Ik ben zelf niet echt veel bezig met portretten maar kan natuurlijk wel wat zeggen over andere foto's. Alleen als ik portretten zou schieten wil ik niet van die reclamefoto's of foto's die je aan zou treffen in een blad als Viva, Libelle, Margriet of Vriendin. Van die geposeerde portretten met een oninteressante 'willekeurige studio-achtergrond'.quote:
Weet niet waar je dat vandaan haalt, maar als je ervoor kiest een gezicht niet helemaal uit te lichten moet wel goed duidelijk zijn waarom. Het moet niet 'storend' ogen. Als de rest van het beeld niet 'mysterieus' is en de belichting wel, ervaar je dat als iets dat 'niet hoort'. Ik ben helemaal voor het afwijken van ongeschreven regeltjes, maar dan wel pas als je begrijpt waar de ongeschreven regeltjes voor dienen. Dan kun je er effectief van afwijken.quote:Op vrijdag 23 september 2011 01:38 schreef The-Rock het volgende:
De ongeschreven regel is dat gezichten altijd goed belicht moeten zijn...
Mijn neef heeft ook spul van Linkstar en ikzelf van Falcon Eyes. Moet eerlijk zeggen dat die spullen van Linkstar iets praktischer zijn. En dan bedoel ik de softboxen. Bij die van Linkstar kan je het doek weglaten, maar die Falcon Eyes softboxen van mij (GN-250 whatever) zijn zo ontworpen dat de benen van die softbox rusten in het doek. Daardoor moet je altijd dat doek gebruiken.quote:Op maandag 3 oktober 2011 12:06 schreef Alerion het volgende:
Iemand hier toevallig ervaring met Linkstar studioflitsers? Zit eraan te denken om deze set met 300W flitsers te kopen:
http://www.fotostudio-exp...lete-set-mt-lu-serie#diff[1060]=1060,(0,300)
Die complete set is 249 euro, met 2 x 300W, schijnbaar stevige statieven, 2 softboxen.
Nu is er ook een flitsset van Falcon Eyes, waarvan ik het idee heb dat daar wat meer mensen bekend mee zijn, precies dezelfde prijs, maar met 200W flitsers ipv 300W.
http://www.digitalefotowi...yes-flitsset-ssk2200f/art!47!!!41356!NL
Heeft iemand enig idee of het ene merk of de ene flitsset beter is dan de ander?
Ik zie wel dat er een verschil in kleurtemperatuur is, de Falcon Eyes heeft een kleurtemperatuur van 5600K en de Linkstar 5500K.
Nah,... dat verschil is zo klein... en dat kan je dus gemakkelijk verhelpen met een extra shotje met wat neutraal grijs in beeldquote:Op maandag 3 oktober 2011 19:28 schreef Alerion het volgende:
Thanks voor je reactie, da's nog eens handig, iemand die met allebei ervaring heeft!
Ja, ik kwam er niet helemaal uit of het bij deze set ook het geval was dat de lampen een Bowens fitting hebben? Want dat vind ik wel erg handig... En dat van die softbox van FE lijkt me ook erg onpraktisch, bij de set die ik nu heb (Qihe) kan ik het doek er ook gewoon af laten.
Heb een beetje weinig verstand van kleurtemperatuur, vandaar dat ik het erbij zei, weet niet of het van belang is om op te letten bij het kopen van een nieuwe set.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |