Omdat het JoepiePoepie is en die stond daar sowieso al om bekend. Niet de fijnste persoon die je kunt treffen.quote:Op woensdag 11 mei 2011 20:33 schreef Dhalsim het volgende:
Maar aangezien je toch nogal een voorkeur lijkt te hebben voor persoonlijke aanvallen...wat is jouw motivatie geweest om je 3 weken geleden op fok aan te melden en enkel en alleen kritiek te leveren op anderen in plaats van het aangaan van een zinnige dialoog?

De autos van tegenwoordig zijn ook sneller kapot. En niet zo maar 1-2-3 te fixen.quote:Op woensdag 11 mei 2011 21:14 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Dat sterfte is dat kwartje dat viel
(alhoewel ik 100.000 extra hartaanvallen die niet dodelijk zijn nog steeds als iets negatiefs zou zien)
Ik dacht dat in de paper die ik gelezen had juist de problemen lagen bij niet-risico mensen, misschien heb ik dat verkeerd gezien, zal straks even opzoeken.
[..]
Heb je ook zoiets voor je 5-HTP claim?
[..]
Wat, dat is een nieuwe economische theorie, zou er even een paper over schrijven en een nobelprijs binnentikken
Misschien moeten autofabriekanten niet werkende autos fabriceren zodat ze er meer van verkopen,
In veel gevallen is het artificieel de smaak van het fruit.quote:en ijssalons gesmolten rode-bietjes water zodat ze meer ijsjes verkopen.
Groentes verliezen langzamerhand steeds meer zijn karakteristieke smaak. Witlof wordt zoeter geteelt bv.quote:(vergeet het nep-fruit voor groentenboeren niet want daar zullen ze dan ook meer van verkopen)

Heb ik gelezen, goed boek.quote:Op donderdag 12 mei 2011 00:10 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
De autos van tegenwoordig zijn ook sneller kapot. En niet zo maar 1-2-3 te fixen.
Neem een volvo die kan zomaar pardoes op de snelweg uit gaan. Omdat dat software zegt dat iets niet werkt. Poef bak vast. Of ff een start met startkabel gaat in veel gevallen niet lukken , daarom heeft ANWB inmiddels een accu-service.
Op een andere manier zijn ze wel efficienter bezig.
[..]
In veel gevallen is het artificieel de smaak van het fruit.
[..]
Groentes verliezen langzamerhand steeds meer zijn karakteristieke smaak. Witlof wordt zoeter geteelt bv.
Dit is wel een aardig boek om te lezen : De waarde van niets

Dat laatste doen we toch al sinds het bestaan van het systematisch verbouwen van planten voor voedsel? Zo komen we aan rijst, graan, verschillende soorten fruit etc.quote:Op donderdag 12 mei 2011 00:10 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
De autos van tegenwoordig zijn ook sneller kapot. En niet zo maar 1-2-3 te fixen.
Neem een volvo die kan zomaar pardoes op de snelweg uit gaan. Omdat dat software zegt dat iets niet werkt. Poef bak vast. Of ff een start met startkabel gaat in veel gevallen niet lukken , daarom heeft ANWB inmiddels een accu-service.
Op een andere manier zijn ze wel efficienter bezig.
[..]
In veel gevallen is het artificieel de smaak van het fruit.
[..]
Groentes verliezen langzamerhand steeds meer zijn karakteristieke smaak. Witlof wordt zoeter geteelt bv.
Dit is wel een aardig boek om te lezen : De waarde van niets

Er is wel een nieuwe hoofdstuk sinds het monster Monsanto. En GM-food. Maar zo als gewoonlijk vind jij dat vast allemaal oke.quote:Op donderdag 12 mei 2011 00:18 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Dat laatste doen we toch al sinds het bestaan van het systematisch verbouwen van planten voor voedsel? Zo komen we aan rijst, graan, verschillende soorten fruit etc.

The fuck. Wat is dat?quote:Op donderdag 12 mei 2011 00:38 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Er is wel een nieuwe hoofdstuk sinds het monster Monsanto. En GM-food. Maar zo als gewoonlijk vind jij dat vast allemaal oke.
Jij zult vast al de zalmvarken in de koelkast hebben.

quote:Op donderdag 12 mei 2011 00:40 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
The fuck. Wat is dat?
Maar dan nog denk ik dat het het zalmvarken zal zijn

Hier heb je gelijk in.quote:Op donderdag 12 mei 2011 00:38 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Er is wel een nieuwe hoofdstuk sinds het monster Monsanto. En GM-food. Maar zo als gewoonlijk vind jij dat vast allemaal oke.
 Monsanto
 Monsanto  wat een verschrikkelijk monsterbedrijf is dat.
 wat een verschrikkelijk monsterbedrijf is dat. 

quote:Op donderdag 12 mei 2011 00:41 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Zoiets ofzo? Ik heb geen idee wat hij nou weer uit zijn nek lult...
Een is een GM-zalm met stukken DNA van een varken of (andere dieren) waardoor het lekker dik wordt.quote:Op donderdag 12 mei 2011 00:40 schreef J0kkebr0k het volgende:
Maar dan nog denk ik dat het het zalmvarken zal zijn

quote:Op donderdag 12 mei 2011 07:54 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
[..]
Een is een GM-zalm met stukken DNA van een varken of (andere dieren) waardoor het lekker dik wordt.
zomaar ff een googlesearch : http://www.bbc.co.uk/news/business-11368657
Je hebt het stuk zelf weer niet gelezen he? Verdiep jezelf eens voor je als een hersenloos schaap copy-paste; niet alles wat op het internet staat is waar.quote:Is GM salmon swimming against the tide?
By James Melik
Reporter, Business Daily, BBC World Service
Comparison of GM salmon and a non-GM salmon (foreground) of the same age
Genetically modified (GM) salmon is safe to eat, according to the US Food and Drug Administration (FDA).
The issue of GM foods is controversial but Ron Stotish of Aqua Bounty, the US company which pioneered the procedure, says the GM salmon is the most studied product in the history of fish.
"This salmon has been the subject of many years of investigation by the FDA, which is uniquely positioned to be able to evaluate the safety of acceptability," he says.
Continue reading the main story
“
Start Quote
It is quite clear that the people who have criticised this project have not read the data the FDA has released”
Ron Scotish
Aqua Bounty
But such assurances do not satisfy Michael Hansen, senior scientist for the US Consumers Union, who says research behind the fish has been "sloppy, misleading and woefully inadequate".
There is further concern that deliberations have been behind closed doors and moreover, all the data has been provided by Aqua Bounty - which stands to make money if this GM salmon is approved.
"Consideration of this gene-spliced salmon needs to move beyond the closed doors of the FDA and into the daylight where the public can weigh in whether this risky development is desired," says Alaska Senator Mark Begich.
For his part, Mr Stotish asserts: "It is quite clear that the people who have criticised this project have not read the data the FDA has released."
Increasing demand
Salmon is a popular and healthy food and more than half sold in the US is farmed - in an aquaculture industry worth $80bn (£50bn).
However, the science behind any GM product is highly controversial and consumers question the impact on human health and the environment.
The fish eggs are female and sterile so they cannot interbreed if they escape into the wild
Mr Stotish explains that his company is pushing ahead with the project despite fierce vocal opposition.
"Increased demand for high-quality seafood protein had led us to the conclusion that there is a need, and also that this product has unique identifiable benefits for the consumer and the environment," he says.
"By 2020, the global demand for animal protein is projected to be 20 million tonnes per year. We will help address that need by producing more fish in less time compared to current salmon farming techniques."
Aqua Bounty's salmon has been modified with growth gene from a Chinook salmon and an antifreeze gene from an eel, the ocean pout.
The genetic modifications are intended to speed the growth rate of the hybrid-engineered species.
Labelling issues
“
Start Quote
The fish produced is identical to traditional fish. We encourage people to label the products voluntarily for its attributes”
Ron Scotish
Aqua Bounty
In the US, food requires labelling for identity, for nutrition and for potential allergic reactions. There is no requirement for additional labelling.
The FDA concludes there is "no biologically relevant difference" between the Aqua Bounty engineered fish and regular Atlantic salmon.
Therefore, under current law, it would not have to be labelled as being GM.
"The fish produced is identical to traditional fish. We encourage people to label the products voluntarily for its attributes, that it is safe and healthy and environmentally sustainable," Mr Stotish says.
"We are in the business of selling eggs. We will sell to growers who are approved, so their facilities are approved by the FDA," he adds.
Senator Begich says that if the FDA moves ahead with certification of the hybrid salmon, he will introduce legislation to require any such animal products on the market be labelled as "genetically engineered".
Contamination concerns
"Let's call this genetically engineered fish for what it is: Frankenfish," says Senator Begich.
"Approval of genetically modified salmon, the first such hybrid to be considered for human consumption, is unprecedented, risky and a threat to the survival of wild species," he asserts.
“
Start Quote
The growth of genetically modified salmon is not permitted in Scotland and I do not foresee that changing any time soon”
Scott Landsburgh
Scottish Salmon Producers
Along with other critics of GM food, he is concerned that they might damage the environment if they escape into the wild. They fear the technology could lead to the creation of mutant, misshapen fish and could harm wild fish populations if they escape.
Research on GM trout in Canada found that while they grew faster and were much bigger, a number developed misshapen heads and bloated bodies.
But according to Aqua Bounty, their engineered salmon are all female, they are all sterile, and they are raised in physically contained facilities, and they consider the prospect of their fish being able to breed in the wild as negligible.
Alaska's stance
Alaska made the decision 20 years ago to ban farmed salmon and other such fish in its waters and focused instead on management practices that sustain and grow wild salmon.
"Alaska's management of wild fish stocks is considered among the best in the world and as a result, we've seen catches soar to above 200 million salmon in recent years," says Senator Begich.
Fishermen harvested over 160 million salmon in 2010, worth $400m to Alaskan communities which depend largely on harvests of wild salmon production to support local economies and subsistence needs.
Fish are grown in outdoor ponds or in large tanks in a more secure environment
Salmon farms elsewhere have been criticised for crowded conditions, fecal contamination, use of chemicals, proliferation of disease and escapees.
Atlantic salmon have been documented in Alaska's Pacific waters, escapees from neighbouring fish farms. Many are infested with sea lice and are considered an invasive species.
In Scotland, meanwhile, salmon farming is an important rural industry worth more than £400m a year.
Scott Landsburgh, of the Scottish Salmon Producers' Organisation, says: "The growth of genetically modified salmon is not permitted in Scotland and I do not foresee that changing any time soon."
Scotland currently exports fish to 55 countries, but if the US venture gains ground in the market, the industry might ultimately have to reconsider its position.

Zoals ik je al uitgelegd heb, heeft het met context te maken. Ik snap ook niet waarom je er zó over valt terwijl dit topic 'Big Pharma' heet (context dus) en die term daaruit volgend logischerwijs weet-ik-veel-hoe-vaak gebruikt wordt in dit topic.quote:Op woensdag 11 mei 2011 20:51 schreef Gray het volgende:
[..]
Als je het ergens niet mee eens bent moet je niet hetzelfde gaan verkondigen.

Dat doe ik omdat het zien van posts van mensen die bewust fouten maken en ook het goedpraten omdat anderen dat doen me een doorn in het oog is. Two wrongs don't make a right.quote:Op donderdag 12 mei 2011 08:51 schreef Dribedabou het volgende:
[..]
Zoals ik je al uitgelegd heb, heeft het met context te maken. Ik snap ook niet waarom je er zó over valt terwijl dit topic 'Big Pharma' heet (context dus) en die term daaruit volgend logischerwijs weet-ik-veel-hoe-vaak gebruikt wordt in dit topic.
Ik wilde die term zelfs nog elke keer tussen aanhalingstekens zetten, omdat ik het zelf niet eens ben met die term, maar dat leek me te veel van het goeie, omdat ik bij alternatieve 'geneesmiddelen' ook elke keer tussen aanhalingstekens gebruik én omdat de context zó duidelijk is. Had ik het nou maar wel gedaan, want dan had deze nutteloze discussie niet plaatsgevonden.

Hij heeft wel deels gelijk met zijn "andere dieren" tekst, maar er is nergens een stukje varken van toepassing inderdaad. Het gaat zo te lezen over genen van een andere soort zalm, en ze proberen de koude-bestendigheid eigenschappen van een soort zee-aal ook over te nemen.quote:Op donderdag 12 mei 2011 08:20 schreef Gray het volgende:
[..]
[..]
Je hebt het stuk zelf weer niet gelezen he? Verdiep jezelf eens voor je als een hersenloos schaap copy-paste; niet alles wat op het internet staat is waar.
[/facepalm]

Yep.quote:Op donderdag 12 mei 2011 10:18 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Hij heeft wel deels gelijk met zijn "andere dieren" tekst, maar er is nergens een stukje varken van toepassing inderdaad. Het gaat zo te lezen over genen van een andere soort zalm, en ze proberen de koude-bestendigheid eigenschappen van een soort zee-aal ook over te nemen.

Dan nog is de vraag wat er zou gebeuren. Het is onmogelijk te voorspellen welke invloed in het laboratorium genetisch gemodificeerde organismen hebben op de natuur. Het zou even goed positief kunnen zijn als negatief.quote:An sich is de beveiliging goed geregeld, met enkel steriele vrouwtjes zalmen in fysiek gescheiden bassins. Meeste risico dat die beesten tóch in het wild terecht komen zit in de hoek waar de idioten die proefdieren/legbatterij kippen/etc zomaar loslaten zich schuilhouden volgens mij.

Waarom zou dit niet onderzocht kunnen worden? Ik denk eerder dat het een zakenkwestie betreft dan dat het onmogelijk is.quote:Op donderdag 12 mei 2011 12:01 schreef Gray het volgende:
[..]
Yep.
[..]
Dan nog is de vraag wat er zou gebeuren. Het is onmogelijk te voorspellen welke invloed in het laboratorium genetisch gemodificeerde organismen hebben op de natuur.

Het is in bepaalde mate onmogelijk. Je kunt namelijk testen wat je wil, er zijn altijd nog situaties die je niet getest hebt.quote:Op donderdag 12 mei 2011 12:22 schreef HyperViper het volgende:
[..]
Waarom zou dit niet onderzocht kunnen worden? Ik denk eerder dat het een zakenkwestie betreft dan dat het onmogelijk is.

Je hebt de situatie toch zelf in de hand? Natuurlijk kunnen er altijd zaken zijn waar je geen rekening mee hebt gehouden maar dat is geen vrijbrief om dan maar helemaal geen onderzoek te doen onder het motto dat het onmogelijk zou zijn. Wat een drogredenering.quote:Op donderdag 12 mei 2011 12:29 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Het is in bepaalde mate onmogelijk. Je kunt namelijk testen wat je wil, er zijn altijd nog situaties die je niet getest hebt.

Er wordt toch ook nergens geclaimed dat er geen onderzoek gebeurt?quote:Op donderdag 12 mei 2011 12:38 schreef HyperViper het volgende:
[..]
Je hebt de situatie toch zelf in de hand? Natuurlijk kunnen er altijd zaken zijn waar je geen rekening mee hebt gehouden maar dat is geen vrijbrief om dan maar helemaal geen onderzoek te doen onder het motto dat het onmogelijk zou zijn. Wat een drogredenering.

Dan is het dus ook niet onmogelijk om te voorspellen wat voor een invloed het heeft op de natuur, je hebt de situatie immers zelf in de hand.quote:Op donderdag 12 mei 2011 12:46 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Er wordt toch ook nergens geclaimed dat er geen onderzoek gebeurt?
Wat een begrijpend lezen weer

quote:Op donderdag 12 mei 2011 12:48 schreef HyperViper het volgende:
[..]
Dan is het dus ook niet onmogelijk om te voorspellen wat voor een invloed het heeft op de natuur, je hebt de situatie immers zelf in de hand.
quote:Op donderdag 12 mei 2011 12:38 schreef HyperViper het volgende:
[..]
Natuurlijk kunnen er altijd zaken zijn waar je geen rekening mee hebt gehouden

Onmogelijk is het niet, maar je zou dit alleen kunnen onderzoeken als je het daadwerkelijk zou doen. Dus: je zou GM organismen in de natuur moeten vrijlaten, om te onderzoeken welk effect (positief/negatief) het heeft op de natuur.quote:Op donderdag 12 mei 2011 12:22 schreef HyperViper het volgende:
[..]
Waarom zou dit niet onderzocht kunnen worden? Ik denk eerder dat het een zakenkwestie betreft dan dat het onmogelijk is.

Natuurlijk kan je een voorspelling doen, je kan alleen nog steeds weinig zeggen over het waarheidsgehalte zolang je het niet met reproduceerbare experimenten onderbouwt, ofwel bewijs. Als voorbeeld kan je de postgeschiedenis van Bankfurt aanhalen.quote:Op donderdag 12 mei 2011 12:48 schreef HyperViper het volgende:
[..]
Dan is het dus ook niet onmogelijk om te voorspellen wat voor een invloed het heeft op de natuur, je hebt de situatie immers zelf in de hand.

quote:
quote:Op donderdag 12 mei 2011 12:29 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Het is in bepaalde mate onmogelijk. Je kunt namelijk testen wat je wil, er zijn altijd nog situaties die je niet getest hebt.
 Kap eens met trollen.
 Kap eens met trollen. 

Dat is niet trollen, je zegt het namelijk zelf.quote:Op donderdag 12 mei 2011 13:06 schreef HyperViper het volgende:
[..]
[..]Kap eens met trollen.
Als je de situatie zelf in de hand hebt en uitgebreid onderzoek doet moet je kunnen voorspellen wat er zou gebeuren, als ze dat niet doen vind ik dat zeer vreemd.

Ik volg je. Ik ben ook echt geen expert op dit gebied dus mijn volgende vraag is: waarom durven ze dat niet? Controleerbare omgeving of zo?quote:Op donderdag 12 mei 2011 13:03 schreef Gray het volgende:
[..]
Onmogelijk is het niet, maar je zou dit alleen kunnen onderzoeken als je het daadwerkelijk zou doen. Dus: je zou GM organismen in de natuur moeten vrijlaten, om te onderzoeken welk effect (positief/negatief) het heeft op de natuur.
Je snapt dat men dat gewoonweg niet aandurft.
Nogmaals, ik volg je.quote:[..]
Natuurlijk kan je een voorspelling doen, je kan alleen nog steeds weinig zeggen over het waarheidsgehalte zolang je het niet met reproduceerbare experimenten onderbouwt, ofwel bewijs. Als voorbeeld kan je de postgeschiedenis van Bankfurt aanhalen.

Wat nou als je de echte natuur gebruikt als testterrein?quote:Op donderdag 12 mei 2011 13:08 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Dat is niet trollen, je zegt het namelijk zelf.
Je kunt niet elke mogelijkheid onderzoeken en uittesten, er is altijd een kans dat je iets over het hoofd hebt gezien. Daarom kun je nooit 100% zeker weten hoe het in de echte natuur er aan toe zal gaan.

Wat dan als het wel fout gaat?quote:Op donderdag 12 mei 2011 13:22 schreef HyperViper het volgende:
[..]
Ik volg je. Ik ben ook echt geen expert op dit gebied dus mijn volgende vraag is: waarom durven ze dat niet? Controleerbare omgeving of zo?
[..]
Nogmaals, ik volg je.
[..]
Wat nou als je de echte natuur gebruikt als testterrein?

Dan weet je hoe de zaken ervoor staan en is de schade beperkt omdat het een gecontroleerd natuurgebied betreft. Moet kunnen, toch?quote:

Nee.quote:Op donderdag 12 mei 2011 13:43 schreef HyperViper het volgende:
[..]
Dan weet je hoe de zaken ervoor staan en is de schade beperkt omdat het een gecontroleerd natuurgebied betreft. Moet kunnen, toch?

Ik had dit filmpje een aantal pagina's terug geplaatst, maar weet iemand hier meer van? Is het bijv. echt?quote:Op zaterdag 7 mei 2011 13:49 schreef Scrummie het volgende:
Geen idee of dit hier past maar het gaat om medisch gedoe:
Bizar, indrukwekkend, en blij voor dat ventje. Af en toe zat ik met tranen in mijn ogen te kijken..

Het is geen experimentele setting maar de echte natuur, gecontroleerd. Waarom zou dit verschillen van een ander natuurgebied? Omdat jij het controleert is het geen "echte" natuur meer?quote:Op donderdag 12 mei 2011 13:48 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Nee.
We zijn een beetje in cirkels aan het praten.
In een experimentele setting kun je nooit rekening houden met alles wat er in de echte natuur kan gebeuren.
+
In de echte natuur is het te laat als het fout gaat en kun je de problemen niet meer terugdraaien
=
Je kunt nooit 100% zeker weten of het veilig is in de echte natuur.

er zijn wel verhalen bekent dat THC in hoge concentraties bepaalde vormen van kankercellen (zoals glioblastoma's) kan doen verminderen of dat hen angiogenese tegen gaat, maar echt klinisch bewijs is er nog niet voldoendequote:Op donderdag 12 mei 2011 13:53 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ik had dit filmpje een aantal pagina's terug geplaatst, maar weet iemand hier meer van? Is het bijv. echt?

inderdaadquote:Op donderdag 12 mei 2011 13:58 schreef HyperViper het volgende:
[..]
Het is geen experimentele setting maar de echte natuur, gecontroleerd. Waarom zou dit verschillen van een ander natuurgebied? Omdat jij het controleert is het geen "echte" natuur meer?

Kun je wel roepen, maar is gewoon niet zo.quote:

Laat Monsanto dat nu net gedaan hebben. Met bijvoorbeeld mais.quote:Op donderdag 12 mei 2011 13:03 schreef Gray het volgende:
[..]
Onmogelijk is het niet, maar je zou dit alleen kunnen onderzoeken als je het daadwerkelijk zou doen. Dus: je zou GM organismen in de natuur moeten vrijlaten, om te onderzoeken welk effect (positief/negatief) het heeft op de natuur.
.. om het in de MSM te publiseren.quote:Je snapt dat men dat gewoonweg niet aandurft.

De natuur is onvoorspelbaar ja, daarom gebruik je je eigen natuurgebied om te testen wat er gebeurt. Dan doe ze er maar wat langer over. Nu kan je wel gaan raaskallen over microniveau etc maar daar kunnen ze ook rekening mee houden in hun eigen natuurgebied. Als zij niet in staat zijn om hun eigen product fatsoenlijk te controleren dan brengen ze het maar niet op de markt.quote:Op donderdag 12 mei 2011 14:18 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Kun je wel roepen, maar is gewoon niet zo.
De natuur is erg onvoorspelbaar, erg wijdgestrekt en processen op microniveau kunnen effecten op macroniveau hebben. Wat hier gebeurt met gewassen kan effect hebben op gewassen in Spanje, etcetc.
Leg jij maar eens even uit hoe dat getest zou moeten worden in een gecontroleerde manier, aangezien het volgens jou zo overduidelijk onzin is.

DSMIV is ook maar een verzameling interpretaties die als waarheid wordt gezien door velen, waarvan de zenders (psychiatrie, farmaceutische industrie) beter worden maar de patient niet altijd (soms zelfs slechter door bijwerkingen). Ik zie wel kritiek van particulieren maar slechts weinig vanuit de psychiatrie zelf, het is bijna waarheid. Het is geen keiharde waarheid, technologie is nog niet zover om bv. de hoeveelheid stofjes in de hersenen aan te tonen of welke neurale banen er aanwezig zijn die bij een diagnose zou kunnen horen.quote:Op woensdag 11 mei 2011 20:22 schreef Gray het volgende:
Zeg dat dan ook niet. Desinformatie word niemand beter van, behalve de zender. Maar ook dat niet altijd, zo krijg je nu bijvoorbeeld kritiek te verduren.

Gast....quote:Op donderdag 12 mei 2011 14:25 schreef HyperViper het volgende:
[..]
De natuur is onvoorspelbaar ja, daarom gebruik je je eigen natuurgebied om te testen wat er gebeurt. Dan doe ze er maar wat langer over. Nu kan je wel gaan raaskallen over microniveau etc maar daar kunnen ze ook rekening mee houden in hun eigen natuurgebied.
Met vlagen gaan dat soort dingen inderdaad niet volgens plan. Wat dat betreft zou het wel wat strikter gereguleerd mogen worden allemaal.quote:Op donderdag 12 mei 2011 14:19 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Laat Monsanto dat nu net gedaan hebben. Met bijvoorbeeld mais.
En het gaat ook lekker mis.
er is heel erg veel kritiek vanuit de psychiatrie zelf, alleen is die kritiek vaak milder, pragmatischer en beter beargumenteerd dan de random kritiek van leken op internetfora en in de Viva.quote:Op donderdag 12 mei 2011 14:25 schreef loop het volgende:
[..]
DSMIV is ook maar een verzameling interpretaties die als waarheid wordt gezien door velen, waarvan de zenders (psychiatrie, farmaceutische industrie) beter worden maar de patient niet altijd (soms zelfs slechter door bijwerkingen). Ik zie wel kritiek van particulieren maar slechts weinig vanuit de psychiatrie zelf, het is bijna waarheid. Het is geen keiharde waarheid, technologie is nog niet zover om bv. de hoeveelheid stofjes in de hersenen aan te tonen of welke neurale banen er aanwezig zijn die bij een diagnose zou kunnen horen.

Je draait de zaken weer om.quote:Op donderdag 12 mei 2011 14:30 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Gast....
Loop je nu te trollen of begrijp je er gewoon echt niks van?

quote:Op donderdag 12 mei 2011 14:30 schreef oompaloompa het volgende:
Met vlagen gaan dat soort dingen inderdaad niet volgens plan. Wat dat betreft zou het wel wat strikter gereguleerd mogen worden allemaal.
Misschien als ze wat meer aandacht hadden besteed aan uitgebreide onderzoeken met gecontroleerde omgevingen hadden ze dit kunnen voorkomen.quote:Op donderdag 12 mei 2011 13:48 schreef oompaloompa het volgende:
In de echte natuur is het te laat als het fout gaat en kun je de problemen niet meer terugdraaien

Ik heb hier niet de didactische skills noch het geduld voorquote:Op donderdag 12 mei 2011 14:43 schreef HyperViper het volgende:
[..]
[..]
Misschien als ze wat meer aandacht hadden besteed aan uitgebreide onderzoeken met gecontroleerde omgevingen hadden ze dit kunnen voorkomen.

Het is nodig om te voorkomen dat die persoon voor een trein springt, als je hem tenminste een menswaardig bestaan kunt bieden.quote:Op donderdag 12 mei 2011 14:30 schreef oompaloompa het volgende:
er is heel erg veel kritiek vanuit de psychiatrie zelf, alleen is die kritiek vaak milder, pragmatischer en beter beargumenteerd dan de random kritiek van leken op internetfora en in de Viva.
Als iemand een depressie heeft, is het dan echt nodig precies de stofjes in de hersenen te kunnen meten, of is het genoeg te voorkomen dat die persoon voor een trein springt?

Misschien een domme opmerking, maar op het moment dat je een omgeving dusdanig controleert dat er geen risico is op vermenging met de vrije natuur, dan ben je toch niet meer in de vrije natuur aan het testen? Met als logische gevolg dat je test waardeloos is als je ALLE gevolgen voor de vrije natuur wil testen?quote:Op donderdag 12 mei 2011 14:43 schreef HyperViper het volgende:
[..]
[..]
Misschien als ze wat meer aandacht hadden besteed aan uitgebreide onderzoeken met gecontroleerde omgevingen hadden ze dit kunnen voorkomen.

vanuit welk standpunt? Vanuit Monsanto is het juist wenselijk. Tegen boerenrechtzaken beginnen die DNA hebben van hun mais terwijl boeren er NIET omgevraagd hebben.quote:Op donderdag 12 mei 2011 14:30 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Met vlagen gaan dat soort dingen inderdaad niet volgens plan. Wat dat betreft zou het wel wat strikter gereguleerd mogen worden allemaal.

Niets mis met GM. Gewoon vooruitgang, maak je vooral geen zorgen.quote:Op donderdag 12 mei 2011 14:54 schreef Lambiekje het volgende:
Dat er uberhaupt met GM geknoeid wordt en dat het toegelaten wordt. Misdadig gewoon.

Misschien wel, maar de natuur die zij dan in bezit hebben verschilt toch niet werkelijk van de "vrije" natuur. Als ze merken dat in hun natuur de gemodificeerde mais en de niet gemodificeerde mais mixen dan werkt dat in de "vrije" natuur toch ook zo? Bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 12 mei 2011 14:50 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Misschien een domme opmerking, maar op het moment dat je een omgeving dusdanig controleert dat er geen risico is op vermenging met de vrije natuur, dan ben je toch niet meer in de vrije natuur aan het testen? Met als logische gevolg dat je test waardeloos is als je ALLE gevolgen voor de vrije natuur wil testen?

Nee vast. Nimmer verdiept zeker!?quote:Op donderdag 12 mei 2011 14:57 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Niets mis met GM. Gewoon vooruitgang, maak je vooral geen zorgen.

Het is toch ook vooruitgang? Ze zouden het best kunnen optimaliseren.quote:Op donderdag 12 mei 2011 15:05 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Nee vast. Nimmer verdiept zeker!?
als je het series meent ben je nog zieker dan ik dacht.

Waarom noem je nu zelf een vooroordeel? Suggereer je dat psychiatrie kan voorkomen dat mensen zelfmoord plegen of dat het suicidale gedachtes kan stoppen? En hoe zit het met medicatie die het risico op suicide verhogen? Heb zo gauw geen geschikte bronnen, ik zal ze weer eens opzoeken voor je.quote:Op donderdag 12 mei 2011 14:30 schreef oompaloompa het volgende:
er is heel erg veel kritiek vanuit de psychiatrie zelf, alleen is die kritiek vaak milder, pragmatischer en beter beargumenteerd dan de random kritiek van leken op internetfora en in de Viva.
Als iemand een depressie heeft, is het dan echt nodig precies de stofjes in de hersenen te kunnen meten, of is het genoeg te voorkomen dat die persoon voor een trein springt?

Vooruitgang is natuurlijk niet per definitie verbetering. Maar toch. Het is allemaal niet zo erg. We helpen de evolutie een handje, zolang dat met verstand gebeurt is er niets aan de hand. De bierfstukjes worden goedkoper, de aardappeloogst gaat wat minder vaak fout en de bananen groeien voortaan recht. Boeiend.quote:Op donderdag 12 mei 2011 15:05 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Nee vast. Nimmer verdiept zeker!?
als je het series meent ben je nog zieker dan ik dacht.

Jawel, want het blijft een afgesloten stuk. Vermenging van de ene mais met de andere kan dan misschien in een afgesloten gebied op de noordoostpolder geen probleem zijn, maar mogelijk dat een bepaald type muis dat in midden-west Mongolië woont wel ongekende superkrachten krijgt van die maïs waardoor hij de biologische balans verstoort.quote:Op donderdag 12 mei 2011 15:02 schreef HyperViper het volgende:
[..]
Misschien wel, maar de natuur die zij dan in bezit hebben verschilt toch niet werkelijk van de "vrije" natuur. Als ze merken dat in hun natuur de gemodificeerde mais en de niet gemodificeerde mais mixen dan werkt dat in de "vrije" natuur toch ook zo? Bijvoorbeeld.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |