abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_99053903
Heb de foto's van de veranda aan m'n vrouw laten zien. Raad eens wie er nu ook een veranda wil aan ons nieuwe huis? :D
  dinsdag 5 juli 2011 @ 09:24:37 #102
130803 Gripper
Get a grip
pi_99054581
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 08:37 schreef Freddeh het volgende:
Heb de foto's van de veranda aan m'n vrouw laten zien. Raad eens wie er nu ook een veranda wil aan ons nieuwe huis? :D
Als jij het zelf niet interessant zou vinden, had je de foto's niet aan je vrouw laten zien toch? ;)
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_99054796
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 09:24 schreef Gripper het volgende:

[..]

Als jij het zelf niet interessant zou vinden, had je de foto's niet aan je vrouw laten zien toch? ;)
Precies, maar als zij het ook interessant vindt dan is er wat sneller een deal gemaakt ;)
pi_99055593
Wow, wat een supergave veranda! Echt heel gaaf...

Complimenten!
  dinsdag 5 juli 2011 @ 11:22:04 #105
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_99057776
:D Dit soort tactieken is jullie mannen dus ook niet vreemd ;).

Thanks FWR!

Gisteren even geprobeerd of de tafel O+ die mijn (8> heeft gemaakt ook daadwerkelijk in de veranda past... We zijn tot de conclusie gekomen dat het toch beter een lange, smallere tafel had kunnen zijn... Tja. Maar even zien. Voordeel is wel dat we nu achter de tafel bijvoorbeeld nog een box voor Saar of een speelkleed neer kunnen leggen. Er komen in elk geval andere stoelen bij (deze had ik er voor de vorm ff bijgesleept) en de inrichting/aankleding moet natuurlijk nog plaatsvinden nadat het schilderwerk van deuren en kozijnen allemaal af is. De vloer moet ook nog een paar keer met zand worden ingeveegd voor de voegen.

En de andere kant op:
pi_99058648
Mooi :Y
Klussen deel 1 en 2
pi_99065826
Twentemeisje, wat een mooie veranda.

Ben zo enthousiast geworden na het zien van de foto´s, dat ik er nu ook een wil bouwen gebaseerd op jullie model. Kan je alstublieft aan je zeer handige man vragen wat de maten van de gebruikte balken (balken tussen de palen) zijn? En de maten van de gebruikte liggers( balken vanaf de muur naar de palen)

Nu de constructie dragend is (zag een mooie foto met manlief op het dak), ben ik benieuwd naar de afmetingen van de gebruikte balken. In al mijn enthousiaste me heb ik al stevige H-ankers gekocht voor palen van 12x12 cm. Dus dat wordt de maat van mijn palen, terwijl jullie iets dikkere palen hebben gebruikt. Twentemeisje, nogmaals wat een mooie veranda!!
  dinsdag 5 juli 2011 @ 16:00:42 #108
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_99068860
Thanks allebei! En beslist, ik ga het hem vanavond zeker vragen! Antwoord volgt! Wat leuk dat je zo enthousiast bent dat je zelf ook aan de slag wilt :D.
pi_99119503
TM heb er 2 meegenomen, zal morgen foto's maken! /vanaf mobiel ;)
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  woensdag 6 juli 2011 @ 20:19:02 #110
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_99123987
Ben erg benieuwd!!! :*

Beslist, ik ben het gisteren aan mijn vriend vergeten te vragen, maar ik speel de vraag nu aan hem door! Antwoord volgt dus snel!

Wij hebben vanmiddag de hot-tub gekocht *O*!
  woensdag 6 juli 2011 @ 20:58:13 #111
349954 Narrus
TM's handige man
pi_99125945
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 14:44 schreef beslist het volgende:
Twentemeisje, wat een mooie veranda.

Ben zo enthousiast geworden na het zien van de foto´s, dat ik er nu ook een wil bouwen gebaseerd op jullie model. Kan je alstublieft aan je zeer handige man vragen wat de maten van de gebruikte balken (balken tussen de palen) zijn? En de maten van de gebruikte liggers( balken vanaf de muur naar de palen)

Nu de constructie dragend is (zag een mooie foto met manlief op het dak), ben ik benieuwd naar de afmetingen van de gebruikte balken. In al mijn enthousiaste me heb ik al stevige H-ankers gekocht voor palen van 12x12 cm. Dus dat wordt de maat van mijn palen, terwijl jullie iets dikkere palen hebben gebruikt. Twentemeisje, nogmaals wat een mooie veranda!!
Door mijn vriendin (TM) op het forum gebonjourd om uit eerste hand de moeilijke vragen te beantwoorden ;). Gelukkig zijn deze nog relatief eenvoudig. Ik heb maar twee soorten balken gebruikt: de staanders, deze waren 15*15, na schaven zijn ze nog ongeveer 14,5*14,5, alle overige balken zijn gelijk 17*7, dus zowel voor de voorste balken (tussen de staanders) als de liggers.

De balken tussen de staanders vallen in de staanders, deze zijn ingekeept zodat je de overgang van de balken niet ziet.

Overigens is het voor de dragende constructie mogelijk wat minder forse balken te nemen. Deze heb ik gekozen voor het robuuste uiterlijk.

De hart op hart maat van de liggers is overigens 55 centimeter.

Veel succes met je project.
pi_99135490
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 20:19 schreef twentemeisje het volgende:
Ben erg benieuwd!!! :*

Beslist, ik ben het gisteren aan mijn vriend vergeten te vragen, maar ik speel de vraag nu aan hem door! Antwoord volgt dus snel!

Wij hebben vanmiddag de hot-tub gekocht *O*!
Oooh jaloers! En toch ook weer niet geloof dat wij hem niet vaak zouden gebruiken.
Wanneer komt ie?

Ik maak morgen foto's, ze staan in de garage incl trafo's.
  woensdag 6 juli 2011 @ 23:56:09 #113
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_99136022
Binnen nu en 3 weken (wanneer we 'm kunnen gebruiken) *O*. Voor kindjes is het in de zomer natuurlijk ook erg leuk Ml! En voor onszelf natuurlijk ook :D.

Mijn lief is een echte stookbaas dus die stookt dat ding dan ook regelmatig op, geen twijfel aan. En het is ook wel tres romantique hoor *; , zo onder de sterrenhemel samen in een houten tobbe met lekker warm water. O+

Ben erg benieuwd naar de lampen!
pi_99143327
Schitterend stukje werk, maar waarom een afzuigkap? Je zit toch buiten... :)
  donderdag 7 juli 2011 @ 11:25:38 #115
130803 Gripper
Get a grip
pi_99145297
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 23:56 schreef twentemeisje het volgende:

onder de sterrenhemel samen in een houten tobbe met lekker warm water. O+
Tof hoor :) t is dat ons tuintje er te klein voor is, we hebben het nu met de veranda al vol genoeg gebouwd.

Gaan jullie de tub onder de veranda zetten, of ergens anders in de tuin? En (deels) ingraven, of zo op de grond?
Mijn foto's op Flickr!
  donderdag 7 juli 2011 @ 12:12:08 #116
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_99146914
Thanks guys!

quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 10:18 schreef Fender75 het volgende:
Schitterend stukje werk, maar waarom een afzuigkap? Je zit toch buiten... :)
We hebben een keer de Boretti meegesleept naar iemand anders' veranda en daar konden we door de rook die er bij het grillen afkomt niet normaal meer zitten ;).

quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 11:25 schreef Gripper het volgende:

[..]

Tof hoor :) t is dat ons tuintje er te klein voor is, we hebben het nu met de veranda al vol genoeg gebouwd.

Gaan jullie de tub onder de veranda zetten, of ergens anders in de tuin? En (deels) ingraven, of zo op de grond?
In de tuin, zodat we sterren kunnen tellen :D. En hij komt op een vlonder te staan. We vinden ingraven zonde.
  donderdag 7 juli 2011 @ 13:12:14 #117
130803 Gripper
Get a grip
pi_99149306
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 12:12 schreef twentemeisje het volgende:
In de tuin, zodat we sterren kunnen tellen :D. En hij komt op een vlonder te staan. We vinden ingraven zonde.
Wel oppassen als het vriest :)
Met natte voeten op de vlonders, vlonders vriezen op, en je glijdt uit.

Bij vrienden van me in de tuin staat ook een tobbe, en daar heeft al menig benevelde gast aan het eind van een feestje bijna zn nek gebroken :X
Maar je kunt natuurlijk wel kijken naar vlonders met een profiel of antislip erop.
Mijn foto's op Flickr!
pi_99152969
Lampen (let niet op de hoeveelheid stof die erop ligt) onderste foto is met bijbehorende trafo, die heb je niet nodig.

Er zat ooit plastic in ;) die randen moeten even schoon gemaakt.

pi_99156237
Als het begint te roken dan verbrand er iets he.. :)
  donderdag 7 juli 2011 @ 16:05:56 #120
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_99157272
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 14:33 schreef Ml-etje het volgende:
Lampen (let niet op de hoeveelheid stof die erop ligt) onderste foto is met bijbehorende trafo, die heb je niet nodig.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Er zat ooit plastic in ;) die randen moeten even schoon gemaakt.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Cool Ml! O+ Ik geloof dat ik ze erg leuk vind voor in den veranda! Kostda? En nog even met de mister overleggen natuurlijk ;).

quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 13:12 schreef Gripper het volgende:

[..]

Wel oppassen als het vriest :)
Met natte voeten op de vlonders, vlonders vriezen op, en je glijdt uit.

Bij vrienden van me in de tuin staat ook een tobbe, en daar heeft al menig benevelde gast aan het eind van een feestje bijna zn nek gebroken :X
Maar je kunt natuurlijk wel kijken naar vlonders met een profiel of antislip erop.
Goede tip Gripper, ik zal het eens checken!

quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 15:44 schreef Fender75 het volgende:
Euhm... dat hoort toch bij grillen? :D
pi_99159091
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 15:44 schreef Fender75 het volgende:
Nog nooit gegrild zeker :P
pi_99161710
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 16:05 schreef twentemeisje het volgende:

[..]

Cool Ml! O+ Ik geloof dat ik ze erg leuk vind voor in den veranda! Kostda? En nog even met de mister overleggen natuurlijk ;).

[..]

Goede tip Gripper, ik zal het eens checken!

[..]

Euhm... dat hoort toch bij grillen? :D
Krijgertje ;) dus wmbt niks.
  donderdag 7 juli 2011 @ 18:55:16 #123
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_99163653
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 17:57 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Krijgertje ;) dus wmbt niks.
:o Ja maar, ja...maar.... DAS KEILIEF! O+ :*
* twentemeisje wordt er een bietje verlegen van... :@

Ik heb ze net aan mijn O+ laten zien en... hij vind ze ook leuk *O*. Gooi ze dus maar achterin de auto de 30e! :s)
pi_99163975
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 18:55 schreef twentemeisje het volgende:

[..]

:o Ja maar, ja...maar.... DAS KEILIEF! O+ :*
[me=twentemeisje] wordt er een bietje verlegen van... :@
[/me]

Ik heb ze net aan mijn O+ laten zien en... hij vind ze ook leuk *O*. Gooi ze dus maar achterin de auto de 30e! :s)
_O- dapastnie.
Die dingen zijn echt huuuge! En heb er dus 1 op de voorstoel en 1 in de achterbak meegenomen.
Oh enne je tripje Zeeland, Domburg (terrasjes en strand) of Zierikzee (monumentenstad) hebben een beetje mijn voorkeur.
pi_99193865
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 16:51 schreef exlurker het volgende:

[..]

Nog nooit gegrild zeker :P
Uiteraard wel, maar op d'n houtskool bbq rookt het..op een gasbrander als het goed is niet.. :)
pi_99213867
En gereekst ^O^
  vrijdag 8 juli 2011 @ 19:54:24 #127
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_99215862
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 19:04 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

_O- dapastnie.
Die dingen zijn echt huuuge! En heb er dus 1 op de voorstoel en 1 in de achterbak meegenomen.
Oh enne je tripje Zeeland, Domburg (terrasjes en strand) of Zierikzee (monumentenstad) hebben een beetje mijn voorkeur.
:o Moet ik een transporteur laten komen :D. Thanks voor je tips meis, ik ga eens rondkijken in het Zeeuwse op internet!
pi_99216758
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 19:54 schreef twentemeisje het volgende:

[..]

:o Moet ik een transporteur laten komen :D. Thanks voor je tips meis, ik ga eens rondkijken in het Zeeuwse op internet!
_O- welnee ik laat mijn Mr ze erin zetten (zijn auto tenslotte) en de jouwe mag ze eruit halen :+
  zaterdag 9 juli 2011 @ 13:03:18 #129
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_99239725
Woon jij ook in Almelo? Waar hebben jullie het hout gekocht? Wij willen ook een Veranda gaan bouwen, vergelijkbaar qua grootte en stijl :)

Wij gaan alleen ipv de planken bovenop ruiten doen en "iets moois" voor zonwering.

Wat de zonwering wordt ga ik tijdens de bouw wel laten zien ;)

Is die schutting bij jullie van Twenteschuttingen.nl toevallig?

[ Bericht 4% gewijzigd door TR08 op 09-07-2011 13:18:43 ]
  zaterdag 9 juli 2011 @ 13:43:46 #130
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_99241039
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 13:03 schreef TR08 het volgende:
Woon jij ook in Almelo? Waar hebben jullie het hout gekocht? Wij willen ook een Veranda gaan bouwen, vergelijkbaar qua grootte en stijl :)

Wij gaan alleen ipv de planken bovenop ruiten doen en "iets moois" voor zonwering.

Wat de zonwering wordt ga ik tijdens de bouw wel laten zien ;)

Is die schutting bij jullie van Twenteschuttingen.nl toevallig?
:Y

Het hout voor de veranda is gekocht bij Wood & Stones in Enschede. Leuk dat jullie ook aan de slag gaan! Je gaat dus een klustopic bijhouden? Leuk *O*

De palen van onze schutting komen van Rammo Tuinhout in Holten en de panelen zijn van Kuhlkamp te Borne.
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 20:13 schreef Ml-etje het volgende:
[..]

_O- welnee ik laat mijn Mr ze erin zetten (zijn auto tenslotte) en de jouwe mag ze eruit halen :+
*O* :*
pi_99320514
Helaaaaaaas lees/zie ik je topic nu pas, maar zijn de balken die de muur/spouw ingaan alleen gegrond of ook in de menie gezet?

Grondverf ( primer ) is voor een hechtig tussen een onderlag en een laklaag.
Menie gebruik je als hout in contact komt met beton en/of metselwerk

Als het alleen gegrond is kun je in de toekomst houtrot gaan krijgen.

Voor de rest ziet ie er heeeeel mooi uit, en heb je me op ideetjes gebracht zoals de verlichting!
Bobenjanneke klus1: Houten terrasoverkapping
( zie de oranje kleur, is allemaal menie )

[ Bericht 37% gewijzigd door bobenjanneke op 11-07-2011 15:12:22 ]
  maandag 11 juli 2011 @ 21:27:50 #132
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_99339183
Ola! Thanks!

Overal waar de balken steen en ijzer raken zitten ze in de menie *O*. Daar heeft mijn lief gelukkig aan gedacht. En nu ga ik ff op jouw link klikken!
pi_99361665
Het is zeker heeeerlijk om er 's avonds onder te zitten.

Trouwens heel mooi gedaan de buitenbbq/keuken onder de afzuigknap!
Chique!
  donderdag 14 juli 2011 @ 20:14:49 #134
349954 Narrus
TM's handige man
pi_99473029
Het is vandaag wel heel erg nat buiten en in plaats van op de kop in de tuin te zitten om alles klaar te krijgen een update. TM zit hier wel naast me maar heeft even andere prioriteiten.

Afgelopen week een strak schema gehanteerd omdat zaterdag de tegels en het gras in de tuin zouden komen. Ja je leest het goed, zouden komen. Gisteravond kregen we namelijk een telefoontje van onze tegelboer dat de tegels niet voorradig waren bij de fabrikant en dat ze pas maandag of dinsdag geleverd konden worden. :% Dit betekent dus een streep door de planning. We hopen nu dat de stratenmaker ook volgende week kan en dat de graszodenlegger er vlak achteraan kan komen. Met dit weer een grote zandbak in je tuin is niet een recept voor een schoon huis.

De vorderingen:
Een minigraver gehuurd (echt lachen, heel leuk speelgoed) en het overschot aan zand weggedaan en de tuin omgespit en geëgaliseerd.

De minigraver gaf om 7:30 in de ochtend nogal wat bekijks zo ook van de buren.

Het gevulde resultaat van noeste arbeid (wel alles met de kruiwagen de container in gereden):

een beetje slechte foto omdat ik niet nat wilde worden en de foto dus vanuit de kamer is genomen.

Verder is het muurtje voor het houthok afgemaakt.

Een begin gemaakt met de plantenbak, de bak wordt opgemetseld met de waaltjes uit het huidige pad, deze worden nog beplakt met leisteen.

De tuin zoals deze nu is:

Alle werkzaamheden worden natuurlijk onder streng toezicht van de opzichter uitgevoerd.

Morgen wordt de plantenbak afgemetseld (de leisteen komt pas wanneer het metselwerk droog is). De lijngoot geplaatst. Het zand verder geegaliseerd en "waterpas" gemaakt.
Wanneer er dan nog tijd over is wordt de elektra en de afvoer voor de hottub gemaakt. (Voor de hottub is geen elektra nodig maar wel fijn als er een lampje aan kan).

Zaterdag hoop ik met de vlonder te kunnen starten.
  donderdag 14 juli 2011 @ 20:19:39 #135
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_99473239
*O* :*
pi_99473641
Die laatste foto O+

En natuurlijk *O* voor de werkzaamheden
*poef* nu is het weg
pi_99474620
Ik lees al een tijdje mee in jullie topic's maar wat voor baan hebben jullie in vredesnaam dat jullie dit allemaal kunnen bekostigen! :O

Ondanks dat t al vaker is gezegd, ik vind t er strak uit zien, ga zo door!
  donderdag 14 juli 2011 @ 20:48:58 #138
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_99474870
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 20:28 schreef kaatjejannie het volgende:
Die laatste foto O+

En natuurlijk *O* voor de werkzaamheden
:*
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 20:44 schreef Vinz0r het volgende:
Ik lees al een tijdje mee in jullie topic's maar wat voor baan hebben jullie in vredesnaam dat jullie dit allemaal kunnen bekostigen! :O

Ondanks dat t al vaker is gezegd, ik vind t er strak uit zien, ga zo door!
:D Nou dat zal je tegenvallen dan ;). Het geheim is alles zelf doen! En heel goed speuren naar de te gebruiken materialen scheelt een slok op een borrel. Gewoon boerenslimheid dus ;).
  donderdag 14 juli 2011 @ 20:54:44 #139
240052 NouMooiNiet
what's in a name...
pi_99475168
Leuke update weer!
"Without music, life would be a mistake." - Friedrich Nietzsche
pi_99475268
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 20:48 schreef twentemeisje het volgende:

[..]

:*

[..]

:D Nou dat zal je tegenvallen dan ;). Het geheim is alles zelf doen! En heel goed speuren naar de te gebruiken materialen scheelt een slok op een borrel. Gewoon boerenslimheid dus ;).
DrGoogle *O* die buurman ook :D
pi_99475489
Ik wil de tuin wel een keer komen bewonderen hoor? (ws kan ik de dpam dag niet :()
*poef* nu is het weg
  donderdag 14 juli 2011 @ 21:05:03 #142
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_99475678
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 21:01 schreef kaatjejannie het volgende:
Ik wil de tuin wel een keer komen bewonderen hoor? (ws kan ik de dpam dag niet :()
*O* Doen! Kun je gelijk weer Sofietjes kledingkast uitruimen en aan mij verkopen :D.
pi_99475753
Haha, komt helemaal goed!!
*poef* nu is het weg
pi_99477732
Wat een match, het gele shirt bij het gele kraantje... ^O^
  donderdag 14 juli 2011 @ 21:44:11 #145
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_99477947
quote:
10s.gif Op donderdag 14 juli 2011 21:40 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
Wat een match, het gele shirt bij het gele kraantje... ^O^
:D Hij lijkt trouwens heel chubby op die foto terwijl ie dat helegaar niet is.
pi_99478012
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 21:44 schreef twentemeisje het volgende:

[..]

Wel een beetje ja :@
pi_99478286
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 21:44 schreef twentemeisje het volgende:

[..]

Een gezonde Hollandse jongen?

Ik vergeet helemaal te vermelden de mooie combinatie van Wit, Grijs (tegels/palen) en het tuinhout. Kan zo in de bladen 8-)
  donderdag 14 juli 2011 @ 21:51:57 #148
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_99478479
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 21:45 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Wel een beetje ja :@
:D, binnenkort mag je het live beoordelen ;).

De tuin komt waarschijnlijk net wel of net niet helemaal af als jullie komen. Zoals O+ hierboven al vertelde heeft de tegelleverancier de planning in de war geschopt. Daardoor schuift alles waarschijnlijk een week op. Blegh!

quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 21:48 schreef Dr.Hilfiger het volgende:

[..]

Een gezonde Hollandse jongen?

Ik vergeet helemaal te vermelden de mooie combinatie van Wit, Grijs (tegels/palen) en het tuinhout. Kan zo in de bladen 8-)
Thanks! Het schilderwerk onder de veranda is nog niet af, dat wordt dus ook nog doorgetrokken in die kleuren.
pi_99478986
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 21:51 schreef twentemeisje het volgende:
Thanks! Het schilderwerk onder de veranda is nog niet af, dat wordt dus ook nog doorgetrokken in die kleuren.
Het plafond bedoel je? Dat is toch al wit?
  Milf donderdag 14 juli 2011 @ 22:20:20 #150
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_99480341
Leuke foto update!
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  donderdag 14 juli 2011 @ 22:39:52 #151
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_99481457
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 21:59 schreef Dr.Hilfiger het volgende:

[..]

Het plafond bedoel je? Dat is toch al wit?
Nope, die is inderdaad al geschilderd. Het gaat om de windveren, deuren en kozijnen.
quote:
14s.gif Op donderdag 14 juli 2011 22:20 schreef nikky het volgende:
Leuke foto update!
Zenks!
  vrijdag 15 juli 2011 @ 08:59:42 #152
130803 Gripper
Get a grip
pi_99491963
Ik vroeg me ineens af toen ik dat lage muurtje rondom het houthok zag: watert het dakje af voorbij dat muurtje, of valt alles op de stenen? Bij mij moet er nodig een regengoot aan het houthok, want het spettert zo erg op de grond dat de onderste rijen hout nu drijfnat zijn, en vol zand zitten.
Mijn foto's op Flickr!
  vrijdag 15 juli 2011 @ 09:10:41 #153
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_99492140
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2011 08:59 schreef Gripper het volgende:
Ik vroeg me ineens af toen ik dat lage muurtje rondom het houthok zag: watert het dakje af voorbij dat muurtje, of valt alles op de stenen? Bij mij moet er nodig een regengoot aan het houthok, want het spettert zo erg op de grond dat de onderste rijen hout nu drijfnat zijn, en vol zand zitten.
Idem hier, er komt een nieuw dak op het houthok (weg met die achterlijke golfplaten) en dan komt er een boei (gelijk aan die van het huis en de veranda) plus goot voor langs Gripper. Het houthok wordt eigenlijk zo'n beetje compleet vernieuwd want er komen ook andere staanders in.
pi_99492896
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2011 09:10 schreef twentemeisje het volgende:

[..]

Idem hier, er komt een nieuw dak op het houthok (weg met die achterlijke golfplaten) en dan komt er een boei (gelijk aan die van het huis en de veranda) plus goot voor langs Gripper. Het houthok wordt eigenlijk zo'n beetje compleet vernieuwd want er komen ook andere staanders in.
_O- hoe herkenbaar dit. Wij vervangen ook zaken die er nog niet zo lang staan gewoon omdat het niet helemaal is zoals we wilden.
  vrijdag 15 juli 2011 @ 10:08:48 #155
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_99493308
Ik hoor trouwens net dat ik onzin verkondig :D. Leuk, je lief op Fok... Er komt geen goot voor het houthok langs Gripper, maar het dak gaat aflopen naar een afvoer op de linkerhoek.
pi_99524395
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 22:39 schreef twentemeisje het volgende:

[..]

Nope, die is inderdaad al geschilderd. Het gaat om de windveren, deuren en kozijnen.

[..]

Zenks!
Welke lak ga je gebruiken voor de windveren, deuren en kozijnen?

Wordt steeds mooier!

Bij ons vordert het nog niet zo, door mijn dochtertjes van 20 en 7 maanden.

Aandacht, aandacht, aandacht 10.gif
  zaterdag 16 juli 2011 @ 21:13:43 #157
349954 Narrus
TM's handige man
pi_99556633
Aangezien TM haar aandacht heeft bij vele zaken maar minder bij het updaten van dit klusforum neem ik deze taak nog maar een keer op mij.

Gisteren en vandaag zijn er wel wat vorderingen gemaakt, maar gezien het feit dat volgende week zaterdag pas de stratenmaker komt en de graszoden nog later, is de druk wat minder. Dit betekent dat mijn tijd ook gegaan is naar mijn grieperige dochtertje en natuurlijk naar mijn liefje.

De dingen die wel zijn gedaan:
De lijngoot geplaatst, van beide kanten aflopend naar het midden waar de afvoer zit. De goot is geplaatst in gestabiliseerd zand. De lijngoot was overigens noodzakelijk omdat de veranda en schuur lager liggen dan de rest van de tuin. We willen hiermee voorkomen dat met een wolkbreuk de veranda en schuur onder water staan.

De bloembak is opgemetsteld, de leisteen wordt hier tegenaan geplakt zodat je eenheid krijgt met de rest van de veranda.

Het eerste gedeelte van de tuin is uitgevlakt voor het gras, de rest moet nog. ;(

De oude waaltjes zijn verwijderd, hier komen straks de 1 bij 1 betonnen tegels.

De muur rechts wordt straks licht grijs met een donker grijs smetrand, gelijk aan de muur onder de veranda.

De verzameling oude stenen, oud hout, etc, etc naast het huis begint steeds groter te worden. (lijkt de tuin echter wel redelijk opgeruimd van :) .

Als laatste vast de geul gegraven voor de stroom bij de hottub en de afvoer. Ook maak ik gelijk de afvoer voor het nieuwe houthok en het putje die we nog gaan plaatsen.

Zodra de afvoeren en elektra in de grond zitten kan ik verder met het uitvlakken van de tuin. Ook kan ik de bloembak betegelen (kan hier ook weer wat zwarte grond in).

De muur die nog geverfd moet worden moet eerst bewerkt worden met de hoge drukspuit.

Weer een klein stapje dichter bij het eindresultaat. >:) 28
pi_99556844
Denk erom hé, we O+ TM ;)

Je bent hard aan het zwoegen geweest :Y
Vond de bloembak al niet helemaal jullie ding maar er komt leisteen op!

Als je zo doorgaat is het af als wij langs komen :D
  zaterdag 16 juli 2011 @ 21:24:01 #159
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_99557015
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2011 23:26 schreef bobenjanneke het volgende:

[..]

Welke lak ga je gebruiken voor de windveren, deuren en kozijnen?

Wordt steeds mooier!

Bij ons vordert het nog niet zo, door mijn dochtertjes van 20 en 7 maanden.

Aandacht, aandacht, aandacht [ afbeelding ]
Thanks! We know the feeling met ons 4 maanden oude purkje O+.

De lak is van Histor (Schelp), net als de kleur van de rest van het houtwerk.
pi_99557329
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2011 21:24 schreef twentemeisje het volgende:

[..]

Thanks! We know the feeling met ons 4 maanden oude purkje O+.

De lak is van Histor (Schelp), net als de kleur van de rest van het houtwerk.
Wellicht is het misschien een idee ( voor het onderhoud ) om voor de windveren, deuren en kozijnen Sigma of Sikkens te kiezen in de kleur schelp?

Maar het begint allemaal hééééél erg mooi te worden!

Chapeau!!!

quote:
chapeau
cha - peau [sjaa` poo] (Frans) de -woord (mannelijk) chapeaux hoed; chapeau! uitroep van bewondering voor een geleverde prestatie, bravo!, goed gedaan!
Gevonden op http://www.woorden.org/woord/chapeau
En beterschap voor de kleine.
  zondag 17 juli 2011 @ 10:13:08 #161
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_99571645
Wat gaan jullie met de overige over gebleven oude waaltjes doen? Of gaat alles in bloembakken e.d.

[ Bericht 40% gewijzigd door bleiblei op 17-07-2011 10:37:33 ]
  zondag 17 juli 2011 @ 10:38:00 #162
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_99571970
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 10:13 schreef bleiblei het volgende:
Wat gaan jullie met de oude waaltjes doen?
Heej bleiblei! Hoest bij jullie? En met SQ ook alles goed?
* twentemeisje zoekt klustopic in kwestie om te zien hoe het met die prachtige en-suite deuren/kast is!

Die waaltjes staan op Marktplaats. Ze waren verkocht, maar gisteravond om elf uur belde de koper in kwestie met een dronken kop op om te zeggen dat het toch niet doorging :') .

Het zijn trouwens geen oude 'oude' waaltjes, het zijn blauwe waaltjes:
  zondag 17 juli 2011 @ 16:29:05 #163
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_99581787
Oh, die ensuite blijft ongoing :D . Al is het einde in zicht.
Wat betreft die waaltjes, ah ik snap waarom ze deruit gaan :P .
Vroeg mij al af waarom jullie ze eruit hadden gehaald, maar als het gewoon van die nieuwerwetse fabriekswaaltjes zijn snap ik het wel :) .
Maar jullie zijn voortvarend bezig! Gaat hard zo :Y .
pi_99583756
Geweldig!!!!
(maar de opzichter is het allermooiste O+ )
Ooit zei iemand over mij: die geeft haar handen en ziel nog weg aan een ander.
Ik heb ze beiden toch maar gehouden
pi_99643984
TM en Narrus,

Wat ziet het er toch mooi uit bij jullie. Narrus bedankt voor het antwoord over de gebruikte balkdikte. Bij mij wordt het een losstaande dichte overkapping in de tuin, dus niet echt een veranda. Ga dit weekend beginnen met het verwijderen van bomen en struiken, en het hout wordt net voor de bouwvak geleverd.

Als jullie het niet erg vinden :P , baseer ik mijn overkapping op jullie model. Dus ipv de muur extra palen en balken.
pi_99644670
Zow, 6 topics doorgelezen sinds mijn bezoekje aan jou, wat een werk hebben jullie verricht zeg!
En wat wordt de veranda zo mooi zeg!!
O+
  maandag 18 juli 2011 @ 23:35:35 #167
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_99644809
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 23:17 schreef beslist het volgende:
TM en Narrus,

Wat ziet het er toch mooi uit bij jullie. Narrus bedankt voor het antwoord over de gebruikte balkdikte. Bij mij wordt het een losstaande dichte overkapping in de tuin, dus niet echt een veranda. Ga dit weekend beginnen met het verwijderen van bomen en struiken, en het hout wordt net voor de bouwvak geleverd.

Als jullie het niet erg vinden :P , baseer ik mijn overkapping op jullie model. Dus ipv de muur extra palen en balken.
Onze zegen heb je! O+

quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 23:32 schreef mrien het volgende:
Zow, 6 topics doorgelezen sinds mijn bezoekje aan jou, wat een werk hebben jullie verricht zeg!
En wat wordt de veranda zo mooi zeg!!
O+
Wat een verschil he mrien? We zijn er ook heel erg blij mee!
  dinsdag 19 juli 2011 @ 21:57:32 #168
349954 Narrus
TM's handige man
pi_99680827
Even een korte update tussendoor.

Gisteravond en vanavond wel druk bezig geweest echter het echt zichtbare resultaat is beperkt.

Het gegraven gootje van hierboven voor de afvoeren en elektra zit weer dicht.
Gelukkig we met de afvoer aangesloten op het riool en de elektra er in gegraven.

De afvoer voor de hot~tub en de elektra. Deze zitten straks aan de achterkant van de hottub.
Voor de elektra maak ik daar nog een bakje (huisje) waarin de lasdoos en de ontvanger voor de afstandbediening (aan / uit licht + dimmer) komt. Aan de buitenkant komen nog spatwaterdichte stopcontacten.

Aan de andere kant van de goot is een putje geplaatst en alvast de afvoer voor het te vernieuwen houthok gemaakt. De elektra gaat hier de fietsenschuur in.

Verder in de weer geweest met de bats en de hark om het zand te egaliseren.

Vandaag of morgen hopen we ook het materiaal te kopen voor de vlonder, hier zijn we nog wel even over aan het dubben. Composiet of toch hout. Het ziet er naar uit dat we gaan voor antraciet composiet. Geen risico dat het vloekt met het hout van de hot-tub en in stijl met de rest van de kleuren in de tuin. Groot nadeel is natuurlijk wel dat we dan geen natuurlijk materiaal gebruiken... -O-
pi_99774892
Wauw wat maken jullie het weer mooi. Eens in de zoveel maanden kom ik hier eens kijken, maar jullie maken echt van alles iets moois! Well done! Nog gefeliciteerd ook met jullie mooie dochter.

Wat ik me nou afvroeg... hoe diep is jullie veranda (nu ik dat vraag ben ik ook wel heel benieuwd naar de hoogte en breedte)?
  vrijdag 22 juli 2011 @ 00:24:29 #170
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_99777791
Thanks! :)

De veranda is 3,5m diep (tot de staanders 3m plus 0,5m oversteek), 8,5m breed en ca. 2.80m hoog. Heerlijk ruim dus! O+

Vanavond hebben we grijze composieten vlonderplanken gekocht.

Vanmorgen nog wel ff de schrik om het hart (Ml, bijna ging onze meet niet door :o), stond er om 7u 's ochtends een grote vrachtwagen met de megategels voor de deur, verkeerde kleur! Shiiiiiiiit! Gelukkig heeft de tegelboer het direct opgelost en komt er morgen met een spoedvracht een nieuwe vracht met de juiste kleur O+. Anders hadden we weer minimaal een week vertraging.
pi_99783344
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 00:24 schreef twentemeisje het volgende:
Thanks! :)

De veranda is 3,5m diep (tot de staanders 3m plus 0,5m oversteek), 8,5m breed en ca. 2.80m hoog. Heerlijk ruim dus! O+

Vanavond hebben we grijze composieten vlonderplanken gekocht.

Vanmorgen nog wel ff de schrik om het hart (Ml, bijna ging onze meet niet door :o), stond er om 7u 's ochtends een grote vrachtwagen met de megategels voor de deur, verkeerde kleur! Shiiiiiiiit! Gelukkig heeft de tegelboer het direct opgelost en komt er morgen met een spoedvracht een nieuwe vracht met de juiste kleur O+. Anders hadden we weer minimaal een week vertraging.
Denk dat composiet wel staat met de hottub die vergrijst tenslotte?

Enne jaag je je O+ niet teveel op? ;)
  vrijdag 22 juli 2011 @ 19:30:34 #172
248562 Rallydame
We klussen nog even verder..
pi_99809131
De meet niet door?? Ow... rustig lezen Rally.. Pff.. Ik schrok al. :o Duurde al zo lang voor het eindelijk was gelukt iets af te spreken ;)

Fijn dat het met een spoed vracht geregeld kan worden. :D
  zaterdag 23 juli 2011 @ 22:06:36 #173
349954 Narrus
TM's handige man
pi_99855662
Na flink wat werkzaamheden met relatief weinig voldoening en zeker weinig zichtbare vorderingen zijn er gisteren en vandaag weer significante stappen gezet. Het lijkt er echt op dat we het einde gaan naderen!!!

Gisteren de plantenbak "omlijst" met leisteen. De bak hoeft alleen nog maar gekit (de naadjes) te worden, en natuurlijk gevuld met zand en plantjes.

Gezien vanaf de zijkant:

Vandaag heb ik hulp gehad van het duo stratenmaker & zn, ja het duo zingt op een zeer eigen manier neerlands geheime zender top honderd :X . Gelukkig hebben ze meer verstand van tegels leggen :s) .

Betontegels van 100 bij 100 van 6 cm dik, gewicht 144 kilogram per stuk :o . Een echt back breaker dus. De tegels liggen in gestabiliseerd zand, het zagen was de taak van ondergetekende, met een beetje hulp van mijn geliefde bandenzaag. Het ziet er gelijk anders uit en je kunt weer naar de schuur zonder de halve tuin onder je schoenen te hebben .

De vakken worden gevuld met zwart zand en siergrassen. Om de vakken heen komt basalt split.

Nu alleen nog het split erin (natuurlijk eerst het worteldoek), het muurtje voor het houthok voegen, de scheur in de muur naast het huis voegen, deze muur dan impregneren en schilderen, de plantenbak kitten en vullen, de vakken vullen, leistenen rand tussen lijngoot en gras, elektra voor de hot-tub aansluiten, vlonder maken (inclusief lampjes), hot-tub plaatsen, opruimen en puin wegbrengen, de boei van de veranda afmaken, kozijnen en deuren schilderen in de veranda, gras leggen, stukje van de poort afschaven (hij past nauwelijks nog dicht) en stopcontacten onder de veranda maken. Oef, best nog een lange lijst. :@
pi_99855798
Je bent er al bijna :D
pi_99861136
Mooiiiiiii!!!!!! Ik neem een camera mee volgende week :+ mijn Mr vindt de veranda ook een beauty!
  zondag 24 juli 2011 @ 08:45:04 #176
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_99868068
Thanks y'all! :)

Ik maak het lijstje van mijn lief hierboven nog ietsje langer (sorry schat :D):
- houthok verbouwen
- onderaan de staanders van de veranda een houten omlijsting om de consolesteunen maken.

Blegh waarom is het zo'n prutweer vandaag?
  zondag 24 juli 2011 @ 21:11:37 #177
248562 Rallydame
We klussen nog even verder..
pi_99911751
doen jullie ook nog een waterleiding / buitendouche richting de hot tub of wordt het allemaal
tuinslangen werk?
  maandag 25 juli 2011 @ 09:23:38 #179
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_99912134
Thanks Rally, zaterdag mag je het van dichtbij inspecteren :) O+ .

Het wordt tuinslangenwerk klaaskootstra, wel sluiten we de afvoer direct aan op het riool, dus geen geknoei met water dat eruit moet.
pi_99947241
Mooi hoor die grote tegels.

Narrus, mag ik vragen hoe je de voorste balken met de staanders hebt verbonden? Ben van plan om hiervoor houtdraadbouten te gebruiken. Ben benieuwd hoe jij dat hebt gedaan, en misschien een betere optie weet.

De inkeping in de staander, hoe heb je die zo mooi losgekregen zeg maar? Zie op de foto`s dat je de staanders waarschijnlijk hebt ingezaagd met de lintzaag, maar hoe heb je dat stuk er toen zo mooi recht uitgekregen? Zelf heb ik een staander ingezaagd met een reciprozaag, en dat is een mooie rechte zaagsnede geworden. Maar de inkepeing er dan uit krijgen ging niet heel soepel, heb nog lang de vijll moeten hanteren. Misschien heb je daar een handige tip voor?

En dan schiet me nog een vraag te binnen, hoe heb je de liggers op de voorste balk (tussen de staanders) bevestigd? Met van die L vormige plaatjes? Of aan beide kant een schroef er schuin ingedraaid?

Hoop dat je mijn vragen wil beantwooren, alvast bedankt.
  dinsdag 26 juli 2011 @ 09:23:24 #181
349954 Narrus
TM's handige man
pi_99950951
Beslist: Goed te horen dat je al volop bezig bent. Heb je ook de vorderingen ook online staan, ben namelijk wel benieuwd.

Wat je vragen betreft:
De staanders heb ik ingekeept met de handzaag en daarna met een beitel het stuk er tussenuit gehaald. (het is even wat werk maar het resultaat was wel goed).
De voorste balken vallen in de inkeping en zijn met houtdraadbouten aan elkaar bevestigt.
De dwarsbalken heb ik gewoon met een schuin ingedraaide schroef bevestigd op de voorste balken en op de zelfde wijze in de schuur.

Ter verduidelijking:
Op onderstaande foto zie je bovenin de staander twee houtdraadbouten zitten. Hiermee zijn beide balken aan de staander bevestigd. De voorste ligger heb ik overigens ook nog aan elkaar gemaakt door een plaatje. Wel even laten verzinken en eerst in de menie gezet. Hierdoor is er ook geen werking meer mogelijk van de balken onderling.
De balken waar ik op de foto mee bezig ben zitten dus vast met een schuin ingedraaide schroef.

Als je nog meer vragen hebt hoor ik het graag.

[ Bericht 0% gewijzigd door Narrus op 26-07-2011 13:01:55 ]
  dinsdag 26 juli 2011 @ 11:41:42 #182
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_99954742
:o Heej, ga eens aan het werk jij! :D
pi_99955281
Waarom hebben jullie gekozen voor een "planken"plafond en geen underlayment?
Underlayment is goedkoper en een superstrakke afwerking, planken past weer mooi bij de zijkant.
  dinsdag 26 juli 2011 @ 12:16:44 #184
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_99955872
Wij wilden juist niet die strakke afwerking, maar iets wat meer bij ons jaren 30 huis past. Dus de planken waren een bewuste keuze ;).
pi_99958150
Ik ben nu bezig om de planken in de balken voor de hekjes te monteren. ( Bobenjanneke klus1: Houten terrasoverkapping )

( De plankjes

De dragende balk, de mal en freesmachine.

Freezen maar!!!

Onderste balk is klaar.

De eerste van de 4 hekjes is klaar.

Daarna worden de hekjes ( de planken ) in antraciet afgelakt.

Het begint bij jullie al goed op te schieten te tuin.

Het zal allicht in je topic staan, maar waarom heb je de veranda niet aan het huis gemaakt?
pi_99960597
Narrus, bedankt!

Het is me alweer een stuk duidelijker geworden. Niemand zal dit tegenwoordig geloven, maar ik heb geen fototoestel. Ook met mijn gsm krijg ik foto`s niet op de pc. Maar zal wel proberen om op een of andere manier foto`s te uploaden.

De voorste balk die in de inkeping zal vallen bestaat uit een geheel, en heeft een lengte van bijna 6 meter. En is gelukkig mooi recht. Dus dat scheelt me weer wat vebindingswerk.

Wat betreft mijn vorderingen, de struiken en bomen zijn gerooid en de eerste H-ankers staan in het beton. Nu ik deze ankers zie staan, weet ik dat ik beter een andere soort anker had kunnen kiezen voor het aanzicht. Meer een platte zoals jullie hebben gebruikt. Aan de andere kant zijn deze H-ankers wel zeer stevig en juist voor grote en hoge overkappingen geschikt. Daarnaast heb ik een staander ingezaagd, uitgeboord en gebeiteld en uiteindelijk afgevijld om even te oefenen zeg maar ;)
  dinsdag 26 juli 2011 @ 22:21:44 #187
349954 Narrus
TM's handige man
pi_99980282
We hebben gisteravond en vanavond weer wat stappen gezet. Het basalt split ligt al in een gedeelte van de tuin. het zand is geëgaliseerd. Met het restant van het zand is de bloembak al gedeeltelijk gevuld.

Morgen hebben we weer een mijlpaaltje het gras wordt namelijk erin gelegd. Voor de verandering doen we een relatief makkelijke klus niet zelf.
De bloembak heb ik geprobeerd te kitten maar mijn pas gekochte kit was zo stug en onwelwillend om uit de tube te komen dat ik het voor nu heb opgegeven. Zelfs de kitspuit op de compressor was geen succes. :'(

Morgen wordt de stenen muur aan de poortzijde ook voorzien van het eerste laagje verf. Gisteren al de voorstrijk erop gedaan nu alleen nog hopen dat het morgen ook daadwerkelijk droog is.

Oh ja, morgen wordt ook de zinken kraal voor het dak van de veranda opgemeten, helaas wordt deze niet meer geplaatst voor de bouwvak vakantie.
  woensdag 27 juli 2011 @ 20:27:15 #188
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_100018349
:o

Vanmorgen, zie hierboven!

Nu:

O+ *O*
pi_100018427
Mooi hoor O+.
pi_100018612
Wow mooi zeg!!!!!
pi_100019135
Ik zat je tuin net op Facebook te bewonderen. Héél mooi! Ik vind de tegels prachtig. Erg duur? O-)
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_100019164
En ik zie dat je een soort gootje hebt. Is dat bittere noodzaak?
  woensdag 27 juli 2011 @ 20:57:16 #193
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_100019426
Thanks!! Ik word er ook zo vrolijk van! O+ Zo heerlijk om naar buiten te kijken en eens niet tegen puinzooi aan te staren....

Ik zit net op je te reageren op Facebook Claudia :D.

De tegels zijn megategels van 100x100 en waren 35 euro per stuk. Het gootje is geen pure noodzaak, maar meer een handigheidje als het onwijs regent (de tuin loopt immers behoorlijk af naar achteren) of als we het terras willen schrobben om het water weg te laten lopen. We konden ze voordelig overnemen van iemand die er teveel van had ingekocht.

De hot-tub is trouwens vertraagd, hopelijk volgende week...

Nu nog de kozijnen en deuren in de veranda schilderen (en de rest van het lijstje hierboven :D).
pi_100022726
Hoe doen jullie dat trouwens met die kleine meid erbij?

Wat een megaformaat tegels! Heel mooi. Voor ons tuintje zou het te groot zijn, dus ik zit hier gewoon lekker jaloers te zijn. Y)
  woensdag 27 juli 2011 @ 22:14:50 #195
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_100023098
Het klussen? het fysieke werk wordt bijna geheel door mijn meneer gedaan, ik regel dat de dingen er zijn of zoek dingen uit. En zorg voor de kleine purk O+. Of bedoelde je wat anders?

Zou het door die grote tegels misschien niet groter lijken bij jullie tuin Claudia? Het fietst volgens mij ook hartstikke lekker voor die kleine mensjes.
pi_100024854
bij de middelste foto... ligt er nou 1 tegel in verband of kijk ik gewoon scheel?
You're dead to me!
I'm eating all your sandwiches,
Dead people don't need them...
  woensdag 27 juli 2011 @ 23:06:47 #197
57434 Marloes
Digital Love
pi_100025910
Mooooi!! O+
Waar komt de hottub eigenlijk? En wat komt er naast de tegels tussen de tegels en de schutting? Dat smalle lege gedeelte zeg maar.
The more you try to erase me,
The more that I appear.
  woensdag 27 juli 2011 @ 23:19:45 #198
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_100026608
De hot-tub komt op het stuk tegels met die ene tegel die niet gelijkt ligt met de rest (je ziet het dus goed Selyn, typisch mannending "want die zie je toch niet omdat de vlonder daar op komt te liggen" :D).

En tussen de tegels en schutting/muur komt ook basalt split. Waarbij we tegen de muur waarschijnlijk nog een plant (passiebloem?) willen laten groeien.
  donderdag 28 juli 2011 @ 00:30:24 #199
57434 Marloes
Digital Love
pi_100029889
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 23:19 schreef twentemeisje het volgende:
De hot-tub komt op het stuk tegels met die ene tegel die niet gelijkt ligt met de rest (je ziet het dus goed Selyn, typisch mannending "want die zie je toch niet omdat de vlonder daar op komt te liggen" :D).

En tussen de tegels en schutting/muur komt ook basalt split. Waarbij we tegen de muur waarschijnlijk nog een plant (passiebloem?) willen laten groeien.
Ah leuk!!
Een plant tegen de muur is wel een leuk idee idd! Ik zou voor een plant met mooie gekleurde (roze O+) bloemetjes gaan :P
The more you try to erase me,
The more that I appear.
pi_100036458
Wat mooi! "Gelukkig" is onze tuin vrij klein, dus hoef ik niet eens na te denken of zoiets bij ons te realiseren zou zijn :P
Klussen deel 1 en 2
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')