Die wordt voor bij mijn vriend thuisquote:Op zondag 23 januari 2011 21:03 schreef EsseEi het volgende:
Welkom Pinkie75!
mooie combinatie Herfstblad, voor wie was de deken???
Ik ga m'n shawl afhaken:)
Dat van die lootjes had ik wel meegekregen, maar ik dacht dat het al eerder besloten moest zijn, maar niet dus! Mooi zo!quote:Op zondag 23 januari 2011 21:13 schreef caroline88 het volgende:
Welkom, Pinkie75!
Herfstblad, ik dacht dat er eerder gezegd was dat er half februari lootjes getrokken zouden worden dus je kunt er nog even over nadenken. Thema zou Pasen zijn, dat valt dacht ik eerste helft april dit jaar.
Dubbelstokje, halve stokjes, was al heel goed uitgelegd in het vorige topic. Wou er nog even bij zeggen dat het aantal lossen wat je haakt om een toer stokjes te beginnen natuurlijk wel toeneemt. 2, 3 of 4 voor een half, heel c.q. dubbel stokje. Hoewel ik ook wel eens een extra losse pak als het teveel een ronde hoek wordt. Maar dat zal wel komen omdat ik relatief strak haak.
Leuk konijn heb ik op de valreep nog gezien trouwens! En ook jouw uil is mooi, Lyssa. Dat had ik nog niet gezegd.
Konijnen is wel toepasselijker, dit topic wordt zo populair, het is bij de konijnen af
Daar ben ik het eigenlijk wel mee eensquote:Op zondag 23 januari 2011 21:15 schreef Herfstblad het volgende:
[..]
Pasen vind ik persoonlijk niet zo leuk, ik vind lente/voorjaar leuker. Maar ja, voor Pasen heb ik nog wel een patroon liggen.
Ja dat bedoelde ze. En ze had het dus nog iets beter kunnen uitleggen maar ja ik ben ook blondquote:Op zondag 23 januari 2011 21:17 schreef EsseEi het volgende:
Dacht eerst: wat bedoelt caroline nou met die losse...maar als begin (1e stokje) natuurlijk! (blond)
Oooh wat een leuke Muck! Ook al zo goed gelukt! Die moet ik toch ook nog eens gaan maken (net als het varken!) Kan je leuke irl games mee makenquote:Op zondag 23 januari 2011 21:45 schreef Muck het volgende:
Mijn Angry Bird is ook klaar
[ afbeelding ]
Je kunt aan de stof op de bank en de verhuisdoos op de achtergrond zien dat we nog midden in de verhuizing/verbouwing zitten
quote:Op zondag 23 januari 2011 22:49 schreef mijsje het volgende:
leuke foto's![]()
Ophelia ook mee met de swap
ik zou ook voorjaar/lente nemen als thema, daar past pasen prima bij.
de vorige keer hebben we een bedrag afgesproken wat het maximaal moet kosten. niet dat de een voor 25 euro krijgt en de ander voor 7,50... hadden we niet 15 euro?
Nou ja, iets over jezelf lijkt me sowieso wel heel handigquote:Op zondag 23 januari 2011 23:04 schreef EsseEi het volgende:
Lief eendje Lyssa!
15 euro vind ik ook goed klinkenen inderdaad: in of excl verzendkosten?
haha heb echt geen idee, maar laat het ook wel afhangen van wie ik "trek" ofzooh en moeten we inderdaad een liever wel of liever niet lijstje maken? of een "iets over jezelf" ofzo?
Persoonlijk vind ik het leuk om verrast te worden. Ik zal wel iets over mezelf vertellen in het lootje zodat mijn swapper een aanknooppunt heeft, in iedergeval qua kleuren. Maar als ik zie wat er vorige keer allemaal is gemaakt, dan vind ik dat allemaal tof. Gewoon het idee dat iemand z'n best heeft gedaan voor jou, dat vind ik een heel leuk idee.quote:Op zondag 23 januari 2011 23:04 schreef EsseEi het volgende:
Lief eendje Lyssa!
15 euro vind ik ook goed klinkenen inderdaad: in of excl verzendkosten?
haha heb echt geen idee, maar laat het ook wel afhangen van wie ik "trek" ofzooh en moeten we inderdaad een liever wel of liever niet lijstje maken? of een "iets over jezelf" ofzo?
Moet je even geduld hebben, het eurootje zal binnenkort wel vallenquote:Op maandag 24 januari 2011 19:35 schreef Spiegelei het volgende:
@StefanieV: huh? mis ik iets?of ben ik gewoon blond?
Dat wordt een hele stapel foto's dan.quote:Op maandag 24 januari 2011 20:59 schreef Hoothoot het volgende:
![]()
Dankzij Nijn kom ik hier ook weer even kijken, ben echt al te lang niet meer geweest... *schaam*
Maar mijn haaknaalden hebben niet stilgestaan de laatste maanden: dekentje, kussen, fingerless gloves, muts, sjaals, etc. Druk geweest dus!
En nu proberen om hier enigszins bij te lezen...
inderdaad uit een boekje, deze:quote:Op maandag 24 januari 2011 20:53 schreef StefanieV het volgende:
Spiegelei, die is leuk!! Van waar heb je het patroontje?
Die wil ik ook wel maken...sleutelhangers heb je nooit genoeg.quote:Op maandag 24 januari 2011 19:13 schreef Lyssa het volgende:
[ afbeelding ]
Nog een duckie! En omgetoverd tot sleutelhangers!
quote:Op maandag 24 januari 2011 20:03 schreef NijntjesUk het volgende:
Ik heb Karel af!![]()
Hij heeft weken apart gelegen met alle onderdelen los en slechts 1 arm, omdat ik het zo'n gepriegel vond, die vingers. Maar nu issie af!
[ link | afbeelding ]
En met zwembandje! Volgens het patroon heeft ie nog n eendenkopje op zn zwemband, maar ik vond m zo eigenlijk ook wel leuk.
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Nee, vorige keer heeft Lijnloos het geregeld via 'lootjestrekken' (ofzoiets) iedereen wordt daar aangemeld door StefanieV dan in dit geval. Dan krijgt iedereen mailtje dat je je lootje moet invullen, daar zet je dan je adres in en eventuele wensen of iets over jezelf je hobbies, je werk of wat je maar wil (of niet natuurlijk). Als iedereen dat heeft gedaan krijg je bericht dat je een lootje kunt trekken, daar staan dan de gegevens + verhaaltje van diegene in waar jij iets voor gaat maken. Je kan ook met elkaar communiceren via de lootjes zonder dat je van elkaar weet met wie je 'praat', bovendien heeft dan maar 1 iemand je adres.quote:Op maandag 24 januari 2011 22:10 schreef EsseEi het volgende:
oh en nog over de Swap: moeten we adres ook al mee sturen?
Ik heb niet overal foto's van gemaakt, maar zal deze week nog een paar dingen vastleggen.quote:Op maandag 24 januari 2011 21:06 schreef trovey het volgende:
[..]
Dat wordt een hele stapel foto's dan.
Leukquote:Op dinsdag 25 januari 2011 09:48 schreef Hoothoot het volgende:
[..]
Ik heb niet overal foto's van gemaakt, maar zal deze week nog een paar dingen vastleggen.
Voorlopig deze twee:
Muts (van dat nieuwe garen van Wibra, Ella. Heerlijk spul!)
[ afbeelding ]
En sjaal, vier draden op naald 15![]()
[ afbeelding ]
Verder bezig met een babydeken in roze/paars/wit/grijs en met een rond grannykussen.
Geloof me, dat ben je binnen no time zat!quote:Op dinsdag 25 januari 2011 12:57 schreef Mynerfius het volgende:
EsseEi, helemaal mee eens, huisvrouw en haken en lekker thuis tuttelen![]()
Same here, al is het niet helemaal gedwongen in mijn geval, maar toch ook wel (ja lekkere duidelijke uitlegquote:Op dinsdag 25 januari 2011 15:03 schreef Muck het volgende:
[..]
Geloof me, dat ben je binnen no time zat!
Ik zit nu alweer bijna een jaar gedwongen thuis en ik zou niets liever willen dan weer lekker aan het werk...
Ik moet trouwens nog veel meer angry birds maken op verzoek van vrienden
Die oranjeachtige is wel anders hoor. Die heb ik hier liggen. Of in elk geval: Hij lijkt anders als ik hem vergelijk met de foto Maar echt roze roze zou ook tof zijn.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 15:47 schreef Whoopdidoo het volgende:
Geeeeeeeeeeeeeeeeeeel![]()
Is die roze echt roze of meer oranje, want zo lijkt ie een beetje op een oranjeachtige die ze vorig jaar ook hadden...Maar als ie roze is zou dat beter zijn.
Lila van wibra? Ik heb alleen lila van supersoft van zeeman, wibra heeft normaal alleen echt paars.
Pff is het al maandag?
Ik noem die roze in de deken altijd paars, maar mn moeder noemt m roze, maar tis niet mijn roze zeg maar. Al is ie in de deken wel heel mooi.
Ze hadden nu twee kleuren paars liggen, donkere en lichte. Lila is een nogal breed begrip, maar het komt wel in de buurt.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 15:47 schreef Whoopdidoo het volgende:
Geeeeeeeeeeeeeeeeeeel![]()
Is die roze echt roze of meer oranje, want zo lijkt ie een beetje op een oranjeachtige die ze vorig jaar ook hadden...Maar als ie roze is zou dat beter zijn.
Lila van wibra? Ik heb alleen lila van supersoft van zeeman, wibra heeft normaal alleen echt paars.
Pff is het al maandag?
Als je toch die kant op moetquote:Op dinsdag 25 januari 2011 15:59 schreef Daste het volgende:
Whoop: ik wil het (over)morgen best even voor je checken hoor.
quote:Op dinsdag 25 januari 2011 16:04 schreef Whoopdidoo het volgende:
[..]
Als je toch die kant op moetMaar het heeft geen haast hoor, kan toch pas volgende week donderdag heen(welke idioot bedenkt 3 tussenuren) en wie weet vind ik t maandag hier al.
@herfstblad, ja in een dorp zit ook geen wibra, daarom wonen mensen in de stad
Ik wilde net foto maken van mn tas, maar hij komt er niet goed op uit, dus die houden jullie nog tegoed als ik ooit de oplader van mn camera vind.
Is het niet vergelijkbaar met de fuchsiaroze van de zeeman? Ik heb alleen nog een bol licht roze liggen van de Wibra, dus kan je niet helpen.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 16:01 schreef Hoothoot het volgende:
Ik ga morgen nog een poging wagen in Rotterdam, even twee Wibra-vestigingen checken. En als er dan nog steeds geen fuchsiaroze heb, zit er niet veel anders op dan alles uithalen en opnieuw beginnen met de nieuwe roze.
Lijkt me ook heeerlijkquote:Op maandag 24 januari 2011 20:41 schreef EsseEi het volgende:
75 uur = 10 werkdagen= 2 weken
zullen we gewoon allemaal besluiten huisvrouw te worden en full time te gaan haken? lijkt me echt heerlijk!verheug me er nu al op dat ik zaterdag een dag moet werken en daardoor zondag en maandag vrij heb en die dagen dus lekker kan haken enzo
(omdat ik wss niemand ga zien...oh ja misschien toch wel vriendlief
)
Ook de nieuwe kleuren?quote:Op dinsdag 25 januari 2011 17:48 schreef antartica het volgende:
De wibra in groningen heeft echt alle kleuren in een hele grote kast! maarja daar moet je maar net in de buurt wonen
Dank je voor de tip! Hoop dat ik er aan zal denken :-)quote:Op dinsdag 25 januari 2011 09:54 schreef Lijnloos het volgende:
Even een kleine tip voor StefanieV, als je de lootjestrekken site gebruikt, zet dan wel de optie uit dat je van anderen de lootjes kunt bekijken, dan blijven de adressen ook echt bij 1 persoon. Dat was men bij de OUD-secret-santa even vergeten en da's niet handig...
Bianca en is 1.49 per bol, haakt niet zo lekker.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 18:43 schreef antartica het volgende:
De wibra in paddepoel! Ik weet niet wat je bedoeld met nieuwe kleuren, want ik ben dus nog maar 1x geweest.. Maar ze hadden naast de saskia ook wat dunner en zacht garen, weet niet meer hoe dat heet.
Ik denk dat dat Ella was waar antartaica het over heeft (had het niet gezien in je vorige postquote:Op dinsdag 25 januari 2011 18:43 schreef antartica het volgende:
De wibra in paddepoel! Ik weet niet wat je bedoeld met nieuwe kleuren, want ik ben dus nog maar 1x geweest.. Maar ze hadden naast de saskia ook wat dunner en zacht garen, weet niet meer hoe dat heet.
Mwah dat noorden gaat wel, maar dat zo ver naar rechts liggen nietquote:Op dinsdag 25 januari 2011 20:54 schreef antartica het volgende:
Groningen is geen uithoekdat gezeur altijd over het hoge noorden
![]()
Volgens mij heette dat garen idd Ella.
1e creatiesquote:
ja heel leuk om hier eens rond te neuzen, zag ook een tekentopic wil ik wel eens proberen.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 21:08 schreef EsseEi het volgende:
Leuke beesten Pinky!!:D
die kip heeft m'n moeder ook gemaakt. Ik vond hem haar zelf een beetje mwoah, in het boekje dan. Maar toen had m'n moeder d'r gemaakt en ze is echt geweldig!Bij ons staat ze op de piano (zo'n jazz zangeres hahaha
)
Leuk Toverheks! Ik vind cre ook echt uitnodigen om bij de rest te gaan gluren ^^
(foto's kijken is leuk!)
zit te twijfelen of ik alvast aan mijn shawl ga beginnen (geen zin in Moosje) of dat ik gewoon lui op de bank blijf zitten/ga afwassen.
Maar bij een beestjes is het toch echt niet allemaal rechte lap hakenquote:Op dinsdag 25 januari 2011 21:17 schreef Whoopdidoo het volgende:
Trovey, rechttoe rechtaan haken is hetzelfde als een beestje haken hoor, alleen hoef je dan maar een kant op en niet heen en weer.
Ik ben een sukkel met meerderen en minderen maar wie weet begin ik er wel eens aan....gewoon een eenvoudig modelletje vinden.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 21:21 schreef Whoopdidoo het volgende:
Nee bij beestjes begin je in een rondje, en haak je daarna in principe alleen maar recht. Dus eigenlijk nog makkelijker.
Het is niet verplicht hoorquote:Op dinsdag 25 januari 2011 21:23 schreef EsseEi het volgende:
jaa ik vind beestjes haken ook makkelijker dan dekens ofzo (ben niet zo'n held in keren)...alleen begin is soms beetje frutsen.
Oke ik begin wel aan m'n shawl
was vast gezegd door dezelfde die vond dat ik in een "gat" woon en erg moest lachen om de naam Middenmeer...quote:Op dinsdag 25 januari 2011 20:54 schreef antartica het volgende:
Groningen is geen uithoekdat gezeur altijd over het hoge noorden
![]()
Volgens mij heette dat garen idd Ella.
Nee ik moest lachen om het feit dat in zon gat een wolwinkel zat.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 22:06 schreef mijsje het volgende:
[..]
was vast gezegd door dezelfde die vond dat ik in een "gat" woon en erg moest lachen om de naam Middenmeer...![]()
Leuk Toverheks, ik wil graag je sprei zien!en trouwens ook je trui in het brei-topic...
Je kan zelf een soort van zpaghetti maken van oude shirts. Ik denk dat dat zachter zou zijn, niet dan? Ik heb ergens een tutorial, even zien hoor. http://mousechirpy-polkad(...)al-t-shirt-yarn.htmlquote:Op dinsdag 25 januari 2011 22:32 schreef Whoopdidoo het volgende:
Serieus? Hoe ziet het eruit? 2 huizen en een boerderij? En een koe natuurlijk!
Ik kom nooit in zulke spannende plaatsjes(wow dat ziet er raar uit...)
Gelukkig, ik ben ook lief namelijken jij bent ook lief!
Nou dan maar ontopic afsluiten met een linkje naar een blog met linkjes, nuttig he.
http://craftingcreatures.wordpress.com/category/craft/amigurumi/
O wat ik me trouwens net afvroeg...(nu komt het hoor) zou je ook een soort zpagettispul hebben wat iets zachter is? Want dit is vrij hard zeg maar als het gehaakt is. Of zou je dan heule dikke wol moeten hebben? Ofzo?
nee, dat moet je zelf knippenquote:Op dinsdag 25 januari 2011 22:58 schreef Whoopdidoo het volgende:
http://www.flickr.com/photos/38635695@N00/ Ik word hier zo jaloers van, vind ze niet allemaal even mooi maar toch een heel stuk beter dan mijn beestjes.
Heb je dan badstofachtige zpagetti?
Ah update voor kirsten, daar ben ik veel te lui voor, o nee daar heb ik als drukke student geen tijd voor
Slootdorp, er staan meer dan 2 huizen. Ik denk echt niet dat jullie daarboven () allemaal boeren zijn hoor. Ik vind al die dorpjes gewoon zo in the middle of niks. Maar stiekem wel heel schattig. Alleen in dit geval(de dorpjes in noordholland boven de bewonde wereld
) zo ver weg van alles. Maar misschien ligt dat aan mijn fietsenopvoeding, heb geen auto, dus dan is alles ver weg.
Oja ik ging slapen. Tot morgen
morgen ga ik een foto maken en plaats het hierquote:Op dinsdag 25 januari 2011 22:06 schreef mijsje het volgende:
[..]
was vast gezegd door dezelfde die vond dat ik in een "gat" woon en erg moest lachen om de naam Middenmeer...![]()
Leuk Toverheks, ik wil graag je sprei zien!en trouwens ook je trui in het brei-topic...
quote:Op dinsdag 25 januari 2011 16:11 schreef Lyssa het volgende:
[..]
Is het niet vergelijkbaar met de fuchsiaroze van de zeeman? Ik heb alleen nog een bol licht roze liggen van de Wibra, dus kan je niet helpen.
Heeel mooi!!quote:Op woensdag 26 januari 2011 11:50 schreef Toverheks het volgende:
Hier foto`s van mijn sprei. gemaakt van restjes Wibrawol
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik moest lachen, vooral om het hoofddoekje gebeuren. Wel zonde want het is vast niet goedkoop.quote:Op woensdag 26 januari 2011 11:59 schreef _Ophelia_ het volgende:
Ik was aan een sjaal begonnen maar vond hem toch wat te breed, dus uithalen dan maar! Dat gaat dus niet met dat spul, het klit in één keer vast![]()
Ik heb het maar afgeknipt en ben nu de trotse bezitter van een pluizig zwart driehoekig hoofddoekje
Zo stikken zequote:Op woensdag 26 januari 2011 14:24 schreef Whoopdidoo het volgende:
Ben ik de enige die dit er toch zielig uit vind zien?
Grr hij doet het niet als plaatje, dan maar linkje.
http://www.flickr.com/pho(...)es/m/in/photostream/
Wat zij zegt!quote:Op woensdag 26 januari 2011 15:29 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Zo stikken ze![]()
(je bent duidelijk niet de enige)
quote:Op woensdag 26 januari 2011 15:34 schreef Lyssa het volgende:
Dat roze konijn is cute! En verder vind ik het niet zielig, ze blijven juist mooi schoon en stof/vuil vrij op deze manier. Ik neem aan dat ze voor verkoop zijn.
Ben ik ook benieuwd naar en vooral in Utrechtquote:Op woensdag 26 januari 2011 19:51 schreef Whoopdidoo het volgende:
Stefanie ik las dat je een hoofd als een nijlpaard had![]()
En toch vind ik ze zielig.
Nou ja een vriend die op aruba zit nu wilt niet eens een doosje warmte opsturen.
Zijn er trouwens uberhaupt al andere mensen die nieuwe wibrawol hebben gespot?
EsseEi: Fotos van je wolletjes!!!
9.30 al, dus dat is best vroeg in de morgen.quote:Op woensdag 26 januari 2011 19:57 schreef Whoopdidoo het volgende:
O ja ik zal duimen....tussen mn tentamen door, hoe laat moet je?
ja baasquote:
Ah goeie tipquote:Op woensdag 26 januari 2011 20:43 schreef Whoopdidoo het volgende:
Haaknaald, 3,5 of 4 om te beginnen denk ik, en ik zou gewoon 1 euro bolletjes van de wibra/zeeman nemen.
Dus een smalle naald is makkelijker om mee te haken dan een dikke? Of is dat alleen in het begin?quote:Op woensdag 26 januari 2011 20:46 schreef EsseEi het volgende:
Breigaren kan prima inderdaad(en 1 euro bolletje is nog prima-er
)
en verder ben ik het gewoon met whoop eens
iedereen zegt altijd dikke naald, maar de vriendin die ik het ging leren, kon met een naald 5 echt niet overweg en 3 ging al beter...(maar nog steeds slecht)
Ik ben begonnen met oefenen op een 9quote:Op woensdag 26 januari 2011 20:47 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ah goeie tipIk wilde gewoon inderdaad eens een beetje gaan oefenen met goedkoop garen.
[..]
Dus een smalle naald is makkelijker om te haken dan een dikke? Of is dat alleen in het begin?
Licht en niet splijterig garen, staat genoteerdquote:Op woensdag 26 januari 2011 20:48 schreef kirsten. het volgende:
[..]
Ik ben begonnen met oefenen op een 9Dus dat ligt denk ik aan de persoon zelf. Ik vind 5 altijd erg prettig haken, maar het gaat er vooral om dat je a. een draad hebt die bij je naald past (en andersom) en b. niet te slipperig.splijterig/donker garen hebt, omdat je zeker in het begin duidelijk je steken wilt kunnen zien en niet dwars door de draad heen wil gaan.
"Anybody interested in the pattern?? LOL"quote:Op woensdag 26 januari 2011 22:11 schreef Lyssa het volgende:
Het is een patroontje wat ik specifiek heb gekregen van een dame op ravelry, het is een aanpassing van http://www.ravelry.com/patterns/library/baby-peep-duck Maar ik weet niet of ik haar notes zo mag doorgevenJe zou haar even een berichtje kunnen sturen.
Ik ben behoorlijk aan het inslaan geweest betreft wol...tja dat krijg je ervan als de plaatselijke wolwinkel opruiming gaat houden....kan ik dus helemaal niets aan doen.quote:Op woensdag 26 januari 2011 20:21 schreef EsseEi het volgende:
[..]
ja baasen dan ook maar gelijk van al m'n WIPjes, als ik toch bezig ben en omdat foto's leuk zijn
Wollies (kan niet zo goed tellen: 4 bruin, 3 groen, 2 grijs, 2 blauw en 1 andere groen)
[ afbeelding ]
Shawl voor mezelf
[ afbeelding ]
Moosje met de oren erboven
[ afbeelding ]
Achterkant van Up, maar even geen zin meer in GSjes
[ afbeelding ]
Shawl voor vriendin, maar te weinig wol om 'm af te maken dus die moet even wachten
[ afbeelding ]
Hobby/handwerkzaken, fourniturenzaken (dus waar ze ritsen, naaigaren en vaak ook dingen als wol en haak- en breinaalden verkopen of online (zie de OPquote:Op donderdag 27 januari 2011 00:20 schreef kwiwi het volgende:
In welke winkel(s) kun je eigenlijk haaknaalden kopen? Voordat ik me morgen een ongeluk zoek..
Ja ik zag het, vroeg me alleen af of ze het misschien ook bij de grotere winkels zoals V&D o.i.d. hadden, want ik heb (nog) geen idee waar de gespecialiseerde zaken zitten hier in de stad. Maar ik zal eens op onderzoek uit gaanquote:Op donderdag 27 januari 2011 00:31 schreef trovey het volgende:
[..]
Hobby/handwerkzaken, fourniturenzaken (dus waar ze ritsen, naaigaren en vaak ook dingen als wol en haak- en breinaalden verkopen of online (zie de OP).
Geen idee of de Hema nog wol en brei- en haaknaalden heeft, vroeger (80er jaren wel). Wibra heeft ze vaak ook wel maar ze zijn snel uitverkocht en volgens een aantal FOK!ers schijnen de maten niet helemaal te kloppen alhoewel ik het niet echt merk maar ik vind ze niet echt lekker haken want ze zijn niet mooi glad zoals de wat duurdere naalden b.v. die van het merk Prym. Ik zou gaan voor een goede kwaliteitsnaald, kost letterlijk een paar euro meer maar dat zijn ze waard want niets is zo ergerlijk als een haaknaald die niet lekker haakt.quote:Op donderdag 27 januari 2011 00:38 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ja ik zag het, vroeg me alleen af of ze het misschien ook bij de grotere winkels zoals V&D o.i.d. hadden, want ik heb (nog) geen idee waar de gespecialiseerde zaken zitten hier in de stad. Maar ik zal eens op onderzoek uit gaan
Het zijn hele kleine dingetjes. Ik gebruik naald 2,5 om ze klein genoeg voor een sleutelhanger te houden. Ik had er gisteren twee in een avond af, dus lang ben je er niet mee bezig. Echter vind ik nog steeds dat het niet aan mij is om haar notes door te sturen. (Ik kan bij het specifieke project van haar ook niet vinden dat ze dat zegt, maar ze doet niet moeilijk, maar ik vind het niet aan mij).quote:Op woensdag 26 januari 2011 23:59 schreef trovey het volgende:
[..]
"Anybody interested in the pattern?? LOL"
Dit staat erbij dus ik denk dat ze je geen rechtzaak aan zal doen.![]()
Leuk die sleutelhangers...gaat zeker lekker snel...zo ja, echt iets voor mij, of klein ding of minstens pen 5..
Ik ben bezig om bloemetjes te leren haken om mijn tas straks wat op te pimpen, You Tube is my friendalhoewel het ene filmpje duidelijker is dan het andere.
Kijk anders even in de GoudenGids op trefwoord 'fournituren' of 'hobby'. Hier in de stad is het zo dat de fourniturenzaak onder de term Hobby te vinden is en de stoffenwinkel onder Fournituren...quote:Op donderdag 27 januari 2011 00:38 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ja ik zag het, vroeg me alleen af of ze het misschien ook bij de grotere winkels zoals V&D o.i.d. hadden, want ik heb (nog) geen idee waar de gespecialiseerde zaken zitten hier in de stad. Maar ik zal eens op onderzoek uit gaan
Online kopen kan natuurlijk ookquote:Op donderdag 27 januari 2011 00:38 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ik wilde toevallig net een paar ergonomische haaknaalden gaan bestellen bij hobbydoos. Maar ik ben wat ongeduldig dus ga er ook nog even eentje in de stad zoeken om vandaag gelijk te kunnen beginnenquote:Op donderdag 27 januari 2011 09:53 schreef muts88 het volgende:
[..]
Online kopen kan natuurlijk ookIk vind dat altijd wel fijn en lekker veel keuze. Zo heb ik spulletjes bij de hobbydoos.nl besteld.
zag trouwens dat je bedrijfskunde studeert? doe je dat toevallig in Enschede?
In Enschede zit een Pipoos (http://www.pipoos.nl/) dus daar zou je eventueel kunnen kijkenquote:Op donderdag 27 januari 2011 10:53 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ik wilde toevallig net een paar ergonomische haaknaalden gaan bestellen bij hobbydoos. Maar ik ben wat ongeduldig dus ga er ook nog even eentje in de stad zoeken om vandaag gelijk te kunnen beginnen
En ja
Ik had even op internet zitten kijken, en zag dat ze gaan sluiten binnenkort. Misschien dat ie er daarom niet meer bij staat? Maar als het goed is zit hij er nu nog want vanaf 1 maart zou er uitverkoop zijn.quote:Op donderdag 27 januari 2011 11:08 schreef muts88 het volgende:
[..]
In Enschede zit een Pipoos (http://www.pipoos.nl/) dus daar zou je eventueel kunnen kijken
Edit: zie bij winkels Pipoos Enschede er niet tussen staan. Vreemd! Hij zat altijd in de buurt van IJszaak vd Poel maar blijkbaar niet meer?
Grappig. Ik ben bezig met afronden master BK
Bertus Workel heeft inderdaad wel haaknaalden, ik heb de mijne daar ook gekocht. Pipoos is inderdaad al een tijd weg.quote:Op donderdag 27 januari 2011 14:33 schreef Lijnloos het volgende:
@pipoos Enschede, die is er al bijna (of misschien wel ruim) een jaar niet meer, dus denk inderdaad dat het bericht van vorig jaar is. Bertus Workel (ook Enschede) heeft ook een redelijk assortiment, wie weet kun je daar kijken! (Zit op de Heurne, vlakbij de Intersport)
*kruipt weer snel weg voor ze door hebben dat ik al veel te lang niks heb laten zien/horen
Ohhh had ik dit bericht maar eerder gezien! Ik kon nergens haaknaalden vinden, en die winkel waar pipoos zat stond inderdaad leeg. En ik ben nog op de heurne geweest maar heb niet goed gekeken denk ikquote:Op donderdag 27 januari 2011 14:33 schreef Lijnloos het volgende:
@pipoos Enschede, die is er al bijna (of misschien wel ruim) een jaar niet meer, dus denk inderdaad dat het bericht van vorig jaar is. Bertus Workel (ook Enschede) heeft ook een redelijk assortiment, wie weet kun je daar kijken! (Zit op de Heurne, vlakbij de Intersport)
*kruipt weer snel weg voor ze door hebben dat ik al veel te lang niks heb laten zien/horen
Wat leukquote:Op donderdag 27 januari 2011 15:56 schreef Whoopdidoo het volgende:
[ afbeelding ]
Hoe kom je erop? Maar wel![]()
Ik vind t zo knap als mensen zelf dingen maken.
quote:Op donderdag 27 januari 2011 15:56 schreef Whoopdidoo het volgende:
[ afbeelding ]
Hoe kom je erop? Maar wel![]()
Ik vind t zo knap als mensen zelf dingen maken.
Hahaquote:Op woensdag 26 januari 2011 19:51 schreef Whoopdidoo het volgende:
Stefanie ik las dat je een hoofd als een nijlpaard had![]()
Verzenden is vaan 6,95! Als je daarnaast gewoon leuke dingetjes haak is dat ook prima lijkt mij, tenminste het zal mij niet zoveel boeien als ik niet voor 15 euro wat krijg, maar gewoon leuke haaksels welke met plezier en liefde gehaakt zijn!quote:Op donderdag 27 januari 2011 20:03 schreef TwistedDarling het volgende:
Ik en m'n goedkope wibra wol, dan zou ik heel wat kunnen maken, zelfs incl verzendkosten.
ja, ik zat even te denken. Ik heb in februari nog een termijn collegegeld en in mei nog een termijn. April er tussenin. Ik heb nu al wat geld gespaard voor de komende termijnen... dus in theorie moet het financieel gezien wel lukken halverwege april. (ja, ook over 15 euro moet ik even nadenken of het kan)
Nu nog bedenken of ik de inspiratie en zin kan opbrengen voor een swap. maar daar heb ik ook nog even de tijd voor.
oh en Lyssa ik zag net je eendjes sleutelhangers.. erg leuk![]()
nummer 5 ook weer
hoeveel ga je er maken?
Ik bestel mn oogjes in bulk bij http://www.etsy.com/shop/6060 vanuit Amerika. Soms ook samen met anderen ivm verzendkosten. Service is echt super en kosten zijn niet heel hoog.quote:Op donderdag 27 januari 2011 20:07 schreef pinkie75 het volgende:
Wow zeg, wat schrijven jullie veel en snel ;-))
Ben ook bezig met een deken van granny squares, maar denk dat dit wel een jarenplan gaat worden.
Waar bestellen jullie eigenlijk je oogjes? Bij hobbydoos zijn de oogjes die ik wil hebben nl. al een tijdje uitverkocht.....
Ik haal ze ook bij haar vandaan inderdaadquote:Op donderdag 27 januari 2011 20:08 schreef Lyssa het volgende:
[..]
Ik bestel mn oogjes in bulk bij http://www.etsy.com/shop/6060 vanuit Amerika. Soms ook samen met anderen ivm verzendkosten. Service is echt super en kosten zijn niet heel hoog.
AAAAAH Je bent mn held!quote:Op donderdag 27 januari 2011 19:08 schreef Daste het volgende:
Whoop! In Leiden (Breestraat) is er Saskia geelen barbieroze
. Er zijn ook 2 soorten Ella geel. Dus morgen na je tentamen even langs?
Elke kleurbaan bestaat uit:quote:Op donderdag 27 januari 2011 20:34 schreef EsseEi het volgende:
Mooie deken Eskawat voor steek is dat?
Dank! Toch maar eens registreren daar dan. Ik haakte (quote:mijne staat hier
mooi en de kleuren combi heel mooi niet te druk. afmaken hoor zo zonde. en af dan ook weer een fotoquote:Op donderdag 27 januari 2011 11:31 schreef Eska het volgende:
EsseEi, wat voor 'n steek gebruik je voor die shawl (voor jezelf)? Ziet er leuk uit.
Lyssa, de eendjes zijn grappig!
Toverheks, wat een mooie sprei!!
Ik ben ook begonnen aan een restjes-deken. Maar inmiddels even weggelegd. Wil toch eerst m'n andere deken af hebben. Zodat ik die restjes ook (een beetje verdeeld) kan gebruiken.
Deze dus.
[ afbeelding ]
Ben al wel verder dan op deze foto. Ongeveer het dubbele hiervan heb ik nu. Eind komt in zicht dus. Nog een baan of 6 te gaan, gok ik. En dan nog een randje er omheen.
Dank! Ja, ik maak 'm zéker af.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 00:40 schreef Toverheks het volgende:
mooi en de kleuren combi heel mooi niet te druk. afmaken hoor zo zonde. en af dan ook weer een foto
Bij Ravelry heb ik wel een account (en dat bevalt prima idd), maar ik bedoelde dat Lion Brand waarnaar je verwezen wordt voor het patroon zelf.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 07:11 schreef EsseEi het volgende:
Eska je loopt inderdaad veel moois misje krijgt geen irritante mails van ravelry hoor
dat scheelt wel. Maar kan het hier ook wel even uitleggen:
- begin met een rij losse,
- stokje in de 6e van de begin ketting, 2 lossen, stokje in de zelfde steek, twee overslaan, stokje, 2 lossen, stokje in dezelfde steek etc. en dan in de laatste steek 1 stokje.
- 3 lossen, stokje in het "2 lossen" stukje, 2 lossen, stokje in het zelfde stukje...etc
Goed een warme douche heeft wonderen gedaan! nu ga ik weg daaag
Bij dat patroon wordt verwezen naar het boek, iets Japans geloof ik.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 08:49 schreef kirsten. het volgende:
Weet iemand hoe het bij Ravelry zit als je op een patroon klikt maar er staat nergens een link naar het patroon? Is er ergens een optie waar je dan op moet klikken? (of ben ik zo blind als een vink en zie ik het gewoon niet) zoals bij deze: http://www.ravelry.com/patterns/library/05-a-charm
oh echt! daar heb ik ook heeel lang gewoond!quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |