abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 14 maart 2011 @ 22:09:21 #2
273703 MangoTree
I wish I had...
pi_94118767
Libyan rebels urge west to assassinate Gaddafi as his forces near Benghazi

quote:
guardian.co.uk
Mustafa Gheriani, spokesman for the revolutionary national council in its stronghold of Benghazi, said the appeal was to be made by a delegation meeting the French president, Nicolas Sarkozy, and the US secretary of state, Hillary Clinton, in Paris on Monday, as G8 foreign ministers gathered there to consider whether to back French and British calls for a no-fly zone over Libya.

"We are telling the west we want a no-fly zone, we want tactical strikes against those tanks and rockets that are being used against us and we want a strike against Gaddafi's compound," said Gheriani. "This is the message from our delegation in Europe."

Asked if that meant that the revolutionary council wanted the west to assassinate Gaddafi, Gheriani replied: "Why not? If he dies, nobody will shed a tear."

But with diplomatic wrangling focused on the issue of the no-fly zone, there appeared to be little immediate prospect of a foreign military assault on Gaddafi's forces, let alone an air strike against the Libyan dictator.

The Libyan revolutionary leadership made the appeal as Gaddafi's airforce bombed Ajdarbia, a town of 135,000 people that is the last major obstacle for his forces before Benghazi, the seat of the revolutionary council.
2019: The Great Awakening
pi_94118999
bewapen die opstandelingen toch! :(
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  maandag 14 maart 2011 @ 22:17:06 #4
273703 MangoTree
I wish I had...
pi_94119442
Rebels appear to slow government forces' advance in Libya

quote:
Benghazi, Libya (CNN) -- Rebels appeared Monday to have slowed the eastward advance of Libyan government forces toward Benghazi at the town of al-Brega.

But it was not clear late in the day who controlled al-Brega, which contains a large oil refinery and natural gas plant, said CNN's Ben Wedeman, reporting from Benghazi, which is about two hours west. Meanwhile, government planes carried out air raids 40 minutes from al-Brega, in the town of Ajdabiya.

CNN was not able to reach the front lines Monday.

For the first time since violence erupted last month, forces opposed to Libyan leader Moammar Gadhafi did not allow members of the news media to go forward. They expressed concern that coverage from the rebel side of the lines could provide intelligence to government forces about the ragtag rebel forces' tactics, or lack thereof.

Life in Benghazi appeared calm on the surface: stores were open and people went about their business. But some residents expressed an underlying fear that Gadhafi appeared to have gained the upper hand and was advancing his military forward as much of the rest of the world focused on the catastrophe in Japan.

Some expressed fear that Gadhafi may seek to block roads leading to Benghazi and other coastal cities, then lay siege to them. Some worried that, if Gadhafi reasserts control of those cities in eastern Libya that led the revolt against his rule, he might carry out bloody reprisals.

Forces loyal to Gadhafi have been fighting to recapture towns from the rebels since the uprising began last month.
  maandag 14 maart 2011 @ 22:18:57 #5
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_94119589
Libi zou net zo goed kunnen eindigen als andere Afrikaanse landen waarin er geen autoriteit meer is, naar Gadaffi zullen een groot aantal mensen niet meer naar willen luisteren. Waarin je aan situaties zou kunnen denken waar stammen de macht krijgen in de provincies.
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
  maandag 14 maart 2011 @ 22:21:34 #6
273119 BeSimple
or die trying!
pi_94119813
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 22:18 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Libi zou net zo goed kunnen eindigen als andere Afrikaanse landen waarin er geen autoriteit meer is, naar Gadaffi zullen een groot aantal mensen niet meer naar willen luisteren. Waarin je aan situaties zou kunnen denken waar stammen de macht krijgen in de provincies.
Kadafi kan wel nu winnen, maar dan zou binnen nu en 2 jaar zoveel aanslagen op die man worden gepleegd dat er eigenlijk geen kans meer bestaat dat hij het lang gaat overleven. Dat denk ik iig. Maarja het liefst zie ik dat Egyptische legers en Tunesische legers gewoon even de grens oversteken. Geen NAVO en ook geen EU (ik vond EU eerst goede oplossing maarja die hebben het nu al laten afweten).
Laat me met rust!
  maandag 14 maart 2011 @ 22:48:55 #7
63388 tass
There Can Be Only One!
pi_94121867
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 22:21 schreef BeSimple het volgende:

[..]

Kadafi kan wel nu winnen, maar dan zou binnen nu en 2 jaar zoveel aanslagen op die man worden gepleegd dat er eigenlijk geen kans meer bestaat dat hij het lang gaat overleven. Dat denk ik iig. Maarja het liefst zie ik dat Egyptische legers en Tunesische legers gewoon even de grens oversteken. Geen NAVO en ook geen EU (ik vond EU eerst goede oplossing maarja die hebben het nu al laten afweten).
En de pest is dat dat ook gelijk als een oorlogsverklaring gezien gaat worden!
Ik snap best dat ze vanuit de Navo's kant voorzichtig moeten zijn, maar ik snap niet dat dat stelletje bobo's gaan zitten kant klossen met mekaar onder het genot van het zoveelste bakkie koffie terwijl er mensen bij bosjes vermoord worden!
Als de demonstranten het loodje leggen tegen Khaffi's mensen, dan wordt het land pas echt een zooitje, want dan wordt zijn macht alleen maar nog groter en dan slaat ie denk ik door met zijn idiote plannen om bv heel Afrika te gaan veroveren....

Nog steeds niks van Houda gehoord?????
  maandag 14 maart 2011 @ 22:49:26 #8
273703 MangoTree
I wish I had...
pi_94121904
Activists liberate corner of Libya in London suburb
quote:
By Jane Wild (Financial Times)

Since activists last Wednesday entered the house owned by the son of Muammer Gaddafi, the Libyan dictator, the mood has changed from one of jubilation to a determination to make a political point.
  maandag 14 maart 2011 @ 23:07:12 #9
273703 MangoTree
I wish I had...
pi_94123111
Mooie video-reportages!

Long Road to Tubruq
As protests in Libya continue, our Istanbul-based VJ Daniel Iriarte travels to the rebel stronghold Tubruq in Eastern Libya. On his trip he encounters a group of child soldiers, hired by Ghaddafi and learns the terrible fate of the adult mercenaries that were taken prisoner.

Teenage Rebels in Tubruq

Daniel Iriate introduces us to two Libyan teenagers in Tubruq. Muhammad Faiz and Assad Abd Rebbu joined the rebels and describe life under Gaddafi and their hopes for the future. We also meet Muhammad Hadduth, a prisoner under Gaddafi's regime.
  maandag 14 maart 2011 @ 23:08:30 #10
137562 rakotto
Anime, patat en video games
pi_94123182
Dat het instabiel wordt nadat Kazafi weggaat is wat hij ons wilt laten denken. Dat stammen gedoe is verleden tijd en de mensen daar zijn meer civieler en n geworden.
All wars are civil wars, because all men are brothers. ~Franois Fnelon
  maandag 14 maart 2011 @ 23:12:37 #11
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_94123442
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 23:08 schreef rakotto het volgende:
Dat het instabiel wordt nadat Kazafi weggaat is wat hij ons wilt laten denken. Dat stammen gedoe is verleden tijd en de mensen daar zijn meer civieler en n geworden.
:')
pi_94123578
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 23:12 schreef MisterJ.Lo het volgende:

[..]

:')
Het feit dat de Khadhaffa stam 40 jaar lang heeft kunnen regeren in een land waar het een van de kleinste is bewijst wel je tegendeel.
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 22:18 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Libie word, als er niet word ingegrepen door buitenaf, het tweede Somali. Er moet nu worden ingegrepen anders word dit full-on burgeroorlog en eindigt dit pas over minstens 5 jaar.
Life is a tragedy for those who feel, but a comedy to those who think.
- Horace Walpole
  maandag 14 maart 2011 @ 23:17:26 #13
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_94123719
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 23:15 schreef Ulpianus het volgende:

[..]

Het feit dat de Khadhaffa stam 40 jaar lang heeft kunnen regeren in een land waar het een van de kleinste is bewijst wel je tegendeel.
Ben jij labiel of kun je gewoon niet lezen wie beweert dat er geen stammen zijn in Libie.
pi_94123861
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 23:17 schreef MisterJ.Lo het volgende:

[..]

Ben jij labiel of kun je gewoon niet lezen wie beweert dat er geen stammen zijn in Libie.
Er zijn wel stammen, maar iedereen daar onder de 50 is opgegroeid met de kennis dat ze moesten luisteren naar de overheid. Stammen hebben hier zwaar onder geleden qua machthebbende positie.
- Horace Walpole
  maandag 14 maart 2011 @ 23:26:51 #15
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_94124295
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 23:19 schreef Ulpianus het volgende:

[..]

Er zijn wel stammen, maar iedereen daar onder de 50 is opgegroeid met de kennis dat ze moesten luisteren naar de overheid. Stammen hebben hier zwaar onder geleden qua machthebbende positie.
Dat is dan ook niet zo vreemd, onderdrukking door de heersende regime, zelfverrijking en bevoorrechte posities voor familieleden en afstammelingen. Daar zijn veel dictators alom bekend mee. Het feit echter is wel zo dat de huidige situatie totaal niet te vergelijken is met wat er zich nu afspeelt. Net zo min dat het een jaar geleden onmogelijk voor ogen gezien werd dat de bevolking zich tegen Gadaffi zou kunnen verzetten. Nu zijn gezag gedeeltelijk ondermijnt wordt en men zich nu daar tegen durft te verzetten is de kans aannemelijk dat andere groeperingen of stammen een poging wagen om de macht dan wel centraal of decentraal in handen te krijgen.
pi_94125184
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 23:26 schreef MisterJ.Lo het volgende:

[..]

Dat is dan ook niet zo vreemd, onderdrukking door de heersende regime, zelfverrijking en bevoorrechte posities voor familieleden en afstammelingen. Daar zijn veel dictators alom bekend mee. Het feit echter is wel zo dat de huidige situatie totaal niet te vergelijken is met wat er zich nu afspeelt. Net zo min dat het een jaar geleden onmogelijk voor ogen gezien werd dat de bevolking zich tegen Gadaffi zou kunnen verzetten. Nu zijn gezag gedeeltelijk ondermijnt wordt en men zich nu daar tegen durft te verzetten is de kans aannemelijk dat andere groeperingen of stammen een poging wagen om de macht dan wel centraal of decentraal in handen te krijgen.
Klopt, zie daarom ook Somalie vergelijking. Belangrijk was dat het snel over zou zijn met de revolutie. De daaruit vloeiende algemeen verspreide politieke opinie zou dan IMO geen ruimte geven voor (op het eerste oog) dictators. Beste kans op goed werkend regime; Egypte en Tunesi zijn ook niet gegrepen door aanwezige partijen.

Omdat dit zo erg uit de hand is gelopen door het geweld is dit een andere situatie geworden, geen opbloeiende democratie uit volksopstand maar een poging tot gewelddadige overname. Dit gaat verschrikkelijk worden en eigenlijk moet er zo snel mogelijk een effectief vredesplan komen en moet Gadhafi verwijderd worden.

Is natuurlijker makkelijker gezegd dan gedaan.
- Horace Walpole
  maandag 14 maart 2011 @ 23:54:29 #17
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_94125888
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 23:41 schreef Ulpianus het volgende:

[..]

Klopt, zie daarom ook Somalie vergelijking. Belangrijk was dat het snel over zou zijn met de revolutie. De daaruit vloeiende algemeen verspreide politieke opinie zou dan IMO geen ruimte geven voor (op het eerste oog) dictators. Beste kans op goed werkend regime; Egypte en Tunesi zijn ook niet gegrepen door aanwezige partijen.

Omdat dit zo erg uit de hand is gelopen door het geweld is dit een andere situatie geworden, geen opbloeiende democratie uit volksopstand maar een poging tot gewelddadige overname. Dit gaat verschrikkelijk worden en eigenlijk moet er zo snel mogelijk een effectief vredesplan komen en moet Gadhafi verwijderd worden.

Is natuurlijker makkelijker gezegd dan gedaan.
De tendens in dit verhaal is dat men nu verder van vrijheid vandaan zit dan vooraf voor ogen gezien werd. Er is ook geen weg meer terug voor de opstandelingen en hoog geplaatste officieren die overgelopen zijn. Deze mensen moeten simpelweg doorgaan omdat anders de aanmerkelijke kans aanwezig is dat deze mensen als vergelding achteraf vermoord worden.
pi_94127387
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 23:54 schreef MisterJ.Lo het volgende:

[..]

De tendens in dit verhaal is dat men nu verder van vrijheid vandaan zit dan vooraf voor ogen gezien werd. Er is ook geen weg meer terug voor de opstandelingen en hoog geplaatste officieren die overgelopen zijn. Deze mensen moeten simpelweg doorgaan omdat anders de aanmerkelijke kans aanwezig is dat deze mensen als vergelding achteraf vermoord worden.
Wat vind jij dat er nu moet gebeuren?
- Horace Walpole
  dinsdag 15 maart 2011 @ 00:29:02 #19
273703 MangoTree
I wish I had...
pi_94127493
Robertson: Gadhafi thugs grabbed me and my crew
quote:
CNN Senior International Correspondent Nic Robertson and his crew were detained Friday in Tajura, Libya, east of Tripoli by forces loyal to Libyan leader Moammar Gadhafi. This is his account.
Het verhaal van die onschuldige taxichauffeur die afgevoerd werd, tweets van zaterdag. :N
  dinsdag 15 maart 2011 @ 01:22:08 #20
104871 remlof
Europees federalist
pi_94128838
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 00:26 schreef Ulpianus het volgende:

[..]

Wat vind jij dat er nu moet gebeuren?
Ik vind dat er ook geen weg meer terug is voor het westen. Je kan geen gewone banden meer aangaan met een "regering" die z'n leger zo massaal tegen z'n volk heeft ingezet.
Wat mij betreft geeft Frankrijk aan wat de hele EU zou moeten doen, erkennen van de verzetsraad in Benghazi als legitieme regering van Libi.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 01:46:04 #21
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_94129256
Hoe komt papier aan dat streepje door zijn naam :P?
  dinsdag 15 maart 2011 @ 02:06:52 #22
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_94129547
Ow ik heb het al gevonden geloof ik :')
  dinsdag 15 maart 2011 @ 02:37:16 #23
253273 Im.Kant.
Heeft een kaasboer.
pi_94129823
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 01:46 schreef Nibb-it het volgende:
Hoe komt papier aan dat streepje door zijn naam :P?
Papier is weg? Hij zal voortleven in mijn sig. O+

quote:
7s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 01:22 schreef remlof het volgende:

[..]

Ik vind dat er ook geen weg meer terug is voor het westen. Je kan geen gewone banden meer aangaan met een "regering" die z'n leger zo massaal tegen z'n volk heeft ingezet.
Wat mij betreft geeft Frankrijk aan wat de hele EU zou moeten doen, erkennen van de verzetsraad in Benghazi als legitieme regering van Libi.
Ik vraag me af in hoeverre een no-fly zone het Libische volk zal helpen. De meeste doden lijken door geweer, mortier, en tankvuur te zijn gevallen. En hoewel een no-fly zone de Libische luchtmacht er van zal weerhouden bombardementen uit te voeren, kan Ghadaffi's leger gewoon op dezelfde snelheid oprukken naar Benghazi.

Als de rebellen in dat geval verslagen worden en het westen heeft een no-fly zone boven Libi afgedwongen, zal Libi in een nog groter internationaal isolement raken - en Ghadaffi zal dit genadeloos uitbuiten voor anti-westerse sentimenten in zijn land. Er bestaat dan een groot gevaar op een nieuwe reeks megalomane en krankzinnige oorlogen van Ghadaffi tegen zijn buurlanden.
"Dat je pretendeert een kaasboer te hebben wijst al op behoorlijke zelfoverschatting" - Wijnand_Bierenstein
pi_94130865
Wie kan me vertellen waarom papierversnipperaar versnipperd is? :{
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 09:26:35 #25
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_94132175
Als zijn naam is doorgestreept is hij geband. Omdat er geen banmeldtopic meer is kun je niet zien waarvoor of hoe lang.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_94132667
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 09:26 schreef De_Hertog het volgende:
Als zijn naam is doorgestreept is hij geband. Omdat er geen banmeldtopic meer is kun je niet zien waarvoor of hoe lang.
Dat is om ons een beetje een indruk te geven hoe het in dictoriaale regimes is waar mensen 'zomaar' verdwijnen.
pi_94133244
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 09:47 schreef lutser.com het volgende:

[..]

Dat is om ons een beetje een indruk te geven hoe het in dictoriaale regimes is waar mensen 'zomaar' verdwijnen.
_O- Goeie.
Jammer hoor, ik wil altijd graag de redenen weten. Daarnaast postte papier een hoop, nu zal het MO een stuk rustiger zijn.

Een no-fly zone zou absoluut wel wat helpen. De rebellen worden nu door een combinatie van luchtaanvallen en grondaanvallen uit steden teruggedreven. Zonder de luchtaanvallen hadden ze een eerlijkere kans gehad.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 10:15:12 #28
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_94133353
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 10:11 schreef Pannenkoekenmix het volgende:

[..]

_O- Goeie.
Jammer hoor, ik wil altijd graag de redenen weten. Daarnaast postte papier een hoop, nu zal het MO een stuk rustiger zijn.

Een no-fly zone zou absoluut wel wat helpen. De rebellen worden nu door een combinatie van luchtaanvallen en grondaanvallen uit steden teruggedreven. Zonder de luchtaanvallen hadden ze een eerlijkere kans gehad.
Zie PM :*
pi_94134220
Ik hoor net dat boven Fukushima een no-fly zone is ingesteld van 30km.. Zo moeilijk is het dus niet ;)

Vandaag weer bombardementen op Ajdabiyah, die no-fly zone (boven Libi) moet er nu toch snel gaan komen.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 10:47:37 #30
273703 MangoTree
I wish I had...
pi_94134242
Papier is gewoon weer binnenkort terug? Net als Houda svp.

Morgen allen! c_/
  dinsdag 15 maart 2011 @ 10:51:18 #31
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_94134362
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 10:47 schreef MangoTree het volgende:
Papier is gewoon weer binnenkort terug? Net als Houda svp.

Morgen allen! c_/
:W
  dinsdag 15 maart 2011 @ 10:56:34 #32
273703 MangoTree
I wish I had...
pi_94134549
EricFeijten trekken ons terug naar een andere lokatie is te gevaarlijk aan het worden hier. we zijn zo'n beetje de laatste journalisten hier #benghazi
Twitter - 2 uur geleden

Map of How the Rebellion Is Unfolding in Libya (NYT)
  dinsdag 15 maart 2011 @ 10:58:20 #33
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_94134606
Ghadaffi is aan het winnen. De no-fly zone had er al lang moeten zijn. Ghadaffi heeft al zoveel terrein gewonnen dat hij eigenlijk al niet meer kan verliezen.

Dus ik vraag me eigenlijk ook af in hoeverre de rebellen in libie nog achter hun eigen "no foreign intervention" staan?
  dinsdag 15 maart 2011 @ 11:03:44 #34
273703 MangoTree
I wish I had...
pi_94134769
Libische rebellen onder zware druk in Brega en Ajdabiya (de Standaard)
quote:
dinsdag 15 maart 2011, 10u39
Ook vandaag blijven de gevechten aanhouden rond de Libische oliestad Brega. De rebellen staan onder zware druk van de regeringstroepen en beide partijen claimen de controle over de stad. Ook in Ajdabiya, de laatste stad op de weg naar Benghazi, duren de gevechten voort.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 11:21:39 #35
273703 MangoTree
I wish I had...
pi_94135387
G8 members to debate Libya no-fly zone at Paris meeting
quote:
BBC
As the rebels and the pro-Gaddafi forces in Libya continue to fight it out, the international community are still pondering what to do.

In the latest round of diplomacy, the foreign minsters from the Group of 8 industrialised nations are meeting today in France.

Discussions have so far centred on whether to impose a no-fly zone on Libya.

The BBC's Kim Ghattas is travelling to the meeting with the US Secretary of State, Hilary Clinton; on the line to Paris, Network Africa's Paul Bakibinga began by asking who would be there.
LIBYA: Fearing the worst in Benghazi
quote:
BENGHAZI, 15 March 2011 (IRIN) - Benghazi, Libyas second largest city and seat of the opposition Libyan National Council, is bracing for the fall-out from fighting in Brega, 200 kms away, with residents warning they could suffer gas and electricity shortages.

If Gaddafi [forces] should take Brega, we will find ourselves with no gas and electricity, a local resident of Benghazi, who gave his name as Salar, told IRIN. It was unclear by 14 March whether government forces had overrun the town, with both sides claiming they were still control of the area.

[ Bericht 32% gewijzigd door MangoTree op 15-03-2011 11:29:11 ]
  dinsdag 15 maart 2011 @ 11:30:13 #36
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_94135682
Wanneer Benghazi wordt ingenomen door Ghadaffi is het einde verhaal voor de rebellen.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 11:41:02 #37
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_94136099
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 10:58 schreef Apekoek het volgende:
Ghadaffi is aan het winnen. De no-fly zone had er al lang moeten zijn. Ghadaffi heeft al zoveel terrein gewonnen dat hij eigenlijk al niet meer kan verliezen.
Dat vreesde ik ook al ja. Toen het bericht gister doorkwam dat de NFZ beloofd werd vond ik 't in wezen al te laat.
pi_94136113
Te triest voor woorden dat die dictator anno 2011 dus nog gewoon z'n eigen volk onder het toeziend oog van de wereld mag uitroeien...
pi_94136187
quote:
12:26pm
Al Jazeera's Tony Birtley reports from Benghazi that "There is no immediate threat to Benghazi, and the rebels have a new commander, an experienced commander who has defected from Gaddafi forces.

"This is good news for the rebel forces as he is reported to have some 8,000 men with him and heavy weapons too.

"Militarily, it is difficult for Gaddafi to come all the way to Benghazi, there will be street fighting, and Gaddafi will lose men and their morale may go down."
http://blogs.aljazeera.net/live/africa/libya-live-blog-march-15
  dinsdag 15 maart 2011 @ 11:54:43 #40
273703 MangoTree
I wish I had...
pi_94136553
quote:
8000 man... Ik mag het hopen dat het verhaal klopt!

johnwanders Het is inmiddels 3 weken (!) geleden dat Lord David Owen de internationele gemeenschap opriep een no fly-zone in te stellen boven #Libi.
Twitter - 46 minuten geleden
pi_94137118
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 11:54 schreef MangoTree het volgende:

[..]

johnwanders Het is inmiddels 3 weken (!) geleden dat Lord David Owen de internationele gemeenschap opriep een no fly-zone in te stellen boven #Libi.
Ik zie het positief in. Benghazi e.o. wordt Gaddafi's hel...

Dat de opstandelingen zich hals over kop richting het oosten hebben teruggetrokken, zou kunnen duiden op een tactische terugtrekking... temeer vanwege het feit dat zij slechts lichte weerstand hebben geleverd sinds het begin van Gaddafi's offensief vorige week.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 12:14:09 #42
273703 MangoTree
I wish I had...
pi_94137314
Inside the Saif house (New Statesman)

quote:

The Hampstead Garden Surburb house of Saif al-Islam Gaddafi. Credit: Getty Images

Posted by Laurie Penny - 15 March 2011
The UK home of Colonel Gaddafis son is in the hands of Libyan exiles. This is what it's like from within...
pi_94137497
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 11:54 schreef MangoTree het volgende:

[..]

Gadhaffi kan makkelijk 3 keer dat aantal optrommelen en ze tot de tanden bewapenen. :{
Een land moet eigenlijk gewoon de rebellen bewapenen, lekker onder de tafel. Is toch niet illegaal bevonden door het ICJ.
- Horace Walpole
  dinsdag 15 maart 2011 @ 12:37:07 #44
273703 MangoTree
I wish I had...
pi_94138068
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 12:20 schreef Ulpianus het volgende:

[..]

Gadhaffi kan makkelijk 3 keer dat aantal optrommelen en ze tot de tanden bewapenen. :{
Een land moet eigenlijk gewoon de rebellen bewapenen, lekker onder de tafel. Is toch niet illegaal bevonden door het ICJ.
Nog geen 2 dagen geleden waren we al 'blij' met tientallen soldaten die gevangen genomen waren. Ik vind 8000 man (+wapens) wel fijn voor het gemoed daarzo. Dus ben ik benieuwd naar bevestiging hierover. :)
  dinsdag 15 maart 2011 @ 13:20:16 #45
273703 MangoTree
I wish I had...
pi_94139412
maarten073 RT @diceylee808: Hey #France, do you think you could 'lose' a container ship full of weapons, ammo, & mobile SAM sites near Benghazi port... #Feb17 #Libya
Twitter - 4 minuten geleden

Gaddafi forces press rebels, no-fly diplomacy crawls
quote:
(Reuters) - Muammar Gaddafi's warplanes and helicopters bombed and strafed a Libyan rebel-held town on Tuesday while France admitted it has still not convinced world powers to impose a no-fly zone over the country.

..

"In Brega, it is still advance and retreat, we are not in control and they are not either," said rebel fighter Hussein al-Wami.

..

Foreign ministers from the Group of Eight countries, meeting in Paris for the second day on Tuesday, were still no closer to agreeing to press the United Nations Security Council to back a no-fly zone to protect Libyan cities from aerial bombardment.

"So far I have not convinced them," French Foreign Minister Alain Juppe told France's Europe 1 radio.

..

After a G8 dinner on Monday evening in Paris, German Foreign Minister Guido Westerwelle voiced skepticism about a no-fly zone, telling reporters it amounted to a military intervention.

Italian Foreign Minister Franco Frattini said Russia had argued that a no-fly zone would not be effective and could be counterproductive. He said that rather than push for a no-fly zone, the G8 would urge the Security Council to discuss new measures that could curb the violence in Libya.

The two-day G8 meeting winds up with a news conference on Tuesday afternoon.
pi_94139682
Terecht dat die papierversnipperaar weg is. Iedereen die een afwijkende mening heeft is volgens hem een Gadaffi-agent die propaganda verspreid. :')
  dinsdag 15 maart 2011 @ 13:34:29 #47
273703 MangoTree
I wish I had...
pi_94139962
Hevige gevechten bij Libische stad Brega

quote:
Toegevoegd: dinsdag 15 mrt 2011, 13:08 (NOS)

In Libi verliezen de opstandelingen steeds meer terrein op de troepen van Kadhafi. Bij de oostelijke oliestad Brega zijn hevige gevechten tussen beide kampen.

Er zijn nog geen berichten over slachtoffers. Volgens de Arabische nieuwszender al-Jazeera zijn elitetroepen geleid door Kadhafi's zonen Saadi en Khamis op weg naar Brega.
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 13:27 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
Terecht dat die papierversnipperaar weg is. Iedereen die een afwijkende mening heeft is volgens hem een Gadaffi-agent die propaganda verspreid. :')
Hij heeft ook goeie kanten. O-)
pi_94140149
Over die no-flyzone snap ik echt niet weken spreken ze erover en nu moeten ze nog uit gaan leggen hoe en wat?
Je hebt toch een plan klaar liggen als je dat wilt gaan doen.
Als het nog een paar dagen duurt hoeft het niet meer.
En ja ik snap van Rusland China en Duitsland dat ze precies willen weten wat er dan gaat gebeuren, ze worden er wel in meegesleept.
Beetje slordig allemaal lijkt wel of ze net doen of ze het willen maar ondertussen de boel vertragen.
pi_94140655
G8 lijkt niet voor vliegverbod te kiezen
Uitgegeven: 15 maart 2011 13:12
Laatst gewijzigd: 15 maart 2011 13:12
PARIJS - De ministers van Buitenlandse Zaken van de G8, een club van acht vooraanstaande industrielanden, geven geen steun aan een vliegverbod boven Libi.

AFP
Dat blijkt dinsdag uit een ontwerpverklaring van de bijeenkomst van de ministers in Frankrijk.
De G8-landen waarschuwen het bewind van de Libische leider Muammar Kaddafi wel voor ''ernstige consequenties'' als hij de basisrechten van zijn volk niet respecteert.
Economische maatregelen
In de conceptverklaring wordt de VN-Veiligheidsraad opgeroepen de druk op Kaddafi te verhogen onder meer door economische maatregelen.
Een bron binnen de G8 meldde eerder dat Duitsland en Rusland zich verzetten tegen een no-flyzone. Daar hebben opstandelingen in Libi om gevraagd. Het leger van Kaddafi dringt de rebellen steeds verder terug, mede dankzij zijn luchtmacht.
Duitsland gaf al eerder aan nog niet overtuigd te zijn van het nut van een vliegverbod boven Libi. Een no-flyzone staat gelijk aan een militaire interventie in Libi, aldus de Duitse minister van Buitenlandse Zaken Guido Westerwelle , en Duitsland wil niet meegetrokken worden in een oorlog.
http://www.nu.nl/onrust-m(...)egverbod-kiezen.html
pi_94141330
Jeetje, ze gaan echt net zo lang wachten totdat alle rebellen het loodje gelegd hebben he..

Alleen Frankrijk lijkt graag in te willen grijpen. Zal het nu dan echt alleen op hun gaan aankomen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')