abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_95349068
quote:
7s.gif Op maandag 11 april 2011 17:16 schreef blup het volgende:
Wat ik al raar vind, wat een jonge jongen moet met een semi (omgebouwde vol?) automatisch wapen? Sportschieters prima, maar wees heel erg terughoudend met wapens met magazijnen en zeker semi's. Wat mij betreft heeft dat niet veel met sportschieten te maken maar met je obsessie voor wapens.

En wapenkluizen moet je van tijdsloten voorzien.
Alsof die middelmatige tijdsloten voor de eenvoudige burger, niet doodeenvoudig zijn te manipuleren als men echt wil.
  maandag 11 april 2011 @ 17:26:34 #52
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_95349201
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 17:18 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

En dan? Leg je het wapen er gewoon niet in voor de slachting van morgen.
En zeer strenge controle van de jongens van wet wapens en munitie daarop. nog iets, als jij bij bedrijf of instantie x wil werken krijg je soms ook een check over je psychische gesteldheid, dat zouden ze hier ook verplicht moeten stellen. Bij verlenging van je vergunning zou ook een huisarts ingelicht moeten worden of hij bezwaar heeft.

Bij een overtreding onverbiddelijker vergunning intrekken. Ook al als je niet je wapens en munitie gescheiden bewaard. Als je hobbyschutter wilt zijn prima, maar dan moet je ook alle verantwoordelijkheden dragen daarvoor.

Dit incident had misschien voorkomen kunnen worden als er meer naar de persoon word gekeken ipv alleen een feitelijk antecedentenonderzoek.

Het moet zero tolerance, vuurwapens is en zijn serieuze spullen.
pi_95349562
quote:
7s.gif Op maandag 11 april 2011 17:26 schreef blup het volgende:

[..]

En zeer strenge controle van de jongens van wet wapens en munitie daarop. nog iets, als jij bij bedrijf of instantie x wil werken krijg je soms ook een check over je psychische gesteldheid, dat zouden ze hier ook verplicht moeten stellen. Bij verlenging van je vergunning zou ook een huisarts ingelicht moeten worden of hij bezwaar heeft.

Bij een overtreding onverbiddelijker vergunning intrekken. Ook al als je niet je wapens en munitie gescheiden bewaard. Als je hobbyschutter wilt zijn prima, maar dan moet je ook alle verantwoordelijkheden dragen daarvoor.

Dit incident had misschien voorkomen kunnen worden als er meer naar de persoon word gekeken ipv alleen een feitelijk antecedentenonderzoek.

Al die dingen ook invoeren bij politie en militairen? Bovendien moet je iedere dag controleren om de slachting te voorkomen... Beetje doordacht beleid komt niet uit irrationele angst hoor.
pi_95349605
quote:
14s.gif Op maandag 11 april 2011 17:00 schreef xyzyx het volgende:

[..]

Ga googlen op verkeersongelukken en laat je auto thuis staan vanaf nu. Dan pas heb je het recht om te zeiken
Keukenmessen hebben als hoofddoel voedsel mee te snijden, auto's voor het vervoeren van mensen. Dat ze voor andere doeleinden worden gebruikt is een nare neveneffect. Maar ze zijn niet weg te denken uit onze maatschappij. En automatische geweren? Daar is het andersom. Het hoofddoel is om zo veel mogelijk en effecief mogelijk levende mensen uit te schakelen. En als andere doeleinde heeft het dan sommige mensen het leuk vinden om zondag zo'n ding af te vuren als hobby. Ik denk dat daar het grootste verschil zit en dat daarom je het ook niet met elkaar kan vergelijken.
pi_95349762
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 17:37 schreef vaasinbloem het volgende:

[..]

Keukenmessen hebben als hoofddoel voedsel mee te snijden, auto's voor het vervoeren van mensen. Dat ze voor andere doeleinden worden gebruikt is een nare neveneffect. Maar ze zijn niet weg te denken uit onze maatschappij. En automatische geweren? Daar is het andersom. Het hoofddoel is om zo veel mogelijk en effecief mogelijk levende mensen uit te schakelen. En als andere doeleinde heeft het dan sommige mensen het leuk vinden om zondag zo'n ding af te vuren als hobby. Ik denk dat daar het grootste verschil zit en dat daarom je het ook niet met elkaar kan vergelijken.
Kan wel zijn dat het doel anders is maar je moet kijken naar de gevolgen. Iemand met een mensen kill hobby met een mes zal later tegen de lamp lopen als iemand met een machinegeweer en meer doden maken. Met een auto door dat centrum heenraggen had net zo veel slachtoffers gemaakt. Gevolg is hetzelfde met een ander type voorwerp. toch ben je waarschijnlijk niet zo bang voor auto's en vleesmessen.
pi_95350045
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 17:37 schreef vaasinbloem het volgende:

[..]

Voor mij is een machinegeweer niet anders als een luchtbucks/paintball geweer.. Gewoon een apparaat om een doel mee te raken. Als je wapens ziet dat ze het doel hebben zo veel mogelijk mensen neer te maaien dan is een schietvereniging niets voor jou.
Auteur: Anna Reactie: In het Engels ken ik daar een mooie uitdrukking voor....
Sud the fuck off... Twats...
pi_95350133
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 17:08 schreef Knarf het volgende:

[..]

Er moet alleen meer gelet worden op mensen die doorgedraait zijn, of aan het zijn. Volkert zat ook bij een schietvereniging.
Dat eerste ben ik met je eens, of Volkert bij een schietvereniging zat weet ik niet.
Het wapen wat hij bij de moord gebruikte was in ieder geval illegaal.
Stress is voor idioten.
  maandag 11 april 2011 @ 17:52:09 #58
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_95350135
quote:
2s.gif Op maandag 11 april 2011 16:29 schreef Tamashii het volgende:
Zo OP weer up to date en sorry voor degene die LAPO had, maar er waren al 5 minuten voorbij. :)
Het is niet overal op FOK! die debiele regel dat de LAPO een nieuw topic moet openen hoor.
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
  maandag 11 april 2011 @ 17:53:02 #59
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_95350171
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 16:53 schreef FransjeVanDusschoten het volgende:

[..]

heb je dan zo'n enorme behoefte om die beelden te zien?
Ik zou ze zeker kijken, de beelden van Columbine ook gezien. Gewoon interesse.
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
pi_95350215
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 17:52 schreef Stefan het volgende:

[..]

Het is niet overal op FOK! die debiele regel dat de LAPO een nieuw topic moet openen hoor.
Het is nergens op FOK! dat hij de LAPO moet openen. Er wordt wel vanuit gegaan dat de poster van de LAPO het vervolg opent omdat anders iedereen het vervolg gaat aanmaken.
  maandag 11 april 2011 @ 17:54:34 #61
265283 maickeltje
Nothing to lose
pi_95350245
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 17:53 schreef xyzyx het volgende:

[..]

Het is nergens op FOK! dat hij de LAPO moet openen. Er wordt wel vanuit gegaan dat de poster van de LAPO het vervolg opent omdat anders iedereen het vervolg gaat aanmaken.
ongeschreven regel
pi_95350261
Een of andere geflipte met een hobby vuurwapens en zelfmoordneigingen
heeft even 6 mensen neergeschoten, die gewoon aan het winkelen waren.
Het blijft voor mij een raadsel DAT zowel zijn ouders als de schietvereniging en degene die
hem een vergunning gaven niet ingrepen.
blijkt ook al eerder bekend te zijn geweest bij de politie, maar die heeft ook verder geen onderzoek gedaan.
Dus weer fout op fout ten koste van 6 mensenlevens.
pi_95350310
quote:
7s.gif Op maandag 11 april 2011 17:16 schreef blup het volgende:
Wat ik al raar vind, wat een jonge jongen moet met een semi (omgebouwde vol?) automatisch wapen? Sportschieters prima, maar wees heel erg terughoudend met wapens met magazijnen en zeker semi's. Wat mij betreft heeft dat niet veel met sportschieten te maken maar met je obsessie voor wapens.

En wapenkluizen moet je van tijdsloten voorzien.
Er bestaan erkende diciplines waar in wedstrijd verband met semi-automaten geschoten wordt, de zgn. dynamische disciplines. En juist bij die disciplines heb je een grote magazijn capaciteit nodig.

En een tijdslot op een wapenkluis? Lijkt me hoogst onpraktisch. Mooi als ik alleen op vaste tijden naar de club ga, maar als ik ermee naar een wapensmid of naar het politiebureau moet lukt het al niet meer. Laat staan als ik naar een wedstrijd moet.
Stress is voor idioten.
pi_95350321
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 17:54 schreef hondjes het volgende:
Het blijft voor mij een raadsel DAT zowel zijn ouders als de schietvereniging en degene die
blijkt ook al eerder bekend te zijn geweest bij de politie, maar die heeft ook verder geen onderzoek gedaan.
Je gaat er nu van uit dat de daad niet gepleegd was als hij niet bij een schietvereniging zat.. Als het wapen illegaal was (wat ik hoop) dan heeft het niets te maken met de schietvereniging..
pi_95350376
quote:
7s.gif Op maandag 11 april 2011 17:26 schreef blup het volgende:

[..]

Wat jij hier stelt, gebeurt al. Het is in deze kwestie misgegaan op de handhaving van de wet.
Stress is voor idioten.
pi_95350397
quote:
14s.gif Op maandag 11 april 2011 17:49 schreef xyzyx het volgende:

[..]

Voor mij is een machinegeweer niet anders als een luchtbucks/paintball geweer.. Gewoon een apparaat om een doel mee te raken. Als je wapens ziet dat ze het doel hebben zo veel mogelijk mensen neer te maaien dan is een schietvereniging niets voor jou.
Ik zeg toch dat het de hoofddoel is van geweren in het algemeen.
pi_95350443
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 17:57 schreef vaasinbloem het volgende:

[..]

Ik zeg toch dat het de hoofddoel is van geweren in het algemeen.
Klopt, maar het hoofddoel van sportschieten is dat niet.
pi_95350592
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 17:55 schreef xyzyx het volgende:

[..]

Je gaat er nu van uit dat de daad niet gepleegd was als hij niet bij een schietvereniging zat.. Als het wapen illegaal was (wat ik hoop) dan heeft het niets te maken met de schietvereniging..
Ik ga er vanuit dat iedereen eens zijn verantwoordelijkheid neemt.
Zijn ouders, de schietverenigin en justitie.
Misschien had het dan voorkomen kunnen worden, want nu zijn er zes levens zomaar afgebroken.
met alle ellende van dien.
pi_95350612
quote:
15s.gif Op maandag 11 april 2011 17:58 schreef xyzyx het volgende:

[..]

Klopt, maar het hoofddoel van sportschieten is dat niet.
Maar waarom hebben ze hun wapens thuis nodig? Is trouwens geen verwijt ofzo naar alle mensen die het leuk vinden, maar ik zie het praktisch nut niet echt van? En ik ben ook benieuwd, misschien zijn er wel redenen waarvan ik niet af weet. Ik neem dat je toch altijd schiet op een vereniging zelf?
pi_95350662
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 17:54 schreef hondjes het volgende:
Kun je zo niet zeggen. Niet zelden is het gedrag van dergelijke killers niet echt opvallend of geven ze duidelijke signalen af. Voor leken die nergens op bedacht zijn, kan het best als een verrassing komen. Ook voor familieleden, collega's en kennissen. Er zijn waarsch. tienduizenden mensen in Nederland die veel opvallender en zieker gedrag vertonen dan Tristan ook heeft vertoond en toch nooit iets opzienbarends zullen doen.
pi_95350743
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 18:01 schreef vaasinbloem het volgende:

[..]

Maar waarom hebben ze hun wapens thuis nodig? Is trouwens geen verwijt ofzo naar alle mensen die het leuk vinden, maar ik zie het praktisch nut niet echt van? En ik ben ook benieuwd, misschien zijn er wel redenen waarvan ik niet af weet. Ik neem dat je toch altijd schiet op een vereniging zelf?
Ik snap het nut van wapens thuis hebben ook niet. Ik heb mijn wapen ook niet thuis liggen.
Van jachtgeweren snap ik het wel overigens..
pi_95350760
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 18:02 schreef Ausputzert het volgende:

[..]

Kun je zo niet zeggen. Niet zelden is het gedrag van dergelijke killers niet echt opvallend of geven ze duidelijke signalen af. Voor leken die nergens op bedacht zijn, kan het best als een verrassing komen. Ook voor familieleden en kennissen. Er zijn waarsch. tienduizenden mensen in Nederland die veel opvallender gedrag vertonen dan Tristan ook deed en toch nooit iets opzienbarends zullen doen.
Die jongen woonde al 24 jaar bij zijn vader , als die dan nog niet weet hoe zijn zoon in mekaar steekt, dan weet ik het ook niet meer.
pi_95350771
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 18:01 schreef hondjes het volgende:

[..]

Ik ga er vanuit dat iedereen eens zijn verantwoordelijkheid neemt.
Zijn ouders, de schietverenigin en justitie.
Misschien had het dan voorkomen kunnen worden, want nu zijn er zes levens zomaar afgebroken.
met alle ellende van dien.
Ik acht de kans erg klein want volgens mij was het geen geplande daad.. Onderzoek zal het uitwijzen..
pi_95350824
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 18:01 schreef vaasinbloem het volgende:

[..]

En wat als je ergens naartoe moet voor wedstrijden?
Dan eerst langs de vereniging? En dan alle leden van de vereniging maar een sleutel geven + de code voor het alarm?
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
pi_95350865
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 18:04 schreef hondjes het volgende:

[..]

Die jongen woonde al 24 jaar bij zijn vader , als die dan nog niet weet hoe zijn zoon in mekaar steekt, dan weet ik het ook niet meer.
Hij kan best wat opvallend gedrag hebben vertoond of wat onbenullige delictjes hebben gepleegd, maar dat is totaal geen aanleiding om zoiets te verwachten. Zoals gezegd: er zijn waarsch. tienduizenden mensen die veel zieker gedrag hebben vertoond en nooit iets opzienbarends hebben gedaan.

Je hebt trouwens geen flauw idee hoe hij zich opstelde naar de medemens. Vaak zijn dit soort mensen er een meester in om zich erg onopvallend en relax op te stellen. Hoe bizar hun geest ook mag zijn.

Ja, achteraf weet iedereen het ineens allemaal zo goed.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')