abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91222960
TS wil wel beginnen maar heeft niks te melden :P

En jullie?

(Het gaat natuurlijk niet alleen om ongelukken/geweld. Ziektes of persoonlijke situaties kunnen ook heftig zijn..)

Voor de mods: plz geen schopje R&P, dit topic is niet om er over te praten hoe je er mee dealt of zo..

handig dat alles al voorgekauwd staat :D

Wat posts uit vorig topic:

quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 16:49 schreef Littlemissyme het volgende:
Toen ik met de lesauto reed, en er een vrouw totaal niet op te letten zat en zo met de fiets oversteekt. Terwijl ik op de voorrangsweg zat en ze mij vol in de ogen aankeek. Ik vol op de rem, maar te laat.. Mevrouw was geraakt.
Viel achteraf allemaal heel erg mee, reed gelukkig in de bebouwde kom. Maar mijn hemel, dan schrik je ook enorm.

Ben wel verder gereden, achteraf blij om anders had k nooit meer gedurfd volgens mij.
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 18:04 schreef pinine het volgende:
ben eens een net gebeurd auto-ongeluk voorbijgereden (politie kwam net) waarbij de inzittenden geen gordels droegen en boven op een voorligger waren geknald, sterren in de voorruit, veel bloed en mensen die hardstikke dood met een kapotgebeukte schedel tegen de voorruit hingen :? , zo zie je maar altijd een gordel omdoen :{
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 18:12 schreef Justinn het volgende:
Hartaanval.
Vorige delen:
Wat is het heftigste wat je hebt meegemaakt?

[ Bericht 33% gewijzigd door Apotheose op 12-01-2011 18:40:59 ]
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_91223169
Ik had vanmorgen toch zo'n ongelooflijke kater he, zo erg had ik het nog niet gehad. Denkd at ik hem morgen nog voel.
pi_91223194
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 17:53 schreef CernunnosCeltic het volgende:

[..]

Dat is gewoon grappig, van die triest figuren. Die niks met hun leven, behalve uitkeringtrekken.
Ik vind het inderdaad ook trieste mensen, maar niet op de manier hoe jij het omschrijft. Dat vind ik kort door de bocht. Het is schandalig dat die persoon op deze manier een einde aan zijn leven maakt en tientallen mensen een mogelijke trauma bezorgd.

Ik heb er tot nu toe geen last meer van gehad, en dat komt misschien ook omdat ik met mijn vriendin was en we een paar uur later gewoon de trein hebben gepakt.

Het ergste vond ik nog wel dat kleine kinderen het ook hebben zien gebeuren op zo'n 15 meter afstand. Ze stonden net achter ons. Een dag om nooit meer te vergeten.

EDIT: De nummering klopt niet :o
Feyenoord Rotterdam
pi_91223299
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 18:33 schreef Fuszy het volgende:

[..]

Ik vind het inderdaad ook trieste mensen, maar niet op de manier hoe jij het omschrijft. Dat vind ik kort door de bocht. Het is schandalig dat die persoon op deze manier een einde aan zijn leven maakt en tientallen mensen een mogelijke trauma bezorgd.

Ik heb er tot nu toe geen last meer van gehad, en dat komt misschien ook omdat ik met mijn vriendin was en we een paar uur later gewoon de trein hebben gepakt.

Het ergste vond ik nog wel dat kleine kinderen het ook hebben zien gebeuren op zo'n 15 meter afstand. Ze stonden net achter ons. Een dag om nooit meer te vergeten.

EDIT: De nummering klopt niet :o
verrek! Ja ik heb gewoon nieuw topic geklikt en niet naar de nummering gekeken :@

Modje? O-)
pi_91223584
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 17:53 schreef CernunnosCeltic het volgende:

[..]

Dat is gewoon grappig, van die triest figuren. Die niks met hun leven, behalve uitkeringtrekken.
Iedere zelfdoder is volgens jou een uitkeringstrekker die totaal niets nuttigs in zijn/haar leven heeft gedaan?
Ignorance is bliss zullen we maar zeggen.

Interessant topic trouwens.
Verdient zeker een vervolg. ^O^
  woensdag 12 januari 2011 @ 18:53:50 #6
25878 MOD
Hee!! Bob is aan het kotsen!!
pi_91224182
Ik was in Londen met een groepje, zat ik in een bushokje wat friet weg te werken. Stopt er een bus voor ons, stappen wat mensen uit. Heeft er zo een kerel blijkbaar ruzie met een inzittende, dus er volgt wat getrek en geduw, maar de deuren sluiten alweer en die gozer zit met zijn arm klem tussen de deuren, en hij staat buiten.

Bus begint te rijden en krijgt vaart, terwijl die gast mee probeert te rennen en uiteindelijk op zn plaat gaat, terwijl hij zijn arm los krijgt. Hij viel in de goot en het achterwiel van de bus moest nog langs komen.

Het scheelde niks, het achterwiel reed rakelings langs hem heen en schramde daarbij zijn been terwijl het over zijn broekspijp reed.

Het hoefde maar net anders te lopen of die kerel was mors dood. Die bus was in de verte vertrokken en hij lag daar nog in de goot een beetje beduusd. Toen ik naar hem toe liep kwam ie overeind en sprintte hij weg. Hij was zo zat als een aap die gek.

Uiteindelijk was het dus goed afgelopen, maar ik kan nog altijd alle details voor me halen. Bizar 8)7
Met het zelfde gemak, woon je in de afvalbak!
pi_91224277
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 18:53 schreef MOD het volgende:
Ik was in Londen met een groepje, zat ik in een bushokje wat friet weg te werken. Stopt er een bus voor ons, stappen wat mensen uit. Heeft er zo een kerel blijkbaar ruzie met een inzittende, dus er volgt wat getrek en geduw, maar de deuren sluiten alweer en die gozer zit met zijn arm klem tussen de deuren, en hij staat buiten.

Bus begint te rijden en krijgt vaart, terwijl die gast mee probeert te rennen en uiteindelijk op zn plaat gaat, terwijl hij zijn arm los krijgt. Hij viel in de goot en het achterwiel van de bus moest nog langs komen.

Het scheelde niks, het achterwiel reed rakelings langs hem heen en schramde daarbij zijn been terwijl het over zijn broekspijp reed.

Het hoefde maar net anders te lopen of die kerel was mors dood. Die bus was in de verte vertrokken en hij lag daar nog in de goot een beetje beduusd. Toen ik naar hem toe liep kwam ie overeind en sprintte hij weg. Hij was zo zat als een aap die gek.

Uiteindelijk was het dus goed afgelopen, maar ik kan nog altijd alle details voor me halen. Bizar 8)7
Vage shit.
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
pi_91224586
vroeger op vakantie in zuid frankrijk kampeerden we langs een rivier met hoge rotsen erlangs.
één rots daarvan was een prachtige plek om van zo'n 10 meter hoogte in het water te springen.
elke dag sprongen daar mensen vanaf het water in, je moest alleen ver genoeg springen om niet op de rotsen daaronder terecht te komen..
één iemand deed dat dus niet en sprong dus niet in het water, maar op de rotsen daarvoor :o
ik heb hem niet meer zien bewegen, en allebei zijn benen lagen in een vtreemde positie :r

ik was toen nog erg jong, dus ben van schrik huilend naar de caravan terug gerent :')
wat ie uiteindelijk had weet ik niet, weet alleen dat ie met een helicopter is opgehaald want die zagen we over de camping vliegen.

niet zo erg als sommige verhalen uit topic 1, maar het heeft toen wel veel indruk op me gemaakt :P
blablablablablablablablablablablablablabla
pi_91225027
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 18:35 schreef Apotheose het volgende:

[..]

verrek! Ja ik heb gewoon nieuw topic geklikt en niet naar de nummering gekeken :@

Modje? O-)
check :)
Juin uit Eigen Tuin!
pi_91227981
Niet het heftigste wat ik mee heb gemaakt, maar wel iets waar ik nog steeds misselijk van word als ik eraan denk.

Op het station was een oude mevrouw uitgegleden over de metalen (denk ik) blindengeleidelijnen, die glad waren door het winterweer. Ze was in de war en probeerde telkens op te staan, haar even oud uitziende vriendin probeerde haar hier krampachtig bij te helpen. Ze had niet door dat de botten in haar onderbeen gebroken waren en door haar huid staken. Dus telkens als ze opstond stond ze op de punten van de botten die uit haar been staken en hing haar voet er slap een beetje naast, en ze is blijven proberen om op te staan tot de ambulance er was... *gruwel*
pi_91228501
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 19:59 schreef anydaynow het volgende:
Niet het heftigste wat ik mee heb gemaakt, maar wel iets waar ik nog steeds misselijk van word als ik eraan denk.

Op het station was een oude mevrouw uitgegleden over de metalen (denk ik) blindengeleidelijnen, die glad waren door het winterweer. Ze was in de war en probeerde telkens op te staan, haar even oud uitziende vriendin probeerde haar hier krampachtig bij te helpen. Ze had niet door dat de botten in haar onderbeen gebroken waren en door haar huid staken. Dus telkens als ze opstond stond ze op de punten van de botten die uit haar been staken en hing haar voet er slap een beetje naast, en ze is blijven proberen om op te staan tot de ambulance er was... *gruwel*
:o dat moet je toch voelen lijkt mij?? :% *brrr *ril
pi_91228732
rm -rf
pi_91254456
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 20:09 schreef Apotheose het volgende:

[..]

Lijkt mij dus ook, en die even oude vrouw die zag dat ook niet?
pi_91261877
quote:

Gatverdamme, dan heb ik persoonlijk nog liever een treinspringer :{.
I was an atheist until I realized I was God
pi_91264675
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 20:09 schreef Apotheose het volgende:

[..]

Bij lichamelijke kwetsuren komen in de hersenen vaak stofjes vrij zoals endorfine, die als een soort tijdelijke natuurlijke verdoving werken.
pi_91266562
Niet het heftigste maar wel aangrijpend voor me geweest:

Ik heb ooit een half aangereden vogeltje willen redden. Echter ik liet hem teveel schrikken en hij rende met zn laatste kracht verder de weg op en toen *vroem-krak*. :'(
pi_91276084
quote:

En niemand, inclusief jijzelf, die een poging doet om hen daarvoor te waarschuwen? Of desnoods zelfs tegen te houden?
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
pi_91303736
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 18:52 schreef bas-beest het volgende:

[..]

En niemand, inclusief jijzelf, die een poging doet om hen daarvoor te waarschuwen? Of desnoods zelfs tegen te houden?
Natuurlijk wel. Oude mevrouw #1 een paar stappen naar achter laten doen, andere omstander is daarmee aan de praat gegaan. Oude mevrouw #2 op de grond laten zitten en op in blijven praten tot de ambulance kwam.
pi_91306352
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 09:31 schreef anydaynow het volgende:

[..]

Natuurlijk wel. Oude mevrouw #1 een paar stappen naar achter laten doen, andere omstander is daarmee aan de praat gegaan. Oude mevrouw #2 op de grond laten zitten en op in blijven praten tot de ambulance kwam.
Mooi, maar dat kon ik niet uit je andere bericht halen. :)
pi_91306395
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 15:30 schreef CHZ het volgende:

Ik heb ooit een half aangereden vogeltje willen redden. Echter ik liet hem teveel schrikken en hij rende met zn laatste kracht verder de weg op en toen *vroem-krak*. :'(
:'(
Love, The Kind You Clean Up With A Mop.
pi_91359872
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 18:33 schreef Silven het volgende:
Ik had vanmorgen toch zo'n ongelooflijke kater he, zo erg had ik het nog niet gehad. Denkd at ik hem morgen nog voel.
:')
Oh ik had niet zoveel prei moeten eten vanochtend!1!!:d:d;d
  zaterdag 15 januari 2011 @ 12:16:39 #22
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_91360955
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 15:30 schreef CHZ het volgende:

Wat een ontzettend gevoel van machteloosheid zal je dan hebben.
Mijn kameraad had een poos terug bijna hetzelfde. Hij reed over een b-weg en daar liepen ineens een aantal eenden de weg over, waarvan hij er 1 overreed. Hij stapte uit om te kijken of het beestje dood was en toen hij dat geconcludeerd had reed hij verder en toen zat er nog een eend in de berm die van schrik wegvloog richting de gewone weg en vast in de gril schoot van een vrachtauto.
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
  zaterdag 15 januari 2011 @ 12:27:03 #23
317952 geldwolf
De echte Henk en Ria
pi_91361293
Toen ik aangereden werdt, toen lag daar op de grond lag ik te doodle jumpen *verslaaft*

niet echt heftig want Fok!kers komen nooit buiten
en een poot van snuffel de hond
  zaterdag 15 januari 2011 @ 16:27:39 #24
289278 Terloops
I'm just a guy!
pi_91370888
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 12:27 schreef geldwolf het volgende:
Toen ik aangereden werdt, toen lag daar op de grond lag ik te doodle jumpen *verslaaft*

niet echt heftig want Fok!kers komen nooit buiten

doet me een beetje aan dit denken:

http://www.liveleak.com/view?i=5ca_1291431095
pi_91370983
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 16:27 schreef Terloops het volgende:

[..]

doet me een beetje aan dit denken:

http://www.liveleak.com/view?i=5ca_1291431095
quote:
This video wins the internet. An ambulance. A burning house in the background. And a guy on a stretcher who refuses to let the party end. Thank you, God.
_O-
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_91371161
Zelfmoord van een oud klasgenoot, door voor de trein te springen en in dezelfde week vermoord een andere leerling zijn moeder ..
pi_91371208
Verlies van ons zoontje is toch het heftigste.

Daarna verlies van een aantal dierbaren en verlies van mijn eigen gezondheid op een gedeelde 2e plaats denk ik.

mocht het je interresseren, zie blog in onderschrift

[ Bericht 18% gewijzigd door MarMar op 15-01-2011 17:03:32 ]
  zaterdag 15 januari 2011 @ 16:45:09 #28
282339 Xantalien
Høken, kreng.
pi_91371420
Niet zo heftig als alle verhalen hier,
maar toen ik twaalf was hadden we altijd een soort disco, dus daar gingen we heen. Een avond liep het totaal uit de hand, en kwam er een dronken kerel bij. Die kerel had een luchtbuks en richtte deze op een vriendin en mij met de tekst: 'Als jullie nu mijn fietssleutel niet teruggeven, schiet ik.' Deze beste man had z'n fietssleutel gewoon in z'n fiets zitten. Dat maakte wel veel indruk.
- Edit -
En voor mij was het persoonlijk ook heel heftig om te horen dat m'n vader kanker had. Inmiddels is hij schoon, en moet hij om de drie maanden voor controle heen. Ik zat toen al in een dal.
Bi-j mien achter 't huus steet een Amerikaanse slee,
Bi-j de aanschaf mos ik erg diep in de portomonee.
't Is een 8-cilinder met veel chroom en een linnen kap,
Ik hol 'm moeilijk in toom as ik 'm op zien donder trap.
pi_91371493
Vind ik anders heftig zat Xantalien. Fijn dat je vader nu schoon is!
  zaterdag 15 januari 2011 @ 18:53:09 #30
238141 SevD
Boventitel
pi_91376244
quote:
En een keer bijna verdronken in Spanje. Ik dook de zee in, en er stond een heel sterke stroming. Toen ik weer het strand op wilde trokken de golven me steeds weer terug, en verder van het strand vandaan. Na een tijdje werd ik moe en ging ik kopje onder. Gelukkig greep een strandwacht me en trok me op een soort van surfboard. Hij heeft me weer naar de kant gebracht. Sindsdien durf ik niet meer in de zee te zwemmen. :{
Ongeveer hetzelfde gehad met m'n zusje afgelopen oktober. Waren in de zee en ik was het een beetje zat dus wilde er uit, duurde een behoorlijke tijd voor ik op de kant was. Schreeuwde naar m'n zusje dat ze naar de kant moest komen want de stroming werd véél te sterk (begon ook steeds harder te waaien). Hoorde me niet, dus ik ben terug de zee in gegaan. Zwom naar d'r toe en zei dat ze me een arm moest geven en het strand op moesten gaan vanwege de stroming, waarop ze reageerde met "Ben je bang? :') Ik niet hoor". 2de keer dus strand opkomen was verschrikkelijk, meerdere keren mee terug gezogen en op 't strand gesmeten worden - voelde het zand m'n neus- & oorgaten binnen komen, dan denk je toch wel ff van "nou, dat was het". Gelukkig wel op 't strand gekomen, stonden ook ineens een stuk of 50 man klaar om ons weg te trekken van het water. Zusje hoestte de volgende 5 dagen continu zand op.

Even later nog precies hetzelfde met een man van in de 50 denk ik, wilde het strand ook weer op maar werd niet alleen door de stroming tegengehouden, maar een gigantische boomstronk die opeens tussen de man en het strand opdook. Gelukkig ook weer aan kant gekomen :)

Rest van de vakantie trouwens 'gewoon' in het zwembad gezwommen :P
pi_91394799
Jeetje wat een heftige verhalen allemaal zeg.
  zondag 16 januari 2011 @ 12:17:16 #32
246584 Ensaf
IK DACHT HET NIET.
pi_91404297
Keer getuige geweest van een roof geweest, ben achter de dader aangerend.

Eens een man op een gebouw zien staan, met politie en alles er bij. Is later gesprongen.
¿sɐʍ puǝǝ uǝǝ ʞı sןɐ uǝzǝן ʞoo ʇɥɔıɹǝq ʇıp ǝɾ noZ
  zondag 16 januari 2011 @ 12:27:12 #33
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_91404612
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 18:53 schreef SevD het volgende:

[..]

Ongeveer hetzelfde gehad met m'n zusje afgelopen oktober. Waren in de zee en ik was het een beetje zat dus wilde er uit, duurde een behoorlijke tijd voor ik op de kant was. Schreeuwde naar m'n zusje dat ze naar de kant moest komen want de stroming werd véél te sterk (begon ook steeds harder te waaien). Hoorde me niet, dus ik ben terug de zee in gegaan. Zwom naar d'r toe en zei dat ze me een arm moest geven en het strand op moesten gaan vanwege de stroming, waarop ze reageerde met "Ben je bang? :') Ik niet hoor". 2de keer dus strand opkomen was verschrikkelijk, meerdere keren mee terug gezogen en op 't strand gesmeten worden - voelde het zand m'n neus- & oorgaten binnen komen, dan denk je toch wel ff van "nou, dat was het". Gelukkig wel op 't strand gekomen, stonden ook ineens een stuk of 50 man klaar om ons weg te trekken van het water. Zusje hoestte de volgende 5 dagen continu zand op.

Even later nog precies hetzelfde met een man van in de 50 denk ik, wilde het strand ook weer op maar werd niet alleen door de stroming tegengehouden, maar een gigantische boomstronk die opeens tussen de man en het strand opdook. Gelukkig ook weer aan kant gekomen :)

Rest van de vakantie trouwens 'gewoon' in het zwembad gezwommen :P
Was daar dan geen strandwacht oid? Lijkt me niet echt een veilige plek om te zwemmen!
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_91405062
Ongeluk met een fietser en een vrachtwagen, moest ambulance bellen.
Ik ben boooos, uhuh SYSTEEM! ♥
pi_91408225
ho.
Op donderdag 7 februari 2013 22:30 schreef wolfrolf het volgende:
Godsamme _O_ wat een baas ben je toch
Op dinsdag 26 februari 2013 15:53 schreef SilentChaos het volgende:
Jij begrijpt _O_
pi_91408482
Voor je neus zien dat een scooter met +/- 80 (haalde mij@motor in via t fietspad, ik reed 80) en vol op een fietser zien klappen.

Was savonds laat voor Ahoy, ik dus gelijk eerste hulp verlenen(ben Combat Life Saver) en in de paniek/stress ook nog 112 bellen en het slachtoffer helpen. Ik had gelijk al door dat t foute boel was met de fietser, één van zn pupillen was kapot en hij was echt van t padje af. Uiterlijke verwondingen had ie echter niet, verbaas ik me nog steeds over...

Uiteindelijk t ambulance personeel nog geholpen en de woorden "we laten de heli komen, of hij moet asap naar de seh anders gaat ie dood" van de verpleegkundige maakten ook echt indruk.

uiteindelijk had ik beter geen hulp kunnen verlenen en die vent dood laten gaan, hij is voor de rst van zn leven verlamd aan de linkerant van zn lichaam, hersenbeschadiging en illigaal in Nederland. Hij zou wss worden uitgezet...

Dit heeft echt wel indruk gemaakt, ondanks dat ik toch wel wist hoe te handelen. Ook de (dronken) omstanders op afstand houden en duidelijk maken dat ik echt wel wist wat ik deed was een aparte ervaring.
  zondag 16 januari 2011 @ 13:58:46 #37
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_91408569
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 13:57 schreef Bouke-p het volgende:
Voor je neus zien dat een scooter met +/- 80 (haalde mij@motor in via t fietspad, ik reed 80) en vol op een fietser zien klappen.

Was savonds laat voor Ahoy, ik dus gelijk eerste hulp verlenen(ben Combat Life Saver) en in de paniek/stress ook nog 112 bellen en het slachtoffer helpen. Ik had gelijk al door dat t foute boel was met de fietser, één van zn pupillen was kapot en hij was echt van t padje af. Uiterlijke verwondingen had ie echter niet, verbaas ik me nog steeds over...

Uiteindelijk t ambulance personeel nog geholpen en de woorden "we laten de heli komen, of hij moet asap naar de seh anders gaat ie dood" van de verpleegkundige maakten ook echt indruk.

uiteindelijk had ik beter geen hulp kunnen verlenen en die vent dood laten gaan, hij is voor de rst van zn leven verlamd aan de linkerant van zn lichaam, hersenbeschadiging en illigaal in Nederland. Hij zou wss worden uitgezet...

Dit heeft echt wel indruk gemaakt, ondanks dat ik toch wel wist hoe te handelen. Ook de (dronken) omstanders op afstand houden en duidelijk maken dat ik echt wel wist wat ik deed was een aparte ervaring.
Je bent dus een militair? Dan ben je het werken onder druk toch wel gewend?
Daarnaast, je moet niet denken dat je hem beter geen eerste hulp had kunnen geven. Hem dood laten bloeden neem je jezelf later ook alleen maar kwalijk, en hij is waarschijnlijk evengoed gelukkig!
pi_91409562
Sommige dingen wennen nooit echt denk ik.. maar ben het met kanovinnie eens!
Je weet niet hoe gelukkig die man nog kan zijn, goed gehandeld dus!
  zondag 16 januari 2011 @ 14:31:44 #39
238141 SevD
Boventitel
pi_91410183
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 12:27 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Was daar dan geen strandwacht oid? Lijkt me niet echt een veilige plek om te zwemmen!
Nope, verbaasde mij ook. Men moest er zelf maar achter komen dat de zee niet veilig was. :{
pi_91410455
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 14:31 schreef SevD het volgende:

[..]

Nope, verbaasde mij ook. Men moest er zelf maar achter komen dat de zee niet veilig was. :{
De zee is nooit veilig.
pi_91410688
Dat in de zee heb ik ook gehad inderdaad. Was met m'n broertje en zusje aan het zwemmen op Cyprus. Op een gegeven moment kon m'n zusje niet naar de kant komen. Broertje (2 meter) is toen erin gelopen en wilde haar pakken, maar kon geen grip krijgen op de bodem vanwege de stroming.

Allebei natuurlijk proberen eruit te lopen, totdat ik me herinnerde dat je juist plat op het oppervlak moet liggen en dan gewoon eruit zwemmen. Dat lukte gelukkig, maar was wel even eng.

Dag later werd op dezelfde plek iemand eruit gehaald door wat omstanders met zo'n reddingsboei.
pi_91411387
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 13:58 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Je bent dus een militair? Dan ben je het werken onder druk toch wel gewend?
Daarnaast, je moet niet denken dat je hem beter geen eerste hulp had kunnen geven. Hem dood laten bloeden neem je jezelf later ook alleen maar kwalijk, en hij is waarschijnlijk evengoed gelukkig!
Werken onder druk ben ik wel gewend ja, maar het is ff heel anders als er daadwerkelijk iemand aan t doodgaan is, je 112 belt en probeerd uit leggen waar je bent en hoe t met het slachtoffer is EN ook nog omstanders hebt die allemaal weten hoe t moet.

Het was gewoon chaotisch, maar achteraf ben ik wel tevreden met hoe ik gehandeld heb. De klap van die scooter vs fiets was echt bizar, dat vergeet ik niet meer denk ik.
pi_91411423
Ik heb eigenlijk nog nooit een strandwacht echt heen en weer zien patrouilleren op een strand. Kom ik op de verkeerde plekken of let ik gewoon niet goed op?
pi_91411469
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 14:52 schreef Bouke-p het volgende:

[..]

Werken onder druk ben ik wel gewend ja, maar het is ff heel anders als er daadwerkelijk iemand aan t doodgaan is, je 112 belt en probeerd uit leggen waar je bent en hoe t met het slachtoffer is EN ook nog omstanders hebt die allemaal weten hoe t moet.

Het was gewoon chaotisch, maar achteraf ben ik wel tevreden met hoe ik gehandeld heb. De klap van die scooter vs fiets was echt bizar, dat vergeet ik niet meer denk ik.
Lijkt me logisch dat dat je aangrijpt als mens, hoe geroutineerd en getraind je ook bent, je bent geen robot. Gelukkig maar ook.
  zondag 16 januari 2011 @ 17:29:29 #45
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_91418959
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 13:57 schreef Bouke-p het volgende:
Ze gaan een halverlamde met hersenbeschadiging uitzetten? Hoe denken ze dat zo iemand zijn brood gaat verdienen in zijn thuisland?
pi_91451937
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 17:29 schreef Rubber_Johnny het volgende:

[..]

Ze gaan een halverlamde met hersenbeschadiging uitzetten? Hoe denken ze dat zo iemand zijn brood gaat verdienen in zijn thuisland?
Illegaal is illegaal toch, niet ons probleem.
pi_91452491
Ik vond de film Human Traficking kijken ook redelijk heftig trouwens. Normaal ben ik niet zo onder de indruk van films en beeldmateriaal (afgestompt door internet denk ik :') ) maar deze film liet me wel een tijd met een fucked up gevoel achter.
  maandag 17 januari 2011 @ 13:47:34 #48
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_91460471
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 09:47 schreef Mopst3r het volgende:

[..]

Illegaal is illegaal toch, niet ons probleem.
Op de straat dumpen en dood laten hongeren. Nee dan had Bouke m inderdaad beter meteen dood laten gaan.
pi_91461386
Ik was een jaar of 8 ofzo. En mijn moeder en ik waren in gesprek met mijn oom en tante. Ondertussen aten we ook, en ineens springt me moeder op, halfstikkend want er zat iets vast in haar keel wat niet door wilde, en zij maar slaan op haar borst terwijl haar ogen naar boven rolde en op dat moment.. gaat dat stukje door naar haar maag gelukkig. Dat was even heftig schrikken.

Een dagje, ik kwam van school en besloot even wat te gaan kopen in het centrum. Ik hoorde wat gepraat en gemompel aan de overkant en kijk even wat er aan de hand is. Aan de overkant was een moeder met 2 kinderen. Eentje van ongeveer 5 en de ander van ongeveer 2. Voor de winkel waar zij stond stonden er allemaal kleine muurtjes met daarin fietsenstallingen. En zo dom als zij is zet ze dat kind van 2 op dat muurtje omdat hij daar graag even wilde staan. Nou zij let even niet op, en is bezig met dat kind van 5 en op dat zelfde moment loop dat kind van 2 achteruit op die muur. Ik zag het al aankomen. Die moeder ziet dat op het laatste moment en schreeuwt net 'Nee stop!'. En patsboem viel dat kindje van die (1 meter hoge) muur. Ik stond op ongeveer 4/5 meter afstand en toch hoorde ik zijn schedel barsten. :{ Dat was even schrikken.. Die moeder helemaal hysterisch troosten en huilen, maar het was toch haar eigen schuld.
thats it
  maandag 17 januari 2011 @ 14:17:42 #50
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_91461957
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 14:05 schreef Skynilla het volgende:
Die moeder ziet dat op het laatste moment en schreeuwt net 'Nee stop!'. En patsboem viel dat kindje van die (1 meter hoge) muur. Ik stond op ongeveer 4/5 meter afstand en toch hoorde ik zijn schedel barsten. :{ Dat was even schrikken.. Die moeder helemaal hysterisch troosten en huilen, maar het was toch haar eigen schuld.
Kind overleden? :{
pi_91462160
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 14:17 schreef Rubber_Johnny het volgende:

[..]

Kind overleden? :{
Joah, hoe liep dat af? Hopelijk was het toch wat anders wat je hoorde barsten..
pi_91462403
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 14:21 schreef MarMar het volgende:

[..]

Joah, hoe liep dat af? Hopelijk was het toch wat anders wat je hoorde barsten..
Het was volgens mij echt zijn schedel, want op het moment dat zijn hoofd de grond raakt(zijn hoofd raakte eerst de grond en toen pas de rest), klonk er een hol geluid alsof een plastic kom openbrak en ik wist gelijk dat het zijn schedel was. Hij begon gelijk te huilen dus hij was nog wel bij, maar zijn hoofdje was zo opgezwollen. Zijn moeder bracht hem naar binnen, ik denk dat ze daar de ambulance hebben gebeld. Maar ik moest gewoon even weglopen, ik kon het gewoon niet aanzien.
thats it
pi_91463009
Heftigste wat ik ooit heb meegemaakt is niet dat ik een keer gezien heb wat er van je overblijft als je onder de trein komt, ook niet de paar auto ongelukken die ik heb gezien, meest heftige wat ik heb meegemaakt was toen ik ging kijken bij mijn overgrootmoeder, die lag opgebaard.

Lang verhaal kort, toen ik nog klein was heel vaak langs geweest, maar later moest ze naar een verzorgingstehuis, en sindsdien nog maar 1 keer daar op bezoek geweest. Op een gegeven moment lag ze in het ziekenhuis, en gingen mijn ouders op zondag middag op bezoek. Ik kon ook mee, maar ik was zo brak van uitgaan dat ik maar zei dat ik de volgende dag zou gaan. Zondagavond overleed ze...

Dat was nog niet het ergste, toen we gingen kijken in het mortuarium, waar ze opgebaard lag, vertelde mijn oma dat sinds ik toen in het verzorgingstehuis één keer langs was geweest, ze iedere keer aan mijn opa en oma vroeg hoe het met mij ging, op school en met vriendjes enzo...

Toen brak ik, enorme gevoelens van spijt, de frustratie dat je de tijd niet terug kan draaien gaven mij emotioneel het meest heftige gevoel wat ik ooit heb meegemaakt. Die gozer onder de trein deed me niets, die ongelukken ook niet, maar het gevoel wat ik hier van had wil ik nooit meer mee maken. Sindsdien ook netjes iedere week bij opa en oma op de koffie, nog steeds.

Misschien niet het meest spectaculaire verhaal, maar voor mij emotioneel wel het meest heftige.
pi_91463370
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 14:38 schreef Kper_Norci het volgende:
Heftigste wat ik ooit heb meegemaakt is niet dat ik een keer gezien heb wat er van je overblijft als je onder de trein komt, ook niet de paar auto ongelukken die ik heb gezien, meest heftige wat ik heb meegemaakt was toen ik ging kijken bij mijn overgrootmoeder, die lag opgebaard.

Lang verhaal kort, toen ik nog klein was heel vaak langs geweest, maar later moest ze naar een verzorgingstehuis, en sindsdien nog maar 1 keer daar op bezoek geweest. Op een gegeven moment lag ze in het ziekenhuis, en gingen mijn ouders op zondag middag op bezoek. Ik kon ook mee, maar ik was zo brak van uitgaan dat ik maar zei dat ik de volgende dag zou gaan. Zondagavond overleed ze...

Dat was nog niet het ergste, toen we gingen kijken in het mortuarium, waar ze opgebaard lag, vertelde mijn oma dat sinds ik toen in het verzorgingstehuis één keer langs was geweest, ze iedere keer aan mijn opa en oma vroeg hoe het met mij ging, op school en met vriendjes enzo...

Toen brak ik, enorme gevoelens van spijt, de frustratie dat je de tijd niet terug kan draaien gaven mij emotioneel het meest heftige gevoel wat ik ooit heb meegemaakt. Die gozer onder de trein deed me niets, die ongelukken ook niet, maar het gevoel wat ik hier van had wil ik nooit meer mee maken. Sindsdien ook netjes iedere week bij opa en oma op de koffie, nog steeds.

Misschien niet het meest spectaculaire verhaal, maar voor mij emotioneel wel het meest heftige.
Hier ook erg goed op van toepassing;

Je weet pas wat je mist als je het niet meer hebt.
Ze kunnen soms echt een pain in the ass zijn met hun vragen en overmatige interesse, maar het is echt alleen maar goedbedoeld :)
pi_91463753
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 14:38 schreef Kper_Norci het volgende:

Hoe dichterbij, hoe heftiger.. ik vind het wel heel mooi dat je er ook wat mee doet en er een besef uit haalt voor de rest van je leven. Respect daarvoor!
pi_91463971
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 14:45 schreef ditiseenusername het volgende:

[..]

Hier ook erg goed op van toepassing;

Je weet pas wat je mist als je het niet meer hebt.
Ze kunnen soms echt een pain in the ass zijn met hun vragen en overmatige interesse, maar het is echt alleen maar goedbedoeld :)
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 14:53 schreef MarMar het volgende:

[..]

Hoe dichterbij, hoe heftiger.. ik vind het wel heel mooi dat je er ook wat mee doet en er een besef uit haalt voor de rest van je leven. Respect daarvoor!
Ik ben ook echt blij dat mijn opa en oma nog leven, en ik er een hele goeie band mee heb. Ook al vragen ze wel eens 2 keer hetzelfde achter elkaar omdat ze wat gaan dementeren, ze zijn er wel mede verantwoordelijk voor dat ik een hele fijne jeugd heb gehad, en ik heb liever dat ze dat nu weten, dan dat ik ze het niet meer kan vertellen wanneer , nou ja, daar wil ik liever nog niet aan denken.
  maandag 17 januari 2011 @ 15:10:10 #57
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_91464622
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 14:26 schreef Skynilla het volgende:

[..]

Het was volgens mij echt zijn schedel, want op het moment dat zijn hoofd de grond raakt(zijn hoofd raakte eerst de grond en toen pas de rest), klonk er een hol geluid alsof een plastic kom openbrak en ik wist gelijk dat het zijn schedel was. Hij begon gelijk te huilen dus hij was nog wel bij, maar zijn hoofdje was zo opgezwollen. Zijn moeder bracht hem naar binnen, ik denk dat ze daar de ambulance hebben gebeld. Maar ik moest gewoon even weglopen, ik kon het gewoon niet aanzien.
Schedelbasis fractuur kan je overleven toch?
  Moderator maandag 17 januari 2011 @ 15:25:16 #58
155227 crew  Guppy
dus
pi_91465382
Tijdens mijn werk bij een tankstation ben ik, hoe cliché, overvallen. Ik werkte bij zo'n tankstation waar je alleen bent, en het was zondag rond een uur of 17:00 uur. Ik was gewoon aan het bijvullen, en de deur naar de kassa was dus open. En ineens komt er een kerel binnen met een vuurwapen. Tja, en dan gaat het zo snel.

Verder niet gewond geraakt, maar zoiets maakt ontzettend veel indruk. Kan het niet echt uitleggen, maar ik weet wel, trillen van angst, het kan ècht :')
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_91467954
1) Ik zat als bijrijder in de auto en vlak voor de auto steekt een fietser over terwijl we 80km/h reden, het meisje heeft het jammer genoeg niet overleeft.

2) Ik zag in China een ongeluk gebeuren waarbij een busje vol met mensen onder een vrachtwagen reed. Echt zeer veel bloed en zwaar gewonden/doden. (echt zo'n rampen beeld)

3) Mijn moeder denkt in te voegen op een snelweg en heeft een redelijk pittige rijstijl dus ze wil direct naar de 2e baan gaan. Blijkt het geen snelweg te zijn maar gewoon een één baansweg. En de tegenligger was echt super dichtbij. Door een echt zeer sneller reactie van mijn moeder is er geen ongeluk gebeurd. Maar schikken was het wel.

4) Mijn zusje was van het paard gevallen dus ik met mijn vader er heen, Daarna haar mee naar huis genomen. Ging het toch opeens een stuk slechter met haar. Bleek haar milt gescheurd. :(

[ Bericht 19% gewijzigd door dynamiet op 17-01-2011 16:21:18 ]
  maandag 17 januari 2011 @ 17:13:25 #60
282339 Xantalien
Høken, kreng.
pi_91470913
Oh nog iets dat ik niet snel zal vergeten,
de gedachte 'Dit is het, ik ga dood' door je hoofd laten spoken.
We waren aan het eten, en toen schoot er een stuk vlees in m'n keel. Ik kreeg het al mooi benauwd, pa en ma hard op m'n rug bonkend, ik dacht echt: 'Ik ga dood, ik ga dood, ik ga dood.' :') Uiteindelijk schoot het stuk uit m'n keel.
pi_91471781
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 17:13 schreef Xantalien het volgende:
We waren aan het eten, en toen schoot er een stuk vlees in m'n keel. Ik kreeg het al mooi benauwd, pa en ma hard op m'n rug bonkend, ik dacht echt: 'Ik ga dood, ik ga dood, ik ga dood.' :') Uiteindelijk schoot het stuk uit m'n keel.
Rustgevende gedachte?
pi_91472077
quote:
Anders kan je altijd nog een pen of iets anders wat hol is daar tussen je sleutelbeenderen in je luchtpijp steken. Zit precies zo'n kuiltje. Of als je bang bent, eerst even "voorperforeren" met de punt van een mes.
pi_91472084
Was 1e kerstdag uur of 2 snachts, ik zat als bijrijder bij me vriend in auto, we naderden een kruizing met stoplichten, op meter of 40 van kruizing springt licht op groen, ik kijk naar links, en zie in verte dat er auto met hoge snelheid aankomt, ik twijfel of ik wat moet zeggen, maar besluit dan keihard te roepen: REMMEN! Me vriend stapt vol op de rem en we glijden net over de stopstreep, de aankomende auto was inderdaad vol door rood gegaan, en miste ons op minder als halve meter, vervolgens knalt ie met een flinke vaart op een parkeerpaal, we springen allebei uit de auto, maar doordat de paal zo een klap had gehad viel er een lichtbak die aan een draad hing eraf, maar net naast me vriend. De bestuurder was zwaar gewond, ze been was meer als 180 graden gedraaid, en de plukken haar zaten tegen de kapotte ruit. We moesten mee naar bureau, maar gelukkig veel getuigen, geen idee hoe het met die kerel is afgelopen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_91472119
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 17:34 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

Anders kan je altijd nog een pen of iets anders wat hol is daar tussen je sleutelbeenderen in je luchtpijp steken. Zit precies zo'n kuiltje. Of als je bang bent, eerst even "voorperforeren" met de punt van een mes.
Nou, dat zou ik je niet aanraden zonder goede medische kennis, op die plek zitten namelijk ook je stembanden.
pi_91472247
Ik heb wel eens een paar zelfmoord acties gezien bij het spoor, 't doet me echt niks, hun keuze en het ziet er alleen niet smakelijk uit.

Het geen wat echt indruk heeft gemaakt is het overlijden van mijn oma, dit was de 'laatste' die nog leefde en we gingen ook elke week langs, toen het wat slechter ging moest ze naar het ziekenhuis en wou ze een keer een ijsje, dat ijsje hebben we toch gekocht en het was op woensdag om 16:24 dat wij dat ijsje kochten, week later op woensdag is ze om 16:24 overleden :'(

Het echt smerigste en waar ik echt van schrok was bij een stoplicht in een dorp, ik stond daar met men fiets en er komt een vrachtwagen aan, die raakt een overvliegende duif en die duif helemaal aan stukken knalt bij een vrouw die tevens stond te wachten in het gezicht. Zij viel daardoor van der fiets met der nek op de stoeprand, ik heb daarna er niks meer van gehoord, ik schrok zo erg dat ik omdraaide en naar huis ben gegaan :@
pi_91472255
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 17:35 schreef raptorix het volgende:

[..]

Nou, dat zou ik je niet aanraden zonder goede medische kennis, op die plek zitten namelijk ook je stembanden.
Ja ik zou zelf ook eerst de Heimlich-greep doen enzo en dit als backup houden :P . Beter de gok nemen dan dat je doodgaat :P .
pi_91472437
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 17:37 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

Ja ik zou zelf ook eerst de Heimlich-greep doen enzo en dit als backup houden :P . Beter de gok nemen dan dat je doodgaat :P .
Jack Bauer deed het overigens keer bij zichzelf als ik me niet vergis :D
pi_91474309
Een vriendin van me heeft het eens zien gebeuren op een terras. Een kind werd in haar keel gestoken door een wesp die het blikje in was gevlogen en kreeg hierdoor geen lucht. De moeder (die overigens arts was :P ) heeft toen zo'n bic-pen in de luchtpijp gestoken.
pi_91474884
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 18:21 schreef Sapstengel het volgende:
Een vriendin van me heeft het eens zien gebeuren op een terras. Een kind werd in haar keel gestoken door een wesp die het blikje in was gevlogen en kreeg hierdoor geen lucht. De moeder (die overigens arts was :P ) heeft toen zo'n bic-pen in de luchtpijp gestoken.
:{
auw :X
  maandag 17 januari 2011 @ 20:24:35 #70
25878 MOD
pi_91482260
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 17:37 schreef Studiotje het volgende:

Het echt smerigste en waar ik echt van schrok was bij een stoplicht in een dorp, ik stond daar met men fiets en er komt een vrachtwagen aan, die raakt een overvliegende duif en die duif helemaal aan stukken knalt bij een vrouw die tevens stond te wachten in het gezicht. Zij viel daardoor van der fiets met der nek op de stoeprand, ik heb daarna er niks meer van gehoord, ik schrok zo erg dat ik omdraaide en naar huis ben gegaan :@
Wtf :') Maar nu je het toch over een duif hebt :D

Ik stond in Arnhem op de bus te wachten bij het Centraal Station. Ik zie mijn bus aankomen en loop daar zo naar toe, over de baan en daarbij passeer ik een groepje duiven dat broodkruimels aan het pikken was. Ik moest even sprinten, want een andere bus kwam er aan. En ik dacht het al.. En in eens hoorde ik een harde "PATS" als of er een ballon klapte. Ik keek om en ja daar lag er één hoor.. Zo plat als wat met zn guts over de vloer mors dood.

Ik kon mijn lach amper inhouden maar het was absoluut niet grappig of zo. Ik zag het in cartoonstyle voor me hoe dat beest langzaam door het grote wiel van de bus overreden werd, waardoor de ene kant van zijn lichaam plat gedrukt werd en het andere deel zich langzaam opblies tot het formaat van een ballon tot dat zijn lichaam de druk niet meer aan kon en pats zei.. ;(

Arme duif..
  maandag 17 januari 2011 @ 20:45:22 #71
282339 Xantalien
Høken, kreng.
pi_91483934
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 17:34 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

Daar denk je niet aan als 11 jarige. :') En m'n ouders zouden daar ook nooit op komen denk ik.
pi_91493741
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 18:21 schreef Sapstengel het volgende:
Vind voor zulk soort situaties het altijd wel interessant om boekjes zoals The Worst Case Scenario Survival Handbook te lezen. Weetje toch wat ongeveer te doen in zo'n situatie ;)
pi_91494220
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 23:10 schreef Palomar het volgende:

[..]

Vind voor zulk soort situaties het altijd wel interessant om boekjes zoals The Worst Case Scenario Survival Handbook te lezen. Weetje toch wat ongeveer te doen in zo'n situatie ;)
Thnx, die wil ik hebben!

Tip: ook als ebook beschikbaar!
pi_91494945
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 23:18 schreef dynamiet het volgende:

[..]

Thnx, die wil ik hebben!

Extra tip: ook als PDF te vinden als je weet te zoeken ;)
pi_91495023
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 23:32 schreef Magic-IRC het volgende:

[..]

Extra tip: ook als PDF te vinden als je weet te zoeken ;)
Duh; dat bedoelde ik met ebook ;)
pi_91495588
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 23:18 schreef dynamiet het volgende:

[..]

Thnx, die wil ik hebben!

Ligt er iemand te stikken: "even mijn pdfje laden "

:P
Buy it, use it, break it, fix it,
Trash it, change it, mail - upgrade it,
Charge it, point it, zoom it, press it,
Snap it, work it, quick - erase it,
pi_91495670
Zelf nooit echt iets heftigs meegemaakt zoals sommige dingen hier. Misschien persoonlijk wel dat ik een keer 'aangevallen' werd door een twee tjappies, wel van af weten te houden, maar was toen ook wel aardig geschokken. Had er volgens mij nog een topic over geopend hier op fok.. ff zoeken

Oja hier: Aangevallen door twee sjonnies
Buy it, use it, break it, fix it,
Trash it, change it, mail - upgrade it,
Charge it, point it, zoom it, press it,
Snap it, work it, quick - erase it,
pi_91506770
Ik ben Koerdisch van afkomst en mijn ouders zijn ook te voet van Irak naar Nederland gevlucht. Moeder hoogzwanger van mij, en 3 kleine kinderen erbij.
Zelf herinner ik me niets. Maar mijn zussen en ouders wel. Mijn zus herinnert zich nog dat we in een duits bos achterna werden gezeten door politie en zij de opdracht kreeg zich te verstoppen.
De politie vond haar uiteindelijk, en ze wist niet waar m'n ouders waren. Dat maakt op een kind van 6 erg veel indruk.
Mijn ouders herinneren zich uiteraard alles. Het moorden, in lege olievaten verstoppen met 3 kleine kinderen en je vrouw omdat Saddam's soldaten achter je aan zitten.
Vooral voor m'n moeder was het moeilijk. Zij had eerst een miskraam, daarna een zoon die na 2 jaar doodging. Vervolgens werd m'n andere broer ook dodelijk ziek tijdens de vlucht (hij was 2 jaar). Die heeft het wel overleeft.

Wat op mij het meest impact heeft gemaakt is dat we op vakantie gingen naar familie in Irak.
Iedereen weet dat het niet botert tussen Turken en Koerden. Afijn, wij reden met de auto in Oost Turkije op een pikdonker landweggetje zonder enige verlichting.
Wij waren ook echt de enige die daar reden. Vervolgens krijgen we een lekke band vanwege het slechte wegdek.
Gedwongen om te stoppen daar in het donker en niemand die ons kon helpen.

Opeens komt er een klein rood autootje voorbij scheuren. Die stopt opeens, en draait om.
Ik ben nog nooit ZO bang geweest. Er stappen 4 mannen met mitrailleurs uit en richten die op ons.
Mijn vader spreekt geen turks dus die moest wel uitleggen dat we koerdisch zijn. Toen begonnen ze de hele auto leeg te halen.
Mijn zussen en ik en m'n moeder moesten op een dekentje op de grond zitten met die geweren op ons gericht. Terwijl m'n vader in gesprek was met een van die mannen.
Toen dacht ik echt; dit is het. Wij worden hier allemaal doodgeschoten op een verlaten landweg en niemand die ons mist.
Ik had er zelfs al vrede mee dat we dood gingen.

Na een uur in de loop van dat geweer gestaard te hebben liep een van de mannen naar de auto en pakte zo'n ding waarmee je je band kunt verwisselen (die miste we)
In 5 minuten verwisselden ze onze band, laadden onze spullen in en scheurden weg.

Goed afgelopen dus, maar het was wel erg bizar
  dinsdag 18 januari 2011 @ 13:27:15 #79
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_91511382
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 11:28 schreef Goodluck_Charm het volgende:

† In Memoriam † dinsdag 18 januari 2011 @ 13:35:15 #80
25682 2cv
Niet subtiel
pi_91511700
quote:
Je verhaal wordt er niet minder bizar etc. door, maar ik denk dat die mannen ook bang waren.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_91511952
Ik ben er even stil van Goodluck_Charm...
pi_91512035
quote:
Wat op mij het meest impact heeft gemaakt is dat we op vakantie gingen naar familie in Irak.
Iedereen weet dat het niet botert tussen Turken en Koerden. Afijn, wij reden met de auto in Oost Turkije op een pikdonker landweggetje zonder enige verlichting.
Wij waren ook echt de enige die daar reden. Vervolgens krijgen we een lekke band vanwege het slechte wegdek.
misschien beetje offtopic, maar gingen jullie dan met de auto van NL naar Irak?
pi_91512431
quote:
Op dinsdag 18 januari 2011 13:43 schreef Palomar het volgende:

[..]

misschien beetje offtopic, maar gingen jullie dan met de auto van NL naar Irak?
Nee, met het vliegtuig kwam je toentertijd Irak niet in (nu inmiddels wel) dus we namen altijd het vliegtuig naar Turkije en vandaaruit met de auto naar Irak.
  dinsdag 18 januari 2011 @ 14:41:10 #84
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_91514890
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 23:44 schreef Agiath het volgende:

[..]

Ligt er iemand te stikken: "even mijn pdfje laden "

:P
Gewoon op je telefoon zetten, ja toch.

Verder: Toen ik klein was eens in een speeltuin. Een moeder van een kind viel van een schommel af en brak haar enkel. Niet zomaar gebroken, bot eruit stekend gebroken. Ik weet er verder niet meer zo veel van want ik was best klein, maar ik heb dat beeld wel onthouden.

Klasgenoot van me op de middelbare school werd in de tweede overreden door een vrachtwagen. Over z'n been heen. Daar was ik gelukkig niet bij. Maar een paar dagen later ben ik hem samen met een vriendin gaan opzoeken. Eerst leek dat een supergoed idee, kaart mee van de klas, dat soort dingen. Maar toen ik daar aan dat bed zat bij een huilende klasgenoot die misschien niet meer zou kunnen lopen was het een stukje zwaarder. Ik had ook geen idee wat ik moest zeggen. Wel kon hij zijn verhaal vertellen, misschien dat dat wel prettig was. Uiteindelijk is het nog best goed gekomen, met behulp van operaties en pinnen en oprekken e.d. was zijn ene been maar een stukje korter en kon hij dus weer lopen. Duurde wel een jaar ofzo.
pi_91518544
quote:
Op dinsdag 18 januari 2011 13:35 schreef 2cv het volgende:

[..]

Je verhaal wordt er niet minder bizar etc. door, maar ik denk dat die mannen ook bang waren.
Bang voor een gezin? Het was m'n ouders, mijn 2 zussen, ik en nog een jonger zusje die toen anderhalf was.
Waarom moet je daar bang voor zijn? :9

Het was echt heel vreemd, die geweren op ons gericht, er werd tegen ons geschreeuwd.
Enige waar ik me zorgen om maakte was m'n zusje
  dinsdag 18 januari 2011 @ 16:19:39 #86
25878 MOD
pi_91520045
laat maar.
pi_91520078
Wow Goodluck_Charm.. :|
pi_91521197
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 15:51 schreef Goodluck_Charm het volgende:

[..]

Bang voor een gezin? Het was m'n ouders, mijn 2 zussen, ik en nog een jonger zusje die toen anderhalf was.
Waarom moet je daar bang voor zijn? :9

Het was echt heel vreemd, die geweren op ons gericht, er werd tegen ons geschreeuwd.
Enige waar ik me zorgen om maakte was m'n zusje
Maar je hebt dus eigenlijk nog steeds geen idee wie die mannen waren en wat ze nou eigenlijk wilden?
pi_91521855
quote:
Op dinsdag 18 januari 2011 16:41 schreef Kper_Norci het volgende:

[..]

Maar je hebt dus eigenlijk nog steeds geen idee wie die mannen waren en wat ze nou eigenlijk wilden?
Nee, ik heb zelf niet met ze gesproken :9
pi_91523305
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 16:54 schreef Goodluck_Charm het volgende:

[..]

Nee, ik heb zelf niet met ze gesproken :9
En je praat er ook nooit meer over met je ouders?
pi_91523459
quote:
Op dinsdag 18 januari 2011 17:21 schreef ATOMIC_FUUU het volgende:

[..]

En je praat er ook nooit meer over met je ouders?
Nee, dat was niets vergeleken met wat zij allemaal al hebben meegemaakt :9
pi_91523501
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 17:24 schreef Goodluck_Charm het volgende:

[..]

Wtf |:(
pi_91525484
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 17:24 schreef Goodluck_Charm het volgende:

[..]

over zoiets heftigs doe je er in mijn ogen (met die smiley => :9 ) er wel wat luchtig en 'lollig' over of ligt dat aan mij? :@
pi_91525894
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 18:12 schreef Apotheose het volgende:

[..]

over zoiets heftigs doe je er in mijn ogen (met die smiley => :9 ) er wel wat luchtig en 'lollig' over of ligt dat aan mij? :@
Manier van trauma verwerking misschien ;.)
pi_91526097
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 18:23 schreef dynamiet het volgende:

[..]

Manier van trauma verwerking misschien ;.)
true...
pi_91526399
quote:
10s.gif Op maandag 17 januari 2011 20:24 schreef MOD het volgende:

[..]

Wtf :') Maar nu je het toch over een duif hebt :D

Ik stond in Arnhem op de bus te wachten bij het Centraal Station. Ik zie mijn bus aankomen en loop daar zo naar toe, over de baan en daarbij passeer ik een groepje duiven dat broodkruimels aan het pikken was. Ik moest even sprinten, want een andere bus kwam er aan. En ik dacht het al.. En in eens hoorde ik een harde "PATS" als of er een ballon klapte. Ik keek om en ja daar lag er één hoor.. Zo plat als wat met zn guts over de vloer mors dood.

Ik kon mijn lach amper inhouden maar het was absoluut niet grappig of zo. Ik zag het in cartoonstyle voor me hoe dat beest langzaam door het grote wiel van de bus overreden werd, waardoor de ene kant van zijn lichaam plat gedrukt werd en het andere deel zich langzaam opblies tot het formaat van een ballon tot dat zijn lichaam de druk niet meer aan kon en pats zei.. ;(

Arme duif..
hahaha bahhh wat vies. Ut wordt eens tijd dat die Arnhem station een keer af komt! Zelfs zielige duifjes lijden eraan ;(
  dinsdag 18 januari 2011 @ 19:20:00 #97
264437 Hitori
Pushing every button.
pi_91528729
Tijdens mijn dienst op werk viel er een vrouw achterstevoren van de roltrap, om onderaan te blijven liggen met twee gebroken benen waar de botten uitstaken, en een nek die in een wel heel vreemde positie stond.
Haar haren waren vast komen te zitten tussen de treden van de roltrap, dus haar hoofd werd steeds met een ruk opzij getrokken terwijl het bloed uit haar mond stroomde.
Op dat moment van ik de enige beschikbare BHV-er in het hele pand.
De ambulance kwam helaas te laat, en ze bleek achteraf te zijn overleden aan een gebroken nek en een stevige hersenbeschadiging. :{
pi_91531753
quote:
Ik ben Koerdisch van afkomst en mijn ouders zijn ook te voet van Irak naar Nederland gevlucht. Moeder hoogzwanger van mij, en 3 kleine kinderen erbij.
Zelf herinner ik me niets. Maar mijn zussen en ouders wel. Mijn zus herinnert zich nog dat we in een duits bos achterna werden gezeten door politie en zij de opdracht kreeg zich te verstoppen.
De politie vond haar uiteindelijk, en ze wist niet waar m'n ouders waren. Dat maakt op een kind van 6 erg veel indruk.
Mijn ouders herinneren zich uiteraard alles. Het moorden, in lege olievaten verstoppen met 3 kleine kinderen en je vrouw omdat Saddam's soldaten achter je aan zitten.
Vooral voor m'n moeder was het moeilijk. Zij had eerst een miskraam, daarna een zoon die na 2 jaar doodging. Vervolgens werd m'n andere broer ook dodelijk ziek tijdens de vlucht (hij was 2 jaar). Die heeft het wel overleeft.

Opeens komt er een klein rood autootje voorbij scheuren. Die stopt opeens, en draait om.
Ik ben nog nooit ZO bang geweest. Er stappen 4 mannen met mitrailleurs uit en richten die op ons.
Mijn vader spreekt geen turks dus die moest wel uitleggen dat we koerdisch zijn. Toen begonnen ze de hele auto leeg te halen.
Mijn zussen en ik en m'n moeder moesten op een dekentje op de grond zitten met die geweren op ons gericht. Terwijl m'n vader in gesprek was met een van die mannen.
Toen dacht ik echt; dit is het. Wij worden hier allemaal doodgeschoten op een verlaten landweg en niemand die ons mist.
Ik had er zelfs al vrede mee dat we dood gingen.

Na een uur in de loop van dat geweer gestaard te hebben liep een van de mannen naar de auto en pakte zo'n ding waarmee je je band kunt verwisselen (die miste we)
In 5 minuten verwisselden ze onze band, laadden onze spullen in en scheurden weg.

Goed afgelopen dus, maar het was wel erg bizar
Waarschijnlijk zijn jullie van de weg gehaald door een stel militairen als ik het zo lees.
Op donderdag 7 februari 2013 22:30 schreef wolfrolf het volgende:
Godsamme _O_ wat een baas ben je toch
Op dinsdag 26 februari 2013 15:53 schreef SilentChaos het volgende:
Jij begrijpt _O_
pi_91532231
quote:
Op dinsdag 18 januari 2011 20:13 schreef henkde_j het volgende:

[..]

Waarschijnlijk zijn jullie van de weg gehaald door een stel militairen als ik het zo lees.
Dat weet ik niet. Ze waren wel in normale kleding
pi_91540618
De explosie van een droogvat van aluminium gevuld met twee ton buskruit op een afstand van een meter of tweehonderd bij Muiden Chemie oftewel de Kruitfabriek. We zaten in een kantoor waar alle wanden en het plafond naar binnen werden gedrukt. Twee mensen helemaal aan flarden gerukt en een derde levensgevaarlijk gewond. We hebben die flarden onder leiding van een dokter bij elkaar proberen te vinden waarbij de dokter zei wat op welk hoopje moest. Ik kan me een stukje bovenarm en een bovenlip met een snor herinneren.. Niet bloederig of zo, maar toch. Het is al een tijd geleden, 1972. Een week lang met fluitende oren en angst rondgelopen. Ik was een van de weinigen die totaal niets hadden opgelopen. Alle auto's die stonden geparkeerd waren ingedeukt, behalve de Volkswagen Kevers.
  dinsdag 18 januari 2011 @ 22:40:48 #101
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_91541051
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 22:33 schreef FiveseveN het volgende:
We hebben die flarden onder leiding van een dokter bij elkaar proberen te vinden waarbij de dokter zei wat op welk hoopje moest.
Ieuw.... :{
  dinsdag 18 januari 2011 @ 23:00:17 #102
238141 SevD
Boventitel
pi_91542236
quote:
De explosie van een droogvat van aluminium gevuld met twee ton buskruit op een afstand van een meter of tweehonderd bij Muiden Chemie oftewel de Kruitfabriek. We zaten in een kantoor waar alle wanden en het plafond naar binnen werden gedrukt. Twee mensen helemaal aan flarden gerukt en een derde levensgevaarlijk gewond. We hebben die flarden onder leiding van een dokter bij elkaar proberen te vinden waarbij de dokter zei wat op welk hoopje moest. Ik kan me een stukje bovenarm en een bovenlip met een snor herinneren.. Niet bloederig of zo, maar toch. Het is al een tijd geleden, 1972. Een week lang met fluitende oren en angst rondgelopen. Ik was een van de weinigen die totaal niets hadden opgelopen. Alle auto's die stonden geparkeerd waren ingedeukt, behalve de Volkswagen Kevers.
Jezus :{
pi_91542282
quote:
Alle auto's die stonden geparkeerd waren ingedeukt, behalve de Volkswagen Kevers.
Toch nog wel een ontroerend mooi einde aan dit verhaal.
pi_91549409
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 17:35 schreef raptorix het volgende:

[..]

Eventjes afgezien van t feit dat t ff iets preciezer komt dan dat kuiltje tussen je sleutelbenderen, breek n pen door midden en stop een stuk in je mond. Probeer nu eens hoelang je het volhoud om daardoor te ademen. Ik geef je een paar minuuten....

Dat je dat wel eens ziet in films is een fabeltjes, voor zo'n ingreep heb je een flinke opening nodig.
  Moderator woensdag 19 januari 2011 @ 09:08:17 #105
155227 crew  Guppy
dus
pi_91550667
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 07:23 schreef Bouke-p het volgende:

[..]

Eventjes afgezien van t feit dat t ff iets preciezer komt dan dat kuiltje tussen je sleutelbenderen, breek n pen door midden en stop een stuk in je mond. Probeer nu eens hoelang je het volhoud om daardoor te ademen. Ik geef je een paar minuuten....

Dat je dat wel eens ziet in films is een fabeltjes, voor zo'n ingreep heb je een flinke opening nodig.
Maar die paar minuten kunnen net de tijd zijn die de ambulance nodig heeft.

Ik zeg niet dat we bij elke verslikking pennen in onze luchtpijp moeten knallen, maar in noodgevallen kan het net het verschil maken
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  woensdag 19 januari 2011 @ 09:14:59 #106
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_91550777
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 09:08 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Maar die paar minuten kunnen net de tijd zijn die de ambulance nodig heeft.

Ik zeg niet dat we bij elke verslikking pennen in onze luchtpijp moeten knallen, maar in noodgevallen kan het net het verschil maken
Toch kan ik niemand aanraden om dit te doen, tenzij je weet wat je doet.
  Moderator woensdag 19 januari 2011 @ 09:17:49 #107
155227 crew  Guppy
dus
pi_91550829
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 09:14 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Toch kan ik niemand aanraden om dit te doen, tenzij je weet wat je doet.
Daarom ook dat ik zeg dat we dat niet bij elke verslikking moeten gaan doen. Ikzelf zou het niet willen doen, want ik heb geen idee hoe of wat. Ik ben medisch gezien echt een no-no. Zou het dan toch zeker overlaten aan iemand met verstand van zaken.
pi_91557687
je moet gewoon niet eens proberen als je niet weet wat je doet, bovendien doe je de ingreep niet in het kuiltje tussen de sleutelbeenderen maar ongeveer op de ademsappel. Zo'nnoodingreep heet trouwens een coniotomie.

Ik heb t tijdens mn PTLS(soort medic bij def) moeten oefenen en het is best lastig.
  woensdag 19 januari 2011 @ 13:18:51 #109
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_91558431
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 12:58 schreef Bouke-p het volgende:
je moet gewoon niet eens proberen als je niet weet wat je doet, bovendien doe je de ingreep niet in het kuiltje tussen de sleutelbeenderen maar ongeveer op de ademsappel. Zo'nnoodingreep heet trouwens een coniotomie.

Ik heb t tijdens mn PTLS(soort medic bij def) moeten oefenen en het is best lastig.
En zo te horen levensgevaarlijk.
Als je het fout doet heb je nog een rechtzaak tegen je lopen als je pech hebt. -O-
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 19 januari 2011 @ 14:54:39 #110
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_91562566
Mijn vader en ik hadden een hele hechte band. Toen hij in 2006 erg ziek werd (hij was al een tijd aan het sukkelen met zijn nieren) en in het ziekenhuis lag, had hij een shunt in zijn pols, voor de nierdialyse. Dat is een soort verdikte ader, waarin ze makkelijk kunnen prikken. In die shunt voelde je zijn bloed stromen, heel apart gevoel.

Op vaderdag was hij erg ziek geworden en toen ik 's avonds een telefoontje kreeg van het ziekenhuis kwam dat eigenlijk niet onverwacht. Die nacht hebben we bij hem gewaakt en hem laten bedienen. Vreemd genoeg kwam hij na het bedienen weer min of meer bij kennis. In overleg met de artsen heb ik besloten om hem niet meer te laten dialyseren en er alleen voor te zorgen dat hij geen pijn had. De situatie was uitzichtloos en ik vond het onzin om hem nog lastig te vallen met verplaatsen, prikken en dergelijke. qltel en ik zijn zo vaak mogelijk bij hem geweest die week.

Donderdagochtend vroeg belde het ziekenhuis. Het ging nu heel slecht en of we zo snel mogelijk wilden komen. We kwamen de kamer binnen, ik kuste hem op zijn voorhoofd en zei dat we bij hem waren. Ik pakte een stoel, ging bij hem zitten en pakte zijn hand. De hand met de shunt. Op het moment dat ik zijn hand pakte, hield het bloed op met stromen. Hij heeft gewacht tot ik bij hem was, en toen is hij overleden. En ik vind dat nog steeds zo ongelooflijk mooi O+

Hoe verdrietig ik ook ben, hoezeer ik hem ook mis, als ik aan dat moment denk, word ik warm van binnen en voel ik hoeveel hij van me hield. En ik van hem *;
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  woensdag 19 januari 2011 @ 15:02:26 #111
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_91562922
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 14:54 schreef Rewimo het volgende:
Hij heeft gewacht tot ik bij hem was, en toen is hij overleden. En ik vind dat nog steeds zo ongelooflijk mooi O+

Hoe verdrietig ik ook ben, hoezeer ik hem ook mis, als ik aan dat moment denk, word ik warm van binnen en voel ik hoeveel hij van me hield. En ik van hem *;
Mooi verhaal.. O+
pi_91563305
quote:
Mijn vader en ik hadden een hele hechte band. Toen hij in 2006 erg ziek werd (hij was al een tijd aan het sukkelen met zijn nieren) en in het ziekenhuis lag, had hij een shunt in zijn pols, voor de nierdialyse. Dat is een soort verdikte ader, waarin ze makkelijk kunnen prikken. In die shunt voelde je zijn bloed stromen, heel apart gevoel.

Op vaderdag was hij erg ziek geworden en toen ik 's avonds een telefoontje kreeg van het ziekenhuis kwam dat eigenlijk niet onverwacht. Die nacht hebben we bij hem gewaakt en hem laten bedienen. Vreemd genoeg kwam hij na het bedienen weer min of meer bij kennis. In overleg met de artsen heb ik besloten om hem niet meer te laten dialyseren en er alleen voor te zorgen dat hij geen pijn had. De situatie was uitzichtloos en ik vond het onzin om hem nog lastig te vallen met verplaatsen, prikken en dergelijke. qltel en ik zijn zo vaak mogelijk bij hem geweest die week.

Donderdagochtend vroeg belde het ziekenhuis. Het ging nu heel slecht en of we zo snel mogelijk wilden komen. We kwamen de kamer binnen, ik kuste hem op zijn voorhoofd en zei dat we bij hem waren. Ik pakte een stoel, ging bij hem zitten en pakte zijn hand. De hand met de shunt. Op het moment dat ik zijn hand pakte, hield het bloed op met stromen. Hij heeft gewacht tot ik bij hem was, en toen is hij overleden. En ik vind dat nog steeds zo ongelooflijk mooi O+

O+
  Moderator woensdag 19 januari 2011 @ 15:26:40 #113
155227 crew  Guppy
dus
pi_91564020
quote:

Ik moet even een traantje wegpinken hoor O+
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 19 januari 2011 @ 15:31:18 #114
13151 crew  Rewimo
pi_91564232
Eh ja, ikzelf ook toen ik het schreef :)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_91564436
toch wel de dood van mn oma, ook omdat ik die laatste week zo nauw betrokken ben geweest.

de week voor sinterklaas ging het steeds slechter met mn oma en ze gaf het op en het was ook goed zo.
was nog wel thuis met thuiszorg en we wilde ook nachtzorg en dat heeft ze uiteindelijk ook gekregen, 1 nachtje en toen was ze dood.
zelf werk in in de zorg en was toevallig woensdag vrij en omdat oma niet meer alleen kon en wilde zijn en de thuiszorg ook niet 24/7 er was ging ik maar.
ze was die dag ook voor mn komst al 2x op de grond aangetroffen dus ik ging er in de ochtend heen en zou er tot s middags zeker zijn want dan zou mn oom komen.
was een heftig dagje omdat mn oma nog tot 3x toe last had van diarree en ik haar dus alleen heb moeten verzorgen, thuiszorg is wel 2x geweest maar toen was het niet nodig..
moest wel slikken toen ik mn oma huilend in mn armen had, ze schaamde zich zo dat ik, kleindochter der billen moest schoonmaken..
later heb ik der nog lekker ingesmeert met bodylotion en geknuffelt.
omdat mn oma hard achteruit ging hebben we nachtzorg geregelt maar dat is niet op die woensdag al gelukt dus dan maar donderdag.

wat ik wel moeilijk vind was dat ze onrustig werd en dat werd steeds erger en ze wist ook wel dat ze dood ging.
donderdag naar mn werk(ja dat gaat ook door) en had vrijdag vrij dus zou weer naar mn oma gaan, samen met mn moeder, wel zo fijn.
mn oom en tante waren er toen ook.
heb nog met de thuiszorg mn oma verzorgt en een nieuwe schone pyjama aan gedaan.

ben bij oma gaan zitten, maar ze was zo onrustig en leek alsof ze nog allemaal dingen wilde zeggen maar ze kwam er niet meer uit, dronk ook slecht droge mond, onverstaanbaar want der tanden wilde ze ook uit..
zo bang als ze keek en echt zo n blik van: help mij!!!
heb huilend aan bed gezeten, nouwja bijna, tranen wegslikken en gezegt dat ze dapper was, mocht gaan en het gevecht niet meer kon winnen om beter te worden.
woensdag zei ze ook nog dat ze zo der best deed. en dat zagen we allemaal.
arts kwam gelukkig en besloot morfine te gaan geven en toen werd mn oma rustig gelukkig, ze kon slapen.
ondertussen de familie opgebeld dat het nu heel hard ging en oma slaapmiddel zou krijgen s middags zodat ze kon slapen en dan zou ze vanzelf wel wegzakken op een fijne manier maar was dan dus niet meer aanspreekbaar en dat slapen kon wel dagen duren.

half 5 was iedereen er, arts ook, maar iedereen was rond mn oma der bed.
en na een paar zuchten was het over, arts was niet meer nodig, ja om de dood vast te stellen.
was heftig om iemand gewoon te zien sterven en ook nog dat het familie was.
ben blij dat ik der heb verzorgt, ze was er ook dankbaar voor, ik was vertrouwd..
en tot op de dag van vandaag vraag ik me af wat ze me nou nog wilde zeggen of dat ze gewoon te erg aan het hallucineren was en niks wilde.
maar die blik in de ogen vergeet ik nooit meer..
Wie een kuil graaft voor een ander is in ieder geval geen egoïst
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 19 januari 2011 @ 15:41:01 #116
13151 crew  Rewimo
pi_91564640
Dat maakt indruk hè, zulke dingen. Fijn dat je er was voor je oma, dat is toch het allerbelangrijkste.
pi_91565497
ja het lijkt niks als ik andere verhalen lees maar het maakt zeker indruk..
Wie een kuil graaft voor een ander is in ieder geval geen egoïst
  woensdag 19 januari 2011 @ 16:14:25 #118
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_91566320
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 16:00 schreef Ellatjuh het volgende:
ja het lijkt niks als ik andere verhalen lees maar het maakt zeker indruk..
Andere verhalen scoren hoog op de 'bloederig' dimensie.
Maar als er iets met je familie gebeurt kan dat net zo indrukwekkend zijn.

Of je hebt een verhaal waar beide in zitten. ;(
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 19 januari 2011 @ 16:35:45 #119
13151 crew  Rewimo
pi_91567480
Met "heftig" kun je meerdere kanten op inderdaad.
  woensdag 19 januari 2011 @ 16:41:30 #120
266754 VeerEli
Nee, ik ben niet Pools.
pi_91567801
quote:

Pfff dikke brok in me keel en traantjes, heb ik echt bijna nooit van een verhaal hier op Fok.
Heb er ook geen benaming voor, vind het heel mooi voor je, dat als het toch gebeurd, dat het dan zo gebeurde. En de liefde zal altijd voort leven :)
B-b-b-bird, Bird, The Bird is the word.
pi_91609147
Wat mij op mij veel indruk maakte is dat ik samen met een vriendinnetje (we zaten nog op de basisschool) op bezoek ging bij een kennis met kanker. Haar been was gedeeltelijk geamputeerd en haar voet zat omgedraaid aan haar knie vast. Ze had niet de moeite genomen om dat even te bedekken. Daar zijn we wel erg van geschrokken.

Verder was mijn vriend in het gat van de kruipruimte gevallen toen hij de voordeur open deed. Zijn vader en schoonbroer waren met de kruipruimte bezig. Mijn vriend had een grote diepe wond aan zijn been en je kon de spieren zien zitten. Ik ben toen even uit het zicht gaan zitten, want kon het niet aanzien.

Als laatste de ernstige salmonellabacterie die ik had opgelopen in Gran Canaria. Een week in het ziekenhuis moeten liggen met alleen maar infuus (geen eten en drinken). Wat een pijn heb ik gevoeld.
pi_91611839
quote:
Hier precies hetzelfde verhaal.
I believe i can fly!
I believe i can touch the sky!
pi_91613337
Halloo ik ben nieuw op het forum dus ik mag best af en toe opp de vingers getikt worden voor dubbelposten of hoe het ook heet :P
Het ergste wat ik heb meegemaakt,pfffffff heb je ff.
ik wilde zeggen me hele leven maar dat klinkt weer zo depri :)
Het ergste vind ik me jeugd...ik ga het proberen kort te houden.
me vader is een alcoholist en heeft me hele jeugd verneukt.
ik kon niks goed doen en kreeg altijd slaag,ik kan dus zeggen dat ik alle hoeken van me kamer heb gezien.ik vid hetheel moeilijk om over mijn klote leven te praten mja soms moet je he.
I don't give a fuck!
  † In Memoriam † donderdag 20 januari 2011 @ 15:14:54 #124
25682 2cv
Niet subtiel
pi_91613969
Praten is goed, ook als je 'praat' op een forum ^O^
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 20 januari 2011 @ 15:27:09 #125
13151 crew  Rewimo
pi_91614463
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 14:59 schreef sp00kje_ het volgende:
Halloo ik ben nieuw op het forum dus ik mag best af en toe opp de vingers getikt worden voor dubbelposten of hoe het ook heet :P
Het ergste wat ik heb meegemaakt,pfffffff heb je ff.
ik wilde zeggen me hele leven maar dat klinkt weer zo depri :)
Het ergste vind ik me jeugd...ik ga het proberen kort te houden.
me vader is een alcoholist en heeft me hele jeugd verneukt.
ik kon niks goed doen en kreeg altijd slaag,ik kan dus zeggen dat ik alle hoeken van me kamer heb gezien.ik vid hetheel moeilijk om over mijn klote leven te praten mja soms moet je he.
Dat klinkt allemaal niet fijn nee. En hoe gaat het nú met je?
pi_91614537
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 15:26 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Ik moet even een traantje wegpinken hoor O+
Damn zeg, ik als grote vent op het werk houdt het ook haast niet droog.. :@

En ook het verhaal van Ellatjuh trouwens.. Ik heb zelf alleen nog mn vader én mijn oma dusja. :)
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 20 januari 2011 @ 15:31:42 #127
13151 crew  Rewimo
pi_91614633
Doet me stiekem wel goed, dat het jullie ook raakt O+
pi_91614841
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 15:27 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Dat klinkt allemaal niet fijn nee. En hoe gaat het nú met je?
Leuk dat je het vraagt, ik heb zo me ups and downs
ik werk op een sw en heb maar weinig vrienden enzo..
veel mensen vinden em zielig maar dat ben ik niet!
ik ben veel bij psychiaters en psychologen geweest en die zaten ook met hun handen in et haar.
ik heb dus een zeldzame aandoening en daar kwamen ze achter toen ik 12 was (ben nu 33)
zkh in en uit om gek van te worden.
Na vele testen bleek dat ik een empty sella syndroom heb en panhypopiutarisme.
m.a.w mijn hypofyse werkt niet!!
dat heeft alleen al een impact op je hele leven, pillen slikken en spuiten dat is de enige manier om mij in leven te houden nog steeds.

sorry moet ff stoppen
I don't give a fuck!
  donderdag 20 januari 2011 @ 15:39:53 #129
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_91615014
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 15:36 schreef sp00kje_ het volgende:

[..]

Leuk dat je het vraagt, ik heb zo me ups and downs
ik werk op een sw en heb maar weinig vrienden enzo..
veel mensen vinden em zielig maar dat ben ik niet!
ik ben veel bij psychiaters en psychologen geweest en die zaten ook met hun handen in et haar.
ik heb dus een zeldzame aandoening en daar kwamen ze achter toen ik 12 was (ben nu 33)
zkh in en uit om gek van te worden.
Na vele testen bleek dat ik een empty sella syndroom heb en panhypopiutarisme.
m.a.w mijn hypofyse werkt niet!!
dat heeft alleen al een impact op je hele leven, pillen slikken en spuiten dat is de enige manier om mij in leven te houden nog steeds.

sorry moet ff stoppen
maakt niet uit! tof iig dat je het deelt.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 20 januari 2011 @ 15:41:01 #130
13151 crew  Rewimo
pi_91615079
Dat klinkt allemaal erg heftig, goed dat je jezelf niet zielig vindt! Jij komt er wel als ik het zo lees :)
pi_91615129
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 15:39 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

maakt niet uit! tof iig dat je het deelt.
ja ik zit nu met wild vreemde mensen te praten, iets wat ik normaal nooit doe mja
ik ben tog trots dat ik mijn ziekte heb weten te accepteren,3x vekracht ben,me ex me in elkaar sloeg,me vader me nog steeds haat
ik heb nu een hele lieve vriend die me tot dik en dun steunt.
ik wil jullie niet verder opzadelen met me eige gezeik
proest
I don't give a fuck!
  donderdag 20 januari 2011 @ 15:43:15 #132
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_91615183
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 15:42 schreef sp00kje_ het volgende:

[..]

ja ik zit nu met wild vreemde mensen te praten, iets wat ik normaal nooit doe mja
ik ben tog trots dat ik mijn ziekte heb weten te accepteren,3x vekracht ben,me ex me in elkaar sloeg,me vader me nog steeds haat
ik heb nu een hele lieve vriend die me tot dik en dun steunt.
ik wil jullie niet verder opzadelen met me eige gezeik
proest
Heb je mijn pm gezien? Klein envelopje helemaal bovenin.
pi_91615307
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 15:41 schreef Rewimo het volgende:
Dat klinkt allemaal erg heftig, goed dat je jezelf niet zielig vindt! Jij komt er wel als ik het zo lees :)
Oja ik ben sterk ik kom dr zeker wel ::)
@ kanovinnie ja heb je beantwoord
I don't give a fuck!
pi_91616281
Eén woord: nep :')
  Moderator donderdag 20 januari 2011 @ 16:08:55 #135
155227 crew  Guppy
dus
pi_91616422
Hoe weet jij dat? Ik herken het verhaal van Spookje heel erg, mijn schoonmoeder heeft namelijk precies hetzelfde.
pi_91616602
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 16:08 schreef Guppyfriend het volgende:
Hoe weet jij dat? Ik herken het verhaal van Spookje heel erg, mijn schoonmoeder heeft namelijk precies hetzelfde.
Als je wat aandacht wil, gewoon even een aandoening op internet opzoeken en hier rondbazuinen. Vertel er nog even bij dat je tien keer verkracht en in elkaar geslagen bent en voilà, ze hangen aan je lippen.
Klinkt erg ongeloofwaardig imho.
  Moderator donderdag 20 januari 2011 @ 16:16:20 #137
155227 crew  Guppy
dus
pi_91616779
Dan geloof je het niet, je hoeft het niet te lezen.

We kunnen allemaal wel wat verzinnen, de echtheid is toch niet te controleren.
  donderdag 20 januari 2011 @ 16:22:05 #138
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_91617037
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 16:12 schreef TheHappyPrince het volgende:

[..]

Als je wat aandacht wil, gewoon even een aandoening op internet opzoeken en hier rondbazuinen. Vertel er nog even bij dat je tien keer verkracht en in elkaar geslagen bent en voilà, ze hangen aan je lippen.
Of iemand is gewoon eerlijk. Sommige dingen gebeuren nou eenmaal in het echt. Buiten, dus niet op die zolderkamer van je. :P
pi_91621035
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 16:06 schreef TheHappyPrince het volgende:
Eén woord: nep :')
Lijkt me stug dat iedereen die iets verteld een verhaal van een ander heeft gekopieerd van het grote internetz.. en als dat al zo is, is er tenminste een origineel verhaal wat wel waar is.
Ga er niet te snel van uit dat iedereen maar wat verzint om aandacht te krijgen, levens zijn rare dingen.

Eigenlijk wilde ik ook nog iets delen hier.. denk er de laatste tijd veel aan nav dit topic
Vlak voor mijn jongste dochter geboren werd, werd een goede vriendin van ons opgenomen in het ziekenhuis. Ze bleek kanker te hebben. Er is nog 1 operatie aan gewaagd,maar ze hebben de boel eigenlijk gelijk weer dichtgehecht, het zat inmiddels overal.
De maanden daarna gingen snel en raar.. we gingen zo vaak mogelijk naar haar toe en dat kwam er dus op neer dat ik vaak bij haar bed onze dochter borstvoeding zat te geven.. nieuw leven en leven wat snel zou stoppen zo dicht bij.
De dochters van mijn vriendin waren toen 11 en 16 en het ergste vond zij dat ze het moeder zijn niet af kon maken. Beide meiden hebben een andere vader en we hebben hemel en aarde bewogen om ze bij elkaar te houden. Er was zelfs even sprake dat ze bij ons zouden wonen.
Uiteindelijk is dit toch niet gelukt, de jongste is bij haar vader gaan wonen en de oudste bij haar opa en oma. Gelukkig zien ze elkaar nog wel heel vaak.

De laatste weken van haar leven heeft ze in het hospice gelegen. Ook daar zaten we vaak aan haar bed en misschien wel doordat het zo hard is, was het ook heel bijzonder om zo samen te zijn. Ze besloot euthanasie te plegen omdat ze herrinnerd wilde worden zoals ze was en haar dochters niet mee wilde laten maken dat ze op het laatst alleen nog maar een hoopje van pijn zou zijn. Die dag waren we er allemaal, we hebben een voor een afscheid van haar genomen en stonden buiten in een kring toen het moment daar was.
Op een gegeven moment werd het even helemaal stil, toen een windvlaag.. een paar minuten later kwam de arts vertellen dat het was gebeurd. We waren en zijn er allemaal van overtuigd dat we dat hebben gevoeld.. maar misschien is dat ook de troost die je zoekt op zo'n moment.

Haar dochters heb ik nog geregeld contact mee, al is het inmiddels het meest op internet. Vooral de oudste vraagt zo af en toe eens om advies en het voelt goed om de belofte waar te kunnen maken dat ik mijn best zou doen wat op haar kindjes te letten.
Haar laatste woorden tegen mij waren "Deze ervaring zal je ooit enorm veel aan hebben, dat weet ik zeker" en alleen al doordat ze dat gezegd heeft, is dat ook zo. Altijd als ik het even bijna niet meer zie zitten, hoor ik haar dat weer zeggen.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 20 januari 2011 @ 17:51:17 #140
13151 crew  Rewimo
pi_91621118
Ontroerend verhaal, MarMar O+
pi_91621609
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 16:22 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Of iemand is gewoon eerlijk. Sommige dingen gebeuren nou eenmaal in het echt. Buiten, dus niet op die zolderkamer van je. :P
Het lijkt wel alsof ze opschept... Sorry hoor, mij houd je niet voor de gek! Ik lees hier genoeg nare dingen en ik leef zeker mee met degenen die het meegemaakt hebben, maar dat gaat er bij mij niet in. :W
  Moderator donderdag 20 januari 2011 @ 19:31:59 #142
155227 crew  Guppy
dus
pi_91625653
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 18:04 schreef TheHappyPrince het volgende:

[..]

Het lijkt wel alsof ze opschept... Sorry hoor, mij houd je niet voor de gek! Ik lees hier genoeg nare dingen en ik leef zeker mee met degenen die het meegemaakt hebben, maar dat gaat er bij mij niet in. :W
Een aantal posts terug was er ook iemand die nogal luchtig deed over iets heel heftigs. Was er ook niemand die 'nep' begon te roepen. Het kan ook een manier van relativeren zijn natuurlijk. Of om ermee te dealen.
pi_91626331
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 19:31 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Een aantal posts terug was er ook iemand die nogal luchtig deed over iets heel heftigs. Was er ook niemand die 'nep' begon te roepen. Het kan ook een manier van relativeren zijn natuurlijk. Of om ermee te dealen.
True,, en als mensen er wel zielig over doen is het wéér niet goed...
Ieder z'n eigen manier om ergens mee om te gaan.

Mensen schrikken ook als ze me niet goed zien, half over mijn rolstoel struikelen, sorry zeggen en ik dan antwoord "Joh, geeft niet, ik zit toch al in een rolstoel"
Dat maakt die rolstoel niet opeens nep.
  donderdag 20 januari 2011 @ 20:35:32 #144
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_91629562
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 19:42 schreef MarMar het volgende:

Mensen schrikken ook als ze me niet goed zien, half over mijn rolstoel struikelen, sorry zeggen en ik dan antwoord "Joh, geeft niet, ik zit toch al in een rolstoel"

_O-
  † In Memoriam † donderdag 20 januari 2011 @ 20:37:02 #145
25682 2cv
Niet subtiel
pi_91629644
quote:

[..]

Assumption is the main cause of most fuck-ups.
pi_91633933
quote:

[..]

Mwah, er zijn mensen met genoeg met een nog veel uitzonderlijker levensverhaal. Waarom zou iemand met wat meer pech en tegenslag dan een ander hier niet kunnen posten?
pi_91636536
Laat ik mijn ervaring ook maar eens vertellen. Voor mijzelf was het niet zo heftig, maar voor m'n ouders des te meer.

In 2007, op m'n 15e brak ik de groeischijf boven m'n rechterknie. M'n moeder kwam net aanlopen op het voetbalveld, maar ze heeft de knal met een andere speler niet gezien. Gelijk was wel duidelijk dat ik even naar de huisarts zou moeten, omdat ik nogal last van m'n knie had. Het was op een zaterdag, dus we gingen naar de huisartsenpost. Daar werd geconstateerd dat het nog wel eens iets ernstigs zou kunnen zijn met m'n knie. De dokter zette even een pijltje op het slechte been(op de linker ipv de rechter zagen we iets later |:( ).

Dus we gingen even naar het ziekenhuis. Gelijk een röntgenfoto gemaakt omdat ze al zagen dat het vrijwel zeker gebroken was. Na een uurtje hoorde ik dat m'n groeischijf in m'n knie gebroken was. De assistent-arts ging even met de hoofdarts overleggen over een eventuele operatie. Ik hopen van niet natuurlijk.

Toch opereren, dezelfde avond ging het nog gebeuren. M'n vader was ondertussen ook naar het ziekenhuis gekomen met m'n broers.

Om 8 uur 's avonds onder het mes. Een ruggenprik werd het. Op de röntgenschermen ernaast kon ik zien wat ze allemaal aan het doen waren. Ik zag een aantal 'stokken'. Dat bleken 10 cm lange pinnen die uit m'n knie staken, maar dat zag ik pas toen er een paar dagen later gips omheen kwam. Uiteindelijk heb ik 4 dagen in het ziekenhuis gelegen.

25 december 2007 waren we bij familie en begon ik heel moe uit m'n ogen te kijken. We zijn maar naar huis gegaan. Toen ik uit de auto kwam de hele oprit ondergekotst vanwege misselijkheid. 2e kerstdag de hele dag geslapen. De dag erna begon ik opeens dubbel te zien. Naar heel veel doktoren geweest, een stuk of 10 in totaal, waarna uiteindelijk besloten werd om een MRI-scan te doen.

Ondertussen hadden m'n ouders een documentaire gezien op TV waar werd verteld dat personen die dubbel beginnen te zien vrijwel altijd kanker hebben.

De uitslag van de MRI scan was dat ik een subduraal hematoom had. Een bloeding binnen de schedel, waardoor de hersenen aan de kant geduwd werden en dus ook de oogkassen. Daardoor begon ik scheel te kijken. Nog een operatie.

25 januari was het zover. Er gingen twee gaatjes in m'n schedel geboord worden, waardoor het bloed eruit zou lopen. Uiteindelijk heeft de operatie 2 uur geduurd. Daarna een nachtje op de Intensive Care doorgebracht. Dat doen ze altijd met dat soort operatie's. Hier 3 dagen in het ziekenhuis gelegen, waarna ik 2 weken helemaal niets mocht doen, niks tillen, maar een half uur achter de pc/tv.

Uiteindelijk is alles goedgekomen, nergens meer last van en ik ben helemaal genezen.

Dit alles is in het examenjaar van m'n VMBO gebeurd, een tentamenweek gemist en uiteindelijk met 1 onvoldoende m'n examens gehaald. M'n school werkte echt heel erg goed mee, ik kreeg alle ruimte om alles te doen wanneer ik het kon doen.

Wat een tering lang verhaal is dit geworden zeg :)
  donderdag 20 januari 2011 @ 22:31:55 #148
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_91636675
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 22:29 schreef ArnosL het volgende:

Dit alles is in het examenjaar van m'n VMBO gebeurd, een tentamenweek gemist en uiteindelijk met 1 onvoldoende m'n examens gehaald. M'n school werkte echt heel erg goed mee, ik kreeg alle ruimte om alles te doen wanneer ik het kon doen.

Wat een tering lang verhaal is dit geworden zeg :)
brrr. Nog iets aan overgehouden?
pi_91637036
Alleen een paar littekens op m'n knie en op m'n hoofd.

Ohja, ik ben nu nog de enige thuis zonder bril of lenzen, maar ik weet niet of dat er mee te maken heeft :P
  donderdag 20 januari 2011 @ 22:40:11 #150
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_91637220
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 22:37 schreef ArnosL het volgende:
Alleen een paar littekens op m'n knie en op m'n hoofd.

Ohja, ik ben nu nog de enige thuis zonder bril of lenzen, maar ik weet niet of dat er mee te maken heeft :P
Misschien wel :P
pi_91646532
Niet super heftig, maar wel indrukwekkend. Ik zit nu in Afghanistan en laatst stonden er naast onze auto's kinderen te bedelen. Ook n meisje van een jaar of 10 met een baby op dr arm, bedelen voor eten....

En ik weet wel dat dat "tactiek' is, zielig kijken en kind met kind doet t zowiezo goed natuurlijk maar het maakt wel indruk....
pi_91646651
Ik las laatst op een Amerikaans forum een topic over hoe mensen tijdens patrouilles met bedelaars omgingen.
Er was er één bij die vertelde hoe ze snoepwikkels met stenen er in naar Irakese kinderen gooiden en een ander spoot tabasco vermengd met zeep bij ze in de ogen met een waterpistool. :')
pi_91646658
ach, dat soort dingen moet je ook met een korrel zout nemen, op forums is ook iedereen lid van de special forces. je kan btw ook niet zomaar eten geven aan bedelaars ten eerste omdat in veel van ons eten varkenslees zit en omdat locals niet met isaf spullen gezien mogen worden.... schijnen insurgents niet leuk te vinden.
pi_91646687
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 07:01 schreef Bouke-p het volgende:
ach, dat soort dingen moet je ook met een korrel zout nemen, op forums is ook iedereen lid van de special forces. je kan btw ook niet zomaar eten geven aan bedelaars ten eerste omdat in veel van ons eten varkenslees zit en omdat locals niet met isaf spullen gezien mogen worden.... schijnen insurgents niet leuk te vinden.
Haha ik weet het.
Sterke verhalen zijn er genoeg.
Het lijkt me inderdaad ook verdomd onhandig om mensen zo te provoceren.
pi_91647230
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 22:31 schreef Rubber_Johnny het volgende:

[..]

brrr. Nog iets aan overgehouden?
Ik gok een VMBO diploma :') lollereinz.
pi_92252049
Ik zat bij mn moeder in de auto en we reden op een doorgaande n-weg. Allebei zagen we van veraf een auto keihard komen aanscheuren over de invoegstrook, maar we dachten allebei: die stopt wel. Het is zo'n plek waar je wel langzaam MOET invoegen. Nou, die vrouw stopte dus niet. Mn moeder moest keihard remmen, zo hard dat onze auto ging schuiven, recht in de richting van een tegenligger... Die kon gelukkig ook nog remmen, en het busje achterons, gelukkig ook nog. We hebben nog 30 km beduusd achter die vrouw aangereden, zonder het kenteken op te nemen, totaal niet bij nagedacht. Uiteindelijk hadden we wel 2 nieuwe voorbanden nodig, omdat die helemaal verrot waren na dat remmen.

En een keer s'avonds naar de huisartsenpost gegaan omdat de huisarts zei dat ik daar naar toe moest zodra ik koorts kreeg, want dan zou ik een longontsteking hebben. Huisartsenpost is 30 km verderop. Daarvandaan doorgestuurd naar de apotheek, die nog eens 30 km verderop zit, en toen 60 km terug naar huis, terwijl ik steeds benauwder werd en mn inhaler thuis lag. Dat was eng. Had natuurlijk ook aan die inhaler moeten denken, maar ik had 40 graden koorts en was niet meer helemaal helder..
pi_92260994
In wat voor fucking uithoek woon je als je 60km moet rijden voor een apotheek? weet je zeker dat het geen 3km was?
pi_92261076
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 05:15 schreef Bouke-p het volgende:
In wat voor fucking uithoek woon je als je 60km moet rijden voor een apotheek? weet je zeker dat het geen 3km was?
Dit dus -O-
Gonna rise up
Burning black holes in dark memories
Gonna rise up
Turning mistakes into gold
pi_92261732
Ja hoor heel je voorbanden opbranden van 1 keer remmen :')
  donderdag 3 februari 2011 @ 08:06:19 #160
116091 Heatseeker
ATTAMOTTAMOTTA
pi_92261768
Toen ik 7 was ben ik geschept door een auto, waarbij ik 4 botten heb gebroken, 2x scheenbeen 2x kuitbeen, en tevens had ik rechts een open bot breuk. (waar ik dus me eigen bot heb gezien).

Kijkoperatie gehad en 2,5 week ziekenhuis, daarna kreeg ik gips en belandde ik in een rolstoel. Na 6 weken mocht het gips eraf en kon ik opnieuw leren lopen.

Het meest lullige van dit waargebeurde verhaal was dat de kerel die mij aanreedt niet verzekerd was, en zodoende heb ik nauwelijks iets van vergoeding gehad.
Beter 1 vogel in de hand, dan geen hand.
  donderdag 3 februari 2011 @ 12:14:52 #161
285610 Witteveldroos
roos in opleiding
pi_92267650
Psychische mishandeling en verkrachting (en dan niet een keer maar jarenlang) Lang leve de EMDR traumabehandeling.
Mijn paard die voor mijn ogen uit de trailer (soort veewagen) klapte en haar nek brak.
Inmiddels alweer jaren geleden gebeurd maar zie het nog zo voor me.
pi_92280893
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 12:14 schreef Witteveldroos het volgende:
Psychische mishandeling en verkrachting (en dan niet een keer maar jarenlang) Lang leve de EMDR traumabehandeling.
Mijn paard die voor mijn ogen uit de trailer (soort veewagen) klapte en haar nek brak.
Inmiddels alweer jaren geleden gebeurd maar zie het nog zo voor me.
pi_92283111
Me moeder die me in elkaar trapte toen ik 8 was.
Ze ging helemaal los, toen ik kans zag om weg te rennen deed ik dat natuurlijk.
Ik sprong op me fiets en reed weg.
We woonden best afgelegen dus ik moest een stukje fietsen voordat ik iemand tegenkwam. Maar me moeder kwam naast me rijden met de auto en zei dat ik het nooi mocht vertellen anders werd het nog erger. Sindsdien doodsangst voor me moeder.
pi_92284690
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 05:15 schreef Bouke-p het volgende:
Oke, fout gerekend, het was 30 km. 60 in totaal. Het leek op dat moment enorm ver iig ;)Btw, woon op Goeree Overflakkee, ik aan de oostkant, de apotheek zit helemaal aan de westkant...

quote:
1s.gif Op
donderdag 3 februari 2011 08:02 schreef Mopst3r het volgende:

Ja hoor heel je voorbanden opbranden van 1 keer remmen :')
Opbranden niet, maar wel zo dat ze op 1 punt helemaal vlak zijn en er dus nieuwe op moeten.
  donderdag 3 februari 2011 @ 18:23:25 #165
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_92285068
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 17:44 schreef lipper het volgende:
We woonden best afgelegen dus ik moest een stukje fietsen voordat ik iemand tegenkwam. Maar me moeder kwam naast me rijden met de auto en zei dat ik het nooi mocht vertellen anders werd het nog erger. Sindsdien doodsangst voor me moeder.
waar woont die bitch?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_92285571
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 17:44 schreef lipper het volgende:
Ja leuk ha-ha-ha
Gonna rise up
Burning black holes in dark memories
Gonna rise up
Turning mistakes into gold
pi_92294773
Live cam opnamen posten vanaf Tahrir square, terwijl je de thugs ontwijkt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')