quote:Op vrijdag 8 april 2011 09:10 schreef ScarFace- het volgende:
De tests moeten niet door de farmaceutische industrie gefinancierd worden bedoelen ze want dan krijg je corrupte resultaten. Keer op keer weer.
[..]
quote:
quote:Op vrijdag 8 april 2011 09:26 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Een onafhankelijke partij. Of neem de concurrent.
Waar het echte probleem zit is... winstmaximalisatie. Dergelijk bedrijven zouden GEEN winst mogen maken. Winst corrumpeert.
quote:Op vrijdag 8 april 2011 09:32 schreef Re het volgende:
[..]
waarom mogen dergelijke bedrijven geen winst maken?... Dat is nou eenmaal realiteit dat bedrijven winst moeten maken. En onafhankelijk? wie is er onafhankelijk en wie is dan de concurrent?
quote:Op vrijdag 8 april 2011 09:41 schreef ToT het volgende:
[..]
Geen winst mogen maken, omdat je dan zeker weet dat men de kwalen echt zo snel mogelijk en zo efficiënt mogelijk wil gaan aanpakken. Als ze wel winst mogen maken zijn ze er meer bij gebaat dat je hun medicatie je hele leven lang blijft gebruiken.
quote:Op vrijdag 8 april 2011 09:58 schreef Re het volgende:
[..]
en hoe wilde je dat dan gaan financieren ... ROI komt meestal pas na 17-18 jaar op een patent van 20 jaar, waarna andere bedrijven er met jouw succes winst op maken
quote:Op vrijdag 8 april 2011 10:14 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
wat zei ik nu ... winst maken zou niet moeten mogen in die branche.
quote:Op vrijdag 8 april 2011 10:17 schreef Re het volgende:
[..]
en wat zei ik nu... en hoe wilde je dat voor elkaar krijgen dan? 't is makkelijk roepen natuurlijk maar ik heb nog geen realistische oplossing gezien
Idd.quote:Op vrijdag 8 april 2011 10:51 schreef ATuin-hek het volgende:
Farmaceuten geen winst mogen laten maken? Waar gaan ze het dan voor doen? Het blijven bedrijven, geen vrijwilligers organisaties ofzo...
Ben het met je eens dat winst opzich niet verkeerd is, snoepreisjes en andere giften die van verkopers direct aan een psychiater/arts gegeven worden vind ik dan ongepast. Het lijkt mij persoonlijk beter als psychiater geen fulltime baan zou zijn maar bv. de helft van de tijd aan patienten begeleiding en de andere helft aan studie en onderzoek, het volgen van nieuwe wetenschappelijke inzichten, het met elkaar bespreken van ervaringen die men opdoet met patienten.quote:Op vrijdag 8 april 2011 12:04 schreef Lavenderr het volgende:
Idd.
Het is geen charitatieve instelling, de farmaceutische industrie. Er werken gewone mensen met gewone hypotheken en net zulke financiele verplichtingen als elk ander mens. Ze doen dit er niet even als liefdadigheid bij in de avonduurtjes.
Ik begrijp niet waarom men blijkbaar in deze industrie niets mag verdienen, vind ik zo'n vreemde gedachtengang.
Geld laat mensen rare (foute?) dingen doen, dat is het punt van dit topic volgens mij.quote:Op vrijdag 8 april 2011 12:04 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Idd.
Het is geen charitatieve instelling, de farmaceutische industrie. Er werken gewone mensen met gewone hypotheken en net zulke financiele verplichtingen als elk ander mens. Ze doen dit er niet even als liefdadigheid bij in de avonduurtjes.
Ik begrijp niet waarom men blijkbaar in deze industrie niets mag verdienen, vind ik zo'n vreemde gedachtengang.
En dus mogen zij geoorloofd mensen ziekmaken, ziekhouden, ziekpraten, verminken en vermoorden.quote:Op vrijdag 8 april 2011 10:51 schreef ATuin-hek het volgende:
Farmaceuten geen winst mogen laten maken? Waar gaan ze het dan voor doen? Het blijven bedrijven, geen vrijwilligers organisaties ofzo...
In sommige gevallen is het maar beter. Neem z'n Tristan. Natuurlijk is het kut voor de de familie. Maar als gemeenschap is men beter af. En dan prevaleert dat naar mijn idee.quote:Op woensdag 20 april 2011 16:38 schreef Re het volgende:
vroeger als je een psychiatrische aandoening had werd je verstopt, verbannen of gewoon omgebracht
Dat laatste lijkt mij te ver gaan. Maar met het overige heb ik geen problemen.quote:Op woensdag 20 april 2011 16:38 schreef Re het volgende:
vroeger als je een psychiatrische aandoening had werd je verstopt, verbannen of gewoon omgebracht
vertelquote:Op donderdag 21 april 2011 07:44 schreef Lambiekje het volgende:
Men weet waar de meeste psychopaten rondlopen ? Nou ik weet wel welk bedrijfstak.
Dat zijn erg gevaarlijke gedachten... Zullen we jou dan ook maar afmaken? We kunnen vast wel een reden bedenken waarom de gemeenschap dan beter af is.quote:Op donderdag 21 april 2011 07:40 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
In sommige gevallen is het maar beter. Neem z'n Tristan. Natuurlijk is het kut voor de de familie. Maar als gemeenschap is men beter af. En dan prevaleert dat naar mijn idee.
Oh oh , wat een uitspraak weer. Lees je ook weleens tegenovergestelde meningen Lambiekje?quote:Op donderdag 21 april 2011 07:44 schreef Lambiekje het volgende:
Men weet waar de meeste psychopaten rondlopen ? Nou ik weet wel welk bedrijfstak.
Jouw 'dus' is weer volledig overdreven...quote:Op donderdag 21 april 2011 07:35 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
En dus mogen zij geoorloofd mensen ziekmaken, ziekhouden, ziekpraten, verminken en vermoorden.
'De maatschappij' is ook beter af zonder mensen die de MSM niet geloven. Ik denk dat Lambiekje hier iets predikt waar hij de gevolgen voor zichzelf niet van overziet.quote:Op donderdag 21 april 2011 10:10 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Dat zijn erg gevaarlijke gedachten... Zullen we jou dan ook maar afmaken? We kunnen vast wel een reden bedenken waarom de gemeenschap dan beter af is.
Ik maak zelf onderscheid tussen wetenschappelijk medisch onderzoek en het aan de hand van een afvinklijstje van symptomen bepalen wat voor psychische aandoening iemand heeft en daarop medicatie voorschrijven. De eerste is legitiem voor mij, de 2e is niet meer giswerk. Dat zie je ook in de artikelen, "Het zou zo kunnen zijn dat.." "Waarschijnlijk is dit de oorzaak voor.." "Mogelijk is het gevolg van ..", men kan het niet zeker weten (wat ik wetenschappelijk noem, iets wat niet weerlegd kan worden, wat telkens opnieuw aangetoond kan worden middels proeven met dezelfde uitkomst) al is het alleen maar omdat het brein nog grotendeels onbekend is, het is nog lang niet in kaart gebracht. Dan zijn er meerdere theorieen/modellen over de werking van het brein, wat waar precies gebeurt en hoe, wetenschap is nog lang niet zover als psychiatrie/farma het publiek wil doen geloven.quote:Op donderdag 21 april 2011 09:19 schreef Hoppahoppa het volgende:
Psychiatrie is trouwens helemaal geen pseudowetenschap. Wat is dat nou voor een onzin. Een psychiatrische aandoening is niets anders dan een gebroken been.
2. We begrijpen er nog te weinig van om het adequaat te behandelen.
Je bedoeld met 1. dat de oorzaak voor ongewenst/ongepast gedrag in de hersenen ligt (wat een aantoonbaar defect zou kunnen zijn of veranderende routes van neuronen of andere verbindingen met synapsen), maar dat dat gedrag niet (3) opvalt? Vaak worden geen onderzoeken gedaan, dat kan ook niet want nogmaals, wetenschap is niet zover dat ze je hele brein kunnen scannen waarna een computer alle triljoenen verbindingen afgaat en mogelijke afwijkingen/defecten aangeeft. Dan zou ik het wetenschappelijk noemen.quote:1. Het fysieke probleem manifesteert zich in gedrag.
..
3. Het toont zich meestal niet uiterlijk.
Maar het feit dat we nog onderzoekende zijn wil niet zeggen dat het geen wetenschap is. De wetenschap is bijvoorbeeld nog niet in staat om stofjes die psychiatrische problemen veroorzaken (door aan- of afwezigheid) op de exact goede wijze te reguleren. Dat begint beter te worden, maar het is nog (lang) niet goed genoeg.quote:Op donderdag 21 april 2011 12:33 schreef loop het volgende:
[..]
Ik maak zelf onderscheid tussen wetenschappelijk medisch onderzoek en het aan de hand van een afvinklijstje van symptomen bepalen wat voor psychische aandoening iemand heeft en daarop medicatie voorschrijven. De eerste is legitiem voor mij, de 2e is niet meer giswerk. Dat zie je ook in de artikelen, "Het zou zo kunnen zijn dat.." "Waarschijnlijk is dit de oorzaak voor.." "Mogelijk is het gevolg van ..", men kan het niet zeker weten (wat ik wetenschappelijk noem, iets wat niet weerlegd kan worden, wat telkens opnieuw aangetoond kan worden middels proeven met dezelfde uitkomst) al is het alleen maar omdat het brein nog grotendeels onbekend is, het is nog lang niet in kaart gebracht. Dan zijn er meerdere theorieen/modellen over de werking van het brein, wat waar precies gebeurt en hoe, wetenschap is nog lang niet zover als psychiatrie/farma het publiek wil doen geloven.
Dat heeft niets te maken met of het wel of geen wetenschap is. Dat geldt voor alle medicijnen binnen elk wetenschapsgebied.quote:En als je dan bedenkt dat de kosten voor marketing vaak hoger zijn dan R&D, dat medicijnen waarvan het patent verloopt opeens vele malen goedkoper worden dan klopt er toch iets niet helemaal.
Nee, ik bedoel dat de afwijkingen in de hersenen niet aan iemands uiterlijk te zien zijn, alleen wanneer je goed gaat observeren op gedrag. Je passeert op een dag heel wat mensen met psychiatrische ziektebeelden, maar herkent ze niet. Sterker nog, je kunt jaren samenwonen met iemand die last heeft vna psychoses of achtervolgingswaanzin en het niet merken.quote:Je bedoeld met 1. dat de oorzaak voor ongewenst/ongepast gedrag in de hersenen ligt (wat een aantoonbaar defect zou kunnen zijn of veranderende routes van neuronen of andere verbindingen met synapsen), maar dat dat gedrag niet (3) opvalt? Vaak worden geen onderzoeken gedaan, dat kan ook niet want nogmaals, wetenschap is niet zover dat ze je hele brein kunnen scannen waarna een computer alle triljoenen verbindingen afgaat en mogelijke afwijkingen/defecten aangeeft. Dan zou ik het wetenschappelijk noemen.
dat is toch niet zo vreemd, iemand die het medicijn legaal kan namaken na het verlopen van het patent hoeft geen geld uit te geven aan ondezoek (de 12 jaar voorafgaande aan het op de markt brengen van een medicijn). En tsja, geen enkel product ter wereld verkoopt zichzelf.quote:Op donderdag 21 april 2011 12:33 schreef loop het volgende:
En als je dan bedenkt dat de kosten voor marketing vaak hoger zijn dan R&D, dat medicijnen waarvan het patent verloopt opeens vele malen goedkoper worden dan klopt er toch iets niet helemaal.
Dat zijn hele andere takken van sport waar ik het niet over heb.quote:Op donderdag 21 april 2011 12:45 schreef Hoppahoppa het volgende:
Maar goed, ook nog niet alle Kanker is te genezen. Is Oncologie dan geen wetenschappelijk terrein? We weten nog heel veel niet over het heelal, zijn de mensen die daar mee bezig zijn dan geen wetenschappers, gewoon omdat ze soms gissen over zaken als Zwarte Gaten?
Waarom niet? Hoe wil je anders de voorafgaande jarenlange onderzoeken bekostigen?quote:Op donderdag 21 april 2011 14:43 schreef loop het volgende:
[..]
Dat zijn hele andere takken van sport waar ik het niet over heb.
Re, ik zet er zelf vraagtekens bij. Een product verkoopt zichzelf niet zeg je, dat is waar maar ik vind medicatie een uitzonderlijk product die niet hetzelfde mag worden behandeld of worden gezien als andere artikelen zoals bv auto's waar reclame voor wordt gemaakt. Het is gewoon allemaal te ondoorzichtig, overkoepelende instanties ontbreken, als je dan leest dat er dubieuze onderzoeken worden gedaan in ontwikkelingslanden dan vertrouw ik farmacie toch minder dan dat ik deed voordat ik dat wist.
Ik zou maar al te graag meer belasting willen betalen als dat naar onderzoeken gaat. Ik ben er niet zo zeker van dat er voldoende controle is, ik zou zelf zoiets nodig hebben als toegang tot een enorme database waar alle klinische tests in staan beschreven om het zeker te weten, maar naar mijn weten is er niet zoiets. (edit) nu vind ik na oppervlakkig zoeken wel wat initiatieven zoals http://clinicaltrials.gov, ik ga me eerst beter inlezen.quote:Op donderdag 21 april 2011 15:45 schreef Lavenderr het volgende:
Waarom niet? Hoe wil je anders de voorafgaande jarenlange onderzoeken bekostigen?
Nee, die ontbreken niet, die zijn er toch? Controle genoeg .
er komt steeds meer regulering aangaande klinische onderzoeken... zie ook bijvoorbeeld https://eudract.ema.europa.eu/quote:Op donderdag 21 april 2011 15:54 schreef loop het volgende:
[..]
Ik zou maar al te graag meer belasting willen betalen als dat naar onderzoeken gaat. Ik ben er niet zo zeker van dat er voldoende controle is, ik zou zelf zoiets nodig hebben als toegang tot een enorme database waar alle klinische tests in staan beschreven om het zeker te weten, maar naar mijn weten is er niet zoiets. (edit) nu vind ik na oppervlakkig zoeken wel wat initiatieven zoals http://clinicaltrials.gov, ik ga me eerst beter inlezen.
Zo gaat dat met de meeste medicijnen.quote:Op donderdag 21 april 2011 23:24 schreef Refragmental het volgende:
Ik vond deze wel mooi
http://singularityhub.com(...)-blindness-cure-why/
In het kort.
Goedkoop medicijn tegen darmkanker lijkt ook te werken tegen een bepaalde vorm van blindheid. Fabrikant wil dat middel echter niet verder testen en aanbevelen tegen blindheid omdat ze zelf al een ander middel hebber die 40 keer duurder is (1600 dollar tov 40 dollar). Dit terwijl het goedkopere medicijn precies hetzelfde effect lijkt te hebben.
Laat de gasten eerst maar eens de marketing vs research omdraaien.quote:Op donderdag 21 april 2011 15:54 schreef loop het volgende:
[..]
Ik zou maar al te graag meer belasting willen betalen als dat naar onderzoeken gaat. Ik ben er niet zo zeker van dat er voldoende controle is, ik zou zelf zoiets nodig hebben als toegang tot een enorme database waar alle klinische tests in staan beschreven om het zeker te weten, maar naar mijn weten is er niet zoiets. (edit) nu vind ik na oppervlakkig zoeken wel wat initiatieven zoals http://clinicaltrials.gov, ik ga me eerst beter inlezen.
Nice.quote:Op donderdag 21 april 2011 23:24 schreef Refragmental het volgende:
Ik vond deze wel mooi
In het kort.
Goedkoop medicijn tegen darmkanker lijkt ook te werken tegen een bepaalde vorm van blindheid. Fabrikant wil dat middel echter niet verder testen en aanbevelen tegen blindheid omdat ze zelf al een ander middel hebber die 40 keer duurder is (1600 dollar tov 40 dollar). Dit terwijl het goedkopere medicijn precies hetzelfde effect lijkt te hebben.
Not geniuinequote:All of this really begs the question of just how genuine the pharmaceutical industry is.
Avastin blijkt recentelijk toch negatief in het nieuws te zijn wegens fatale bijwerkingen tegen de behandeling van borstkanker...quote:Op donderdag 21 april 2011 23:24 schreef Refragmental het volgende:
Ik vond deze wel mooi
In het kort.
Gohh wat is dat toch iedere keer maakt het je ogen beter sloopt het je borst. Helpt het je borst sloopt het je prostaat. Helpt het je prostaat sloopt het je lever. En ga zo maar door.quote:Op vrijdag 22 april 2011 09:34 schreef Re het volgende:
[..]
Avastin blijkt recentelijk toch negatief in het nieuws te zijn wegens fatale bijwerkingen tegen de behandeling van borstkanker...
nou ja, in dit geval is het de FDA die gezegd heeft dat het medicijn niet meer gebruikt mag worden tegen borst kanker, terwijl Roche, patienten en dokters het wel willen blijven gebruiken...quote:Op vrijdag 22 april 2011 09:48 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Gohh wat is dat toch iedere keer maakt het je ogen beter sloopt het je borst. Helpt het je borst sloopt het je prostaat. Helpt het je prostaat sloopt het je lever. En ga zo maar door.
Dat is het uitermate lucratieve business. maar het gaat wel over lijken.
Gevalletje van bijwerkingen die voor bepaalde aandoeningen acceptabel zijn, maar voor andere dan weer niet?quote:Op vrijdag 22 april 2011 10:04 schreef Re het volgende:
[..]
nou ja, in dit geval is het de FDA die gezegd heeft dat het medicijn niet meer gebruikt mag worden tegen borst kanker, terwijl Roche, patienten en dokters het wel willen blijven gebruiken...
gebrek aan voldoende klinische effectiviteit samen met de hoeveelheid aan ernstige bijwerkingen wat niet werd gezien in de oorspronkelijk studie waarin er wel een gunstiger effect werd gezien. Gevalletje dus van dagelijkse praktijk vs gecontroleerde studie.quote:Op vrijdag 22 april 2011 11:15 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Gevalletje van bijwerkingen die voor bepaalde aandoeningen acceptabel zijn, maar voor andere dan weer niet?
Ach, zal ze worst wezen, als de klinieken maar kunnen factureren en de patienten maar kunnen declareren, vinden ze alles best; de belastingbetaler betaalt immers toch alles.quote:Op vrijdag 22 april 2011 12:25 schreef Re het volgende:
[..]
gebrek aan voldoende klinische effectiviteit samen met de hoeveelheid aan ernstige bijwerkingen wat niet werd gezien in de oorspronkelijk studie waarin er wel een gunstiger effect werd gezien. Gevalletje dus van dagelijkse praktijk vs gecontroleerde studie.
nou ja, blijkbaar niet omdat het voor borst kanker niet meer gebruikt mag worden...en als je eenmaal een negatieve associatie hebt dan loopt het meestal af. Dus...quote:Op vrijdag 22 april 2011 23:38 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Ach, zal ze worst wezen, als de klinieken maar kunnen factureren en de patienten maar kunnen declareren, vinden ze alles best; de belastingbetaler betaalt immers toch alles.
Mjah.. dat spreekt het hele verhaal juist weer tegen.quote:Op vrijdag 22 april 2011 23:48 schreef Re het volgende:
[..]
nou ja, blijkbaar niet omdat het voor borst kanker niet meer gebruikt mag worden...en als je eenmaal een negatieve associatie hebt dan loopt het meestal af. Dus...
Volgens mij heb je het bij het dikgedrukte gedeelte fout: er zijn geen stofjes die voor psychische aandoeningen zorgen. Het gedrag van de mens wordt bepaald door ons ziel (non-religieus, en ja ik weet dat dat weer tot de pseudo-wetenschap behoort) en wat we meemaken. Wat jij zegt behoort tot eugenetica en dat laatste kun je wel controversieel noemen.quote:Op donderdag 21 april 2011 12:45 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Maar het feit dat we nog onderzoekende zijn wil niet zeggen dat het geen wetenschap is. De wetenschap is bijvoorbeeld nog niet in staat om stofjes die psychiatrische problemen veroorzaken (door aan- of afwezigheid) op de exact goede wijze te reguleren. Dat begint beter te worden, maar het is nog (lang) niet goed genoeg.
Die neurotransmitters die zorgen (alleen) voor emoties denk ik. Van dopamine wordt je blij, voor zover ik weet. Het is de vraag of die neurotransmitters ervoor zorgen dat iemand een psychische aandoening heeft.quote:Op zaterdag 23 april 2011 07:15 schreef Re het volgende:
gedrag is niets meer dan een zooi neurotransmitters die elkaar soms in de weg zitten
Een verstoring van de normale hoeveelheden etc. kan dat idd veroorzaken ja. Communicatie tussen zenuwcellen gaat nml via neurotransmittersquote:Op zaterdag 23 april 2011 14:00 schreef damirovic het volgende:
[..]
Die neurotransmitters die zorgen (alleen) voor emoties denk ik. Van dopamine wordt je blij, voor zover ik weet. Het is de vraag of die neurotransmitters ervoor zorgen dat iemand een psychische aandoening heeft.
Toch geloof ik liever dat er een individu is die door het brein wordt gecreeerd die gedrag kan kiezen en zichzelf kan aanleren waarna het brein volgt met het veranderen van die neurotransmitters. Dus bv. stel ik zou opgevoed worden met schaamte voor sex, dat het vies zou zijn, allemaal verkeerde denkbeelden die 'ik' voor waarheid zie waarna mijn brein dat zo maakt dat ik het voor altijd zo ervaar. Ergens in het geheugen wordt het opgeslagen en iedere keer dat er prikkels uit de omgeving komen die hinten naar sex wordt dat stukje geheugen geraadpleegt en bepaald de reacties die ik ervaar, omdat ik nu eenmaal ooit ervan overtuigd raakte dat het zo hoort te zijn. Dan zou ik stellen dat ik zelf het beeld heb gemaakt van sex en dit dus ook zelf kan veranderen als ik dit wil. Ik kan ook stellen dat ik dit niet zelf kan veranderen en dus aangewezen ben op zoiets als viagra. Als ik dat geloof, dat ik iets bij voorbaat niet kan zal mijn brein het ook niet proberen.quote:Op zaterdag 23 april 2011 07:15 schreef Re het volgende:
gedrag is niets meer dan een zooi neurotransmitters die elkaar soms in de weg zitten
Het declaratiegedrag van artsen en apothekers lijkt me ook een interessant onderwerp voor een neuro-studie.quote:Op zaterdag 23 april 2011 07:15 schreef Re het volgende:
dat is het ook, maar leren, interpreteren en uitvoeren etc, het bouwen van het gedrag daarom heen is als je het sec bekijkt gewoon een zooi neurotransmitters die zorgen dat je denkbeelden, ervaringen en gedrag tot uitvoering gebracht wordenquote:Op zaterdag 23 april 2011 14:16 schreef loop het volgende:
[..]
Toch geloof ik liever dat er een individu is die door het brein wordt gecreeerd die gedrag kan kiezen en zichzelf kan aanleren waarna het brein volgt met het veranderen van die neurotransmitters. Dus bv. stel ik zou opgevoed worden met schaamte voor sex, dat het vies zou zijn, allemaal verkeerde denkbeelden die 'ik' voor waarheid zie waarna mijn brein dat zo maakt dat ik het voor altijd zo ervaar. Ergens in het geheugen wordt het opgeslagen en iedere keer dat er prikkels uit de omgeving komen die hinten naar sex wordt dat stukje geheugen geraadpleegt en bepaald de reacties die ik ervaar, omdat ik nu eenmaal ooit ervan overtuigd raakte dat het zo hoort te zijn. Dan zou ik stellen dat ik zelf het beeld heb gemaakt van sex en dit dus ook zelf kan veranderen als ik dit wil. Ik kan ook stellen dat ik dit niet zelf kan veranderen en dus aangewezen ben op zoiets als viagra. Als ik dat geloof, dat ik iets bij voorbaat niet kan zal mijn brein het ook niet proberen.
Dat is wel zo maar dan ga je wat mij betreft voorbij aan de complexiteit van het brein. Huidige stand van zaken is dat men nog niet genoeg informatie heeft over de werking van het brein, dit is ook af te leiden aan het feit dat er bijna altijd bijwerkingen zijn, dat maakt veel medicatie dubieus. Een beetje alsof men een luis op een grasspriet in een voetbalstadion wil verdelgen vanuit de ruimte en men daarom maar het hele voetbalstadion bombardeert.quote:Op zondag 24 april 2011 12:23 schreef Re het volgende:
dat is het ook, maar leren, interpreteren en uitvoeren etc, het bouwen van het gedrag daarom heen is als je het sec bekijkt gewoon een zooi neurotransmitters die zorgen dat je denkbeelden, ervaringen en gedrag tot uitvoering gebracht worden
En toch heb je ook dan nog steeds neurotransmitters bij communicatie tussen zenuwcellenquote:Op zondag 24 april 2011 19:31 schreef loop het volgende:
[..]
Dat is wel zo maar dan ga je wat mij betreft voorbij aan de complexiteit van het brein. Huidige stand van zaken is dat men nog niet genoeg informatie heeft over de werking van het brein, dit is ook af te leiden aan het feit dat er bijna altijd bijwerkingen zijn, dat maakt veel medicatie dubieus. Een beetje alsof men een luis op een grasspriet in een voetbalstadion wil verdelgen vanuit de ruimte en men daarom maar het hele voetbalstadion bombardeert.
Precies wat ik elke keer roep. Vaccins zijn slecht. Wetenschappers zijn corrupt en doortrapt. Wetenschapsinstituten willen hun subsidies vasthouden. En daarnaast is het CDC ook een corrupt kliek van slechteriken. En oech wat een corruptie in zijn algemeenheid.quote:Verband tussen vaccins en autisme in fraudezaak.
Wetenschapper van het Amerikaanse Centrum voor Ziektepreventie Poul Thorsen die in een Deense studie een verband tussen autisme en vaccins verwierp is aangeklaagd voor fraude, onrechtmatig ontvangen subsidies en het witwassen van geld.
De laatste jaren gebruikte Thorsen miljoenen aan subsidies om te ‘bewijzen’ dat vaccins niet leiden tot autisme. De aanklacht zal invloed hebben op de vaccinatie-industrie.
De oorspronkelijke studie van Thorsen concludeert dat er geen statistisch significant verband is tussen thimerosal, een conserveermiddel gebaseerd op kwik, en autisme. De studie stelt dus in feite dat het veilig is om thimerosal te injecteren in jonge kinderen. Nu Thorsen is aangeklaagd voor fraude en het witwassen van geld wordt zijn geloofwaardigheid in twijfel getrokken en dit zal doorwerken in zowel de vaccinatie-industrie als de organisaties voor autistische kinderen.
Thorsen diende tussen februari 2004 en juni 2008 valse declaraties in die waren ondertekend door een afdelingshoofd van het CDC, wat erop wijst dat de organisatie mogelijk zelf ook betrokken is bij de fraude. In de onderstaande afbeelding (klik om te vergroten) zijn de geldstromen gevisualiseerd en wordt getoond hoe het geld van de Amerikaanse belastingbetaler uiteindelijk terecht komt bij Poul Thorsen.
De aanklacht
De aanklacht stelt dat Thorsen miljoenen aan belastinggeld heeft gestolen voor medisch onderzoek om dit geld vervolgens door te sluizen naar zijn persoonlijke bankrekeningen zodat hij er luxe goederen van kon kopen. Deze man heeft nauwe banden met het CDC, universiteiten en medische bladen. Zijn onderzoek wordt wijdverspreid geciteerd door mensen die zeggen dat vaccins veilig zijn. En hoeveel mainstream kranten doen nu verslag van Thorsen’s aanklacht en zijn banden met het CDC? Vrijwel geen.
bron
Dus je geeft toe dat je maar wat doet.quote:Op zondag 24 april 2011 19:58 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
En toch heb je ook dan nog steeds neurotransmitters bij communicatie tussen zenuwcellen
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/12421889quote:Op maandag 2 mei 2011 07:19 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Precies wat ik elke keer roep. Vaccins zijn slecht. Wetenschappers zijn corrupt en doortrapt. Wetenschapsinstituten willen hun subsidies vasthouden. En daarnaast is het CDC ook een corrupt kliek van slechteriken. En oech wat een corruptie in zijn algemeenheid.
En MSM journalistiek dat is in EU/VS failliet.
Nog maar een keer. Vaccins zijn misdadig!
1 artikel in 2002 waar hij als 6de auteur staat, mja okquote:N Engl J Med. 2002 Nov 7;347(19):1477-82.
A population-based study of measles, mumps, and rubella vaccination and autism.
Madsen KM, Hviid A, Vestergaard M, Schendel D, Wohlfahrt J, Thorsen P, Olsen J, Melbye M.
Source
Danish Epidemiology Science Center, Department of Epidemiology and Social Medicine, Arhus, Denmark. kmm@dadlnet.dk
Abstract
BACKGROUND:
It has been suggested that vaccination against measles, mumps, and rubella (MMR) is a cause of autism.
METHODS:
We conducted a retrospective cohort study of all children born in Denmark from January 1991 through December 1998. The cohort was selected on the basis of data from the Danish Civil Registration System, which assigns a unique identification number to every live-born infant and new resident in Denmark. MMR-vaccination status was obtained from the Danish National Board of Health. Information on the children's autism status was obtained from the Danish Psychiatric Central Register, which contains information on all diagnoses received by patients in psychiatric hospitals and outpatient clinics in Denmark. We obtained information on potential confounders from the Danish Medical Birth Registry, the National Hospital Registry, and Statistics Denmark.
RESULTS:
Of the 537,303 children in the cohort (representing 2,129,864 person-years), 440,655 (82.0 percent) had received the MMR vaccine. We identified 316 children with a diagnosis of autistic disorder and 422 with a diagnosis of other autistic-spectrum disorders. After adjustment for potential confounders, the relative risk of autistic disorder in the group of vaccinated children, as compared with the unvaccinated group, was 0.92 (95 percent confidence interval, 0.68 to 1.24), and the relative risk of another autistic-spectrum disorder was 0.83 (95 percent confidence interval, 0.65 to 1.07). There was no association between the age at the time of vaccination, the time since vaccination, or the date of vaccination and the development of autistic disorder.
CONCLUSIONS:
This study provides strong evidence against the hypothesis that MMR vaccination causes autism.
Noem mij eens niet corrupt, want dat ben ik helemaal niet.quote:Op maandag 2 mei 2011 07:19 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Precies wat ik elke keer roep. Vaccins zijn slecht. Wetenschappers zijn corrupt en doortrapt. Wetenschapsinstituten willen hun subsidies vasthouden. En daarnaast is het CDC ook een corrupt kliek van slechteriken. En oech wat een corruptie in zijn algemeenheid.
En MSM journalistiek dat is in EU/VS failliet.
Nog maar een keer. Vaccins zijn misdadig!
Als geld niet zo'n grote rol speelde in dit alles heel snel.quote:Op maandag 2 mei 2011 18:26 schreef Bankfurt het volgende:
Even filosoferen:
Wat als bijvoorbeeld na een serieus onderzoek bekend zou worden gemaakt dat Aspartaam radioactief is ?
Hoe snel zou zo'n nieuws in de diepe la belanden, of hoe snel zou het echt naar buiten springen ?
Dat denk ik ook. Heel snel zelfs.quote:Op maandag 2 mei 2011 19:43 schreef Re het volgende:
Dat, al is het nonsense, komt zo snel mogelijk naar buiten hoor
Maar niet via de leugenaars van RIVM of brainless MSM-journalisten.quote:Op maandag 2 mei 2011 19:43 schreef Re het volgende:
Dat, al is het nonsense, komt zo snel mogelijk naar buiten hoor
Hoe kom je daar nou weer bij?quote:Op maandag 2 mei 2011 07:20 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Dus je geeft toe dat je maar wat doet.
Ach, als je wil kan je dat best bepalen en volledig terecht claimen dat Aspartaam radioactief is.quote:Op maandag 2 mei 2011 18:26 schreef Bankfurt het volgende:
Even filosoferen:
Wat als bijvoorbeeld na een serieus onderzoek bekend zou worden gemaakt dat Aspartaam radioactief is ?
Hoe snel zou zo'n nieuws in de diepe la belanden, of hoe snel zou het echt naar buiten springen ?
Het gaat dit keer om de filosofie van: wat als..., om het MSM mechanisme in te schatten, zoals Lambiekje al een idee over had.quote:Op maandag 2 mei 2011 22:30 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Ach, als je wil kan je dat best bepalen en volledig terecht claimen dat Aspartaam radioactief is.
of die olieramp in golf Mexicoquote:Op maandag 2 mei 2011 22:47 schreef SalvatorMundi het volgende:
Als er paniek, boosheid of wantrouwen ontstaat zal het niet of zeer mild naar buiten worden gebracht.
Neem, als kleinschaliger voorbeeld, zo'n brand in Moerdijk. Of groter: Fukushima.
En soms blazen de media dingen op/uit proportie, simpel door eigen onkunde.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 00:24 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
of die olieramp in golf Mexico
Het wordt eerst zeer mild gebracht. En elke dag schroeven ze het wat op. En dan wordt het zo vaak verkondigd dat niemand het echt meer interesseert. En is het gelukt om een grote ramp te downplayen.
doordat ze industrie gecorrumpeerd zijn.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 09:41 schreef fruityloop het volgende:
[..]
En soms blazen de media dingen op/uit proportie, simpel door eigen onkunde.
Of omdat ze gewoon niet begrijpen waar ze over schrijven.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 11:20 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
doordat ze industrie gecorrumpeerd zijn.
Ik ben allergisch voor Aspartaam. Mag ik nu mee praten?quote:Op maandag 2 mei 2011 22:30 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Ach, als je wil kan je dat best bepalen en volledig terecht claimen dat Aspartaam radioactief is.
Dit dus.. Neem fukishima, de doden op dat complex zijn gevallen tijdens de aardbeving toen er oa bouwvakkers uit hijskranen donderden, en medewerkers verzopen toen die tsunami over het terrein spoelde, ik heb nog nergens een gedocumenteerd geval van stralingsziekte voorbij zien komen.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 11:37 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Of omdat ze gewoon niet begrijpen waar ze over schrijven.
Niets onkunde, dat heet doodgewoon een mediahype. Doordat een enkel bericht nieuwswaarde heeft dat zowel in het verleden aandacht heeft gekregen van de media en het in de nabije toekomst kan rekenen op nieuwtjes, volgt een cascade van nieuwsberichten over hetzelfde onderwerp.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 09:41 schreef fruityloop het volgende:
[..]
En soms blazen de media dingen op/uit proportie, simpel door eigen onkunde.
dat ook zonder meer. Ongelooflijk wat een BULLSHIT vandaag in de Telegraaf!quote:Op dinsdag 3 mei 2011 11:37 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Of omdat ze gewoon niet begrijpen waar ze over schrijven.
Specifiek als altijd, Biek.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 13:24 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
dat ook zonder meer. Ongelooflijk wat een BULLSHIT vandaag in de Telegraaf!
Maar dat is elke dag het geval, point being?quote:Op dinsdag 3 mei 2011 13:24 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
dat ook zonder meer. Ongelooflijk wat een BULLSHIT vandaag in de Telegraaf!
quote:Here is one problem that affects millions of people. What if we had rubbish evidence on whether hundreds of common treatments really work, simply because nobody asked the right research question? A paper published this week looks at how much evidence there was for every one of the new drugs approved by the FDA between 2000 and 2010, at the time they were approved.
nicequote:Op zaterdag 7 mei 2011 01:14 schreef oompaloompa het volgende:
http://www.guardian.co.uk(...)new-drugs?CMP=twt_fd
[..]
ik moest weer even gniffelenquote:Op zaterdag 7 mei 2011 01:14 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
niet zo vreemd toch als de indicatie post menopausal osteoporosis is, tem eerste moet je daarvoor vrouw zijn, ten tweede moet je daarvoor na de overgang zijn en ten derde moet je osteoporosis hebbenquote:Starting with all 7,411 fractures, 2,134 patients get excluded straight off, because they're men, and the trials have been done on women. Then, from the 5,277 remaining, 3,596 get excluded again, because they're the wrong age: patients in trials had to be between 65 and 79. Then, finally, 609 more fracture patients get excluded, because they've not got osteoporosis.
In de reacties staat nog een interessante link:quote:Op zaterdag 7 mei 2011 01:14 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Wat opzich al langer bekend was, dat bepaalde medicijnen in sommige onderzoeken positiever werden beschreven dan dat zij in werkelijkheid waren om het toch te kunnen verkopen, waarna een geheel ander bedrijf het middel test en erachter komt dat er een verhoogde kans op borstkanker is, of kanker dat door andere oorzaken is ontstaan verergert waardoor de fabrikant van dat middel het weer van de markt haalt.quote:Worldwide jitters over publishing
Medical education and communications companies provide ghostwriting services, paid for by corporations, that deliver copy to academics and clinicians, then pay them for signing it. One in 10 papers in leading medical journals are estimated to be the work of ghostwriters and the pharmacorps pressure editors to print favourable research findings in return for lucrative advertising copy.
The most notorious and best-documented case was Pfizer subsidiary Wyeth's promotion of its deadly drug Prempro, a drug to relieve the symptoms of menopause that was later linked to increased rates of breast cancer.
Zoals ik het las betrof het een medicijn voor botbreuken, dus niet alleen botbreuken bij vrouwen in/na menopauze. Oftewel deze medicijnen worden ook aan mannelijke patienten voorgeschreven en voor patienten van alle leeftijden, dus is het onderzoek al niet meer representatief maar conclusies uit dat onderzoek worden wel gebruikt om het geneesmiddel voor te schrijven aan alle patienten. Conclusies uit dat onderzoek zouden enkel gelden voor 1 op de 7 patienten, niet alle.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 11:03 schreef Re het volgende:
niet zo vreemd toch als de indicatie post menopausal osteoporosis is, tem eerste moet je daarvoor vrouw zijn, ten tweede moet je daarvoor na de overgang zijn en ten derde moet je osteoporosis hebben
like duh
Dat is ook hoe ik het begreep.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 14:04 schreef loop het volgende:
[..]
Zoals ik het las betrof het een medicijn voor botbreuken, dus niet alleen botbreuken bij vrouwen in/na menopauze. Oftewel deze medicijnen worden ook aan mannelijke patienten voorgeschreven en voor patienten van alle leeftijden, dus is het onderzoek al niet meer representatief maar conclusies uit dat onderzoek worden wel gebruikt om het geneesmiddel voor te schrijven aan alle patienten. Conclusies uit dat onderzoek zouden enkel gelden voor 1 op de 7 patienten, niet alle.
Het belangrijkste waar de schrijver op wijst is dat de berekening (of schattingen in de berekening) niet klopt welke gebruikt wordt bij het aanprijzen van het medicijn vanwege het selecteren van 1 bepaalde groep. Worden de besparingen van het medicijn berekend op basis van gegevens verkegen van een grotere groep patienten dan vallen die kosten veel hoger uit, waardoor het nieuwere medicijn eigenlijk niet beter is dan de huidige.
Dan heb je verkeerd gelezen. Er wordt nergens vermeld dat dit medicijn wordt voorgeschreven aan patienten die buiten de onderzoeksgroep vallen, alleen dat je kritisch moet zijn bij welke patienten je dit medicijn voorschrijft. Er staat namelijk: Earlier this year, some researchers from Finland took every patient who'd ever had a hip fracture and worked out if they would have been eligible for the trials that have been done on fracture-preventing bisphosphonate drugs, which are in wide use.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 14:04 schreef loop het volgende:
Zoals ik het las betrof het een medicijn voor botbreuken, dus niet alleen botbreuken bij vrouwen in/na menopauze. Oftewel deze medicijnen worden ook aan mannelijke patienten voorgeschreven en voor patienten van alle leeftijden, dus is het onderzoek al niet meer representatief maar conclusies uit dat onderzoek worden wel gebruikt om het geneesmiddel voor te schrijven aan alle patienten. Conclusies uit dat onderzoek zouden enkel gelden voor 1 op de 7 patienten, niet alle.
Dat is waar maar er staat wel dat het een anti-botbreuk medicijn is. Je hebt gelijk dat er niet letterlijk staat dat het als dat voorgeschreven wordt, maar dat lijkt me wel de strekking van het artikel. Dan is het natuurlijk vreemd dat het slecht bij een hele kleine proportie van die groep getest is.quote:Op zondag 8 mei 2011 10:53 schreef starla het volgende:
[..]
Dan heb je verkeerd gelezen. Er wordt nergens vermeld dat dit medicijn wordt voorgeschreven aan patienten die buiten de onderzoeksgroep vallen, alleen dat je kritisch moet zijn bij welke patienten je dit medicijn voorschrijft. Er staat namelijk: Earlier this year, some researchers from Finland took every patient who'd ever had a hip fracture and worked out if they would have been eligible for the trials that have been done on fracture-preventing bisphosphonate drugs, which are in wide use.
Ze hebben dus niets anders gedaan dan van elke patient met een collumfractuur kijken of ze geschikt waren om mee te doen aan de studie naar de effectiviteit van bifosfonaten. Toen hielden ze inderdaad slechts 1000 van de 7000 over, waarna wordt gezegd: So the data from the trials on these fracture-preventing drugs are only strictly applicable to about one of every seven patients with a fracture
Dat is inderdaad erg logisch zoals Re eerder beweerde. Geen hoax, geen scam, gewoon om aan te geven dat je niet elk medicijn bij iedereen kan voorschrijven zonder dat ze zeggen dat het bij die andere 6000 wordt voorgeschreven. Ze proberen het misschien te impliceren (ligt meer aan de lezer dan aan de auteur), maar zeggen doen ze het niet.
Natuurlijk, maar dat is de andere extreme. Als je een medicijn maakt tegen botbreuken, dan test je het op die doelgroep, niet een extreme specifieke subpopulatie van die doelgroep.quote:Op zondag 8 mei 2011 12:11 schreef Re het volgende:
real world kun je natuurlijk nooit met randomized gecontroleerde klinische studies vergelijken
Het zal ook vaak goed gaan hoor, maar de boodschap die ik uit het artikel meekrijg is dat er op het gebied van vergelijkend effectiviteit-onderzoek van medicijnen nog heel veel fouten gemaakt worden en dat daar beter op gelet moet gaan worden.quote:Maar goed, kijk eens naar het label van bijvoorbeeld actonel... daar staan gewoon de indicaties (ja zelfs mannen), met het bewijs etc...
http://www.sanofi-aventis.com.au/products/aus_pi_actonel.pdf
nee nu draai je het om, in dit specifiek geval van osteoporose komt dit voor het grootste gedeelte voor bij vrouwen na de menopause, maar men moet nou eenmaal een bepaalde indicatie onderzoeken en met bewijs komen, pas nadat er in een bepaalde subpopulatie effectiviteit is gevonden gaan ze kijken naar andere populatiesquote:Op zondag 8 mei 2011 12:33 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Natuurlijk, maar dat is de andere extreme. Als je een medicijn maakt tegen botbreuken, dan test je het op die doelgroep, niet een extreme specifieke subpopulatie van die doelgroep.
Of een random sample van de populatie, of een stratified waarbij uit elke subpopulatie een random sample wordt genomen.
het grootste probleem is dat heel veel onderzoeken idd niet dezelfde gestandaardiseerde groepen, en primary objectives gebruikt worden waardoor vele studies niet 1 op 1 vergeleken kunnen worden.quote:Het zal ook vaak goed gaan hoor, maar de boodschap die ik uit het artikel meekrijg is dat er op het gebied van vergelijkend effectiviteit-onderzoek van medicijnen nog heel veel fouten gemaakt worden en dat daar beter op gelet moet gaan worden.
Maar dat hebben ze dus niet gedaan. Op basis van dat onderzoek bij alleen die vrouwen hebben ze resultaten geboekt die daarna klakkeloos overgenomen zijn naar de gehele populatie.quote:Op zondag 8 mei 2011 12:48 schreef Re het volgende:
[..]
nee nu draai je het om, in dit specifiek geval van osteoporose komt dit voor het grootste gedeelte voor bij vrouwen na de menopause, maar men moet nou eenmaal een bepaalde indicatie onderzoeken en met bewijs komen, pas nadat er in een bepaalde subpopulatie effectiviteit is gevonden gaan ze kijken naar andere populaties
quote:Recently, van Staa and colleagues assessed the external validity of published cost effectiveness studies of selective cyclo-oxygenase-2 (COX 2) inhibitors by comparing the data used in these studies (typically from randomised trials) with observed clinical data. 2 The trial data suggested that the cost of avoiding one adverse gastrointestinal event by switching patients from conventional non-steroidal anti-inflammatory drugs to COX 2 inhibitors would be about $20 000 (£12 500; ¤14 000). However, when the same analysis was performed using the UK’s General Practice Research Database, comprising anonymised medical records of general practitioners, the cost of preventing one bleed was fivefold greater ($104 000). 2 The authors concluded that the published cost effectiveness analyses of COX 2 inhibitors neither had external validity nor represented the patients treated in clinical practice.
Heb je helemaal gelijk in.quote:Op zondag 8 mei 2011 12:48 schreef Re het volgende:
het grootste probleem is dat heel veel onderzoeken idd niet dezelfde gestandaardiseerde groepen, en primary objectives gebruikt worden waardoor vele studies niet 1 op 1 vergeleken kunnen worden.
Dan heb je nog rekening te houden met het medicijn wat het eerste wordt goedgekeurd, en daarnaast de golden standard, en tegenwoordig is het veel belangrijker om zo goedkoop mogelijk te behandelen, ook al is dat niet met het beste medicijn, maar het goedkoopste, wil je het terugkrijgen van de verzekering
Ik had nog even gezocht naar dat kosten baten analyse plaatje van Nice maar kon helaas niets vinden. Het geneesmiddel zal wel geheel valide zijn en werken, het gaat om de keuze om dit middel voor te schrijven vs de oudere geneesmiddelen die goedkoper zijn. Om het nieuwe middel aan te prijzen is een scheve berekening gemaakt en op basis daarvan werd gesteld dat het nieuwe geneesmiddel goedkoper zou zijn terwijl dit niet zo blijkt te zijn. Maar zonder dat kosten/baten plaatje is het lastig dit aan te tonen in een post.quote:Op zondag 8 mei 2011 12:48 schreef Re het volgende:
het grootste probleem is dat heel veel onderzoeken idd niet dezelfde gestandaardiseerde groepen, en primary objectives gebruikt worden waardoor vele studies niet 1 op 1 vergeleken kunnen worden.
Dan heb je nog rekening te houden met het medicijn wat het eerste wordt goedgekeurd, en daarnaast de golden standard, en tegenwoordig is het veel belangrijker om zo goedkoop mogelijk te behandelen, ook al is dat niet met het beste medicijn, maar het goedkoopste, wil je het terugkrijgen van de verzekering
Maar ongekeurde medicijnen die levens eisen ipv verbeteren is ook weer niet goed? Nuance is iets waar je in je opvoeding niet van hebt kunnen genieten, toch Biek?quote:Op zondag 8 mei 2011 18:33 schreef Lambiekje het volgende:
En weer is er een bedrog bij. Eentje waar men hiero zo zit dwepen dat nieuwe medicijnen door strenge en strakke keuring heen moeten om op de markt te komen. Verrassing dat is dus óók doorgestoken kaart.
De Medische nepwetenschap wordt langzamerhand ontmaskert.
De algehele intentie van een medicijn is verkeerd.quote:Op zondag 8 mei 2011 18:40 schreef Gray het volgende:
[..]
Maar ongekeurde medicijnen die levens eisen ipv verbeteren is ook weer niet goed? Nuance is iets waar je in je opvoeding niet van hebt kunnen genieten, toch Biek?
Oh? Leg eens uit alsjeblieft .quote:Op zondag 8 mei 2011 18:42 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
De algehele intentie van een medicijn is verkeerd.
Kwaliteit van leven pogen te verhogen is een slecht ding?quote:Op zondag 8 mei 2011 18:42 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
De algehele intentie van een medicijn is verkeerd.
edit: laat ook maarquote:
En dat is natuurlijk een neutrale bron he?quote:Op zondag 8 mei 2011 18:33 schreef Lambiekje het volgende:
En weer is er een bedrog bij. Eentje waar men hiero zo zit dwepen dat nieuwe medicijnen door strenge en strakke keuring heen moeten om op de markt te komen. Verrassing dat is dus óók doorgestoken kaart.
Het is er NIET om mensen beter te maken.quote:
Dat is geen uitleg, maar jezelf herhalen.quote:Op maandag 9 mei 2011 07:21 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Het is er NIET om mensen beter te maken.
Gast.....quote:Op zondag 8 mei 2011 18:33 schreef Lambiekje het volgende:
Neu dat doettie niet hoor, en al helemaal niet de originele artikelen waar zijn "bronnen" vaak zeer getinte vertalingen van zijn..quote:Op maandag 9 mei 2011 08:52 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Gast.....
Dat is precies hetzelfde als dat wat ik de dag er voor gepost heb. Lees je uberhaupt je eigen links wel?
WEL hun portomonnee.quote:Op maandag 9 mei 2011 07:21 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Het is er NIET om mensen beter te maken.
quote:Op dinsdag 10 mei 2011 13:06 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
WEL hun de portomonnee van de aandeelhouders = de pensioenfondsen van Henk & Ingrid.
Ja maar dat is dus NIET wat bigpharma doet.quote:Op zondag 8 mei 2011 18:43 schreef Gray het volgende:
[..]
Kwaliteit van leven pogen te verhogen is een slecht ding?
Jawel, maar niet altijd, en niet voor iedereen. Dat is grotendeels statistiek, en toegegeven, financieel gewin speelt zeker ook een rol. Maar niemand die je dat goed hoort praten.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 20:12 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Ja maar dat is dus NIET wat bigpharma doet.
oh ja wel hoor. Men spreekt van eerlijke prijsstelling e.d. Kom nu gauw.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 20:22 schreef Gray het volgende:
[..]
Jawel, maar niet altijd, en niet voor iedereen. Dat is grotendeels statistiek, en toegegeven, financieel gewin speelt zeker ook een rol. Maar niemand die je dat goed hoort praten.
Verdiep nu eerst voordat je domme dingen zegt?quote:Op dinsdag 10 mei 2011 20:29 schreef starla het volgende:
Hé prutser. Leer een keer het verschil tussen correlatie en causaliteit. Met dit soort wanpublicaties kun je een invalide ezel overtuigen, maar niet mij.
Als de ijsverkoop omhoog gaat, gaan ook meer mensen naar het zwembad. Ijseten maakt dat mensen graag willen zwemmen!
Toch Lambekje?
Als je m'n post nog eens leest, maar nu goed, zie je dat ik dat ook al noemde.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 20:28 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
oh ja wel hoor. Men spreekt van eerlijke prijsstelling e.d. Kom nu gauw.
Per definitie is iets pas misdadig wanneer het als zodanig in de wet is opgenomen, of na een specifieke gebeurtenis die moreel gezien niet door de beugel kan dat alsnog wordt gedaan.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 20:31 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Verdiep nu eerst voordat je domme dingen zegt?
Vaccins zijn misdadig. En diegene met expertise die het goed praat of bagatelliseert is gewoon in mijn ogen willens en wetens een ... ik zeg het niet maar men weet het wel of heeft geen enkele noties waarmee hij/zij bezig is, kortom gewoon niet wijs.
Dus je redenering is "Vaccins zijn misdadig en degene die er iets over kunnen weten en er positief over zijn, zijn leugenaars.", en natuurlijk zonder enige onderbouwing.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 20:31 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Verdiep nu eerst voordat je domme dingen zegt?
Vaccins zijn misdadig. En diegene met expertise die het goed praat of bagatelliseert is gewoon in mijn ogen willens en wetens een ...
Jij bent daarentegen natuurlijk een van de meest vooraanstaande experts op het gebied van vaccins in de wereld. Jammer genoeg is een artikel, dat in het Engels geschreven is, lezen en begrijpen wat erin gezegd wordt blijkbaar net een brug te ver.quote:ik zeg het niet maar men weet het wel of heeft geen enkele noties waarmee hij/zij bezig is, kortom gewoon niet wijs.
Nog erger, op dagen dat er meer ijsjes worden verkocht, verdrinken er meer mensen!quote:Op dinsdag 10 mei 2011 20:29 schreef starla het volgende:
Hé prutser. Leer een keer het verschil tussen correlatie en causaliteit. Met dit soort wanpublicaties kun je een invalide ezel overtuigen, maar niet mij.
Als de ijsverkoop omhoog gaat, gaan ook meer mensen naar het zwembad. Ijseten maakt dat mensen graag willen zwemmen!
Toch Lambekje?
Triest dat er grapjes overgemaakt worden. Men beseft echt niet hoe doortrapt vaccins zijn.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 22:48 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Nog erger, op dagen dat er meer ijsjes worden verkocht, verdrinken er meer mensen!
Big-Ola
voordat je Lambiekje beledigt, mag je mij eens uitleggen wat je bedoelt met correlatie en causaliteit in jouw eigen aangegeven voorbeeld van ijsverkoop en zwemmen.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 20:29 schreef starla het volgende:
Toch Lambekje?
Het is geen grap, het verschil tussen causaliteit en correlaties is juist heel erg belangrijk, iets dat jij over het hoofd lijkt te zien en die doortrapte charlatans misbruiken.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 22:54 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Triest dat er grapjes overgemaakt worden. Men beseft echt niet hoe doortrapt vaccins zijn.
kom op zeg...quote:Op dinsdag 10 mei 2011 22:57 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
voordat je Lambiekje beledigt, mag je mij eens uitleggen wat je bedoelt met correlatie en causaliteit in jouw eigen aangegeven voorbeeld van ijsverkoop en zwemmen.
Toch ?
Nou, wat is dan in jouw voorbeeld correlatie, en wat causaliteit ?![]()
Weet je dat gasten zoals jij starla en re op een hun achterste staan als er ook maar een vinger naar hun vakgebied gewezen wordt. Dergelijk randfiguren mogen wel eens weten met wat voor sinister gecorrumpeerde wereld werken. En dat gros van hun studie van A tot Z kolder van de bovenste plank is.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 23:04 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Het is geen grap, het verschil tussen causaliteit en correlaties is juist heel erg belangrijk, iets dat jij over het hoofd lijkt te zien en die doortrapte charlatans misbruiken.
[..]
kom op zeg...
Leugenaars is nog het laatste waar ik aan dacht.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 22:31 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
Dus je redenering is "Vaccins zijn misdadig en degene die er iets over kunnen weten en er positief over zijn, zijn leugenaars.", en natuurlijk zonder enige onderbouwing.
er komt een tijd dat je kapot schaamt dat je vaccins hebt gepromoot.quote:[..]
Jij bent daarentegen natuurlijk een van de meest vooraanstaande experts op het gebied van vaccins in de wereld. Jammer genoeg is een artikel, dat in het Engels geschreven is, lezen en begrijpen wat erin gezegd wordt blijkbaar net een brug te ver.
Besef je dat je inhoudelijk helemaal niets hebt aangekaart hier? Dat de dikgedrukte stukken uit je post stuk voor stuk, en dan meen ik ook echt élk stuk, onjuist is en juist het tegendeel waar is? Dat je dit zou weten als je je erin zou verdiepen, zoals ik in mijn vorige post al aangaf? Dat je juist op die post, één van de drie inhoudelijke op deze pagina, geen reactie hebt gegeven? Dat je hiermee de suggestie wekt ongelijk en gebrek aan verstand van zelfs de simpele zaken hebt betreffende dit onderwerp?quote:Op dinsdag 10 mei 2011 23:13 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Weet je dat gasten zoals jij starla en re op een hun achterste staan als er ook maar een vinger naar hun vakgebied gewezen wordt. Dergelijk randfiguren mogen wel eens weten met wat voor sinister gecorrumpeerde wereld werken. En dat gros van hun studie van A tot Z kolder van de bovenste plank is.
Niets geen reactie oh er zijn wel wat veel berichten de laatste tijd over vaccins en doodsoorzaken of kankertoename. Nee vaccins is the holy grail. Er wordt géén onderzoek gedaan naar letsel en doodsoorzaak door medicatie/vaccins. Laat staan dat er naar cocktail van medicatie /vaccins in korte tijd wat voor effect het heeft. Men reageert erg spastisch. Of wat voor effect het heeft op de lange termijn.
Kort gezegd is er eigenlijk helemaal niets onderzocht naar de nut van vaccins. Alle vaccins zijn sowieso dermate laat ingezet dat er juist weer een toename is van een ziekte.
Dit is mijn vakgebied helemaal nietquote:Op dinsdag 10 mei 2011 23:13 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Weet je dat gasten zoals jij starla en re op een hun achterste staan als er ook maar een vinger naar hun vakgebied gewezen wordt. Dergelijk randfiguren mogen wel eens weten met wat voor sinister gecorrumpeerde wereld werken. En dat gros van hun studie van A tot Z kolder van de bovenste plank is.
Niets geen reactie oh er zijn wel wat veel berichten de laatste tijd over vaccins en doodsoorzaken of kankertoename. Nee vaccins is the holy grail. Er wordt géén onderzoek gedaan naar letsel en doodsoorzaak door medicatie/vaccins. Laat staan dat er naar cocktail van medicatie /vaccins in korte tijd wat voor effect het heeft. Men reageert erg spastisch. Of wat voor effect het heeft op de lange termijn.
Kort gezegd is er eigenlijk helemaal niets onderzocht naar de nut van vaccins. Alle vaccins zijn sowieso dermate laat ingezet dat er juist weer een toename is van een ziekte.
Kan je ondertussen al aangeven wat het verschil maakt tussen een vaccin en een natuurlijk verkregen immuniteit?quote:Op dinsdag 10 mei 2011 23:13 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Vaccins sloopt, brengt verwarring. Natuurlijk versterkt.quote:Op woensdag 11 mei 2011 00:08 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Kan je ondertussen al aangeven wat het verschil maakt tussen een vaccin en een natuurlijk verkregen immuniteit?
Als jij niet zoekt naar de onderzoeken die de gevolgen van vaccins en medicijnencocktails kunnen hebben, dan ga je ze inderdaad niet vinden. Dat wil nog niet zeggen dat ze er niet zijn.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 23:13 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
precies.quote:Op woensdag 11 mei 2011 01:17 schreef Dhalsim het volgende:
Ik was bezig om een aantal links te plaatsen naar onafhankelijke wetenschappelijke onderzoeken die uitwijzen dat de farmaceutische industrie volgens de hedendaagse wetgeving mag worden beschouwd als de grootste criminele organisatie ter wereld. Terwijl ik daar mee bezig was, bedacht ik me.
Iedereen met een beetje gezond verstand en toegang tot internet zal tot dezelfde conclusie komen wat betreft big pharma. De enige personen die er nu nog fel tegen in gaan hebben:
A) persoonlijke belangen bij het behouden van de status qou.
B) hebben nooit de moeite genomen (of de wil gehad) om de openstaande beerput te benaderen
Ik neem me bij deze dan ook voor om niet meer over dit onderwerp te discusseren aangezien het verspilde tijd is (en de tegenstanders er waarschijnlijk voor betaald krijgen en ik niet). Ik wil wel nog 1 laatste link aandragen:
Clinial Evidence - How much do we know?
Jij bent knettergek, alle informatie die het eens is met je stelling is de 'Heilige Graal' en iedereen die het niet met je eens zijn moeten volgens jou aan de hoogste boom opgeknoopt worden.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 23:15 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Leugenaars is nog het laatste waar ik aan dacht.
[..]
er komt een tijd dat je kapot schaamt dat je vaccins hebt gepromoot.
ze zijn er niet of ultrasumierquote:Op woensdag 11 mei 2011 07:23 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
Als jij niet zoekt naar de onderzoeken die de gevolgen van vaccins en medicijnencocktails kunnen hebben, dan ga je ze inderdaad niet vinden. Dat wil nog niet zeggen dat ze er niet zijn.
Oh, we komen nu met het argument: "Als je niet ziet dat BigPharma de grootste criminele organisatie ter wereld zijn,dan verdien je er je geld of ben je een sheople". Altijd geopperd natuurlijk door mensen zonder achtergrond in de geneeskunde.quote:Op woensdag 11 mei 2011 01:17 schreef Dhalsim het volgende:
Ik was bezig om een aantal links te plaatsen naar onafhankelijke wetenschappelijke onderzoeken die uitwijzen dat de farmaceutische industrie volgens de hedendaagse wetgeving mag worden beschouwd als de grootste criminele organisatie ter wereld. Terwijl ik daar mee bezig was, bedacht ik me.
Iedereen met een beetje gezond verstand en toegang tot internet zal tot dezelfde conclusie komen wat betreft big pharma. De enige personen die er nu nog fel tegen in gaan hebben:
B) hebben nooit de moeite genomen (of de wil gehad) om de openstaande beerput te benaderen
Ik neem me bij deze dan ook voor om niet meer over dit onderwerp te discusseren aangezien het verspilde tijd is (en de tegenstanders er waarschijnlijk voor betaald krijgen en ik niet). Ik wil wel nog 1 laatste link aandragen:
Nee de industrie is knettergek en uiteraard misdadig.quote:Op woensdag 11 mei 2011 07:26 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
Jij bent knettergek, alle informatie die het eens is met je stelling is de 'Heilige Graal' en iedereen die het niet met je eens zijn moeten volgens jou aan de hoogste boom opgeknoopt worden.
Waarom?quote:Op woensdag 11 mei 2011 07:30 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Nee de industrie is knettergek en uiteraard misdadig.
Dat mag nu toch wel duidelijk zijn.quote:
Ja, maar ergens heb ik nog de hoop dat je met overtuigend bewijs komt, ik had natuurlijk beter kunnen weten.quote:Op woensdag 11 mei 2011 07:44 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Dat mag nu toch wel duidelijk zijn.
Schrijf je relaas maar, als het toch zo overduidelijk moet zijn voor iedereen met gezond verstand moet dat niet zo moeilijk zijn.quote:Op woensdag 11 mei 2011 01:17 schreef Dhalsim het volgende:
daarom zitten we in BNW, dan hoef je geen verstand te hebben van dit soort dingen, alleen een mening te hebben gebaseerd op gebakken luchtquote:Op dinsdag 10 mei 2011 23:49 schreef Gray het volgende:
Het is mijn vakgebied wel. Opvallend hoe juist mijn inhoudelijke posts genegeerd worden, en van niet inhoudelijke respons worden voorzien door zekere personen hier.
Niet geheel onverwacht trouwens.
Dat is een slecht excuus voor jezelf onwetend houden en je passieve agressiviteit botvieren naar autoriteiten. Dat is nog erger dan geinformeerd zijn en dan fouten maken.quote:Op woensdag 11 mei 2011 08:29 schreef Re het volgende:
[..]
daarom zitten we in BNW, dan hoef je geen verstand te hebben van dit soort dingen, alleen een mening te hebben gebaseerd op gebakken lucht
Een interessant artikel, maar de daar vermoedde bijwerkingen zoals hartproblemen etc, zijn natuurlijk ook al in verhoogde mate aanwezig bij mensen met obesitas zou ik dan denken?quote:Op woensdag 11 mei 2011 00:56 schreef oompaloompa het volgende:
meer kolen voor op het vuur:
http://www.guardian.co.uk(...)sity-drug?CMP=twt_fd
En dat is weer goed voor mijn pensioenfonds! Als jij nou even iets krijgt waarvoor je veel medicatie nodig hebt, mag jij mijn pensioenfonds ook sponsoren.quote:Op woensdag 11 mei 2011 07:30 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Nee de industrie is knettergek en uiteraard misdadig.
In tegenstelling tot wat je denkt zie ik die beerput trouwens wel, de laatste paar jaren is er veel veranderd op gebied van rapporteren van klinische studies, en inderdaad, niet alles wordt zomaar geloofd. Wat ik niet doe is hysterisch achter mensen aanlopen die denken dat de bigpharma wereld een grote boze kenau is of dat bigpharma er is om jou te controleren en ziek te houden en daar geld uit te slaan. Wat vaccins betreft, 95% heeft gewoon zijn nut bewezen over de laatste periode, andere vaccins kunnen idd misschien wat nutteloos overkomen, maar dat betekent niet dat alle vaccins dus maar slecht zijn en de mens ziek houdt. Het is zoals een wedstrijd winnen met 10-1, en je alleen maar focussen op dat ene tegendoelpuntquote:Op woensdag 11 mei 2011 07:26 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
precies.
maar de vraag is waarom beseffen een Re, Starla, Tuinhek e.d. dat niet? Waarom zien zij de beerput niet, terwijl ze min of meer in de branche werken. Natuurlijk hebben ze wel de intentie om goed te willen doen maar ik begrijp niet hoe dat kan als je met dag meer en meer ziet/leest/hoort dat het (bigpharma) een grote doffe ellende is. En dat je het kosten wat kost moet verdedigen.
ik opteer nog een 3 optie. Niet begrijpen wat je aan het doen bent, juist door je studie.
En als stok achter de deur is er altijd een schimmig complot of NWO achtige organistatie welke men verantwoordelijk kan houden voor alle beschuldigingen waar geen rationele verklaring of bewijs voor te produceren is.quote:Op woensdag 11 mei 2011 07:28 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
Oh, we komen nu met het argument: "Als je niet ziet dat BigPharma de grootste criminele organisatie ter wereld zijn,dan verdien je er je geld of ben je een sheople". Altijd geopperd natuurlijk door mensen zonder achtergrond in de geneeskunde.
vandaar ook tegen placebo, en dat is de makke van RCTs, die zijn meestal te klein om bepaalde signalen van bijwerkingen op te vangen of andersom een signaal wat aanwezig is verkeerd te interpreteren alszijnde niet medicijn gerelateerdquote:Op woensdag 11 mei 2011 08:37 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Een interessant artikel, maar de daar vermoedde bijwerkingen zoals hartproblemen etc, zijn natuurlijk ook al in verhoogde mate aanwezig bij mensen met obesitas zou ik dan denken?
Zo ook mijn beeld over deze kwestie.quote:Op woensdag 11 mei 2011 08:39 schreef Re het volgende:
[..]
In tegenstelling tot wat je denkt zie ik die beerput trouwens wel, de laatste paar jaren is er veel veranderd op gebied van rapporteren van klinische studies, en inderdaad, niet alles wordt zomaar geloofd. Wat ik niet doe is hysterisch achter mensen aanlopen die denken dat de bigpharma wereld een grote boze kenau is of dat bigpharma er is om jou te controleren en ziek te houden en daar geld uit te slaan. Wat vaccins betreft, 95% heeft gewoon zijn nut bewezen over de laatste periode, andere vaccins kunnen idd misschien wat nutteloos overkomen, maar dat betekent niet dat alle vaccins dus maar slecht zijn en de mens ziek houdt. Het is zoals een wedstrijd winnen met 10-1, en je alleen maar focussen op dat ene tegendoelpunt
Toffe inhoudelijke bijdrage, speculatie over mensen hun persoonlijkheid en/of werk is inderdaad het beste begin voor een discussiequote:Op woensdag 11 mei 2011 01:17 schreef Dhalsim het volgende:
X2quote:Op woensdag 11 mei 2011 07:26 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
precies.
maar de vraag is waarom beseffen een Re, Starla, Tuinhek e.d. dat niet? Waarom zien zij de beerput niet, terwijl ze min of meer in de branche werken. Natuurlijk hebben ze wel de intentie om goed te willen doen maar ik begrijp niet hoe dat kan als je met dag meer en meer ziet/leest/hoort dat het (bigpharma) een grote doffe ellende is. En dat je het kosten wat kost moet verdedigen.
ik opteer nog een 3 optie. Niet begrijpen wat je aan het doen bent, juist door je studie.
Nou ja, voor mij wat er voornamelijk uitsprong is dat het blijkbaar 3 jaar duurde voordat men eindelijk toegang tot de data kreeg. Ik weet niet hoe het zit binnen de geneeskunde (misschien 1 van de evil big-pharma insiders wel?) maar binnen de meeste wetenschappen is het gewoon zo dat gepubliceerde data open op te vragen moeten zijn door anderen voor controle, metaanalyses, etcetc. Ik vind het redelijk schandelijk als dat niet zo zou zijn voor clinical trials, moet je men dan maar op het woord geloven dat de data de hypothese ondersteunden?quote:Op woensdag 11 mei 2011 08:37 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Een interessant artikel, maar de daar vermoedde bijwerkingen zoals hartproblemen etc, zijn natuurlijk ook al in verhoogde mate aanwezig bij mensen met obesitas zou ik dan denken?
Dus ja, het is er heel erg slecht mee gesteld.quote:Included within the category of Unknown effectiveness are many treatments that come under the description of complementary medicine, for example, acupuncture for low back pain and echinacea for the common cold,
Dat is voor klinische testen ook zo, al maken bedrijvenregelmatig wel gebruik van het recht op geheimhouden van bepaalde data, om bedrijfsspionage tegen te gaan. Wanneer ze het echter op de markt willen brengen, moet het geheel openbaar zijn. De data voor klinisch onderzoek is uiteraard wel beschikbaar voor de commissies die goedkeuring moeten geven.quote:Op woensdag 11 mei 2011 10:10 schreef oompaloompa het volgende:
Nou ja, voor mij wat er voornamelijk uitsprong is dat het blijkbaar 3 jaar duurde voordat men eindelijk toegang tot de data kreeg. Ik weet niet hoe het zit binnen de geneeskunde (misschien 1 van de evil big-pharma insiders wel?) maar binnen de meeste wetenschappen is het gewoon zo dat gepubliceerde data open op te vragen moeten zijn door anderen voor controle, metaanalyses, etcetc. Ik vind het redelijk schandelijk als dat niet zo zou zijn voor clinical trials, moet je men dan maar op het woord geloven dat de data de hypothese ondersteunden?
Maar dit ging toch juist over producten die al op de markt zijn?quote:Op woensdag 11 mei 2011 10:26 schreef Gray het volgende:
[..]
Dat is voor klinische testen ook zo, al maken bedrijvenregelmatig wel gebruik van het recht op geheimhouden van bepaalde data, om bedrijfsspionage tegen te gaan. Wanneer ze het echter op de markt willen brengen, moet het geheel openbaar zijn. De data voor klinisch onderzoek is uiteraard wel beschikbaar voor de commissies die goedkeuring moeten geven.
Dan is het gewoon beschikbaar, ja. Of is er een voorval geweest waarbij de zaken iets genuanceerder liggen en ik niet van op de hoogte ben?quote:Op woensdag 11 mei 2011 10:31 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Maar dit ging toch juist over producten die al op de markt zijn?
Natuurlijk is het logisch dat tijdens de ontwikkeling zoiets niet hoeft, dan zou iedereen continu je goede plannen af pakken
Ja juist in dat artikel dat ik had gepost :pquote:Op woensdag 11 mei 2011 10:35 schreef Gray het volgende:
[..]
Dan is het gewoon beschikbaar, ja. Of is er een voorval geweest waarbij de zaken iets genuanceerder liggen en ik niet van op de hoogte ben?
quote:The EMA refused the doctors access to the data, arguing that it could damage the commercial interests of the drug companies and that there was no over-riding public interest in disclosure. It claimed that releasing the data would pose an unacceptably heavy administrative burden and the documents would be useless once the necessary redactions to remove personal identifying details had been carried out.
When the authors appealed to the European ombudsman, the EMA strongly defended its position but was nevertheless accused of maladministration. At that point, three years after the original request, the agency agreed to release the material.
"There is something fundamentally wrong with our priorities in healthcare if commercial success depends on withholding data that are important for rational decision making by doctors and patients," say Gøtzsche and Jørgensen.
Ik mag toch hopen dat dat niet voor iedereen die hier post geldt.quote:Op woensdag 11 mei 2011 08:29 schreef Re het volgende:
[..]
daarom zitten we in BNW, dan hoef je geen verstand te hebben van dit soort dingen, alleen een mening te hebben gebaseerd op gebakken lucht
Die verwacht ik inderdaad als volgend argument. Ik wacht vol spanning af.quote:Op woensdag 11 mei 2011 08:47 schreef fruityloop het volgende:
[..]
En als stok achter de deur is er altijd een schimmig complot of NWO achtige organistatie welke men verantwoordelijk kan houden voor alle beschuldigingen waar geen rationele verklaring of bewijs voor te produceren is.
in principe geldt het natuurlijk voor het hele forum, maar goedquote:Op woensdag 11 mei 2011 10:39 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik mag toch hopen dat dat niet voor iedereen die hier post geldt.
Alleen voor de mods.quote:Op woensdag 11 mei 2011 10:39 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik mag toch hopen dat dat niet voor iedereen die hier post geldt.
Ahah, dat had ik dus idd gemist.quote:Op woensdag 11 mei 2011 10:37 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Ja juist in dat artikel dat ik had gepost :p
[..]
Nou ja dat het dus slecht is dat dat heeft kunnen gebeurenquote:Op woensdag 11 mei 2011 11:07 schreef Gray het volgende:
[..]
Alleen voor de mods.
[..]
Ahah, dat had ik dus idd gemist.Maar wat is het probleem, want het artikel geeft toch ook juist aan dat dit niet een goede gang van zaken is? De beweegredenen van alle partijen zijn duidelijk aangegeven, inclusief de afloop.
Ja, een erg slechte zaak vind ik dat. Daarom ben ik ook niet zo dol op managers, politiek en commercie. Geld lijkt belangrijker dan geluk, en dat is 'just plain wrong'.quote:Op woensdag 11 mei 2011 11:11 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Nou ja dat het dus slecht is dat dat heeft kunnen gebeuren
Vond ik persoonlijk wel shocking, dat zelfs met het recht aan je zijde het blijkbaar nog 3 jaar kon duren door allerlei bureaucratisch geneuzel.
Ik zag aan je homepage dat jij je bezighoudt met de verkoop van alternatieve 'geneesmiddelen'.quote:Op woensdag 11 mei 2011 01:17 schreef Dhalsim het volgende:
Doe niet zo paranoia zeg, of neem een anti-psychoticum van Big Pharma.quote:Ik neem me bij deze dan ook voor om niet meer over dit onderwerp te discusseren aangezien het verspilde tijd is (en de tegenstanders er waarschijnlijk voor betaald krijgen en ik niet).
Ik zie daar een product op de site staan met als begeleidende tekst: "Het middel blijkt zelfs net zo effectief te zijn als de veel gebruikte medicijnen Proscar en Finasteride zonder de vervelende bijwerkingen te hebben (zoals het negatieve effect op het libido)." Ik zie alleen geen link naar de resultaten van het desbetreffende onderzoek?quote:Op woensdag 11 mei 2011 12:01 schreef Dribedabou het volgende:
[..]
Ik zag aan je homepage dat jij je bezighoudt met de verkoop van alternatieve 'geneesmiddelen'.
- Hoe zit het met jouw persoonlijke belangen daaromtrent (zoals bijvoorbeeld winst)?
- Zijn de middelen die jij verkoopt goed getest op bijwerkingen?
- Zijn de middelen die jij verkoopt getest op werking?
[..]
Doe niet zo paranoia zeg, of neem een anti-psychoticum van Big Pharma.
Ik denk eigenlijk dat hij verzonnen heeft dat elk stofje dat hij verkoopt beter werkt dan reguliere medicijnenquote:Volgens diverse onderzoeken is 5-HTP effectiever dan de de meeste anti depressiva zonder dezelfde negatieve bijwerkingen te hebben.
edit: Mag dat eigenlijk wel, dat soort claims maken zonder onderbouwing, of is dat strafbaar?quote:A 2001 meta-analysis found that of 108 studies on 5-HTP published between 1966 and 2000, only two met the authors' quality standards for inclusion. The two studies that were deemed of sufficient quality did not deal with 5-HTP exclusively, instead combining results for 5-HTP and tryptophan, so the results may not be completely applicable for 5-HTP alone. While the combined analysis of the two 5-HTP and tryptophan studies showed significant effectiveness over placebo in treating depression, the authors state that overall "the evidence was of insufficient quality to be conclusive". They also state that "because alternative antidepressants exist which have been proven to be effective and safe, the clinical usefulness of 5-HTP and tryptophan is limited at present"
Ik ben het helemaal met je rant eensquote:Op woensdag 11 mei 2011 11:22 schreef Gray het volgende:
[..]
Ja, een erg slechte zaak vind ik dat. Daarom ben ik ook niet zo dol op managers, politiek en commercie. Geld lijkt belangrijker dan geluk, en dat is 'just plain wrong'.
Uiteindelijk is het met name de manier van denken waarmee men zich in de vingers snijdt; achteraf pas een probleem herkennen en vervolgens moord en brand te schreeuwen over hoe dat heeft kunnen gebeuren, ipv vooruit denken om problemen te voorkomen. De oplossingen die worden aangedragen zijn dan ook vaak vervangers van hetzelfde problematische mechanisme; een regering die faalt wordt vervangen door een andere regering, nooit denkt men eraan dat misschien het hele concept van regering ongeschikt is. Regering is slechts een voorbeeld, je kan dit op meerdere tereinen toepassen.
[/ratel]
Dat is een afweging die je moet maken.quote:Op woensdag 11 mei 2011 11:53 schreef Re het volgende:
er zijn diverse redenen waarom men niet de ruwe data aan derden wil geven, een daarvan is privacy bijvoorbeeld
en het is dus ook vaak zo dat bepaalde signalen die uit gecontroleerde klinische studies komen of juist uit real-world data niet overeenkomen, en dan is het graven naar data soms compleet irrelevant en kan men gekunstelde signalen verzinnen, want het blijft ook voor experts gewoon een kwestie van interpretatie en een verkeerde interpretatie van de data kan funest zijn voor een bedrijf als een ander bedrijf jouw data (het zou immers allemaal openbaar moeten) voor eigen doeleinden en tegen jou gaat gebruiken om hun eigen product naar voren te schuiven.
een tikkie belangrijker dan dat eventueel een ander bedrijf het zou kunnen gebruiken als marketingmateriaal. Als er niks met het medicijn mis is, zal het sowieso moeilijk zijn een overtuigend punt te maken.quote:Yet, they say, there is a strong public interest in the wider availability of drug trials data.
They cite the case of vioxx, also known as rofecoxib, which probably caused the deaths of about 100,000 people with arthritis in the US who were taking it as a painkiller. Unpublished trial data showed it could cause heart attacks.
It is not the only example. Drugs taken by people in the US with arrhythmia (irregular heartbeat) in the 1980s probably caused the deaths of 50,000 a year.
Slordigquote:Op woensdag 11 mei 2011 13:03 schreef fruityloop het volgende:
Volgens wiki zijn de schattingen voor het aantal hartaanvallen veroorzaakt door vioxx, tussen de 88,000 en 139,000 liggen, waarvan vervolgens ~40% dodelijk was geweest. Dan hebben we het dus over 35 tot 55 duizend dodelijke slachtoffers, geen honderdduizend?
Link naar het originele artikel, waar ook meer uitgelegd staat over de moeilijkheden waar de onderzoekers tegenaan liepen & de implicaties: http://www.bmj.com/content/342/bmj.d2686.fullquote:Selective reporting can have disastrous consequences. Rofecoxib (Vioxx) has probably caused about 100 000 unnecessary heart attacks in the United States alone,7 and class 1 antiarrhythmic drugs probably caused the premature death of about 50 000 Americans each year in the 1980s.8 An early trial found nine deaths among patients taking the antiarrhythmic drug and only one among those taking placebo, but it was never published because the company abandoned the drug for commercial reasons.9
Ik weet het niet zeker, maar volgens mij hangt het er vanaf waar de site gehost is. Als de site in Nederland gehost zou zijn, dan zou het denk ik inderdaad niet mogen volgens de Nederlandse wet, maar de site van Dhalsim is in de Bahama's gehost, misschien dat het dan wel mag.quote:Op woensdag 11 mei 2011 12:52 schreef oompaloompa het volgende:
edit: Mag dat eigenlijk wel, dat soort claims maken zonder onderbouwing, of is dat strafbaar?
Volgens mij mis ik iets. Was volgens de onderzoeken de mortaliteit niet gelijk gebleven?quote:Op woensdag 11 mei 2011 13:03 schreef fruityloop het volgende:
Volgens wiki zijn de schattingen voor het aantal hartaanvallen veroorzaakt door vioxx, tussen de 88,000 en 139,000 liggen, waarvan vervolgens ~40% dodelijk was geweest. Dan hebben we het dus over 35 tot 55 duizend dodelijke slachtoffers, geen honderdduizend?
Niet geheel uit te sluiten is overigens dat dat ook de reden is waarom de betreffende site niet in Nederland is gehost.quote:Op woensdag 11 mei 2011 13:15 schreef Dribedabou het volgende:
[..]
Ik weet het niet zeker, maar volgens mij hangt het er vanaf waar de site gehost is. Als de site in Nederland gehost zou zijn, dan zou het denk ik inderdaad niet mogen volgens de Nederlandse wet, maar de site van Dhalsim is in de Bahama's gehost, misschien dat het dan wel mag.
Nee in de paper verwijzen de auteurs naar eerdere "ongelukken' die voorkomen hadden kunnen worden:quote:Op woensdag 11 mei 2011 13:17 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Volgens mij mis ik iets. Was volgens de onderzoeken de mortaliteit niet gelijk gebleven?
In het artikel van de guardian staat:quote:Selective reporting can have disastrous consequences. Rofecoxib (Vioxx) has probably caused about 100 000 unnecessary heart attacks in the United States alone,7
En zoals fruityloop uit heeft gereken met de getallen van wiki, klopt dat tweede dus niet, waardoor ik het originele artikel ben ga zoeken. Daaruit blijkt dat de guardian het inderdaad verkeerd op heeft geschreven. Het gaat om 100.000 hartaanvallen, niet 100.000 doden.quote:They cite the case of vioxx, also known as rofecoxib, which probably caused the deaths of about 100,000 people with arthritis in the US who were taking it as a painkiller. Unpublished trial data showed it could cause heart attacks.
Dat weet ik wel bijna zeker ja! Dit soort obscure sites worden namelijk heel vaak in het buitenland gehost.quote:Op woensdag 11 mei 2011 13:19 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Niet geheel uit te sluiten is overigens dat dat ook de reden is waarom de betreffende site niet in Nederland is gehost.
Volgens mij ook. Maar die regels zijn volgens mij pas sinds een jaar of 2 wat minder ruim, maar ook hier ben ik niet 100% zeker van.quote:Volgens mij is het overigens wel zo dat je, wanneer je producten levert aan een bepaald land, je tot op zekere hoogte ook aan de wettelijke verplichtingen van dat land moet voldoen.
Je zouquote:Hoe ver dat gaat weet ik niet. Zitten hier (stomme vraag) internetjuristen?
Ja preciesquote:Op woensdag 11 mei 2011 13:19 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Nee in de paper verwijzen de auteurs naar eerdere "ongelukken' die voorkomen hadden kunnen worden:
[..]
In het artikel van de guardian staat:
[..]
En zoals fruityloop uit heeft gereken met de getallen van wiki, klopt dat tweede dus niet, waardoor ik het originele artikel ben ga zoeken. Daaruit blijkt dat de guardian het inderdaad verkeerd op heeft geschreven. Het gaat om 100.000 hartaanvallen, niet 100.000 doden.
Verder zijn ze bij geen enkele branche vereniging aan gesloten, en accepteren ze alleen paypal en directe overschrijving naar een bank/girorekening. Een KvK nummer doen ze ook niet aan, ze hebben gekozen voor particuliere verkoop.quote:Op woensdag 11 mei 2011 13:19 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Niet geheel uit te sluiten is overigens dat dat ook de reden is waarom de betreffende site niet in Nederland is gehost.
Volgens mij is het overigens wel zo dat je, wanneer je producten levert aan een bepaald land, je tot op zekere hoogte ook aan de wettelijke verplichtingen van dat land moet voldoen. Hoe ver dat gaat weet ik niet. Zitten hier (stomme vraag) internetjuristen?
Ik weet er niet veel vanaf maar van wat ik zo op wiki lees welquote:Op woensdag 11 mei 2011 13:38 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Ja preciesHet verschil tussen een hartaanval en een hartaanval met dodelijke afloop. Tis alweer even geleden dat ik die papers door heb genomen, maar was het niet zo dat er geen toename in aantal doden was in de Vioxx groep, ten opzichte van de controle groep?
quote:Months after the preliminary version of VIGOR was published in the New England Journal of Medicine, the journal editors learned that certain data reported to the FDA were not included in the NEJM article. Several years later, when they were shown a Merck memo during the depositions for the first federal Vioxx trial, they realized that these data had been available to the authors months before publication. The editors wrote an editorial accusing the authors of deliberately withholding the data.[16] They released the editorial to the media on December 8, 2005, before giving the authors a chance to respond. NEJM editor Gregory Curfman explained that the quick release was due to the imminent presentation of his deposition testimony, which he feared would be misinterpreted in the media. He had earlier denied any relationship between the timing of the editorial and the trial. Although his testimony was not actually used in the December trial, Curfman had testified well before the publication of the editorial.[17]
The editors charged that "more than four months before the article was published, at least two of its authors were aware of critical data on an array of adverse cardiovascular events that were not included in the VIGOR article." These additional data included three additional heart attacks, and raised the relative risk of Vioxx from 4.25-fold to 5-fold. All the additional heart attacks occurred in the group at low risk of heart attack (the "aspirin not indicated" group) and the editors noted that the omission "resulted in the misleading conclusion that there was a difference in the risk of myocardial infarction between the aspirin indicated and aspirin not indicated groups." The relative risk for myocardial infarctions among the aspirin not indicated patients increased from 2.25 to 3 (although it remained statitistically insignificant). The editors also noted a statistically significant (2-fold) increase in risk for serious thromboembolic events for this group, an outcome that Merck had not reported in the NEJM, though it had disclosed that information publicly in March 2000, eight months before publication.[18]
The authors of the study, including the non-Merck authors, responded by claiming that the three additional heart attacks had occurred after the prespecified cutoff date for data collection and thus were appropriately not included. (Utilizing the prespecified cutoff date also meant that an additional stroke in the naproxen population was not reported.) Furthermore, they said that the additional data did not qualitatively change any of the conclusions of the study, and the results of the full analyses were disclosed to the FDA and reflected on the Vioxx warning label. They further noted that all of the data in the "omitted" table were printed in the text of the article. The authors stood by the original article.[19]
Maakt me niks uit of je er iets mee verdient of niet, de clue is dat je hier in een thread loopt te klagen over de medicijn-industrie die mensen allerlei dingen voor zou liegen terwijl je zelf op je website dingen verkoopt door middel van stukjes vol leugens.quote:Op woensdag 11 mei 2011 16:40 schreef Dhalsim het volgende:
Even wat mijn site betreft....ik verdien daar werkelijk 0,niks mee...geloof het of niet, maar ik ben daarmee begonnen om idealistische redenen...als het mijn bedoeling was geweest om flink te cashen had ik het niet zo opgezet. Het is een hobby van mij en de voornaamste reden waarom ik er nog tijd en energie in steek is vanwege de positieve feedback die ik van mensen krijg (mensen die dus baat hebben bij bepaalde supplementen).
Ter aanvulling: ja, mijn verkoopprijs ligt boven mijn inkoopprijs maar er zitten ook de nodige kosten in de invoerrechten, hosting etc. Ideal betaling is niet (meer) toegestaan tenzij je bij de KVK ingeschreven staat.
Yes, dat heet met een duur woord belangenverstrengeling. Iets waar Ab Osterhaus regelmatig voor is aangevallen, ivm met de griepvaccins.quote:Op woensdag 11 mei 2011 16:49 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Maakt me niks uit of je er iets mee verdient of niet, de clue is dat je hier in een thread loopt te klagen over de medicijn-industrie die mensen allerlei dingen voor zou liegen terwijl je zelf op je website dingen verkoopt door middel van stukjes vol leugens.
maar ja nu is het hek al van de dam, de perceptie is geimplanteerd en succesvol geexecuteerd... probeer daar maar eens tegen te vechten...quote:Op woensdag 11 mei 2011 13:38 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Ja preciesHet verschil tussen een hartaanval en een hartaanval met dodelijke afloop. Tis alweer even geleden dat ik die papers door heb genomen, maar was het niet zo dat er geen toename in aantal doden was in de Vioxx groep, ten opzichte van de controle groep?
quote:Op woensdag 11 mei 2011 17:05 schreef Re het volgende:
[..]
maar ja nu is het hek al van de dam, de perceptie is geimplanteerd en succesvol geexecuteerd... probeer daar maar eens tegen te vechten...
quote:Op woensdag 11 mei 2011 14:20 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Ik weet er niet veel vanaf maar van wat ik zo op wiki lees wel
[..]
Is inschrijving bij de KvK trouwens niet verplicht als je een handel bedrijft (of je er nou wel of geen winst op maakt)?quote:Op woensdag 11 mei 2011 16:40 schreef Dhalsim het volgende:
Ideal betaling is niet (meer) toegestaan tenzij je bij de KVK ingeschreven staat.
Hij heeft wel een punt ja. Het algemene publiek gaat niet snappen (of niet willen snappen) wat het verschil daar tussen is. Lijkt me net zoiets als al de paniek rond de kerncentrales in Japan.quote:
Huh?quote:Op woensdag 11 mei 2011 17:13 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Hij heeft wel een punt ja. Het algemene publiek gaat niet snappen (of niet willen snappen) wat het verschil daar tussen is. Lijkt me net zoiets als al de paniek rond de kerncentrales in Japan.
Nou nee, dat is juist het hele punt. Als ik het me goed herinner waren er juist geen verschillen qua aantal doden tussen de vioxx en controle groep. Wel meer hartaanvallen dus, waar ze inderdaad eerlijker over hadden moeten zijn.quote:Op woensdag 11 mei 2011 17:18 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Huh?
Maar er is data achter gehouden en daar zijn mensen aan gestorven
Ok geen 100.000 waarschijnlijk eerder 40.000 maar ik denk niet dat de opinievorming daar nou echt zwaar door beïnvloed wordt. (of mis ik iets extreem obvious?)
Als ik het me goed herinner van m'n college hierover, veroorzaakte het hartritmestoornissen die met name voor hartpatienten gevaar opleverde. Mensen zonder hartproblemen hadden hier niet zoveel last van. Maar het is alweer enige tijd geleden en heb nu helaas geen tijd diep in die wiki en artikelen te duiken. Misschien later nog, als het topic daar nog over gaat.quote:Op woensdag 11 mei 2011 17:23 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Nou nee, dat is juist het hele punt. Als ik het me goed herinner waren er juist geen verschillen qua aantal doden tussen de vioxx en controle groep. Wel meer hartaanvallen dus, waar ze inderdaad eerlijker over hadden moeten zijn.
Het was idd iets met hartritmestoornissen jaquote:Op woensdag 11 mei 2011 17:26 schreef Gray het volgende:
[..]
Als ik het me goed herinner van m'n college hierover, veroorzaakte het hartritmestoornissen die met name voor hartpatienten gevaar opleverde. Mensen zonder hartproblemen hadden hier niet zoveel last van. Maar het is alweer enige tijd geleden en heb nu helaas geen tijd diep in die wiki en artikelen te duiken. Misschien later nog, als het topic daar nog over gaat.
Pfoe kwartje valt eindelijk bij mequote:Op woensdag 11 mei 2011 17:23 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Nou nee, dat is juist het hele punt. Als ik het me goed herinner waren er juist geen verschillen qua aantal doden tussen de vioxx en controle groep. Wel meer hartaanvallen dus, waar ze inderdaad eerlijker over hadden moeten zijn.
Juist het tegenovergestelde volgens mij, staat in het gequote wiki stukje.quote:Op woensdag 11 mei 2011 17:26 schreef Gray het volgende:
[..]
Als ik het me goed herinner van m'n college hierover, veroorzaakte het hartritmestoornissen die met name voor hartpatienten gevaar opleverde. Mensen zonder hartproblemen hadden hier niet zoveel last van. Maar het is alweer enige tijd geleden en heb nu helaas geen tijd diep in die wiki en artikelen te duiken. Misschien later nog, als het topic daar nog over gaat.
Ah, dus als iemand last van bijwerkingen krijgt van de producten van Dhalsim, dan moet diegene met zijn klachten naar Big Pharma.quote:De inhoud van deze site is met de grootste zorgvuldigheid samengesteld en zal regelmatig bijgewerkt worden. HQSupps.com kan echter geen garanties geven met betrekking tot de aard, juistheid of de inhoud van deze informatie. HQSupps.com is niet aansprakelijk voor eventueel voorkomende onjuistheden of schade dan wel voor de gevolgen van het gebruik van de betreffende informatie, vrijblijvende adviezen of producten.
Het gebruik van de informatie, vrijblijvende adviezen of producten is geheel voor verantwoordelijkheid van de gebruiker. HQSupps.com kan nimmer verantwoordelijk worden gesteld voor schade die optreedt aan gezondheid ten gevolge van het opvolgen van vrijblijvende NIET medische adviezen en het gebruik van de producten.
En vóórdat iemand de producten van Dhalsim gebruikt, moet diegene zich ook eerst melden bij Big Pharma.quote:De informatie op deze site is niet bedoeld ter vervanging van het advies van uw arts of specialist, als diagnose van gezondheidsproblemen of het voorschrijven van medicatie. Wij adviseren u dan ook om voor u met het gebruik van een voedingssupplement begint, eerst te overleggen met uw arts of specialist. Dit geldt uitdrukkelijk wanneer u reeds medicijnen gebruikt of onder medische behandeling staat.
Nou, hij zal wel moeten om zelf problemen en grote schadeclaims te voorkomen, maar voor iemand die zó tegen Big Pharma is en Big Pharma voor van alles en nog wat uitmaakt, vind ik het enorm hypocriet dat als men problemen/bijwerkingen krijgt van zíjn alternatieve 'geneesmiddelen', om die mensen naar Big Pharma te sturen.quote:Op woensdag 11 mei 2011 18:00 schreef Re het volgende:
lijken me gewoon normale disclaimers hoor... niet op elke slak zout leggen
quote:Op woensdag 11 mei 2011 17:33 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Pfoe kwartje valt eindelijk bij me
Ja klopt, weet niet of het het verhaal voor mij minder schadelijk maakt though.
[..]
Juist het tegenovergestelde volgens mij, staat in het gequote wiki stukje.
Het is een lange dag geweest, dus misschien lees ik het niet goed, maar dit stukje wijst op de afwezigheid van een significant verschil tussen gebruikers van rofecoxib en naproxen wbt sterfte. Ook bleek er geen significant verschil meetbaar tussen de twee groepen van mensen die geen hartproblemen hadden wbt aantal voorvallen. Echter, het verschil bestond wél bij mensen met: "prophylaxis of secondary cardiovascular events (previous myocardial infarction, angina, cerebrovascular accident, transient ischemic attack, or coronary artery bypass)".quote:VIGOR study
The VIGOR (Vioxx GI Outcomes Research) study, conducted by Bombardier, et al., which compared the efficacy and adverse effect profiles of rofecoxib and naproxen, had indicated a significant 4-fold increased risk of acute myocardial infarction (heart attack) in rofecoxib patients when compared with naproxen patients (0.4% vs 0.1%, RR 0.25) over the 12 month span of the study. The elevated risk began during the second month on rofecoxib. There was no significant difference in the mortality from cardiovascular events between the two groups, nor was there any significant difference in the rate of myocardial infarction between the rofecoxib and naproxen treatment groups in patients without high cardiovascular risk. The difference in overall risk was by the patients at higher risk of heart attack, i.e. those meeting the criteria for low-dose aspirin prophylaxis of secondary cardiovascular events (previous myocardial infarction, angina, cerebrovascular accident, transient ischemic attack, or coronary artery bypass).
Merck's scientists interpreted the finding as a protective effect of naproxen, telling the FDA that the difference in heart attacks "is primarily due to" this protective effect (Targum, 2001). Some commentators have noted that naproxen would have to be three times as effective as aspirin to account for all of the difference (Michaels 2005), and some outside scientists warned Merck that this claim was implausible before VIGOR was published.[12] No evidence has since emerged for such a large cardioprotective effect of naproxen, although a number of studies have found protective effects similar in size to those of aspirin.[13][14] Though Dr. Topol's 2004 paper criticized Merck's naproxen hypothesis, he himself co-authored a 2001 JAMA article stating "because of the evidence for an antiplatelet effect of naproxen, it is difficult to assess whether the difference in cardiovascular event rates in VIGOR was due to a benefit from naproxen or to a prothrombotic effect from rofecoxib." (Mukherjee, Nissen and Topol, 2001.)
The results of the VIGOR study were submitted to the United States Food and Drug Administration (FDA) in February 2001. In September 2001, the FDA sent a warning letter to the CEO of Merck, stating, "Your promotional campaign discounts the fact that in the VIGOR study, patients on Vioxx were observed to have a four to five fold increase in myocardial infarctions (MIs) compared to patients on the comparator non-steroidal anti-inflammatory drug (NSAID), Naprosyn (naproxen)."[15] This led to the introduction, in April 2002, of warnings on Vioxx labeling concerning the increased risk of cardiovascular events (heart attack and stroke).
Dat over Big Pharma staat helemaal nergens vermeld, en ook wordt die suggestie niet gewekt. Dat verzin je dus helemaal zelf. Nergens voor nodig.quote:Op woensdag 11 mei 2011 17:47 schreef Dribedabou het volgende:
Even de disclaimer gelezen van de site van Dhalsim:
[..]
Ah, dus als iemand last van bijwerkingen krijgt van de producten van Dhalsim, dan moet diegene met zijn klachten naar Big Pharma.
[..]
En vóórdat iemand de producten van Dhalsim gebruikt, moet diegene zich ook eerst melden bij Big Pharma.
Toch handig zo'n Evil Big Pharma om de volledige verantwoording op af te schuiven als er iets misgaat met je eigen handeltje in alternatieve 'geneesmiddelen'.
Nee, natuurlijk staat er niet letterlijk 'Big Pharma'. Er staat dat Hqsupps 0% verantwoording neemt bij problemen die ontstaan bij het gebruik van zijn alternatieve 'geneesmiddelen' en dat men zich sowieso vóóraf moet melden bij zijn/haar arts. Dan kan men zich wel gaan melden bij een arts op het gebied van alternatieve 'geneeswijzen', maar ook déze arts zal bij problemen en écht medische vragen de patiënt doorverwijzen naar een reguliere (lees: Big Pharma) arts (als de alternatieve arts zich tenminste aan de regels houdt en nog een klein beetje verstand heeft).quote:Op woensdag 11 mei 2011 19:23 schreef Gray het volgende:
Dat over Big Pharma staat helemaal nergens vermeld, en ook wordt die suggestie niet gewekt. Dat verzin je dus helemaal zelf. Nergens voor nodig.
Het zijn geen alternatieve geneesmiddelen...het zijn legale voedings supplementen die toegestaan zijn door de VWA. Indien er zelfs maar het vermoeden bestaat dat een supplement op enige wijze een substantieel gevaar zou kunnen vormen op de gezondheid wordt deze binnen no-time verboden (in tegenstelling tot de producten van "big pharma"). Het is helaas nooit uit te sluiten dat er mensen zijn die bijvoorbeeld een allergie zouden kunnen hebben voor welke stof dan ook (zo ken ik iemand die bijna overleden was na het drinken van 1 slok bier (voor de eerste keer in haar leven). Ze bleek allergisch te zijn voor biergist.quote:Op woensdag 11 mei 2011 18:07 schreef Dribedabou het volgende:
[..]
Nou, hij zal wel moeten om zelf problemen en grote schadeclaims te voorkomen, maar voor iemand die zó tegen Big Pharma is en Big Pharma voor van alles en nog wat uitmaakt, vind ik het enorm hypocriet dat als men problemen/bijwerkingen krijgt van zíjn alternatieve 'geneesmiddelen', om die mensen naar Big Pharma te sturen.
Maar je verkoopt ze wél als alternatieve 'geneesmiddelen' en vergelijkt ze met de echte reguliere 'Big Pharma'-medicijnen, getuige bijvoorbeeld deze tekst:quote:Op woensdag 11 mei 2011 19:46 schreef Dhalsim het volgende:
[..]
Het zijn geen alternatieve geneesmiddelen...het zijn legale voedings supplementen die toegestaan zijn door de VWA.
Bovendien doe je daarbovenop bepaalde claims dat het dit doet en dat doet.quote:Saw Palmetto (ned: zaagtandpalm) is een kruid wat al lange tijd wordt gebruikt als natuurlijk middel om prostaatvergroting bij mannen te bestrijden. Onderzoek heeft de werkzaamheid van Saw Palmetto inmiddels bevestigd. Het middel blijkt zelfs net zo effectief te zijn als de veel gebruikte medicijnen Proscar en Finasteride zonder de vervelende bijwerkingen te hebben (zoals het negatieve effect op het libido).
Saw Palmetto vermindert de omzetting van testosteron naar dihydrotestosteron (DHT). DHT is de belangrijkste veroorzaker van prostaatvergroting, mannelijke kaalheid en bepaalde vormen van acne. Saw Palmetto is met name onder bodybuilders populair na of tijdens het gebruik van anabole steroiden. Het wordt echter ook veel gebruikt door mannen boven de 50.
quote:Op woensdag 11 mei 2011 19:56 schreef Dribedabou het volgende:
[..]
Maar je verkoopt ze wél als alternatieve 'geneesmiddelen' en vergelijkt ze met de echte reguliere 'Big Pharma'-medicijnen, getuige bijvoorbeeld deze tekst:
[..]
Bovendien doe je daarbovenop bepaalde claims dat het dit doet en dat doet.
bron: http://www.springerlink.c(...)4195e4593292af4&pi=0quote:Introduction
The nicotinamide adenine dinucleotide phosphate (NADPH)-dependent membrane protein 5α-reductase irreversibly catalyses the conversion of testosterone to the most potent androgen, 5α-dihydrotestosterone (DHT). In humans, two 5α-reductase isoenyzmes are expressed: type I and type II. Type II is found primarily in prostate tissue. Saw palmetto extract (SPE) has been widely used for the treatment of lower urinary tract symptoms secondary to benign prostatic hyperplasia (BPH). The mechanisms of the pharmacological effects of SPE include the inhibition of 5α-reductase, among other actions. Clinical studies of SPE have been equivocal, with some showing significant results and others not. These inconsistent results may be due, in part, to varying bioactivities of the SPE used in the studies.
Methods
The aim of the present study was to determine the in vitro potency of a novel saw palmetto ethanol extract (SPET-085), an inhibitor of the 5α-reductase isoenzyme type II, in a cell-free test system. On the basis of the enzymatic conversion of the substrate androstenedione to the 5α-reduced product 5α-androstanedione, the inhibitory potency was measured and compared to those of finasteride, an approved 5α-reductase inhibitor.
Results
SPET-085 concentration-dependently inhibited 5α-reductase type II in vitro (IC50=2.88±0.45 μg/mL). The approved 5α-reductase inhibitor, finasteride, tested as positive control, led to 61% inhibition of 5α-reductase type II.
Conclusion
SPET-085 effectively inhibits the enzyme that has been linked to BPH, and the amount of extract required for activity is very low compared to data reported for other extracts. It can be concluded from data in the literature that SPET-085 is as effective as a hexane extract of saw palmetto that exhibited the highest levels of bioactivity, and is more effective than other SPEs tested. This study confirmed that SPET-085 has prostate health-promoting bioactivity that also corresponds favorably to that reported for the established prescription drug standard of therapy, finasteride.
quote:Comparing Saw Palmetto Extract and Finasteride for BPH
Carraro JC, Raynaud JP, Koch G, et al. Comparison of phytotherapy (Permixon®) with finasteride in the treatment of benign prostate hyperplasia: A randomized international study of 1,098 patients. Prostate 1996; 29:231-40.
Summary: A six month, double-blind randomized equivalence study compared the effects for the saw palmetto extract Permixon® to the 5a-reductase inhibitor, finasteride (Proscar®). The study enrolled 1,098 men over the age of 50 years with moderate benign prostatic hyperplasia (BPH) and used the International Prostate Symptom Score (IPSS) as the primary end-point. Men were randomized to receive either 160 mg of Permixon® twice daily or finasteride at a single daily dose of 5 mg. Patients who had received either a-adrenergic receptor antagonists or other phytomedicines (e.g. Pygeum africanum or nettle root) were required to undergo a 2 week washout period prior to beginning treatment. Each patient was evaluated pre-study, and at 6, 13, and 26 weeks. At each visit, peak and mean urinary flow rates were measured, the IPSS was determined, and the patient was asked to complete quality of life and sexual function questionnaires. Additionally, at weeks 13 and 26, patients underwent transrectal and abdominal ultrasound examinations to assess prostatic volume and postvoid residual urine as well as blood chemistries, CBC, and serum prostate-specific antigen (PSA) assay (a baseline PSA was also performed). Of the 1,098 patients randomized to treatment, 553 received Permixon® and 545 received finasteride. Of these 951 completed the study with a total dropout of 16% in the Permixon® group and 11% in the finasteride group. Both treatments were determined to decrease the symptoms of BPH equally. Permixon® decreased the IPSS by 37% compared to 39% for finasteride. Quality of life improved in both groups 38% for Permixon® and 41% for finasteride. Peak urinary flow improved by 25% in the Permixon® compared to 30% in the finasteride group. Finasteride markedly decreased prostatic volume (18%) and PSA (41%) while Permixon® had minimal effect on volume (6% decrease) and no effect on PSA. Patients receiving Permixon® had minimal complaints of decreased libido and impotence while this was more common in the finasteride group. Dysuria was more frequent in the finasteride group while urinary retention was higher for the Permixon® group, but the differences did not exceed 1% for these complications.
Commentary: In the Feb/Mar 1997 TLfDP, I reported on the 3 year, open-label study with 435 BPH patients showing the efficacy of the commercial saw palmetto extract known in Europe as IDS 89.1 In the commentary, I made brief mention of this study which was unpublished at the time. The study was initially presented at the Third International Consultation on BPH in Monaco, June 26-29, 1995. According to an editorial in the same issue of Prostate, the presentation raised quite a stir at the conference.2 The editorial is largely complimentary and brings out some solid criticisms of the study including the lack of a placebo arm and the absence of a placebo run-in period. It is important to note that the study also indicates that finasteride did seem to work more effectively in reducing prostate size in men with larger prostates due to BPH while Permixon® was more effective in reducing the lower urinary tract symptoms (LUTS) of men with smaller prostate size. This is consistent with other studies on finasteride and one of the reasons it has recently come under fire.3 However, it also demonstrates the difficulty in trying to present clear parameters for demonstrating efficacy in the treatment of mild to moderate BPH. The use of LUTS has been recommended as a response to the lack of clarity in diagnosing BPH based on prostate size, urine flow, and subjective symptoms.
Permixon® is the original liposterolic extract of saw palmetto berries (Serenoa repens) created by the pharmaceutical division of Pierre Fabre in France. The hexane extract is comprised of free (90%) and esterified (7%) fatty acids, sterols, polyprenic compounds, and flavonoids. This particular extract was the template for current liposterolic extracts manufactured using either ethanol or CO2 extraction. As is the case with all liposterolic extracts, the therapeutic dose is 320 mg daily. Therapeutic results should be expected in six to eight weeks but it is important to remember that the new rule of thumb for determining clinical efficacy with BPH is six months or longer. As has been reported in previous reviews on saw palmetto, the liposterolic extract is largely devoid of the side effects noted for prescription BPH drugs.
This study establishes another milestone for saw palmetto extract as a viable option in the management of mild to moderate BPH. More long-term trials are still needed as well as the logical comparison of saw palmetto extract with a-adrenergic receptor antagonists. It may be that the diverse mechanisms of action found for saw palmetto and other phytomedicines are the best approach to a condition for which we continue to have poor clinical understanding.
References
1. Bach D, Ebeling L. Long-term drug treatment of benign prostatic hyperplasia results of a prospective 3-year multicenter study using Sabal extract IDS 89. Phytomed 1996; 3:105-11.
2. Denis LJ. Editorial review of Comparison of phytotherapy (Permixon®) with finasteride in the treatment of benign prostate hyperplasia: A randomized international study of 1,098 patients. Prostate 1996: 29:241-2.
3. Boyle P, Gould AL. Prostate volume predicts outcome of treatment of BPH with finasteride: Meta-analysis of randomized clinical trials. J Urol 1996; 155:572A.
Zeg dat dan ook niet. Desinformatie word niemand beter van, behalve de zender. Maar ook dat niet altijd, zo krijg je nu bijvoorbeeld kritiek te verduren.quote:Op woensdag 11 mei 2011 19:40 schreef Dribedabou het volgende:
[..]
Nee, natuurlijk staat er niet letterlijk 'Big Pharma'. Er staat dat Hqsupps 0% verantwoording neemt bij problemen die ontstaan bij het gebruik van zijn alternatieve 'geneesmiddelen' en dat men zich sowieso vóóraf moet melden bij zijn/haar arts. Dan kan men zich wel gaan melden bij een arts op het gebied van alternatieve 'geneeswijzen', maar ook déze arts zal bij problemen en écht medische vragen de patiënt doorverwijzen naar een reguliere (lees: Big Pharma) arts (als de alternatieve arts zich tenminste aan de regels houdt en nog een klein beetje verstand heeft).
Met name grapefruitsap en melk hebben zeer grote invloed op de werking van medicijnen. Er was ook nog een groentesoort die bij klinische testen gemeden wordt, maar die is me even ontschoten.quote:Op woensdag 11 mei 2011 19:46 schreef Dhalsim het volgende:
Bovendien...iemand die bijvoorbeeld MAOI's gebruikt op recept moet extreem voorzichtig zijn bij alles wat hij/zij eet of drinkt (van chocolade tot oude kaas tot rode wijn, maar natuurlijk ook bij supplementen).
Ja, ik kan ook Googlen hoor.quote:Op woensdag 11 mei 2011 20:19 schreef Dhalsim het volgende:
bron: http://www.springerlink.c(...)4195e4593292af4&pi=0
Oh, uit mezelf gebruik ik nooit de denigrerende term 'Big Pharma' hoor. Het is dat het het onderwerp en inhoud van dit topic is. En zoals ík het begrepen heb vallen de reguliere artsen, volgens de mensen die wél tegen de farmaceutische industrie zijn, ook onder Big Pharma.quote:Op woensdag 11 mei 2011 20:22 schreef Gray het volgende:
Zeg dat dan ook niet. Desinformatie word niemand beter van, behalve de zender. Maar ook dat niet altijd, zo krijg je nu bijvoorbeeld kritiek te verduren.
En waarom moet ik nou weer Big Pharma lezen ipv reguliere arts? Een professioneel medisch deskundige die handelswaar afneemt van Big Pharma is iets anders dan wat jij suggereert (namelijk dat die arts in dienst van, of onder controle is van Big Pharma).
Daar ga ik ook wel vanuit, maar het is gebruikelijk om een bron te vermelden wanneer je een quote plaatst.quote:
Een geneesmiddel is naar mijn mening een middel dat geneest. Het grootste gedeelte van alle medicijnen geneest echter helemaal niets (wat ook logisch is, want anders zou big pharma minder medicijnen kunnen verkopen - en dus minder winst maken).quote:Het ging erom dat jij verschuilt achter je bewering geen geneesmiddelen te verkopen, maar de begeleidende teksten op je site zeggen heel wat anders.
Als je het ergens niet mee eens bent moet je niet hetzelfde gaan verkondigen.quote:Op woensdag 11 mei 2011 20:28 schreef Dribedabou het volgende:
[..]
Oh, uit mezelf gebruik ik nooit de denigrerende term 'Big Pharma' hoor. Het is dat het het onderwerp en inhoud van dit topic is. En zoals ík het begrepen heb vallen de reguliere artsen, volgens de mensen die wél tegen de farmaceutische industrie zijn, ook onder Big Pharma.
Een persoonlijke aanval valt onder een drogreden en draagt niets bij aan een discussie.quote:Op woensdag 11 mei 2011 20:33 schreef Dhalsim het volgende:
Maar aangezien je toch nogal een voorkeur lijkt te hebben voor persoonlijke aanvallen...wat is jouw motivatie geweest om je 3 weken geleden op fok aan te melden en enkel en alleen kritiek te leveren op anderen in plaats van het aangaan van een zinnige dialoog?
quote:Op woensdag 11 mei 2011 20:51 schreef Gray het volgende:
[..]
Als je het ergens niet mee eens bent moet je niet hetzelfde gaan verkondigen.
[..]
Een persoonlijke aanval valt onder een drogreden en draagt niets bij aan een discussie.
Foei.
Dat sterfte is dat kwartje dat vielquote:Op woensdag 11 mei 2011 19:23 schreef Gray het volgende:
[..]
[..]
Het is een lange dag geweest, dus misschien lees ik het niet goed, maar dit stukje wijst op de afwezigheid van een significant verschil tussen gebruikers van rofecoxib en naproxen wbt sterfte. Ook bleek er geen significant verschil meetbaar tussen de twee groepen van mensen die geen hartproblemen hadden wbt aantal voorvallen. Echter, het verschil bestond wél bij mensen met: "prophylaxis of secondary cardiovascular events (previous myocardial infarction, angina, cerebrovascular accident, transient ischemic attack, or coronary artery bypass)".
[..]
Dat over Big Pharma staat helemaal nergens vermeld, en ook wordt die suggestie niet gewekt. Dat verzin je dus helemaal zelf. Nergens voor nodig.
Heb je ook zoiets voor je 5-HTP claim?quote:Op woensdag 11 mei 2011 20:19 schreef Dhalsim het volgende:
[..]
[..]
bron: http://www.springerlink.c(...)4195e4593292af4&pi=0
[..]
Wat, dat is een nieuwe economische theorie, zou er even een paper over schrijven en een nobelprijs binnentikkenquote:Op woensdag 11 mei 2011 20:29 schreef Dhalsim het volgende:
[..]
Daar ga ik ook wel vanuit, maar het is gebruikelijk om een bron te vermelden wanneer je een quote plaatst.
[..]
Een geneesmiddel is naar mijn mening een middel dat geneest. Het grootste gedeelte van alle medicijnen geneest echter helemaal niets (wat ook logisch is, want anders zou big pharma minder medicijnen kunnen verkopen - en dus minder winst maken).
Je hoeft mij niet te vertellen dat er corruptie is hoor. De vraag is alleen op welke schaal en daar zijn we het zeker niet over eens. (En zal een youtube filmpje me ook nooit overtuigen). Ik baseer mijzelf liever op gedegen onderzoek.quote:Op woensdag 11 mei 2011 22:03 schreef Dhalsim het volgende:
OompaLoompa -
Als je daadwerkelijk wil weten hoe het zit dan bekijk dit eens:
Hier moet ik je gelijk in geven. Het is aangepast.quote:Op woensdag 11 mei 2011 22:14 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Ik zou overigens wel de website-teksten aanpassen, ik vind het b.v. bijzonder kwalijk dat je claimt dat HCL-5 beter zou werken dan reguliere anti-depressiva zonder dat dat ooit bewezen is. Men zou op je website kunnen stranden en besluiten geen reguliere anti-depressiva te nemen maar puur op HCL-5 te vertrouwen (aangezien jij zegt dat dat beter is), als zo iemand daarna zelfmoord o.i.d. pleegt ben je echt goed de zak.
Top! Ook voor je zelf een stuk veiligerquote:Op woensdag 11 mei 2011 23:23 schreef Dhalsim het volgende:
[..]
Hier moet ik je gelijk in geven. Het is aangepast.
Omdat het JoepiePoepie is en die stond daar sowieso al om bekend. Niet de fijnste persoon die je kunt treffen.quote:Op woensdag 11 mei 2011 20:33 schreef Dhalsim het volgende:
Maar aangezien je toch nogal een voorkeur lijkt te hebben voor persoonlijke aanvallen...wat is jouw motivatie geweest om je 3 weken geleden op fok aan te melden en enkel en alleen kritiek te leveren op anderen in plaats van het aangaan van een zinnige dialoog?
De autos van tegenwoordig zijn ook sneller kapot. En niet zo maar 1-2-3 te fixen.quote:Op woensdag 11 mei 2011 21:14 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Dat sterfte is dat kwartje dat viel
(alhoewel ik 100.000 extra hartaanvallen die niet dodelijk zijn nog steeds als iets negatiefs zou zien)
Ik dacht dat in de paper die ik gelezen had juist de problemen lagen bij niet-risico mensen, misschien heb ik dat verkeerd gezien, zal straks even opzoeken.
[..]
Heb je ook zoiets voor je 5-HTP claim?
[..]
Wat, dat is een nieuwe economische theorie, zou er even een paper over schrijven en een nobelprijs binnentikken
Misschien moeten autofabriekanten niet werkende autos fabriceren zodat ze er meer van verkopen,
In veel gevallen is het artificieel de smaak van het fruit.quote:en ijssalons gesmolten rode-bietjes water zodat ze meer ijsjes verkopen.
Groentes verliezen langzamerhand steeds meer zijn karakteristieke smaak. Witlof wordt zoeter geteelt bv.quote:(vergeet het nep-fruit voor groentenboeren niet want daar zullen ze dan ook meer van verkopen)
Heb ik gelezen, goed boek.quote:Op donderdag 12 mei 2011 00:10 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
De autos van tegenwoordig zijn ook sneller kapot. En niet zo maar 1-2-3 te fixen.
Neem een volvo die kan zomaar pardoes op de snelweg uit gaan. Omdat dat software zegt dat iets niet werkt. Poef bak vast. Of ff een start met startkabel gaat in veel gevallen niet lukken , daarom heeft ANWB inmiddels een accu-service.
Op een andere manier zijn ze wel efficienter bezig.
[..]
In veel gevallen is het artificieel de smaak van het fruit.
[..]
Groentes verliezen langzamerhand steeds meer zijn karakteristieke smaak. Witlof wordt zoeter geteelt bv.
Dit is wel een aardig boek om te lezen : De waarde van niets
Dat laatste doen we toch al sinds het bestaan van het systematisch verbouwen van planten voor voedsel? Zo komen we aan rijst, graan, verschillende soorten fruit etc.quote:Op donderdag 12 mei 2011 00:10 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
De autos van tegenwoordig zijn ook sneller kapot. En niet zo maar 1-2-3 te fixen.
Neem een volvo die kan zomaar pardoes op de snelweg uit gaan. Omdat dat software zegt dat iets niet werkt. Poef bak vast. Of ff een start met startkabel gaat in veel gevallen niet lukken , daarom heeft ANWB inmiddels een accu-service.
Op een andere manier zijn ze wel efficienter bezig.
[..]
In veel gevallen is het artificieel de smaak van het fruit.
[..]
Groentes verliezen langzamerhand steeds meer zijn karakteristieke smaak. Witlof wordt zoeter geteelt bv.
Dit is wel een aardig boek om te lezen : De waarde van niets
Er is wel een nieuwe hoofdstuk sinds het monster Monsanto. En GM-food. Maar zo als gewoonlijk vind jij dat vast allemaal oke.quote:Op donderdag 12 mei 2011 00:18 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Dat laatste doen we toch al sinds het bestaan van het systematisch verbouwen van planten voor voedsel? Zo komen we aan rijst, graan, verschillende soorten fruit etc.
The fuck. Wat is dat?quote:Op donderdag 12 mei 2011 00:38 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Er is wel een nieuwe hoofdstuk sinds het monster Monsanto. En GM-food. Maar zo als gewoonlijk vind jij dat vast allemaal oke.
Jij zult vast al de zalmvarken in de koelkast hebben.
quote:Op donderdag 12 mei 2011 00:40 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
The fuck. Wat is dat?
Maar dan nog denk ik dat het het zalmvarken zal zijn
Hier heb je gelijk in.quote:Op donderdag 12 mei 2011 00:38 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Er is wel een nieuwe hoofdstuk sinds het monster Monsanto. En GM-food. Maar zo als gewoonlijk vind jij dat vast allemaal oke.
quote:Op donderdag 12 mei 2011 00:41 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Zoiets ofzo? Ik heb geen idee wat hij nou weer uit zijn nek lult...
Een is een GM-zalm met stukken DNA van een varken of (andere dieren) waardoor het lekker dik wordt.quote:Op donderdag 12 mei 2011 00:40 schreef J0kkebr0k het volgende:
Maar dan nog denk ik dat het het zalmvarken zal zijn
quote:Op donderdag 12 mei 2011 07:54 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
[..]
Een is een GM-zalm met stukken DNA van een varken of (andere dieren) waardoor het lekker dik wordt.
zomaar ff een googlesearch : http://www.bbc.co.uk/news/business-11368657
Je hebt het stuk zelf weer niet gelezen he? Verdiep jezelf eens voor je als een hersenloos schaap copy-paste; niet alles wat op het internet staat is waar.quote:Is GM salmon swimming against the tide?
By James Melik
Reporter, Business Daily, BBC World Service
Comparison of GM salmon and a non-GM salmon (foreground) of the same age
Genetically modified (GM) salmon is safe to eat, according to the US Food and Drug Administration (FDA).
The issue of GM foods is controversial but Ron Stotish of Aqua Bounty, the US company which pioneered the procedure, says the GM salmon is the most studied product in the history of fish.
"This salmon has been the subject of many years of investigation by the FDA, which is uniquely positioned to be able to evaluate the safety of acceptability," he says.
Continue reading the main story
“
Start Quote
It is quite clear that the people who have criticised this project have not read the data the FDA has released”
Ron Scotish
Aqua Bounty
But such assurances do not satisfy Michael Hansen, senior scientist for the US Consumers Union, who says research behind the fish has been "sloppy, misleading and woefully inadequate".
There is further concern that deliberations have been behind closed doors and moreover, all the data has been provided by Aqua Bounty - which stands to make money if this GM salmon is approved.
"Consideration of this gene-spliced salmon needs to move beyond the closed doors of the FDA and into the daylight where the public can weigh in whether this risky development is desired," says Alaska Senator Mark Begich.
For his part, Mr Stotish asserts: "It is quite clear that the people who have criticised this project have not read the data the FDA has released."
Increasing demand
Salmon is a popular and healthy food and more than half sold in the US is farmed - in an aquaculture industry worth $80bn (£50bn).
However, the science behind any GM product is highly controversial and consumers question the impact on human health and the environment.
The fish eggs are female and sterile so they cannot interbreed if they escape into the wild
Mr Stotish explains that his company is pushing ahead with the project despite fierce vocal opposition.
"Increased demand for high-quality seafood protein had led us to the conclusion that there is a need, and also that this product has unique identifiable benefits for the consumer and the environment," he says.
"By 2020, the global demand for animal protein is projected to be 20 million tonnes per year. We will help address that need by producing more fish in less time compared to current salmon farming techniques."
Aqua Bounty's salmon has been modified with growth gene from a Chinook salmon and an antifreeze gene from an eel, the ocean pout.
The genetic modifications are intended to speed the growth rate of the hybrid-engineered species.
Labelling issues
“
Start Quote
The fish produced is identical to traditional fish. We encourage people to label the products voluntarily for its attributes”
Ron Scotish
Aqua Bounty
In the US, food requires labelling for identity, for nutrition and for potential allergic reactions. There is no requirement for additional labelling.
The FDA concludes there is "no biologically relevant difference" between the Aqua Bounty engineered fish and regular Atlantic salmon.
Therefore, under current law, it would not have to be labelled as being GM.
"The fish produced is identical to traditional fish. We encourage people to label the products voluntarily for its attributes, that it is safe and healthy and environmentally sustainable," Mr Stotish says.
"We are in the business of selling eggs. We will sell to growers who are approved, so their facilities are approved by the FDA," he adds.
Senator Begich says that if the FDA moves ahead with certification of the hybrid salmon, he will introduce legislation to require any such animal products on the market be labelled as "genetically engineered".
Contamination concerns
"Let's call this genetically engineered fish for what it is: Frankenfish," says Senator Begich.
"Approval of genetically modified salmon, the first such hybrid to be considered for human consumption, is unprecedented, risky and a threat to the survival of wild species," he asserts.
“
Start Quote
The growth of genetically modified salmon is not permitted in Scotland and I do not foresee that changing any time soon”
Scott Landsburgh
Scottish Salmon Producers
Along with other critics of GM food, he is concerned that they might damage the environment if they escape into the wild. They fear the technology could lead to the creation of mutant, misshapen fish and could harm wild fish populations if they escape.
Research on GM trout in Canada found that while they grew faster and were much bigger, a number developed misshapen heads and bloated bodies.
But according to Aqua Bounty, their engineered salmon are all female, they are all sterile, and they are raised in physically contained facilities, and they consider the prospect of their fish being able to breed in the wild as negligible.
Alaska's stance
Alaska made the decision 20 years ago to ban farmed salmon and other such fish in its waters and focused instead on management practices that sustain and grow wild salmon.
"Alaska's management of wild fish stocks is considered among the best in the world and as a result, we've seen catches soar to above 200 million salmon in recent years," says Senator Begich.
Fishermen harvested over 160 million salmon in 2010, worth $400m to Alaskan communities which depend largely on harvests of wild salmon production to support local economies and subsistence needs.
Fish are grown in outdoor ponds or in large tanks in a more secure environment
Salmon farms elsewhere have been criticised for crowded conditions, fecal contamination, use of chemicals, proliferation of disease and escapees.
Atlantic salmon have been documented in Alaska's Pacific waters, escapees from neighbouring fish farms. Many are infested with sea lice and are considered an invasive species.
In Scotland, meanwhile, salmon farming is an important rural industry worth more than £400m a year.
Scott Landsburgh, of the Scottish Salmon Producers' Organisation, says: "The growth of genetically modified salmon is not permitted in Scotland and I do not foresee that changing any time soon."
Scotland currently exports fish to 55 countries, but if the US venture gains ground in the market, the industry might ultimately have to reconsider its position.
Zoals ik je al uitgelegd heb, heeft het met context te maken. Ik snap ook niet waarom je er zó over valt terwijl dit topic 'Big Pharma' heet (context dus) en die term daaruit volgend logischerwijs weet-ik-veel-hoe-vaak gebruikt wordt in dit topic.quote:Op woensdag 11 mei 2011 20:51 schreef Gray het volgende:
[..]
Als je het ergens niet mee eens bent moet je niet hetzelfde gaan verkondigen.
Dat doe ik omdat het zien van posts van mensen die bewust fouten maken en ook het goedpraten omdat anderen dat doen me een doorn in het oog is. Two wrongs don't make a right.quote:Op donderdag 12 mei 2011 08:51 schreef Dribedabou het volgende:
[..]
Zoals ik je al uitgelegd heb, heeft het met context te maken. Ik snap ook niet waarom je er zó over valt terwijl dit topic 'Big Pharma' heet (context dus) en die term daaruit volgend logischerwijs weet-ik-veel-hoe-vaak gebruikt wordt in dit topic.
Ik wilde die term zelfs nog elke keer tussen aanhalingstekens zetten, omdat ik het zelf niet eens ben met die term, maar dat leek me te veel van het goeie, omdat ik bij alternatieve 'geneesmiddelen' ook elke keer tussen aanhalingstekens gebruik én omdat de context zó duidelijk is. Had ik het nou maar wel gedaan, want dan had deze nutteloze discussie niet plaatsgevonden.
Hij heeft wel deels gelijk met zijn "andere dieren" tekst, maar er is nergens een stukje varken van toepassing inderdaad. Het gaat zo te lezen over genen van een andere soort zalm, en ze proberen de koude-bestendigheid eigenschappen van een soort zee-aal ook over te nemen.quote:Op donderdag 12 mei 2011 08:20 schreef Gray het volgende:
[..]
[..]
Je hebt het stuk zelf weer niet gelezen he? Verdiep jezelf eens voor je als een hersenloos schaap copy-paste; niet alles wat op het internet staat is waar.
[/facepalm]
Yep.quote:Op donderdag 12 mei 2011 10:18 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Hij heeft wel deels gelijk met zijn "andere dieren" tekst, maar er is nergens een stukje varken van toepassing inderdaad. Het gaat zo te lezen over genen van een andere soort zalm, en ze proberen de koude-bestendigheid eigenschappen van een soort zee-aal ook over te nemen.
Dan nog is de vraag wat er zou gebeuren. Het is onmogelijk te voorspellen welke invloed in het laboratorium genetisch gemodificeerde organismen hebben op de natuur. Het zou even goed positief kunnen zijn als negatief.quote:An sich is de beveiliging goed geregeld, met enkel steriele vrouwtjes zalmen in fysiek gescheiden bassins. Meeste risico dat die beesten tóch in het wild terecht komen zit in de hoek waar de idioten die proefdieren/legbatterij kippen/etc zomaar loslaten zich schuilhouden volgens mij.
Waarom zou dit niet onderzocht kunnen worden? Ik denk eerder dat het een zakenkwestie betreft dan dat het onmogelijk is.quote:Op donderdag 12 mei 2011 12:01 schreef Gray het volgende:
[..]
Yep.
[..]
Dan nog is de vraag wat er zou gebeuren. Het is onmogelijk te voorspellen welke invloed in het laboratorium genetisch gemodificeerde organismen hebben op de natuur.
Het is in bepaalde mate onmogelijk. Je kunt namelijk testen wat je wil, er zijn altijd nog situaties die je niet getest hebt.quote:Op donderdag 12 mei 2011 12:22 schreef HyperViper het volgende:
[..]
Waarom zou dit niet onderzocht kunnen worden? Ik denk eerder dat het een zakenkwestie betreft dan dat het onmogelijk is.
Je hebt de situatie toch zelf in de hand? Natuurlijk kunnen er altijd zaken zijn waar je geen rekening mee hebt gehouden maar dat is geen vrijbrief om dan maar helemaal geen onderzoek te doen onder het motto dat het onmogelijk zou zijn. Wat een drogredenering.quote:Op donderdag 12 mei 2011 12:29 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Het is in bepaalde mate onmogelijk. Je kunt namelijk testen wat je wil, er zijn altijd nog situaties die je niet getest hebt.
Er wordt toch ook nergens geclaimed dat er geen onderzoek gebeurt?quote:Op donderdag 12 mei 2011 12:38 schreef HyperViper het volgende:
[..]
Je hebt de situatie toch zelf in de hand? Natuurlijk kunnen er altijd zaken zijn waar je geen rekening mee hebt gehouden maar dat is geen vrijbrief om dan maar helemaal geen onderzoek te doen onder het motto dat het onmogelijk zou zijn. Wat een drogredenering.
Dan is het dus ook niet onmogelijk om te voorspellen wat voor een invloed het heeft op de natuur, je hebt de situatie immers zelf in de hand.quote:Op donderdag 12 mei 2011 12:46 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Er wordt toch ook nergens geclaimed dat er geen onderzoek gebeurt?
Wat een begrijpend lezen weer![]()
quote:Op donderdag 12 mei 2011 12:48 schreef HyperViper het volgende:
[..]
Dan is het dus ook niet onmogelijk om te voorspellen wat voor een invloed het heeft op de natuur, je hebt de situatie immers zelf in de hand.
quote:Op donderdag 12 mei 2011 12:38 schreef HyperViper het volgende:
[..]
Natuurlijk kunnen er altijd zaken zijn waar je geen rekening mee hebt gehouden
Onmogelijk is het niet, maar je zou dit alleen kunnen onderzoeken als je het daadwerkelijk zou doen. Dus: je zou GM organismen in de natuur moeten vrijlaten, om te onderzoeken welk effect (positief/negatief) het heeft op de natuur.quote:Op donderdag 12 mei 2011 12:22 schreef HyperViper het volgende:
[..]
Waarom zou dit niet onderzocht kunnen worden? Ik denk eerder dat het een zakenkwestie betreft dan dat het onmogelijk is.
Natuurlijk kan je een voorspelling doen, je kan alleen nog steeds weinig zeggen over het waarheidsgehalte zolang je het niet met reproduceerbare experimenten onderbouwt, ofwel bewijs. Als voorbeeld kan je de postgeschiedenis van Bankfurt aanhalen.quote:Op donderdag 12 mei 2011 12:48 schreef HyperViper het volgende:
[..]
Dan is het dus ook niet onmogelijk om te voorspellen wat voor een invloed het heeft op de natuur, je hebt de situatie immers zelf in de hand.
quote:
quote:Op donderdag 12 mei 2011 12:29 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Het is in bepaalde mate onmogelijk. Je kunt namelijk testen wat je wil, er zijn altijd nog situaties die je niet getest hebt.
Dat is niet trollen, je zegt het namelijk zelf.quote:Op donderdag 12 mei 2011 13:06 schreef HyperViper het volgende:
[..]
[..]Kap eens met trollen.
Als je de situatie zelf in de hand hebt en uitgebreid onderzoek doet moet je kunnen voorspellen wat er zou gebeuren, als ze dat niet doen vind ik dat zeer vreemd.
Ik volg je. Ik ben ook echt geen expert op dit gebied dus mijn volgende vraag is: waarom durven ze dat niet? Controleerbare omgeving of zo?quote:Op donderdag 12 mei 2011 13:03 schreef Gray het volgende:
[..]
Onmogelijk is het niet, maar je zou dit alleen kunnen onderzoeken als je het daadwerkelijk zou doen. Dus: je zou GM organismen in de natuur moeten vrijlaten, om te onderzoeken welk effect (positief/negatief) het heeft op de natuur.![]()
Je snapt dat men dat gewoonweg niet aandurft.
Nogmaals, ik volg je.quote:[..]
Natuurlijk kan je een voorspelling doen, je kan alleen nog steeds weinig zeggen over het waarheidsgehalte zolang je het niet met reproduceerbare experimenten onderbouwt, ofwel bewijs. Als voorbeeld kan je de postgeschiedenis van Bankfurt aanhalen.![]()
![]()
Wat nou als je de echte natuur gebruikt als testterrein?quote:Op donderdag 12 mei 2011 13:08 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Dat is niet trollen, je zegt het namelijk zelf.
Je kunt niet elke mogelijkheid onderzoeken en uittesten, er is altijd een kans dat je iets over het hoofd hebt gezien. Daarom kun je nooit 100% zeker weten hoe het in de echte natuur er aan toe zal gaan.
Wat dan als het wel fout gaat?quote:Op donderdag 12 mei 2011 13:22 schreef HyperViper het volgende:
[..]
Ik volg je. Ik ben ook echt geen expert op dit gebied dus mijn volgende vraag is: waarom durven ze dat niet? Controleerbare omgeving of zo?
[..]
Nogmaals, ik volg je.
[..]
Wat nou als je de echte natuur gebruikt als testterrein?
Dan weet je hoe de zaken ervoor staan en is de schade beperkt omdat het een gecontroleerd natuurgebied betreft. Moet kunnen, toch?quote:
Nee.quote:Op donderdag 12 mei 2011 13:43 schreef HyperViper het volgende:
[..]
Dan weet je hoe de zaken ervoor staan en is de schade beperkt omdat het een gecontroleerd natuurgebied betreft. Moet kunnen, toch?
Ik had dit filmpje een aantal pagina's terug geplaatst, maar weet iemand hier meer van? Is het bijv. echt?quote:Op zaterdag 7 mei 2011 13:49 schreef Scrummie het volgende:
Geen idee of dit hier past maar het gaat om medisch gedoe:
Bizar, indrukwekkend, en blij voor dat ventje. Af en toe zat ik met tranen in mijn ogen te kijken..
Het is geen experimentele setting maar de echte natuur, gecontroleerd. Waarom zou dit verschillen van een ander natuurgebied? Omdat jij het controleert is het geen "echte" natuur meer?quote:Op donderdag 12 mei 2011 13:48 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Nee.
We zijn een beetje in cirkels aan het praten.
In een experimentele setting kun je nooit rekening houden met alles wat er in de echte natuur kan gebeuren.
+
In de echte natuur is het te laat als het fout gaat en kun je de problemen niet meer terugdraaien
=
Je kunt nooit 100% zeker weten of het veilig is in de echte natuur.
er zijn wel verhalen bekent dat THC in hoge concentraties bepaalde vormen van kankercellen (zoals glioblastoma's) kan doen verminderen of dat hen angiogenese tegen gaat, maar echt klinisch bewijs is er nog niet voldoendequote:Op donderdag 12 mei 2011 13:53 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ik had dit filmpje een aantal pagina's terug geplaatst, maar weet iemand hier meer van? Is het bijv. echt?
inderdaadquote:Op donderdag 12 mei 2011 13:58 schreef HyperViper het volgende:
[..]
Het is geen experimentele setting maar de echte natuur, gecontroleerd. Waarom zou dit verschillen van een ander natuurgebied? Omdat jij het controleert is het geen "echte" natuur meer?
Kun je wel roepen, maar is gewoon niet zo.quote:
Laat Monsanto dat nu net gedaan hebben. Met bijvoorbeeld mais.quote:Op donderdag 12 mei 2011 13:03 schreef Gray het volgende:
[..]
Onmogelijk is het niet, maar je zou dit alleen kunnen onderzoeken als je het daadwerkelijk zou doen. Dus: je zou GM organismen in de natuur moeten vrijlaten, om te onderzoeken welk effect (positief/negatief) het heeft op de natuur.![]()
.. om het in de MSM te publiseren.quote:Je snapt dat men dat gewoonweg niet aandurft.
De natuur is onvoorspelbaar ja, daarom gebruik je je eigen natuurgebied om te testen wat er gebeurt. Dan doe ze er maar wat langer over. Nu kan je wel gaan raaskallen over microniveau etc maar daar kunnen ze ook rekening mee houden in hun eigen natuurgebied. Als zij niet in staat zijn om hun eigen product fatsoenlijk te controleren dan brengen ze het maar niet op de markt.quote:Op donderdag 12 mei 2011 14:18 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Kun je wel roepen, maar is gewoon niet zo.
De natuur is erg onvoorspelbaar, erg wijdgestrekt en processen op microniveau kunnen effecten op macroniveau hebben. Wat hier gebeurt met gewassen kan effect hebben op gewassen in Spanje, etcetc.
Leg jij maar eens even uit hoe dat getest zou moeten worden in een gecontroleerde manier, aangezien het volgens jou zo overduidelijk onzin is.
DSMIV is ook maar een verzameling interpretaties die als waarheid wordt gezien door velen, waarvan de zenders (psychiatrie, farmaceutische industrie) beter worden maar de patient niet altijd (soms zelfs slechter door bijwerkingen). Ik zie wel kritiek van particulieren maar slechts weinig vanuit de psychiatrie zelf, het is bijna waarheid. Het is geen keiharde waarheid, technologie is nog niet zover om bv. de hoeveelheid stofjes in de hersenen aan te tonen of welke neurale banen er aanwezig zijn die bij een diagnose zou kunnen horen.quote:Op woensdag 11 mei 2011 20:22 schreef Gray het volgende:
Zeg dat dan ook niet. Desinformatie word niemand beter van, behalve de zender. Maar ook dat niet altijd, zo krijg je nu bijvoorbeeld kritiek te verduren.
Gast....quote:Op donderdag 12 mei 2011 14:25 schreef HyperViper het volgende:
[..]
De natuur is onvoorspelbaar ja, daarom gebruik je je eigen natuurgebied om te testen wat er gebeurt. Dan doe ze er maar wat langer over. Nu kan je wel gaan raaskallen over microniveau etc maar daar kunnen ze ook rekening mee houden in hun eigen natuurgebied.
Met vlagen gaan dat soort dingen inderdaad niet volgens plan. Wat dat betreft zou het wel wat strikter gereguleerd mogen worden allemaal.quote:Op donderdag 12 mei 2011 14:19 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Laat Monsanto dat nu net gedaan hebben. Met bijvoorbeeld mais.
En het gaat ook lekker mis.
er is heel erg veel kritiek vanuit de psychiatrie zelf, alleen is die kritiek vaak milder, pragmatischer en beter beargumenteerd dan de random kritiek van leken op internetfora en in de Viva.quote:Op donderdag 12 mei 2011 14:25 schreef loop het volgende:
[..]
DSMIV is ook maar een verzameling interpretaties die als waarheid wordt gezien door velen, waarvan de zenders (psychiatrie, farmaceutische industrie) beter worden maar de patient niet altijd (soms zelfs slechter door bijwerkingen). Ik zie wel kritiek van particulieren maar slechts weinig vanuit de psychiatrie zelf, het is bijna waarheid. Het is geen keiharde waarheid, technologie is nog niet zover om bv. de hoeveelheid stofjes in de hersenen aan te tonen of welke neurale banen er aanwezig zijn die bij een diagnose zou kunnen horen.
Je draait de zaken weer om.quote:Op donderdag 12 mei 2011 14:30 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Gast....
Loop je nu te trollen of begrijp je er gewoon echt niks van?
quote:Op donderdag 12 mei 2011 14:30 schreef oompaloompa het volgende:
Met vlagen gaan dat soort dingen inderdaad niet volgens plan. Wat dat betreft zou het wel wat strikter gereguleerd mogen worden allemaal.
Misschien als ze wat meer aandacht hadden besteed aan uitgebreide onderzoeken met gecontroleerde omgevingen hadden ze dit kunnen voorkomen.quote:Op donderdag 12 mei 2011 13:48 schreef oompaloompa het volgende:
In de echte natuur is het te laat als het fout gaat en kun je de problemen niet meer terugdraaien
Ik heb hier niet de didactische skills noch het geduld voorquote:Op donderdag 12 mei 2011 14:43 schreef HyperViper het volgende:
[..]
[..]
Misschien als ze wat meer aandacht hadden besteed aan uitgebreide onderzoeken met gecontroleerde omgevingen hadden ze dit kunnen voorkomen.
Het is nodig om te voorkomen dat die persoon voor een trein springt, als je hem tenminste een menswaardig bestaan kunt bieden.quote:Op donderdag 12 mei 2011 14:30 schreef oompaloompa het volgende:
er is heel erg veel kritiek vanuit de psychiatrie zelf, alleen is die kritiek vaak milder, pragmatischer en beter beargumenteerd dan de random kritiek van leken op internetfora en in de Viva.
Als iemand een depressie heeft, is het dan echt nodig precies de stofjes in de hersenen te kunnen meten, of is het genoeg te voorkomen dat die persoon voor een trein springt?
Misschien een domme opmerking, maar op het moment dat je een omgeving dusdanig controleert dat er geen risico is op vermenging met de vrije natuur, dan ben je toch niet meer in de vrije natuur aan het testen? Met als logische gevolg dat je test waardeloos is als je ALLE gevolgen voor de vrije natuur wil testen?quote:Op donderdag 12 mei 2011 14:43 schreef HyperViper het volgende:
[..]
[..]
Misschien als ze wat meer aandacht hadden besteed aan uitgebreide onderzoeken met gecontroleerde omgevingen hadden ze dit kunnen voorkomen.
vanuit welk standpunt? Vanuit Monsanto is het juist wenselijk. Tegen boerenrechtzaken beginnen die DNA hebben van hun mais terwijl boeren er NIET omgevraagd hebben.quote:Op donderdag 12 mei 2011 14:30 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Met vlagen gaan dat soort dingen inderdaad niet volgens plan. Wat dat betreft zou het wel wat strikter gereguleerd mogen worden allemaal.
Niets mis met GM. Gewoon vooruitgang, maak je vooral geen zorgen.quote:Op donderdag 12 mei 2011 14:54 schreef Lambiekje het volgende:
Dat er uberhaupt met GM geknoeid wordt en dat het toegelaten wordt. Misdadig gewoon.
Misschien wel, maar de natuur die zij dan in bezit hebben verschilt toch niet werkelijk van de "vrije" natuur. Als ze merken dat in hun natuur de gemodificeerde mais en de niet gemodificeerde mais mixen dan werkt dat in de "vrije" natuur toch ook zo? Bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 12 mei 2011 14:50 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Misschien een domme opmerking, maar op het moment dat je een omgeving dusdanig controleert dat er geen risico is op vermenging met de vrije natuur, dan ben je toch niet meer in de vrije natuur aan het testen? Met als logische gevolg dat je test waardeloos is als je ALLE gevolgen voor de vrije natuur wil testen?
Nee vast. Nimmer verdiept zeker!?quote:Op donderdag 12 mei 2011 14:57 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Niets mis met GM. Gewoon vooruitgang, maak je vooral geen zorgen.
Het is toch ook vooruitgang? Ze zouden het best kunnen optimaliseren.quote:Op donderdag 12 mei 2011 15:05 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Nee vast. Nimmer verdiept zeker!?
als je het series meent ben je nog zieker dan ik dacht.
Waarom noem je nu zelf een vooroordeel? Suggereer je dat psychiatrie kan voorkomen dat mensen zelfmoord plegen of dat het suicidale gedachtes kan stoppen? En hoe zit het met medicatie die het risico op suicide verhogen? Heb zo gauw geen geschikte bronnen, ik zal ze weer eens opzoeken voor je.quote:Op donderdag 12 mei 2011 14:30 schreef oompaloompa het volgende:
er is heel erg veel kritiek vanuit de psychiatrie zelf, alleen is die kritiek vaak milder, pragmatischer en beter beargumenteerd dan de random kritiek van leken op internetfora en in de Viva.
Als iemand een depressie heeft, is het dan echt nodig precies de stofjes in de hersenen te kunnen meten, of is het genoeg te voorkomen dat die persoon voor een trein springt?
Vooruitgang is natuurlijk niet per definitie verbetering. Maar toch. Het is allemaal niet zo erg. We helpen de evolutie een handje, zolang dat met verstand gebeurt is er niets aan de hand. De bierfstukjes worden goedkoper, de aardappeloogst gaat wat minder vaak fout en de bananen groeien voortaan recht. Boeiend.quote:Op donderdag 12 mei 2011 15:05 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Jawel, want het blijft een afgesloten stuk. Vermenging van de ene mais met de andere kan dan misschien in een afgesloten gebied op de noordoostpolder geen probleem zijn, maar mogelijk dat een bepaald type muis dat in midden-west Mongolië woont wel ongekende superkrachten krijgt van die maïs waardoor hij de biologische balans verstoort.quote:Op donderdag 12 mei 2011 15:02 schreef HyperViper het volgende:
[..]
Misschien wel, maar de natuur die zij dan in bezit hebben verschilt toch niet werkelijk van de "vrije" natuur. Als ze merken dat in hun natuur de gemodificeerde mais en de niet gemodificeerde mais mixen dan werkt dat in de "vrije" natuur toch ook zo? Bijvoorbeeld.
Ja dat probeer ik al 2 paginas duidelijk te makenquote:Op donderdag 12 mei 2011 14:50 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Misschien een domme opmerking, maar op het moment dat je een omgeving dusdanig controleert dat er geen risico is op vermenging met de vrije natuur, dan ben je toch niet meer in de vrije natuur aan het testen? Met als logische gevolg dat je test waardeloos is als je ALLE gevolgen voor de vrije natuur wil testen?
helemaal mee eens & dom & evil van henquote:Op donderdag 12 mei 2011 14:54 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
vanuit welk standpunt? Vanuit Monsanto is het juist wenselijk. Tegen boerenrechtzaken beginnen die DNA hebben van hun mais terwijl boeren er NIET omgevraagd hebben.
Stuifmeel en wind had men zeker niet aangedacht.
Helemaal niet mee eensquote:Dat er uberhaupt met GM geknoeid wordt en dat het toegelaten wordt. Misdadig gewoon.
En we zijn weer bovenaan deze pagina. Ja de echte natuur verschil van de gesimuleerde natuur. Hoe precies, dat kunnen we niet voorspellen, daarom kun je dus nooit met 100% zekerheid zeggen wat het effect gaat worden.quote:Op donderdag 12 mei 2011 15:02 schreef HyperViper het volgende:
[..]
Misschien wel, maar de natuur die zij dan in bezit hebben verschilt toch niet werkelijk van de "vrije" natuur. Als ze merken dat in hun natuur de gemodificeerde mais en de niet gemodificeerde mais mixen dan werkt dat in de "vrije" natuur toch ook zo? Bijvoorbeeld.
Helaas kende ik 3 mensen die zelfmoord hebben gepleegd in een depressie. Ja die kant gaat het langzaam op, betekent niet dat wat we nu doen slecht is. We weten ook nog niet precies hoe zwaartekracht werkt maar ik ben erg blij dat er toch rekening mee wordt gehouden in het dagelijkse levenquote:Op donderdag 12 mei 2011 15:10 schreef loop het volgende:
[..]
Waarom noem je nu zelf een vooroordeel? Sommige mensen zijn ongelukkig en lijden daardoor, dat betekend niet dat ze meteen voor een trein gaan springen. Dan heeft het geen zin om stofjes in de hersenen te meten, maar in de toekomst zal dit wel zinvol kunnen worden als men bv. herinneringen kan uitlezen en zien welke ideeen in de hersenen worden opgeroepen of geassocieerd wat leid tot een ongelukkig gevoel. Zover is technologie nog niet maar die kant gaat het wel op.
Onbegrijpelijk stuk. Natuurlijk put de wetenschap uit observaties, hoe zou je het anders willen doen?quote:Nu is het zoeken naar een naald in een hooiberg, mensen kunnen niet bij sommige herinneringen omdat die te traumatisch zijn, er is nog te weinig inzicht in de psyche zelf (onkunde) en dat wordt gecompenseerd door medicatie voor te schrijven ipv de oorzaak van de depressie te achterhalen (wat zoals ik stelde, te arbeidsintensief is). Diagnoses zijn vaak gebaseerd op wilskracht/overtuigingskracht, die men put uit wat de wetenschap heeft geobserveerd (maar wat niet waarheid is, alhoewel het wel zo wordt gebracht en waarmee psychiatrie zich een plaats heeft veroverd in de maatschappij).
Er is zeker luiheid, financiële druk en een heleboel andere zaken die er voor zorgen dat de psychiatrie niet optimaal werkt, maar haal dat niet door de war met "helemaal niet werken" en "onwaarheden".quote:Mensen kiezen er weliswaar voor om zich in de psyche te verdiepen of niet, maar in de moderne maatschappij is er weinig tijd en gelegenheid om dat sowieso te doen. Het lijkt er ook op alsof er een soort gemakzucht is bij psychiaters, zo van "Laat die mensen in de VS het maar uitdokteren, ik zie wel welke medicatie ik voor mag schrijven en welke afvinklijstjes ik moet invullen, ik lees de onderzoeken wel en neem het klakkeloos over".
Tja, wat zal ik zeggen. Ik pak dingen nogal snel op.quote:Op donderdag 12 mei 2011 15:16 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Ja dat probeer ik al 2 paginas duidelijk te maken
Goed punt.quote:Op donderdag 12 mei 2011 15:15 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Jawel, want het blijft een afgesloten stuk. Vermenging van de ene mais met de andere kan dan misschien in een afgesloten gebied op de noordoostpolder geen probleem zijn, maar mogelijk dat een bepaald type muis dat in midden-west Mongolië woont wel ongekende superkrachten krijgt van die maïs waardoor hij de biologische balans verstoort.
Zo denk ik er ook over, ik vertrouw er volledig op dat we genoeg kennis hebben om zo'n probleem op te lossen. Alleen vertrouw ik er niet echt op dat Monsanto dat zou doen, het is nou niet echt een barmhartig bedrijf.quote:Die muizen in Mongolië pakken we wel aan met genetisch gemanipuleerde buizerds.
Het is natuurlijk ook een gekscherend voorbeeld. Je hoeft ook niet naar GM te kijken om de gevolgen te zien. Er zijn ook in de vrije natuur genoeg voorbeelden van dier- en plantsoorten die zich hebben uitgebreid naar andere werelddelen (door domheid van de mens o.a.) en daar onherstelbare schade aanrichten.quote:Op donderdag 12 mei 2011 15:27 schreef HyperViper het volgende:
[..]
Goed punt.
[..]
Zo denk ik er ook over, ik vertrouw er volledig op dat we genoeg kennis hebben om zo'n probleem op te lossen. Alleen vertrouw ik er niet echt op dat Monsanto dat zou doen, het is nou niet echt een barmhartig bedrijf.
Volgens mij noem je dit gegeven enkel om de indruk te wekken dat je weet waar je het over hebt, dat je wil shockeren door een ernstig gegeven te noemen. Waarom is het relevant voor de discussie? Moet ik je nu sneu vinden, of expert, wil je sympathie opwekken?quote:Op donderdag 12 mei 2011 15:16 schreef oompaloompa het volgende:
Helaas kende ik 3 mensen die zelfmoord hebben gepleegd in een depressie.
Eigenlijk wel, DSMIV is bezig de wereld te veroveren, over een eeuw zal men therapie op basis van praten onzin vinden en de voorkeur geven aan medicatie. Uiteindelijk zal het idee dat de mens te zwak is om psychische problemen op te lossen door inzicht verdwijnen en zal men enkel nog geloven dat medicatie de enige manier is. Verder onderzoek naar modellen over de psyche en behandelingen op basis van inzicht zal steeds minder worden en onderzoek naar medicatie meer, waardoor iedere generatie geestelijk zwakker wordt en meer afhankelijk zal worden van drugs. Dat krijg je nu eenmaal als men problemen wil oplossen via drugs. Waar wel weer een lichtpuntje aan zit, als de wereld bevolking eenmaal massaal gedrogeerd is zullen er ongetwijfeld minder conflicten voorkomen.quote:Ja die kant gaat het langzaam op, betekent niet dat wat we nu doen slecht is.
Irrelevant, offtopic. Natuurkunde heeft weinig te maken met psychiatrie, waarom haal je die door elkaar? Wil je graag dat mensen die takken van wetenschap met elkaar associeren zodat psychiatrie in een wetenschappelijk daglicht komt te staan? Alsof psychiatrische ideeen zoals de zwaartekracht zijn ofzo?quote:We weten ook nog niet precies hoe zwaartekracht werkt maar ik ben erg blij dat er toch rekening mee wordt gehouden in het dagelijkse leven
Van mijn waarheid weet ik dat het slechts theorieen zijn en dat die aan verandering onderhevig zijn wanneer er nieuwe informatie beschikbaar is, het is nog lang niet compleet en ik weet zelf ook wel dat ik nog zeker 10 jaar bezig ben om alle informatie over het brein te bestuderen en begrijpen.quote:Onbegrijpelijk stuk. Natuurlijk put de wetenschap uit observaties, hoe zou je het anders willen doen?
En hoezo zijn die observaties niet de waarheid, wat dan wel? En waarop baseer jij dan jouw waarheid?
Mij hoor je niet zeggen dat het geheel niet werkt, waarom suggereer je dat ik dat met elkaar verwar?quote:Er is zeker luiheid, financiële druk en een heleboel andere zaken die er voor zorgen dat de psychiatrie niet optimaal werkt, maar haal dat niet door de war met "helemaal niet werken" en "onwaarheden".
Dat eerste geef ik (en een groot deel van de mensen werkzaam in de psychiatrie) je meteen, dat tweede zul je moeten onderbouwen want is tot nu toe niet meer dan een onduidelijk rat geweest.
Je weet duidelijk weer niet waar het over gaat. Heb je de betekenis van het woord verdiepen uberhaupt wel begrepen voor je dat onlangs gebruikte?quote:Op donderdag 12 mei 2011 14:19 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Laat Monsanto dat nu net gedaan hebben. Met bijvoorbeeld mais.
En het gaat ook lekker mis.
[..]
.. om het in de MSM te publiseren.
Nee, dus...quote:Op donderdag 12 mei 2011 15:05 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Ik heb geen flauw benul van waar ik de eer van gequote worden aan te danken heb met betrekking tot dit stuk.quote:Op donderdag 12 mei 2011 14:25 schreef loop het volgende:
[..]
DSMIV is ook maar een verzameling interpretaties die als waarheid wordt gezien door velen, waarvan de zenders (psychiatrie, farmaceutische industrie) beter worden maar de patient niet altijd (soms zelfs slechter door bijwerkingen). Ik zie wel kritiek van particulieren maar slechts weinig vanuit de psychiatrie zelf, het is bijna waarheid. Het is geen keiharde waarheid, technologie is nog niet zover om bv. de hoeveelheid stofjes in de hersenen aan te tonen of welke neurale banen er aanwezig zijn die bij een diagnose zou kunnen horen.
Helemaal mee eens. Al ben ik bang dat sommige mensen niet precies weten waar we het over hebben wat betreft evolutie en genetische modificatie. Dat maakt deze onderwerpen vaak zo lastig, want zo vermoeiend.quote:Op donderdag 12 mei 2011 15:13 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Vooruitgang is natuurlijk niet per definitie verbetering. Maar toch. Het is allemaal niet zo erg. We helpen de evolutie een handje, zolang dat met verstand gebeurt is er niets aan de hand. De bierfstukjes worden goedkoper, de aardappeloogst gaat wat minder vaak fout en de bananen groeien voortaan recht. Boeiend.
Briljant!quote:Op donderdag 12 mei 2011 15:15 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Jawel, want het blijft een afgesloten stuk. Vermenging van de ene mais met de andere kan dan misschien in een afgesloten gebied op de noordoostpolder geen probleem zijn, maar mogelijk dat een bepaald type muis dat in midden-west Mongolië woont wel ongekende superkrachten krijgt van die maïs waardoor hij de biologische balans verstoort.
Dat kun je vrijwel onmogelijk allemaal testen. Van mij hoeft dat ook niet. Die muizen in Mongolië pakken we wel aan met genetisch gemanipuleerde buizerds.
quote:Op donderdag 12 mei 2011 15:16 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Ja dat probeer ik al 2 paginas duidelijk te maken
[..]
Ik ook. Al probeer ik het gebruik van het woord dom voor mezelf terug te brengen.quote:helemaal mee eens & dom & evil van hen
[..]
Wijze taal Hoppa, dit en jouw supermuis argument maakt jou mijn user van de dag. Je ontvangt niets.quote:Op donderdag 12 mei 2011 15:32 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Het is natuurlijk ook een gekscherend voorbeeld. Je hoeft ook niet naar GM te kijken om de gevolgen te zien. Er zijn ook in de vrije natuur genoeg voorbeelden van dier- en plantsoorten die zich hebben uitgebreid naar andere werelddelen (door domheid van de mens o.a.) en daar onherstelbare schade aanrichten.
En dan hebben we het nog niet over menselijke kruisingen die bijvoorbeeld de Killerbees hebben veroorzaakt.
Als je er niet over wil nadenken dan heeft discussie weinig zin, reageer dan gewoon niet.quote:Op donderdag 12 mei 2011 15:49 schreef Gray het volgende:Ik heb geen flauw benul van waar ik de eer van gequote worden aan te danken heb met betrekking tot dit stuk.
Ik hoef helemaal niks te bewijzen, en zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten.quote:Op donderdag 12 mei 2011 15:46 schreef loop het volgende:
[..]
Volgens mij noem je dit gegeven enkel om de indruk te wekken dat je weet waar je het over hebt, dat je wil shockeren door een ernstig gegeven te noemen. Waarom is het relevant voor de discussie? Moet ik je nu sneu vinden, of expert, wil je sympathie opwekken?
[..]
En dat claim je op basis ahv? Als iets is er juist een kentering gaande weg van medicatie.quote:Eigenlijk wel, DSMIV is bezig de wereld te veroveren, over een eeuw zal men therapie op basis van praten onzin vinden en de voorkeur geven aan medicatie.
En dat is je verteld door?quote:Uiteindelijk zal het idee dat de mens te zwak is om psychische problemen op te lossen door inzicht verdwijnen en zal men enkel nog geloven dat medicatie de enige manier is.
En dat baseer je op welke cijfers?quote:Verder onderzoek naar modellen over de psyche en behandelingen op basis van inzicht zal steeds minder worden en onderzoek naar medicatie meer
Want dat is een logisch gevolg van?quote:waardoor iedere generatie geestelijk zwakker wordt en meer afhankelijk zal worden van drugs.
Oh, ok. Kun je die logica dan even uitleggen?quote:Dat krijg je nu eenmaal als men problemen wil oplossen via drugs.
Zeker nooit de bijwerkingen van diverse psychofarmaca doorgelezen?quote:Waar wel weer een lichtpuntje aan zit, als de wereld bevolking eenmaal massaal gedrogeerd is zullen er ongetwijfeld minder conflicten voorkomen.
Zelfde logische redenatie, waarom zou men alleen pragmatisch mogen zijn binnen de natuurkunde maar niet de psychiatrie?quote:Irrelevant, offtopic. Natuurkunde heeft weinig te maken met psychiatrie, waarom haal je die door elkaar?
Dat is daar niet voor nodig hoor.quote:Wil je graag dat mensen die takken van wetenschap met elkaar associeren zodat psychiatrie in een wetenschappelijk daglicht komt te staan?
Op het abstracte niveau waarin jij ze benaderd wel. We begrijpen het niet precies maar kunnen er wel mee omgaan.quote:Alsof psychiatrische ideeen zoals de zwaartekracht zijn ofzo?
...quote:Van mijn waarheid weet ik dat het slechts theorieen zijn en dat die aan verandering onderhevig zijn wanneer er nieuwe informatie beschikbaar is, het is nog lang niet compleet en ik weet zelf ook wel dat ik nog zeker 10 jaar bezig ben om alle informatie over het brein te bestuderen en begrijpen.
Uit welke ervaring maak je die claim?quote:De wetenschap maakt observaties, psychiatrie kent er betekenissen aan toe, interpretaties en handelt daarnaar alsof het complete waarheid is waar niet verder over nagedacht hoeft te worden.
Theorieën zijn nooit onweerlegbaar, dat is de crux van de wetenschap. Misschien kun je beter daar beginnen voordat je je theorie van de hersenen de wereld in stuurt.quote:De wetenschap zal echter nog veel meer observaties moeten maken voordat met die kennis onweerlegbare theorieen geformuleerd kunnen worden, wat nu nog niet kan omdat technologie nog niet zover is maar waarvan het doet voorkomen alsof het een complete waarheid is.
Fair enough, waarom is het dan zo problematisch dat die medicijnen voorgeschreven worden?quote:Mij hoor je niet zeggen dat het geheel niet werkt, waarom suggereer je dat ik dat met elkaar verwar?
Dat is dan een stuk functionelere kritiek. Er is genoeg bewijs dat er misstanden zijn m.b.t. de manier waarop in de praktijk psychofarmaca gebruikt en voorgeschreven worden. Echter in de kern is er vrij weinig mis met het psychologisch & psychiatrisch onderzoek. Je hebt helemaal gelijk dat men niet precies weet hoe alles werkt, maar dat is een onmogelijk doel vanwege praktische, ethische en logische bezwaren & problemen.quote:Het is inderdaad een beetje een rant geworden. Ik zie maar weinig initiatieven vanuit de gezondheidszrog om de bevolking te scholen, ik snap dat veel van die bevolking er ook geen behoefte aan heeft totdat er problemen ontstaan en dan liever een pil nemen dan tijd te besteden aan verwerken van bepaalde gebeurtenissen of onderwerpen, die willen ook liever hun tijd besteden aan de leukere dingen in het leven.
Ik wil er graag over nadenken, maar begrijp totaal niet wat je quote van mijn tekst te maken heeft met wat je schreef. Ik heb momenteel een kater, dus het kan goed aan mij liggen, maar ik zie het verband echt niet.quote:Op donderdag 12 mei 2011 16:01 schreef loop het volgende:
[..]
Als je er niet over wil nadenken dan heeft discussie weinig zin, reageer dan gewoon niet.
Leuk idee, maar praktisch er lastig. Hoe wil je bijvoorbeeld zaken als stuifmeel binnen of buiten je gebied houden?quote:Op donderdag 12 mei 2011 14:25 schreef HyperViper het volgende:
[..]
De natuur is onvoorspelbaar ja, daarom gebruik je je eigen natuurgebied om te testen wat er gebeurt. Dan doe ze er maar wat langer over. Nu kan je wel gaan raaskallen over microniveau etc maar daar kunnen ze ook rekening mee houden in hun eigen natuurgebied. Als zij niet in staat zijn om hun eigen product fatsoenlijk te controleren dan brengen ze het maar niet op de markt.
Vlammenwerpers.quote:Op donderdag 12 mei 2011 17:12 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Leuk idee, maar praktisch er lastig. Hoe wil je bijvoorbeeld zaken als stuifmeel binnen of buiten je gebied houden?
Vet plan. Maar misschien is getoaste genetisch gemanipuleerde stuifmeel nog veel gevaarlijker.quote:
Met een beetje pindakaas wordt je er alleen maar een grote en sterke jongen van.quote:Op donderdag 12 mei 2011 17:39 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Vet plan. Maar misschien is getoaste genetisch gemanipuleerde stuifmeel nog veel gevaarlijker.
Pindakaas is voor sukkels.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 20:08 schreef Gray het volgende:
[..]
Met een beetje pindakaas wordt je er alleen maar een grote en sterke jongen van.
Jonguh, pasuh is al kei lang geweest. Tsjuus, ik ga weer aan het bier...!quote:
Hehe... zelf halen dan he.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 20:55 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Jonguh, pasuh is al kei lang geweest. Tsjuus, ik ga weer aan het bier...!
Zelfmedicatie is ook een vorm van medicatie.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 20:55 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Jonguh, pasuh is al kei lang geweest. Tsjuus, ik ga weer aan het bier...!
Nou, daar gaat dan de enige PVV-er die wel een enigszins betrouwbare en politiek competente indruk wist te maken.... Down the drain.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 10:27 schreef oompaloompa het volgende:
dan mag dit er misschien ook wel bij:
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)-dubieuze-drugszorg/
True.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 21:45 schreef Gray het volgende:
[..]
Zelfmedicatie is ook een vorm van medicatie.
Jammer, jouw mening is net zoveel waard als die van ieder ander.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 12:59 schreef loop het volgende:
Alhoewel ik het een interessante discussie vond laat ik het er maar verder bij. BigPharma/psychiatrie is onstuitbaar, ga je er tegen in wordt je voor gek verklaard of ben je enkel zoals een schreeuwende in de woestijn.
In het geval van bigpharma-figuren niet hoor.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 13:14 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Jammer, jouw mening is net zoveel waard als die van ieder ander.
Jawel hoor Lambiekjequote:Op zaterdag 14 mei 2011 13:46 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
In het geval van bigpharma-figuren niet hoor.
Ik wel, en ik geef Lavenderr gelijk.quote:Op maandag 16 mei 2011 19:03 schreef GoudIsEcht het volgende:
[..]
Heb jij een achtergrond in de farmaceutische (medische) wereld?
Nou ben je niet meer objectiefquote:
Ik heb geen belangen in de farmaceutische sector; daar wil ik ook niet in werken wegens gebrek aan interesse.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 12:16 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Nou ben je niet meer objectief
In BNW werkt ervaring namelijk averechts, betekent dat je er op uit bent het volk verkeerd voor te lichten omdat je een van de gemene big pharma mensen bent.
Enigszinsquote:Op maandag 16 mei 2011 19:03 schreef GoudIsEcht het volgende:
[..]
Heb jij een achtergrond in de farmaceutische (medische) wereld?
Haha, wat een slecht artikel.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 14:45 schreef oompaloompa het volgende:
bronnen lezen:
The preliminary findings showed approximately 1300 cases of vaccine injury resulted in childhood brain injury, 83 of which had autism.
je bron zijn bron heeft geen bron en zuigt de data duidelijk uit z'n duim aangezien het artikel grove fouten bevat zoals de 83 v.d. 1300 = 83% en cause =/= correlation.
hey een BFW-erquote:Op dinsdag 17 mei 2011 12:32 schreef Gray het volgende:
[..]
Ik heb geen belangen in de farmaceutische sector; daar wil ik ook niet in werken wegens gebrek aan interesse.
Als men het waarheidsgehalte van mijn uitspraken devalueert aan de hand van mijn opleiding, zijn ze drogredenen aan 't aandragen. Daar winnen ze dus niets mee.
Overigens was het al bekend hier op Fok! dat ik als bio-farmaceutisch wetenschapper ben opgeleid; het is een van de redenen dat ik op het zwarte lijstje van Bankfurt sta.
Wil bigpharma het wel op lossen ?!! I don't think so! En de crux zit hem in geld, patenten en macht. Men wil ons NIET gezond hebben.quote:Canadian researchers find a simple cure for cancer, but major pharmaceutical companies are not interested.
Researchers at the University of Alberta, in Edmonton, Canada have cured cancer last week, yet there is a little ripple in the news or in TV. It is a simple technique using very basic drug. The method employs dichloroacetate, which is currently used to treat metabolic disorders. So, there is no concern of side effects or about their long term effects.
This drug doesn’t require a patent, so anyone can employ it widely and cheaply compared to the costly cancer drugs produced by major pharmaceutical companies.
bron
waarom moet bifpharma alles oplossen (grappige woordkeuze trouwens aangezien DCA een oplosmiddel is), Deze onderzoeker heeft gewoon funding support van de Canadese overheid, je kent ze wel, het equivalent van het RIVMquote:Op woensdag 18 mei 2011 08:18 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Wil bigpharma het wel op lossen ?!! I don't think so! En de crux zit hem in geld, patenten en macht. Men wil ons NIET gezond hebben.
geinig, ik was in 1997 klaar ongeveer toen het nog een eigen propedeuse hadquote:
Je zou de artikelen in de wiki er eens bij moeten pakken. Daar wordt je niet blij van. Kinderen die wel zenuwvergiftiging lregen van het spul, maar geen tekenen van genezing.quote:Op woensdag 18 mei 2011 08:18 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Wil bigpharma het wel op lossen ?!! I don't think so! En de crux zit hem in geld, patenten en macht. Men wil ons NIET gezond hebben.
Heb je dit niet ook in een andere thread gepost al, of heb ik een enorm deja vu?quote:
quote:maandag 16 mei 2011 19:56 schreef oompaloompa het volgende:[/b]
[..]
Er is een stofje gevonden dat in muizen een positief effect had waar op dit moment testen met mensen mee worden gedaan. Sommige testen hebben geen effect laten zien, anderen wel een effect en sommig onderzoek zelfs een verslechtering. Het duurt dus nog wel even voordat daar echt duidelijkheid over bestaat.
Daarnaast misschien beter in de pharma-thread?
Weet niet of Lavenderr / Bastard misschien de laatste 2 posts kan verplaatsen?
Vooral die macht zit me niet lekker, het idee dat psychiatrie de autoriteit verkrijgt over de menselijke psyche en het uit lijkt te willen wissen. Dan krijg je van die uitspraken van Stephen Hawking, die de wetenschap representeert en daarom het meest waar is (voor een meerderheid). Vele beinvloedbare jongeren krijgen dan het idee dat zij niet meer dan een (willoze) computer zijn die geprogrammeerd wordt door zijn omgeving zonder zelf invloed uit te kunnen oefenen, waarna computers elkaar gaan programmeren zonder in te zien of een programmering goed of fout is, ipv een gebruiker met een eigen wil die zelf keuzes kan maken.quote:Op woensdag 18 mei 2011 08:18 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
nou ja, zoveel vernieuwends is er eigenlijk niet op gebied van medicatie en psychiatrie, maar verder begrijp ik je redenering niet dat je levensbedreigende ziektes niet met medicatie wil oplossen...quote:Op woensdag 18 mei 2011 14:05 schreef loop het volgende:
[..]
Vooral die macht zit me niet lekker, het idee dat psychiatrie de autoriteit verkrijgt over de menselijke psyche en het uit lijkt te willen wissen. Dan krijg je van die uitspraken van Stephen Hawking, die de wetenschap representeert en daarom het meest waar is (voor een meerderheid). Vele beinvloedbare jongeren krijgen dan het idee dat zij niet meer dan een (willoze) computer zijn die geprogrammeerd wordt door zijn omgeving zonder zelf invloed uit te kunnen oefenen, waarna computers elkaar gaan programmeren zonder in te zien of een programmering goed of fout is, ipv een gebruiker met een eigen wil die zelf keuzes kan maken.
Het idee dat mijn achterkleinkinderen over iets minder dan een eeuw voor psychische problemen (welke nu redelijk onschuldig zijn maar tegen die tijd levensbedreigend) gedwongen medicatie krijgen zit me niet lekker, dan verzin ik toch liever zelf een nieuw geloof en zorg ik ervoor dat mijn kinderen dat aan elkaar doorvertellen opdat ze nooit met psychiatrie te maken krijgen, hoe ze zich als robots dienen te gedragen ipv gebruiker opdat ze nooit uitgesloten worden van de maatschappij.
Ergens best grappig, mensen waarschuwden al langer voor de gevaren van AI maar uiteindelijk blijken we het zelf te zijn.
Als je je ongelukkig gaat voelen omdat je je laat inprenten dat je een willoze computer bent, heb je grotere problemen dan je denkt.quote:Op woensdag 18 mei 2011 14:05 schreef loop het volgende:
[..]
Vooral die macht zit me niet lekker, het idee dat psychiatrie de autoriteit verkrijgt over de menselijke psyche en het uit lijkt te willen wissen. Dan krijg je van die uitspraken van Stephen Hawking, die de wetenschap representeert en daarom het meest waar is (voor een meerderheid). Vele beinvloedbare jongeren krijgen dan het idee dat zij niet meer dan een (willoze) computer zijn die geprogrammeerd wordt door zijn omgeving zonder zelf invloed uit te kunnen oefenen, waarna computers elkaar gaan programmeren zonder in te zien of een programmering goed of fout is, ipv een gebruiker met een eigen wil die zelf keuzes kan maken.
Het idee dat mijn achterkleinkinderen over iets minder dan een eeuw voor psychische problemen (welke nu redelijk onschuldig zijn maar tegen die tijd levensbedreigend) gedwongen medicatie krijgen zit me niet lekker, dan verzin ik toch liever zelf een nieuw geloof en zorg ik ervoor dat mijn kinderen dat aan elkaar doorvertellen opdat ze nooit met psychiatrie te maken krijgen, hoe ze zich als robots dienen te gedragen ipv gebruiker opdat ze nooit uitgesloten worden van de maatschappij.
Ergens best grappig, mensen waarschuwden al langer voor de gevaren van AI maar uiteindelijk blijken we het zelf te zijn.
Is dat omdat men gelooft dat het meeste al ontdekt is of omdat men geen inspiratie/lef heeft om andere modellen te bedenken? Of is dat omdat jij gelooft dat medische wetenschap al grotendeels 'af' is en je daarom andere verklaringen buiten beschouwing laat? Of iets geheel anders natuurlijk.quote:Op woensdag 18 mei 2011 14:15 schreef Re het volgende:
nou ja, zoveel vernieuwends is er eigenlijk niet op gebied van medicatie en psychiatrie,
Ik geloof dat men in de toekomst zelfs liefdesverdriet zal opnemen in DSM(7?) en medicatie daarvoor zal geven. In plaats van praten en uitleggen hoe om te gaan met liefdesverdriet en zo een sterker persoon te worden. Die mensen krijgen dan ook weer kinderen die niet weten hoe ze met liefdesverdriet om kunnen gaan, krijgen te horen van mensen met autoriteit (wetenschap) dat het een levensbedreigende ziekte is (met voorbeelden van mensen die zelfmoord pleegden vanwege liefdesverdriet, of crime passionels) en worden zo zelf suicidaal, tenzij ze de medicatie gebruiken.quote:maar verder begrijp ik je redenering niet dat je levensbedreigende ziektes niet met medicatie wil oplossen...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |