Het is vandaag wel heel erg nat buiten en in plaats van op de kop in de tuin te zitten om alles klaar te krijgen een update. TM zit hier wel naast me maar heeft even andere prioriteiten.
Afgelopen week een strak schema gehanteerd omdat zaterdag de tegels en het gras in de tuin zouden komen. Ja je leest het goed, zouden komen. Gisteravond kregen we namelijk een telefoontje van onze tegelboer dat de tegels niet voorradig waren bij de fabrikant en dat ze pas maandag of dinsdag geleverd konden worden.

Dit betekent dus een streep door de planning. We hopen nu dat de stratenmaker ook volgende week kan en dat de graszodenlegger er vlak achteraan kan komen. Met dit weer een grote zandbak in je tuin is niet een recept voor een schoon huis.
De vorderingen:
Een minigraver gehuurd (echt lachen, heel leuk speelgoed) en het overschot aan zand weggedaan en de tuin omgespit en geėgaliseerd.
![2v1x25t.jpg]()
De minigraver gaf om 7:30 in de ochtend nogal wat bekijks zo ook van de buren.
![2gy0m7b.jpg]()
Het gevulde resultaat van noeste arbeid (wel alles met de kruiwagen de container in gereden):
![ace4nn.jpg]()
een beetje slechte foto omdat ik niet nat wilde worden en de foto dus vanuit de kamer is genomen.
Verder is het muurtje voor het houthok afgemaakt.
![2qntj0g.jpg]()
Een begin gemaakt met de plantenbak, de bak wordt opgemetseld met de waaltjes uit het huidige pad, deze worden nog beplakt met leisteen.
![5d86rl.jpg]()
De tuin zoals deze nu is:
![zji9vs.jpg]()
Alle werkzaamheden worden natuurlijk onder streng toezicht van de opzichter uitgevoerd.
![a11gjp.jpg]()
Morgen wordt de plantenbak afgemetseld (de leisteen komt pas wanneer het metselwerk droog is). De lijngoot geplaatst. Het zand verder geegaliseerd en "waterpas" gemaakt.
Wanneer er dan nog tijd over is wordt de elektra en de afvoer voor de hottub gemaakt. (Voor de hottub is geen elektra nodig maar wel fijn als er een lampje aan kan).
Zaterdag hoop ik met de vlonder te kunnen starten.