abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 20 november 2010 @ 16:27:37 #1
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_88945651
Ten eerste: Praat voor jezelf; ik ben ook Nederlander en ik schreeuw niet mee

Ten tweede: De mensen die schreeuwen zijn toch vooral volgevreten BN'ers

Ten derde: De schreeuwende mensen schreeuwen toch vooral om hun eigen baantje. Prima hoor, maar doe dat dan niet onder het mom van cultuur :')

Ten vierde: Men misbruikt bekendheid, mediakanalen en cultuurbudgetten voor het opdringen van hun eigen mening. Mensen in een verzorgingshuis (iets dat uiteraard veel belangrijker is) hebben die middelen helemaal niet om zoveel aandacht te genereren.

Ten vijfde: Op bijna alles wordt bezuinigd, schijnheilig om te denken dat cultuur dan buiten schot blijft.

Samengevat: ik word verdomme misselijk als ik dat stelletje veredelde soapies hoor schreeuwen om cultuur.
pi_88945702
Ik wil meer bier. En stufi.
pi_88945735
TS kan er niet tegen dat niet iedereen zijn wereldbeeld deelt.
Ga weg
pi_88945765
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 16:29 schreef Boudibou het volgende:
Eens met wat hierboven staat
  zaterdag 20 november 2010 @ 16:33:57 #5
136343 BasEnAad
pi_88945791
quote:
Inderdaad, een goede samenvatting van de klacht.

Nederland schreeuwt om bier!!
pi_88945801
Guido Weijers vertelde dat hij de actie ook maar niks vondt. De Bn'ers kunnen ook een deel van hun salaris inleveren.
LIJST 11 BAZENPARTIJ AKA IK LUL JE DER UIT
pi_88945807
Subsidie op domme toneelclubjes. Flikkert op met die zooi. Asfalt moeten we hebben.
  zaterdag 20 november 2010 @ 16:34:32 #8
310327 L-ascorbinezuur
Procrastination Guru.
pi_88945809
Ik hoor niks?
Hey, learn to take a compliment.
[i]Thanks. [/i]
  zaterdag 20 november 2010 @ 16:34:34 #9
136343 BasEnAad
pi_88945810
quote:
13s.gif Op zaterdag 20 november 2010 16:31 schreef Nikmans het volgende:
Het gaat vooral over de manier waarop deze propaganda wordt uitgevoerd, lieverd.
  zaterdag 20 november 2010 @ 16:34:53 #10
301013 Shispeed
't lup ut d'n heaand
pi_88945826
inderdaad een stel faalhazen. het is toch niet meer als redelijk dat er 19% btw over kunst en cultuur wordt betaalt. ik moet over de kosten van mijn hobby's toch ook 19% betalen. bovendien valt die prijsverhoging wel mee. koop je bijvoorbeeld een kaartje wat nu 25 euro kost, dan zal dat na de vehoging ongeveer 28-29 euro zijn. valt wel mee lijkt mij. bovendien verliezen de kunstenaars en artiesten er nauwelijks iets op omdat ze de prijs gewoon omhoog gooien.
pi_88945839
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 16:34 schreef ReV66 het volgende:
Guido Weijers
Die moet sowieso niet praten over dingen waarbij je moet nadenken.
Dit, dus.
pi_88945847
Terechte klacht, mensen die van de kunstacademie komen maar eigenlijk gewoon niet getalenteerd zijn waardoor de vraag naar hun creaties niet erg hoog is maar ipv zich er bij neer te leggen eisen ze dan van de overheid dat hun "kunst" subsidie nodig heeft omdat het "gewone" plebs niet zou zien wat voor prachtige "dingen" ze wel niet creëren. :')
Doe afstand van je account en kom nooit meer terug.
pi_88945855
quote:
10s.gif Op zaterdag 20 november 2010 16:34 schreef Shispeed het volgende:
inderdaad een stel faalhazen. het is toch niet meer als redelijk dat er 19% btw over kunst en cultuur wordt betaalt. ik moet over de kosten van mijn hobby's toch ook 19% betalen. bovendien valt die prijsverhoging wel mee. koop je bijvoorbeeld een kaartje wat nu 25 euro kost, dan zal dat na de vehoging ongeveer 28-29 euro zijn. valt wel mee lijkt mij. bovendien verliezen de kunstenaars en artiesten er nauwelijks iets op omdat ze de prijs gewoon omhoog gooien.
Vervolgens komen er minder mensen naar de theaterzalen en profiteert niemand er van
Ga weg
pi_88945941
Ik ben tegen een BTW verhoging maar voor een selectiever subsidie beleid. Toegankelijkheid is belangrijk in de kunst/cultuursector.

Nederland zou maar saai zijn zonder enige vorm van kunst- en cultuursubsidies.
pi_88946508
quote:
Op zaterdag 20 november 2010 16:39 schreef AMDB het volgende:
Ik ben tegen een BTW verhoging maar voor een selectiever subsidie beleid. Toegankelijkheid is belangrijk in de kunst/cultuursector.

Nederland zou maar saai zijn zonder enige vorm van kunst- en cultuursubsidies.
Laat ze lekker op eigen poten leren staan
pi_88946755
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 16:56 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

:') Is goed, doen we dat ook met de bejaarden. Gewoon alle subsidies afschaffen.
pi_88946787
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 16:56 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Mensen die niet doorhebben dat dit een staaltje symboolpolitiek is van heb ik jou daar
Ga weg
pi_88946857
Terechte klacht.

Toneel en cultuur is een luxeproduct. Daarom, 19% BTW. Ik mag ook graag een festival of concert bezoeken en mijn inkomsten zijn indirect afhankelijk van de culturele industie maar ik kan simpelweg niet anders dan deze maatregel terecht vinden.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_88946861
quote:
6s.gif Op zaterdag 20 november 2010 16:36 schreef Nikmans het volgende:

[..]

Vervolgens komen er minder mensen naar de theaterzalen en profiteert niemand er van
Ja als er nog maar 30% van de bezoekers komen kost het de overheid geld. Ik zie het niet gebeuren dat 70% van de bezoekers wegblijft omwille van 2-3-4 euro.
pi_88946903
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 17:05 schreef BlackLining het volgende:
Terechte klacht.

Toneel en cultuur is een luxeproduct. Daarom, 19% BTW. Ik mag ook graag een festival of concert bezoeken en mijn inkomsten zijn indirect afhankelijk van de culturele industie maar ik kan simpelweg niet anders dan deze maatregel terecht vinden.
Cultuur een luxeproduct vinden :') Cultuur is iets wat belangrijk is voor iedereen. Zonder cultuur geen bestaansrecht. Waar zou je dan nog voor leven? Werk, werk en werk?
pi_88946969
Leuk is dat, Nederland islamiseert, maar eerst even onze eigen cultuur om zeep helpen :')
De weinige standbeeld-bekladders en bushokjes-sloperts die evt nog respect konden bijleren door ontzag te hebben voor iemands werk, of begrip te hebben voor een mening van iemand anders doordat ze dat hebben geleerd in een uitvergroting van bijv. een toneelstuk, gaan daar nu natuurlijk helemaal niks meer over bijleren.
  zaterdag 20 november 2010 @ 17:13:06 #22
317775 DasApart
Badgers! Badger dancing!
pi_88947196
Rechts 'kunstenaars' bash topic :')

Maar de actie is onzin. Maar ik vind wel apart dat je eerst gaat bezuinigen en dan de belasting verhogen (dat is een dubbele prijsstijging in sommige gevallen).

Oja, en sport. Dat mag ook een hogere BTW krijgen. Vooral voetbal :') gemeentes leechen.
Altijd de kleine lettertjes lezen!
pi_88947219
Op een doek schijten en het kunst noemen. Daar hoeft wat mij betreft geen euro subsidie naar toe.
pi_88947356
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 17:06 schreef AMDB het volgende:

[..]

Cultuur een luxeproduct vinden :') Cultuur is iets wat belangrijk is voor iedereen. Zonder cultuur geen bestaansrecht. Waar zou je dan nog voor leven? Werk, werk en werk?
Alsof Henk en Ingrid iets anders kennen.
Ga weg
pi_88947368
Ontsla Paul de Leeuw bij de publieke omroep :Y
Op vrijdag 19 november 2010 01:13 schreef Quarant het volgende:
88.888.888
pi_88947623
quote:
Op zaterdag 20 november 2010 17:13 schreef MrX1982 het volgende:
Op een doek schijten en het kunst noemen. Daar hoeft wat mij betreft geen euro subsidie naar toe.
Dit
pi_88947633
Ik schreeuw mee! Laten ze maar op voetbal gaan bezuinigen!
pi_88947653
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 17:23 schreef Sophiedio het volgende:
Ik schreeuw mee! Laten ze maar op voetbal gaan bezuinigen!
Doen ze dat niet?
88.888.888
pi_88947663
Meer bier en tieten ^O^
Ik ben illegaal!
Op woensdag 1 december 2010 16:07 schreef honkeytonk het volgende:Ik denk zelfs dat ze achter de schermen een fantopic over mij hebben geopend :Y
pi_88947779
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 17:13 schreef MrX1982 het volgende:
Dat betekent niet dat alle kunstenaars dit doen :')

Er bestaat zoveel meer dan dat. Ik ben voor een selectiever beleid. Meer samenwerking tussen musea om kosten te reduceren. Bezuinigen kan zeker wel, maar BTW verhoging is onzin.
  zaterdag 20 november 2010 @ 17:27:52 #31
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_88947805
Wel brood maar geen spelen?
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  zaterdag 20 november 2010 @ 17:27:54 #32
288545 PIETR
Facta non Verba
pi_88947808
Die schreeuwlelijkerts kunnen ook gewoon een echte baan gaan zoeken. Eens met de klacht dus.
Niets is sterker dan dat ene woord
pi_88947851
quote:

[..]

Denken dat door deze maatregel de gehele Nederlandse cultuur ten onder gaat. :')

Kom op zeg, culturele activiteiten dan. Theatervoorstellingen en concerten zijn echt wel luxeproducten. En om plezier te maken buiten mijn werk hoef ik echt niet continue dat soort dingen te bezoeken.

En daarbij worden die dingen niet afgeschaft, ze worden duurder. Ik zal er nog steeds zo af en toe naar toe gaan. Niet minder dan nu in ieder geval. 19% BTW is een normaal tarief voor zulke aangelegenheden.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
  Forum Admin zaterdag 20 november 2010 @ 17:31:20 #34
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_88947938
Waarom schreeuwen ze om cultuur, nieuw afleveringen van Oh Oh Cherso staan toch al gepland?
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_88947948
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 17:31 schreef Pharkus het volgende:
Waarom schreeuwen ze om cultuur, nieuw afleveringen van Oh Oh Cherso staan toch al gepland?
Helaas wel ja ;(
Ik ben illegaal!
Op woensdag 1 december 2010 16:07 schreef honkeytonk het volgende:Ik denk zelfs dat ze achter de schermen een fantopic over mij hebben geopend :Y
pi_88947952
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 17:29 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Denken dat door deze maatregel de gehele Nederlandse cultuur ten onder gaat. :')

Kom op zeg, culturele activiteiten dan. Theatervoorstellingen en concerten zijn echt wel luxeproducten. En om plezier te maken buiten mijn werk hoef ik echt niet continue dat soort dingen te bezoeken.
Dat betekent toch niet dat je de drempel maar omhoog moet gooien? Zou toch wel jammer zijn als er straks op gratis festivals (bevrijdingsdag, koninginnedag) alleen maar schijtbandjes staan omdat bandjes nergens ruimte hebben om te oefenen, of zalen hebben om een keer op te treden?

Het zal de SBS generatie alleen maar sterker maken.
pi_88948188
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 17:05 schreef BlackLining het volgende:
Terechte klacht.

Idd. Vind het ook vrij logisch eigenlijk.
In tijden van crisis zijn luxeproducten zoals het theater het eerste waar bezuinigd op mag worden.
  zaterdag 20 november 2010 @ 17:40:22 #38
177885 JoaC
Het is patat
pi_88948227
Waarom de Efteling geen 19%
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
pi_88948243
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 17:39 schreef ebke het volgende:

[..]

Idd. Vind het ook vrij logisch eigenlijk.
In tijden van crisis zijn luxeproducten zoals het theater het eerste waar bezuinigd op mag worden.
Juist niet, zeepoog. Zolang het volk geplezierd wordt door allerhande zaken zal het zonder te morren zijn leven lang wegrotten in een of ander kutbaantje, dankzij het uitzicht op het weekend.
Ga weg
  zaterdag 20 november 2010 @ 17:41:50 #40
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_88948279
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 17:31 schreef Pharkus het volgende:
Ik hoop dat je een geintje maakt. Anderzijds, het zijn toch alleen simpele zieltjes die er naar kijken.
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
pi_88948348
quote:
10s.gif Op zaterdag 20 november 2010 16:34 schreef Shispeed het volgende:
Goos, lowlands is dan gelijk 25 euro duurder.. En ik vind dat iedereen mag demonstreren als ie het wil en als jij een sociale faal bent dan blijf je maar lekker thuis je gedownloade films kijken. Maar met Nederland schreeuwt om cultuur proberen mensen op een leuke manier te laten zien dat cultuur belangrijk is. Dat is tenminste leuker dat dat eeuwige gezeik over loonsverhoging van leraren. :{w

dankuwel, totziens.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_88948443
Ik ben geen kunstenaar en heb geschreeuwd. Maar meer omdat ik het achterlijk vind dat Wilders zo tegen de 'linkse hobby's' is dat het zo ver is gekomen.

Niet omdat ik niet meer wil betalen voor cultuur. Bovendien verliest iedereen hier mee.

PS ik denk niet dat het iets gaat helpen.
pi_88948455
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 17:31 schreef AMDB het volgende:

[..]

Dat betekent toch niet dat je de drempel maar omhoog moet gooien? Zou toch wel jammer zijn als er straks op gratis festivals (bevrijdingsdag, koninginnedag) alleen maar schijtbandjes staan omdat bandjes nergens ruimte hebben om te oefenen, of zalen hebben om een keer op te treden?

Het zal de SBS generatie alleen maar sterker maken.
Nodeloos omhoog gooien niet. Rechtvaardigen wel. 6% BTW is voor levensmiddelen. En hoe je het ook went of keert die concerten, festivals, theatervoorstellingen dergelijken zijn geen levensmiddelen.

Ik ben er ook totaal niet blij mee (ik doe promotie van met name gratis festivals) maar kan simpelweg niet er omheen dat het rechtvaardig is. Het had nooit 6% mogen zijn.
pi_88948481
quote:

[..]

Alsof al die pretfiguren in dat schreeuw om cultuur iets met cultuur te maken hebben. Dan kunnen we alles wel cultuur gaan noemen. Sneue lui die maar barre weinig kunnen en nu heel hard gaan schreeuwen om hun eigen baantje te behouden.
  zaterdag 20 november 2010 @ 17:51:45 #45
177885 JoaC
Het is patat
pi_88948602
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 17:47 schreef Il_Piccolo_Principe het volgende:

[..]

Alsof al die pretfiguren in dat schreeuw om cultuur iets met cultuur te maken hebben. Dan kunnen we alles wel cultuur gaan noemen. Sneue lui die maar barre weinig kunnen en nu heel hard gaan schreeuwen om hun eigen baantje te behouden.
Theater is dus geen cultuur?
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
pi_88948612
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 17:46 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Nodeloos omhoog gooien niet. Rechtvaardigen wel. 6% BTW is voor levensmiddelen. En hoe je het ook went of keert die concerten, festivals, theatervoorstellingen dergelijken zijn geen levensmiddelen.

Ik ben er ook totaal niet blij mee (ik doe promotie van met name gratis festivals) maar kan simpelweg niet er omheen dat het rechtvaardig is. Het had nooit 6% mogen zijn.
6% is niet alleen voor levensmiddelen. 19% belasting is in feite een vorm van censuur omdat nu minder mensen zich uit kunnen drukken. Het volk domhouden, dat is wat het doet.

Ik ben zelf overigens geen kunstenaar, verre van.
pi_88948629
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 17:47 schreef Il_Piccolo_Principe het volgende:

[..]

Denken dat alleen maar "zweverige vrije kunst junkies" iets met cultuur te maken hebben. _O-

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_88948631
quote:
2s.gif Op zaterdag 20 november 2010 17:43 schreef linpunt het volgende:

[..]

Goos, lowlands is dan gelijk 25 euro duurder.. En ik vind dat iedereen mag demonstreren als ie het wil en als jij een sociale faal bent dan blijf je maar lekker thuis je gedownloade films kijken. Maar met Nederland schreeuwt om cultuur proberen mensen op een leuke manier te laten zien dat cultuur belangrijk is. Dat is tenminste leuker dat dat eeuwige gezeik over loonsverhoging van leraren. :{w

dankuwel, totziens.

SPOILER
Als :rLowlands:r al cultuur is dan is een gedownload filmpje op de bank kijken ook cultuur. Meer dan prima dat de staat net zoveel btw binnen krijgt over tickets van Lowlands als bijvoorbeeld een spelletje mens erger je niet bij de lokale Bart Smit.
pi_88948653
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 17:52 schreef Il_Piccolo_Principe het volgende:

[..]

Als :rLowlands:r al cultuur is dan is een gedownload filmpje op de bank kijken ook cultuur. Meer dan prima dat de staat net zoveel btw binnen krijgt over tickets van Lowlands als bijvoorbeeld een spelletje mens erger je niet bij de lokale Bart Smit.
Ik wist niet dat het standaard kaartje van Lowlands 203,85 kostte trouwens. Vind ik wel erg duur trouwens! *is nog nooit op LL geweest*.
Beter onethisch dan oneetbaar
pi_88948706
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 17:52 schreef Il_Piccolo_Principe het volgende:

[..]

Als je het BTW tarief omhoog gooit zal dat betekenen dat minder acteurs in kleine films kunnen fungeren (minder geld voor) en dat de kwaliteit dus af zal nemen. Uiteindelijk zullen de grote films die winst maken dus ook slechter worden.
pi_88948725
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 17:53 schreef Watertornado het volgende:

[..]

Ik wist niet dat het standaard kaartje van Lowlands 203,85 kostte trouwens. Vind ik wel erg duur trouwens! *is nog nooit op LL geweest*.
LL kost dit jaar 165 euro, dat is nog met 6% BTW tarief.
pi_88948735
quote:

[..]

Je snapt het helemaal zie ik :')
Ga weg
pi_88948739
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 17:51 schreef JoaC het volgende:

[..]

Theater is dus geen cultuur?
Degene die graag naar de Rowwen Heze theatertour willen betalen maar gewoon wat meer. Net zoals ik denk dat de fans van Ron Link en Chantal Janzen wel een tientje meer over hebben voor Tarzan:')
pi_88948742
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 17:53 schreef Watertornado het volgende:

[..]

Nee, het is nu 165. Met de nieuwe BTW zou het dan 185 zijn.

En een gedownloade film is ook cultuur ja. Cultuur is alles, maar ja op gedownloade films kan je geen BTW vragen.
  zaterdag 20 november 2010 @ 17:56:26 #55
177885 JoaC
Het is patat
pi_88948755
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 17:46 schreef BlackLining het volgende:

[..]

De Efteling is dus wel een levensmiddel?
[..]
pi_88948763
quote:
10s.gif Op zaterdag 20 november 2010 17:40 schreef Nikmans het volgende:

[..]

Juist niet, zeepoog. Zolang het volk geplezierd wordt door allerhande zaken zal het zonder te morren zijn leven lang wegrotten in een of ander kutbaantje, dankzij het uitzicht op het weekend.
Zal wel...
Maar zoals ik al zei, cultuur is nou eenmaal geen eerste levensbehoefte. Kan jij denken van wel. Het is niet zo :).
En alsof nu alle theater enz. nu gaat verdwijnen :') . Op veel ander zaken zit wel al 19%-BTW. (Welke dingen precies durf ik niet te zeggen.. ) Waarom op cultuur dan niet? Om dat het zogenaamd O zo belangrijk is voor het leven, kom op man :O

Ik ga trouwens ook graag naar een bioscoop of concert. Maar het geld kan beter besteed worden in het bejaardenthuis ofzo <O) . Maar goed, de meeste mensen denken liever aan zichzelf, dat blijkt wel weer...
  zaterdag 20 november 2010 @ 17:56:50 #57
325175 Frieslandddd
Realist communist
pi_88948764
De titel vindt ik al kut.....dus ik moet hier geageerd hebben
Hi aim Stewie Griffin, and i kill you!, yeay kill hmmm yeay...
pi_88948813
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 17:56 schreef JoaC het volgende:

[..]

De Efteling is dus wel een levensmiddel?
Waar stel ik dat?
pi_88948829
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 17:56 schreef ebke het volgende:

[..]

Zal wel...
Maar zoals ik al zei, cultuur is nou eenmaal geen eerste levensbehoefte. Kan jij denken van wel. Het is niet zo :).
En alsof nu alle theater enz. nu gaat verdwijnen :') . Op veel ander zaken zit wel al 19%-BTW. (Welke dingen precies durf ik niet te zeggen.. ) Waarom op cultuur dan niet? Om dat het zogenaamd O zo belangrijk is voor het leven, kom op man :O

Ik ga trouwens ook graag naar een bioscoop of concert. Maar het geld kan beter besteed worden in het bejaardenthuis ofzo <O) . Maar goed, de meeste mensen denken liever aan zichzelf, dat blijkt wel weer...
De grap is dus dat een BTW verhoging geen geld op gaat leveren omdat de drempel wel degelijk veel hoger wordt. Minder bezoekers, minder horeca inkomsten, minder BTW afdrachten aan de overheid. Het gaat zeker geen 90 miljoen opleveren maar eerder geld kosten.

Daarom zie ik een selectiever subsidie beleid veel meer zitten.
  zaterdag 20 november 2010 @ 17:59:56 #60
182728 honda1990
Laat gaan joh is toch heerlijk
pi_88948867
Werd er dan ook nooit belasting geheven over Masters of Hardcore of Trance Energy?
Yes, London. You know: fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary fucking Poppins... LONDON.
pi_88948896
quote:

[..]

Zal wel...

De kans krijgen om andere meningen te horen die op een creatieve manier gebracht worden, die je aan het denken zetten. Vrij belangrijk voor veel mensen. Cultuur is iets dat onze samenleving naar een hoger niveau brengt.

Las laatst ergens dat Churchill antwoordde tijdens WOII op de vraag waarom hij niet op kunst- en cultuur bezuinigde: "Waar vechten we dan nog voor?"

En het zal zeker tot een kaalslag leiden.
pi_88948916
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 17:58 schreef AMDB het volgende:

[..]

De grap is dus dat een BTW verhoging geen geld op gaat leveren omdat de drempel wel degelijk veel hoger wordt. Minder bezoekers, minder horeca inkomsten, minder BTW afdrachten aan de overheid. Het gaat zeker geen 90 miljoen opleveren maar eerder geld kosten.

Daarom zie ik een selectiever subsidie beleid veel meer zitten.
Kun je nu wel zeggen, maar dat weet je nog niet. Eerst maar eens afwachten.
Mag toch aannemen dat daar van te voren wel bij stil is gestaan...
  zaterdag 20 november 2010 @ 18:01:42 #63
177885 JoaC
Het is patat
pi_88948942
quote:

[..]

Zal wel...

Een lager belastingtarief kost geen geld, een hoger belastingtarief levert geld op.

Jij verdedigt je standpunt met socialistische argumenten.

quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 17:58 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Waar stel ik dat?
Die 6% blijft gelden voor oa. de Efteling en het circus.

Maar ja, de sprookjes van de PVV passen beter bij de Efteling, deze heeft dus veel meer nationale en/of cultuurhistorische waarde dan een uitvoering van Soldaat van Oranje.

Ik heb zelf een hekel aan musicals
[..]
pi_88948975
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 17:59 schreef honda1990 het volgende:
Werd er dan ook nooit belasting geheven over Masters of Hardcore of Trance Energy?
Dat is cultuur, dat tilt de samenleving omhoog. Zonder dag zitten we allemaal voor de buis SBS 6 te kijken
  zaterdag 20 november 2010 @ 18:02:47 #65
165512 MASD
Music is dead.
pi_88948982
Alle échte muziekliefhebbers luisteren sowieso naar bands die niemand kent. Dit is gewoon een belasting op een slechte muzieksmaak.
Long live music.
  zaterdag 20 november 2010 @ 18:08:35 #66
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_88949177
Men moet onderscheid maken tussen 'cultuur' als zijnde kunst, en 'cultuur' als zijnde de manier waarop een samenleving functioneert.

Wanneer mensen klagen over het verdwijnen van de Nederlandse cultuur, dan hebben ze het natuurlijk niet over kunst. Dan hebben ze het over de algemene omgangsvormen, manieren van doen, et cetera.

De beste kunst in de afgelopen eeuwen is niet met subsidie tot stand gekomen. Neem onze twee meest bekende schilders. Rembrandt kon zichzelf bedruipen en is er aardig rijk mee geworden, en Van Gogh's kunst is misschien wel zo goed vanwege de dramatiek die er achter zit.

Ik word er ook een beetje moe van dat men bijvoorbeeld bij DWDD constant loopt te zeuren over kunst en cultuur, maar het verder weinig heeft over andere beslissingen van het kabinet. Beslissingen die veel mensen veel harder kunnen raken. Maar omdat dit het kunstwereldje niet zo raakt, moet heel Nederland ineens op de barricade gaan staan voor de kunstsubsidie.

Wel complimenten voor Marc-Marie Huybrechts overigens. Hij wist wel wat nuance toe te voegen afgelopen avond.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
pi_88949228
Maar ga vooral niet investeren in cultuur, dan gaan gewone mensen er geen geld in steken, kan ik dus geen baan krijgen en krijg ik subsidie.. betaalt door..

INDERDAAD. :D
  zaterdag 20 november 2010 @ 18:11:57 #68
165512 MASD
Music is dead.
pi_88949292
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 18:10 schreef linpunt het volgende:
Maar ga vooral niet investeren in cultuur, dan gaan gewone mensen er geen geld in steken, kan ik dus geen baan krijgen en krijg ik subsidie.. betaalt door..

Of je maakt iets dat het daadwerkelijk waard is om geld voor te betalen. Luie tyfushippie.
Long live music.
pi_88949349
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 18:08 schreef Strani het volgende:
Men moet onderscheid maken tussen 'cultuur' als zijnde kunst, en 'cultuur' als zijnde de manier waarop een samenleving functioneert.

Wanneer mensen klagen over het verdwijnen van de Nederlandse cultuur, dan hebben ze het natuurlijk niet over kunst. Dan hebben ze het over de algemene omgangsvormen, manieren van doen, et cetera.

De beste kunst in de afgelopen eeuwen is niet met subsidie tot stand gekomen. Neem onze twee meest bekende schilders. Rembrandt kon zichzelf bedruipen en is er aardig rijk mee geworden, en Van Gogh's kunst is misschien wel zo goed vanwege de dramatiek die er achter zit.

Ik word er ook een beetje moe van dat men bijvoorbeeld bij DWDD constant loopt te zeuren over kunst en cultuur, maar het verder weinig heeft over andere beslissingen van het kabinet. Beslissingen die veel mensen veel harder kunnen raken. Maar omdat dit het kunstwereldje niet zo raakt, moet heel Nederland ineens op de barricade gaan staan voor de kunstsubsidie.

Wel complimenten voor Marc-Marie Huybrechts overigens. Hij wist wel wat nuance toe te voegen afgelopen avond.
Dus Rembrandt heeft zich de jaren voordat hij goed kon schilderen in leven gehouden met slechte schilderijen? Schilders en andere kunstenaarsvormen zullen eerst moeten oefenen, en om zich daar op te kunnen focussen hebben ze subsidie nodig.

Kunstenaar word je niet in één dag, je bent niet gelijk een meesterschilder.
pi_88949419
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 18:01 schreef JoaC het volgende:

[..]

Een lager belastingtarief kost geen geld, een hoger belastingtarief levert geld op.

Jij verdedigt je standpunt met socialistische argumenten.

Dus,,, dat geld kan besteed worden aan bejaardentehuizen.
Daar kunnen woningen van opgeknapt worden, zodat die arme oude mensen niet door hun bed heen zakken enz...
pi_88949445
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 18:10 schreef linpunt het volgende:

Je kan tegen een hongerloon prei poten. Subsidie heb jij dus niet nodig.
pi_88949465
quote:
7s.gif Op zaterdag 20 november 2010 18:11 schreef MASD het volgende:

[..]

Of je maakt iets dat het daadwerkelijk waard is om geld voor te betalen. Luie tyfushippie.
sowieso heb ik meer verdient deze maand met mijn "kunstobjecten" dan dat jij deze maand hebt verdient. :{w :D
  zaterdag 20 november 2010 @ 18:16:45 #73
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_88949471
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 18:13 schreef AMDB het volgende:

[..]

Dus Rembrandt heeft zich de jaren voordat hij goed kon schilderen in leven gehouden met slechte schilderijen? Schilders en andere kunstenaarsvormen zullen eerst moeten oefenen, en om zich daar op te kunnen focussen hebben ze subsidie nodig.

Dan ga je eerst maar betaald werk doen.
Ik ben mijn bedrijf ook begonnen naast mijn betaalde werk, iets wat ik later heb opgezegd toen ik genoeg inkomen had om van te leven.
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
pi_88949507
Bolkestein held :)

Ik wil niet dat de btw omhoog gaat voor cultuur, yeeaaahhh
Het verschil wil ik halen uit het verminderen van ontwikkelingshulp, boooeeeehhoooeeee

wat willen ze nou??
Hell To The Liars
  zaterdag 20 november 2010 @ 18:18:18 #75
177885 JoaC
Het is patat
pi_88949508
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 18:08 schreef Strani het volgende:
Rembrandt ging failliet en van Gogh woonde praktisch zijn hele leven bij anderen in.
[..]
  zaterdag 20 november 2010 @ 18:20:06 #76
177885 JoaC
Het is patat
pi_88949571
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 18:15 schreef ebke het volgende:

[..]

Dus,,, dat geld kan besteed worden aan bejaardentehuizen.
Daar kunnen woningen van opgeknapt worden, zodat die arme oude mensen niet door hun bed heen zakken enz...
We kunnen ook de btw laten voor wat het is, en geld halen uit de fiscale behandeling van de HRA, we kunnen de partnertoeslag behouden, en de AOW omhoog gooien.
[..]
pi_88949587
Wat zijn die 'kunstenaars' gemeen zeg, ze hebben kinderen opgestookt door te zeggen dat bioscoopkaartjes een stuk duurder worden, terwijl dat helemaal niet zo is. Die kinderen staan daar voor niks te schreeuwen. Zo krijg je zo'n plein wel vol.
  zaterdag 20 november 2010 @ 18:21:14 #78
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_88949600
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 17:55 schreef AMDB het volgende:

[..]

Als je het BTW tarief omhoog gooit zal dat betekenen dat minder acteurs in kleine films kunnen fungeren (minder geld voor) en dat de kwaliteit dus af zal nemen. Uiteindelijk zullen de grote films die winst maken dus ook slechter worden.
Oh. Dus het lage BTW-tarief van hiervoor zorgde voor het hoge niveau?
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_88949603
Cultuur hoeft naar mijn mening helemaal niet zoveel geld te hebben.
BTW verhoging vind ik dan weer niet zo netjes, maar subsidie etc mogen ze van mij afschaffen.
Je krijgt dan misschien wat andere 'kunst' maar ik denk dat bv. in Berlijn er ook niet zoveel subsidie verstrekt word, en daar kunnen ze hun creativiteit ook goed kwijt in originele ideeen.
Hell To The Liars
pi_88949687
Bezuinigen op deze onzin.. Er moet meer gewerkt worden!
pi_88949724
Misschien kunnen we beter niet de BTW omhoog doen omdat ik nu al merk dat teveel mensen een beperkt denkvermogen hebben. En dat de meesten denken dat kunst alleen schilderen is.. En dat er niet gewerkt wordt. En dat Van Gogh en Rembrandt de opperwezens zijn.

Nou, ik heb genoeg gelachen om mensen die denken dat kunst alleen useless is. _O-
pi_88949768
Kunst is ook useless. Mensen moeten eens leren wat echt werken is en wat minder lui zijn imo :r
pi_88949787
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 18:26 schreef Flammie het volgende:
Kunst is ook useless. Mensen moeten eens leren wat echt werken is en wat minder lui zijn imo :r
Ik wens je een prettig leven met je kantoorbaan zonder enige vorm van zelfontplooiing.

Je voldoet nu al aan de wens van Wilders. Dom schaapvolk.
pi_88949802
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 18:21 schreef Droopie het volgende:
Cultuur hoeft naar mijn mening helemaal niet zoveel geld te hebben.
BTW verhoging vind ik dan weer niet zo netjes, maar subsidie etc mogen ze van mij afschaffen.
Je krijgt dan misschien wat andere 'kunst' maar ik denk dat bv. in Berlijn er ook niet zoveel subsidie verstrekt word, en daar kunnen ze hun creativiteit ook goed kwijt in originele ideeen.
Het gaat er om dat het een staaltje symboolpolitiek is van hier tot ginder. We zitten met een begrotingstekort van 13 miljard en wat doen we? We hakken een derde (EEN DERDE) uit de c&k zodat we... tromgeroffel... 200 miljoen erop vooruit gaan *O*
Dat is geen problemen oplossen. Bezuinigen is ok en ja dat hoort op iedere sector maar om dan zo'n onevenredig harde tik uit te delen op een plek waar het zo weinig oplevert is gewoon een soort van handreiking aan Geert, omdat Henk en Ingrid maar de woorden 'linkse hobbies' hoeven te horen en ze al schuimbekkend op de bank zitten.

Sowieso is het raar dat je, als je beweert de Nederlandse cultuur te willen beschermen tegen invloeden van buitenaf je er juist op gaat bezuinigen maar dat is een ander verhaal.
Ga weg
pi_88949803
Ned 1 nu :')
Hell To The Liars
pi_88949830
quote:
15s.gif Op zaterdag 20 november 2010 18:27 schreef Nikmans het volgende:

[..]

Het gaat er om dat het een staaltje symboolpolitiek is van hier tot ginder. We zitten met een begrotingstekort van 13 miljard en wat doen we? We hakken een derde (EEN DERDE) uit de c&k zodat we... tromgeroffel... 200 miljoen erop vooruit gaan *O*
Dat is geen problemen oplossen. Bezuinigen is ok en ja dat hoort op iedere sector maar om dan zo'n onevenredig harde tik uit te delen op een plek waar het zo weinig oplevert is gewoon een soort van handreiking aan Geert, omdat Henk en Ingrid maar de woorden 'linkse hobbies' hoeven te horen en ze al schuimbekkend op de bank zitten.

Sowieso is het raar dat je, als je beweert de Nederlandse cultuur te willen beschermen tegen invloeden van buitenaf je er juist op gaat bezuinigen maar dat is een ander verhaal.
Idd vrij grappig dat Wilders zo opkomt voor de NL cultuur maar ondertussen alles wat zich daar kan ontplooien rigoreus de kop indrukt :')
  zaterdag 20 november 2010 @ 18:29:45 #87
317775 DasApart
Badgers! Badger dancing!
pi_88949845
Ik vind die voorbeelden van Rembrandt en van Gogh wel triest. Niemand weet dus andere kunstenaars te produceren. Je kunt gewoon zien dat mensen Cultuur & Geschiedenis 101 niet gevolgd hebben en dus snappen dat kunstenaars toen en nu anders zijn zoals bijv. soldaat toen en nu.

Voor 1800 maakte een 'kunstenaar' (lees beroep schilder) schilderijtjes alsof het broodjes waren omdat de toenmalige Haenk ende Ingritte ook een schilderijtje wilde (nu heb je ikea drukprut voor iedereen). In de Romantiek is de functie verschoven naar andersdenkende om een soort tegenwicht te bieden.

En iedereen die loopt te schreeuwen over "schijten op een doek = wat kunstenaars doen" geven sowieso al blijk van hun achterstallige visie. Cabaret is ook kunst, film is kunst, muziek is kunst.

En waarom zouden we zoveel in ouderenzorg steken? Als de meeste mensen voor hun ouders zouden zorgen in kleine mate zou het ook een stuk goedkoper zijn en leuker voor die oude knarren. Oh... wacht, de meeste hebben het te druk met in een lease auto rondcrossen en geld te verdienen voor zichzelf.
pi_88949852
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 18:27 schreef AMDB het volgende:

[..]

Ik wens je een prettig leven met je kantoorbaan zonder enige vorm van zelfontplooiing.

Je voldoet nu al aan de wens van Wilders. Dom schaapvolk.
Nee kunst dan.. Modder tegen een muur gooien en er dan uren over praten alsof het een meesterwerk is :') Als elke kunstenaar nou eens gewoon ging werken zoals elk ander normaal mens dan zag het er al veel beter uit. Zelfontplooing door als een zwerver te gaan kleien in een kraakpand..zeg nou zelf :r :')
pi_88949869
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 18:25 schreef linpunt het volgende:
Misschien kunnen we beter niet de BTW omhoog doen omdat ik nu al merk dat teveel mensen een beperkt denkvermogen hebben. En dat de meesten denken dat kunst alleen schilderen is.. En dat er niet gewerkt wordt. En dat Van Gogh en Rembrandt de opperwezens zijn.

Nou, ik heb genoeg gelachen om mensen die denken dat kunst alleen useless is. _O-
Beste Linpunt,

Misschien kun je ons onwetenden, verlichten met wat inside info ????
pi_88949884
Als je slim bent kun je zonder subsidie heel ver komen in de creatieve sector, kijk naar Esmee Denters. Gebruik nieuwe media als YouTube en met talent en doorzettingsvermogen heb je zo een hit.
pi_88949893
Ik classificeer mezelf als aardig links, maar ik vind dit gejank om de cultuur bezuinigingen echt grote onzin. :')
Geen visum, geen paspoort, geen douane, geen grenzen, geen irritante verhalen van vervelende mensen.
pi_88949897
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 18:27 schreef Droopie het volgende:
Ned 1 nu :')
Ned 1 kijken als Villareal - Valencia bezig is op Sport1 kanaal2 :')
  zaterdag 20 november 2010 @ 18:32:02 #93
317775 DasApart
Badgers! Badger dancing!
pi_88949932
Oja, en nog even over waarom iedereen jammert over het cultuur gedoe?

Wat heeft de regering nu eigenlijk voor de rest gedaan :')
pi_88950063
quote:
15s.gif Op zaterdag 20 november 2010 18:27 schreef Nikmans het volgende:

[..]

Maar vind jij ook niet dat er af en toe flink misbruik wordt gemaakt van die grote pot.
Het NL filmfonds zorgt er bv. voor dat we af en toe echt slechte films te zien krijgen, die zijn commercieel echt niet te accepteren. Ik zie af en toe mensen subsidie krijgen dat ik echt denk WTF..

Waarom moet ieder gehucht een theater hebben waar intrieste ideeen ten uitvoer gebracht moeten worden.. Niet alles wat goed is vind ik leuk, maar ik denk dat meeste het mij eens zijn dat sommige uitvoeringen alleen maar bedacht worden voor het geld en niet omdat het zo leuk is.

Kunst moet gewoon commercieler worden en er blijft denk ik nog genoeg geld over om goede initatieven te helpen. Ook vind ik dat bv. iedere basisschool op kosten van de overheid 1x per jaar naar het theater moet om ze een beetje kennis te laten maken met cultuur
Hell To The Liars
  zaterdag 20 november 2010 @ 18:36:14 #95
177885 JoaC
Het is patat
pi_88950091
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 17:55 schreef Il_Piccolo_Principe het volgende:

[..]

Degene die graag naar de Rowwen Heze theatertour willen betalen maar gewoon wat meer. Net zoals ik denk dat de fans van Ron Link en Chantal Janzen wel een tientje meer over hebben voor Tarzan:')
En het circus?
[..]
pi_88950112
Boeide me eerst allemaal geen reet, maar moet nu meer dan dubbel gaan betalen voor mijn gitaarles door die bezuinigen!
  zaterdag 20 november 2010 @ 18:37:25 #97
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_88950129
quote:
8s.gif Op zaterdag 20 november 2010 18:36 schreef Averroes het volgende:
Boeide me eerst allemaal geen reet, maar moet nu meer dan dubbel gaan betalen voor mijn gitaarles door die bezuinigen!
:')
pi_88950154
quote:
Een echt goede artiest leert het toch zelf wel!!

De allerbesten zijn allemaal autodidacten :) :) :)
pi_88950180
quote:
Dan gaat er toch iets mis daar.
pi_88950199
quote:
9s.gif Op zaterdag 20 november 2010 18:38 schreef AMDB het volgende:

[..]

Een echt goede artiest leert het toch zelf wel!!

De allerbesten zijn allemaal autodidacten :) :) :)
Een echt goede artiest inderdaad. Voor ons minder bedeelden er echter les vereist.
pi_88950235
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 18:31 schreef Il_Piccolo_Principe het volgende:

[..]

Ned 1 kijken als Villareal - Valencia bezig is op Sport1 kanaal2 :')
Grappig dat je dat nu juist tegen mij zegt
Ik heb er verdomme vanaf 13.45 Arsenal - Tottenham en Birmingham - Chelsea opzitten.
Effe rust voordat Excelsior - VVV begint en daarna Ajax - PSV.

O w8 ik zie het al aan je username :D
Hell To The Liars
pi_88950241
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 18:01 schreef JoaC het volgende:

[..]

Die 6% blijft gelden voor oa. de Efteling en het circus.

Maar ja, de sprookjes van de PVV passen beter bij de Efteling, deze heeft dus veel meer nationale en/of cultuurhistorische waarde dan een uitvoering van Soldaat van Oranje.

Ik heb zelf een hekel aan musicals
Dat is geen antwoord op mijn vraag. Citeer nou eens een stukje waar ik gezegd heb dat de Efteling een levensmiddel is óf dat ik het rechtvaardig vind dat er 6% BTW op zit?

Die PVV onzin mag je voor je houden. Ik stem geen PVV.
  zaterdag 20 november 2010 @ 18:41:40 #103
177885 JoaC
Het is patat
pi_88950294
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 18:40 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Dat is geen antwoord op mijn vraag. Citeer nou eens een stukje waar ik gezegd heb dat de Efteling een levensmiddel is óf dat ik het rechtvaardig vind dat er 6% BTW op zit?

Die PVV onzin mag je voor je houden. Ik stem geen PVV.
Je zei dat 6% alleen voor levensmiddelen geld. Het circus en parken als de Efteling worden ontzien.
[..]
pi_88950311
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 18:36 schreef JoaC het volgende:

[..]

En het circus?
Volksvermaak net als de kermis. Word vaak gebruikt door huishoudens met kinderen en laag inkomen. Die hebben echt geen geld voor zoiets als Lowlands. En het circus draait toch al amper winst.
pi_88950392
quote:
Top fipo, niets meer aan doen, slotje
Buy it, use it, break it, fix it,
Trash it, change it, mail - upgrade it,
Charge it, point it, zoom it, press it,
Snap it, work it, quick - erase it,
  zaterdag 20 november 2010 @ 18:45:05 #106
177885 JoaC
Het is patat
pi_88950405
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 18:42 schreef ebke het volgende:

[..]

Volksvermaak net als de kermis. Word vaak gebruikt door huishoudens met kinderen en laag inkomen. Die hebben echt geen geld voor zoiets als Lowlands. En het circus draait toch al amper winst.
Theaters en Concertgebouwen ook niet, en deze dingen zijn momenteel betaalbaar voor huishoudens met kinderen. Mits oa. de kinderopvang blijft
[..]
pi_88950483
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 18:41 schreef JoaC het volgende:

[..]

Je zei dat 6% alleen voor levensmiddelen geld. Het circus en parken als de Efteling worden ontzien.
Klopt. En? Ik heb ook nergens gezegd dat ik vind dat de Efteling daar onder moet vallen toch?

6% is voor levensmiddelen, 19% voor luxeproducten. Toneelkunsten zoals ze dat noemen zijn nu omgezet van 6 naar 19, dat is een mooie eerste stap. De efteling, het circus en sport moeten ook nog volgen.
pi_88950546
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 18:47 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Klopt. En? Ik heb ook nergens gezegd dat ik vind dat de Efteling daar onder moet vallen toch?

6% is voor levensmiddelen, 19% voor luxeproducten. Toneelkunsten zoals ze dat noemen zijn nu omgezet van 6 naar 19, dat is een mooie eerste stap. De efteling, het circus en sport moeten ook nog volgen.
_O_

Hehe, dit bedoel ik dus.

quote:
Theaters en Concertgebouwen ook niet, en deze dingen zijn momenteel betaalbaar voor huishoudens met kinderen. Mits oa. de kinderopvang blijft
Tjah, eigenlijk ook onzin dat het circus en de Efteling ontzien worden.
  zaterdag 20 november 2010 @ 18:49:34 #109
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_88950550
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 18:13 schreef AMDB het volgende:

[..]

Zoals veel jonge kunstenaars in die tijd zal hij wel in de leer zijn gegaan bij een oudere kunstenaar? En ik betwijfel of subsidie sowieso bestond in die tijd?
  zaterdag 20 november 2010 @ 18:49:45 #110
192683 AMDB
Visionair.
pi_88950564
quote:

[..]

Dus vermaak is een luxeproduct? Wat mij betreft geldt voor alle vermaak buiten de deur een laag BTW-tarief. Mensen moeten iets hebben om naar uit te kijken in het leven. Of dat nou de Efteling, Frans Bauer of een experimenteel bandje in een klein stinkend kutzaaltje is.
  zaterdag 20 november 2010 @ 18:50:02 #111
177885 JoaC
Het is patat
pi_88950575
quote:

[..]

Controleer daarom elke letter die je typt want ik ben een...

SPOILER
SPOILER
[..]
pi_88950602
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 18:49 schreef AMDB het volgende:

[..]

Dus vermaak is een luxeproduct? Wat mij betreft geldt voor alle vermaak buiten de deur een laag BTW-tarief. Mensen moeten iets hebben om naar uit te kijken in het leven. Of dat nou de Efteling, Frans Bauer of een experimenteel bandje in een klein stinkend kutzaaltje is.
Nee want zonder (die vormen van) vermaak kun jij ook nog prima leven. Het gaat om basisbehoeftes. Ik lig ook graag op een comfortabele bank, daar kan ik enorm van genieten. Banken ook maar meteen 6% maken?

Vermaak is inderdaad een luxeproduct en geen levensmiddel.
pi_88950631
quote:
1s.gif Op [quote]1s.gif[b] Op zaterdag 20 november 2010 18:49 schreef AMDB het volgende:

[..]

Eigenlijk wel..,heb zelf seizoenskaart voor voetbal en ook dancefeesten vind ik leuk,
maar dit zijn wel luxe producten..
Zelfde als eredivisie live of avondje jochem myer
Hell To The Liars
  zaterdag 20 november 2010 @ 18:51:33 #114
192683 AMDB
Visionair.
pi_88950634
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 18:50 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Nee want zonder (die vormen van) vermaak kun jij ook nog prima leven. Het gaat om basisbehoeftes. Ik lig ook graag op een comfortabele bank, daar kan ik enorm van genieten. Banken ook maar meteen 6% maken?
Werken werken werken werken, awesome, klinkt als een top leven.
  zaterdag 20 november 2010 @ 18:51:41 #115
177885 JoaC
Het is patat
pi_88950640
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 18:50 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Ja, en de kwaliteit controleren door de AFM
[..]
  zaterdag 20 november 2010 @ 18:51:55 #116
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_88950650
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 18:18 schreef JoaC het volgende:

[..]

Rembrandt ging failliet en van Gogh woonde praktisch zijn hele leven bij anderen in.
Ik had het ook over dramatiek. Wat ik dus wil zeggen is dat geld geen goede kunst maakt. Van Gogh maakte prachtige kunst (volgens velen) zonder ooit een cent subsidie te hebben ontvangen.

Ik ben eerder van mening dat gratis geld verantwoordelijk is voor luie kunst dan voor goede kunst.
pi_88950678
Haha, al die plebejers die hier middels posts vol spelfouten pleiten voor minder cultuur :')... Jullie maken jezelf compleet belachelijk. Minder grappig is het feit dat het kabinet ook vol zit met lui van jullie kaliber en, nog erger, met mensen die de potentie hebben om goed beleid te voeren maar teveel luisteren naar het plebs.

Laat die functioneel analfabete idiots savants opflikkeren uit de politiek, s.v.p. Hobbelen, kutfeuten.
Sum es est, sumus estis sunt
  zaterdag 20 november 2010 @ 18:52:55 #118
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_88950681
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 18:49 schreef AMDB het volgende:

[..]

Bier koop je ook voor je vermaak, en een televisie ook. Waar ligt de grens?
  zaterdag 20 november 2010 @ 18:53:30 #119
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_88950698
quote:
10s.gif Op zaterdag 20 november 2010 18:52 schreef Leevancleef het volgende:
Haha, al die plebejers die hier middels posts vol spelfouten pleiten voor minder cultuur :')... Jullie maken jezelf compleet belachelijk. Minder grappig is het feit dat het kabinet ook vol zit met lui van jullie kaliber en, nog erger, met mensen die de potentie hebben om goed beleid te voeren maar teveel luisteren naar het plebs.

Laat die functioneel analfabete idiots savants opflikkeren uit de politiek, s.v.p. Hobbelen, kutfeuten.
Jij maakt jezelf belachelijk met een ongekende arrogantie.
pi_88950716
[/quote]
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 18:53 schreef Strani het volgende:

[..]

+1
Hell To The Liars
pi_88950722
Het is van een ongekende arrogantie om te veronderstellen dat zonder een beetje subsidie cultuur niet kan overleven. Er zijn op dit moment al duizenden mensen die naast hun doordeweekse baan uit passie bezig zijn met kunst en cultuur en daar hebben ze geen overheid voor nodig. En dit is precies wat een groot deel van hen die nu nog de luxe hebben om 100% door de overheid betaald aan te klooien, ook zullen moeten gaan doen. Als je een podium zoekt voor je creaties heb je niet per se een grote zaal of expositieruimte nodig (en dus geen grote financiële middelen die niet naast een full-time baan te dragen zijn). Je hebt tegenwoordig de gratis media om je kunst te verspreiden: youtube, flickr, facebook, hyves en op zaken als grote orkesten na kan iedereen daar gewoon zijn of haar ei kwijt voor een veel groter publiek dan ze in het culturele centrum in Schubbekutteveen ooit bereikt zouden hebben.

Cultuur is GEEN eerste levensbehoefte en als het belangrijk genoeg is dan zorgen kunstenaars er wel voor dat ze gezien worden en relevant blijven. Het is verder echt onzin om te gaan 'schreeuwen' dat je cultuur verloren gaat, terwijl we in een connected wereld leven, waarin iedere boerenlul voor het eerst in de geschiedenis vanuit zijn huis aan de hele wereld zijn of haar kunst kan laten zien. Niet op de ouderwetse manier (die ook maar geboren is uit de fysieke en technologische beperkingen van die tijd), maar wel op een moderne manier.

En het overgebleven geld moeten we gewoon in onze ouderenzorg steken. Die zitten pas ECHT met een beperking om de dingen naar hun hand te zetten en verdienen het WEL om het wat gemakkelijker te krijgen.
pi_88950728
It's you my love, you who are the stranger
  zaterdag 20 november 2010 @ 18:55:47 #124
177885 JoaC
Het is patat
pi_88950782
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 18:51 schreef Strani het volgende:

[..]

Ik had het ook over dramatiek. Wat ik dus wil zeggen is dat geld geen goede kunst maakt. Van Gogh maakte prachtige kunst (volgens velen) zonder ooit een cent subsidie te hebben ontvangen.
Er bestond nog geen belastingstelsel zoals nu, "de subsidie" kwam bovendien van mensen uit de omgeving, die nog geen inkomstenbelasting betaalden
quote:
Ik ben eerder van mening dat gratis geld verantwoordelijk is voor luie kunst dan voor goede kunst.
Dus Van Gogh maakte waardeloze werken? Hij leefde immers op de kost van anderen

Oh wacht...
[..]
  zaterdag 20 november 2010 @ 18:56:56 #126
192683 AMDB
Visionair.
pi_88950827
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 18:52 schreef Strani het volgende:

[..]

Bier koop je ook voor je vermaak, en een televisie ook. Waar ligt de grens?
Zodra het een dienst is waar een bepaalde mening geuit wordt, waar je iets van kan leren. Ook in de Efteling kan dat, en bij Frans Bauer, maar ook bij dat experimentele kutbandje in een stinkend zaaltje.
pi_88950842
Wel grappig dat er zoveel er zoveel ophef over is terwijl het maar gaat om 200 miljoen voor iets wat toch echt niet een eerste taak van de overheid is. En dat terwijl er op andere zaken veel meer bezuinigd word die ook nog veel belangrijker zijn voor de samenleving. Maar daar is nauwelijks media aandacht voor.
pi_88950845
Nou goed voorbeeld zo'n filmpje..
Komt een vrouw bij de dokter heeft dat subsidie ontvangen?? bv. van NL filmfonds?
en zoja hebben zij van de winst ook geld terug gestort??
Hell To The Liars
  zaterdag 20 november 2010 @ 18:57:41 #129
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_88950846
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 18:55 schreef JoaC het volgende:

[..]

Er bestond nog geen belastingstelsel zoals nu, "de subsidie" kwam bovendien van mensen uit de omgeving, die nog geen inkomstenbelasting betaalden

[..]

Dus Van Gogh maakte waardeloze werken? Hij leefde immers op de kost van anderen

Oh wacht...
Geld van je familie of vrienden is niet hetzelfde als geld van een onzichtbare overheid. Er komt, sociaal gezien, veel meer bij kijken als het geld van iemand komt die je ook daadwerkelijk kent. Dat weet je toch zelf ook wel.
  zaterdag 20 november 2010 @ 18:58:22 #130
177885 JoaC
Het is patat
pi_88950861
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 18:57 schreef Strani het volgende:

[..]

Geld van je familie of vrienden is niet hetzelfde als geld van een onzichtbare overheid. Er komt, sociaal gezien, veel meer bij kijken als het geld van iemand komt die je ook daadwerkelijk kent. Dat weet je toch zelf ook wel.
Dat is weer een heel ander argument
[..]
  zaterdag 20 november 2010 @ 19:01:10 #131
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_88950940
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 18:58 schreef JoaC het volgende:

[..]

Dat is weer een heel ander argument
Daarmee niet minder valide. Het zou wat zijn als je nooit argumenten zou mogen toevoegen in een discussie die zich nog ontwikkelt. :)
  zaterdag 20 november 2010 @ 19:01:18 #132
192683 AMDB
Visionair.
pi_88950947
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 18:57 schreef Droopie het volgende:
Nou goed voorbeeld zo'n filmpje..
Komt een vrouw bij de dokter heeft dat subsidie ontvangen?? bv. van NL filmfonds?
en zoja hebben zij van de winst ook geld terug gestort??
Dat weet ik niet, al weet ik wel 100% zeker dat er acteurs in zaten die vroeger in gesubsidieerde stukken ervaring op gedaan hebben. En dat zal wegvallen. Zonder verliesgevende kunst/cultuur minder winstgevende kunst/cultuur.
pi_88950983
quote:
Lees ook even de bovenste reactie hierbij:

quote:
Kunstenaars die stoppen met het maken van kunst als ze er geen belastinggeld voor krijgen zal ik sowieso niet missen. Kunst maak je vanuit je hart, als je het echt meent als kunstenaar ga je ook door zonder subsidie. Wil je er van rondkomen zul je óf moeite moeten gaan doen om te zorgen dat andere mensen er ook van genieten, of gewoon een baan gaan zoeken, en het als hobby doen. Hadden Shakespeare, Monet, Rembrandt, Chopin, Lou Reed en Dali ook belastinggeld nodig om meesterwerken te maken?

026SH 3 uur geleden
pi_88951053
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 19:02 schreef ebke het volgende:

[..]

[..]

Juustem!
pi_88951058
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 18:51 schreef AMDB het volgende:

[..]

Werken werken werken werken, awesome, klinkt als een top leven.
Nee, vreselijk. Gaat gelukkig ook niet gebeuren.

Alles wat niet van levensbelang is, is een luxeproduct. En hoe jammer ook, zonder concerten, festivals en dergelijken kun jij leven. Dat je dat niet leuk vind begrijp ik, dat vind ik ook niet. Maar alles wat bovenop de basis (het leven) komt kost nou eenmaal wat.
  zaterdag 20 november 2010 @ 19:04:23 #136
177885 JoaC
Het is patat
pi_88951066
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 19:01 schreef Strani het volgende:

[..]

Daarmee niet minder valide. Het zou wat zijn als je nooit argumenten zou mogen toevoegen in een discussie die zich nog ontwikkelt. :)
Als je de weerleggingen accepteert, zegt dat genoeg
[..]
pi_88951110
quote:

[..]

[..]

Daar noem je wat ja, en zijn dat talenten van nu? Kijk naar darren aronofsky, ( requiem for a dream, the fountain, pi, etc. ) die had nooit die films kunnen maken als hij in het beign geen subsidie kreeg. Overigens geld dat vrijwel voor elke jonge filmmaker en daar komen goede films uit.

Onzin reactie dus. Lekker kortzichtig ook.
It's you my love, you who are the stranger
pi_88951120
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 19:01 schreef AMDB het volgende:

[..]

Dat weet ik niet, al weet ik wel 100% zeker dat er acteurs in zaten die vroeger in gesubsidieerde stukken ervaring op gedaan hebben. En dat zal wegvallen. Zonder verliesgevende kunst/cultuur minder winstgevende kunst/cultuur.
oke fair...maar moet een student hartchirugie zijn opleiding ook niet terugbetalen?
dus Carice van Houten verdient nu bakken met geld, terwijl ze het opstapje via subsidie gekregen heeft..
begrijp me goed, sommige cultuurdingen mogen best geld krijgen, bv. het jeugdtheater hofplein, maar als mensen nieuwe acteurs willen zien moeten ze daar gewoon voor betalen of het moet gewoon een goedkope voorstelling zijn in het theater
Hell To The Liars
pi_88951159
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 18:53 schreef Strani het volgende:

[..]

Want arrogantie en neerbuigendheid zijn natuurlijk per definitie verkeerd, ook als er een goede reden voor is. Ga zo door, gewone man! Dan zit over 10 jaar Joop Braakhekke in het Torentje,..
pi_88951230
quote:
10s.gif Op zaterdag 20 november 2010 19:07 schreef Leevancleef het volgende:

[..]

Want arrogantie en neerbuigendheid zijn natuurlijk per definitie verkeerd, ook als er een goede reden voor is. Ga zo door, gewone man! Dan zit over 10 jaar Joop Braakhekke in het Torentje,..
Jouw papa stemt VVD en jij studeert.. Hokjes zijn soms zo makkelijk
Hell To The Liars
  zaterdag 20 november 2010 @ 19:11:03 #141
192683 AMDB
Visionair.
pi_88951286
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 19:06 schreef Droopie het volgende:

[..]

oke fair...maar moet een student hartchirugie zijn opleiding ook niet terugbetalen?
dus Carice van Houten verdient nu bakken met geld, terwijl ze het opstapje via subsidie gekregen heeft..
begrijp me goed, sommige cultuurdingen mogen best geld krijgen, bv. het jeugdtheater hofplein, maar als mensen nieuwe acteurs willen zien moeten ze daar gewoon voor betalen of het moet gewoon een goedkope voorstelling zijn in het theater
Studenten krijgen nu ook studie financiering die ze niet terug hoeven te betalen, ongeacht of ze later succesvol aan het werk gaan. Dat is in beginsel niet anders dan een kunstenaar subsidiëren.
pi_88951301
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 18:54 schreef Vagere_Hein het volgende:
Het is van een ongekende arrogantie om te veronderstellen dat zonder een beetje subsidie cultuur niet kan overleven. Er zijn op dit moment al duizenden mensen die naast hun doordeweekse baan uit passie bezig zijn met kunst en cultuur en daar hebben ze geen overheid voor nodig. En dit is precies wat een groot deel van hen die nu nog de luxe hebben om 100% door de overheid betaald aan te klooien, ook zullen moeten gaan doen. Als je een podium zoekt voor je creaties heb je niet per se een grote zaal of expositieruimte nodig (en dus geen grote financiële middelen die niet naast een full-time baan te dragen zijn). Je hebt tegenwoordig de gratis media om je kunst te verspreiden: youtube, flickr, facebook, hyves en op zaken als grote orkesten na kan iedereen daar gewoon zijn of haar ei kwijt voor een veel groter publiek dan ze in het culturele centrum in Schubbekutteveen ooit bereikt zouden hebben.

Cultuur is GEEN eerste levensbehoefte en als het belangrijk genoeg is dan zorgen kunstenaars er wel voor dat ze gezien worden en relevant blijven. Het is verder echt onzin om te gaan 'schreeuwen' dat je cultuur verloren gaat, terwijl we in een connected wereld leven, waarin iedere boerenlul voor het eerst in de geschiedenis vanuit zijn huis aan de hele wereld zijn of haar kunst kan laten zien. Niet op de ouderwetse manier (die ook maar geboren is uit de fysieke en technologische beperkingen van die tijd), maar wel op een moderne manier.

En het overgebleven geld moeten we gewoon in onze ouderenzorg steken. Die zitten pas ECHT met een beperking om de dingen naar hun hand te zetten en verdienen het WEL om het wat gemakkelijker te krijgen.
Jij gaat er gemakshalve van uit dat goede kunstenaars wel opgemerkt worden door het grote publiek, maar dat hoeft helemaal niet zo te zijn. Wie zegt dat het grote publiek oog heeft voor een werkelijk vernieuwende en/of originele kunstenaar wier werk een bijdrage levert aan de maatschappij?

Het grote publiek kijkt Dansen op het IJs, stemt PVV en noemt haar kinderen Maikel. Dat verklaart waarom subsidie nodig is.
pi_88951343
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 19:09 schreef Droopie het volgende:

[..]

Jouw papa stemt VVD en jij studeert.. Hokjes zijn soms zo makkelijk
Mijn papa stemt SP en ik heb dat ook een aantal keer gedaan. Niet te scheutig met de hokjes, jong! Ik heb een snerpende hekel aan de VVD. Het is Harry Mens, maar dan in de vorm van een politieke partij.
  zaterdag 20 november 2010 @ 19:12:42 #144
317775 DasApart
Badgers! Badger dancing!
pi_88951348
quote:

[..]

Hofplein :') ik had gehoopt op een goed voorbeeld. Wat Hofplein doet is kinderen met acteertalenten clichées aanleren waardoor ze niet aan worden genomen op toneelscholen omdat alleen het "Ow buurman, wat doet u nu?" manier van acteren belicht. Daarnaast geeft het de schijt 'acteurs' ook nog eens een ego van hier tot Tokyo. Oja, en hun musicals zijn uitermate kut (empirisch argument)
  zaterdag 20 november 2010 @ 19:12:54 #145
80832 DrDurden
Filmed In Todd-AO
pi_88951352
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 18:35 schreef Droopie het volgende:

[..]

Maar vind jij ook niet dat er af en toe flink misbruik wordt gemaakt van die grote pot.
Het NL filmfonds zorgt er bv. voor dat we af en toe echt slechte films te zien krijgen, die zijn commercieel echt niet te accepteren. Ik zie af en toe mensen subsidie krijgen dat ik echt denk WTF..
Kwaliteit is niet af te dwingen, en subsidie is er juist voor bedoeld om de niet commerciële dingen te maken. Films die, als we hier studio's gehad hadden, er nooit gemaakt hadden kunnen worden. Bovendien wordt er zelden winst gemaakt, omdat de afzetmarkt eigenlijk te klein is. Dat wil niet betekenen dat we maar geen films moeten maken.

quote:

[..]

Bakken met geld? Ik denk dat je nogal bedrogen uitkomt. Ze zal echt geen megabedragen ontvangen voor de films die ze maakt. Daar zijn de budgetten veels te laag voor.
The last man on Earth sat in a room. There was a knock upon the door.
pi_88951360
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 19:05 schreef Inverted_World het volgende:

[..]

Daar noem je wat ja, en zijn dat talenten van nu? Kijk naar darren aronofsky, ( requiem for a dream, the fountain, pi, etc. ) die had nooit die films kunnen maken als hij in het beign geen subsidie kreeg. Overigens geld dat vrijwel voor elke jonge filmmaker en daar komen goede films uit.

Onzin reactie dus. Lekker kortzichtig ook.
Nee, vind ik niet. De slechte voorbeelden laat ik even buiten beschouwing.
Als je het echt graag wil, kun je ook wat meer moeite doen om dat echt te bereiken. Zo gaf iemand met een eigen bedrijf in dit topic dat ook al aan. Die heeft eerst voor dat zijn bedrijf winstgevend werd, een baan naast zijn bedrijf gehad. Die moet nu eenmaal alles zelf regelen he.. Dat zou voor sommige kunstenaars ook ''werken'', in plaats van op subsidie te leven.
Het geld vast niet voor allemaal, maar ik betwijfel of sommige zich er genoeg voor inzetten.
  zaterdag 20 november 2010 @ 19:13:20 #147
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_88951369
quote:
10s.gif Op zaterdag 20 november 2010 19:07 schreef Leevancleef het volgende:

[..]

Jij bent niet serieus te nemen. Duidelijke trollneigingen.
pi_88951380
Wat een kneusjes zijn het ook. Als ze hun businessmodel nou op hadden gebouwd zonder subsidie was er nu niet zo'n groot probleem geweest. Eigen schuld, dikke bult.
pi_88951410
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 19:13 schreef Strani het volgende:

[..]

Jij bent niet serieus te nemen. Duidelijke trollneigingen.
Dat kan ik van jou ook zeggen, want iemand betichten van trollen is een behoorlijke dooddoener.
  zaterdag 20 november 2010 @ 19:14:23 #150
192683 AMDB
Visionair.
pi_88951414
quote:
14s.gif Op zaterdag 20 november 2010 19:13 schreef Bolkesteijn het volgende:
Wat een kneusjes zijn het ook. Als ze hun businessmodel nou op hadden gebouwd zonder subsidie was er nu niet zo'n groot probleem geweest. Eigen schuld, dikke bult.
Jij hebt duidelijk een andere mening dan de echte Bolkesteijn :D
  zaterdag 20 november 2010 @ 19:14:25 #151
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_88951416
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 19:04 schreef JoaC het volgende:

[..]

Als je de weerleggingen accepteert, zegt dat genoeg
Ik gaf aan dat jouw weerlegging niet te vergelijken is met waar ik op doel. Dat is niet hetzelfde als accepteren.
  zaterdag 20 november 2010 @ 19:15:44 #152
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_88951461
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 19:14 schreef Leevancleef het volgende:

[..]

Dat kan ik van jou ook zeggen, want iemand betichten van trollen is een behoorlijke dooddoener.
Je maakt het me anders wel heel erg gemakkelijk. Als je geen troll wilt worden genoemd, stop dan met je te gedragen als een omhooggevallen corpsbal die teveel BNN heeft gekeken.
pi_88951489
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 19:14 schreef AMDB het volgende:

[..]

Jij hebt duidelijk een andere mening dan de echte Bolkesteijn :D
Dat heb je wel vaker met gymnasiasten, als het om geld gaat hebben die meestal niet zo'n heldere kijk op de wereld. Het is evident dat als men gekozen had voor een businessmodel zonder subsidies dat het de continuïteit ten goede had gekomen.
pi_88951499
Cultuur :')
Ik trek zo mijn joggingbroek aan en ga samen met m'n wijfie Ik hou van Holland kijken. Dan heb ik mijn portie cultuur wel weer gehad deze week ^O^
When I was a child I had a fever.
My hands felt just like two balloons.
pi_88951513
quote:

[..]

[..]

jij bent een sukkel .
mauw
  zaterdag 20 november 2010 @ 19:17:13 #156
192683 AMDB
Visionair.
pi_88951519
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 19:16 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Dat heb je wel vaker met gymnasiasten, als het om geld gaat hebben die meestal niet zo'n heldere kijk op de wereld. Het is evident dat als men gekozen had voor een businessmodel zonder subsidies dat het de continuïteit ten goede had gekomen.
Waarom zouden ze hun businessmodel inrichten op iets dat niet aan de orde was? Dat zou pas dom zijn :')
pi_88951544
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 19:11 schreef AMDB het volgende:

[..]

Studenten krijgen nu ook studie financiering die ze niet terug hoeven te betalen, ongeacht of ze later succesvol aan het werk gaan. Dat is in beginsel niet anders dan een kunstenaar subsidiëren.
Buiten het feit dat kunstenaars vaak ook gewoon een stufi hebben gehad natuurlijk. Ik moet net zo hard vechten voor mijn baan. Mag ik dan ook een uitgeverssubsidie?
pi_88951556
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 18:26 schreef Flammie het volgende:
Niet, ik maak kleding. En zolang jij niet in je blootje rondrent samen met de rest van Nederland is kunst ergens goed voor.
pi_88951575
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 19:17 schreef ainoo het volgende:

[..]

jij bent een sukkel .
:') |:(

Beste ainoo,

Kun je dat toelichten?

mvg,
Mark.
pi_88951580
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 19:17 schreef AMDB het volgende:
Waarom zouden ze hun businessmodel inrichten op iets dat niet aan de orde was? Dat zou pas dom zijn :')
Wat bedoel je? Een businessmodel waarbij je soms tot wel voor 100 % afhankelijk bent van één geldstroom, die dan ook nog een politieke component kent, is buitengewoon onverstandig. Dat wordt nu toch wel bewezen...
  zaterdag 20 november 2010 @ 19:19:57 #161
192683 AMDB
Visionair.
pi_88951605
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 19:17 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Buiten het feit dat kunstenaars vaak ook gewoon een stufi hebben gehad natuurlijk. Ik moet net zo hard vechten voor mijn baan. Mag ik dan ook een uitgeverssubsidie?
Heb je zeker een punt, maar het blijft natuurlijk zo dat sommige dingen gewoon belangrijker zijn om te subsidiëren dan anderen. Kunst en cultuur valt daar onder vind ik. Al mag het van mij ook wel wat zuiniger dan als het nu is. BTW-verhoging is echter stom, zeker in combinatie met bezuinigingen.

En zeker op zo'n korte termijn.
  zaterdag 20 november 2010 @ 19:20:30 #162
177885 JoaC
Het is patat
pi_88951628
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 19:14 schreef Strani het volgende:

[..]

Ik gaf aan dat jouw weerlegging niet te vergelijken is met waar ik op doel. Dat is niet hetzelfde als accepteren.
Ik zeg dat de overheid in de tijd van van Gogh geen inkomstenbelasting hief, en dat de overheid dus anders was. Jij weerlegt dat niet.

Je zei dat gratis geld lui werk maakte, van Gogh kreeg gratis geld, maar maakte volgens jou prachtig werk. De belastingen van toen waren anders dan nu, en de inkomsten en giften aan anderen dus ook.

Het komt er dus op neer dat de overheid het geld en dus de taken van anderen heeft overgenomen.

Dus, maakte van Gogh met dat gratis geld prachtig of lui werk?
[..]
pi_88951688
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 19:15 schreef Strani het volgende:

[..]

Je maakt het me anders wel heel erg gemakkelijk. Als je geen troll wilt worden genoemd, stop dan met je te gedragen als een omhooggevallen corpsbal die teveel BNN heeft gekeken.
Ik probeer een bewustwordingsproces te initiëren, meer niet. Het moet maar eens afgelopen zijn met dat dogma van gelijkheid en het daaraan gerelateerde dogma van absolute gelijkwaardigheid van alle meningen. Wees eens realistisch!

En dan zegt men dat Nederland na Pim Fortuyn zoveel minder politiek correct geworden is :') ... Haha. Laat me niet lachen. Je mag nu minderheden beschimpen, dat is iets heel anders.

A propos: kunst en marktwerking gaan niet samen, want de gemiddelde Nederlandse consument is geen kunstkenner. De gemiddelde Nederlandse consument wil Joop Braakhekke, Jamai en ingeblikte gerechten van Knorr. Als hij het aanbod van kunst met zijn portemonnee kon bepalen zou dat leiden tot een kaalslag. Zo moeilijk is het toch niet?
pi_88951744
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 19:20 schreef JoaC het volgende:

[..]

van Gogh kreeg gratis geld, maar maakte volgens jou prachtig werk.
Van wie hebben jullie les gehad? Schaam je. Van Gogh kreeg geld van zijn broer en ouders omdat hij faalde als pater.
  zaterdag 20 november 2010 @ 19:30:24 #165
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_88951979
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 19:20 schreef JoaC het volgende:

[..]

Ik zeg dat de overheid in de tijd van van Gogh geen inkomstenbelasting hief, en dat de overheid dus anders was. Jij weerlegt dat niet.

Je zei dat gratis geld lui werk maakte, van Gogh kreeg gratis geld, maar maakte volgens jou prachtig werk. De belastingen van toen waren anders dan nu, en de inkomsten en giften aan anderen dus ook.

Het komt er dus op neer dat de overheid het geld en dus de taken van anderen heeft overgenomen.

Dus, maakte van Gogh met dat gratis geld prachtig of lui werk?
Dat er destijds geen inkomstenbelasting bestond vind ik weinig relevant in dit geval. Waar het om gaat is dat men prachtige kunst kan maken zonder geld van de overheid te krijgen.

En hierin verschillen we dan van mening, maar ik vind het absoluut niet te vergelijken wanneer je geld van een overheid krijgt of van je familie. Dus daar kunnen we dan over door blijven praten maar daar worden we het nooit over eens.
  zaterdag 20 november 2010 @ 19:31:26 #166
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_88952017
quote:
3s.gif Op zaterdag 20 november 2010 19:22 schreef Leevancleef het volgende:

[..]

Ik probeer een bewustwordingsproces te initiëren, meer niet. Het moet maar eens afgelopen zijn met dat dogma van gelijkheid en het daaraan gerelateerde dogma van absolute gelijkwaardigheid van alle meningen. Wees eens realistisch!

En dan zegt men dat Nederland na Pim Fortuyn zoveel minder politiek correct geworden is :') ... Haha. Laat me niet lachen. Je mag nu minderheden beschimpen, dat is iets heel anders.

A propos: kunst en marktwerking gaan niet samen, want de gemiddelde Nederlandse consument is geen kunstkenner. De gemiddelde Nederlandse consument wil Joop Braakhekke, Jamai en ingeblikte gerechten van Knorr. Als hij het aanbod van kunst met zijn portemonnee kon bepalen zou dat leiden tot een kaalslag. Zo moeilijk is het toch niet?
Overschat jezelf niet al te veel, met je bewustwordingsproces. Je bent geen profeet, maar gewoon een fokker zoals ik.
pi_88952167
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 19:31 schreef Strani het volgende:

[..]

Overschat jezelf niet al te veel, met je bewustwordingsproces. Je bent geen profeet, maar gewoon een fokker zoals ik.
Sorry, Ik zal me weer normaal gaan gedragen, Gewone Fokker.
  zaterdag 20 november 2010 @ 19:37:20 #168
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_88952246
quote:
6s.gif Op zaterdag 20 november 2010 19:35 schreef Leevancleef het volgende:

[..]

Sorry, Ik zal me weer normaal gaan gedragen, Gewone Fokker.
Fijn, dank je, gewone mede-fokker. :)
  zaterdag 20 november 2010 @ 19:39:49 #169
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_88952334
Beste OP die ik in tijden gezien heb.
  zaterdag 20 november 2010 @ 19:40:21 #170
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_88952354
WAT DOEN JULLIE KUNST AAN, KIJK DAN! Dit is toch onmisbaar?!

zaterdag 20 november 2010 @ 19:49:25 #171
177885 JoaC
Het is patat
pi_88952759
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 19:30 schreef Strani het volgende:

[..]

Dat er destijds geen inkomstenbelasting bestond vind ik weinig relevant in dit geval. Waar het om gaat is dat men prachtige kunst kan maken zonder geld van de overheid te krijgen.

En hierin verschillen we dan van mening, maar ik vind het absoluut niet te vergelijken wanneer je geld van een overheid krijgt of van je familie. Dus daar kunnen we dan over door blijven praten maar daar worden we het nooit over eens.
Ben je het wel met me eens dat de prikkel om zelf te verdienen geen rol speelde van Gogh, en dat hij zichzelf niet kon onderhouden?

Ik vind de inkomstenbelasting wel relevant, hierdoor hielden mensen meer over...
[..]
pi_88952876
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 19:40 schreef RickoKun het volgende:
WAT DOEN JULLIE KUNST AAN, KIJK DAN! Dit is toch onmisbaar?!

Dit moeten we nu missen zonder de broodnodige subsidie!
pi_88952904
Als iets niet zonder subsidie kan functioneren ligt het probleem ergens anders, niet bij het ontbreken van subsidie.
  zaterdag 20 november 2010 @ 19:54:23 #174
177885 JoaC
Het is patat
pi_88952961
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 19:52 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Dit moeten we nu missen zonder de broodnodige subsidie!
Dit gebeurt bij iemand thuis, dit is dus ongesubsidieerd gekut
[..]
  zaterdag 20 november 2010 @ 20:06:06 #175
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_88953415
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 19:49 schreef JoaC het volgende:

[..]

Ben je het wel met me eens dat de prikkel om zelf te verdienen geen rol speelde van Gogh, en dat hij zichzelf niet kon onderhouden?

Ik vind de inkomstenbelasting wel relevant, hierdoor hielden mensen meer over...
Dat ben ik met je eens ja. Maar ik blijf er bij dat onderhouden worden door je familie (broer) een heel ander effect zal hebben dan onderhouden worden door een onzichtbare overheid. Om de zoveel tijd geld cashen bij één of ander loket is niet te vergelijken met onderhouden worden door een naaste.

Ik begrijp en respecteer jouw redenering trouwens ook hoor. Dit onderwerp heeft een groot grijs gebied, en er is niet per sé een juiste mening en een foute, denk ik.
  zaterdag 20 november 2010 @ 20:16:06 #176
317775 DasApart
Badgers! Badger dancing!
pi_88953780
Er is een foute mening en dat is: "Kunst :r schijt gooien op een doek."
pi_88953874
Mwah, door zo'n mening te verafschuwen kunnen kunstliefhebbers weer laten zien hoe elitair en verheven ze zich voelen t.o.v. het volk.
  zaterdag 20 november 2010 @ 20:21:03 #178
317775 DasApart
Badgers! Badger dancing!
pi_88953978
het volk :')
pi_88954125
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 20:21 schreef DasApart het volgende:
het volk :')
Och daar hebben we er weer zo een. Wat is er mis met de term "het volk"?

Schikt "de inwoners van Nederland" beter?

:|W
  zaterdag 20 november 2010 @ 20:28:09 #180
317775 DasApart
Badgers! Badger dancing!
pi_88954246
Alsof jij jezelf onder 'het volk' schaart. Als 'het volk' iets wil, is het een bepaalde meerderheid.
pi_88954300
Als het volk kunst zou willen, zou er geen subsidie nodig zijn.
pi_88954337
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 20:29 schreef DrDentz het volgende:
Als het volk kunst zou willen, zou er geen subsidie nodig zijn.
Als het volk bejaardenopvang zou willen, zou er geen subsidie nodig zijn.
Ga weg
  zaterdag 20 november 2010 @ 20:32:04 #183
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_88954396
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 20:16 schreef DasApart het volgende:
Er is een foute mening en dat is: "Kunst :r schijt gooien op een doek."
Kan jij fout vinden maar die mening komt wel voort uit het bestaan van een grote groep 'kunstenaars' die zichzelf oh zo uniek en origineel vinden, terwijl hun product net zo goed door een Chinese kinderarbeider had kunnen zijn gemaakt.

Dat wil niet zeggen dat alle kunst zo is, maar zoals met alles is er een 'topklasse' en daaronder een enorme groep die maar wat aanrommelt.
pi_88954418
Echte kunstenaars komen vanzelf bovendrijven, daar heb je geen gesubsideerde onzin voor nodig
De Republiek
pi_88954686
Onder 'Kunst' vallen zoveel dingen. De muziek die je nu hoort, de films die je 's avonds kijkt, de schilderijen in een museum, de games die je speelt. Nederland schreeuwt inderdaad om cultuur als je kijkt naar hoeveel mensen gebruik maken van minimaal drie dingen die ik heb genoemd.
pi_88954781
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 20:42 schreef Raqualad het volgende:
Onder 'Kunst' vallen zoveel dingen. De muziek die je nu hoort, de films die je 's avonds kijkt, de schilderijen in een museum, de games die je speelt. Nederland schreeuwt inderdaad om cultuur als je kijkt naar hoeveel mensen gebruik maken van minimaal drie dingen die ik heb genoemd.
Maar voor die games betaal je gewoon 19% btw. Dat is ook een hobby.
  zaterdag 20 november 2010 @ 20:50:11 #187
317775 DasApart
Badgers! Badger dancing!
pi_88954942
Er is maar een klein deel die PURE rotzooi maakt.
pi_88955146
Misschien moet de sector zich eens constructiever opstellen dan staan schreeuwen op wat pleinen. Te denken valt aan het beter spreiden van de bezuinigingen op de cultuursector en toewerken naar een structurele hervorming van het subsidiepark. Ik zat bijvoorbeeld te denken aan het beperken van de subsidie in zowel tijd als omvang. Een startende kunstenaar kan bijvoorbeeld voor 2 jaar lang 30 % van zijn inkomsten via subsidie verkrijgen, na die periode wordt de subsidie in 2 jaar afgebouwd tot 0 %. Het is niet goed als organisaties in een permanent omgeving van subsidies zitten, dat leidt tot inefficiënt gebruik van middelen en doet afbreuk aan het principe dat er zoveel mogelijk direct gefinancierd moet worden. De meest voor de hand liggende methode is het verkopen van kunstuitingen, maar er kan ook gedacht worden aan sponsoring via private partijen.
pi_88955159
Echt zo'n Linksekerk-actie :N
88.888.888
pi_88955265
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 19:11 schreef Leevancleef het volgende:

[..]

Jij gaat er gemakshalve van uit dat goede kunstenaars wel opgemerkt worden door het grote publiek, maar dat hoeft helemaal niet zo te zijn. Wie zegt dat het grote publiek oog heeft voor een werkelijk vernieuwende en/of originele kunstenaar wier werk een bijdrage levert aan de maatschappij?

Het grote publiek kijkt Dansen op het IJs, stemt PVV en noemt haar kinderen Maikel. Dat verklaart waarom subsidie nodig is.
Die garantie heb je evenmin als je kunst subsidieert.

Het enige realistische waar je van uit kunt gaan is dat de kunst gemaakt kan worden en daarnaast door een groot publiek bekeken kan worden. Internet zorgt ervoor dat de kunst bekeken kan worden door de hele wereld en dat de distributie gratis is. En dat betekent dat je voor de meeste kunstvormen af bent van fysieke locaties voor voorstellingen/optredens/exposities en daarmee de grootste kostenpost voor 'onrendabele' kunst.
  Donald Duck held zaterdag 20 november 2010 @ 21:24:34 #191
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_88956026
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 20:42 schreef Raqualad het volgende:
Als je dat al onder kunst wil laten vallen, dan is het nog van een totaal andere categorie. Muziek, films en games zijn commercieel en onderhouden zichzelf. Er wordt geld mee verdiend omdat het producten zijn waarvan veel mensen het waard vinden om die te kopen. Zulke dingen draaien niet op subsidie en die worden dan ook niet geraakt door de bezuiniging daarop.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_88956258
En anders die actie om kamerleden te mailen op de lowlands site, omdat de kaartjes 20 euro duurder worden. Terwijl ze zelf ook al de kaartjes duurder hebben gemaakt met, 3x raden, 20 euro.
pi_88956601
Nederland kan liever schreeuwen om die miljarden die naar portugal, Ierland en Griekenland, Fortis en ING zijn gegaan.
pi_88957026
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 21:39 schreef superdrufus het volgende:
Nederland kan liever schreeuwen om die miljarden die naar portugal, Ierland en Griekenland, Fortis en ING zijn gegaan.
Dat ze dan daar op bezuinigen in plaats van zo'n symbolisch 'we luisteren naar jullie, henk en ingrid' bedrag. :')
Ga weg
pi_88957093
Hier is de discussie een stuk constructiever:
Schreeuwen voor cultuur
  zondag 21 november 2010 @ 00:06:39 #196
80832 DrDurden
Filmed In Todd-AO
pi_88961645
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 21:24 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Als je dat al onder kunst wil laten vallen, dan is het nog van een totaal andere categorie. Muziek, films en games zijn commercieel en onderhouden zichzelf. Er wordt geld mee verdiend omdat het producten zijn waarvan veel mensen het waard vinden om die te kopen. Zulke dingen draaien niet op subsidie en die worden dan ook niet geraakt door de bezuiniging daarop.
In Amerika misschien. Hier is de afzetmarkt te klein voor de meeste films, en waarschijnlijk ook muziek. Het stigma dat erboven hangt helpt ook niet echt mee.
Moeten we die dan maar niet meer maken omdat er geen winst mee valt te halen, of zorgen we ervoor dat die dingen toch gemaakt kunnen worden? Overigens snap ik best dat er bezuinigd moet worden, maar het meeste wordt toch wel op kunst en cultuur gekort. Waarom? Omdat 'het volk' daar toch niets om geeft. Lekker populistisch doen, dus.
pi_88962310
quote:
dit dus
  zondag 21 november 2010 @ 03:46:32 #198
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_88965716
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 16:34 schreef kikoooooo het volgende:
Subsidie op domme toneelclubjes. Flikkert op met die zooi. Asfalt moeten we hebben.
Dat, en meer spoorrails.
pi_88966871
quote:
Op zondag 21 november 2010 03:46 schreef James1988 het volgende:

[..]

Dat, en meer spoorrails.
OV :')
  zondag 21 november 2010 @ 09:55:53 #200
256363 ZoKanIkHetOok
Also twitterte Zarathustra.
pi_88967128
Zelfs Frits Bolkestein was aanwezig omdat hij het oneens is met de plannen voor de cultuursector.
  zondag 21 november 2010 @ 10:06:02 #201
303187 MrWimpenny
Are you alright?
pi_88967223
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 03:46 schreef James1988 het volgende:

[..]

Dat, en meer spoorrails.
Geen rails, geen onrendabelenvervoer.

Subsidie op ferrari's. Dat is immers mijn hobby.

NEDERLAND SCHREEUWT OM FERRARI'S!!!!! EN DAN BIJ VOORKEUR DE 599GTB FIORANO OF DE 458 ITALIA!!!!!!!!

SPOILER
Are you wanking?
pi_88967237
Doen alsof alle kunst hobby is.. en dan maar huilen als er geen kleding meer wordt gemaakt en er geen mtv/tmf meer is en er geen goeie muziek meer is. _O-
  zondag 21 november 2010 @ 10:15:08 #203
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_88967328
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 10:07 schreef linpunt het volgende:
Doen alsof alle kunst hobby is.. en dan maar huilen als er geen kleding meer wordt gemaakt en er geen mtv/tmf meer is en er geen goeie muziek meer is. _O-
Dat er geen mtv/tmf meer is zal niemand rouwig om zijn. Zulke goeie kwaliteit was dat nou ook weer niet.
En degene die goeie en smaakvolle kleding ontwerpt houd zichzelf wel in leven, daar is geen subsidie voor nodig. Het is mij inmiddels wel duidelijk dat je niet veel verstand hebt van het bedrijfsleven en het levensvatbaar houden van een onderneming.

Als kunst of een ander product gesubsidieerd moet worden klopt er wat niet, kennelijk is het dan niet interessant genoeg, er is simpelweg geen markt voor. Jammer maar helaas, dan zal de kunstenaar een andere vorm van inkomsten moeten zoeken.
  zondag 21 november 2010 @ 10:17:41 #204
303187 MrWimpenny
Are you alright?
pi_88967365
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 10:07 schreef linpunt het volgende:
Net alsof kledingmerken subsidie krijgen :')
Net alsof goede muzikanten subsidie krijgen :')

Kunst is hobby. Mijn hobby is snelle auto's/motoren. Mag ik daar nu ook subsidie op krijgen? Komen bovendien een heleboel meer mensen naar kijken dan naar een paar ongewassen hippies die zichzelf insmeren met stront en om een boom gaan dansen om "in contact met de natuur te komen".
Are you wanking?
pi_88967444
Heb sterk de indruk dat de lieden die niet tegen een BTW-verhoging/bezuiniging die lieden zijn die hele conferences van Theo Maassen, Hans Teeuwen, Jochem Meijer en noem ze maar op uit hun hoofd kennen, maar deze nog niet in een echt theater hebben gezien en alleen hun shows op DVD of DivX gedownload hebben....

Dat de cultuurconsument moet betalen waar datgene hij consumeert prima. Dat er goed gekeken moet worden naar wat er wel en niet nog overheidsondersteuning krijgt, ook prima. Maar dubbelop is de doodsteek. Laat dat die BTW-verhoging direct ten goede komen aan de sector. Nu wordt iedereen genaaid.

Dan kan je zeuren dat een paar euro per voorstelling of cultuurfestijn peanuts zijn, maar als dat betekent dat ik budgettair gezien op jaarbasis minder aan cultuur mag/kan doen en ik er ook nog eens rechtse hobbys mee financier (geloof me, ik ben zo liberaal als het maar zijn kan), dan ben ik tegen.
Take on the situation, but not the torment ...
pi_88967458
quote:
Op zaterdag 20 november 2010 16:34 schreef ReV66 het volgende:
Guido Weijers vertelde dat hij de actie ook maar niks vondt. De Bn'ers kunnen ook een deel van hun salaris inleveren.
Dat is dan ook voor het eerst, dat die man wat verstandigs zegt _O_
pi_88967476
Jullie snappen niet dat het niet eens om het geld gaat. Als mensen maar blijven roepen dat kunst een hobby is en dat dus de ontwerpers (van zowel auto's/ games/ kleding) aan het knutselen zijn dan verander je de toon van het vak. Ik ben blijkbaar niet meer bezig met een vak te leren.

Dat een patroontekening technisch moeilijk in elkaar zit zal een zorg zijn want het is toch maar een hobby. Dat de academisch worden opgeheven omdat het toch maar hobbies zijn is dikke onzin. Want zodra een auto/jurk verkeerd in elkaar is gezet gaan mensen wel huilen omdat het niet goed is. Terwijl mensen gewoon een vak leren.

Ik vind het echt pure onzin dat mensen constant zeiken over dat kunst een hobby is.

Je krijgt geen geld op auto's/motoren want je maakt die shit niet. Dan zou ik geld moeten krijgen omdat ik kleding draag.

Tevens is het ontzettend dom om te schreeuwen dat alle "linkse hobbyisten" zich niet wassen, hippies zijn en poep op een doek smeren terwijl ze blowen in kraakpanden. Er zijn vast van die vrije kunstenaars, maar dat is hetzelfde als roepen dat alle IT-ers WoW spelen terwijl ze sociaal schuw zijn en zich uiten op Fok! terwijl ze rondlopen in fleece-truien, zich niet wassen maar hun dagen verder doorbrengen door hun eigen sperma op te eten na het kijken van een Japanse pornofilm.

Wij zijn ook gewoon bezig met ons werk en het is bizar om te horen dat het vak dat je met liefde bedrijft een hobby is.

Er werd niet geschreeuwd om geld, er werd geschreeuwd om cultuur.
Cultuur waar zelfs een simpele ziel als Geert Wilders baat bij zou hebben.
pi_88967510
Het is ook van de zotte dat er een laag btw tarief is op kunst. Alsof het een eerste levensbehoeft is. Ja, voor 'kunstenaars' die er niet van rondkomen. Maar goed, dan moeten ze echt werken, dat willen ze natuurlijk niet... Stel je voor zeg, werken :r
pi_88967532
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 10:29 schreef Tommeke het volgende:
Het is ook van de zotte dat er een laag btw tarief is op kunst. Alsof het een eerste levensbehoeft is. Ja, voor 'kunstenaars' die er niet van rondkomen. Maar goed, dan moeten ze echt werken, dat willen ze natuurlijk niet... Stel je voor zeg, werken :r
Je krijgt subsidies voor projecten en faciliteiten.. En dan word er gewerkt..
Doen alsof de WW dezelfde subsidie is. :')

Wat is dit voor onzin dat mensen doen alsof het uitoefenen van een vak geen werken is. Sowieso mensen die doen alsof ze kunstenaars kennen! :') :') :')
  zondag 21 november 2010 @ 10:31:56 #210
303187 MrWimpenny
Are you alright?
pi_88967541
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 10:26 schreef linpunt het volgende:
Jullie snappen niet dat het niet eens om het geld gaat. Als mensen maar blijven roepen dat kunst een hobby is en dat dus de ontwerpers (van zowel auto's/ games/ kleding) aan het knutselen zijn dan verander je de toon van het vak. Ik ben blijkbaar niet meer bezig met een vak te leren.

Dat een patroontekening technisch moeilijk in elkaar zit zal een zorg zijn want het is toch maar een hobby. Dat de academisch worden opgeheven omdat het toch maar hobbies zijn is dikke onzin. Want zodra een auto/jurk verkeerd in elkaar is gezet gaan mensen wel huilen omdat het niet goed is. Terwijl mensen gewoon een vak leren.

Ik vind het echt pure onzin dat mensen constant zeiken over dat kunst een hobby is.

Je krijgt geen geld op auto's/motoren want je maakt die shit niet. Dan zou ik geld moeten krijgen omdat ik kleding draag.

Tevens is het ontzettend dom om te schreeuwen dat alle "linkse hobbyisten" zich niet wassen, hippies zijn en poep op een doek smeren terwijl ze blowen in kraakpanden. Er zijn vast van die vrije kunstenaars, maar dat is hetzelfde als roepen dat alle IT-ers WoW spelen terwijl ze sociaal schuw zijn en zich uiten op Fok! terwijl ze rondlopen in fleece-truien, zich niet wassen maar hun dagen verder doorbrengen door hun eigen sperma op te eten na het kijken van een Japanse pornofilm.

Wij zijn ook gewoon bezig met ons werk en het is bizar om te horen dat het vak dat je met liefde bedrijft een hobby is.

Er werd niet geschreeuwd om geld, er werd geschreeuwd om cultuur.
Cultuur waar zelfs een simpele ziel als Geert Wilders baat bij zou hebben.
Punt is, wil ik zelf een motor gaan bouwen dan moet ik een opleiding hebben in de techniek die erbij hoort, net zoiets als jouw kledingontwerpopleiding.
Daarna is er geen subsidie maar moet ik met een fatsoenlijk uitgewerkt ondernemingsplan naar de bank om daar om geld te gaan vragen. Doe je dat goed dan krijg ik voldoende geld om een motorfiets te kunnen maken en deze vervolgens te gaan verkopen.

Kledingontwerpers en poepsmeerders krijgen daarentegen gratis geld toegestopt, hoeven niet vantevoren een plan in te dienen en als het allemaal niet werkt zoals ze hebben bedacht gaan ze niet failliet en worden ze nergens voor verantwoordelijk gehouden. Sterker nog, ze gaan gewoon via hetzelfde onrendabele pad verder.

En dat is gewoon fout!
Are you wanking?
pi_88967571
@linpunt: waarom zou ik baat hebben bij cultuur? En waarom is het ontwerpen van kleding cultuur? Dat is wmb hetzelfde als het ontwerpen van auto's of fietsen. Ze zouden vooral dat geexpirimenteer niet meer moeten ondersteunen.
pi_88967619
@linpunt: Ik ken iemand die kunstenares is en een bak subsidie kreeg om een ziekenhuis een beetje op te leuken met haar troep. Dan vraag ik me echt af wat de toegevoegde waarde is van zon actie.
pi_88967643
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 10:31 schreef MrWimpenny het volgende:

[..]

Punt is, wil ik zelf een motor gaan bouwen dan moet ik een opleiding hebben in de techniek die erbij hoort, net zoiets als jouw kledingontwerpopleiding.
Daarna is er geen subsidie maar moet ik met een fatsoenlijk uitgewerkt ondernemingsplan naar de bank om daar om geld te gaan vragen. Doe je dat goed dan krijg ik voldoende geld om een motorfiets te kunnen maken en deze vervolgens te gaan verkopen.

Kledingontwerpers en poepsmeerders krijgen daarentegen gratis geld toegestopt, hoeven niet vantevoren een plan in te dienen en als het allemaal niet werkt zoals ze hebben bedacht gaan ze niet failliet en worden ze nergens voor verantwoordelijk gehouden. Sterker nog, ze gaan gewoon via hetzelfde onrendabele pad verder.

En dat is gewoon fout!
Oooooh, daar faalde je hard. Als je motors wilde maken op dagelijkse basis had je er maar voor moeten kiezen om die studie te gaan doen. Niet bij mij gaan huilen. :{w

Als ik klaar ben met mijn studie solliciteer ik bij een bedrijf. Of ik schrijf een plan die ik kan indienen bij de Kamer van Koophandel. Vrije kunstenaars studeren er ook gewoon voor, op een academie, met toetsen en screenings en tentoonstellingen waar ze keihard kunnen worden geburned en afgeschreven zodat je nooit meer iets van ze hoort. Niet doen alsof miljoenen mensen kunst maken, er zijn maar 120 mensen op mijn academie die mijn studie doen.

Je wordt door de academie begleid om je eigen atelier/label/bedrijf op te zetten.
Faal je (wat ook vaak genoeg gebeurd bij mensen die een diploma hebben voor in de zorg en geen baan kunnen vinden) dan kan je in aanmerking komen voor een traject voor de WW. Dat is een andere subsidie.

De subsidie van kunst & cultuur wordt gestoken in theaters (niet te verwarren met theaterproducties), filmhuizen, bibliotheken, zwembaden, festivals etc. Waar meer mensen baat bij hebben.
pi_88967670
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 10:37 schreef Tommeke het volgende:
@linpunt: Ik ken iemand die kunstenares is en een bak subsidie kreeg om een ziekenhuis een beetje op te leuken met haar troep. Dan vraag ik me echt af wat de toegevoegde waarde is van zon actie.
Die kreeg geen subsidie, die kreeg geld van het ziekenhuis, haar opdrachtgever.
Doen alsof geld krijgen voor je werk (= loon) niet mag omdat je kunstenaar bent. :')
  zondag 21 november 2010 @ 10:42:46 #215
303187 MrWimpenny
Are you alright?
pi_88967699
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 10:39 schreef linpunt het volgende:

[..]

Oooooh, daar faalde je hard. Als je motors wilde maken op dagelijkse basis had je er maar voor moeten kiezen om die studie te gaan doen. Niet bij mij gaan huilen. :{w

Als ik klaar ben met mijn studie solliciteer ik bij een bedrijf. Of ik schrijf een plan die ik kan indienen bij de Kamer van Koophandel. Vrije kunstenaars studeren er ook gewoon voor, op een academie, met toetsen en screenings en tentoonstellingen waar ze keihard kunnen worden geburned en afgeschreven zodat je nooit meer iets van ze hoort. Niet doen alsof miljoenen mensen kunst maken, er zijn maar 120 mensen op mijn academie die mijn studie doen.

Je wordt door de academie begleid om je eigen atelier/label/bedrijf op te zetten.
Faal je (wat ook vaak genoeg gebeurd bij mensen die een diploma hebben voor in de zorg en geen baan kunnen vinden) dan kan je in aanmerking komen voor een traject voor de WW. Dat is een andere subsidie.

De subsidie van kunst & cultuur wordt gestoken in theaters (niet te verwarren met theaterproducties), filmhuizen, bibliotheken, zwembaden, festivals etc. Waar meer mensen baat bij hebben.
Hoezo falen? Je schrijft precies wat ik al zeg. Kunst is gewoon risicoloos experimenteren op kosten van de gemeenschap.
Wat? Je faalt? Niemand wil zien hoe je jezelf op uiterst alternatieve wijze bevredigt door jezelf in te smeren met duivenstront? Dan heb je hier een uitkering, alsjeblieft!

Failliet verklaren dat soort volk, ze moeten maar gewoon gaan werken.
Are you wanking?
pi_88967703
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 10:33 schreef Tommeke het volgende:
@linpunt: waarom zou ik baat hebben bij cultuur? En waarom is het ontwerpen van kleding cultuur? Dat is wmb hetzelfde als het ontwerpen van auto's of fietsen. Ze zouden vooral dat geexpirimenteer niet meer moeten ondersteunen.
Omdat je dan niet meer klakkeloos gaat geloven wat de politiek zegt en misschien op een goeie dag wel zelf gaat nadenken. (Industrieel) product design is ook kunst/cultuur.

Als ze het "geexperimenteer" zouden stoppen kan je gelijk, bij wijze van een voorbeeld, ook de IKEA en soortgelijke winkels opheffen. Dat wordt ook gewoon ontworpen door mensen van de kunstacademie.
pi_88967729
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 10:42 schreef MrWimpenny het volgende:

[..]

Hoezo falen? Je schrijft precies wat ik al zeg. Kunst is gewoon risicoloos experimenteren op kosten van de gemeenschap.
Wat? Je faalt? Niemand wil zien hoe je jezelf op uiterst alternatieve wijze bevredigt door jezelf in te smeren met duivenstront? Dan heb je hier een uitkering, alsjeblieft!

Failliet verklaren dat soort volk, ze moeten maar gewoon gaan werken.
Hoezo smeer ik me nou weer in met duivenstront. Tevens krijgen dat soort kunstenaars de meeste inkomsten omdat mensen daar blijkbaar voor willen betalen, die krijgen dus geen subsidie (in de vorm van WW) meer. :')
  zondag 21 november 2010 @ 10:45:42 #218
303187 MrWimpenny
Are you alright?
pi_88967754
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 10:42 schreef linpunt het volgende:

[..]

Omdat je dan niet meer klakkeloos gaat geloven wat de politiek zegt en misschien op een goeie dag wel zelf gaat nadenken.
Overal complotten inzien :')
Mensen die werken zien als niet nadenkend :') :') :')

Kunstenaars/poepsmeerders :') :') :') :') :')
Are you wanking?
pi_88967787
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 10:45 schreef MrWimpenny het volgende:

[..]

Overal complotten inzien :')
Mensen die werken zien als niet nadenkend :') :') :')

Kunstenaars/poepsmeerders :') :') :') :') :')
Wehehe, woorden verdraaien :')
Simpele zielen :')
Denken dat ik complotten zie :') :') :')!!!!1111!!!!
  zondag 21 november 2010 @ 10:48:57 #220
303187 MrWimpenny
Are you alright?
pi_88967820
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 10:47 schreef linpunt het volgende:

[..]

Wehehe, woorden verdraaien :')
Simpele zielen :')
Denken dat ik complotten zie :') :') :')!!!!1111!!!!
Wehehe, een hip montuurtje opdoen en dan erg hip op de foto gaan. :')

Je ziet eruit als een kunstenaar. :D
Are you wanking?
pi_88967838
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 10:48 schreef MrWimpenny het volgende:

[..]

Wehehe, een hip montuurtje opdoen en dan erg hip op de foto gaan. :')

Je ziet eruit als een kunstenaar. :D
Okay. Of ik zie gewoon geen fuck als ik geen bril of lenzen draag. Da ken ook.
  zondag 21 november 2010 @ 10:50:20 #222
303187 MrWimpenny
Are you alright?
pi_88967852
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 10:49 schreef linpunt het volgende:

[..]

Okay. Of ik zie gewoon geen fuck als ik geen bril of lenzen draag. Da ken ook.
Dus je bent blind? Knap dat je dan wel op mij kunt reageren.

Of je zet een normale bril op, dat bedoel ik dus
Are you wanking?
pi_88967925
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 10:50 schreef MrWimpenny het volgende:

[..]

Dus je bent blind? Knap dat je dan wel op mij kunt reageren.

Of je zet een normale bril op, dat bedoel ik dus
Nee, ik zie niets zonder bril. Ik heb een bril op. Ergo; ik zie.

Persoonlijk proberen te provoceren omdat je argumeten op zijn.. :') :') :') !!!!1111!!!!!
  zondag 21 november 2010 @ 10:54:57 #224
303187 MrWimpenny
Are you alright?
pi_88967961
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 10:53 schreef linpunt het volgende:

[..]

Nee, ik zie niets zonder bril. Ik heb een bril op. Ergo; ik zie.

Persoonlijk proberen te provoceren omdat je argumeten op zijn.. :') :') :') !!!!1111!!!!!
Waarom dan zo'n belachelijk ding? Omdat je zo'n hippe kunstenaar bent zeker?
En op de man spelen is altijd leuk.
Are you wanking?
pi_88967984
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 10:54 schreef MrWimpenny het volgende:

[..]

Waarom dan zo'n belachelijk ding? Omdat je zo'n hippe kunstenaar bent zeker?
En op de man spelen is altijd leuk.
Neuj, ook niet echt.
  zondag 21 november 2010 @ 10:56:33 #226
303187 MrWimpenny
Are you alright?
pi_88968002
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 10:55 schreef linpunt het volgende:

[..]

Neuj, ook niet echt.
Waarom dan wel? Er moet toch een reden zijn waarom je voor schut wilt lopen?
Are you wanking?
pi_88968032
Haha, zijn jullie nog altijd aan het afgeven op kunstenaars? Simpele puntlassers. Geen vrouw toont interesse in jullie, jullie loon is schamel, jullie collegae asociaal. Dat alles is vervelend, maar het is bijzonder onsympathiek om je onvrede af te reageren op kunstenaars.
pi_88968039
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 10:56 schreef MrWimpenny het volgende:

[..]

Waarom dan wel? Er moet toch een reden zijn waarom je voor schut wilt lopen?
Omdat het een leuke bril is die ik al 3 jaar heb. Als ik Carry Slee wilde zijn dan ging ik wel een boek schrijven over jouw gehuil.

Tabee :W
  zondag 21 november 2010 @ 10:58:57 #229
303187 MrWimpenny
Are you alright?
pi_88968059
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 10:58 schreef linpunt het volgende:

[..]

Omdat het een leuke bril is die ik al 3 jaar heb. Als ik Carry Slee wilde zijn dan ging ik wel een boek schrijven over jouw gehuil.

Tabee :W
Nee, niet tabee. Het is niet leuk, het ding is groter dan je gezicht. Het is een carnavalsaccesoire. Ik wil een reden hebben.
Are you wanking?
  zondag 21 november 2010 @ 10:59:28 #230
303187 MrWimpenny
Are you alright?
pi_88968070
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 10:57 schreef Leevancleef het volgende:
Haha, zijn jullie nog altijd aan het afgeven op kunstenaars? Simpele puntlassers. Geen vrouw toont interesse in jullie, jullie loon is schamel, jullie collegae asociaal. Dat alles is vervelend, maar het is bijzonder onsympathiek om je onvrede af te reageren op kunstenaars.
Kijk, nog een poepsmeerder die binnenkort geen subsidie meer krijgt.
Are you wanking?
pi_88968089
Linpunt O+ :@
  zondag 21 november 2010 @ 11:01:21 #232
151340 Casino.Bob
level 100 paladin
pi_88968121
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 18:18 schreef Droopie het volgende:
Bolkestein held :)

Ik wil niet dat de btw omhoog gaat voor cultuur, yeeaaahhh
Het verschil wil ik halen uit het verminderen van ontwikkelingshulp, boooeeeehhoooeeee

wat willen ze nou??
ik lag echt dubbel toen ik het zag :')
anders steek je gewoon even je tong erin
  zondag 21 november 2010 @ 11:02:08 #233
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_88968145
Ik ga vandaag ook kunst ontwerpen, ik heb 1 m2 doek, een pot oude verf, en een kraai met diarree. Ik gooi van 5 meter afstand de verf op het doek en laat de kraai er rondjes boven vliegen.
Ik weet nu al dat ik niks verkoop, maar ik treur niet, de subsidieaanvraag is al ingediend.
  zondag 21 november 2010 @ 11:04:50 #234
303187 MrWimpenny
Are you alright?
pi_88968212
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 11:02 schreef cvboer het volgende:
Ik ga vandaag ook kunst ontwerpen, ik heb 1 m2 doek, een pot oude verf, en een kraai met diarree. Ik gooi van 5 meter afstand de verf op het doek en laat de kraai er rondjes boven vliegen.
Ik weet nu al dat ik niks verkoop, maar ik treur niet, de subsidieaanvraag is al ingediend.
_O_ Een kunstenaar _O_

Aanbid je even mee linpunthipmontuurtje?
Are you wanking?
  zondag 21 november 2010 @ 11:09:18 #235
324919 Eyjaf
Fock Geert, ik ben wilder.
pi_88968308
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
  zondag 21 november 2010 @ 11:16:35 #236
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_88968470
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 11:04 schreef MrWimpenny het volgende:

[..]

_O_ Een kunstenaar _O_

Ze trekt wel de aandacht met die glazen schermen, en dat is precies wat kunstenaars willen, positief of negatief, dat maakt niet uit....
  zondag 21 november 2010 @ 11:52:26 #237
192683 AMDB
Visionair.
pi_88969273
De meeste mensen zijn echt te blind geworden door eenzijdige belichting vanuit de media :')

'Rechtsmenschen' zien kennelijk overal niet werkende kunstenaars die zichzelf met poep insmeren, maar zijn ondertussen zelf de mensen die ondergepoept zijn.
  zondag 21 november 2010 @ 11:52:34 #238
317775 DasApart
Badgers! Badger dancing!
pi_88969280
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 11:04 schreef MrWimpenny het volgende:

[..]

_O_ Een kunstenaar _O_

Mr Wimpie, ga jij nou maar weer motorsport kijken om vervolgens morgen vroeg weer lekker met je neus in de excelsheets kan gaan zitten en moppentappen bij de koffiemachine.

Want waarom krijg je als je op kantoor werkt eigenlijk loon? Wat doe je dan eigenlijk? Ohja, 50% van de tijd zitten fokken en mijnenveger spelen, WEGBEZUINGIGEN DIE HANDEL. Excelsheets en telefoneren met andere kantoorslaven op de hoop een palet met rotzooi te verkopen is geen werk.

De discussie zou een stuk beter zijn als alle autisten hier eens zouden kappen als kunst met hobby te vergelijken (ja, er is kunst op hobby niveau) maar als je van een academie af komt is het geen hobby meer.

En even over die bril, want dat is heel belangrijk blijkbaar. Ik heb ook zo'n montuur, al is het kleiner en draag ik hem af en toe. Wat wil je dan? Zo'n leuk dun kutbrilletje wat niet blijft zitten en waardoor je een IT kop krijgt?
  zondag 21 november 2010 @ 12:00:03 #239
192683 AMDB
Visionair.
pi_88969471
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 11:52 schreef DasApart het volgende:

[..]

Mr Wimpie, ga jij nou maar weer motorsport kijken om vervolgens morgen vroeg weer lekker met je neus in de excelsheets kan gaan zitten en moppentappen bij de koffiemachine.

Want waarom krijg je als je op kantoor werkt eigenlijk loon? Wat doe je dan eigenlijk? Ohja, 50% van de tijd zitten fokken en mijnenveger spelen, WEGBEZUINGIGEN DIE HANDEL. Excelsheets en telefoneren met andere kantoorslaven op de hoop een palet met rotzooi te verkopen is geen werk.

De discussie zou een stuk beter zijn als alle autisten hier eens zouden kappen als kunst met hobby te vergelijken (ja, er is kunst op hobby niveau) maar als je van een academie af komt is het geen hobby meer.

En even over die bril, want dat is heel belangrijk blijkbaar. Ik heb ook zo'n montuur, al is het kleiner en draag ik hem af en toe. Wat wil je dan? Zo'n leuk dun kutbrilletje wat niet blijft zitten en waardoor je een IT kop krijgt?
Jongúh, alles in het leven moet praktisch nut zijn. Dan is het namelijk goedkoper voor het volk en hoeven zij niet handenvol met subsidie aan onzinbrillen te betalen. Ze werken namelijk alleen voor geld en niet voor dingen die geld kosten.

Mensen aanvallen op hun bril is echt te sad voor woorden, en haalt elk argument dat ze gebruikten ook keihard onderuit. Want weet je, waarschijnlijk is die bril ontworpen door iemand van de kunstacademie en is vervolgens voor geld ( :') ) verkocht, met winst ( :') ). En waarschijnlijk ook nog door iemand die zich met poep insmeert tijdens het ontwerpen, want dát is kunst.
  zondag 21 november 2010 @ 12:03:37 #240
262 Re
Kiss & Swallow
pi_88969581
en maar zeiken dat de nederlandse cultuur wordt aangetast en dat we onze Nederlandsche identiteit verliezen, maar oh wee als we het een beetje betaalbaar willen houden
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  zondag 21 november 2010 @ 12:04:44 #241
192683 AMDB
Visionair.
pi_88969626
quote:
3s.gif Op zondag 21 november 2010 12:03 schreef Re het volgende:
en maar zeiken dat de nederlandse cultuur wordt aangetast en dat we onze Nederlandsche identiteit verliezen, maar oh wee als we het een beetje betaalbaar willen houden
pi_88969759
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 10:39 schreef linpunt het volgende:

[..]

Haha ga jij je plan maar lekker indienen bij de KvK

Jij komt er wel _O_
  zondag 21 november 2010 @ 12:10:55 #243
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_88969835
quote:
4s.gif Op zondag 21 november 2010 12:08 schreef Il_Piccolo_Principe het volgende:

[..]

Haha ga jij je plan maar lekker indienen bij de KvK

Jij komt er wel _O_
En de KvK doet er niks mee. Die geeft je een KvKnummer, voor geld moet je bij de bank zijn.
  zondag 21 november 2010 @ 12:16:15 #244
303187 MrWimpenny
Are you alright?
pi_88970004
quote:

[..]

Het verschil is dat dankzij mijn inspanningen er een netto plus is.

Jezelf met poep insmeren en rond bomen dansen levert een netto min op.
Are you wanking?
  zondag 21 november 2010 @ 12:29:11 #245
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_88970411
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 12:16 schreef MrWimpenny het volgende:

[..]

Het verschil is dat dankzij mijn inspanningen er een netto plus is.

Jezelf met poep insmeren en rond bomen dansen levert een netto min op.
Als je van de kunstacademie komt is het geen hobby, dat zal wel zo wezen dan, maar zelfs dan hoeft het nog niet gesubsidieerd te worden, dan ga je eerst maar ander werk doen. In jezelf investeren heet zoiets.
pi_88970634
Niemand heeft het over het feit dat onder andere Scheinheilige Halina van Reijn en Carice van Houten netto veel geld verdienen en dat die dan doodleuk een spotje opnemen waar ze lekker gaan kreunen om cultuur en (er waarschijnlijk ook een vergoeding voor krijgen). Het zou de BN'ers sieren als zij samen een aanzienlijk deel van hun salaris afstaan om een cultuurfonds op te richten, daar moet toch een mooi bedrag uitkomen dat de kunst en cultuur sector goed kan gebruiken in plaats van te kreunen. Als ze echt er iets om zouden geven..............

;( :')
  zondag 21 november 2010 @ 12:41:49 #247
255512 Zero17
Gewoon lekker mezelf.
pi_88970807
quote:
13s.gif Op zaterdag 20 november 2010 16:31 schreef Nikmans het volgende:
Op dinsdag 21 augustus 2012 12:28 schreef Oswald_Montecristo het volgende:
Rust in vrede, hamster van sinepedraap. Je zal niet vergeten worden.
pi_88971691
Mooi gevonden stukje :)

IK BEN CULTUUR
zondag 21 november 2010
Want ik schrijf. Weliswaar schots en scheef, maar we kunnen niet allemaal even getalenteerd zijn. Dat doe ik gratis. En omdat het meer lezers oplevert dan toeschouwers naar menig gesubsidieerd kunstwerk, valt toch niets uit de schatkist mij ten deel als vergoeding hiervoor. Ook commerciële bijvangst wordt vermeden. Je moet dat tegenwoordig zo zeggen: ondergetekende wil zelf zijn broek ophouden. Daar is een reden voor. Absolute onafhankelijkheid.

Dat is wel cultuur maar geen kunst. Kunst is als de staat het geheel of gedeeltelijk op de been houdt. Dat schreeuwden ze daar gisteren op straat. Mensen die niet zonder kunnenleven op andermans beurs. En daarom was ik er niet bij, zag u mij weer eens niet op het scherm, want meebrullen in dat koor is geen kunst, helaas wel cultuur.

Een avondje televisie en volgelopen pleinen met cultuur. Feestelijk, zowel gruwelijk als grauw tegelijk. Een bonte stoet aan personen voorzien van een collectieve metaaldetector voor de speurtocht naar harde munten. Niet eens om te houwen wat ze hebben, maar vooral ook: om meer. Nog meer.

Een onwaarschijnlijk groot stel vagebonden was tezamen gekomen om ordeloos geplunder uit de staatskas te vergoelijken, te bepleiten en gezonde hersens hierover tegen te gaan.

En wat werden ze in hun bonte hemden gezet door de vrolijkste cabaretier van de dag, Frits Bolkestein.

Ik ben voor nog veel meer geld voor cultuur-subsidies, overstemde hij de hierdoor uitzinnig en mesjogge geworden menigte in gelijke bewoordingen. Het luide applaus oversteeg hun natuurlijke lawaai zeer vele malen.

Aansluitend zagen en hoorden wij de briljantst geacteerde pauze uit de geschiedenis van het niet gesubsidieerde theater. En toen zelfs het laatste gejubel over zulke fraaie woorden tot rust was gekomen, hernam de spreker het woord dat hij ontleende aan zijn meesterbrein en dat dus de allure kreeg van een pointe:

Maar alleen als we dat gaan financieren uit de pot ontwikkelingshulp. En toen zweeg het stil en groeide er boe op de pleinen. Eerst aarzelend maar snel tumultueus. Totale verwarring. Want betaalde cultuur is politiek.

De kracht van de pointe is de herkenning, het besef dat twee zaken die kennelijk niets of nauwelijks iets met elkaar te maken hebben toch een relatie hebben. Het bedrog ontmaskerd, zoals misschien alleen een Bolkenstein dat op dit moment kon, want volgens diezelfde elite moet er nooit, nergens, en zelfs niet even, pas op de plaats worden gemaakt.

Wat had ik het dankzij die geniale punchline van Bolkenstein op deze plaats kort kunnen houden. Maar er klom uit de stoet klagers plots een persoon op het podium die het bestond de eigen afgang maar eens gesubsidieerd op te voeren.

Want zoals mevrouw Willemien van Aalst (directeur van het Nederlands Filmfestival) het deed, kon het tragische misverstand in eenvoud niet beter worden verwoord en vermusicaliseerd.

"Je zult denken: Beethoven, lekker elitair", zei tante Pollewop uit de filmwereld daarover, "en daarom hebben wij er een jazz/funkversie van gemaakt zodat het voor meerdere mensen toegankelijk wordt".

Hier namen wij geschokt even pauze teneinde onze huiver tijd te gunnen om tot rust te komen. Hoezo elitair? Het is dus om te beginnen al niet Beethoven of Von Beethoven, maar gewoon Van Beethoven, maar weet zon filmtype veel midden in die kunstscene, en hoezo is deze componist lekker elitair?.

Als er nu iets niet elitair is, dan is deze historische muzikale entiteit het wel. In de wereldgeschiedenis lijkt geen componist meer door het gewone volk, wij allemaal dus, te worden begrepen als Ludwig van Beethoven en is hij nog steeds uitzinnig populair en absoluut niet ver van ons afstaand.

Uit eigen portemonnee, zonder welke staatssteun dan ook, werden diens ontelbare muzikale werken in miljarden oplages subsidieloos op plaat, Cd, Dvd, film etc. door het niet-elitaire publiek aangeschaft.

Elitair was daarentegen juist het gisteren uitgevoerde probeersel zijn 9e Symfonie tot een macabere jazz/funkverkrachting om te vormen waarin het Alle Menschen werden Brüder werd verminkt tot een wanstaltig antomien en waarmee het onderscheid werd gepropageerd en bevestigd tussen volk en elite.

Een uitvoering bovendien die nu al, zelfs door de elite, volkomen is vergeten.

En dat, terwijl In alle grote voetbalstadions ter wereld het enig correcte thema al ongeschonden en ongesubsidieerd duizendmaal zonder culturele aanziens des persoons door de massas werd meegezongen.

Dus: blijf er met je redeneerpoten vanaf mevrouw. Je gaat toch ook niet de Nachtwacht aan flarden scheuren en als een Jigsaw Puzzel weer, maar dan doorheen gehusseld, aaneenlijmen om het doek minder elitair te maken.

En vanwege dat misplaatste voorbeeld zou er dus niet bezuinigd mogen worden, omdat Van Beethovens kunst nog slechts op deze verminkte wijze in stand zou zijn te houden., en omdat de uitvoerend kunstenaars van die laatste orde weigeren anderszins voor hun vreten te zorgen zoals wij financiers dat willen, en ook zelf doen.

Omdat ze uit onkunde om zelfs maar Für Elise op de piano foutloos uit te voeren, in een daardoor diepe minachting voor de grootmeester in allerlei onbegrijpelijke verminkingen, tegen onvrijwillige dus verplichte afdracht van de belastingplichtige, nu Van Beethoven in funk denken te moeten slijten aanjuist ja, aan diezelfde elite die weliswaar het bedrog inziet doch het elitair meekoestert om voor cultureel vol te worden aangezien.

Want de toegankelijkheid waar wij een pleidooi voor meer betaald kunstgenot onder moesten verstaan bleek een betoog te zijn voor het nu definitief dichtmetselen van een gesloten elite-bastion van profiteurs.

Zelden zon grote elitaire wanvertoning van bedelaars gezien als zich gisteren in Amsterdam en tal van andere geschreeuwplaatsen, en dus met name op de buis, hadden verzameld. En vooral veel geïndoctrineerde kinderen. Jongens en meisjes van vijf, zes en zeven jaar die namens pappa en mamma vooruitgeschoven brulden dat ze zullen worden gekeeld.

Omdat ze nu op die leeftijd geen gratis saxofoonles meer dreigen te krijgen; en verder uitsluitend verzonnen voorbeelden waarom het helemaal niet gaat.

Natuurlijk moeten de muziekscholen niet dicht, en de vele duizenden met overheidshulp in stand te houden kunstuitingen die zonder materiële hulp anders geen bestaan hebben niet worden vernietigd.

Maar het gaat om de oplichters in deze kring. En daarvan zagen wij er gisteren opvallend weinig.

Zoals de zwaar betaalde inactieve museumdirecties die op het strand liggen terwijl hun museumdeuren voor verbouwingen in absurd veel jaren net zo lang gesloten blijven tot de honderden miljoenen daaraan besteed op zijn, en de subsidies aan malloten en gespuis die op andermans zak wanorde en kunstbedrog in stand houden juist omdat waardebepaling ervan niet valt aan te tonen. Juist daarom. Juist daarom. Omdat niemand de rotzooi durft te benoemen. Let vooral op degenen die zich tijdens de schreeuw van heden koest houden. De Kleren van de Keizer.

Daarover is het niet-elitaire volk bezorgd. Wat heet, men is het spuugzat.

De echte schreeuw luidt anders dan die van gisteren.

Eindelijk, vanwege nooit eerder, zagen en hoorden wij een beter en een zwaarder bezuinigingsargument om er maar eens stevig het mes in te zetten dan wat gisteren vanaf al die brulplaatsen via het scherm tot ons kwam.

Die mevrouw, de directrice, van het Nederlands Filmfestival was het laatste zetje om ons tot dat oordeel te brengen. De kakelende kip die vindt dat Van Beethoven funk moet worden opdat daarmee aan de overheid een verdere legitimatie wordt verstrekt om ons te tillen.
Hell To The Liars
pi_88971760
Dat had ik gisteren nou ook. Die gasten die staan te schreeuwen verdienen meer dan de mensen die tegen zijn.

Linpunt, verklaar de WWIK dan eens. Kunstenaars zijn namelijk de enige die bijstand en WW krijgen terwijl ze vrijgesteld zijn van de sollicitatieplicht. Ik word belastingadviseur en ik heb deze voordelen niet. Hoe is dit eerlijk? Waarom moet ik later wel 19% heffen en waarom zou jij dat niet hoeven? :N
pi_88971902
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 12:29 schreef cvboer het volgende:

[..]

Als je van de kunstacademie komt is het geen hobby, dat zal wel zo wezen dan, maar zelfs dan hoeft het nog niet gesubsidieerd te worden, dan ga je eerst maar ander werk doen. In jezelf investeren heet zoiets.

Zoals Ruud de Wild bijvoorbeeld.
Doet zijn kunst er gewoon bij
Hell To The Liars
  zondag 21 november 2010 @ 13:23:43 #251
80832 DrDurden
Filmed In Todd-AO
pi_88972121
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 12:35 schreef ReV66 het volgende:
Niemand heeft het over het feit dat onder andere Scheinheilige Halina van Reijn en Carice van Houten netto veel geld verdienen en dat die dan doodleuk een spotje opnemen waar ze lekker gaan kreunen om cultuur en (er waarschijnlijk ook een vergoeding voor krijgen). Het zou de BN'ers sieren als zij samen een aanzienlijk deel van hun salaris afstaan om een cultuurfonds op te richten, daar moet toch een mooi bedrag uitkomen dat de kunst en cultuur sector goed kan gebruiken in plaats van te kreunen. Als ze echt er iets om zouden geven..............

;( :')
Alsof zij miljoenen verdienen. Films en series maken is echt geen vetpot, hoor. En toneel al helemaal niet.
pi_88972390
quote:
Hoho, Excel is ook kunst hoor:

En een goeie mop vertellen ook...
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_88972714
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 20:28 schreef DasApart het volgende:
Alsof jij jezelf onder 'het volk' schaart. Als 'het volk' iets wil, is het een bepaalde meerderheid.
Nogmaals, wat is er mis met de term 'het volk'? Als ik de definitie eens opzoek krijg ik dit:

volk het; o -en, -eren 1 historisch gegroeide gemeenschap van erfelijk verwante mensen met min of meer gelijke taal en gewoonten 2 de gezamenlijke bewoners ve staat 3 mensenmenigte 4 slag van mensen: raar ~; scheepsvolk 5 de bijen ve korf

Door definitie 1 en 2 ben ik direct aangesproken. Dus ja, ik reken mezelf tot 'het volk', en wel het Nederlandse volk. Maargoed, omdat die term ook door Geert Wilders gebruikt wordt moet je er zeker niks van hebben? :W

Daarnaast hebben we hier te maken met een meerderheid. De mensen in de Tweede Kamer vertegenwoordigen namelijk 'het volk', en laat er daar nou net ten minste 76 van de 150 voor zijn :)

[ Bericht 11% gewijzigd door BlackLining op 21-11-2010 13:49:40 ]
pi_88972796
Ja, cultuur is belangrijk. Hitler vond cultuur ook heel belangrijk!
o_0
  zondag 21 november 2010 @ 13:49:19 #255
165512 MASD
Music is dead.
pi_88972974
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 13:44 schreef stress_waves het volgende:
Godwin, sluit het topic maar.
Long live music.
  zondag 21 november 2010 @ 14:02:04 #256
311014 IDisposable
GC.Collect();
pi_88973391
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 16:27 schreef BasEnAad het volgende:
Ten eerste: Praat voor jezelf...
Weet je ook eens hoe de meerderheid van Nederland zich voelt als PVV en consorten weer eens in de "wij" context praten :') .
Jeffster! _O_
  zondag 21 november 2010 @ 14:15:18 #257
317775 DasApart
Badgers! Badger dancing!
pi_88973805
En ja, ik wil niets met het term volk te maken hebben omdat Geert het gebruikt. De term 'het volk' word gebruikt voor electoraat van Wilders. En met die faalhazen wil ik niets te maken hebben.
  zondag 21 november 2010 @ 14:34:25 #258
136343 BasEnAad
pi_88974458
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 14:02 schreef IDisposable het volgende:

[..]

Weet je ook eens hoe de meerderheid van Nederland zich voelt als PVV en consorten weer eens in de "wij" context praten :') .
Iedereen die vindt dat ook op cultuur bespaard moet worden stemt PVV?
  zondag 21 november 2010 @ 14:37:31 #259
317775 DasApart
Badgers! Badger dancing!
pi_88974562
quote:
13s.gif Op zondag 21 november 2010 14:34 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Iedereen die vindt dat ook op cultuur bespaard moet worden stemt PVV?
Besparen is iets anders als op de achtergrond bezuingigen. En voor de meeste in dit topic komt de beeldvorming over wat een kunstenaar is, toch wel erg overeen met het beeld dat Blonde Baas schetst.
  zondag 21 november 2010 @ 14:40:13 #260
136343 BasEnAad
pi_88974654
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 14:37 schreef DasApart het volgende:

[..]

Besparen is iets anders als op de achtergrond bezuingigen. En voor de meeste in dit topic komt de beeldvorming over wat een kunstenaar is, toch wel erg overeen met het beeld dat Blonde Baas schetst.
Mijn OP is toch vooral gericht op de schijnheiligheid van de actie.
pi_88974784
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 13:44 schreef stress_waves het volgende:
Zijn enige cultuur was de Arische ras. :') :')

Cultuur is altijd een voorkomende onderwerp waar mensen geld bij nodig hebben, mensen zouden niet moeten zeiken over tekort aan cultuur. Kijk maar eens om je heen :)
  zondag 21 november 2010 @ 14:50:01 #262
317775 DasApart
Badgers! Badger dancing!
pi_88974997
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 14:40 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Mijn OP is toch vooral gericht op de schijnheiligheid van de actie.
Ik heb eerder al gezegd dat de actie zelf gewoon debiel is. Maar dat zijn de meeste acties... Lekker ludiek. Maar op een of andere manier komt het er altijd weer voor dat zo'n discussie een excuus wordt voor een stel zuurpruimen om het 'poep op canvas smeren' uit de kast te trekken.
pi_88975490
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 13:12 schreef Yreal het volgende:
Dat had ik gisteren nou ook. Die gasten die staan te schreeuwen verdienen meer dan de mensen die tegen zijn.

Linpunt, verklaar de WWIK dan eens. Kunstenaars zijn namelijk de enige die bijstand en WW krijgen terwijl ze vrijgesteld zijn van de sollicitatieplicht. Ik word belastingadviseur en ik heb deze voordelen niet. Hoe is dit eerlijk? Waarom moet ik later wel 19% heffen en waarom zou jij dat niet hoeven? :N
  zondag 21 november 2010 @ 15:11:19 #264
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_88975681
Linpunt weet niet eens wat de WWVK inhoud, denk ik..Iets met een klok en een klepel...
  zondag 21 november 2010 @ 15:12:12 #265
217576 Hyman
tja een beetje raar soms
pi_88975715
Verkapt KLB 1.0 topic
(╯°□°)╯︵ ¡ʞoɟ
  Forum Admin zondag 21 november 2010 @ 17:30:49 #266
240730 crew  Opa.Bakkebaard
Heeft een huisje.
pi_88980554
Wel klaar zo.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo