quote:In winkelcentrum Ridderhof in Alphen aan den Rijn heeft even na twaalven een schietpartij plaatsgevonden. De politie meldt dat er zes doden zijn. Er zijn ook negen gewonden gevallen, verschillende van hen zijn er slecht aan toe.
De politie bevestigt dat er één dader was. Hij is één van de doden. Ooggetuigen zeggen dat het om een blonde man van een jaar of 25 gaat. Hij liep even na twaalven al schietend met een automatisch wapen door het winkelcentrum. Nadat hij zijn slachtoffers had gemaakt, schoot hij zichzelf met een ander wapen door het hoofd.
Twee supermarkten in het winkelcentrum zijn ontruimd en het gebied is afgesloten. De gemeente Alphen aan den Rijn heeft een crisisteam bijeengeroepen op het gemeentehuis.
Mitrailleur
De eigenaar van een dierenwinkel zag alles gebeuren. "Er was paniek in het winkelcentrum, veel rennende mensen. Ik zag mensen op de grond liggen. Toen ik de dader zag, ben ik naar binnen gegaan en heb ik de rolluiken dichtgedaan."
Het was op het moment van de schietpartij druk in het winkelcentrum. De winkelier vreest dat er zeker vijf tot tien doden zijn.
Een andere ooggetuige heeft de schietpartij zelf niet gezien, maar zag bij aankomst een lijk op een parkeerplaats liggen.
Bron: http://nos.nl/artikel/231(...)en-aan-den-rijn.html
Het FEITENonderzoek? waar de fuck moet je anders onderzoek naar doen als recherche?quote:Op maandag 11 april 2011 16:28 schreef kitao het volgende:
Recherche start onderzoek vergunning dader
http://www.telegraaf.nl/b(...)Tristan__.html?p=3,1
Maar waar let zo'n persoon nou op? De echt gekke mensen zijn de beste leugenaars en kunnen zich goed camoufleren..quote:Op maandag 11 april 2011 16:05 schreef Roerkoning het volgende:
[..]
Klopt. Onze club staat bekend vanwege het strengste deur beleid in onze regio. Nieuwe mensen krijgen voordat we ze aannemen ook altijd een intake gesprek met een van mijn collega bestuursleden, die psycholoog van beroep is. En als hij nee zegt, gaat het feest mooi niet door.
Op die manier weten we onze club al ruim 25 jaar vrij van rare incidenten te houden.
Leren van fouten heet dat. Is de westerse wereld groot mee geworden.quote:Op maandag 11 april 2011 16:35 schreef kitao het volgende:
kalf is al verdronken en bromsnor gaat onderzoek doen...
De selectie begint natuurlijk al bij het lid dat de introducee aanbrengt. Die kent het persoon al langere tijd en onder andere omstandigheden dan een intake gesprek.quote:Op maandag 11 april 2011 16:34 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Maar waar let zo'n persoon nou op? De echt gekke mensen zijn de beste leugenaars en kunnen zich goed camoufleren..
Precies. Grote kans dat naar aanleiding van het onderzoek procedures bij de betreffende BW eenheid aangepast worden zodat dergelijke fouten in de toekomst vermeden worden.quote:Op maandag 11 april 2011 16:37 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Leren van fouten heet dat. Is de westerse wereld groot mee geworden.
kan iemand dan ook na meerdere jaren lid te zijn geweest alsnog van de vereniging worden verwijderd door het bestuur? en hoe moet dat dan met de wapens die hij nog thuis heeft?quote:Op maandag 11 april 2011 16:41 schreef Roerkoning het volgende:
[..]
De selectie begint natuurlijk al bij het lid dat de introducee aanbrengt. Die kent het persoon al langere tijd en onder andere omstandigheden dan een intake gesprek.
Dan komt mijn collega pas in beeld en je moet goed kunnen acteren om een zeer ervaren psychologg in de maling te nemen. Tja, waar hij op let?
Alles, eigenlijk. Lichaamstaal, antwoorden op vragen, ook strikvragen. Maar helemaal precies weet ik het ook niet, het is zijn vak en ik vertrouw op zijn oordeel.
Ook wordt het nieuwe lid gedurende het eerste jaar nauwlettend door hem in de gaten gehouden, daarnaast ook door de schietinstructeurs.
Ja. De wapens zullen dan in bewaring genomen worden bij een wapenzaak of de politie, afhankelijk van de reden van royement. Uiteindelijk zal alles verkocht worden.quote:Op maandag 11 april 2011 16:46 schreef FransjeVanDusschoten het volgende:
[..]
kan iemand dan ook na meerdere jaren lid te zijn geweest alsnog van de vereniging worden verwijderd door het bestuur? en hoe moet dat dan met de wapens die hij nog thuis heeft?
kan hij hierna wel bij een andere schietvereniging aan de slag (zegmaar van scratch opnieuw beginnen) of is het gewoon einde oefening?quote:Op maandag 11 april 2011 16:49 schreef Roerkoning het volgende:
[..]
Ja. De wapens zullen dan in bewaring genomen worden bij een wapenzaak of de politie, afhankelijk van de reden van royement. Uiteindelijk zal alles verkocht worden.
Het betreffende lid zal in ieder geval vanaf het moment van in bewaring stelling niet meer bij de wapens kunnen.
Kans is klein, misschien over een paar jaar.quote:Op maandag 11 april 2011 16:51 schreef Skillstorm het volgende:
Denken jullie dat de beelden van de beveiligings-camera's nog zullen worden laten zien?
heb je dan zo'n enorme behoefte om die beelden te zien?quote:Op maandag 11 april 2011 16:51 schreef Skillstorm het volgende:
Denken jullie dat de beelden van de beveiligings-camera's nog zullen worden laten zien?
Als je op een dag denk van hé ik zou graag willen weten hoe zo'n ding werkt kan je dan een dagje langskomen of is dat verboden?quote:Op maandag 11 april 2011 16:49 schreef Roerkoning het volgende:
[..]
Ja. De wapens zullen dan in bewaring genomen worden bij een wapenzaak of de politie, afhankelijk van de reden van royement. Uiteindelijk zal alles verkocht worden.
Het betreffende lid zal in ieder geval vanaf het moment van in bewaring stelling niet meer bij de wapens kunnen.
Oh jammer. Wil die beelden wel zien.quote:Op maandag 11 april 2011 16:51 schreef xyzyx het volgende:
[..]
Kans is klein, misschien over een paar jaar.
Nou een enorme behoefte niet maar zou ze wel eens willen zien.quote:Op maandag 11 april 2011 16:53 schreef FransjeVanDusschoten het volgende:
[..]
heb je dan zo'n enorme behoefte om die beelden te zien?
Einde oefening, want na een intrekking van een verlof wordt ook automatisch de KNSA licentie ingetrokken. En zonder licentie kun je geen lid zijn van een club.quote:Op maandag 11 april 2011 16:51 schreef FransjeVanDusschoten het volgende:
[..]
kan hij hierna wel bij een andere schietvereniging aan de slag (zegmaar van scratch opnieuw beginnen) of is het gewoon einde oefening?
Ik ook welquote:Op maandag 11 april 2011 16:53 schreef Skillstorm het volgende:
[..]
Oh jammer. Wil die beelden wel zien.
Sommige mensen fappen op emotionele beelden volgens mij...quote:Op maandag 11 april 2011 16:53 schreef FransjeVanDusschoten het volgende:
[..]
Ja ik ken de mensen die beschoten zijn toch nietquote:Op maandag 11 april 2011 16:54 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Sommige mensen fappen op emotionele beelden volgens mij...
quote:Op maandag 11 april 2011 16:54 schreef Roerkoning het volgende:
[..]
Einde oefening, want na een intrekking van een verlof wordt ook automatisch de KNSA licentie ingetrokken. En zonder licentie kun je geen lid zijn van een club.
Nee hoor, bij de meeste wapen zaken kun je gewoon binnenlopen en je vragen stellen.quote:Op maandag 11 april 2011 16:53 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Als je op een dag denk van hé ik zou graag willen weten hoe zo'n ding werkt kan je dan een dagje langskomen of is dat verboden?
Ja zeker wel (nou, behalve de familie/vrienden van de slachtoffers dan)quote:Op maandag 11 april 2011 16:56 schreef Specularium het volgende:
Stiekem wil iedereen die beveiligingsbeelden zien.
Of naar Duitsland gaan, een gasdrukpistool kopen.quote:Op maandag 11 april 2011 16:56 schreef Roerkoning het volgende:
[..]
Nee hoor, bij de meeste wapen zaken kun je gewoon binnenlopen en je vragen stellen.
prima als mensen het willen zien, maar ik vind het niet gepast om daar nu al om te vragenquote:Op maandag 11 april 2011 16:56 schreef Specularium het volgende:
Stiekem wil iedereen die beveiligingsbeelden zien.
Je ziet toch ook de foto's van al die lijken enzo.. Dan zit je toch met wat is er nou gebeurd daarquote:Op maandag 11 april 2011 16:57 schreef FransjeVanDusschoten het volgende:
[..]
prima als mensen het willen zien, maar ik vind het niet gepast om daar nu al om te vragen
Niet perse. Maar die vraag stelde je me al in het vorige topic en daar heb ik hem uitgebreider beantwoord.quote:Op maandag 11 april 2011 16:56 schreef xyzyx het volgende:
[..]
Dus als je depressief geweest bent dan ben je hoe dan ook de sjaak als je een wapenvergunning gaat aanvragen?
Enigszins begrijpelijke reactie, maar toch zijn er veel mensen die die beelden wel willen zien. Ook al zeggen veel mensen dat ze het niet willen. Het is ook onzin om te denken dat het iedereen zoveel doet, wanneer ze mensen, waar ze geen fuck mee te maken hebben, neergeschoten zien worden. Wellicht wat meer als het om kids gaat op die beelden.quote:Op maandag 11 april 2011 16:54 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Sommige mensen fappen op emotionele beelden volgens mij...
En dat is dan ook de reden dat ze hier verboden zijn.quote:Op maandag 11 april 2011 16:57 schreef xyzyx het volgende:
[..]
Of naar Duitsland gaan, een gasdrukpistool kopen.
Moet je alleen wel in Duitsland achterlaten maar ze lijken verdomd echt
zullen we het aantal incidenten met schietclubjes eens in de google-grabbelton gaan gooien.quote:Op maandag 11 april 2011 16:37 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Leren van fouten heet dat. Is de westerse wereld groot mee geworden.
Ook voor mensen met een wapenvergunning toch?quote:Op maandag 11 april 2011 16:59 schreef Roerkoning het volgende:
[..]
En dat is dan ook de reden dat ze hier verboden zijn.
Idd, dit zei ik al. Kan me echt weinig doen, ken die mensen namelijk niet.quote:Op maandag 11 april 2011 16:58 schreef Ausputzert het volgende:
[..]
Enigszins begrijpelijke reactie, maar toch zijn er veel mensen die die beelden wel willen zien. Ook al zeggen veel mensen dat ze het niet willen. Het is ook onzin om te denken dat het iedereen zoveel doet, wanneer ze mensen, waar ze geen fuck mee te maken hebben, neergeschoten zien worden. Wellicht wat meer als het om kids gaat op die beelden.
jep.quote:Op maandag 11 april 2011 17:00 schreef xyzyx het volgende:
[..]
Ook voor mensen met een wapenvergunning toch?
Ga binnenkort naar Bulgarije daar kan je een kalasjnikov scoren..quote:Op maandag 11 april 2011 16:57 schreef xyzyx het volgende:
[..]
Of naar Duitsland gaan, een gasdrukpistool kopen.
Moet je alleen wel in Duitsland achterlaten maar ze lijken verdomd echt
Ga googlen op verkeersongelukken en laat je auto thuis staan vanaf nu. Dan pas heb je het recht om te zeikenquote:Op maandag 11 april 2011 16:59 schreef kitao het volgende:
[..]
zullen we het aantal incidenten met schietclubjes eens in de google-grabbelton gaan gooien.
dan is dit echt en bij lange na niet de enige.
men leert het hier nooit.
Ga googlen over keukenmessen en koop voortaan alleen maar magnetron maaltijden...quote:Op maandag 11 april 2011 17:00 schreef xyzyx het volgende:
[..]
Ga googlen op verkeersongelukken en laat je auto thuis staan vanaf nu. Dan pas heb je het recht om te zeiken
* xyzyxMompeld iets over een nat hondje gecombineerd met magnetron en vrouw die hond droog wil hebbenquote:Op maandag 11 april 2011 17:03 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ga googlen over keukenmessen en koop voortaan alleen maar magnetron maaltijden...
tja, zo wordt fuku ook goedgepraat.quote:Op maandag 11 april 2011 17:00 schreef xyzyx het volgende:
Ga googlen op verkeersongelukken en laat je auto thuis staan vanaf nu. Dan pas heb je het recht om te zeiken
Wat is fuku nou weer?quote:Op maandag 11 april 2011 17:04 schreef kitao het volgende:
[..]
tja, zo wordt fuku ook goedgepraat.
overigens is dit een enorm slap argument binnen een discussie weet je dat ?
(nee weet je dus niet)
Als je schietclubs verbied gaan al die wapenfreaks over op illegaal.. Dat 1 jongen doordraait en anderen neerschiet heeft meer te maken met de instanties die falen dan het sportschieten.quote:Op maandag 11 april 2011 17:04 schreef kitao het volgende:
[..]
tja, zo wordt fuku ook goedgepraat.
overigens is dit een enorm slap argument binnen een discussie weet je dat ?
(nee weet je dus niet)
volgens mij gaat het helemaal niet over het verbieden van schietclubs...? of heb ik iets gemist?quote:Op maandag 11 april 2011 17:06 schreef xyzyx het volgende:
[..]
Als je schietclubs verbied gaan al die wapenfreaks over op illegaal.. Dat 1 jongen doordraait en anderen neerschiet heeft meer te maken met de instanties die falen dan het sportschieten.
De suggestie wordt wel gewekt..quote:Op maandag 11 april 2011 17:07 schreef FransjeVanDusschoten het volgende:
[..]
volgens mij gaat het helemaal niet over het verbieden van schietclubs...? of heb ik iets gemist?
quote:Op maandag 11 april 2011 16:59 schreef kitao het volgende:
[..]
zullen we het aantal incidenten met schietclubjes eens in de google-grabbelton gaan gooien.
dan is dit echt en bij lange na niet de enige.
men leert het hier nooit.
Er moet alleen meer gelet worden op mensen die doorgedraait zijn, of aan het zijn. Volkert zat ook bij een schietvereniging.quote:Op maandag 11 april 2011 17:06 schreef xyzyx het volgende:
[..]
Als je schietclubs verbied gaan al die wapenfreaks over op illegaal.. Dat 1 jongen doordraait en anderen neerschiet heeft meer te maken met de instanties die falen dan het sportschieten.
Het is een dagje rijden naar plekken binnen de EU waar nog steeds mensen doodgaan omdat ze bij bruiloften kogels de lucht in schieten. Met de open grenzen enzo is een zwaar wapen krijgen al lang geen punt meer.quote:Op maandag 11 april 2011 17:08 schreef Knarf het volgende:
[..]
Er moet alleen meer gelet worden op mensen die doorgedraait zijn, of aan het zijn. Volkert zat ook bij een schietvereniging.
En dan? Leg je het wapen er gewoon niet in voor de slachting van morgen.quote:Op maandag 11 april 2011 17:16 schreef blup het volgende:
Wat ik al raar vind, wat een jonge jongen moet met een semi (omgebouwde vol?) automatisch wapen? Sportschieters prima, maar wees heel erg terughoudend met wapens met magazijnen en zeker semi's. Wat mij betreft heeft dat niet veel met sportschieten te maken maar met je obsessie voor wapens.
En wapenkluizen moet je van tijdsloten voorzien.
Alsof die middelmatige tijdsloten voor de eenvoudige burger, niet doodeenvoudig zijn te manipuleren als men echt wil.quote:Op maandag 11 april 2011 17:16 schreef blup het volgende:
Wat ik al raar vind, wat een jonge jongen moet met een semi (omgebouwde vol?) automatisch wapen? Sportschieters prima, maar wees heel erg terughoudend met wapens met magazijnen en zeker semi's. Wat mij betreft heeft dat niet veel met sportschieten te maken maar met je obsessie voor wapens.
En zeer strenge controle van de jongens van wet wapens en munitie daarop. nog iets, als jij bij bedrijf of instantie x wil werken krijg je soms ook een check over je psychische gesteldheid, dat zouden ze hier ook verplicht moeten stellen. Bij verlenging van je vergunning zou ook een huisarts ingelicht moeten worden of hij bezwaar heeft.quote:Op maandag 11 april 2011 17:18 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
En dan? Leg je het wapen er gewoon niet in voor de slachting van morgen.
Al die dingen ook invoeren bij politie en militairen? Bovendien moet je iedere dag controleren om de slachting te voorkomen... Beetje doordacht beleid komt niet uit irrationele angst hoor.quote:Op maandag 11 april 2011 17:26 schreef blup het volgende:
[..]
En zeer strenge controle van de jongens van wet wapens en munitie daarop. nog iets, als jij bij bedrijf of instantie x wil werken krijg je soms ook een check over je psychische gesteldheid, dat zouden ze hier ook verplicht moeten stellen. Bij verlenging van je vergunning zou ook een huisarts ingelicht moeten worden of hij bezwaar heeft.
Bij een overtreding onverbiddelijker vergunning intrekken. Ook al als je niet je wapens en munitie gescheiden bewaard. Als je hobbyschutter wilt zijn prima, maar dan moet je ook alle verantwoordelijkheden dragen daarvoor.
Dit incident had misschien voorkomen kunnen worden als er meer naar de persoon word gekeken ipv alleen een feitelijk antecedentenonderzoek.
Het moet zero tolerance, vuurwapens is en zijn serieuze spullen.
Keukenmessen hebben als hoofddoel voedsel mee te snijden, auto's voor het vervoeren van mensen. Dat ze voor andere doeleinden worden gebruikt is een nare neveneffect. Maar ze zijn niet weg te denken uit onze maatschappij. En automatische geweren? Daar is het andersom. Het hoofddoel is om zo veel mogelijk en effecief mogelijk levende mensen uit te schakelen. En als andere doeleinde heeft het dan sommige mensen het leuk vinden om zondag zo'n ding af te vuren als hobby. Ik denk dat daar het grootste verschil zit en dat daarom je het ook niet met elkaar kan vergelijken.quote:Op maandag 11 april 2011 17:00 schreef xyzyx het volgende:
[..]
Kan wel zijn dat het doel anders is maar je moet kijken naar de gevolgen. Iemand met een mensen kill hobby met een mes zal later tegen de lamp lopen als iemand met een machinegeweer en meer doden maken. Met een auto door dat centrum heenraggen had net zo veel slachtoffers gemaakt. Gevolg is hetzelfde met een ander type voorwerp. toch ben je waarschijnlijk niet zo bang voor auto's en vleesmessen.quote:Op maandag 11 april 2011 17:37 schreef vaasinbloem het volgende:
[..]
Keukenmessen hebben als hoofddoel voedsel mee te snijden, auto's voor het vervoeren van mensen. Dat ze voor andere doeleinden worden gebruikt is een nare neveneffect. Maar ze zijn niet weg te denken uit onze maatschappij. En automatische geweren? Daar is het andersom. Het hoofddoel is om zo veel mogelijk en effecief mogelijk levende mensen uit te schakelen. En als andere doeleinde heeft het dan sommige mensen het leuk vinden om zondag zo'n ding af te vuren als hobby. Ik denk dat daar het grootste verschil zit en dat daarom je het ook niet met elkaar kan vergelijken.
Voor mij is een machinegeweer niet anders als een luchtbucks/paintball geweer.. Gewoon een apparaat om een doel mee te raken. Als je wapens ziet dat ze het doel hebben zo veel mogelijk mensen neer te maaien dan is een schietvereniging niets voor jou.quote:Op maandag 11 april 2011 17:37 schreef vaasinbloem het volgende:
[..]
Keukenmessen hebben als hoofddoel voedsel mee te snijden, auto's voor het vervoeren van mensen. Dat ze voor andere doeleinden worden gebruikt is een nare neveneffect. Maar ze zijn niet weg te denken uit onze maatschappij. En automatische geweren? Daar is het andersom. Het hoofddoel is om zo veel mogelijk en effecief mogelijk levende mensen uit te schakelen. En als andere doeleinde heeft het dan sommige mensen het leuk vinden om zondag zo'n ding af te vuren als hobby. Ik denk dat daar het grootste verschil zit en dat daarom je het ook niet met elkaar kan vergelijken.
Dat eerste ben ik met je eens, of Volkert bij een schietvereniging zat weet ik niet.quote:Op maandag 11 april 2011 17:08 schreef Knarf het volgende:
[..]
Er moet alleen meer gelet worden op mensen die doorgedraait zijn, of aan het zijn. Volkert zat ook bij een schietvereniging.
Het is niet overal op FOK! die debiele regel dat de LAPO een nieuw topic moet openen hoor.quote:Op maandag 11 april 2011 16:29 schreef Tamashii het volgende:
Zo OP weer up to date en sorry voor degene die LAPO had, maar er waren al 5 minuten voorbij.
Ik zou ze zeker kijken, de beelden van Columbine ook gezien. Gewoon interesse.quote:Op maandag 11 april 2011 16:53 schreef FransjeVanDusschoten het volgende:
[..]
Het is nergens op FOK! dat hij de LAPO moet openen. Er wordt wel vanuit gegaan dat de poster van de LAPO het vervolg opent omdat anders iedereen het vervolg gaat aanmaken.quote:Op maandag 11 april 2011 17:52 schreef Stefan het volgende:
[..]
Het is niet overal op FOK! die debiele regel dat de LAPO een nieuw topic moet openen hoor.
ongeschreven regelquote:Op maandag 11 april 2011 17:53 schreef xyzyx het volgende:
[..]
Het is nergens op FOK! dat hij de LAPO moet openen. Er wordt wel vanuit gegaan dat de poster van de LAPO het vervolg opent omdat anders iedereen het vervolg gaat aanmaken.
Er bestaan erkende diciplines waar in wedstrijd verband met semi-automaten geschoten wordt, de zgn. dynamische disciplines. En juist bij die disciplines heb je een grote magazijn capaciteit nodig.quote:Op maandag 11 april 2011 17:16 schreef blup het volgende:
Je gaat er nu van uit dat de daad niet gepleegd was als hij niet bij een schietvereniging zat.. Als het wapen illegaal was (wat ik hoop) dan heeft het niets te maken met de schietvereniging..quote:Op maandag 11 april 2011 17:54 schreef hondjes het volgende:
Een of andere geflipte met een hobby vuurwapens en zelfmoordneigingen
heeft even 6 mensen neergeschoten, die gewoon aan het winkelen waren.
Het blijft voor mij een raadsel DAT zowel zijn ouders als de schietvereniging en degene die
hem een vergunning gaven niet ingrepen.
blijkt ook al eerder bekend te zijn geweest bij de politie, maar die heeft ook verder geen onderzoek gedaan.
Dus weer fout op fout ten koste van 6 mensenlevens.
Wat jij hier stelt, gebeurt al. Het is in deze kwestie misgegaan op de handhaving van de wet.quote:Op maandag 11 april 2011 17:26 schreef blup het volgende:
[..]
En zeer strenge controle van de jongens van wet wapens en munitie daarop. nog iets, als jij bij bedrijf of instantie x wil werken krijg je soms ook een check over je psychische gesteldheid, dat zouden ze hier ook verplicht moeten stellen. Bij verlenging van je vergunning zou ook een huisarts ingelicht moeten worden of hij bezwaar heeft.
Bij een overtreding onverbiddelijker vergunning intrekken. Ook al als je niet je wapens en munitie gescheiden bewaard. Als je hobbyschutter wilt zijn prima, maar dan moet je ook alle verantwoordelijkheden dragen daarvoor.
Dit incident had misschien voorkomen kunnen worden als er meer naar de persoon word gekeken ipv alleen een feitelijk antecedentenonderzoek.
Het moet zero tolerance, vuurwapens is en zijn serieuze spullen.
Ik zeg toch dat het de hoofddoel is van geweren in het algemeen.quote:Op maandag 11 april 2011 17:49 schreef xyzyx het volgende:
[..]
Voor mij is een machinegeweer niet anders als een luchtbucks/paintball geweer.. Gewoon een apparaat om een doel mee te raken. Als je wapens ziet dat ze het doel hebben zo veel mogelijk mensen neer te maaien dan is een schietvereniging niets voor jou.
Klopt, maar het hoofddoel van sportschieten is dat niet.quote:Op maandag 11 april 2011 17:57 schreef vaasinbloem het volgende:
[..]
Ik zeg toch dat het de hoofddoel is van geweren in het algemeen.
Ik ga er vanuit dat iedereen eens zijn verantwoordelijkheid neemt.quote:Op maandag 11 april 2011 17:55 schreef xyzyx het volgende:
[..]
Je gaat er nu van uit dat de daad niet gepleegd was als hij niet bij een schietvereniging zat.. Als het wapen illegaal was (wat ik hoop) dan heeft het niets te maken met de schietvereniging..
Maar waarom hebben ze hun wapens thuis nodig? Is trouwens geen verwijt ofzo naar alle mensen die het leuk vinden, maar ik zie het praktisch nut niet echt van? En ik ben ook benieuwd, misschien zijn er wel redenen waarvan ik niet af weet. Ik neem dat je toch altijd schiet op een vereniging zelf?quote:Op maandag 11 april 2011 17:58 schreef xyzyx het volgende:
[..]
Klopt, maar het hoofddoel van sportschieten is dat niet.
Kun je zo niet zeggen. Niet zelden is het gedrag van dergelijke killers niet echt opvallend of geven ze duidelijke signalen af. Voor leken die nergens op bedacht zijn, kan het best als een verrassing komen. Ook voor familieleden, collega's en kennissen. Er zijn waarsch. tienduizenden mensen in Nederland die veel opvallender en zieker gedrag vertonen dan Tristan ook heeft vertoond en toch nooit iets opzienbarends zullen doen.quote:Op maandag 11 april 2011 17:54 schreef hondjes het volgende:
Een of andere geflipte met een hobby vuurwapens en zelfmoordneigingen
heeft even 6 mensen neergeschoten, die gewoon aan het winkelen waren.
Het blijft voor mij een raadsel DAT zowel zijn ouders als de schietvereniging en degene die
hem een vergunning gaven niet ingrepen.
blijkt ook al eerder bekend te zijn geweest bij de politie, maar die heeft ook verder geen onderzoek gedaan.
Dus weer fout op fout ten koste van 6 mensenlevens.
Ik snap het nut van wapens thuis hebben ook niet. Ik heb mijn wapen ook niet thuis liggen.quote:Op maandag 11 april 2011 18:01 schreef vaasinbloem het volgende:
[..]
Maar waarom hebben ze hun wapens thuis nodig? Is trouwens geen verwijt ofzo naar alle mensen die het leuk vinden, maar ik zie het praktisch nut niet echt van? En ik ben ook benieuwd, misschien zijn er wel redenen waarvan ik niet af weet. Ik neem dat je toch altijd schiet op een vereniging zelf?
Die jongen woonde al 24 jaar bij zijn vader , als die dan nog niet weet hoe zijn zoon in mekaar steekt, dan weet ik het ook niet meer.quote:Op maandag 11 april 2011 18:02 schreef Ausputzert het volgende:
[..]
Kun je zo niet zeggen. Niet zelden is het gedrag van dergelijke killers niet echt opvallend of geven ze duidelijke signalen af. Voor leken die nergens op bedacht zijn, kan het best als een verrassing komen. Ook voor familieleden en kennissen. Er zijn waarsch. tienduizenden mensen in Nederland die veel opvallender gedrag vertonen dan Tristan ook deed en toch nooit iets opzienbarends zullen doen.
Ik acht de kans erg klein want volgens mij was het geen geplande daad.. Onderzoek zal het uitwijzen..quote:Op maandag 11 april 2011 18:01 schreef hondjes het volgende:
[..]
Ik ga er vanuit dat iedereen eens zijn verantwoordelijkheid neemt.
Zijn ouders, de schietverenigin en justitie.
Misschien had het dan voorkomen kunnen worden, want nu zijn er zes levens zomaar afgebroken.
met alle ellende van dien.
En wat als je ergens naartoe moet voor wedstrijden?quote:Op maandag 11 april 2011 18:01 schreef vaasinbloem het volgende:
[..]
Maar waarom hebben ze hun wapens thuis nodig? Is trouwens geen verwijt ofzo naar alle mensen die het leuk vinden, maar ik zie het praktisch nut niet echt van? En ik ben ook benieuwd, misschien zijn er wel redenen waarvan ik niet af weet. Ik neem dat je toch altijd schiet op een vereniging zelf?
Hij kan best wat opvallend gedrag hebben vertoond of wat onbenullige delictjes hebben gepleegd, maar dat is totaal geen aanleiding om zoiets te verwachten. Zoals gezegd: er zijn waarsch. tienduizenden mensen die veel zieker gedrag hebben vertoond en nooit iets opzienbarends hebben gedaan.quote:Op maandag 11 april 2011 18:04 schreef hondjes het volgende:
[..]
Die jongen woonde al 24 jaar bij zijn vader , als die dan nog niet weet hoe zijn zoon in mekaar steekt, dan weet ik het ook niet meer.
Nee. Inderdaad schiet ik veel op mijn vereniging(en) maar ik schiet ook veel wedstrijden, ook in het buitenland. Dan is het gewoon ondoenlijk om eerst steeds langs de club te gaan om alles op te halen en na de wedstrijden weer terug te brengen. En dan heb ik nog de sleutels van onze accomodatie. Stel je voor dat iemand die niet in het bestuur zit dat heeft, moet er iedere keer een bestuurslid opdraven.quote:Op maandag 11 april 2011 18:01 schreef vaasinbloem het volgende:
[..]
Honderden wapens in afgelegen clubhuisjes, de Nederlandse onderwereld vindt je idee geweldig. Ben je al vergeten dat zelfs op militaire bases wapens geroofd worden?quote:Op maandag 11 april 2011 18:01 schreef vaasinbloem het volgende:
[..]
Als ik het me goed herinner, ligt jouw wapen bij een van je schietmaatjes thuis. Snap je dat nut ook niet?quote:Op maandag 11 april 2011 18:04 schreef xyzyx het volgende:
[..]
Ik snap het nut van wapens thuis hebben ook niet. Ik heb mijn wapen ook niet thuis liggen.
Van jachtgeweren snap ik het wel overigens..
Ben ik het nou of....ik dacht dat ik deze reactie al eerder zag in een eerder topic.quote:Op maandag 11 april 2011 18:11 schreef apple_pie het volgende:
[..]
Honderden wapens in afgelegen clubhuisjes, de Nederlandse onderwereld vindt je idee geweldig. Ben je al vergeten dat zelfs op militaire bases wapens geroofd worden?
Hij was toch al eens opgenomen in een kliniek.quote:Op maandag 11 april 2011 18:07 schreef Ausputzert het volgende:
[..]
Hij kan best wat opvallend gedrag hebben vertoond of wat onbenullige delictjes hebben gepleegd, maar dat is totaal geen aanleiding om zoiets te verwachten. Zoals gezegd: er zijn waarsch. tienduizenden mensen die veel zieker gedrag hebben vertoond en nooit iets opzienbarends hebben gedaan.
Je hebt trouwens geen flauw idee hoe hij zich opstelde naar de medemens. Vaak zijn dit soort mensen er een meester in om zich erg onopvallend en relax op te stellen. Hoe bizar hun geest ook mag zijn.
Ik heb het al meerdere keren gemeld ja, maar mensen blijven dat domme idee maar herhalen.quote:Op maandag 11 april 2011 18:13 schreef Skillstorm het volgende:
[..]
Ben ik het nou of....ik dacht dat ik deze reactie al eerder zag in een eerder topic.
Omdat dat makkelijker is dan op schietvereniging laten liggenquote:Op maandag 11 april 2011 18:13 schreef Roerkoning het volgende:
[..]
Als ik het me goed herinner, ligt jouw wapen bij een van je schietmaatjes thuis. Snap je dat nut ook niet?
Lachwekkend om te denken dat een ouder per definitie weet hoe zijn zoon van 20+ denkt. Denk je nou werkelijk dat jij de geest van jouw man/kind ooit zult kennen?quote:Op maandag 11 april 2011 18:13 schreef hondjes het volgende:
[..]
Hij was toch al eens opgenomen in een kliniek.
Als ouder, dus opvoeder, weet je precies hoe je kind in mekaar steekt. en is het je plicht
om als ouder je kind er op te wijzen dat bepaalde zaken niet kunnen.
Tevens heb je de verantwoordelijkheid ten opzichte van je kind, en ga een hobby met vuurwapens
niet promoten als je kind zelfmoordneigingen heeft.
Als je je goed hebt ingelezen in de (inmiddels bevestigde) berichtgeving, zou je kunnen begrijpen dat deze persoon nooit een vergunning had mogen krijgen. Dat is zelfs in de wapenwet zo geregeld.quote:Op maandag 11 april 2011 18:07 schreef Ausputzert het volgende:
[..]
Hij kan best wat opvallend gedrag hebben vertoond of wat onbenullige delictjes hebben gepleegd, maar dat is totaal geen aanleiding om zoiets te verwachten. Zoals gezegd: er zijn waarsch. tienduizenden mensen die veel zieker gedrag hebben vertoond en nooit iets opzienbarends hebben gedaan.
Je hebt trouwens geen flauw idee hoe hij zich opstelde naar de medemens. Vaak zijn dit soort mensen er een meester in om zich erg onopvallend en relax op te stellen. Hoe bizar hun geest ook mag zijn.
Ja, achteraf weet iedereen het ineens allemaal zo goed.
Preciesquote:Op maandag 11 april 2011 18:14 schreef xyzyx het volgende:
[..]
Omdat dat makkelijker is dan op schietvereniging laten liggen
Zegt totaal niets over de verantwoordelijkheid / vermeend falen van een opvoeder. Zeker niet van een vent die al weer jaren volwassen is.quote:Op maandag 11 april 2011 18:17 schreef Roerkoning het volgende:
[..]
Als je je goed hebt ingelezen in de (inmiddels bevestigde) berichtgeving, zou je kunnen begrijpen dat deze persoon nooit een vergunning had mogen krijgen. Dat is zelfs in de wapenwet zo geregeld.
ik hou ook niet zo van wijzen achteraf, maar dat de afdeling bijzondere wetten waar hij onder viel een grote fout gemaakt heeft, is inmiddels wel zeker.
Oh, sorry dat ik vroeg wat jullie redenen zijn man, had ik natuurlijk niet mogen vragen. Ik wou alleen maar weten wat twee aspecten je tegen over elkaar zet, maar goed, ik had net zo goed kunnen blijven schreeuwen dat het gevaarlijke gekken zijn. Net zoals jij mij belachelijk maakt dat ik het logistiek probleem niet zag.quote:Op maandag 11 april 2011 18:11 schreef apple_pie het volgende:
[..]
Honderden wapens in afgelegen clubhuisjes, de Nederlandse onderwereld vindt je idee geweldig. Ben je al vergeten dat zelfs op militaire bases wapens geroofd worden?
Nee. Moet dat dan? Hij neemt het altijd mee en binnen krijg ik het pas in handen..quote:Op maandag 11 april 2011 18:18 schreef Roerkoning het volgende:
[..]
Precies
Weet het bestuur van je club eigenlijk van dat parkeren?
Moet je dan ook het kopen van schoenen met veters als ouder verbieden?quote:Op maandag 11 april 2011 18:13 schreef hondjes het volgende:
[..]
Als ouder, dus opvoeder, weet je precies hoe je kind in mekaar steekt. en is het je plicht
Tevens heb je de verantwoordelijkheid ten opzichte van je kind, en ga een hobby met vuurwapens
Als ouder heb je een geschiedenis met je kind, in dit geval 24 jaar.quote:Op maandag 11 april 2011 18:16 schreef Ausputzert het volgende:
[..]
Lachwekkend om te denken dat een ouder per definitie weet hoe zijn zoon van 20+ denkt. Denk je nou werkelijk dat jij de geest van jouw man/kind ooit zult kennen?At best voor een redelijk deel.
Verder ga je er ten onrechte vanuit dat zijn vader hem heeft gepushed om die schietvereniging te joinen. Voor zover ik weet nergens op gebaseerd.
Verder is het onzin om te denken dat je daden van (gestoorde) mensen voorkomt door hun te melden dat bepaalde zaken toch echt niet kunnen. The human mind doesn't work that way.
Hoe is het systeem dan waterdicht te maken ? Er is namelijk ook privacy wetgeving .quote:Op maandag 11 april 2011 18:17 schreef Roerkoning het volgende:
[..]
Als je je goed hebt ingelezen in de (inmiddels bevestigde) berichtgeving, zou je kunnen begrijpen dat deze persoon nooit een vergunning had mogen krijgen. Dat is zelfs in de wapenwet zo geregeld.
ik hou ook niet zo van wijzen achteraf, maar dat de afdeling bijzondere wetten waar hij onder viel een grote fout gemaakt heeft, is inmiddels wel zeker.
Gelukkig dat ik even afgeleid werdt hier, zo kon ik je ninja edit nog zien.quote:Op maandag 11 april 2011 18:19 schreef Ausputzert het volgende:
[..]
Zegt totaal niets over de verantwoordelijkheid / vermeend falen van een opvoeder. Zeker niet van een vent die al weer jaren volwassen is.
Simpel achteraf geneuzel.
Je loopt de kans dat als ze er achter komen, je lidmaatschap gevaar loopt.quote:Op maandag 11 april 2011 18:19 schreef xyzyx het volgende:
[..]
Nee. Moet dat dan? Hij neemt het altijd mee en binnen krijg ik het pas in handen..
Excuus, maar zoals ik al zei is het al erg vaak voorbij gekomen, en het geduld raakt soms op.quote:Op maandag 11 april 2011 18:19 schreef vaasinbloem het volgende:
[..]
Oh, sorry dat ik vroeg wat jullie redenen zijn man, had ik natuurlijk niet mogen vragen. Ik wou alleen maar weten wat twee aspecten je tegen over elkaar zet, maar goed, ik had net zo goed kunnen blijven schreeuwen dat het gevaarlijke gekken zijn. Net zoals jij mij belachelijk maakt dat ik het logistiek probleem niet zag.
Met veters kan je dus 6 mensen dood schieten.quote:Op maandag 11 april 2011 18:19 schreef nikk het volgende:
[..]
Moet je dan ook het kopen van schoenen met veters als ouder verbieden?
Mag je niet met wapens van anderen schieten dan? Ik heb er nog nooit wat over gehoord..quote:Op maandag 11 april 2011 18:25 schreef Roerkoning het volgende:
[..]
Je loopt de kans dat als ze er achter komen, je lidmaatschap gevaar loopt.
Parkeren is in de circulaire namelijk uitdrukkelijk verboden.
Nee, maar wel je Kalashnikov schoonmakenquote:Op maandag 11 april 2011 18:26 schreef hondjes het volgende:
[..]
Met veters kan je dus 6 mensen dood schieten.
Ik stuur je even een PB.quote:Op maandag 11 april 2011 18:27 schreef xyzyx het volgende:
[..]
Mag je niet met wapens van anderen schieten dan? Ik heb er nog nooit wat over gehoord..
Veel mensen, en jij zeker, overschatten hoe goed ze een naaste kennen. Juist gestoorde mensen zijn zeer moeilijk te doorgronden. Zelfs de vrouw die al 30+ jaar met een seriemoordenaar samenleeft, kan goed mogelijk totaal verbaasd zijn, wanneer ze naderhand hoort dat hij tientallen mensen heeft vermoord. Dat wil niet zeggen dat hij nooit wat afwijkend gedrag kan hebben vertoond, maar dat is iets heel anders dan gruwelijke delicten verwachten.quote:Op maandag 11 april 2011 18:23 schreef hondjes het volgende:
[..]
Als ouder heb je een geschiedenis met je kind, in dit geval 24 jaar.
Als je dan nog niet weet, hoe je kind in mekaar steekt, ben je een waardeloze ouder
Dat kinderen anders buiten de deur zijn klopt, maar alleen het feit al dat deze jongen opgenomen was, is al een reden om hem eens goed in de gaten te houden
Je verantwoordelijkheid houdt niet op bij de deur..
Ik heb me nooit in die regels verdiept..quote:
Jawel hoor, ook wel eens gedaan bij een schietverenging.quote:Op maandag 11 april 2011 18:27 schreef xyzyx het volgende:
[..]
Mag je niet met wapens van anderen schieten dan? Ik heb er nog nooit wat over gehoord..
Ik ken mijn man al 43 jaar en soms verrast hij mijquote:Op maandag 11 april 2011 18:28 schreef Ausputzert het volgende:
[..]
Veel mensen, en jij zeker, overschatten hoe goed ze een naaste kennen. Juist gestoorde mensen zijn zeer moeilijk te doorgronden. Zelfs de vrouw die al 30+ jaar met een seriemoordenaar samenleeft, kan goed mogelijk totaal verbaasd zijn, wanneer ze naderhand hoort dat hij tientallen mensen heeft vermoord. Dat wil niet zeggen dat hij nooit wat afwijkend gedrag kan hebben vertoond, maar dat is iets heel anders dan gruwelijke delicten verwachten.
Mensen zijn onbewust ook vaak blind voor de duistere kant van iemand die ze lief hebben.
Je hebt een (lang) PBquote:Op maandag 11 april 2011 18:29 schreef xyzyx het volgende:
[..]
Ik heb me nooit in die regels verdiept..
Het kan ook wel, maar ook dat is aan strikte regels gebonden.quote:Op maandag 11 april 2011 18:31 schreef Stefan het volgende:
[..]
Jawel hoor, ook wel eens gedaan bij een schietverenging.
Met tijdslot bedoel ik gewoon een wachttijd van pak en beet 30 minuten voor hij open gaat. Niet vaste tijdstippen ofzo. Hiermee doel ik op de familiedrama's in het verleden met o.a dienstwapens.quote:Op maandag 11 april 2011 17:55 schreef Roerkoning het volgende:
[..]
En een tijdslot op een wapenkluis? Lijkt me hoogst onpraktisch. Mooi als ik alleen op vaste tijden naar de club ga, maar als ik ermee naar een wapensmid of naar het politiebureau moet lukt het al niet meer. Laat staan als ik naar een wedstrijd moet.
Je bedoelt als hij het een keer niet op z'n hondjes doet?quote:Op maandag 11 april 2011 18:33 schreef hondjes het volgende:
[..]
Ik ken mijn man al 43 jaar en soms verrast hij mij![]()
Vader is zelf ook dol op wapens en misschien ook wel lid van een schietvereniging. Dan wist vader dus ook dat zijn zoon helemaal geen vergunning had mogen krijgen en is hij als ouder zwaar in gebreke gebleven!quote:Op maandag 11 april 2011 18:13 schreef hondjes het volgende:
[..]
quote:Op maandag 11 april 2011 18:35 schreef Ausputzert het volgende:
[..]
Je bedoelt als hij het een keer niet op z'n hondjes doet?
Ok, op die manier. Maakt het alleen lastig voor een rechercheur met piketdienst die naar een melding moet en zijn dienstwapen moet pakken.quote:Op maandag 11 april 2011 18:35 schreef blup het volgende:
[..]
Met tijdslot bedoel ik gewoon een wachttijd van pak en beet 30 minuten voor hij open gaat. Niet vaste tijdstippen ofzo. Hiermee doel ik op de familiedrama's in het verleden met o.a dienstwapens.
Zo creeer je toch bedenktijd bij een opwelling.
Beantwoord.quote:
Voor de politie kan ik me het voorstellen, wat dat betreft zou je natuurlijk uitzonderingen kunnen maken voor mensen met piket. (tijdens piket mag het tijdslot uitgeschakeld zijn bv)quote:Op maandag 11 april 2011 18:39 schreef Roerkoning het volgende:
[..]
Ok, op die manier. Maakt het alleen lastig voor een rechercheur met piketdienst die naar een melding moet en zijn dienstwapen moet pakken.
Voor mij ook als ik bijv. weinig tijd heb om het vliegtuig te halen voor een wedstrijd op Bisley oid.
Maar het idee op zich vind ik niet eens zo slecht, alleen die tijdgrens zou dan arbitrair zijn
Dan kom ik alleen nog op het detail dat die incidenten met dienstwapens, zich voordeden bij politiemensen met piket dienst. Dus of je daar nou ellende mee voorkomt...quote:Op maandag 11 april 2011 18:45 schreef blup het volgende:
[..]
Voor de politie kan ik me het voorstellen, wat dat betreft zou je natuurlijk uitzonderingen kunnen maken voor mensen met piket. (tijdens piket mag het tijdslot uitgeschakeld zijn bv)
Nog niet, onderzoek loopt nog.quote:Op maandag 11 april 2011 18:51 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Is er iets bekend over het merk/type wapens dat de schutter bij zich had?
quote:Op maandag 11 april 2011 18:30 schreef michaelmoore het volgende:
mensen die zo graag schieten zijn sowieso niet helemaal lekker, van die Nazi figuren
Dat is eigenlijk wel een facepalm waard..quote:
mijn punt was juist dat incidenten met schietclubs veel vaker voorkomen dan nu is gebeurd.quote:Op maandag 11 april 2011 17:06 schreef xyzyx het volgende:
[..]
Ik kwam niet met keukenmessen? Ik kwam met auto's.quote:Op maandag 11 april 2011 19:05 schreef kitao het volgende:
[..]
mijn punt was juist dat incidenten met schietclubs veel vaker voorkomen dan nu is gebeurd.
waarop je met keukenmessen kwam aandraven.
dus wat nu 1 jongen ?!
Wtf man, euro-knallers bij De Pieterman deze week?quote:Op maandag 11 april 2011 18:56 schreef inZanity het volgende:
Al heb ik weinig met fotografie, heb zelf niet eens een fotocamera. Ik bekijk regelmatig de fotoserie's op AD.nl. Foto's zeggen nou eenmaal vaak meer dan duizend woorden. Zo ook bij de fotoserie betreffende het drama in Alphen a.d rijn. Een aantal 'prachtige' foto's die heel goed weergeven wat voor verschrikkelijk drama zich daar plaatsgevonden moet hebben. Volgende foto viel me gelijk op. Die blikken van die mensen die allemaal hetzelfde zijn, namelijk een blik van pure onbegrip en wanhoop..
[ afbeelding ]
De volgende foto viel me ook meteen op, en wel door de achteraf gezien uiterst pijnlijke reclameleus..
[ afbeelding ]
Zouden die meisjes hem tot deze daad hebben gedreven?quote:Op maandag 11 april 2011 19:07 schreef yvonne het volgende:
Ik dacht dat ik alle sneuheid hieromtrend wel had gezien maar nee;
Sneuheid nummer een
http://www.tonverlind.nl/tv.php?logid=579
En de overtreffende trap
http://glamour.blog.nl/co(...)column-de-tristannen
Ik weet niet eens wat ik er van moet vinden. Ik ga specialist worden in slap gelulquote:Op maandag 11 april 2011 19:07 schreef yvonne het volgende:
Ik dacht dat ik alle sneuheid hieromtrend wel had gezien maar nee;
Sneuheid nummer een
http://www.tonverlind.nl/tv.php?logid=579
En de overtreffende trap
http://glamour.blog.nl/co(...)column-de-tristannen
die controles maken het mij onmogelijk een vuurwapen te verkrijgen.quote:Op maandag 11 april 2011 19:06 schreef xyzyx het volgende:
[..]
Ik kwam niet met keukenmessen? Ik kwam met auto's.
Maar incidenten heb je overal.. Controles moeten inderdaad zwaarder worden
Over generaliseren gesproken...quote:Op maandag 11 april 2011 18:30 schreef michaelmoore het volgende:
mensen die zo graag schieten zijn sowieso niet helemaal lekker, van die Nazi figuren
Dacht het al, een AR-15 dus.quote:Op maandag 11 april 2011 19:19 schreef Specularium het volgende:
http://www.geenstijl.nl/archives/images/wapentristangroooot.html
jij kan niet gaan schieten met bijvoorbeeld een 5.5 mm luchtdrukgeweer ?quote:Op maandag 11 april 2011 19:19 schreef StateOfMind het volgende:
Over generaliseren gesproken...
Het is gewoon een sport die door ettelijke tienduizenden wordt beoefend. Gewone normale mensen. Veruit de meesten dan. Tristan was dan toevallig een psycho ja. Dat maakt alle overige liefhebbers nog niet gelijk ook gestoord/ziek/nazi/whatever.
Vrijwel alle misdrijven waarbij vuurwapens betrokken zijn zijn illegale vuurwapens. Waar heel makkelijk aan te komen is zelfs. Veel makkelijker dan via de legale weg trouwens.
Veel aso's/tokkies doen aan voetbal. Maakt dat iedereen die aan voetballen doet een aso of tokkie? Nee!
Idem voor vele vechtsporten. Er zitten rotte appels tussen, maar dat maakt nog niet iedere vechtsporter een opgefokte agressieveling die er maar op los schopt en slaat.
Tristan had idd nooit een vergunning moeten kunnen krijgen, maar dan had ie heus wel op andere manieren aan wapens kunnen komen, desnoods zelfs een auto.
Hij had er nog 2 toch?quote:Op maandag 11 april 2011 19:19 schreef Specularium het volgende:
http://www.geenstijl.nl/archives/images/wapentristangroooot.html
Als ik het niveau van het team zie die deze zaak in handen heeft denk ik aan een gedichtje van Toon Hermans ofzo.quote:Op maandag 11 april 2011 19:11 schreef EggsTC het volgende:
Is er al duidelijk wat er in die spirituele teksten stond die hij achterliet op zijn PC, daar ben ik wel benieuwd naar namelijk.
En waarom zou dat moeten? Omdat jij dat wil?quote:Op maandag 11 april 2011 19:24 schreef kitao het volgende:
[..]
jij kan niet gaan schieten met bijvoorbeeld een 5.5 mm luchtdrukgeweer ?
Had je nog lekker in de zon gezeten?quote:Op maandag 11 april 2011 19:31 schreef yvonne het volgende:
[..]
Als ik het niveau van het team zie die deze zaak in handen heeft denk ik aan een gedichtje van Toon Hermans ofzo.
Fucking hellquote:Op maandag 11 april 2011 19:18 schreef zoefbust het volgende:
Nog meer non-journalistieke blubber
http://bit.ly/giZm3g
Nee, ook al nietquote:
Dat dus.. Alsof iedereen die op een schietvereniging zit daar heen gaat met het doel mensen te leren doden.quote:Op maandag 11 april 2011 19:32 schreef Roerkoning het volgende:
[..]
En waarom zou dat moeten? Omdat jij dat wil?
De wet in Nederland staat toe dat mensen, als ze aan de juiste voorwaarden voldoen, met vuurwapens mogen schieten. Helaas zijn er altijd mensen die dat maar niks vinden en hun mening aan anderen op willen dringen. Beetje kriegel word ik daar altijd van.
Meid toch, het is watquote:
quote:Op maandag 11 april 2011 19:24 schreef kitao het volgende:
[..]
ik word er ook kriegelig vanquote:Op maandag 11 april 2011 19:32 schreef Roerkoning het volgende:
En waarom zou dat moeten? Omdat jij dat wil?
De wet in Nederland staat toe dat mensen, als ze aan de juiste voorwaarden voldoen, met vuurwapens mogen schieten. Helaas zijn er altijd mensen die dat maar niks vinden en hun mening aan anderen op willen dringen. Beetje kriegel word ik daar altijd van.
Pas je nou maar aan, want half Nederland denkt dat nuquote:Op maandag 11 april 2011 19:33 schreef xyzyx het volgende:
[..]
Dat dus.. Alsof iedereen die op een schietvereniging zit daar heen gaat met het doel mensen te leren doden.
Kom eens met voorbeelden manquote:Op maandag 11 april 2011 19:35 schreef kitao het volgende:
[..]
ik word er ook kriegelig van
vooral als wapenbezitters hun mening met kogels opdringen aan partners, eigen kinderen en wildvreemde omstanders.
schijt aan de wet als ze volgzaam kontlikkend volk wel een wapen geven en ander volk niet.
Als ik zeg dat ik PVV stem, op een schietvereniging zit en een tijd geleden depressief geweest ben dan moet ik straks nog in de gevangenisquote:Op maandag 11 april 2011 19:35 schreef yvonne het volgende:
[..]
Pas je nou maar aan, want half Nederland denkt dat nu
Formule 1 coureurs kunnen dan maar beter ook overstappen naar de go-kartsquote:Op maandag 11 april 2011 19:24 schreef kitao het volgende:
[..]
Neehee, ze liegen!!!!quote:Op maandag 11 april 2011 19:35 schreef Auti het volgende:
een Smith en Wesson M&P 15-22, had hij op verlof staan, nog niet bevestigd dat hij deze gebruikt heeft maar hij had hem wel en deze aangeschaft bij de vereniging.
RTL4 is bij de DSV Nieuwkoop geweest, men kon hem daar als een rustige bekwame schutter. Vriendelijk, netjes, geen Rambo.. nooit geen aanleiding tot twijfel geweest.
Jij komt een beetje zwakzinnig over...quote:Op maandag 11 april 2011 18:30 schreef michaelmoore het volgende:
Heb je een partner?quote:Op maandag 11 april 2011 19:36 schreef xyzyx het volgende:
[..]
Als ik zeg dat ik PVV stem, op een schietvereniging zit en een tijd geleden depressief geweest ben dan moet ik straks nog in de gevangenis
Nee, die had mij vals aangegeven voor bedreiging waardoor ik vorige week opgepakt was zo'n 4 maanden na dato.quote:
Het is natuurlijk wel apart slag volk die schieters.quote:Op maandag 11 april 2011 19:35 schreef yvonne het volgende:
[..]
Pas je nou maar aan, want half Nederland denkt dat nu
Tsja, klassiek geval.quote:Op maandag 11 april 2011 19:37 schreef xyzyx het volgende:
[..]
Nee, die had mij vals aangegeven voor bedreiging waardoor ik vorige week opgepakt was zo'n 4 maanden na dato.
Jij bent echt niet goed in je hoofd.quote:Op maandag 11 april 2011 19:35 schreef kitao het volgende:
[..]
vooral als wapenbezitters hun mening met kogels opdringen aan partners, eigen kinderen en wildvreemde omstanders.
schijt aan de wet als ze volgzaam kontlikkend volk wel een wapen geven en ander volk niet.
afschaffen die handel.quote:Op maandag 11 april 2011 19:35 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]ga eens een keer met iemand mee naar een vereniging. Lucht/ KK/ GK schieten is geweldig leuk (en ontspannend). In de sportschool en op de motor leef ik me uit en op de schietvereniging kom ik voor me rust.
dat verhaal komt ook van iemand uit de lift ,dus of het echt waar isquote:Op maandag 11 april 2011 19:36 schreef yvonne het volgende:
[..]
Neehee, ze liegen!!!!
Het is een PVV stemmende schyzofrene suicidale idioot!
Pffft, wat weten ze er nu van
quote:Op maandag 11 april 2011 19:40 schreef kitao het volgende:
[..]
afschaffen die handel.
zou bijna blij zijn dat die van der vlist amok heeft gemaakt.
komt er wellicht eindelijk een einde aan deze voorkeurspositie van zogenaamde gewapende sportschieters.
Met als bron de schietvereniging waar Tristan lid was.quote:Op maandag 11 april 2011 19:38 schreef apple_pie het volgende:
[..]
Maar wel een .22lr 'replica'. Volgens RTL nieuws althans.
Laat me raden, je hebt zelf een strafverleden?quote:Op maandag 11 april 2011 19:40 schreef kitao het volgende:
[..]
afschaffen die handel.
zou bijna blij zijn dat die van der vlist amok heeft gemaakt.
komt er wellicht eindelijk een einde aan deze voorkeurspositie van zogenaamde gewapende sportschieters.
Ik geloof het ook wel, ik denk dat er met een .223 meer doden gevallen waren.quote:Op maandag 11 april 2011 19:40 schreef Auti het volgende:
[..]
Met als bron de schietvereniging waar Tristan lid was.
Ik geloof dat wel hoor.
Nouja, als het een M&P 15-22 is dan verschiet het ding geen AR munitie. .22 is een heel wat lichter kaliber dan 5.56.quote:
quote:Op maandag 11 april 2011 19:39 schreef yvonne het volgende:
[..]
Tsja, klassiek geval.
Brandmerk of gevangenis, je mag kiezen.
google zelf "schietvereniging en wapens" of politieagent pleegt moord.quote:Op maandag 11 april 2011 19:36 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
Kom eens met voorbeelden manen leg die eens naast incidenten met 'illegale' wapens.
Komop yvonne, even ontzuren! Zijn wel toegewijde professionals die dit onder hun hoede hebben. Dat de berichtgeving via de media suggestief en versnipperd is, kan hier weinig aan afdingen.quote:Op maandag 11 april 2011 19:31 schreef yvonne het volgende:
[..]
Als ik het niveau van het team zie die deze zaak in handen heeft denk ik aan een gedichtje van Toon Hermans ofzo.
Kom jij maar met bewijzen dat die agent de persoon niet gewurgd had of doodgeslagen als hij het vuurwapen niet had gehad.quote:Op maandag 11 april 2011 19:44 schreef kitao het volgende:
[..]
google zelf "schietvereniging en wapens" of politieagent pleegt moord.
dat luie geklaag altijd over bronnen, ben je zonder inzicht geboren ofzo ?
Echt niets met 'zuur' te maken.quote:Op maandag 11 april 2011 19:44 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Komop yvonne, even ontzuren! Zijn wel toegewijde professionals die dit onder hun hoede hebben. Dat de berichtgeving via de media suggestief en versnipperd is, kan hier weinig aan afdingen.
De bron kan ik op dit moment niet vinden, maar ik had gelezen dat Tristan schoot op 10, 12 en 25 meter banen. Dus het lijkt mij helemaal waar. De vraag is nu dan of hij is omgebouwd of dat hij heel snel semi-automatisch heeft geschoten, of wellicht toch een ander (illegaal) wapen gebruikte.quote:Op maandag 11 april 2011 19:42 schreef franske19 het volgende:
[..]
Nouja, als het een M&P 15-22 is dan verschiet het ding geen AR munitie. .22 is een heel wat lichter kaliber dan 5.56.
Erg relevant idd waar hij op stemde.quote:Op maandag 11 april 2011 19:45 schreef Gramulanion het volgende:
http://www.joop.nl/leven/(...)as_pvv_sympathisant/
WTF!
joop.nl als bron gebruikenquote:Op maandag 11 april 2011 19:45 schreef Gramulanion het volgende:
WTF!
Kom eens met voorbeelden. Die heb je niet. En we haddden het over schietverenigingen en niet over politieagenten.quote:Op maandag 11 april 2011 19:44 schreef kitao het volgende:
[..]
Verwacht ik dat?quote:Op maandag 11 april 2011 19:46 schreef xyzyx het volgende:
[..]
joop.nl als bron gebruiken
verwachten dat joop.nl neutraal staat t.o.v. pvv stemmers
De afstand geweer -> slachtoffer was behoorlijk klein.. soms kan dan zelfs klein kaliber dodelijker zijn omdat groot kaliber gewoon aan de andere kant er uit komt (dacht ik)quote:Op maandag 11 april 2011 19:45 schreef apple_pie het volgende:
Voor de duidelijkheid, .22lr en .223 hebben wel dezelfde kogeldiameter, maar .223 heeft veel meer energie:
[ afbeelding ]
(A is .22lr)
Maarja, zo blijkt maar weer dat .22lr echt geen speelgoed is.
Denk je nou echt dat jij de enige bent die baalt van wat er gebeurd is? Elk weldenkend mens baalt daarvan, geloof me. Ik vind het alleen te ver gaan dat je elke sportschutter nu over een kam scheert met die idioot die dat bloedbad heeft aan gericht.quote:Op maandag 11 april 2011 19:35 schreef kitao het volgende:
[..]
quote:Op maandag 11 april 2011 19:48 schreef Roerkoning het volgende:
[..]
Denk je nou echt dat jij de enige bent die baalt van wat er gebeurd is? Elk weldenkend mens baalt daarvan, geloof me. Ik vind het alleen te ver gaan dat je elke sportschutter nu over een kam scheert met die idioot die dat bloedbad heeft aan gericht.
En kontlikkend volk valt ook wel mee, hoor. Veruit de meeste sportschutters zijn gewoon mensen die zich aan de wet houden. Ze moeten wel, elke minieme overtreding kan gevolgen hebben voor hun verlof.
En trouwens, een paar posts hierboven schrijf je nog dat je baalt dat jij geen wapen kan krijgen omdat je niet aan de voorwaarden voldoet. Inplaats van ervoor te zorgen dat je daar wel aan gaat voldoen, wil je volgende maand maar een wapen aanschaffen. Langs illegale weg dus.
Wie is hier nou de idioot? Een sportschutter die zich aan de regels houdt, of jij, die een illegaal wapen koopt en daar weet ik veel op wie mee gaat schieten?
Want waarom koop je immers zo'n ding?
Het zou je sieren als je zou ophouden om over de rug van onschuldige slachtoffers je punt te maken en een hele groep over een kam te scheren.
Want als jij volgende maand inderdaad met een illegaal aangeschaft wapen gaat lopen zwaaien, lijk jij meer op Tristan dan al die sportschutters die geen vlieg kwaad doen.
ook.quote:Op maandag 11 april 2011 19:36 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Formule 1 coureurs kunnen dan maar beter ook overstappen naar de go-karts
Agenten mogen hun wapen standaard niet mee naar huis nemen slimmerik, alleen bij hoge uitzondering en met toestemming van de commandant (en beveiligingsmaatregelen thuis).quote:Op maandag 11 april 2011 19:49 schreef kitao het volgende:
[..]
ook.
na deze crash had die ongein allang afgeschaft moeten worden.
idem dito na de alphen-slachting; schietclubjes afschaffen en ordediensten na werktijd wapen afnemen.
In elke AR-15 die standaard gekamerd is voor .223 kun je een wissel set plaatsen om hem geschikt te maken voor .22lr.quote:Op maandag 11 april 2011 19:45 schreef apple_pie het volgende:
Voor de duidelijkheid, .22lr en .223 hebben wel dezelfde kogeldiameter, maar .223 heeft veel meer energie:
[ afbeelding ]
(A is .22lr)
Maarja, zo blijkt maar weer dat .22lr echt geen speelgoed is.
Wat een faler van een anarchist ben je met je geroep om zaken afschaffen.quote:Op maandag 11 april 2011 19:49 schreef kitao het volgende:
[..]
ook.
idem dito na de alphen-slachting; schietclubjes afschaffen en ordediensten na werktijd wapen afnemen.
Maak je liever druk om het grote aantal illegale wapens wat in omloop is. Waar in NL ettelijke tienduizenden verlofhouders zijn, is er echter een veelvoud dat in het bezit is van een illegaal vuurwapen. En waar verlofhouders hun wapens doorgaans voor hun hobby gebruiken, hebben de bezitters van een illegaal wapen doorgaans minder frisse bedoelingen met hun wapen.quote:Op maandag 11 april 2011 19:44 schreef kitao het volgende:
[..]
Maar volgens het nieuws had hij een S&W M&P15-22, die zijn standaard .22lr.quote:Op maandag 11 april 2011 19:51 schreef Roerkoning het volgende:
[..]
In elke AR-15 die standaard gekamerd is voor .223 kun je een wissel set plaatsen om hem geschikt te maken voor .22lr.
Die sets zijn ook gewoon leverbaar in de NL wapenhandel.
nee heb ik niet.quote:Op maandag 11 april 2011 19:46 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
Kom eens met voorbeelden. Die heb je niet. En we haddden het over schietverenigingen en niet over politieagenten.
er was er onlangs 1 te koopquote:Op maandag 11 april 2011 19:51 schreef Roerkoning het volgende:
[..]
In elke AR-15 die standaard gekamerd is voor .223 kun je een wissel set plaatsen om hem geschikt te maken voor .22lr.
Die sets zijn ook gewoon leverbaar in de NL wapenhandel.
Dat is ook de verantwoordelijkheid van de mods en admins denk ik, maar die man spoort duidelijk niet nee.quote:Op maandag 11 april 2011 19:54 schreef Roerkoning het volgende:
Het liefst zou ik die post van Kitao even mailen naar mijn contact bij bijzondere wetten, zodat men die idioot in de gaten kan gaan houden.
Maar ik geloof dat dat niet toegestaan is op Fok?
Dat is inderdaad alleen wanneer ze piketdienst hebben en dus bijv. s'nachts naar een plaats delict moeten. Dan hoeven ze niet eerst hun wapen op het bureau op te halen.quote:Op maandag 11 april 2011 19:51 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
Agenten mogen hun wapen standaard niet mee naar huis nemen slimmerik, alleen bij hoge uitzondering en met toestemming van de commandant (en beveiligingsmaatregelen thuis).
Volgens mij zit je alleen maar te trollen en de boel hier op te naaien dus ik zal je negeren.
En bij de wapenwinkel die gelinkt is aan de schuttersvereniging is/was de S&W M&P15-22 in de aanbieding.quote:Op maandag 11 april 2011 19:56 schreef zoefbust het volgende:
[..]
er was er onlangs 1 te koop
[ afbeelding ]
Er zijn er zo vaak te koop, elke wapenhandel heeft wel dergelijke wapens op voorraad. Wat is de toegevoegde waarde van het posten van die advertentie?quote:Op maandag 11 april 2011 19:56 schreef zoefbust het volgende:
[..]
er was er onlangs 1 te koop
[ afbeelding ]
Ik vroeg me af wat je dan moet kunnen overleggen om een dergelijk wapen te kopenquote:Op maandag 11 april 2011 19:58 schreef apple_pie het volgende:
[..]
Er zijn er zo vaak te koop, elke wapenhandel heeft wel dergelijke wapens op voorraad. Wat is de toegevoegde waarde van het posten van die advertentie?
Je verlofquote:Op maandag 11 april 2011 20:01 schreef zoefbust het volgende:
[..]
Ik vroeg me af wat je dan moet kunnen overleggen om een dergelijk wapen te kopen
Ik denk geen centjes, hele grote euro'squote:
Valt wel mee wat zo'n ding kost. 500 dollar.quote:Op maandag 11 april 2011 20:02 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
Ik denk geen centjes, hele grote euro's
Dat is afhankelijk van degene die verkoopt.quote:Op maandag 11 april 2011 20:01 schreef zoefbust het volgende:
[..]
Ik vroeg me af wat je dan moet kunnen overleggen om een dergelijk wapen te kopen
Praten over Nederland he. In Amerika zijn wapens stukken goedkoper.quote:Op maandag 11 april 2011 20:02 schreef capricia het volgende:
[..]
Valt wel mee wat zo'n ding kost. 500 dollar.
Gebruikt nog minder.quote:Op maandag 11 april 2011 20:02 schreef capricia het volgende:
[..]
Valt wel mee wat zo'n ding kost. 500 dollar.
Boel veel euro's zelfs.quote:Op maandag 11 april 2011 20:02 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
Ik denk geen centjes, hele grote euro's
ik heb een aantekening ja, wegens het ernstig verwonden van iemand die mij aanviel.quote:Op maandag 11 april 2011 19:48 schreef Roerkoning het volgende:
[..]
Denk je nou echt dat jij de enige bent die baalt van wat er gebeurd is? Elk weldenkend mens baalt daarvan, geloof me. Ik vind het alleen te ver gaan dat je elke sportschutter nu over een kam scheert met die idioot die dat bloedbad heeft aan gericht.
En kontlikkend volk valt ook wel mee, hoor. Veruit de meeste sportschutters zijn gewoon mensen die zich aan de wet houden. Ze moeten wel, elke minieme overtreding kan gevolgen hebben voor hun verlof.
En trouwens, een paar posts hierboven schrijf je nog dat je baalt dat jij geen wapen kan krijgen omdat je niet aan de voorwaarden voldoet. Inplaats van ervoor te zorgen dat je daar wel aan gaat voldoen, wil je volgende maand maar een wapen aanschaffen. Langs illegale weg dus.
Wie is hier nou de idioot? Een sportschutter die zich aan de regels houdt, of jij, die een illegaal wapen koopt en daar weet ik veel op wie mee gaat schieten?
Want waarom koop je immers zo'n ding?
Het zou je sieren als je zou ophouden om over de rug van onschuldige slachtoffers je punt te maken en een hele groep over een kam te scheren.
Want als jij volgende maand inderdaad met een illegaal aangeschaft wapen gaat lopen zwaaien, lijk jij meer op Tristan dan al die sportschutters die geen vlieg kwaad doen.
In het grijze circuit hoef je geen btw te betalen.quote:Op maandag 11 april 2011 20:03 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
Praten over Nederland he. In Amerika zijn wapens stukken goedkoper.
uiteraard, en de wapens blijven op de schietclub, geen wapens mee naar huis,.quote:Op maandag 11 april 2011 19:49 schreef kitao het volgende:
[..]
ook.
Dan zijn ze makkelijker te vinden voor 'criminelen'quote:Op maandag 11 april 2011 20:05 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
uiteraard, en de wapens blijven op de schietclub, geen wapens mee naar huis,.
Voor de tigste keer, crimineel Nederland vindt je idee geweldig. Die zien dat wel zitten, honderden wapens in afgelegen clubhuisjes.quote:Op maandag 11 april 2011 20:05 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
uiteraard, en de wapens blijven op de schietclub, geen wapens mee naar huis,.
Genoeg andere alternatieven die qua prijs zeer betaalbaar zijn wanneer je de weg weet.quote:Op maandag 11 april 2011 20:04 schreef Roerkoning het volgende:
[..]
Boel veel euro's zelfs.
Een nieuwe AR is op dit moment bijna niet aan te komen, omdat de VS niks hierheen stuurt.
Dat heeft natuurlijk zijn invloed op de tweede hands prijzen.
Vanaf 595 euroquote:Op maandag 11 april 2011 20:03 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
Praten over Nederland he. In Amerika zijn wapens stukken goedkoper.
prijs is niet belangrijk, wie dood en verderf wil zaaien die heeft die paar centen wel, het is vaak gewoon stoer doen die wapens thuisquote:
Een roofoverval op de schietvereniging wanneer ze er bezig zijn, lijkt me wat lastiger inderdaad.quote:Op maandag 11 april 2011 20:07 schreef apple_pie het volgende:
[..]
Voor de tigste keer, crimineel Nederland vindt je idee geweldig. Die zien dat wel zitten, honderden wapens in afgelegen clubhuisjes.
Een jaar lid zijn van een schietverenigng, en 18 schietbeurten maken. Dan kun je een wapen kiezen en papieren invullen. Als je dan goedkeuring van je vereniging krijgt ga je naar de politie en die kijken dan of je een verlof krijgt. Als je het krijgt ga je daarmee naar de verkoper en kun je je wapen in ontvangst nemen.quote:Op maandag 11 april 2011 20:01 schreef zoefbust het volgende:
[..]
Deze man/vrouw heeft groot gelijk. (Vol)automatische vuurwapens zijn ontwikkeld voor het doden van mensen. Blikjes omver schieten is een bijdoel of voor het oefenen zodat je beter mensen kan doden.quote:Op maandag 11 april 2011 17:37 schreef vaasinbloem het volgende:
[..]
Lul niet, hoevaak zie jij foto's of al dat soort shit. Of kom je bij veel sportschutters thuis en is het keer op keer hetzelfde liedje en krijg je een hele show voorgeschoteld?quote:Op maandag 11 april 2011 20:08 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
prijs is niet belangrijk, wie dood en verderf wil zaaien die heeft die paar centen wel, het is vaak gewoon stoer doen die wapens thuis
niet echt.(trollen)quote:Op maandag 11 april 2011 19:51 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
Agenten mogen hun wapen standaard niet mee naar huis nemen slimmerik, alleen bij hoge uitzondering en met toestemming van de commandant (en beveiligingsmaatregelen thuis).
Volgens mij zit je alleen maar te trollen en de boel hier op te naaien dus ik zal je negeren.
Als je in Nederland verteld dat je een AR-15 in je kamer hebt dan is de eerste vraag WAAAT? Vervolgens komen ze erachter wat het is en dan denken ze dat je op het punt staat om ze af te schieten want dat is ze van jongs af aan geleerd. Wapen in handen van iemand buiten de overheid= slecht. verder denkt men nietquote:Op maandag 11 april 2011 20:10 schreef Auti het volgende:
[..]
Lul niet, hoevaak zie jij foto's of al dat soort shit. Of kom je bij veel sportschutters thuis en is het keer op keer hetzelfde liedje en krijg je een hele show voorgeschoteld?
Sportschutters gaan niet zo prat op hun bezit hoor, onderling misschien bij een mooi exemplaar.
Je kan je als sportschutter maar beter rustig houden want op Rambo zit niemand te wachten.
Of je van die aantekening af kan komen weet ik niet, dat hangt ook van de omstandigheden af. Dus daar kan ik niks over zeggen, maar je zou altijd eens bij justitie kunnen informeren.quote:Op maandag 11 april 2011 20:04 schreef kitao het volgende:
[..]
ik heb een aantekening ja, wegens het ernstig verwonden van iemand die mij aanviel.
dus volgens jou kan ik daarvan af komen ?
verandert overigens niks aan mijn opvatting dat ik het onrechtvaardig vind dat de ene mens wel een wapen thuis mag bezitten en een ander niet.
wat is het doel daarvan ?
de consequenties zijn nu wel duidelijk en vanwege dat bespeur ik ook een verontrusting in jouw post namelijk dat je verwacht dat deze slachting zal leiden tot afschaffing van schietverenigingen.
ik zal daar blij mee zijn, even goeie vrienden.
en wat dat zwaaien betreft, stel ik heb een illegaal wapen, dat betekent dus volgens jou dat ik daarmee gelijk ga zwaaien?
dus jij wantrouwt mij maar ik moet jou wel vertrouwen ?
Is een algemene richtlijn bij de overheid (politie/ kmar etc.) Vuurwapen thuis bij een agent voegt ook totaal niets toe, omdat deze (bijna) altijd eerst naar het bureau gaat voordat deze aan zijn werkzaamheden begint.quote:Op maandag 11 april 2011 20:11 schreef kitao het volgende:
[..]
niet echt.(trollen)
dat is iets wat ik nou graag had willen weten zoals je hier kunt lezen.
Jongen opgepakt om Alphen-tweet
dus...(sorry dat ik het vraag na mijn vorige opmerking)....maar heb je daar een bron voor ?
Oberland Arms? hmmzz...quote:Op maandag 11 april 2011 20:07 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Genoeg andere alternatieven die qua prijs zeer betaalbaar zijn wanneer je de weg weet.
duidelijk.quote:Op maandag 11 april 2011 20:13 schreef Roerkoning het volgende:
[..]
Of je van die aantekening af kan komen weet ik niet, dat hangt ook van de omstandigheden af. Dus daar kan ik niks over zeggen, maar je zou altijd eens bij justitie kunnen informeren.
De ene mens mag wapens bezitten omdat deze een redelijk belang heeft om ze te bezitten. Schietsport of jacht, sommige allebei.
Dat kun je onrechtvaardig vinden, maar zo is het nu eenmaal geregeld in de wet.
Overigens verwacht ik geen afschaffing van verenigingen door deze gebeurtenis, hooguit een aanscherping van de wet en/of procedures. En dat vind ik helemaal niet erg.
Waarom koop je dan een illegaal wapen? Om in de kast te leggen? Hou toch op..
Het is al gezegd door iemand anders, mensen die ilegale wapens kopen, doen dat meestal uit onfrisse motieven. En ja, mensen met onfrisse motieven wantrouw ik.
Of jij mij vertrouwt, zal me eerlijk gezegd een grote rotzorg zijn. Zolang mijn omgeving en de wetgever dat maar doen. En geloof me, die doen dat.
Tip, niet elk bedrijf is wat het lijkt, de "legale" handel bestaat uit alles wat bruikbaar is in en export.quote:
ok, maar waar staat die dan.quote:Op maandag 11 april 2011 20:14 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
Is een algemene richtlijn bij de overheid (politie/ kmar etc.) Vuurwapen thuis bij een agent voegt ook totaal niets toe, omdat deze (bijna) altijd eerst naar het bureau gaat voordat deze aan zijn werkzaamheden begint.
Ik zal het nog maar eens herhalen: ZOEK HULP. JE BENT ZIEK IN JE HOOFD.quote:Op maandag 11 april 2011 20:20 schreef kitao het volgende:
[..]
duidelijk.
de wet staat achter mij, ik mag wapens hebben, ik ben meer modelburger als jij, jij moet je maar schikken.
zo gingen de joden ook naar het gasblok, met medewerking van de politie overigens.
jammer, maar deze jongen schiet terug.
nou dan hebben die wapens thuis toch geen nut, laat de wapens achter in de kluis op de verenigingquote:Op maandag 11 april 2011 20:10 schreef Auti het volgende:
[..]
Lul niet, hoevaak zie jij foto's of al dat soort shit. Of kom je bij veel sportschutters thuis en is het keer op keer hetzelfde liedje en krijg je een hele show voorgeschoteld?
Sportschutters gaan niet zo prat op hun bezit hoor, onderling misschien bij een mooi exemplaar.
Je kan je als sportschutter maar beter rustig houden want op Rambo zit niemand te wachten.
quote:Overdreven vriendelijk
Mark van Dam, één van de twee eigenaren van de schietbaan, typeert Van der Vlis als een 'overdreven vriendelijke jongen'. Hij kwam normaal over, bemoeide zich met niemand. Ze hadden hem ook nog nooit in bomberjack en legerbroek gezien. Als dat wel zo was, hadden ze wel meer argwaan gekregen.
Agressief
Als er iets opvallends gebeurt op de schietbaan, wordt direct actie ondernomen. Recent was er bij de schietvereniging een incident met een gescheiden man die agressief werd, en toen hebben medewerkers van de schietvereniging meteen ingegrepen.
Donderdag
Van der Vlis was vanaf 2007 lid van Dagschuttersvereniging Nieuwkoop, die de schietbaan gebruikt. Zijn vader is al langer lid. Niemand bij de schietvereniging heeft ooit geweten dat Tristan suïcidaal was. Tristan is vorige week donderdag (7 april) voor het laatst op de baan geweest om te schieten.
'Is Tristan daar?'
Van der Vlis kwam eens in de 10 à 14 dagen, meestal op zaterdag, samen met zijn vader en een vriendin van zijn vader. Die vriendin van de vader heeft zaterdag om 12 uur 's middags - vlak voor het schietincident - gebeld met de schietvereniging met de vraag: 'Is Tristan daar?'. Ze kreeg een instructeur aan de lijn die zei van niet, en toen heeft ze direct opgehangen.
Wapen
Van der Vlis heeft één wapen gekocht bij de schietvereniging: een semi-automatische Smith & Wesson. Het pistool had een patroonhouder waar 25 kogels in kunnen. Een van de eigenaren is 'meestergeweermaker' en geeft aan dat hij geen idee heeft hoe je zo'n wapen zou moeten verbouwen. De andere wapens die Van der Vlis in zijn bezit had, zijn niet bij de schietvereniging gekocht.
Camerabeelden
De politie heeft afgelopen zaterdag het logboek ingekeken (waarin wordt bijgehouden wie wanneer de schietvereniging. bezoekt). Ook hebben ze camerabeelden, gemaakt met camera's die aan de buitenkant van het gebouw hangen, meegenomen.
Balkenende
De man die in 2003 met een mes bij Balkenende voor de deur stond heeft drie maanden daarvoor geprobeerd lid te worden van de schietvereniging. Die hebben ze de deur gewezen.
Gesloten
Van Dam heeft twee nachten niet geslapen. De eigenaren van de schietvereniging zijn zeer geschrokken en aangedaan, en leven zeer mee met de slachtoffers. De schietbaan is tot dinsdag 19 april gesloten uit piëteit met de slachtoffers. De eigenaren verhuren de schietbaan ook aan marechaussee en politie.
quote:Op maandag 11 april 2011 20:25 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nou dan hebben die wapens thuis toch geen nut, laat de wapens achter in de kluis op de vereniging
quote:Op maandag 11 april 2011 20:07 schreef apple_pie het volgende:
[..]
Voor de tigste keer, crimineel Nederland vindt je idee geweldig. Die zien dat wel zitten, honderden wapens in afgelegen clubhuisjes.
stik niet in je taartstukje stuk vreten !quote:Op maandag 11 april 2011 20:24 schreef apple_pie het volgende:
[..]
Ik zal het nog maar eens herhalen: ZOEK HULP. JE BENT ZIEK IN JE HOOFD.
Meldt je anders even zelf bij de hulpverlening. Iets doet me vermoeden dat je verder geen collega's of echte sociale contacten hebt om te signaleren hoezeer je het spoor bijster bent.quote:Op maandag 11 april 2011 20:26 schreef kitao het volgende:
[..]
stik niet in je taartstukje stuk vreten !
ik kan alleen maar lachen om posters zoals jij.quote:Op maandag 11 april 2011 20:30 schreef apple_pie het volgende:
[..]
Meldt je anders even zelf bij de hulpverlening. Iets doet me vermoeden dat je verder geen collega's of echte sociale contacten hebt om te signaleren hoezeer je het spoor bijster bent.
Wie weet als Tristan vrienden had gehad, was het nooit zover gekomen. Dat moet toch een waarschuwing zijn voor jou?
Wat een matig toneelstukje van die knakker om daar zo te gaan zitten.quote:Op maandag 11 april 2011 20:46 schreef Tourniquet het volgende:
Artikel over de "Warum?"-bordenplaatser:
http://www.volkskrant.nl/(...)bord-overal-op.dhtml
[ afbeelding ]
Alsnog veiliger dan een paar honderd vuurwapens op 1 lokatie!quote:Op maandag 11 april 2011 20:25 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nou dan hebben die wapens thuis toch geen nut, laat de wapens achter in de kluis op de vereniging
Het is een aandachttrekker. Maar beter zo dan op de Tristan-manier.quote:Op maandag 11 april 2011 20:47 schreef Ausputzert het volgende:
[..]
Wat een matig toneelstukje van die knakker om daar zo te gaan zitten.
Mwah, dat dacht ik dus ook. Alsof Yvonne connecties heeft binnen dat team. Net zoals ze een vriendin heeft die in het ziekenhuis werkt. Maar de informatie die van haar kwam bleek dus ook niet betrouwbaar te zijn.quote:Op maandag 11 april 2011 19:44 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Komop yvonne, even ontzuren! Zijn wel toegewijde professionals die dit onder hun hoede hebben. Dat de berichtgeving via de media suggestief en versnipperd is, kan hier weinig aan afdingen.
Waar zie je mij schelden? Ik maak me oprecht zorgen om mensen als jij, ik zeg niet voor niets steeds dat je hulp moet zoeken.quote:Op maandag 11 april 2011 20:46 schreef kitao het volgende:
[..]
ik kan alleen maar lachen om posters zoals jij.
enkel schelden, verder kom je niet.
dan komt er een weerwoord en krijg ik de hele lading over me heen van andere meelopers.
is goed met je.
Naast professionele hulp raad ik ook een cursus Nederlands aan.quote:Op maandag 11 april 2011 20:46 schreef kitao het volgende:
[..]
zal blij zijn als dit topic afloopt, kan me tijd wel beter ergens anders aan besteden.
eigenlijk heb je wel gelijk.quote:Op maandag 11 april 2011 21:07 schreef apple_pie het volgende:
[..]
Waar zie je mij schelden? Ik maak me oprecht zorgen om mensen als jij, ik zeg niet voor niets steeds dat je hulp moet zoeken.
Waarschijnlijk heeft het voor mensen met jouw problematiek niet zoveel zin (ontkenning), maar kijk eens je eigen postgeschiedenis door. Als je dat zo objectief mogelijk terugleest moet je toch wel een beetje inzien dat de geest daarachter niet gezond is?
Gut gut wat een comebacks. Ach ja, we zien je wel op het nieuws over een tijdje vrees ik.quote:Op maandag 11 april 2011 21:09 schreef kitao het volgende:
[..]
eigenlijk heb je wel gelijk.
ik ben compleet gestoord.
ik zie dat nu pas na jouw post.
dank je.
o ja, en zak maar in de stront mestkever.
Besteed verder maar geen aandacht meer aan deze troll. Hij loopt al langer diverse topics te verkloten.quote:Op maandag 11 april 2011 21:15 schreef apple_pie het volgende:
[..]
Gut gut wat een comebacks. Ach ja, we zien je wel op het nieuws over een tijdje vrees ik.
Het ziet er enger uit dan het is. Het is een kleinkaliber randvuur replica van een AR wapen. Maarja, het moge duidelijk zijn dat ook kleinkaliber gevaarlijk isquote:Op maandag 11 april 2011 21:17 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Van der V. kocht wapen op schietclub die uit piëteit dichtblijft
[ afbeelding ]
Snel, maar wel gewoon semi-automatisch. Daarom betwijfel ik al vanaf het begin de berichten over een volautomaat.quote:
Ik vond het ook al een prutser eerste klas.quote:Op maandag 11 april 2011 21:20 schreef Ausputzert het volgende:
3,5 jaar bij een schietvereniging zitten en dan maar 6 mensen doden terwijl je 100 kogels afvuurt. Als je Filemon Wesselink 50 keer laat schieten doodt hij alleen per ongeluk toch al 10+ mensen?
gelijk heb je, dit klinkt veel beter :quote:Op maandag 11 april 2011 21:33 schreef apple_pie het volgende:
[..]
Ik vind het net zoiets als een brommer-versie van een racemotor.
quote:Op maandag 11 april 2011 20:59 schreef spuitje het volgende:
En dan denk ik toch weer even aan papa: die was namelijk lid van dezelfde schietclub/vereniging. En papa wist dat zijn zoon geen vergunning had mogen krijgen, dat staat namelijk in de regels en die dient papa te kennen. Evenals zijn zoon ze diende te kennen. Maar zoals ik het nu kan zien hebben ze allebei hun mond gehouden.
Van de zoon kan ik het nog enigzins begrijpen, van de vader niet!
Veel te gemakkelijk.quote:Op maandag 11 april 2011 21:49 schreef computergirl het volgende:
[..]
Ik denk dat pa vd Vlis echt een groot probleem heeft.
Zijn moeder en de rest van de familie had ook aan de bel kunnen trekken.
Die man heeft wel grotere problemen en andere zorgen dan wat tijdelijk geneuzel van de media etc.quote:Op maandag 11 april 2011 21:49 schreef computergirl het volgende:
[..]
Ik denk dat pa vd Vlis echt een groot probleem heeft.
Zijn moeder en de rest van de familie had ook aan de bel kunnen trekken.
Dit had door niemand voorkomen kunnen worden.quote:Op maandag 11 april 2011 21:56 schreef computergirl het volgende:
[..]
vind je? Juist hij had bij uitstek de dood van 7 mensen (incl zijn zoon) kunnen voorkomen.
ja en verwijzen ze naar een betaalde toegangquote:Op maandag 11 april 2011 22:01 schreef Klaudias het volgende:
wat een smakeloos bericht op joop.nl
onzin, in dit geval was dat niet gebeurd als er geen schietvereniging was geweest die zijn wapens op een presenteerblaadje had voorgeschoteld.quote:Op maandag 11 april 2011 21:59 schreef StateOfMind het volgende:
Dit had door niemand voorkomen kunnen worden.
Iemand die er een eind aan wil maken en daarbij zoveel mogelijk slachtoffers wil maken, vind daar altijd wel een mogelijkheid voor. Met welke middelen dan ook (zie bijvoorbeeld Karst Tates).
De linkse kerk, oh ja, daar was ik afgelopen zondag nog. Mooie dienst hoor.quote:Op maandag 11 april 2011 22:17 schreef Temlin het volgende:
Mensen die Joop.nl nog serieus nemendie site wordt beheerd door de linkse kerk.
Kogel kwam van rechts, ik stond aan de andere kant.quote:Op maandag 11 april 2011 22:20 schreef gohan16 het volgende:
Rechts begon met "de kogel kwam van links". Dan is dit natuurlijk ook te verwachten.
Als het een groenlinksstemmer was, dan was datvvoor rechtse rukkers, zoals nu voor de linke rukkers een "argument".
Ze willen suggereren dat hij een doorgedraaide gek was die op de PVV stemde en buitenlanders om wilde leggen.quote:Op maandag 11 april 2011 22:35 schreef MrBadGuy het volgende:
Wat boeit de politieke voorkeur nou als de daad (zover wij weten) niet vanwege politieke motieven is gedaan?
Ongeveer 30% kogels heeft mensen geraakt, dat is een gemiddelde score met (semi)automatisch wapenquote:Op maandag 11 april 2011 21:20 schreef Ausputzert het volgende:
3,5 jaar bij een schietvereniging zitten en dan maar 6 mensen doden terwijl je 100 kogels afvuurt. Als je Filemon Wesselink 50 keer laat schieten doodt hij alleen per ongeluk toch al 10+ mensen?
maar daar was ie dan naar op zoek ofzo, niet gevondenquote:Op maandag 11 april 2011 22:39 schreef Ausputzert het volgende:
[..]
Ze willen suggereren dat hij een doorgedraaide gek was die op de PVV stemde en buitenlanders om wilde leggen.
Waarvan een deel zo formidabel geschoten was dat de mensen zich zelfs bij de huisartsenpost konden laten behandelen.quote:Op maandag 11 april 2011 22:40 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Ongeveer 30% kogels heeft mensen geraakt, dat is een gemiddelde score met (semi)automatisch wapen
Dat klopt wel.quote:Op maandag 11 april 2011 22:39 schreef Ausputzert het volgende:
Ze willen suggereren dat hij een doorgedraaide gek was
Gemiddelde scorequote:Op maandag 11 april 2011 22:40 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Ongeveer 30% kogels heeft mensen geraakt, dat is een gemiddelde score met (semi)automatisch wapen
En jij denk dat je rijbewijs dan niet verlengt wordt? Komen nu in één keer hele mooie en 'stoere' verhalen dat het CBR iemand zijn rijbewijs direct inneemt, maar dat is gewoon gelul.quote:Op maandag 11 april 2011 22:47 schreef michaelmoore het volgende:
Als je rijbewijs verlengd moet worden en je hebt in het gekkenhuis gezeten, dan kun je't wel schudden, maar als je vijf automatische wapens hebt, dan is het geen probleem om de wapenvergunning te verlengen, rare zaak
Waar baseer je het op dat hij 5 automatische wapens had? Volgens mij had hij 3 wapens waar hij vooral mee schoot op die vereniging.quote:Op maandag 11 april 2011 22:47 schreef michaelmoore het volgende:
Als je rijbewijs verlengd moet worden en je hebt in het gekkenhuis gezeten, dan kun je't wel schudden, maar als je vijf automatische wapens hebt, dan is het geen probleem om de wapenvergunning te verlengen, rare zaak
Op je training oefen je niet op bewegende doelen al rondlopend in een winkelcentrum neem ik aan?quote:Op maandag 11 april 2011 22:46 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
Gemiddelde score? Als ik bij mijn training 30% van mijn kogels maar op de kaart krijg kan ik beter thuis blijven, dat doet een beginner nog beter.
Toch zouden we ook moeten weten van welke afstand hij vooral schoot. Als je iemand in een scootmobiel van 3,5 meter afstand mist is het zeer matig, maar een rennend persoon van 20 meter afstand net missen is geen schande voor een amateurtje.quote:Op maandag 11 april 2011 22:50 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Op je training oefen je niet op bewegende doelen al rondlopend in een winkelcentrum neem ik aan?
Ik blijf erbij dat al die figuren op zo'n schietvereniging in mijn ogen iets teveel obsessie hebben voor schiettuig.quote:Op maandag 11 april 2011 22:52 schreef Ausputzert het volgende:
[..]
Toch zouden we ook moeten weten van welke afstand hij vooral schoot. Als je iemand in een scootmobiel van 3,5 meter afstand mist is het zeer matig, maar een rennend persoon van 20 meter afstand net missen is geen schande voor een amateurtje.
denk je?quote:Op maandag 11 april 2011 22:57 schreef BansheeBoy het volgende:
Verbied wapens, drugs, alcohol, en je zult een betere togetherliving hebben.²
Verbied de Koran dan ook meteen.quote:Op maandag 11 april 2011 22:57 schreef BansheeBoy het volgende:
Verbied wapens, drugs, alcohol, en je zult een betere togetherliving hebben.²
Ach ik ken er een die wat dagen heeft vastgezeten vanwege mishandeling en heeft nog gewoon zijn verlof.quote:Op maandag 11 april 2011 22:56 schreef roos85 het volgende:
straks bij pownewsook iemand met psychiatrisch verleden die een wapenvergunning heeft..
die man heeft psychoses gehad.. altijd kans dat die terugkomenquote:Op maandag 11 april 2011 23:00 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Ach ik ken er een die wat dagen heeft vastgezeten vanwege mishandeling en heeft nog gewoon zijn verlof.
Weet je wat, we gaan elke psychoot in de gaten houden.quote:Op maandag 11 april 2011 23:01 schreef roos85 het volgende:
[..]
die man heeft psychoses gehad.. altijd kans dat die terugkomen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |