Wanneer: juni 2012 (precieze datum nog niet bekend)
Waar: Alpe d'Huez
Waarom: Om de KWF kankerbestrijding te helpen en omdat het tof is om er mee in de media te komen !
![logoopgevenisgeenoptie.JPG]()
Tips zijn welkom
tips so far:* Zelf sturen zodat je niet hoeft te trappen

* Sponsoren zoeken bij TV / Radio / groot biermerk
* Lichtgewicht bierfiets laten bouwen door een TU.
* Bierbabes
* Bier regelen via Heineken, dit verkopen aan publiek, geld naar KWF.
* De bierfiets achteraf veilen
* Plekjes op de bierfiets verkopen aan bedrijven zodat wij hun logo zullen plaatsen op de bierfiets.
Stijgingspercentage van de berg:
De berg zelf:
De fietst moet lichter, me dank aan Daaps
:![bierfiets.jpg]()
quote:
Op vrijdag 10 juni 2011 09:51 schreef Daaps het volgende:Ik heb ff als gewicht 12 * 75 ingevuld. Frontaal oppervlak heb ik moeten gokken net als rolweerstand maar die dingen zijn van kleine invloed bergop.
Dus, dan kom je er op uit dat je, met z'n 12en, bijna 3000 watt moet leveren om die berg op te raken.
3000/12=250 Watt per persoon.
Voor een gemiddeld persoon is dat onmogelijk als hij niet getraind heeft - sterker nog, voor iemand die goed getraind is is dit nog verschrikkelijk zwaar en bijna onmogelijk om 13 kilometer vol te houden.
-edit- Ong 3 uur klimmen.

Daarna ben je dood man.
Dus, conclusie, de fiets moet lichter.

Mailtje naar forum@fok.nl:quote:
Hallo !
Ik had zojuist een geniaal idee, als zeg ik het zelf:
De Alpe d'Huez beklimmen, op een bierfiets!Ik wil proberen om bijvoorbeeld een groot merk als Heineken te laten sponsorren.
Misschien kan ik ook nog een zooitje media aandacht vergaren door TV programma's zoals Hart van Nederland.
Denken jullie dat FOK! mij hier op enige manier in kan helpen

?
Mvg, So_Surreal_Baby...
Mail naar de organistatie:quote:
Goedenavond !
Zojuist kwam ik op het idee om volgend jaar (2012) de Alpe d'Huzes te beklimmen maar dan op een bierfiets.
Ik ben van plan om dit te doen door veel publiciteit (en dus sponsoren) te werven via TV shows zoals Hart van Nederland, radio stations zoals 538 en een groot biermerk als Heineken.
Ook heb ik al gevonden dat een lege bierfiets zo'n 1.600KG is, ik wil dus door een Technische Universiteit een lichtgewicht bierfiets laten ontwerpen.
Voordat ik dit hele proces in gang ga zetten leek het mij eerst handig om jullie te mailen met de vraag of dit überhaupt wel is toegestaan.
Heel erg bedankt alvast, met vriendelijk groet,
Team bierfiets.
[ Bericht 25% gewijzigd door So_Surreal_Baby op 10-06-2011 14:50:47 ]