag me af of ze in deze idiote commotie er nog een touw aan vast kunnen knopen.
Niets van dit alles is een wezensvreemde ontmoeting tussen een jij en een ik, zodat we nooit of te nimmer zullen weten wie die jij is en wie die ik.
  maandag 27 juni 2011 @ 21:16:19 #279
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_98736618
School moet gesloten worden. Het gedrag van die kinderen lijkt me 't resultaat van gebrekkige opvoeding & begeleiding van ouders en leerkrachten.
  Moderator maandag 27 juni 2011 @ 21:53:50 #280
249559 crew  Lavenderr
pi_98738664
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 20:33 schreef Injetta het volgende:
Volgens mij gebeurden dit soort dingen vroeger ook alleen werd het toen gezien als stomme kwajongens streken. Werden die kinderen een keer flink toegesproken, maar nu wordt het via de media opgeblazen en geplaatst in de enorme polarisering.

De Marokkanenhaters zitten in hun enorme woede ondertussen te soppen van genoegen. Want kijk eens.....weer die Marokkanen. Kijk eens hoe gelijk wij hebben. Kijk eens wat een tuig het is, kijk eens wat een gluiperds... Heerlijk om zo je ideeen en haat bevestigd te zien...
Gesteld dat het ook echt Marokkanen waren en dat er ook echt gebeurd is wat men zegt dat er is gebeurd.

Maar ook dat kan tegenwoordig. Niks hoeft meer echt bewezen of uitgezocht te worden.

We leven volgens mij in een totaal overspannen samenleving waarin we alles steeds meer opblazen tot enorme proporties en zaken van leven op dood......

Tuurlijk moeten kinderen leren dat een rouwstoet iets droevigs is en dat je die niet verstoort. Maar zonder te doen alsof ze een terroristische daad hebben begaan gelijk aan het opblazen van de Twintowers is dat ook best te leren.
Ik vermoed dat juist door deze overdreven reacties die kinderen juist niet leren wat respect is, maar dat volwassenen haat- en dreigmails gaan sturen om plagerijtjes.
Ik vraag me af of ze in deze idiote commotie er nog een touw aan vast kunnen knopen.
Ja, heel normale plagerijtjes, absoluut niet kwetsend :')
pi_98745239
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 21:53 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ja, heel normale plagerijtjes, absoluut niet kwetsend :')
En echt iedereen zal zich ook van vroeger herinnneren dat er wel eens begrafenissen verstoord werden, en zeker door kinderen die begrafenisgangers de middelvinger gaven. Toevallig kan ik me dat niet herinnneren, hoewel ik ook een behoorlijk aantal begrafenissen heb meegemaakt, maar voor de meeste anderen is dat uiteraard heel anders.

En de houding van de school, en het tuig dat er kennelijk les geeft, is best wel bij de beesten af.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  maandag 27 juni 2011 @ 23:47:08 #282
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_98745548
quote:
En echt iedereen zal zich ook van vroeger herinnneren dat er wel eens begrafenissen verstoord werden, en zeker door kinderen die begrafenisgangers de middelvinger gaven.
Nee en ik heb genoeg begrafenissen meegemaakt om er iets van af te weten.
Dit is echt een multicultiprobleem.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_98745671
vroegah is mij geleerd om een rouwstoet voorrang te verlenen en stil te zijn,

schijnbaar heb ik een afwijkende opvoeding gehad.
en met mij mijn complete dorp want niemand deed zoiets, laat staan dat zoiets in je op kwam...
  Moderator maandag 27 juni 2011 @ 23:49:20 #284
249559 crew  Lavenderr
pi_98745680
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 23:47 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

En niet iets om te bagatelliseren .
  Moderator maandag 27 juni 2011 @ 23:50:30 #285
249559 crew  Lavenderr
pi_98745741
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 23:49 schreef dalnovich het volgende:
vroegah is mij geleerd om een rouwstoet voorrang te verlenen en stil te zijn,

schijnbaar heb ik een afwijkende opvoeding gehad.
en met mij mijn complete dorp want niemand deed zoiets, laat staan dat zoiets in je op kwam...
Nee, je was stil en eerbiedig als zo'n stoet voorbijkwam, en dat hebben mijn ouders me niet eens hoeven te leren, dat wíst je gewoon.
  maandag 27 juni 2011 @ 23:51:09 #286
104871 remlof
Europees federalist
pi_98745787
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 23:47 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Begrafenissen verstoor je niet, punt uit. Maar ik geloof niet dat dit een "multiculti"-probleem is, eerder een gebrek aan opvoeding.
  maandag 27 juni 2011 @ 23:53:39 #287
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_98745906
Heb jij er al ooit van gehoord dat autochtone kinderen een begrafenis verstoren?
Goed, er zijn wel weer autochtone idioten die een verlaten moskee in brand steken.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_98746479
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 23:50 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Nee, je was stil en eerbiedig als zo'n stoet voorbijkwam, en dat hebben mijn ouders me niet eens hoeven te leren, dat wíst je gewoon.
Dat zal voor vrijwel alle kinderen gelden, anders was het geen nieuws, eh. ^O^
  dinsdag 28 juni 2011 @ 00:16:42 #289
117098 Hathor
Effe niet
pi_98747040
quote:

Help me herinneren dat wanneer er in jouw familie een sterfgeval is ik tijdens de plechtigheden kom staan juichen en lachen.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  dinsdag 28 juni 2011 @ 00:24:14 #290
82207 Chokeme
DIY Viroloog
pi_98747405
quote:
Volgens mij gebeurden dit soort dingen vroeger ook alleen werd het toen gezien als stomme kwajongens streken.
Wat schaar jij nog meer onder 'dit soort dingen' ?

quote:
Denk je nou echt dat het komt door haat van de Nederlanders dat Marokkanen zo vaak het nieuws halen? Mediagekte?
Ik vind dat racisme-geroep echt blijk geven van beperkt denken. Nee, lang niet alle Marokkanen zijn vervelend, en je hoeft ze ook niet te haten. Maar als de statistieken gewoon bewijzen dat er een erg vervelende groep tussen zit kun je dat probleem best erkennen zonder daarbij racistisch te zijn.

quote:
In Nederland ben je altijd onschuldig tot het tegendeel bewezen is. Het is juist andersom, je kan hier van alles flikken, zolang er geen bewijs is kom je overal mee weg.
Het lijkt me ook zeer onwaarschijnlijk dat de nabestaanden dit hele gebeuren verzonnen hebben, niet?

quote:
Moeten wij ze dat bij brengen dan? Volgens mij horen ze dat allang te weten.
Sowieso een vreemde redenatie, en wat zou dan wel een betere manier zijn om die lui respect bij te brengen?
Volgens mij geven die haatmails alleen maar de ernst van de situatie aan. Ik zie niet in hoe dat er 'juist niet' voor zorgt dat ze leren wat respect is.
It's okay to be white
pi_98750404
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 23:53 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Heb jij er al ooit van gehoord dat autochtone kinderen een begrafenis verstoren?
Goed, er zijn wel weer autochtone idioten die een verlaten moskee in brand steken.
Wanneer ze er opkalken huis voor moslimhonden zal het dan ook wel gewoon een kwajongensstreek zijn volgens sommigen die nu ook reageren met"ze weten niet wat ze zeggen en doen alleen maar stoer tegenover elkaar"
pi_98750437
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 13:20 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Denk dat hij gewoon wanhopig probeert alle partijen te sussen.
En dat snap ik op zich ook wel.
pi_98750454
Ow, wacht. Zie weer gezellig persoonlijk geneuzel naar elkaar staan. Ga de hele post weghalen. Dus ook het ontopic gedeelte wanneer er persoonlijk geneuzel tussen staat. Zelfs mijn nichtjes kunnen dat beschaafder
  dinsdag 28 juni 2011 @ 09:08:40 #294
274062 Sjaakz
Teflonbuikspreekpop
pi_98753585
quote:
15s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 01:53 schreef paddy het volgende:

[..]

Wanneer ze er opkalken huis voor moslimhonden zal het dan ook wel gewoon een kwajongensstreek zijn volgens sommigen die nu ook reageren met"ze weten niet wat ze zeggen en doen alleen maar stoer tegenover elkaar"
Of het nu kinderen van een jaar of tien, tieners of volwassenen betreft maakt eigenlijk niet uit?
  dinsdag 28 juni 2011 @ 09:10:29 #295
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_98753651
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 00:16 schreef Hathor het volgende:

[..]

Help me herinneren dat wanneer er in jouw familie een sterfgeval is ik tijdens de plechtigheden kom staan juichen en lachen.
Precies, dit zijn echt van die "ver van mijn bed show" mensen, nog nooit wat gezien, nog nooit wat meegemaakt en maar afgeven om verhalen die ze lezen van mensen die wel buiten komen :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_98754322
quote:
5s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 09:08 schreef Sjaakz het volgende:

[..]

Of het nu kinderen van een jaar of tien, tieners of volwassenen betreft maakt eigenlijk niet uit?
In dit geval kinderen. Doe nu niet alsof je niet begrijpt wat er staat :)
  dinsdag 28 juni 2011 @ 09:41:04 #297
274062 Sjaakz
Teflonbuikspreekpop
pi_98754586
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 09:33 schreef paddy het volgende:

[..]

In dit geval kinderen. Doe nu niet alsof je niet begrijpt wat er staat :)
Ik weet heel goed wat er staat, en dat is juist het vreemde hier. Het lijkt er niet toe te doen dat het kleine kinderen betreft. Er wordt net zo makkelijk over uitzetten en afmaken gesproken als waren het terroristen of criminelen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Sjaakz op 28-06-2011 10:30:04 ]
pi_98755696
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 09:10 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Precies, dit zijn echt van die "ver van mijn bed show" mensen, nog nooit wat gezien, nog nooit wat meegemaakt en maar afgeven om verhalen die ze lezen van mensen die wel buiten komen :').
Integendeel.
pi_98755819
Zo wat the fuck? Wat een heisa zeg.
pi_98756280
quote:
15s.gif Op maandag 27 juni 2011 23:51 schreef remlof het volgende:
Begrafenissen verstoor je niet, punt uit. Maar ik geloof niet dat dit een "multiculti"-probleem is, eerder een gebrek aan opvoeding.
Gebrekkige opvoeding en multiculti-problemen zijn niet los van elkaar te zien. Kennelijk verzaken allochtone ouders nogal eens in de opvoeding. Kinderen van 10, 11 jaar die rouwstoeten uitschelden en vooraf eerst vragen of de overledene een moslim is, zijn behoorlijk verziekt. En dan gaan de ouders echt niet vrijuit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')