abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73345999
Vervolg van TM's jaren dertig woning#3, waar het aftellen is begonnen! En omdat ie zo abrupt dicht zat (thanks styliste ) hier nog maar ff verder praten!

Herinnert u zich deze nog?
Op 24 april kregen we de sleutel van ons nieuwe huis, zo zag het er toen uit:

Voorzijde

Voorzijde vanaf de andere kant

Ik ga morgen (of overmorgen...) een voor en na maken, lijkt me wel leuk.

De laatste foto's uit het vorige topic:

Het laatste lampje is nu ook opgehangen!

En de trap is geschilderd:

Mijn vriendje bovenop de serre:

En de tuin in wording:

Ein-de-lijk past de pijp in het rookkanaal en kan de kachel aan!!!

Vandaag gekocht en gebracht . Ein-de-lijk een antieke linnenkast gevonden! We hebben ons rot gezocht online, maar vandaag toch maar eens langs de plaatselijke antiekhandel gegaan. En bingo!

Een fantastisch verjaardagskadootje

De badjaskes kunnen nu aan de muur i/d badkamer

Feel the love!

Bij een mooi fornuis hoort natuurlijk ook een mooie ketel, de waterkoker is zelfs al naar de kelder verbannen .

[ Bericht 0% gewijzigd door twentemeisje op 04-10-2009 10:14:05 ]
pi_73346137
Ziet er goed uit!
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 22:47:52 #4
240052 NouMooiNiet
what's in a name...
pi_73346630
En weer verder kijken!!
Ik vind t prachtig!
"Without music, life would be a mistake." - Friedrich Nietzsche
pi_73346684
Je hebt echt een prachtig ingericht huis, alleen een vraagje! Komt er nog een spiegel boven de wasbakken?
All good things are wild and free.
pi_73346769
Die deurkruk vind ik mooi, mooi jaren 30. Waar zijn die nog te krijgen? Ik wil ze ook hebben.
pi_73347240

@tliciouz: Jazeker, met een beetje mazzel zit ie er binnen een dag of twee aan. Hij moest op maat gemaakt worden om precies boven het meubel te passen, is 1.70m breed.Foto's volgen uiteraard! Het is een lange spiegel met verlichting erachter, zoals deze... waar ik geen plaatje van kan vinden

@Pfft: zoek bijvoorbeeld maar eens op marktplaats op de term 'deurkrukken jaren dertig' of op 'tonmodel', genoeg te koop. Voor goede replica's kun je bijvoorbeeld ook terecht bij De Galanterie. Wij hebben echt oude klinken gekocht, vonden we leuker.

[ Bericht 7% gewijzigd door twentemeisje op 03-10-2009 23:29:29 ]
  zondag 4 oktober 2009 @ 08:48:12 #8
240052 NouMooiNiet
what's in a name...
pi_73351285
TM wat staat er eigenlijk in de woonkamer tegenover die wite kast? Er zit daar toch nog een groot stuk kamer?? Ik bedoel tussen de keuken en de deur naar de hal...
pi_73351885
Oh, die ketel!
En vuur...

Erg mooi...!
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
  zondag 4 oktober 2009 @ 16:27:13 #10
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_73360671
Ik zou straks als alles klaar is nog wel een overzichtje willen zien van before and after foto's
* I intend to live forever, so far so good! *
  zondag 4 oktober 2009 @ 16:41:20 #11
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_73361109
Dat ga ik ook zeker doen IkWilbert (ben er al een beetje aan begonnen).

@Obli: Het is de Tradition ketel van Le Creuset, ik heb 'm hier bij een kookwinkel gekocht maar hij is voor zover ik kan overzien het goedkoopst op deze site.

@NouMooiNiet: er zit inderdaad nog een deel van de kamer, ik maak er nog wel een fotootje van.
  zondag 4 oktober 2009 @ 20:02:37 #12
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_73366773
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 16:27 schreef IkWilbert het volgende:
Ik zou straks als alles klaar is nog wel een overzichtje willen zien van before and after foto's
Dat is inderdaad wel leuk
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  maandag 5 oktober 2009 @ 09:15:43 #13
240052 NouMooiNiet
what's in a name...
pi_73383753
Thanks!
Ik ben helemaal in de ban van dit huis hahaha
Wil je nog even posten wat die donkere muur voor kleur is?
Ik heb een tijdje geleden mijn muur ook 'grijs' geverfd maar dat was een hele koude grijs. Volgens mij zit hier iets van bruin bij, waardoor het warmer wordt?!
Die code die je al gepost hebt, was toch de lichte kleur (van de trapopgang).?

waaahhhhh: http://www.zaorysin.com.u(...)orm/techinform08.htm
  maandag 5 oktober 2009 @ 19:33:23 #14
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_73401078
NMN, zolang je maar niet bij me in wilt trekken vind ik die verheerlijking totaal geen probleem .

Ik duik morgen ff de schuur in om het kleurnummer voor je op te zoeken!
  maandag 5 oktober 2009 @ 19:36:02 #15
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_73401205
Het is wel errrrg mooi geworden .
Zijn bij jullie de deuren ook in hoogglans geschilderd?
En hebben ze de trap ook gelijk netjes ontdaan van deuken en putten voordat het geschilderd is?
Hoe duur was het schilderen van de trap als ik vragen mag? Bij ons wil ik ook de trap een keer goed onder handen nemen. Ik vrees alleen voor mijn eigen paintskills .

Enne, hoe bevallen de berker knoppen? Hebben jullie de porseleinen of plastic schakelaars?

Jullie Boretti is trouwens ook nog errrrg mooi schoon .
Bij ons zitten er al inbrand plekjes op die messing dingetjes van de pitten
  maandag 5 oktober 2009 @ 19:58:56 #16
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_73402288
Thanks bleiblei!

Ik ga het lijstje ff af:
  • Deuren zijn inderdaad ook hoogglans.
  • Trap is vrij strak nog van zichzelf, we hebben er niet alle oneffenheden uit laten halen trouwens, het ding is 75 jaar oud en dat mag je best zien. De kosten weet ik zo niet omdat het bij het totaalpakket inzat, moet wel eerlijk bekennen dat we niet supertevreden zijn over het schilderwerk. Het ziet er op het eerste oog allemaal hardstikke mooi en strak uit (belangrijk) maar als je echt goed kijkt dan had het strakker gekund. Maar goed, de schilder was zo voordelig dat we misschien ook niet beter hadden moet verwachten... Over een paar jaar doen we zelf nog wel een poging
  • De berkerknoppen bevallen super! En we hebben er al zoveel complimentjes over gekregen . Het valt dus toch wel op zo'n schakelaar of stopcontact. Belangrijkst is natuurlijk dat we ze zelf helemaal te gek vinden. Wij hebben de plastic variant, niet die porseleinen, die zijn echt niet te betalen (1 rond afdekraampje zit al rond de 24 euro )
  • Wij koken ook nog maar 6 weken op de Boretti, jullie al heel wat langer toch? Die van ons gaat ook vast verschmutzen...
  •   maandag 5 oktober 2009 @ 20:09:44 #17
    36431 bleiblei
    pi_73402742
    quote:
    Op maandag 5 oktober 2009 19:58 schreef twentemeisje het volgende:
    Thanks bleiblei!

Ik ga het lijstje ff af:
  • Trap is vrij strak nog van zichzelf, we hebben er niet alle oneffenheden uit laten halen trouwens, het ding is 75 jaar oud en dat mag je best zien. De kosten weet ik zo niet omdat het bij het totaalpakket inzat, moet wel eerlijk bekennen dat we niet supertevreden zijn over het schilderwerk. Het ziet er op het eerste oog allemaal hardstikke mooi en strak uit (belangrijk) maar als je echt goed kijkt dan had het strakker gekund. Maar goed, de schilder was zo voordelig dat we misschien ook niet beter hadden moet verwachten... Over een paar jaar doen we zelf nog wel een poging
  • De berkerknoppen bevallen super! En we hebben er al zoveel complimentjes over gekregen . Het valt dus toch wel op zo'n schakelaar of stopcontact. Belangrijkst is natuurlijk dat we ze zelf helemaal te gek vinden. Wij hebben de plastic variant, niet die porseleinen, die zijn echt niet te betalen (1 rond afdekraampje zit al rond de 24 euro )
  • Wij koken ook nog maar 6 weken op de Boretti, jullie al heel wat langer toch? Die van ons gaat ook vast verschmutzen...
  • Gewoon goed schoonhouden. Dan blijft ie mooi .
    Bij ons is de trap 1 grote deuken en puttenbende. Zelfs met een mooi verfje denk ik dat het er niet uit ziet. Wel jammer dat het niet super strak is bij jullie. Maar goed, dan is er nog wat te klussen komende jaren .
      maandag 5 oktober 2009 @ 20:11:17 #18
    240052 NouMooiNiet
    what's in a name...
    pi_73402800
    quote:
    Op maandag 5 oktober 2009 19:33 schreef twentemeisje het volgende:
    NMN, zolang je maar niet bij me in wilt trekken vind ik die verheerlijking totaal geen probleem .

Ik duik morgen ff de schuur in om het kleurnummer voor je op te zoeken!
    haha nee hoor!
      Moderator maandag 5 oktober 2009 @ 22:21:51 #19
    92034 crew  Vonkenboer
    Geen woorden, maar draden !
    pi_73408839
    quote:
    Op maandag 5 oktober 2009 19:58 schreef twentemeisje het volgende:
    Thanks bleiblei!

Ik ga het lijstje ff af:
  • Dit huis is echt gaaf geworden jullie mogen er echt heel trots op zijn

Maar wat is concreet het prijsverschil tussen de plastic en porseleinen versie ? 50%, 100%, 500% ?
      maandag 5 oktober 2009 @ 22:53:44 #20
    68591 twentemeisje
    Onmeunig Twents
    pi_73410141
    Thanks Vonkenboer!

Doe maar zo'n beetje 400%... .
      dinsdag 6 oktober 2009 @ 09:19:29 #21
    248562 Rallydame
    We klussen nog even verder..
    pi_73416267
    Een deel 4
    Ben er weer hoor. Vind je nieuwe kast en natuurlijk je fluitketel erg leuk
      dinsdag 6 oktober 2009 @ 09:33:50 #22
    36431 bleiblei
    pi_73416573
    quote:
    Op maandag 5 oktober 2009 22:21 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Dit huis is echt gaaf geworden jullie mogen er echt heel trots op zijn

Maar wat is concreet het prijsverschil tussen de plastic en porseleinen versie ? 50%, 100%, 500% ?
    6 euro tegenover 23 euro geloof ik .
      dinsdag 6 oktober 2009 @ 13:06:05 #23
    68591 twentemeisje
    Onmeunig Twents
    pi_73421704
    quote:
    Op dinsdag 6 oktober 2009 09:33 schreef bleiblei het volgende:

[..]

6 euro tegenover 23 euro geloof ik .

Per afdekraampje that is... (het is eigenlijk ook te achterlijk )
    pi_73429581
    Oeeeeeeeeeeeeeeee dat grijze kastje !!!
    pi_73448842
    Erg mooi!!! Wat een werk en wat een resultaat

Mag ik vragen waar je de tuintegels vandaan hebt? Die vind ik enorm mooi en aangezien onze tuin project numero uno is voor ons...
      woensdag 7 oktober 2009 @ 10:49:35 #26
    68591 twentemeisje
    Onmeunig Twents
    pi_73450154
    quote:
    Op zondag 4 oktober 2009 08:48 schreef NouMooiNiet het volgende:
    TM wat staat er eigenlijk in de woonkamer tegenover die wite kast? Er zit daar toch nog een groot stuk kamer?? Ik bedoel tussen de keuken en de deur naar de hal...
    Dit zit daar nog tussen de keuken en de woonkamer. Er staan nu ff twee eetkamerstoelen geparkeerd, die zijn uiteraard veel te laag (en moeten nog naar zolder), maakt er nog houten krukken voor. Daar zoek ik ook nog ff een plaatje voor op.

De kookboeken komen nog op planken aan de muur. We zijn alleen nog op zoek naar de juiste planken. Hebben hele mooie robuuste exemplaren gezien.

Dit is een beetje het idee voor de kruk, en dan natuurlijk open aan de kant waar je met je benen zit. Lijkt dan dus van de achterzijde massief maar is het niet. Uiteraard ook van eikenhout dat bij de keuken past:

Kijk toch eens wat een bjoetie die houtkachel zo bij daglicht
    quote:
    Op woensdag 7 oktober 2009 09:57 schreef exode het volgende:Erg mooi!!! Wat een werk en wat een resultaat

Mag ik vragen waar je de tuintegels vandaan hebt? Die vind ik enorm mooi en aangezien onze tuin project numero uno is voor ons...
    Thanks, en uiteraard mag je dat vragen .

De 'tuintegels' zijn dezelfde stenen als de vloer binnen, alleen dikker. Het is Afrikaans leisteen, we vonden het erg mooi om het door te laten lopen naar buiten, dat oogt heel ruimtelijk. En het is natuurlijk gewoon een hele mooi steen. Het is (voor buiten) om precies te zijn de Silver Grey (80x40x2,5 cm) uit Mozambique, en die hebben we gekocht bij Africa Slate & Tiles in Bentelo (Overijssel, tussen Hengelo en Haaksbergen). Hoor van meerdere 'kenners' dat dit echt een heel voordelig adres is. Wij hebben 42,50 euro per m2 betaald. Daar komt dan nog wel het leggen bij natuurlijk.

Wij hebben nu het eerste deel dat zich op de betonnen bovenkant van de kelder bevindt laten leggen. Dit is verlijmd en dus met dezelfde dunne steen als binnen gedaan. Daar omheen komen dus de dikke exemplaren i.p.v. de klinkers die er nu liggen.
    pi_73453592
    Dat is echt totaal niet duur TM! en very sjiek allemaal
    Balorig, niet te verwarren met ballorig!
    Assumption is the mother of all mistakes....
      woensdag 7 oktober 2009 @ 12:53:19 #28
    240052 NouMooiNiet
    what's in a name...
    pi_73453831
    tm heb je nog naar die kleurnrs gegeken?
      woensdag 7 oktober 2009 @ 14:11:36 #29
    68591 twentemeisje
    Onmeunig Twents
    pi_73456497
    quote:
    Op woensdag 7 oktober 2009 12:53 schreef NouMooiNiet het volgende:
    tm heb je nog naar die kleurnrs gegeken?
    maar bij deze!

Sikkens
    Kleur: C8.05.65
    Collectie: 4041 Color Concept
    Product: Alphatex SF Acomix
    pi_73465491
    Prachtig die vloer.
    Ik ben serieus een houthater ( er is niets in houtkleur in mijn huis, niets) dus dan valt er veel af.:D
    Dit is voor mij de droomvloer.
    Jammer genoeg hebben we een houten onder vloer, dus is zo'n vloer niet mogelijk.

Prachtig!!!
    En één woord

Kwas je topik een beetje kwijt, zag je net voorbijkomen in SHO, vandaar.
    Kwens je alle geluk in je mooie nestje.
    pi_73465893
    En die buren, jaja ik lees nu net je vorige topik terug, loat ze neulen en drammen.
    Klinkt als kift.
    Bah!
    pi_73478790
    Thanks Sabine! De vloer is ook echt prachtig. En die buren...tja... Volgens mij zit er hier wat zuurs in de grond want mijn zusje die bij mij om de hoek woont had gisteren een anoniem briefje onder haar ruitenwisser met commentaar op haar parkeerstijl En nu heeft iemand haar zo klem gezet (terwijl ze haar auto normaal had geparkeerd) dat haar vriend haar vanmorgen weg moest brengen omdat ze de auto niet van zijn plek kreeg...

Ik heb iets anders om me boos/druk om te maken... lekkage... Wederom in de serre, het is nog erger dan de vorige keer voordat het hersteld werd... Niet hersteld blijkt dus nu. Het wachten is op een 'deskundige' die vandaag langskomt om de boel te beoordelen. Shit...
      donderdag 8 oktober 2009 @ 17:51:02 #34
    240052 NouMooiNiet
    what's in a name...
    pi_73493287
    thanks voor de kleurnrs!
    wat een gezellige buurt trouwens haha,trek je er niet teveel van aan hoor, jaloezie?!
    succes met de lekkage, ALS er iets lekt, dat komt met zo'n hondenweer wel uit he..
    pi_73494022
    quote:
    Op donderdag 8 oktober 2009 09:49 schreef twentemeisje het volgende:
    Thanks Sabine! De vloer is ook echt prachtig. En die buren...tja... Volgens mij zit er hier wat zuurs in de grond want mijn zusje die bij mij om de hoek woont had gisteren een anoniem briefje onder haar ruitenwisser met commentaar op haar parkeerstijl En nu heeft iemand haar zo klem gezet (terwijl ze haar auto normaal had geparkeerd) dat haar vriend haar vanmorgen weg moest brengen omdat ze de auto niet van zijn plek kreeg...

Ik heb iets anders om me boos/druk om te maken... lekkage... Wederom in de serre, het is nog erger dan de vorige keer voordat het hersteld werd... Niet hersteld blijkt dus nu. Het wachten is op een 'deskundige' die vandaag langskomt om de boel te beoordelen. Shit...
    Noaberschap is prachtig maar dit is ziekelijk gedrag van die leu.
    Is wel echt iets van daar hoor!
    Ik mis de bossen, zeker nu met de kastanjetijd, maar die bemoeizucht niet.
    Eg nie.
    pi_73495585
    quote:
    Op donderdag 8 oktober 2009 09:49 schreef twentemeisje het volgende:

Nou ja zeg!
    Wat zijn dat voor mensen?
    Ik, mijn en eigen?
    quote:
    Oh, en al nieuws?
    Dat is zwaar
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
    pi_73499815
    Prachtig huis!
    Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
    pi_73505665
    Balen TM! Veel beschadigd??
    En wat een stel zielepoten zo klem zetten maarja mijn buren zijn van hetzelfde laken en pak en dat is heel vervelend s'morgens bij het haasten.
      vrijdag 9 oktober 2009 @ 09:51:24 #39
    68591 twentemeisje
    Onmeunig Twents
    pi_73512231
    DRUPDATE:
    Er zijn twee mogelijke oorzaken voor de lekkage voor zover ze/we het nu kunnen zien. Ze kunnen het ook allebei zijn trouwens... De lekkerij zit namelijk op twee verschillende plaatsen. Die gaan ze proberen te isoleren om e.e.a. uit te kunnen sluiten cq. aan te tonen. Voorlopig kunnen we dus nog even geen nieuwe laag verf op de muur smeren. Maar goed, als ze het maar oplossen. En liefst zo snel mogelijk. Het is nu alweer een stuk droger gelukkig. Maar opnieuw een laagje verf op dat muurtje is straks wel nodig.

Wij zijn zelfs zo dom geweest om het de eerste (twee) keer niet aan de verzekering op te geven, gewoon zelf betaald, hoe stom . Wordt nu wel rechtgetrokken uiteraard.
    pi_73512326
    Oh fijn dat dat nog kan!
    Hopen dat ze het snel oplossen zonde van je mooigrijsmuurtje
      vrijdag 9 oktober 2009 @ 10:00:02 #41
    68591 twentemeisje
    Onmeunig Twents
    pi_73512415
    Inderdaad hardstikke zonde! Zie trouwens dat ik ook nog wat verf van dat ruitje moet krabben .
    pi_73512469
    inderdaad dat had ik nou niet gezien ssst joh!
    pi_73717379
    De oorzaak van de lekkage lijkt te zijn gevonden, nog 1 bui afwachten om te zien of het ook daadwerkelijk de oorzaak was... En dat ruitje...[sup]wat denk je?[/sub]
    pi_73722502
    quote:
    Op donderdag 15 oktober 2009 16:03 schreef twentemeisje het volgende:
    De oorzaak van de lekkage lijkt te zijn gevonden, nog 1 bui afwachten om te zien of het ook daadwerkelijk de oorzaak was... En dat ruitje...[sup]wat denk je?[/sub]
    Nee dus maar fijn dat het gevonden lijkt te zijn!
      vrijdag 16 oktober 2009 @ 09:17:51 #46
    248562 Rallydame
    We klussen nog even verder..
    pi_73739782
    Ben benieuwd of het nu idd gevonden is. Zou wel fijn zijn.. Kun je je muur weer verven..

Leuke krukken die je wilt hebben
    pi_73759102
    Wat zonde van die lekkage! Wel een ontzettend mooie tuintafel
      Moderator zondag 8 november 2009 @ 17:15:58 #48
    92034 crew  Vonkenboer
    Geen woorden, maar draden !
    pi_74511878
    Deze woning is gewoon zo stoer geworden !; hoever zijn jullie met de "afwerking" ?
    Of hebben jullie ook last van het befaamde plintensyndroom
      maandag 9 november 2009 @ 16:24:44 #49
    68591 twentemeisje
    Onmeunig Twents
    pi_74544749
    Thanks Vonkenboer! We zijn er ook erg blij mee, gelukkig geen plintensyndroom hier, alleen het huis zelf werpt wat drempels op zeg maar...

De lekkage die ik hier eerder meldde is naar alle waarschijnlijkheid het resultaat van 'lekke' voegen in de buitenmuur van de serre. Alle voegen moeten daar worden uitgekrabt en opnieuw worden ingevoegd. Dan moet het zijn opgelost. Voorlopig verven we dat muurtje dus nog ff niet opnieuw .

Pfff, de loodgieter was namelijk vergeten dat de condensafvoer van de ketel nog ergens onder de badkamervloer zweefde.... zonder te zijn aangesloten op een afvoer that is...

Verdomme wat een ellende, nu moesten we dus een gat hakken in het mooie gestucte en geverfde plafond! We zagen namelijk een vlek ontstaan en wisten niet waar dat vocht vandaan kwam. Was zeer vreemd omdat we al het afvoerwerk onder de badkamer hebben vervangen, dus alles is daar nieuw. Gelukkig was het snel gevonden toen we het open hadden.

Daarnaast ligt de vloer op de overloop er nu uit omdat er een defecte beluchter blijkt te zitten, daardoor was er soms een onverklaarbare stank op de overloop en in de hal beneden.

Beide problemen zijn nu getackeld. Maarrr.... de ellende is nog niet over... Ik ben namelijk wegens een reorganisatie ontslagen (ontslag tijdens ziekte (ik zit in mijn tweede ziektejaar) mag wegens bedrijfseconomische reden...)... Dat is op zich al drama genoeg, maar omdat ik vanwege mijn ziekte (MS) een behoorlijke arbeidshandicap heb (welke werkgever zit er immers op moi te wachten), is het een nogal onzeker makende situatie, Heb een advocaat ingeschakeld en die is er nu mee aan de slag.

'T zit allemaal niet echt mee. Kortom: het wordt wel weer tijd voor leuke dingen .

Wat la casa betreft, daar moeten we:
    - het plafond weer dichtmaken/stuccen/verven
    - de buitenmuur van de serre opnieuw laten voegen
    - de vloer op de overloop weer dichtmaken nadat we de afsluiter definitief hebben vervangen (nu noodoplossing)
    - schilderijen ophangen
    - kapstok ophangen

Valt mee dus!

We genieten echt mega van de houtkachel, dat ding geeft zoveel warmte dat de verwarming hier niet meer hoeft te branden als de kachel aan is . Dat scheelt dus straks ook lekker in de stookkosten!

Ben hier lang niet geweest en nu ga ik eens even jullie topics doorlezen!
    pi_74545185
    Oh tm wat balen! Die lekkage, valt dat nog onder de verzekering?

En wat ontzettend K** van je baan...
    Ik wens je heel veel succes met alles.

En ik ben heel jaloers op je mooie vuurtje!
    Ik zit op dit moment te kleumen in een koud, onverwarmd huis...
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')