abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71663956
Vervolg van TM's jaren dertig woning! #2

Op 24 april kregen we de sleutel van ons nieuwe huis:

Voorzijde

Voorzijde vanaf de andere kant

Keuken/serre

Woonkamer

Achterzijde

Tuin

De woning ligt in een Twentse binnenstad , in een wijk met allemaal jaren dertig woningen. Het is echt een heerlijk ruime woning, met op de bovenverdieping een grote badkamer en drie slaapkamers en op zolder nog eens twee slaapkamers plus een kleine inloopkast. Daarnaast in de tuin een grote hobbyschuur van bijna 8x4m plus bergzolder onder het dak.

Er zitten twee kelders onder de woning, een kleintje waarvan je de deur ziet op de vijfde foto, links naast de kleine radiator. Daarnaast een grote van ca. 18m2, geheel betegeld, de trap hierheen zit in de bijkeuken. We hebben deze alleen schoon hoeven te maken en er vervolgens een hoop opbergstellingen ingegooid:

Er is een hoop gebeurd (zie vorige topics), kort samengevat is er bijna geen hoekje in het huis dat we niet geraakt hebben. De grootste veranderingen zijn straks wel de nieuwe badkamer, keuken, vloeren en plafonds. We zijn inmiddels hard op weg naar de verhuizing, al staat ons nog een hoop te doen de komende 2,5 week (en daarna vast ook nog wel e.e.a.).

Het meest benieuwd ben ik naar de
  • nieuwe keuken.

Dit wordt 'm, de frontjes zijn massief eiken. Wel in een andere opstelling, met een andere kraan en met donkerder betonnen blad):

Met dit Boretti-fornuis tussen twee ladekasten.

In dit topic tellen we af naar de verhuizing!

En dan nu de laatste vorderingen! EIN-DE-LIJK

Mijn vader zette alle plinten aan de achterzijde in de grondverf voor ze aan de muur worden bevestigd:

Pandomo in de bijkeuken en een old skool plafond in wording (hier is overigens de leistenen vloer ook drempelloos doorgelegd):

En nog meer Pandomo @ the wall:

Grof (zaag)geschut:

En mijn lieve zaagschat:

De loodgieter kan zijn biezen komen pakken…

De kat krabt de krullen nog maar eens van de trap. En nu issie kaal! Met dank aan mijn lieve mams

Mijn lief schuwt het werk niet en maakt oldskool plafonds na in ons stulpje

Nog meer van dat moois, dit staat in de grondverf, straks als de naadjes zijn afgekit en met zijdeglansverf bedekt is het helemoal

Dit alles with a little help from his razor sharp friend

… en van zijn paps! O*

De inbouwset voor de douche. Het concept is erg mooi, alleen uitvoering niet goed… Inox besteld, gesattineerd chroom gekregen. Dat wist den loodghieter niet, dus zat het er al aan voor we er erg in hadden. Nieuwe set in inox is onderweg!

De tuin slibt weer dicht met afval…

Wachtend op een nieuwe loodgieter… (die komt volgende week). De raampjes hierachter krijgen overigens ook nieuw glas in lood .

Uit onze hortus botanicus…

Nog meer bloemenpracht! Okee okee, deze groeit vanuit de tuin van de buren naar ons toe .

Le behangue voor de logeerkamer (het grijs-gestreepte welteverstaan, gefotografeerd in het boek):

Behangetjes voor de kleine kamer??

Plafond in de badkamer zit eronder, nu nog afwerken met plintjes zoals hierboven.

En we eindigen deze megapost met..... De Maestro in actie! Le plafond op de overloop moet er immers ook nog in.

Morgen verder met de plafonds, de plinten en de stuccer komt de Pandomo in de badkamer over doen. Ik zal proberen wat meer tussentijdse foto-updates te doen. Dat kost ook minder tijd dan die mega-updates die ik nu doe .

Oh ja, deze heb ik vandaag ook nog besteld voor alle uitzetramen boven:

En nu maar eens onder de douche!
  •   donderdag 6 augustus 2009 @ 22:11:24 #2
    82814 BBQ-kip
    never say no to panda!
    pi_71664546
    TM!
    Wat een update!
    Het is niet allemaal mijn persoonlijke smaak, maar de uitvoering is erg mooi hoor!
    En wat gaan jullie supersnel!
    Wat was er ook alweer met de loodgieter aan de hand?

Petje af hoor! Op naar de verhuizing en lekekr genieten in jullie prachthuis!
    Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
    pi_71664894
    Mooi mooi. Al weet ik niet wat ik van die old-skool plafonds moet denken. Ik denk dat ik iets subtielers mooier had gevonden:

Maar goed, het is dan ook niet mijn woning.
    It's funny
    But not ha-ha funny.
    pi_71666398
    mooi die pandomo zeg!
    wist het nog zo net niet helaasch
    Plafonds zijn denk ik mooier af
    Ben benieuwd hoe het inox setje eruit ziet vind dit nl lelijk
    Is inderdaad wel een eindje rijden om de keuken te bekijken, maaarrr jij kunt heel goed foto's maken
    Overigens kan ik mijn laatste post in je vorige topic niet meer wijzigen, even vonkenboer/brighteyes lief aankijken?
    Balorig, niet te verwarren met ballorig!
    Assumption is the mother of all mistakes....
    pi_71666439
    enne wat n megasjieke doodgewone raamhouders haha wist niet eens dat ze die zo mooi hadden, hoezo afwerking
    pi_71667147
    Die uitzetijzers voor de ramen zijn gebaseerd op jaren 30 exemplaren, bij al onze bovenramen zitten de originele exemplaren er nog aan.

De plafonds moet je natuurlijk zien als ze af zijn, ze komen zo niet goed 'uit de verf'.

Ik vind deze doucheset ook niet mooi, die afwerking oogt heel goedkoop, maar dat is persoonlijk. Inox (maar ook chroom) ziet er echt tien keer beter uit. Vind die ronde afwerking uit de muur wel heel erg mooi.
    pi_71667337
    Ik prik even niet door het blikkerige vh doucheset heen, dus ik tvp voor de nieuwe
    Erg mooi die raamsetjes, als ik nog eens gek wil doen kijken voor gietijzeren (ergens in een grijs toekomstgebeuren dan).
    Truste
    pi_71667534
    quote:
    Op donderdag 6 augustus 2009 23:25 schreef twentemeisje het volgende:
    De plafonds moet je natuurlijk zien als ze af zijn, ze komen zo niet goed 'uit de verf'.
    Het was dan ook een verkapte TVP.
    It's funny
    But not ha-ha funny.
    pi_71667554
    quote:
    Op donderdag 6 augustus 2009 23:35 schreef Nero22 het volgende:

[..]

Het was dan ook een verkapte TVP.
    Te Verven Plafonds!
    pi_71667960
    Pandomo is niet mijn smaak, ik zou me steeds afvragen wanneer die muren nou geschilderd worden Maar als jullie er blij mee zijn

Verder zijn jullie geweldig bezig! Ik ben jaloers op jullie glas in lood ramen: mijn vriend (en ik over drie weken!) woont ook in een jaren dertig huis en daar is niets meer glas in lood, behalve het raampje boven de voordeur. Maar dat valt niet zo op, omdat het raampje gelijk ligt met de voorkant van het huis, en de voordeur dieper ligt. Als ik ooit veel geld heb... (en dan gooi ik hier ook gelijk die lelijke ijzeren kozijnen eruit!)

Ik kijk uit naar nieuwe foto's/vorderingen!
      vrijdag 7 augustus 2009 @ 09:04:50 #11
    248562 Rallydame
    We klussen nog even verder..
    pi_71673087
    Goede update TM.
    En wat een werk hebben jullie al verzet. Het wordt echt heel mooi
    Ik volg je gewoon weer in deel 3
    pi_71675275
    TM hoe ist trouwens met je handen/polsen? Beter met die "steunen"?
    Moest daar gisteravond ineens aan denken (komt meer omdat ik er nog iemand mee ken ben niet zooo sociaal al lijkt dat via i-net natuurlijk wel ).
      vrijdag 7 augustus 2009 @ 10:55:50 #13
    68591 twentemeisje
    Onmeunig Twents
    pi_71675586
    maar je dacht er toch maar mooi aan nietwaar?!

Het gaat goed, heb af en toe nog wat last, maar draag de spalken eigenlijk niet meer. Als ik meer last krijg dan doe ik ze zo weer om. Het heeft in elk geval goed geholpen!

Heb net weer even de administratie bijgewerkt en de nodige facturen betaald. Ik doe niets anders dan telkens lijstjes maken met alles dat we nog moeten betalen en wat er dan nog over is. Tot nu toe valt het niet heel erg tegen gelukkig. Ons reisje naar New York straks kan gewoon doorgaan, nu was het ticket toch al geboekt en de hotelkamer besproken . Ik heb daar ook zoveel zin in .

Vandaag ook nog langs de badkamerzaak om de toiletpot voor beneden om te ruilen. We komen wat meer naar voren dan we dachten met ons hangende toilet. De afvoer is door de keldermuur die er precies achterlangs loopt lastig te verplaatsen. Dus is een mogelijkheid om een compactere plee te kiezen. Gelukkig is er een compacte uitvoering van de door ons gekozen toiletten (Villeroy & Boch Subway):

versus

versus

Scheelt 6cm in totaal.

Daarnaast behang voor de kleinste slaapkamer uitzoeken en nog wat kleine boodschapjes. Nu maar ff aankleden voordat het vanmiddag knetterwarm is en ik nergens meer zin aan heb .

[ Bericht 17% gewijzigd door twentemeisje op 07-08-2009 11:07:35 ]
    pi_71675628
    wat een update! Echt niet te geloven hoe hard jullie gaan! Ik ben heel benieuwd naar de keuken..
    Plafonds worden heel mooi! Super dat je dat zo kan en wil namaken. Bij ons blijft het bij sierlijsten denk ik...
    Ik ben ook even kwijt wat dat nou was met de loodgieter

Hoe gaat het nu met jullie?
      vrijdag 7 augustus 2009 @ 11:14:07 #15
    68591 twentemeisje
    Onmeunig Twents
    pi_71676091
    Thnx styliste! Ik ben ook zo blij met mijn klusheld . Hij is echt superhandig en dat is heel prettig.

De loodgieter kwam 8 v/d 10 afspraken die we met hem maakte niet na, daar werd ik echt helemaal gek van. Op een gegeven moment was het echt de druppel en heb ik hem verteld dat ie zijn spulletjes mocht komen halen omdat we niet verder met hem wilden. Het werk dat ie afleverde was overinges wel goed, maar ik trok dat onzekere qua planning gewoon echt niet meer. Gisteren is ie geweest en hebben we hem het openstaande bedrag betaald, we zijn er nu van af.

Met ons gaat het goed. De hormonen zijn wel uitgeraast geloof ik en we hebben het verdriet goed met elkaar kunnen delen. We durven weer vooruit te kijken en dat is fijn. De miskraam staat niet meer op de voorgrond, al balen we er nog steeds stevig van natuurlijk. Je denkt wel geregeld in een "anders was ik nu zover"-scenario, dat zal in januari ook wel raar zijn. De gedachte dat je anders een kindje had gehad. Hopelijk zit er tegen die tijd een ander kindje in mijnen buik te wachten om bij ons te komen wonen .
    pi_71681073
    Ooooh jaloers!! hihi New York!
    Super hoor!

Ja dacht er wel aan ja alleen de timing is sons wat..laat Wel goed dat het helpt dan!

Komt allemaal wel, wanneer je je er niet druk om maakt juist sneller hé.
    Maar ik heb makkelijk te kletsen zo zonder wens.
      vrijdag 7 augustus 2009 @ 14:25:10 #17
    229849 klusfoobje
    Fokke & Sukke zeggen;
    pi_71682174
    Die uitzetters...............

Daar heb ik er nog een stel van in de doos op zolder liggen, compleet met die haakjes om het raam te vergrendelen.... Ik vond er geen bal aan en heb ze vervangen door niuw hang en sluit werk ( TON met (echt) ebbenhout)....
    We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
      vrijdag 7 augustus 2009 @ 14:28:00 #18
    229849 klusfoobje
    Fokke & Sukke zeggen;
    pi_71682259
    quote:
    Op vrijdag 7 augustus 2009 14:25 schreef klusfoobje het volgende:

Daar heb ik er nog een stel van in de doos op zolder liggen, compleet met die haakjes om het raam te vergrendelen.... Ik vond er geen bal aan en heb ze vervangen door niuw hang en sluit werk ( TON met (echt) ebbenhout)....

Kun je trouwens iets meer vertellen over dat Pandomo (??)
    Ze zeggen dat het een goede vervanger is van tegelwerk in bijvoorbeeld een natte ruimte. Is dat dus ene mooie manier om euro op de m2 te besparen of is dit ook weer lekker duurder ? Hoe zit dat dan eigelijk als je het schoonwild maken? Natte doek erover of... ?

do tell more

[ Bericht 11% gewijzigd door klusfoobje op 07-08-2009 14:33:49 ]
    We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
    pi_71683862
    quote:
    Op vrijdag 7 augustus 2009 14:25 schreef klusfoobje het volgende:

en jij doet er niets mee?
      vrijdag 7 augustus 2009 @ 15:23:15 #20
    229849 klusfoobje
    Fokke & Sukke zeggen;
    pi_71684031
    quote:
    Op vrijdag 7 augustus 2009 15:17 schreef styliste het volgende:

[..]

en jij doet er niets mee?
    nope....ik vind ze gewoon niet mooi...

proef ik daar een dikkug hint ? Dat ik dat als man oppak vind ik al een hele prestatie
    pi_71684082
    quote:
    Op vrijdag 7 augustus 2009 15:23 schreef klusfoobje het volgende:

[..]

proef ik daar een dikkug hint ? Dat ik dat als man oppak vind ik al een hele prestatie
    Hij was ook niet heel subtiel
    Moet je er van af? Daar kan ik je denk ik wel mee helpen
      vrijdag 7 augustus 2009 @ 15:27:25 #22
    82814 BBQ-kip
    never say no to panda!
    pi_71684139
    quote:
    Op vrijdag 7 augustus 2009 15:23 schreef klusfoobje het volgende:

[..]

Jij een man?
    Met al die kluschicks hier dacht ik al die tijd dat jij ook een vrouw was
    Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
      vrijdag 7 augustus 2009 @ 15:30:24 #23
    229849 klusfoobje
    Fokke & Sukke zeggen;
    pi_71684205
    quote:
    Op vrijdag 7 augustus 2009 15:27 schreef BBQ-kip het volgende:

[..]

Jij een man?
    Met al die kluschicks hier dacht ik al die tijd dat jij ook een vrouw was

ja sorry hoor.... maar dit zijn perfect topics om als man toch aan leuke inrichting dingen te komen als je geen "chick"op de bank hebt zitten die dat ff voor je regelt...

ik zal ff kijken hoeveel ik er heb liggen.
      vrijdag 7 augustus 2009 @ 15:38:56 #24
    82814 BBQ-kip
    never say no to panda!
    pi_71684425
    Hehehe, ja grappig he... echt stom hoe je soms een heel ander beeld kunt hebben van iemand, gebaseerd op... niets

Komt er wel een kluschick in de toekomst of heb je daar geen zin in nu? (of val je meer op kluschucks, kan ook natuurlijk).

Lukt het een beetje met inrichten enzo? Zijn genoeg wijffies hier die je graag helpen in ieder geval, gok ik zo.
      vrijdag 7 augustus 2009 @ 15:49:42 #25
    229849 klusfoobje
    Fokke & Sukke zeggen;
    pi_71684750
    of er een kluschick bijkomt...(chucks mogen helpen met zwaar werk maar daar stopt de behoefte toch echt hoor~ ) mmm geen idee, niks op het oog. Voordeel is ook op deze manier dat het enige compromis dat ik hoef te maken word bepaalt door de eurie

maar goed in ieder geval en dus moet ik dus eens kritisch naar mijn postings kijken

Het leuke hier vind ik dat al die chicks overal die leuke ideeen vandaan plukken waar je als chuck glad aan voorbij gaat terwijl je zoekt naar de adressen waar je goed hout krijgt, dat goede electro advies enzo.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')