Ik herinner het me nog omdat wij ook een overkapping wilde maken en ik me afvroeg wat dat nu zo ongeveer zou gaan kostenquote:Op dinsdag 15 februari 2011 21:06 schreef twentemeisje het volgende:
Thanks.
Over het budget (ik wist niet eens dat ik daar hier wat over had geroepen), daarvan hebben we wel eens tegen elkaar gezegd dat het onder de 2500 wilden houden. Mijn meneer heeft net uitgerekend dat we dat niet gaan redden. Nu reken ik daarin ook de 25,5m2 leisteen mee, die waren eigenlijk voor iets anders bedoeld, maar we schuiven ze nu op naar de veranda (en moeten dus voor die andere plek nog wel wat nieuws kopen). En das dus al meer dan 1000 euro, dus dat tikt aan. Het zou dus ook wel goedkoper kunnen.
How cute! Die tulpen ernaast ook..quote:Op maandag 28 februari 2011 22:01 schreef twentemeisje het volgende:
Is ook leu-heuk! Mijn lief wil zijn kolenbbq'tje ook nog steeds niet wegdoen.
En dan iets heel anders, kijk eens wat er in onze woonkamer staat!!!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Was benieuwd waar ie goed zou staan/passen dus proefopstelling, Maar hebben net besloten dat we 'm gewoon lekker laten staan.
quote:Op maandag 28 februari 2011 22:25 schreef BiebelYip het volgende:
Veranda is gaaf - maar die box is zo schattig. Ik mis alleen *bevallen* op je actielijstje:)
Thanks NMN! Ik vind het ook leuk om me daarmee bezig te houdenquote:Op dinsdag 1 maart 2011 09:43 schreef NouMooiNiet het volgende:
Mooi plaatje zo die box met tulpen en dat kistje.
Styling is wel aan jou besteed TM!! I like
Deze is ook nog wel wat voor in jouw mooie keuken:quote:Op zondag 6 maart 2011 16:04 schreef Ml-etje het volgende:
Zwangere muts![]()
Die bordenrekken zouden ze in het enorm moeten hebben dan hing er hier allang 1 aan de wand.
Zo'n kleintje zet geen zoden aan de dijk
quote:Op zondag 6 maart 2011 16:26 schreef Ansu het volgende:
Oe, maar voor mij als eenzaam studentje wel! Waar haal je die leuke dingen allemaal vandaan?Wij hebben wel een beetje dezelfde smaak, en ik ken wel veel van die kleine winkeltjes, maar mogelijk heb jij nog meer dingen om me van mijn werk af te leiden!
Ik vermoed ook dat we daar vele uurtjes door gaan brengenquote:Op zondag 6 maart 2011 17:10 schreef Marloes het volgende:
Jullie komen niet meer onder de veranda weg gok ik zo!
Hij is gaaf jaquote:Op zondag 6 maart 2011 17:43 schreef twentemeisje het volgende:
[..]
Deze is ook nog wel wat voor in jouw mooie keuken:
[ afbeelding ]
Ik vind 'm zo gaaf! Hij is alleen een bietje duur...
Je kunt er ook zelf eentje maken:
[ link | afbeelding ]
[..]Wat leuk! Ik zal eens even in mijn linkjes-lijstje kijken
.
[..]
Ik vermoed ook dat we daar vele uurtjes door gaan brengen. Lekker wijntje erbij, vuurkorfje aan, babietje erbij en mijn lief diep in de ogen kijkend
![]()
![]()
quote:Op zondag 6 maart 2011 21:11 schreef Ml-etje het volgende:
[ afbeelding ]
Dezxe is ook cute TM Voor bij een bordenrek
quote:Op dinsdag 29 maart 2011 18:46 schreef Cyan het volgende:
Volgens mij heeft TM een hele mooie accessoire () voor in haar babykamertje gekregen.
quote:Op maandag 20 juni 2011 12:55 schreef twentemeisje het volgende:
JaWhiehoeeeeee!
* twentemeisje zoekt batterij van de camera
Dat doe ik met mijn mobielquote:Op maandag 20 juni 2011 13:15 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
je hoort je dochter iedere dag op de kiek te zetten
De aannemer van de overkant heeft ook de andere daken op ons huis gedaan, dus die kan dat wel.quote:Op donderdag 23 juni 2011 21:19 schreef twentemeisje het volgende:
Dankjewel Gripper! Mijn lief wil ook heeeeeeel graag Sedum op het dak van het (te verbouwen) houthok! We zijn even aan het uitzoeken hoe en wat.
Wat het EPDM betreft, vergeet je niet de lijm even een beetje te laten rusten/aandrogen voor je het EPDM weer terug vouwt? Dat hebben wij namelijk niet helemaal goed gedaan waardoor het er wat strakker op had kunnen liggen. Minor detail want het water loopt supergoed weg, maar strak is natuurlijk beter. En nu ga ik even naar jouw veranda kijken!
Thanks voor je tip Gripper, we zullen er eens even navraag doen! Er komt ook EPDM op de herziene versie van het houthok.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 08:59 schreef Gripper het volgende:
[..]
De aannemer van de overkant heeft ook de andere daken op ons huis gedaan, dus die kan dat wel.
Sedum: als je tips nodig hebt, roep maar. De onze komen bij AABO trading vandaan (groothandel, dus misschien kun je er als particulier niet zo makkelijk terecht?)
Het zijn complete matten van 60x80x4 cm, honingraatstructuur met sedumplantjes en substraatkorrels voorgevuld. Kosten iets van 22 ¤ / mat, ex btw.
Voorzover wij hebben kunnen nagaan leveren zij ook de lichtste sedumbedekking.
Als het dak van het houthok niet is voorzien van EPDM, de enige dakbedekking die echt wortelwerend is, moet er eerst een worteldoek op, dan een viltvlies als drainagelaag, en dan de plantjes.
quote:Op zaterdag 2 juli 2011 23:04 schreef Ml-etje het volgende:
Oooohen die boretti
![]()
Rallydame en ik willen een demonstratie
Hot tubdenk dat dat voor jou extra fijn is qua warmte?
quote:Op zaterdag 2 juli 2011 23:12 schreef twentemeisje het volgende:
[..]Je dacht toch ook niet dat we jullie met een lege maag terug laten rijden??
En het is inderdaad fijn die warmte van zo'n bad, al werkt het bij bijv. die hete dagen eerder deze week weer net andersom, die hakten er lekker in.
Deze jaquote:Op zondag 3 juli 2011 20:29 schreef twentemeisje het volgende:
Meiden help 's ff denken, wat voor lamp hangen we in de veranda boven de vierkanten tafel dievorig jaar heeft gemaakt? Als je voor de veranda staat dan komt de tafel aan de rechterkant (voor de twee ramen).
Ik zit zelf aan iets als dit te denken, zo'n industriële lamp is robuust en stoer:
[ afbeelding ]
Zal even een foto makenquote:Op maandag 4 juli 2011 08:14 schreef twentemeisje het volgende:
Thanks DJMO! Ik ga ook weer eens even in jouw draadje spieken!
En Ml, graag!!!
Als jij het zelf niet interessant zou vinden, had je de foto's niet aan je vrouw laten zien toch?quote:Op dinsdag 5 juli 2011 08:37 schreef Freddeh het volgende:
Heb de foto's van de veranda aan m'n vrouw laten zien. Raad eens wie er nu ook een veranda wil aan ons nieuwe huis?
Precies, maar als zij het ook interessant vindt dan is er wat sneller een deal gemaaktquote:Op dinsdag 5 juli 2011 09:24 schreef Gripper het volgende:
[..]
Als jij het zelf niet interessant zou vinden, had je de foto's niet aan je vrouw laten zien toch?
Door mijn vriendin (TM) op het forum gebonjourd om uit eerste hand de moeilijke vragen te beantwoordenquote:Op dinsdag 5 juli 2011 14:44 schreef beslist het volgende:
Twentemeisje, wat een mooie veranda.
Ben zo enthousiast geworden na het zien van de foto´s, dat ik er nu ook een wil bouwen gebaseerd op jullie model. Kan je alstublieft aan je zeer handige man vragen wat de maten van de gebruikte balken (balken tussen de palen) zijn? En de maten van de gebruikte liggers( balken vanaf de muur naar de palen)
Nu de constructie dragend is (zag een mooie foto met manlief op het dak), ben ik benieuwd naar de afmetingen van de gebruikte balken. In al mijn enthousiaste me heb ik al stevige H-ankers gekocht voor palen van 12x12 cm. Dus dat wordt de maat van mijn palen, terwijl jullie iets dikkere palen hebben gebruikt. Twentemeisje, nogmaals wat een mooie veranda!!
Oooh jaloers! En toch ook weer niet geloof dat wij hem niet vaak zouden gebruiken.quote:Op woensdag 6 juli 2011 20:19 schreef twentemeisje het volgende:
Ben erg benieuwd!!!
Beslist, ik ben het gisteren aan mijn vriend vergeten te vragen, maar ik speel de vraag nu aan hem door! Antwoord volgt dus snel!
Wij hebben vanmiddag de hot-tub gekocht!
Tof hoorquote:Op woensdag 6 juli 2011 23:56 schreef twentemeisje het volgende:
onder de sterrenhemel samen in een houten tobbe met lekker warm water.![]()
We hebben een keer de Boretti meegesleept naar iemand anders' veranda en daar konden we door de rook die er bij het grillen afkomt niet normaal meer zittenquote:Op donderdag 7 juli 2011 10:18 schreef Fender75 het volgende:
Schitterend stukje werk, maar waarom een afzuigkap? Je zit toch buiten...
In de tuin, zodat we sterren kunnen tellenquote:Op donderdag 7 juli 2011 11:25 schreef Gripper het volgende:
[..]
Tof hoort is dat ons tuintje er te klein voor is, we hebben het nu met de veranda al vol genoeg gebouwd.
Gaan jullie de tub onder de veranda zetten, of ergens anders in de tuin? En (deels) ingraven, of zo op de grond?
Wel oppassen als het vriestquote:Op donderdag 7 juli 2011 12:12 schreef twentemeisje het volgende:
In de tuin, zodat we sterren kunnen tellen. En hij komt op een vlonder te staan. We vinden ingraven zonde.
Cool Ml!quote:Op donderdag 7 juli 2011 14:33 schreef Ml-etje het volgende:
Lampen (let niet op de hoeveelheid stof die erop ligt) onderste foto is met bijbehorende trafo, die heb je niet nodig.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Er zat ooit plastic indie randen moeten even schoon gemaakt.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Goede tip Gripper, ik zal het eens checken!quote:Op donderdag 7 juli 2011 13:12 schreef Gripper het volgende:
[..]
Wel oppassen als het vriest![]()
Met natte voeten op de vlonders, vlonders vriezen op, en je glijdt uit.
Bij vrienden van me in de tuin staat ook een tobbe, en daar heeft al menig benevelde gast aan het eind van een feestje bijna zn nek gebroken
Maar je kunt natuurlijk wel kijken naar vlonders met een profiel of antislip erop.
Euhm... dat hoort toch bij grillen?quote:Op donderdag 7 juli 2011 15:44 schreef Fender75 het volgende:
Als het begint te roken dan verbrand er iets he..
Nog nooit gegrild zekerquote:Op donderdag 7 juli 2011 15:44 schreef Fender75 het volgende:
Als het begint te roken dan verbrand er iets he..
Krijgertjequote:Op donderdag 7 juli 2011 16:05 schreef twentemeisje het volgende:
[..]
Cool Ml!Ik geloof dat ik ze erg leuk vind voor in den veranda! Kostda? En nog even met de mister overleggen natuurlijk
.
[..]
Goede tip Gripper, ik zal het eens checken!
[..]
Euhm... dat hoort toch bij grillen?
quote:
quote:Op donderdag 7 juli 2011 18:55 schreef twentemeisje het volgende:
[..]Ja maar, ja...maar.... DAS KEILIEF!
![]()
![]()
[me=twentemeisje] wordt er een bietje verlegen van...![]()
[/me]
Ik heb ze net aan mijnlaten zien en... hij vind ze ook leuk
. Gooi ze dus maar achterin de auto de 30e!
quote:Op donderdag 7 juli 2011 19:04 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
dapastnie.
Die dingen zijn echt huuuge! En heb er dus 1 op de voorstoel en 1 in de achterbak meegenomen.
Oh enne je tripje Zeeland, Domburg (terrasjes en strand) of Zierikzee (monumentenstad) hebben een beetje mijn voorkeur.
quote:Op vrijdag 8 juli 2011 19:54 schreef twentemeisje het volgende:
[..]Moet ik een transporteur laten komen
. Thanks voor je tips meis, ik ga eens rondkijken in het Zeeuwse op internet!
quote:Op zaterdag 9 juli 2011 13:03 schreef TR08 het volgende:
Woon jij ook in Almelo? Waar hebben jullie het hout gekocht? Wij willen ook een Veranda gaan bouwen, vergelijkbaar qua grootte en stijl![]()
Wij gaan alleen ipv de planken bovenop ruiten doen en "iets moois" voor zonwering.
Wat de zonwering wordt ga ik tijdens de bouw wel laten zien![]()
Is die schutting bij jullie van Twenteschuttingen.nl toevallig?
quote:Op vrijdag 8 juli 2011 20:13 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
welnee ik laat mijn Mr ze erin zetten (zijn auto tenslotte) en de jouwe mag ze eruit halen
quote:Op donderdag 14 juli 2011 20:28 schreef kaatjejannie het volgende:
Die laatste foto![]()
En natuurlijkvoor de werkzaamheden
quote:Op donderdag 14 juli 2011 20:44 schreef Vinz0r het volgende:
Ik lees al een tijdje mee in jullie topic's maar wat voor baan hebben jullie in vredesnaam dat jullie dit allemaal kunnen bekostigen!
Ondanks dat t al vaker is gezegd, ik vind t er strak uit zien, ga zo door!
DrGooglequote:Op donderdag 14 juli 2011 20:48 schreef twentemeisje het volgende:
[..]
[..]Nou dat zal je tegenvallen dan
. Het geheim is alles zelf doen! En heel goed speuren naar de te gebruiken materialen scheelt een slok op een borrel. Gewoon boerenslimheid dus
.
quote:Op donderdag 14 juli 2011 21:01 schreef kaatjejannie het volgende:
Ik wil de tuin wel een keer komen bewonderen hoor? (ws kan ik de dpam dag niet)
quote:Op donderdag 14 juli 2011 21:40 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
Wat een match, het gele shirt bij het gele kraantje...
Wel een beetje jaquote:Op donderdag 14 juli 2011 21:44 schreef twentemeisje het volgende:
[..]Hij lijkt trouwens heel chubby op die foto terwijl ie dat helegaar niet is.
Een gezonde Hollandse jongen?quote:Op donderdag 14 juli 2011 21:44 schreef twentemeisje het volgende:
[..]Hij lijkt trouwens heel chubby op die foto terwijl ie dat helegaar niet is.
quote:
Thanks! Het schilderwerk onder de veranda is nog niet af, dat wordt dus ook nog doorgetrokken in die kleuren.quote:Op donderdag 14 juli 2011 21:48 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
[..]
Een gezonde Hollandse jongen?
Ik vergeet helemaal te vermelden de mooie combinatie van Wit, Grijs (tegels/palen) en het tuinhout. Kan zo in de bladen
Het plafond bedoel je? Dat is toch al wit?quote:Op donderdag 14 juli 2011 21:51 schreef twentemeisje het volgende:
Thanks! Het schilderwerk onder de veranda is nog niet af, dat wordt dus ook nog doorgetrokken in die kleuren.
Nope, die is inderdaad al geschilderd. Het gaat om de windveren, deuren en kozijnen.quote:Op donderdag 14 juli 2011 21:59 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
[..]
Het plafond bedoel je? Dat is toch al wit?
Zenks!quote:
Idem hier, er komt een nieuw dak op het houthok (weg met die achterlijke golfplaten) en dan komt er een boei (gelijk aan die van het huis en de veranda) plus goot voor langs Gripper. Het houthok wordt eigenlijk zo'n beetje compleet vernieuwd want er komen ook andere staanders in.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 08:59 schreef Gripper het volgende:
Ik vroeg me ineens af toen ik dat lage muurtje rondom het houthok zag: watert het dakje af voorbij dat muurtje, of valt alles op de stenen? Bij mij moet er nodig een regengoot aan het houthok, want het spettert zo erg op de grond dat de onderste rijen hout nu drijfnat zijn, en vol zand zitten.
quote:Op vrijdag 15 juli 2011 09:10 schreef twentemeisje het volgende:
[..]
Idem hier, er komt een nieuw dak op het houthok (weg met die achterlijke golfplaten) en dan komt er een boei (gelijk aan die van het huis en de veranda) plus goot voor langs Gripper. Het houthok wordt eigenlijk zo'n beetje compleet vernieuwd want er komen ook andere staanders in.
Welke lak ga je gebruiken voor de windveren, deuren en kozijnen?quote:Op donderdag 14 juli 2011 22:39 schreef twentemeisje het volgende:
[..]
Nope, die is inderdaad al geschilderd. Het gaat om de windveren, deuren en kozijnen.
[..]
Zenks!
Thanks! We know the feeling met ons 4 maanden oude purkjequote:Op vrijdag 15 juli 2011 23:26 schreef bobenjanneke het volgende:
[..]
Welke lak ga je gebruiken voor de windveren, deuren en kozijnen?
Wordt steeds mooier!
Bij ons vordert het nog niet zo, door mijn dochtertjes van 20 en 7 maanden.
Aandacht, aandacht, aandacht [ afbeelding ]
Wellicht is het misschien een idee ( voor het onderhoud ) om voor de windveren, deuren en kozijnen Sigma of Sikkens te kiezen in de kleur schelp?quote:Op zaterdag 16 juli 2011 21:24 schreef twentemeisje het volgende:
[..]
Thanks! We know the feeling met ons 4 maanden oude purkje.
De lak is van Histor (Schelp), net als de kleur van de rest van het houtwerk.
En beterschap voor de kleine.quote:chapeau
cha - peau [sjaa` poo] (Frans) de -woord (mannelijk) chapeaux hoed; chapeau! uitroep van bewondering voor een geleverde prestatie, bravo!, goed gedaan!
Gevonden op http://www.woorden.org/woord/chapeau
Heej bleiblei! Hoest bij jullie? En met SQ ook alles goed?quote:Op zondag 17 juli 2011 10:13 schreef bleiblei het volgende:
Wat gaan jullie met de oude waaltjes doen?
Onze zegen heb je!quote:Op maandag 18 juli 2011 23:17 schreef beslist het volgende:
TM en Narrus,
Wat ziet het er toch mooi uit bij jullie. Narrus bedankt voor het antwoord over de gebruikte balkdikte. Bij mij wordt het een losstaande dichte overkapping in de tuin, dus niet echt een veranda. Ga dit weekend beginnen met het verwijderen van bomen en struiken, en het hout wordt net voor de bouwvak geleverd.
Als jullie het niet erg vinden, baseer ik mijn overkapping op jullie model. Dus ipv de muur extra palen en balken.
Wat een verschil he mrien? We zijn er ook heel erg blij mee!quote:Op maandag 18 juli 2011 23:32 schreef mrien het volgende:
Zow, 6 topics doorgelezen sinds mijn bezoekje aan jou, wat een werk hebben jullie verricht zeg!
En wat wordt de veranda zo mooi zeg!!
Denk dat composiet wel staat met de hottub die vergrijst tenslotte?quote:Op vrijdag 22 juli 2011 00:24 schreef twentemeisje het volgende:
Thanks!
De veranda is 3,5m diep (tot de staanders 3m plus 0,5m oversteek), 8,5m breed en ca. 2.80m hoog. Heerlijk ruim dus!
Vanavond hebben we grijze composieten vlonderplanken gekocht.
Vanmorgen nog wel ff de schrik om het hart (Ml, bijna ging onze meet niet door), stond er om 7u 's ochtends een grote vrachtwagen met de megategels voor de deur, verkeerde kleur! Shiiiiiiiit! Gelukkig heeft de tegelboer het direct opgelost en komt er morgen met een spoedvracht een nieuwe vracht met de juiste kleur
. Anders hadden we weer minimaal een week vertraging.
Ah leuk!!quote:Op woensdag 27 juli 2011 23:19 schreef twentemeisje het volgende:
De hot-tub komt op het stuk tegels met die ene tegel die niet gelijkt ligt met de rest (je ziet het dus goed Selyn, typisch mannending "want die zie je toch niet omdat de vlonder daar op komt te liggen").
En tussen de tegels en schutting/muur komt ook basalt split. Waarbij we tegen de muur waarschijnlijk nog een plant (passiebloem?) willen laten groeien.
Nogal jaquote:Op donderdag 28 juli 2011 21:38 schreef twentemeisje het volgende:
Ze hadden het 30% afgeprijsd, maar wij wilden daar meer vanaf. Come on, voor een showroom-model kan er toch wel wat meer af!
Zit het bij je in de buurt die winkel?quote:Op donderdag 28 juli 2011 21:42 schreef twentemeisje het volgende:
Psies, kunststof rotan toch? Daar hebben we ook wel iets leuks in gezien, maar dat non-wood was veel stoerder...
Ik heb me trouwens een gave set (tafel plus stoelen) van Hartman gezien. We hebben gelukkig al want anders werden we blut!
quote:Op donderdag 28 juli 2011 21:59 schreef twentemeisje het volgende:
Km of 25... ga je mee onderhandelen?
quote:Op donderdag 28 juli 2011 22:41 schreef twentemeisje het volgende:
!
Maandag wordt de hot-tub bezorgd.
Thnx!quote:
quote:
Het lijkt mij ook wel wat. Ze hebben ons gisteren verteld dat je het in de winter niet zo buiten moet laten staan. Wel afdekken of droog wegzetten. Kunststof (want dat is het) verhard namelijk... Wij zouden 'm volgens die verkoper dan wel in de veranda kunnen zetten.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 10:26 schreef Cyan het volgende:
Wat een mooie ligstoel! Wij hebben volgens mij een tuinset met non wood of hoe ze het dan ook noemen.
Het ziet eruit als hout en het voelt als glad hout aan maar het is geen hout.
Moet ideaal zijn want het zou UV bestendig zijn en onderhoudsarm en je zou de tuinset het hele jaar buiten kunnen laten staan.
We hebben hier nu al weer twee jaar een Boeda hangen van de Action. Nog geen vijf euries. Maar hij blijft tot mijn verbazing mooi.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 23:01 schreef twentemeisje het volgende:
De muur is klaarrrrrrrrr!
[ afbeelding ]
De vraag is nu: klimplant of canvasdoek?
Daarom eet ie de muur op. Hij eet zich gewoon naar binnen.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 09:21 schreef Claudia_x het volgende:
Eet klimop je muur echt op? Tegen de muur van het huis waarin ik ben opgegroeid hadden we een heel grote klimop en daar heb ik dat nooit bij gemerkt. Wel groeide de klimop op een bepaald moment de slaapkamer van mijn ouders in. Ik houd zelf wel van dat woekeren, al trek ik de grens bij m'n slaapkamer.
Mwah, dat is wel heel drastisch omschreven.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 09:44 schreef Cyan het volgende:
[..]
Daarom eet ie de muur op. Hij eet zich gewoon naar binnen.![]()
Klimop zet zich zo vast dat het een pokkenwerk is om het te verwijderen en als je pech hebt trek je stukjes muur en voeg mee.
en giftigquote:Op zaterdag 30 juli 2011 11:43 schreef NouMooiNiet het volgende:
Blauwe Regen zou prachtig staan in deze tuin!!!
(geeft wel wat troep van afvallende bloemetjes/blaadjes)..
Oh serieus? Dat wist ik niet!quote:
Dan zal je meneer dat ook wel weten, maar ik ben op zoek gegaan naar bloeiende groenblijvende klimplanten en die zijn er ook. Zijn wel in de minderheid. Maar dan heb je zomer en winter plezier van je muur.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 22:24 schreef twentemeisje het volgende:
....
Gelukkig heb ik een meneer die biologie heeft gestudeerd en met name gek is op plantjes, hij let dus op de giftigheid want ik ben een n00b wat dat aangaat.
....
Hij komt ook van mijn Mr hoor, die heb ik even tijdens het fietsen gister uitleg laten geven.quote:Op maandag 1 augustus 2011 10:58 schreef twentemeisje het volgende:
Goeie tip Ml, ik speel 'm door aan mijn secondant!
quote:
quote:Op maandag 1 augustus 2011 20:51 schreef Claudia_x het volgende:
Heel gaaf, TM!
Ik las ergens anders dat jullie een gietvloer hebben overwogen maar ervan af hebben gezien omdat de gietvloer bij vrienden verkleurde. Weet je ook hoe dat precies zit? Ik lees online namelijk dat er gietvloeren zijn die kleurvast zijn.
quote:Op maandag 1 augustus 2011 21:34 schreef Claudia_x het volgende:
Dank je!
Het wordt er niet makkelijker op.
Keuzes keuzes keuzes! Lastig he? Bedenk je maar (en dat weet je ongetwijfeld ook zelfquote:Op maandag 1 augustus 2011 21:34 schreef Claudia_x het volgende:
Dank je!
Het wordt er niet makkelijker op.
Dat is een hele mooie set, iets vergelijkbaars hadden wij ook gezien.quote:Op maandag 1 augustus 2011 22:39 schreef twentemeisje het volgende:
Vanavond een mooie loungeset gezien bij Intratuin:
[ afbeelding ]
Hij was in de aanbieding, maar volgende week is er een verkoopavond waarbij showroommodellen met 40 tot 60% korting weg mogen. Dat is dus even het afwachten waard!
Valt best mee weet ik uit ervaringquote:Op dinsdag 2 augustus 2011 07:47 schreef twentemeisje het volgende:
Ik ben ook bang dat ik dat niet voor elkaar krijg Cyan... Maar proberen kan geen kwaad, daarnaast kan ik eens een balletje opgooien bij de vrouw van mijn neef, zij werkt bij 'onze' Intratuin. Maar ik ben bang dat het inderdaad ordinair 'run for your life loungeset!' wordt...
De set komt (in de zomer) niet in de veranda maar op het terras dat aan de serre grenst. Mijn lief doet overdag niets creatiefs met zijn handen Bob.
quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 08:33 schreef twentemeisje het volgende:
Zul je zien dat het hier gekkenhuis is, ondanks de vakantieperiode. Net als bij stadion-concerten waar je een veldkaart voor hebt. Man wat een stress!
Gelukkig kan mijn meneer heul hard rennen! Al zal ik ook wel aan de bak moeten want de set staat er in 2 kleuren (dus twee kansen
), dan ga ik voor de tweede keuze qua kleur.
Ja dat is een goeie! En dan zet je zo'n manische blik op terwijl je roept: "Deze is van mij!!!"quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 10:55 schreef Ooi86 het volgende:
Ja, of je onder het loungeset verstoppen en op het moment supreme er onderuit komen!
Dit wil ik ook zien! :-D hihi..quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 09:33 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
zou graag even om de hoek kijken.
Ik heb vandaag gehoord dat dat niet mag... Zij krijgt dus geen kans om 'm snel ff te kopen heb ik begrepen... Ik ga het uiteraard nog wel even aanstippenquote:Op woensdag 3 augustus 2011 20:43 schreef Cyan het volgende:
Ik zou de vrouw van je neef inzetten om die set te bemachtigen mits je goed contact hebt natuurlijk of ik zou proberen om hem al voor de koopavond te kopen en terug te gaan met de kassabon om de korting te verrekenen.
Maar mag je de set ook voor de koopavond kopen? Ze moeten er toch vanaf!quote:Op woensdag 3 augustus 2011 21:17 schreef twentemeisje het volgende:
[..]
Ik heb vandaag gehoord dat dat niet mag... Zij krijgt dus geen kans om 'm snel ff te kopen heb ik begrepen... Ik ga het uiteraard nog wel even aanstippen.
Lijkt me niet hequote:Op woensdag 3 augustus 2011 21:56 schreef Cyan het volgende:
[..]
Maar mag je de set ook voor de koopavond kopen? Ze moeten er toch vanaf!Dan koop je em voor de volle mep om vervolgens 's avonds terug te gaan voor de korting, of mag dat ook niet van Intratuin.
Waarom niet?quote:
Jammerquote:Op donderdag 4 augustus 2011 13:14 schreef twentemeisje het volgende:
Ik vermoed ook dat ze het zo niet doen Cyan, ook al omdat personeel het zelf ook niet eerst mag kopen (dan hoeven ze die acties waarschijnlijk niet te organiseren omdat alle mooie spullen dan al weg zijn).
bij de ikea bijvoorbeeld (90dagen ruil garantie)quote:Op donderdag 4 augustus 2011 13:21 schreef Cyan het volgende:
[..]
Jammer![]()
Maar onthoud mijn tip! Als je ooit iets koopt wat in de periode dat je het mag ruilen of terugbrengen in de actie komt, terug gaan met de bon! Ik stond er van te kijken hoeveel klanten niet wisten dat dat kon.
Waar ga je de loungeset eigenlijk zetten? Onder de overkapping of op het terras bij de serre?
quote:Op donderdag 4 augustus 2011 13:25 schreef loecje het volgende:
[..]
bij de ikea bijvoorbeeld (90dagen ruil garantie)
Nouja, misschien doen sommige winkels dat, maar dat een product geruild mag worden is an sich al een service. Tenzij er iets mis is met het product natuurlijk. Dat er winkels zijn die het doen wil niet zeggen dat alle winkels dat doen en al helemaal niet dat altijd kanquote:Op donderdag 4 augustus 2011 13:21 schreef Cyan het volgende:
[..]
Jammer![]()
Maar onthoud mijn tip! Als je ooit iets koopt wat in de periode dat je het mag ruilen of terugbrengen in de actie komt, terug gaan met de bon! Ik stond er van te kijken hoeveel klanten niet wisten dat dat kon.
Waar ga je de loungeset eigenlijk zetten? Onder de overkapping of op het terras bij de serre?
Thnx! Ik vind ze ook erg duur.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 00:49 schreef Narrus het volgende:
De potten zowel in onze voortuin als deze in de achtertuin zijn van Elho, het pure round model. In de achtertuin het 60cm doorsnee model in de voortuin het meter doorsnee model.
De potten zijn inderdaad achterlijk duur, gelukkig hebben we de pot voor in de voortuin met heel veel korting kunnen kopen (het showroommodel met her en der een vlekje, de meeste vlekjes gingen echter na flink poetsen weg en de overige vallen nauwelijks op omdat de pot toch buiten staat).
Zie voor de foto van de voortuin begin van het vorige deel.
Bij de intratuin in Nuenen ( eindhoven ) wel in ieder geval.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 07:41 schreef twentemeisje het volgende:
Bij die NOP-ruiming voorverkoopavond (ik weet niet of die in elk filiaal is) krijg je ook 20% korting op alle niet afgeprijsde artikelen. Zijn ze nog niet erg goedkoop, maar scheelt toch een klein slokje op de borrel!
De kachel heeft toch een luchtaanvoer die via de bovenkant loopt? Volgens mij maak je m aan met het deksel erop (dit klinkt onlogisch) , maar wel zo dat het deksel alleen het stookvak afdekt, maar de aanzuigopening helemaal vrij laat. Zo krijg je een goede trek. Als het vuur via de zelfde opening waar de rookgassen eruit moeten zn lucht moet aantrekken, dan zou het gesmoord worden.quote:Op maandag 8 augustus 2011 08:44 schreef Narrus het volgende:
Al met al wat een heerlijk hottub weekend moest worden is geworden tot een uitgebreid rooksignalen festival.
Over het algemeen zeggen ze de deksel er bij het aansteken helemaal af tot je goed vuur hebt daarna de helft bedekken en wanneer er echt warmte in zit of de vlammen te hoog worden afdekken zodat alleen het luchttoevoer gedeelte open blijft.quote:Op maandag 8 augustus 2011 09:01 schreef Gripper het volgende:
[..]
De kachel heeft toch een luchtaanvoer die via de bovenkant loopt? Volgens mij maak je m aan met het deksel erop (dit klinkt onlogisch) , maar wel zo dat het deksel alleen het stookvak afdekt, maar de aanzuigopening helemaal vrij laat. Zo krijg je een goede trek. Als het vuur via de zelfde opening waar de rookgassen eruit moeten zn lucht moet aantrekken, dan zou het gesmoord worden.
Niet te hopen dat er een naadje lekt, hoewel makkelijker te verhelpen dan een lekke tub
Kindje bij hot-tubquote:Op donderdag 11 augustus 2011 18:59 schreef twentemeisje het volgende:
We hebben 'm! Maar hij was niet in de showroommodellensale, er is dus niet gerend. Ik ben er 's middags voor de zekerheid maar ff naar toe gegaan om te vragen en het blijkt een model te zijn dat volgend jaar gewoon weer in de collectie zit. Die showroommodellen doen ze logischerwijs dus niet met korting weg. Maarrrr, er was wel 40% korting op de set, dus heeft Narrus de Intratuin-leenaanhanger achter zijn auto geknoopt en staat ie hier inmiddels op het terras te pronken.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Die tafel daarachter gaat daar uiteraard weg, net als de vuilcontainer.
Mooie set en 40% korting is mooi meegenomen voor een nieuwe set!quote:Op donderdag 11 augustus 2011 18:59 schreef twentemeisje het volgende:
We hebben 'm! Maar hij was niet in de showroommodellensale, er is dus niet gerend. Ik ben er 's middags voor de zekerheid maar ff naar toe gegaan om te vragen en het blijkt een model te zijn dat volgend jaar gewoon weer in de collectie zit. Die showroommodellen doen ze logischerwijs dus niet met korting weg. Maarrrr, er was wel 40% korting op de set, dus heeft Narrus de Intratuin-leenaanhanger achter zijn auto geknoopt en staat ie hier inmiddels op het terras te pronken.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Die tafel daarachter gaat daar uiteraard weg, net als de vuilcontainer.
Dat is wel handig idd. Komt de tafel die nu tegen de muur staat onder de veranda te staan?quote:Op donderdag 11 augustus 2011 21:34 schreef twentemeisje het volgende:
Ooi!
Absoluut Cyan! We hebben vanmiddag nog een hoes gekocht die we er bij slecht weer snel overheen kunnen trekken. Dat scheelt weer met al die kussens heen en weer rennen. In de winter en bij langer slechter weer gaan ze natuurlijk gewoon naar binnen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |