Mailtje naar forum@fok.nl:quote:Op vrijdag 10 juni 2011 09:51 schreef Daaps het volgende:
Ik heb ff als gewicht 12 * 75 ingevuld. Frontaal oppervlak heb ik moeten gokken net als rolweerstand maar die dingen zijn van kleine invloed bergop.
Dus, dan kom je er op uit dat je, met z'n 12en, bijna 3000 watt moet leveren om die berg op te raken.
3000/12=250 Watt per persoon.![]()
Voor een gemiddeld persoon is dat onmogelijk als hij niet getraind heeft - sterker nog, voor iemand die goed getraind is is dit nog verschrikkelijk zwaar en bijna onmogelijk om 13 kilometer vol te houden.![]()
-edit- Ong 3 uur klimmen.Daarna ben je dood man.
Dus, conclusie, de fiets moet lichter.![]()
Mail naar de organistatie:quote:Hallo !
Ik had zojuist een geniaal idee, als zeg ik het zelf: De Alpe d'Huez beklimmen, op een bierfiets!
Ik wil proberen om bijvoorbeeld een groot merk als Heineken te laten sponsorren.
Misschien kan ik ook nog een zooitje media aandacht vergaren door TV programma's zoals Hart van Nederland.
Denken jullie dat FOK! mij hier op enige manier in kan helpen?
Mvg, So_Surreal_Baby...
quote:Goedenavond !
Zojuist kwam ik op het idee om volgend jaar (2012) de Alpe d'Huzes te beklimmen maar dan op een bierfiets.
Ik ben van plan om dit te doen door veel publiciteit (en dus sponsoren) te werven via TV shows zoals Hart van Nederland, radio stations zoals 538 en een groot biermerk als Heineken.
Ook heb ik al gevonden dat een lege bierfiets zo'n 1.600KG is, ik wil dus door een Technische Universiteit een lichtgewicht bierfiets laten ontwerpen.
Voordat ik dit hele proces in gang ga zetten leek het mij eerst handig om jullie te mailen met de vraag of dit überhaupt wel is toegestaan.
Heel erg bedankt alvast, met vriendelijk groet,
Team bierfiets.
Wat is een tijd voor een gemiddeld persoonquote:Op donderdag 9 juni 2011 22:37 schreef OnCraintDégun het volgende:
als je je krachten verdeeld lukt het sowieso wel
Echt een toptijd zal het niet worden maar het is wel te doen.
Ik wil het met vrienden op een bierfiets doen:quote:Op donderdag 9 juni 2011 22:39 schreef CaptainCookie het volgende:
Die berg is echt een eitje man. Zonder echt trainen had ik 1:06:19
quote:Op donderdag 9 juni 2011 22:40 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
[..]
Ik wil het met vrienden op een bierfiets doen:
[ afbeelding ]
Wat een koningsideequote:Op donderdag 9 juni 2011 22:40 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ja ik verzin het nu net pasquote:Op donderdag 9 juni 2011 22:41 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Wat een koningsidee. Wordt alleen wel lastig.
quote:Op donderdag 9 juni 2011 22:40 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Paden..quote:Op donderdag 9 juni 2011 22:42 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
[..]
Ja ik verzin het nu net pas
Misschien kan ik een gesponsord iets organiseren met een TV programma / radio station of zo
Hoe breed zijn die paden daar eigenlijk ?
Briljant. Daar zou ik voor naar Hart van Nederland kijken.quote:Op donderdag 9 juni 2011 22:40 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ik vind het serieus zo'n gruwelijk ideequote:Op donderdag 9 juni 2011 22:43 schreef NJ het volgende:
[..]
Briljant. Daar zou ik voor naar Hart van Nederland kijken.
Dat is ook een goed ideequote:Op donderdag 9 juni 2011 22:48 schreef OverRated het volgende:
Laat je sponsoren door een groot biermerk of zo, beetje reclame op de fiets. Kom je ook nog op tv omdat je zo opvalt
Breed zat, er rijden ook auto'squote:Op donderdag 9 juni 2011 22:42 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
[..]
Ja ik verzin het nu net pas
Misschien kan ik een gesponsord iets organiseren met een TV programma / radio station of zo
Hoe breed zijn die paden daar eigenlijk ?
moet te doen zijn met wat versnellingen op je fietsquote:De klim, heeft een lengte van 13 kilometer met een hoogte verschil van 1071 meter dus over een afstand van 13 km ruim 1 km de hoogte in. Dit komt neer op een gemiddeld Stijgingspercentage van 8,2%. Maar wat houd 8,2% in? 8,2% wil zeggen dat je elke 100 meter die je aflegt 8,2 meter omhoog gaat.
bron:http://naarboven.web-log.nl/6x_alpe_dhuez/de_alp/
Precies over een jaar lijkt me, aangezien het vandaag ook wasquote:Op donderdag 9 juni 2011 23:04 schreef Patje1987 het volgende:
Wanneer is dat dan TS want dan moet ik goed hard trainen aangezien ik de conditie van een manke zeemeeuw heb, ik las alleen bierfiets.
Moet haalbaar zijnquote:Op donderdag 9 juni 2011 23:05 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
[..]
Precies over een jaar lijkt me, aangezien het vandaag ook was
Ohw, je wilt daaraan meedoen? Waarom niet gewoon een keertje op een vrije dag?quote:Op donderdag 9 juni 2011 23:05 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
[..]
Precies over een jaar lijkt me, aangezien het vandaag ook was
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |