abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 6 mei 2011 @ 20:53:50 #1
67174 Dos37
Come on Twente
pi_96450482

Video van het complex:
http://nos.nl/video/23737(...)a-van-bin-laden.html
DNA bevestigt identiteit Bin Laden:
http://edition.cnn.com/20(...)ad/index.html?hpt=T1
Keuzes Obama:
http://www.huffingtonpost(...)option_n_856280.html

Liveblog DeSpeld ;) :
http://www.speld.nl/2011/05/02/osamafest-2011-liveblog/
quote:
8:21 Drie achter de rug, negenenzestig te gaan: ontmaagdingen Bin Laden goed op gang, zo wordt gemeld vanuit het hiernamaals.
9:13 Voorlopig blijven we CNN overschrijven. U leest het hier dus altijd als tweede.
10:50 Leers: Na de dood van Osama is Afghanistan veilig genoeg voor Sahar. (via @boyslijp)
10:56 Dyslectici overal ter wereld rouwen om dood Amerikaanse president.
11:59 Overig nieuws: Johannes Paulus II gepromoveerd, Willem II gedegradeerd
12:09 Osama nog steeds dood
12:15 Wikileaks: Dood Bin Laden was een outside job
13:49 Liquidatie Osama doet discussie over wapenbezit oplaaien.
16:16 Al Qaeda: Dolfijnen gaan respectloos om met graf Bin Laden.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_96451049
ISLAMABAD (AP) - One of three wives living with Osama bin Laden has told Pakistani interrogators she had been staying in the al-Qaida chief's hideout for six years without leaving its upper floors, a Pakistani intelligence official said Friday.

The woman, identified as Yemeni-born Amal Ahmed Abdullfattah, and the other two wives of bin Laden are being interrogated in Pakistan after they were taken into custody following the American raid on bin Laden's compound in the town of Abbottabad.

Pakistani authorities are also holding eight or nine children who were found there after the U.S. commandos left.

The corpses of at least three slain men were also left behind, while bin Laden's body was taken and buried at sea.

The wives' accounts will help show how bin Laden spent his time and how he managed to avoid capture, living in a large house close to military academy in a garrison town, a two-and-a-half hours' drive from the capital Islamabad.

Given shifting and incomplete accounts from U.S. officials about what happened during the raid, the women's testimonies may also be significant in unveiling details about the operation.

A Pakistani official said CIA officers had not been given access to the women in custody. Military and intelligence relations between the United States and Pakistan have been strained even before Monday's helicopter-borne raid, and have become more so in its aftermath. There is also anger among Pakistanis over the raid, which many see as a violation of their country's sovereignty.

On Friday, American drone-fired missiles killed 10 people in North Waziristan, an al-Qaida and Taliban hotspot close to Afghanistan, Pakistani officials said. The strike risks more tensions between the two countries. Such attacks were routine last year, but their frequency has dropped this year amid opposition by the Pakistan security establishment.

The Pakistani intelligence official did not say on Friday whether the Yemeni wife has said that bin Laden was also living there since 2006. "We are still getting information from them," he said, speaking on condition of anonymity because he was not authorized to give his name to the media.

A security official said the wife was shot in the leg during the operation, and did not witness her husband being killed. He also said one of bin Laden's eldest daughters had said she witnessed the Americans killing her father.

Meanwhile, Pakistan's intelligence agency has concluded that bin Laden was "cash strapped" in his final days and that al-Qaida had split into two factions, with the larger one controlled by the group's No. 2, Ayman al-Zawahri, according to a briefing given by a senior officer in the agency.

The officer spoke to a small group of Pakistani reporters late Thursday. A top military officer also present at the briefing told The Associated Press what was said, as did two of the journalists. All asked that their names not be used because of the sensitivity of the meeting.

The officer didn't provide details or elaborate how his agency made the conclusions about bin Laden's financial situation or the split with his deputy, al-Zawahri. The al-Qaida chief had apparently lived without any guards at the Abbottabad compound or loyalists nearby to take up arms in his defense.

The image of Pakistan's intelligence agency has been battered at home and abroad in the wake of the raid that killed bin Laden. Portraying him as isolated and weak may be aimed at trying to create an impression that a failure to spot him was not so important.

Documents taken from the house by American commandos showed that bin Laden was planning to hit America, however, including a plan for derailing an American train on the upcoming 10th anniversary of the 9/11 attacks. The confiscated materials reveal the rail attack was planned as of February 2010.

Late Thursday, two Pakistani officials cited bin Laden's wives and children as saying he and his associates had not offered any "significant resistance" when the American commandos entered the compound, in part because the assailants had thrown "stun bombs" that disorientated them.

One official said Pakistani authorities found an AK-47 and a pistol in the house belonging to those in the house, with evidence that one bullet had been fired from the rifle.

"That was the level of resistance" they put up, said the official, who also spoke on condition of anonymity.

His account is roughly consistent with the most recent one given by U.S. officials, who now say one of the five people, killed in the raid was armed and fired any shots, a striking departure from the intense and prolonged firefight described earlier by the White House and others in the administration.

U.S. officials say four men were killed alongside bin Laden, including one of his sons.

The raid has exacerbated tensions between America and Pakistan. The army here is angry that it was not told about the unilateral raid on a target within its territory, while there are suspicions in Washington that bin Laden may have been protected by Pakistani security forces while on the run.

http://apnews.myway.com/article/20110506/D9N1TA4G0.html
  † In Memoriam † vrijdag 6 mei 2011 @ 21:50:25 #3
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_96453771
Ah, een knip- en plaktopic.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 6 mei 2011 @ 21:52:10 #4
862 Arcee
Look closer
pi_96453882
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 21:50 schreef Cynix ® het volgende:
Ah, een knip- en plaktopic.
En niet eens een nieuwe TT.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_96454769
Osama bin Laden was niet gewapend en werd door zijn hoofd geschoten. Eeuwig zonde. Zoals een schrijver het mooi heeft verwoord, is dit westerse gerechtigheid? Of dacht de VS, we zijn nu toch al in Pakistan, laten we de wet van de Pakistaanse Taliban gebruiken en onze gevangene meteen een nekschot geven? :N
  † In Memoriam † vrijdag 6 mei 2011 @ 22:17:04 #6
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_96455319
Het was geen nekschot. :{
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
pi_96455579
Alex Jones heeft een nieuwe video geupload, vol met feiten _O_

vrijdag 6 mei 2011 @ 22:22:12 #8
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_96455614
Met dit gedrag heeft het o zo beschaafde Amerika hun ware aard laten zien. Dat maakt het wel weer makkelijker. :{

Een zgn. beschaafde en intellectuele natie die een persoon vermoord voor er enig rechtspraak heeft plaatsgevonden. :N

Random woord: chauffeur

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_96455754
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 22:21 schreef Rambolin het volgende:
Alex Jones heeft een nieuwe video geupload, vol met feiten _O_

Alex Jones komt aandacht te kort beter gaat ie met zijn aluminium hoedjes dragende vrienden thuis spelen
  vrijdag 6 mei 2011 @ 22:29:31 #10
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_96456027
Ik vind het wel jammer dat Amerika Bin Laden niet heeft kunnen brechten. Het is een gemiste kans voor Amerika. Dat zij nu niet met bewijzen konden komen die eens en voor altijd zouden aantonen, dat Bin Laden achter 9/11 zou zitten.

Ik lees verder allerlei grappige commentaar op internet bijv: "Dude shouldn't have bought an iPhone"
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  † In Memoriam † vrijdag 6 mei 2011 @ 22:29:56 #11
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_96456050
Op die ene zijn bretels staat "Secret Service". Maar als het al op je bretels staat is het toch niet secret meer? :?
  † In Memoriam † vrijdag 6 mei 2011 @ 22:30:44 #12
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_96456098
quote:
15s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 22:22 schreef BansheeBoy het volgende:
Met dit gedrag heeft het o zo beschaafde Amerika hun ware aard laten zien. Dat maakt het wel weer makkelijker. :{
Twijfelde jij daar dan nog aan? :?
  vrijdag 6 mei 2011 @ 22:31:34 #13
13462 BansheeBoy
pi_96456149
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 22:30 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Twijfelde jij daar dan nog aan? :?
Oh, niet voor mezelf hoor, ik was er al uit, maar nu kost het minder moeite om anderen te overtuigen. :{

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
pi_96456209
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 22:24 schreef Athlon64x het volgende:

Alex Jones komt aandacht te kort beter gaat ie met zijn aluminium hoedjes dragende vrienden thuis spelen
Check de video eerst voordat je reageert. Hij heeft in deze video zijn alu-hoed afgedaan en komt met keiharde feiten. :)

Hieronder een video van CNN, met ex-ISI generaal Hamid Gul:

† In Memoriam † vrijdag 6 mei 2011 @ 22:32:46 #15
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_96456222
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 22:29 schreef Cynix ® het volgende:
Op die ene zijn bretels staat "Secret Service". Maar als het al op je bretels staat is het toch niet secret meer? :?
Oh nee, het is zo'n kekke sleutelhanger of pasjeshanger. :')
  vrijdag 6 mei 2011 @ 22:34:32 #16
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_96456312
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 22:29 schreef Schenkstroop het volgende:
Ik vind het wel jammer dat Amerika Bin Laden niet heeft kunnen brechten. Het is een gemiste kans voor Amerika. Dat zij nu niet met bewijzen konden komen die eens en voor altijd zouden aantonen, dat Bin Laden achter 9/11 zou zitten.

Ik lees verder allerlei grappige commentaar op internet bijv: "Dude shouldn't have bought an iPhone"

Nog zo'n leuke quote op internet:

"Osama Bin Laden: World Hide and Seek Champion, 2001-2011 "
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  Moderator vrijdag 6 mei 2011 @ 22:41:38 #17
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_96456661
quote:

Een zgn. beschaafde en intellectuele natie die een persoon vermoord voor er enig rechtspraak heeft plaatsgevonden. :N

het is oorlog ...

je gaat niet bij je vijand langs met dagvaardingen voor je actie onderneemt, nee je zoekt je vijand op en schiet hem overhoop ... liefst voor hij weet dat je er bent want dan kan hij niet terugschieten

enige probleem wat ik met deze actie is dat het er iig de schijn van heeft dat ze hem als gevangene hebben neergeschoten
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  vrijdag 6 mei 2011 @ 22:46:37 #18
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_96456907
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 22:41 schreef sp3c het volgende:

[..]

het is oorlog ...

je gaat niet bij je vijand langs met dagvaardingen voor je actie onderneemt, nee je zoekt je vijand op en schiet hem overhoop ... liefst voor hij weet dat je er bent want dan kan hij niet terugschieten

enige probleem wat ik met deze actie is dat het er iig de schijn van heeft dat ze hem als gevangene hebben neergeschoten
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 22:29 schreef Schenkstroop het volgende:

pi_96457169
quote:

[..]

...enige probleem wat ik met deze actie is dat het er iig de schijn van heeft dat ze hem als gevangene hebben neergeschoten
Het probleem is dat alles m.b.t. de officiele lezing van 09/11 en Osama Bil Naden schijn is.

Kan jij mij vertellen hoe iemand die al sinds december 2001 dood is, voor een 2e keer kan sterven bijna 10 jaar later ?
pi_96457516
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 22:52 schreef Bankfurt het volgende:

[..]

Het probleem is dat alles m.b.t. de officiele lezing van 09/11 en Osama Bil Naden schijn is.

Kan jij mij vertellen hoe iemand die al sinds december 2001 dood is, voor een 2e keer kan sterven bijna 10 jaar later ?
Kan jij mij zeggen hoe je dit zo zeker weet zonder dat je daarbij obscure Youtube filmpjes of valse bronnen van internet gaat aanhalen? Zodra je met een link aankomt diskwalificeer je jezelf al. Succes!
pi_96457987
nope, you only live twice, Scorpie !

vrijdag 6 mei 2011 @ 23:10:53 #23
13462 BansheeBoy
pi_96458065
quote:

[..]

het is oorlog ...
Ah, en met Saddam Hoessein waren ze aan het knikkeren. Ok. :{

Moderator vrijdag 6 mei 2011 @ 23:24:54 #24
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_96458659
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 22:46 schreef Schenkstroop het volgende:

[..]

[..]

ik had hem al gelezen
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 22:52 schreef Bankfurt het volgende:

[..]

nee
quote:
15s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 23:10 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Ah, en met Saddam Hoessein waren ze aan het knikkeren. Ok. :{

vreemde conclusie?

als ze bij Saddam een handgranaat in zijn hol hadden gerolt voor ze hem eruit trokken had je mij niet gehoord hoor ... het word voor mij pas een probleem als ze een granaat in zijn hol proppen nadat ze hem eruit hebben getrokken

rare reacties
pi_96458856
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 23:24 schreef sp3c het volgende:

[..]

....als ze bij Saddam een handgranaat in zijn hol hadden gerolt voor ze hem eruit trokken had je mij niet gehoord hoor ... het word voor mij pas een probleem als ze een granaat in zijn hol proppen nadat ze hem eruit hebben getrokken

....
Wie kan uitsluitsel geven dat ze dit laatste alsnog niet gedaan hebben ?

nou heb je een probleem sp3c......

>:)
  vrijdag 6 mei 2011 @ 23:36:26 #27
213335 Breekfast
Ondertitel
pi_96459205
quote:
6s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 23:30 schreef Kwaliteit het volgende:

:')
_O-
  Moderator vrijdag 6 mei 2011 @ 23:40:30 #28
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_96459420
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 23:29 schreef Bankfurt het volgende:

[..]

Wie kan uitsluitsel geven dat ze dit laatste alsnog niet gedaan hebben ?

nou heb je een probleem sp3c......

>:)
waarom heb ik een probleem?

ik beweer toch niet dat ze dat laatste niet gedaan hebben?
ik heb geen idee en de suggestie heb ik nog niet voorbij zien komen

drink ik gewoon te sloom en is iedereen al dronken of heb ik gewoon nu al teveel op???
  vrijdag 6 mei 2011 @ 23:41:54 #29
168091 Cobra4
mr. Dkut
pi_96459498
'Navy Seals schoten eerst mis'
06 mei 2011, 21:49

Het wordt steeds onduidelijker hoe nu werkelijk het definitieve verhaal is rond de dood van terroristenleider Osama bin Laden in de Pakistaanse stad Abbottabad.

De Seals schoten voor de eerste keer op Osama, toen zij zagen dat hij zijn hoofd uit een kamer stak. Dat zegt senator Saxby Chambliss tegen verslaggevers van de Atlanta Journal.

De Seals waren gealarmeerd door het rumoer op de verdieping beneden hem. De kogels misten hun doel. Osama werd neergeschoten met een kogel boven zijn linkeroog, toen de Seals de verdieping hadden bereikt waarop de terroristenleider zich schuilhield. Een deel van zijn schedel werd daarbij weggeblazen. Ook kreeg Bin Laden een kogel in zijn borst.

Bin Laden was ongewapend, maar had op dat moment wel twee wapens binnen handbereik: een AK-47 ('Kalasjnikov') en een ander pistool van Russische makelij.

Bron: www.telegraaf.nl
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  Moderator vrijdag 6 mei 2011 @ 23:43:04 #30
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_96459549
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 23:41 schreef Cobra4 het volgende:

Bin Laden was ongewapend, maar had op dat moment wel twee wapens binnen handbereik: een AK-47 ('Kalasjnikov') en een ander pistool van Russische makelij.

het is het een of het ander }:|
  vrijdag 6 mei 2011 @ 23:44:43 #31
168091 Cobra4
mr. Dkut
pi_96459632
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 23:43 schreef sp3c het volgende:

[..]

het is het een of het ander }:|
Ja, en onder handbereik is voor mij gewapend.
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  vrijdag 6 mei 2011 @ 23:46:57 #32
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_96459727
Wat maakt het in godsnaam uit of hij bewapend was of niet. Ik vind dat Amerika er makkelijk mee wegkomt zonder ooit met hard bewijs te komen dat Osama achter 9/11 zat. Wat wel de catalyst werd voor veel ellende en veel corporatief gewin. Wanneer dringt het nou eens door die botte harses van jullie?
  Moderator vrijdag 6 mei 2011 @ 23:47:16 #33
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_96459742
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 23:44 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

precies

ofwel er lagen geen wapens binnen handbereik ofwel hij was ongewapend
hij kan niet ongewapend zijn met wapens binnen handbereik

al die tegenstrijdige verhalen doen het niet goed in mijn hoofd

edit: zou hier natuurlijk om een vertalingsfoutje bij de telegraaf kunnen gaan of een senator/politicus die niet weet waar hij het over heeft
  Moderator vrijdag 6 mei 2011 @ 23:48:04 #34
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_96459776
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 23:46 schreef Schenkstroop het volgende:
Wat maakt het in godsnaam uit of hij bewapend was of niet. Ik vind dat Amerika er makkelijk mee wegkomt zonder ooit hard bewijs te komen dat Osama achter 9/11 zat. Wat wel de catalyst werd voor veel ellende en veel corporatief gewin. Wanneer dringt het nou eens door die botte harses van jullie?
  vrijdag 6 mei 2011 @ 23:49:03 #35
213335 Breekfast
Ondertitel
pi_96459816
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 23:46 schreef Schenkstroop het volgende:
Wat maakt het in godsnaam uit of hij bewapend was of niet. Ik vind dat Amerika er makkelijk mee wegkomt zonder ooit hard bewijs te komen dat Osama achter 9/11 zat. Wat wel de catalyst werd voor veel ellende en veel corporatief gewin. Wanneer dringt het nou eens door die botte harses van jullie?
De beste man was 1 en al onschuld inderdaad.

vrijdag 6 mei 2011 @ 23:51:02 #36
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_96459908
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 23:47 schreef sp3c het volgende:

[..]

precies

ofwel er lagen geen wapens binnen handbereik ofwel hij was ongewapend
hij kan niet ongewapend zijn met wapens binnen handbereik

al die tegenstrijdige verhalen zijn doen het niet goed in mijn hoofd
Wat een dom en oneindig oeverloos gelul daarover zeg.
  Moderator vrijdag 6 mei 2011 @ 23:51:43 #37
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_96459938
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 23:51 schreef Schenkstroop het volgende:

[..]

Wat een dom en oneindig oeverloos gelul daarover zeg.
klopt het niet dan?
  vrijdag 6 mei 2011 @ 23:52:00 #38
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_96459952
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 23:49 schreef Breekfast het volgende:

[..]

Ja daar zou je iemand voor de rechter mee kunnen berechten inderdaad.
pi_96459959
quote:

[..]

Irrelevant. In ieder geval als het gaat om het recht op een proces; hij had niet uitgeschakeld hoeven te worden. Maar omdat hij dé vijand van het Westen is ( :') ) kraait er geen haan naar.
  vrijdag 6 mei 2011 @ 23:52:38 #40
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_96459977
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 23:51 schreef sp3c het volgende:

[..]

klopt het niet dan?
Wie weet, who cares. Behalve de dommen dan.
  Moderator vrijdag 6 mei 2011 @ 23:53:19 #41
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_96460010
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 23:52 schreef Schenkstroop het volgende:

[..]

Wie weet, who cares. Behalve de dommen dan.
I care

of jij dat dom vind interesseert me dan weer geen fluit
  vrijdag 6 mei 2011 @ 23:54:05 #42
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_96460045
Ik denk dat Osama gewoon zit te Pokeren met Joran van der Sloot en samen lachen ze iedereen uit
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_96460150
quote:
quote:
10:01 toelichting Obama: “We hebben er tien jaar over nagedacht, maar uiteindelijk vonden we tóch dat de aanslagen van 11 september om een reprimande vroegen.”
quote:
15:25 Moszkowicz ‘ziet het maatschappelijk belang van wraken vandaag nog maar eens geïllustreerd.’
_O- _O_
  Moderator vrijdag 6 mei 2011 @ 23:58:16 #44
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_96460210
lol
  vrijdag 6 mei 2011 @ 23:59:52 #45
93664 waht
Mushir
pi_96460276
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 23:44 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

Sowieso rechtvaardigt het tot schieten.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  Moderator zaterdag 7 mei 2011 @ 00:02:11 #46
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_96460376
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 23:59 schreef waht het volgende:

[..]

Sowieso rechtvaardigt het tot schieten.
das gelul voor de dommen!
pi_96460492
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 00:02 schreef sp3c het volgende:

[..]

das gelul voor de dommen!
Ik merk het ja. :D
pi_96460825
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 23:40 schreef sp3c het volgende:

[..]

waarom heb ik een probleem?

ik beweer toch niet dat ze dat laatste niet gedaan hebben?
ik heb geen idee en de suggestie heb ik nog niet voorbij zien komen

drink ik gewoon te sloom en is iedereen al dronken of heb ik gewoon nu al teveel op???
Conclusie: je kunt nu niet meer uitsluiten dat je een probleem hebt;

ik maak hierbij alleen gebruik van je eigen woorden en redenaties.

;)
  Moderator zaterdag 7 mei 2011 @ 00:16:05 #49
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_96460882
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 00:14 schreef Bankfurt het volgende:

[..]

Conclusie: je kunt nu niet meer uitsluiten dat je een probleem hebt;
ik sluit sowieso niets uit

quote:
ik maak hierbij alleen gebruik van je eigen woorden en redenaties.

;)
wat jij wil :')
  zaterdag 7 mei 2011 @ 00:16:55 #50
213335 Breekfast
Ondertitel
pi_96460918
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 23:52 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Irrelevant. In ieder geval als het gaat om het recht op een proces; hij had niet uitgeschakeld hoeven te worden. Maar omdat hij dé vijand van het Westen is ( :') ) kraait er geen haan naar.
Klopt.

Maar feit is dat hij toch nergens een echt eerlijk proces had gekregen.

Dat hele circus rond Saddam was ook een schijnproces. Veroordeling+ doodstraf stond toch al vast.

Dit is gewoon een stuk makkelijker, en het boeit me inderdaad totaal niet :)
pi_96460934
quote:

[..]

Ach, hij was al dood voordat Obama zijn gefraudeerde Amerikaanse nationaliteit kreeg.
  Moderator zaterdag 7 mei 2011 @ 00:20:16 #52
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_96461022
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 00:16 schreef Breekfast het volgende:

[..]

Klopt.

Dat hele circus rond Saddam was ook een schijnproces. Veroordeling+ doodstraf stond toch al vast.

ze hadden hem al ver voor 9-11 om moeten leggen, had de aanslagen niet voorkomen maar het werd wel zo zachtjesaan tijd zeg -O-

enige wat mij boeit is of er gevaarlijke vijand is neergeschoten of dat er een ontwapende gevange is vermoord
pi_96461094
quote:

[..]

Klopt.

Heb je een punt.
pi_96461154
quote:

[..]

Klopt.

Het was niet eens de echte Saddam; dus dat eerlijke proces doet er niet eens toe. :W
pi_96461520
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 00:24 schreef Bankfurt het volgende:

[..]

Het was niet eens de echte Saddam; dus dat eerlijke proces doet er niet eens toe. :W
Dit verdient geen reactie gewoon. :') Ik heb genoeg onzin gehoord in m'n leven, maar dit slaat toch wel alles... _O-

[ Bericht 11% gewijzigd door SteelDogg op 07-05-2011 02:29:03 ]
-
pi_96461997
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 00:36 schreef SteelDogg het volgende:

[..]

Dit verdient geen reactie gewoon. :')
Nou niet bang worden, he ...

http://www.sott.net/signs/capture_saddam.htm

:)
  Moderator zaterdag 7 mei 2011 @ 00:58:34 #57
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_96462334
ik moest giechelen :D
pi_96462405
Dit ga ik niet eens lezen. Bullshit allemaal, en dat kan ik weten. Ik kom nmlk. zelf uit Irak en weet er denk ik een stuk meer over dan jij. ;)
-
  zaterdag 7 mei 2011 @ 01:43:34 #59
323876 michaelmoore
pi_96463510
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 00:24 schreef Bankfurt het volgende:

[..]

Nee het was Joran van der Sloot
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zaterdag 7 mei 2011 @ 01:55:23 #60
207372 bastibro
I`ll get there
pi_96463692
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 01:43 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Nee het was Joran van der Sloot
Incognitow :Y
  zaterdag 7 mei 2011 @ 02:27:40 #61
323876 michaelmoore
pi_96464330
http://www.telegraaf.nl/b(...)_.html?sn=buitenland
quote:
Osama bin Laden werd zondag in een woning in de Pakistaanse stad Abbottabad gedood door een elite-eenheid van de Amerikaanse Navy Seals.
De Navy Seals zijn onder toenmalig president John F. Kennedy opgericht in 1962. Seal is een afkorting van sea, land, air (zee, land, lucht) en geeft aan dat deze troepen wereldwijd overal inzetbaar zijn.
Ze opereren in het diepste geheim. De speciale antiterrorisme-eenheid die Bin Laden doodde, is de Naval Special Warfare Development Group (Devgru).
pi_96465414
Terrorist Hunter: General Under Wolfowitz Told Me 9/11 Was False Flag
http://www.infowars.com/t(...)-911-was-false-flag/

Red Alert: Help Stop False Flag Terror
http://www.infowars.com/red-alert-help-stop-false-flag-terror/
  † In Memoriam † zaterdag 7 mei 2011 @ 07:57:40 #63
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_96465504
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 23:52 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Alleen dit topic zit al vol met kraaiende hanen. :')
pi_96467261
Nieuwe film in huis BL

http://bit.ly/jrt1NJ
  zaterdag 7 mei 2011 @ 11:00:53 #65
323876 michaelmoore
pi_96467661
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 10:37 schreef jpjedi het volgende:
Nieuwe film in huis BL

http://bit.ly/jrt1NJ
good chance the house will be knocked down
  zaterdag 7 mei 2011 @ 11:20:03 #66
323876 michaelmoore
pi_96467993
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 00:17 schreef Bankfurt het volgende:

[..]

Ach, hij was al dood voordat Obama zijn gefraudeerde Amerikaanse nationaliteit kreeg.
Maar Bush heeft het niet voor elkaar gekregen, dus wel een punt voor Obama
pi_96468883
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 11:20 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

OBL is gestorven in december 2001 aan diabetes.
pi_96468922
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 11:20 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Dat lijkt me niet echt afhankelijk te zijn van de capaciteiten van een Obama of Bush eigenlijk, maar whatever.
pi_96468928
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 11:57 schreef Bankfurt het volgende:

[..]

Ja, en 2Pac logeerde gisteren nog bij m'n ouders.
  zaterdag 7 mei 2011 @ 12:00:23 #70
323876 michaelmoore
pi_96468949
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 11:58 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat lijkt me niet echt afhankelijk te zijn van de capaciteiten van een Obama of Bush eigenlijk, maar whatever.
Wel, Bush legde de nadruk op Irak en Obama had de focus op Obama
minuut 2:30
  zaterdag 7 mei 2011 @ 12:06:51 #72
323876 michaelmoore
pi_96469096
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 11:57 schreef Bankfurt het volgende:

[..]

quote:
za 07 mei 2011, 10:56 | 0 reacties
Ook Taliban geven dood Bin Laden toe
KABUL - Na terreurbeweging al-Qaeda erkennen ook de strijdmakkers van de Taliban in Afghanistan dat Osama bin Laden is gedood. Zijn overlijden zal „de heilige oorlog tegen de bezetters nieuw leven inblazen”, schreven de extremisten zaterdag in een e-mail aan de pers.

De Taliban lieten eerder nog weten dat ze „geen aanvaardbaar bewijs“ hadden gezien voor de dood van Bin Laden. De broeders van de Pakistaanse Taliban (TTP) gaven zijn overlijden wel gelijk toe.
quote:
vr 06 mei 2011, 22:18
Obama ontmoet leden Osama-commando
FORT CAMPBELL - De Amerikaanse president Barack Obama heeft vrijdag een ontmoeting gehad met leden van de speciale commando-eenheid die terroristenleider Osama bin Laden heeft gedood. De ontmoeting had buiten het zicht van de televisiecamera's plaats in de legerbasis Fort Campbell in de staat Kentucky.

Obama bedankte de commando's voor hun inzet. „Het was voor mij een kans om namens alle Amerikanen te zeggen: Goed gedaan”, aldus Obama. „Ze hebben jarenlang getraind, zijn gehard door de strijd en hebben voor deze missie onvermoeid geoefend. Toen ik de opdracht gaf, waren ze er klaar voor

[ Bericht 13% gewijzigd door michaelmoore op 07-05-2011 12:12:07 ]
pi_96469328
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 12:13 schreef jpjedi het volgende:

[..]

Sterke bronnen _O-
Blijf jij maar lekker voor de standaard buis hangen, wijsneus.

Ze vertellen jou wel wat je wel en niet mag geloven.
pi_96469457
Ook Taliban geven dood Bin Laden toe

De Taliban zijn uiteraard, net als al Qaida, een onderdeel van de CIA. Open je ogen. Osama zit nu lekker in het witte huis te chillen.
  zaterdag 7 mei 2011 @ 12:23:26 #76
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_96469469
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 12:18 schreef Bankfurt het volgende:

[..]

Dat laat je zelf ook toe. Of denk je dat het internet wel een vrij medium is tegenwoordig? Die bronnen die jij geeft zijn net zo min objectief als dat CNN en de VS dat zelf zijn. Je moet je niet blindstaren op bijvoorbeeld CNN nee, want die roepen veel wat niet klopt, maar jij zit bronnen te bekijken van het andere uiteinde van het spectrum, wat ook niet goed is. Denk je dat een site met de naam conspiracyplanet nou echt wel de waarheid verteld? Nee, net zo min als de VS dat doen.

[ Bericht 12% gewijzigd door Eyjafjallajoekull op 07-05-2011 12:29:43 ]
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_96470568
quote:

[..]

Je hebt gelijk, ik ben inderdaad niet gaan kijken of het waar is. Ik gebruik internet om mijn beeld te vormen net zoals velen anderen.

Echter wat rechtvaardigt jouw opmerking tav jouw eigen bronnen? Wat maakt deze objectiever dan de gangbaar beschikbare nieuwsbronnen.

Toegegeven, mijn hoongelach betrof de obscure websites die jij als bron aandraagt anderwel een roddelkrant.

[ Bericht 0% gewijzigd door jpjedi op 07-05-2011 13:31:25 ]
pi_96470881
quote:

[..]

Zwaktebod. Alsof jij het alleenrecht op de waarheid hebt. Jij bent niks anders dan mij of hem of haar, ook jij zit hier in nl op een kamertje achter een normale pc verbonden aan een normale provider te internetten. De bronnen die jij raadpleegt kan ik ook raadlegen. Je doet we net of jij de waarheid kent, maar ook jij hebt 0,0 om die waarheid de staven, anders dan dat anderen jou vertellen wat de waarheid is.
pi_96470948
Kan dit topic niet verplaatst worden naar BNW? Dit of NWS kan net zo goed mergen met dat subforum.
  zaterdag 7 mei 2011 @ 14:04:11 #80
321876 Cherna
Fuck the System
pi_96471782
quote:

Nee ze hebben gewoon een CIA lid uitgeschakeld. Osama was een creatie van de CIA die zich na het Sovjet tijdperk tegen hun keerde.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_96471821
Nou de notie dat Osama in 2001 is gestorven is sowieso onzin. Hij heeft een video gemaakt waarin hij refereert aan uitspraken die gedaan zijn over de Irak oorlogbron. De tweede.

Dus de bron die claimt dat hij in 2001 is gestorven is al onbetrouwbaar.
Hier nog een link met alle videos en audios die hij gemaakt heeft.
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 14:04 schreef Cherna het volgende:

[..]

Nee ze hebben gewoon een CIA lid uitgeschakeld. Osama was een creatie van de CIA die zich na het Sovjet tijdperk tegen hun keerde.
Om iemand die financiele steun een CIA lid te noemen is wel heel bizar. Dan is de helft van alle militante organisaties CIA.

[ Bericht 24% gewijzigd door Ulpianus op 07-05-2011 14:12:18 ]
Life is a tragedy for those who feel, but a comedy to those who think.
- Horace Walpole
  zaterdag 7 mei 2011 @ 14:14:42 #82
321876 Cherna
Fuck the System
pi_96472019
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 14:05 schreef Ulpianus het volgende:
Nou de notie dat Osama in 2001 is gestorven is sowieso onzin. Hij heeft een video gemaakt waarin hij refereert aan uitspraken die gedaan zijn over de Irak oorlogbron. De tweede.

Dus de bron die claimt dat hij in 2001 is gestorven is al onbetrouwbaar.

[..]

Om iemand die financiele steun een CIA lid te noemen is wel heel bizar. Dan is de helft van alle militante organisaties CIA.
Tja de CIA zit overal met hun neus is. Infiltranten etc is doodnormaal, plaatsen leiders in diverse landen en ga zo maar door. Osama heeft de school van de CIA gevolgd en is opgeleid, kreeg steun en geld voor het goede doel destijds. Het was ook de bedoeling dat hij het gastransport wel zou regelen voor de VS vanuit de Kaspische zee. Dat het anders is gelopen dan gepland is achteraf zonde. Het laat wel zien dat je dus nooit rebellen moet steunen op welk vlak dan ook.
  zaterdag 7 mei 2011 @ 14:17:44 #83
13462 BansheeBoy
pi_96472110
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 14:04 schreef Cherna het volgende:

[..]

Ah, hij heeft een ontslag op staande voet gekregen dus. :')

zaterdag 7 mei 2011 @ 14:19:07 #84
321876 Cherna
Fuck the System
pi_96472142
quote:
15s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 14:17 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Ah, hij heeft een ontslag op staande voet gekregen dus. :')

lol :)
pi_96472187
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 14:14 schreef Cherna het volgende:

[..]

Tja de CIA zit overal met hun neus is. Infiltranten etc is doodnormaal, plaatsen leiders in diverse landen en ga zo maar door. Osama heeft de school van de CIA gevolgd en is opgeleid, kreeg steun en geld voor het goede doel destijds. Het was ook de bedoeling dat hij het gastransport wel zou regelen voor de VS vanuit de Kaspische zee. Dat het anders is gelopen dan gepland is achteraf zonde. Het laat wel zien dat je dus nooit rebellen moet steunen op welk vlak dan ook.
Ja, de steun voor de rebellen nu in Libie is niet anders. Hetzelfde is de steun voor bijvoorbeeld Taiwan die zich onafhankelijk maakte van China.
Het is ethisch gezien niet fout om zelfdeterminatie te steunen.

Als zij dan terroristen worden veranderd de zaak gewoon. Dit betekend niet dat de CIA achter zijn aanslagen zit of er ook maar iets mee te maken heeft. Deze worden er gewoon met de haren bijgesleept wat nergens voor nodig is.

Ik vind dat het allemaal iets te veel word gekleurd en gedraaid om er een punt van te maken. Je hebt hier pro- en anti-moord-op-osama kampen en allebei draaien ze heel veel.
- Horace Walpole
  zaterdag 7 mei 2011 @ 14:31:21 #86
321876 Cherna
Fuck the System
pi_96472495
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 14:21 schreef Ulpianus het volgende:

[..]

Ja, de steun voor de rebellen nu in Libie is niet anders. Hetzelfde is de steun voor bijvoorbeeld Taiwan die zich onafhankelijk maakte van China.
Het is ethisch gezien niet fout om zelfdeterminatie te steunen.

Als zij dan terroristen worden veranderd de zaak gewoon. Dit betekend niet dat de CIA achter zijn aanslagen zit of er ook maar iets mee te maken heeft. Deze worden er gewoon met de haren bijgesleept wat nergens voor nodig is.

Ik vind dat het allemaal iets te veel word gekleurd en gedraaid om er een punt van te maken. Je hebt hier pro- en anti-moord-op-osama kampen en allebei draaien ze heel veel.
Je hoort mij niet zeggen dat de CIA achter de aanslagen zit. Daar geloof ik niet in want dat kun je nooit geheim houden en zoveel mensen organiseren om dit te plannen is onmogelijk.
Ik heb het puur over het feit dat Osama lang door de CIA gesteund is. Ook blijf ik het vreemd vinden dat het 10 jaar geduurd heeft voordat men Osama uiteindelijk vond. Het komt Obama ivm met verkiezingen heel goed uit.
Overgens is het zo dat rebellen zich altijd wel tegen je keren. Ze houden nu eenmaal van anarchie en hun eigen belang dat nooit voor een stabiele toestand in een land kan zorgen.
pi_96473091
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 14:31 schreef Cherna het volgende:

[..]

Je hoort mij niet zeggen dat de CIA achter de aanslagen zit. Daar geloof ik niet in want dat kun je nooit geheim houden en zoveel mensen organiseren om dit te plannen is onmogelijk.
Ik heb het puur over het feit dat Osama lang door de CIA gesteund is. Ook blijf ik het vreemd vinden dat het 10 jaar geduurd heeft voordat men Osama uiteindelijk vond. Het komt Obama ivm met verkiezingen heel goed uit.
Overgens is het zo dat rebellen zich altijd wel tegen je keren. Ze houden nu eenmaal van anarchie en hun eigen belang dat nooit voor een stabiele toestand in een land kan zorgen.
Zo werkt de wereld, beste Cherna. Vijanden worden vrienden, vrienden worden vijanden. De VS werkten tijdens WOII samen met de Sovjet-Unie. Dezelfde SU die later de aartsvijand van de VS zou worden.

Waar jij kennelijk niet mee om kan gaan is dat omstandigheden veranderen. Voor de val van de SU waren de moedjahedien een nuttige partner, daarna hebben sommigen van hen zich tegen de VS gekeerd. Had iemand kunnen voorzien wanneer de SU zou vallen, en of de moedjahedien zich tegen de VS zouden keren? Nee, niemand heeft een glazen bol.

Er is helemaal geen sprake van een sinister plan, enkel van beleid dat zich richt op de korte termijn: zoals het merendeel van al het beleid, ook in Nederland. Kortzichtigheid, dat is de grootste zonde van politici.

Om die reden zijn de meeste samenzweringstheorieën volslagen nonsens: ze poneren een complexe, verstrekkende theorie voor een bepaald verloop van omstandigheden dat met redelijke en simpele argumenten verklaard kan worden.
pi_96473152
Gerald Celente: The Fed, Public Enemy No. 1, "Osama" Bin Bernanke

pi_96477111
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 14:50 schreef waht het volgende:

[..]

Zo werkt de wereld, beste Cherna. Vijanden worden vrienden, vrienden worden vijanden. De VS werkten tijdens WOII samen met de Sovjet-Unie. Dezelfde SU die later de aartsvijand van de VS zou worden.

Waar jij kennelijk niet mee om kan gaan is dat omstandigheden veranderen. Voor de val van de SU waren de moedjahedien een nuttige partner, daarna hebben sommigen van hen zich tegen de VS gekeerd. Had iemand kunnen voorzien wanneer de SU zou vallen, en of de moedjahedien zich tegen de VS zouden keren? Nee, niemand heeft een glazen bol.

Er is helemaal geen sprake van een sinister plan, enkel van beleid dat zich richt op de korte termijn: zoals het merendeel van al het beleid, ook in Nederland. Kortzichtigheid, dat is de grootste zonde van politici.

Om die reden zijn de meeste samenzweringstheorieën volslagen nonsens: ze poneren een complexe, verstrekkende theorie voor een bepaald verloop van omstandigheden dat met redelijke en simpele argumenten verklaard kan worden.
^O^
pi_96477288
quote:
Telefoontje zette VS op spoor Bin Laden
Uitgegeven: 7 mei 2011 13:04
Laatst gewijzigd: 7 mei 2011 14:21

WASHINGTON - Een oude bekende die een onschuldig telefoontje over koetjes en kalfjes pleegde met de koerier van Osama bin Laden, zette de Amerikaanse inlichtingendiensten op het spoor van al-Qaedaleider Osama bin Laden.

Dat meldde de krant The Washington Post zaterdag in een artikel van de gerenommeerde journalist Bob Woodward.
''Waar ben je geweest? We hebben je gemist. Wat doe je tegenwoordig?'', zou de vriend hebben gevraagd aan de man naar wie de inlichtingendiensten jaren hadden gezocht. ''Ik ben terug bij de mensen bij wie ik vroeger was'', antwoordde de Pakistaanse koerier veelbetekenend.

Het telefoongesprek hielp de Amerikanen volgens de bronnen van Woodward aan het mobiele telefoonnummer van de Pakistaanse koerier, die bekend is onder het pseudoniem Abu Ahmed al-Kuwaiti.
Een uitgebreide speurtocht leidde uiteindelijk naar een complex in de Pakistaanse stad Abbottabad, waar Bin Laden verbleef.

Internet
Bin Laden en de andere bewoners van het complex deden er alles aan om te voorkomen dat hun schuilplaats in het oog sprong. Het huis had geen internet- en telefoonaansluiting.
Kuwaiti en de andere inwoners reden anderhalf uur van het huis in Abbottabad vandaan, voordat ze zelfs maar een batterij in hun mobiele telefoon plaatsten.
De Amerikanen gebruikten allerlei surveillancemiddelen voordat ze de verblijfplaats van Kuwaiti hadden achterhaald.

Wandelaar
Surveillanten in Abbottabad en fotoanalisten zagen dat een man die het complex nooit verliet bijna dagelijks zo'n twee uur heen-en-weer liep op de binnenplaats. Ze noemden hem 'de wandelaar'.
Hij leek het lange postuur van Bin Laden te hebben, maar uit de foto's kon niet met zekerheid worden opgemaakt dat dit vermoeden klopte.

Schatten
Het heeft volgens de bronnen nooit vastgestaan dat 'de wandelaar' Bin Laden was. Veiligheidsfunctionarissen schatten de kans dat Bin Laden in het complex woonde in tussen een voorzichtige 40 procent en een relatief zekere 80 procent.
http://www.nu.nl/algemeen(...)spoor-bin-laden.html
  zaterdag 7 mei 2011 @ 17:23:58 #91
323876 michaelmoore
pi_96477320
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 14:53 schreef erikdewaal het volgende:
Gerald Celente: The Fed, Public Enemy No. 1, "Osama" Bin Bernanke

wat een bullshit
Hij vind het erg dat Obama succesvol is, hoe dom kun je zijn, om een ander een succes te misgunnen
pi_96477342
quote:

[..]

Exact. Daarbij hebben de VS nooit direct zaken gedaan met Bin Laden. Daar was hij simpelweg te onbelangrijk voor.
pi_96477970
Geweldige post Waht

Daarbij is het helpen van een groep rebellen een handreiking van vertrouwen en solidariteit.
Ook al is het resultaat niet goed, het kan wel worden gerechtvaardigd. In de tijd van de Sovjet invasie van Afghanistan was de steun een nobele actie, ook al is het voornamelijk uit eigenbelang.
We prijzen in deze wereld principes van zelfdeterminatie. De sovjet invasie was iets wat niet past in onze wereld van wat goed is, en de steun voor de rebellen is daarom ook een heel natuurlijke reactie. De invasie van Koeweit is vergelijkbaar en de reactie daarop van (voornamelijk) het westen was goed.

Deze acties, om de acties van een ander land, te stoppen zijn nou eenmaal niet zonder consequenties. Het zou ook kunnen dat Libië zo meteen instort of dat er een verschrikkelijk persoon aan de macht komt. Is dit een reden voor het in stand houden van wat Gadhaffi nu is?
Ik vind van niet en ik vind dat als er een groep mensen in de naam van een geloof je land aan vallen dat je defensief moet reageren. Elke groep mensen heeft principes te bewaren en ik zou het het best vinden als het Westen niet zich laat naar beneden slepen door deze mensen.
De executie van Osama, mits hij inderdaad al gevangen was en niet uit zelfverdediging is neergeschoten, is dan ook niet iets om trots op te zijn. Het recht moet toch zegevieren, dat is een principe waar wij en al onze bondgenoten achter staan.
Wraak is geen gerechtigheid. Dat is iets voor een tijd die achter ons ligt.
- Horace Walpole
  Moderator zaterdag 7 mei 2011 @ 17:57:23 #94
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_96478276
quote:
14s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 17:45 schreef Ulpianus het volgende:
Geweldige post Waht

Daarbij is het helpen van een groep rebellen een handreiking van vertrouwen en solidariteit.
Ook al is het resultaat niet goed, het kan wel worden gerechtvaardigd. In de tijd van de Sovjet invasie van Afghanistan was de steun een nobele actie, ook al is het voornamelijk uit eigenbelang.
We prijzen in deze wereld principes van zelfdeterminatie. De sovjet invasie was iets wat niet past in onze wereld van wat goed is, en de steun voor de rebellen is daarom ook een heel natuurlijke reactie. De invasie van Koeweit is vergelijkbaar en de reactie daarop van (voornamelijk) het westen was goed.

Deze acties, om de acties van een ander land, te stoppen zijn nou eenmaal niet zonder consequenties. Het zou ook kunnen dat Libië zo meteen instort of dat er een verschrikkelijk persoon aan de macht komt. Is dit een reden voor het in stand houden van wat Gadhaffi nu is?
Ik vind van niet en ik vind dat als er een groep mensen in de naam van een geloof je land aan vallen dat je defensief moet reageren. Elke groep mensen heeft principes te bewaren en ik zou het het best vinden als het Westen niet zich laat naar beneden slepen door deze mensen.
De executie van Osama, mits hij inderdaad al gevangen was en niet uit zelfverdediging is neergeschoten, is dan ook niet iets om trots op te zijn. Het recht moet toch zegevieren, dat is een principe waar wij en al onze bondgenoten achter staan.
mee eens
  zaterdag 7 mei 2011 @ 17:59:22 #95
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_96478333
quote:

Dat toen die Tita Tovenaar sites van jou ook.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  zaterdag 7 mei 2011 @ 19:12:02 #96
8898 Darklight
The Truth Will Set You Free
pi_96480467
Iemand de nieuwe(oude) videos van Osama al gezien? Nu op CNN
pi_96480563
Inderdaad, Bin's Funniest Home Videos nu op CNN.
Inclusief outtakes/bloopers ;)
  zaterdag 7 mei 2011 @ 19:16:45 #98
8898 Darklight
pi_96480593
U.S. officials unveil videos of bin Laden
CNN) -- Intelligence officials on Saturday unveiled five different videos of Osama bin Laden that were confiscated from the deadly raid at his Pakistan compound -- part of an information haul considered to be the most significant amount of intelligence ever collected from a senior terrorist.

In one video, bin Laden is wearing what a wool cap with a blanket draped around his shoulders. He is holding a TV clicker and rocking in his chair. Bin Laden, sporting a gray beard, is seen flipping through a selection of satellite channels as he views video footage of himself.

One of the videos is a message to the United States officials believe was recorded in October or November. Officials didn't play the audio because, they said, it would be inappropriate. In that video, bin Laden's beard has been dyed black.

The three other videos are practice sessions for videos he was planning to release to the world.

A senior intelligence official briefing reporters at the Pentagon said last week's raid by U.S. forces yielded a significant amount of intelligence, and a special federal taskforce -- including members of the CIA and FBI -- is combing through the material.

The officials say the DNA evidence unquestionably shows that the person shot and killed in the Pakistan compound was bin Laden.
pi_96481141
Het zijn wel erg duidelijke beelden, ook vind ik hem er niet echt op lijken net zoals dat zijn baard veel te zwart is.
If not now, then when.
pi_96481216
Staan ze al ergens op joetuup?
pi_96481359
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 19:37 schreef jpjedi het volgende:
Staan ze al ergens op joetuup?
http://edition.cnn.com/20(...)ce/index.html?hpt=T1
  zaterdag 7 mei 2011 @ 19:55:38 #102
213335 Breekfast
Ondertitel
pi_96481821
Had ie een ziekte ofzo dat hij hele tijd op en neer beweegt?
  zaterdag 7 mei 2011 @ 20:24:47 #103
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  zaterdag 7 mei 2011 @ 20:24:53 #104
323876 michaelmoore
pi_96482922
quote:
zo maken ze hem wel belachelijk, een man die de hele dag naar video's van zichzelf zit te kijken, en zijn baard verft
  zaterdag 7 mei 2011 @ 21:07:10 #105
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_96484505
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 19:35 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Het zijn wel erg duidelijke beelden, ook vind ik hem er niet echt op lijken net zoals dat zijn baard veel te zwart is.
Als je goed gelezen had dan had je kunnen weten wat de oorzaak hiervan was. Namelijk een persoon die zijn baard bijgekleurd heeft met verf, wat vrij normaal is.
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
pi_96484638
Ik vind de video wel vreemd...
Als je iemand filmt ga je toch niet de hele tijd heen en weer met de camera en laat je de camera toch ook niet opeens een stuk omhoog gaan (zoals halverwege het filmpje)...
  zaterdag 7 mei 2011 @ 21:13:30 #107
323876 michaelmoore
pi_96484784
Obama's Osama Drama
  zaterdag 7 mei 2011 @ 21:19:23 #108
199566 Dr_g0nz0
Gonzo Journalism
pi_96485037
Lekker vaag filmpje weer, Osama wordt gefilmd van de zijkant en toevallig op elke televisiezender wat hij aan het kijken is gaat over hem.
"You Took Too Much Man, You Took Too Much, Too Much."
pi_96485369
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 21:19 schreef Dr_g0nz0 het volgende:
Lekker vaag filmpje weer, Osama wordt gefilmd van de zijkant en toevallig op elke televisiezender wat hij aan het kijken is gaat over hem.
Het zal dan ook geen toeval zijn hè... :{
pi_96485840
Slim van ze om zo'n filmpje nu te releasen. Laat het speculeren maar weer op een ander vlak beginnen. Afleidingsmanoeuvre FTW :7
pi_96485974
Inderdaad. Het is een groot complot van de echte wereldleiders. McDonalds en Disney. :{
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 7 mei 2011 @ 21:45:32 #112
862 Arcee
Look closer
pi_96486140
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 21:09 schreef larry_flynt het volgende:
Als je iemand filmt ga je toch niet de hele tijd heen en weer met de camera en laat je de camera toch ook niet opeens een stuk omhoog gaan (zoals halverwege het filmpje)...
Wel als je een onervaren filmer bent. :s)

Heeft-ie nou een helemaal grijze baard op dat filmpje?
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_96486193
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 21:41 schreef nikk het volgende:
Inderdaad. Het is een groot complot van de echte wereldleiders. McDonalds en Disney. :{
Disney is wel een belangrijke speler in het verhaal ja.

Wie hebben in de V.S. de media in handen:

2009 revenues: $157 billion
General Electric media-related holdings include television networks NBC and Telemundo, Universal Pictures, Focus Features, 26 television stations in the United States and cable networks MSNBC, Bravo and the Sci Fi Channel. GE also owns 80 percent of NBC Universal.

2009 revenues: $36.1 billion
The Walt Disney Company owns the ABC Television Network, cable networks including ESPN, the Disney Channel, SOAPnet, A&E and Lifetime, 277 radio stations, music and book publishing companies, production companies Touchstone, Miramax and Walt Disney Pictures, Pixar Animation Studios, the cellular service Disney Mobile, and theme parks around the world.

2009 revenues: $30.4 billion
News Corporation’s media holdings include: the Fox Broadcasting Company; television and cable networks such as Fox, Fox Business Channel, National Geographic and FX; print publications including the Wall Street Journal, the New York Post and TVGuide; the magazines Barron’s and SmartMoney; book publisher HarperCollins; film production companies 20th Century Fox, Fox Searchlight Pictures and Blue Sky Studios; numerous websites including MarketWatch.com; and non-media holdings including the National Rugby League.

2009 revenues: $25.8 billion
Time Warner is the largest media conglomerate in the world, with holdings including: CNN, the CW (a joint venture with CBS), HBO, Cinemax, Cartoon Network, TBS, TNT, America Online, MapQuest, Moviefone, Warner Bros. Pictures, Castle Rock and New Line Cinema, and more than 150 magazines including Time, Sports Illustrated, Fortune, Marie Claire and People.

2009 revenues: $13.6 billion
Viacom holdings include: MTV, Nickelodeon/Nick-at-Nite, VH1, BET, Comedy Central, Paramount Pictures, Paramount Home Entertainment, Atom Entertainment, and music game developer Harmonix. Viacom 18 is a joint venture with the Indian media company Global Broadcast news.

2009 revenues: $13 billion
CBS Corporation owns the CBS Television Network, CBS Television Distribution Group, the CW (a joint venture with Time Warner), Showtime, book publisher Simon & Schuster, 30 television stations, and CBS Radio, Inc, which has 130 stations. CBS is now the leading supplier of video to Google’s new Video Marketplace.

Bron: http://www.freepress.net/ownership/chart/main

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 07-05-2011 21:47:02 ]
  zaterdag 7 mei 2011 @ 21:46:48 #114
321876 Cherna
Fuck the System
pi_96486207
quote:
14s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 17:45 schreef Ulpianus het volgende:
Geweldige post Waht

Waarom pakt China het dan anders aan. Denk daar maar eens over na.
pi_96486769
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 21:46 schreef Cherna het volgende:

[..]

Hoe 'pakt' china 'het' aan dan?
pi_96486875
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 21:46 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Disney is wel een belangrijke speler in het verhaal ja.

Wie hebben in de V.S. de media in handen:

He, hou die onzin eens in bnw
  zaterdag 7 mei 2011 @ 22:08:30 #117
321876 Cherna
Fuck the System
pi_96486970
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 22:02 schreef vanhal het volgende:

[..]

Hoe 'pakt' china 'het' aan dan?
Weinig bemoeienis met interne zaken in landen maar puur economisch handelen met desbetreffende landen gaat hun erg goed af. Sterker nog Afrika en het MO en met name Afghanistan doet inmiddels al hele goede zaken met China. Het westen daarin tegen probeert met democratie wat nooit zal werken daar waar warlords(rebellen) aan de macht zijn de zin door te drukken met alle gevolgen.
Maw China zal het een zorg wezen wie er aan de macht is, zolang men maar de economische belangen niet uit het oog verliest.
pi_96487046
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 22:05 schreef vanhal het volgende:

[..]

He, hou die onzin eens in bnw
Dat is geen onzin hoor. Dat zijn iig feiten die je kunt checken. ;)
  zaterdag 7 mei 2011 @ 22:25:00 #119
93664 waht
Mushir
pi_96487545
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 21:46 schreef Cherna het volgende:

[..]

China is geen wereldmacht, het is een regionale macht. De VS zijn de enige echte wereldmacht. Daar horen ook veel meer middelen bij dan China heeft. China zal de komende decennia haar middelen in eigen land moeten gebruiken om de orde te bewaren.
  zaterdag 7 mei 2011 @ 22:25:47 #120
8898 Darklight
pi_96487569
Het eerste game is ook al uit

:::::::: Kuma\\War II ::::::::
Episode 107: Osama 2011

After months of surveillance and growing amounts of Intel, 79 Navy SEALs aboard two US Black Hawks and two more Chinooks cross into Pakistan under the cloak of darkness. The commandos quickly breech a secret compound, one designed for defense and manned by al Qaeda killers. In forty minutes and a rain of hot lead, a decades-long, worldwide manhunt for Osama Bin Laden will be ended... by you.

http://www.kumagames.com/
  zaterdag 7 mei 2011 @ 22:25:51 #121
321876 Cherna
Fuck the System
pi_96487571
quote:

[..]

Ik weet ook wel dat de wereld zo werkt maar dat wil niet zeggen dat ik het met de aanpak eens ben. Het zogenaamd helpen van de mens aldaar en vrijheid bullshit verhaaltje komt me de strot uit, want daar gaat het helemaal niet om. Was dat maar waar. Maar het is puur handelen uit eigenbelang. Waar wil je eindigen met deze strategie. Wil je na Irak, Afghanistan, Libie straks ook Jemen, Syrie en Iran ook aanpakken met deze strategie en democratie dwingen. Ik blijf van menig laat ze dat lekker zelf bepalen en uitzoeken voordat we nog meer idioten zoals Osama creëren.
pi_96487586
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 22:25 schreef waht het volgende:

[..]

China is geen wereldmacht, het is een regionale macht. De VS zijn de enige echte wereldmacht. Daar horen ook veel meer middelen bij dan China heeft. China zal de komende decennia haar middelen in eigen land moeten gebruiken om de orde te bewaren.
De VS domineert dan ook nog steeds op alle vlakken in de wereld. In feite kunnen ze doen wat ze willen... soms een beetje geholpen door hun eigen media department.
  zaterdag 7 mei 2011 @ 22:31:00 #123
321876 Cherna
Fuck the System
pi_96487764
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 22:25 schreef waht het volgende:

[..]

Ik heb een andere mening. Het wil niet zeggen dat ik China nu zo ideaal vind. Maar hun buitenlandse politieke aanpak bevalt me wel.
http://financieel.infonu.(...)-in-de-economie.html
pi_96488108
Die video dat die tv kijkt is zo ontzettend nep gewoon.

quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 21:13 schreef michaelmoore het volgende:
Obama's Osama Drama
Een dagelijkse aflevering Obama's Osama drama in driehonderdvijfenzestig delen.
If not now, then when.
pi_96488603
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 22:40 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Die video dat die tv kijkt is zo ontzettend nep gewoon.
Hoezo?
  zaterdag 7 mei 2011 @ 22:52:21 #126
93664 waht
Mushir
pi_96488640
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 22:25 schreef Cherna het volgende:

[..]

Ik weet ook wel dat de wereld zo werkt maar dat wil niet zeggen dat ik het met de aanpak eens ben. Het zogenaamd helpen van de mens aldaar en vrijheid bullshit verhaaltje komt me de strot uit, want daar gaat het helemaal niet om. Was dat maar waar. Maar het is puur handelen uit eigenbelang. Waar wil je eindigen met deze strategie. Wil je na Irak, Afghanistan, Libie straks ook Jemen, Syrie en Iran ook aanpakken met deze strategie en democratie dwingen. Ik blijf van menig laat ze dat lekker zelf bepalen en uitzoeken voordat we nog meer idioten zoals Osama creëren.
Ik ben het ook niet altijd eens met die aanpak hoor. Veel te veel geweld.

Maar wat ik alleen maar probeer te zeggen: er is geen complot, er zijn alleen kortzichtige politici (en CEO's, als we het bedrijfsleven erbij willen betrekken). En ja, die handelen uit eigenbelang, voor zover ze kunnen.
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 22:26 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

De VS domineert dan ook nog steeds op alle vlakken in de wereld. In feite kunnen ze doen wat ze willen... soms een beetje geholpen door hun eigen media department.
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 22:31 schreef Cherna het volgende:

[..]

Ik heb een andere mening. Het wil niet zeggen dat ik China nu zo ideaal vind. Maar hun buitenlandse politieke aanpak bevalt me wel.
http://financieel.infonu.(...)-in-de-economie.html
Wat ik bedoelde: China kan niet anders. Ze hebben de middelen niet om aan de andere kant van de wereld een land binnen te vallen. Als ze die middelen wel hadden zouden ze het zeker proberen. Punt is dat China nooit dergelijke aspiraties heeft gehad. Chinezen gaan overal ter wereld wel aan het werk, maar oorlog voeren in verre oorden is een heel ander verhaal.
pi_96489082
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 21:19 schreef Dr_g0nz0 het volgende:
Maakt niet uit, het gewone volk gelooft het verhaaltje dan net zo goed.
  zaterdag 7 mei 2011 @ 23:05:52 #128
321876 Cherna
Fuck the System
pi_96489142
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 22:52 schreef waht het volgende:

[..]

Ik ben het ook niet altijd eens met die aanpak hoor. Veel te veel geweld.

Maar wat ik alleen maar probeer te zeggen: er is geen complot, er zijn alleen kortzichtige politici (en CEO's, als we het bedrijfsleven erbij willen betrekken). En ja, die handelen uit eigenbelang, voor zover ze kunnen.

[..]

[..]

Wat ik bedoelde: China kan niet anders. Ze hebben de middelen niet om aan de andere kant van de wereld een land binnen te vallen. Als ze die middelen wel hadden zouden ze het zeker proberen. Punt is dat China nooit dergelijke aspiraties heeft gehad. Chinezen gaan overal ter wereld wel aan het werk, maar oorlog voeren in verre oorden is een heel ander verhaal.
Hier ben ik het wel mee eens. Ik heb ook nooit over een complot gesproken.
pi_96489268
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 23:03 schreef Bankfurt het volgende:

[..]

Maakt niet uit, het gewone volk gelooft het verhaaltje dan net zo goed.
Ze spelen ook met de intelligentie van het volk... heb ik weleens het idee. Dat is dan weer studiemateriaal voor toekomstige psyops.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 07-05-2011 23:10:06 ]
  Moderator zaterdag 7 mei 2011 @ 23:10:31 #130
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_96489305
Ik snao het belang van dat filmpje niet zo maar dat zal wel aan mij liggen.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_96489383
Ik begrijp niet dat die Amerikanen zo blij zijn dat Osama dood is!

Hij is dood, terrorisme niet.
Jah Rastafari Pride
Haile Selassie (23 juli 1892 – 27 augustus 1975)
Jah Bless! 400Years, 400Years.
http://www.theconsoleplace.co.uk/
  zaterdag 7 mei 2011 @ 23:17:46 #132
321876 Cherna
Fuck the System
pi_96489583
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 23:12 schreef feesbeeest het volgende:

Klopt. terrorisme zal nooit ophouden te bestaan. Maar Osama was natuurlijk het boegbeeld van Al Qaida. En leiders uitschakelen van dit soort organisaties is natuurlijk een enorme boost voor het zelfvertrouwen van de VS en een enorme klap voor Al Qaida ondanks dat er wel weer een nieuwe leider zal opstaan.
  zaterdag 7 mei 2011 @ 23:18:54 #133
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_96489623
quote:

Mensen gaan ook juichend de straat op als de Toppers dood gevonden worden, zelfs al als dat niet betekend dat kutmuziek voortaan iets van het verleden is.
Ik ga naar huis.
pi_96489678
quote:
2s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 23:18 schreef nietzman het volgende:

[..]

Mensen gaan ook juichend de straat op als de Toppers dood gevonden worden, zelfs al als dat niet betekend dat kutmuziek voortaan iets van het verleden is.
Maar fans van de toppers zullen hun idolen niet wreken door zichzelf op te blazen.
Jah Rastafari Pride
Haile Selassie (23 juli 1892 – 27 augustus 1975)
Jah Bless! 400Years, 400Years.
http://www.theconsoleplace.co.uk/
pi_96489744
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 23:20 schreef feesbeeest het volgende:

[..]

Maar fans van de toppers zullen hun idolen niet wreken door zichzelf op te blazen.
Mensen blazen zichzelf voornamelijk pas op als ze tegen een leger vechten waar niet tegen te vechten valt ;)
  zaterdag 7 mei 2011 @ 23:24:50 #136
93664 waht
Mushir
pi_96489860
quote:

Voor veel Amerikanen was Bin Laden het gezicht van terrorisme. Dus ik gun ze dat pleziertje wel. Binnen afzienbare tijd komen ze erachter dat hij niet de enige was.
pi_96490169
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 23:24 schreef waht het volgende:

[..]

Voor veel Amerikanen was Bin Laden het gecreëerde gezicht van terrorisme. Dus ik gun ze dat pleziertje wel. Binnen afzienbare tijd komen ze erachter dat hij niet de enige wasze weer een nieuw verzinsel de wereld in pompen.
Heb je post een beetje verbeterd, her en der ;)
  zaterdag 7 mei 2011 @ 23:40:33 #138
323876 michaelmoore
pi_96490439
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 23:24 schreef waht het volgende:

[..]

Voor veel Amerikanen was Bin Laden het gezicht van terrorisme. Dus ik gun ze dat pleziertje wel. Binnen afzienbare tijd komen ze erachter dat hij niet de enige was.
maar ze hebben wel alle info over mede-idioten
pi_96497017
quote:
Osama Bin Laden's Abbottabad house 'was al-Qaeda hub'

BBC Security Correspondent Frank Gardner on the significance of the new material
Continue reading the main story
Bin Laden killed

Pakistan army's battered image
Legality of killing questioned
'Al-Qaeda statement' excerpts
The mastermind behind raid
Al-Qaeda leader Osama Bin Laden was in active control of the terror network from his compound in northern Pakistan, US intelligence services now believe.

Reversing assessments that Bin Laden lived a nomadic existence, the US now says his Abbottabad house was a command and control centre.

Following the raid that killed him, the US has now released five videos of Bin Laden watching TV and giving speeches.

Intelligence experts said he was deeply involved in al-Qaeda decision-making.

"This compound in Abbottabad was an active command and control centre for al-Qaeda's top leader and it's clear [...] that he was not just a strategic thinker for the group," an official who spoke on condition of anonymity told reporters at a Pentagon briefing.

"He was active in operational planning and in driving tactical decisions," the official said.

The five tapes show Bin Laden watching a report about himself on television, and, in several clips, practising video addresses.

One of the videos released was a "complete, yet unreleased" tape he described as "a message to the American people," the intelligence official said.

It was believed to have been produced between early October and the beginning of November 2010.

Officials say that the changing colour of Bin Laden's beard - dyed black in the addresses but grey when filmed watching himself on television - suggests he was someone who "jealously guarded" his image.

The material found at the compound - which is reported to include digitial, audio and video files, as well as printed material, computer equipment, recording devices and hand-written documents - has been described by officials as "the single largest collection of senior terrorist materials ever".

Personal letters between Bin Laden and others are also said to be among the documents recovered.

Continue reading the main story
Analysis

Frank Gardner
BBC security correspondent
Of the five clips released by the Pentagon, and said by them to have been seized from Bin Laden's compound in Abbottabad, only one is truly remarkable. It appears to show an aged and frail Bin Laden squatting on the floor of a very basic room with jerry-rigged electrical wiring, watching television.

There is nothing glamorous about his surroundings, which resemble an urban squat. Yet a senior but unnamed US intelligence official has told journalists in Washington they now believe the compound raided by US Navy Seals last Monday was an al-Qaeda command and control centre.

If they're right then the idea of Bin Laden being too busy evading capture to get involved in operations all this time will turn out to be badly wrong.

But Noman Benotman, who knew Bin Laden personally up til 2000, tells me this is wrong, that Bin Laden was a spiritual leader but in no way a military commander.

CIA Director Leon Panetta said in a statement that the material seized "only further confirms how important it was to go after Bin Laden".

In the first video, Bin Laden is shown wearing a white skullcap and shirt and a golden robe. He speaks to the camera in the style of previous video addresses by the al-Qaeda leader.

The BBC's Jonny Dymond, in Washington, says that these are the first such films to emerge since al-Qaeda released a video address from Bin Laden in 2007.

In another of the videos, Bin Laden is shown watching a programme about himself on Arabic language television.

He is shown sitting on the floor wrapped in what looks like a blanket or a coat, holding a remote control.

In one scene, he watches a programme showing an image of himself superimposed on a picture of the World Trade Center in flames after it was hit by hijacked planes.

There is nothing in the videos to place Bin Laden in the compound where he was killed.
http://www.bbc.co.uk/news/world-us-canada-13325595
  zondag 8 mei 2011 @ 09:48:08 #140
8898 Darklight
pi_96497802
Waarom zit er geen geluid bij die filmpjes? En hij lijkt er niet eens op :')
Zal wel fake zijn, zoals eerder gemaakt door de CIA

Former CIA Officials Admit To Faking Bin Laden Video
http://www.infowars.com/f(...)ing-bin-laden-video/
pi_96497932
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 09:48 schreef Darklight het volgende:
Waarom zit er geen geluid bij die filmpjes? En hij lijkt er niet eens op :')
Zal wel fake zijn, zoals eerder gemaakt door de CIA

Former CIA Officials Admit To Faking Bin Laden Video
http://www.infowars.com/f(...)ing-bin-laden-video/
lol, altijd dat ge-onkracht. Ik weet niet hoe het met anderen zit, maar voor mij komen reacites als deze echt niet serieus over hoor..
  zondag 8 mei 2011 @ 10:06:31 #142
8898 Darklight
pi_96498010
Ja idd, erg geloofwaardig allemaal, wie verzint die onzin allemaal

quote:
Met de vrijgave van de video's wil het Pentagon volgens deskundigen nogmaals aantonen dat Bin Laden afgelopen maandag inderdaad is gedood.
http://nos.nl/artikel/238(...)den-vrijgegeven.html
  zondag 8 mei 2011 @ 10:07:12 #143
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_96498018
Begin gek te worden (vooral die reacties op Telegraaf) van al die mensen die niet geloven dat hij dood is.

En altijd maar dat gebash tegen de Amerikanen. Iedereen roept maar dat ze beelden / foto's willen zien van een dode Osama.

Wedden als deze worden vrijgegeven dat iedereen dan weer roept: HOAX / FAKE slechte photoshop dit en dat.

Filmpje (hier boven) hebben ze vrijgegeven om aan te tonen dat ze echt bij hem thuis zijn geweest en een schat aan informatie / prive video's hebben gevonden.
Zo Razor21 misschien kunnen we de conducteurs afluisteren" vervolgens hoor je keihard door die trein GRRGG...Hallo hier ...blalblalb @#$%%@.....en iedereen kijkt dan onze kant op ook mijn kant..
  zondag 8 mei 2011 @ 10:21:59 #144
8898 Darklight
pi_96498193
Hij is ook niet echt ouder geworden in 4jaar tijd

zondag 8 mei 2011 @ 10:24:34 #145
323876 michaelmoore
pi_96498221
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 10:21 schreef Darklight het volgende:

[ afbeelding ]
omdat hij alles verfde en zijn kale kop zie je niet, maar kijk eens goed in zijn gezicht??
  zondag 8 mei 2011 @ 10:27:49 #146
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_96498261
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 10:24 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

omdat hij alles verfde en zijn kale kop zie je niet, maar kijk eens goed in zijn gezicht??
Ik weet zeker dat de rechter foto het gezicht president Obama is, maar dan met een baard!
Open uw ogen mensen kijk goed u wordt bedonderd.

Geintje natuurlijk :o
Zo Razor21 misschien kunnen we de conducteurs afluisteren" vervolgens hoor je keihard door die trein GRRGG...Hallo hier ...blalblalb @#$%%@.....en iedereen kijkt dan onze kant op ook mijn kant..
  zondag 8 mei 2011 @ 10:27:50 #147
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_96498262
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 10:07 schreef Razor21 het volgende:
Begin gek te worden (vooral die reacties op Telegraaf) van al die mensen die niet geloven dat hij dood is.

En altijd maar dat gebash tegen de Amerikanen. Iedereen roept maar dat ze beelden / foto's willen zien van een dode Osama.
Het lijkt er op dat iemand de deur naar BNW weer open heeft laten staan.
Ik ga naar huis.
pi_96498638
quote:

[ afbeelding ]
Valt me nu pas op dat ie exact dezelfde kleding aanheeft :D
Hopelijk hadden ze wel een wasmachine o.i.d. in huis dan.

En echt "bewijs" van dat ze binnen zijn geweest, zijn die ene vier filmpjes niet. Je kan gewoon de achtergrond veranderen, geluid wegnemen *bats boem* nieuw filmpje.
Dat met die tv is dan nog wel geloofwaardig, alleen jammer dat hij niet van voren te zien is daarin.
  zondag 8 mei 2011 @ 11:16:07 #149
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_96499063
quote:

[ afbeelding ]

Obama is een hoax! :o
Géén kloon van tvlxd!
pi_96499250
quote: