zal niet meer gebeuren,,SORRYquote:Op vrijdag 10 juni 2011 12:20 schreef Donders het volgende:
Wie heeft de belastingteruggave al ontvangen? #6
Deze ben je vergeten in je OP
quote:Op vrijdag 10 juni 2011 12:22 schreef OxygeneFRL het volgende:
Raar dat dit topic in mijn MAT staat terwijl ik er nog helemaal niet in gepost had.
Komt dus doordat het een reeks is. Juist handig, dan raak je dit soort topics niet kwijt. Je kan op stop volgen klikken als je hem niet meer wilt volgenquote:
je weet dat al je editgeschiedenis te lezen is voor de MODs?quote:Op vrijdag 10 juni 2011 13:08 schreef lihoud het volgende:
[..]
leugenaar! wat zeg jij! misselijkmakend mannetje!
Het is hun fout toch niet dat ze jouw rekeningnummer niet hebben.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 18:40 schreef ShoarmaFreak79 het volgende:
En bedankt belastingdienst! Ik moet eens wagen om de motorvoertuigenbelasting 1 maand te laat betalen. Dan krijg ik een waarschuwing EN een boete!
Ik durfde het niet aan. Misschien had ik dan voorrang gehad?quote:
Gisteren envelop gehad, dagtekening 09 juni. Stond er gisteren ook al opquote:Op zaterdag 11 juni 2011 09:00 schreef Zusje1 het volgende:
Ik heb gisteren mijn blauwe envelop binnengekregen, dagtekening 11 Juni.
Hopelijk staat het er na de pinksteren op.
Maar ik heb mijn rekeningnummer moeten invullen bij de aangifte. Maargoed ik heb het formulier waarmee ik mijn rek.nr kan doorgeven via hun website gedownload en inmiddels al opgestuurd.quote:Op zaterdag 11 juni 2011 06:08 schreef Stefan het volgende:
[..]
Het is hun fout toch niet dat ze jouw rekeningnummer niet hebben.
Betekent dit dat mijn aangifte 'verdacht' is ofzo?quote:U heeft onlangs een aangifte inkomstenbelasting en premie volksverzekeringen 2010 gedaan. De gegevens die u daarin heeft vermeld, leiden ertoe dat u geen voorlopige aanslag krijgt. Nadat ik [wie de fuck is 'ik'?] uw aangifte 2010 heb gecontroleerd, ontvangt u een definitieve aanslag.
heb je nog een correctie gedaan waaruit bijna een gelijke aanslag zou komen?quote:Op zaterdag 11 juni 2011 21:03 schreef Isegrim het volgende:
Ik moest alleen maar betalen.
Ik kreeg een brief:
[..]
Betekent dit dat mijn aangifte 'verdacht' is ofzo?Mijn situatie is wel gewijzigd in het afgelopen jaar, maar ik heb niets verkeerds ingevuld bij mijn weten. In elk geval niet bewust.
Ja, ik heb 'm verbeterd omdat er een bedrag niet klopte, maar dat had geen effect op wat ik moest betalen.quote:Op zaterdag 11 juni 2011 21:05 schreef Nizno het volgende:
[..]
heb je nog een correctie gedaan waaruit bijna een gelijke aanslag zou komen?
en daar op basis van krijg je dus die brief.quote:Op zaterdag 11 juni 2011 21:23 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ja, ik heb 'm verbeterd omdat er een bedrag niet klopte, maar dat had geen effect op wat ik moest betalen.
Hoe weet je dat dan? Want in die brief staat verder helemaal niets over de aanleiding. Wat ik trouwens wel een beetje raar vind.quote:Op zaterdag 11 juni 2011 21:49 schreef Nizno het volgende:
[..]
en daar op basis van krijg je dus die brief.
omdat ik zelf die brief ook heb. Omdat ik een wijziging heb gedaan. eerst gewoon een brief met melding hoeveel ik terug krijg. en daarna melding dat ze besloten hebben om mij geen voorlopige maar alleen een definitieve te sturen.quote:Op zaterdag 11 juni 2011 22:45 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Hoe weet je dat dan? Want in die brief staat verder helemaal niets over de aanleiding. Wat ik trouwens wel een beetje raar vind.
Ik ben altijd bang dat ik zo'n controle krijg, dat er iets niet blijkt te kloppen en dat ik dan al mijn papieren van de afgelopen vijf jaar mag gaan inleveren. Die ga ik echt nooit allemaal vinden namelijk.
Heb je ze gebeld over het waarom dan? Want lijkt me dat er meer redenen voor zouden kunnen zijn.quote:Op zaterdag 11 juni 2011 22:48 schreef Nizno het volgende:
[..]
omdat ik zelf die brief ook heb. Omdat ik een wijziging heb gedaan. eerst gewoon een brief met melding hoeveel ik terug krijg. en daarna melding dat ze besloten hebben om mij geen voorlopige maar alleen een definitieve te sturen.
ik heb er gewerkt, dus nee ik bel niet.quote:Op zaterdag 11 juni 2011 22:50 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Heb je ze gebeld over het waarom dan? Want lijkt me dat er meer redenen voor zouden kunnen zijn.
Hold your horses, ik bedoel er niks mee, vroeg me gewoon af hoe je dat zo zeker wist, omdat ik zelf allerlei redenen zou kunnen verzinnen voor zo'n brief.quote:Op zaterdag 11 juni 2011 22:57 schreef Nizno het volgende:
[..]
ik heb er gewerkt, dus nee ik bel niet.
als je mijn antwoord niet wilt aannemen prima, maar bel dan naar de BD en vraag dan niet hier.
Dat vind ik bijna net zo vreemd als dat er altijd 'ik' in die brieven staat. Het feit dat ze doen aan valsheid in geschrifte.quote:Op zondag 12 juni 2011 17:48 schreef Amaranth het volgende:
11 juni brief ontvangen met dagtekening 16 juni. Ingediend eind maart. Geld nog niet gestort.
Ik heb het andersom, kan dat?quote:Op maandag 13 juni 2011 15:45 schreef tinoburg het volgende:
vriendin voor 1 april aangifte gedaan.
afgelopen week brief met dagtekening 11 juni.
tot op heden geen cent.
5 jaarquote:Op dinsdag 14 juni 2011 13:36 schreef aloe_vera het volgende:
31 maart verstuurd, nog niets gehoord.
Maar eigenlijk wilde ik even een vraag stellen: moet je alle bonnetjes ed die je afgetrokken hebt bewaren tot je je definitieve aanslag of tot 5 jaar na aangifte?
Om even terug te komen op m'n eigen vraag.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 11:08 schreef T_Killer het volgende:
[..]
Ik heb het andersom, kan dat?
Een week of 2 geleden geld gekregen onder vermelding van iets van 'Belastingdienst Teruggaaf' ben op het werk dus kan niet nakijken wat er precies staat, maar nog geen brief. Wil deze brief wel graag hebben aangezien het bedrag wat er op m'n rekening is bijgekomen veel minder is dan hetgeen de indicatie aangaf bij het invullen en versturen van de aangifte.
dat heb ik het zelfde.maar ik blijf zeggen komt goedquote:Op woensdag 15 juni 2011 09:49 schreef RolStaart-Beer het volgende:
In februari aangifte gedaan, tot op heden nog steeds niks binnen
ik ook,3 februariquote:Op woensdag 15 juni 2011 10:36 schreef jvw000 het volgende:
[..]
dat heb ik het zelfde.maar ik blijf zeggen komt goed
Gisteren nog niet. Ben nu niet thuis maar zal vandaag wel op de mat liggenquote:
Gisteravond nog niet, ik heb vandaag nog niet gekeken.quote:Op woensdag 15 juni 2011 12:29 schreef fiumicino het volgende:
iemand al geld binnen van dagtekening 11 juni?
Hè potver, ik zit ook bij de Rabobank maar nog niks ontvangen. Je zou zeggen dat je 't dan tegelijk zou moeten hebben.quote:Op woensdag 15 juni 2011 14:29 schreef fiumicino het volgende:
dagtekening 11 juni, vanmiddag geld ontvangen op rabobank, hoop dat iedereen die er op wacht het geld spoedig binnen krijgt
ja dat zou je zeggen, maar dan zal t vandaag wel goedkomen hoop ik voor jequote:Op woensdag 15 juni 2011 14:35 schreef tochmaarwel het volgende:
[..]
Hè potver, ik zit ook bij de Rabobank maar nog niks ontvangen. Je zou zeggen dat je 't dan tegelijk zou moeten hebben.
En op welke datum heb je je aangifte ingediend?quote:Op woensdag 15 juni 2011 14:37 schreef fiumicino het volgende:
[..]
ja dat zou je zeggen, maar dan zal t vandaag wel goedkomen hoop ik voor je
op 27 maart via internetquote:Op woensdag 15 juni 2011 14:42 schreef marie36 het volgende:
[..]
En op welke datum heb je je aangifte ingediend?
nu net binnenquote:Op woensdag 15 juni 2011 09:51 schreef Leipo666 het volgende:
gisteren brief binnen met dagtekening 11 juni, maar nog niets op de rekening
Hier ook.quote:
Ik dacht dat ze de teruggave betalingen vandaag hebben gestaakt. ivm met onderzoek fraude....quote:Op woensdag 15 juni 2011 15:30 schreef essie05 het volgende:
Hier ook nog geen beicht.29 Maart digitaal verzonden.
Een telefoontje met de BD heeft wel duidelijkheid gegeven.
Zij wisten te vertellen dat de betekening 18 juni is.
Wij wachten het met spanning af.
Dat is niet wat ik begrijp uit het stukje op de telegraaf site. Ik heb geen reden om te denken dat wij tot die 11000 personen horen waarvan de aangifte herzien word.quote:Op woensdag 15 juni 2011 16:31 schreef marie36 het volgende:
[..]
Ik dacht dat ze de teruggave betalingen vandaag hebben gestaakt. ivm met onderzoek fraude....
hahahahaha zo zielig... het komt goed hoor! ik heb ook helemaal niks, ook gen berichtquote:Op woensdag 15 juni 2011 17:09 schreef Xebber het volgende:
En dan zit ik met dagtekening 4 juni nog steeds te wachten op het geld.
Ok, mijn vrouw heeft ook bericht gekregen.quote:Op maandag 13 juni 2011 09:32 schreef xaban06 het volgende:
9 maart aangifte gedaan samen met mijn werk, ik heb 3 weken terug al de brief ontvangen (ik krijg niks terug), maar mijn vrouw moet 1500+ terug krijgen, echter nog steeds geen brief/geldhet is nog even afwachten
Lijkt me nee. Ze woonde in België en betaalde daar toch belasting over haar inkomen en vermogen?quote:Op donderdag 16 juni 2011 01:26 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Ok, mijn vrouw heeft ook bericht gekregen.
Ze heeft de verkeerde aangifte formulier gebruikt (gewoon de standaard aangifte programma), echter zijn wij halverwege 2010 getrouwd, een deel van 2010 woonde ze in het buitenland (Belgie), daarom moet ze een andere formulier invullen (boekje met 103 vragen).
Echter loop ik stuk op vraag 98:
Was u in 2010 uitsluitend in Nederland verzekerd voor de volksverzekeringen?
Volgens mij zijn dit gemoedsbezwaren. Dus uit geloofsovertuiging e.d. principieel tegen het betalen van de volksverzekeringen. Ik ga maar even uit van Nee.quote:Indien Ja mag ik deze vraag overslaan, indien Nee:
Was u vrijgesteld voor de volksverzekeringen in verband met gemodsbezwaren?
Hoezo nog een keer vraag 98 invullen? Dit was vraag 98 toch? In Excel zouden ze dit een kringverwijzing noemen.quote:Indien Ja mag ik deze vraag overslaan, indien Nee:
Vul vraag 98 in.
quote:Echter begrijp ik het niet helemaal (teveel vragen ingevuld, het is laat).
Zouden jullie mij met deze vraag willen helpen?
Met 'u' gaat het over mijn vrouw, niet over mij dus.
Zij heeft in 2010 niet gewerkt in Nederland, ook geen uitkeringen ontvangen in de periode dat ze in Nederland woonde. Derhalve heeft ze ook geen premie's betaald, op haar zorgverzekering na.
Ik heb wel fulltime gewerkt in 2010 in Nederland.
Wow .... 75 miljoen Euro's bij 8000 mensen! Dat zijn geen kleine bedragen! Maar ja, van de bijna 7 miljoen aangiftes is het nog geen 1,5% dat die brief kan verwachten, naast de 3000 vroegere fraudegevallen.quote:Op woensdag 15 juni 2011 13:17 schreef TheKeCe het volgende:
De fiscus onderzoekt de belastingaangiftes van 8000 belastingplichtigen omdat er fraude wordt vermoed. De uitbetaling van het geld waarop die belastingplichtigen volgens de aangifte recht zouden hebben, is gestopt.
Kijk op Nu.nl
en als je dan nog niks gehoord hebt.dan weet je toch ook niet waar je aan toe bentquote:Op donderdag 16 juni 2011 11:48 schreef zitroen het volgende:
[..]
Wow .... 75 miljoen Euro's bij 8000 mensen! Dat zijn geen kleine bedragen! Maar ja, van de bijna 7 miljoen aangiftes is het nog geen 1,5% dat die brief kan verwachten, naast de 3000 vroegere fraudegevallen.
Ben me van geen fraude bewust, dus blijf (on)geduldig wachten op de voorlopige aanslag! Ze hebben nog twee weken om binnen de termijn te reageren
En wanneer heb je je aangifte ingediend?quote:Op donderdag 16 juni 2011 09:01 schreef jvw000 het volgende:
net gebeld, met de vraag, wat de status is van mijn aanvraag, en of er niks fout is gegaan bij de bd.
(aardige vrouw) zij dat het goed was ingevuld en dat er een dagtekening is op 24juni.
en ook nog een excuus gekregen, want er is een vertraging bij bd
dus nog maar 1weekje wachten
24maartquote:Op donderdag 16 juni 2011 12:52 schreef marie36 het volgende:
[..]
En wanneer heb je je aangifte ingediend?
En als ze te laat zijn? Heb je dan recht op een vorm van compensatie ofzo?quote:Op donderdag 16 juni 2011 11:48 schreef zitroen het volgende:
[..]
Wow .... 75 miljoen Euro's bij 8000 mensen! Dat zijn geen kleine bedragen! Maar ja, van de bijna 7 miljoen aangiftes is het nog geen 1,5% dat die brief kan verwachten, naast de 3000 vroegere fraudegevallen.
Ben me van geen fraude bewust, dus blijf (on)geduldig wachten op de voorlopige aanslag! Ze hebben nog twee weken om binnen de termijn te reageren
Behalve de heffingsrente? Nee.quote:Op donderdag 16 juni 2011 15:59 schreef Isegrim het volgende:
[..]
En als ze te laat zijn? Heb je dan recht op een vorm van compensatie ofzo?
"Uw aangifte was vóór 1 april bij ons binnenquote:
Waarschijnlijk niet. Het is een voorlopige aanslag. Controle kan later nog gedaan worden.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 01:28 schreef phpmystyle het volgende:
284 euro, voorlopige aanslag, volgens mij klopt er geen bal van, het moet veel minder zijn. Maar ik neem aan dat het gecontroleerd is?
Zal als het goed is niet als een verrassing komen.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 23:26 schreef Lips het volgende:
Ik heb echt heel erg last minute m'n aangifte gedaan en kreeg vandaag de fijne blauwe envelop of ik voor 29 juli even een bak geld wil terugbetalen...
Haha, nee hoor dit wist ik al, is natuurlijk precies het bedrag wat al uit het aangifteprogramma kwamquote:Op zaterdag 18 juni 2011 10:05 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Zal als het goed is niet als een verrassing komen.
quote:Op zaterdag 18 juni 2011 15:55 schreef Isegrim het volgende:
Hoe weten wij nou of jij een fout gemaakt hebt?![]()
True, maar ik kan me niet voorstellen dat ik fouten heb gemaakt, want ik heb geen bezittingen, geen vermogen etc.quote:Maar kan best hoor, want als je weinig werkt hoef je ook weinig belasting te betalen.
Dat laatste sowieso, maar weet niet of ik die vraag helemaal snap.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 16:02 schreef Viking84 het volgende:
[..]
[..]
True, maar ik kan me niet voorstellen dat ik fouten heb gemaakt, want ik heb geen bezittingen, geen vermogen etc.
Wordt er dan gekeken naar wat je over het hele jaar verdiend hebt?
Jawelquote:Op zaterdag 18 juni 2011 16:04 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Dat laatste sowieso, maar weet niet of ik die vraag helemaal snap.
Belastingen zijn ook geen leuk onderwerp om veel van te weten.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 16:31 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Jawel(heb het antw elders al gekregen).
Ik ben echt een enorme belastingn00b, dus ik stel vast vragen waarvan mensen denken![]()
.
Wat een narigheid... Kon je de erfenis niet verwerpen? Of is dat niet mogelijk als je getrouwd bent? Sowieso triest dat ze daar binnen elf dagen mee aan komen.quote:Op zondag 19 juni 2011 12:12 schreef _evenstar_ het volgende:
Is nog geen 3 jaar.. Dus mja... Ze hebben nog wel een jaar.. T lullige is toen wijlen echtgenoot overleed.. 11 dagen na zijn overlijden Hun dus de aanmaningen naar mij stuurden ( woonde niet meer samen en lagen in scheiding dus Ik wist niets van dat af..) a somma 7149 euro de hufters.. Maar goed morgen dus ff bellen..
Heb je voor deze info moeten bellen of kwamen ze hier zelf mee?quote:Op maandag 20 juni 2011 09:21 schreef _evenstar_ het volgende:
Godver prutser zijn aangifte 2010 kwijt.. Of Ik het even oPnieuw wil doen..
En die brief van zaterdag verrekening van een aanslag zogezegd... Ze weten niet waarvan Ik een aanslag moet hebben.. Ze snappen ook niet waar t over gaat..
En over die tbu/thz mag Ik nog 2 jaar op wachten voor die van 2008 en 3 voor die van 2009..
Prutsers..![]()
![]()
Heb je niet digitaal aangifte gedaan? Dan kun je 'm toch zo weer opsturen?quote:Op maandag 20 juni 2011 09:21 schreef _evenstar_ het volgende:
Godver prutser zijn aangifte 2010 kwijt.. Of Ik het even oPnieuw wil doen..
En die brief van zaterdag verrekening van een aanslag zogezegd... Ze weten niet waarvan Ik een aanslag moet hebben.. Ze snappen ook niet waar t over gaat..
En over die tbu/thz mag Ik nog 2 jaar op wachten voor die van 2008 en 3 voor die van 2009..
Prutsers..![]()
![]()
Het is een voorlopige aanslag, geen definitieve, dus ik zou het geld niet zo snel gaan uitgeven als ik jou was. Straks moet je ineens (een deel) terugbetalen.quote:Op maandag 20 juni 2011 18:12 schreef A-ce het volgende:
Net gebeld, zowel als mijn aangifte als mijn vriend was nog niet bekend, terwijl in k het in mrt heb ingedient.. Het is nog ff wachten...terwijl ik het geld hard nodig heb..
Geld nog steeds niet binnen, hoop dat het niet lang meer duurt want er komen hoge kosten aan m.b.t. de auto.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 19:53 schreef Kaza het volgende:
Ja, daar waren de 2 blauwe brieven dan eindelijk.
Allebei aangifte gedaan 30 maart, digitaal.
Dagtekening manlief: 18 juni
Dagtekening mijn brief: 17 juni
Geld nog niet binnen, dus dat zal na het weekend wel binnen komen.
Meestal gebruiken ze de kreet "maximaal in aanmerking genomen heffingskortingen" wanneer de heffingskortingen hoger zijn dan de verschuldigde belasting. Je krijgt niet meer korting dan dat je belasting moet betalen.quote:Op maandag 20 juni 2011 23:04 schreef Brembo het volgende:
Ik heb het allemaal weer ontvangen en zal braaf betalen, want het valt allemaal wel mee. Maar ik vroeg mij af wat betekent maximaal in aanmerking genomen heffingskortingen
Welke functie heeft dat bedrag, want het lijkt net of je heel weinig loonbelasting betaalt en wel zvw.
En vandaag op m'n rekening.quote:Op maandag 20 juni 2011 15:17 schreef Caland het volgende:
BT 2009: half mei ingevuld, nu al binnen met dagtekening 17 juni
Je hebt helemaal gelijk, heb het gisteravond nog is bestudeerd. Kwam er eigenlijk op neer dat de eerste 6.378 euro vrijgesteld zijn aan premie volksverzekeringen. Aan inkomstenbelasting box 1 echter nietquote:Op dinsdag 21 juni 2011 10:13 schreef zitroen het volgende:
[..]
Meestal gebruiken ze de kreet "maximaal in aanmerking genomen heffingskortingen" wanneer de heffingskortingen hoger zijn dan de verschuldigde belasting. Je krijgt niet meer korting dan dat je belasting moet betalen.
Deze heffingskortingen gelden niet voor de inkomensafhankelijke ZVW.
Jaaa, het is binnen. Allebei de bedragen (Rabo en ABN-Amro).quote:Op dinsdag 21 juni 2011 09:52 schreef Kaza het volgende:
[..]
Geld nog steeds niet binnen, hoop dat het niet lang meer duurt want er komen hoge kosten aan m.b.t. de auto.
17 juni de brief gekregen met dagtekening 18 juni.quote:Op woensdag 15 juni 2011 15:30 schreef essie05 het volgende:
Hier ook nog geen beicht.29 Maart digitaal verzonden.
Een telefoontje met de BD heeft wel duidelijkheid gegeven.
Zij wisten te vertellen dat de betekening 18 juni is.
Wij wachten het met spanning af.
Dank je voor de sterkte wensquote:Op dinsdag 21 juni 2011 14:04 schreef essie05 het volgende:
[..]
17 juni de brief gekregen met dagtekening 18 juni.
Vandaag het geld bijgeschreven (ING).
Wie nog niets gehoord heeft wens ik veel sterkte met wachten.
Uiteindelijk komt het wel maar blijkbaar duurt het dit jaar iets langer.
Reken maar op volgende week maandag of dinsdag.quote:Op woensdag 22 juni 2011 00:32 schreef aloe_vera het volgende:
Ik heb vandaag ook post gehad, dagtekening 24 juni. Ik had het verstuurd op 31 maart. Nu eens kijken wanneer het bijgeschreven staat.
Lekker slimquote:Op dinsdag 21 juni 2011 12:38 schreef Kaza het volgende:
[..]
Jaaa, het is binnen. Allebei de bedragen (Rabo en ABN-Amro).
Doeiii, ik ga shoppen.
Succes met het 'definitief' terug krijgenquote:Op dinsdag 21 juni 2011 12:38 schreef Kaza het volgende:
[..]
Jaaa, het is binnen. Allebei de bedragen (Rabo en ABN-Amro).
Doeiii, ik ga shoppen.
Mijn vader heeft één keer gebeld met dezelfde vraag en is vervolgens 3 jaar lang op de vingers gekeken door de BDquote:Op woensdag 22 juni 2011 08:18 schreef Xebber het volgende:
Straks maar eens bellen.
Brieven beiden al een kleine maand in huis met dagtekening 4 juni. Da's bijna 3 weken geleden, en d'r staat nog niks op de rekening.
Ben benieuwd waar ze mee gaan komen.
quote:Op woensdag 22 juni 2011 11:46 schreef JeMoeder het volgende:
Mijn vader heeft één keer gebeld met dezelfde vraag en is vervolgens 3 jaar lang op de vingers gekeken door de BDHij deed niet eens zeurderig, hij vroeg zich gewoon af wanneer het geld overgemaakt zou worden...
je vraag is doorgezet naar het regiokantoor die gaan kijken waarom het niet bij jou op de rekening staat.quote:Op woensdag 22 juni 2011 13:28 schreef Xebber het volgende:
[..]
Ik word binnen 2 werkdagen teruggebeld, uiterlijk vrijdag dus.
Zal d'r idd wel weer op neerkomen dat IK weer moet bellen.
Bedankt voor de uitleg.quote:Op woensdag 22 juni 2011 13:42 schreef Nizno het volgende:
[..]
je vraag is doorgezet naar het regiokantoor die gaan kijken waarom het niet bij jou op de rekening staat.
Betaalsysteem geeft namelijk gewoon aan dat het uitbetaald wordt naar jouw rekeningnummer (neem aan dat je die genoemd hebt om na te vragen of het nummer goed staat)
Daarna is er voor de eerste lijn niets te zien als het regiokantoor een verrekening doet of een betaling niet doorvoert.
Vandaag dus al bijgeschreven. Sneller dan verwachtquote:Op woensdag 22 juni 2011 00:32 schreef aloe_vera het volgende:
Ik heb vandaag ook post gehad, dagtekening 24 juni. Ik had het verstuurd op 31 maart. Nu eens kijken wanneer het bijgeschreven staat.
dus ik zat voor niks te stressen op 31 maart om 5 voor 12 snachtsquote:Op donderdag 23 juni 2011 23:11 schreef keysercm het volgende:
2 april verstuurd, dagtekening 24-6 , vandaag geld ontvangen
Ik ookquote:Op donderdag 23 juni 2011 22:10 schreef OxygeneFRL het volgende:
Vandaag eindelijk een brief met dagtekening de 25e
inderdaadquote:Op vrijdag 24 juni 2011 00:42 schreef EilandjeOnline het volgende:
![]()
[..]
dus ik zat voor niks te stressen op 31 maart om 5 voor 12 snachts
Binnen 3 (!!) weken staat het op mijn rekening volgens mijnheer het regiokantoor, die wonderbaarlijk zélf teruggebeld heeft.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 10:33 schreef Xebber het volgende:
Na de brief van 1 juni met dagtekening 4 juni, en de brief van 3 juni met dagtekening 3 juni, heb ik nu een brief ontvangen met dagtekening 25 juni met een correctie in mijn voordeel (+ 200,-). Zou wel fijn zijn als ik vanmiddag of maandag mijn geld eens heb.
Nu ook mijn aanslag binnen met dagtekening 25 juni, nog niets ontvangen.quote:Op donderdag 16 juni 2011 19:33 schreef Arnold_fan het volgende:
31 maart met partner aangifte gedaan, zij kreeg vandaag de voorlopige aanslag, ikzelf nog niets.
Vandaag binnen en geen verrassingen.quote:Op zaterdag 11 juni 2011 15:03 schreef -J-D- het volgende:
Eind maart aangifte verzonden. Vrouwlief kreeg vorige week zaterdag de brief en ik heb hem nog niet.
Vaag
Je had nog een aanslag open staan (bijv. wegenbelasting) en die is daar mee betaaldquote:Op zaterdag 25 juni 2011 16:16 schreef celectra het volgende:
Xebber ik zag dat jij in een oude post ook een brief had ontvangen zoals ik..
1e brief rond de 20e gekregen met dagtekening 24 juni met terugave. ****,**
Krijg ik vandaag een 2e brief (dagtekening 23 juni)met daarin;
Hierbij mdeel ik u mede, dat de negatieve aanslag van nummer **** ten bedrage van **** (zelfde bedrag) als volgt is verwerkt
¤*****,** word uitbetaald of verrekend door de ontvanger belastingdienst zuidwest
Voor gaande jaren nooit een 2e brief gehad zover ik kan herrineren, wie kan mij vertellen wat dit betekend? ook met de betrekking tot datum van uitbetaling?
hoeft niet perse. Kan ook zijn dat er gekeken wordt of er nog iets open staat dat niet in t basissysteem staat... een kleine extra check.... en dat je het geld met max 3 week alsnog volledig op rekening krijgt.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 23:10 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
Je had nog een aanslag open staan (bijv. wegenbelasting) en die is daar mee betaald
dat kan sowieso geen kwaad. wordt je als het goed is 2 dagen later teruggebeld door regiokantoor en dan kunnen ze je melden wat er aan de hand is.quote:Op zondag 26 juni 2011 00:15 schreef celectra het volgende:
Dat is raar aangezien ik geen schuld heb bij de BD, nog andere optie's? Dat word bellen maandag
Het is nog geen 1 juli.quote:Op zondag 26 juni 2011 11:50 schreef mookie23 het volgende:
Hoe komt het dat sommige mensen nog steeds niks hbben gehoord onder andere ikzelf..
En er is nog geen dagtekening bekent ?????????????
Iemand????
Vanmorgen stond het op de rekening, ik doe vandaag mijn eigen aangifte. Daar wacht ik altijd even mee, want ik moet betalen!quote:Op vrijdag 24 juni 2011 16:11 schreef zitroen het volgende:
Ingestuurd op 31 maart, brief vandaag en dagtekening 25 juni:
Post.nl was al geweest met blauwe brief voor mij (iets anders) dus ik dacht okay.... weer niets! Maar daar was Sandd met de twee blauwe brieven voor mijn man, 1 voorlopige aanslag met het juiste bedrag en dagtekening 25 juni en een bericht Geen voorlopige aanslag Inkomensafhankelijke bijdrage Zorgverzekering. Da's de eerste keer dat ik zo'n brief krijg, normaal krijg ik een periode na de voorlopige aanslag Inkomensbelasting de definitieve aanslag ink.afhankelijke bijdrage ZV zonder enig bericht vooraf.
Het bedrag gaat naar zijn ING rekening dus ik ben benieuwd wanneer het erop staat.
En het geld is nu ook binnen.....quote:Op vrijdag 24 juni 2011 21:11 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Nu ook mijn aanslag binnen met dagtekening 25 juni, nog niets ontvangen.
Leuk.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 00:16 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Originele missers van de autocorrectie of spellingcontrole
Ik. Althans, mijn aanslag was half mei al binnen, maar de teruggave van mijn vrouw laat nog op zich wachten (het bedrag dat ik bij moet betalen krijgt zij terug). Die paar dagen tot 1 juli kan ik ook nog wel wachten. Volgende week ga ik wel bellen.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 17:28 schreef Muis70 het volgende:
Ik heb 1 maart aangifte gedaan en ik heb nog steeds geen bericht van de belastingdienst. Moet ik bellen of toch nog even afwachten?
Wie heeft het zelfde?
Binnen! Dagtekening 29 juniquote:Op zaterdag 25 juni 2011 21:13 schreef _Twinkle het volgende:
18 april verstuurd, kan dus nog lang wachten,
Yep! ik heb ook 3 febr digitaal aangifte gedan. ik heb eind mei een keer gebeld het was nog niet in behandeling en er werd gezegd ik krijgt bericht voor 1 juli en vandaag is de laatste dag nog steeds geen berichtquote:Op woensdag 29 juni 2011 18:50 schreef melanie27 het volgende:
heb 2 feb digitaal aangifte gedaan vandaag maar eens gebeld over de status
maar ze vertelde mij dus dat er ergens een fout zit en dat ze mij over 2 werkdagen terug bellen
iemand enig idee wat dat inhoud, als ik niet had gebeld dan had ik nog lang kunnen wachten
ze hebben me er niets van laten weten. mischien iemand met hetzelfde probleem
quote:Op donderdag 30 juni 2011 11:40 schreef marie36 het volgende:
[..]
Yep! ik heb ook 3 febr digitaal aangifte gedan. ik heb eind mei een keer gebeld het was nog niet in behandeling en er werd gezegd ik krijgt bericht voor 1 juli en vandaag is de laatste dag nog steeds geen bericht
Ik wacht ff nog tot morgen, als ik morgen nog geen bericht krijgt zal ik bellen..quote:Op donderdag 30 juni 2011 12:06 schreef melanie27 het volgende:
denk dat je dan beter evn kunt bellen bj mij was er een fout maar welke fout konden
ze mij niet vertellen
[..]
Kan verschillende redenen hebben waarom er dan nog niks is opgelegd. De mensen bij de belastingtelefoon mogen echter nog niet veel zeggen sinds zij zich te houden hebben aan het termijn dat er voor 1 Juli een berichtgeving gaat volgen.quote:Op donderdag 30 juni 2011 11:40 schreef marie36 het volgende:
[..]
Yep! ik heb ook 3 febr digitaal aangifte gedan. ik heb eind mei een keer gebeld het was nog niet in behandeling en er werd gezegd ik krijgt bericht voor 1 juli en vandaag is de laatste dag nog steeds geen bericht
binnen 6 week na dagtekening.quote:Op maandag 4 juli 2011 15:59 schreef Kadooosh het volgende:
Klopt het dat je de inkomstenbelasting(i.v.t) moet betalen voor het einde van deze maand?
Ben de rekening kwijt maar moet nog even goed zoeken en anders bel ik ze wel.
En zitten er bij de eerste herinnering gelijk extra kosten bij?quote:Op maandag 4 juli 2011 18:39 schreef Nizno het volgende:
[..]
binnen 6 week na dagtekening.
Dus grote kans dat dat deze maand is inderdaad.
ja komen kosten bij. BD is niet verantwoordelijk voor postbezorgingsfouten.quote:Op maandag 4 juli 2011 20:40 schreef Kadooosh het volgende:
[..]
En zitten er bij de eerste herinnering gelijk extra kosten bij?
Lijkt me sterk eigenlijk aangezien de post ook wel wat kwijt raakt.
Heb niet veel behoefte om de belastingdienst te bellen.. niet echt goeie ervaring mee.
Eerste herinnering zitten geen kosten bij. Bij aanmaning en dwangbevel wel.quote:Op maandag 4 juli 2011 20:40 schreef Kadooosh het volgende:
[..]
En zitten er bij de eerste herinnering gelijk extra kosten bij?
Lijkt me sterk eigenlijk aangezien de post ook wel wat kwijt raakt.
Heb niet veel behoefte om de belastingdienst te bellen.. niet echt goeie ervaring mee.
Ja, ik heb de aangifte 20mei gedaan en vandaag de brief met dagtekening binnengekregen, dus een goede kans dat er bij jou iets mis is gegaan.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 16:07 schreef Fuszy het volgende:
Ik heb mijn aangifte digitaal ingestuurd ergens in maart. De exacte datum durf ik niet te vertellen. Ik heb nog steeds niets gehoord terwijl mijn ouders en zussen de brief al minimaal een maand geleden hebben gehad. Slim om even te bellen?
Ah mooi klopt inderdaad:quote:Op dinsdag 5 juli 2011 13:48 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Eerste herinnering zitten geen kosten bij. Bij aanmaning en dwangbevel wel.
quote:De rechter-commissaris stelt een vrij te laten bedrag vast. De hoogte van dit bedrag hangt af van bijvoorbeeld de gezinssituatie en van een aantal vaste lasten. Het vrij te laten bedrag ligt meestal iets hoger dan de beslagvrije voet. Het inkomen boven het vrij te laten bedrag moet iedere maand op de boedelrekening worden gestort. Stel het inkomen is ¤ 2000 per maand en het vrij te laten bedrag is ¤ 1500, dan moet dus iedere maand ¤ 500 op de boedelrekening worden gestort. Een erfenis maar ook een belastingteruggave (om een paar voorbeelden te noemen) komt in zijn geheel ten goede aan een zogenaamde boedelrekening.
Ja, had het ook al gevonden. Thnx.quote:
Moet je maar eens op tijd zijnquote:Op vrijdag 8 juli 2011 17:46 schreef admiraal_anaal het volgende:
Eind April pas ingediend dus denk dat ik nog wel even een tijd kan wachten
je krijgt sowieso een definitieve. Ook als het klopt.quote:Op maandag 11 juli 2011 17:05 schreef fespo het volgende:
mijn voorlopige aanslag heb ik 2 weken terug ontvangen.
weet iemand hoe lang het duurt voordat ze hebben gecontroleerd dat alles klopt? en krijg ik alleen een brief als ik teveel heb ontvangen of ook als het gewoon klopt?
kan tot maximaal 5 jaar duren geloof ik. Maar meestal in december van het jaar dat je bericht hebt (ik althans)quote:ik heb alles automatisch laten doen. (en als ik het zelf bereken had ik minder moeten ontvangen)
dus wil ik graag zo snel mogelijk weten of ik iets moet terug geven aan de belastingdienst.
oke bedankt weet je ook hoe serieus ze gaan controleren?quote:Op maandag 11 juli 2011 17:14 schreef Nizno het volgende:
[..]
je krijgt sowieso een definitieve. Ook als het klopt.
[..]
kan tot maximaal 5 jaar duren geloof ik. Maar meestal in december van het jaar dat je bericht hebt (ik althans)
Gedownload,... dat wil niet zeggen dat de aangifte ook is ingediend.quote:Op maandag 1 augustus 2011 12:44 schreef Dionysiou het volgende:
De gegevens van D T***** over 2010 zijn eerder gedownload op 03-03-2011 om 12:00 uur.
Even bellen dus
Snap ik, maar ik weet 100% zeker dat ik hem daarna heb bevestigd in het aangifte programma. Maar had gebeld, was niet aangekomen.quote:Op maandag 1 augustus 2011 12:50 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Gedownload,... dat wil niet zeggen dat de aangifte ook is ingediend.
Volgend jaar maar iemand opzoeken die het sneller kan indienen.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 14:18 schreef geppie het volgende:
Mijn aangifte is pas 24 mei binnengekomen bij de belastingdienstbedankt administratiekantoor
Wees blij dat je niet zo'n boekhouder hebt die zonder jouw medeweten uitstel aanvraagt tot 1 mei 2012quote:Op woensdag 10 augustus 2011 14:18 schreef geppie het volgende:
Mijn aangifte is pas 24 mei binnengekomen bij de belastingdienstbedankt administratiekantoor
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |