abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74314652
Ik ben benieuwd of er mensen zijn hier die het proces kanker van het begin tot het eind meegemaakt hebben. Wat gebeurde er toen je het hoorde en hoe heb je het beleefd tot diegene stierf?
Ik hoor vaak dat mensen dan op den duur nog maar 40 kilo wegen maar zijn ze dan nog aanspreekbaar?
Hoe gaat de patient er zelf mee om, accepteren ze dat ze doodgaan?
Alleen serieuze reacties aub.
  maandag 2 november 2009 @ 14:04:54 #2
176420 Dibble
Neqschot...?
pi_74314802
tsja ....
*Hosselcopter*
pi_74314835
Ja heb ik meegemaakt.
pi_74314840
Ja ik heb er nog niet van dichtbij mee te maken gehad, het lijkt me enorm zwaar om je dierbare langzaam te zien sterven.
  Licht Ontvlambaar maandag 2 november 2009 @ 14:07:10 #5
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_74314866
Ja, meegemaakt van dichtbij... niet prettig.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  maandag 2 november 2009 @ 14:08:05 #6
271205 Dj_unkie
Industrialized
pi_74314896
het ligt eraan welke soort kanker men heeft....

Ik heb longkanker van mijn oma meegemaakt wat overal uitgezaaid was. Het geheel heeft geloof ik 7 maanden geduurd. Je zag haar per week afzwakken en minder energie krijgen, aan het einde lag ze nog twee weken in het ziekenhuis omdat zo zo'n pijn had. Ze heeft ondanks de overmacht enorm geknokt tegen de ziekte, om toch iets langer met haar familie door te kunnen brengen.

Verder is mijn pa gestorven aan huidkanker, maar daar was ik toch iets te jong voor om het te kunnen begrijpen. Heb wel begrepen dat het een hoopje ellende was toen hij stierf...twee weken ervoor zat hij nog legotreintjes voor me in elkaar te zetten, terwijl hij verging van de pijn

Ze zijn er vaak tot aan het einde mentaal gezien nog wel helemaal bij (tenzij ze natuurlijk plat van de morfine liggen). Je kan ook weinig anders als je dood accepteren.

Het is een verschikkelijke ziekte, maar het is nou éénmaal zo. Life's a bitch!
Stand for something or fall for anything
  maandag 2 november 2009 @ 14:08:37 #7
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_74314912
mijn buurvrouw is paar weken geleden aan longkanker overleden na een ziekbed van een klein jaar. Zo ook mijn tante maar die overleed al na 3 maanden (ook longkanker). Bij mijn buuf was er ook nog uitzaaiingen naar de hersenen en idd beiden erg mager zeker op het laatst, maar op een gegeven moment berusting dat hun tijd is gekomen.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_74314927
Hoe pakten jullie de draad weer op, is het gewoon gevoelens wegdrukken en doorgaan?
Collega's zullen op een gegeven moment zoiets hebben van 'ben je er onderhand eens overheen?'
pi_74314987
quote:
Op maandag 2 november 2009 14:09 schreef hanskraaijjr het volgende:
Hoe pakten jullie de draad weer op, is het gewoon gevoelens wegdrukken en doorgaan?
Collega's zullen op een gegeven moment zoiets hebben van 'ben je er onderhand eens overheen?'
Waarom moet je het weg drukken? Moet je standaard veranderen in een hoopje ellende?
Prettig is anders maar je kan er weinig aan veranderen. Om dan als achterblijver te veranderen in een hoop ellende daar schiet niemand iets mee op.
  Licht Ontvlambaar maandag 2 november 2009 @ 14:11:27 #10
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_74315013
Daar gaat iedereen op een andere manier mee om. Bij ons was het vooral een hele nieuwe invulling vinden... Mijn schoonmoeder is aan longkanker overleden, heeft al met al een jaar geduurd. Toevallig vandaag nog over gehad, het is alweer bijna tien jaar geleden.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_74315060
Mijn vader heeft het bij familieleden al verschillende malen meegemaakt en hij zegt dat het vaak hetzelfde proces is wat hij meemaakt.
Het lijkt ook wel alsof hij went eraan.
  Vis een optie? maandag 2 november 2009 @ 14:13:51 #12
70532 loveli
N
pi_74315086
Vanwaar je vraag? Een bekende van me kreeg 2.5 maand geleden de diagnose en kon niet meer worden behandeld. De verwachting is dat ze het eind van de maand niet haalt.
crap in = crap out
pi_74315093
M'n oma, een oom, 2 tantes en m'n pa zijn aan kanker overleden.
M'n pa kreeg na meer dan 20 jaar weer kanker, en is daar binnen 3 maanden nadat hij klachten kreeg, aan overleden. De ziekte van de anderen duurde van een half jaar tot anderhalf jaar ongeveer.
Zwaar kut om dat mee te maken, maar ja, je moet verder.
Mij heeft het erg geholpen door er met m'n familie over te praten en de goede/mooie/leuke/lieve dingen van ze (en dan vooral m'n pa) te blijven herinneren, waardoor er, tussen het verdriet door, toch altijd weer een glimlach op m'n gezicht komt.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  maandag 2 november 2009 @ 14:14:58 #14
271205 Dj_unkie
Industrialized
pi_74315130
Hmmm je moet het zelf ook accepteren. Je gaat allemaal wel een keer en je moet er echt het best van maken! Bij mij was het echt de uitkomst om afleiding te zoeken, heb het een weekje moeilijk gehad, maar daarna ben ik verder gegaan. Ik denk er nog wel eens aan en dan kan ik me best kut voelen.

zou diegene willen dat jij je continue kut voelt?
pi_74315166
mijn vraag komt gewoon uit het feit dat mijn ouders nog gezond zijn, al heeft mijn vader wel een schilferig plekje op zijn arm wat er al een tijd zit en ik mezelf een beetje wil voorbereiden op zware dingen in de toekomst.
pi_74315180
Heb 't van redelijk dichtbij gemaakt en je ziet iemand gewoon wegkwijnen, vreselijk.
  maandag 2 november 2009 @ 14:16:40 #17
271205 Dj_unkie
Industrialized
pi_74315189
maak je plz niet te druk en leef gewoon!
pi_74315231
quote:
Op maandag 2 november 2009 14:15 schreef hanskraaijjr het volgende:
mijn vraag komt gewoon uit het feit dat mijn ouders nog gezond zijn, al heeft mijn vader wel een schilferig plekje op zijn arm wat er al een tijd zit en ik mezelf een beetje wil voorbereiden op zware dingen in de toekomst.
Voordat je je druk gaat maken of het wel eens kanker zou kunnen zijn of niet, vraag hem eens of hij het wil laten onderzoeken. Wie weet kan een zalfje het ook oplossen.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_74315311
Is je vader opgegeven dan?

Het verschilt per persoon. Ik ken een vrouw die heel positief is gebleven tijdens haar zieke periode en die bleef nog 6 jaar langer redelijk gelukkig leven dan de doktoren hadden gedacht.

Mijn eigen vader heeft 2 keer een aggressieve vorm van kanker gehad en die is nu al weer een hele tijd kankervrij. Dus kanker hoeft niet altijd acute dood en wegkwijnen te betekenen.

Ik ken ook de vader van een vriendinnetje die een tumor in zijn hoofd had en daardoor steeds gekker ging doen. Die heeft uiteindelijk ervoor gekozen om euthanasie te plegen omdat hij op een bepaalde manier herinnerde wilde worden en dat was niet als patient.

Het verschilt per persoon.
Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
  maandag 2 november 2009 @ 14:20:15 #20
176420 Dibble
Neqschot...?
pi_74315313
quote:
Op maandag 2 november 2009 14:13 schreef spijkerbroek het volgende:
M'n oma, een oom, 2 tantes en m'n pa zijn aan kanker overleden.
Daarbij zou ik denken dat het sterk erfelijk is
*Hosselcopter*
  Moderator maandag 2 november 2009 @ 14:20:34 #21
9859 crew  Karina
Woman
pi_74315327
Ja, meegemaakt met mijn vader. Geen zin om hier uitgebreid over te schrijven, maar in het kort: ja nog aanspreekbaar, inderdaad nog maar 40 kilo (of minder), acceptatie en uiteindelijk kiezen voor de dood in plaats voor een nog langere lijdensweg.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  maandag 2 november 2009 @ 14:21:52 #22
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_74315373
quote:
Op maandag 2 november 2009 14:08 schreef Dj_unkie het volgende:
het ligt eraan welke soort kanker men heeft....

Ik heb longkanker van mijn oma meegemaakt wat overal uitgezaaid was. Het geheel heeft geloof ik 7 maanden geduurd. Je zag haar per week afzwakken en minder energie krijgen, aan het einde lag ze nog twee weken in het ziekenhuis omdat zo zo'n pijn had. Ze heeft ondanks de overmacht enorm geknokt tegen de ziekte, om toch iets langer met haar familie door te kunnen brengen.

Verder is mijn pa gestorven aan huidkanker, maar daar was ik toch iets te jong voor om het te kunnen begrijpen. Heb wel begrepen dat het een hoopje ellende was toen hij stierf...twee weken ervoor zat hij nog legotreintjes voor me in elkaar te zetten, terwijl hij verging van de pijn

Ze zijn er vaak tot aan het einde mentaal gezien nog wel helemaal bij (tenzij ze natuurlijk plat van de morfine liggen). Je kan ook weinig anders als je dood accepteren.

Het is een verschikkelijke ziekte, maar het is nou éénmaal zo. Life's a bitch!
Ik heb ook huidkanker gehad paar jaar geleden een melanoom heb er een groot litteken aan over gehouden. Mensen denken vaak dat huidkanker minder gevaarlijk is maar als het uitzaait dan ben je ook de klos.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
  maandag 2 november 2009 @ 14:22:44 #23
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_74315401
Ja, van heel dichtbij meegemaakt.
Het is een smerige ziekte, die je van binnenuit helemaal opvreet.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_74315433
Ja, meegemaakt van dichtbij met mijn moeder 6 weken geleden is ze overleden... moeilijke tijden...
pi_74315463
Meerdere malen meegemaakt, sommigen kiezen ervoor om gewoon niet voor een behandeling te gaan. Wat heb je aan een levensverlengende behandeling waar je alleen maar ontzettend ziek en zwak van wordt? Kanker betekent lang niet altijd dat je niks meer kan, ga leven alsof iedere dag je laatste kan zijn, want tja..

Anderen kiezen wel voor een levensverlengende behandeling in de hoop dat ze het lang genoeg uithouden om gebruik te kunnen maken van die ene behandeling die net op tijd beschikbaar komt..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')