abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_97973364
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 10:51 schreef gianni61 het volgende:

[..]

[..]

klopt, maar zelf de heuvels hier (in zuid limburg) kom je met een bierfiets niet op.
je moet met spierkracht een gevaarte de berg op krijgen dat (met inzittenden) hetzelfde weegt als een auto.

misschien moeten we nu maar alvast naar de sportschool gaan?
We moeten ook echt een aangepaste versie hebben.
Ook moeten de tandwielen een stuk kleiner gemaakt worden.
Je trapt dan meer rondjes, maar het wordt wel een stuk lichter, dat heb je nodig bij een berg.
Een soort van lagere versnelling.
pi_97973529
Die berg heet toch Alpe D'Huez ofzo? Huzes is weer iets anders.
  vrijdag 10 juni 2011 @ 11:02:12 #128
283085 TWP
kassalade
pi_97973608
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 11:00 schreef Sapstengel het volgende:
Die berg heet toch Alpe D'Huez ofzo? Huzes is weer iets anders.
TT klopt inderdaad niet helemaal. Alpe d'HuZes is het evenement.
:)
pi_97973739
Als dit TS gaat lukken dan word het wereld nieuws :D
pi_97973758
quote:
19s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 10:56 schreef So_Surreal_Baby het volgende:

[..]

We moeten ook echt een aangepaste versie hebben.
Ook moeten de tandwielen een stuk kleiner gemaakt worden.
Je trapt dan meer rondjes, maar het wordt wel een stuk lichter, dat heb je nodig bij een berg.
Een soort van lagere versnelling.
Moeten het niet juist grote tandwielen zijn? Zo verplaats je je minder ver per trap dus wordt het juist lichter trappen.
pi_97974191
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 11:06 schreef Jochemz het volgende:

[..]

Moeten het niet juist grote tandwielen zijn? Zo verplaats je je minder ver per trap dus wordt het juist lichter trappen.
Ooh sorry, dat kan ook, ik heb er niet veel verstand van.
pi_97974216
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 11:06 schreef Jochemz het volgende:

[..]

Het moet niet alleen lichter, maar ook veiliger door berg met al gewicht op 4 wielen kunnen rijden.
Uiteindelijk moet het ook goed eruit zien.

Dus al materiaal moet anders zijn, dat kan behoorlijk duur zijn.
Met hulpmiddel zoals elektrische trappen kan handig zijn. als het maar niet teveel weegt.

Andere scenario we kunnen met 2 groepen mensen mee reizen. ene groep fietsen voor 1,5 uur lang door. andere groep rijden met dikke SUV of BUS mee en ruilen van de plaats.
Met dat auto achter aan is ook goede idee voor de veiligheid.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_97974242
Haha vriendinnen op mijn Facebook "Ja ik doe wel mee hoor, dan moet er alleen wel rosé komen"
Ik post vervolgens die berekening en laat weten dat ik de organisatie al gemaild heb, vervolgens stuurt ze:

quote:
Zo! Serieuze plannen hier! Straks moet ik echt nog fietsen...:P
:')
pi_97974318
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 11:19 schreef Captain_Ghost het volgende:

[..]

Het moet niet alleen lichter, maar ook veiliger door berg met al gewicht op 4 wielen kunnen rijden.

Met hulpmiddel zoals elektrische trappen kan handig zijn. als het maar niet teveel weegt.

Andere scenario we kunnen met 2 groepen mensen mee reizen. ene groep fietsen voor 1,5 uur lang door. andere groep rijden met dikke SUV of BUS mee en ruilen van de plaats.
Hmm iets van een zware bus / auto / truck met zo'n bullbar voorop die eventueel de fiets op kan vangen mocht hij naar beneden rollen :) ?

Misschien kan Heineken iets van een showtruck leveren die dit wil doen, kan die direct ook extra voorraden meenemen ^O^
pi_97974410
:')
  vrijdag 10 juni 2011 @ 11:25:45 #136
306874 sharr
kat is dat
pi_97974460
SSB, mag ik meefietsen?
pi_97974518
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 11:25 schreef sharr het volgende:
SSB, mag ik meefietsen?
Eerst een foto van je blote benen :9~
Gewoon om te zien of je een beetje goed kan fietsen hoor :@
  vrijdag 10 juni 2011 @ 11:29:26 #138
171605 henkde_j
BAM BAM BAM
pi_97974592
Ik denk dat je InHolland wel kan benaderen voor wat engineering. Die hebben toch al een imagoprobleempje :')
Op donderdag 7 februari 2013 22:30 schreef wolfrolf het volgende:
Godsamme _O_ wat een baas ben je toch
Op dinsdag 26 februari 2013 15:53 schreef SilentChaos het volgende:
Jij begrijpt _O_
  vrijdag 10 juni 2011 @ 11:29:29 #139
306874 sharr
kat is dat
pi_97974594
quote:
19s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 11:27 schreef So_Surreal_Baby het volgende:

[..]

Eerst een foto van je blote benen :9~
Gewoon om te zien of je een beetje goed kan fietsen hoor :@
:') :{w
  vrijdag 10 juni 2011 @ 11:31:41 #140
293744 RichardHammond
Tante van Jan en Monique
pi_97974679
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 10:00 schreef Daaps het volgende:

[..]

Hmm.. volgens die site 200 tot 300 Watt op een normale training, maar dat lijkt me nogal veel. :? Als dat waar is moet het dus mogenlijk zijn. Maar dan nog: bijna 3 uur lang houd je dat niet vol..
Is wel vol te houden hoor, maar dan moet je wel goed getraind zijn. Ter vergelijking Theo Bos trapt zo'n 800 á 1000 wat weg in de sprint, op het vlakke zal dat zo'n 400 á 500 zijn.

Goed trainen lukt eigenlijk door alleen maar te fietsen, fietsen en fietsen.
pi_97974732
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 11:19 schreef Captain_Ghost het volgende:

[..]

verbetertips:
dak van een standaard bierfiets is loodzwaar en vangt te veel wind. constructie maken zonder dak.. tevens de houten bar en dergelijke zullen lichter gemaakt moeten worden.
zithouding is niet ideaal om goed kracht te kunnen zetten. dus aangepaste ergonomie..
Reaching out to embrace the random. reaching out to embrace what ever may come.
pi_97974771
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 11:33 schreef gianni61 het volgende:

[..]

verbetertips:
dak van een standaard bierfiets is loodzwaar en vangt te veel wind. constructie maken zonder dak.. tevens de houten bar en dergelijke zullen lichter gemaakt moeten worden.
zithouding is niet ideaal om goed kracht te kunnen zetten. dus aangepaste ergonomie..
Ja inderdaad, er zal inderdaad veel van dat dikke hout in zitten :N
  vrijdag 10 juni 2011 @ 11:38:35 #143
283085 TWP
kassalade
pi_97974963
De meeste mensen zullen na een stukje klimmen behoorlijk gaan zweten en dorst gaan krijgen. Daarnaast is de kans ook groot dat de zon lekker zal schijnen tijdens de klim. Hoe lang houdt men het vol als ze onder hevige inspanning + zon water gaan inwisselen voor bier?
pi_97975086
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 11:38 schreef TWP het volgende:
De meeste mensen zullen na een stukje klimmen behoorlijk gaan zweten en dorst gaan krijgen. Daarnaast is de kans ook groot dat de zon lekker zal schijnen tijdens de klim. Hoe lang houdt men het vol als ze onder hevige inspanning + zon water gaan inwisselen voor bier?
Ooh dat doe ik heel vaak met voetbal met toernooien, persoonlijk is dat geen probleem :')

Maar je hoeft geen bier te drinken hoor, je mag ook gewoon water drinken...
pi_97975178
Ik heb het doorgestuurd naar Geenstijl 8-)
Zou al een hoop media aandacht krijgen als het op geenstijl.nl komt te staan...
  vrijdag 10 juni 2011 @ 11:44:27 #146
283085 TWP
kassalade
pi_97975191
quote:
19s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 11:41 schreef So_Surreal_Baby het volgende:

[..]

Ooh dat doe ik heel vaak met voetbal met toernooien, persoonlijk is dat geen probleem :')

Maar je hoeft geen bier te drinken hoor, je mag ook gewoon water drinken...
Ah oke. Zelf nog nooit geprobeerd eigenlijk. Dit vond ik wel:

quote:
1. Na een grote fysieke inspanning moet je lichaam hiervan herstellen. Alcohol verhindert dit herstellingsproces.

2. Bij een fysieke inspanning wordt er melkzuur in de spieren gevormd. Melkzuur kan op den duur spierpijn veroorzaken. De afbraak van melkzuur wordt gehinderd op het moment dat er alcohol gedronken wordt. De lever geeft voorrang aan de afbraak van alcohol. Dit veroorzaakt een afname van conditie en (extra) spierpijn

3. Bij het gebruik van alcohol in combinatie met het intensief beoefenen van sport is er spraken van extra vochtverlies. Te veel vochtverlies levert een tekort op van allerlei belangrijke mineralen.

4. Voor het afbreken van alcohol heeft het lichaam extra suiker nodig. Dit kan na een fysieke inspanning een tekort opleveren.

5. Na het sporten is de maag leeg. Als je dan alcohol drinkt wordt dit extra snel in je bloed opgenomen en zijn de merkbare effecten van alcohol extra hevig.

6. Er is grotere kans op blessures (je reageert wat trager, je neemt wat meer risico's etc)
pi_97975284
Nja heel gezond is het ook niet om te doen hoor, alcohol trekt vocht uit je lichaam, en dat is toch iets wat je nodig hebt, vooral wanneer je zweet.

Maar het bier is bijzaak man, het gaat om het idee om met een bierfiets die berg op te gaan.
pi_97975970
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 09:01 schreef missyB het volgende:
vergat trouwens helemaal te zegggen dat ik het een zeer ludieke actie vind, echt een topidee!
Eens!
pi_97976093
Ik heb SBS6 Hart van Nederland al gebeld, ze komen vanavond een item bij je huis opnemen. ^O^
pi_97976132
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 12:11 schreef MCH het volgende:
Ik heb SBS6 Hart van Nederland al gebeld, ze komen vanavond een item bij je huis opnemen. ^O^
Als het echt waar zou zijn zou ik het niet eens erg vinden weet je dat :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')