abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_99053903
Heb de foto's van de veranda aan m'n vrouw laten zien. Raad eens wie er nu ook een veranda wil aan ons nieuwe huis? :D
  dinsdag 5 juli 2011 @ 09:24:37 #102
130803 Gripper
Get a grip
pi_99054581
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 08:37 schreef Freddeh het volgende:
Heb de foto's van de veranda aan m'n vrouw laten zien. Raad eens wie er nu ook een veranda wil aan ons nieuwe huis? :D
Als jij het zelf niet interessant zou vinden, had je de foto's niet aan je vrouw laten zien toch? ;)
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_99054796
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 09:24 schreef Gripper het volgende:

[..]

Als jij het zelf niet interessant zou vinden, had je de foto's niet aan je vrouw laten zien toch? ;)
Precies, maar als zij het ook interessant vindt dan is er wat sneller een deal gemaakt ;)
pi_99055593
Wow, wat een supergave veranda! Echt heel gaaf...

Complimenten!
  dinsdag 5 juli 2011 @ 11:22:04 #105
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_99057776
:D Dit soort tactieken is jullie mannen dus ook niet vreemd ;).

Thanks FWR!

Gisteren even geprobeerd of de tafel O+ die mijn (8> heeft gemaakt ook daadwerkelijk in de veranda past... We zijn tot de conclusie gekomen dat het toch beter een lange, smallere tafel had kunnen zijn... Tja. Maar even zien. Voordeel is wel dat we nu achter de tafel bijvoorbeeld nog een box voor Saar of een speelkleed neer kunnen leggen. Er komen in elk geval andere stoelen bij (deze had ik er voor de vorm ff bijgesleept) en de inrichting/aankleding moet natuurlijk nog plaatsvinden nadat het schilderwerk van deuren en kozijnen allemaal af is. De vloer moet ook nog een paar keer met zand worden ingeveegd voor de voegen.

En de andere kant op:
pi_99058648
Mooi :Y
Klussen deel 1 en 2
pi_99065826
Twentemeisje, wat een mooie veranda.

Ben zo enthousiast geworden na het zien van de foto´s, dat ik er nu ook een wil bouwen gebaseerd op jullie model. Kan je alstublieft aan je zeer handige man vragen wat de maten van de gebruikte balken (balken tussen de palen) zijn? En de maten van de gebruikte liggers( balken vanaf de muur naar de palen)

Nu de constructie dragend is (zag een mooie foto met manlief op het dak), ben ik benieuwd naar de afmetingen van de gebruikte balken. In al mijn enthousiaste me heb ik al stevige H-ankers gekocht voor palen van 12x12 cm. Dus dat wordt de maat van mijn palen, terwijl jullie iets dikkere palen hebben gebruikt. Twentemeisje, nogmaals wat een mooie veranda!!
  dinsdag 5 juli 2011 @ 16:00:42 #108
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_99068860
Thanks allebei! En beslist, ik ga het hem vanavond zeker vragen! Antwoord volgt! Wat leuk dat je zo enthousiast bent dat je zelf ook aan de slag wilt :D.
pi_99119503
TM heb er 2 meegenomen, zal morgen foto's maken! /vanaf mobiel ;)
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  woensdag 6 juli 2011 @ 20:19:02 #110
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_99123987
Ben erg benieuwd!!! :*

Beslist, ik ben het gisteren aan mijn vriend vergeten te vragen, maar ik speel de vraag nu aan hem door! Antwoord volgt dus snel!

Wij hebben vanmiddag de hot-tub gekocht *O*!
  woensdag 6 juli 2011 @ 20:58:13 #111
349954 Narrus
TM's handige man
pi_99125945
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 14:44 schreef beslist het volgende:
Twentemeisje, wat een mooie veranda.

Ben zo enthousiast geworden na het zien van de foto´s, dat ik er nu ook een wil bouwen gebaseerd op jullie model. Kan je alstublieft aan je zeer handige man vragen wat de maten van de gebruikte balken (balken tussen de palen) zijn? En de maten van de gebruikte liggers( balken vanaf de muur naar de palen)

Nu de constructie dragend is (zag een mooie foto met manlief op het dak), ben ik benieuwd naar de afmetingen van de gebruikte balken. In al mijn enthousiaste me heb ik al stevige H-ankers gekocht voor palen van 12x12 cm. Dus dat wordt de maat van mijn palen, terwijl jullie iets dikkere palen hebben gebruikt. Twentemeisje, nogmaals wat een mooie veranda!!
Door mijn vriendin (TM) op het forum gebonjourd om uit eerste hand de moeilijke vragen te beantwoorden ;). Gelukkig zijn deze nog relatief eenvoudig. Ik heb maar twee soorten balken gebruikt: de staanders, deze waren 15*15, na schaven zijn ze nog ongeveer 14,5*14,5, alle overige balken zijn gelijk 17*7, dus zowel voor de voorste balken (tussen de staanders) als de liggers.

De balken tussen de staanders vallen in de staanders, deze zijn ingekeept zodat je de overgang van de balken niet ziet.

Overigens is het voor de dragende constructie mogelijk wat minder forse balken te nemen. Deze heb ik gekozen voor het robuuste uiterlijk.

De hart op hart maat van de liggers is overigens 55 centimeter.

Veel succes met je project.
pi_99135490
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 20:19 schreef twentemeisje het volgende:
Ben erg benieuwd!!! :*

Beslist, ik ben het gisteren aan mijn vriend vergeten te vragen, maar ik speel de vraag nu aan hem door! Antwoord volgt dus snel!

Wij hebben vanmiddag de hot-tub gekocht *O*!
Oooh jaloers! En toch ook weer niet geloof dat wij hem niet vaak zouden gebruiken.
Wanneer komt ie?

Ik maak morgen foto's, ze staan in de garage incl trafo's.
  woensdag 6 juli 2011 @ 23:56:09 #113
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_99136022
Binnen nu en 3 weken (wanneer we 'm kunnen gebruiken) *O*. Voor kindjes is het in de zomer natuurlijk ook erg leuk Ml! En voor onszelf natuurlijk ook :D.

Mijn lief is een echte stookbaas dus die stookt dat ding dan ook regelmatig op, geen twijfel aan. En het is ook wel tres romantique hoor *; , zo onder de sterrenhemel samen in een houten tobbe met lekker warm water. O+

Ben erg benieuwd naar de lampen!
pi_99143327
Schitterend stukje werk, maar waarom een afzuigkap? Je zit toch buiten... :)
  donderdag 7 juli 2011 @ 11:25:38 #115
130803 Gripper
Get a grip
pi_99145297
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 23:56 schreef twentemeisje het volgende:

onder de sterrenhemel samen in een houten tobbe met lekker warm water. O+
Tof hoor :) t is dat ons tuintje er te klein voor is, we hebben het nu met de veranda al vol genoeg gebouwd.

Gaan jullie de tub onder de veranda zetten, of ergens anders in de tuin? En (deels) ingraven, of zo op de grond?
Mijn foto's op Flickr!
  donderdag 7 juli 2011 @ 12:12:08 #116
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_99146914
Thanks guys!

quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 10:18 schreef Fender75 het volgende:
Schitterend stukje werk, maar waarom een afzuigkap? Je zit toch buiten... :)
We hebben een keer de Boretti meegesleept naar iemand anders' veranda en daar konden we door de rook die er bij het grillen afkomt niet normaal meer zitten ;).

quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 11:25 schreef Gripper het volgende:

[..]

Tof hoor :) t is dat ons tuintje er te klein voor is, we hebben het nu met de veranda al vol genoeg gebouwd.

Gaan jullie de tub onder de veranda zetten, of ergens anders in de tuin? En (deels) ingraven, of zo op de grond?
In de tuin, zodat we sterren kunnen tellen :D. En hij komt op een vlonder te staan. We vinden ingraven zonde.
  donderdag 7 juli 2011 @ 13:12:14 #117
130803 Gripper
Get a grip
pi_99149306
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 12:12 schreef twentemeisje het volgende:
In de tuin, zodat we sterren kunnen tellen :D. En hij komt op een vlonder te staan. We vinden ingraven zonde.
Wel oppassen als het vriest :)
Met natte voeten op de vlonders, vlonders vriezen op, en je glijdt uit.

Bij vrienden van me in de tuin staat ook een tobbe, en daar heeft al menig benevelde gast aan het eind van een feestje bijna zn nek gebroken :X
Maar je kunt natuurlijk wel kijken naar vlonders met een profiel of antislip erop.
Mijn foto's op Flickr!
pi_99152969
Lampen (let niet op de hoeveelheid stof die erop ligt) onderste foto is met bijbehorende trafo, die heb je niet nodig.

Er zat ooit plastic in ;) die randen moeten even schoon gemaakt.

pi_99156237
Als het begint te roken dan verbrand er iets he.. :)
  donderdag 7 juli 2011 @ 16:05:56 #120
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_99157272
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 14:33 schreef Ml-etje het volgende:
Lampen (let niet op de hoeveelheid stof die erop ligt) onderste foto is met bijbehorende trafo, die heb je niet nodig.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Er zat ooit plastic in ;) die randen moeten even schoon gemaakt.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Cool Ml! O+ Ik geloof dat ik ze erg leuk vind voor in den veranda! Kostda? En nog even met de mister overleggen natuurlijk ;).

quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 13:12 schreef Gripper het volgende:

[..]

Wel oppassen als het vriest :)
Met natte voeten op de vlonders, vlonders vriezen op, en je glijdt uit.

Bij vrienden van me in de tuin staat ook een tobbe, en daar heeft al menig benevelde gast aan het eind van een feestje bijna zn nek gebroken :X
Maar je kunt natuurlijk wel kijken naar vlonders met een profiel of antislip erop.
Goede tip Gripper, ik zal het eens checken!

quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 15:44 schreef Fender75 het volgende:
Euhm... dat hoort toch bij grillen? :D
pi_99159091
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 15:44 schreef Fender75 het volgende:
Nog nooit gegrild zeker :P
pi_99161710
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 16:05 schreef twentemeisje het volgende:

[..]

Cool Ml! O+ Ik geloof dat ik ze erg leuk vind voor in den veranda! Kostda? En nog even met de mister overleggen natuurlijk ;).

[..]

Goede tip Gripper, ik zal het eens checken!

[..]

Euhm... dat hoort toch bij grillen? :D
Krijgertje ;) dus wmbt niks.
  donderdag 7 juli 2011 @ 18:55:16 #123
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_99163653
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 17:57 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Krijgertje ;) dus wmbt niks.
:o Ja maar, ja...maar.... DAS KEILIEF! O+ :*
* twentemeisje wordt er een bietje verlegen van... :@

Ik heb ze net aan mijn O+ laten zien en... hij vind ze ook leuk *O*. Gooi ze dus maar achterin de auto de 30e! :s)
pi_99163975
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 18:55 schreef twentemeisje het volgende:

[..]

:o Ja maar, ja...maar.... DAS KEILIEF! O+ :*
[me=twentemeisje] wordt er een bietje verlegen van... :@
[/me]

Ik heb ze net aan mijn O+ laten zien en... hij vind ze ook leuk *O*. Gooi ze dus maar achterin de auto de 30e! :s)
_O- dapastnie.
Die dingen zijn echt huuuge! En heb er dus 1 op de voorstoel en 1 in de achterbak meegenomen.
Oh enne je tripje Zeeland, Domburg (terrasjes en strand) of Zierikzee (monumentenstad) hebben een beetje mijn voorkeur.
pi_99193865
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 16:51 schreef exlurker het volgende:

[..]

Nog nooit gegrild zeker :P
Uiteraard wel, maar op d'n houtskool bbq rookt het..op een gasbrander als het goed is niet.. :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')