Ja dat probeer ik al 2 paginas duidelijk te makenquote:Op donderdag 12 mei 2011 14:50 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Misschien een domme opmerking, maar op het moment dat je een omgeving dusdanig controleert dat er geen risico is op vermenging met de vrije natuur, dan ben je toch niet meer in de vrije natuur aan het testen? Met als logische gevolg dat je test waardeloos is als je ALLE gevolgen voor de vrije natuur wil testen?

helemaal mee eens & dom & evil van henquote:Op donderdag 12 mei 2011 14:54 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
vanuit welk standpunt? Vanuit Monsanto is het juist wenselijk. Tegen boerenrechtzaken beginnen die DNA hebben van hun mais terwijl boeren er NIET omgevraagd hebben.
Stuifmeel en wind had men zeker niet aangedacht.
Helemaal niet mee eensquote:Dat er uberhaupt met GM geknoeid wordt en dat het toegelaten wordt. Misdadig gewoon.
En we zijn weer bovenaan deze pagina. Ja de echte natuur verschil van de gesimuleerde natuur. Hoe precies, dat kunnen we niet voorspellen, daarom kun je dus nooit met 100% zekerheid zeggen wat het effect gaat worden.quote:Op donderdag 12 mei 2011 15:02 schreef HyperViper het volgende:
[..]
Misschien wel, maar de natuur die zij dan in bezit hebben verschilt toch niet werkelijk van de "vrije" natuur. Als ze merken dat in hun natuur de gemodificeerde mais en de niet gemodificeerde mais mixen dan werkt dat in de "vrije" natuur toch ook zo? Bijvoorbeeld.
Helaas kende ik 3 mensen die zelfmoord hebben gepleegd in een depressie. Ja die kant gaat het langzaam op, betekent niet dat wat we nu doen slecht is. We weten ook nog niet precies hoe zwaartekracht werkt maar ik ben erg blij dat er toch rekening mee wordt gehouden in het dagelijkse levenquote:Op donderdag 12 mei 2011 15:10 schreef loop het volgende:
[..]
Waarom noem je nu zelf een vooroordeel? Sommige mensen zijn ongelukkig en lijden daardoor, dat betekend niet dat ze meteen voor een trein gaan springen. Dan heeft het geen zin om stofjes in de hersenen te meten, maar in de toekomst zal dit wel zinvol kunnen worden als men bv. herinneringen kan uitlezen en zien welke ideeen in de hersenen worden opgeroepen of geassocieerd wat leid tot een ongelukkig gevoel. Zover is technologie nog niet maar die kant gaat het wel op.

Onbegrijpelijk stuk. Natuurlijk put de wetenschap uit observaties, hoe zou je het anders willen doen?quote:Nu is het zoeken naar een naald in een hooiberg, mensen kunnen niet bij sommige herinneringen omdat die te traumatisch zijn, er is nog te weinig inzicht in de psyche zelf (onkunde) en dat wordt gecompenseerd door medicatie voor te schrijven ipv de oorzaak van de depressie te achterhalen (wat zoals ik stelde, te arbeidsintensief is). Diagnoses zijn vaak gebaseerd op wilskracht/overtuigingskracht, die men put uit wat de wetenschap heeft geobserveerd (maar wat niet waarheid is, alhoewel het wel zo wordt gebracht en waarmee psychiatrie zich een plaats heeft veroverd in de maatschappij).
Er is zeker luiheid, financiële druk en een heleboel andere zaken die er voor zorgen dat de psychiatrie niet optimaal werkt, maar haal dat niet door de war met "helemaal niet werken" en "onwaarheden".quote:Mensen kiezen er weliswaar voor om zich in de psyche te verdiepen of niet, maar in de moderne maatschappij is er weinig tijd en gelegenheid om dat sowieso te doen. Het lijkt er ook op alsof er een soort gemakzucht is bij psychiaters, zo van "Laat die mensen in de VS het maar uitdokteren, ik zie wel welke medicatie ik voor mag schrijven en welke afvinklijstjes ik moet invullen, ik lees de onderzoeken wel en neem het klakkeloos over".

Tja, wat zal ik zeggen. Ik pak dingen nogal snel op.quote:Op donderdag 12 mei 2011 15:16 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Ja dat probeer ik al 2 paginas duidelijk te maken

Goed punt.quote:Op donderdag 12 mei 2011 15:15 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Jawel, want het blijft een afgesloten stuk. Vermenging van de ene mais met de andere kan dan misschien in een afgesloten gebied op de noordoostpolder geen probleem zijn, maar mogelijk dat een bepaald type muis dat in midden-west Mongolië woont wel ongekende superkrachten krijgt van die maïs waardoor hij de biologische balans verstoort.
Zo denk ik er ook over, ik vertrouw er volledig op dat we genoeg kennis hebben om zo'n probleem op te lossen. Alleen vertrouw ik er niet echt op dat Monsanto dat zou doen, het is nou niet echt een barmhartig bedrijf.quote:Die muizen in Mongolië pakken we wel aan met genetisch gemanipuleerde buizerds.

Het is natuurlijk ook een gekscherend voorbeeld. Je hoeft ook niet naar GM te kijken om de gevolgen te zien. Er zijn ook in de vrije natuur genoeg voorbeelden van dier- en plantsoorten die zich hebben uitgebreid naar andere werelddelen (door domheid van de mens o.a.) en daar onherstelbare schade aanrichten.quote:Op donderdag 12 mei 2011 15:27 schreef HyperViper het volgende:
[..]
Goed punt.
[..]
Zo denk ik er ook over, ik vertrouw er volledig op dat we genoeg kennis hebben om zo'n probleem op te lossen. Alleen vertrouw ik er niet echt op dat Monsanto dat zou doen, het is nou niet echt een barmhartig bedrijf.

Volgens mij noem je dit gegeven enkel om de indruk te wekken dat je weet waar je het over hebt, dat je wil shockeren door een ernstig gegeven te noemen. Waarom is het relevant voor de discussie? Moet ik je nu sneu vinden, of expert, wil je sympathie opwekken?quote:Op donderdag 12 mei 2011 15:16 schreef oompaloompa het volgende:
Helaas kende ik 3 mensen die zelfmoord hebben gepleegd in een depressie.
Eigenlijk wel, DSMIV is bezig de wereld te veroveren, over een eeuw zal men therapie op basis van praten onzin vinden en de voorkeur geven aan medicatie. Uiteindelijk zal het idee dat de mens te zwak is om psychische problemen op te lossen door inzicht verdwijnen en zal men enkel nog geloven dat medicatie de enige manier is. Verder onderzoek naar modellen over de psyche en behandelingen op basis van inzicht zal steeds minder worden en onderzoek naar medicatie meer, waardoor iedere generatie geestelijk zwakker wordt en meer afhankelijk zal worden van drugs. Dat krijg je nu eenmaal als men problemen wil oplossen via drugs. Waar wel weer een lichtpuntje aan zit, als de wereld bevolking eenmaal massaal gedrogeerd is zullen er ongetwijfeld minder conflicten voorkomen.quote:Ja die kant gaat het langzaam op, betekent niet dat wat we nu doen slecht is.
Irrelevant, offtopic. Natuurkunde heeft weinig te maken met psychiatrie, waarom haal je die door elkaar? Wil je graag dat mensen die takken van wetenschap met elkaar associeren zodat psychiatrie in een wetenschappelijk daglicht komt te staan? Alsof psychiatrische ideeen zoals de zwaartekracht zijn ofzo?quote:We weten ook nog niet precies hoe zwaartekracht werkt maar ik ben erg blij dat er toch rekening mee wordt gehouden in het dagelijkse leven
Van mijn waarheid weet ik dat het slechts theorieen zijn en dat die aan verandering onderhevig zijn wanneer er nieuwe informatie beschikbaar is, het is nog lang niet compleet en ik weet zelf ook wel dat ik nog zeker 10 jaar bezig ben om alle informatie over het brein te bestuderen en begrijpen.quote:Onbegrijpelijk stuk. Natuurlijk put de wetenschap uit observaties, hoe zou je het anders willen doen?
En hoezo zijn die observaties niet de waarheid, wat dan wel? En waarop baseer jij dan jouw waarheid?
Mij hoor je niet zeggen dat het geheel niet werkt, waarom suggereer je dat ik dat met elkaar verwar?quote:Er is zeker luiheid, financiële druk en een heleboel andere zaken die er voor zorgen dat de psychiatrie niet optimaal werkt, maar haal dat niet door de war met "helemaal niet werken" en "onwaarheden".
Dat eerste geef ik (en een groot deel van de mensen werkzaam in de psychiatrie) je meteen, dat tweede zul je moeten onderbouwen want is tot nu toe niet meer dan een onduidelijk rat geweest.

Je weet duidelijk weer niet waar het over gaat. Heb je de betekenis van het woord verdiepen uberhaupt wel begrepen voor je dat onlangs gebruikte?quote:Op donderdag 12 mei 2011 14:19 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Laat Monsanto dat nu net gedaan hebben. Met bijvoorbeeld mais.
En het gaat ook lekker mis.
[..]
.. om het in de MSM te publiseren.
Nee, dus...quote:Op donderdag 12 mei 2011 15:05 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Nee vast. Nimmer verdiept zeker!?
als je het series meent ben je nog zieker dan ik dacht.
Ik heb geen flauw benul van waar ik de eer van gequote worden aan te danken heb met betrekking tot dit stuk.quote:Op donderdag 12 mei 2011 14:25 schreef loop het volgende:
[..]
DSMIV is ook maar een verzameling interpretaties die als waarheid wordt gezien door velen, waarvan de zenders (psychiatrie, farmaceutische industrie) beter worden maar de patient niet altijd (soms zelfs slechter door bijwerkingen). Ik zie wel kritiek van particulieren maar slechts weinig vanuit de psychiatrie zelf, het is bijna waarheid. Het is geen keiharde waarheid, technologie is nog niet zover om bv. de hoeveelheid stofjes in de hersenen aan te tonen of welke neurale banen er aanwezig zijn die bij een diagnose zou kunnen horen.

Helemaal mee eens. Al ben ik bang dat sommige mensen niet precies weten waar we het over hebben wat betreft evolutie en genetische modificatie. Dat maakt deze onderwerpen vaak zo lastig, want zo vermoeiend.quote:Op donderdag 12 mei 2011 15:13 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Vooruitgang is natuurlijk niet per definitie verbetering. Maar toch. Het is allemaal niet zo erg. We helpen de evolutie een handje, zolang dat met verstand gebeurt is er niets aan de hand. De bierfstukjes worden goedkoper, de aardappeloogst gaat wat minder vaak fout en de bananen groeien voortaan recht. Boeiend.
Briljant!quote:Op donderdag 12 mei 2011 15:15 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Jawel, want het blijft een afgesloten stuk. Vermenging van de ene mais met de andere kan dan misschien in een afgesloten gebied op de noordoostpolder geen probleem zijn, maar mogelijk dat een bepaald type muis dat in midden-west Mongolië woont wel ongekende superkrachten krijgt van die maïs waardoor hij de biologische balans verstoort.
Dat kun je vrijwel onmogelijk allemaal testen. Van mij hoeft dat ook niet. Die muizen in Mongolië pakken we wel aan met genetisch gemanipuleerde buizerds.

quote:Op donderdag 12 mei 2011 15:16 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Ja dat probeer ik al 2 paginas duidelijk te maken
[..]

Ik ook. Al probeer ik het gebruik van het woord dom voor mezelf terug te brengen.quote:helemaal mee eens & dom & evil van hen
[..]

Wijze taal Hoppa, dit en jouw supermuis argument maakt jou mijn user van de dag. Je ontvangt niets.quote:Op donderdag 12 mei 2011 15:32 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Het is natuurlijk ook een gekscherend voorbeeld. Je hoeft ook niet naar GM te kijken om de gevolgen te zien. Er zijn ook in de vrije natuur genoeg voorbeelden van dier- en plantsoorten die zich hebben uitgebreid naar andere werelddelen (door domheid van de mens o.a.) en daar onherstelbare schade aanrichten.
En dan hebben we het nog niet over menselijke kruisingen die bijvoorbeeld de Killerbees hebben veroorzaakt.

Als je er niet over wil nadenken dan heeft discussie weinig zin, reageer dan gewoon niet.quote:Op donderdag 12 mei 2011 15:49 schreef Gray het volgende:Ik heb geen flauw benul van waar ik de eer van gequote worden aan te danken heb met betrekking tot dit stuk.

Ik hoef helemaal niks te bewijzen, en zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten.quote:Op donderdag 12 mei 2011 15:46 schreef loop het volgende:
[..]
Volgens mij noem je dit gegeven enkel om de indruk te wekken dat je weet waar je het over hebt, dat je wil shockeren door een ernstig gegeven te noemen. Waarom is het relevant voor de discussie? Moet ik je nu sneu vinden, of expert, wil je sympathie opwekken?
[..]
En dat claim je op basis ahv? Als iets is er juist een kentering gaande weg van medicatie.quote:Eigenlijk wel, DSMIV is bezig de wereld te veroveren, over een eeuw zal men therapie op basis van praten onzin vinden en de voorkeur geven aan medicatie.
En dat is je verteld door?quote:Uiteindelijk zal het idee dat de mens te zwak is om psychische problemen op te lossen door inzicht verdwijnen en zal men enkel nog geloven dat medicatie de enige manier is.
En dat baseer je op welke cijfers?quote:Verder onderzoek naar modellen over de psyche en behandelingen op basis van inzicht zal steeds minder worden en onderzoek naar medicatie meer
Want dat is een logisch gevolg van?quote:waardoor iedere generatie geestelijk zwakker wordt en meer afhankelijk zal worden van drugs.
Oh, ok. Kun je die logica dan even uitleggen?quote:Dat krijg je nu eenmaal als men problemen wil oplossen via drugs.
Zeker nooit de bijwerkingen van diverse psychofarmaca doorgelezen?quote:Waar wel weer een lichtpuntje aan zit, als de wereld bevolking eenmaal massaal gedrogeerd is zullen er ongetwijfeld minder conflicten voorkomen.
Zelfde logische redenatie, waarom zou men alleen pragmatisch mogen zijn binnen de natuurkunde maar niet de psychiatrie?quote:Irrelevant, offtopic. Natuurkunde heeft weinig te maken met psychiatrie, waarom haal je die door elkaar?
Dat is daar niet voor nodig hoor.quote:Wil je graag dat mensen die takken van wetenschap met elkaar associeren zodat psychiatrie in een wetenschappelijk daglicht komt te staan?
Op het abstracte niveau waarin jij ze benaderd wel. We begrijpen het niet precies maar kunnen er wel mee omgaan.quote:Alsof psychiatrische ideeen zoals de zwaartekracht zijn ofzo?
...quote:Van mijn waarheid weet ik dat het slechts theorieen zijn en dat die aan verandering onderhevig zijn wanneer er nieuwe informatie beschikbaar is, het is nog lang niet compleet en ik weet zelf ook wel dat ik nog zeker 10 jaar bezig ben om alle informatie over het brein te bestuderen en begrijpen.
Uit welke ervaring maak je die claim?quote:De wetenschap maakt observaties, psychiatrie kent er betekenissen aan toe, interpretaties en handelt daarnaar alsof het complete waarheid is waar niet verder over nagedacht hoeft te worden.
Theorieën zijn nooit onweerlegbaar, dat is de crux van de wetenschap. Misschien kun je beter daar beginnen voordat je je theorie van de hersenen de wereld in stuurt.quote:De wetenschap zal echter nog veel meer observaties moeten maken voordat met die kennis onweerlegbare theorieen geformuleerd kunnen worden, wat nu nog niet kan omdat technologie nog niet zover is maar waarvan het doet voorkomen alsof het een complete waarheid is.
Fair enough, waarom is het dan zo problematisch dat die medicijnen voorgeschreven worden?quote:Mij hoor je niet zeggen dat het geheel niet werkt, waarom suggereer je dat ik dat met elkaar verwar?
Dat is dan een stuk functionelere kritiek. Er is genoeg bewijs dat er misstanden zijn m.b.t. de manier waarop in de praktijk psychofarmaca gebruikt en voorgeschreven worden. Echter in de kern is er vrij weinig mis met het psychologisch & psychiatrisch onderzoek. Je hebt helemaal gelijk dat men niet precies weet hoe alles werkt, maar dat is een onmogelijk doel vanwege praktische, ethische en logische bezwaren & problemen.quote:Het is inderdaad een beetje een rant geworden. Ik zie maar weinig initiatieven vanuit de gezondheidszrog om de bevolking te scholen, ik snap dat veel van die bevolking er ook geen behoefte aan heeft totdat er problemen ontstaan en dan liever een pil nemen dan tijd te besteden aan verwerken van bepaalde gebeurtenissen of onderwerpen, die willen ook liever hun tijd besteden aan de leukere dingen in het leven.

Ik wil er graag over nadenken, maar begrijp totaal niet wat je quote van mijn tekst te maken heeft met wat je schreef. Ik heb momenteel een kater, dus het kan goed aan mij liggen, maar ik zie het verband echt niet.quote:Op donderdag 12 mei 2011 16:01 schreef loop het volgende:
[..]
Als je er niet over wil nadenken dan heeft discussie weinig zin, reageer dan gewoon niet.

Leuk idee, maar praktisch er lastig. Hoe wil je bijvoorbeeld zaken als stuifmeel binnen of buiten je gebied houden?quote:Op donderdag 12 mei 2011 14:25 schreef HyperViper het volgende:
[..]
De natuur is onvoorspelbaar ja, daarom gebruik je je eigen natuurgebied om te testen wat er gebeurt. Dan doe ze er maar wat langer over. Nu kan je wel gaan raaskallen over microniveau etc maar daar kunnen ze ook rekening mee houden in hun eigen natuurgebied. Als zij niet in staat zijn om hun eigen product fatsoenlijk te controleren dan brengen ze het maar niet op de markt.

Vlammenwerpers.quote:Op donderdag 12 mei 2011 17:12 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Leuk idee, maar praktisch er lastig. Hoe wil je bijvoorbeeld zaken als stuifmeel binnen of buiten je gebied houden?

Vet plan. Maar misschien is getoaste genetisch gemanipuleerde stuifmeel nog veel gevaarlijker.quote:

Met een beetje pindakaas wordt je er alleen maar een grote en sterke jongen van.quote:Op donderdag 12 mei 2011 17:39 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Vet plan. Maar misschien is getoaste genetisch gemanipuleerde stuifmeel nog veel gevaarlijker.

Pindakaas is voor sukkels.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 20:08 schreef Gray het volgende:
[..]
Met een beetje pindakaas wordt je er alleen maar een grote en sterke jongen van.

Jonguh, pasuh is al kei lang geweest. Tsjuus, ik ga weer aan het bier...!quote:

Hehe... zelf halen dan he.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 20:55 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Jonguh, pasuh is al kei lang geweest. Tsjuus, ik ga weer aan het bier...!

Zelfmedicatie is ook een vorm van medicatie.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 20:55 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Jonguh, pasuh is al kei lang geweest. Tsjuus, ik ga weer aan het bier...!

Nou, daar gaat dan de enige PVV-er die wel een enigszins betrouwbare en politiek competente indruk wist te maken.... Down the drain.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 10:27 schreef oompaloompa het volgende:
dan mag dit er misschien ook wel bij:
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)-dubieuze-drugszorg/

True.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 21:45 schreef Gray het volgende:
[..]
Zelfmedicatie is ook een vorm van medicatie.

Jammer, jouw mening is net zoveel waard als die van ieder ander.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 12:59 schreef loop het volgende:
Alhoewel ik het een interessante discussie vond laat ik het er maar verder bij. BigPharma/psychiatrie is onstuitbaar, ga je er tegen in wordt je voor gek verklaard of ben je enkel zoals een schreeuwende in de woestijn.

In het geval van bigpharma-figuren niet hoor.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 13:14 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Jammer, jouw mening is net zoveel waard als die van ieder ander.

Jawel hoor Lambiekjequote:Op zaterdag 14 mei 2011 13:46 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
In het geval van bigpharma-figuren niet hoor.

Ik wel, en ik geef Lavenderr gelijk.quote:Op maandag 16 mei 2011 19:03 schreef GoudIsEcht het volgende:
[..]
Heb jij een achtergrond in de farmaceutische (medische) wereld?

Nou ben je niet meer objectiefquote:

Ik heb geen belangen in de farmaceutische sector; daar wil ik ook niet in werken wegens gebrek aan interesse.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 12:16 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Nou ben je niet meer objectief
In BNW werkt ervaring namelijk averechts, betekent dat je er op uit bent het volk verkeerd voor te lichten omdat je een van de gemene big pharma mensen bent.

Enigszinsquote:Op maandag 16 mei 2011 19:03 schreef GoudIsEcht het volgende:
[..]
Heb jij een achtergrond in de farmaceutische (medische) wereld?

Haha, wat een slecht artikel.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 14:45 schreef oompaloompa het volgende:
bronnen lezen:
The preliminary findings showed approximately 1300 cases of vaccine injury resulted in childhood brain injury, 83 of which had autism.
je bron zijn bron heeft geen bron en zuigt de data duidelijk uit z'n duim aangezien het artikel grove fouten bevat zoals de 83 v.d. 1300 = 83% en cause =/= correlation.

hey een BFW-erquote:Op dinsdag 17 mei 2011 12:32 schreef Gray het volgende:
[..]
Ik heb geen belangen in de farmaceutische sector; daar wil ik ook niet in werken wegens gebrek aan interesse.
Als men het waarheidsgehalte van mijn uitspraken devalueert aan de hand van mijn opleiding, zijn ze drogredenen aan 't aandragen. Daar winnen ze dus niets mee.
Overigens was het al bekend hier op Fok! dat ik als bio-farmaceutisch wetenschapper ben opgeleid; het is een van de redenen dat ik op het zwarte lijstje van Bankfurt sta.
 leuke studie was dat
 leuke studie was dat

Wil bigpharma het wel op lossen ?!! I don't think so! En de crux zit hem in geld, patenten en macht. Men wil ons NIET gezond hebben.quote:Canadian researchers find a simple cure for cancer, but major pharmaceutical companies are not interested.
Researchers at the University of Alberta, in Edmonton, Canada have cured cancer last week, yet there is a little ripple in the news or in TV. It is a simple technique using very basic drug. The method employs dichloroacetate, which is currently used to treat metabolic disorders. So, there is no concern of side effects or about their long term effects.
This drug doesn’t require a patent, so anyone can employ it widely and cheaply compared to the costly cancer drugs produced by major pharmaceutical companies.
bron

waarom moet bifpharma alles oplossen (grappige woordkeuze trouwens aangezien DCA een oplosmiddel is), Deze onderzoeker heeft gewoon funding support van de Canadese overheid, je kent ze wel, het equivalent van het RIVMquote:Op woensdag 18 mei 2011 08:18 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Wil bigpharma het wel op lossen ?!! I don't think so! En de crux zit hem in geld, patenten en macht. Men wil ons NIET gezond hebben.

geinig, ik was in 1997 klaar ongeveer toen het nog een eigen propedeuse hadquote:

Je zou de artikelen in de wiki er eens bij moeten pakken. Daar wordt je niet blij van. Kinderen die wel zenuwvergiftiging lregen van het spul, maar geen tekenen van genezing.quote:Op woensdag 18 mei 2011 08:18 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Wil bigpharma het wel op lossen ?!! I don't think so! En de crux zit hem in geld, patenten en macht. Men wil ons NIET gezond hebben.

Heb je dit niet ook in een andere thread gepost al, of heb ik een enorm deja vu?quote:

quote:maandag 16 mei 2011 19:56 schreef oompaloompa het volgende:[/b]
[..]
Er is een stofje gevonden dat in muizen een positief effect had waar op dit moment testen met mensen mee worden gedaan. Sommige testen hebben geen effect laten zien, anderen wel een effect en sommig onderzoek zelfs een verslechtering. Het duurt dus nog wel even voordat daar echt duidelijkheid over bestaat.
Daarnaast misschien beter in de pharma-thread?
Weet niet of Lavenderr / Bastard misschien de laatste 2 posts kan verplaatsen?

Vooral die macht zit me niet lekker, het idee dat psychiatrie de autoriteit verkrijgt over de menselijke psyche en het uit lijkt te willen wissen. Dan krijg je van die uitspraken van Stephen Hawking, die de wetenschap representeert en daarom het meest waar is (voor een meerderheid). Vele beinvloedbare jongeren krijgen dan het idee dat zij niet meer dan een (willoze) computer zijn die geprogrammeerd wordt door zijn omgeving zonder zelf invloed uit te kunnen oefenen, waarna computers elkaar gaan programmeren zonder in te zien of een programmering goed of fout is, ipv een gebruiker met een eigen wil die zelf keuzes kan maken.quote:Op woensdag 18 mei 2011 08:18 schreef Lambiekje het volgende:
[..]

nou ja, zoveel vernieuwends is er eigenlijk niet op gebied van medicatie en psychiatrie, maar verder begrijp ik je redenering niet dat je levensbedreigende ziektes niet met medicatie wil oplossen...quote:Op woensdag 18 mei 2011 14:05 schreef loop het volgende:
[..]
Vooral die macht zit me niet lekker, het idee dat psychiatrie de autoriteit verkrijgt over de menselijke psyche en het uit lijkt te willen wissen. Dan krijg je van die uitspraken van Stephen Hawking, die de wetenschap representeert en daarom het meest waar is (voor een meerderheid). Vele beinvloedbare jongeren krijgen dan het idee dat zij niet meer dan een (willoze) computer zijn die geprogrammeerd wordt door zijn omgeving zonder zelf invloed uit te kunnen oefenen, waarna computers elkaar gaan programmeren zonder in te zien of een programmering goed of fout is, ipv een gebruiker met een eigen wil die zelf keuzes kan maken.
Het idee dat mijn achterkleinkinderen over iets minder dan een eeuw voor psychische problemen (welke nu redelijk onschuldig zijn maar tegen die tijd levensbedreigend) gedwongen medicatie krijgen zit me niet lekker, dan verzin ik toch liever zelf een nieuw geloof en zorg ik ervoor dat mijn kinderen dat aan elkaar doorvertellen opdat ze nooit met psychiatrie te maken krijgen, hoe ze zich als robots dienen te gedragen ipv gebruiker opdat ze nooit uitgesloten worden van de maatschappij.
Ergens best grappig, mensen waarschuwden al langer voor de gevaren van AI maar uiteindelijk blijken we het zelf te zijn.

Als je je ongelukkig gaat voelen omdat je je laat inprenten dat je een willoze computer bent, heb je grotere problemen dan je denkt.quote:Op woensdag 18 mei 2011 14:05 schreef loop het volgende:
[..]
Vooral die macht zit me niet lekker, het idee dat psychiatrie de autoriteit verkrijgt over de menselijke psyche en het uit lijkt te willen wissen. Dan krijg je van die uitspraken van Stephen Hawking, die de wetenschap representeert en daarom het meest waar is (voor een meerderheid). Vele beinvloedbare jongeren krijgen dan het idee dat zij niet meer dan een (willoze) computer zijn die geprogrammeerd wordt door zijn omgeving zonder zelf invloed uit te kunnen oefenen, waarna computers elkaar gaan programmeren zonder in te zien of een programmering goed of fout is, ipv een gebruiker met een eigen wil die zelf keuzes kan maken.
Het idee dat mijn achterkleinkinderen over iets minder dan een eeuw voor psychische problemen (welke nu redelijk onschuldig zijn maar tegen die tijd levensbedreigend) gedwongen medicatie krijgen zit me niet lekker, dan verzin ik toch liever zelf een nieuw geloof en zorg ik ervoor dat mijn kinderen dat aan elkaar doorvertellen opdat ze nooit met psychiatrie te maken krijgen, hoe ze zich als robots dienen te gedragen ipv gebruiker opdat ze nooit uitgesloten worden van de maatschappij.
Ergens best grappig, mensen waarschuwden al langer voor de gevaren van AI maar uiteindelijk blijken we het zelf te zijn.

Is dat omdat men gelooft dat het meeste al ontdekt is of omdat men geen inspiratie/lef heeft om andere modellen te bedenken? Of is dat omdat jij gelooft dat medische wetenschap al grotendeels 'af' is en je daarom andere verklaringen buiten beschouwing laat? Of iets geheel anders natuurlijk.quote:Op woensdag 18 mei 2011 14:15 schreef Re het volgende:
nou ja, zoveel vernieuwends is er eigenlijk niet op gebied van medicatie en psychiatrie,
Ik geloof dat men in de toekomst zelfs liefdesverdriet zal opnemen in DSM(7?) en medicatie daarvoor zal geven. In plaats van praten en uitleggen hoe om te gaan met liefdesverdriet en zo een sterker persoon te worden. Die mensen krijgen dan ook weer kinderen die niet weten hoe ze met liefdesverdriet om kunnen gaan, krijgen te horen van mensen met autoriteit (wetenschap) dat het een levensbedreigende ziekte is (met voorbeelden van mensen die zelfmoord pleegden vanwege liefdesverdriet, of crime passionels) en worden zo zelf suicidaal, tenzij ze de medicatie gebruiken.quote:maar verder begrijp ik je redenering niet dat je levensbedreigende ziektes niet met medicatie wil oplossen...

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |