In Limburg zijn er geeneens bergenquote:Op vrijdag 10 juni 2011 07:21 schreef Maanvis het volgende:
probeer eerst eens komend weekend in limburg een berg op te fietsen met zo'n bierfiets?
Geen bezemwagen maar een bazenwagen dusquote:Op vrijdag 10 juni 2011 08:07 schreef Maxbet het volgende:
Geniaal idee
Bij deze meld ik me aan als trap-bitch
Zal wel iets/iemand achteraan moeten rijden met vaten, anders kun je de fiets zo licht maken als je wilt, maar een paar vaten van 60 kg meeslepenis niet echt handig dan..
Heuvel menquote:Op vrijdag 10 juni 2011 08:03 schreef Maanvis het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Vaalserberg
waarom noemen ze het dan berg?quote:
Ik wil het ook wel de limonade fiets noemen en door Karvancevitan gesponsord worden hoor, het gaat mij om de prestatie zelf.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 08:56 schreef missyB het volgende:
wil het kwf wel met bier geasocieerd worden?
ja dat wil het kwf wel. (google maar eens op bier en kwf)quote:Op vrijdag 10 juni 2011 08:56 schreef missyB het volgende:
wil het kwf wel met bier geasocieerd worden?
quote:Op vrijdag 10 juni 2011 08:59 schreef Maanvis het volgende:
[..]
ja dat wil het kwf wel. (google maar eens op bier en kwf)
quote:Bockbierfestival: Feesten en drinken voor KWF Kankerbestrijding
Ten eerste, geniaal programmaquote:Op vrijdag 10 juni 2011 09:51 schreef Daaps het volgende:
[ afbeelding ]
Ik heb ff als gewicht 12 * 75 ingevuld. Frontaal oppervlak heb ik moeten gokken net als rolweerstand maar die dingen zijn van kleine invloed bergop.
Dus, dan kom je er op uit dat je, met z'n 12en, bijna 3000 watt moet leveren om die berg op te raken.
3000/12=250 Watt per persoon.![]()
Voor een gemiddeld persoon is dat onmogelijk als hij niet getraind heeft - sterker nog, voor iemand die goed getraind is is dit nog verschrikkelijk zwaar en bijna onmogelijk om 13 kilometer vol te houden.![]()
Dus, conclusie, de fiets moet lichter.![]()
Hmm.. volgens die site 200 tot 300 Watt op een normale training, maar dat lijkt me nogal veel.quote:Wanneer een persoon van 70 kg een trap van 2.70 meter op loopt, levert hij een arbeid gelijk aan 70 x 9.81 x 2.70 = 1854 Joule. Doet hij dit in 5 seconden dan heeft hij een vermogen van 1854/5 = 370 W ontwikkeld gedurende 5 seconden.
Op rustige training draaien wielrenners tussen 200 en 300 W
Wanneer het er echt op aan komt, b.v. een zware klim of een tijdrit draaien toppers tussen 400 en 450 W, met eventueel korte pieken van 550 tot 600 W
Hmm 3 uur lang niet nee, dat wordt lastig.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 10:00 schreef Daaps het volgende:
[..]
Hmm.. volgens die site 200 tot 300 Watt op een normale training, maar dat lijkt me nogal veel.Als dat waar is moet het dus mogenlijk zijn. Maar dan nog: bijna 3 uur lang houd je dat niet vol..
Hmm dat is waarquote:Op vrijdag 10 juni 2011 10:07 schreef Daaps het volgende:
Je hebt zeker wel conditie nodig! Als je spieren niet genoeg zuurstof krijgen (Dus: als je conditie niet goed genoeg is) verzuren je benen en dat doet verschrikkelijk veel pijn.
quote:Op vrijdag 10 juni 2011 07:21 schreef Maanvis het volgende:
probeer eerst eens komend weekend in limburg een berg op te fietsen met zo'n bierfiets?
klopt, maar zelf de heuvels hier (in zuid limburg) kom je met een bierfiets niet op.quote:
We moeten ook echt een aangepaste versie hebben.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 10:51 schreef gianni61 het volgende:
[..]
[..]
klopt, maar zelf de heuvels hier (in zuid limburg) kom je met een bierfiets niet op.
je moet met spierkracht een gevaarte de berg op krijgen dat (met inzittenden) hetzelfde weegt als een auto.
misschien moeten we nu maar alvast naar de sportschool gaan?
TT klopt inderdaad niet helemaal. Alpe d'HuZes is het evenement.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 11:00 schreef Sapstengel het volgende:
Die berg heet toch Alpe D'Huez ofzo? Huzes is weer iets anders.
Moeten het niet juist grote tandwielen zijn? Zo verplaats je je minder ver per trap dus wordt het juist lichter trappen.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 10:56 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
[..]
We moeten ook echt een aangepaste versie hebben.
Ook moeten de tandwielen een stuk kleiner gemaakt worden.
Je trapt dan meer rondjes, maar het wordt wel een stuk lichter, dat heb je nodig bij een berg.
Een soort van lagere versnelling.
Ooh sorry, dat kan ook, ik heb er niet veel verstand van.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 11:06 schreef Jochemz het volgende:
[..]
Moeten het niet juist grote tandwielen zijn? Zo verplaats je je minder ver per trap dus wordt het juist lichter trappen.
Het moet niet alleen lichter, maar ook veiliger door berg met al gewicht op 4 wielen kunnen rijden.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 11:06 schreef Jochemz het volgende:
[..]
Moeten het niet juist grote tandwielen zijn? Zo verplaats je je minder ver per trap dus wordt het juist lichter trappen.
quote:Zo! Serieuze plannen hier! Straks moet ik echt nog fietsen...:P
Hmm iets van een zware bus / auto / truck met zo'n bullbar voorop die eventueel de fiets op kan vangen mocht hij naar beneden rollenquote:Op vrijdag 10 juni 2011 11:19 schreef Captain_Ghost het volgende:
[..]
Het moet niet alleen lichter, maar ook veiliger door berg met al gewicht op 4 wielen kunnen rijden.
Uiteindelijk moet het ook goed eruit zien.
Dus al materiaal moet anders zijn, dat kan behoorlijk duur zijn.
Met hulpmiddel zoals elektrische trappen kan handig zijn. als het maar niet teveel weegt.
Andere scenario we kunnen met 2 groepen mensen mee reizen. ene groep fietsen voor 1,5 uur lang door. andere groep rijden met dikke SUV of BUS mee en ruilen van de plaats.
Met dat auto achter aan is ook goede idee voor de veiligheid.
quote:Op vrijdag 10 juni 2011 11:27 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
[..]
Eerst een foto van je blote benen![]()
Gewoon om te zien of je een beetje goed kan fietsen hoor
Is wel vol te houden hoor, maar dan moet je wel goed getraind zijn. Ter vergelijking Theo Bos trapt zo'n 800 á 1000 wat weg in de sprint, op het vlakke zal dat zo'n 400 á 500 zijn.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 10:00 schreef Daaps het volgende:
[..]
Hmm.. volgens die site 200 tot 300 Watt op een normale training, maar dat lijkt me nogal veel.Als dat waar is moet het dus mogenlijk zijn. Maar dan nog: bijna 3 uur lang houd je dat niet vol..
verbetertips:quote:Op vrijdag 10 juni 2011 11:19 schreef Captain_Ghost het volgende:
[..]
Het moet niet alleen lichter, maar ook veiliger door berg met al gewicht op 4 wielen kunnen rijden.
Uiteindelijk moet het ook goed eruit zien.
Dus al materiaal moet anders zijn, dat kan behoorlijk duur zijn.
Met hulpmiddel zoals elektrische trappen kan handig zijn. als het maar niet teveel weegt.
Andere scenario we kunnen met 2 groepen mensen mee reizen. ene groep fietsen voor 1,5 uur lang door. andere groep rijden met dikke SUV of BUS mee en ruilen van de plaats.
Met dat auto achter aan is ook goede idee voor de veiligheid.
Ja inderdaad, er zal inderdaad veel van dat dikke hout in zittenquote:Op vrijdag 10 juni 2011 11:33 schreef gianni61 het volgende:
[..]
verbetertips:
dak van een standaard bierfiets is loodzwaar en vangt te veel wind. constructie maken zonder dak.. tevens de houten bar en dergelijke zullen lichter gemaakt moeten worden.
zithouding is niet ideaal om goed kracht te kunnen zetten. dus aangepaste ergonomie..
Ooh dat doe ik heel vaak met voetbal met toernooien, persoonlijk is dat geen probleemquote:Op vrijdag 10 juni 2011 11:38 schreef TWP het volgende:
De meeste mensen zullen na een stukje klimmen behoorlijk gaan zweten en dorst gaan krijgen. Daarnaast is de kans ook groot dat de zon lekker zal schijnen tijdens de klim. Hoe lang houdt men het vol als ze onder hevige inspanning + zon water gaan inwisselen voor bier?
Ah oke. Zelf nog nooit geprobeerd eigenlijk. Dit vond ik wel:quote:Op vrijdag 10 juni 2011 11:41 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
[..]
Ooh dat doe ik heel vaak met voetbal met toernooien, persoonlijk is dat geen probleem
Maar je hoeft geen bier te drinken hoor, je mag ook gewoon water drinken...
quote:1. Na een grote fysieke inspanning moet je lichaam hiervan herstellen. Alcohol verhindert dit herstellingsproces.
2. Bij een fysieke inspanning wordt er melkzuur in de spieren gevormd. Melkzuur kan op den duur spierpijn veroorzaken. De afbraak van melkzuur wordt gehinderd op het moment dat er alcohol gedronken wordt. De lever geeft voorrang aan de afbraak van alcohol. Dit veroorzaakt een afname van conditie en (extra) spierpijn
3. Bij het gebruik van alcohol in combinatie met het intensief beoefenen van sport is er spraken van extra vochtverlies. Te veel vochtverlies levert een tekort op van allerlei belangrijke mineralen.
4. Voor het afbreken van alcohol heeft het lichaam extra suiker nodig. Dit kan na een fysieke inspanning een tekort opleveren.
5. Na het sporten is de maag leeg. Als je dan alcohol drinkt wordt dit extra snel in je bloed opgenomen en zijn de merkbare effecten van alcohol extra hevig.
6. Er is grotere kans op blessures (je reageert wat trager, je neemt wat meer risico's etc)
Eens!quote:Op vrijdag 10 juni 2011 09:01 schreef missyB het volgende:
vergat trouwens helemaal te zegggen dat ik het een zeer ludieke actie vind, echt een topidee!
Als het echt waar zou zijn zou ik het niet eens erg vinden weet je datquote:Op vrijdag 10 juni 2011 12:11 schreef MCH het volgende:
Ik heb SBS6 Hart van Nederland al gebeld, ze komen vanavond een item bij je huis opnemen.
TS onderschat het een beetje iddquote:Op vrijdag 10 juni 2011 12:18 schreef Pritt het volgende:
Ga eerst maar eens 10% stijging leren fietsen met een normale fietsen, succes.
Wel props als het lukt.
Met een standaard fietst lukt het niet nee.quote:
Cavendish trapt 2000 Watt in de sprint. Maar dat houdt niemand langer dan 5~10 seconden vol.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 11:31 schreef RichardHammond het volgende:
[..]
Is wel vol te houden hoor, maar dan moet je wel goed getraind zijn. Ter vergelijking Theo Bos trapt zo'n 800 á 1000 wat weg in de sprint, op het vlakke zal dat zo'n 400 á 500 zijn.
Goed trainen lukt eigenlijk door alleen maar te fietsen, fietsen en fietsen.
Goed idee, we moeten een soort commissie opzetten op dit te organiseren.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 13:05 schreef Maxbet het volgende:
Ik zit te denken dat dit eigenlijk best haalbaar kan zijn, mits er een paar goede partijen mee willen werken..
Is het geen idee om een paar mensen te verzamelen die iig al eens rond willen bellen/vragen bij TU, brouwer, fietsenbouwers e.d. Of het uberhaupt haalbaar is om iets fatsoenlijks te fabriceren?
*meld alvast aan*
Als het balletje eenmaal begint te rollenquote:Op vrijdag 10 juni 2011 13:43 schreef Thieske het volgende:
Geweldig idee, al is de kans dat het ook echt gaat gebeuren 0,0001% natuurlijk.
Voor wanneer wil je dit realiseren dan? Ik kan wel een website maken maar heb niet extreem veel tijd. Pas na Augustus weer.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 14:10 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
[..]
Goed idee, we moeten een soort commissie opzetten op dit te organiseren.
Bij deze wil ik dat deze commissie uit 4 mensen bestaat, so far:
So_Surreal_Baby
Maxbet
Als er nog 2 mensen zijn die mij willen helpen met het regelen graag hier aanmelden
Iemand met veel verstand van het bouwen van websites zou ook handig zijn.
Andere partijen zullen eerder zien dat dit een serieus idee is wanneer we een knappe website hebben.
Het vinden van wielrenners is iets wat (naar mijn mening) pas als laatst geregeld moet worden.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 13:38 schreef Daaps het volgende:
Maar als je dit serieus wilt doen TS, zou ik als eerst maar is een sponsor zoeken! Zo'n project duurt zeker wel driekwart jaar, dus als je volgend jaar mee wil doen moeten we opschieten. :p
-Edit- Misschien een topic beginnen in forum sport -> Wielrennen. Daar zullen wel wielrenners zitten die dit kunnen.![]()
Daar dacht ik ook aan, het mooie hier aan is dat je met meer mensen bent.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 13:30 schreef raptorix het volgende:
Het is wel degelijk mogelijk, mits je zorgt dat je een mechanisme hebt met een extreem licht verzet, op een normale fiets werkt dat niet omdat je dan omvalt, maar dat is bij een bierfiets niet het probleem!
Ik zal wel eens kijken, valt wel te regelen denk ik.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 14:12 schreef missyB het volgende:
valt er geen oude wielrenner te regelen voor wat bekendheid?
(niet allemaal de kneet roepen nu, die word um niet)
Ik hoorde laatst dat die Mart Smeets van plan was een nieuwe TV zender op te starten.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 14:12 schreef missyB het volgende:
valt er geen oude wielrenner te regelen voor wat bekendheid?
(niet allemaal de kneet roepen nu, die word um niet)
Waarom denkt iedereen dat ik lulquote:Op vrijdag 10 juni 2011 13:56 schreef Patje1987 het volgende:
Nu zeg ik tegen alle ideeën van TS standaard ja omdat ik weet dat die halve toch niets onderneemt of dat het er toch nooit van komt. Alleen nu steekt hij er wel veel werk in
Dat denk ik niet kerel, alleen jij komt altijd met die ideeën en ik zeg standaard ja omdat er toch nooit iets van terecht komtquote:Op vrijdag 10 juni 2011 14:14 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
[..]
Waarom denkt iedereen dat ik lul?!
Heet dat eigenlijk de Amstel gold race omdat het bier ook goudkleurig isquote:Op vrijdag 10 juni 2011 14:17 schreef Maanvis het volgende:
Je kunt je het beste laten sponsoren door Amstel, zij sponsoren immers ook de Amstel gold race
Maarten Ducrot, die is zo media geil als maar kan en dan heb je tijdens het fietsen ook nog 'leuk' commentaar erbij..quote:Op vrijdag 10 juni 2011 14:12 schreef missyB het volgende:
valt er geen oude wielrenner te regelen voor wat bekendheid?
(niet allemaal de kneet roepen nu, die word um niet)
Ik heb alleen echt GEEN idee hoe ik dit soort mensen moet bereiken heh.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 14:42 schreef larry91 het volgende:
[..]
Maarten Ducrot, die is zo media geil als maar kan en dan heb je tijdens het fietsen ook nog 'leuk' commentaar erbij..
Ik vind het wel een geniaal plan moet ik zeggen, ik hoop dat TS dit voor elkaar gaat krijgen
Dan word je toch niet serieus genomenquote:Op vrijdag 10 juni 2011 14:45 schreef Maanvis het volgende:
je kunt ook altijd vragen of johan vlemmix meedoet. die is ook wel zo gek!
Nee, ik heb geen idee hoe ik dit daar op moet krijgen...quote:Op vrijdag 10 juni 2011 14:46 schreef OverRated het volgende:
Staat dit ook op de frontpage van fok? Dat levert je nog wat neer bekendheid op!
Dat is toch niet zo moeilijkquote:Op vrijdag 10 juni 2011 14:47 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
[..]
Nee, ik heb geen idee hoe ik dit daar op moet krijgen...
euh.............. het is toch een ludiek idee? wil je wel serieus genomen worden dan? dan kun je beter met een serieuze fiets die berg opquote:Op vrijdag 10 juni 2011 14:47 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
[..]
Dan word je toch niet serieus genomen?
Volgens mij is dat echt de clown van medialand
Hmm dat is wel zo.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 14:48 schreef Maanvis het volgende:
[..]
euh.............. het is toch een ludiek idee? wil je wel serieus genomen worden dan? dan kun je beter met een serieuze fiets die berg op
Bierfiets = Ludiek en niet serieus.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 14:52 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
[..]
Hmm dat is wel zo.
Maar ik wil liever serieus in het nieuws komen, aangezien je toch KWF steunt.
Op een normale fiets hebben zoveel mensen het al geflikt...
De kracht om hier makkelijk mee in de media te komen is omdat het bijna onmogelijk en dus onwaarschijnlijk is.
QFTquote:Op donderdag 9 juni 2011 22:43 schreef NJ het volgende:
[..]
Briljant. Daar zou ik voor naar Hart van Nederland kijken.
O, haiquote:Op vrijdag 10 juni 2011 14:47 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
[..]
Nee, ik heb geen idee hoe ik dit daar op moet krijgen...
Ok dat is waarquote:
Zijn adres, woonplaats en telefoonnummer zijn vrij makkelijk te vinden op het internet. Mij is het inmiddels gelukt maar ook al staan ze op het internet dan vind ik het nog niet zo netjes om ze hier neer te zettenquote:Op vrijdag 10 juni 2011 14:44 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
[..]
Ik heb alleen echt GEEN idee hoe ik dit soort mensen moet bereiken heh.
Hebben mensen daar nog tips voor?
MPG, zou jij hier een bericht aan willen wijtenquote:
daarom is het juist zo'n goed idee om hem te vragenquote:Op vrijdag 10 juni 2011 14:57 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
[..]
Ok dat is waar
Maar door Johan Vlemminx moet ik aan ter land ter zee en in de lucht denken, en dan rijden we ook nog eens op een speciale aangepaste fiets
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |