abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98859840
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 18:50 schreef melanie27 het volgende:
heb 2 feb digitaal aangifte gedaan vandaag maar eens gebeld over de status
maar ze vertelde mij dus dat er ergens een fout zit en dat ze mij over 2 werkdagen terug bellen
iemand enig idee wat dat inhoud, als ik niet had gebeld dan had ik nog lang kunnen wachten
ze hebben me er niets van laten weten. mischien iemand met hetzelfde probleem
Yep! ik heb ook 3 febr digitaal aangifte gedan. ik heb eind mei een keer gebeld het was nog niet in behandeling en er werd gezegd ik krijgt bericht voor 1 juli en vandaag is de laatste dag nog steeds geen bericht
pi_98860881
denk dat je dan beter evn kunt bellen bj mij was er een fout maar welke fout konden
ze mij niet vertellen
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 11:40 schreef marie36 het volgende:

[..]

Yep! ik heb ook 3 febr digitaal aangifte gedan. ik heb eind mei een keer gebeld het was nog niet in behandeling en er werd gezegd ik krijgt bericht voor 1 juli en vandaag is de laatste dag nog steeds geen bericht
pi_98861724
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 12:06 schreef melanie27 het volgende:
denk dat je dan beter evn kunt bellen bj mij was er een fout maar welke fout konden
ze mij niet vertellen

[..]

Ik wacht ff nog tot morgen, als ik morgen nog geen bericht krijgt zal ik bellen..
pi_98869262
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 11:40 schreef marie36 het volgende:

[..]

Kan verschillende redenen hebben waarom er dan nog niks is opgelegd. De mensen bij de belastingtelefoon mogen echter nog niet veel zeggen sinds zij zich te houden hebben aan het termijn dat er voor 1 Juli een berichtgeving gaat volgen.

Bestaat een kans dat je in ieder geval moet afwachten op de definitieve aanslag, maar dat zullen de mensen je vanaf morgen kunnen vertellen hopelijk :D
pi_99024668
Klopt het dat je de inkomstenbelasting(i.v.t) moet betalen voor het einde van deze maand?

Ben de rekening kwijt maar moet nog even goed zoeken en anders bel ik ze wel.
  maandag 4 juli 2011 @ 16:29:54 #256
58560 Oksel
Gezellig.
pi_99025824
Niks, noppes, nada hier. Niets gehoord, niets gekregen.
  Moderator / Kerstkaart terrorist maandag 4 juli 2011 @ 18:39:40 #257
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_99031111
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 15:59 schreef Kadooosh het volgende:
Klopt het dat je de inkomstenbelasting(i.v.t) moet betalen voor het einde van deze maand?

Ben de rekening kwijt maar moet nog even goed zoeken en anders bel ik ze wel.
binnen 6 week na dagtekening.
Dus grote kans dat dat deze maand is inderdaad.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_99036172
quote:
6s.gif Op maandag 4 juli 2011 18:39 schreef Nizno het volgende:

[..]

binnen 6 week na dagtekening.
Dus grote kans dat dat deze maand is inderdaad.
En zitten er bij de eerste herinnering gelijk extra kosten bij?
Lijkt me sterk eigenlijk aangezien de post ook wel wat kwijt raakt.

Heb niet veel behoefte om de belastingdienst te bellen.. niet echt goeie ervaring mee.
  Moderator / Kerstkaart terrorist maandag 4 juli 2011 @ 21:07:59 #259
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_99037644
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 20:40 schreef Kadooosh het volgende:

[..]

Heb niet veel behoefte om de belastingdienst te bellen.. niet echt goeie ervaring mee.
ja komen kosten bij. BD is niet verantwoordelijk voor postbezorgingsfouten.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_99040112
Kut dat wordt beter zoeken dan...
  dinsdag 5 juli 2011 @ 13:14:13 #261
132098 Xebber
Immer Intelligent
pi_99062263
Jeej. Vandaag eindelijk mijn geld ontvangen. :')

Ingestuurd half maart, dagtekening 4 juni (!) en dan vandaag 5 juli eindelijk mijn geld. :P
Op woensdag 15 juni 2011 01:02 schreef Bluezz het volgende:
Xeb heeft altijd gelijk, Staal
pi_99063525
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 20:40 schreef Kadooosh het volgende:

[..]

Eerste herinnering zitten geen kosten bij. Bij aanmaning en dwangbevel wel.
A mind with a heart of it's own
pi_99069134
Ik heb mijn aangifte digitaal ingestuurd ergens in maart. De exacte datum durf ik niet te vertellen. Ik heb nog steeds niets gehoord terwijl mijn ouders en zussen de brief al minimaal een maand geleden hebben gehad. Slim om even te bellen?
Feyenoord Rotterdam
pi_99070455
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 16:07 schreef Fuszy het volgende:
Ik heb mijn aangifte digitaal ingestuurd ergens in maart. De exacte datum durf ik niet te vertellen. Ik heb nog steeds niets gehoord terwijl mijn ouders en zussen de brief al minimaal een maand geleden hebben gehad. Slim om even te bellen?
Ja, ik heb de aangifte 20mei gedaan en vandaag de brief met dagtekening binnengekregen, dus een goede kans dat er bij jou iets mis is gegaan.
  dinsdag 5 juli 2011 @ 17:05:40 #265
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_99071706
Ik heb op het laatste moment (eind maart?) aangifte gedaan en het geld staat er inmiddels een weekje ofzo op. Verder was ik enkele weken geleden bij de belastingdienst omdat ik nog wat terug krijg uit 2009 en dat is nu ook al geregeld. Brief gehad dat het naar mij overgemaakt wordt. Bijna 2300 euro in totaal, whoeoeoeh :P.
Niet meer actief op Fok!
pi_99073201
@Viking

Rijk. *O* :D
pi_99080338
Geen idee of ik hier goed zit, maar ik vroeg me af of er hier iemand zit die iets weet over de reiskostenaftrek. Ik heb voor het jaar 2008 een reiskostenaftrek ingediend van ongeveer 1300 Euro en de belastingdienst komt daar nu op terug.

Ik zat een beetje in een rare situatie qua werk:
- ik woonde in Den Haag
- ik werkte op maandag en vrijdag thuis in Den haag
- de rest van de week werkte ik in Maastricht
- ik heb echter steeds enkele treinkaartjes gekocht (en niet retour; op dinsdag en woensdag logeerde ik in Maastricht en donderdagavond ging ik weer naar DH).

Ik zie nu op de site van de belastingdienst dat er een aantal voorwaarden gesteld worden, waarbij de belangrijkste in mijn geval is dat je binnen 24 uur heen en terug moet reizen en daar voldoe ik niet aan.

Paar vragen:
- iemand een idee of dit in 2008 ook al gold? Ik heb toen ik de aangifte deed lang getwijfeld en gegoogled en kan me dit niet herinneren. Omdat ik de belastingdienst niet vertrouw heb ik de treinkaartjes gelukkig altijd bewaard
- iemand die nog een andere loophole kan bedenken als dit inderdaad zo blijkt te zijn? Ik vind het een beetje zuur dat ik, omdat ik ervoor kies om 's avonds niet terug te reizen en om het op een andere manier op te lossen, niet in aanmerking kom. Ik heb de kosten wel gemaakt en er verder geen handeltje mee onderhouden. Ik heb de buskaarten richting alternatieve slaaplocatie niet meegenomen in mijn berekening (maar heb die ook bewaard en kunnen als bewijs dienen).
- heeft het zin om hiervoor een financieel adviseur te raadplegen of is echt dit een gevalletje kansloos?
pi_99110084
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 13:48 schreef DrMarten het volgende:

[..]

Eerste herinnering zitten geen kosten bij. Bij aanmaning en dwangbevel wel.
Ah mooi klopt inderdaad:
http://belastingdienst.nl(...)aangiftedoen-40.html

Dan wacht ik daar wel gewoon op.
  donderdag 7 juli 2011 @ 20:12:50 #269
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_99166672
Heeft iemand enig idee of je recht hebt op belastingteruggave als je nog onder de wet WSNP (schuldsanering) valt? Dus als je in het traject (van 3 jaar) zit...

Of gaat dat gewoon naar de schuldeninboedoel...
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_99167130
Met een muisklik:
quote:
De rechter-commissaris stelt een vrij te laten bedrag vast. De hoogte van dit bedrag hangt af van bijvoorbeeld de gezinssituatie en van een aantal vaste lasten. Het vrij te laten bedrag ligt meestal iets hoger dan de beslagvrije voet. Het inkomen boven het vrij te laten bedrag moet iedere maand op de boedelrekening worden gestort. Stel het inkomen is ¤ 2000 per maand en het vrij te laten bedrag is ¤ 1500, dan moet dus iedere maand ¤ 500 op de boedelrekening worden gestort. Een erfenis maar ook een belastingteruggave (om een paar voorbeelden te noemen) komt in zijn geheel ten goede aan een zogenaamde boedelrekening.
  donderdag 7 juli 2011 @ 20:26:25 #271
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_99167284
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 20:23 schreef Cassandra87 het volgende:
Met een muisklik:

[..]

Ja, had het ook al gevonden. Thnx. :)

Vraag me dan eigenlijk af of je die eventuele belastingteruggave niet gewoon in kan vullen nadat je uit de schuldsanering bent. Als je niet verplicht bent om het in te vullen, that is.

Dus zeg maar: je gaat in 2009 de schuldsanering in, 2010 krijg je eigenlijk een x-bedrag aan belastingteruggave en die vul je pas in nadat je de schuldsanering uit bent.

-edit- ik open er maar effe een topique over.

[ Bericht 4% gewijzigd door Caland op 07-07-2011 20:33:44 ]
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_99199337
heeft er iemand met dagtekening 6 juli al geld binnen op de rekening?
  vrijdag 8 juli 2011 @ 16:25:28 #273
58560 Oksel
Gezellig.
pi_99205861
Eergisteren een brief, vandaag geld.
pi_99210735
welke dagtekening en toevallig ook ING?
pi_99210906
Eind April pas ingediend dus denk dat ik nog wel even een tijd kan wachten ;(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: