Weet niet of het na-apen is.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 16:02 schreef Lavenderr het volgende:
Wat ik eigenlijk best een eng idee vind: die kinderen verzinnen zoiets niet zelf dus die papegaaien iemand na. Waar horen ze dit soort dingen ? Kan gewoon niet geloven dat ze dat thuis van hun ouders horen.
Wat stelt u voor?quote:Op vrijdag 24 juni 2011 16:05 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Het is zo jammer dat het bij benoemen blijft. Beleid heb ik niet kunnen ontdekken in deze. Ja, pappen en nathouden. Niet de burger, maar de daders van dit soort dingen.
Welke linkse media zijn dat dan, volgens jou?quote:Op vrijdag 24 juni 2011 16:03 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Nah, de kranten met rechts tintje zijn die houding inmiddels zat en provoceren juist door het te benoemen. De linkse media blijft het temperen.
Als je dat onder "geen taboe" verstaat zijn we niet veel verder.
Volkskrant, de Pers, NRC en andere media met linkse slag. Die spreken voornamelijk over de eerder aangehaalde "Zuid Afrikaanse".quote:Op vrijdag 24 juni 2011 16:05 schreef Re het volgende:
[..]
noem eens een voorbeeld van het temperen dan.... ben wel benieuwd wat blaten kun je wel
Die conclusie is kort door de bocht. Het onderwijs op zo'n school hoeft zo belabberd niet eens te kijken. Bepaalde denkbeelden en bepaald gedrag krijgen kinderen gewoon vanuit huis mee, of - zoals in Islamitische kringen heel gebruikelijk - via oudere 'broeders' in de buurt.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 15:02 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ik zet niet elk kind uit die school op het beklaagdenbankje, ik constateer slechts dat gesegregeerd onderwijs blijkbaar ook de gesegregeerde samenleving versterkt.
Een schooldirecteur is niet de hoofdverantwoordelijke voor de opvoeding van kinderen. Het lijkt me stug dat die kinderen dergelijk haatdragend gedrag op school krijgen aangeleerd. Voor de opvoeding zijn de ouders hoofdverantwoordelijk. Die ouders dienen hier dan ook op te worden aangesproken.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 15:02 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ik zet verder die directeur in het beklaagdenbankje, ook omdat hij bagatelliseert wat er gebeurde.
Ik zet de directeur en de ouders in het beklaagdenbankje omdat zij die kinderen zo slecht hebben opgebod.
voorbeelden graag... en wat is daar temperen aan?quote:Op vrijdag 24 juni 2011 16:06 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Volkskrant, de Pers, NRC en andere media met linkse slag. Die spreken voornamelijk over de eerder aangehaalde "Zuid Afrikaanse".
Iig niet een halfzacht gesprekje met de directeur van de school, die dit gedrag nu al wil nuancerenquote:
quote:Op vrijdag 24 juni 2011 16:07 schreef Re het volgende:
[..]
voorbeelden graag... en wat is daar temperen aan?
quote:Op vrijdag 24 juni 2011 15:59 schreef Specularium het volgende:
[..]
De jaren negentig hebben niet gebeld want toen mocht dit allemaal nog niet benoemd worden.
De tendens is nu na het veelvuldig benoemen het maar niet proberen te benoemen.
Of op een andere manier zoals 'Noord-Afrikaans uiterlijk' en dat soort loze termen.
Zeg dan gewoon Marokkaan. Maar dat mag niet want dan kom je weer in dat hele dilemma
of het wel een Nederlandse Marokkaan is of een Marokkaanse Nederlander.
Allochtoon staat als woord ook al op de zwarte lijst.
Die vreemde bochten komen vooral vanuit Nederlandse beleidsmakers die zich
kapotschamen en niet weten hoe ze zoiets correct moeten uiten.
Komt Wilders langs, noemt ie het beestje onnodig grof bij de naam en pakt ie weer 5 zetels.
Zo gaat het. Elke keer weer. Niemand lijkt iets te leren.
We hebben het natuurlijk over kinderen. Je kunt die natuurlijk niet een dagje in de cel laten zitten. Verder vraag ik mij af of dat wat uithaalt.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 16:08 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Iig niet een halfzacht gesprekje met de directeur van de school, die dit gedrag nu al wil nuanceren![]()
Laat ze eens een dagje op het bureau zitten, en maar een keer goed bang zijn. Wellicht helpt dat.
Dat is geen voorbeeld. Die post van Specularium was ons ook al opgevallen.quote:
Kan prima.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 16:12 schreef KoosVogels het volgende:
We hebben het natuurlijk over kinderen. Je kunt die natuurlijk niet een dagje in de cel laten zitten.
"Ons opgevallen"?quote:Op vrijdag 24 juni 2011 16:12 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat is geen voorbeeld. Die post van Specularium was ons ook al opgevallen.
Ah, daar is weer zo'n reactie uit de categorie: alles wat Marokkanen doen, wordt uitvergroot. Altijd worden Marokkanen neergezet als slachtoffer van overmatige media-aandacht, terwijl ze toch echt ZELF schuldig zijn aan de berichtgeving.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 14:55 schreef KoosVogels het volgende:
Ik weet niet of je het weet, maar de Marokkaanse gemeenschap wordt al lang niet meer de hand boven het hoofd gehouden door de media. Integendeel, als Hassan een rot ei tegen het raam van zn buurvrouw flikkert, dan is het landelijk nieuws.
dat jij daar een gekunstelde tempering van het probleem in ziet maakt het nog geen waarheid natuurlijkquote:
Dito.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 16:14 schreef Re het volgende:
[..]
dat jij daar een gekunstelde tempering van het probleem in ziet maakt het nog geen waarheid natuurlijk
Het neemt vage vormen aan idd.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 16:14 schreef Elfletterig het volgende:
Het lijkt tegenwoordig haast wel dat je publiekelijk verantwoording over je boosheid moet afleggen wanneer je je opwindt over gedrag van Marokkanen. Voor je het weet ben je racist, extreem rechts, of wat dan ook. Laten we nou gewoon maar concluderen dat Marokkanen verdomde hard bezig zijn om hun eigen situatie in dit land te verzieken en dat alle negatieve berichtgeving in eerste instantie direct aan gedrag van Marokkanen te wijten is.
qftquote:Op vrijdag 24 juni 2011 16:14 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ah, daar is weer zo'n reactie uit de categorie: alles wat Marokkanen doen, wordt uitvergroot. Altijd worden Marokkanen neergezet als slachtoffer van overmatige media-aandacht, terwijl ze toch echt ZELF schuldig zijn aan de berichtgeving.
Ik word er zo onderhand ook moe van om steeds te moeten aangeven dat ik ook woest was geweest als blanke 10-jarige kinderen uit Schubbekutteveen of Grijpskerk op deze manier een uitvaart hadden verstoord.
Het lijkt tegenwoordig haast wel dat je publiekelijk verantwoording over je boosheid moet afleggen wanneer je je opwindt over gedrag van Marokkanen. Voor je het weet ben je racist, extreem rechts, of wat dan ook. Laten we nou gewoon maar concluderen dat Marokkanen verdomde hard bezig zijn om hun eigen situatie in dit land te verzieken en dat alle negatieve berichtgeving in eerste instantie direct aan gedrag van Marokkanen te wijten is.
Laat ik het anders zeggen: tot eind mei had ik nog nooit gehoord van het fenomeen dat 10-jarige jochies opzettelijk een rouwstoet verstoren en hinderen. En tot vandaag wist ik ook niet dat er een uitgesproken religieus motief bij meespeelt, namelijk niet-moslims mag je verrot schelden, zelfs tijdens een uitvaart.
Misschien ook wel. Ik zou zeggen: laten ze het eens proberen. Als ze zo stoer zijn om dit soort wangedrag te vertonen kunnen ze ondervinden dat dit gedrag consequenties heeft. En dat kunnen ze beter jong leren. En als ze het thuis niet leren moet het op een andere manier.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 16:12 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
We hebben het natuurlijk over kinderen. Je kunt die natuurlijk niet een dagje in de cel laten zitten. Verder vraag ik mij af of dat wat uithaalt.
Dat helpt niet als je de ouders niet aanpakt. Het wordt tijd dat de Marokkaanse samenleving zelf eens gaat ingrijpen in deze excessen en deze daden hard gaat aanpakken en niet meer tolereert ipv van dit tuig te beschermen. Het punt is nu dat zelfs de goede Marokkaan(degene die iets van zijn leven maakt en de waarden en normen hanteert) de dupe is van dit gedrag.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 16:08 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Iig niet een halfzacht gesprekje met de directeur van de school, die dit gedrag nu al wil nuanceren![]()
Laat ze eens een dagje op het bureau zitten, en maar een keer goed bang zijn. Wellicht helpt dat.
Ja maar, hun eigen cultuur moet je respecteren en beschermen.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 16:17 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Misschien ook wel. Ik zou zeggen: laten ze het eens proberen. Als ze zo stoer zijn om dit soort wangedrag te vertonen kunnen ze ondervinden dat dit gedrag consequenties heeft. En dat kunnen ze beter jong leren. En als ze het thuis niet leren moet het op een andere manier.
wel weer een typsiche reactie natuurlijk, een net zo grote calimeroreactie als waar je tegen ageertquote:Op vrijdag 24 juni 2011 16:19 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Ja maar, hun eigen cultuur moet je respecteren en beschermen.
Onze cultuur daarentegen...
Ik gebruik geen geweld. Ik win.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 16:24 schreef Re het volgende:
[..]
wel weer een typsiche reactie natuurlijk, een net zo grote calimeroreactie als waar je tegen ageert
Ik generaliseer helemaal niet, ik wil alleen duidelijk maken dat vrouwenonderdrukking helemaal niet zo vanzelfsprekend is in de islam.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 12:31 schreef paddy het volgende:
[..]
Je doet dus vervolgens precies hetzelfde als waar je zo'n hekel aan hebt? Generaliseren?Heb je de niet-gelovige totaal niet mee moet ik je even zeggen En net als in de koran kan je uit de bijbel tegenstrijdigheden weghalen. Maar ik wil het helemaal niet over vrouwenonderdrukking hebben.
De discriminatie waar we het over hebben uit zich nu in sommige jeugd naar iedere willekeurige niet-moslim. Hoe zou je reageren wanneer niet-gelovigen dit deden bij elke bekendheid van een dode en dat ze meteen voor je huis kwamen staan en juichten dat er weer een moslimzwijn dood zou zijn....lang leve Nederland!. En dat ze het dan over je dochter/vader etc hebben. Doe nu niet alsof dit dan alleen maar kattenkwaad zou zijn. Zou je ook het gevoel hebben met haters te maken hebben. Ik wel tenminste, en nee, ik heb het niet over elke moslim of elke Marokkaan. Ik ben niet zo debiel om iedereen over één kam te scheren.
Maar het doodzwijgen vind ik net zo dom als de racisten dood te zwijgen. Die kinderen moet je proberen te bereiken, want die haat zal groeien zolang ze in een dergelijke omgeving blijven. Daar kan deze directeur bijvoorbeeld iets aan doen. Net als bij de blanke jochies waarvan de ouders racisten zijn ook bereikt moeten worden.
quote:Op vrijdag 24 juni 2011 13:40 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Leg mij dan eens uit waarom iedere keer het tegendeel bewezen wordt door daden en het geloof er bij wordt gehaald om deze daden goed te praten?Weet ik niet, vraag het ze zelf.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zeg niet dat moslimvrouwen het per se beter hebben dan christelijke, ik zeg ook niet dat christelijke vrouwen het beter hebben. Mij hoor je niet klagen iig.![]()
Geweldloos wint altijd, vind je niet?quote:
ik weet mijn god niet waar je het over hebt eigenlijk...quote:
Over geweldloos.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 16:48 schreef Re het volgende:
[..]
ik weet mijn god niet waar je het over hebt eigenlijk...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |