abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73345999
Vervolg van TM's jaren dertig woning#3, waar het aftellen is begonnen! En omdat ie zo abrupt dicht zat (thanks styliste ) hier nog maar ff verder praten!

Herinnert u zich deze nog?
Op 24 april kregen we de sleutel van ons nieuwe huis, zo zag het er toen uit:

Voorzijde

Voorzijde vanaf de andere kant

Ik ga morgen (of overmorgen...) een voor en na maken, lijkt me wel leuk.

De laatste foto's uit het vorige topic:

Het laatste lampje is nu ook opgehangen!

En de trap is geschilderd:

Mijn vriendje bovenop de serre:

En de tuin in wording:

Ein-de-lijk past de pijp in het rookkanaal en kan de kachel aan!!!

Vandaag gekocht en gebracht . Ein-de-lijk een antieke linnenkast gevonden! We hebben ons rot gezocht online, maar vandaag toch maar eens langs de plaatselijke antiekhandel gegaan. En bingo!

Een fantastisch verjaardagskadootje

De badjaskes kunnen nu aan de muur i/d badkamer

Feel the love!

Bij een mooi fornuis hoort natuurlijk ook een mooie ketel, de waterkoker is zelfs al naar de kelder verbannen .

[ Bericht 0% gewijzigd door twentemeisje op 04-10-2009 10:14:05 ]
pi_73346137
Ziet er goed uit!
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 22:47:52 #4
240052 NouMooiNiet
what's in a name...
pi_73346630
En weer verder kijken!!
Ik vind t prachtig!
"Without music, life would be a mistake." - Friedrich Nietzsche
pi_73346684
Je hebt echt een prachtig ingericht huis, alleen een vraagje! Komt er nog een spiegel boven de wasbakken?
All good things are wild and free.
pi_73346769
Die deurkruk vind ik mooi, mooi jaren 30. Waar zijn die nog te krijgen? Ik wil ze ook hebben.
pi_73347240

@tliciouz: Jazeker, met een beetje mazzel zit ie er binnen een dag of twee aan. Hij moest op maat gemaakt worden om precies boven het meubel te passen, is 1.70m breed.Foto's volgen uiteraard! Het is een lange spiegel met verlichting erachter, zoals deze... waar ik geen plaatje van kan vinden

@Pfft: zoek bijvoorbeeld maar eens op marktplaats op de term 'deurkrukken jaren dertig' of op 'tonmodel', genoeg te koop. Voor goede replica's kun je bijvoorbeeld ook terecht bij De Galanterie. Wij hebben echt oude klinken gekocht, vonden we leuker.

[ Bericht 7% gewijzigd door twentemeisje op 03-10-2009 23:29:29 ]
  zondag 4 oktober 2009 @ 08:48:12 #8
240052 NouMooiNiet
what's in a name...
pi_73351285
TM wat staat er eigenlijk in de woonkamer tegenover die wite kast? Er zit daar toch nog een groot stuk kamer?? Ik bedoel tussen de keuken en de deur naar de hal...
pi_73351885
Oh, die ketel!
En vuur...

Erg mooi...!
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
  zondag 4 oktober 2009 @ 16:27:13 #10
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_73360671
Ik zou straks als alles klaar is nog wel een overzichtje willen zien van before and after foto's
* I intend to live forever, so far so good! *
  zondag 4 oktober 2009 @ 16:41:20 #11
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_73361109
Dat ga ik ook zeker doen IkWilbert (ben er al een beetje aan begonnen).

@Obli: Het is de Tradition ketel van Le Creuset, ik heb 'm hier bij een kookwinkel gekocht maar hij is voor zover ik kan overzien het goedkoopst op deze site.

@NouMooiNiet: er zit inderdaad nog een deel van de kamer, ik maak er nog wel een fotootje van.
  zondag 4 oktober 2009 @ 20:02:37 #12
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_73366773
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 16:27 schreef IkWilbert het volgende:
Ik zou straks als alles klaar is nog wel een overzichtje willen zien van before and after foto's
Dat is inderdaad wel leuk
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  maandag 5 oktober 2009 @ 09:15:43 #13
240052 NouMooiNiet
what's in a name...
pi_73383753
Thanks!
Ik ben helemaal in de ban van dit huis hahaha
Wil je nog even posten wat die donkere muur voor kleur is?
Ik heb een tijdje geleden mijn muur ook 'grijs' geverfd maar dat was een hele koude grijs. Volgens mij zit hier iets van bruin bij, waardoor het warmer wordt?!
Die code die je al gepost hebt, was toch de lichte kleur (van de trapopgang).?

waaahhhhh: http://www.zaorysin.com.u(...)orm/techinform08.htm
  maandag 5 oktober 2009 @ 19:33:23 #14
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_73401078
NMN, zolang je maar niet bij me in wilt trekken vind ik die verheerlijking totaal geen probleem .

Ik duik morgen ff de schuur in om het kleurnummer voor je op te zoeken!
  maandag 5 oktober 2009 @ 19:36:02 #15
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_73401205
Het is wel errrrg mooi geworden .
Zijn bij jullie de deuren ook in hoogglans geschilderd?
En hebben ze de trap ook gelijk netjes ontdaan van deuken en putten voordat het geschilderd is?
Hoe duur was het schilderen van de trap als ik vragen mag? Bij ons wil ik ook de trap een keer goed onder handen nemen. Ik vrees alleen voor mijn eigen paintskills .

Enne, hoe bevallen de berker knoppen? Hebben jullie de porseleinen of plastic schakelaars?

Jullie Boretti is trouwens ook nog errrrg mooi schoon .
Bij ons zitten er al inbrand plekjes op die messing dingetjes van de pitten
  maandag 5 oktober 2009 @ 19:58:56 #16
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_73402288
Thanks bleiblei!

Ik ga het lijstje ff af:
  • Deuren zijn inderdaad ook hoogglans.
  • Trap is vrij strak nog van zichzelf, we hebben er niet alle oneffenheden uit laten halen trouwens, het ding is 75 jaar oud en dat mag je best zien. De kosten weet ik zo niet omdat het bij het totaalpakket inzat, moet wel eerlijk bekennen dat we niet supertevreden zijn over het schilderwerk. Het ziet er op het eerste oog allemaal hardstikke mooi en strak uit (belangrijk) maar als je echt goed kijkt dan had het strakker gekund. Maar goed, de schilder was zo voordelig dat we misschien ook niet beter hadden moet verwachten... Over een paar jaar doen we zelf nog wel een poging
  • De berkerknoppen bevallen super! En we hebben er al zoveel complimentjes over gekregen . Het valt dus toch wel op zo'n schakelaar of stopcontact. Belangrijkst is natuurlijk dat we ze zelf helemaal te gek vinden. Wij hebben de plastic variant, niet die porseleinen, die zijn echt niet te betalen (1 rond afdekraampje zit al rond de 24 euro )
  • Wij koken ook nog maar 6 weken op de Boretti, jullie al heel wat langer toch? Die van ons gaat ook vast verschmutzen...
  •   maandag 5 oktober 2009 @ 20:09:44 #17
    36431 bleiblei
    pi_73402742
    quote:
    Op maandag 5 oktober 2009 19:58 schreef twentemeisje het volgende:
    Thanks bleiblei!

Ik ga het lijstje ff af:
  • Trap is vrij strak nog van zichzelf, we hebben er niet alle oneffenheden uit laten halen trouwens, het ding is 75 jaar oud en dat mag je best zien. De kosten weet ik zo niet omdat het bij het totaalpakket inzat, moet wel eerlijk bekennen dat we niet supertevreden zijn over het schilderwerk. Het ziet er op het eerste oog allemaal hardstikke mooi en strak uit (belangrijk) maar als je echt goed kijkt dan had het strakker gekund. Maar goed, de schilder was zo voordelig dat we misschien ook niet beter hadden moet verwachten... Over een paar jaar doen we zelf nog wel een poging
  • De berkerknoppen bevallen super! En we hebben er al zoveel complimentjes over gekregen . Het valt dus toch wel op zo'n schakelaar of stopcontact. Belangrijkst is natuurlijk dat we ze zelf helemaal te gek vinden. Wij hebben de plastic variant, niet die porseleinen, die zijn echt niet te betalen (1 rond afdekraampje zit al rond de 24 euro )
  • Wij koken ook nog maar 6 weken op de Boretti, jullie al heel wat langer toch? Die van ons gaat ook vast verschmutzen...
  • Gewoon goed schoonhouden. Dan blijft ie mooi .
    Bij ons is de trap 1 grote deuken en puttenbende. Zelfs met een mooi verfje denk ik dat het er niet uit ziet. Wel jammer dat het niet super strak is bij jullie. Maar goed, dan is er nog wat te klussen komende jaren .
      maandag 5 oktober 2009 @ 20:11:17 #18
    240052 NouMooiNiet
    what's in a name...
    pi_73402800
    quote:
    Op maandag 5 oktober 2009 19:33 schreef twentemeisje het volgende:
    NMN, zolang je maar niet bij me in wilt trekken vind ik die verheerlijking totaal geen probleem .

Ik duik morgen ff de schuur in om het kleurnummer voor je op te zoeken!
    haha nee hoor!
      Moderator maandag 5 oktober 2009 @ 22:21:51 #19
    92034 crew  Vonkenboer
    Geen woorden, maar draden !
    pi_73408839
    quote:
    Op maandag 5 oktober 2009 19:58 schreef twentemeisje het volgende:
    Thanks bleiblei!

Ik ga het lijstje ff af:
  • Dit huis is echt gaaf geworden jullie mogen er echt heel trots op zijn

Maar wat is concreet het prijsverschil tussen de plastic en porseleinen versie ? 50%, 100%, 500% ?
      maandag 5 oktober 2009 @ 22:53:44 #20
    68591 twentemeisje
    Onmeunig Twents
    pi_73410141
    Thanks Vonkenboer!

Doe maar zo'n beetje 400%... .
      dinsdag 6 oktober 2009 @ 09:19:29 #21
    248562 Rallydame
    We klussen nog even verder..
    pi_73416267
    Een deel 4
    Ben er weer hoor. Vind je nieuwe kast en natuurlijk je fluitketel erg leuk
      dinsdag 6 oktober 2009 @ 09:33:50 #22
    36431 bleiblei
    pi_73416573
    quote:
    Op maandag 5 oktober 2009 22:21 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Dit huis is echt gaaf geworden jullie mogen er echt heel trots op zijn

Maar wat is concreet het prijsverschil tussen de plastic en porseleinen versie ? 50%, 100%, 500% ?
    6 euro tegenover 23 euro geloof ik .
      dinsdag 6 oktober 2009 @ 13:06:05 #23
    68591 twentemeisje
    Onmeunig Twents
    pi_73421704
    quote:
    Op dinsdag 6 oktober 2009 09:33 schreef bleiblei het volgende:

[..]

6 euro tegenover 23 euro geloof ik .

Per afdekraampje that is... (het is eigenlijk ook te achterlijk )
    pi_73429581
    Oeeeeeeeeeeeeeeee dat grijze kastje !!!
    pi_73448842
    Erg mooi!!! Wat een werk en wat een resultaat

Mag ik vragen waar je de tuintegels vandaan hebt? Die vind ik enorm mooi en aangezien onze tuin project numero uno is voor ons...
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')