Vervolg van
TM's jaren dertig woning! #2 
Op 24 april kregen we de sleutel van ons nieuwe huis:
Voorzijde
Voorzijde vanaf de andere kant
Keuken/serre
Woonkamer![]()
![]()
![]()
Achterzijde
Tuin![]()
De woning ligt in een Twentse binnenstad

, in een wijk met allemaal jaren dertig woningen. Het is echt een heerlijk ruime woning, met op de bovenverdieping een grote badkamer en drie slaapkamers en op zolder nog eens twee slaapkamers plus een kleine inloopkast. Daarnaast in de tuin een grote hobbyschuur van bijna 8x4m plus bergzolder onder het dak.
Er zitten twee kelders onder de woning, een kleintje waarvan je de deur ziet op de vijfde foto, links naast de kleine radiator. Daarnaast een grote van ca. 18m
2, geheel betegeld, de trap hierheen zit in de bijkeuken. We hebben deze alleen schoon hoeven te maken en er vervolgens een hoop opbergstellingen ingegooid:
![]()
![]()
Er is een hoop gebeurd (zie vorige topics), kort samengevat is er bijna geen hoekje in het huis dat we niet geraakt hebben. De grootste veranderingen zijn straks wel de nieuwe badkamer, keuken, vloeren en plafonds. We zijn inmiddels hard op weg naar de verhuizing, al staat ons nog een hoop te doen de komende 2,5 week (en daarna vast ook nog wel e.e.a.).
Het meest benieuwd ben ik naar de
nieuwe keuken.
Dit wordt 'm, de frontjes zijn massief eiken. Wel in een andere opstelling, met een andere kraan en met donkerder betonnen blad):![]()
![]()
Met dit Boretti-fornuis

tussen twee ladekasten.
![]()
In dit topic tellen we af naar de verhuizing!

En dan nu de laatste vorderingen! EIN-DE-LIJK

Mijn vader zette alle plinten aan de achterzijde in de grondverf voor ze aan de muur worden bevestigd:
![]()
Pandomo in de bijkeuken en een old skool plafond in wording (hier is overigens de leistenen vloer ook drempelloos doorgelegd):
![]()
En nog meer Pandomo @ the wall:
![]()
Grof (zaag)geschut:
![]()
En mijn lieve zaagschat:
![]()
De loodgieter kan zijn biezen komen pakken…
![]()
De kat krabt de krullen nog maar eens van de trap. En nu issie kaal! Met dank aan mijn lieve mams
![]()
Mijn lief schuwt het werk niet en maakt oldskool plafonds na in ons stulpje

![]()
Nog meer van dat moois, dit staat in de grondverf, straks als de naadjes zijn afgekit en met zijdeglansverf bedekt is het helemoal

![]()
Dit alles with a little help from his razor sharp friend
![]()
… en van zijn paps! O*
![]()
De inbouwset voor de douche. Het concept is erg mooi, alleen uitvoering niet goed… Inox besteld, gesattineerd chroom gekregen. Dat wist den loodghieter niet, dus zat het er al aan voor we er erg in hadden. Nieuwe set in inox is onderweg!
![]()
De tuin slibt weer dicht met afval…
![]()
Wachtend op een nieuwe loodgieter… (die komt volgende week). De raampjes hierachter krijgen overigens ook nieuw glas in lood

.
![]()
Uit onze hortus botanicus…
![]()
Nog meer bloemenpracht! Okee okee, deze groeit vanuit de tuin van de buren naar ons toe

.
![]()
Le behangue voor de logeerkamer (het grijs-gestreepte welteverstaan, gefotografeerd in het boek):
![]()
Behangetjes voor de kleine kamer??
![]()
Plafond in de badkamer zit eronder, nu nog afwerken met plintjes zoals hierboven.
![]()
En we eindigen deze megapost met..... De Maestro

in actie! Le plafond op de overloop moet er immers ook nog in.
![]()
Morgen verder met de plafonds, de plinten en de stuccer komt de Pandomo in de badkamer over doen. Ik zal proberen wat meer tussentijdse foto-updates te doen. Dat kost ook minder tijd dan die mega-updates die ik nu doe

.
Oh ja, deze heb ik vandaag ook nog besteld voor alle uitzetramen boven:
![]()

En nu maar eens onder de douche!