abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 14 juli 2011 @ 22:39:52 #151
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_99481457
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 21:59 schreef Dr.Hilfiger het volgende:

[..]

Het plafond bedoel je? Dat is toch al wit?
Nope, die is inderdaad al geschilderd. Het gaat om de windveren, deuren en kozijnen.
quote:
14s.gif Op donderdag 14 juli 2011 22:20 schreef nikky het volgende:
Leuke foto update!
Zenks!
  vrijdag 15 juli 2011 @ 08:59:42 #152
130803 Gripper
Get a grip
pi_99491963
Ik vroeg me ineens af toen ik dat lage muurtje rondom het houthok zag: watert het dakje af voorbij dat muurtje, of valt alles op de stenen? Bij mij moet er nodig een regengoot aan het houthok, want het spettert zo erg op de grond dat de onderste rijen hout nu drijfnat zijn, en vol zand zitten.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  vrijdag 15 juli 2011 @ 09:10:41 #153
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_99492140
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2011 08:59 schreef Gripper het volgende:
Ik vroeg me ineens af toen ik dat lage muurtje rondom het houthok zag: watert het dakje af voorbij dat muurtje, of valt alles op de stenen? Bij mij moet er nodig een regengoot aan het houthok, want het spettert zo erg op de grond dat de onderste rijen hout nu drijfnat zijn, en vol zand zitten.
Idem hier, er komt een nieuw dak op het houthok (weg met die achterlijke golfplaten) en dan komt er een boei (gelijk aan die van het huis en de veranda) plus goot voor langs Gripper. Het houthok wordt eigenlijk zo'n beetje compleet vernieuwd want er komen ook andere staanders in.
pi_99492896
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2011 09:10 schreef twentemeisje het volgende:

[..]

Idem hier, er komt een nieuw dak op het houthok (weg met die achterlijke golfplaten) en dan komt er een boei (gelijk aan die van het huis en de veranda) plus goot voor langs Gripper. Het houthok wordt eigenlijk zo'n beetje compleet vernieuwd want er komen ook andere staanders in.
_O- hoe herkenbaar dit. Wij vervangen ook zaken die er nog niet zo lang staan gewoon omdat het niet helemaal is zoals we wilden.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  vrijdag 15 juli 2011 @ 10:08:48 #155
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_99493308
Ik hoor trouwens net dat ik onzin verkondig :D. Leuk, je lief op Fok... Er komt geen goot voor het houthok langs Gripper, maar het dak gaat aflopen naar een afvoer op de linkerhoek.
pi_99524395
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 22:39 schreef twentemeisje het volgende:

[..]

Nope, die is inderdaad al geschilderd. Het gaat om de windveren, deuren en kozijnen.

[..]

Zenks!
Welke lak ga je gebruiken voor de windveren, deuren en kozijnen?

Wordt steeds mooier!

Bij ons vordert het nog niet zo, door mijn dochtertjes van 20 en 7 maanden.

Aandacht, aandacht, aandacht 10.gif
  zaterdag 16 juli 2011 @ 21:13:43 #157
349954 Narrus
TM's handige man
pi_99556633
Aangezien TM haar aandacht heeft bij vele zaken maar minder bij het updaten van dit klusforum neem ik deze taak nog maar een keer op mij.

Gisteren en vandaag zijn er wel wat vorderingen gemaakt, maar gezien het feit dat volgende week zaterdag pas de stratenmaker komt en de graszoden nog later, is de druk wat minder. Dit betekent dat mijn tijd ook gegaan is naar mijn grieperige dochtertje en natuurlijk naar mijn liefje.

De dingen die wel zijn gedaan:
De lijngoot geplaatst, van beide kanten aflopend naar het midden waar de afvoer zit. De goot is geplaatst in gestabiliseerd zand. De lijngoot was overigens noodzakelijk omdat de veranda en schuur lager liggen dan de rest van de tuin. We willen hiermee voorkomen dat met een wolkbreuk de veranda en schuur onder water staan.

De bloembak is opgemetsteld, de leisteen wordt hier tegenaan geplakt zodat je eenheid krijgt met de rest van de veranda.

Het eerste gedeelte van de tuin is uitgevlakt voor het gras, de rest moet nog. ;(

De oude waaltjes zijn verwijderd, hier komen straks de 1 bij 1 betonnen tegels.

De muur rechts wordt straks licht grijs met een donker grijs smetrand, gelijk aan de muur onder de veranda.

De verzameling oude stenen, oud hout, etc, etc naast het huis begint steeds groter te worden. (lijkt de tuin echter wel redelijk opgeruimd van :) .

Als laatste vast de geul gegraven voor de stroom bij de hottub en de afvoer. Ook maak ik gelijk de afvoer voor het nieuwe houthok en het putje die we nog gaan plaatsen.

Zodra de afvoeren en elektra in de grond zitten kan ik verder met het uitvlakken van de tuin. Ook kan ik de bloembak betegelen (kan hier ook weer wat zwarte grond in).

De muur die nog geverfd moet worden moet eerst bewerkt worden met de hoge drukspuit.

Weer een klein stapje dichter bij het eindresultaat. >:) 28
pi_99556844
Denk erom hé, we O+ TM ;)

Je bent hard aan het zwoegen geweest :Y
Vond de bloembak al niet helemaal jullie ding maar er komt leisteen op!

Als je zo doorgaat is het af als wij langs komen :D
  zaterdag 16 juli 2011 @ 21:24:01 #159
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_99557015
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2011 23:26 schreef bobenjanneke het volgende:

[..]

Welke lak ga je gebruiken voor de windveren, deuren en kozijnen?

Wordt steeds mooier!

Bij ons vordert het nog niet zo, door mijn dochtertjes van 20 en 7 maanden.

Aandacht, aandacht, aandacht [ afbeelding ]
Thanks! We know the feeling met ons 4 maanden oude purkje O+.

De lak is van Histor (Schelp), net als de kleur van de rest van het houtwerk.
pi_99557329
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2011 21:24 schreef twentemeisje het volgende:

[..]

Thanks! We know the feeling met ons 4 maanden oude purkje O+.

De lak is van Histor (Schelp), net als de kleur van de rest van het houtwerk.
Wellicht is het misschien een idee ( voor het onderhoud ) om voor de windveren, deuren en kozijnen Sigma of Sikkens te kiezen in de kleur schelp?

Maar het begint allemaal hééééél erg mooi te worden!

Chapeau!!!

quote:
chapeau
cha - peau [sjaa` poo] (Frans) de -woord (mannelijk) chapeaux hoed; chapeau! uitroep van bewondering voor een geleverde prestatie, bravo!, goed gedaan!
Gevonden op http://www.woorden.org/woord/chapeau
En beterschap voor de kleine.
  zondag 17 juli 2011 @ 10:13:08 #161
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_99571645
Wat gaan jullie met de overige over gebleven oude waaltjes doen? Of gaat alles in bloembakken e.d.

[ Bericht 40% gewijzigd door bleiblei op 17-07-2011 10:37:33 ]
  zondag 17 juli 2011 @ 10:38:00 #162
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_99571970
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 10:13 schreef bleiblei het volgende:
Wat gaan jullie met de oude waaltjes doen?
Heej bleiblei! Hoest bij jullie? En met SQ ook alles goed?
* twentemeisje zoekt klustopic in kwestie om te zien hoe het met die prachtige en-suite deuren/kast is!

Die waaltjes staan op Marktplaats. Ze waren verkocht, maar gisteravond om elf uur belde de koper in kwestie met een dronken kop op om te zeggen dat het toch niet doorging :') .

Het zijn trouwens geen oude 'oude' waaltjes, het zijn blauwe waaltjes:
  zondag 17 juli 2011 @ 16:29:05 #163
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_99581787
Oh, die ensuite blijft ongoing :D . Al is het einde in zicht.
Wat betreft die waaltjes, ah ik snap waarom ze deruit gaan :P .
Vroeg mij al af waarom jullie ze eruit hadden gehaald, maar als het gewoon van die nieuwerwetse fabriekswaaltjes zijn snap ik het wel :) .
Maar jullie zijn voortvarend bezig! Gaat hard zo :Y .
pi_99583756
Geweldig!!!!
(maar de opzichter is het allermooiste O+ )
Ooit zei iemand over mij: die geeft haar handen en ziel nog weg aan een ander.
Ik heb ze beiden toch maar gehouden
pi_99643984
TM en Narrus,

Wat ziet het er toch mooi uit bij jullie. Narrus bedankt voor het antwoord over de gebruikte balkdikte. Bij mij wordt het een losstaande dichte overkapping in de tuin, dus niet echt een veranda. Ga dit weekend beginnen met het verwijderen van bomen en struiken, en het hout wordt net voor de bouwvak geleverd.

Als jullie het niet erg vinden :P , baseer ik mijn overkapping op jullie model. Dus ipv de muur extra palen en balken.
pi_99644670
Zow, 6 topics doorgelezen sinds mijn bezoekje aan jou, wat een werk hebben jullie verricht zeg!
En wat wordt de veranda zo mooi zeg!!
O+
  maandag 18 juli 2011 @ 23:35:35 #167
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_99644809
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 23:17 schreef beslist het volgende:
TM en Narrus,

Wat ziet het er toch mooi uit bij jullie. Narrus bedankt voor het antwoord over de gebruikte balkdikte. Bij mij wordt het een losstaande dichte overkapping in de tuin, dus niet echt een veranda. Ga dit weekend beginnen met het verwijderen van bomen en struiken, en het hout wordt net voor de bouwvak geleverd.

Als jullie het niet erg vinden :P , baseer ik mijn overkapping op jullie model. Dus ipv de muur extra palen en balken.
Onze zegen heb je! O+

quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 23:32 schreef mrien het volgende:
Zow, 6 topics doorgelezen sinds mijn bezoekje aan jou, wat een werk hebben jullie verricht zeg!
En wat wordt de veranda zo mooi zeg!!
O+
Wat een verschil he mrien? We zijn er ook heel erg blij mee!
  dinsdag 19 juli 2011 @ 21:57:32 #168
349954 Narrus
TM's handige man
pi_99680827
Even een korte update tussendoor.

Gisteravond en vanavond wel druk bezig geweest echter het echt zichtbare resultaat is beperkt.

Het gegraven gootje van hierboven voor de afvoeren en elektra zit weer dicht.
Gelukkig we met de afvoer aangesloten op het riool en de elektra er in gegraven.

De afvoer voor de hot~tub en de elektra. Deze zitten straks aan de achterkant van de hottub.
Voor de elektra maak ik daar nog een bakje (huisje) waarin de lasdoos en de ontvanger voor de afstandbediening (aan / uit licht + dimmer) komt. Aan de buitenkant komen nog spatwaterdichte stopcontacten.

Aan de andere kant van de goot is een putje geplaatst en alvast de afvoer voor het te vernieuwen houthok gemaakt. De elektra gaat hier de fietsenschuur in.

Verder in de weer geweest met de bats en de hark om het zand te egaliseren.

Vandaag of morgen hopen we ook het materiaal te kopen voor de vlonder, hier zijn we nog wel even over aan het dubben. Composiet of toch hout. Het ziet er naar uit dat we gaan voor antraciet composiet. Geen risico dat het vloekt met het hout van de hot-tub en in stijl met de rest van de kleuren in de tuin. Groot nadeel is natuurlijk wel dat we dan geen natuurlijk materiaal gebruiken... -O-
pi_99774892
Wauw wat maken jullie het weer mooi. Eens in de zoveel maanden kom ik hier eens kijken, maar jullie maken echt van alles iets moois! Well done! Nog gefeliciteerd ook met jullie mooie dochter.

Wat ik me nou afvroeg... hoe diep is jullie veranda (nu ik dat vraag ben ik ook wel heel benieuwd naar de hoogte en breedte)?
  vrijdag 22 juli 2011 @ 00:24:29 #170
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_99777791
Thanks! :)

De veranda is 3,5m diep (tot de staanders 3m plus 0,5m oversteek), 8,5m breed en ca. 2.80m hoog. Heerlijk ruim dus! O+

Vanavond hebben we grijze composieten vlonderplanken gekocht.

Vanmorgen nog wel ff de schrik om het hart (Ml, bijna ging onze meet niet door :o), stond er om 7u 's ochtends een grote vrachtwagen met de megategels voor de deur, verkeerde kleur! Shiiiiiiiit! Gelukkig heeft de tegelboer het direct opgelost en komt er morgen met een spoedvracht een nieuwe vracht met de juiste kleur O+. Anders hadden we weer minimaal een week vertraging.
pi_99783344
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 00:24 schreef twentemeisje het volgende:
Thanks! :)

De veranda is 3,5m diep (tot de staanders 3m plus 0,5m oversteek), 8,5m breed en ca. 2.80m hoog. Heerlijk ruim dus! O+

Vanavond hebben we grijze composieten vlonderplanken gekocht.

Vanmorgen nog wel ff de schrik om het hart (Ml, bijna ging onze meet niet door :o), stond er om 7u 's ochtends een grote vrachtwagen met de megategels voor de deur, verkeerde kleur! Shiiiiiiiit! Gelukkig heeft de tegelboer het direct opgelost en komt er morgen met een spoedvracht een nieuwe vracht met de juiste kleur O+. Anders hadden we weer minimaal een week vertraging.
Denk dat composiet wel staat met de hottub die vergrijst tenslotte?

Enne jaag je je O+ niet teveel op? ;)
  vrijdag 22 juli 2011 @ 19:30:34 #172
248562 Rallydame
We klussen nog even verder..
pi_99809131
De meet niet door?? Ow... rustig lezen Rally.. Pff.. Ik schrok al. :o Duurde al zo lang voor het eindelijk was gelukt iets af te spreken ;)

Fijn dat het met een spoed vracht geregeld kan worden. :D
  zaterdag 23 juli 2011 @ 22:06:36 #173
349954 Narrus
TM's handige man
pi_99855662
Na flink wat werkzaamheden met relatief weinig voldoening en zeker weinig zichtbare vorderingen zijn er gisteren en vandaag weer significante stappen gezet. Het lijkt er echt op dat we het einde gaan naderen!!!

Gisteren de plantenbak "omlijst" met leisteen. De bak hoeft alleen nog maar gekit (de naadjes) te worden, en natuurlijk gevuld met zand en plantjes.

Gezien vanaf de zijkant:

Vandaag heb ik hulp gehad van het duo stratenmaker & zn, ja het duo zingt op een zeer eigen manier neerlands geheime zender top honderd :X . Gelukkig hebben ze meer verstand van tegels leggen :s) .

Betontegels van 100 bij 100 van 6 cm dik, gewicht 144 kilogram per stuk :o . Een echt back breaker dus. De tegels liggen in gestabiliseerd zand, het zagen was de taak van ondergetekende, met een beetje hulp van mijn geliefde bandenzaag. Het ziet er gelijk anders uit en je kunt weer naar de schuur zonder de halve tuin onder je schoenen te hebben .

De vakken worden gevuld met zwart zand en siergrassen. Om de vakken heen komt basalt split.

Nu alleen nog het split erin (natuurlijk eerst het worteldoek), het muurtje voor het houthok voegen, de scheur in de muur naast het huis voegen, deze muur dan impregneren en schilderen, de plantenbak kitten en vullen, de vakken vullen, leistenen rand tussen lijngoot en gras, elektra voor de hot-tub aansluiten, vlonder maken (inclusief lampjes), hot-tub plaatsen, opruimen en puin wegbrengen, de boei van de veranda afmaken, kozijnen en deuren schilderen in de veranda, gras leggen, stukje van de poort afschaven (hij past nauwelijks nog dicht) en stopcontacten onder de veranda maken. Oef, best nog een lange lijst. :@
pi_99855798
Je bent er al bijna :D
pi_99861136
Mooiiiiiii!!!!!! Ik neem een camera mee volgende week :+ mijn Mr vindt de veranda ook een beauty!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')