Is dit Floor zelf?quote:Op zaterdag 26 maart 2011 20:28 schreef DitIsFloor het volgende:
Ik was in een rare bui, dus ging ik foto's maken met een konijnkaars. Een kaars ja.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Yep, that's me ^^quote:Op zondag 27 maart 2011 17:56 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Is dit Floor zelf?
Ben benieuwd naar de kleurenversie...
Mooi!quote:Op donderdag 7 april 2011 21:57 schreef xjoyce het volgende:
haha leuk konijntje;p verder vind ik ze wel grappig/leuk!! Maar niet echt heel fotografisch zegmaar.
Lente!!
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 7 april 2011 21:57 schreef xjoyce het volgende:
haha leuk konijntje;p verder vind ik ze wel grappig/leuk!! Maar niet echt heel fotografisch zegmaar.
Lente!!
[ afbeelding ]
Het resultaat mag er dan ook wezen ja.quote:Op donderdag 21 april 2011 23:12 schreef xjoyce het volgende:
[ afbeelding ]
Ik heb een halfuur in het ijskoude water moeten staan voor deze foto, mijn benen doen op het moment echt heel erg pijn. Maar ik heb het er voor over gehad!!
Grappig dat je dat zegt, het was voor mij voor het eerst dat ik hier een foto plaatste.quote:Zijn de mensen hier trouwens proffesioneel bezig met potret fotografie?
Ik wil het graag weer oppakken, maar had al gemerkt dat ik ver achterloop op alle ontwikkelingen ondertussen.
Ik vind dit heel mooi.quote:Op donderdag 21 april 2011 23:12 schreef xjoyce het volgende:
@ Texas2step, ik vind het een mooie foto, wel vind ik het jammer dat haar gezicht wat over belicht is.
@photonouk, ik vind dat je een leuke scherpte diepte hebt gekozen, dat maakt deze foto apart.
@ spacekitten, ik moet eerlijk zeggen dat ik hem niet zo speciaal vind, de belichting is heel simpel en de uitdrukking op het gezicht van het model doet niet zo veel met me.
[ afbeelding ]
Ik heb een halfuur in het ijskoude water moeten staan voor deze foto, mijn benen doen op het moment echt heel erg pijn. Maar ik heb het er voor over gehad!!
Tja, moeilijk te omschrijven. Beetje flets en plat, denk ik?quote:Op zaterdag 23 april 2011 10:12 schreef xjoyce het volgende:
Nee vind je Alex? Waarom niet? Ben benieuwd was zelf namelijk wel tevreden!
Aparte foto! Leuk verzonnen en leuke bewerking.
<3 bokehquote:Op zaterdag 23 april 2011 20:58 schreef Daantke het volgende:
Fijne foto's, maar ik vind de kleuren niet zo tof! Die waterfoto's vind ik iets té flets, en bij die laatste komt die rood/groene aura nogal onrealistisch over. Maar wel tof, beide![]()
Voor mij de eerste keer dat ik in dit topic post volgens mij, maar ik ben wel benieuwd naar jullie mening over dit zelfportretje dat ik net geschoten heb![]()
1
[ afbeelding ]
Waarschijnlijk geeft je camera door dat je foto gedraaid is en doet ie het in verkenner wel goed, maar zodra je m upload, corrigeert ie dat niet meer.quote:Op zaterdag 30 april 2011 22:53 schreef spiertz het volgende:
[ afbeelding ]
neefje van me vandaag mee geweest vissen.
[ afbeelding ]
vorige week keek die me aan tijdens het vissen
Je foto's zijn best aardig,.. maar de beeldbewerking is echt veel te ver doorgeslagen.quote:Op maandag 2 mei 2011 22:38 schreef xjoyce het volgende:
Wauuww Dya![]()
De 1ste is superr
Van vandaag:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
een camera is geen garantie voor toffe foto's he?quote:Op dinsdag 3 mei 2011 22:58 schreef Mubassie het volgende:
@xjoyce
Welke camera gebruik je?
Ik vind ze prachtig
Joh! :pquote:Op dinsdag 3 mei 2011 23:10 schreef Mirjam het volgende:
[..]
een camera is geen garantie voor toffe foto's he?
de fotograaf zelf en de kennis die hij/zij met zich meedraagt, dát is de garantie voor een mooie foto, dan kun je zelfs uit een kuttige compactcamera nog een mooie plaat knijpen
just sayin'quote:
Oeh!! Me like! Zou wellicht de oneffenheden in haar huid nog ietsje terugbrengen, dan wordt haar huid rustiger. Ook weet ik niet zo heel goed wat ik van het haar op haar arm vindquote:Op woensdag 4 mei 2011 13:32 schreef Photonouk het volgende:
[ afbeelding ]
Foto van Rachael in mijn antieke Victoriaanse trouwjurk
Ja, die grens met plastificeren in PS is voor de velen ook een raadsel (zie Honkemoller reclamesquote:Op woensdag 4 mei 2011 15:28 schreef Photonouk het volgende:
Mja, ik hou juist wel een beetje van dat 'rauwe' in plaats van het plat shoppen in deze foto zeg maar *grinnik*. En ja, die jurk is gewoon een plaatje!
Die van jou is ook erg lekker, kijkt heerlijk weg!
Oef, daar krijg ik gewoon jeuk van, maar ik ben niet de enige dus... *grinnik*quote:Op woensdag 4 mei 2011 15:36 schreef freud het volgende:
[..]
Ja, die grens met plastificeren in PS is voor de velen ook een raadsel (zie Honkemoller reclames)
Dat gevoel herken ik helemaal. Alleen bij mij was het 2 jaartjes.quote:Op woensdag 4 mei 2011 20:24 schreef Mirjam het volgende:
voor mij weer de eerste keer in een jaar of 5 dat ik een shoot met een model doe
[ link | afbeelding ]
daar zeg je wat.. in 90% van hun foto's zijn de bh's er simpel weg op geshopped en heeft dergelijk model niet eens een bh van hun maaksel aan gehad in de shoot.. soms betwijfel ik zelfs of de fotos voor hun gemaakt zijn.quote:Op woensdag 4 mei 2011 15:36 schreef freud het volgende:
[..]
Ja, die grens met plastificeren in PS is voor de velen ook een raadsel (zie Honkemoller reclames)
Deze vind ik echt heel vet. Het licht valt zo mooi, geeft een bizar duistere sfeer.quote:
Jeuj voor Anne! Beetje aparte pose qua armen, maar blijf een zwak hebben voor haarquote:Op woensdag 4 mei 2011 20:24 schreef Mirjam het volgende:
voor mij weer de eerste keer in een jaar of 5 dat ik een shoot met een model doe
[ link | afbeelding ]
oeh, mrquote:Op woensdag 4 mei 2011 20:48 schreef LolaLovesYou het volgende:
zelf portretje die ik nu ook als avitje heb.
[ afbeelding ]
[..]
Ik zou gevraagd hebben om de kin heel iets omhoog te doen, nu krijg je qua ogen een heel klein beetje het 'halve maan effect', waar het een stuk mooier is als je iets meer van het oog zelf ziet. Verder vraag ik mijn modellen meestal om de ogen wat groter te maken. Voelt onnatuurlijk en op een foto ziet het er zo logisch uit. Heel stomquote:Op woensdag 4 mei 2011 20:24 schreef Mirjam het volgende:
[ link | afbeelding ]
quote:Op woensdag 4 mei 2011 23:50 schreef freud het volgende:
Jeuj voor Anne! Beetje aparte pose qua armen, maar blijf een zwak hebben voor haar
Pwetteh!quote:Op woensdag 4 mei 2011 13:32 schreef Photonouk het volgende:
[ ... ]
Foto van Rachael in mijn antieke Victoriaanse trouwjurk
Ik ben een dof en Bokeh addict x'Dquote:Op woensdag 4 mei 2011 23:50 schreef freud het volgende:
[..]
oeh, mr
Me like de dof! Lekker koppie ook
Jij hebt een van boven af fotografeer periode op het moment? :'Dquote:Op donderdag 5 mei 2011 10:26 schreef Photonouk het volgende:
Mijn schoonzusje kwam langs voor een paar plaatjes...
[ afbeelding ]
Dit portretje geschoten...
De fuk? De L 1.2 geen garantie? Je hebt onder Europese wetgeving zeker recht op 3 jaar garantie, wat de winkel ook beweert.quote:Op donderdag 5 mei 2011 11:32 schreef LolaLovesYou het volgende:
[..]
Ik ben een dof en Bokeh addict x'D
D: me 1.2 is alleen naar de knoppen en canon beweert dat er geen garantie op zit -snik-
[..]
Natuurlijk licht FTW!quote:Jij hebt een van boven af fotografeer periode op het moment? :'D
Sorry ik zag een patroon :B
Zit atm even plannen te maken voor komende portret shoots.
Ik ga dit weekend een Rommelmarkt ontdoen van sieraden.. maar nu is de vraag ..beauty dish of gewoon lekker natuurlijk laat middag zon...
quote:Op donderdag 5 mei 2011 11:32 schreef LolaLovesYou het volgende:
D: me 1.2 is alleen naar de knoppen en canon beweert dat er geen garantie op zit -snik-
50mm,quote:Op donderdag 5 mei 2011 17:29 schreef Omniej het volgende:
[..]Raar verhaal inderdaad. Gaat het om de 50 of 85? En hoe erg naar de knoppen is hij? (dus wat is ermee gebeurd)
Jerp is hem ook geworden..quote:
Dank je wel! Heb wel degelijk wat met de kleuren gedaan hoor, maar wat je al zegt dat is een kwestie van smaak.quote:Op zondag 8 mei 2011 12:43 schreef Alerion het volgende:
Ik vind hem ook tof Wiebeldak! Zelf had ik wat met de kleurtjes gespeeld, maar dat is natuurlijk geheel persoonlijk en ook geen kritiek op je foto.
Zelfportretje van gisteren:
[ link | afbeelding ]
Glasses by metzfotografie.nl, on Flickr
En van een shoot afgelopen donderdag:
[ link | afbeelding ]
Silke by metzfotografie.nl, on Flickr
Fotos zijn verplaatst of verwijderd krijg ik te zien.quote:Op maandag 9 mei 2011 00:13 schreef LolaLovesYou het volgende:
Nieuw model gescout.
Is wel altijd een vraag of ze goed zijn voor de camera want ik heb een voorkeur aan vreemde modellen ipv knappe meisjes.
Ze is het zusje van een vriend van me, net 14 geloof ik, oneindige benen en al 1.80.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Toch Jammer dat die 2 gezicht features die zij en haar broer verschillen hem compleet tegen zitten. Hij is 2.10 *w*
1.80 met 12 jaar! Wowquote:Op maandag 9 mei 2011 17:50 schreef LolaLovesYou het volgende:
Ja klopt,
maar duurden even voor ie het snapte.
ben er net achter gekomen dat de jonge dame pas net 12 is...
[en 1.80....o______________o] Ik denk dat ik haar ga leren lopen, die lange benen heeft ze namelijk nog niet onder controle, en met haar langs elite ga :/
* enige edit zijn meer blauw in schaduwen aangebracht~
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
http://s1195.photobucket.com/albums/aa384/lolalovesyou3/shooots/
Nice!!quote:Op maandag 9 mei 2011 17:50 schreef LolaLovesYou het volgende:
Ja klopt,
[en 1.80....o______________o] Ik denk dat ik haar ga leren lopen, die lange benen heeft ze namelijk nog niet onder controle, en met haar langs elite ga :/
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wow, dat is echt heel erg lang en al helemaal als je nog maar 12 jaar bent!quote:Op maandag 9 mei 2011 17:50 schreef LolaLovesYou het volgende:
Ja klopt,
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Laag staande zon, uv en zonne filters en kappen van je lens halen en zo gaan zitten dat je zelf achter de camera amper kan zien wat je doet omdat de zon je verblind. Een zeer grote lens [64 cm doorsnee bv] werkt ook heel goed.quote:Op maandag 9 mei 2011 17:57 schreef Wiebeldak het volgende:
[..]
1.80 met 12 jaar! WowZij moet wel geboren zijn om model te worden.
Vind de eerste foto het mooist. Kleuren en de lichte waas eroverheen spreken mij bij alle foto's erg aan. Ik zie dat wel vaker maar ik zelf krijg dat niet voor elkaar.
Ziet er mooi zacht voor de ogen uit 8Dquote:Op zondag 8 mei 2011 12:43 schreef Alerion het volgende:
Ik vind hem ook tof Wiebeldak! Zelf had ik wat met de kleurtjes gespeeld, maar dat is natuurlijk geheel persoonlijk en ook geen kritiek op je foto.
Zelfportretje van gisteren:
[ link | afbeelding ]
Glasses by metzfotografie.nl, on Flickr
En van een shoot afgelopen donderdag:
[ link | afbeelding ]
Silke by metzfotografie.nl, on Flickr
Bedankt voor de informatie! Vraag mij dan alleen meteen af waarom ik bijna geen flares in beeld zie. Die vermijd je dan weer door een bepaalde hoek te kiezen neem ik aan?quote:Op maandag 9 mei 2011 18:18 schreef LolaLovesYou het volgende:
Ja en het ergste is nog dat ze net een maand 12 is.. dus eigenlijk gewoon 11.
[..]
Laag staande zon, uv en zonne filters en kappen van je lens halen en zo gaan zitten dat je zelf achter de camera amper kan zien wat je doet omdat de zon je verblind. Een zeer grote lens [64 cm doorsnee bv] werkt ook heel goed.
Is wel heel rot soms, door de zon kon ik bv dit gras sprietje voor haar neus niet zien :/
[ afbeelding ]
[..]
Ziet er mooi zacht voor de ogen uit 8D
gewoon toeval/geluk met de lens flare.quote:Op maandag 9 mei 2011 18:27 schreef Wiebeldak het volgende:
[..]
Bedankt voor de informatie! Vraag mij dan alleen meteen af waarom ik bijna geen flares in beeld zie. Die vermijd je dan weer door een bepaalde hoek te kiezen neem ik aan?
En idd die gras spriet is wel jammer ja. Lijkt net of ze een enorm neus gat heeft zo
Net 12?!quote:Op maandag 9 mei 2011 17:50 schreef LolaLovesYou het volgende:
Ja klopt,
Dank je!quote:Op maandag 9 mei 2011 17:43 schreef Wiebeldak het volgende:
[..]
Dank je wel! Heb wel degelijk wat met de kleuren gedaan hoor, maar wat je al zegt dat is een kwestie van smaak.
Vind je zelf portret mooi. Vooral die blik in je ogen. Alsof je door me heen kijkt.
LOL, ken het precies zo! Blind foto's schieten is 'tquote:Op maandag 9 mei 2011 18:18 schreef LolaLovesYou het volgende:
[..]
Laag staande zon, uv en zonne filters en kappen van je lens halen en zo gaan zitten dat je zelf achter de camera amper kan zien wat je doet omdat de zon je verblind. Een zeer grote lens [64 cm doorsnee bv] werkt ook heel goed.
Is wel heel rot soms, door de zon kon ik bv dit gras sprietje voor haar neus niet zien :/
Supermooie foto! Ik blijf bij dit soort tegenlichtopnames de belichting enorm moeilijk vinden. Zo maakte ik afgelopen week twee portretjes van mijn kinderen voor moederdag. Ondanks het gebruikte invulflitsje blijf ik de ogen erg donker vinden. Met dodge/burn krijg ik dat niet veel beter. Wat doe ik fout?quote:Op maandag 9 mei 2011 18:18 schreef LolaLovesYou het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[..]
Ziet er mooi zacht voor de ogen uit 8D
quote:Op dinsdag 10 mei 2011 01:38 schreef LolaLovesYou het volgende:
[..]
gewoon toeval/geluk met de lens flare.
Haar broer zat vandaag de foto's even te bekijken op het werk,
komt zijn baas hem even vertellen dat dat wel een lekker mokkel was... :'D
Moest hij zijn baas lief gaan vertellen dat het zijn 12 jarige zusje is.
Oeh. Dat is idd wel spannend lijkt mij. Zal vast wel goed komen. Ben benieuwd naar het resultaat of wordt dat hier niet gepost?quote:Op dinsdag 10 mei 2011 11:07 schreef Alerion het volgende:
[..]
Dank je!Hopen dat ik dat vrijdag ook kan, dan moet ik voor het eerst model staan voor een andere fotografe.
Spannend!
Waarom niet? Lijkt me dat er voor portretfotografie niet perse een apart fotografen en modellentopic hoeft te zijn.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 00:07 schreef xjoyce het volgende:
Ahw de laatste vind ik erg mooi en sprekend.Ik heb de laatste tijd niet zoveel nieuwe foto's meer. Wel zelf model gestaan maar vind dit niet echt een goed topic om dat te plaatsen?;p
Waaauwwwwwquote:Op maandag 2 mei 2011 22:38 schreef xjoyce het volgende:
Wauuww Dya![]()
De 1ste is superr
Van vandaag:
[ afbeelding ]
Gave foto. De compositie spreekt mij erg aan zo tegen de rand van de foto aan. Goede blik ook van haar.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 16:34 schreef xjoyce het volgende:
@Schanulluke. De ogen zijn idd wat donker. Ik licht de ogen vaak in photoshop wat op. De pupillen.
Verder vind ik ze goed gelukt. Gewoon leuke portretten.
Dit is al een wat oudere:
Model: Daisy
Visagie: Nicole
[ afbeelding ]
Mooie blik in zijn ogen. Typisch Afrikaans vind ik. Mooi portret.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 18:40 schreef Individual het volgende:
De foto's van Lola lijken zo uit een mag zoals Rails te komen. Mooi.![]()
Die laaste foto van Danny vind ik beste uit de reeks.
[ afbeelding ]
In West-Afrika. Ik heb best een tijd met deze man gepraat. Ik vertelde hem over z'n boek te denken toen ik de foto maakte. (was bedoeld als auteur-foto voor z'n boek)
Nog een West-Afrikaansequote:Op donderdag 19 mei 2011 18:55 schreef Wiebeldak het volgende:
Mooie blik in zijn ogen. Typisch Afrikaans vind ik. Mooi portret.
[ afbeelding ]
Tijdens het werken gemaakt vanmiddag, vandaar een niet al te bijzondere weerspiegeling in zijn bril.
Hey, Chantal! Die heb ik ook eens voor de lens gehad.quote:Op woensdag 18 mei 2011 23:43 schreef Anthracite het volgende:
#1 Mooi licht, striplight rechts? Shirt is wat overbelicht
#2 Niet mijn smaak qua compositie, ik had links en boven wat afgesneden. Model had m.i. ook beter in de lens kunnen kijken.
#3 Absoluut kunstwerk. Geweldig!
Aangezien ik eigenlijk nieuw ben hier (na afwezigheid; mod die account opgeheven had) begin ik met twee plaatjes:
Chantal #1
[ afbeelding ]
Chantal #2
[ afbeelding ]
Mooie uitsnede.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 17:15 schreef xjoyce het volgende:
Zelfportret: [ afbeelding ]
Hij is niet helemaal scherp helaas
ik zie allemaal gekke gelige vlekken in haar gezicht.quote:Op zondag 22 mei 2011 15:22 schreef Anthracite het volgende:
xjoyce, ik snap dat het gebruik van flares opzettelijk is, maar om heel je frame ermee te vullen vind ik niet aantrekkelijk. Wel leuke composities en uitdrukkingen, trouwens.
Mijn vriendin Bianca:
[ afbeelding ]
Dank je! Wat er al gezegd is, lichtinval is nice. Zelfportretjes schieten lijkt mij inderdaad lastig. Je moet achteraf maar zien of je niet 2 mm naar links of naar rechts had gemoetenquote:Op zaterdag 21 mei 2011 17:38 schreef DitIsFloor het volgende:
Nice Doodkapje! En Joyce ook trouwens
Ik heb een zelfportretje, maar ik weet niet helemaal wat ik ervan vind. Toch wel lastig hoor, model spelen! Ik sta toch liever achter de camera...
[ afbeelding ]
Thanks!quote:Op zondag 22 mei 2011 13:07 schreef xjoyce het volgende:
@ Wiebeldak, Ja ik moet dan nog even uitvogelen hoe dat precies moest;p
@ Doodkapje, mooi!! Als je ooit nog een model zoekt? Ik woon dichtbij Nijmegen![]()
@ Ditsfloor, je hebt wel erg mooi met het licht gespeeld, het licht valt erg mooi. Ik denk dat het ook wel mooi was geweest als je je gezicht nog iets had gedraaid naar de camera toe.
Deze is van vorig jaar: Ik kan echt zo niet wachten om weer dit soort foto's te maken dit jaar.
[ afbeelding ]
Belichting is wel goedquote:Op zondag 22 mei 2011 15:22 schreef Anthracite het volgende:
xjoyce, ik snap dat het gebruik van flares opzettelijk is, maar om heel je frame ermee te vullen vind ik niet aantrekkelijk. Wel leuke composities en uitdrukkingen, trouwens.
Mijn vriendin Bianca:
[ afbeelding ]
In datzelfde plaatje bedoelde ikquote:
Die tweede foto van Anthracite was op verzoek van mij denk ikquote:Op zondag 22 mei 2011 18:39 schreef savale het volgende:
@doodkapje: nice!
@joyce: leuk die "snapshotjes" lekker sfeertje!
@Antrhacite: beetje te rood en erg krap gekaderd. Waarom de 2e foto?
Eentje van afgelopen weekend:
[ afbeelding ]
Mooi! Eén softbox gebruikt? En zelf visagie gedaan?quote:Op zondag 22 mei 2011 20:43 schreef xjoyce het volgende:
@Doodkapje en Savale Wauwwmooi zeg! Lekker sfeer!!
@Anthracite, Ik heb over die foto verder geen lensflare toegevoegd. Wat stoort je precies?;p
Weeeer een zelfportret, moet weer nieuwe shoots gaan inplannen haha ;p
[ afbeelding ]
Reflectie in je ogen iddquote:Op zondag 22 mei 2011 20:53 schreef xjoyce het volgende:
Ja 1 softbox inderdaad, heb de makeup zelf gedaan aaaargh was een ramp voordat het goed zat
haha!
Hoe zie je dat eigenlijk dat ik 1 softbox heb gebruikt? In mn ogen? Ik vind dat altijd zo knap dat mensen dat zien. Ik vind het wel storend soms die reflectie in mijn ogen iemand tips?
Ja inderdaad, je weet het goed op te maken!quote:Op zondag 22 mei 2011 21:01 schreef DitIsFloor het volgende:
Gaaf hoor Joyce. Ik vind die krul zo cool, haha. En wat krijg jij je ogen toch altijd mooi!
quote:Op zondag 22 mei 2011 21:57 schreef Puala het volgende:
[ afbeelding ]
Een lekker amateuristisch zelfportretje zonder bijzondere flitsapparatuur enzo
Lijkt me helemaal pijnlijk, zo'n flitser dichtbij of alles in de hand houdenquote:Op zondag 22 mei 2011 22:14 schreef xjoyce het volgende:
Leuke zelfportrettenIk moet het zonder statief doen want die heeft het begeven! haha.
Waaaauuuuww....quote:Op zondag 22 mei 2011 18:39 schreef savale het volgende:
[ afbeelding ]
Je strapsquote:Op zondag 22 mei 2011 21:57 schreef Puala het volgende:
[ afbeelding ]
Een lekker amateuristisch zelfportretje zonder bijzondere flitsapparatuur enzo
Hij is anders aardig gelukt hoor, goed scherp iig!quote:Op zondag 22 mei 2011 22:12 schreef Suncatcher het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Same hereWat is dat bloed irritant zeg, camera op statief zetten en met afstandsbediening klikken zonder dat je direct het resultaat ziet.. 1 'bruikbare' foto van de 100 genomen foto's
![]()
Zelfportret maken is totaal niet mijn ding.. ik hou het voortaan maar bij landschappen en sunsets
Haha, dankjequote:Op maandag 23 mei 2011 09:28 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Je straps![]()
Belichting is anders goed gelukt hoor!
[..]
Hij is anders aardig gelukt hoor, goed scherp iig!
Op de één of andere manier vind ik deze foto net wat natuurlijker ogen dan de vorige paar..quote:Op maandag 23 mei 2011 13:58 schreef xjoyce het volgende:
Als we toch allemaal zelfportretten posten dan hier nog 1 ;p dan houd ik op!
[ afbeelding ]
Nice hoor! Toch vind ik je ogen meer spreken met kleurquote:Op maandag 23 mei 2011 13:58 schreef xjoyce het volgende:
Als we toch allemaal zelfportretten posten dan hier nog 1 ;p dan houd ik op!
[ afbeelding ]
Wauw, deze vind ik echt perfect!quote:Op zondag 22 mei 2011 18:39 schreef savale het volgende:
[ afbeelding ]
Deze foto vind ik echt perfect. Kleuren, blik van haar, houding, compositie....quote:Op dinsdag 24 mei 2011 23:05 schreef photolex het volgende:
Wow, @Savale, heeeeel mooi sfeertje (Y) Knap gedaan. Goed hoe alle aandcaht naar de ogen wordt getrokken.
@Doodkapje, van je serie met Mai spreken mij de kleuren erg aan, maar qua foto doet alleen die rechtsonderin nummer twee me wat. Misschien omdat ze voor mijn gevoel alleen daar een verhaal oproept?
@Joyce, die laatste kleurenfoto is mooi! Net een schilderij. En die gouden krul is idd een super detail.
[ afbeelding ]
Leuk model! Belichting is ook mooi egaal op het gezicht, maar had iets spannender gemogen.quote:Op zondag 5 juni 2011 16:46 schreef Dya het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Flickr | Website
Ik heb sowieso wel gereageerd op een foto want die vond ik mooi. De rest vind ik gewoon niet mooi, vaak qua kleuren en vreemde houdingen.quote:Op maandag 6 juni 2011 20:08 schreef xjoyce het volgende:
Woww serieus niemand reageert op elkaar op de vorige pagina, dan heeft posten ook weinig zinhaha ;p
En ongeveer 80% is geen portret vind ikquote:Op maandag 6 juni 2011 20:14 schreef xjoyce het volgende:
@Wiebeldak, ja klopt begin van de pagina word ook gereageerd maar het viel me even op hahaNiet dat ik nu wel reageer maar dat doe ik wel als ik weer zelf post
Mooi hoor. Vooral door die pikzwarte achtergrond. Valt helaas alleen een heel klein stukje achterhoofd weg. Maar dat is te verwaarlozen.quote:
Lekkere sfeer... zomer! Het heeft wel wat om juist het gezicht niet te laten zien.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 09:55 schreef xjoyce het volgende:
@Doodkapje, gave locatie volgens mij!! Ook leuke foto!
@Wokkol, Nice! Weet alleen niet of ik het licht heel mooi vind! Ook vind haar gezicht wat grauw (bewerkt?)
Woensdagavond even snel een uurtje wat foto's gemaakt.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ja die achtergrond, hmmm, zucht, steun... het is niet helemaal wit, conform de studio-standaard. Chapeau! Je hebt een stukje authenticiteit in je fotoquote:Op maandag 6 juni 2011 19:36 schreef Wiebeldak het volgende:
Ik had nog een zelf portret geschoten van de week waar ik wel tevreden over ben. Ik probeerde moeilijk te kijken wat er niet helemaal uit kwam.
[ afbeelding ]
Maar wat iemand op flickr al zei. De achtergrond... Maar ik heb dan ook geen studio in huis en dat is mijn fancy behang.
Mooi belicht, maar ik had het contrast iets dramatischer gedaanquote:
Prima foto! (maar eerder een concertfoto dan een portret)quote:Op woensdag 8 juni 2011 14:05 schreef bart13 het volgende:
Nieuw op zowel flickr als met fotografie.
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 8 juni 2011 20:31 schreef xjoyce het volgende:
Ik heb vandaag zelf model gestaan:
[ afbeelding ]
Ik kijk niet zo vrolijk maargoed dat is ook precies hoe ik me voel vandaag. Vond het ook echt lastig om vrolijke foto's te maken ;p
Lekker zomers, man!quote:Op donderdag 9 juni 2011 23:42 schreef The-Rock het volgende:
Maar goed..
hier weer wat fototjes..
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Enjoy..;-)
Prachtigquote:Op zondag 22 mei 2011 18:39 schreef savale het volgende:
[ afbeelding ]
Zeg, ik dacht dat jij een nieuw scherm had?quote:Op vrijdag 10 juni 2011 00:00 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Lekker zomers, man!![]()
Alleen jammer dat in de eerste foto haar broek zo licht is (weet niet of het is uitgebeten), want zo lijkt de broek uit 1 stuk te bestaan.
Hahaha, ja klopt! Ik had m ook nog op filmstand staan, bedenk ik me nu. Hier op het werk is het een stukje minderquote:Op vrijdag 10 juni 2011 08:50 schreef Omniej het volgende:
[..]
Zeg, ik dacht dat jij een nieuw scherm had?Is niet uitgebeten hoor.
Thnxquote:Op vrijdag 10 juni 2011 16:03 schreef The-Rock het volgende:
Goed begin.....maar denk dat licht smoothen het iets beter maakt.
je ziet nogal veel 'detail' op dr gezicht.
Ik vind 'm een beetje stijf, probeer eens een heel andere houding.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 11:28 schreef muzas het volgende:
Wat een hoop mooie portretten hier zeg![]()
Die van Savale en Dya op de vorige pagina... Die zouden m.i. zo in een blad kunnen![]()
Ik ben niet zo van de portretfotootjes (lees: weinig tot geen ervaring) maar gister wilde vriendinlief een nieuwe profielfoto, en ik dacht gut... laat ik het eens proberen![]()
Een zwarte matrashoes over een kast gehangen... flitser op statief en eens wat aangerommeld.
[ link | afbeelding ]
Deze vond ze zelf het leukst...En ik vond 'm ook wel aardig gelukt. Ben wel benieuwd wat jullie als ervaren portrettisten er van vinden
Haha, jaquote:Op maandag 13 juni 2011 16:50 schreef xjoyce het volgende:
@Ditisfloor, ik vind het wel een leuke foto, haar handen vind ik alleen een beetje eng haha maar handen zijn vaak eng op foto's.
Het duurde even, maar het kwartje is gevallen.quote:Op donderdag 9 juni 2011 23:42 schreef The-Rock het volgende:
Maar goed..
hier weer wat fototjes..
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Enjoy..;-)
Kleurstelling past goed bij deze fotoquote:Op vrijdag 17 juni 2011 11:59 schreef Dya het volgende:
@Ilse86 - Thanks
@xjoyce - Thanks
@BrainFreeze - Thanks
@Pizza_Boom - Ja why not, je kan altijd een Topic beginnen hierover, en kijken of er meer mensen zijn die interesse hebben, of Tips en Tricks hebben. Mijn tip is 50mm 1.4 (duur) of 1.8 (goedkoop, maar erg scherp!) en gewoon eens beginnen met een goede vriend(in), om beetje te oefenen, en dump je gemaakte foto's eens hier op Fok
[ afbeelding ]
Flickr
Website
Stoer, Die handschoenen doen het hem!quote:Op zaterdag 18 juni 2011 14:57 schreef Row-1 het volgende:
[..]
Kleurstelling past goed bij deze foto
Model heeft ook een mooie houding.
Mijn vriendin in haar Honda Prelude
[ afbeelding ]
Dank je wel zegquote:Op dinsdag 7 juni 2011 23:28 schreef bl0emetjE het volgende:
Wiebeldak: Wat ben jij knapJe lijkt dan ook wel een beetje op mijn vriendje
Doodkapje: Je foto lijkt net niet helemaal scherp te zijn, maar ik vind het wel leuk dat je een soort doorkijkje hebt gemaakt.
Je kijkt wel een beetje moeilijk hoor. Maar dat heb ik ook 9 van de 10 keerquote:Op woensdag 8 juni 2011 20:31 schreef xjoyce het volgende:
Ik heb vandaag zelf model gestaan:
[ afbeelding ]
Ik kijk niet zo vrolijk maargoed dat is ook precies hoe ik me voel vandaag. Vond het ook echt lastig om vrolijke foto's te maken ;p
Heel gaaf. Foto sprankelt echt.quote:Op maandag 13 juni 2011 16:50 schreef xjoyce het volgende:
@Ditisfloor, ik vind het wel een leuke foto, haar handen vind ik alleen een beetje eng haha maar handen zijn vaak eng op foto's.
@Muzas, op zich een prima portret, probeer idd te expirimenten met belichting etc[ afbeelding ]
De eerste foto vind ik erg mooi maar geen portret foto.quote:Op donderdag 16 juni 2011 13:28 schreef Dya het volgende:
[ afbeelding ]
On Flickr
[ afbeelding ]
On Flickr
Gaaf! Goede compositie en leuke kleuren. Ik vind haar wel wat te glad gestreken.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 11:59 schreef Dya het volgende:
@Ilse86 - Thanks
@xjoyce - Thanks
@BrainFreeze - Thanks
@Pizza_Boom - Ja why not, je kan altijd een Topic beginnen hierover, en kijken of er meer mensen zijn die interesse hebben, of Tips en Tricks hebben. Mijn tip is 50mm 1.4 (duur) of 1.8 (goedkoop, maar erg scherp!) en gewoon eens beginnen met een goede vriend(in), om beetje te oefenen, en dump je gemaakte foto's eens hier op Fok
[ afbeelding ]
Flickr
Website
Deze vind ik ook erg mooi. Had ik al eens ergens gezegd volgens mij. En echt een stoere blik van haar.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 14:57 schreef Row-1 het volgende:
[..]
Kleurstelling past goed bij deze foto
Model heeft ook een mooie houding.
Mijn vriendin in haar Honda Prelude
[ afbeelding ]
Fijne kleuren, leuke houding en een mooi model.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 18:28 schreef xjoyce het volgende:
@Lex spontane foto leuk!!
@ The rock, ben niet weg van alle houdingen vooral de houding van het laatste model vind ik neit echt flatteus. Foto 2 vind ik het mooiste daar heeeft het model een mooie blik!!
[ afbeelding ]
Gaaf zeg. Toffe achtergrond ook. Pas er erg goed bij.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 16:10 schreef photolex het volgende:
@Rock: Dank je, en jouw eerste foto is schitterend! Ik ga meteen op zoek naar een zwangere
@Joyce: hmm tja, die blik idd... ;-)
[ afbeelding ]
Fijne witbalans bij deze foto. En natuurlijk een geschikte baardquote:Op zondag 3 juli 2011 15:18 schreef Wiebeldak het volgende:
[..]
Fijne kleuren, leuke houding en een mooi model.
[..]
Gaaf zeg. Toffe achtergrond ook. Pas er erg goed bij.
[ afbeelding ]
Wow, die baard, die bril, die hoed, dat houthakkershemd, allesquote:Op zondag 3 juli 2011 15:18 schreef Wiebeldak het volgende:
[..]
Fijne kleuren, leuke houding en een mooi model.
[..]
Gaaf zeg. Toffe achtergrond ook. Pas er erg goed bij.
[ afbeelding ]
Je kunt m toch tweeten?quote:Op woensdag 6 juli 2011 13:06 schreef The-Rock het volgende:
@ Joyce
Zal proberen om een zwangere dame voortaan gewoon naakt te laten staan ok.. ;-) haha
Maarree I like the pic..ben nog steeds benieuwd naar de toning die er bij dat soort pics wodt gebruikt...Een vintage methode..??
@ Lex
Weet niet wat ik over jouw pic moet zeggen...Een joker om snel in mij op...maar voor de rest...
@ Wiebeldak
Hehe..leuk leuk..Pierre Kartner is back..;-) De DOF vind ik ook heel erg geslaagd..!!!
@ 33
Enige wat me een beetje 'stoort' is dat de haren aan de linkerkant niet fijn zijn geborsteld...voor de rest..I like it.
Nu ik weer...beeetje reclame maken maar ja..moet ook wel effe..
Dames en heren...mag ik jullie voorstellen aan miss Ingeilla Moscat.
1 van de deelneemsters van de zomercarnavalqueen verkiezing te Rotterdam dit jaar.
Dit is haar officiele kleurrijke carnavalskostuum and as u all can see....she's going Royal Dutch..!!!
Indien jullie haar als de nieuwe queen zien dan zou ik jullie verzoeken om naar - stemspam - te gaan en op haar te stemmen..!!!
Meer foto's komen eraan..!!
[ afbeelding ]
PS...heeft iemand het mail-adres van ene Geert W. uit Venlo..??
Bokeh +1quote:Op vrijdag 24 juni 2011 15:55 schreef photolex het volgende:
@Xjoyce: moooooooi die spetters!
@Dya: fraai haar zo.
@Row-1: stoeah! Mooie bewerking ook.
@Wiebeldak: guitig koppie!
[ afbeelding ]
Gaaf Joyce! Ik zag je trouwens in de Zoom staan!quote:Op donderdag 14 juli 2011 13:47 schreef xjoyce het volgende:
Reageer straks, moet weg maar wil even snel deze foto posten
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 21 juli 2011 22:51 schreef Daantke het volgende:
Erg gave foto's. Wel vind ik ze net een tikkeltje aan de donkere kant, zowel bij de witte achtergrond als bij de low key foto's. De laatste is ook wat krap uitgesneden. Verder heel goed!
Dus ja...dat ze donker zijn was ook de bedoeling...en wat betreft de laatste krap uitgesneden...dat was de originele versie..hehehequote:Bedoeling was duister/creepy maar tegelijkertijd toch sexy...
Ik vind die 2e uit de zwart wit serie erg tof. Lekker donker ook.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 14:18 schreef The-Rock het volgende:
@ joyce
Lekkere uitstraling heeft de jongedame..Weet alleen niet of die haarpluk boven haar rechteroog wel/niet kan...maar ach..geeft ook wel een 'winderige feeling'..;-)
@ Lex
Groggy look..gelaatsuitdrukking past in mijn opzicht goed bij de toning en verdere achtergrond van je plaat.
@ Doodkapje
Ik hou van de vintagelooks..alleen heb ik het gevoel dat de onderste 2 er een beetje saaitjes bij staan..spreekt niet echt kracht van uit....Was dat je bedoeling..?
Anyway..ik had nog meer foto's van de zomercarnavalqueen beloofd..
Hier heb je ze..
BTW @ Lex...om naar buiten te gaan heb je betrouwbaar Nederlands weer voor nodig...iets waar Nl de afgelopen periode in tekort is geschoten remember..;-) hehe
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nu weer een paar nieuwe foto's van mijn hand.
Dit keer een 3 tal black-white conversies van een koppel fotoshoot.
Bedoeling was duister/creepy maar tegelijkertijd toch sexy...
Enjoy..
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Jep... Daar heb je absoluut gelijk in! Het was ook niet de bedoeling, maar het waaide die dag heel hardquote:Op dinsdag 26 juli 2011 13:31 schreef ivorijn het volgende:
@Hilzillah
Leuke foto's, alleen op de eerste jammer dat er zoveel haar voor de ogen zit.
Hee tnx zal het tegen dr zeggen, wij vinden het ook prachtig maar ja melkfles hoort ze toch al regelmatig (best sneu)quote:Op maandag 22 augustus 2011 00:57 schreef Hilzillah het volgende:
Laat dochter maar heel snel stoppen met frusti zijn! Dochter is namelijk heul heul heul mooi
(Ik ben een vrouwmensch, geen pubertje dat achter je meisje aan zit)
En dan de foto's.
1. WOW.... Juist dat bleke gezichtje met die grote sprekende ogen.
2. nog meer WOW.... Maar ik hou nou eenmaal van opvallende kleur in een vrijwel kleurloze foto.
Heb zelf niks te posten vandaag... alleen te vertellen
Helaas, te jong, te klein.. Maar ze moet nog groeien dus wie weet en ouder worden gebeurt van zelfquote:Op dinsdag 23 augustus 2011 22:18 schreef merry77 het volgende:
schitterend die blauwe ogen als contrast. Echt mooie foto van een mooie meid.
Die zou zo mee kunnen doen met de Elite Model Look wedstrijd binnenkort gehouden hier.
Moet ze wel minimaal 14 jaar en 1,72 lang zijn.
Het zonlicht vind ik mooi, precies uit de goede hoek! Ook de gezichtsuitdrukking heb je op een goed moment gepakt. Verder ben ik ook altijd fan van onscherpe achtergronden, de tinten hier zijn lekker rustig en de persoon op de foto springt er zo mooi uit.quote:Op dinsdag 13 september 2011 21:30 schreef kanovinnie het volgende:
[ afbeelding ]
Commentaar? Deze heb ik in het wilde weg geschoten. Het is een bekende van mij.
Bedankt! Je hebt gelijk over het tweede gedeelte. Helaas is deze al op het grootste formaat mogelijk.quote:Op dinsdag 13 september 2011 22:45 schreef bl0emetjE het volgende:
[..]
Het zonlicht vind ik mooi, precies uit de goede hoek! Ook de gezichtsuitdrukking heb je op een goed moment gepakt. Verder ben ik ook altijd fan van onscherpe achtergronden, de tinten hier zijn lekker rustig en de persoon op de foto springt er zo mooi uit.
De uitsnede vind ik niet zo flatterend voor de meneer op de foto. Zijn hoofd neemt nu bijna een rechthoekige vorm aan. Het is denk ik mooier om een groter gedeelte van zijn hoofd in beeld te hebben en de foto een tikje van bovenaf te nemen (als hij zit en jij staat bijvoorbeeld). En eventueel iets minder gecentreerd.
Bedankt voor je opbouwende kritiek!!quote:Op dinsdag 13 september 2011 22:45 schreef bl0emetjE het volgende:
[..]
@33: De grijstinten vind ik erg mooi, maar ik sluit me ook aan bij de opmerking dat de makeup bij deze foto niet helemaal fijn kijkt. De blik van je model is een klein beetje 'grijs' en in combinatie met de grijstinten maakt dat de foto ietwat 'nietszeggend'. Ik denk dat een sterke blik (gevaarlijk, seksie of verleidelijk) hier veel beter bij zou passen en dat het de foto veel sterker kan maken. Verder vind ik de huid ook iets te glad geworden.
Maar ik heb zeker ook erg gave foto's van je op facebook voorbij zien komen! Dus gewoon lekker door oefenen. Het helpt vaak om je eigen foto's, maar ook die van fotografen die je bewondert, kritisch te bekijken en te bedenken waarom een foto wel of niet werkt. Op deze manier kun je steeds beter op details letten en steeds genuanceerder fotograferen!
Het zijn grappige foto's, maar vergeleken met de foto's in dit serieuze topic is het eigenlijk niets bijzonders. Het zijn meer huis-, tuin- en keukenfoto's. Alhoewel er over de eerste nog nagedacht lijkt te zijn; alleen de uitvoering vind ik niet bijster geweldig. Bij de eerste foto had ik ook wel iets meer van het hoofd willen zien, daarnaast is de foto scheef.quote:Op dinsdag 20 september 2011 13:34 schreef nikkwaus het volgende:
goeie dag.
ik post ook wat foto's van mij ik maak niet zo heel vaak foto's maar ik vind deze 2 supper mooi en wil ik graag met jullie delen.
[ afbeelding ]
deze is met een mobiel gemaakt onder het rijden op de scooter
[ afbeelding ]
Fijne foto's. Alleen de derde is iets té donker gemaakt, het linkeroog van de vrouw is niet meer zichtbaar. Dat vind ik wel jammer.quote:Op woensdag 14 september 2011 16:28 schreef The-Rock het volgende:
Vind die bruidsjurken foto's van Lex wel cool alleen vraag ik me af..had je mischien niet ietsjes meer kunnen 'croppen'..??
Heb het gevoel net te ver weg..
@ 33
Jouw zwart wit foto vind ik opzicht niet slecht..misschien net iets teveel haar aan de linkerkant van het gezicht bij de ogen en inderdaad een ietwat meer sterkere look..??
2e foto Lex
Nice..heb daar neit veel op aan te merken..
Ben een tijdje met andere stuff bezig geweest maar heb weer wat plaatjes erbij..
Gaat uwer gang..
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
www.LongJoy.nl
Ik vind de foto's inderdaad ook niet mysterieus. De belichting vind ik ook niet altijd even goed en de bewerking van sommige foto's iets te donker. Toch zijn de foto's wel leuk, alleen niet mijn stijl.quote:Op woensdag 21 september 2011 15:01 schreef fliert het volgende:
Waar zit het mysterie in de geplaatste foto's?
Ik vind het juist allemaal wat plat, standaard en niet al te best uitgelicht studio.
Wat is jouw stijl dan?quote:Op woensdag 21 september 2011 17:08 schreef Moffol het volgende:
[..]
Ik vind de foto's inderdaad ook niet mysterieus. De belichting vind ik ook niet altijd even goed en de bewerking van sommige foto's iets te donker. Toch zijn de foto's wel leuk, alleen niet mijn stijl.
Ik ben zelf niet echt veel bezig met portretten maar kan natuurlijk wel wat zeggen over andere foto's. Alleen als ik portretten zou schieten wil ik niet van die reclamefoto's of foto's die je aan zou treffen in een blad als Viva, Libelle, Margriet of Vriendin. Van die geposeerde portretten met een oninteressante 'willekeurige studio-achtergrond'.quote:
Weet niet waar je dat vandaan haalt, maar als je ervoor kiest een gezicht niet helemaal uit te lichten moet wel goed duidelijk zijn waarom. Het moet niet 'storend' ogen. Als de rest van het beeld niet 'mysterieus' is en de belichting wel, ervaar je dat als iets dat 'niet hoort'. Ik ben helemaal voor het afwijken van ongeschreven regeltjes, maar dan wel pas als je begrijpt waar de ongeschreven regeltjes voor dienen. Dan kun je er effectief van afwijken.quote:Op vrijdag 23 september 2011 01:38 schreef The-Rock het volgende:
De ongeschreven regel is dat gezichten altijd goed belicht moeten zijn...
Mijn neef heeft ook spul van Linkstar en ikzelf van Falcon Eyes. Moet eerlijk zeggen dat die spullen van Linkstar iets praktischer zijn. En dan bedoel ik de softboxen. Bij die van Linkstar kan je het doek weglaten, maar die Falcon Eyes softboxen van mij (GN-250 whatever) zijn zo ontworpen dat de benen van die softbox rusten in het doek. Daardoor moet je altijd dat doek gebruiken.quote:Op maandag 3 oktober 2011 12:06 schreef Alerion het volgende:
Iemand hier toevallig ervaring met Linkstar studioflitsers? Zit eraan te denken om deze set met 300W flitsers te kopen:
http://www.fotostudio-exp...lete-set-mt-lu-serie#diff[1060]=1060,(0,300)
Die complete set is 249 euro, met 2 x 300W, schijnbaar stevige statieven, 2 softboxen.
Nu is er ook een flitsset van Falcon Eyes, waarvan ik het idee heb dat daar wat meer mensen bekend mee zijn, precies dezelfde prijs, maar met 200W flitsers ipv 300W.
http://www.digitalefotowi...yes-flitsset-ssk2200f/art!47!!!41356!NL
Heeft iemand enig idee of het ene merk of de ene flitsset beter is dan de ander?
Ik zie wel dat er een verschil in kleurtemperatuur is, de Falcon Eyes heeft een kleurtemperatuur van 5600K en de Linkstar 5500K.
Nah,... dat verschil is zo klein... en dat kan je dus gemakkelijk verhelpen met een extra shotje met wat neutraal grijs in beeldquote:Op maandag 3 oktober 2011 19:28 schreef Alerion het volgende:
Thanks voor je reactie, da's nog eens handig, iemand die met allebei ervaring heeft!
Ja, ik kwam er niet helemaal uit of het bij deze set ook het geval was dat de lampen een Bowens fitting hebben? Want dat vind ik wel erg handig... En dat van die softbox van FE lijkt me ook erg onpraktisch, bij de set die ik nu heb (Qihe) kan ik het doek er ook gewoon af laten.
Heb een beetje weinig verstand van kleurtemperatuur, vandaar dat ik het erbij zei, weet niet of het van belang is om op te letten bij het kopen van een nieuwe set.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |