Vervolg van
TM's jaren dertig woning! 
Op 24 april kregen we de sleutel van ons nieuwe huis:
Voorzijde
Voorzijde vanaf de andere kant
Keuken/serre
Woonkamer![]()
![]()
![]()
Achterzijde
Tuin![]()
De woning ligt in een Twentse binnenstad

, in een wijk met allemaal jaren dertig woningen. Het is echt een heerlijk ruime woning, met op de bovenverdieping een grote badkamer en drie slaapkamers en op zolder nog eens twee slaapkamers plus een kleine inloopkast. Daarnaast in de tuin een grote hobbyschuur van bijna 8x4m plus bergzolder onder het dak.
Er zitten twee kelders onder de woning, een kleintje waarvan je de deur ziet op de vijfde foto, links naast de kleine radiator. Daarnaast een grote van ca. 18m
2, geheel betegeld, de trap hierheen zit in de bijkeuken. We hebben deze alleen schoon hoeven te maken en er vervolgens een hoop opbergstellingen ingegooid:
![]()
![]()
Wat wij in elk geval willen gaan doen:
nieuwe keukenDit wordt 'm, de frontjes zijn massief eiken. Wel in een andere opstelling, met een andere kraan en met donkerder betonnen blad):![]()
![]()
Met dit Boretti-fornuis

tussen twee ladekasten.
nieuwe plafonds in het hele huis (je ziet ongetwijfeld het 'prachtige' (gruwel) systeemplafond beneden, boven zitten nl. respectievelijk een schrootjesplafond en op zolder weer een systeemplafond)
vloeren (leistenenvloer beneden, boven in de slaapkamers laminaat)Leisteen als hieronder maar dan veel minder breed gevoegd.
granitovloer in de hal 'restaureren' (zit een gruwelijke bruinige laag op, waarvan we nog niet weten wat het precies is, lijm?)
nieuwe badkamer
schilderwerk binnen en buiten
tuin (terras aanleggen waar nu dat 'fraaie' kunstgras ligt
jaren '30 deurbeslag (we laten de deuren toch zitten bij nader inzien)Bakelieten klinken gekocht op Marktplaats, voor 60 euro het hele huis rond

de schouw verwijderen (er komt wel weer een houtkachel, maar zonder schouw)
![]()
![]()
bijkeuken isoleren (nu halfsteens)
ketel vervangen
kozijn in de badkamer vervangen
nieuw houthok maken
Tips en ideetjes zijn van harte welkom! Ik ga in dit topic verder met het verslag doen van onze vorderingen!
En zo ziet het er nu uit:
De woonkamer is opgeruimd!![]()
Puin binnen weg...
Verwarmingsleiding weg...
Puin buiten weg...
Houthok weg...
En... puinhoop in de schuur weg en stellingen erin!![]()
En nu val ik om van vermoeidheid en plof ik bij mijn lief op de bank

.
[ Bericht 0% gewijzigd door twentemeisje op 16-05-2009 17:25:12 ]