quote:8:21 Drie achter de rug, negenenzestig te gaan: ontmaagdingen Bin Laden goed op gang, zo wordt gemeld vanuit het hiernamaals.
9:13 Voorlopig blijven we CNN overschrijven. U leest het hier dus altijd als tweede.
10:50 Leers: Na de dood van Osama is Afghanistan veilig genoeg voor Sahar. (via @boyslijp)
10:56 Dyslectici overal ter wereld rouwen om dood Amerikaanse president.
11:59 Overig nieuws: Johannes Paulus II gepromoveerd, Willem II gedegradeerd
12:09 Osama nog steeds dood
12:15 Wikileaks: Dood Bin Laden was een outside job
13:49 Liquidatie Osama doet discussie over wapenbezit oplaaien.
16:16 Al Qaeda: Dolfijnen gaan respectloos om met graf Bin Laden.
En niet eens een nieuwe TT.quote:
Alex Jones komt aandacht te kort beter gaat ie met zijn aluminium hoedjes dragende vrienden thuis spelenquote:Op vrijdag 6 mei 2011 22:21 schreef Rambolin het volgende:
Alex Jones heeft een nieuwe video geupload, vol met feiten
Twijfelde jij daar dan nog aan?quote:Op vrijdag 6 mei 2011 22:22 schreef BansheeBoy het volgende:
Met dit gedrag heeft het o zo beschaafde Amerika hun ware aard laten zien. Dat maakt het wel weer makkelijker.
Oh, niet voor mezelf hoor, ik was er al uit, maar nu kost het minder moeite om anderen te overtuigen.quote:
Check de video eerst voordat je reageert. Hij heeft in deze video zijn alu-hoed afgedaan en komt met keiharde feiten.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 22:24 schreef Athlon64x het volgende:
Alex Jones komt aandacht te kort beter gaat ie met zijn aluminium hoedjes dragende vrienden thuis spelen
Oh nee, het is zo'n kekke sleutelhanger of pasjeshanger.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 22:29 schreef Cynix ® het volgende:
Op die ene zijn bretels staat "Secret Service". Maar als het al op je bretels staat is het toch niet secret meer?
Nog zo'n leuke quote op internet:quote:Op vrijdag 6 mei 2011 22:29 schreef Schenkstroop het volgende:
Ik vind het wel jammer dat Amerika Bin Laden niet heeft kunnen brechten. Het is een gemiste kans voor Amerika. Dat zij nu niet met bewijzen konden komen die eens en voor altijd zouden aantonen, dat Bin Laden achter 9/11 zou zitten.
Ik lees verder allerlei grappige commentaar op internet bijv: "Dude shouldn't have bought an iPhone"
het is oorlog ...quote:Op vrijdag 6 mei 2011 22:22 schreef BansheeBoy het volgende:
Met dit gedrag heeft het o zo beschaafde Amerika hun ware aard laten zien. Dat maakt het wel weer makkelijker.
Een zgn. beschaafde en intellectuele natie die een persoon vermoord voor er enig rechtspraak heeft plaatsgevonden.
Random woord: chauffeur²
quote:Op vrijdag 6 mei 2011 22:41 schreef sp3c het volgende:
[..]
het is oorlog ...
je gaat niet bij je vijand langs met dagvaardingen voor je actie onderneemt, nee je zoekt je vijand op en schiet hem overhoop ... liefst voor hij weet dat je er bent want dan kan hij niet terugschieten
enige probleem wat ik met deze actie is dat het er iig de schijn van heeft dat ze hem als gevangene hebben neergeschoten
quote:Op vrijdag 6 mei 2011 22:29 schreef Schenkstroop het volgende:
Ik vind het wel jammer dat Amerika Bin Laden niet heeft kunnen brechten. Het is een gemiste kans voor Amerika. Dat zij nu niet met bewijzen konden komen die eens en voor altijd zouden aantonen, dat Bin Laden achter 9/11 zou zitten.
Ik lees verder allerlei grappige commentaar op internet bijv: "Dude shouldn't have bought an iPhone"
Het probleem is dat alles m.b.t. de officiele lezing van 09/11 en Osama Bil Naden schijn is.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 22:41 schreef sp3c het volgende:
[..]
...enige probleem wat ik met deze actie is dat het er iig de schijn van heeft dat ze hem als gevangene hebben neergeschoten
Kan jij mij zeggen hoe je dit zo zeker weet zonder dat je daarbij obscure Youtube filmpjes of valse bronnen van internet gaat aanhalen? Zodra je met een link aankomt diskwalificeer je jezelf al. Succes!quote:Op vrijdag 6 mei 2011 22:52 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Het probleem is dat alles m.b.t. de officiele lezing van 09/11 en Osama Bil Naden schijn is.
Kan jij mij vertellen hoe iemand die al sinds december 2001 dood is, voor een 2e keer kan sterven bijna 10 jaar later ?
Ah, en met Saddam Hoessein waren ze aan het knikkeren. Ok.quote:
ik had hem al gelezenquote:
neequote:Op vrijdag 6 mei 2011 22:52 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Het probleem is dat alles m.b.t. de officiele lezing van 09/11 en Osama Bil Naden schijn is.
Kan jij mij vertellen hoe iemand die al sinds december 2001 dood is, voor een 2e keer kan sterven bijna 10 jaar later ?
vreemde conclusie?quote:Op vrijdag 6 mei 2011 23:10 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ah, en met Saddam Hoessein waren ze aan het knikkeren. Ok.²
Wie kan uitsluitsel geven dat ze dit laatste alsnog niet gedaan hebben ?quote:Op vrijdag 6 mei 2011 23:24 schreef sp3c het volgende:
[..]
....als ze bij Saddam een handgranaat in zijn hol hadden gerolt voor ze hem eruit trokken had je mij niet gehoord hoor ... het word voor mij pas een probleem als ze een granaat in zijn hol proppen nadat ze hem eruit hebben getrokken
....
waarom heb ik een probleem?quote:Op vrijdag 6 mei 2011 23:29 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Wie kan uitsluitsel geven dat ze dit laatste alsnog niet gedaan hebben ?
nou heb je een probleem sp3c......
het is het een of het anderquote:Op vrijdag 6 mei 2011 23:41 schreef Cobra4 het volgende:
Bin Laden was ongewapend, maar had op dat moment wel twee wapens binnen handbereik: een AK-47 ('Kalasjnikov') en een ander pistool van Russische makelij.
Ja, en onder handbereik is voor mij gewapend.quote:
preciesquote:Op vrijdag 6 mei 2011 23:44 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Ja, en onder handbereik is voor mij gewapend.
quote:Op vrijdag 6 mei 2011 23:46 schreef Schenkstroop het volgende:
Wat maakt het in godsnaam uit of hij bewapend was of niet. Ik vind dat Amerika er makkelijk mee wegkomt zonder ooit hard bewijs te komen dat Osama achter 9/11 zat. Wat wel de catalyst werd voor veel ellende en veel corporatief gewin. Wanneer dringt het nou eens door die botte harses van jullie?
De beste man was 1 en al onschuld inderdaad.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 23:46 schreef Schenkstroop het volgende:
Wat maakt het in godsnaam uit of hij bewapend was of niet. Ik vind dat Amerika er makkelijk mee wegkomt zonder ooit hard bewijs te komen dat Osama achter 9/11 zat. Wat wel de catalyst werd voor veel ellende en veel corporatief gewin. Wanneer dringt het nou eens door die botte harses van jullie?
Wat een dom en oneindig oeverloos gelul daarover zeg.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 23:47 schreef sp3c het volgende:
[..]
precies
ofwel er lagen geen wapens binnen handbereik ofwel hij was ongewapend
hij kan niet ongewapend zijn met wapens binnen handbereik
al die tegenstrijdige verhalen zijn doen het niet goed in mijn hoofd
klopt het niet dan?quote:Op vrijdag 6 mei 2011 23:51 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
Wat een dom en oneindig oeverloos gelul daarover zeg.
Ja daar zou je iemand voor de rechter mee kunnen berechten inderdaad.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 23:49 schreef Breekfast het volgende:
[..]
De beste man was 1 en al onschuld inderdaad.
Irrelevant. In ieder geval als het gaat om het recht op een proces; hij had niet uitgeschakeld hoeven te worden. Maar omdat hij dé vijand van het Westen is (quote:Op vrijdag 6 mei 2011 23:49 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Wie weet, who cares. Behalve de dommen dan.quote:
I carequote:Op vrijdag 6 mei 2011 23:52 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
Wie weet, who cares. Behalve de dommen dan.
quote:
quote:10:01 toelichting Obama: “We hebben er tien jaar over nagedacht, maar uiteindelijk vonden we tóch dat de aanslagen van 11 september om een reprimande vroegen.”
quote:15:25 Moszkowicz ‘ziet het maatschappelijk belang van wraken vandaag nog maar eens geïllustreerd.’
Sowieso rechtvaardigt het tot schieten.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 23:44 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Ja, en onder handbereik is voor mij gewapend.
das gelul voor de dommen!quote:
Conclusie: je kunt nu niet meer uitsluiten dat je een probleem hebt;quote:Op vrijdag 6 mei 2011 23:40 schreef sp3c het volgende:
[..]
waarom heb ik een probleem?
ik beweer toch niet dat ze dat laatste niet gedaan hebben?
ik heb geen idee en de suggestie heb ik nog niet voorbij zien komen
drink ik gewoon te sloom en is iedereen al dronken of heb ik gewoon nu al teveel op???
ik sluit sowieso niets uitquote:Op zaterdag 7 mei 2011 00:14 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Conclusie: je kunt nu niet meer uitsluiten dat je een probleem hebt;
wat jij wilquote:ik maak hierbij alleen gebruik van je eigen woorden en redenaties.
![]()
Klopt.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 23:52 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Irrelevant. In ieder geval als het gaat om het recht op een proces; hij had niet uitgeschakeld hoeven te worden. Maar omdat hij dé vijand van het Westen is () kraait er geen haan naar.
Ach, hij was al dood voordat Obama zijn gefraudeerde Amerikaanse nationaliteit kreeg.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 23:49 schreef Breekfast het volgende:
[..]
ze hadden hem al ver voor 9-11 om moeten leggen, had de aanslagen niet voorkomen maar het werd wel zo zachtjesaan tijd zegquote:Op zaterdag 7 mei 2011 00:16 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Klopt.
Maar feit is dat hij toch nergens een echt eerlijk proces had gekregen.
Dat hele circus rond Saddam was ook een schijnproces. Veroordeling+ doodstraf stond toch al vast.
Dit is gewoon een stuk makkelijker, en het boeit me inderdaad totaal niet
Heb je een punt.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 00:16 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Klopt.
Dat hele circus rond Saddam was ook een schijnproces. Veroordeling+ doodstraf stond toch al vast.
Het was niet eens de echte Saddam; dus dat eerlijke proces doet er niet eens toe.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 00:16 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Klopt.
Dit verdient geen reactie gewoon.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 00:24 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Het was niet eens de echte Saddam; dus dat eerlijke proces doet er niet eens toe.
Nee het was Joran van der Slootquote:Op zaterdag 7 mei 2011 00:24 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Het was niet eens de echte Saddam; dus dat eerlijke proces doet er niet eens toe.
quote:Osama bin Laden werd zondag in een woning in de Pakistaanse stad Abbottabad gedood door een elite-eenheid van de Amerikaanse Navy Seals.
De Navy Seals zijn onder toenmalig president John F. Kennedy opgericht in 1962. Seal is een afkorting van sea, land, air (zee, land, lucht) en geeft aan dat deze troepen wereldwijd overal inzetbaar zijn.
Ze opereren in het diepste geheim. De speciale antiterrorisme-eenheid die Bin Laden doodde, is de Naval Special Warfare Development Group (Devgru).
Alleen dit topic zit al vol met kraaiende hanen.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 23:52 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Irrelevant. In ieder geval als het gaat om het recht op een proces; hij had niet uitgeschakeld hoeven te worden. Maar omdat hij dé vijand van het Westen is () kraait er geen haan naar.
good chance the house will be knocked downquote:
Maar Bush heeft het niet voor elkaar gekregen, dus wel een punt voor Obamaquote:Op zaterdag 7 mei 2011 00:17 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Ach, hij was al dood voordat Obama zijn gefraudeerde Amerikaanse nationaliteit kreeg.
OBL is gestorven in december 2001 aan diabetes.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 11:20 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Maar Bush heeft het niet voor elkaar gekregen, dus wel een punt voor Obama
Dat lijkt me niet echt afhankelijk te zijn van de capaciteiten van een Obama of Bush eigenlijk, maar whatever.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 11:20 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Maar Bush heeft het niet voor elkaar gekregen, dus wel een punt voor Obama
Ja, en 2Pac logeerde gisteren nog bij m'n ouders.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 11:57 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
OBL is gestorven in december 2001 aan diabetes.
Wel, Bush legde de nadruk op Irak en Obama had de focus op Obamaquote:Op zaterdag 7 mei 2011 11:58 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat lijkt me niet echt afhankelijk te zijn van de capaciteiten van een Obama of Bush eigenlijk, maar whatever.
http://www.doctorzebra.com/prez/a_binladen.htmquote:Op zaterdag 7 mei 2011 11:59 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ja, en 2Pac logeerde gisteren nog bij m'n ouders.
quote:Op zaterdag 7 mei 2011 11:57 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
OBL is gestorven in december 2001 aan diabetes.
quote:za 07 mei 2011, 10:56 | 0 reacties
Ook Taliban geven dood Bin Laden toe
KABUL - Na terreurbeweging al-Qaeda erkennen ook de strijdmakkers van de Taliban in Afghanistan dat Osama bin Laden is gedood. Zijn overlijden zal „de heilige oorlog tegen de bezetters nieuw leven inblazen”, schreven de extremisten zaterdag in een e-mail aan de pers.
De Taliban lieten eerder nog weten dat ze „geen aanvaardbaar bewijs“ hadden gezien voor de dood van Bin Laden. De broeders van de Pakistaanse Taliban (TTP) gaven zijn overlijden wel gelijk toe.
quote:vr 06 mei 2011, 22:18
Obama ontmoet leden Osama-commando
FORT CAMPBELL - De Amerikaanse president Barack Obama heeft vrijdag een ontmoeting gehad met leden van de speciale commando-eenheid die terroristenleider Osama bin Laden heeft gedood. De ontmoeting had buiten het zicht van de televisiecamera's plaats in de legerbasis Fort Campbell in de staat Kentucky.
Obama bedankte de commando's voor hun inzet. „Het was voor mij een kans om namens alle Amerikanen te zeggen: Goed gedaan”, aldus Obama. „Ze hebben jarenlang getraind, zijn gehard door de strijd en hebben voor deze missie onvermoeid geoefend. Toen ik de opdracht gaf, waren ze er klaar voor
Blijf jij maar lekker voor de standaard buis hangen, wijsneus.quote:
Dat laat je zelf ook toe. Of denk je dat het internet wel een vrij medium is tegenwoordig? Die bronnen die jij geeft zijn net zo min objectief als dat CNN en de VS dat zelf zijn. Je moet je niet blindstaren op bijvoorbeeld CNN nee, want die roepen veel wat niet klopt, maar jij zit bronnen te bekijken van het andere uiteinde van het spectrum, wat ook niet goed is. Denk je dat een site met de naam conspiracyplanet nou echt wel de waarheid verteld? Nee, net zo min als de VS dat doen.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 12:18 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Blijf jij maar lekker voor de standaard buis hangen, wijsneus.
Ze vertellen jou wel wat je wel en niet mag geloven.
Je hebt gelijk, ik ben inderdaad niet gaan kijken of het waar is. Ik gebruik internet om mijn beeld te vormen net zoals velen anderen.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 12:18 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Zwaktebod. Alsof jij het alleenrecht op de waarheid hebt. Jij bent niks anders dan mij of hem of haar, ook jij zit hier in nl op een kamertje achter een normale pc verbonden aan een normale provider te internetten. De bronnen die jij raadpleegt kan ik ook raadlegen. Je doet we net of jij de waarheid kent, maar ook jij hebt 0,0 om die waarheid de staven, anders dan dat anderen jou vertellen wat de waarheid is.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 12:18 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Nee ze hebben gewoon een CIA lid uitgeschakeld. Osama was een creatie van de CIA die zich na het Sovjet tijdperk tegen hun keerde.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 22:22 schreef BansheeBoy het volgende:
Een zgn. beschaafde en intellectuele natie die een persoon vermoord voor er enig rechtspraak heeft plaatsgevonden.
Random woord: chauffeur²
Om iemand die financiele steun een CIA lid te noemen is wel heel bizar. Dan is de helft van alle militante organisaties CIA.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 14:04 schreef Cherna het volgende:
[..]
Nee ze hebben gewoon een CIA lid uitgeschakeld. Osama was een creatie van de CIA die zich na het Sovjet tijdperk tegen hun keerde.
Tja de CIA zit overal met hun neus is. Infiltranten etc is doodnormaal, plaatsen leiders in diverse landen en ga zo maar door. Osama heeft de school van de CIA gevolgd en is opgeleid, kreeg steun en geld voor het goede doel destijds. Het was ook de bedoeling dat hij het gastransport wel zou regelen voor de VS vanuit de Kaspische zee. Dat het anders is gelopen dan gepland is achteraf zonde. Het laat wel zien dat je dus nooit rebellen moet steunen op welk vlak dan ook.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 14:05 schreef Ulpianus het volgende:
Nou de notie dat Osama in 2001 is gestorven is sowieso onzin. Hij heeft een video gemaakt waarin hij refereert aan uitspraken die gedaan zijn over de Irak oorlogbron. De tweede.
Dus de bron die claimt dat hij in 2001 is gestorven is al onbetrouwbaar.
[..]
Om iemand die financiele steun een CIA lid te noemen is wel heel bizar. Dan is de helft van alle militante organisaties CIA.
Ah, hij heeft een ontslag op staande voet gekregen dus.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 14:04 schreef Cherna het volgende:
[..]
Nee ze hebben gewoon een CIA lid uitgeschakeld. Osama was een creatie van de CIA die zich na het Sovjet tijdperk tegen hun keerde.
lolquote:Op zaterdag 7 mei 2011 14:17 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ah, hij heeft een ontslag op staande voet gekregen dus.²
Ja, de steun voor de rebellen nu in Libie is niet anders. Hetzelfde is de steun voor bijvoorbeeld Taiwan die zich onafhankelijk maakte van China.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 14:14 schreef Cherna het volgende:
[..]
Tja de CIA zit overal met hun neus is. Infiltranten etc is doodnormaal, plaatsen leiders in diverse landen en ga zo maar door. Osama heeft de school van de CIA gevolgd en is opgeleid, kreeg steun en geld voor het goede doel destijds. Het was ook de bedoeling dat hij het gastransport wel zou regelen voor de VS vanuit de Kaspische zee. Dat het anders is gelopen dan gepland is achteraf zonde. Het laat wel zien dat je dus nooit rebellen moet steunen op welk vlak dan ook.
Je hoort mij niet zeggen dat de CIA achter de aanslagen zit. Daar geloof ik niet in want dat kun je nooit geheim houden en zoveel mensen organiseren om dit te plannen is onmogelijk.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 14:21 schreef Ulpianus het volgende:
[..]
Ja, de steun voor de rebellen nu in Libie is niet anders. Hetzelfde is de steun voor bijvoorbeeld Taiwan die zich onafhankelijk maakte van China.
Het is ethisch gezien niet fout om zelfdeterminatie te steunen.
Als zij dan terroristen worden veranderd de zaak gewoon. Dit betekend niet dat de CIA achter zijn aanslagen zit of er ook maar iets mee te maken heeft. Deze worden er gewoon met de haren bijgesleept wat nergens voor nodig is.
Ik vind dat het allemaal iets te veel word gekleurd en gedraaid om er een punt van te maken. Je hebt hier pro- en anti-moord-op-osama kampen en allebei draaien ze heel veel.
Zo werkt de wereld, beste Cherna. Vijanden worden vrienden, vrienden worden vijanden. De VS werkten tijdens WOII samen met de Sovjet-Unie. Dezelfde SU die later de aartsvijand van de VS zou worden.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 14:31 schreef Cherna het volgende:
[..]
Je hoort mij niet zeggen dat de CIA achter de aanslagen zit. Daar geloof ik niet in want dat kun je nooit geheim houden en zoveel mensen organiseren om dit te plannen is onmogelijk.
Ik heb het puur over het feit dat Osama lang door de CIA gesteund is. Ook blijf ik het vreemd vinden dat het 10 jaar geduurd heeft voordat men Osama uiteindelijk vond. Het komt Obama ivm met verkiezingen heel goed uit.
Overgens is het zo dat rebellen zich altijd wel tegen je keren. Ze houden nu eenmaal van anarchie en hun eigen belang dat nooit voor een stabiele toestand in een land kan zorgen.
quote:Op zaterdag 7 mei 2011 14:50 schreef waht het volgende:
[..]
Zo werkt de wereld, beste Cherna. Vijanden worden vrienden, vrienden worden vijanden. De VS werkten tijdens WOII samen met de Sovjet-Unie. Dezelfde SU die later de aartsvijand van de VS zou worden.
Waar jij kennelijk niet mee om kan gaan is dat omstandigheden veranderen. Voor de val van de SU waren de moedjahedien een nuttige partner, daarna hebben sommigen van hen zich tegen de VS gekeerd. Had iemand kunnen voorzien wanneer de SU zou vallen, en of de moedjahedien zich tegen de VS zouden keren? Nee, niemand heeft een glazen bol.
Er is helemaal geen sprake van een sinister plan, enkel van beleid dat zich richt op de korte termijn: zoals het merendeel van al het beleid, ook in Nederland. Kortzichtigheid, dat is de grootste zonde van politici.
Om die reden zijn de meeste samenzweringstheorieën volslagen nonsens: ze poneren een complexe, verstrekkende theorie voor een bepaald verloop van omstandigheden dat met redelijke en simpele argumenten verklaard kan worden.
http://www.nu.nl/algemeen(...)spoor-bin-laden.htmlquote:Telefoontje zette VS op spoor Bin Laden
Uitgegeven: 7 mei 2011 13:04
Laatst gewijzigd: 7 mei 2011 14:21
WASHINGTON - Een oude bekende die een onschuldig telefoontje over koetjes en kalfjes pleegde met de koerier van Osama bin Laden, zette de Amerikaanse inlichtingendiensten op het spoor van al-Qaedaleider Osama bin Laden.
Dat meldde de krant The Washington Post zaterdag in een artikel van de gerenommeerde journalist Bob Woodward.
''Waar ben je geweest? We hebben je gemist. Wat doe je tegenwoordig?'', zou de vriend hebben gevraagd aan de man naar wie de inlichtingendiensten jaren hadden gezocht. ''Ik ben terug bij de mensen bij wie ik vroeger was'', antwoordde de Pakistaanse koerier veelbetekenend.
Het telefoongesprek hielp de Amerikanen volgens de bronnen van Woodward aan het mobiele telefoonnummer van de Pakistaanse koerier, die bekend is onder het pseudoniem Abu Ahmed al-Kuwaiti.
Een uitgebreide speurtocht leidde uiteindelijk naar een complex in de Pakistaanse stad Abbottabad, waar Bin Laden verbleef.
Internet
Bin Laden en de andere bewoners van het complex deden er alles aan om te voorkomen dat hun schuilplaats in het oog sprong. Het huis had geen internet- en telefoonaansluiting.
Kuwaiti en de andere inwoners reden anderhalf uur van het huis in Abbottabad vandaan, voordat ze zelfs maar een batterij in hun mobiele telefoon plaatsten.
De Amerikanen gebruikten allerlei surveillancemiddelen voordat ze de verblijfplaats van Kuwaiti hadden achterhaald.
Wandelaar
Surveillanten in Abbottabad en fotoanalisten zagen dat een man die het complex nooit verliet bijna dagelijks zo'n twee uur heen-en-weer liep op de binnenplaats. Ze noemden hem 'de wandelaar'.
Hij leek het lange postuur van Bin Laden te hebben, maar uit de foto's kon niet met zekerheid worden opgemaakt dat dit vermoeden klopte.
Schatten
Het heeft volgens de bronnen nooit vastgestaan dat 'de wandelaar' Bin Laden was. Veiligheidsfunctionarissen schatten de kans dat Bin Laden in het complex woonde in tussen een voorzichtige 40 procent en een relatief zekere 80 procent.
wat een bullshitquote:Op zaterdag 7 mei 2011 14:53 schreef erikdewaal het volgende:
Gerald Celente: The Fed, Public Enemy No. 1, "Osama" Bin Bernanke
Exact. Daarbij hebben de VS nooit direct zaken gedaan met Bin Laden. Daar was hij simpelweg te onbelangrijk voor.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 14:50 schreef waht het volgende:
[..]
Zo werkt de wereld, beste Cherna. Vijanden worden vrienden, vrienden worden vijanden. De VS werkten tijdens WOII samen met de Sovjet-Unie. Dezelfde SU die later de aartsvijand van de VS zou worden.
Waar jij kennelijk niet mee om kan gaan is dat omstandigheden veranderen. Voor de val van de SU waren de moedjahedien een nuttige partner, daarna hebben sommigen van hen zich tegen de VS gekeerd. Had iemand kunnen voorzien wanneer de SU zou vallen, en of de moedjahedien zich tegen de VS zouden keren? Nee, niemand heeft een glazen bol.
Er is helemaal geen sprake van een sinister plan, enkel van beleid dat zich richt op de korte termijn: zoals het merendeel van al het beleid, ook in Nederland. Kortzichtigheid, dat is de grootste zonde van politici.
Om die reden zijn de meeste samenzweringstheorieën volslagen nonsens: ze poneren een complexe, verstrekkende theorie voor een bepaald verloop van omstandigheden dat met redelijke en simpele argumenten verklaard kan worden.
mee eensquote:Op zaterdag 7 mei 2011 17:45 schreef Ulpianus het volgende:
Geweldige post Waht
Daarbij is het helpen van een groep rebellen een handreiking van vertrouwen en solidariteit.
Ook al is het resultaat niet goed, het kan wel worden gerechtvaardigd. In de tijd van de Sovjet invasie van Afghanistan was de steun een nobele actie, ook al is het voornamelijk uit eigenbelang.
We prijzen in deze wereld principes van zelfdeterminatie. De sovjet invasie was iets wat niet past in onze wereld van wat goed is, en de steun voor de rebellen is daarom ook een heel natuurlijke reactie. De invasie van Koeweit is vergelijkbaar en de reactie daarop van (voornamelijk) het westen was goed.
Deze acties, om de acties van een ander land, te stoppen zijn nou eenmaal niet zonder consequenties. Het zou ook kunnen dat Libië zo meteen instort of dat er een verschrikkelijk persoon aan de macht komt. Is dit een reden voor het in stand houden van wat Gadhaffi nu is?
Ik vind van niet en ik vind dat als er een groep mensen in de naam van een geloof je land aan vallen dat je defensief moet reageren. Elke groep mensen heeft principes te bewaren en ik zou het het best vinden als het Westen niet zich laat naar beneden slepen door deze mensen.
De executie van Osama, mits hij inderdaad al gevangen was en niet uit zelfverdediging is neergeschoten, is dan ook niet iets om trots op te zijn. Het recht moet toch zegevieren, dat is een principe waar wij en al onze bondgenoten achter staan.
Wraak is geen gerechtigheid. Dat is iets voor een tijd die achter ons ligt.
Dat toen die Tita Tovenaar sites van jou ook.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 12:18 schreef Bankfurt het volgende:
zo maken ze hem wel belachelijk, een man die de hele dag naar video's van zichzelf zit te kijken, en zijn baard verftquote:Op zaterdag 7 mei 2011 19:41 schreef Ebbao het volgende:
[..]
http://edition.cnn.com/20(...)ce/index.html?hpt=T1
Als je goed gelezen had dan had je kunnen weten wat de oorzaak hiervan was. Namelijk een persoon die zijn baard bijgekleurd heeft met verf, wat vrij normaal is.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 19:35 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Het zijn wel erg duidelijke beelden, ook vind ik hem er niet echt op lijken net zoals dat zijn baard veel te zwart is.
Het zal dan ook geen toeval zijn hè...quote:Op zaterdag 7 mei 2011 21:19 schreef Dr_g0nz0 het volgende:
Lekker vaag filmpje weer, Osama wordt gefilmd van de zijkant en toevallig op elke televisiezender wat hij aan het kijken is gaat over hem.
Wel als je een onervaren filmer bent.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 21:09 schreef larry_flynt het volgende:
Als je iemand filmt ga je toch niet de hele tijd heen en weer met de camera en laat je de camera toch ook niet opeens een stuk omhoog gaan (zoals halverwege het filmpje)...
Disney is wel een belangrijke speler in het verhaal ja.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 21:41 schreef nikk het volgende:
Inderdaad. Het is een groot complot van de echte wereldleiders. McDonalds en Disney.
Waarom pakt China het dan anders aan. Denk daar maar eens over na.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 17:45 schreef Ulpianus het volgende:
Geweldige post Waht
Daarbij is het helpen van een groep rebellen een handreiking van vertrouwen en solidariteit.
Ook al is het resultaat niet goed, het kan wel worden gerechtvaardigd. In de tijd van de Sovjet invasie van Afghanistan was de steun een nobele actie, ook al is het voornamelijk uit eigenbelang.
We prijzen in deze wereld principes van zelfdeterminatie. De sovjet invasie was iets wat niet past in onze wereld van wat goed is, en de steun voor de rebellen is daarom ook een heel natuurlijke reactie. De invasie van Koeweit is vergelijkbaar en de reactie daarop van (voornamelijk) het westen was goed.
Deze acties, om de acties van een ander land, te stoppen zijn nou eenmaal niet zonder consequenties. Het zou ook kunnen dat Libië zo meteen instort of dat er een verschrikkelijk persoon aan de macht komt. Is dit een reden voor het in stand houden van wat Gadhaffi nu is?
Ik vind van niet en ik vind dat als er een groep mensen in de naam van een geloof je land aan vallen dat je defensief moet reageren. Elke groep mensen heeft principes te bewaren en ik zou het het best vinden als het Westen niet zich laat naar beneden slepen door deze mensen.
De executie van Osama, mits hij inderdaad al gevangen was en niet uit zelfverdediging is neergeschoten, is dan ook niet iets om trots op te zijn. Het recht moet toch zegevieren, dat is een principe waar wij en al onze bondgenoten achter staan.
Wraak is geen gerechtigheid. Dat is iets voor een tijd die achter ons ligt.
Hoe 'pakt' china 'het' aan dan?quote:Op zaterdag 7 mei 2011 21:46 schreef Cherna het volgende:
[..]
Waarom pakt China het dan anders aan. Denk daar maar eens over na.
He, hou die onzin eens in bnwquote:Op zaterdag 7 mei 2011 21:46 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Disney is wel een belangrijke speler in het verhaal ja.
Wie hebben in de V.S. de media in handen:
Weinig bemoeienis met interne zaken in landen maar puur economisch handelen met desbetreffende landen gaat hun erg goed af. Sterker nog Afrika en het MO en met name Afghanistan doet inmiddels al hele goede zaken met China. Het westen daarin tegen probeert met democratie wat nooit zal werken daar waar warlords(rebellen) aan de macht zijn de zin door te drukken met alle gevolgen.quote:
China is geen wereldmacht, het is een regionale macht. De VS zijn de enige echte wereldmacht. Daar horen ook veel meer middelen bij dan China heeft. China zal de komende decennia haar middelen in eigen land moeten gebruiken om de orde te bewaren.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 21:46 schreef Cherna het volgende:
[..]
Waarom pakt China het dan anders aan. Denk daar maar eens over na.
Ik weet ook wel dat de wereld zo werkt maar dat wil niet zeggen dat ik het met de aanpak eens ben. Het zogenaamd helpen van de mens aldaar en vrijheid bullshit verhaaltje komt me de strot uit, want daar gaat het helemaal niet om. Was dat maar waar. Maar het is puur handelen uit eigenbelang. Waar wil je eindigen met deze strategie. Wil je na Irak, Afghanistan, Libie straks ook Jemen, Syrie en Iran ook aanpakken met deze strategie en democratie dwingen. Ik blijf van menig laat ze dat lekker zelf bepalen en uitzoeken voordat we nog meer idioten zoals Osama creëren.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 14:50 schreef waht het volgende:
[..]
De VS domineert dan ook nog steeds op alle vlakken in de wereld. In feite kunnen ze doen wat ze willen... soms een beetje geholpen door hun eigen media department.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 22:25 schreef waht het volgende:
[..]
China is geen wereldmacht, het is een regionale macht. De VS zijn de enige echte wereldmacht. Daar horen ook veel meer middelen bij dan China heeft. China zal de komende decennia haar middelen in eigen land moeten gebruiken om de orde te bewaren.
Ik heb een andere mening. Het wil niet zeggen dat ik China nu zo ideaal vind. Maar hun buitenlandse politieke aanpak bevalt me wel.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 22:25 schreef waht het volgende:
[..]
China is geen wereldmacht, het is een regionale macht. De VS zijn de enige echte wereldmacht. Daar horen ook veel meer middelen bij dan China heeft. China zal de komende decennia haar middelen in eigen land moeten gebruiken om de orde te bewaren.
Een dagelijkse aflevering Obama's Osama drama in driehonderdvijfenzestig delen.quote:
Hoezo?quote:Op zaterdag 7 mei 2011 22:40 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Die video dat die tv kijkt is zo ontzettend nep gewoon.
Ik ben het ook niet altijd eens met die aanpak hoor. Veel te veel geweld.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 22:25 schreef Cherna het volgende:
[..]
Ik weet ook wel dat de wereld zo werkt maar dat wil niet zeggen dat ik het met de aanpak eens ben. Het zogenaamd helpen van de mens aldaar en vrijheid bullshit verhaaltje komt me de strot uit, want daar gaat het helemaal niet om. Was dat maar waar. Maar het is puur handelen uit eigenbelang. Waar wil je eindigen met deze strategie. Wil je na Irak, Afghanistan, Libie straks ook Jemen, Syrie en Iran ook aanpakken met deze strategie en democratie dwingen. Ik blijf van menig laat ze dat lekker zelf bepalen en uitzoeken voordat we nog meer idioten zoals Osama creëren.
quote:Op zaterdag 7 mei 2011 22:26 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
De VS domineert dan ook nog steeds op alle vlakken in de wereld. In feite kunnen ze doen wat ze willen... soms een beetje geholpen door hun eigen media department.
Wat ik bedoelde: China kan niet anders. Ze hebben de middelen niet om aan de andere kant van de wereld een land binnen te vallen. Als ze die middelen wel hadden zouden ze het zeker proberen. Punt is dat China nooit dergelijke aspiraties heeft gehad. Chinezen gaan overal ter wereld wel aan het werk, maar oorlog voeren in verre oorden is een heel ander verhaal.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 22:31 schreef Cherna het volgende:
[..]
Ik heb een andere mening. Het wil niet zeggen dat ik China nu zo ideaal vind. Maar hun buitenlandse politieke aanpak bevalt me wel.
http://financieel.infonu.(...)-in-de-economie.html
Maakt niet uit, het gewone volk gelooft het verhaaltje dan net zo goed.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 21:19 schreef Dr_g0nz0 het volgende:
Lekker vaag filmpje weer, Osama wordt gefilmd van de zijkant en toevallig op elke televisiezender wat hij aan het kijken is gaat over hem.
Hier ben ik het wel mee eens. Ik heb ook nooit over een complot gesproken.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 22:52 schreef waht het volgende:
[..]
Ik ben het ook niet altijd eens met die aanpak hoor. Veel te veel geweld.
Maar wat ik alleen maar probeer te zeggen: er is geen complot, er zijn alleen kortzichtige politici (en CEO's, als we het bedrijfsleven erbij willen betrekken). En ja, die handelen uit eigenbelang, voor zover ze kunnen.
[..]
[..]
Wat ik bedoelde: China kan niet anders. Ze hebben de middelen niet om aan de andere kant van de wereld een land binnen te vallen. Als ze die middelen wel hadden zouden ze het zeker proberen. Punt is dat China nooit dergelijke aspiraties heeft gehad. Chinezen gaan overal ter wereld wel aan het werk, maar oorlog voeren in verre oorden is een heel ander verhaal.
Ze spelen ook met de intelligentie van het volk... heb ik weleens het idee. Dat is dan weer studiemateriaal voor toekomstige psyops.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 23:03 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Maakt niet uit, het gewone volk gelooft het verhaaltje dan net zo goed.
Klopt. terrorisme zal nooit ophouden te bestaan. Maar Osama was natuurlijk het boegbeeld van Al Qaida. En leiders uitschakelen van dit soort organisaties is natuurlijk een enorme boost voor het zelfvertrouwen van de VS en een enorme klap voor Al Qaida ondanks dat er wel weer een nieuwe leider zal opstaan.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 23:12 schreef feesbeeest het volgende:
Ik begrijp niet dat die Amerikanen zo blij zijn dat Osama dood is!
Hij is dood, terrorisme niet.
Mensen gaan ook juichend de straat op als de Toppers dood gevonden worden, zelfs al als dat niet betekend dat kutmuziek voortaan iets van het verleden is.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 23:12 schreef feesbeeest het volgende:
Maar fans van de toppers zullen hun idolen niet wreken door zichzelf op te blazen.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 23:18 schreef nietzman het volgende:
[..]
Mensen gaan ook juichend de straat op als de Toppers dood gevonden worden, zelfs al als dat niet betekend dat kutmuziek voortaan iets van het verleden is.
Mensen blazen zichzelf voornamelijk pas op als ze tegen een leger vechten waar niet tegen te vechten valtquote:Op zaterdag 7 mei 2011 23:20 schreef feesbeeest het volgende:
[..]
Maar fans van de toppers zullen hun idolen niet wreken door zichzelf op te blazen.
Voor veel Amerikanen was Bin Laden het gezicht van terrorisme. Dus ik gun ze dat pleziertje wel. Binnen afzienbare tijd komen ze erachter dat hij niet de enige was.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 23:12 schreef feesbeeest het volgende:
Heb je post een beetje verbeterd, her en derquote:Op zaterdag 7 mei 2011 23:24 schreef waht het volgende:
[..]
Voor veel Amerikanen was Bin Laden het gecreëerde gezicht van terrorisme. Dus ik gun ze dat pleziertje wel. Binnen afzienbare tijd komen ze erachter dat hij niet de enige wasze weer een nieuw verzinsel de wereld in pompen.
maar ze hebben wel alle info over mede-idiotenquote:Op zaterdag 7 mei 2011 23:24 schreef waht het volgende:
[..]
Voor veel Amerikanen was Bin Laden het gezicht van terrorisme. Dus ik gun ze dat pleziertje wel. Binnen afzienbare tijd komen ze erachter dat hij niet de enige was.
http://www.bbc.co.uk/news/world-us-canada-13325595quote:Osama Bin Laden's Abbottabad house 'was al-Qaeda hub'
BBC Security Correspondent Frank Gardner on the significance of the new material
Continue reading the main story
Bin Laden killed
Pakistan army's battered image
Legality of killing questioned
'Al-Qaeda statement' excerpts
The mastermind behind raid
Al-Qaeda leader Osama Bin Laden was in active control of the terror network from his compound in northern Pakistan, US intelligence services now believe.
Reversing assessments that Bin Laden lived a nomadic existence, the US now says his Abbottabad house was a command and control centre.
Following the raid that killed him, the US has now released five videos of Bin Laden watching TV and giving speeches.
Intelligence experts said he was deeply involved in al-Qaeda decision-making.
"This compound in Abbottabad was an active command and control centre for al-Qaeda's top leader and it's clear [...] that he was not just a strategic thinker for the group," an official who spoke on condition of anonymity told reporters at a Pentagon briefing.
"He was active in operational planning and in driving tactical decisions," the official said.
The five tapes show Bin Laden watching a report about himself on television, and, in several clips, practising video addresses.
One of the videos released was a "complete, yet unreleased" tape he described as "a message to the American people," the intelligence official said.
It was believed to have been produced between early October and the beginning of November 2010.
Officials say that the changing colour of Bin Laden's beard - dyed black in the addresses but grey when filmed watching himself on television - suggests he was someone who "jealously guarded" his image.
The material found at the compound - which is reported to include digitial, audio and video files, as well as printed material, computer equipment, recording devices and hand-written documents - has been described by officials as "the single largest collection of senior terrorist materials ever".
Personal letters between Bin Laden and others are also said to be among the documents recovered.
Continue reading the main story
Analysis
Frank Gardner
BBC security correspondent
Of the five clips released by the Pentagon, and said by them to have been seized from Bin Laden's compound in Abbottabad, only one is truly remarkable. It appears to show an aged and frail Bin Laden squatting on the floor of a very basic room with jerry-rigged electrical wiring, watching television.
There is nothing glamorous about his surroundings, which resemble an urban squat. Yet a senior but unnamed US intelligence official has told journalists in Washington they now believe the compound raided by US Navy Seals last Monday was an al-Qaeda command and control centre.
If they're right then the idea of Bin Laden being too busy evading capture to get involved in operations all this time will turn out to be badly wrong.
But Noman Benotman, who knew Bin Laden personally up til 2000, tells me this is wrong, that Bin Laden was a spiritual leader but in no way a military commander.
CIA Director Leon Panetta said in a statement that the material seized "only further confirms how important it was to go after Bin Laden".
In the first video, Bin Laden is shown wearing a white skullcap and shirt and a golden robe. He speaks to the camera in the style of previous video addresses by the al-Qaeda leader.
The BBC's Jonny Dymond, in Washington, says that these are the first such films to emerge since al-Qaeda released a video address from Bin Laden in 2007.
In another of the videos, Bin Laden is shown watching a programme about himself on Arabic language television.
He is shown sitting on the floor wrapped in what looks like a blanket or a coat, holding a remote control.
In one scene, he watches a programme showing an image of himself superimposed on a picture of the World Trade Center in flames after it was hit by hijacked planes.
There is nothing in the videos to place Bin Laden in the compound where he was killed.
lol, altijd dat ge-onkracht. Ik weet niet hoe het met anderen zit, maar voor mij komen reacites als deze echt niet serieus over hoor..quote:Op zondag 8 mei 2011 09:48 schreef Darklight het volgende:
Waarom zit er geen geluid bij die filmpjes? En hij lijkt er niet eens op
Zal wel fake zijn, zoals eerder gemaakt door de CIA
Former CIA Officials Admit To Faking Bin Laden Video
http://www.infowars.com/f(...)ing-bin-laden-video/
http://nos.nl/artikel/238(...)den-vrijgegeven.htmlquote:Met de vrijgave van de video's wil het Pentagon volgens deskundigen nogmaals aantonen dat Bin Laden afgelopen maandag inderdaad is gedood.
omdat hij alles verfde en zijn kale kop zie je niet, maar kijk eens goed in zijn gezicht??quote:Op zondag 8 mei 2011 10:21 schreef Darklight het volgende:
Hij is ook niet echt ouder geworden in 4jaar tijd
[ afbeelding ]
Ik weet zeker dat de rechter foto het gezicht president Obama is, maar dan met een baard!quote:Op zondag 8 mei 2011 10:24 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
omdat hij alles verfde en zijn kale kop zie je niet, maar kijk eens goed in zijn gezicht??
Het lijkt er op dat iemand de deur naar BNW weer open heeft laten staan.quote:Op zondag 8 mei 2011 10:07 schreef Razor21 het volgende:
Begin gek te worden (vooral die reacties op Telegraaf) van al die mensen die niet geloven dat hij dood is.
En altijd maar dat gebash tegen de Amerikanen. Iedereen roept maar dat ze beelden / foto's willen zien van een dode Osama.
Valt me nu pas op dat ie exact dezelfde kleding aanheeftquote:Op zondag 8 mei 2011 10:21 schreef Darklight het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 8 mei 2011 10:21 schreef Darklight het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 8 mei 2011 10:21 schreef Darklight het volgende:
[ afbeelding ]
Obama verft zijn haar net als wijlen Bin Laden deedquote:
Denk dat ie slechts een soort kleding koopt of laat makenquote:Op zondag 8 mei 2011 10:54 schreef Miezziej het volgende:
[..]
Valt me nu pas op dat ie exact dezelfde kleding aanheeft
Het is m.i. gewoon vraag en aanbod. Men wil van CIA-medewerkers horen dat hun vermoedens terecht blijken. Aangezien een huidige CIA-medewerker niets mag vertellen doen ze het met de ex-CIA-medewerkers die zich aanbieden. En wat maakt het voor hen ook uit? Niemand kan hun verhalen controleren.quote:Op zondag 8 mei 2011 09:59 schreef vanhal het volgende:
[..]
lol, altijd dat ge-onkracht. Ik weet niet hoe het met anderen zit, maar voor mij komen reacites als deze echt niet serieus over hoor..
quote:megneverlands Meg
The Fox News ticker is saying Osama bin Laden is dead. No breaking news & no other channels reporting. How odd.
28 Apr
misschien is het gefilmd door een kind?quote:Op zaterdag 7 mei 2011 21:09 schreef larry_flynt het volgende:
Ik vind de video wel vreemd...
Als je iemand filmt ga je toch niet de hele tijd heen en weer met de camera en laat je de camera toch ook niet opeens een stuk omhoog gaan (zoals halverwege het filmpje)...
Heb hem laatst nog maar eens bekeken, The Fog of War. Moet iedereen kijken inderdaad.quote:Op zondag 8 mei 2011 14:02 schreef Chooselife het volgende:
De beste lessen heb ik gehad van Robert McNamara -voormalig minister van defensie-. Die op zijn ouwe dag even de rol van de VS bij de Vietnam-oorlog fileert. Omdat hij hoogbejaard is, en kennelijk tegen gewetensbezwaar aanliep. Het land leeft van leugens.
Flikker op man, elk filmpje of beeldmateriaal wordt toch meteen weer in twijfel getrokkenquote:Op zondag 8 mei 2011 14:02 schreef Chooselife het volgende:
Ik vind die video's van Bin Laden zéér gevoelig voor bewerking, montage en trucage.
Waarom nou niet gewoon onomstotelijk bewijs. Ik heb er een heel naar gevoel over. Mijn gevoel zegt dat het van A tot Z verzonnen is.
aw my gaaaaawwwdquote:Op zondag 8 mei 2011 13:13 schreef erikdewaal het volgende:
CNN Breaking News! (may/8/11) - The Bin Laden Video - Now Let's See the Pictures!!
hij heeft het volgens mij uberhaupt niet over leugens of de rol van de VS fileren?quote:Op zondag 8 mei 2011 14:24 schreef waht het volgende:
[..]
Heb hem laatst nog maar eens bekeken, The Fog of War. Moet iedereen kijken inderdaad.
Maar die docu toont voornamelijk aan dat politici kortzichtig zijn, niet dat ze kwade bedoelingen hebben.
Dan heb je niet gekeken/gelezen. Wat te denken van de keiharde zin: "..It never happened..."?quote:Op zondag 8 mei 2011 14:52 schreef sp3c het volgende:
[..]
hij heeft het volgens mij uberhaupt niet over leugens of de rol van de VS fileren?
tijdje geleden alweer maar volgens mij was de USS Maddox al eerder aangevallen in de golf van Tonkin (wat voor mcNamarra ook vast staat) alleen waren de torpedo aanvallen achteraf gezien te vaag voor een militaire reactie
maja hindsight is 20/20
ja toen de docu werd opgenomen wist iedereen hetquote:Op zondag 8 mei 2011 14:55 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Dan heb je niet gekeken/gelezen. Wat te denken van de keiharde zin: "..It never happened..."?
McNamara wist dus, dat het nooit had plaatsgevonden.
Daar draait het toch om? Waarom probeer je er iets anders van te smeden? Het draait juist om die ene zin. Dat is de keiharde "coming out". Het maakt alle nuances overbodig.quote:Op zondag 8 mei 2011 15:03 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja toen de docu werd opgenomen wist iedereen het
maar je kunt ook de hele docu kijken en niet alleen dat ene zinnetje meenemen wat je wel bevalt
jij probeert er iets anders van te smedenquote:Op zondag 8 mei 2011 15:11 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Daar draait het toch om? Waarom probeer je er iets anders van te smeden? Het draait juist om die ene zin. Dat is de keiharde "coming out". Het maakt alle nuances overbodig.
Er bestaan geen verzachtende omstandigheden voor naties die op basis van een bewust leugen een oorlog starten. Dat zou eenvoudige menselijke beschaafdheid je kunnen vertellen.
Je redeneert vanuit je onderbuik. Kennelijk heb je ooit besloten om vanuit een glas-half-leeg theorie alles in het voordeel van één partij te beschouwen.quote:Op zondag 8 mei 2011 15:19 schreef sp3c het volgende:
[..]
jij probeert er iets anders van te smeden
dat het een bewuste leugen was heb ik mcnamara iig nooit horen zeggen
bovendien gaat dit enkel om het tweede incident, het eerste incident is geen twijfel over
Achteraf is alles zo makkelijk hè. Waarom heet de docu 'the fog of war' denk je? Omdat die lui NIETS zeker konden weten. Dus hebben ze het zekere voor het onzekere genomen. McNamara wist destijds niet zeker wat wel of niet gebeurd was.quote:Op zondag 8 mei 2011 14:55 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Dan heb je niet gekeken/gelezen. Wat te denken van de keiharde zin: "..It never happened..."?
McNamara wist dus, dat het nooit had plaatsgevonden.
quote:Op zondag 8 mei 2011 15:37 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Je redeneert vanuit je onderbuik. Kennelijk heb je ooit besloten om vanuit een glas-half-leeg theorie alles in het voordeel van één partij te beschouwen.
Dit. Als foto's van Abu Ghraib tot rellen, aanslagen en meer haat leidt; dan kan ik me de terughoudendheid om foto's van een dood lichaam van Bin Laden openbaar te maken goed voorstellen. Laat staan bewegende beelden daarvan.quote:Op zondag 8 mei 2011 15:59 schreef vanhal het volgende:
Als je kijkt naar de reacties op de 5 videos, moet je voorstellen wat de reacties op dat beeldmateriaal van een dode bin laden zouden zijn. Wat de vs ook vrijgeven, het zal nooit goed zijn...
"Thousands participated in a funeral ceremony for assassinated al-Qaeda leader Osama bin Laden in Istanbul on Friday, following Muslim burial rites but not including an actual burial."quote:Op zondag 8 mei 2011 19:57 schreef C_N het volgende:
1000"den ,waren ter plaatsen voor de begravenis van Osamah binladen , in Turkije.
http://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-4066313,00.html
acht ja ,we weten nu waar hij begraven is .![]()
huh meen je dat nou.quote:Op zondag 8 mei 2011 19:59 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
"Thousands participated in a funeral ceremony for assassinated al-Qaeda leader Osama bin Laden in Istanbul on Friday, following Muslim burial rites but not including an actual burial."
Nee.quote:
Nee hoor, twijffels zijn niet meer nodig:quote:Op zondag 8 mei 2011 14:24 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Flikker op man, elk filmpje of beeldmateriaal wordt toch meteen weer in twijfel getrokken
quote:Op zondag 8 mei 2011 21:15 schreef zoefbust het volgende:
Hitler finds out that Osama bin Laden is dead
Leuke contacten heb jijquote:Op zondag 8 mei 2011 21:03 schreef C_N het volgende:
ontploffing gehoord in het dorp waar binladen is omgebracht .
ik zal kijken of ik meer te weten kan komen
op telefax
A loud explosion has been heard in the town where Osama bin Laden was killed in Pakistan.
There has been speculation that authorities may demolish the house in Abbottabad to try and stop the intense media attention in the town.
Vind dit leuker...quote:Op zondag 8 mei 2011 21:15 schreef zoefbust het volgende:
Zo klopt 't beter.quote:
Dit is dus precies hoe ik er over denk.quote:Op zondag 8 mei 2011 14:02 schreef Chooselife het volgende:
Ik vind die video's van Bin Laden zéér gevoelig voor bewerking, montage en trucage.
Waarom nou niet gewoon onomstotelijk bewijs. Ik heb er een heel naar gevoel over. Mijn gevoel zegt dat het van A tot Z verzonnen is. Puur omdat de VS een zeer kwalijke reputatie hebben op het gebied van geloofwaardigheid. Elke oorlog is tot nu toe gebaseerd geweest op leugens. Het ligt als zodanig gewoon in de lijn-der-verwachtingen dat ook dit verzonnen is. Met een hoger doel.
Feitelijk is het dus dubbel. En ik heb er een een naar gevoel over, én het is prima te onderbouwen dmv feiten uit het verleden, dat ze tot nu toe altijd liegen over oorlogs-gerelateerde-zaken.
Mensen die dit voor waarheid aannemen vind ik tamelijk naïef. Die weten niets van het leugenachtige verleden van de VS. De beste lessen heb ik gehad van Robert McNamara -voormalig minister van defensie-. Die op zijn ouwe dag even de rol van de VS bij de Vietnam-oorlog fileert. Omdat hij hoogbejaard is, en kennelijk tegen gewetensbezwaar aanliep. Het land leeft van leugens.
Nu ben ik alleen bang dat de aankondiging van "Al-Qaida wil wraak nemen, mogelijk in Europa", verzilverd gaat worden. Vooral om nieuwe verdeeldheid en angst te zaaien, om de boel weer achter de VS te kunnen scharen en de VS opnieuw te kunnen "marketen" als bevrijder en voorvechter van vrijheid. Een opbouwmissie (Marshallhulp-formule) in het "kapitaalkrachtige" Europa zou de VS ook economisch weer uit de stront kunnen trekken. En ze kunnen zich weer 60 jaar verzekeren van schoothond-politiek.
Ik vrees dat we aan de vooravond van iets staan, waarbij 9/11 totaal verbleekt. Als je het verloop van de laatste twee eeuwen erop naslaat in een kroniek, dan zijn we er simpwelweg ook weer aan toe.
quote:Op zondag 8 mei 2011 21:15 schreef zoefbust het volgende:
Kletspraat.quote:Op zondag 8 mei 2011 14:02 schreef Chooselife het volgende:Ik vrees dat we aan de vooravond van iets staan, waarbij 9/11 totaal verbleekt. Als je het verloop van de laatste twee eeuwen erop naslaat in een kroniek, dan zijn we er simpwelweg ook weer aan toe.
omdat dit soort poppenkast in geen enkele rechtszaal stand houdt misschien? terwijl europa wel bij evt 'wraakacties' betrokken is?quote:Op zondag 8 mei 2011 14:24 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Flikker op man, elk filmpje of beeldmateriaal wordt toch meteen weer in twijfel getrokken
Heb ik iets gemist?quote:Op maandag 9 mei 2011 10:39 schreef meth77 het volgende:
[..]
topactie van de USA, dit geeft de superioriteit aan van de USA, ze hebben overal oren en ogen, geweldig die satellietbeelden, waar je Osama zag lopen
Je kan zelf ook aardig zwetsen, wat een debiele opmerking. Typisch voor een zionistenslaaf.quote:Op maandag 9 mei 2011 10:39 schreef meth77 het volgende:
[..]
Kletspraat.
Dit krijgen ze geen tweede keer voor elkaar
die palestijnen kunnen niets als in de lucht schieten en hun vrouwen slaan
topactie van de USA, dit geeft de superioriteit aan van de USA, ze hebben overal oren en ogen, geweldig die satellietbeelden, waar je Osama zag lopen
ook die onbemande Drones op 2 Km hoogte zijn super
Ze hadden hem kunnen vernietigen zonder zelf aanwezig te zijn op dat continent , dit is de start van de oorlogen zonder mensen
[ afbeelding ]
Stel je voor zo een drone die aan de andre kant van de wereld een 10 tal spyfly's loslaat die de slachtoffers afluisteren
http://www.gods-inc.de/ma(...)icles/drone-uav.html
Spy Fly
[ afbeelding ]
Maar ook onbemande gevechtsvliegtuigen die zelfstandig in combat kunnen gaan en niet kunne neerstorten of dat de vlieger het bewustzijn verliest door de druk
nee jij trek volle zalen .quote:Op maandag 9 mei 2011 12:30 schreef HyperViper het volgende:
[..]
Je kan zelf ook aardig zwetsen, wat een debiele opmerking. Typisch voor een zionistenslaaf.
wel mooie techniek, ik ben gek op techniek, er is nog zoveel meer mogelijk, vooral de combinatie van GPS, onbemande apparaten en laser techniekquote:Op maandag 9 mei 2011 12:30 schreef HyperViper het volgende:
[..]
Je kan zelf ook aardig zwetsen, wat een debiele opmerking. Typisch voor een zionistenslaaf.
Oh tjee, nee dat durf ik niet aan hoor, ik pas.quote:Op maandag 9 mei 2011 13:23 schreef Manono het volgende:
Voor wie zich niet bedreigd voelt door een afwijkende (minder geruststellende) visie loont het de moeite om zijn beredenering te horen hier deel 1/3
quote:Op maandag 9 mei 2011 13:32 schreef speknek het volgende:
[..]
Oh tjee, nee dat durf ik niet aan hoor, ik pas.
Als ze zich bedreigd voelen door een stel Arabische boeren valt het met die superioriteit ook wel mee.quote:Op maandag 9 mei 2011 10:39 schreef meth77 het volgende:
Eerste deel gekeken. En echt. Kom de fuck op.quote:Op maandag 9 mei 2011 13:23 schreef Manono het volgende:
Gerald Celente is een trendwatcher die sinds 95 de belangrijkste politiek economische trends heeft voorspeld- was oa te gast bij Oprah, The Today Show, Good Morning America, CBS Morning News, The Glenn Beck Show, NBC Nightly News, The Alex Jones Show, Russia Today..
Voor wie zich niet bedreigd voelt door een afwijkende (minder geruststellende) visie loont het de moeite om zijn beredenering te horen hier deel 1/3
Techniek is ok inderdaad.quote:Op maandag 9 mei 2011 13:07 schreef meth77 het volgende:
[..]
wel mooie techniek, ik ben gek op techniek, er is nog zoveel meer mogelijk, vooral de combinatie van GPS, onbemande apparaten en laser techniek
Wat? Te echt voor je?quote:Op maandag 9 mei 2011 14:07 schreef nikk het volgende:
[..]
Eerste deel gekeken. En echt. Kom de fuck op.
Sowieso Gerald Celentequote:Op maandag 9 mei 2011 14:07 schreef nikk het volgende:
[..]
Eerste deel gekeken. En echt. Kom de fuck op.
Ik snap amper wat hij bedoelt maar als hij bedoelt dat consumerisme in 2010 plaats maakt voor survavilisme dan heeft hij het toch heel goed fout.quote:In 2010, survivalism will go mainstream. Unemployed or fearing it, foreclosed or nearing it, pensions lost and savings gone, all sorts of folk who once believed in the system have lost their faith. Motivated not by worst-case scenario fears but by do-or-die necessity, the new non-believers, unwilling to go under or live on the streets, will devise ingenious stratagems to beat the system, get off the grid (as much as possible), and stay under the radar.
Echt? Zoek die guy maar op en kijk kritisch naar wat hij zegt. Alles wat hij zegt over de economische crisis zei hij in november '08.quote:
Ik heb hem al veel vaker horen praten en persoonlijk vind ik zijn mening altijd zeer waardevol. Hij legt zijn vinger vrijwel altijd op de zere plek.quote:Op maandag 9 mei 2011 14:13 schreef Ulpianus het volgende:
[..]
Sowieso Gerald Celente![]()
Krijgt ontzettend veel media aandacht als je kijkt naar zijn kunnen.
[..]
Ik snap amper wat hij bedoelt maar als hij bedoelt dat consumerisme in 2010 plaats maakt voor survavilisme dan heeft hij het toch heel goed fout.
[..]
Echt? Zoek die guy maar op en kijk kritisch naar wat hij zegt.
Meh, ik ken hem inderdaad al iets langer maar ook al is hij geen gek, ik vind zijn voorspellingen iets te anti-amerikaans ipv objectief.quote:Op maandag 9 mei 2011 14:21 schreef HyperViper het volgende:
[..]
Ik heb hem al veel vaker horen praten en persoonlijk vind ik zijn mening altijd zeer waardevol. Hij legt zijn vinger vrijwel altijd op de zere plek.
Ik vraag me ernstig af wat de intellectuele capaciteiten zijn van de mensen die op sites als infowars komen. Ik begrijp dat mensen dergelijke verhalen interessant vinden, daarom zijn series als Prison Break en Lost ook populair geweest, maar het verbaast me hoeveel mensen fantasie en realiteit niet uit elkaar weten te houden.quote:
Je moet Celente niet verwarren met conspiracy theorists. Celente is IMO een hack maar geen gek.quote:Op maandag 9 mei 2011 14:33 schreef nikk het volgende:
[..]
Ik vraag me ernstig af wat de intellectuele capaciteiten zijn van de mensen die op sites als infowars komen. Ik begrijp dat mensen dergelijke verhalen interessant vinden, daarom zijn series als Prison Break en Lost ook populair geweest, maar het verbaast me hoeveel mensen fantasie en realiteit niet uit elkaar weten te houden.
Ik heb nog ergens een lijstje met zijn belachelijke, allemaal niet uitgekomen, voorspelling in BNW zwerven ergens.quote:Op maandag 9 mei 2011 14:21 schreef HyperViper het volgende:
[..]
Ik heb hem al veel vaker horen praten en persoonlijk vind ik zijn mening altijd zeer waardevol. Hij legt zijn vinger vrijwel altijd op de zere plek.
Na het zien van dat filmpje zou ik daar niet zeker van zijn.quote:Op maandag 9 mei 2011 14:35 schreef Ulpianus het volgende:
[..]
Je moet Celente niet verwarren met conspiracy theorists. Celente is IMO een hack maar geen gek.
quote:Op maandag 10 augustus 2009 15:14 schreef oompaloompa het volgende:
Gerald Celente is een charlatan. Als ik elke dag voorspel dat er een beurscrash plaats zal vinden heb ik ook ooit gelijk. Als je zijn voorspellingen er bij pakt blijkt dat hij toch meestal erg fout heeft gezeten. Bijvoorbeeld uit 1997:
Somewhere around the year 2000, the revelation--and revolution--will come. The lawn! Lawns are everywhere: millions of costly, intensively cared for suburban lawns have been doing nothing but growing grass. But a lawn that's turned into a vegetable patch can produce fresh food.
Kon gisteren mijn auto al nergens kwijt omdat al die voortuinen al 9 jaar vol wortels staan
the USA loses the Iraq war", in 2003
![]()
Other predictions for 2009 and beyond include a possible revolutionary advance in renewable energy technologies, miracle cures from stem cell research, a shift toward holistic healing practices, and a crash of the overpriced college-industrial complex
Dus medische vooruitgang en een terugkeer naar holistische genezing, een van de twee moet wel goed zijn!
Maar het allermooiste is wel zijn voorspelling uit 1990 dat we binnenkort een wereldwijde epidemie van de builenpest zouden krijgen.
In andere woorden, als je altijd kop zegt, ben je gemiddeld 50% van de worpen een hele goede voorspeller.
Tenzij.......quote:Op maandag 9 mei 2011 14:42 schreef oompaloompa het volgende:
In andere woorden, als je altijd kop zegt, ben je gemiddeld 50% van de worpen een hele goede voorspeller.
Dat komt omdat mensen last hebben van de availability heuristic.quote:Op maandag 9 mei 2011 14:49 schreef Manono het volgende:
heb zelf niet de kennis om a-z te kunnen beoordelen wat hij zegt maar wanneer hij welke al dan niet kloppende voorspelling deed maakt weinig uit imo
sommigen zullen hem idd zien als een conspiracy thinker - hij lijkt mij meer een down to earth amerikaan uit de bronx met een kritische visie
vind het overall een intelligent beredenerende man en hij wordt blijkbaar serieus genomen door de media die hij bekritiseert, dus het is allicht de moeite om te horen wat hij zegt
Nee, sorry. Dom.quote:
availability heuristic, die moet ik onthoudenquote:Op maandag 9 mei 2011 14:55 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Dat komt omdat mensen last hebben van de availability heuristic.
Dat is ook de reden waarom mensen denken dat je eerder met een vliegtuig neerstort dan een auto-ongeluk krijgt, de vliegtuigen komen in het nieuws.
Dat is de reden dat mensen in mediums geloven, Char ratelt 10 letters op, maar die ene keer dat het een juiste letter is, is wat de mensen onthouden.
Mensen denken dat Marokkanen crimineler zijn dan Antillianen omdat Marokkanen vaker in het nieuws komen.
etcetc.
Als je Celentes uitspraken opzoekt, vind je dat 99% niet uitgekomen is en 1% wel, wat betekent dat?
mooie term, availability heuristiscquote:Op maandag 9 mei 2011 14:55 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Dat is ook de reden waarom mensen denken dat je eerder met een vliegtuig neerstort dan een auto-ongeluk krijgt, de vliegtuigen komen in het nieuws.
Dat is de reden dat mensen in mediums geloven, Char ratelt 10 letters op, maar die ene keer dat het een juiste letter is, is wat de mensen onthouden.
Mensen denken dat Marokkanen crimineler zijn dan Antillianen omdat Marokkanen vaker in het nieuws komen.
etcetc.
Als je Celentes uitspraken opzoekt, vind je dat 99% niet uitgekomen is en 1% wel, wat betekent dat?
Want het is altijd kop of munt in de realiteit? Het zou interessanter zijn als je er ook bij had gezet wat hij wel goed voorspeld heeft.quote:In andere woorden, als je altijd kop zegt, ben je gemiddeld 50% van de worpen een hele goede voorspeller.
Welke mensen? Retarderende primaten? Ik ken ze niet.quote:Op maandag 9 mei 2011 14:55 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Mensen onthouden haar omdat ze goed koud kan lezen en zo mensen manipuleert. Als ze eerst 10 letters op moest noemen was niemand onder de indruk.quote:Dat is de reden dat mensen in mediums geloven, Char ratelt 10 letters op, maar die ene keer dat het een juiste letter is, is wat de mensen onthouden.
Dat kunnen we niet opmaken uit jouw lijstje met uitspraken.quote:Als je Celentes uitspraken opzoekt, vind je dat 99% niet uitgekomen is en 1% wel, wat betekent dat?
Zelfs de uitvaartdienst die de Taliban vandaag organiseert is natuurlijk door Barack Obama georganiseerd. Allemaal opplakbaarden daar. Je kunt het zo zien.quote:Op maandag 9 mei 2011 15:47 schreef maartena het volgende:
De alu-hoedjes brigade is nog steeds niet tevreden zie ik..... dit is nep, dat is gefotoshopped, etc.... en alsof zij de forensische experts zijn analyseren ze de boel wel even met hulp van sites die echt nergens op slaan.....
....en wat de wereldwijde media aangeeft, Amerikaans, Europees, en elders, dat wordt met een korreltje zout over de schouder gesmeten. DAT kan natuurlijk nooit kloppen!
Kom op zeg.....
Waarom wil je toch zo graag gerustgesteld worden en ben je meteen van de aluhoedjesbigade als je wacht op enig bewijs wat in een normale rechtszaak stand zou houden?quote:Op maandag 9 mei 2011 15:47 schreef maartena het volgende:
De alu-hoedjes brigade is nog steeds niet tevreden zie ik..... dit is nep, dat is gefotoshopped, etc.... en alsof zij de forensische experts zijn analyseren ze de boel wel even met hulp van sites die echt nergens op slaan.....
....en wat de wereldwijde media aangeeft, Amerikaans, Europees, en elders, dat wordt met een korreltje zout over de schouder gesmeten. DAT kan natuurlijk nooit kloppen!
Kom op zeg.....
Down to earth en intelligent beredenerend? Kom de fuck op.quote:Op maandag 9 mei 2011 14:49 schreef Manono het volgende:
heb zelf niet de kennis om a-z te kunnen beoordelen wat hij zegt maar wanneer hij welke al dan niet kloppende voorspelling deed maakt weinig uit imo
sommigen zullen hem idd zien als een conspiracy thinker - hij lijkt mij meer een down to earth amerikaan uit de bronx met een kritische visie
vind het overall een intelligent beredenerende man en hij wordt blijkbaar serieus genomen door de media die hij bekritiseert, dus het is allicht de moeite om te horen wat hij zegt
Kom maar op met die absolute waarheid, Orakel.quote:Op maandag 9 mei 2011 14:33 schreef nikk het volgende:
[..]
Ik vraag me ernstig af wat de intellectuele capaciteiten zijn van de mensen die op sites als infowars komen. Ik begrijp dat mensen dergelijke verhalen interessant vinden, daarom zijn series als Prison Break en Lost ook populair geweest, maar het verbaast me hoeveel mensen fantasie en realiteit niet uit elkaar weten te houden.
Goede argumenten.quote:Op maandag 9 mei 2011 15:58 schreef nikk het volgende:
[..]
Down to earth en intelligent beredenerend? Kom de fuck op.
Je weet wat down to earth betekent? En stellen dat Bin Laden gepakt is omdat Obama slecht in de peilingen staat vanwege de hoge olie- en goudprijzen kan je een redenering noemen, ik zou het alleen geen intelligente noemen.quote:Op maandag 9 mei 2011 16:00 schreef HyperViper het volgende:
[..]
Kom maar op met die absolute waarheid, Orakel.
[..]
Goede argumenten.
Zoals jij het zegt niet, maar zo zei hij dat ook nietquote:Op maandag 9 mei 2011 16:03 schreef nikk het volgende:
[..]
Je weet wat down to earth betekent? En stellen dat Bin Laden gepakt is omdat Obama slecht in de peilingen staat vanwege de hoge olie- en goudprijzen kan je een redenering noemen, ik zou het alleen geen intelligente noemen.
Omdat de Amerikaanse overheid bekend staat om het vertellen van de waarheid?quote:Op maandag 9 mei 2011 16:03 schreef nikk het volgende:
[..]
Je weet wat down to earth betekent? En stellen dat Bin Laden gepakt is omdat Obama slecht in de peilingen staat vanwege de hoge olie- en goudprijzen kan je een redenering noemen, ik zou het alleen geen intelligente noemen.
Je doet het nu weer, dat vermogen valt dus wel mee.quote:Overigens beweer ik niet de absolute waarheid in pacht te hebben. Ik heb echter wel het vermogen fantasie en realiteit van elkaar te onderscheiden.
En uitgaande van jouw zelfbenoemde onderscheidingsvermogen, vind jij de white house campagne rond de dood van OBL aannemelijk?quote:Op maandag 9 mei 2011 16:03 schreef nikk het volgende:
Overigens beweer ik niet de absolute waarheid in pacht te hebben. Ik heb echter wel het vermogen fantasie en realiteit van elkaar te onderscheiden.
Grappig dat je het over retarderende (een woord dat ironisch genoeg helemaal niet bestaat in het Nederlands) mensen hebt terwijl je er zelf net zo hard last van hebt en niet in staat bent zelf Celentes lijstje zelf te google-en.quote:Op maandag 9 mei 2011 15:34 schreef HyperViper het volgende:
[..]
Want het is altijd kop of munt in de realiteit? Het zou interessanter zijn als je er ook bij had gezet wat hij wel goed voorspeld heeft.
[..]
Welke mensen? Retarderende primaten? Ik ken ze niet.
[..]
Mensen onthouden haar omdat ze goed koud kan lezen en zo mensen manipuleert. Als ze eerst 10 letters op moest noemen was niemand onder de indruk.
[..]
Dat kunnen we niet opmaken uit jouw lijstje met uitspraken.
Waarom post je uberhaubt een link naar een video van die knakker? Wat heeft het te maken met dit onderwerp?quote:Op maandag 9 mei 2011 16:23 schreef Manono het volgende:
een trendwatcher is niet noodzakeljk iemand die feiten voorspelt, hij geeft oa een beeld van de richting van trends en ontwikkelingen
en zo underground conspiracy is Celentes niet, gezien de lijst van main stream programma's en zenders waarbij hj te gast was - moet toch een geruststelling zijn
Je geeft dus graag de halve waarheid? Heel goed knul, maak dan geen post. Je mist blijkbaar het hele punt met je arrogante rotsmoel.quote:Op maandag 9 mei 2011 16:16 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Grappig dat je het over retarderende (een woord dat ironisch genoeg helemaal niet bestaat in het Nederlands) mensen hebt terwijl je er zelf net zo hard last van hebt en niet in staat bent zelf Celentes lijstje zelf te google-en.
Grappig dat iemand die alleen maar op de man speelt, te dom is om een post fatsoenlijk te lezen en geen argumenten heeft dat zegt.quote:Hoe je je eigen gepretendeerde superioriteit 3 keer om zeep kunt halen in zo weinig woorden is bijna een medaille waard.
Hoe zegt hij het dan? Van minuut 2 tot 4 is hij daar toch vrij duidelijk in hoor.quote:Op maandag 9 mei 2011 16:10 schreef Manono het volgende:
[..]
Zoals jij het zegt niet, maar zo zei hij dat ook niet
reactie op voorgaande users die speculeerden over what nextquote:Op maandag 9 mei 2011 16:24 schreef vanhal het volgende:
[..]
Waarom post je uberhaubt een link naar een video van die knakker? Wat heeft het te maken met dit onderwerp?
Het heet hier nieuws & achtergronden, ze doet niets verkeerd. Zit niet te zeiken.quote:Op maandag 9 mei 2011 16:29 schreef vanhal het volgende:
Dus dan post je een filmpje met iemand die daarover speculeert?
We hebben BNW voor dat zulk filmpjes.quote:Op maandag 9 mei 2011 16:30 schreef HyperViper het volgende:
Het heet hier nieuws & achtergronden, ze doet niets verkeerd. Zit niet te zeiken.
Dan ga je huilen in de FB, niet hier. Je kan je dus blijkbaar zelf ook niet aan de regels houden.quote:
Nou heeft hij wel voorspeld dat er meer 14-jarigen hun zelf-vertrouwen op proberen te krikken door stoer te doen op het internet, dus misschien heeft hij wel gelijk...quote:Op maandag 9 mei 2011 16:27 schreef HyperViper het volgende:
[..]
Je geeft dus graag de halve waarheid? Heel goed knul, maak dan geen post. Je mist blijkbaar het hele punt met je arrogante rotsmoel.
[..]
Grappig dat iemand die alleen maar op de man speelt, te dom is om een post fatsoenlijk te lezen en geen argumenten heeft dat zegt.
quote:Op zondag 8 mei 2011 21:02 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Nee hoor, twijffels zijn niet meer nodig:
Osama Bin Photoshop Laden
versies 2001, 2007 en 2011 zijn identiek.
http://www.prisonplanet.c(...)are-new-footage.html
Welterusten iedereen.
Kritisch zijn over de machthebbers, wie deze ook heeft, is een prima eigenschap. Er is alleen een verschil tussen een militaire actie geloven (op basis van verklaringen, beelden, foto's, historie, etc, etc, etc) en verhalen op infowars die je zelfs in filmscenario's niet ziet (op basis van ehm... speculatie en fantasie).quote:Op maandag 9 mei 2011 16:11 schreef HyperViper het volgende:
Edit foutje opnieuw proberen:
[..]
Omdat de Amerikaanse overheid bekend staat om het vertellen van de waarheid?
Laat ik het zo met je afspreken. Als het allemaal ooit uit komt sta ik voor gek okee? Voorlopig ben jij het.quote:Je doet het nu weer, dat vermogen valt dus wel mee.
Pff moet het..quote:Op maandag 9 mei 2011 16:27 schreef nikk het volgende:
[..]
Hoe zegt hij het dan? Van minuut 2 tot 4 is hij daar toch vrij duidelijk in hoor.
oh well. In deze hele reeks zijn de meest bizarre filmpjes en photos(hops) voorbijgekomen - waaronder die van het witte huis zelf - ga ff iemand anders bezighouden aubquote:
Met alle respect, dergelijke zaken horen toch echt thuis in BNW.quote:Op maandag 9 mei 2011 17:10 schreef Manono het volgende:
[..]
Pff moet het..
Okay, een poging, De tendentieuze vraag wat voor manipulatieve bedoelingen Obama (als in het witte huis) kan hebben met het OBL circus, kwam van de interviewer.
Vanaf 1:23 gaat Celentes terug in de tijd, naar april 27th, constateert dat nog tijdens de press conf van Feds Bernie Bernanke, goldprices went up 20 dollars an ounce, Obama down in the poles.(..) Since OBL death, this has all changed. Tot zover geeft hij geen meningen, maar constateert hij feiten. Die ik trouwens niet allemaal heb gedubbelcheckt.
Op 2:15 vervolgt hij met: 'A comedy as this is' (het OBL circus, waar hij in mijn ogen gelijk in heeft) 'they still been very succesful in turning the tide' Vervolgens heeft hij het over het bewust herinstalleren van angst (waar ik het niet mee eens ben, ik denk dat Obama het OBL af wil sluiten om middelen vrij te maken) en over 'the installation van 'fear and hysteria' zoals dat onder Bush begon met 'the war on terror', waardoor Bush meer goodwill (en animo voor oorlogen) kreeg dan hij verdiende.
Vervolgens chargeert hij dat Obama 'outhypocryths' Bush door 15 onschuldige mensen neer te schieten in Pakistan, terwijl dat in een Europees land oorlog zou betekenen. Hier heeft hij imo een belangrijk punt, want blijkbaar zijn er mensen neergeschoten die worden gezien als casualties of war (want: geen proces OF hard evidence nodig!), so ' apperently they have been succesful in setting the stage for terror' (nl, je kan iedereen - zelfs onbewapend, indien under suspicion- zonder proces of hard evidence neerschieten zolang het onder de noemer 'war on terror' valt)
Dat is tenminste wat ik hoor, in de 2 minuten die jij noemt
Right. En trollen hoort thuis in Onzinquote:Op maandag 9 mei 2011 17:48 schreef nikk het volgende:
Met alle respect, dergelijke zaken horen toch echt thuis in BNW.
Waarom heb je dat echt nodig om te geloven dat ie dood is?quote:Op maandag 9 mei 2011 15:53 schreef Manono het volgende:
Waarom wil je toch zo graag gerustgesteld worden en ben je meteen van de aluhoedjesbigade als je wacht op enig bewijs wat in een normale rechtszaak stand zou houden?
Kijk in dat vrijgegeven filmpje van die oude man met de grijze baard en de TV; na 50 seconden, draait hij zijn hoofd even naar links, voldoende om zijn gehele linkeroor te zien.quote:
quote:Op maandag 9 mei 2011 18:26 schreef maartena het volgende:
[..]
Waarom heb je dat echt nodig om te geloven dat ie dood is?
Dit is een NWS topic, niet een BNW topic.
Lol in BNW is het JUIST dat zaken met gebrek aan solide bewijs geponeerd worden als feit. Dat is het hele eieren eten bij conspiracy theorists. Maakt dat van jou niet een aluhoedje dan?quote:Op maandag 9 mei 2011 18:26 schreef maartena het volgende:
[..]
quote:Op maandag 9 mei 2011 17:59 schreef Manono het volgende:
[..]
Right. En trollen hoort thuis in Onzin
Als je niet inhoudelijker wordt dan 'kom de fuck op' ben ik ff naar de gym
Of twee verschillende orenquote:Op maandag 9 mei 2011 18:41 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Kijk in dat vrijgegeven filmpje van die oude man met de grijze baard en de TV; na 50 seconden, draait hij zijn hoofd even naar links, voldoende om zijn gehele linkeroor te zien.
Vergelijk dat oor met het rechteroor van OBL op deze foto (OBL met een wapen tegen de groen-gele achtergrond).
http://blog.reflexfm.nl/2(...)sama-bin-laden-dood/
Dus: 2 verschillende personen.
Waarom zou ik dat nodig hebben? Ik geloof allang dat hij dood is. Maar in NWS deden we toch niet aan aanname van feiten op basis van geloof?quote:Op maandag 9 mei 2011 18:26 schreef maartena het volgende:
[..]
En volgens mij heb jij te lang in de zon gezeten met een hersenprobleem.quote:Op maandag 9 mei 2011 19:32 schreef nikk het volgende:
[..]
Pas op dat je niet achtervolgt wordt. Ik denk dat je nu de waarheid kent op de hitlist van de AIVD staat.
maar als al-queda en de taliban nu toegeven dat ie dood is, hoe kan jij dan het tegendeel beweren>??quote:Op maandag 9 mei 2011 18:41 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Kijk in dat vrijgegeven filmpje van die oude man met de grijze baard en de TV; na 50 seconden, draait hij zijn hoofd even naar links, voldoende om zijn gehele linkeroor te zien.
Vergelijk dat oor met het rechteroor van OBL op deze foto (OBL met een wapen tegen de groen-gele achtergrond).
http://blog.reflexfm.nl/2(...)sama-bin-laden-dood/
Dus: 2 verschillende personen.
Dit. Heb hierdoor de neiging om alleen te trollen in dit topic door het hoge BNW gehalte.quote:Op maandag 9 mei 2011 19:59 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Enig actief modden om de BNW-posts binnen de perken te houden zou geen kwaad kunnen....
Dit gaat Amerika Iran niet in dank afnemen. Ik vertrouw meer op Iran dan Amerika in deze.quote:Op maandag 9 mei 2011 20:28 schreef Rambolin het volgende:
Iran: ‘Bin Laden is al lang dood’
De Iraanse minister Heidar Moslehi beweert keiharde bewijzen te hebben dat de voormalige al-Qaeda leider een lange tijd geleden is overleden. Hij zou bezweken zijn aan een ziekte. Dat meldt de website Wireupdate.com.
Moslehi denkt te weten waarom Amerika de ‘leugen’ de wereld in heeft geholpen. Ze zouden volgens hem bin Laden gebruiken als bliksemafleider. De Amerikaanse media zijn zo druk met het verslaan van het nieuws omtrent bin Laden, dat ze geen tijd meer hebben om de binnenlandse problemen aan de kaak te stellen.
MSN.nl
En hoe zie jij de bevestiging van de taliban en al qaeda in dit geval? En de verklaring van de dochter van bin laden?quote:Op maandag 9 mei 2011 20:31 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Dit gaat Amerika Iran niet in dank afnemen. Ik vertrouw meer op Iran dan Amerika in deze.
En jouw begrip van revolutie is de wens van je gedachte. Namelijk alleen die van jou alleen!quote:Op maandag 9 mei 2011 20:31 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Dit gaat Amerika Iran niet in dank afnemen. Ik vertrouw meer op Iran dan Amerika in deze.
De één is een fictieve groep gecreëerd door de VS en de ander bestaat uit CIA agenten. Zo klopt het weer.quote:Op maandag 9 mei 2011 20:35 schreef vanhal het volgende:
[..]
En hoe zie jij de bevestiging van de taliban en al qaeda in dit geval? En de verklaring van de dochter van bin laden?
Hij is ook gewoon dood, maar volgens sommigen zijn we ook nooit op de maan geweest en was het allemaal in scene gezet in een Hollywood studio.quote:Op maandag 9 mei 2011 20:00 schreef michaelmoore het volgende:
maar als al-queda en de taliban nu toegeven dat ie dood is, hoe kan jij dan het tegendeel beweren>??
Bin Laden is een CIA agent! Het is allemaal desinformatie! Open je ogen!quote:Op maandag 9 mei 2011 21:48 schreef maartena het volgende:
[..]
Hij is ook gewoon dood, maar volgens sommigen zijn we ook nooit op de maan geweest en was het allemaal in scene gezet in een Hollywood studio.
Tja, voor sommigen zal het nooit genoeg zijn.
Als de Amerikaanse regering er niet 100% zeker van was dat ie dood was, hadden ze natuurlijk nooit zo'n statement gemaakt. Als ie nog leefde, dan hadden we ondertussen al een videoboodschap van Osama gezien waar hij de Amerikaanse regering voor schut zet.
Zelfs zijn eigen vrouw(en), Al Queda, en de Taliban hebben aangegeven dat het waar is: Hij is dood.
MAAR: Amerikanen, dus MOET er ergens iets niet kloppen.
Waarom zou Iran meer te vertrouwen zijn dan de VS in deze?quote:Op maandag 9 mei 2011 20:31 schreef Revolution-NL het volgende:
En Bin Laden heeft had het bewijs dat we NIET op de maan zijn geland, dus moest ie dood!quote:Op maandag 9 mei 2011 21:51 schreef nikk het volgende:
Bin Laden is een CIA agent! Het is allemaal desinformatie! Open je ogen!
Ik geef toe; Ik heb de nieuwsberichten omtrent de bevestiging niet gelezen, maar; zeiden ze ook wanneer die dood ging?quote:Op maandag 9 mei 2011 20:35 schreef vanhal het volgende:
[..]
En hoe zie jij de bevestiging van de taliban en al qaeda in dit geval? En de verklaring van de dochter van bin laden?
Grappig idd dat geloven plotseling het rationele antwoord zou zijn.quote:Op maandag 9 mei 2011 19:39 schreef Manono het volgende:
[..]
Waarom zou ik dat nodig hebben? Ik geloof allang dat hij dood is. Maar in NWS deden we toch niet aan aanname van feiten op basis van geloof?
Heb jij een link naar het oorspronkelijke bericht wat van de al qaeda af zou moeten komen?quote:Op maandag 9 mei 2011 23:00 schreef DionysuZ het volgende:
Die verklaring van Al Qaeda vind ik nog het lachwekkendst. Iemand zet op een site een verklaring en ondertekent met 'de leiding van Al Qaeda', zonder naam, zonder video, zonder geluid. En de hele 'serieuze' mediawereld duikt erop alsof er geen twijfel bestaat dat het echt van ze afkomt.
Naja lachwekkend..eerder enorm triest
Nope. Slechts wat via de media naar voren is gekomen:quote:Op maandag 9 mei 2011 23:04 schreef vanhal het volgende:
[..]
Heb jij een link naar het oorspronkelijke bericht wat van de al qaeda af zou moeten komen?
En de bron van CNN is "SITE Intelligence Group", opgericht door Rita Katz, een Israëlische spion.quote:Op maandag 9 mei 2011 23:10 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
Nope. Slechts wat via de media naar voren is gekomen:
http://articles.cnn.com/2(...)al-qaeda?_s=PM:WORLD
Dit.quote:
quote:ISLAMABAD - De radicaalislamitische Tehrik-e-Taliban Pakistan (TTP) heeft ontkend dat terroristenleider Osama bin Laden dood is. Dat meldde de Pakistaanse nieuwszender Geo News maandag.
© Novum Nieuws
De TTP is een los verband van dertien extremistische organisaties die verantwoordelijk worden gehouden voor een lange reeks gewelddaden in Pakistan.
De Talibanbeweging, die met name bekend is vanwege de activiteiten in Afghanistan, werkte samen met het terreurnetwerk al-Qaeda van Osama bin Laden.
Nu nog even wachten op de "Ik ben toch nog levend" video van Bin Laden.quote:
Maar wat is het nou?quote:Op maandag 9 mei 2011 23:26 schreef maartena het volgende:
[..]
Nu nog even wachten op de "Ik ben toch nog levend" video van Bin Laden.
Who knows.. mijn gok gaat uit naar wat Iran naar buiten brengt.quote:Op maandag 9 mei 2011 23:32 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
Maar wat is het nou?
Is hij vermoord in de raid? (VS)
Was hij al dood? (Iran)
Leeft hij nog? (Taliban)
Allemaal beweren ze tegenstrijdige dingen, zeggen ze onomstotelijk bewijs te hebben, maar laten dit niet zien
Wat is het nou?
Laatste misschien omdat juist Amerikanen altijd tot op de bodem gaan en over de geavanceerdste middelen beschikken. Vind jij het dan serieus vreemd dat er vragen rijzen bij wat er tot nu is opgevoerd? Kan het ff niet bewijzen maar gun het Obama echt hoorquote:Op maandag 9 mei 2011 21:48 schreef maartena het volgende:
[..]
Hij is ook gewoon dood, maar volgens sommigen zijn we ook nooit op de maan geweest en was het allemaal in scene gezet in een Hollywood studio.
Tja, voor sommigen zal het nooit genoeg zijn.
Als de Amerikaanse regering er niet 100% zeker van was dat ie dood was, hadden ze natuurlijk nooit zo'n statement gemaakt. Als ie nog leefde, dan hadden we ondertussen al een videoboodschap van Osama gezien waar hij de Amerikaanse regering voor schut zet.
Zelfs zijn eigen vrouw(en), Al Queda, en de Taliban hebben aangegeven dat het waar is: Hij is dood.
MAAR: Amerikanen, dus MOET er ergens iets niet kloppen.
Ik denk door hart- en vaatziekten. Het is de perfecte moord. Osama had een Big Mac te veel op. En het schapenvolk maar geloven dat de Amerikanen hem hebben neergeschoten.quote:
Hij droomde van 72 Big Macs na zijn dood.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 00:32 schreef waht het volgende:
[..]
Ik denk door hart- en vaatziekten. Het is de perfecte moord. Osama had een Big Mac te veel op. En het schapenvolk maar geloven dat de Amerikanen hem hebben neergeschoten.
Nee, ik vind vragen niet vreemd. En ik hoop ook nog steeds dat ze uiteindelijk de foto's en video van de zeebegrafenis vrijgeven.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 00:18 schreef Manono het volgende:
Laatste misschien omdat juist Amerikanen altijd tot op de bodem gaan en over de geavanceerdste middelen beschikken. Vind jij het dan serieus vreemd dat er vragen rijzen bij wat er tot nu is opgevoerd? Kan het ff niet bewijzen maar gun het Obama echt hoor
Je vergeet nog dat sommige lieden uberhaupt niets geloven wat de Amerikaanse regering verklaart. Als Obama morgen zegt dat de aarde rond is gaan dezelfde mensen ernstig twijfelen of dit wel zo is. Kritisch denken is lastig, klakkeloos alles van tafel vegen is makkelijk.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 02:00 schreef maartena het volgende:
[..]
Nee, ik vind vragen niet vreemd. En ik hoop ook nog steeds dat ze uiteindelijk de foto's en video van de zeebegrafenis vrijgeven.
Maar ik geloof het verhaal van de Amerikanen wel.... zeker aangezien het bevestigd wordt door Pakistan, door media in de gehele wereld, inclusief de Nederlandse, en van wat er door de overlevenden is verteld.
En ik heb er verder ook geen problemen mee. Sommigen hebben er problemen mee dat hij niet is berecht, etc.... maar ik heb in dit geval geen enkel probleem met een ordinaire afrekening.
Hij is vermoord in de raid. (VS)quote:Op maandag 9 mei 2011 23:32 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
Maar wat is het nou?
Is hij vermoord in de raid? (VS)
Was hij al dood? (Iran)
Leeft hij nog? (Taliban)
Allemaal beweren ze tegenstrijdige dingen, zeggen ze onomstotelijk bewijs te hebben, maar laten dit niet zien
Wat is het nou?
Als je alle fluff weglaat blijft van je betoog alleen over "ze zouden nooit over zoiets liegen".quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |