We moeten ook echt een aangepaste versie hebben.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 10:51 schreef gianni61 het volgende:
[..]
[..]
klopt, maar zelf de heuvels hier (in zuid limburg) kom je met een bierfiets niet op.
je moet met spierkracht een gevaarte de berg op krijgen dat (met inzittenden) hetzelfde weegt als een auto.
misschien moeten we nu maar alvast naar de sportschool gaan?
TT klopt inderdaad niet helemaal. Alpe d'HuZes is het evenement.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 11:00 schreef Sapstengel het volgende:
Die berg heet toch Alpe D'Huez ofzo? Huzes is weer iets anders.
Moeten het niet juist grote tandwielen zijn? Zo verplaats je je minder ver per trap dus wordt het juist lichter trappen.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 10:56 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
[..]
We moeten ook echt een aangepaste versie hebben.
Ook moeten de tandwielen een stuk kleiner gemaakt worden.
Je trapt dan meer rondjes, maar het wordt wel een stuk lichter, dat heb je nodig bij een berg.
Een soort van lagere versnelling.
Ooh sorry, dat kan ook, ik heb er niet veel verstand van.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 11:06 schreef Jochemz het volgende:
[..]
Moeten het niet juist grote tandwielen zijn? Zo verplaats je je minder ver per trap dus wordt het juist lichter trappen.
Het moet niet alleen lichter, maar ook veiliger door berg met al gewicht op 4 wielen kunnen rijden.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 11:06 schreef Jochemz het volgende:
[..]
Moeten het niet juist grote tandwielen zijn? Zo verplaats je je minder ver per trap dus wordt het juist lichter trappen.
quote:Zo! Serieuze plannen hier! Straks moet ik echt nog fietsen...:P
Hmm iets van een zware bus / auto / truck met zo'n bullbar voorop die eventueel de fiets op kan vangen mocht hij naar beneden rollenquote:Op vrijdag 10 juni 2011 11:19 schreef Captain_Ghost het volgende:
[..]
Het moet niet alleen lichter, maar ook veiliger door berg met al gewicht op 4 wielen kunnen rijden.
Uiteindelijk moet het ook goed eruit zien.
Dus al materiaal moet anders zijn, dat kan behoorlijk duur zijn.
Met hulpmiddel zoals elektrische trappen kan handig zijn. als het maar niet teveel weegt.
Andere scenario we kunnen met 2 groepen mensen mee reizen. ene groep fietsen voor 1,5 uur lang door. andere groep rijden met dikke SUV of BUS mee en ruilen van de plaats.
Met dat auto achter aan is ook goede idee voor de veiligheid.
quote:Op vrijdag 10 juni 2011 11:27 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
[..]
Eerst een foto van je blote benen![]()
Gewoon om te zien of je een beetje goed kan fietsen hoor
Is wel vol te houden hoor, maar dan moet je wel goed getraind zijn. Ter vergelijking Theo Bos trapt zo'n 800 á 1000 wat weg in de sprint, op het vlakke zal dat zo'n 400 á 500 zijn.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 10:00 schreef Daaps het volgende:
[..]
Hmm.. volgens die site 200 tot 300 Watt op een normale training, maar dat lijkt me nogal veel.Als dat waar is moet het dus mogenlijk zijn. Maar dan nog: bijna 3 uur lang houd je dat niet vol..
verbetertips:quote:Op vrijdag 10 juni 2011 11:19 schreef Captain_Ghost het volgende:
[..]
Het moet niet alleen lichter, maar ook veiliger door berg met al gewicht op 4 wielen kunnen rijden.
Uiteindelijk moet het ook goed eruit zien.
Dus al materiaal moet anders zijn, dat kan behoorlijk duur zijn.
Met hulpmiddel zoals elektrische trappen kan handig zijn. als het maar niet teveel weegt.
Andere scenario we kunnen met 2 groepen mensen mee reizen. ene groep fietsen voor 1,5 uur lang door. andere groep rijden met dikke SUV of BUS mee en ruilen van de plaats.
Met dat auto achter aan is ook goede idee voor de veiligheid.
Ja inderdaad, er zal inderdaad veel van dat dikke hout in zittenquote:Op vrijdag 10 juni 2011 11:33 schreef gianni61 het volgende:
[..]
verbetertips:
dak van een standaard bierfiets is loodzwaar en vangt te veel wind. constructie maken zonder dak.. tevens de houten bar en dergelijke zullen lichter gemaakt moeten worden.
zithouding is niet ideaal om goed kracht te kunnen zetten. dus aangepaste ergonomie..
Ooh dat doe ik heel vaak met voetbal met toernooien, persoonlijk is dat geen probleemquote:Op vrijdag 10 juni 2011 11:38 schreef TWP het volgende:
De meeste mensen zullen na een stukje klimmen behoorlijk gaan zweten en dorst gaan krijgen. Daarnaast is de kans ook groot dat de zon lekker zal schijnen tijdens de klim. Hoe lang houdt men het vol als ze onder hevige inspanning + zon water gaan inwisselen voor bier?
Ah oke. Zelf nog nooit geprobeerd eigenlijk. Dit vond ik wel:quote:Op vrijdag 10 juni 2011 11:41 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
[..]
Ooh dat doe ik heel vaak met voetbal met toernooien, persoonlijk is dat geen probleem
Maar je hoeft geen bier te drinken hoor, je mag ook gewoon water drinken...
quote:1. Na een grote fysieke inspanning moet je lichaam hiervan herstellen. Alcohol verhindert dit herstellingsproces.
2. Bij een fysieke inspanning wordt er melkzuur in de spieren gevormd. Melkzuur kan op den duur spierpijn veroorzaken. De afbraak van melkzuur wordt gehinderd op het moment dat er alcohol gedronken wordt. De lever geeft voorrang aan de afbraak van alcohol. Dit veroorzaakt een afname van conditie en (extra) spierpijn
3. Bij het gebruik van alcohol in combinatie met het intensief beoefenen van sport is er spraken van extra vochtverlies. Te veel vochtverlies levert een tekort op van allerlei belangrijke mineralen.
4. Voor het afbreken van alcohol heeft het lichaam extra suiker nodig. Dit kan na een fysieke inspanning een tekort opleveren.
5. Na het sporten is de maag leeg. Als je dan alcohol drinkt wordt dit extra snel in je bloed opgenomen en zijn de merkbare effecten van alcohol extra hevig.
6. Er is grotere kans op blessures (je reageert wat trager, je neemt wat meer risico's etc)
Eens!quote:Op vrijdag 10 juni 2011 09:01 schreef missyB het volgende:
vergat trouwens helemaal te zegggen dat ik het een zeer ludieke actie vind, echt een topidee!
Als het echt waar zou zijn zou ik het niet eens erg vinden weet je datquote:Op vrijdag 10 juni 2011 12:11 schreef MCH het volgende:
Ik heb SBS6 Hart van Nederland al gebeld, ze komen vanavond een item bij je huis opnemen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |