Als jij het zelf niet interessant zou vinden, had je de foto's niet aan je vrouw laten zien toch?quote:Op dinsdag 5 juli 2011 08:37 schreef Freddeh het volgende:
Heb de foto's van de veranda aan m'n vrouw laten zien. Raad eens wie er nu ook een veranda wil aan ons nieuwe huis?
Precies, maar als zij het ook interessant vindt dan is er wat sneller een deal gemaaktquote:Op dinsdag 5 juli 2011 09:24 schreef Gripper het volgende:
[..]
Als jij het zelf niet interessant zou vinden, had je de foto's niet aan je vrouw laten zien toch?
Door mijn vriendin (TM) op het forum gebonjourd om uit eerste hand de moeilijke vragen te beantwoordenquote:Op dinsdag 5 juli 2011 14:44 schreef beslist het volgende:
Twentemeisje, wat een mooie veranda.
Ben zo enthousiast geworden na het zien van de foto´s, dat ik er nu ook een wil bouwen gebaseerd op jullie model. Kan je alstublieft aan je zeer handige man vragen wat de maten van de gebruikte balken (balken tussen de palen) zijn? En de maten van de gebruikte liggers( balken vanaf de muur naar de palen)
Nu de constructie dragend is (zag een mooie foto met manlief op het dak), ben ik benieuwd naar de afmetingen van de gebruikte balken. In al mijn enthousiaste me heb ik al stevige H-ankers gekocht voor palen van 12x12 cm. Dus dat wordt de maat van mijn palen, terwijl jullie iets dikkere palen hebben gebruikt. Twentemeisje, nogmaals wat een mooie veranda!!
Oooh jaloers! En toch ook weer niet geloof dat wij hem niet vaak zouden gebruiken.quote:Op woensdag 6 juli 2011 20:19 schreef twentemeisje het volgende:
Ben erg benieuwd!!!
Beslist, ik ben het gisteren aan mijn vriend vergeten te vragen, maar ik speel de vraag nu aan hem door! Antwoord volgt dus snel!
Wij hebben vanmiddag de hot-tub gekocht!
Tof hoorquote:Op woensdag 6 juli 2011 23:56 schreef twentemeisje het volgende:
onder de sterrenhemel samen in een houten tobbe met lekker warm water.![]()
We hebben een keer de Boretti meegesleept naar iemand anders' veranda en daar konden we door de rook die er bij het grillen afkomt niet normaal meer zittenquote:Op donderdag 7 juli 2011 10:18 schreef Fender75 het volgende:
Schitterend stukje werk, maar waarom een afzuigkap? Je zit toch buiten...
In de tuin, zodat we sterren kunnen tellenquote:Op donderdag 7 juli 2011 11:25 schreef Gripper het volgende:
[..]
Tof hoort is dat ons tuintje er te klein voor is, we hebben het nu met de veranda al vol genoeg gebouwd.
Gaan jullie de tub onder de veranda zetten, of ergens anders in de tuin? En (deels) ingraven, of zo op de grond?
Wel oppassen als het vriestquote:Op donderdag 7 juli 2011 12:12 schreef twentemeisje het volgende:
In de tuin, zodat we sterren kunnen tellen. En hij komt op een vlonder te staan. We vinden ingraven zonde.
Cool Ml!quote:Op donderdag 7 juli 2011 14:33 schreef Ml-etje het volgende:
Lampen (let niet op de hoeveelheid stof die erop ligt) onderste foto is met bijbehorende trafo, die heb je niet nodig.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Er zat ooit plastic indie randen moeten even schoon gemaakt.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Goede tip Gripper, ik zal het eens checken!quote:Op donderdag 7 juli 2011 13:12 schreef Gripper het volgende:
[..]
Wel oppassen als het vriest![]()
Met natte voeten op de vlonders, vlonders vriezen op, en je glijdt uit.
Bij vrienden van me in de tuin staat ook een tobbe, en daar heeft al menig benevelde gast aan het eind van een feestje bijna zn nek gebroken
Maar je kunt natuurlijk wel kijken naar vlonders met een profiel of antislip erop.
Euhm... dat hoort toch bij grillen?quote:Op donderdag 7 juli 2011 15:44 schreef Fender75 het volgende:
Als het begint te roken dan verbrand er iets he..
Nog nooit gegrild zekerquote:Op donderdag 7 juli 2011 15:44 schreef Fender75 het volgende:
Als het begint te roken dan verbrand er iets he..
Krijgertjequote:Op donderdag 7 juli 2011 16:05 schreef twentemeisje het volgende:
[..]
Cool Ml!Ik geloof dat ik ze erg leuk vind voor in den veranda! Kostda? En nog even met de mister overleggen natuurlijk
.
[..]
Goede tip Gripper, ik zal het eens checken!
[..]
Euhm... dat hoort toch bij grillen?
quote:
quote:Op donderdag 7 juli 2011 18:55 schreef twentemeisje het volgende:
[..]Ja maar, ja...maar.... DAS KEILIEF!
![]()
![]()
[me=twentemeisje] wordt er een bietje verlegen van...![]()
[/me]
Ik heb ze net aan mijnlaten zien en... hij vind ze ook leuk
. Gooi ze dus maar achterin de auto de 30e!
quote:Op donderdag 7 juli 2011 19:04 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
dapastnie.
Die dingen zijn echt huuuge! En heb er dus 1 op de voorstoel en 1 in de achterbak meegenomen.
Oh enne je tripje Zeeland, Domburg (terrasjes en strand) of Zierikzee (monumentenstad) hebben een beetje mijn voorkeur.
quote:Op vrijdag 8 juli 2011 19:54 schreef twentemeisje het volgende:
[..]Moet ik een transporteur laten komen
. Thanks voor je tips meis, ik ga eens rondkijken in het Zeeuwse op internet!
quote:Op zaterdag 9 juli 2011 13:03 schreef TR08 het volgende:
Woon jij ook in Almelo? Waar hebben jullie het hout gekocht? Wij willen ook een Veranda gaan bouwen, vergelijkbaar qua grootte en stijl![]()
Wij gaan alleen ipv de planken bovenop ruiten doen en "iets moois" voor zonwering.
Wat de zonwering wordt ga ik tijdens de bouw wel laten zien![]()
Is die schutting bij jullie van Twenteschuttingen.nl toevallig?
quote:Op vrijdag 8 juli 2011 20:13 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
welnee ik laat mijn Mr ze erin zetten (zijn auto tenslotte) en de jouwe mag ze eruit halen
quote:Op donderdag 14 juli 2011 20:28 schreef kaatjejannie het volgende:
Die laatste foto![]()
En natuurlijkvoor de werkzaamheden
quote:Op donderdag 14 juli 2011 20:44 schreef Vinz0r het volgende:
Ik lees al een tijdje mee in jullie topic's maar wat voor baan hebben jullie in vredesnaam dat jullie dit allemaal kunnen bekostigen!
Ondanks dat t al vaker is gezegd, ik vind t er strak uit zien, ga zo door!
DrGooglequote:Op donderdag 14 juli 2011 20:48 schreef twentemeisje het volgende:
[..]
[..]Nou dat zal je tegenvallen dan
. Het geheim is alles zelf doen! En heel goed speuren naar de te gebruiken materialen scheelt een slok op een borrel. Gewoon boerenslimheid dus
.
quote:Op donderdag 14 juli 2011 21:01 schreef kaatjejannie het volgende:
Ik wil de tuin wel een keer komen bewonderen hoor? (ws kan ik de dpam dag niet)
quote:Op donderdag 14 juli 2011 21:40 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
Wat een match, het gele shirt bij het gele kraantje...
Wel een beetje jaquote:Op donderdag 14 juli 2011 21:44 schreef twentemeisje het volgende:
[..]Hij lijkt trouwens heel chubby op die foto terwijl ie dat helegaar niet is.
Een gezonde Hollandse jongen?quote:Op donderdag 14 juli 2011 21:44 schreef twentemeisje het volgende:
[..]Hij lijkt trouwens heel chubby op die foto terwijl ie dat helegaar niet is.
quote:
Thanks! Het schilderwerk onder de veranda is nog niet af, dat wordt dus ook nog doorgetrokken in die kleuren.quote:Op donderdag 14 juli 2011 21:48 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
[..]
Een gezonde Hollandse jongen?
Ik vergeet helemaal te vermelden de mooie combinatie van Wit, Grijs (tegels/palen) en het tuinhout. Kan zo in de bladen
Het plafond bedoel je? Dat is toch al wit?quote:Op donderdag 14 juli 2011 21:51 schreef twentemeisje het volgende:
Thanks! Het schilderwerk onder de veranda is nog niet af, dat wordt dus ook nog doorgetrokken in die kleuren.
Nope, die is inderdaad al geschilderd. Het gaat om de windveren, deuren en kozijnen.quote:Op donderdag 14 juli 2011 21:59 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
[..]
Het plafond bedoel je? Dat is toch al wit?
Zenks!quote:
Idem hier, er komt een nieuw dak op het houthok (weg met die achterlijke golfplaten) en dan komt er een boei (gelijk aan die van het huis en de veranda) plus goot voor langs Gripper. Het houthok wordt eigenlijk zo'n beetje compleet vernieuwd want er komen ook andere staanders in.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 08:59 schreef Gripper het volgende:
Ik vroeg me ineens af toen ik dat lage muurtje rondom het houthok zag: watert het dakje af voorbij dat muurtje, of valt alles op de stenen? Bij mij moet er nodig een regengoot aan het houthok, want het spettert zo erg op de grond dat de onderste rijen hout nu drijfnat zijn, en vol zand zitten.
quote:Op vrijdag 15 juli 2011 09:10 schreef twentemeisje het volgende:
[..]
Idem hier, er komt een nieuw dak op het houthok (weg met die achterlijke golfplaten) en dan komt er een boei (gelijk aan die van het huis en de veranda) plus goot voor langs Gripper. Het houthok wordt eigenlijk zo'n beetje compleet vernieuwd want er komen ook andere staanders in.
Welke lak ga je gebruiken voor de windveren, deuren en kozijnen?quote:Op donderdag 14 juli 2011 22:39 schreef twentemeisje het volgende:
[..]
Nope, die is inderdaad al geschilderd. Het gaat om de windveren, deuren en kozijnen.
[..]
Zenks!
Thanks! We know the feeling met ons 4 maanden oude purkjequote:Op vrijdag 15 juli 2011 23:26 schreef bobenjanneke het volgende:
[..]
Welke lak ga je gebruiken voor de windveren, deuren en kozijnen?
Wordt steeds mooier!
Bij ons vordert het nog niet zo, door mijn dochtertjes van 20 en 7 maanden.
Aandacht, aandacht, aandacht [ afbeelding ]
Wellicht is het misschien een idee ( voor het onderhoud ) om voor de windveren, deuren en kozijnen Sigma of Sikkens te kiezen in de kleur schelp?quote:Op zaterdag 16 juli 2011 21:24 schreef twentemeisje het volgende:
[..]
Thanks! We know the feeling met ons 4 maanden oude purkje.
De lak is van Histor (Schelp), net als de kleur van de rest van het houtwerk.
En beterschap voor de kleine.quote:chapeau
cha - peau [sjaa` poo] (Frans) de -woord (mannelijk) chapeaux hoed; chapeau! uitroep van bewondering voor een geleverde prestatie, bravo!, goed gedaan!
Gevonden op http://www.woorden.org/woord/chapeau
Heej bleiblei! Hoest bij jullie? En met SQ ook alles goed?quote:Op zondag 17 juli 2011 10:13 schreef bleiblei het volgende:
Wat gaan jullie met de oude waaltjes doen?
Onze zegen heb je!quote:Op maandag 18 juli 2011 23:17 schreef beslist het volgende:
TM en Narrus,
Wat ziet het er toch mooi uit bij jullie. Narrus bedankt voor het antwoord over de gebruikte balkdikte. Bij mij wordt het een losstaande dichte overkapping in de tuin, dus niet echt een veranda. Ga dit weekend beginnen met het verwijderen van bomen en struiken, en het hout wordt net voor de bouwvak geleverd.
Als jullie het niet erg vinden, baseer ik mijn overkapping op jullie model. Dus ipv de muur extra palen en balken.
Wat een verschil he mrien? We zijn er ook heel erg blij mee!quote:Op maandag 18 juli 2011 23:32 schreef mrien het volgende:
Zow, 6 topics doorgelezen sinds mijn bezoekje aan jou, wat een werk hebben jullie verricht zeg!
En wat wordt de veranda zo mooi zeg!!
Denk dat composiet wel staat met de hottub die vergrijst tenslotte?quote:Op vrijdag 22 juli 2011 00:24 schreef twentemeisje het volgende:
Thanks!
De veranda is 3,5m diep (tot de staanders 3m plus 0,5m oversteek), 8,5m breed en ca. 2.80m hoog. Heerlijk ruim dus!
Vanavond hebben we grijze composieten vlonderplanken gekocht.
Vanmorgen nog wel ff de schrik om het hart (Ml, bijna ging onze meet niet door), stond er om 7u 's ochtends een grote vrachtwagen met de megategels voor de deur, verkeerde kleur! Shiiiiiiiit! Gelukkig heeft de tegelboer het direct opgelost en komt er morgen met een spoedvracht een nieuwe vracht met de juiste kleur
. Anders hadden we weer minimaal een week vertraging.
Ah leuk!!quote:Op woensdag 27 juli 2011 23:19 schreef twentemeisje het volgende:
De hot-tub komt op het stuk tegels met die ene tegel die niet gelijkt ligt met de rest (je ziet het dus goed Selyn, typisch mannending "want die zie je toch niet omdat de vlonder daar op komt te liggen").
En tussen de tegels en schutting/muur komt ook basalt split. Waarbij we tegen de muur waarschijnlijk nog een plant (passiebloem?) willen laten groeien.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |