Thanks Vonkenboer! We zijn er ook erg blij mee, gelukkig geen plintensyndroom hier, alleen het huis zelf werpt wat drempels op zeg maar...
De lekkage die ik hier eerder meldde is naar alle waarschijnlijkheid het resultaat van 'lekke' voegen in de buitenmuur van de serre. Alle voegen moeten daar worden uitgekrabt en opnieuw worden ingevoegd. Dan moet het zijn opgelost. Voorlopig verven we dat muurtje dus nog ff niet opnieuw

.
Pfff, de loodgieter was namelijk vergeten dat de condensafvoer van de ketel nog ergens onder de badkamervloer zweefde.... zonder te zijn aangesloten op een afvoer that is...

![]()
Verdomme wat een ellende, nu moesten we dus een gat hakken in het mooie gestucte en geverfde plafond! We zagen namelijk een vlek ontstaan en wisten niet waar dat vocht vandaan kwam. Was zeer vreemd omdat we al het afvoerwerk onder de badkamer hebben vervangen, dus alles is daar nieuw. Gelukkig was het snel gevonden toen we het open hadden.
Daarnaast ligt de vloer op de overloop er nu uit omdat er een defecte beluchter blijkt te zitten, daardoor was er soms een onverklaarbare stank op de overloop en in de hal beneden.
Beide problemen zijn nu getackeld. Maarrr.... de ellende is nog niet over... Ik ben namelijk wegens een reorganisatie ontslagen (ontslag tijdens ziekte (ik zit in mijn tweede ziektejaar) mag wegens bedrijfseconomische reden...)... Dat is op zich al drama genoeg, maar omdat ik vanwege mijn ziekte (MS) een behoorlijke arbeidshandicap heb (welke werkgever zit er immers op moi te wachten), is het een nogal onzeker makende situatie, Heb een advocaat ingeschakeld en die is er nu mee aan de slag.
'T zit allemaal niet echt mee. Kortom: het wordt wel weer tijd voor leuke dingen

.
Wat la casa betreft, daar moeten we:
- het plafond weer dichtmaken/stuccen/verven
- de buitenmuur van de serre opnieuw laten voegen
- de vloer op de overloop weer dichtmaken nadat we de afsluiter definitief hebben vervangen (nu noodoplossing)
- schilderijen ophangen
- kapstok ophangen
Valt mee dus!
We genieten echt mega van de houtkachel, dat ding geeft zoveel warmte dat de verwarming hier niet meer hoeft te branden als de kachel aan is

. Dat scheelt dus straks ook lekker in de stookkosten!
![]()
Ben hier lang niet geweest en nu ga ik eens even jullie topics doorlezen!