abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_92836570
Allereerst de vorige delen:
TM's jaren dertig woning #5, met tuin... en een babykamer O+
TM's jaren dertig woning#4, waar we een veranda gaan bouwen !
TM's jaren dertig woning#3, waar het aftellen is begonnen!
TM's jaren dertig woning! #2
TM's jaren dertig woning!

Gooi ik met mijn veranda-update ook gelijk het vorige topique dicht :o . Bij deze dus de update in de herhaling:

Na endlich… Hier de vorderingen wat de veranda betreft. Helaas zijn het nog geen hele zichtbare werkzaamheden, de meeste tijd gaat immers zitten in het voorbereiden van alle materialen. Maar wel heel belangrijk natuurlijk!

Zo zijn er de consolesteunen die worden opgebouwd:

Eentje in zijn bekisting

3 op een rij

En nu is z'n jasje uit (maar zet Moeder Natuur 'm direct in bad…. hoezo hoog grondwater ;) )

3 in het water

Ondertussen in de schuur…

steunpilaren en dwarsbalken

De bovenste in een laagje grondverf (inmiddels staat zo'n beetje alles in de grondverf).

Waar zou ie zijn zonder zijn lean, mean houtbewerkingsmasjiens? ;)

De boei moet eraf, de dwarsbalken komen straks uit in de spouw van de schuur.

Mijn meneer heeft EPDM gekocht om straks het dak van de veranda mee te dekken. De boei van de veranda wordt dan net als bij de rest van het huis afgewerkt met een zinken trim.

De vloer wordt hetzelfde grijze leisteen als binnen en het terras voor.

Dit weekend wordt er een begin gemaakt met de opbouw aan buitenkant. De bedoeling is dat de steunpilaren op de consolesteunen verschijnen en van daaruit wordt er verder gebouwd. Mijn schoonvader is timmerman, die is hier dan ook om te helpen.

Heb al even naar kleuren gekeken en denk nu aan witte balken/steunpilaren/plafond en een warme lichtgrijze muur van de schuur. Nog andere ideetjes iemand?

Ik kan niet wachten tot het straks klaar is!!

Had ik hier onze andere tuindroom al geopenbaard?

Sinds we een keer in een vakantiehuisje zaten waar een hot tub bij zat zijn we verkocht, zaten we daar bij de vrieskou in een heerlijk warm bad onder de sterrenhemel. Tres romantique! We zijn 't nu serieus aan het overwegen. De broer van een vriendin van ons legt tuinen aan, we willen hem mee laten denken over de inrichting van de tuin en de beste plek voor zo'n tub.Mijn zusje en haar vriend wonen in de straat achter ons en zagen zichzelf al in hun badjas over straat naar ons toelopen :D .

En nog een goede reden voor de vertraging van de update, we waren dit weekend een weekendje weg samen (laatste keer voor het kleine mupke er is). En om het wijvengehalte in dit topic op pijl te houden, mijn lief heeft mij gevraagd of ik met hem wil trouwen ^) . En daar heb ik natuurlijk heel hard en volmondig JA op geroepen *; .

Ben ik jullie alleen nog de gordijnen in das babyzimmer schuldig! :s)

[ Bericht 1% gewijzigd door twentemeisje op 15-02-2011 21:00:53 ]
pi_92836743
O+ hot tub O+

en natuurlijk gefeliciteerd ^)

[ Bericht 16% gewijzigd door loecje op 15-02-2011 21:01:59 ]
pi_92837369
Gefeliciteerd ^)

Ik ben heel benieuwd naar het eindresultaat van de veranda en overkapping! Jullie wilde het onder een bepaald budget houden, toch?
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
pi_92837811

Over het budget (ik wist niet eens dat ik daar hier wat over had geroepen :D), daarvan hebben we wel eens tegen elkaar gezegd dat het onder de 2500 wilden houden. Mijn meneer heeft net uitgerekend dat we dat niet gaan redden. Nu reken ik daarin ook de 25,5m2 leisteen mee, die waren eigenlijk voor iets anders bedoeld, maar we schuiven ze nu op naar de veranda (en moeten dus voor die andere plek nog wel wat nieuws kopen). En das dus al meer dan 1000 euro, dus dat tikt aan. Het zou dus ook wel goedkoper kunnen.

[ Bericht 0% gewijzigd door twentemeisje op 15-02-2011 22:31:36 ]
pi_92841818
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 21:06 schreef twentemeisje het volgende:

Over het budget (ik wist niet eens dat ik daar hier wat over had geroepen :D), daarvan hebben we wel eens tegen elkaar gezegd dat het onder de 2500 wilden houden. Mijn meneer heeft net uitgerekend dat we dat niet gaan redden. Nu reken ik daarin ook de 25,5m2 leisteen mee, die waren eigenlijk voor iets anders bedoeld, maar we schuiven ze nu op naar de veranda (en moeten dus voor die andere plek nog wel wat nieuws kopen). En das dus al meer dan 1000 euro, dus dat tikt aan. Het zou dus ook wel goedkoper kunnen.
Ik herinner het me nog omdat wij ook een overkapping wilde maken en ik me afvroeg wat dat nu zo ongeveer zou gaan kosten ;)
pi_92855961
En zoals beloofd, de gordijnen!

Nu alleen nog de lijstjes met prentjes van Amandine Piu en twee kleine haakjes ophangen, rommeltjes (in bijvoorbeeld de commode) opruimen (het oogt me nu allemaal te druk), een nieuwe draaiknop op de verwarming en een goede stoel vinden en klaar is Kees TM!
  woensdag 16 februari 2011 @ 09:47:43 #7
240052 NouMooiNiet
what's in a name...
pi_92856685
Gefeliciteerd!
Mooi met de gordijnen!
"Without music, life would be a mistake." - Friedrich Nietzsche
pi_92861490
Gefeliciteerd!!! ach, hoog wijvengehalte = goed! Gooi er wat klusfoto's doorheen en de mannen lezen de rest toch niet ;)
Geen electrische jacuzzi buiten (wij zijn aan het sparen)? Hottub is niet heel geschikt toch als je zwangert bent?
Kamertje=mooi!
pi_92861732
Thanks dames!

Inderdaad geen electrische jacuzzi hier. Mijn lief is een echt stookbaasje en wij hebben een groot houthok ;) . Dus gaan we voor een houtgestookte hottub worden. Wat de zwangerschap betreft, tijdens deze ronde (we hopen dat dit frummeltje ooit nog een broertje of zusje krijgt) komt de tub er nog niet en daarna zal ik me er niet in wagen als het niet samengaat met zwanger zijn. Geloof dat het met de temperatuur heeft te maken, mag niet te heet zijn (is slecht voor de ontwikkeling van het vruchtje in de eerste maanden als ik me niet vergis). Maar dat kun je met een hottub natuurlijk ook wel regelen. Ik zal me er nog 'ns in verdiepen.
pi_92864615
^) Wat leuk!!! Gefeliciteerd!! Spannend allemaal hoor!! *O*

Ik ben benieuwd hoe jullie tuin wordt, een hottub klinkt wel heeel goed.
Babykamer is moooi!! O+ Gordijnen maken het echt af.
Ik denk altijd eerst goed na, voordat ik iets stoms zeg
pi_92903961
*O* Ik word helemaal vrolijk van jullie leuke reacties!

Ik heb mijn meneer gisteren erg blij gemaakt (hij keek zo gelukkig als een klein jongentje die zojuist een hele grote race-auto van de Sint had gekregen ;)) :

[ Bericht 0% gewijzigd door twentemeisje op 17-02-2011 19:58:03 ]
pi_92929079
Aaaah een Makita, daar maak je je vriend vast heel blij mee :D
was mijn vriend een jaartje geleden ook ;)

En nog gefeliciteerd! ^)
Hooked ;)
pi_92958480
Moooiiii, je babykamer! En dat jurkje in de juiste kleuren erbij haha! Het ziet er erg knus uit.
Je kreeg toch een jongen? :P

(ooohh zie ik nu pas dat ik je vergeet te feliciteren! GEFELICITEERD!! ^) )
  zaterdag 19 februari 2011 @ 23:06:46 #14
248562 Rallydame
We klussen nog even verder..
  Moderator zondag 20 februari 2011 @ 10:54:40 #15
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_93047326
Zo, even bijgelezen ! tussen al het dames geleuter door ;)

Ten eerste van harte gefeliciteerd met ^) !
Gaan jullie nog trouwen voordat de kleine spruit er is ?

Hebben jullie dat beton waarop die consoles staan nu zelf gestort ? Wij hebben namelijk in de tuin ooit een tuinhuisje gebouwd waarin wij die consoles via marktplaats ergens in overijssel zo op konden halen, die waren al geheel voorbereid e.d. ! Niks geen gekloot met beton storten, gewoon even een gat graven, betonnen poertjes mooi waterpas stellen en klaar :)

Waren niet eens zo gek duur !

Met zulk serieus houtbewerkingsgereedschap bij de hand zal het allemaal wel loslopen dacht ik !
Ben benieuwd *O*
pi_93049597
Gefeliciteerd!!
pi_93358825
Thanks voor de felicitaties! :*

@ Vonkie: mijn vriend heeft het beton inderdaad zelf gestort. Die kant-en-klaar optie ziet er inderdaad goed uit. Zelf storten was minder graafwerk hoor ik net (hij kende de optie dus wel).

Dan nu een update die de titel van dit topic eer aan doet! *O*

Gisterenavond is mijn lief begonnen met het opbouwen van de veranda. Een verademing na twee weken balken gronden :D . Gelukkig werkte het weer vandaag mee en kon hij een hele berg werk verzetten. Kijk en huiver!

Het geraamte staat *O*.

Und jetzt? Oftewel... wat nu verder?

In ieder geval nog:
- klossen aan de zijkant
- planken bovenop voor de dakconstructie
- afgeschuinde kanten voor dakleer
- gaten maken voor afzuiging en hemelwaterafvoer
- EPDM plakken
- zijkanten maken/aftimmeren
- boeien plaatsen en aftimmeren
- elektra
- schilderen van de hele veranda (alles is dus al gegrond), ook de muren (die blijven natuurlijk niet zo goor als ze nu zijn)
- vloer (leisteen) leggen

Daarna volgt de rest van de tuin, waar nog een hele hoop zand af moet worden gegraven ;) .

En nu gaan we eten :Y) !
pi_93359837
Woowww het wordt echt een heel mooie veranda! Gaaf zeg die enorme balken!
Maar hij zit dus aan de schuur? Dacht dat hij aan het huis kwam :@
Heb vrijdag jullie buitenbbq/keuken nog gezien althans eenzelfde bij een opkoper :)
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_93361349
Nice! Mooie gordijnen ook in de baby kamer O+
Wel irritant, die boom van de buren :P
-edit-
of is de boom van jullie? :D Aangezien de schutting niet doorloopt :P
The more you try to erase me,
The more that I appear.
  zondag 27 februari 2011 @ 08:57:36 #20
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_93380784
Hij zit inderdaad aan de schuur Ml. Aan de serre bouwen zou geen porum zijn geweest (omdat ie voor een groot deel van glas is).

Heb je de Boretti gescoord? (wat vroegen ze ervoor?) Hier gaat ie straks naar de veranda verhuizen (komt ook een buisventilator boven voor de evt. rook die van de sateetjes en hamburgertjes afkomt :D).

Thanks Marloes, ik ben ook superblij met de gordijnen! Ook erg blij dat ik toch niet voor roomwit ben gegaan. En die boom is inderdaad van de buurman. Als wij willen dan haalt ie 'm neer, maar het neemt erg veel inkijk in onze tuin weg van de huizen daarachter. Ik kijk liever tegen dat groene aan dan tegen die huizen. En die schutting stopt daar omdat daar straks de wand van de veranda begint.

Ik moest van mijn Bob de Bouwer ook nog even zeggen dat de kant-klare betonconsoles ook niet gebruikt zijn omdat hij de draadeinden mee heeft gestort waarop de consolesteunen zijn vastgemaakt.
pi_93381588
Toen ik het zag bedacht ik me dat al ja :D neemt ook wel heel veel licht weg.
Heb hem niet gekocht ;) wij gebruiken hem toch niet vaak en hebben in de bijkeuken een aanrecht met kraantje enz.
Gewoon bbqen maar ;)
pi_93464726
Is ook leu-heuk! Mijn lief wil zijn kolenbbq'tje ook nog steeds niet wegdoen :D.

En dan iets heel anders, kijk eens wat er in onze woonkamer staat :o !!!

Was benieuwd waar ie goed zou staan/passen dus proefopstelling, Maar hebben net besloten dat we 'm gewoon lekker laten staan :) .
pi_93465395
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 22:01 schreef twentemeisje het volgende:
Is ook leu-heuk! Mijn lief wil zijn kolenbbq'tje ook nog steeds niet wegdoen :D.

En dan iets heel anders, kijk eens wat er in onze woonkamer staat :o !!!

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Was benieuwd waar ie goed zou staan/passen dus proefopstelling, Maar hebben net besloten dat we 'm gewoon lekker laten staan :) .
How cute! Die tulpen ernaast ook..
pi_93465827
I O+ tulips!!! :)
  maandag 28 februari 2011 @ 22:25:42 #25
309653 BiebelYip
lang lurken - en nu meedoen!
pi_93466402
Veranda is gaaf - maar die box is zo schattig. Ik mis alleen *bevallen* op je actielijstje:)
  dinsdag 1 maart 2011 @ 09:43:55 #26
240052 NouMooiNiet
what's in a name...
pi_93479420
Mooi plaatje zo die box met tulpen en dat kistje.
Styling is wel aan jou besteed TM!! I like O+
  donderdag 3 maart 2011 @ 19:59:02 #27
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_93605564
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 22:25 schreef BiebelYip het volgende:
Veranda is gaaf - maar die box is zo schattig. Ik mis alleen *bevallen* op je actielijstje:)
:D, believe me, die staat in mijn hoofd met stip op nummer 1!
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 09:43 schreef NouMooiNiet het volgende:
Mooi plaatje zo die box met tulpen en dat kistje.
Styling is wel aan jou besteed TM!! I like O+
Thanks NMN! Ik vind het ook leuk om me daarmee bezig te houden :) .

Dan nog een kleine veranda-update :s)

Mijn (8> is het plafond van de veranda aan het maken, en het wordt mooi! Ik wilde heel graag plankjes en ik krijg plankjes *O*

Ik heb ook al allemaal leuke dingen gezien voor in de veranda, kan niet wachten tot het klaar is!
  zaterdag 5 maart 2011 @ 19:34:41 #28
3185 Adelante
To let it go now
pi_93697108
Nu kan ik 6 topics teruglezen, maar even snel vragen scheelt tijd: waar komt jullie houtkachel vandaan TM en welk merk/type is 't?
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  zaterdag 5 maart 2011 @ 19:43:55 #29
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_93697537
Dat kan inderdaad sneller Adelante ;). Het is namelijk de Aduro 7. We zijn er superblij mee want hij geeft echt een bak warmte af, heerlijk! Door de zijruitjes zie je het vuurtje vanuit alle hoeken en er zit een zgn. Adurotronic op waarmee je automatisch de luchttoevoer regelt (door 'm uit te trekken), de kachel krijgt dan precies genoeg lucht (heel handig om 'm snel goed te laten branden bijvoorbeeld, en van het kleinste gloeitje krijg ik zelfs de kachel nog weer aan ;)).
  zaterdag 5 maart 2011 @ 20:05:32 #30
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_93698627
Mijn (8> heeft vandaag weer vorderingen gemaakt! Het dak van de veranda zit namelijk dicht *O*.

Het wordt zo gaaf! Morgen kan hij verder met de opstaande randen waarover straks de EPDM valt, wat vervolgens met een boei en zink wordt afgewerkt. Dat komt er dan zo uit te zien (net als bij de rest van ons huis):
  zaterdag 5 maart 2011 @ 20:28:03 #31
3185 Adelante
To let it go now
pi_93699790
Dank voor het snelle antwoord ^O^

Veranda wordt super ook, neem het niet veel licht weg?
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  zaterdag 5 maart 2011 @ 20:37:54 #32
57434 Marloes
Digital Love
pi_93700271
Oh wat mooi! O+
The more that I appear.
  zaterdag 5 maart 2011 @ 20:54:57 #33
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_93700997
Graag gedaan Adelante! En bedankt voor de complimenten jullie beiden!

Het daglicht is geen echte issue omdat het aan de schuur vastzit en niet aan onze woning. In de schuur zit een hele bak kunstlicht, dus mijn bob de bouwer redt zich wel ;-).
  zaterdag 5 maart 2011 @ 21:02:44 #34
57434 Marloes
Digital Love
pi_93701363
Wat voor leuke dingen had je gezien voor onder veranda? :D
The more that I appear.
  zondag 6 maart 2011 @ 14:36:20 #35
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_93726281
Ik denk dat het een kleurrijk gebeuren wordt, met wit schilderwerk op het hout en een (licht-)grijze achterwand (de muur vd schuur).

Met de vierkante eikenhouten tafel die mijn lief vorig jaar heeft gemaakt:

En dan dingen als:

Emaille teil die ik gisteren heb gekocht

Lampionnetjes aan een snoer

Een bordenrek/wandrek in het 'kookgedeelte' (dus daar waar de Boretti komt te staan, en waar we allemaal lekkere dingen op kunnen gaan :Y) :)). Bijvoorbeeld zoiets:

Dat soort dingen :s) . Maar dat kan ook zomaar weer veranderen natuurlijk, ik ben immers wel een zwangere muts ;).
pi_93729346
Zwangere muts _O-

Die bordenrekken zouden ze in het enorm moeten hebben dan hing er hier allang 1 aan de wand.
Zo'n kleintje zet geen zoden aan de dijk :P
pi_93730241
Oe, maar voor mij als eenzaam studentje wel! Waar haal je die leuke dingen allemaal vandaan? :D Wij hebben wel een beetje dezelfde smaak, en ik ken wel veel van die kleine winkeltjes, maar mogelijk heb jij nog meer dingen om me van mijn werk af te leiden!
  zondag 6 maart 2011 @ 17:10:19 #38
57434 Marloes
Digital Love
pi_93732034
Jullie komen niet meer onder de veranda weg gok ik zo! ;)
The more that I appear.
  zondag 6 maart 2011 @ 17:43:54 #39
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_93733271
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 16:04 schreef Ml-etje het volgende:
Zwangere muts _O-

Die bordenrekken zouden ze in het enorm moeten hebben dan hing er hier allang 1 aan de wand.
Zo'n kleintje zet geen zoden aan de dijk :P
Deze is ook nog wel wat voor in jouw mooie keuken:

Ik vind 'm zo gaaf! Hij is alleen een bietje duur...

Je kunt er ook zelf eentje maken:

quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 16:26 schreef Ansu het volgende:
Oe, maar voor mij als eenzaam studentje wel! Waar haal je die leuke dingen allemaal vandaan? :D Wij hebben wel een beetje dezelfde smaak, en ik ken wel veel van die kleine winkeltjes, maar mogelijk heb jij nog meer dingen om me van mijn werk af te leiden!
:D Wat leuk! Ik zal eens even in mijn linkjes-lijstje kijken ;).
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 17:10 schreef Marloes het volgende:
Jullie komen niet meer onder de veranda weg gok ik zo! ;)
Ik vermoed ook dat we daar vele uurtjes door gaan brengen :Y. Lekker wijntje erbij, vuurkorfje aan, babietje erbij en mijn lief diep in de ogen kijkend *; :* :D
pi_93733656
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 17:43 schreef twentemeisje het volgende:

[..]

Deze is ook nog wel wat voor in jouw mooie keuken:
[ afbeelding ]
Ik vind 'm zo gaaf! Hij is alleen een bietje duur...

Je kunt er ook zelf eentje maken:
[ link | afbeelding ]

[..]

:D Wat leuk! Ik zal eens even in mijn linkjes-lijstje kijken ;).

[..]

Ik vermoed ook dat we daar vele uurtjes door gaan brengen :Y. Lekker wijntje erbij, vuurkorfje aan, babietje erbij en mijn lief diep in de ogen kijkend *; :* :D
Hij is gaaf ja :Y zoek zoiets plus een hangkastje in het wit ;) heb nl de hondenmand op de plek d kast staan en mevrouw wil nergens anders liggen :D

Zelf maken kan ook ja maar mijn Mr fietst liever en is niet handig met hout helaas.

Het klinkt wel eerrrug romantisch :D
  zondag 6 maart 2011 @ 17:57:02 #41
57434 Marloes
Digital Love
pi_93733740
Dan moet er natuurlijk ook nog een hele leuke loungeset komen! :D
The more that I appear.
pi_93742637

Dezxe is ook cute TM Voor bij een bordenrek :P
pi_93745088
Ik had een geweldig hangkastje op Wehkamp of all places gezien voor bij je veranda maar ik kan hem helaas niet meer vinden.
  maandag 7 maart 2011 @ 09:04:40 #44
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_93758629
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 21:11 schreef Ml-etje het volgende:
[ afbeelding ]

Dezxe is ook cute TM Voor bij een bordenrek :P
:Y die is hartstikke schattig!

Cyan bedoelde je misschien deze?

of deze?

Wehkamp heeft wel meer leuke spullen lately :Y. Bijvoorbeeld deze 'pronkkast' van VT Wonen, die vind ik ook leuk:

Van VTwonen (maar niet bij Wehkamp) vind ik dit wandrek ook mooi!
pi_93761664
Het leek een beetje op het kastje van MI-etje maar dan wat groter. Echt een heel lief kastje!
Maar ik word helemaal hebberig van al die dingen die jij post.

Ik zag trouwens wel een gave aardappelmand op Wehkamp waar je eventueel houtblokken in kan leggen of kussens met een plaid.

Weet je wat ook leuk is als je de zijkanten dicht maakt? Planken tegen een balk boren en deze met verschillende kleuren krijtverf of beits lakken. Dan krijg je een beetje een sloophout idee en daar kan je dan van alles aan hangen.

Of wat dacht je van een vogelhuisje of meerdere waar je lampjes in maakt? Mits je natuurlijk stroom hebt daar ;)
pi_94760018
Wat is het stil hier...
pi_94763675
quote:
[Wat is het stil hier...
Jeroentje.
pi_94771530
Volgens mij heeft TM een hele mooie accessoire ( ;) ) voor in haar babykamertje gekregen.
  dinsdag 29 maart 2011 @ 20:29:34 #49
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_94777203
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 18:46 schreef Cyan het volgende:
Volgens mij heeft TM een hele mooie accessoire ( ;) ) voor in haar babykamertje gekregen.
*O* :Y

Ik ben 12 maart bevallen van onze prachtige dochter!

Dit wonderschone meisje siert dus sindsdien het babykamertje *;

Binnenkort weer een veranda-update! Want de dakbedekking zit er nu bijvoorbeeld ook op. Maar papa heeft even niet de volle prioriteit bij het klussen ;) .
pi_94777402
Gefeliciteerd TM en TM-man! *O*
Wat een mooie dochter! Geniet ervan!
pi_94779587
Gefeliciteerd!!!
  Moderator dinsdag 29 maart 2011 @ 22:04:21 #52
92034 crew  Vonkenboer
pi_94783751
Woehoe, wat een schatje ! *O*
Allebei van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter ! *O*

Welke naam heeft zij gekregen ? :)
  dinsdag 29 maart 2011 @ 22:05:43 #53
3185 Adelante
To let it go now
pi_94783922
Nu al meer haar dan pa :P

Gefeliciteerd met de kleine *O*
pi_94784599
Gefeliciteerd O+.
  woensdag 30 maart 2011 @ 08:22:49 #55
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_94796586
:D inderdaad Adelante! :)

Bedankt voor jullie felicitaties *O*.

Ons meisje gaat door het leven onder de naam Saar! O+
  woensdag 30 maart 2011 @ 08:42:57 #56
240052 NouMooiNiet
what's in a name...
pi_94796852
*O* GEFELICITEERD met jullie dochter! *O*
pi_94798641
Ah wat lief!!! gefeliciteerd!! super mooi!
pi_94811928
Ah, dat verklaart veel! Ik ben zelf ook net 7 weken vader van een dochtertje, dus ik begrijp dat er van klussen niet al te veel terecht komt! Gefeliciteerd in ieder geval, mooi kindje!
  vrijdag 1 april 2011 @ 19:23:53 #59
248562 Rallydame
pi_94913191
*O* *O* *O*

Gefeliciteerd TM en O+ .
Wat is het een plaatje O+ O+ En een leuke naam :)

Geniet er maar lekker van met z'n drietjes :* :*

Mijn O+ is ook de 12e jarig dus deze dame's verjaardag vergeet ik niet snel ;)
pi_94933847
Ben even een tijd niet op het forum geweest maar zie dat ik een hoop gemist heb! (klein hoopje dan) Gefeliciteerd met de geboorte van Saar!! Alles goed gegaan so far? Ik DM nog, als ik niet op mijn telefoon zit te prutsen, zoals nu. Geniet van elkaar!
  zondag 3 april 2011 @ 22:19:20 #61
331499 Hallie
Klusser in wording
pi_95001387
Hartelijk gefeliciteerd.
Echt een wolk van een dochter!
  Moderator zaterdag 7 mei 2011 @ 13:15:40 #62
92034 crew  Vonkenboer
pi_96470701
Hoe is het hier eigenlijk met de veranda ? Al helemaal klaar om van het weekend te kunnen BBQ'n ? :P
pi_98387196
:W TM!
  zondag 19 juni 2011 @ 23:22:56 #64
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_98393500
MEGA SHAME ON ME!

:W

Ik heb zelfs al fotootjes gemaakt, moet ze alleen nog uploaden :D. Ik zal er morgen nog wat meer maken van wat verdere vorderingen en dan een update in elkaar gaan knutselen. Het wordt echt meer dan de hoogste tijd voor wat actie in dit topique.

De veranda krijgt steeds meer vorm, maar omdat mijn lief a) papa is geworden en ook met zijn dochter in de weer is, b) traint voor de triathlon in Holten en c) een hele drukke tijd op zijn werk heeft is het wat minder snel gegaan dan gehoopt. Maar nu is het zover dat:

- de boei er nog voorlangs moet
- er geschilderd moet worden
- nog een paar stopcontacten moeten worden geplaatst
- de vloer moet worden gelegd (incl. lijngoot)

en dan is het klaar! Dan kan de tuin ook worden aangelegd. Man wat zijn we die zooi zat :D.

Ik beloof echt beterschap!!! :*
pi_98400774
:D ik lurkte even in OUD :*
Ben erg benieuwd maar nog een ruime maand en ik kan het live bewonderen *O*
  maandag 20 juni 2011 @ 12:55:42 #66
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_98407417
Ja *O* Whiehoeeeeee!

* twentemeisje zoekt batterij van de camera :D
pi_98408077
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 12:55 schreef twentemeisje het volgende:
Ja *O* Whiehoeeeeee!

* twentemeisje zoekt batterij van de camera :D
_O- je hoort je dochter iedere dag op de kiek te zetten :D
  maandag 20 juni 2011 @ 13:23:56 #68
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_98408377
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 13:15 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

_O- je hoort je dochter iedere dag op de kiek te zetten :D
Dat doe ik met mijn mobiel :D! En ziekelijk veel ook :o!
  Milf maandag 20 juni 2011 @ 17:00:15 #69
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_98418463
Wat een mooi meisje O+

en ik ben zeker benieuwd naar updates :)
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  woensdag 22 juni 2011 @ 22:09:34 #70
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_98530892
Tadaaaaaah! Na endlich! Jullie begrijpen wel dat mijn laksheid t.a.v. dit topic maar aan 1 iemand te verwijten is… here she is!

:D.
Hier had eigenlijk een foto van mij moeten staan natuurlijk ;).

Dan over naar de meer on-topic aangelegenheden…

Den Puintuin… (nog even volhouden ™, nog maar heel even…)

De zijkanten zijn dicht! Aan de achterkant met damwanden en in het zicht de houten planken, met daaronder een betonnen muurtje:

Het houthok behoeft ondersteuning

…door het afgraven van heul veul zand!

De overkant:

Lampjes! Met afstandsbediening O+.

Voorbereidingen voor het schilderwerk!

Nee, geen asbestsanering, maar verven met behulp van de compressor :)

Eerste laag zit erop!

Voor de muur, zijwanden, pilaren, boei en het plafond gebruiken we de kleur Schelp van Histor. Voor de kozijnen, deuren en de onderkant van de muur (om schmutz te voorkomen) worden in Histor Boulevard geschilderd.

Links = boulevard, rechtsboven is schelp.

Zoals gezegd moeten de boeien er nog voorlangs, deze zijn besteld. Het schilderwerk moet verder worden afgemaakt (tweede laag plus de muur/deur/kozijnen nog helemaal). Er moeten nog wat stopcontacten worden geplaatst en de vloer (leisteen, net als binnen en op het terras) moet worden gelegd, evenals de bestrating in de tuin. Het plan voor de tuin is nagenoeg klaar (wacht nog op de nieuwe tekening, dan zal ik deze hier ook neerzetten).

Dit is trouwens de canvas die we hebben laten maken van de tegoedbon die ik vorig jaar heb gewonnen met de verbouwingstopics! Het is de tekening van Saar's geboortekaartje O+.

Hopelijk heb ik mezelf weer een klein beetje in de gratie ge-update! :*!

[ Bericht 4% gewijzigd door twentemeisje op 22-06-2011 22:35:18 ]
pi_98536399
Oooh die canvas!!! Wat een gaaf idee!
En je veranda O+ heb zitten grinniken om de plamuur en verfvlekken op de eerste foto's maar het wordt echt erg mooi.

Nog even en we kunnen het live bewonderen *O* en Saar natuurlijk O+ kleine dwarsligster :P
pi_98543761
Mooie veranda wordt dat :Y Het gaat er dus nog om spannen waar ie eerder klaar is, bij ons of bij jullie...
Wij moeten ook nog schilderen, en mn dakbedekking ligt nu nog als losse lap EPDM met stenen vast. En dan komen de sedum plantjes nog.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  donderdag 23 juni 2011 @ 21:19:56 #73
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_98573786
:D Thanks Ml, het wordt wel wat! En zo leuk dat jullie komen, duurt helemaal niet meer zo lang! Ik realiseerde me bij het plaatsen van die canvas dat ik jou en Wendy een geboortekaartje had willen sturen en dat ik dat helemaal vergeten ben :@. Shame on me!

Dankjewel Gripper! Mijn lief wil ook heeeeeeel graag Sedum op het dak van het (te verbouwen) houthok! We zijn even aan het uitzoeken hoe en wat.

Wat het EPDM betreft, vergeet je niet de lijm even een beetje te laten rusten/aandrogen voor je het EPDM weer terug vouwt? Dat hebben wij namelijk niet helemaal goed gedaan waardoor het er wat strakker op had kunnen liggen. Minor detail want het water loopt supergoed weg, maar strak is natuurlijk beter :). En nu ga ik even naar jouw veranda kijken!
  vrijdag 24 juni 2011 @ 08:59:54 #74
130803 Gripper
Get a grip
pi_98593870
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 21:19 schreef twentemeisje het volgende:
Dankjewel Gripper! Mijn lief wil ook heeeeeeel graag Sedum op het dak van het (te verbouwen) houthok! We zijn even aan het uitzoeken hoe en wat.

Wat het EPDM betreft, vergeet je niet de lijm even een beetje te laten rusten/aandrogen voor je het EPDM weer terug vouwt? Dat hebben wij namelijk niet helemaal goed gedaan waardoor het er wat strakker op had kunnen liggen. Minor detail want het water loopt supergoed weg, maar strak is natuurlijk beter :). En nu ga ik even naar jouw veranda kijken!
De aannemer van de overkant heeft ook de andere daken op ons huis gedaan, dus die kan dat wel. :)

Sedum: als je tips nodig hebt, roep maar. De onze komen bij AABO trading vandaan (groothandel, dus misschien kun je er als particulier niet zo makkelijk terecht?)
Het zijn complete matten van 60x80x4 cm, honingraatstructuur met sedumplantjes en substraatkorrels voorgevuld. Kosten iets van 22 ¤ / mat, ex btw.
Voorzover wij hebben kunnen nagaan leveren zij ook de lichtste sedumbedekking.
Als het dak van het houthok niet is voorzien van EPDM, de enige dakbedekking die echt wortelwerend is, moet er eerst een worteldoek op, dan een viltvlies als drainagelaag, en dan de plantjes.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  vrijdag 24 juni 2011 @ 20:15:44 #75
248562 Rallydame
pi_98621143
We komen het kaartje gewoon persoonlijk op halen. ;-)

Nog een goede maand en dan komen we je huis in het echie bekijken.. :-) en natuurlijk kennis maken met Saar.
  vrijdag 24 juni 2011 @ 21:20:41 #76
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_98623784
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 08:59 schreef Gripper het volgende:

[..]

De aannemer van de overkant heeft ook de andere daken op ons huis gedaan, dus die kan dat wel. :)

Sedum: als je tips nodig hebt, roep maar. De onze komen bij AABO trading vandaan (groothandel, dus misschien kun je er als particulier niet zo makkelijk terecht?)
Het zijn complete matten van 60x80x4 cm, honingraatstructuur met sedumplantjes en substraatkorrels voorgevuld. Kosten iets van 22 ¤ / mat, ex btw.
Voorzover wij hebben kunnen nagaan leveren zij ook de lichtste sedumbedekking.
Als het dak van het houthok niet is voorzien van EPDM, de enige dakbedekking die echt wortelwerend is, moet er eerst een worteldoek op, dan een viltvlies als drainagelaag, en dan de plantjes.
Thanks voor je tip Gripper, we zullen er eens even navraag doen! Er komt ook EPDM op de herziene versie van het houthok.

En wat je dak betreft, ik dacht dat je het zelf deed bij de veranda;).

Rally, yay! *O* :*
  zaterdag 25 juni 2011 @ 21:07:01 #77
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_98657897
Ook vandaag werd er weer stevig geklust aan den veranda *O*.

De windveren bevestigd:

Er komt nog een sierlatje bovenlangs (net als bij de rest van het huis) en een zinken daktrim om het af te werken. Maar jemig wat maakt dit al een verschil. De windveren moeten nog worden afgelakt.

De muur kwasten...

En het voorlopige resultaat na een eerste laag latex. De onderkant krijgt een donkere kleur (Boulevard-grijs van Histor), net als de deuren. De raamkozijnen en het deurkozijn krijgen dezelfde kleur als de muur en de rest van het schilderwerk (Schelp van Histor).

O+ O+ O+

Zo fijn dat het nu de voltooiing nadert en dat we dan eindelijk ook de tuin aan kunnen leggen! *O*
pi_98659160
Wat mooi! Enorm sjiek zeg 8-)
  zaterdag 25 juni 2011 @ 21:58:55 #79
57434 Marloes
Digital Love
pi_98659663
Mooooi!! O+
Hoe gaat de tuin eruit zien? :D
The more that I appear.
  zaterdag 25 juni 2011 @ 22:10:49 #80
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_98660037
Thanks meiden!

In de tuin wordt het houthok links 'opgewaardeerd', d.w.z. dat er robuustere staanders komen en een ander dak (met hetzelfde aanzicht als de windveren van de veranda en het huis). We zijn nog in dubio of we het dezelfde kleur gaan geven dan de veranda, een houthok mag ook wel een natuurlijke uitstraling hebben.

Daarnaast komt een stuk met split, afgewisseld met vierkantjes (1m2) siergrassen en daarnaast een pad met grote tegels (1x1m). Deze tegels komen ook om het bestaande terras heen te liggen. Aan de rechterkant van de tuin komt dan gras (tot aan de veranda), want het kleine purkje moet natuurlijk ook ergens kunnen spelen (er komen ook schommelhaken aan de balken van de veranda *O*). Tussen het gras en de schutting komt nog een (stoere) border. En hoogstwaarschijnlijk gaan we een hot tub plaatsen O+.

Ik heb er zo' zin in dat het klaar is!!
  zaterdag 25 juni 2011 @ 23:08:53 #81
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_98661967
En de lampies doen het ook O+ Excusez-moi voor de baggerfoto :')

pi_98662612
Wat ziet dat er gaaf uit zeg!! Dat wordt een mooi plekje voor jullie,en jullie meisje!!
*poef* nu is het weg
  zaterdag 25 juni 2011 @ 23:52:04 #83
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_98663517
Goed he KJ? Ik zie ons er ook al helemaal vertoeven! O+ Heb ook zo'n zin om het aan te kleden *O*.
  Milf zaterdag 25 juni 2011 @ 23:56:47 #84
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_98663685
Ziet er al mooi uit. Ben benieuwd naar het uiteindelijke resultaat. Kan ik een beetje van jullie leren. Ik wil ook een veranda namelijk. De mijne moet alleen omhoog. :)
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  Moderator zondag 26 juni 2011 @ 11:22:12 #85
92034 crew  Vonkenboer
  zaterdag 2 juli 2011 @ 22:53:59 #86
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_98965024
Thanks lieve mensen. *O*

Hier is er de afgelopen week weer volop aan den veranda gewerkt!

Zo is de muur verder geschilderd, de afzuigkap opgehangen en heeft mijn O+ vandaag de leistenen vloer helemaal zelf gelegd! Dat heeft ie nog nooit eerder gedaan, maar onder het mom 'nu wil ik het ook helemaal zelf hebben gedaan en als het niet lukt dan halen we er gewoon alsnog iemand bij' heeft hij het gewoon aangepakt.

Het resultaat van al zijn harde werk:

Men neme... ;)

Op de eerste rij...

De rijen gesloten! En nu zand invegen:

Blik naar links:

Ready, steady, cook!

Blik naar rechts:

Ik ben echt keitrots op hem! O+

Wat nu nog rest is:
- windveren (boeien), kozijnen en deuren schilderen
- windveren afwerken met zinken daktrim
- pilaren afwerken
- stopcontacten op de muur

En dan kunnen we beginnen met het echte aanleggen van de tuin *O*.

En de knoop is doorgehakt, volgende week gaan we kijken naar een hot-tub *O* O+.
pi_98965441
Ooooh O+ en die boretti :9~
Rallydame en ik willen een demonstratie :D
Hot tub O+ denk dat dat voor jou extra fijn is qua warmte?
  zaterdag 2 juli 2011 @ 23:12:04 #88
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_98965790
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 23:04 schreef Ml-etje het volgende:
Ooooh O+ en die boretti :9~
Rallydame en ik willen een demonstratie :D
Hot tub O+ denk dat dat voor jou extra fijn is qua warmte?
:D Je dacht toch ook niet dat we jullie met een lege maag terug laten rijden?? :)

En het is inderdaad fijn die warmte van zo'n bad, al werkt het bij bijv. die hete dagen eerder deze week weer net andersom, die hakten er lekker in :Z .
pi_98965934
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 23:12 schreef twentemeisje het volgende:

[..]

:D Je dacht toch ook niet dat we jullie met een lege maag terug laten rijden?? :)

En het is inderdaad fijn die warmte van zo'n bad, al werkt het bij bijv. die hete dagen eerder deze week weer net andersom, die hakten er lekker in :Z .
_O- en *hap! het was een grapje :*

Geloof het ja, dubbele invloed bij jou helaas.
pi_98974858
Het moge duidelijk zijn dat ik veel te lang ben weggeweest!

Een hele late dan maar: van harte gefeliciteerd met jullie dochter!!!

En wat gaaf zo'n veranda (en hottub, jaloers!)!
  zondag 3 juli 2011 @ 16:20:56 #91
248562 Rallydame
pi_98985137
Mmmm... die Borreti demo's zijn altijd goed :P ;) hihi...

Hi Styliste :W . Leuk dat je er weer bent... :)
pi_98985803
Wauw zeg! :D Die veranda is echt mooi. Die grijze spatrand is veel mooier geworden dan ik in eerste instantie verwachtte.
  zondag 3 juli 2011 @ 20:02:57 #93
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_98993917
*O* Styliste you is ba-hack!!!! Hoest met je?? Thanks voor de felicitatie meis :*.

Thanks Freddeh!

En Ml & Rally, natuurlijk gaat het Boretti-beest aan als jullie er zijn *O*. Zin in! :*
  zondag 3 juli 2011 @ 20:29:00 #94
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_98995004
Meiden help 's ff denken, wat voor lamp hangen we in de veranda boven de vierkanten tafel die O+ vorig jaar heeft gemaakt? Als je voor de veranda staat dan komt de tafel aan de rechterkant (voor de twee ramen).

Ik zit zelf aan iets als dit te denken, zo'n industriële lamp is robuust en stoer:
  zondag 3 juli 2011 @ 20:55:47 #95
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_98996330
Maar in het kader van transparantie is dit misschien ook wel leuk:
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 3 juli 2011 @ 21:47:02 #96
147316 crew  DJMO
#trut
pi_98999065
ik zou voor de bouwlamp gaan TM ik zie hem al hangen op je veranda O+ wat is het mooi geworden !!
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_98999657
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2011 20:29 schreef twentemeisje het volgende:
Meiden help 's ff denken, wat voor lamp hangen we in de veranda boven de vierkanten tafel die O+ vorig jaar heeft gemaakt? Als je voor de veranda staat dan komt de tafel aan de rechterkant (voor de twee ramen).

Ik zit zelf aan iets als dit te denken, zo'n industriële lamp is robuust en stoer:
[ afbeelding ]
Deze ja :) zal ik eens kijken of er op mijn werk nog glimmende varianten hangen?
Die gaan vervangen worden..
  maandag 4 juli 2011 @ 08:14:35 #98
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_99011394
Thanks DJMO! Ik ga ook weer eens even in jouw draadje spieken!

En Ml, graag!!! :*
pi_99011481
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 08:14 schreef twentemeisje het volgende:
Thanks DJMO! Ik ga ook weer eens even in jouw draadje spieken!

En Ml, graag!!! :*
Zal even een foto maken :Y
-edit- dat lukt dus niet als ze aan staan :D
Als ze uit zijn zal ik nog een poging wagen.
  maandag 4 juli 2011 @ 08:34:56 #100
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_99011606
:D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')