Ok, mijn vrouw heeft ook bericht gekregen.quote:Op maandag 13 juni 2011 09:32 schreef xaban06 het volgende:
9 maart aangifte gedaan samen met mijn werk, ik heb 3 weken terug al de brief ontvangen (ik krijg niks terug), maar mijn vrouw moet 1500+ terug krijgen, echter nog steeds geen brief/geldhet is nog even afwachten
Lijkt me nee. Ze woonde in België en betaalde daar toch belasting over haar inkomen en vermogen?quote:Op donderdag 16 juni 2011 01:26 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Ok, mijn vrouw heeft ook bericht gekregen.
Ze heeft de verkeerde aangifte formulier gebruikt (gewoon de standaard aangifte programma), echter zijn wij halverwege 2010 getrouwd, een deel van 2010 woonde ze in het buitenland (Belgie), daarom moet ze een andere formulier invullen (boekje met 103 vragen).
Echter loop ik stuk op vraag 98:
Was u in 2010 uitsluitend in Nederland verzekerd voor de volksverzekeringen?
Volgens mij zijn dit gemoedsbezwaren. Dus uit geloofsovertuiging e.d. principieel tegen het betalen van de volksverzekeringen. Ik ga maar even uit van Nee.quote:Indien Ja mag ik deze vraag overslaan, indien Nee:
Was u vrijgesteld voor de volksverzekeringen in verband met gemodsbezwaren?
Hoezo nog een keer vraag 98 invullen? Dit was vraag 98 toch? In Excel zouden ze dit een kringverwijzing noemen.quote:Indien Ja mag ik deze vraag overslaan, indien Nee:
Vul vraag 98 in.
quote:Echter begrijp ik het niet helemaal (teveel vragen ingevuld, het is laat).
Zouden jullie mij met deze vraag willen helpen?
Met 'u' gaat het over mijn vrouw, niet over mij dus.
Zij heeft in 2010 niet gewerkt in Nederland, ook geen uitkeringen ontvangen in de periode dat ze in Nederland woonde. Derhalve heeft ze ook geen premie's betaald, op haar zorgverzekering na.
Ik heb wel fulltime gewerkt in 2010 in Nederland.
Wow .... 75 miljoen Euro's bij 8000 mensen! Dat zijn geen kleine bedragen! Maar ja, van de bijna 7 miljoen aangiftes is het nog geen 1,5% dat die brief kan verwachten, naast de 3000 vroegere fraudegevallen.quote:Op woensdag 15 juni 2011 13:17 schreef TheKeCe het volgende:
De fiscus onderzoekt de belastingaangiftes van 8000 belastingplichtigen omdat er fraude wordt vermoed. De uitbetaling van het geld waarop die belastingplichtigen volgens de aangifte recht zouden hebben, is gestopt.
Kijk op Nu.nl
en als je dan nog niks gehoord hebt.dan weet je toch ook niet waar je aan toe bentquote:Op donderdag 16 juni 2011 11:48 schreef zitroen het volgende:
[..]
Wow .... 75 miljoen Euro's bij 8000 mensen! Dat zijn geen kleine bedragen! Maar ja, van de bijna 7 miljoen aangiftes is het nog geen 1,5% dat die brief kan verwachten, naast de 3000 vroegere fraudegevallen.
Ben me van geen fraude bewust, dus blijf (on)geduldig wachten op de voorlopige aanslag! Ze hebben nog twee weken om binnen de termijn te reageren
En wanneer heb je je aangifte ingediend?quote:Op donderdag 16 juni 2011 09:01 schreef jvw000 het volgende:
net gebeld, met de vraag, wat de status is van mijn aanvraag, en of er niks fout is gegaan bij de bd.
(aardige vrouw) zij dat het goed was ingevuld en dat er een dagtekening is op 24juni.
en ook nog een excuus gekregen, want er is een vertraging bij bd
dus nog maar 1weekje wachten
24maartquote:Op donderdag 16 juni 2011 12:52 schreef marie36 het volgende:
[..]
En wanneer heb je je aangifte ingediend?
En als ze te laat zijn? Heb je dan recht op een vorm van compensatie ofzo?quote:Op donderdag 16 juni 2011 11:48 schreef zitroen het volgende:
[..]
Wow .... 75 miljoen Euro's bij 8000 mensen! Dat zijn geen kleine bedragen! Maar ja, van de bijna 7 miljoen aangiftes is het nog geen 1,5% dat die brief kan verwachten, naast de 3000 vroegere fraudegevallen.
Ben me van geen fraude bewust, dus blijf (on)geduldig wachten op de voorlopige aanslag! Ze hebben nog twee weken om binnen de termijn te reageren
Behalve de heffingsrente? Nee.quote:Op donderdag 16 juni 2011 15:59 schreef Isegrim het volgende:
[..]
En als ze te laat zijn? Heb je dan recht op een vorm van compensatie ofzo?
"Uw aangifte was vóór 1 april bij ons binnenquote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |