Mailtje naar forum@fok.nl:quote:Op vrijdag 10 juni 2011 09:51 schreef Daaps het volgende:
Ik heb ff als gewicht 12 * 75 ingevuld. Frontaal oppervlak heb ik moeten gokken net als rolweerstand maar die dingen zijn van kleine invloed bergop.
Dus, dan kom je er op uit dat je, met z'n 12en, bijna 3000 watt moet leveren om die berg op te raken.
3000/12=250 Watt per persoon.![]()
Voor een gemiddeld persoon is dat onmogelijk als hij niet getraind heeft - sterker nog, voor iemand die goed getraind is is dit nog verschrikkelijk zwaar en bijna onmogelijk om 13 kilometer vol te houden.![]()
-edit- Ong 3 uur klimmen.Daarna ben je dood man.
Dus, conclusie, de fiets moet lichter.![]()
Mail naar de organistatie:quote:Hallo !
Ik had zojuist een geniaal idee, als zeg ik het zelf: De Alpe d'Huez beklimmen, op een bierfiets!
Ik wil proberen om bijvoorbeeld een groot merk als Heineken te laten sponsorren.
Misschien kan ik ook nog een zooitje media aandacht vergaren door TV programma's zoals Hart van Nederland.
Denken jullie dat FOK! mij hier op enige manier in kan helpen?
Mvg, So_Surreal_Baby...
quote:Goedenavond !
Zojuist kwam ik op het idee om volgend jaar (2012) de Alpe d'Huzes te beklimmen maar dan op een bierfiets.
Ik ben van plan om dit te doen door veel publiciteit (en dus sponsoren) te werven via TV shows zoals Hart van Nederland, radio stations zoals 538 en een groot biermerk als Heineken.
Ook heb ik al gevonden dat een lege bierfiets zo'n 1.600KG is, ik wil dus door een Technische Universiteit een lichtgewicht bierfiets laten ontwerpen.
Voordat ik dit hele proces in gang ga zetten leek het mij eerst handig om jullie te mailen met de vraag of dit überhaupt wel is toegestaan.
Heel erg bedankt alvast, met vriendelijk groet,
Team bierfiets.
Wat is een tijd voor een gemiddeld persoonquote:Op donderdag 9 juni 2011 22:37 schreef OnCraintDégun het volgende:
als je je krachten verdeeld lukt het sowieso wel
Echt een toptijd zal het niet worden maar het is wel te doen.
Ik wil het met vrienden op een bierfiets doen:quote:Op donderdag 9 juni 2011 22:39 schreef CaptainCookie het volgende:
Die berg is echt een eitje man. Zonder echt trainen had ik 1:06:19
quote:Op donderdag 9 juni 2011 22:40 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
[..]
Ik wil het met vrienden op een bierfiets doen:
[ afbeelding ]
Wat een koningsideequote:Op donderdag 9 juni 2011 22:40 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ja ik verzin het nu net pasquote:Op donderdag 9 juni 2011 22:41 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Wat een koningsidee. Wordt alleen wel lastig.
quote:Op donderdag 9 juni 2011 22:40 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Paden..quote:Op donderdag 9 juni 2011 22:42 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
[..]
Ja ik verzin het nu net pas
Misschien kan ik een gesponsord iets organiseren met een TV programma / radio station of zo
Hoe breed zijn die paden daar eigenlijk ?
Briljant. Daar zou ik voor naar Hart van Nederland kijken.quote:Op donderdag 9 juni 2011 22:40 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ik vind het serieus zo'n gruwelijk ideequote:Op donderdag 9 juni 2011 22:43 schreef NJ het volgende:
[..]
Briljant. Daar zou ik voor naar Hart van Nederland kijken.
Dat is ook een goed ideequote:Op donderdag 9 juni 2011 22:48 schreef OverRated het volgende:
Laat je sponsoren door een groot biermerk of zo, beetje reclame op de fiets. Kom je ook nog op tv omdat je zo opvalt
Breed zat, er rijden ook auto'squote:Op donderdag 9 juni 2011 22:42 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
[..]
Ja ik verzin het nu net pas
Misschien kan ik een gesponsord iets organiseren met een TV programma / radio station of zo
Hoe breed zijn die paden daar eigenlijk ?
moet te doen zijn met wat versnellingen op je fietsquote:De klim, heeft een lengte van 13 kilometer met een hoogte verschil van 1071 meter dus over een afstand van 13 km ruim 1 km de hoogte in. Dit komt neer op een gemiddeld Stijgingspercentage van 8,2%. Maar wat houd 8,2% in? 8,2% wil zeggen dat je elke 100 meter die je aflegt 8,2 meter omhoog gaat.
bron:http://naarboven.web-log.nl/6x_alpe_dhuez/de_alp/
Precies over een jaar lijkt me, aangezien het vandaag ook wasquote:Op donderdag 9 juni 2011 23:04 schreef Patje1987 het volgende:
Wanneer is dat dan TS want dan moet ik goed hard trainen aangezien ik de conditie van een manke zeemeeuw heb, ik las alleen bierfiets.
Moet haalbaar zijnquote:Op donderdag 9 juni 2011 23:05 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
[..]
Precies over een jaar lijkt me, aangezien het vandaag ook was
Ohw, je wilt daaraan meedoen? Waarom niet gewoon een keertje op een vrije dag?quote:Op donderdag 9 juni 2011 23:05 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
[..]
Precies over een jaar lijkt me, aangezien het vandaag ook was
Omdat het publiciteit moet opleveren !quote:Op donderdag 9 juni 2011 23:06 schreef iBenny het volgende:
[..]
Ohw, je wilt daaraan meedoen? Waarom niet gewoon een keertje op een vrije dag?
Maar dat kan ook op een vrije dag... verbind er iets leuks aan(een goed doel ofzo) en neem contact op met nieuwsprogramma's.quote:Op donderdag 9 juni 2011 23:07 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
[..]
Omdat het publiciteit moet opleveren !
Publiciteit is sponsoren en dus extra geld
Zou het niet makkelijker te regelen zijn als al die publiciteit er al isquote:Op donderdag 9 juni 2011 23:09 schreef iBenny het volgende:
[..]
Maar dat kan ook op een vrije dag... verbind er iets leuks aan(een goed doel ofzo) en neem contact op met nieuwsprogramma's.
Kan... ik weet niet hoe graag je het om de 'aandacht' wil doen?quote:Op donderdag 9 juni 2011 23:10 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
[..]
Zou het niet makkelijker te regelen zijn als al die publiciteit er al is?
En ik vind bierbabes ook wel een goed idee eigenlijk
TS is een vuige aandachtshoer, dat is zijn doel dan ookquote:Op donderdag 9 juni 2011 23:12 schreef iBenny het volgende:
[..]
Kan... ik weet niet hoe graag je het om de 'aandacht' wil doen?
Nja ik denk dat er weinig mensen op reageren als ik het buiten het evenement ga doenquote:Op donderdag 9 juni 2011 23:12 schreef iBenny het volgende:
[..]
Kan... ik weet niet hoe graag je het om de 'aandacht' wil doen?
Sssstttquote:Op donderdag 9 juni 2011 23:12 schreef Patje1987 het volgende:
[..]
TS is een vuige aandachtshoer, dat is zijn doel dan ook
Ik moest aan de beademing. Vandaar dat ik er niet op kon reageren.quote:Op donderdag 9 juni 2011 23:16 schreef Dhaha het volgende:
is niemand mijn woordgrap opgevallen???
nog een keer dan maar:
ik bied me aan om te t(r)appen.
Ik las je post voordat je hem edittequote:Op donderdag 9 juni 2011 23:16 schreef Dhaha het volgende:
is niemand mijn woordgrap opgevallen???
nog een keer dan maar:
ik bied me aan om te t(r)appen.
In Frankrijk zullen ze ook wel bierfietsen hebben? En anders zoek je een sponsor die dat ff fixtquote:Op donderdag 9 juni 2011 23:17 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
Hmm die fiets daar helemaal naar toe krijgen wordt ook nog wel een kut klus trouwens
Moet ik trouwens ook rekening houden met reserve trappers ?
Voor als er mensen zijn die het niet bij kunnen houden of teveel gezopen hebben ?
Dat achteruit fietsen zou een probleempje kunnen worden ja, rol je daar met z'n allen die berg afquote:Op donderdag 9 juni 2011 23:19 schreef TWP het volgende:
Zonder inhoud weegt zo'n ding ongeveer 1650 kilo. Die stukken met een stijgingspercentage van 9% of meer worden dan waarschijnlijk wel een klein probleempje. Maar iedereen is lam dus je merkt er niks van (ook niet als je achteruit de helling af fietst).
[ afbeelding ]
Aan die post van TWP te zien moet er echt een lichtere fiets komen, leeg weegt hij dus al 1650kg.quote:Op donderdag 9 juni 2011 23:20 schreef iBenny het volgende:
[..]
In Frankrijk zullen ze ook wel bierfietsen hebben? En anders zoek je een sponsor die dat ff fixt
Als dat gebeurt spring ik er af hoor, op dat moment is het ieder voor zichquote:Op donderdag 9 juni 2011 23:21 schreef OverRated het volgende:
[..]
Dat achteruit fietsen zou een probleempje kunnen worden ja, rol je daar met z'n allen die berg af
Goede remmen monteren dus
6 tot 10 man?quote:Op donderdag 9 juni 2011 23:22 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
[..]
Aan die post van TWP te zien moet er echt een lichtere fiets komen, leeg weegt hij dus al 1650kg.
Hoeveel mensen trappen er eigenlijk op zo'n ding ?
Dan kunnen we ongeveer uitrekenen hoe ligt dat ding moet gaan worden.
Desnoods plaats ze een auto remmen op inclusief handrem erbij.quote:Op donderdag 9 juni 2011 23:21 schreef OverRated het volgende:
[..]
Dat achteruit fietsen zou een probleempje kunnen worden ja, rol je daar met z'n allen die berg af
Goede remmen monteren dus
Dat moet makkelijk haalbaar zijn.quote:Op donderdag 9 juni 2011 23:24 schreef Pino112 het volgende:
TS weet dat ie dan minimaal 10k aan sponsorgeld moet fixen?
Volgens mij zitten er 14 mensen op. Dus dat zou bij een fiets van 1650 kilo 117 kilo per persoon betekenen. Dat moet dus lichter ja!quote:Op donderdag 9 juni 2011 23:22 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
[..]
Aan die post van TWP te zien moet er echt een lichtere fiets komen, leeg weegt hij dus al 1650kg.
Hoeveel mensen trappen er eigenlijk op zo'n ding ?
Dan kunnen we ongeveer uitrekenen hoe ligt dat ding moet gaan worden.
Dik de helft manquote:Op donderdag 9 juni 2011 23:25 schreef TWP het volgende:
[..]
Volgens mij zitten er 14 mensen op. Dus dat zou bij een fiets van 1650 kilo 117 kilo per persoon betekenen. Dat moet dus lichter ja!
http://www.opgevenisgeenoptie.nl/deelnemers/inschrijven11.phpquote:Op donderdag 9 juni 2011 23:25 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
[..]
Dat moet makkelijk haalbaar zijn.
Hoe ben je op 10k gekomen trouwens?
quote:-Wie kunnen er meedoen?
Maximaal 450 individuele deelnemers (voor minimaal 6 beklimmingen).
Maximaal 450 teams (met 2 - 8 rijders (voorkeur 6) voor minimaal 6 beklimmingen per team).
- Inschrijfvoorwaarden voor teams
* Inschrijfgeld ¤ 105,= (een basisset gepersonaliseerde Alpe d'HuZes kleding is hierbij inbegrepen).
* Van teams wordt verwacht dat zij bij minder dan 4 teamleden minimaal zorgen voor een sponsoropbrengst van het aantal teamleden maal ¤ 2.500,=. Bij 4 of meer teamleden minimaal zorgen voor een opbrengst van ¤ 10.000,= en zich tot het uiterste inspannen om ¤ 30.000,= bijeen te brengen.
* Actief bijhouden van een deelnemerspagina op de deelnemers-site door alle teamleden.
* Bij inschrijven naar waarheid invullen van een medische vragenlijst en, indien naar aanleiding daarvan nodig op indicatie van het medische team, het doen van een medische keuring.
* De teamcaptain is te allen tijde aanspreekpunt voor de organisatie en verantwoordelijk voor het tijdig voldoen aan alle criteria.
* De organisatie houdt zich het recht voor om teams die de minimale sponsoropbrengst niet halen en niet kunnen aantonen hier een maximale inspanning voor gedaan te hebben, uit te sluiten van deelname. Inschrijfgelden en eventueel gerealiseerde sponsoropbrengsten worden niet geretourneerd.
Ik ga nu mailen naar deelnemers@alpe-dhuzes.nlquote:Op donderdag 9 juni 2011 23:26 schreef Pino112 het volgende:
[..]
http://www.opgevenisgeenoptie.nl/deelnemers/inschrijven11.php
[..]
Met wat voor vraag?quote:Op donderdag 9 juni 2011 23:29 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
[..]
Ik ga nu mailen naar deelnemers@alpe-dhuzes.nl
Je zou best zelf nieuw bierfiets laten ontwerpen.quote:Op donderdag 9 juni 2011 23:25 schreef TWP het volgende:
[..]
Volgens mij zitten er 14 mensen op. Dus dat zou bij een fiets van 1650 kilo 117 kilo per persoon betekenen. Dat moet dus lichter ja!
Die veiling en de logo's zal ik in de OP zettenquote:Op donderdag 9 juni 2011 23:33 schreef Captain_Ghost het volgende:
[..]
Je zou best zelf nieuw bierfiets laten ontwerpen.
misschien met elektrische aandrijving inbouwen als steun trappen.
Je kan ook bij de TU delft gaan vragen of ze willen doen.
Van dat 10.000 euro sponsor geld is vast geen probleem.
gewoon naar grote bedrijven vragen naar de stukje logo op de bierfiets.
ook met heineken op voorkant en gratis bier (verkopen)
En TU delft univ. voor de ontwerp van de bierfiets.
Op de eind wordt de bierfiets geveild.
de geld van verkoop bier en veiling gaat dan gelijk naar de goed doel
Dan wil ik het op een skippybal gaan doenquote:Op donderdag 9 juni 2011 23:37 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
6x is wel fucking veel hoor
Het is trouwens helemaal knap als je het 6x doet met een waterfiets![]()
Ff quotenquote:Op donderdag 9 juni 2011 23:37 schreef iBenny het volgende:
[..]
Dan wil ik het op een skippybal gaan doen
Totdat je verkeerd stuurtquote:Op donderdag 9 juni 2011 23:37 schreef Pino112 het volgende:
Je moet ook de berg af, dat zal het probleem niet zijn.
Nou, dat wil ik eigenlijk ook nog wel eens zienquote:Op donderdag 9 juni 2011 23:37 schreef Pino112 het volgende:
Je moet ook de berg af, dat zal het probleem niet zijn.
Zeker tot aan de waterputquote:Op donderdag 9 juni 2011 22:39 schreef CaptainCookie het volgende:
Die berg is echt een eitje man. Zonder echt trainen had ik 1:06:19
Onder wat?quote:Op donderdag 9 juni 2011 23:50 schreef Pino112 het volgende:
Fix dan ook ff dat het Guinness Book of records komt.
Volgens mij is "de Alpe d'Huez op met een bierfiets" al record, aangezien niemand het nog heeft gedaanquote:Op donderdag 9 juni 2011 23:52 schreef TWP het volgende:
[..]
Snelste met een bierfiets de Alpe d'Huez oprijden.
Is te specifiek/gedetaileerdquote:Op donderdag 9 juni 2011 23:52 schreef TWP het volgende:
[..]
Snelste met een bierfiets de Alpe d'Huez oprijden.
Hoogste tijd dus!quote:Op donderdag 9 juni 2011 23:53 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
[..]
Volgens mij is "de Alpe d'Huez op met een bierfiets" al record, aangezien niemand het nog heeft gedaan
Lijkt me dat die organisatie het wel best gaat vinden zolang je maar flink geld ophaalt!quote:Op donderdag 9 juni 2011 23:55 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:
Leuk idee, maar het lijkt met niet dat de organisatie het zo'n geweldig idee gaat vinden in verband met veiligheid enzo.
Anders moeten alle bestuurders en bijrijder helm op tijdens rit.quote:Op donderdag 9 juni 2011 23:55 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:
Leuk idee, maar het lijkt met niet dat de organisatie het zo'n geweldig idee gaat vinden in verband met veiligheid enzo.
Ja, laten we het nog moeilijker makenquote:Op vrijdag 10 juni 2011 01:44 schreef RichardHammond het volgende:
De Alpe d'Huez is wel een beetje lafjes hoor, kies dan iets van de Mont Ventoux uit. Ervaren wielrenners staan daar te janken als ze daar boven zijn zo kapot zijn ze, als je dan vervolgens met je lamme kop op een bierfiets omhoog fietst dan ben je pas een echte koning.
Ben benieuwd wat er van komt.
Dat moet je sowieso al.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 00:04 schreef Captain_Ghost het volgende:
[..]
Anders moeten alle bestuurders en bijrijder helm op tijdens rit.
In Limburg zijn er geeneens bergenquote:Op vrijdag 10 juni 2011 07:21 schreef Maanvis het volgende:
probeer eerst eens komend weekend in limburg een berg op te fietsen met zo'n bierfiets?
Geen bezemwagen maar een bazenwagen dusquote:Op vrijdag 10 juni 2011 08:07 schreef Maxbet het volgende:
Geniaal idee
Bij deze meld ik me aan als trap-bitch
Zal wel iets/iemand achteraan moeten rijden met vaten, anders kun je de fiets zo licht maken als je wilt, maar een paar vaten van 60 kg meeslepenis niet echt handig dan..
Heuvel menquote:Op vrijdag 10 juni 2011 08:03 schreef Maanvis het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Vaalserberg
waarom noemen ze het dan berg?quote:
Ik wil het ook wel de limonade fiets noemen en door Karvancevitan gesponsord worden hoor, het gaat mij om de prestatie zelf.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 08:56 schreef missyB het volgende:
wil het kwf wel met bier geasocieerd worden?
ja dat wil het kwf wel. (google maar eens op bier en kwf)quote:Op vrijdag 10 juni 2011 08:56 schreef missyB het volgende:
wil het kwf wel met bier geasocieerd worden?
quote:Op vrijdag 10 juni 2011 08:59 schreef Maanvis het volgende:
[..]
ja dat wil het kwf wel. (google maar eens op bier en kwf)
quote:Bockbierfestival: Feesten en drinken voor KWF Kankerbestrijding
Ten eerste, geniaal programmaquote:Op vrijdag 10 juni 2011 09:51 schreef Daaps het volgende:
[ afbeelding ]
Ik heb ff als gewicht 12 * 75 ingevuld. Frontaal oppervlak heb ik moeten gokken net als rolweerstand maar die dingen zijn van kleine invloed bergop.
Dus, dan kom je er op uit dat je, met z'n 12en, bijna 3000 watt moet leveren om die berg op te raken.
3000/12=250 Watt per persoon.![]()
Voor een gemiddeld persoon is dat onmogelijk als hij niet getraind heeft - sterker nog, voor iemand die goed getraind is is dit nog verschrikkelijk zwaar en bijna onmogelijk om 13 kilometer vol te houden.![]()
Dus, conclusie, de fiets moet lichter.![]()
Hmm.. volgens die site 200 tot 300 Watt op een normale training, maar dat lijkt me nogal veel.quote:Wanneer een persoon van 70 kg een trap van 2.70 meter op loopt, levert hij een arbeid gelijk aan 70 x 9.81 x 2.70 = 1854 Joule. Doet hij dit in 5 seconden dan heeft hij een vermogen van 1854/5 = 370 W ontwikkeld gedurende 5 seconden.
Op rustige training draaien wielrenners tussen 200 en 300 W
Wanneer het er echt op aan komt, b.v. een zware klim of een tijdrit draaien toppers tussen 400 en 450 W, met eventueel korte pieken van 550 tot 600 W
Hmm 3 uur lang niet nee, dat wordt lastig.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 10:00 schreef Daaps het volgende:
[..]
Hmm.. volgens die site 200 tot 300 Watt op een normale training, maar dat lijkt me nogal veel.Als dat waar is moet het dus mogenlijk zijn. Maar dan nog: bijna 3 uur lang houd je dat niet vol..
Hmm dat is waarquote:Op vrijdag 10 juni 2011 10:07 schreef Daaps het volgende:
Je hebt zeker wel conditie nodig! Als je spieren niet genoeg zuurstof krijgen (Dus: als je conditie niet goed genoeg is) verzuren je benen en dat doet verschrikkelijk veel pijn.
quote:Op vrijdag 10 juni 2011 07:21 schreef Maanvis het volgende:
probeer eerst eens komend weekend in limburg een berg op te fietsen met zo'n bierfiets?
klopt, maar zelf de heuvels hier (in zuid limburg) kom je met een bierfiets niet op.quote:
We moeten ook echt een aangepaste versie hebben.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 10:51 schreef gianni61 het volgende:
[..]
[..]
klopt, maar zelf de heuvels hier (in zuid limburg) kom je met een bierfiets niet op.
je moet met spierkracht een gevaarte de berg op krijgen dat (met inzittenden) hetzelfde weegt als een auto.
misschien moeten we nu maar alvast naar de sportschool gaan?
TT klopt inderdaad niet helemaal. Alpe d'HuZes is het evenement.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 11:00 schreef Sapstengel het volgende:
Die berg heet toch Alpe D'Huez ofzo? Huzes is weer iets anders.
Moeten het niet juist grote tandwielen zijn? Zo verplaats je je minder ver per trap dus wordt het juist lichter trappen.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 10:56 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
[..]
We moeten ook echt een aangepaste versie hebben.
Ook moeten de tandwielen een stuk kleiner gemaakt worden.
Je trapt dan meer rondjes, maar het wordt wel een stuk lichter, dat heb je nodig bij een berg.
Een soort van lagere versnelling.
Ooh sorry, dat kan ook, ik heb er niet veel verstand van.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 11:06 schreef Jochemz het volgende:
[..]
Moeten het niet juist grote tandwielen zijn? Zo verplaats je je minder ver per trap dus wordt het juist lichter trappen.
Het moet niet alleen lichter, maar ook veiliger door berg met al gewicht op 4 wielen kunnen rijden.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 11:06 schreef Jochemz het volgende:
[..]
Moeten het niet juist grote tandwielen zijn? Zo verplaats je je minder ver per trap dus wordt het juist lichter trappen.
quote:Zo! Serieuze plannen hier! Straks moet ik echt nog fietsen...:P
Hmm iets van een zware bus / auto / truck met zo'n bullbar voorop die eventueel de fiets op kan vangen mocht hij naar beneden rollenquote:Op vrijdag 10 juni 2011 11:19 schreef Captain_Ghost het volgende:
[..]
Het moet niet alleen lichter, maar ook veiliger door berg met al gewicht op 4 wielen kunnen rijden.
Uiteindelijk moet het ook goed eruit zien.
Dus al materiaal moet anders zijn, dat kan behoorlijk duur zijn.
Met hulpmiddel zoals elektrische trappen kan handig zijn. als het maar niet teveel weegt.
Andere scenario we kunnen met 2 groepen mensen mee reizen. ene groep fietsen voor 1,5 uur lang door. andere groep rijden met dikke SUV of BUS mee en ruilen van de plaats.
Met dat auto achter aan is ook goede idee voor de veiligheid.
quote:Op vrijdag 10 juni 2011 11:27 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
[..]
Eerst een foto van je blote benen![]()
Gewoon om te zien of je een beetje goed kan fietsen hoor
Is wel vol te houden hoor, maar dan moet je wel goed getraind zijn. Ter vergelijking Theo Bos trapt zo'n 800 á 1000 wat weg in de sprint, op het vlakke zal dat zo'n 400 á 500 zijn.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 10:00 schreef Daaps het volgende:
[..]
Hmm.. volgens die site 200 tot 300 Watt op een normale training, maar dat lijkt me nogal veel.Als dat waar is moet het dus mogenlijk zijn. Maar dan nog: bijna 3 uur lang houd je dat niet vol..
verbetertips:quote:Op vrijdag 10 juni 2011 11:19 schreef Captain_Ghost het volgende:
[..]
Het moet niet alleen lichter, maar ook veiliger door berg met al gewicht op 4 wielen kunnen rijden.
Uiteindelijk moet het ook goed eruit zien.
Dus al materiaal moet anders zijn, dat kan behoorlijk duur zijn.
Met hulpmiddel zoals elektrische trappen kan handig zijn. als het maar niet teveel weegt.
Andere scenario we kunnen met 2 groepen mensen mee reizen. ene groep fietsen voor 1,5 uur lang door. andere groep rijden met dikke SUV of BUS mee en ruilen van de plaats.
Met dat auto achter aan is ook goede idee voor de veiligheid.
Ja inderdaad, er zal inderdaad veel van dat dikke hout in zittenquote:Op vrijdag 10 juni 2011 11:33 schreef gianni61 het volgende:
[..]
verbetertips:
dak van een standaard bierfiets is loodzwaar en vangt te veel wind. constructie maken zonder dak.. tevens de houten bar en dergelijke zullen lichter gemaakt moeten worden.
zithouding is niet ideaal om goed kracht te kunnen zetten. dus aangepaste ergonomie..
Ooh dat doe ik heel vaak met voetbal met toernooien, persoonlijk is dat geen probleemquote:Op vrijdag 10 juni 2011 11:38 schreef TWP het volgende:
De meeste mensen zullen na een stukje klimmen behoorlijk gaan zweten en dorst gaan krijgen. Daarnaast is de kans ook groot dat de zon lekker zal schijnen tijdens de klim. Hoe lang houdt men het vol als ze onder hevige inspanning + zon water gaan inwisselen voor bier?
Ah oke. Zelf nog nooit geprobeerd eigenlijk. Dit vond ik wel:quote:Op vrijdag 10 juni 2011 11:41 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
[..]
Ooh dat doe ik heel vaak met voetbal met toernooien, persoonlijk is dat geen probleem
Maar je hoeft geen bier te drinken hoor, je mag ook gewoon water drinken...
quote:1. Na een grote fysieke inspanning moet je lichaam hiervan herstellen. Alcohol verhindert dit herstellingsproces.
2. Bij een fysieke inspanning wordt er melkzuur in de spieren gevormd. Melkzuur kan op den duur spierpijn veroorzaken. De afbraak van melkzuur wordt gehinderd op het moment dat er alcohol gedronken wordt. De lever geeft voorrang aan de afbraak van alcohol. Dit veroorzaakt een afname van conditie en (extra) spierpijn
3. Bij het gebruik van alcohol in combinatie met het intensief beoefenen van sport is er spraken van extra vochtverlies. Te veel vochtverlies levert een tekort op van allerlei belangrijke mineralen.
4. Voor het afbreken van alcohol heeft het lichaam extra suiker nodig. Dit kan na een fysieke inspanning een tekort opleveren.
5. Na het sporten is de maag leeg. Als je dan alcohol drinkt wordt dit extra snel in je bloed opgenomen en zijn de merkbare effecten van alcohol extra hevig.
6. Er is grotere kans op blessures (je reageert wat trager, je neemt wat meer risico's etc)
Eens!quote:Op vrijdag 10 juni 2011 09:01 schreef missyB het volgende:
vergat trouwens helemaal te zegggen dat ik het een zeer ludieke actie vind, echt een topidee!
Als het echt waar zou zijn zou ik het niet eens erg vinden weet je datquote:Op vrijdag 10 juni 2011 12:11 schreef MCH het volgende:
Ik heb SBS6 Hart van Nederland al gebeld, ze komen vanavond een item bij je huis opnemen.
TS onderschat het een beetje iddquote:Op vrijdag 10 juni 2011 12:18 schreef Pritt het volgende:
Ga eerst maar eens 10% stijging leren fietsen met een normale fietsen, succes.
Wel props als het lukt.
Met een standaard fietst lukt het niet nee.quote:
Cavendish trapt 2000 Watt in de sprint. Maar dat houdt niemand langer dan 5~10 seconden vol.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 11:31 schreef RichardHammond het volgende:
[..]
Is wel vol te houden hoor, maar dan moet je wel goed getraind zijn. Ter vergelijking Theo Bos trapt zo'n 800 á 1000 wat weg in de sprint, op het vlakke zal dat zo'n 400 á 500 zijn.
Goed trainen lukt eigenlijk door alleen maar te fietsen, fietsen en fietsen.
Goed idee, we moeten een soort commissie opzetten op dit te organiseren.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 13:05 schreef Maxbet het volgende:
Ik zit te denken dat dit eigenlijk best haalbaar kan zijn, mits er een paar goede partijen mee willen werken..
Is het geen idee om een paar mensen te verzamelen die iig al eens rond willen bellen/vragen bij TU, brouwer, fietsenbouwers e.d. Of het uberhaupt haalbaar is om iets fatsoenlijks te fabriceren?
*meld alvast aan*
Als het balletje eenmaal begint te rollenquote:Op vrijdag 10 juni 2011 13:43 schreef Thieske het volgende:
Geweldig idee, al is de kans dat het ook echt gaat gebeuren 0,0001% natuurlijk.
Voor wanneer wil je dit realiseren dan? Ik kan wel een website maken maar heb niet extreem veel tijd. Pas na Augustus weer.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 14:10 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
[..]
Goed idee, we moeten een soort commissie opzetten op dit te organiseren.
Bij deze wil ik dat deze commissie uit 4 mensen bestaat, so far:
So_Surreal_Baby
Maxbet
Als er nog 2 mensen zijn die mij willen helpen met het regelen graag hier aanmelden
Iemand met veel verstand van het bouwen van websites zou ook handig zijn.
Andere partijen zullen eerder zien dat dit een serieus idee is wanneer we een knappe website hebben.
Het vinden van wielrenners is iets wat (naar mijn mening) pas als laatst geregeld moet worden.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 13:38 schreef Daaps het volgende:
Maar als je dit serieus wilt doen TS, zou ik als eerst maar is een sponsor zoeken! Zo'n project duurt zeker wel driekwart jaar, dus als je volgend jaar mee wil doen moeten we opschieten. :p
-Edit- Misschien een topic beginnen in forum sport -> Wielrennen. Daar zullen wel wielrenners zitten die dit kunnen.![]()
Daar dacht ik ook aan, het mooie hier aan is dat je met meer mensen bent.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 13:30 schreef raptorix het volgende:
Het is wel degelijk mogelijk, mits je zorgt dat je een mechanisme hebt met een extreem licht verzet, op een normale fiets werkt dat niet omdat je dan omvalt, maar dat is bij een bierfiets niet het probleem!
Ik zal wel eens kijken, valt wel te regelen denk ik.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 14:12 schreef missyB het volgende:
valt er geen oude wielrenner te regelen voor wat bekendheid?
(niet allemaal de kneet roepen nu, die word um niet)
Ik hoorde laatst dat die Mart Smeets van plan was een nieuwe TV zender op te starten.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 14:12 schreef missyB het volgende:
Waarom denkt iedereen dat ik lulquote:Op vrijdag 10 juni 2011 13:56 schreef Patje1987 het volgende:
Nu zeg ik tegen alle ideeën van TS standaard ja omdat ik weet dat die halve toch niets onderneemt of dat het er toch nooit van komt. Alleen nu steekt hij er wel veel werk in
Dat denk ik niet kerel, alleen jij komt altijd met die ideeën en ik zeg standaard ja omdat er toch nooit iets van terecht komtquote:Op vrijdag 10 juni 2011 14:14 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
[..]
Waarom denkt iedereen dat ik lul?!
Heet dat eigenlijk de Amstel gold race omdat het bier ook goudkleurig isquote:Op vrijdag 10 juni 2011 14:17 schreef Maanvis het volgende:
Je kunt je het beste laten sponsoren door Amstel, zij sponsoren immers ook de Amstel gold race
Maarten Ducrot, die is zo media geil als maar kan en dan heb je tijdens het fietsen ook nog 'leuk' commentaar erbij..quote:Op vrijdag 10 juni 2011 14:12 schreef missyB het volgende:
Ik heb alleen echt GEEN idee hoe ik dit soort mensen moet bereiken heh.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 14:42 schreef larry91 het volgende:
[..]
Maarten Ducrot, die is zo media geil als maar kan en dan heb je tijdens het fietsen ook nog 'leuk' commentaar erbij..
Ik vind het wel een geniaal plan moet ik zeggen, ik hoop dat TS dit voor elkaar gaat krijgen
Dan word je toch niet serieus genomenquote:Op vrijdag 10 juni 2011 14:45 schreef Maanvis het volgende:
je kunt ook altijd vragen of johan vlemmix meedoet. die is ook wel zo gek!
Nee, ik heb geen idee hoe ik dit daar op moet krijgen...quote:Op vrijdag 10 juni 2011 14:46 schreef OverRated het volgende:
Staat dit ook op de frontpage van fok? Dat levert je nog wat neer bekendheid op!
Dat is toch niet zo moeilijkquote:Op vrijdag 10 juni 2011 14:47 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
[..]
Nee, ik heb geen idee hoe ik dit daar op moet krijgen...
euh.............. het is toch een ludiek idee? wil je wel serieus genomen worden dan? dan kun je beter met een serieuze fiets die berg opquote:Op vrijdag 10 juni 2011 14:47 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
[..]
Dan word je toch niet serieus genomen?
Volgens mij is dat echt de clown van medialand
Hmm dat is wel zo.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 14:48 schreef Maanvis het volgende:
[..]
euh.............. het is toch een ludiek idee? wil je wel serieus genomen worden dan? dan kun je beter met een serieuze fiets die berg op
Bierfiets = Ludiek en niet serieus.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 14:52 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
[..]
Hmm dat is wel zo.
Maar ik wil liever serieus in het nieuws komen, aangezien je toch KWF steunt.
Op een normale fiets hebben zoveel mensen het al geflikt...
De kracht om hier makkelijk mee in de media te komen is omdat het bijna onmogelijk en dus onwaarschijnlijk is.
QFTquote:Op donderdag 9 juni 2011 22:43 schreef NJ het volgende:
[..]
Briljant. Daar zou ik voor naar Hart van Nederland kijken.
O, haiquote:Op vrijdag 10 juni 2011 14:47 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
[..]
Nee, ik heb geen idee hoe ik dit daar op moet krijgen...
Ok dat is waarquote:
Zijn adres, woonplaats en telefoonnummer zijn vrij makkelijk te vinden op het internet. Mij is het inmiddels gelukt maar ook al staan ze op het internet dan vind ik het nog niet zo netjes om ze hier neer te zettenquote:Op vrijdag 10 juni 2011 14:44 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
[..]
Ik heb alleen echt GEEN idee hoe ik dit soort mensen moet bereiken heh.
Hebben mensen daar nog tips voor?
MPG, zou jij hier een bericht aan willen wijtenquote:
daarom is het juist zo'n goed idee om hem te vragenquote:Op vrijdag 10 juni 2011 14:57 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
[..]
Ok dat is waar
Maar door Johan Vlemminx moet ik aan ter land ter zee en in de lucht denken, en dan rijden we ook nog eens op een speciale aangepaste fiets
Ok, ik ga hem vanavond contactenquote:Op vrijdag 10 juni 2011 15:01 schreef Maanvis het volgende:
[..]
daarom is het juist zo'n goed idee om hem te vragen.
Beerbikequote:Op vrijdag 10 juni 2011 17:15 schreef missyB het volgende:
armstrong vragen? voor wat promo werk? die heeft toch zelf ook kanker gehad?
quote:AMSTERDAM 4 juni - Johan Vlemmix heeft het hoger beroep in de rechtszaak die tegen hem was aangespannen wegens mishandeling verloren. "Uit principe weiger ik de boete te betalen, dus ik ga de gevangenis in!"
Tegen de entertainer was tijdens Carnaval 2009 aangifte gedaan, terwijl Johan volhoudt dat hij alleen klappen uitdeelde om zich te verdedigen. "Ik heb niets verkeerd gedaan, en krijg nu tóch een strafblad. Dat laat ik niet op me zitten!” liet hij destijds verontwaardigd weten.
Maar helaas oordeelde de rechter ook in hoger beroep niet in zijn voordeel. "Ik heb op alle punten verloren en ik ben zo teleurgesteld. Ik moet een boete van tweehonderd euro betalen of vier dagen de gevangenis in. Voor mij is het een principekwestie geworden dus ik kies voor het laatste."
Wanneer Johan zich zal moeten melden weet hij nog niet. "Het zal wel op korte termijn zijn, maar ik baal echt als een stekker. Ik wilde bijvoorbeeld een hotel gaan beginnen, maar dat gaat nu niet omdat ik een strafblad heb. Ook filmopnames waarvoor ik naar Hollywood zou afreizen kunnen hierdoor niet doorgaan."
"1 juni betekent voor mij een grote ommekeer in mijn leven. Ik ga het helemaal anders aanpakken. Maar mijn vertrouwen in het Nederlandse rechtssysteem is weg. Ik heb mezelf alleen maar verdedigd!"
hij hoeft ook niet op de beerbike maar bijv even zn gezicht lenen voor promomateriaal?quote:Op vrijdag 10 juni 2011 19:43 schreef Daaps het volgende:
lmao. Als je Lance Armstrong op die fiets krijgt ben je wel een held..Niet dat dat lukt; hij is te druk bezig met de rechtzaak tegen hem.
![]()
Maar zullen we eerst maar is een jaartje met amateurs doen? Dan komen er de volgende jaren zelf profs zich wel melden.
Die zijn gewoon jaloers dat ze zelf dit briljante plan niet bedacht hebben.quote:Op donderdag 9 juni 2011 22:54 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
Op Twitter en Facebook verklaart iedereen me voor gek, maar ik meen ditIk wil de eerste zijn die dit doet.
Wedden dat je het journaal en de kranten er mee redt
quote:Op vrijdag 10 juni 2011 14:53 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
Oja als motto, ipv "Opgeven is geen optie" (motto van KWF) maar dan "Overgeven is geen optie"
Nou ja zeg, zo'n baas als Johan Vlemmix verdient zoiets nietquote:Op vrijdag 10 juni 2011 18:25 schreef TWP het volgende:
johanvlemmix@hotmail.com (contactformulier)
Maar hij zit eerst nog in de bak
[..]
Dan krijg je die homo van een Filemon erbij. Daar moet je blij mee zijn.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 21:09 schreef Captain_Ghost het volgende:
Je kan ook aan rabobank wielerrenner ploeg vragen.
Je kan ook BNN erbij halen, of 1 andere omroepzender.
is maar een suggestief. maar er kunnen ook vrouwen bij zijn.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 21:28 schreef TJV het volgende:
[..]
Dan krijg je die homo van een Filemon erbij. Daar moet je blij mee zijn.
BNN is wel een omroep die hierbij aan kan sluiten. Jong, vernieuwend en maatschappelijk betrokken. Daarnaast zijn de presentatoren ook mensen die de aandacht weten te trekken en vast te houden.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 21:09 schreef Captain_Ghost het volgende:
Je kan ook aan rabobank wielerrenner ploeg vragen.
Je kan ook BNN erbij halen, of 1 andere omroepzender.
Jep, dat kloptquote:Op vrijdag 10 juni 2011 21:45 schreef TWP het volgende:
[..]
BNN is wel een omroep die hierbij aan kan sluiten. Jong, vernieuwend en maatschappelijk betrokken. Daarnaast zijn de presentatoren ook mensen die de aandacht weten te trekken en vast te houden.
Leuk onderwerpje voor Try before you die op zichquote:Op vrijdag 10 juni 2011 21:45 schreef TWP het volgende:
[..]
BNN is wel een omroep die hierbij aan kan sluiten. Jong, vernieuwend en maatschappelijk betrokken. Daarnaast zijn de presentatoren ook mensen die de aandacht weten te trekken en vast te houden.
langzamer dan 5km is toch wel heel langzaamquote:Op zaterdag 11 juni 2011 00:17 schreef ETA het volgende:
moet de snelheid minimaal 5km/u zijn? Als je langzamer mag, gooi je hem toch in een lagere versnelling voor een vermogen dat wel voor lange tijd is te leveren. Aangezien je 4 wielen hebt, heb je geen snelheid nodig om overeind te blijven
U bedoelt zeker 6 keer 13,2 km ?quote:
Er zitten toch ook wel remmen op? Gewoon naar beneden fietsen dus.quote:Op zaterdag 11 juni 2011 13:06 schreef Droopie het volgende:
Goed topic ik heb alleen een paar opmerkingen.
1. Jullie hebben volgens mij nog niet nagedacht hoe je beneden komt
10% daling en sturen is niet te doen met simpele remmetjes.quote:Op zaterdag 11 juni 2011 13:10 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Er zitten toch ook wel remmen op? Gewoon naar beneden fietsen dus.
Daarom zal er, als dit idee doorgaat, ook niet met de standaard bierfiets gereden worden hè...quote:Op zaterdag 11 juni 2011 13:14 schreef Droopie het volgende:
[..]
10% daling en sturen is niet te doen met simpele remmetjes.
Na de 6e keer naar beneden zou ik er niet zo zeker van zijn dat ze het nog goed doen.
Lijkt mij.
Ik weet het, maar had jullie nog geen een keer gehoord over het dalen.quote:Op zaterdag 11 juni 2011 13:51 schreef WLproxy het volgende:
[..]
Daarom zal er, als dit idee doorgaat, ook niet met de standaard bierfiets gereden worden hè...
vandaar de vraag, is er een tijdslimiet? Pak de eventuele tijdslimiet, en haal daar de minimale snelheid uit. Samen met de verwachte vermogenslevering van de fietsers krijg je uiteindelijk een max gewicht voor de fiets.quote:
Meer, want die deelnemes wegen zelf ook wat. Reken op 75 kg per persoon = iedereen moet 193 kg die berg op fietsenquote:Op donderdag 9 juni 2011 23:25 schreef TWP het volgende:
[..]
hoeft niet noodzakelijk foute berekening te zijn, je gaat maar 5km/u.quote:Op zaterdag 11 juni 2011 14:29 schreef Daaps het volgende:
... Ik ga niet 3 keer m'n lichaamsgewicht naar boven zeulen.![]()
* Daaps komt tot de conclusie dat er iets fout moet zijn aan z'n berekeningen/eerder statements
Lol.. dan ben je de enige persoon ter plaatse die voor zijn diensten betaald wordt.quote:Op zaterdag 11 juni 2011 14:31 schreef ohwyeah het volgende:
Ik heb Alpe d'Huez in 51 minuten beklommen met de racefiets.
Als ik alle kosten vergoed krijg wil ik 100% meedoen.. mijn vermogen telt al voor 2 of 3 mensen.
Dus jij beweert dat je 3 uur lang 500 watt kan leveren? Dat betekent dat je, als het windstil is, 150 kilometer lang 50 gemiddeld kunt rijden.quote:Op zaterdag 11 juni 2011 14:31 schreef ohwyeah het volgende:
Als ik alle kosten vergoed krijg wil ik 100% meedoen.. mijn vermogen telt al voor 2 of 3 mensen.
Opnames Hart van Nederland?quote:Op zaterdag 11 juni 2011 17:00 schreef Daaps het volgende:
[..]
Dus jij beweert dat je 3 uur lang 500 watt kan leveren? Dat betekent dat je, als het windstil is, 150 kilometer lang 50 gemiddeld kunt rijden.![]()
Serieus: 200 watt is al veel (vergeleken met wat de gemiddelde mens kan). En Alpe d'huez binnen 't uur op fietsen is knap, maar niet onmogelijk. Ik kan het ook ik het uur, misschien net iets meer. (en ik ben zeker niet een getalenteerd sporter)
Overigens: Ik denk dat TS inmiddels de berg in z'n eentje aan het bedwingen is. Waar is 'tie heen man?
Als we boven zijn pleuren we die fiets gewoon naar beneden, zonder mensen. Uiteraard nadat de vaten geleegd zijn.quote:Op zaterdag 11 juni 2011 17:12 schreef Nina-Sanders het volgende:
En wat nou als de bierfiets de berg af gaat, en de remmen weigeren waarna er straks 10 mensen in het dal liggen?
een degelijk remsysteem bouwen? Hoeft niet zo zwaar te zijn.quote:Op zaterdag 11 juni 2011 17:12 schreef Nina-Sanders het volgende:
En wat nou als de bierfiets de berg af gaat, en de remmen weigeren waarna er straks 10 mensen in het dal liggen?
wat nou als er aliens komen die de bierfietsdeelnemers ontvoeren?quote:Op zaterdag 11 juni 2011 17:12 schreef Nina-Sanders het volgende:
Ik ookquote:
Wat een enge tipquote:Op zaterdag 11 juni 2011 14:19 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Meer, want die deelnemes wegen zelf ook wat. Reken op 75 kg per persoon = iedereen moet 193 kg die berg op fietsen.
Miss kun je het biergedeelte weglaten, TS? Gewoon zo'n fiets, maar dan zonder tapgeval?.
quote:Op zaterdag 11 juni 2011 22:31 schreef thebakkert het volgende:
Waarom maak je niet een variant op de Alpe d'HuZes... Voor de leverstichting bijvoorbeeld: Alpe d'Hazes!
Waarom hebben die debiele Fransen niet gewoon een weggetje door die vallei gemaakt?quote:
die zijn weer ff klaar met alp dhuzesquote:Op maandag 13 juni 2011 12:41 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
Hallo allemaal, ik FOK! nooit in het weekend
Maar ik heb nog geen antwoord gehad van de organisatie, volgens mij nemen ze het gewoon niet serieus?!
quote:Op zaterdag 11 juni 2011 14:31 schreef ohwyeah het volgende:
Omdat het dan natuurlijk niet bijzonder is wanneer je er met een bierfiets doorheen rijdt. Lijkt me logisch.quote:Op maandag 13 juni 2011 13:51 schreef TJV het volgende:
[..]
Waarom hebben die debiele Fransen niet gewoon een weggetje door die vallei gemaakt?
Neeeee, niet weer zo'n actiequote:Op maandag 13 juni 2011 20:49 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
Sorry dat ik de laatste dagen niet gereageerd heb.
Mijn ouders zijn op het moment in Cuba en ben de laatste dagen bezig geweest om 2.200 ballonnen op te blazen en hun hele kamer tot aan het plafond te vullen met ballonnen
Ik upload zodirect de foto's en maak ik er een ONZ topic voorquote:Op maandag 13 juni 2011 20:51 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Neeeee, niet weer zo'n actie![]()
![]()
![]()
Is er al een KLB-topic van?
quote:Op maandag 13 juni 2011 20:49 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
Sorry dat ik de laatste dagen niet gereageerd heb.
Mijn ouders zijn op het moment in Cuba en ben de laatste dagen bezig geweest om 2.200 ballonnen op te blazen en hun hele kamer tot aan het plafond te vullen met ballonnen
Ik wacht met smartquote:Op maandag 13 juni 2011 20:51 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
[..]
Ik upload zodirect de foto's en maak ik er een ONZ topic voor
Ongelooflijkquote:Op maandag 13 juni 2011 21:49 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
De kamer van mijn ouders gevuld met 2.200 ballonnen
lolquote:Op maandag 13 juni 2011 21:49 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
De kamer van mijn ouders gevuld met 2.200 ballonnen
Twee tot drie slechte klimmers ;-)quote:Op maandag 13 juni 2011 20:31 schreef Pritt het volgende:
[..]___!
___!
Eigenlijk zijn 2 er nog niet genoeg.
hebben jullie ervaring met mensen die met jullie fietsen bergop of bergaf fietsen?quote:Op donderdag 16 juni 2011 11:06 schreef HetFietscafe het volgende:
Misschien goed om te weten:
Op een 12-persoons fietscafe fietsen 8 personen. Dit model weegt 900kg.
Op een 17-persoons fietscafe fietsen 10 personen. Dit model weegt 1060kg.
Gewoon tien fietsers werven en de 7 loze stoelen vullen met opblaaspoppen.quote:Op donderdag 16 juni 2011 12:00 schreef Frozen-assassin het volgende:
17 persoons klinkt aantrekkelijker door het lichtere gewicht, MAAR je moet als fietser wel meer vermogen leveren aangezien je ook de ballast van 3 extra mensen meeneemt die niet fietsen..
opblaaspoppen vullen met helium dna kom je nog makkelijker omhoog ook.quote:Op donderdag 16 juni 2011 13:15 schreef JDude het volgende:
[..]
Gewoon tien fietsers werven en de 7 loze stoelen vullen met opblaaspoppen.
Aan wat voor contacten zit je dan te denken? Ik kan hier mijn steentje wel aan bijdragen waarschijnlijk.quote:Op donderdag 16 juni 2011 13:27 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
Ik heb nog van niemand een mailtje gehad nee
Iemand die zin heeft om mij te helpen met het regelen van contacten?
Rabobank, BNN, Heineken / Amstel, TU.quote:Op donderdag 16 juni 2011 14:06 schreef Vincpod het volgende:
[..]
Aan wat voor contacten zit je dan te denken? Ik kan hier mijn steentje wel aan bijdragen waarschijnlijk.
Eens kijken of ik een nette brief kan opstellen richting Heineken/Amstel betreft sponsoring. Zal hem je PM'en als deze af is.quote:Op donderdag 16 juni 2011 14:09 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
[..]
Rabobank, BNN, Heineken / Amstel, TU.
Dat zijn de voornaamste groepen die we moeten benaderen.
Ja precies, misschien een PDFje met een paar plaatjes en de ideeën die we met zijn allen verzonnen hebbenquote:Op donderdag 16 juni 2011 14:17 schreef Vincpod het volgende:
[..]
Eens kijken of ik een nette brief kan opstellen richting Heineken/Amstel betreft sponsoring. Zal hem je PM'en als deze af is.
Done, zie PMquote:Op donderdag 16 juni 2011 14:27 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
[..]
Ja precies, misschien een PDFje met een paar plaatjes en de ideeën die we met zijn allen verzonnen hebben
Als je wil mag je mijn echte naam er wel onder zetten, maar dat je dan maar even voor PM'n mocht dat nodig zijn...
quote:Bedankt voor je bericht!
BNN ontvangt iedere dag heel veel brieven en mailtjes. Alle post worden door ons gelezen of doorgestuurd aan de persoon binnen BNN voor wie het bedoeld is. We doen ons best om alle vragen zo snel mogelijk te beantwoorden maar dit kan soms een paar dagen duren.
Hartelijke groet,
BNN
Gheghe.. het is wel waarquote:
nav. Genaaid door Dennisquote:Op donderdag 16 juni 2011 15:35 schreef BroccoliBeer het volgende:
Dag Broccoli Beer,
ik las je verhaal en ik had wel met je te doen. Misschien, en ik zeg express misschien, is Timur bereid er aandacht aan te besteden in zijn uitzending op 3FM. kun je daarvoor even je nummer, en het nummer van Dennis mailen naar Timur@3fm.nl? dan bellen we je even.
Groeten,
Evert Rasing
Team Timur Open Radio
BNN | 3FM
What the Dennis!!
genaaid door dennis staat achter de schermen?quote:Op donderdag 16 juni 2011 15:47 schreef Droopie het volgende:
[..]
Gheghe.. het is wel waar
[..]
nav. http://forum.fok.nl/topic/1668560/3/50#98251590
en nog een andere;quote:Hi Maanvis,
dat vind ik nou nog eens een hele leuke vraag. Wil je deze vraag ook stellen op 3FM in het programma van Timur? wellicht dat iemand een oplossing heeft.
op welk nummer ben je dan te bereiken?
Groeten,
Evert Rasing
Timur Open Radio
3FM | BNN
"waarom heeft paint geen kleur voor mensenhuid"
quote:Hoi Maanvis,
Wat een interessante vraag heb jij als Topic! Leuke vraag om uit te gaan zoeken op de radio. Ben jij dit weekend bereikbaar, zodat we opzoek kunnen gaan naar het antwoord. In ons radioprogramma behandelen we vaker van dit soort vragen, misschien al leuk voor komend weekend.
Groet Ramon
Timur Open Radio
BNN/3FM
Als je de al post goed door leest, willen ze een bierfiets bij TU delft ontwerpen.quote:Op donderdag 16 juni 2011 18:43 schreef Miendientje het volgende:
Berg op lijkt mij al een uitdaging maar heb je er ook aan gedacht hoe je de berg weer af komt? Mijn ouders hebben de berg beklommen op een tandem en moesten bij het afdalen steeds stoppen omdat de remmen oververhit raakten. Je hebt op een tandem net zoveel rem als op een gewone fiets maar moet wel remmen voor het gewicht van twee mensen. Wat voor rem zit er op zo'n bierfiets?
Wat is zijn account ?quote:Op donderdag 16 juni 2011 15:26 schreef Droopie het volgende:
Email hem ook naar Timur van 3fm..
Fok + Timur = 99% kans op aandacht
Preciesquote:Op donderdag 16 juni 2011 18:51 schreef Captain_Ghost het volgende:
[..]
Als je de al post goed door leest, willen ze een bierfiets bij TU delft ontwerpen.
het is goed mogelijk dat er auto remmen erop staan.
bovendien huidige bierfiets is al te zwaar om zoiets te doen.
Die heeft ie wel.. ga effe snuffelen..quote:
Ik heb een mailtje naar hem gestuurdquote:Op donderdag 16 juni 2011 20:07 schreef Droopie het volgende:
[..]
Die heeft ie wel.. ga effe snuffelen..
Maar beter stuur je een email naar Timur@3fm.nl
Omg, dat we daar nog niet aan hadden gedachtquote:Op donderdag 16 juni 2011 22:27 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
[..]
Ik heb een mailtje naar hem gestuurd
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |