Ageren, uiten, provoceren, samenleven... You name it.quote:
Maar stiekem weten heel veel mensen dat dit wel waar is wat ik daarnet beschreef.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 16:14 schreef Re het volgende:
[..]
dat jij daar een gekunstelde tempering van het probleem in ziet maakt het nog geen waarheid natuurlijk
Dit lijkt me een mooie afsluiter.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 16:51 schreef Specularium het volgende:
[..]
Maar stiekem weten heel veel mensen dat dit wel waar is wat ik daarnet beschreef.
Een programma als Opsporing Verzocht mocht in eerste instantie nieteens uitgezonden worden.
Dat zou stigmatiserend werken omdat het gehalte 'lichtgetint' nogal hoog was.
Onevenredig veel vonden sommigen.
Wat moet je dan met de waarheid? Juist dat soort struisvogelgedrag zit hier erg ingebakken.
En niet bij het volk* ,die weten het wel want die wonen in die buurten waar het altijd over gaat.
En hoe Wilderiaans dit ook klinkt, dit blijft staan, niemand kan dit onderuit halen.
Feiten zijn feiten en beleving is beleving, toevallig ontmoeten die elkaar vaak zodat ze elkaar blijven bevestigen.
* Degene die hier een godwin van maakt diskwalificeert zichzelf volledig.
Stel ook nergens dat het onterecht is dat het beestje bij de naam wordt genoemd, ik ageerde enkel tegen de bewering van sommige users dat nieuws over criminele Marokkanen onder het tapijt wordt geschoven. Dat is simpelweg niet het geval.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 16:14 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ah, daar is weer zo'n reactie uit de categorie: alles wat Marokkanen doen, wordt uitvergroot. Altijd worden Marokkanen neergezet als slachtoffer van overmatige media-aandacht, terwijl ze toch echt ZELF schuldig zijn aan de berichtgeving.
och ik zie toch steeds vaker dat het beestje bij de naam genoemd wordt eigenlijk, zelf zeg je al "mocht" dus dat blijven hangen in dit soort retoriek helpt ook niet echt, dat is ook een beetje wat je de ander verwijtquote:Op vrijdag 24 juni 2011 16:51 schreef Specularium het volgende:
[..]
Maar stiekem weten heel veel mensen dat dit wel waar is wat ik daarnet beschreef.
Een programma als Opsporing Verzocht mocht in eerste instantie nieteens uitgezonden worden.
Dat zou stigmatiserend werken omdat het gehalte 'lichtgetint' nogal hoog was.
Onevenredig veel vonden sommigen.
Wat moet je dan met de waarheid? Juist dat soort struisvogelgedrag zit hier erg ingebakken.
En niet bij het volk* ,die weten het wel want die wonen in die buurten waar het altijd over gaat.
En hoe Wilderiaans dit ook klinkt, dit blijft staan, niemand kan dit onderuit halen.
Feiten zijn feiten en beleving is beleving, toevallig ontmoeten die elkaar vaak zodat ze elkaar blijven bevestigen.
* Degene die hier een godwin van maakt diskwalificeert zichzelf volledig.
Dat zeg ik niet, maar jij beweert dat deze kinderen een soort wereldbeeld vol haat met de paplepel ingegoten krijgen door de ouders en ze geleerd wordt alles wat anders is te haten. Ik heb zo'n vermoeden dat dat eerder met macho- en groepsgedrag te maken heeft.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 14:30 schreef paddy het volgende:
[..]
Jij ontkent dat de KKK kinderen niet is geleerd te haten?
Nogmaals: dat enkel de rechtse media hierin veranderd zet nog geen zoden aan de dijk natuurlijk.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 16:54 schreef Re het volgende:
[..]
och ik zie toch steeds vaker dat het beestje bij de naam genoemd wordt eigenlijk, zelf zeg je al "mocht" dus dat blijven hangen in dit soort retoriek helpt ook niet echt, dat is ook een beetje wat je de ander verwijt
zelf denk ik niet eens aan de ouders, maar aan de grote broer bijvoorbeeld, die is opgegroeid in een maatschappij die hem alles maar liet begaan zonder gevolgen, dat ze er zelf dan een sausje religie over gooien is dan mooi meegenomen als excuus. In essentie leefden ze in een soort wetteloosheidquote:Op vrijdag 24 juni 2011 16:54 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet, maar jij beweert dat deze kinderen een soort wereldbeeld vol haat met de paplepel ingegoten krijgen door de ouders en ze geleerd wordt alles wat anders is te haten. Ik heb zo'n vermoeden dat dat eerder met macho- en groepsgedrag te maken heeft.
Ach, wat dat betreft blijf je altijd wel een excuus vinden om als een klein kind stampvoetend te kunnen roepen: "ja, maar, hunnie begrijpen het nog nie-hiet".quote:Op vrijdag 24 juni 2011 16:56 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Nogmaals: dat enkel de rechtse media hierin veranderd zet nog geen zoden aan de dijk natuurlijk.
Telegraaf is de best gelezen krant van Nederland, dus het sorteert wel degelijk effect, lijkt mij. En naar mijn weten zijn linkse media ook gewoon open over de afkomst van daders.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 16:56 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Nogmaals: dat enkel de rechtse media hierin veranderd zet nog geen zoden aan de dijk natuurlijk.
Je bent er zelf ook niet vies van in dit soort discussies als een stronvlieg in de springen om te bagatelliserenquote:Op vrijdag 24 juni 2011 16:58 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ach, wat dat betreft blijf je altijd wel een excuus vinden om als een klein kind stampvoetend te kunnen roepen: "ja, maar, hunnie begrijpen het nog nie-hiet".
Idd, waarom zou je je druk maken om de opvoeding van deze generatie, dat deden we voorheen ook niet, en dat is prima verlopen allemaalquote:Op vrijdag 24 juni 2011 16:58 schreef Sjaakz het volgende:
Gaat het hier nog steeds om wangedrag van een groep 10-11 jarige kinderen op de basisschool? Ik zou me eerder druk maken om mensen die n.a.v. wangedrag van een stel kinderen een school gaan bedreigen.
ja ja je rechtse media stokpaardjequote:Op vrijdag 24 juni 2011 16:56 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Dan laat je verstandelijke vermogen te wensen over vrees ik. Je moet wel volledig geestelijk ontspoort zijn om niet te erkennen dat dit met een specifieke groep te maken heeft en niet met groepsgedrag. Je zou je ogen uit je kop moeten schamen.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 16:54 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet, maar jij beweert dat deze kinderen een soort wereldbeeld vol haat met de paplepel ingegoten krijgen door de ouders en ze geleerd wordt alles wat anders is te haten. Ik heb zo'n vermoeden dat dat eerder met macho- en groepsgedrag te maken heeft.
Het ebt nog flink na he? Dat "rechtse maatschappij" staat nog in de kinderschoenen. Heel goed, dat wel, maar het moet zich nog ontplooien.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 16:59 schreef Re het volgende:
[..]
ja ja je rechtse media stokpaardje.... wordt eens wakker knul, we leven tegenwoordig in een rechtse maatschappij dus lekker makkelijk om de schuld te leggen bij de linkse media
Er wordt nog genoeg verzwegen en afgezwakt. Laatst was er een politiebericht over een jongetje van 7 dat zwaar werd mishandeld door een paar oudere kinderen, omdat hij zijn snoep niet wilde afgeven. Er werd ook een signalement van 3 daders (10-12 jaar) verstrekt, onder de vermelding dat twee daders autochtoon waren, eentje allochtoon. In bepaalde media werd dat gewoon verzwegen. En dat gebeurt nog veelvuldig.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 16:54 schreef KoosVogels het volgende:
Stel ook nergens dat het onterecht is dat het beestje bij de naam wordt genoemd, ik ageerde enkel tegen de bewering van sommige users dat nieuws over criminele Marokkanen onder het tapijt wordt geschoven. Dat is simpelweg niet het geval.
De meeste media zijn echter open daarover. Het taboe bestaat allang niet meer.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 17:01 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Er wordt nog genoeg verzwegen en afgezwakt. Laatst was er een politiebericht over een jongetje van 7 dat zwaar werd mishandeld door een paar oudere kinderen, omdat hij zijn snoep niet wilde afgeven. Er werd ook een signalement van 3 daders (10-12 jaar) verstrekt, onder de vermelding dat twee daders autochtoon waren, eentje allochtoon. In bepaalde media werd dat gewoon verzwegen. En dat gebeurt nog veelvuldig.
ja ja je vingertje wijzen zet tenminste zoden aan de dijk...quote:Op vrijdag 24 juni 2011 17:01 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Het ebt nog flink na he? Dat "rechtse maatschappij" staat nog in de kinderschoenen. Heel goed, dat wel, maar het moet zich nog ontplooien.
Sorry, maar dan heb je geen gevoel voor verhoudingen en voor de ernst van de situatie. Niet dat ik de bedreiging goedpraat, maar dat is een reactie op een actie.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 16:58 schreef Sjaakz het volgende:
Gaat het hier nog steeds om wangedrag van een groep 10-11 jarige kinderen op de basisschool? Ik zou me eerder druk maken om mensen die n.a.v. wangedrag van een stel kinderen een school gaan bedreigen.
Waarom moet het überhaupt een "taboe" zijn dan? Dat het in het verleden überhaupt een taboe is geweest, is al erg genoeg.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 17:02 schreef KoosVogels het volgende:
De meeste media zijn echter open daarover. Het taboe bestaat allang niet meer.
dingen bij naam noemen schept altijd meer duidelijkheid. Zelfs mijn groenteboer weet dat.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 17:03 schreef Re het volgende:
[..]
ja ja je vingertje wijzen zet tenminste zoden aan de dijk...
Ik wel ja. Ik vind volwassenen die een basisschool bedreigen een stuk erger dan kinderen die dergelijk wangedrag vertonen.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 17:05 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Sorry, maar dan heb je geen gevoel voor verhoudingen en voor de ernst van de situatie.
Weten ze wel, zeggen ze niet.quote:[b]Op vrijdag 24 juni 2011 17:07 schreef
` Een islamitische school in Amersfoort
weet nog niet welke leerlingen zich
hebben misdragen toen eerder deze week
een rouwstoet passeerde.
En waarom mochten ze niets zeggen dan? Waar waren ze bang voor?quote:Op vrijdag 24 juni 2011 17:06 schreef Lavenderr het volgende:
Er wordt nog veel onder de pet gehouden hoor. Of iig getracht. Zoals de incidenten op de pont over het IJ waarbij de laatste tijd steeds vaker personeel bedreigd wordt en lastiggevallen door Marokkaanse jongens. Van het GVB mocht het personeel niets zeggenMaar ja, passagiers kun je de mond niet snoeren dus uitkomen doet het toch wel.
Lees nou eens goed....quote:Op vrijdag 24 juni 2011 15:34 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Klopt. Dat ze "vuile Joden" roepen is dan ook toeval.
Kan verkeren, nietwaar?
[..]
Dus nu is het wel weer haat. Verwarrend.
Ik denk dat je eigenlijk wel weet dat het haat is van islam vs. autochtonen/Nederlanders maar je uiterste best doet om ze niet te stigmatiseren. Juist dat gedrag geeft ze vrij spel. Ze lachen je vierkant uit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |