Alleen voor de mods.quote:Op woensdag 11 mei 2011 10:39 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik mag toch hopen dat dat niet voor iedereen die hier post geldt.
Ahah, dat had ik dus idd gemist.quote:Op woensdag 11 mei 2011 10:37 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Ja juist in dat artikel dat ik had gepost :p
[..]
Nou ja dat het dus slecht is dat dat heeft kunnen gebeurenquote:Op woensdag 11 mei 2011 11:07 schreef Gray het volgende:
[..]
Alleen voor de mods.
[..]
Ahah, dat had ik dus idd gemist.Maar wat is het probleem, want het artikel geeft toch ook juist aan dat dit niet een goede gang van zaken is? De beweegredenen van alle partijen zijn duidelijk aangegeven, inclusief de afloop.
Ja, een erg slechte zaak vind ik dat. Daarom ben ik ook niet zo dol op managers, politiek en commercie. Geld lijkt belangrijker dan geluk, en dat is 'just plain wrong'.quote:Op woensdag 11 mei 2011 11:11 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Nou ja dat het dus slecht is dat dat heeft kunnen gebeuren
Vond ik persoonlijk wel shocking, dat zelfs met het recht aan je zijde het blijkbaar nog 3 jaar kon duren door allerlei bureaucratisch geneuzel.
Ik zag aan je homepage dat jij je bezighoudt met de verkoop van alternatieve 'geneesmiddelen'.quote:Op woensdag 11 mei 2011 01:17 schreef Dhalsim het volgende:
Ik was bezig om een aantal links te plaatsen naar onafhankelijke wetenschappelijke onderzoeken die uitwijzen dat de farmaceutische industrie volgens de hedendaagse wetgeving mag worden beschouwd als de grootste criminele organisatie ter wereld. Terwijl ik daar mee bezig was, bedacht ik me.
Iedereen met een beetje gezond verstand en toegang tot internet zal tot dezelfde conclusie komen wat betreft big pharma. De enige personen die er nu nog fel tegen in gaan hebben:
A) persoonlijke belangen bij het behouden van de status qou.
B) hebben nooit de moeite genomen (of de wil gehad) om de openstaande beerput te benaderen
Doe niet zo paranoia zeg, of neem een anti-psychoticum van Big Pharma.quote:Ik neem me bij deze dan ook voor om niet meer over dit onderwerp te discusseren aangezien het verspilde tijd is (en de tegenstanders er waarschijnlijk voor betaald krijgen en ik niet).
Ik zie daar een product op de site staan met als begeleidende tekst: "Het middel blijkt zelfs net zo effectief te zijn als de veel gebruikte medicijnen Proscar en Finasteride zonder de vervelende bijwerkingen te hebben (zoals het negatieve effect op het libido)." Ik zie alleen geen link naar de resultaten van het desbetreffende onderzoek?quote:Op woensdag 11 mei 2011 12:01 schreef Dribedabou het volgende:
[..]
Ik zag aan je homepage dat jij je bezighoudt met de verkoop van alternatieve 'geneesmiddelen'.
- Hoe zit het met jouw persoonlijke belangen daaromtrent (zoals bijvoorbeeld winst)?
- Zijn de middelen die jij verkoopt goed getest op bijwerkingen?
- Zijn de middelen die jij verkoopt getest op werking?
[..]
Doe niet zo paranoia zeg, of neem een anti-psychoticum van Big Pharma.
Ik denk eigenlijk dat hij verzonnen heeft dat elk stofje dat hij verkoopt beter werkt dan reguliere medicijnenquote:Volgens diverse onderzoeken is 5-HTP effectiever dan de de meeste anti depressiva zonder dezelfde negatieve bijwerkingen te hebben.
edit: Mag dat eigenlijk wel, dat soort claims maken zonder onderbouwing, of is dat strafbaar?quote:A 2001 meta-analysis found that of 108 studies on 5-HTP published between 1966 and 2000, only two met the authors' quality standards for inclusion. The two studies that were deemed of sufficient quality did not deal with 5-HTP exclusively, instead combining results for 5-HTP and tryptophan, so the results may not be completely applicable for 5-HTP alone. While the combined analysis of the two 5-HTP and tryptophan studies showed significant effectiveness over placebo in treating depression, the authors state that overall "the evidence was of insufficient quality to be conclusive". They also state that "because alternative antidepressants exist which have been proven to be effective and safe, the clinical usefulness of 5-HTP and tryptophan is limited at present"
Ik ben het helemaal met je rant eensquote:Op woensdag 11 mei 2011 11:22 schreef Gray het volgende:
[..]
Ja, een erg slechte zaak vind ik dat. Daarom ben ik ook niet zo dol op managers, politiek en commercie. Geld lijkt belangrijker dan geluk, en dat is 'just plain wrong'.
Uiteindelijk is het met name de manier van denken waarmee men zich in de vingers snijdt; achteraf pas een probleem herkennen en vervolgens moord en brand te schreeuwen over hoe dat heeft kunnen gebeuren, ipv vooruit denken om problemen te voorkomen. De oplossingen die worden aangedragen zijn dan ook vaak vervangers van hetzelfde problematische mechanisme; een regering die faalt wordt vervangen door een andere regering, nooit denkt men eraan dat misschien het hele concept van regering ongeschikt is. Regering is slechts een voorbeeld, je kan dit op meerdere tereinen toepassen.
[/ratel]
Dat is een afweging die je moet maken.quote:Op woensdag 11 mei 2011 11:53 schreef Re het volgende:
er zijn diverse redenen waarom men niet de ruwe data aan derden wil geven, een daarvan is privacy bijvoorbeeld
en het is dus ook vaak zo dat bepaalde signalen die uit gecontroleerde klinische studies komen of juist uit real-world data niet overeenkomen, en dan is het graven naar data soms compleet irrelevant en kan men gekunstelde signalen verzinnen, want het blijft ook voor experts gewoon een kwestie van interpretatie en een verkeerde interpretatie van de data kan funest zijn voor een bedrijf als een ander bedrijf jouw data (het zou immers allemaal openbaar moeten) voor eigen doeleinden en tegen jou gaat gebruiken om hun eigen product naar voren te schuiven.
een tikkie belangrijker dan dat eventueel een ander bedrijf het zou kunnen gebruiken als marketingmateriaal. Als er niks met het medicijn mis is, zal het sowieso moeilijk zijn een overtuigend punt te maken.quote:Yet, they say, there is a strong public interest in the wider availability of drug trials data.
They cite the case of vioxx, also known as rofecoxib, which probably caused the deaths of about 100,000 people with arthritis in the US who were taking it as a painkiller. Unpublished trial data showed it could cause heart attacks.
It is not the only example. Drugs taken by people in the US with arrhythmia (irregular heartbeat) in the 1980s probably caused the deaths of 50,000 a year.
Slordigquote:Op woensdag 11 mei 2011 13:03 schreef fruityloop het volgende:
Volgens wiki zijn de schattingen voor het aantal hartaanvallen veroorzaakt door vioxx, tussen de 88,000 en 139,000 liggen, waarvan vervolgens ~40% dodelijk was geweest. Dan hebben we het dus over 35 tot 55 duizend dodelijke slachtoffers, geen honderdduizend?
Link naar het originele artikel, waar ook meer uitgelegd staat over de moeilijkheden waar de onderzoekers tegenaan liepen & de implicaties: http://www.bmj.com/content/342/bmj.d2686.fullquote:Selective reporting can have disastrous consequences. Rofecoxib (Vioxx) has probably caused about 100 000 unnecessary heart attacks in the United States alone,7 and class 1 antiarrhythmic drugs probably caused the premature death of about 50 000 Americans each year in the 1980s.8 An early trial found nine deaths among patients taking the antiarrhythmic drug and only one among those taking placebo, but it was never published because the company abandoned the drug for commercial reasons.9
Ik weet het niet zeker, maar volgens mij hangt het er vanaf waar de site gehost is. Als de site in Nederland gehost zou zijn, dan zou het denk ik inderdaad niet mogen volgens de Nederlandse wet, maar de site van Dhalsim is in de Bahama's gehost, misschien dat het dan wel mag.quote:Op woensdag 11 mei 2011 12:52 schreef oompaloompa het volgende:
edit: Mag dat eigenlijk wel, dat soort claims maken zonder onderbouwing, of is dat strafbaar?
Volgens mij mis ik iets. Was volgens de onderzoeken de mortaliteit niet gelijk gebleven?quote:Op woensdag 11 mei 2011 13:03 schreef fruityloop het volgende:
Volgens wiki zijn de schattingen voor het aantal hartaanvallen veroorzaakt door vioxx, tussen de 88,000 en 139,000 liggen, waarvan vervolgens ~40% dodelijk was geweest. Dan hebben we het dus over 35 tot 55 duizend dodelijke slachtoffers, geen honderdduizend?
Niet geheel uit te sluiten is overigens dat dat ook de reden is waarom de betreffende site niet in Nederland is gehost.quote:Op woensdag 11 mei 2011 13:15 schreef Dribedabou het volgende:
[..]
Ik weet het niet zeker, maar volgens mij hangt het er vanaf waar de site gehost is. Als de site in Nederland gehost zou zijn, dan zou het denk ik inderdaad niet mogen volgens de Nederlandse wet, maar de site van Dhalsim is in de Bahama's gehost, misschien dat het dan wel mag.
Nee in de paper verwijzen de auteurs naar eerdere "ongelukken' die voorkomen hadden kunnen worden:quote:Op woensdag 11 mei 2011 13:17 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Volgens mij mis ik iets. Was volgens de onderzoeken de mortaliteit niet gelijk gebleven?
In het artikel van de guardian staat:quote:Selective reporting can have disastrous consequences. Rofecoxib (Vioxx) has probably caused about 100 000 unnecessary heart attacks in the United States alone,7
En zoals fruityloop uit heeft gereken met de getallen van wiki, klopt dat tweede dus niet, waardoor ik het originele artikel ben ga zoeken. Daaruit blijkt dat de guardian het inderdaad verkeerd op heeft geschreven. Het gaat om 100.000 hartaanvallen, niet 100.000 doden.quote:They cite the case of vioxx, also known as rofecoxib, which probably caused the deaths of about 100,000 people with arthritis in the US who were taking it as a painkiller. Unpublished trial data showed it could cause heart attacks.
Dat weet ik wel bijna zeker ja! Dit soort obscure sites worden namelijk heel vaak in het buitenland gehost.quote:Op woensdag 11 mei 2011 13:19 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Niet geheel uit te sluiten is overigens dat dat ook de reden is waarom de betreffende site niet in Nederland is gehost.
Volgens mij ook. Maar die regels zijn volgens mij pas sinds een jaar of 2 wat minder ruim, maar ook hier ben ik niet 100% zeker van.quote:Volgens mij is het overigens wel zo dat je, wanneer je producten levert aan een bepaald land, je tot op zekere hoogte ook aan de wettelijke verplichtingen van dat land moet voldoen.
Je zouquote:Hoe ver dat gaat weet ik niet. Zitten hier (stomme vraag) internetjuristen?
Ja preciesquote:Op woensdag 11 mei 2011 13:19 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Nee in de paper verwijzen de auteurs naar eerdere "ongelukken' die voorkomen hadden kunnen worden:
[..]
In het artikel van de guardian staat:
[..]
En zoals fruityloop uit heeft gereken met de getallen van wiki, klopt dat tweede dus niet, waardoor ik het originele artikel ben ga zoeken. Daaruit blijkt dat de guardian het inderdaad verkeerd op heeft geschreven. Het gaat om 100.000 hartaanvallen, niet 100.000 doden.
Verder zijn ze bij geen enkele branche vereniging aan gesloten, en accepteren ze alleen paypal en directe overschrijving naar een bank/girorekening. Een KvK nummer doen ze ook niet aan, ze hebben gekozen voor particuliere verkoop.quote:Op woensdag 11 mei 2011 13:19 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Niet geheel uit te sluiten is overigens dat dat ook de reden is waarom de betreffende site niet in Nederland is gehost.
Volgens mij is het overigens wel zo dat je, wanneer je producten levert aan een bepaald land, je tot op zekere hoogte ook aan de wettelijke verplichtingen van dat land moet voldoen. Hoe ver dat gaat weet ik niet. Zitten hier (stomme vraag) internetjuristen?
Ik weet er niet veel vanaf maar van wat ik zo op wiki lees welquote:Op woensdag 11 mei 2011 13:38 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Ja preciesHet verschil tussen een hartaanval en een hartaanval met dodelijke afloop. Tis alweer even geleden dat ik die papers door heb genomen, maar was het niet zo dat er geen toename in aantal doden was in de Vioxx groep, ten opzichte van de controle groep?
quote:Months after the preliminary version of VIGOR was published in the New England Journal of Medicine, the journal editors learned that certain data reported to the FDA were not included in the NEJM article. Several years later, when they were shown a Merck memo during the depositions for the first federal Vioxx trial, they realized that these data had been available to the authors months before publication. The editors wrote an editorial accusing the authors of deliberately withholding the data.[16] They released the editorial to the media on December 8, 2005, before giving the authors a chance to respond. NEJM editor Gregory Curfman explained that the quick release was due to the imminent presentation of his deposition testimony, which he feared would be misinterpreted in the media. He had earlier denied any relationship between the timing of the editorial and the trial. Although his testimony was not actually used in the December trial, Curfman had testified well before the publication of the editorial.[17]
The editors charged that "more than four months before the article was published, at least two of its authors were aware of critical data on an array of adverse cardiovascular events that were not included in the VIGOR article." These additional data included three additional heart attacks, and raised the relative risk of Vioxx from 4.25-fold to 5-fold. All the additional heart attacks occurred in the group at low risk of heart attack (the "aspirin not indicated" group) and the editors noted that the omission "resulted in the misleading conclusion that there was a difference in the risk of myocardial infarction between the aspirin indicated and aspirin not indicated groups." The relative risk for myocardial infarctions among the aspirin not indicated patients increased from 2.25 to 3 (although it remained statitistically insignificant). The editors also noted a statistically significant (2-fold) increase in risk for serious thromboembolic events for this group, an outcome that Merck had not reported in the NEJM, though it had disclosed that information publicly in March 2000, eight months before publication.[18]
The authors of the study, including the non-Merck authors, responded by claiming that the three additional heart attacks had occurred after the prespecified cutoff date for data collection and thus were appropriately not included. (Utilizing the prespecified cutoff date also meant that an additional stroke in the naproxen population was not reported.) Furthermore, they said that the additional data did not qualitatively change any of the conclusions of the study, and the results of the full analyses were disclosed to the FDA and reflected on the Vioxx warning label. They further noted that all of the data in the "omitted" table were printed in the text of the article. The authors stood by the original article.[19]
Maakt me niks uit of je er iets mee verdient of niet, de clue is dat je hier in een thread loopt te klagen over de medicijn-industrie die mensen allerlei dingen voor zou liegen terwijl je zelf op je website dingen verkoopt door middel van stukjes vol leugens.quote:Op woensdag 11 mei 2011 16:40 schreef Dhalsim het volgende:
Even wat mijn site betreft....ik verdien daar werkelijk 0,niks mee...geloof het of niet, maar ik ben daarmee begonnen om idealistische redenen...als het mijn bedoeling was geweest om flink te cashen had ik het niet zo opgezet. Het is een hobby van mij en de voornaamste reden waarom ik er nog tijd en energie in steek is vanwege de positieve feedback die ik van mensen krijg (mensen die dus baat hebben bij bepaalde supplementen).
Ter aanvulling: ja, mijn verkoopprijs ligt boven mijn inkoopprijs maar er zitten ook de nodige kosten in de invoerrechten, hosting etc. Ideal betaling is niet (meer) toegestaan tenzij je bij de KVK ingeschreven staat.
Yes, dat heet met een duur woord belangenverstrengeling. Iets waar Ab Osterhaus regelmatig voor is aangevallen, ivm met de griepvaccins.quote:Op woensdag 11 mei 2011 16:49 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Maakt me niks uit of je er iets mee verdient of niet, de clue is dat je hier in een thread loopt te klagen over de medicijn-industrie die mensen allerlei dingen voor zou liegen terwijl je zelf op je website dingen verkoopt door middel van stukjes vol leugens.
maar ja nu is het hek al van de dam, de perceptie is geimplanteerd en succesvol geexecuteerd... probeer daar maar eens tegen te vechten...quote:Op woensdag 11 mei 2011 13:38 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Ja preciesHet verschil tussen een hartaanval en een hartaanval met dodelijke afloop. Tis alweer even geleden dat ik die papers door heb genomen, maar was het niet zo dat er geen toename in aantal doden was in de Vioxx groep, ten opzichte van de controle groep?
quote:Op woensdag 11 mei 2011 17:05 schreef Re het volgende:
[..]
maar ja nu is het hek al van de dam, de perceptie is geimplanteerd en succesvol geexecuteerd... probeer daar maar eens tegen te vechten...
quote:Op woensdag 11 mei 2011 14:20 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Ik weet er niet veel vanaf maar van wat ik zo op wiki lees wel
[..]
Is inschrijving bij de KvK trouwens niet verplicht als je een handel bedrijft (of je er nou wel of geen winst op maakt)?quote:Op woensdag 11 mei 2011 16:40 schreef Dhalsim het volgende:
Ideal betaling is niet (meer) toegestaan tenzij je bij de KVK ingeschreven staat.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |