Ieuw....quote:Op dinsdag 18 januari 2011 22:33 schreef FiveseveN het volgende:
We hebben die flarden onder leiding van een dokter bij elkaar proberen te vinden waarbij de dokter zei wat op welk hoopje moest.
Jezusquote:Op dinsdag 18 januari 2011 22:33 schreef FiveseveN het volgende:
De explosie van een droogvat van aluminium gevuld met twee ton buskruit op een afstand van een meter of tweehonderd bij Muiden Chemie oftewel de Kruitfabriek. We zaten in een kantoor waar alle wanden en het plafond naar binnen werden gedrukt. Twee mensen helemaal aan flarden gerukt en een derde levensgevaarlijk gewond. We hebben die flarden onder leiding van een dokter bij elkaar proberen te vinden waarbij de dokter zei wat op welk hoopje moest. Ik kan me een stukje bovenarm en een bovenlip met een snor herinneren.. Niet bloederig of zo, maar toch. Het is al een tijd geleden, 1972. Een week lang met fluitende oren en angst rondgelopen. Ik was een van de weinigen die totaal niets hadden opgelopen. Alle auto's die stonden geparkeerd waren ingedeukt, behalve de Volkswagen Kevers.
Toch nog wel een ontroerend mooi einde aan dit verhaal.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 22:33 schreef FiveseveN het volgende:
Alle auto's die stonden geparkeerd waren ingedeukt, behalve de Volkswagen Kevers.
Eventjes afgezien van t feit dat t ff iets preciezer komt dan dat kuiltje tussen je sleutelbenderen, breek n pen door midden en stop een stuk in je mond. Probeer nu eens hoelang je het volhoud om daardoor te ademen. Ik geef je een paar minuuten....quote:Op maandag 17 januari 2011 17:35 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nou, dat zou ik je niet aanraden zonder goede medische kennis, op die plek zitten namelijk ook je stembanden.
Maar die paar minuten kunnen net de tijd zijn die de ambulance nodig heeft.quote:Op woensdag 19 januari 2011 07:23 schreef Bouke-p het volgende:
[..]
Eventjes afgezien van t feit dat t ff iets preciezer komt dan dat kuiltje tussen je sleutelbenderen, breek n pen door midden en stop een stuk in je mond. Probeer nu eens hoelang je het volhoud om daardoor te ademen. Ik geef je een paar minuuten....
Dat je dat wel eens ziet in films is een fabeltjes, voor zo'n ingreep heb je een flinke opening nodig.
Toch kan ik niemand aanraden om dit te doen, tenzij je weet wat je doet.quote:Op woensdag 19 januari 2011 09:08 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Maar die paar minuten kunnen net de tijd zijn die de ambulance nodig heeft.
Ik zeg niet dat we bij elke verslikking pennen in onze luchtpijp moeten knallen, maar in noodgevallen kan het net het verschil maken
Daarom ook dat ik zeg dat we dat niet bij elke verslikking moeten gaan doen. Ikzelf zou het niet willen doen, want ik heb geen idee hoe of wat. Ik ben medisch gezien echt een no-no. Zou het dan toch zeker overlaten aan iemand met verstand van zaken.quote:Op woensdag 19 januari 2011 09:14 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Toch kan ik niemand aanraden om dit te doen, tenzij je weet wat je doet.
En zo te horen levensgevaarlijk.quote:Op woensdag 19 januari 2011 12:58 schreef Bouke-p het volgende:
je moet gewoon niet eens proberen als je niet weet wat je doet, bovendien doe je de ingreep niet in het kuiltje tussen de sleutelbeenderen maar ongeveer op de ademsappel. Zo'nnoodingreep heet trouwens een coniotomie.
Ik heb t tijdens mn PTLS(soort medic bij def) moeten oefenen en het is best lastig.
Mooi verhaal..quote:Op woensdag 19 januari 2011 14:54 schreef Rewimo het volgende:
Hij heeft gewacht tot ik bij hem was, en toen is hij overleden. En ik vind dat nog steeds zo ongelooflijk mooi
Hoe verdrietig ik ook ben, hoezeer ik hem ook mis, als ik aan dat moment denk, word ik warm van binnen en voel ik hoeveel hij van me hield. En ik van hem
quote:Op woensdag 19 januari 2011 14:54 schreef Rewimo het volgende:
Mijn vader en ik hadden een hele hechte band. Toen hij in 2006 erg ziek werd (hij was al een tijd aan het sukkelen met zijn nieren) en in het ziekenhuis lag, had hij een shunt in zijn pols, voor de nierdialyse. Dat is een soort verdikte ader, waarin ze makkelijk kunnen prikken. In die shunt voelde je zijn bloed stromen, heel apart gevoel.
Op vaderdag was hij erg ziek geworden en toen ik 's avonds een telefoontje kreeg van het ziekenhuis kwam dat eigenlijk niet onverwacht. Die nacht hebben we bij hem gewaakt en hem laten bedienen. Vreemd genoeg kwam hij na het bedienen weer min of meer bij kennis. In overleg met de artsen heb ik besloten om hem niet meer te laten dialyseren en er alleen voor te zorgen dat hij geen pijn had. De situatie was uitzichtloos en ik vond het onzin om hem nog lastig te vallen met verplaatsen, prikken en dergelijke. qltel en ik zijn zo vaak mogelijk bij hem geweest die week.
Donderdagochtend vroeg belde het ziekenhuis. Het ging nu heel slecht en of we zo snel mogelijk wilden komen. We kwamen de kamer binnen, ik kuste hem op zijn voorhoofd en zei dat we bij hem waren. Ik pakte een stoel, ging bij hem zitten en pakte zijn hand. De hand met de shunt. Op het moment dat ik zijn hand pakte, hield het bloed op met stromen. Hij heeft gewacht tot ik bij hem was, en toen is hij overleden. En ik vind dat nog steeds zo ongelooflijk mooi
Hoe verdrietig ik ook ben, hoezeer ik hem ook mis, als ik aan dat moment denk, word ik warm van binnen en voel ik hoeveel hij van me hield. En ik van hem
Ik moet even een traantje wegpinken hoorquote:Op woensdag 19 januari 2011 14:54 schreef Rewimo het volgende:
Mijn vader en ik hadden een hele hechte band. Toen hij in 2006 erg ziek werd (hij was al een tijd aan het sukkelen met zijn nieren) en in het ziekenhuis lag, had hij een shunt in zijn pols, voor de nierdialyse. Dat is een soort verdikte ader, waarin ze makkelijk kunnen prikken. In die shunt voelde je zijn bloed stromen, heel apart gevoel.
Op vaderdag was hij erg ziek geworden en toen ik 's avonds een telefoontje kreeg van het ziekenhuis kwam dat eigenlijk niet onverwacht. Die nacht hebben we bij hem gewaakt en hem laten bedienen. Vreemd genoeg kwam hij na het bedienen weer min of meer bij kennis. In overleg met de artsen heb ik besloten om hem niet meer te laten dialyseren en er alleen voor te zorgen dat hij geen pijn had. De situatie was uitzichtloos en ik vond het onzin om hem nog lastig te vallen met verplaatsen, prikken en dergelijke. qltel en ik zijn zo vaak mogelijk bij hem geweest die week.
Donderdagochtend vroeg belde het ziekenhuis. Het ging nu heel slecht en of we zo snel mogelijk wilden komen. We kwamen de kamer binnen, ik kuste hem op zijn voorhoofd en zei dat we bij hem waren. Ik pakte een stoel, ging bij hem zitten en pakte zijn hand. De hand met de shunt. Op het moment dat ik zijn hand pakte, hield het bloed op met stromen. Hij heeft gewacht tot ik bij hem was, en toen is hij overleden. En ik vind dat nog steeds zo ongelooflijk mooi
Andere verhalen scoren hoog op de 'bloederig' dimensie.quote:Op woensdag 19 januari 2011 16:00 schreef Ellatjuh het volgende:
ja het lijkt niks als ik andere verhalen lees maar het maakt zeker indruk..
Pfff dikke brok in me keel en traantjes, heb ik echt bijna nooit van een verhaal hier op Fok.quote:Op woensdag 19 januari 2011 14:54 schreef Rewimo het volgende:
Hier precies hetzelfde verhaal.quote:Op maandag 17 januari 2011 17:13 schreef Xantalien het volgende:
Oh nog iets dat ik niet snel zal vergeten,
de gedachte 'Dit is het, ik ga dood' door je hoofd laten spoken.
We waren aan het eten, en toen schoot er een stuk vlees in m'n keel. Ik kreeg het al mooi benauwd, pa en ma hard op m'n rug bonkend, ik dacht echt: 'Ik ga dood, ik ga dood, ik ga dood.'Uiteindelijk schoot het stuk uit m'n keel.
Dat klinkt allemaal niet fijn nee. En hoe gaat het nú met je?quote:Op donderdag 20 januari 2011 14:59 schreef sp00kje_ het volgende:
Halloo ik ben nieuw op het forum dus ik mag best af en toe opp de vingers getikt worden voor dubbelposten of hoe het ook heet
Het ergste wat ik heb meegemaakt,pfffffff heb je ff.
ik wilde zeggen me hele leven maar dat klinkt weer zo depri
Het ergste vind ik me jeugd...ik ga het proberen kort te houden.
me vader is een alcoholist en heeft me hele jeugd verneukt.
ik kon niks goed doen en kreeg altijd slaag,ik kan dus zeggen dat ik alle hoeken van me kamer heb gezien.ik vid hetheel moeilijk om over mijn klote leven te praten mja soms moet je he.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |