abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100311426
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 13:25 schreef loecje het volgende:

[..]

bij de ikea bijvoorbeeld (90dagen ruil garantie)
:Y

Prenatal heeft een termijn van 30 dagen. Dus waarom wachten op de Mama Mazzel Dagen? Gewoon voor de actie al inslaan en tijdens de actie je bon terug laten slaan. Zolang je maar binnen de 30 dagen zit en de actie in die periode valt ;)
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
  donderdag 4 augustus 2011 @ 14:11:03 #277
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_100312846
Ik wist dat ook niet Cyan :o Thanks 4 de tip! Ik denk dat ze er voor de showroom-modellen wel onderuit komen denk je niet?

We zetten de loungeset op het terras bij de serre. Maar dat kan ook zomaar weer worden omgeruild met een plek in de veranda als dat handiger blijkt te zijn.
pi_100313250
Ziet er allemaal fijn uit hoor, die hottub! Als je een rooster maakt met dezelfde afmetingen als het deksel van het stookvak, kun je BBQ-en terwijl je in bad zit :9

Een andere groenblijvende klimplant is trouwens Hedera. Wij hebben een schutting van metalen roosters met daarin die plantjes gevlochten. Nu is het nog dun, maar volgend jaar hebben we daar wel volop privacy met een groene schutting :)
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_100314784
hedera = klimop
Ik zou het niet doen. Het spul woekert waar je bij staat. Echt heel irritant. Wij hebben het als schutting zeg maar en ik snoei em toch zeker eens per 8 weken, ook in de winter, om te voorkomen dat ie de tuin overneemt.
Blauwe regen zou ik ook niet zo snel doen, die is giftig en als je pech hebt ben je er allergisch voor. Als je em dan knipt jeukt het een paar uur. Bovendien, ook die is nogal van de woeker.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  donderdag 4 augustus 2011 @ 16:15:48 #280
57434 Marloes
Digital Love
pi_100317591
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 13:21 schreef Cyan het volgende:

[..]

Jammer }:|
Maar onthoud mijn tip! Als je ooit iets koopt wat in de periode dat je het mag ruilen of terugbrengen in de actie komt, terug gaan met de bon! Ik stond er van te kijken hoeveel klanten niet wisten dat dat kon.

Waar ga je de loungeset eigenlijk zetten? Onder de overkapping of op het terras bij de serre?
Nouja, misschien doen sommige winkels dat, maar dat een product geruild mag worden is an sich al een service. Tenzij er iets mis is met het product natuurlijk. Dat er winkels zijn die het doen wil niet zeggen dat alle winkels dat doen en al helemaal niet dat altijd kan ;)

-edit- volgens mij gaf je zelf ook al aan dat het niet altijd kan dus nm :P
The more you try to erase me,
The more that I appear.
pi_100320399
TM, na 8 jaar verschillende functies in de retail te hebben gehad ken je alle trucjes wel en ook alle dingen waarop je als winkelier moet letten.

Het zal vast niet bij alle winkels werken maar als een winkel een beleid heeft dat je binnen een x aantal dagen mag terugbrengen of ruilen en je krijgt je geld terug, is het natuurlijk altijd het proberen waard.
Want je brengt de spullen dan misschien niet fysiek terug, volgens het kassasysteem wel. En je "koopt" het opnieuw maar omdat er dan korting is op dat artikel krijg je dat tegen de aanbiedingsprijs dus het verschil krijg je terug.

In het geval van de showroommodellen komen ze er misschien wel onderuit door te zeggen dat je ze pas vanaf een bepaald tijdstip mag kopen en als ze slim zijn hebben ze dat ook aangegeven op hun signing.

Anyway .... het is natuurlijk geen zware loungeset dus je hebt het zo verplaatst. Ik vind een loungeset van steigerhout ook wel passen in jullie tuin dus mocht je deze mislopen, is dat misschien nog een idee? Ik geloof dat er op de site van Praxis een werkbeschrijving staat hoe je een loungebank van steigerhout zelf kan maken.
  donderdag 4 augustus 2011 @ 18:05:07 #282
57434 Marloes
Digital Love
pi_100321119
Een klimhortensia lijkt me wel mooi tegen de muur btw!!
The more that I appear.
pi_100334337
De loungeset al in de tuin staan?

TM en Narrus wat ben ik blij dat jullie de foto`s van de veranda hebben gedeeld op dit forum. Ben zelf hard bezig met een losstaand model, en zonder jullie foto´s was ik nooit op het idee gekomen om zoiets zelf te maken.

De palen staan, en de verbindingbalken tussen de palen zitten hier vast. En ik ben er nu al super blij mee. :D

Nu nog de dwarsbalken erop schroeven, en een dak erop.

Jullie hebben planken gebruikt voor het dak. Welk soort planken zijn dit? Ben een beetje aan het zoeken naar manieren om het dak dicht te krijgen. Planken of toch maar gewoon underlayment bij de praxis kopen en dan schilderen. Ben er nog niet echt uit.
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 22:26:26 #284
349954 Narrus
TM's handige man
pi_100373041
Beslist, goed te horen dat je bouw vordert, geeft ook veel genoegdoening.
De loungeset duurt helaas nog even, de uitverkoop is pas volgende week. En natuurlijk moeten we dan nog rennen voor onze set.

De planken die we gebruikt hebben op het dak en in de zijwanden zijn oude vloerplanken van 14 cm breed en 2,5 cm dik (de maten doe ik even uit mijn hoofd, ik er dus iets naast zitten). We hebben bewust gekozen voor de planken om niet een heel strak en klinisch plafond te krijgen maar juist de uitstraling die bij ons jaren 30 huis past. De planken hebben ook nog een doorleefd uiterlijk omdat we ze tweedehands via marktplaats hebben gescoord. Ze zijn dan ook daadwerkelijk gebruikt als vloerplanken (de putten van de hakken zie je er nog in staan). De planken zijn overigens gewoon grenen.

Planken zijn overigens veel meer werk dan wat platen erop te schroeven, zowel bevestigen als schilderen. Dus als je grote passen snel thuis wilt zijn dan zou ik kiezen voor platen. Als planken beter bij de stijl van je tuin en huis passen, dan heb je iets meer klusplezier :D .

Overigens heb ik vanavond de hottub in gebruik genomen, op de een of andere manier hield ik het niet heel lang vol. B-) De kachel alleen vanmiddag even aan gehad voor het testen, het water was dus niet echt heel warm, morgen gaat het voor het eggie. Op het water drijft helaas wel een klein laagje olie van het inwrijven van het hout met lijnzaadolie. Volgende week nog maar eens de bak laten leeglopen van binnen poetsen en weer vullen.

Verder al een klein beetje kleur in de tuin aangebracht met een nieuwe pot, het kleinere broertje van die uit de voortuin gevuld met leliegras (wordt ongeveer 40 cm dus gaat als het goed is nog behoorlijk groeien).
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 23:16:49 #285
57434 Marloes
Digital Love
pi_100375218
Mooie pot!! Zijn dat van die lichtgewicht potten?? Ik ben ff de naam van het merk kwijt maar ik zag ze bij het tuincentrum! Elho oid volgens mij :D
The more that I appear.
pi_100375264
Is die bloempot van kunststof (merk Elho)?

Ik wil ook van die potten in de tuin maar ik wil echt hele grote omdat ze anders een beetje lullig onze tuin maar degene die ik tegenkom zijn echt belachelijk duur. Heb je toevallig een foto bij de hand van de pot in jullie voortuin? Ik heb in het vorige deel al een fotootje gevonden.

[ Bericht 11% gewijzigd door Cyan op 05-08-2011 23:31:31 ]
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 00:49:03 #287
349954 Narrus
TM's handige man
pi_100379318
De potten zowel in onze voortuin als deze in de achtertuin zijn van Elho, het pure round model. In de achtertuin het 60cm doorsnee model in de voortuin het meter doorsnee model.
De potten zijn inderdaad achterlijk duur, gelukkig hebben we de pot voor in de voortuin met heel veel korting kunnen kopen (het showroommodel met her en der een vlekje, de meeste vlekjes gingen echter na flink poetsen weg en de overige vallen nauwelijks op omdat de pot toch buiten staat).
Zie voor de foto van de voortuin begin van het vorige deel.
pi_100379546
quote:
8s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 00:49 schreef Narrus het volgende:
De potten zowel in onze voortuin als deze in de achtertuin zijn van Elho, het pure round model. In de achtertuin het 60cm doorsnee model in de voortuin het meter doorsnee model.
De potten zijn inderdaad achterlijk duur, gelukkig hebben we de pot voor in de voortuin met heel veel korting kunnen kopen (het showroommodel met her en der een vlekje, de meeste vlekjes gingen echter na flink poetsen weg en de overige vallen nauwelijks op omdat de pot toch buiten staat).
Zie voor de foto van de voortuin begin van het vorige deel.
Thnx! Ik vind ze ook erg duur.
Had op internet een bedrijf gevonden dat vergelijkbare potten maakt maar die hadden geen prijzen op hun website staan. -O-

Bij onze Intratuin staan ook van die potten en die zijn echt HUGE! Perfecte maat maar wrs onbetaalbaar. Ik blijf gewoon verder zoeken :)
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 07:41:46 #289
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_100383697
Bij die NOP-ruiming voorverkoopavond (ik weet niet of die in elk filiaal is) krijg je ook 20% korting op alle niet afgeprijsde artikelen. Zijn ze nog niet erg goedkoop, maar scheelt toch een klein slokje op de borrel! :)
pi_100385441
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 07:41 schreef twentemeisje het volgende:
Bij die NOP-ruiming voorverkoopavond (ik weet niet of die in elk filiaal is) krijg je ook 20% korting op alle niet afgeprijsde artikelen. Zijn ze nog niet erg goedkoop, maar scheelt toch een klein slokje op de borrel! :)
Bij de intratuin in Nuenen ( eindhoven ) wel in ieder geval.
Moet je een antwoordkaart invullen, net alsof het super exclusief is.

Maar ik wacht tot half september, tot de mega alles moet weg de zomer is voorbij opruiming mega sale.

Van een kennis gehoord die op transport werkt, dat er nog magazijnen vol liggen waar ze vanaf moeten.

[ Bericht 8% gewijzigd door bobenjanneke op 06-08-2011 10:53:41 ]
  maandag 8 augustus 2011 @ 08:44:21 #291
349954 Narrus
TM's handige man
pi_100451745
Gisteren flink chagrijnig geweest }) omdat de hottub aan het roken was als een ...

Buiten het feit dat het vervelend was voor ons, we zaten namelijk buiten onder de veranda. Was het waarschijnlijk ook voor de buren niet echt heel fijn. Zaterdagmiddag zat de vlam er wel goed in en was het water binnen de kortste keren warm. Aangezien het water toen nog vies was hebben we er maar heel kort ingezeten.
Zondagmorgen de hele tobbe leeg laten lopen en schoongemaakt, vers water erin, vol goede moed de kachel aangestoken. Wat ik ook probeerde ik kreeg er geen goede vlam in. Eigenlijk alleen maar kleine houtjes gestookt, op een gegeven moment zelf een scheutje van iets makkelijk ontvlambaars gebruikt, maar ook dat hielp niet.
De kachel bleef ook maar sissen alsof ik nat hout gebruikte echter het hout is mega droog dus dat kan het niet zijn.
Ik denk nu aan twee oorzaken:
Of de kachel is lek op een van de lasnaden, dan loopt er dus water vanuit de hottub de kachel in.
Of er zit teveel as onderin de kachel zodat het hout verstikt (niet voldoende zuurstof krijgt) om goed te branden. (dit laatste zou overigens raar zijn omdat de kachel 1 keer kort aan geweest is en 1 keer wat langer) volgens de beschrijvingen hoef je de kachel maar eens per week of in sommige beschrijvingen eens per maand leeg te halen.

Ik begin dus maar eens met de kachel leeg te scheppen, zie ik ook gelijk of er water in staat. Overigens moet ik wel eerst achter een as-schep aan, deze staat namelijk nog in backorder.

Al met al wat een heerlijk hottub weekend moest worden is geworden tot een uitgebreid rooksignalen festival. :'(
  maandag 8 augustus 2011 @ 08:53:26 #292
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_100451852
Het was inderdaad fiks balen, maar het komt vast goed! :* Zaterdag ging het immers ook zonder problemen, ik zweette het bad bijna uit :D.
pi_100451928
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 08:44 schreef Narrus het volgende:

Al met al wat een heerlijk hottub weekend moest worden is geworden tot een uitgebreid rooksignalen festival. :'(
De kachel heeft toch een luchtaanvoer die via de bovenkant loopt? Volgens mij maak je m aan met het deksel erop (dit klinkt onlogisch) , maar wel zo dat het deksel alleen het stookvak afdekt, maar de aanzuigopening helemaal vrij laat. Zo krijg je een goede trek. Als het vuur via de zelfde opening waar de rookgassen eruit moeten zn lucht moet aantrekken, dan zou het gesmoord worden.

Niet te hopen dat er een naadje lekt, hoewel makkelijker te verhelpen dan een lekke tub :)
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  maandag 8 augustus 2011 @ 09:22:11 #294
349954 Narrus
TM's handige man
pi_100452243
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 09:01 schreef Gripper het volgende:

[..]

De kachel heeft toch een luchtaanvoer die via de bovenkant loopt? Volgens mij maak je m aan met het deksel erop (dit klinkt onlogisch) , maar wel zo dat het deksel alleen het stookvak afdekt, maar de aanzuigopening helemaal vrij laat. Zo krijg je een goede trek. Als het vuur via de zelfde opening waar de rookgassen eruit moeten zn lucht moet aantrekken, dan zou het gesmoord worden.

Niet te hopen dat er een naadje lekt, hoewel makkelijker te verhelpen dan een lekke tub :)
Over het algemeen zeggen ze de deksel er bij het aansteken helemaal af tot je goed vuur hebt daarna de helft bedekken en wanneer er echt warmte in zit of de vlammen te hoog worden afdekken zodat alleen het luchttoevoer gedeelte open blijft.

Gisteren heb ik alles overigens geprobeerd.

[ Bericht 0% gewijzigd door Narrus op 08-08-2011 09:30:36 ]
  maandag 8 augustus 2011 @ 09:26:47 #295
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_100452334
Je hebt weer een boos-icoontje naast je post schat :D.
pi_100597730
En heb je de loungeset weten te bemachtigen?
Wij zijn hier bij de intratuin wezen kijken, het was inderdaad mega druk, wij waren er om 18.45 en mooi op tijd. Niets gekocht overigens...
pi_100610998
We hebben 'm! Maar hij was niet in de showroommodellensale, er is dus niet gerend :D. Ik ben er 's middags voor de zekerheid maar ff naar toe gegaan om te vragen en het blijkt een model te zijn dat volgend jaar gewoon weer in de collectie zit. Die showroommodellen doen ze logischerwijs dus niet met korting weg. Maarrrr, er was wel 40% korting op de set, dus heeft Narrus de Intratuin-leenaanhanger achter zijn auto geknoopt en staat ie hier inmiddels op het terras te pronken.

Die tafel daarachter gaat daar uiteraard weg, net als de vuilcontainer.
pi_100611307
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 18:59 schreef twentemeisje het volgende:
We hebben 'm! Maar hij was niet in de showroommodellensale, er is dus niet gerend :D. Ik ben er 's middags voor de zekerheid maar ff naar toe gegaan om te vragen en het blijkt een model te zijn dat volgend jaar gewoon weer in de collectie zit. Die showroommodellen doen ze logischerwijs dus niet met korting weg. Maarrrr, er was wel 40% korting op de set, dus heeft Narrus de Intratuin-leenaanhanger achter zijn auto geknoopt en staat ie hier inmiddels op het terras te pronken.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Kindje bij hot-tub O+ O+ O+

Okee: tuinset met schattige kussentjes O+
pi_100612561
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 18:59 schreef twentemeisje het volgende:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Mooie set en 40% korting is mooi meegenomen voor een nieuwe set! :)
pi_100618611
:D Ooi!

Absoluut Cyan! We hebben vanmiddag nog een hoes gekocht die we er bij slecht weer snel overheen kunnen trekken. Dat scheelt weer met al die kussens heen en weer rennen. In de winter en bij langer slechter weer gaan ze natuurlijk gewoon naar binnen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')