abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91757881

De Desire op HTC.com

Processor: Qualcomm Snapdragon QSD8250 1GHz
Besturingssysteem: Android 2.1 (Eclair) met HTC Sense (officiële update naar Android 2.2 (Froyo) ook beschikbaar)
Scherm: 3,7 inch AMOLED aanraakgevoelig (capacitive) 480 x 800 WVGA
Geheugen: 512 MB ROM, 576 MB RAM
Geheugenuitbreiding: MicroSD t/m 32GB
Gewicht: 135 gram met batterij
Afmetingen: 119 x 60 x 11,9 mm
Netwerk: GSM/GPRS/EDGE 850/900/1800/1900 MHz, HSPA 900/2100 MHz (tot 2 Mbps upload en 7,2 Mbps download)
Trackball: Optische trackball
GPS: interne GPS-antenne
Sensoren: nabijheidssensor, lichtsensor, G-sensor en digitaal kompas
Camera: 5-megapixel met led-flash
Verbindingen: UMTS/HSDPA, BT2.1+EDR, Wi-Fi, GPS
Bluetooth: Bluetooth 2.1 met FTP/OPP voor data, A2DP voor draadloos muziek en PBAP voor adresboektoegang carkit
Audio: 3,5 mm stereo audio-aansluiting
Aansluiting: Micro USB (USB 2.0)
Camera: 5 megapixels met video (800 x 480px), gezichtsdetectie, geotagging, autofocus en flitser
Muziekformaten afspelen: .aac, .amr, .ogg, .m4a, .mid, .mp3, .wav, .wma
Videoformaten afspelen: .3gp, .3g2, .mp4, .wmv
Batterij: 1400mA
Batterijduur: 340 uur standby, 6 uur spraak

Tweakers: "De fijnste Android-smartphone die tot nu toe op de redactie heeft gebivakkeerd".
AllAboutPhones: "De HTC Desire is al met al een prachtige telefoon".
Engadget: "The Desire is yet another fine piece of work from HTC".
Gizmodo: "Yes, it's definitely worthy of your desire".
Slashgear: "This isn't just “good for an Android device”, it's brilliant".
Techradar: "In short, this is a phenomenal phone".
Mobileburn: "The HTC Desire is one of the most impressive handsets we've used to-date".
Pocket-Lint: "There is little fault with this superphone".
T3: "The number one phone for technophiles without a doubt".
TrustedReviews: "The HTC Desire is a truly wondrous smartphone".
RegHardware: "The Desire is the one to go for".
Gizmag: "If you want an Android phone today, this is what you should be buying".
Pocketnow: "The best Android phone that you can buy right now".
CNet: "HTC is onto a real winner with the Desire".
Mobile-Phones-UK: "This is as good as it gets".
Metro: "It's one of the best smartphones on the market right now – quite possibly the best".
Mobile Users: "The HTC Desire is definitely the best smartphone available to date"

Toestel kopen
Los toestel (bruin)
Los toestel (zilver)
Toestel met abonnement

Howto's
Screenshots maken op je Desire
Je Desire unbranded maken (zodat je voor updates e.d. niet van je provider afhankelijk bent)
Meer applicaties naar je SD-kaart verplaatsen
Rooten en Custom ROMs

Voor al je vragen over Android:
Android #28

Vorige delen:
#1, #2, #3, #4, #5, #6, #7, #8, #9, #10, #11, #12, #13, #14, #15, #16, #17,
#18, #19, #20, #21, #22, #23, #24, #25, #26, #28,#29, #30, #31, #32.

De OP:
Die vind je hier
pi_91757984
In een nieuw jasje omdat;
- een hoop mensen geroot hebben en met een gloednieuwe Rom erbij.
- de oude OP niet meer lekker werkte met de nieuwe Fok!-layout en tevens deels gejat was door een HD bezitter :{ .
pi_91758542
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 17:45 schreef Ireyon het volgende:
In een nieuw jasje omdat;
- een hoop mensen geroot hebben en met een gloednieuwe Rom erbij.
- de oude OP niet meer lekker werkte met de nieuwe Fok!-layout en tevens deels gejat was door een HD bezitter :{ .
Ziet er goed uit :P
  zondag 23 januari 2011 @ 18:02:32 #4
87334 lekzzz
It's not easy being green
pi_91758683
Ireyon, ben blij met je :)
Xiaomi Mi-2 16GB/JB 4.1.1
pi_91760067
Stomme DealExtreme aansteker-usb ding die niet genoeg levert om te navigeren |:(
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
  zondag 23 januari 2011 @ 18:58:51 #6
112790 Koepert
Parttime Nutcase
pi_91760937
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 16:53 schreef Koepert het volgende:
Ok voordat ik me nu compleet voor schut zet...

Wat doet/is Applanet precies? Door die startpagina krijg ik de indruk dat het een soort market-vervangend prog is.. op het forum kan ik wel gewoon inloggen, en daar staan allemaal app's met linkjes naar rapidshare/mediafire ed.. Is dat t? of is t wel zo'n marketvervangende app?

Ja dit is de eerste keer dat ik denk; Goh? Applanet? Misschien wel leuk, ff proberen
Dit is opgelost.. Bleek dat bij de downloads van Applanet er n bestandje van 8kb werd gedownload (niet bij stilgestaan dat ie voor 1mb wel errug snel binnen was; immers WiFi..) ipv die van 1 mb, dus via n andere link binnengehaald, nu werkt ie wel :)

En k heb even nagedacht over die houten dock van eind v vorige topic, k denk dat ik ook ns zoiets mee ga stoeien.. gewoon omdat t kan.
It starts with a shiver, an itch, a slow boil
pi_91760983
Ziet er mooi uit!

Waarom zijn jullie allemaal lyrisch over Miui? Ik vind de ROM nou niet zo'n mooie standaard en additional themes hebben, of zie ik iets over het hoofd?
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleend.
pi_91761849
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 18:38 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Stomme DealExtreme aansteker-usb ding die niet genoeg levert om te navigeren |:(
Tip: Koop de Nokia micro-usb lader. Die levert genoeg power :Y
pi_91762029
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 18:58 schreef Koepert het volgende:

En k heb even nagedacht over die houten dock van eind v vorige topic, k denk dat ik ook ns zoiets mee ga stoeien.. gewoon omdat t kan.
Goed idee! Ik heb een bod zitten op eBay kabeltje (nog een kleine 5 uur te gaan). Zodra die binnen is maar 'ns wat gaan zagen/boren/schuren. ^O^
  Moderator zondag 23 januari 2011 @ 19:41:41 #10
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_91762856
Moet het mijn vader dan maar eens vragen :9
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  zondag 23 januari 2011 @ 19:47:34 #11
112790 Koepert
Parttime Nutcase
pi_91763207
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 19:41 schreef Renesite het volgende:
Moet het mijn vader dan maar eens vragen :9
Ah joh.. Gewoon zelf mee gaan klooien.. Veel belonender, en je kunt zelf doen hoe je t wil.
  maandag 24 januari 2011 @ 08:42:08 #12
46802 Visitor.Q
Neemt alles op!
pi_91786292
Mooie OP!

Autoladers moeten minimaal 1 Ampère zijn.
pi_91786470
Sinds kort draai ik Ginger Villain 0.8 en ben er zeer tevreden mee! Het voelt allemaal net een stuk fijner aan dan de stock-rom van HTC met Sense.
pi_91786547
http://europe.nokia.com/f(...)usb-car-charger-dc-6

Deze lader moet je hebben. Werkt perfect. Met navigatie aan, flitsnav aan e.d. laadt hij nog gewoon bij ipv langzaam leeg te lopen.
pi_91786562
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 08:42 schreef Visitor.Q het volgende:
Mooie OP!

Autoladers moeten minimaal 1 Ampère zijn.
Al heb je een lader van 10A. Als de middelste pennen niet doorverbonden zijn laad hij met max. 500mA.

[ Bericht 13% gewijzigd door bbfakir op 24-01-2011 09:09:05 ]
woef
  maandag 24 januari 2011 @ 09:13:28 #16
46802 Visitor.Q
Neemt alles op!
pi_91786778
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 09:03 schreef bbfakir het volgende:

[..]

Al heb je een lader van 10A. Als de middelste pennen niet doorverbonden zijn laad hij met max. 500mA.
Ik heb er geen idee van, maar mijn ervaring is als er expliciet 1A bij een usb autostekker staat dat het dan gewoon werkt :)
  maandag 24 januari 2011 @ 09:31:53 #17
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_91787102
Ik heb een oplader en houder gekocht via Ebay, en die laat ook gewoon op. Kostte omgerekend iets van 15euro geloof ik. Moest uit de UK verzonden worden.
pi_91787807
Zo'n oplater wil ik ook!
I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
So I stole a bike and asked for forgiveness.
  maandag 24 januari 2011 @ 10:38:49 #19
112790 Koepert
Parttime Nutcase
pi_91788877
Mja ik heb gewoon zon ding van maar dan van Ricatech; 4E en daar kan mn HTC kabeltje in..

Werkt prima
pi_91789233
Met zo'n accent zou ik geen bezwaar hebben tegen langeafstandrelatie.. mmmm.. O+ :P

Ben een beetje aan het rondneuzen voor een nieuwe telefoon, mijn abonnement loopt een beetje tegen het einde. Het liefst natuurlijk wil ik een Iphone 4, maar nu hoorde ik pas dat de Iphone 5 weer aankomt. En ik ben nu ook hard aan het sparen voor een reis naar Japan en wil daarom eigenlijk niet echt veel besteden dan wat nodig is. Daarom lijkt mij deze telefoon ook als een keuze.

Hierbij een paar vraagjes, kan je trouwens wel een beetje inzoomen als je aan het internetten bent met de Desire Z? Hoe gaat dat met applicaties downloaden? Moet je veel voor de applicaties betalen?
pi_91789286
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 10:49 schreef Watashiwa het volgende:
Met zo'n accent zou ik geen bezwaar hebben tegen langeafstandrelatie.. mmmm.. O+ :P

Ben een beetje aan het rondneuzen voor een nieuwe telefoon, mijn abonnement loopt een beetje tegen het einde. Het liefst natuurlijk wil ik een Iphone 4, maar nu hoorde ik pas dat de Iphone 5 weer aankomt. En ik ben nu ook hard aan het sparen voor een reis naar Japan en wil daarom eigenlijk niet echt veel besteden dan wat nodig is. Daarom lijkt mij deze telefoon ook als een keuze.

Hiervoor een paar vraagjes? Kan je trouwens wel een beetje inzoomen als je aan het internetten bent met de Desire Z? Hoe gaat dat met applicaties downloaden? Moet je veel voor de applicaties betalen?
Zoomen gaat heel goed, apps downloaden meestal gratis of anders voor een laag bedrag. Heb zelf pas 3 apps gekocht en de rest gratis apps gebruikt.
I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
So I stole a bike and asked for forgiveness.
pi_91789494
Watashiwa Rijstkoker to mooishimas, welke telefoon heb je nou? Een vriend van mij heeft de Desire Z ook alleen jammer dat ie een stuk dikker is dan de gewone Desire.
rice rice baby tututututedudududum
pi_91789754
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 10:58 schreef Rijstkoker het volgende:
Watashiwa Rijstkoker to mooishimas, welke telefoon heb je nou? Een vriend van mij heeft de Desire Z ook alleen jammer dat ie een stuk dikker is dan de gewone Desire.
Een Nokia N95 8GB.. :')

Doet het perfect, geen bezwaren tegen. Maar heb net een nieuw display in moeten zetten en weet niet hoelang dat volhoudt. Tijd dus voor een smartphone :P ... (oftewel een gadget natuurlijk)
pi_91789924
N95 is een smartphone hè :)
pi_91789935
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 10:51 schreef -J-D- het volgende:

[..]

Zoomen gaat heel goed, apps downloaden meestal gratis of anders voor een laag bedrag. Heb zelf pas 3 apps gekocht en de rest gratis apps gebruikt.
Hoe gaat dat downloaden? moet je dat met een applicatie via PC doen? Synced het ook goed met windows?
pi_91790327
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 11:11 schreef kikoooooo het volgende:
N95 is een smartphone hè :)
Is dat zo?

Tja, moet eerlijk zeggen, een telefoon is een telefoon. Maar het lijkt me soms handig om internet te gebruiken of om een spelletje te spelen. Ik zal dan ook geen fanatieke mobiel internetter zijn.
pi_91790645
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 11:11 schreef Watashiwa het volgende:

[..]

Hoe gaat dat downloaden? moet je dat met een applicatie via PC doen? Synced het ook goed met windows?
Je kunt apps downloaden via een market app die standaard erop staat maar je kunt ook via je pc downloaden en die dan op je telefoon zetten en installeren. Heel makkelijk en er word ook gemeld wanneer er een update is.
  maandag 24 januari 2011 @ 17:07:40 #28
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_91806114
Als je het geld ervoor hebt zou ik met de kennis en telefoons die er nu zijn waarschijnlijk kiezen voor een andere telefoon dan de desire. Dit omdat het interne geheugen bij de desire eigenlijk te weinig is.
Weet niet of de HD meer intern geheugen heeft, anders zou ik zeker kiezen voor de Galaxy S (Samsung dus)
pi_91809633
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 09:02 schreef kikoooooo het volgende:
http://europe.nokia.com/f(...)usb-car-charger-dc-6

Deze lader moet je hebben. Werkt perfect. Met navigatie aan, flitsnav aan e.d. laadt hij nog gewoon bij ipv langzaam leeg te lopen.
Bedankt, maar ik wou dus iets in m'n aanstekerplug wat niet uitsteekt.
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 09:13 schreef Visitor.Q het volgende:

[..]

Ik heb er geen idee van, maar mijn ervaring is als er expliciet 1A bij een usb autostekker staat dat het dan gewoon werkt :)
Er staat 1A op. Een kort ritje van Raalte naar Zutphen (35km) leverde dus een accuverlies van 78 naar 74 procent op.

Maar eens verder zoeken dan.
pi_91811240
quote:
Op maandag 24 januari 2011 17:07 schreef Sjowhan het volgende Dit omdat het interne geheugen bij de desire eigenlijk te weinig is.
Weet niet of de HD meer intern geheugen heeft, anders zou ik zeker kiezen voor de Galaxy S (Samsung dus)
Makkelijk op te lossen door een gedeelte van je geheugenkaart te reserveren als intern geheugen.
pi_91812779
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 17:07 schreef Sjowhan het volgende:
Als je het geld ervoor hebt zou ik met de kennis en telefoons die er nu zijn waarschijnlijk kiezen voor een andere telefoon dan de desire. Dit omdat het interne geheugen bij de desire eigenlijk te weinig is.
HTC heeft er van geleerd, de Desire HD heeft 1,5GB.
pi_91817196
Hoe doe ik op een juiste manier een backup maken? Ik had een backup gemaakt met Titanium. Rom draaide niet helemaal lekker, dus ik ging /cache en /data whipen. Backup terug gezet met titanium.

Apps e.d. ziet ie keurig, settings moet ik zelf terugzetten. Kan ik ook een volledige backup maken zodat ik zelf geen settings hoef te doen?

edit: huh. Als ik mijn google account instel, zet ie ook ineens mijn wifi settings en mijn zakelijke exchange account terug? :)
pi_91817640
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 18:51 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Makkelijk op te lossen door een gedeelte van je geheugenkaart te reserveren als intern geheugen.
ej, dat is misschien wel wat voor mij (ik ben het zat dat ik geen sms'jes kan lezen :( ).
Is dat makkelijk, tutorial?
pi_91818042
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 20:46 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

ej, dat is misschien wel wat voor mij (ik ben het zat dat ik geen sms'jes kan lezen :( ).
Is dat makkelijk, tutorial?
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1443106
pi_91818507
quote:
Dus eigenlijk zet je er als het ware een nieuw besturingssysteem (als dat het goede woord is) erop. Dat hoeft nou ook weer niet, misschien is het wel fijn/prettig. Ach, zo hou ik het aantal apps ook onder controle, plus met een of andere app die al veel apps naar de sd zet.
  maandag 24 januari 2011 @ 22:09:46 #36
87334 lekzzz
pi_91823529
Heeft iemand nog de standaard geluiden van de Desire. Ik heb deze niet meer door mijn Oxygen Rom. Zitten er toch een aantal tussen die ik nog wil gebruiken.
pi_91824494
Je kan gewoon een Sense rom downloaden en daar de ringtones uit halen.. Staan in de zipfile in de map \system\media\audio
  maandag 24 januari 2011 @ 22:25:33 #38
87334 lekzzz
pi_91824607
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 22:23 schreef Ireyon het volgende:
Je kan gewoon een Sense rom downloaden en daar de ringtones uit halen.. Staan in de zipfile in de map \system\media\audio
tnx ga ik even proberen

edit: gelukt ^O^

[ Bericht 12% gewijzigd door lekzzz op 24-01-2011 22:39:48 ]
  dinsdag 25 januari 2011 @ 07:20:22 #39
46802 Visitor.Q
Neemt alles op!
pi_91835713
@Iemand91: Het is leuk dat je lekker veel intern geheugen vrij hebt na het rooten en installeren van een custom ROM, maar ik installeer nu echt alles dat los en vast zit en dat maakt het soms weleens onoverzichtelijk. Zeker bij apps die eerst de hele apps lijst moeten inlezen.
pi_91836361
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 07:20 schreef Visitor.Q het volgende:
@Iemand91: Het is leuk dat je lekker veel intern geheugen vrij hebt na het rooten en installeren van een custom ROM, maar ik installeer nu echt alles dat los en vast zit en dat maakt het soms weleens onoverzichtelijk. Zeker bij apps die eerst de hele apps lijst moeten inlezen.
Dat doe jij zelf :)
Ik installeer ook echt van alles, maar gooi het meeste er na het uitproberen ervan weer weg tenzij het een verbetering van een app is die ik al geinstalleerd heb (dan gaat die er af). De apps die nu op mijn Desire staan daar doe ik ook echt wat mee, en voldoen aan wat ik nodig heb.Ik heb er maar 1 ding opstaan dat ik nog niet geprobeerd heb en dat is Google Goggles al zie ik het nut van die app niet echt in dus die zal er binnenkort ook wel af gaan.
pi_91836636
Ik ben overigens wel benieuwd naar wat jullie allemaal op de Desire hebben staan :)

Bij mij (alfabetische volgorde):
quote:
AdFree
AndFTP
Angry Birds
Applanet
AudioVolume
Autokiller
Autostart Killer
Barcode scanner
Buienalarm
Buienradar.nl
CifsManager (gebruik ik niet, maar zat bij de ROM inbegrepen. Gooi ik bij de volgende update uit de ROM)
ClearDefault
Color Pop
ColorNote
Craniati Enigma
Droidwall ^O^
ES File Explorer
Extended Controls
Facebook
Galerij 3D (gebruik ik niet, maar zat bij de ROM inbegrepen. Gooi ik bij de volgende update uit de ROM)
Gentle Alarm
Goggles (aan het testen)
Instant Heart Rate
Java-box
Mixzing
MyBackup
Network Monitor
Note Everything
OI Safe
Opera Mini
Papa Stacker
PicSay Pro
Pocketcloud
PrinterShare
QuickOffice
Reduce Photo Size
Rocket Bunnies
ROM Manager
Root Explorer
Screenshot
Scrobble Droid
Second001
SetCPU
SIM-toolkit
Spare Parts
Superuser
Talking Tom (vindt dochter leuk, vooral als Tom scheten laat :D)
Twi Droid
VPlayer
WakeOnLan
WhatsApp
Wi-Fi Hotspot (gebruik ik niet, maar zat bij de ROM inbegrepen. Gooi ik bij de volgende update misschien uit de ROM).
Wifi Analyzer (Echt een schitterend programma aangezien ik bezig ben met in en om het huis ons bereik te vergroten).
WiFi Picker
Yumster
Een paar apps heb ik overgeslagen omdat die zowel in de standaard Sense als de LeeDroid ROM staan en ik die heb laten staan.

Game on ;)
  dinsdag 25 januari 2011 @ 10:42:26 #42
112790 Koepert
Parttime Nutcase
pi_91839311
Was t nou echt een te grote moeite om daar bij alles ff te zetten wat t doet/waar t voor is? jeezus.. ;)

Kidding; flinke lijst wel.. sommige kende ik nog niet
pi_91839465
quote:
12s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 10:42 schreef Koepert het volgende:
Was t nou echt een te grote moeite om daar bij alles ff te zetten wat t doet/waar t voor is? jeezus.. ;)

Kidding; flinke lijst wel.. sommige kende ik nog niet
Ja dat was het :D aangezien ik ook mijn dochter eten aan het geven was :P
Ik zal het wel even aanpassen.

Was bijna klaar met de lijst incl. URL'S en omschrijvingen, gaat er hier iets fout en ben ik alles weer kwijt. Ga het helaas niet opnieuw proberen dus zult zelf moeten zoeken ;(

[ Bericht 7% gewijzigd door Juup© op 25-01-2011 11:17:11 ]
pi_91840361
Buiten de sense apps & widgets om

• 9292ov Pro
• aCar - app voor auto verbruiksstatistieken (etc)
• Adobe Flash Player 10.1
• Androidworld
• ASTRO - explorer achtig iets
• Barcode Scanner
• BattStatt Free - widget
• Buienradar.nl
• CoPilot Live - navi voor in het buitenland
• eBuddy
• Facebook
• FuelNode - goedkoopste benzinestations in de buurt
• FxCamera
• gTabSiMiClock - widget
• Hyves
• IMDb
• LauncherPro
• Layar
• MyTracks - gps tracking
• NetSentry - data monitoring
• Rabo Bankieren - moet ik nog instellen :')
• Shazam
• Traffic Counter - call/sms monitoring
• TweetDeck
• Wallpaper Set & Save - volgens mij is deze overbodig geworden met 2.2
• Waze - navi (gebruik het meer voor filemeldingen etc)
• Whatsapp
• Wordfeud FREE - scrabble

Sommige dingen moet ik dus nog nakijken maar over het algemeen worden alle apps wel gebruikt.
  dinsdag 25 januari 2011 @ 12:10:22 #45
46802 Visitor.Q
Neemt alles op!
pi_91842363
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 08:41 schreef Juup© het volgende:

[..]

Dat doe jij zelf :)
Ja klopt, onder het mom van als ik straks plotseling ergens in de rimboe zit waar ik geen internet heb dan heb ik toch mooi die applicatie bij me.

Feit is dat dat niet zo vaak gebeurt, en dat de batterij dan toch binnen 2 dagen leeg is. Ik zal eens wat gaan verwijderen ja ;) Dit is wat er nu op staat:

70 total, 53 free (75%), 17 paid (24%), 134MB total size, $35.68 total price

ASTRO File Manager
Bubble
Go Free
Speedx 3D
Buienalarm
ConnectBot
GPS Status & Toolbox
MortPlayer Music (beta)
NS Reisplanner Xtra
Network Monitor
My Tracks
AppBrain App Market
MortPlayer Widgets (beta)
Donation for my apps
OpenSudoku
Astrid Task/Todo List
Google Goggles
Google Sky Map
SiMi Clock Widget
OS Monitor
Gesture Search
Air Control
Google Chrome to Phone
Labyrinth
Extended Controls
Beautiful Widgets
LiveWallpaper from Gingerbread
Shazam Encore
WidgetLocker Lockscreen
Amtalee
WolframAlpha
Rainy Days Donation
Spare Parts
Google Maps
Gmail
Google Search
Talkback
Street View on Google Maps
Voice Search
YouTube
ClearDefaultHome
Star Wars Live Wallpaper R2-D2
Gmail Unread Count
CifsManager
ROM Manager
AdFree Android
DiskUsage
Flash Player 10.1
Pure Calendar widget (agenda)
Battery Indicator
Barcode Scanner
RemoteDroid
X Construction
System Info Widget
Pinball Ride
Jewels
Rocket Bunnies
RockPlayer Lite
Glow Hockey
Fruit Ninja
LauncherPro
SiMi Folder Widget
Het Verkeer Pro
Appie van Albert Heijn
Aldiko Book Reader
Titanium Backup root
BW Animation Package
TweetDeck (Twitter, Facebook)
Note Everything
NU.nl nieuws

View this Android app list on AppBrain
pi_91852373
Hier:

- 3G Watchdog
- 9292ov Pro
- Angry Birds (uitgespeeld :'( )
- Angry Birds season (o.i.d.) (uitgespeeld :'( )
- Astro
- BigOven (recepten app)
- Buienradar
- Calvin and Hobbes
- Demotivator
- Dog Whistle Lite (totdat ik een hond heb gevonden en uitgeprobeerd heb blijft die er opstaan)
- DroidCam (wifi webcam, nauwelijks gebruikt)
- Epic Fails (altijd lache)
- Flighradar24 (geen pro, daarom alleen maar een vluchtnummer, vrij nutteloos dus eigenlijk)
- Fokke en Sukke (saai eigenlijk, gaat er denk ik wel een keer van af)
- Friends QuoteTrivia (lievelings serie van TV, kun je zien hoeveel je ervan af weet :D )
- Garfield
- Gmote (zou moeten werken met Windows Media Player maar ik gebruik het eigenlijk nooit)
- Goggles (was dat eigenlijk standaard? Gebruik het nooit, weet zo ook niet meer wat het doet)
- Millionaire (weekend millionaires zeg maar, wel geinig)
- MSN Talk
- Nu.nl
- PDF Viewer
- Quickoffice
- NS Reisplanner
- RingTone (allerlei ringtones van films/tv enz.
- SDMove
- Shazam (update ik niet meer, zo kan ik nog steeds meer dan 5x per maand 'taggen')
- Today In History
- Google Translate
- TreinTijden Lite 2.0.5
- TVGids.tv
- VitalPlayer
pi_91870495
The fuck, in huis 1 kan ik niet met m'n eigen WiFi verbinding maken, en in huis 2 kan het wel.

Allebei zelfde type beveiliging.

En in huis 1 werkte het wel met Stock Sense, maar sinds Ginger Villain niet.
pi_91870775
Probeer het kanaal eens te veranderen in je router
pi_91896035
Ik heb helemaal niet zoveel applicaties op mijn telefoon staan..
Veel applicaites die ik heb zijn al bij Ginger Villian meegeleverd.
pi_91908916
Ik blijf me afvragen
Als ik in de market kijk op mijn desire zie ik bv staan

Gmail - bijwerken
Youtube - Bijwerken

kan ik deze dan gewoon bij werken of instaleert hij compleet andere versies dan wat in de desire zelf zit?
of zijn dit gewoon updates voor die programma's die er al op staan?

ik bedoel dus . dat ze niet bij mijn apps staan in de market . maar bv met zoeken op gmail of youtube zie ik dan dat ik de app kan bijwerken?

kan ik dit gewoon doen? en is er een app die dat kan tracken? want elke week al die standaard apps opzoeken voor een update is me iets teveel werk?
of ik moet een update instelling in de telefoon gemist hebben daarvoor
pi_91909071
Het komt omdat deze apps eerst met de telefoon meegeleverd werden, pas later heeft Google ze apart in de Market gezet zodat je voor updates van die apps niet van HTC afhankelijk bent. Je kunt ze gewoon bijwerken en dan worden de bestaande apps vervangen/geüpdate.

Dit is niet bij veel apps het geval, eigenlijk alleen die van Google zelf (dus ook Maps bijv.)
  woensdag 26 januari 2011 @ 20:42:29 #52
87334 lekzzz
pi_91911368
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 20:02 schreef Revenge2005 het volgende:
Ik blijf me afvragen
Als ik in de market kijk op mijn desire zie ik bv staan

Gmail - bijwerken
Youtube - Bijwerken

kan ik deze dan gewoon bij werken of instaleert hij compleet andere versies dan wat in de desire zelf zit?
of zijn dit gewoon updates voor die programma's die er al op staan?

ik bedoel dus . dat ze niet bij mijn apps staan in de market . maar bv met zoeken op gmail of youtube zie ik dan dat ik de app kan bijwerken?

kan ik dit gewoon doen? en is er een app die dat kan tracken? want elke week al die standaard apps opzoeken voor een update is me iets teveel werk?
of ik moet een update instelling in de telefoon gemist hebben daarvoor
Mijn ervaring is dat je niet alles zomaar wilt updaten, waarom? Soms veranderd een app door reclame toe te voegen, vind ik niet altijd fijn. Je kan de apps in de market updaten als je wil. Voordat je verder gaat kan je even kijken wat de update inhoud, staat bij de app vermeld in de market.
pi_91912720
Zag net Adfree ergens staan op pagina 2 werkt goed, kan ik eindelijk Angry birds spelen zonder reclame in het scherm!
  woensdag 26 januari 2011 @ 22:13:06 #54
46802 Visitor.Q
Neemt alles op!
pi_91917604
Ik heb het ook maar gebruik het eigenlijk niet. Of wel? Misschien werkt het al ook al heb ik die app nooit aangeraakt.
pi_91936615
Mijn telefoon staat al 3 dagen aan en hij is nu op 31% w0000t volgens mij komt dit door de MIUI rom *O*
pi_91939188
Volgens mij komt dat omdat niemand met je wil bellen, je internet via je pc en je constant alle verbindingen dicht zet om maar zo zuinig mogelijk te doen.
pi_91943027
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 13:48 schreef kikoooooo het volgende:
Volgens mij komt dat omdat niemand met je wil bellen, je internet via je pc en je constant alle verbindingen dicht zet om maar zo zuinig mogelijk te doen.
Neup ik gebruik 'm volop, ondertussen ook gewoon Angry Birds enz.
  vrijdag 28 januari 2011 @ 13:15:02 #58
87334 lekzzz
pi_91986053
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 13:48 schreef kikoooooo het volgende:
  vrijdag 28 januari 2011 @ 13:17:41 #59
87334 lekzzz
pi_91986150
Vandaag Miui op mijn Desire geflashed, wat een verademing en wat een mogelijkheden zeg :D
pi_91986886
Ik wil hem volgende week ook maar eens gaan rooten en dan een nieuwe rom erop zetten maar ik twijfel nog welke. Voornamelijk tussen Leedroid en Miui. Ik ben best tevreden over Sense eigenlijk dus Leedroid zou dan een goede keuze zijn lijkt me.
Maar ik hoor over Miui best veel goede verhalen over de accuduur en het ziet er ook wel nice uit moet ik zeggen.
Nog een vraagje: Bij de standaard Rom zet ie de profiel foto's van Facebook automatisch bij de bijbehorende contacten. Is dit in Miui ook mogelijk of is dat echt iets van HTC Sense?
pi_91987864
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 13:38 schreef Darkzell het volgende:
Ik wil hem volgende week ook maar eens gaan rooten en dan een nieuwe rom erop zetten maar ik twijfel nog welke. Voornamelijk tussen Leedroid en Miui. Ik ben best tevreden over Sense eigenlijk dus Leedroid zou dan een goede keuze zijn lijkt me.
Maar ik hoor over Miui best veel goede verhalen over de accuduur en het ziet er ook wel nice uit moet ik zeggen.
Nog een vraagje: Bij de standaard Rom zet ie de profiel foto's van Facebook automatisch bij de bijbehorende contacten. Is dit in Miui ook mogelijk of is dat echt iets van HTC Sense?
Nee, zit gewoon in Android zelf. Je zult sommigen wel ff handmatig moeten koppelen aan elkaar.
pi_91988666
Zo, heb nu ook root door deze geweldige guide.

Helaas druk met andere dingen dit weekend maar anders zou ik nu mezelf verdiepen in het flashen. MIUI ziet er mooi uit, ben daar wel benieuwd naar. Werk voor volgende week dus ^O^
  vrijdag 28 januari 2011 @ 21:04:43 #63
45726 bravo
Proud Odery player!
pi_92008655
Ik heb zelf gingervillian 0.9 op mijn desire geroot. Erg nice! Genoeg leuke widgets, en via de ingebouwde villiansetup kun je leuke updates downloaden en automatisch laten installeren
There's no point in living if you can't feel alive
  vrijdag 28 januari 2011 @ 21:49:27 #64
87334 lekzzz
pi_92011547
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 14:03 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Nee, zit gewoon in Android zelf. Je zult sommigen wel ff handmatig moeten koppelen aan elkaar.
Vandaag ongeveer de hele dag aan het spelen geweest met Miui 1.1.14.R2 ik moet zeggen dat het erg leuk en mooi is allemaal, wat kan er veel mee zeg. Weet niet of ik nog wel naar iets anders over ga stappen. Ik moet ook zeggen dat ik hier erg veel aan heb gehad.
pi_92053590
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 21:49 schreef lekzzz het volgende:

[..]

Vandaag ongeveer de hele dag aan het spelen geweest met Miui 1.1.14.R2 ik moet zeggen dat het erg leuk en mooi is allemaal, wat kan er veel mee zeg. Weet niet of ik nog wel naar iets anders over ga stappen. Ik moet ook zeggen dat ik hier erg veel aan heb gehad.
Wil ik ook gaan testen, maar dat doe ik pas als alles fatsoenlijk (dus ook de camera e.d.) werkt, heb geen zin in een ROM die niet volledig functioneel is.
  zaterdag 29 januari 2011 @ 20:53:25 #66
87334 lekzzz
pi_92053952
quote:
Op zaterdag 29 januari 2011 20:45 schreef Juup© het volgende:

[..]

Wil ik ook gaan testen, maar dat doe ik pas als alles fatsoenlijk (dus ook de camera e.d.) werkt, heb geen zin in een ROM die niet volledig functioneel is.
hmm ik heb nog nergens last van, verder gebruik ik altijd camera360 die is een stuk fijner. Sowieso is er net een nieuwe uit 1.1.28 en daar wordt nu voor NL taal de laatste hand aan gelegd.
pi_92054037
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2011 20:53 schreef lekzzz het volgende:

[..]

hmm ik heb nog nergens last van, verder gebruik ik altijd camera360 die is een stuk fijner
Aha.
pi_92054737
Ik heb wel interesse om een HTC Desire te kopen eigenlijk. Klopt het dat ze meer 'virus gevoelig' zijn dan een iPhone en zijn hier ook gratis of goedkope apps voor te verkrijgen om dat te beveiligen :?
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
  Moderator zaterdag 29 januari 2011 @ 21:13:44 #69
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_92054805
quote:
5s.gif Op zaterdag 29 januari 2011 21:12 schreef Stuart het volgende:
Ik heb wel interesse om een HTC Desire te kopen eigenlijk. Klopt het dat ze meer 'virus gevoelig' zijn dan een iPhone en zijn hier ook gratis of goedkope apps voor te verkrijgen om dat te beveiligen :?
Ja, er is een antivirus voor te krijgen - alleen nog nooooit nodig gehad :{
  zaterdag 29 januari 2011 @ 21:17:57 #70
87334 lekzzz
pi_92054978
quote:
Op zaterdag 29 januari 2011 21:12 schreef Stuart het volgende:
nog nooit een virus of virusscanner nodig gehad
pi_92057853
Goed, ik zit klem in dat recovery gebeuren.

Unrevoked3 ziet mn telefoon niet, terwijl ik wel de stappen van windows hboot driver heb gevolgd.

Gheh. USB debugging stond nog uit. :')
Kan je eigenlijk altijd nog terug naar t gebruikelijke spul als je de rom zat bent?

[ Bericht 72% gewijzigd door Crientj op 29-01-2011 22:44:44 (Blaaaat. ;D) ]
  zaterdag 29 januari 2011 @ 22:40:21 #72
125913 Devolution
Beep beep Richie
pi_92058199
quote:
5s.gif Op zaterdag 29 januari 2011 21:12 schreef Stuart het volgende:
Nee, een Desire is niet virusgevoeliger dan een gejailbreakte iPhone.
"You know what Hell really is? It's not lakes of burning oil or chains of ice. It's being removed from God's sight."
pi_92059292
quote:
7s.gif Op zaterdag 29 januari 2011 22:40 schreef Devolution het volgende:

[..]

Nee, een Desire is niet virusgevoeliger dan een gejailbreakte iPhone.
Goed om te horen :Y

quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2011 21:17 schreef lekzzz het volgende:

[..]

nog nooit een virus of virusscanner nodig gehad
Klinkt goed :Y

quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2011 21:13 schreef Renesite het volgende:

[..]

Ja, er is een antivirus voor te krijgen - alleen nog nooooit nodig gehad :{
Okay :s)
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
  zaterdag 29 januari 2011 @ 23:28:17 #74
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_92059855
Ik heb die widget met klok + weer op het homescreen staan, maar hij update de locatie niet meer :{ Hele widget eraf gehaald en opnieuw erop gezet, en nu staat er alleen nog maar 'my location'. Krijg niet eens meer m'n home city toegevoegd eraan... Weet iemand wat ik hier eventueel aan kan doen? :?
pi_92059907
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2011 23:28 schreef kwiwi het volgende:
Ik heb die widget met klok + weer op het homescreen staan, maar hij update de locatie niet meer :{ Hele widget eraf gehaald en opnieuw erop gezet, en nu staat er alleen nog maar 'my location'. Krijg niet eens meer m'n home city toegevoegd eraan... Weet iemand wat ik hier eventueel aan kan doen? :?
'Weer' openen en op het icoontje linksonderin klikken(refresh)
  zaterdag 29 januari 2011 @ 23:31:23 #76
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_92059983
quote:
2s.gif Op zaterdag 29 januari 2011 23:29 schreef iBenny het volgende:

[..]

'Weer' openen en op het icoontje linksonderin klikken(refresh)
Dat heb ik al wel 20x gedaan ;( Hij blijft bijvoorbeeld 'enschede' als current location pakken terwijl ik daar niet ben. En na het verwijderen en toevoegen pakt ie zelfs die stad niet meer en blijft er 'my location' staan zonder weericoontje zeg maar.

edit: Probleem opgelost.. Ben voor het eerst ergens waar het gps signaal niet goed genoeg is schijnbaar. Met wifi aan vond ie de locatie wel.

[ Bericht 8% gewijzigd door kwiwi op 29-01-2011 23:56:41 ]
  zondag 30 januari 2011 @ 02:46:12 #77
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_92065690
Ik overweeg ook een HTC Desire te kopen, maar ik wil niet aan een abonnement vast zitten, dus dan regel ik er een abo van Ben bij (elk moment opzegbaar). Zag de foon voor 359 bij gsmwijzer.nl, maar ik vroeg me af of iemand hier weet hoe duur de foon bij de Mediamarkt is? Aangezien je daar momenteel 16 % korting krijgt ivm de 'geen BTW'-actie.

Oh ik lees net dat HTC en Ben niet samengaan. Laat maar dan :).

[ Bericht 19% gewijzigd door Viking84 op 30-01-2011 02:55:24 ]
Niet meer actief op Fok!
pi_92065833
Niet geheel on-topic maar ik heb het niet zo op de mediamarkt. Lange tijd geleden hadden ze een vergelijkbare actie. Ik was toen van tevoren wezen kijken naar camera's en tijdens die actie hadden ze de originele prijs gewoon verhoogd om die na de actie weer omlaag te doen: prijs was gewoon dus hetzelfde. Dus ga er niet (100%) van uit dat het nu echt goedkoper (dan anders) is.
  zondag 30 januari 2011 @ 08:16:54 #79
87334 lekzzz
pi_92067680
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 02:57 schreef Iemand91 het volgende:
Niet geheel on-topic maar ik heb het niet zo op de mediamarkt. Lange tijd geleden hadden ze een vergelijkbare actie. Ik was toen van tevoren wezen kijken naar camera's en tijdens die actie hadden ze de originele prijs gewoon verhoogd om die na de actie weer omlaag te doen: prijs was gewoon dus hetzelfde. Dus ga er niet (100%) van uit dat het nu echt goedkoper (dan anders) is.
klopt heb hetzelfde meegemaakt

@viking84 ik heb hem daar een paar werken geleden ook voor 359,- gezien
pi_92067776
Hoezo zou htc en ben niet goed werken?Dat is onzin
  zondag 30 januari 2011 @ 09:35:17 #81
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_92068278
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 08:29 schreef kikoooooo het volgende:
Dat zat ik me ook al af te vragen. Ik heb er nu ook gewoon even zon prepaid kaartje inzitten en het werkt prima :Y

O Ben heeft ook abbo's zie ik, dacht dat het alleen prepaid was. Dan zie ik al helemaal niet in waarom het niet zou werken...

[ Bericht 10% gewijzigd door kwiwi op 30-01-2011 09:42:12 ]
  Moderator zondag 30 januari 2011 @ 09:58:47 #82
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_92068514
Enige nadeel is: t-mobile netwerk. Neem liever 'hollands nieuwe'
  zondag 30 januari 2011 @ 11:09:26 #83
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_92069471
quote:
Dat kom ik op diverse plekken tegen op internet. Wel goed om ook tegengeluiden te horen, though. Heb nu al een ander goedkoop abonnement gevonden.

Het schijnt dat mensen de instellingen niet werkend krijgen ofzo. Vraag me niet naar de details.
Niet meer actief op Fok!
pi_92069860
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2011 20:45 schreef Juup© het volgende:

[..]

De camera werkt toch ook fatsoenlijk? 'k Heb met MIUI nog nooit iets gevonden wat niet werkt :? ?
  zondag 30 januari 2011 @ 12:05:47 #85
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_92070966
quote:
Is dat niet omdat je via Ben altijd aan het roamen bent? Wat weer problemen op kan leveren (lees: veel geld kan gaan kosten) als je de grens over gaat?

Ik roep maar iets :+
Don't let my username fool you...
pi_92071670
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 11:09 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Dat kom ik op diverse plekken tegen op internet. Wel goed om ook tegengeluiden te horen, though. Heb nu al een ander goedkoop abonnement gevonden.

Het schijnt dat mensen de instellingen niet werkend krijgen ofzo. Vraag me niet naar de details.
Hier werkt het prima, ik heb ook een desire en nu nog een paar weken ben.
Want ik heb destijds besloten, dat ik de harde weg ontwijk.
Dus blijf ik lopen door de sloten, het liefst in zeven tegelijk.
BZB - Zeven Sloten
pi_92071905
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 12:05 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Is dat niet omdat je via Ben altijd aan het roamen bent? Wat weer problemen op kan leveren (lees: veel geld kan gaan kosten) als je de grens over gaat?

Ik roep maar iets :+
Als je altijd al aan het roamen bent dan maakt het ook niets meer uit of je de grens over gaat of niet ;) Hoe Ben dat geregeld heeft verder weet ik dan ook niet.
  zondag 30 januari 2011 @ 12:38:24 #88
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_92072236
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 12:29 schreef house_is_a_feeling het volgende:

[..]

Als je altijd al aan het roamen bent dan maakt het ook niets meer uit of je de grens over gaat of niet ;) Hoe Ben dat geregeld heeft verder weet ik dan ook niet.
Uhh, jawel. Zo had Telfort het ook bijvoorbeeld. Zeker in de grensstreek kan dat een erg duur grapje worden. Zo kan het regelmatig voorkomen dat ik op een Duits of Belgisch netwerk zit, mijn telefoon ziet dan automatisch dat het niet zijn eigen netwerk is en schakelt dus internetservices uit. Bij een provider waarbij je altijd aan het roamen bent, gebeurt dat dus niet en gaat die gewoon verder met internetten via het dure Duitse of Belgische netwerk. Als je telefoon in je broekzak zit heb je dat echt niet altijd door.
pi_92072240
Binnenkort ook maar eens tot de club der rooters gaan betreden:p
Sense HD-rom denk ik :Y Gingerbread is ook erg aantrekkelijk maar ik wil Sense nog niet kwijt
pi_92072317
Sense is overrated
  zondag 30 januari 2011 @ 12:44:24 #91
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_92072429
Ik ben wel klaar met mn Desire. Steeds meer kleine dingetjes waar ik me aan begin te ergeren.

Helaas heeft Hi de regels aangepast waardoor ik pas in juni een nieuwe abbonement mag afsluiten.
  Moderator zondag 30 januari 2011 @ 12:45:34 #92
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_92072471
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 12:44 schreef Zwansen het volgende:
Ik ben wel klaar met mn Desire. Steeds meer kleine dingetjes waar ik me aan begin te ergeren.

Helaas heeft Hi de regels aangepast waardoor ik pas in juni een nieuwe abbonement mag afsluiten.
Hmmm, ben benieuwd wat?
  zondag 30 januari 2011 @ 12:55:08 #93
68638 Zwansen
pi_92072808
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 12:45 schreef Renesite het volgende:

[..]

Hmmm, ben benieuwd wat?
Laatste week is ie 2 keer tijdens het muziek luisteren vastgelopen. Hij deed niets meer, moest batterij eruit halen. Heb nu wel een update gedaan, dus misschien is dit nu verholpen.

De browser vind ik niet ideaal. En de andere browsers die ik heb geprobeerd ook niet echt. Maar zou goed kunnen dat er nog wel nieuwere en betere zijn.En ook het typen in mails/sms/fok vind ik niet superfijn.

Maar verder vind ik het zeker wel een goeie telefoon hoor, maar ik ben gewoon iemand die al snel verveeld is met zn telefoon. Daarom neem ik ook nooit een 2-jarig abbonement. :P
  Moderator zondag 30 januari 2011 @ 12:56:56 #94
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_92072872
Ow, dat verveeld heb ik ook.

Ik moet zeggen dat Oxygen en Ginger Vilain een erg goed toetsenbord had/heeft waar ik zeker minder fouten mee maak dan met sense.
  zondag 30 januari 2011 @ 12:58:51 #95
68638 Zwansen
pi_92072945
Wel vaag want ik was zooooo blij toen ik hem eindelijk had. :D

Moest 2 weken wachten ofzo en het was echt een marteling. Nu nog geen driekwartjaar verder begint ie al te vervelen.

Ik moet wel zeggen dat ik niks geroot/geROMd oid heb. Zou niet eens weten hoe het moet en wat voor voordeel het heeft. :')
  Moderator zondag 30 januari 2011 @ 13:00:35 #96
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_92073017
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 12:58 schreef Zwansen het volgende:
Wel vaag want ik was zooooo blij toen ik hem eindelijk had. :D

Moest 2 weken wachten ofzo en het was echt een marteling. Nu nog geen driekwartjaar verder begint ie al te vervelen.

Ik moet wel zeggen dat ik niks geroot/geROMd oid heb. Zou niet eens weten hoe het moet en wat voor voordeel het heeft. :')
Voordeel is dat het wat mooier wordt. Verder is applanet ook ideaal wat betreft 'goedkopere' applicaties :@
pi_92076548
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 11:29 schreef Ireyon het volgende:

[..]

De camera werkt toch ook fatsoenlijk? 'k Heb met MIUI nog nooit iets gevonden wat niet werkt :? ?
Dan ben ik verkeerd geïnformeerd op een of andere website (of ik ben in de war met een andere ROM :@).
  zondag 30 januari 2011 @ 14:41:11 #98
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_92077156
Na een eeuwigheid kijken en vergelijken is de kogel door de kerk hier: ik ga een HTC Desire aanschaffen :). Dus één dezer dagen kan ik met jullie mee praten ^O^.
Niet meer actief op Fok!
pi_92077408
quote:
Op zondag 30 januari 2011 14:25 schreef Juup© het volgende:

[..]

Dan ben ik verkeerd geïnformeerd op een of andere website (of ik ben in de war met een andere ROM :@).
In Oxygen werkt de videocamera niet. Fotocamera wel.
pi_92077677
Blijft leuk, dagelijkse strips op je gsm:

_O-
  zondag 30 januari 2011 @ 15:08:30 #101
57434 Marloes
Digital Love
pi_92078483
quote:
14s.gif Op zondag 30 januari 2011 14:41 schreef Viking84 het volgende:
Na een eeuwigheid kijken en vergelijken is de kogel door de kerk hier: ik ga een HTC Desire aanschaffen :). Dus één dezer dagen kan ik met jullie mee praten ^O^.
Ik heb zelf ook een Ben-abonnement en ben wel benieuwd of het bij jou gaat werken, wil misschien ook wel een HTC aanschaffen :)
Heb nu gewoon een simpele telefoon :P
The more you try to erase me,
The more that I appear.
pi_92078839
Snel gemaakte foto met een Desire:
  zondag 30 januari 2011 @ 15:17:00 #103
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_92078898
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 15:08 schreef Marloes het volgende:

[..]

Ik heb zelf ook een Ben-abonnement en ben wel benieuwd of het bij jou gaat werken, wil misschien ook wel een HTC aanschaffen :)
Heb nu gewoon een simpele telefoon :P
Ik neem geen BEN meer, maar Vodafone (de actie voor ANWB, tv-gids.nl). Mocht dat toch niet lukken (al zou ik niet weten waarom niet), dan ga ik voor KPN sim only.
Niet meer actief op Fok!
  zondag 30 januari 2011 @ 15:18:38 #104
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_92078976
Zijn hier trouwens mensen die ervaringen hebben met smartphones en Ben? Ik lees echt op verschillende plekken dat mensen hun instellingen niet voor elkaar kregen (ook niet met behulp van telecomwinkels) en dat ze hun abo dus maar weer opgezegd hebben.

Overigens wordt dit ook mijn eerste smartphone. Heb het vooral om kostentechnische redenen steeds uitgesteld en ik vond dat ik er een goeie reden voor moest hebben (veel reizen met OV enzo), maar nu ben ik toch gezwicht :P.
Niet meer actief op Fok!
pi_92079340
http://www.ben.nl/help
En dan desire HD kiezen, want de gewone desire staat er niet bij, instellingen zijn verder wel gewoon hetzelfde.
BZB - Zeven Sloten
  zondag 30 januari 2011 @ 15:26:19 #106
87334 lekzzz
pi_92079370
quote:
Op zondag 30 januari 2011 15:18 schreef Viking84 het volgende:
Zijn hier trouwens mensen die ervaringen hebben met smartphones en Ben? Ik lees echt op verschillende plekken dat mensen hun instellingen niet voor elkaar kregen (ook niet met behulp van telecomwinkels) en dat ze hun abo dus maar weer opgezegd hebben.

Overigens wordt dit ook mijn eerste smartphone. Heb het vooral om kostentechnische redenen steeds uitgesteld en ik vond dat ik er een goeie reden voor moest hebben (veel reizen met OV enzo), maar nu ben ik toch gezwicht :P.
kijk eens naar de antwoorden op je vorige posts :?
  zondag 30 januari 2011 @ 15:27:54 #107
57434 Marloes
Digital Love
pi_92079452
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 15:17 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Ik neem geen BEN meer, maar Vodafone (de actie voor ANWB, tv-gids.nl). Mocht dat toch niet lukken (al zou ik niet weten waarom niet), dan ga ik voor KPN sim only.
Ah oke :)
Nouja ik wil wel bij BEN blijven, want ik wil geen vast abonnement. Dus dan kijk ik nog wel even wat ik doe :P Liefst heb ik een Iphone, maar die zijn zo duur als je ze los koopt!
The more that I appear.
  zondag 30 januari 2011 @ 15:35:10 #108
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_92079813
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 15:26 schreef lekzzz het volgende:

[..]

kijk eens naar de antwoorden op je vorige posts :?
Uit die posts wordt mij niet duidelijk dat het om persoonlijke ervaringen met het BEN abonnement gaat, louter om aannames. Vandaar dat ik 'ervaringen' ook cursiveerde ;).

@ Marloes: als je nu toch al bij BEN zit, kun je net zo goed een losse HTC Desire kopen en als het abonnement niet bevalt, sluit je een sim only abo bij een andere provider af :). Weinig te verliezen ;).
Niet meer actief op Fok!
  zondag 30 januari 2011 @ 15:52:28 #109
87334 lekzzz
pi_92080860
Dit dus:

quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 09:35 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Dat zat ik me ook al af te vragen. Ik heb er nu ook gewoon even zon prepaid kaartje inzitten en het werkt prima :Y

O Ben heeft ook abbo's zie ik, dacht dat het alleen prepaid was. Dan zie ik al helemaal niet in waarom het niet zou werken...
  zondag 30 januari 2011 @ 15:56:20 #110
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_92081091
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 15:52 schreef lekzzz het volgende:
Dit dus:

[..]

Dat gaat over prepaid, ik heb het over abonnementen. Het betreft hier aannames: "Ik zou niet weten waarom het niet zou werken", maar wie heeft in de praktijk uitgetest dat een BEN abonnement icm een smartphone (ihb iPhone en HTC Desire) werkt?
Niet meer actief op Fok!
  zondag 30 januari 2011 @ 17:39:33 #111
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_92086195
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 12:55 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Laatste week is ie 2 keer tijdens het muziek luisteren vastgelopen. Hij deed niets meer, moest batterij eruit halen. Heb nu wel een update gedaan, dus misschien is dit nu verholpen.

De browser vind ik niet ideaal. En de andere browsers die ik heb geprobeerd ook niet echt. Maar zou goed kunnen dat er nog wel nieuwere en betere zijn.En ook het typen in mails/sms/fok vind ik niet superfijn.

Maar verder vind ik het zeker wel een goeie telefoon hoor, maar ik ben gewoon iemand die al snel verveeld is met zn telefoon. Daarom neem ik ook nooit een 2-jarig abbonement. :P
Wat is er mis met die browser eigenlijk :? Vind het namelijk echt een geweldige browser... Zou niet weten wat daar mis mee zou zijn eerlijk gezegd.
  zondag 30 januari 2011 @ 17:44:09 #112
68638 Zwansen
pi_92086418
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 17:39 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Wat is er mis met die browser eigenlijk :? Vind het namelijk echt een geweldige browser... Zou niet weten wat daar mis mee zou zijn eerlijk gezegd.
Als ik naar NU.nl ga dan wil ik als ik 2 keer tik dat ie gelijk de tekst goed in mn scherm zet. Niet dat ik dan nog een keer moet schuiven. Dat deed ie eerder wel, maar na de update van 2.2 niet meer dacht ik.
pi_92094309
Van de week een HTC Desire HD ROM voor de HTC Desire gepakt en deze wat aangepast en erop gezet. Werkt prima en het ziet er allemaal een stuk beter uit dan de stock ROM en MIUI :D!
  zondag 30 januari 2011 @ 21:08:46 #114
87334 lekzzz
pi_92097431
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 20:27 schreef poepeneesje het volgende:
Van de week een HTC Desire HD ROM voor de HTC Desire gepakt en deze wat aangepast en erop gezet. Werkt prima en het ziet er allemaal een stuk beter uit dan de stock ROM en MIUI :D!
pics/screenshots?
pi_92098671
quote:
4s.gif Op zondag 30 januari 2011 15:56 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Dat gaat over prepaid, ik heb het over abonnementen. Het betreft hier aannames: "Ik zou niet weten waarom het niet zou werken", maar wie heeft in de praktijk uitgetest dat een BEN abonnement icm een smartphone (ihb iPhone en HTC Desire) werkt?
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 12:22 schreef FrankRicard het volgende:

[..]

Hier werkt het prima, ik heb ook een desire en nu nog een paar weken ben.
En in een latere post heb ik je ook nog een linkje gegeven naar de instellingen.
BZB - Zeven Sloten
pi_92110534
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 21:08 schreef lekzzz het volgende:

[..]

pics/screenshots?
Ik heb van mijn eigen toestel niet direct printscreens, maar het gaat om deze ROM. Hij is iets meer aangepast (ook weer mezelf) dan deze.

Een aantal positieve functies:
- Meerdere HTC Sense themes. Ik vind de "hoekige" Sense veel mooier dan de standaard.
- Locations offline navigatie
- HTC Hub
- HTC Likes
- Blocked Callers
- Heel veel handige widgets
- Enzovoort

Verder lijkt het beeld veel beter, scherper, ik weet niet of dat helemaal objectief is.
pi_92110639
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 01:28 schreef poepeneesje het volgende:

[..]

Ik heb van mijn eigen toestel niet direct printscreens, maar het gaat om deze ROM. Hij is iets meer aangepast (ook weer mezelf) dan deze.

Een aantal positieve functies:
- Meerdere HTC Sense themes. Ik vind de "hoekige" Sense veel mooier dan de standaard.
- Locations offline navigatie
- HTC Hub
- HTC Likes
- Blocked Callers
- Heel veel handige widgets
- Enzovoort

Verder lijkt het beeld veel beter, scherper, ik weet niet of dat helemaal objectief is.
Die ziet er goed uit, ik wil weer terug naar Sense, maar niet stock.
  maandag 31 januari 2011 @ 07:02:07 #118
87334 lekzzz
pi_92111784
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 21:23 schreef FrankRicard het volgende:

[..]

[..]

En in een latere post heb ik je ook nog een linkje gegeven naar de instellingen.
Zier er inderdaad errug netjes uit, ik wacht nog even met m'n Miui verwijderen. Wil eerst de laatste update met NL nog proberen.
  maandag 31 januari 2011 @ 08:55:31 #119
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_92112601
Hij is verzonden! *O*. Hopelijk komt 'ie dus morgen!
Niet meer actief op Fok!
  maandag 31 januari 2011 @ 14:58:38 #120
57434 Marloes
Digital Love
pi_92123419
En voor welk abonnement heb je uiteindelijk gekozen? :)
The more that I appear.
pi_92124244
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 19:24 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Goed idee! Ik heb een bod zitten op eBay kabeltje (nog een kleine 5 uur te gaan). Zodra die binnen is maar 'ns wat gaan zagen/boren/schuren. ^O^
En deze is net bezorgd! Zondagavond 23 januari gekocht en nu al binnen. Feitelijk in een week binnen! ^O^
  maandag 31 januari 2011 @ 15:28:18 #122
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_92124545
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 14:58 schreef Marloes het volgende:
En voor welk abonnement heb je uiteindelijk gekozen? :)
Van Vodafone :). 12,95 per maand, 2 jaar lang. Is nog goedkoper dan een abo van Ben zelfs, al zit ik er wel 2 jaar aan vast.
Niet meer actief op Fok!
  maandag 31 januari 2011 @ 15:47:15 #123
57434 Marloes
Digital Love
pi_92125360
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 15:28 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Van Vodafone :). 12,95 per maand, 2 jaar lang. Is nog goedkoper dan een abo van Ben zelfs, al zit ik er wel 2 jaar aan vast.
Ah oke! Nou veel plezier met je foon ;)
Ik heb overigens een Ben abbo van 16 euro per maand, 500 minuten bellen + 100 smsjes. Op de site staat dat dit een actie is die een jaar geldt, maar.. Ik kreeg laatst een mail dat zolang ik klant blijf, deze actie nog blijft gelden, ook na een jaar :)
The more that I appear.
  maandag 31 januari 2011 @ 20:51:17 #124
87334 lekzzz
pi_92142035
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 15:28 schreef Viking84 het volgende:

[..]

*zucht*
  maandag 31 januari 2011 @ 21:43:09 #125
138258 LasTeR
Run for your life.
pi_92145692
Ik ben intussen wel blij dat ik maar een jaar abonnement heb genomen.
Elk huis z’n kruiswoordraadsels
Iedereen z'n plaats aan tafel
Maar ik kom wat later, ik kom wat later
  maandag 31 januari 2011 @ 21:50:18 #126
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_92146206
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 21:23 schreef FrankRicard het volgende:

[..]

[..]

Daar heb ik dan even overheen gelezen. Excusez-moi :).
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 1 februari 2011 @ 10:51:55 #127
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_92164014
Hij is er, hij is er! Hangt nu aan de lader en ik durf hem niet te gebruiken voor 'ie volledig opgeladen is :P.
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 1 februari 2011 @ 11:31:04 #128
19529 Fendy
True Spirit
pi_92165434
Yes! Mijn nieuwe digitizer is binnen, binnenkort effe plaatsen, maar ja. Nu heb ik weer geen screenprotector liggen, dus moet ik dat eerst maar regelen.

Brando of Zagg?
Op dinsdag 21 december 2010 13:44 schreef Houniet het volgende:
Je hebt gelijk Fen.
  dinsdag 1 februari 2011 @ 11:48:44 #129
57434 Marloes
Digital Love
pi_92166159
Kreeg net een mail van Ben :P

quote:
Zou je ook wel met je mobiel willen googlen en het nieuws of Facebook willen volgen? Dan heb ik nu heel voordelig internet op je mobiel voor je.

Met Ben internet altijd kun je de eerste 12 maanden voor maar ¤ 4,95 per maand onbeperkt internetten. Bovendien is het onlangs drie keer zo snel geworden. (Je kunt nu downloaden met 1024 kilobyte per seconde). Na 12 maanden betaal je ¤ 9,95 per maand en je kunt het natuurlijk elke maand weer stopzetten. Pas na verbruik van 1 gigabyte per maand wijzigt de snelheid automatisch naar maximaal 64 kbps uploaden en 64 kbps downloaden.

Je kunt de internetbundel heel makkelijk zelf toevoegen aan je abonnement. Dit doe je door in te loggen op Ik Ben en vervolgens onder Mijn abonnement op wijzig te klikken en Internet altijd op ja te zetten. Het abonnement gaat dan de eerste van de daaropvolgende maand in.
The more that I appear.
  dinsdag 1 februari 2011 @ 12:03:48 #130
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_92166798
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 11:48 schreef Marloes het volgende:
Kreeg net een mail van Ben :P

[..]

Netjes! Ik zeg: doen! :P. Beetje jammer alleen dat je dan internet via het niet zo stabiele netwerk van T-mobile...
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 1 februari 2011 @ 13:36:03 #131
19529 Fendy
True Spirit
pi_92170164
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 11:31 schreef Fendy het volgende:
Yes! Mijn nieuwe digitizer is binnen, binnenkort effe plaatsen, maar ja. Nu heb ik weer geen screenprotector liggen, dus moet ik dat eerst maar regelen.

Brando of Zagg?
Ik geloof dat hij nu om zeep is :')

-edit-

Yep, hij wil niet meer aan. Doet helemaal niets meer, alleen de groene LED gaat aan als ik hem aan de stroom hang.

Hmz...plan 2 bedenken.

[ Bericht 11% gewijzigd door Fendy op 01-02-2011 14:19:44 ]
Je hebt gelijk Fen.
  dinsdag 1 februari 2011 @ 16:48:54 #132
19529 Fendy
True Spirit
pi_92179511
Nou, alles 3 keer gechecked, maar hij komt niet meer tot leven ;(
Je hebt gelijk Fen.
pi_92180085
Je hebt 'm zelf geprobeerd te maken?
  dinsdag 1 februari 2011 @ 17:12:05 #134
19529 Fendy
True Spirit
pi_92180691
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 17:00 schreef Rijstkoker het volgende:
Je hebt 'm zelf geprobeerd te maken?
Met de nadruk op geprobeerd ja.

Krasjes op touchscreen, nieuwe behuizing en digitizer gekocht, dus effe overzetten et presto...

Helaas ;(
Je hebt gelijk Fen.
pi_92181067
Weet iemand hier hoe je 720p goed kunt afspelen op een Desire? Ik heb verschillende players uit de Market geprobeerd maar geen een is goed tot nu toe (speelt of niet, of heel slecht met stotterend beeld/geluid of beeld en geluid niet gesynchroniseerd.)
pi_92181469
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 17:12 schreef Fendy het volgende:

[..]

Met de nadruk op geprobeerd ja.

Krasjes op touchscreen, nieuwe behuizing en digitizer gekocht, dus effe overzetten et presto...

Helaas ;(
Balen, misschien kun je hem laten repareren ergens. Ik zag op marktplaats iets staan voor 70 euro.

http://diensten.marktplaa(...)ehuizing-direct.html
  dinsdag 1 februari 2011 @ 18:03:35 #137
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_92183267
Even een vraagje:

ik heb nog geen mobiel abonnement en ik heb ingesteld dat ik via wifi wil internetten. Klopt het dat je eerst eea moet instellen op je telefoon voordat 3G überhaupt actief wordt? Maw: als ik bijv Google locations aanzet, dan gaat hij niet zomaar over op 3G toch?
Niet meer actief op Fok!
pi_92183397
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 18:03 schreef Viking84 het volgende:
Even een vraagje:

ik heb nog geen mobiel abonnement en ik heb ingesteld dat ik via wifi wil internetten. Klopt het dat je eerst eea moet instellen op je telefoon voordat 3G überhaupt actief wordt? Maw: als ik bijv Google locations aanzet, dan gaat hij niet zomaar over op 3G toch?
Ik geloof dat je inderdaad wat moet instellen om dat te kunnen (correct me if i'm wrong)
En ik had hetzelfde als jou, nog een oud abbo zonder internet, moet je even de widget van 3g op een homescreen zetten. Kun je mobiel internet compleet 'killen'. Erg handig, die zijn er/heb ik voor bluetooth, gps, mobiel internet, wifi en vliegtuig.

EDIT: weet iemand nog een antwoord op m'n vraag van 720p .mkv goed afspelen?
pi_92183449
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 18:03 schreef Viking84 het volgende:
Even een vraagje:

Ik weet niet of die standaard aanstaat, kan je in ieder geval zo uitzetten instellingen - draadloos & netwerken - mobiele netwerken (of met een widget, of door even de aan/uit knop ingedrukt te houden).
  dinsdag 1 februari 2011 @ 18:24:12 #140
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_92184158
Thanks voor de replies :) Heb een 3G widget gedownd. APN moet dus UIT staan als ik (alleen) gebruik wil maken van wifi?
Niet meer actief op Fok!
pi_92184187
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 18:24 schreef Viking84 het volgende:
Thanks voor de replies :) Heb een 3G widget gedownd. APN moet dus UIT staan als ik (alleen) gebruik wil maken van wifi?
Waarom gedownload? Die staat gewoon in je telefoon zelf. En inderdaad, die moet uit.
  dinsdag 1 februari 2011 @ 18:32:08 #142
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_92184558
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 18:24 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Waarom gedownload? Die staat gewoon in je telefoon zelf. En inderdaad, die moet uit.
Oh kon hem niet vinden in m'n foon. Omg, ik voel me zo'n n00b de hele tijd.
Niet meer actief op Fok!
pi_92184775
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 17:18 schreef Iemand91 het volgende:
Weet iemand hier hoe je 720p goed kunt afspelen op een Desire? Ik heb verschillende players uit de Market geprobeerd maar geen een is goed tot nu toe (speelt of niet, of heel slecht met stotterend beeld/geluid of beeld en geluid niet gesynchroniseerd.)
Waarom wil je dat? Je scherm is 800x480, niet 1280x720 :P Een hoge resolutie comprimeren naar een lagere resolutie trekt veel CPU, dus ik denk niet dat het nog echt mogelijk is. Sommige computers hebben er nog moeite mee.
pi_92185340
quote:
10s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 18:36 schreef RacerDKB het volgende:

[..]

Waarom wil je dat? Je scherm is 800x480, niet 1280x720 :P Een hoge resolutie comprimeren naar een lagere resolutie trekt veel CPU, dus ik denk niet dat het nog echt mogelijk is. Sommige computers hebben er nog moeite mee.
Inderdaad, ook CPU meldingen gekregen. Maar eens een lagere resolutie *kuch komen *kuch...
  dinsdag 1 februari 2011 @ 18:57:06 #145
68638 Zwansen
pi_92185887
Godver, ik start de muziekspeler op en instant crashed ie. Hij doet helemaal niets meer. Enige dat helpt is batterij er uit halen. -O-

Dit doet ie nu constant.
  dinsdag 1 februari 2011 @ 19:07:24 #146
138258 LasTeR
Run for your life.
pi_92186422
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 18:24 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Een soort programma als 3G Watchdog? Dat staat er toch niet standaard op?
Elk huis z’n kruiswoordraadsels
Iedereen z'n plaats aan tafel
Maar ik kom wat later, ik kom wat later
pi_92187101
quote:
5s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 19:07 schreef LasTeR het volgende:

[..]

Geen idee wat dat is, maar een widget om je 3G aan/uit te zitten zit gewoon standaard op je telefoon.
pi_92188723
quote:
5s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 19:07 schreef LasTeR het volgende:

[..]

Die staat er inderdaad niet standaard op maar dat gebruik je om te kijken wat je dataverbruik (mobiel) is.
De widget die wij bedoelen:
- Homescreen (houd vinger gedrukt op scherm) -> Widget -> Instellingen -> en daar staan ze.
  dinsdag 1 februari 2011 @ 21:17:30 #149
19529 Fendy
True Spirit
pi_92194034
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 17:25 schreef Rijstkoker het volgende:

[..]

Balen, misschien kun je hem laten repareren ergens. Ik zag op marktplaats iets staan voor 70 euro.

http://diensten.marktplaa(...)ehuizing-direct.html
Thanks, kan ik altijd nog proberen.
Je hebt gelijk Fen.
  woensdag 2 februari 2011 @ 11:07:10 #150
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_92213761
Iemand die de IMDB-app ook heeft en weet hoe ik kan aangeven welke films ik heb gezien? Ik kan het maar niet vinden ;( (of is dat in een betaalde versie ofzo?)
Niet meer actief op Fok!
pi_92218228
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 17:18 schreef Iemand91 het volgende:
VPlayer
  woensdag 2 februari 2011 @ 13:04:56 #152
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_92218267
Nog een vraag:

ik gebruik de Twitter-app, maar ik kan nergens vinden hoe ik mensen kan followen? Ik kan ze wel zoeken, maar vervolgens zie ik nergens een 'follow'-knop.
Niet meer actief op Fok!
pi_92218414
Rechts van de username staat toch gewoon een plusje :?
  woensdag 2 februari 2011 @ 13:10:04 #154
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_92218448
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 13:09 schreef Ireyon het volgende:
Rechts van de username staat toch gewoon een plusje :?
Aah, gevonden, thanks :D.
Niet meer actief op Fok!
pi_92220805
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 13:03 schreef Ireyon het volgende:

[..]

VPlayer
Geprobeerd maar werkte niet. Maar heb de film met een kleinere resolutie erop gezet.
Toch bedankt! :)
  woensdag 2 februari 2011 @ 17:02:49 #156
57434 Marloes
Digital Love
pi_92231541
Goed, ik overweeg dus om een HTC aan te schaffen :P Mijn oog viel op de Desire white, maar toen zag ik dat er ook een model is genaamd ''wildfire white''. Kan iemand mij kort vertellen wat nou echt de belangrijkste verschillen zijn? Ik snap er geen kont van :P En de prijs verschilt aanzienlijk!
The more that I appear.
pi_92232503
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 17:02 schreef Marloes het volgende:
Goed, ik overweeg dus om een HTC aan te schaffen :P Mijn oog viel op de Desire white, maar toen zag ik dat er ook een model is genaamd ''wildfire white''. Kan iemand mij kort vertellen wat nou echt de belangrijkste verschillen zijn? Ik snap er geen kont van :P En de prijs verschilt aanzienlijk!
Je hebt het over 2 technisch verschillende toestellen, de Wildfire (white) is het kleinere broertje van de Desire (white) zowel letterlijk in grootte als in specificaties. Daarom is die dus ook goedkoper. Typ maar 'ns in op google om de verschillen te zoeken.

EDIT: HTC Desire specficaties
HTC Wildfire specificaties
pi_92232608
De Wildfire is een beetje het "instapmodel" zeg maar. De Desire is de normale versie, en de Desire HD en de Desire Z zijn dan weer de luxe modellen.
Met daarbij de bijbehorende verschillen in prijs en specs. Zoals Iemand91 ook zegt dus.
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_92232761
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 17:22 schreef Pandora73 het volgende:
.. , en de Desire HD en de Desire Z zijn dan weer de luxe modellen.
Mwah.. :P. Als 'k dat scherm van de DHD zie, ben ik toch erg blij met m'n amoled en de Z wint ook niet bepaald de schoonheidsprijs + minder goede specs.
  woensdag 2 februari 2011 @ 18:02:21 #160
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_92234503
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 17:26 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Mwah.. :P. Als 'k dat scherm van de DHD zie, ben ik toch erg blij met m'n amoled en de Z wint ook niet bepaald de schoonheidsprijs + minder goede specs.
Ik vind een toetsenbord niet echt een reden om toestel een luxe-toestel te noemen :P.

Wat is nou eigenlijk het grote verschil tussen de Desire en de Desire HD?
Niet meer actief op Fok!
pi_92234708
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 18:02 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Ik vind een toetsenbord niet echt een reden om toestel een luxe-toestel te noemen :P.

Wat is nou eigenlijk het grote verschil tussen de Desire en de Desire HD?
In ieder geval een groter scherm, maar volgens mij ook iets snellere specs?
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_92234823
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 18:07 schreef Pandora73 het volgende:

[..]

In ieder geval een groter scherm, maar volgens mij ook iets snellere specs?
betere camera, sneller etc.

Gisteren voor het eerst een HD in m'n handen gehad, maar vind 'm toch te groot. De Desire heeft de ideale afmeting vind ik :)
Too much is never enough!
  woensdag 2 februari 2011 @ 19:03:15 #163
19529 Fendy
True Spirit
pi_92237292
Als ik die van mij niet meer aan de praat krijg wordt het een Nexus S denk ik
Je hebt gelijk Fen.
  woensdag 2 februari 2011 @ 19:13:00 #164
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_92237811
Ik krijg bij de hd een beetje het gevoel dat het een verbeterde versie van de desire is. Overigens begrijp ik de klachten over de opslagruimte niet zo? Ik heb er gewoon een kaartje van 4gb bij. Prima toch?
Niet meer actief op Fok!
pi_92238095
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 19:13 schreef Viking84 het volgende:
Ik krijg bij de hd een beetje het gevoel dat het een verbeterde versie van de desire is. Overigens begrijp ik de klachten over de opslagruimte niet zo? Ik heb er gewoon een kaartje van 4gb bij. Prima toch?
Als je álles naar je SD-kaart kon verplaatsen, dan was dat prima geweest ja. Maar helaas moet je een hoop dingen (Flash, Maps) nog gewoon kwijt op je interne vrije geheugen van amper 100mb..
  woensdag 2 februari 2011 @ 19:26:00 #166
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_92238552
Hm ok dat verklaart.
Niet meer actief op Fok!
  woensdag 2 februari 2011 @ 21:46:20 #167
57434 Marloes
Digital Love
pi_92247424
Ah oke dank allemaal :)
Iemand ervaring met een Wildfire?
The more that I appear.
  woensdag 2 februari 2011 @ 21:48:40 #168
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_92247600
quote:
Op woensdag 2 februari 2011 21:46 schreef Marloes het volgende:
Ah oke dank allemaal :)
Iemand ervaring met een Wildfire?
er zijn wel reviews te vinden. Let er wel op dat bepaalde modellen inmiddels verouderd zijn en dat er dan op den duur dus geen update meer voor komt.
Niet meer actief op Fok!
  woensdag 2 februari 2011 @ 21:52:24 #169
57434 Marloes
Digital Love
pi_92247892
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 21:48 schreef Viking84 het volgende:

[..]

er zijn wel reviews te vinden. Let er wel op dat bepaalde modellen inmiddels verouderd zijn en dat er dan op den duur dus geen update meer voor komt.
O oke, dat wist ik niet :+
Nou, ik ga me er maar eens in verdiepen ^O^
Het scheelt 100 euro, dat is natuurlijk wel veel, maarja, als je dan echt een (veel) betere telefoon hebt dan is dat ook niet zo erg. Het is wel de bedoeling dat ik er een poosje mee voort kan ;)
The more that I appear.
pi_92252086
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 19:17 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Als je álles naar je SD-kaart kon verplaatsen, dan was dat prima geweest ja. Maar helaas moet je een hoop dingen (Flash, Maps) nog gewoon kwijt op je interne vrije geheugen van amper 100mb..
Vind dat wel echt kut aan de Desire. Heb er een 2gb kaartje in zitten, maar er is maar 16mb vrij op de telefoon. Begrijp werkelijk niet waarom dat niet anders gedaan is...zo heb je nauwelijks iets aan uitbreidbaar geheugen.
pi_92252567
quote:
14s.gif Op woensdag 2 februari 2011 19:03 schreef Fendy het volgende:
Als ik die van mij niet meer aan de praat krijg wordt het een Nexus S denk ik
Stuur de defecte Desire maar naar mij toe dan, ik betaal de verzendkosten wel :P
pi_92252630
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 22:52 schreef The6thgate het volgende:

[..]

Vind dat wel echt kut aan de Desire. Heb er een 2gb kaartje in zitten, maar er is maar 16mb vrij op de telefoon. Begrijp werkelijk niet waarom dat niet anders gedaan is...zo heb je nauwelijks iets aan uitbreidbaar geheugen.
:? Jij hebt geen enkele app naar de sd kaart gezet met a2sd o.i.d.?
pi_92254790
Kheb ooit een 8gb kaart gekocht voor mijn oude Samsung voor 40 euro, keek net op internet die dingetjes kosten nu maar een tientje ongeveer. Heb overigens nog 5gb vrij.
Mijn oortjes van HTC zijn nu officieel overleden, eerst begaf het linkeroortje nadat ik er 3 uur ofzo op heb gezeten toen ik aan het gamen was en vandaag begaf de rechter het na ik uit de bus kwam. :'(
pi_92256798
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 23:00 schreef Juup© het volgende:

[..]

Ik heb een groot deel naar sd gezet maar ik krijg ook regelmatig een melding dat het geheugen vol is.
  donderdag 3 februari 2011 @ 07:28:50 #175
87334 lekzzz
pi_92261392
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 00:24 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Ik heb een groot deel naar sd gezet maar ik krijg ook regelmatig een melding dat het geheugen vol is.
Gewoon rooten Rom erop en klaar, geen gezeur meer over geheugen enzo
  donderdag 3 februari 2011 @ 11:49:08 #176
19529 Fendy
True Spirit
pi_92266737
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 22:59 schreef Juup© het volgende:

[..]

Stuur de defecte Desire maar naar mij toe dan, ik betaal de verzendkosten wel :P
Don't think so. Zit nog van alles in wat goed is, dus die gaat gewoon op marktplaats in onderdelen. Of je moet een goed bod doen.
Je hebt gelijk Fen.
pi_92271379
quote:
14s.gif Op donderdag 3 februari 2011 11:49 schreef Fendy het volgende:

[..]

Don't think so. Zit nog van alles in wat goed is, dus die gaat gewoon op marktplaats in onderdelen. Of je moet een goed bod doen.
Was het proberen waard :P
pi_92286314
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 23:00 schreef Juup© het volgende:

[..]

Ja juist wel, daarom is het stom :') Rooten heb ik voorlopig nog geen zin in, en dan met name om me er in te verdiepen. Vind de standaard Sense wel prima verder.
  vrijdag 4 februari 2011 @ 08:32:54 #179
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_92310208
Wtf? Opslagruimte op je foon raakt op. Heb dat ding net twee dagen :'). Wat nu?
Niet meer actief op Fok!
  vrijdag 4 februari 2011 @ 08:34:16 #180
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_92310227
En dan kill ik wat tasks en heb ik weer 160m over.
Niet meer actief op Fok!
pi_92311105
Niet zoveel zooi installeren en wat dingen verplaatsen naar SD kaart
Menu -> settings -> toepassingen -> toepassingen beheren -> daar open je alle toepassingen en druk je op 'verplaatsen naar SD kaart'.
Dit kan niet bij elke toepassing. Daar zal de knop niet in te drukken zijn.

2e optie is je telefoon rooten en een klein gedeelte van je SD kaart bij je interne geheugen trekken.
pi_92311134
Gmail en Maps/Streetview gebruiken ook aardig wat cache. Die kun je ook verwijderen :)
  vrijdag 4 februari 2011 @ 09:25:31 #183
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_92311182
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 09:22 schreef kikoooooo het volgende:
Niet zoveel zooi installeren en wat dingen verplaatsen naar SD kaart
Menu -> settings -> toepassingen -> toepassingen beheren -> daar open je alle toepassingen en druk je op 'verplaatsen naar SD kaart'.
Dit kan niet bij elke toepassing. Daar zal de knop niet in te drukken zijn.

2e optie is je telefoon rooten en een klein gedeelte van je SD kaart bij je interne geheugen trekken.
Dank! Ik ga even prutsen.

In rooten moet ik me nog even verdiepen :).
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 8 februari 2011 @ 09:24:59 #184
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_92491291
Ik zit even met het volgende:

Ik heb een task manager geïnstalleerd (auto task killer die geselecteerde apps killt zodra de telefoon gaat 'slapen'), maar ik las dat dit ook gevolgen kan hebben voor de stabiliteit van de telefoon. Toch wil ik die task killer niet missen, aangezien mijn telefoon traag wordt van al die apps op de achtergrond.

Het maakt zeker ook uit wélke tasks ik kill? Zijn er bepaalde apps die ik beter kan laten draaien op de achtergrond?

Wat te doen? :).
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 8 februari 2011 @ 19:55:23 #185
87334 lekzzz
pi_92515925
quote:
5s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 09:24 schreef Viking84 het volgende:

Ik heb een task manager geïnstalleerd (auto task killer die geselecteerde apps killt zodra de telefoon gaat 'slapen'), maar ik las dat dit ook gevolgen kan hebben voor de stabiliteit van de telefoon. Toch wil ik die task killer niet missen, aangezien mijn telefoon traag wordt van al die apps op de achtergrond.

Het maakt zeker ook uit wélke tasks ik kill? Zijn er bepaalde apps die ik beter kan laten draaien op de achtergrond?
Dat lijkt maar zo, ik gebruik geen taskkiller en het is ook niet nodig.
pi_92516250
quote:
Op dinsdag 8 februari 2011 09:24 schreef Viking84 het volgende:

Gewoon af en toe een reboot doen. Taskkillers zijn nutteloos en overbor
  dinsdag 8 februari 2011 @ 20:03:49 #187
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_92516377
Ok, ik lees op internet nml een beetje tegenstrijdige verhalen. Heb op dit moment geen task killer erop staan. Eens kijken hoe dat gaat :).
Niet meer actief op Fok!
pi_92516758
Sinds android 2.1 is het gewoon onzin
pi_92522827
Ik krijg ook soms nog een melding dat mijn geheugen bijna vol is. Ik heb 'm geroot met MIUI 1.1.7 en een stuk van de kaart erbij gedaan. Alle mogelijke apps verplaatst naar sd kaart en op de kaart zelf is nog 4,5gb over.
  dinsdag 8 februari 2011 @ 22:19:50 #190
19529 Fendy
True Spirit
pi_92524069
Hmz, binnenkort dus de HTC Desire 2. Ik ben erg benieuwd.
Je hebt gelijk Fen.
pi_92525320
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 22:19 schreef Fendy het volgende:
Hmz, binnenkort dus de HTC Desire 2. Ik ben erg benieuwd.
O?

Ben benieuwd. Misschien dan wel met wat meer intern geheugen :D
  dinsdag 8 februari 2011 @ 23:55:37 #192
19529 Fendy
True Spirit
pi_92529173
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 22:39 schreef Juup© het volgende:

[..]

O?

Dat zou in ieder geval meer dan welkom zijn :D
Je hebt gelijk Fen.
pi_92530014
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 20:10 schreef kikoooooo het volgende:
Sinds android 2.1 is het gewoon onzin
Ik wil dat ook geloven maar een feit is als ik bijvoorbeeld een HD-film wil afspelen het vaak soepeler gaat (= zoals het moet gaan) nadat ik alles 'gekilled' heb.
  woensdag 9 februari 2011 @ 07:47:21 #194
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_92533599
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 22:39 schreef Juup© het volgende:

[..]

O?

Dat heeft de Desire HD en de Desire Z toch ook al? Dus dat komt wel goed...
  woensdag 9 februari 2011 @ 08:08:33 #195
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_92533772
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2011 00:14 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Ik wil dat ook geloven maar een feit is als ik bijvoorbeeld een HD-film wil afspelen het vaak soepeler gaat (= zoals het moet gaan) nadat ik alles 'gekilled' heb.
Op de lange termijn zou je je systeem hiermee instabiel kunnen maken. Je sluit je Windows / Mac toch ook netjes af?
Niet meer actief op Fok!
pi_92534218
Ik twijfel een beetje tussen de desire en de desire hd. Het grote scherm vind ik prachtig, maar weet niet of dat zo functioneel is. En verder zie ik weinig verschilletjes.

Jullie ideeen?
Fluiten naar de overkant.
  woensdag 9 februari 2011 @ 08:57:09 #197
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_92534442
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2011 08:44 schreef SecretHeart het volgende:
Ik twijfel een beetje tussen de desire en de desire hd. Het grote scherm vind ik prachtig, maar weet niet of dat zo functioneel is. En verder zie ik weinig verschilletjes.

Jullie ideeen?
Op internet worden verschillende vergelijkbare foons met elkaar vergeleken, de htc desire en de htc desire hd dus vast ook wel ;). Voordeel van de hd tov de gewone is dat de hd meer intern geheugen bevat. Wel is hij groter dan de Desire en ik weet niet hoe vervelend je dat vindt.
Niet meer actief op Fok!
pi_92538488
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2011 08:44 schreef SecretHeart het volgende:

Jullie ideeen?
Als je de grootte niet erg vind zou ik voor de HD kiezen. Nieuwer, sneller etc. Ik vind 'm bijvoorbeeld net te groot, de gewone desire kan je nog wel prima met 1 duim bedienen.
  woensdag 9 februari 2011 @ 11:25:11 #199
19529 Fendy
True Spirit
pi_92538684
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2011 00:14 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Maar waarom ga je een film met een resolutie van minimaal 1280 x 720 (ofzo) afspelen op een scherm met 800 x 480?
Je hebt gelijk Fen.
pi_92540102
oke noem me dom :') maar hoe krijg ik in godsnaam m'n foto's en video's op m'n computer :')
pi_92540676
ik ben d'r al uit... loat moar
pi_92541347
quote:
7s.gif Op woensdag 9 februari 2011 12:18 schreef koemleit het volgende:
ik ben d'r al uit... loat moar
www.dropbox.com
pi_92541728
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2011 12:38 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

www.dropbox.com
Het is geen iphone, gewoon met een kabel aan je pc hangen en dan is het een usb-stick.
BZB - Zeven Sloten
pi_92542264
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2011 12:49 schreef FrankRicard het volgende:

[..]

Het is geen iphone, gewoon met een kabel aan je pc hangen en dan is het een usb-stick.
:')
Dropbox is vele malen handiger dan een kabel en heeft niks met iphone of iets te maken.
pi_92542817
Extra software installeren voor een basisfunctionaliteit, dat heeft het met iphone te maken.
BZB - Zeven Sloten
pi_92542917
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2011 13:19 schreef FrankRicard het volgende:
Extra software installeren voor een basisfunctionaliteit, dat heeft het met iphone te maken.
't Met een kabel ( :') ) aan je pc hangen, dát is pas iPhone. Cloud en dus Dropbox ftw.
  woensdag 9 februari 2011 @ 13:37:39 #207
19529 Fendy
True Spirit
pi_92543564
Kansloze discussie :')
Je hebt gelijk Fen.
pi_92544871
dat dropbox is wel chill overigens
pi_92548591
quote:
:')
pi_92551227
quote:
Even anders verwoorden. Het jammere van Android is dat je niet fatsoenlijk out of the box via wifi mobiel - pc kan verbinden. Het blijft altijd kutten met een kabel als je iets snel wilt doen. Serivces zoals DropBox is echt dubbel werk. Uploaden en downloaden in plaats van gewoon direct versturen.
  woensdag 9 februari 2011 @ 16:59:30 #211
46802 Visitor.Q
Neemt alles op!
pi_92551998
En Bluetooth dan?

Ikzelf gebruik de SSH mogelijkheden van ASTRO file manager, werkt uitstekend, ook als ik van mobiel netwerk naar mijn thuis-netwerk wil. Enige nadeel is dat je alle directory navigatie en kopieeracties via de telefoon moet doen (bluetooth dan weer niet, maar dingen over wifi/3G/etc wel). En ik sluit ook vaak de telefoon aan op mijn computer maar da's vooral om op te laden. Als ik 8GB aan muziek op de phone aan het zetten ben dan is zo'n kabel uiteindelijk ook wel prettig.
pi_92553628
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2011 16:42 schreef house_is_a_feeling het volgende:

[..]

Even anders verwoorden. Het jammere van Android is dat je niet fatsoenlijk out of the box via wifi mobiel - pc kan verbinden. Het blijft altijd kutten met een kabel als je iets snel wilt doen. Serivces zoals DropBox is echt dubbel werk. Uploaden en downloaden in plaats van gewoon direct versturen.
Met mijn Android kan ik m'n telefoon gewoon als ftp-servertje laten draaien, eventjes 't adres in explorer intikken en 't is simpel drag/drop of copy/paste werk.. Ik heb de kabel niet meer aangeraakt sinds-ie geroot is en dat is toch al gauw zo'n 4 maanden geleden.
  woensdag 9 februari 2011 @ 20:11:06 #213
258616 Mr.DD
Yes, it is me.
pi_92560104
Weet iemand een app waar je notities in kunt zetten, en dan als widget meteen die notities ziet en snel aan kan passen? (zoals notities bij Nokia, voor de mensen die daar mee bekend waren)
Bovenstaande is in geheel voorzien van een Gooise r, gaarne deze meenemen bij het lezen.
pi_92560134
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2011 20:11 schreef Mr.DD het volgende:
Weet iemand een app waar je notities in kunt zetten, en dan als widget meteen die notities ziet en snel aan kan passen? (zoals notities bij Nokia, voor de mensen die daar mee bekend waren)
Springpad of Colornote eens proberen?
  woensdag 9 februari 2011 @ 20:20:02 #215
258616 Mr.DD
Yes, it is me.
pi_92560522
quote:
14s.gif Op woensdag 9 februari 2011 20:12 schreef RacerDKB het volgende:

[..]

Springpad of Colornote eens proberen?
Colornote heb ik al ja, maar die heeft geen widget volgens mij. Ik probeer die andere ff, dank je ;)
Bovenstaande is in geheel voorzien van een Gooise r, gaarne deze meenemen bij het lezen.
pi_92671753
edit: laatmaar
  zondag 13 februari 2011 @ 11:14:15 #217
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_92709680
Komende week zit ik in het buitenland, ik wil een prepaid sim kaartje in m'n Desire (Z, mocht dat uitmaken) stoppen om via tethering af en toe mail te kunnen lezen op m'n laptop. Ik heb liever niet dat hij dan op de telefoon verder nog data gaat gebruiken voor dingen als GMail of het updaten van het weerbericht of zo. Is er een manier waarop ik die data kan blokkeren, bij voorkeur zonder te rooten?

Voor de duidelijkheid, ik weet dat er verschillende manieren zijn om data helemaal uit te zetten, alleen dan werkt tethering ook niet meer.

[ Bericht 15% gewijzigd door De_Hertog op 13-02-2011 11:20:43 ]
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_92710424
'k Weet niet hoe het bij de standaard Rom zit, maar ik heb bij "Accounts en Synchronisatie" de optie Applicaties kunnen te allen tijde data verzenden en ontvangen, dat zou je natuurlijk uit kunnen vinken.
  zondag 13 februari 2011 @ 11:48:35 #219
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_92710665
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 11:40 schreef Ireyon het volgende:
'k Weet niet hoe het bij de standaard Rom zit, maar ik heb bij "Accounts en Synchronisatie" de optie Applicaties kunnen te allen tijde data verzenden en ontvangen, dat zou je natuurlijk uit kunnen vinken.
Ah, ik keek alleen bij wireless settings en niet bij sync inderdaad. Overigens krijg ik dan de waarschuwing 'Some applications may still use the background data connection', ben benieuwd welke dat dan zijn ;)
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_92724019
Met de MIUI rom filmcamera staat er dat ie kan filmen met 720p maar hij slaat het op als een 3gp bestand waardoor er veel kwaliteitsverlies is. Weet er iemand een goede camera app misschien?
pi_92767625
Ik heb m'n telefoon net weer eens op de grond laten pleuren, alleen dit keer op een iets ruwere ondergrond. Namelijk een paar tuintegels. Nu is ie op de bovenhoek naast de aan/uit knop beschadigd. Daar baal ik opzich best wel van -O- Hij viel ook vanaf meer dan een meter, best hard opzich.

Meer mensen die hem wel eens goed hebben laten vallen en die weten hoeveel dat ie ongeveer kan hebben?
pi_92767707
De mijne is een paar keer van mijn bureau gevallen op een laminaat vloer maar hij is nog helemaal onbeschadigd.
pi_92767811
Mijne was ook al wel eerder op een laminaat vloer gevallen, nog harder dan nu, maar dit is de eerste echt grote beschadiging.
  maandag 14 februari 2011 @ 14:29:28 #224
112790 Koepert
Parttime Nutcase
pi_92767865
K heb die van mij ook n keer laten vallen waarbij ik in een reflex hem probeerde 'op te vangen' met mn voet (ik voetbal niet) waardoor ik m dus nog harder tegen de muur schop :') Niks aan t handje :)
pi_92767985
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 14:29 schreef Koepert het volgende:
K heb die van mij ook n keer laten vallen waarbij ik in een reflex hem probeerde 'op te vangen' met mn voet (ik voetbal niet) waardoor ik m dus nog harder tegen de muur schop :') Niks aan t handje :)
_O- Dit is herkenbaar, heb ik ook ooit met een iPod gedaan.

edit: de camera is wel kont :{ ik wilde wat gameplay van een spelletje filmen en volgens mij komt ie niet eens boven de 30fps uit met 720p.
pi_92768069
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 14:32 schreef Rijstkoker het volgende:

[..]

_O- Dit is herkenbaar, heb ik ook ooit met een iPod gedaan.

edit: de camera is wel kont :{ ik wilde wat gameplay van een spelletje filmen en volgens mij komt ie niet eens boven de 30fps uit met 720p.
Ligt ook aan de lichtomstandigheden maar 720p filmen op een telefoon blijft voorlopig natuurlijk maar slecht.
pi_92768164
quote:
10s.gif Op maandag 14 februari 2011 14:34 schreef RacerDKB het volgende:

[..]

Ligt ook aan de lichtomstandigheden maar 720p filmen op een telefoon blijft voorlopig natuurlijk maar slecht.
Een vriend van mij heeft een Sony geen idee wat voor 1 maar die is echt alweer antiek (2002) maar die filmpjes die hij maakt zijn toch 10x vloeiender.

:N

Ooit toen ik nog een Nokia had waren er ook verschillende programma's waarmee je de fps kon verhogen dus dacht dat er ook wel zoiets voor de Desire zou zijn maar krijg het niet gevonden.
  maandag 14 februari 2011 @ 14:37:44 #228
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_92768215
Mijn HTC D zit de hele dag veilig in een zacht hoesje O+. Ik ben niet zo van het dingen laten vallen :). M'n iPod nano is ook ruim 2 jaar kras- en deukvrij gebleven tot ik hem tijdens het hardlopen liet vallen :P.
Niet meer actief op Fok!
pi_92769227
Ik was er altijd heel zuinig op, tot m'n vriendin 'm op straat liet vallen :') Sindsdien wat putjes in de lak dus dan boeit een hoesje me ook niet meer. Binnen laten vallen is wat dat betreft wat meer aan te raden dan buiten :P
pi_92769363
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 14:37 schreef Viking84 het volgende:
Mijn HTC D zit de hele dag veilig in een zacht hoesje O+. Ik ben niet zo van het dingen laten vallen :). M'n iPod nano is ook ruim 2 jaar kras- en deukvrij gebleven tot ik hem tijdens het hardlopen liet vallen :P.
Mijne zit normaal gesproken ook altijd in een zacht hoesje, maar ik haalde hem er net uit en toen pakte ik hem niet goed vast :P Dus dan valt ie.
  maandag 14 februari 2011 @ 15:03:25 #231
46802 Visitor.Q
Neemt alles op!
pi_92769396
Ligt de framesnelheid niet aan het gebruikte SD kaartje? Als je niet zo snel kunt schrijven is de framerate beperkt, natuurlijk.
pi_92771470
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 14:36 schreef Rijstkoker het volgende:

[..]

Een vriend van mij heeft een Sony geen idee wat voor 1 maar die is echt alweer antiek (2002) maar die filmpjes die hij maakt zijn toch 10x vloeiender.

:N

Ooit toen ik nog een Nokia had waren er ook verschillende programma's waarmee je de fps kon verhogen dus dacht dat er ook wel zoiets voor de Desire zou zijn maar krijg het niet gevonden.
rooten en een andere rom erop gooien kan ook helpen!
pi_92771539
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 15:49 schreef JoshuaL het volgende:

[..]

rooten en een andere rom erop gooien kan ook helpen!
Ik heb nu MIUI 1.1.7 nog heb je een aanbeveling? :)
  maandag 14 februari 2011 @ 16:04:11 #234
49558 1-of-6Billion
Up the shut fuck you must
pi_92772124
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2011 20:20 schreef Mr.DD het volgende:

[..]

Colornote heb ik al ja, maar die heeft geen widget volgens mij. Ik probeer die andere ff, dank je ;)
Je kan met colornote elke notitie als widget op je scherm zetten :Y
Kijk maar bij je widgets :)
I follow you......but not on Twitter
  maandag 14 februari 2011 @ 17:05:33 #235
125913 Devolution
Beep beep Richie
pi_92775276
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 14:36 schreef Rijstkoker het volgende:
Ja goh, dat is ook niet echt vreemd he. Die Sony Ericsson filmt niet in 720p, niet echt vergelijkbaar met de Desire dus.
"You know what Hell really is? It's not lakes of burning oil or chains of ice. It's being removed from God's sight."
pi_92776088
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 17:05 schreef Devolution het volgende:

[..]

Ja goh, dat is ook niet echt vreemd he. Die Sony Ericsson filmt niet in 720p, niet echt vergelijkbaar met de Desire dus.
Ja maar deze telefoon heeft een 1ghz processor en een betere camera maar toch kan je geen hogere framerate instellen of de kwaliteit verlagen zodat de hogere framerate mogelijk is. Volgens mij komt elke modus waarin je filmt niet hoger dan 30fps. Heb er al wat over gegoogled enz.
Ik mis gewoon de app ervoor want het zou toch eigenlijk wel mogelijk moeten zijn.
  maandag 14 februari 2011 @ 17:30:49 #237
6941 APK
Factual, I think.
pi_92776590
720p is toch gewoon 30fps?
(In NTSC dan.)
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_92776894
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 17:30 schreef APK het volgende:
720p is toch gewoon 30fps?
(In NTSC dan.)
Het ligt bij de meeste mensen tussen 21fps en 26fps, moet je maar ff googlen op htc desire 720 framerate.
pi_92776901
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 15:03 schreef Visitor.Q het volgende:
Ligt de framesnelheid niet aan het gebruikte SD kaartje? Als je niet zo snel kunt schrijven is de framerate beperkt, natuurlijk.
Inderdaad, het standaard kaartje is een Class 2 (oftewel 2mb/s schrijfsnelheid), dat schiet niet echt op met 720p.
  maandag 14 februari 2011 @ 17:40:21 #240
6941 APK
Factual, I think.
pi_92777053
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 17:37 schreef Rijstkoker het volgende:

Het ligt bij de meeste mensen tussen 21fps en 26fps, moet je maar ff googlen op htc desire 720 framerate.
Okay, maar in jouw orginele bericht schreef jij dat je met meer dan 30fps wilde filmen :+
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_92777225
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 17:40 schreef APK het volgende:

[..]

Okay, maar in jouw orginele bericht schreef jij dat je met meer dan 30fps wilde filmen :+
Ja 30fps is wat de Desire nu max heeft, alleen ik mis een app die je wel met een hogere framerate kan laten filmen en dan maar iets slechtere beeldkwaliteit geeft want met oudere telefoons kan dat wel gewoon.
pi_92831027
En er komen weer wat broertjes bij..

http://ow.ly/i/8cyH/original

'k Moet zeggen dat het me qua specs allemaal nogal tegenvalt.. De gewone Desire kan er nog wel even mee door zo :)
pi_92831755
Net MIUI geinstalleerd. Beetje spelen, wist niet dat je de led kleur kon aanpassen! :D
pi_92832167
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 19:24 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Net MIUI geinstalleerd. Beetje spelen, wist niet dat je de led kleur kon aanpassen! :D
Kan ook niet :P . Alleen Groen, Oranje en Blauw werken fatsoenlijk, Cyan en Magenta krijg je in de preview wel te zien maar als daadwerkelijke notificatie werkt 't niet helaas.
pi_92832211
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 19:32 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Kan ook niet :P . Alleen Groen, Oranje en Blauw werken fatsoenlijk, Cyan en Magenta krijg je in de preview wel te zien maar als daadwerkelijke notificatie werkt 't niet helaas.
Ik merk het :) Maar blauw zag ik bijvoorbeeld nooit voorbij komen in Sense dus het is wel een nieuwe feature voor mij. ^O^
pi_92832890
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 19:32 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Bij mij wel! In Handcent kun je de LED kleur ook aanpassen, en hij knippert bij mij lichtblauw...
h̏ͮ̓́ę̏̋̃ ͩ͒̏̾̈̚̕c̉͆̄̏̅͛̾́o͛͜m̷ͣĕ̚sͦ̑ͪ̔ͦͥ.̌̾̏
pi_92833180
Waar kan je die LED kleur aanpassen dan? Bij mij word ie gewoon blauw als ik een mail of sms krijg en oranje als ie bijna leeg is.
pi_92833650
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 19:09 schreef Ireyon het volgende:
En er komen weer wat broertjes bij..

[ afbeelding ]
http://ow.ly/i/8cyH/original

'k Moet zeggen dat het me qua specs allemaal nogal tegenvalt.. De gewone Desire kan er nog wel even mee door zo :)
Die linker is wel erg :r . De tablet kan wel nice worden, wel een beetje klein en zal ook wel weer lekker ¤¤¤ zijn...
pi_92834053
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 19:56 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Die linker is wel erg :r . De tablet kan wel nice worden, wel een beetje klein en zal ook wel weer lekker ¤¤¤ zijn...
't Gerucht ging $700,- voor de duurste versie (64gb, 3G).. Naja 'k zit sowieso heel erg te twijfelen met die tablets. Aan de ene kant denk ik Hebbe! Hebbe!, maar aan de andere kant zijn al gauw honderden euro's voor iets wat volgens mij nou ook weer niet zó nuttig is t.o.v. een telefoon. Zo'n tablet lijkt me toch vooral leuk 'om te hebben', maar met zulke prijzen gaat dat niet op :X
pi_92834488
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 20:03 schreef Ireyon het volgende:

[..]

't Gerucht ging $700,- voor de duurste versie (64gb, 3G).. Naja 'k zit sowieso heel erg te twijfelen met die tablets. Aan de ene kant denk ik Hebbe! Hebbe!, maar aan de andere kant zijn al gauw honderden euro's voor iets wat volgens mij nou ook weer niet zó nuttig is t.o.v. een telefoon. Zo'n tablet lijkt me toch vooral leuk 'om te hebben', maar met zulke prijzen gaat dat niet op :X
Precies. Het lijkt me best handig/leuk voor op de bank (zoals nu) of in bed (als je ziek bent bijv.) i.p.v. een relatief zware en vooral warme laptop. Vaak zit ik nog wel even op de Desire te internetten maar een groter scherm zou in die gevallen wel prettiger zijn.
Ik ben geen Apple-fanboy (fanboy :') ) maar tot nu toe lijkt me de iPad nog het beste als je kijkt naar prijs, gebruiksgemak, garantie etc. etc.

Want ik weet eigenlijk gewoon zeker dat de meeste (Chinese) android tablets mij hopeloos zou gaan ergeren in allerlei (software)dingen. Een vertrouwde HTC met android zou dan wel fijn zijn.
pi_92836632
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 19:09 schreef Ireyon het volgende:
Mij ook enigszins.. Kan gelukkig pas in september verlengen dus nu geen maanden frustratie :P Waarschijnlijk komen ze in september - oktober met de echt dikke phones dus dat is precies op tijd :P

Volgens Tweakers.net krijgt de Desire trouwens in het komende voorjaar Android 2.3 (Gringerbread) en hoogstwaarschijnlijk ook de nieuwste Sense *;
pi_92836899
Hm, ik krijg Flash maar niet geupdate. "Not enough storage space" zegt ie, terwijl ik dus toch echt genoeg aangegeven had bij de rom manager om te formatteren. Telefoon settings geven ook genoeg ruimte in beeld.. wat doe ik fout?
  dinsdag 15 februari 2011 @ 22:01:59 #253
19529 Fendy
True Spirit
pi_92841392
Tsja, wat nu te doen. Ik heb nu geen smartphone meer, dus ik hoop echt op snelle leveringen in NL van alle fabrikanten.

Samsung Galaxy SII met dual core, 1080p video opnemen en een 4,3" superamoledplusfapfapscherm?
Desire S met nagenoeg dezelfde (iets betere) specs als de huidige Desire?
Incredible S met mindere specs dan Samsung, maar wel spoedige updates en niet zo groot als de samsung?

Ik weet het ff niet meer.
Je hebt gelijk Fen.
pi_92842624
quote:
15s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 22:01 schreef Fendy het volgende:
Tsja, wat nu te doen. Ik heb nu geen smartphone meer, dus ik hoop echt op snelle leveringen in NL van alle fabrikanten.

Samsung Galaxy SII met dual core, 1080p video opnemen en een 4,3" superamoledplusfapfapscherm?
Desire S met nagenoeg dezelfde (iets betere) specs als de huidige Desire?
Incredible S met mindere specs dan Samsung, maar wel spoedige updates en niet zo groot als de samsung?

Ik weet het ff niet meer.
Ga de andere kant op ^O^ :
  dinsdag 15 februari 2011 @ 23:06:22 #255
19529 Fendy
True Spirit
pi_92846332
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 22:18 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Ga de andere kant op ^O^ :
[ afbeelding ]
Ik gebruik momenteel mijn Nokia 6021 (denk ik) vandezaak, eigen keus omdat ik geen Palm Pre2 wilde (ik had immers mijn Desire ;(
Je hebt gelijk Fen.
  dinsdag 15 februari 2011 @ 23:10:29 #256
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_92846606
Hey, kun je met de Desire geen gebruik maken van HTCSense.com? :'(.
Niet meer actief op Fok!
pi_92846648
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 23:10 schreef Viking84 het volgende:
Helaas.
  dinsdag 15 februari 2011 @ 23:15:44 #258
19529 Fendy
True Spirit
pi_92846936
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 23:10 schreef Viking84 het volgende:
Ik meen alleen de HD en de Z.
Je hebt gelijk Fen.
  dinsdag 15 februari 2011 @ 23:16:56 #259
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_92847016
Was ik me net enthousiast aan het aanmelden ;(. Zou het met Gingerbread wel kunnen? :).
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 15 februari 2011 @ 23:21:58 #260
46802 Visitor.Q
Neemt alles op!
pi_92847360
quote:
Op dinsdag 15 februari 2011 23:16 schreef Viking84 het volgende:
Was ik me net enthousiast aan het aanmelden ;(. Zou het met Gingerbread wel kunnen? :).
nee, maar volgens mij wel met een sensehd ROM.
pi_92848598
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 23:16 schreef Viking84 het volgende:
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 20:47 schreef Stefanovic83 het volgende:

[..]

Mij ook enigszins.. Kan gelukkig pas in september verlengen dus nu geen maanden frustratie :P Waarschijnlijk komen ze in september - oktober met de echt dikke phones dus dat is precies op tijd :P

Volgens Tweakers.net krijgt de Desire trouwens in het komende voorjaar Android 2.3 (Gringerbread) en hoogstwaarschijnlijk ook de nieuwste Sense *;
dus ik concludeer: ja :)
  woensdag 16 februari 2011 @ 17:35:46 #262
46802 Visitor.Q
Neemt alles op!
pi_92874849
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 23:42 schreef Stefanovic83 het volgende:

[..]

[..]

dus ik concludeer: ja :)
Je hebt vast gelijk. Maar als je het nú zou willen doen, dan moet je een SenseHD Rom installeren :)
  donderdag 17 februari 2011 @ 14:31:57 #263
27454 InTrePidIvity
Looks like it's broken...
pi_92915830
Waar (of waarmee) kun je zien hoe hoog je dataverbruik is over de mobiele internetnetwerken? Ik ben vandaag (en voor de rest van de maand) gedowngraded naar 96Kbp/s door KPN, omdat ik in de eerste 17 dagen al 250+Mb verbruikt zou hebben...

Omdat ik bij mijn weten niet echt heel gekke dingen doe, wil ik graag een beetje monitoren of dit zo is en hoe dit komt... Zit er zoiets ingebakken in de Desire, of is er een handige app voor?
...it's rielie broken... It's rielie, rielie broken... Let's go wecycle!
[Tournament] Beste Remake
  donderdag 17 februari 2011 @ 14:34:40 #264
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_92915946
3g watchdog.
Niet meer actief op Fok!
  donderdag 17 februari 2011 @ 14:39:16 #265
27454 InTrePidIvity
pi_92916170
quote:
2s.gif Op donderdag 17 februari 2011 14:34 schreef Viking84 het volgende:
3g watchdog.
Top, dankjewel :)
  donderdag 17 februari 2011 @ 14:47:36 #266
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_92916623
Graag gedaan ;) . Gebruik het zelf ook en het heeft interessante opties.
Niet meer actief op Fok!
pi_92917134
Ik gebruik datacounter widget:
https://market.android.co(...).android.datacounter

die doet ongeveer hetzelfde volgens mij.
BZB - Zeven Sloten
pi_92917136
Hmm, even onderzoeken hoe ik een volledige (100%) backup maak (geroot) en verander van ROM.

Zag allerlei enge ROM managers staan in m'n applijst maar dan kan je denk ik niet volledig wipen?
pi_92917810
Een aantal van mijn contacten heeft ineens de facebook profile pictures in het contacts-overzicht. Dit was eerst maar bij één contact zo (gek genoeg) en na een SIMkaart wissel ivm nieuwe provider zijn er ineens ongeveer 10. Geen verband tussen deze mensen verder, één is een vriend, de ander een oude kennis die ik überhaupt nooit spreek, en mijn ex is er ook een :')
Drie van deze mensen staan onder dezelfde naam in mijn telefoon als ze op facebook staan, maar de rest alleen met voornaam, en eentje zelfs met nickname. Hoe kan het nou dat die random groep wel een facebook link heeft en de rest niet? En hoe krijg ik die link ook bij alle anderen?
pi_92941221
Oww, heb inmiddels gevonden hoe ik contacten aan FB vriendjes kan linken. Maar nog steeds gek dat 'ie willekeurige contacten zomaar spontaan zelf linkte...
pi_92941501
Je hebt sync aan en je facebook account gekoppeld sync ;) probleem is dat ie niet altijd alles actueel en meteen pakt. Vandaar de verwarring ;)
pi_92945934
Iemand ervaring hier hoe snel HTC reageert op fabrieksgarantie? Heb twee dagen geleden berichtje gestuurd dat mijn telefoon uitvalt binnen 5 min als ik aan het internetten ben.En dan in een bootloop vervalt. En de achterkant lauwwarm wordt. Maar heb nog niks van hun van hun gehoord. Miss maar even een belletje erachteraan gooien.

Want dit is zwaar irritant... :{
pi_92946074
Telefonisch zijn ze meestal heel snel en behulpzaam.
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_92971368
ff gebeld wordt mogge opgehaald mooi =D

[ Bericht 63% gewijzigd door loonytik op 18-02-2011 17:13:14 ]
pi_92985001
Mijne word ook snel warm, meer mensen last van?
pi_93030279
Iemand een idee hoe ik de sms ringtone kan aanpassen? En iemand die weet met oxygen of je kan instellen dat de telefoon trilt bij het ontvangen van een smsje?
  zondag 20 februari 2011 @ 14:47:52 #277
125913 Devolution
Beep beep Richie
pi_93056928
Ik heb dat gedaan met TonePicker, maar ik weet niet of het ook standaard in Android kan. Wat je moet aanpassen is het notification-geluid, zo wordt het in Android genoemd.
pi_93057320
Zo uit m'n hoofd op je sdcard in /media/audio/notifications en dan herkent ie het als sms geluid ;) /alarms voor je wekker.
  zondag 20 februari 2011 @ 15:25:04 #279
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_93058862
Ik weet niet of anderen hier (ook) last van hebben, maar had sinds een hele tijd last dat ik steeds tegen de cruciale 15MB intern geheugen aanliep, waardoor de sync van oa GMail niet meer werkte.
Dit kwam door (oa) het grote aantal MB wat de 'contact storage' innam; bij mij rond de 39MB.

Ik heb een aantal andere suggesties (waaronder het enablen van apps installeren op sdkaart, ook al ondersteunen deze het niet) geprobeerd, maar dat was een tijdelijke oplossing.
Heb afgelopen vrijdag alle contacten die lokaal op m'n telefoon stonden, geëxporteerd naar csv en deze in GMail geïmporteerd. Daarna alle contacten (waren er ongeveer 45) op de telefoon nagelopen of deze niet gelinkt stonden met GMail (zoja, link verwijderd) en het contact op de telefoon per stuk verwijderd. Daarna gekeken of het aantal MB van de storage was vergroot, maar helaas :o.
Toen (dit had ik wel op andere fora gelezen maar nooit zelf toegepast) de contact storage verwijderd (dmv settings > applications > all > sort by size > Contacts Storage > Clear data). Hierna ging de telefoon wel over z'n nek, en dus de telefoon even een minuutje uitgeschakeld.

Na inschakeling en wifi-aangezet werden de contacts gesynct dmv mijn Google-account, en had ik ineens 62MB vrij. De contact-storage neemt nu nog 'maar' 562KB in beslag.

't Kost wat tijd, maar dit was me zeker wel waard :)
pi_93060124
Die tijd had je wellicht ook kunnen stoppen in het rooten van je telefoon en een ROM met A2SD+ erop zetten.. Ik heb 117mb aan aps geïnstalleerd en nog ruim 300mb vrij :P
pi_93060525
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 15:45 schreef Ireyon het volgende:
Die tijd had je wellicht ook kunnen stoppen in het rooten van je telefoon en een ROM met A2SD+ erop zetten.. Ik heb 117mb aan aps geïnstalleerd en nog ruim 300mb vrij :P
Ik kan me voorstellen dat men genoegen neemt met de standaard rom. Ik ben ook alleen maar overgestapt op MIUI om de looks ervan en ik geen andere methode wist om apps op je SD te krijgen buiten het beperkte aantal op de normale manier. Zou ik de bovenstaande methode kennen zou ik nog altijd op stock Sense zitten ;)
  zondag 20 februari 2011 @ 16:18:39 #282
112790 Koepert
Parttime Nutcase
pi_93061696
quote:
6s.gif Op zondag 20 februari 2011 15:25 schreef Sjowhan het volgende:
Ik weet niet of anderen hier (ook) last van hebben, maar had sinds een hele tijd last dat ik steeds tegen de cruciale 15MB intern geheugen aanliep, waardoor de sync van oa GMail niet meer werkte.
Dit kwam door (oa) het grote aantal MB wat de 'contact storage' innam; bij mij rond de 39MB.

Ik heb een aantal andere suggesties (waaronder het enablen van apps installeren op sdkaart, ook al ondersteunen deze het niet) geprobeerd, maar dat was een tijdelijke oplossing.
Heb afgelopen vrijdag alle contacten die lokaal op m'n telefoon stonden, geëxporteerd naar csv en deze in GMail geïmporteerd. Daarna alle contacten (waren er ongeveer 45) op de telefoon nagelopen of deze niet gelinkt stonden met GMail (zoja, link verwijderd) en het contact op de telefoon per stuk verwijderd. Daarna gekeken of het aantal MB van de storage was vergroot, maar helaas :o.
Toen (dit had ik wel op andere fora gelezen maar nooit zelf toegepast) de contact storage verwijderd (dmv settings > applications > all > sort by size > Contacts Storage > Clear data). Hierna ging de telefoon wel over z'n nek, en dus de telefoon even een minuutje uitgeschakeld.

Na inschakeling en wifi-aangezet werden de contacts gesynct dmv mijn Google-account, en had ik ineens 62MB vrij. De contact-storage neemt nu nog 'maar' 562KB in beslag.

't Kost wat tijd, maar dit was me zeker wel waard :)
Oeh deze ga ik ook een keer voor zitten.. k zit nog niet aan die 15 MB, maar t scheelt alvast..
  zondag 20 februari 2011 @ 16:30:30 #283
258616 Mr.DD
Yes, it is me.
pi_93062253
Tip van de dag: Unified Remote. Weet niet of jullie die app kennen?
Gratis afstandsbediening voor je pc. Werkt perrrfect. Kwestie van server downloaden en op je pc installeren, en dan de app uit de market. IP adres die de server aangeeft op je PC invoeren bij de app> Et oila.

Zit ook een multitouch muis op, afstandsbediening voor meerdere mediaplayers en een goed werkend keyboard. :s)
  zondag 20 februari 2011 @ 16:59:59 #284
19529 Fendy
True Spirit
pi_93063546
ondertussen een Desire HD als vervanger voor mijn gare Desire.
Blijf deze werk volgen, nuttige apps enzo
Je hebt gelijk Fen.
  zondag 20 februari 2011 @ 17:00:43 #285
19529 Fendy
True Spirit
pi_93063590
Werkt is wel, autocorrect :{
Je hebt gelijk Fen.
  zondag 20 februari 2011 @ 17:02:59 #286
27454 InTrePidIvity
pi_93063699
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 16:30 schreef Mr.DD het volgende:
Tip van de dag: Unified Remote. Weet niet of jullie die app kennen?
Gratis afstandsbediening voor je pc. Werkt perrrfect. Kwestie van server downloaden en op je pc installeren, en dan de app uit de market. IP adres die de server aangeeft op je PC invoeren bij de app> Et oila.

Zit ook een multitouch muis op, afstandsbediening voor meerdere mediaplayers en een goed werkend keyboard. :s)
Ziet er erg tof uit, maar in hoeverre zijn dat soort dingen 'veilig'?
pi_93064060
quote:
5s.gif Op zondag 20 februari 2011 17:02 schreef InTrePidIvity het volgende:

[..]

Ziet er erg tof uit, maar in hoeverre zijn dat soort dingen 'veilig'?
In wat voor zin doel je dat het onveilig is?
pi_93064449
Waarom gebruik je niet gewoon remote desktop?
  zondag 20 februari 2011 @ 17:32:30 #289
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_93065007
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 17:19 schreef kikoooooo het volgende:
Waarom gebruik je niet gewoon remote desktop?
Hoe zou dat werken? De remote desktop sessie logt je huidige sessie uit namelijk.
pi_93065144
quote:
Op zondag 20 februari 2011 17:32 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Hoe zou dat werken? De remote desktop sessie logt je huidige sessie uit namelijk.
Daar heb je idd gelijk in :)
  zondag 20 februari 2011 @ 21:41:00 #291
19529 Fendy
True Spirit
pi_93076835
Ik gebruikte Gmote voor dat doel, puur om muziek af te spelen op mijn htpc via mijn audiosysteem.
Hing dus een keer, ging ik er met remote desktop in het te fixen, weg geluid. Dat wil je telefoon dan meteen afspelen namelijk.
Je hebt gelijk Fen.
pi_93076957
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 22:09 schreef Crientj het volgende:
Iemand een idee hoe ik de sms ringtone kan aanpassen? En iemand die weet met oxygen of je kan instellen dat de telefoon trilt bij het ontvangen van een smsje?
Ga naar de sms-app, druk op de menu-knop -> instellingen -> naar beneden scrollen -> Trillen -> Altijd.

Je moet hetzelfde doen bij de (G)mail-app voor hij gaat trillen.

Trouwens, de laatste test-build van Oxygen is echt goed _O_
pi_93079306
quote:
12s.gif Op zondag 20 februari 2011 14:47 schreef Devolution het volgende:
Ik heb dat gedaan met TonePicker, maar ik weet niet of het ook standaard in Android kan. Wat je moet aanpassen is het notification-geluid, zo wordt het in Android genoemd.
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 14:55 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Zo uit m'n hoofd op je sdcard in /media/audio/notifications en dan herkent ie het als sms geluid ;) /alarms voor je wekker.
quote:
14s.gif Op zondag 20 februari 2011 21:42 schreef CaptainCookie het volgende:

[..]

Ga naar de sms-app, druk op de menu-knop -> instellingen -> naar beneden scrollen -> Trillen -> Altijd.

Je moet hetzelfde doen bij de (G)mail-app voor hij gaat trillen.

Trouwens, de laatste test-build van Oxygen is echt goed _O_
Thx. :)
pi_93093908
quote:
3s.gif Op zondag 20 februari 2011 16:59 schreef Fendy het volgende:
ondertussen een Desire HD als vervanger voor mijn gare Desire.
Blijf deze werk volgen, nuttige apps enzo
Hopelijk heb je daar meer geluk mee. Vriend van me heeft net 2 weken een HD en dat ding hangt om de haverklap vast :')
pi_93105327
Na een hele tijd op de (gerootte) stock rom te hebben gedraaid, ben ik sinds vorige week op een hd rom overgestapt. Werkt prima! ^O^

Weet iemand trouwens of het zin heeft om een custom hboot te installeren als je al een ext partitie hebt? Wil cm7 namenlijk eens proberen alleen heb ik al een 1gb ext4 partitie, of is het alsnog verstandig om de cm7 hboot erop te gooien?

Betwijfel overigens of ik hem ga houden, ik kan gewoon niet zonder Sense _O_

edit:
Jammer dat swype trouwens geen nederlandse language pack toevoegt, ben al sinds november uitgenodigd voor de beta maar ik draai nog steeds op een gehackte apk met 1.60 :{

[ Bericht 8% gewijzigd door Spelvout op 21-02-2011 16:07:22 ]
  maandag 21 februari 2011 @ 16:19:59 #296
19529 Fendy
True Spirit
pi_93106734
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 15:49 schreef Spelvout het volgende:
Na een hele tijd op de (gerootte) stock rom te hebben gedraaid, ben ik sinds vorige week op een hd rom overgestapt. Werkt prima! ^O^

Weet iemand trouwens of het zin heeft om een custom hboot te installeren als je al een ext partitie hebt? Wil cm7 namenlijk eens proberen alleen heb ik al een 1gb ext4 partitie, of is het alsnog verstandig om de cm7 hboot erop te gooien?

Betwijfel overigens of ik hem ga houden, ik kan gewoon niet zonder Sense _O_

edit:
Jammer dat swype trouwens geen nederlandse language pack toevoegt, ben al sinds november uitgenodigd voor de beta maar ik draai nog steeds op een gehackte apk met 1.60 :{
Sense is inderdaad erg goed, ik zie ook geen redenen om het eruit te slopen, doet juist alles wat ik wil _O_

Deze swype versie schijnt speciaal voor de HD versie te zijn, alleen hij knalt eruit als ik Engels wil selecteren. Verder doet ie het goed in het NL...

http://www.maarten.es/swype/Swype_2.6.47.11856_WVGA.apk
Je hebt gelijk Fen.
pi_93108077
Iemand91 heeft vakantie en begint met het maken van zijn houten dock.
pi_93111564
Ik mag deze week een nieuwe telefoon, maar twijfel tussen deze en de Nexus One (als de Nexus überhaupt nog leverbaar is). HTC Sense lijkt mij ook wel eens iets om uit te proberen (heb nu HTC Magic 2.2.1).

Vraagje, op de Samsung Galaxy S zag ik bij een vriend een H staan ipv 3G en toen had hij heel snel internet. Kan de Desire dit ook aan?

En is het zeker dat de Desire 2.3 gaat krijgen? (Met de nieuwe Sense wellicht?)

[ Bericht 8% gewijzigd door BluesRebel op 21-02-2011 18:12:29 ]
pi_93112761
De desire kan ook gewoon hsdpa aan, net als elke moderne smartphone.

Over 2.3 is niks zeker. Persoonlijk denk ik niet dat deze nog komt voor de originele Desire.

Maar 2.3 draait er prima op hoor. Genoeg mensen in dit topic, inclusief ik, die het draaien.
pi_93113054
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 18:29 schreef kikoooooo het volgende:
Over 2.3 is niks zeker. Persoonlijk denk ik niet dat deze nog komt voor de originele Desire.
HTC heeft gezegd van wel, echter pas in het tweede kwartiel (na het uitkomen van de Desire S)
pi_93115832
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 18:29 schreef kikoooooo het volgende:
De desire kan ook gewoon hsdpa aan, net als elke moderne smartphone.
Volgens internet kan mijn HTC Magic ook HSPDA ook aan maar ik heb nog nooit een H gezien. Altijd 3G.

quote:
Maar 2.3 draait er prima op hoor. Genoeg mensen in dit topic, inclusief ik, die het draaien.
Ik wil 'm niet rooten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')