abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 22 mei 2011 @ 17:41:22 #1
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_97162002
Vorige deel: Taarten en cupcakes decoreren #22

Deel 1
Deel 2
Deel 3
Deel 4
Deel 5
Deel 6
Deel 7
Deel 8
Deel 9
Deel 10
Deel 11
Deel 12
Deel 13
Deel 14
Deel 15
Deel 16
Deel 17
Deel 18
Deel 19
Deel 20
Deel 21
Deel 22

cup-cake [kuhp-keyk]
1. a small cake, the size of an individual portion, baked in a cup-shaped mold.

Enkele voorbeelden van internet:

Basis cupcakerecept:
Oven voorverwarmen op 150 graden.
150 Gram boter met 200 gram witte basterdsuiker luchtig en romig mixen. Dan al mixend, 1 voor 1, 3 eieren toevoegen.Theelepel vanille-essence toevoegen en 3/4 dl melk.
200 Gram zelfrijzend bakmeel zeven en toevoegen, goed mengen.
Een muffinvorm voorzien van bakvormpjes en deze voor ongeveer 3/4 vullen. Ongeveer 25 minuten bakken.

Zo moet het níet:

En zo moet het wél:

Veel bak- en decoreerplezier!

En uit het vorige topic:

Bruidstaart van Ilse86

Eerste taartje van GotC:

Lief hertje van Spuuglokje:

Mooie strik door Taartje:

En de cupcakeburger van DutchErrorist & Smijn:

[ Bericht 0% gewijzigd door MissHobje op 22-05-2011 17:51:54 ]
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_97162167
Van 21 naar 23?
  zondag 22 mei 2011 @ 17:44:36 #3
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_97162179
quote:
8s.gif Op zondag 22 mei 2011 17:20 schreef BBQ-kip het volgende:
Nou, die zijn hopeloos gefaald....
Ik heb zelf geen cupcakehouders en de papiertjes waren blijkbaar te slap, ze zijn er dus allemaal uitgelopen of meeeeega uitgezakt, waardoor het een soort cake-blobs zijn... :(

Ik wacht even tot ze afgekoeld zijn om te proeven, dan kijk ik of ik er nog buttercream op maak of het helemaal laat zitten. Fotowaardig gaan ze in ieder geval niet worden helaas...

* BBQ-kip cupcakehouders op haar te-kopen-lijstje zet
jammer zeg van die vormpjes, dat is niet leuk ;( waar heb je die vandaan? welk merk?
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
  zondag 22 mei 2011 @ 17:44:59 #4
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_97162207
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 17:44 schreef Hydrogeny het volgende:
Van 21 naar 23?
ik kiek er ff naar want het gebeurt tegenwooordig automatisch :D
Het klopt gewoon hoor deel 22 is vol :o maar moest nog even deel 22 in de op erbij zetten, dat is ook weer done ;)
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
  zondag 22 mei 2011 @ 18:21:30 #5
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_97163764
Oeps, excusez moi! Had niet door dat ik 'em dicht gooide...

Stom he van die vormpjes, maar ja... Ze waren van Xenos, echt übergoedkoop.
Was niks aan de hand geweest, als ik van die bakplaten met muffingaten erin had gehad, maar die had ik dus niet :P

Botercrème toch maar gemaakt (paars!), staat nu in de koelkast op te stijven. Het ziet er echt NIET uit, maar misschien toch wel lekker ;)
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
  zondag 22 mei 2011 @ 18:55:47 #6
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_97165245
hmm wel gek dat dat zo gebeurt toch ? ik bak altijd in een vorm dus ik weet niet hoe het gaat als ik die niet gebruik, maar zo te lezen is dat niet handig dus :o! jammer, maar smaakt vast top!
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
  zondag 22 mei 2011 @ 19:00:35 #7
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_97165468
Dit was mijn 2e keer cakejes bakken sinds jaaaaaaren. Vorige keer met vormhouders en nu zonder, weet niet of het altijd gebeurt, maar ik ga het er niet meer op wagen ;)

* BBQ-kip er eentje uit de koelkast gaat plukken :9
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
  zondag 22 mei 2011 @ 20:02:56 #8
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_97168657
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 19:00 schreef BBQ-kip het volgende:
Dit was mijn 2e keer cakejes bakken sinds jaaaaaaren. Vorige keer met vormhouders en nu zonder, weet niet of het altijd gebeurt, maar ik ga het er niet meer op wagen ;)

* BBQ-kip er eentje uit de koelkast gaat plukken :9
die vormpjes van dr oetker zijn trouwens heel goed stevig (veel meer dan die van de xenos) mocht je ze in de winkel zien.
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
  † In Memoriam † zondag 22 mei 2011 @ 20:15:15 #9
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_97169213
Ik ben niet van de fondant en marsepein maar ben wel dol op cupcakes en heb vandaag sinds tijden weer wat in elkaar geflanst en bohhh wat waren ze lekker!
Bosbessen met een kaneelkruimel laag en een dot vanille botercreme!

Fat bikers bounce better.
I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
  zondag 22 mei 2011 @ 20:30:18 #10
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_97170077
Vrijdagavond en nacht bezig geweest met de taart voor een vriendin die net een kleintje heeft gekregen:

Dit was het totale cadeau:

En de cupcakes voor vandaag in de Efteling:

http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
  zondag 22 mei 2011 @ 20:51:29 #11
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_97171483
Skaai! O+ heerlijke cupcake :9

en Sv-tje wat een prachtige taart! geweldig cadeau zo zeg *O*
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
  zondag 22 mei 2011 @ 20:54:40 #12
50936 The_Hives
Is nu tripple oom Hives O+ !!!
pi_97171697
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 20:30 schreef SV-tje het volgende:
Vrijdagavond en nacht bezig geweest met de taart voor een vriendin die net een kleintje heeft gekregen:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Dit was het totale cadeau:
[ afbeelding ]

En de cupcakes voor vandaag in de Efteling:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
_O_ _O_ _O_
AFC AJAX Kampioen 2012-2013
Fok! Federatie
1918,1919,1931,1932,1934,1937,1939,1947,1957,1960,1966,1967,1968,1970,1972,1973,1977,1979,1980 1982,1983,1985,1990,1994,1995,1996,1998,2002,2004,2011,2012,2013
  zondag 22 mei 2011 @ 21:03:46 #13
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_97172333
Skaai, kaneelkruimel! Dat klinkt echt heel erg lekker.

En wow, die schoentjes. O.o Wat knap en mooi!

BBQ, bij mij liepen de schaapcupcakes ook wat uit, een vormhouder is echt een pre!

Vandaag dus de Barbie-taart voor mijn dochters derde verjaardag. Slagroom framboos vulling en biscuitcake. Niet heel fancy, houdt ze toch niet zo van. ;) Hij was erg lekker iig!

Mijn eerste boltaart en dus eerste Barbie-taart!
pi_97176791
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 21:03 schreef Silmarwen het volgende:

BBQ, bij mij liepen de schaapcupcakes ook wat uit, een vormhouder is echt een pre!

Vandaag dus de Barbie-taart voor mijn dochters derde verjaardag. Slagroom framboos vulling en biscuitcake. Niet heel fancy, houdt ze toch niet zo van. ;) Hij was erg lekker iig!

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Heel erg mooi en goed gelukt voor een eerste boltaartje!
Be optimistic, all the people you hate are going to eventually die :)
pi_97189292
hmmmmmm nou wil ik een foto uploaden maar ik weet niet hoe???
pi_97192336
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 09:37 schreef palma het volgende:
hmmmmmm nou wil ik een foto uploaden maar ik weet niet hoe???
Uploaden naar photobucket of soortgelijke site en dan de IMG link hier plakken ;)

Wat een mooie en lekkere cupcakes en taarten weer hier zeg! Die Barbie taart is ook erg leuk gedaan!

Ik heb afgelopen weekend een choco-taart gemaakt voor de verjaardag van mijn vriend. Nog nooit eerder een taart gedecoreerd, maar het ging naar omstandigheden best goed vond ik. Helaas zat het bakpapier niet mooi in de vorm, waardoor de taart aan één kant een soort deuk had. Ik dacht dit op te kunnen lossen door het met de hand bij te snijden, maar daar werd het niet beter op... Vandaar dus de ongelijke, gebutste zijkanten. Uiteindelijk maar gelaten voor wat het is, dan maar niet helemaal rond. Het resultaat na het overgieten met ganache:

Een chocoladetaart met chocoladeganache vulling en frambozen (die ganache had ik ook met deels frambozenchocolade gemaakt, dus daar zat ook een extra smaakje aan), overgoten met vloeibare ganache van extra-pure chocolade en gedecoreerd met een marsepeinen roosje. Iedereen vond het erg lekker zeiden ze, de taart was door alle chocola alleen wel behoorlijk machtig. Al met al wel voor herhaling vatbaar vond ik zelf! :Y)
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  maandag 23 mei 2011 @ 12:50:51 #17
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_97195234
Silmarwen wat een prachtige barbie :D lekker zoet roze O+

Wow goed gelukt miss Isis ;) enne welk recept nu gebruikt?

Iedereen gaat zo mega vooruit met de prachtige creaties, echt leuk om te zien!!
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_97198435
Vriendlief heeft het recept gekozen, en hij koos het 'simpele' recept. 500 gr chocola, 10 eieren, 50 gr suiker en een klein beetje (35 gr) bloem (door mij vervangen door ongeveer 50 gr zelfrijzend bakmeel). Werd erg chocoladig! Ik was nog even bang dat het in zou zakken of niet hoog genoeg zou worden dus heb het andere recept achter de hand gehouden, maar dat bleek gelukkig niet nodig :)
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  † In Memoriam † maandag 23 mei 2011 @ 14:16:57 #19
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_97199099
Vraagje he, ik heb ooit honingmuffins gehad en die waren de volgende dag zo hard en droog dat ik er een raam mee kon ingooien. Nu heb ik vanmorgen mijn laatste bosbessenmuffin opgegeten en hij was gewoon nog ontzettend lekker en bijna net zo zompig en nomnom als gisteren!
Kan dat komen doordat ik zonnebloemolie in plaats van boter heb gebruikt? Dat is namelijk de enige reden die ik me kan bedenken :P
Fat bikers bounce better.
I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
pi_97203120
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 14:32 schreef Danielle83 het volgende:
Misschien een hele stomme vraag, maar maken jullie ook wel is taarten of cupcakes zonder melk? Door lactose intolerantie mag ik dus geen melk en maakt het wel lastiger om iets lekkers te maken.
Uit Taart & cake decoraties van Paris Cutler:
Sinaasappel-amandeltaart zonder bloem (melk- en glutenvrij)
Voor 1 ronde taart van 22cm of een vierkante van 20cm:
2-3 sinaasappels (met gave schil, omdat de hele vrucht wordt gebruikt)
8 eieren
420g fijne kristalsuiker
1 tl bakpoeder
420g gemalen amandelen

1. Was de sinaasappels goed en leg ze in een grote steelpan; zet ze helemaal onder water. Leg een klein bord op de sinaasappels om ze ondergedompeld te houden. Breng het water aan de kook, zet het vuur laag en laat de sinaasappels 1 uur sudderen, tot ze heel zacht zijn.
2. Vet een bakvorm in en bekleed de bodem en zijkanten met bakpapier (het moet 2cm boven de rand uitsteken)
3. Laat de sinaasappels goed uitlekken, leg ze daarna weer in de pan en laat ze afkoelen. Snijd elke sinaasappel in vier stukken, verwijder eventuele pitten en pureer ze daarna in een blender of keukenmachine.
4. Klop de eieren, suiker en het bakpoeder met wat zout tot een romige massa. Klop de amandelen en de sinaasappelpuree erdoor. Laat dit 20 min. staan en verwarm de oven voor op 180C.
5. Schenk het beslag in de bakvorm. Bak de taart anderhalf uur, of tot een prikker die u in het midden steekt er schoon uitkomt. Laat afkoelen in de bakvorm.

Bewaar de taart maximaal 1 week in een luchtdichte doos in de koelkast, of vries hem in en gebruik hem binnen 2 maanden.

ik heb ook nog een recept voor zuivelvrije mokkabrownies en gluten- en zuivelvrije sinas-chocolademoussetaart. Allemaal nog nooit geprobeerd, dus ik weet niet of het goeie zijn helaas.
pi_97205852
quote:
11s.gif Op maandag 23 mei 2011 14:16 schreef Skaai het volgende:
Vraagje he, ik heb ooit honingmuffins gehad en die waren de volgende dag zo hard en droog dat ik er een raam mee kon ingooien. Nu heb ik vanmorgen mijn laatste bosbessenmuffin opgegeten en hij was gewoon nog ontzettend lekker en bijna net zo zompig en nomnom als gisteren!
Kan dat komen doordat ik zonnebloemolie in plaats van boter heb gebruikt? Dat is namelijk de enige reden die ik me kan bedenken :P
Ik bak ook wel eens muffins met gesmolten boter, die blijven ook zompig. Daar zou het niet aan mogen liggen.
  maandag 23 mei 2011 @ 16:44:08 #22
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_97205906
Misschien door de honing? Ooit eens honing op brood gedaan? Is binnen een paar uur superhard!
pi_97209505
Ik denk net te lang gebakken, dan zijn ze als ze vers zijn nog goed en als ze afkoelen steenhard.
pi_97215147
Wat gebruiken jullie eigenlijk allemaal om je taart te vullen en hem mee te crumbcoaten? Ik las een paar topics terug iets over Baileys botercrème, dat lijkt me wel lekker (normale botercreme vind ik niet zo), heeft iemand daar een receptje van? Moet je die in de koelkast laten opstijven?

Bij de taarten tot nu toe heb ik chocoladeganache gebruikt, maar ik moet nog even oefenen voordat ik het mooi strak krijg denk ik :).
pi_97222112
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 21:03 schreef Silmarwen het volgende:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Ik voel me echt heel dom nu... Ik dacht dat als je een boltaartje wilde maken, je een speciale bakvorm nodig had om die bol te bakken. Maar kennelijk puzzel je dat dus gewoon in elkaar van een "normale" biscuit?
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')