abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88950235
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 18:31 schreef Il_Piccolo_Principe het volgende:

[..]

Ned 1 kijken als Villareal - Valencia bezig is op Sport1 kanaal2 :')
Grappig dat je dat nu juist tegen mij zegt
Ik heb er verdomme vanaf 13.45 Arsenal - Tottenham en Birmingham - Chelsea opzitten.
Effe rust voordat Excelsior - VVV begint en daarna Ajax - PSV.

O w8 ik zie het al aan je username :D
Hell To The Liars
pi_88950241
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 18:01 schreef JoaC het volgende:

[..]

Die 6% blijft gelden voor oa. de Efteling en het circus.

Maar ja, de sprookjes van de PVV passen beter bij de Efteling, deze heeft dus veel meer nationale en/of cultuurhistorische waarde dan een uitvoering van Soldaat van Oranje.

Ik heb zelf een hekel aan musicals
Dat is geen antwoord op mijn vraag. Citeer nou eens een stukje waar ik gezegd heb dat de Efteling een levensmiddel is óf dat ik het rechtvaardig vind dat er 6% BTW op zit?

Die PVV onzin mag je voor je houden. Ik stem geen PVV.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
  zaterdag 20 november 2010 @ 18:41:40 #103
177885 JoaC
Het is patat
pi_88950294
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 18:40 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Dat is geen antwoord op mijn vraag. Citeer nou eens een stukje waar ik gezegd heb dat de Efteling een levensmiddel is óf dat ik het rechtvaardig vind dat er 6% BTW op zit?

Die PVV onzin mag je voor je houden. Ik stem geen PVV.
Je zei dat 6% alleen voor levensmiddelen geld. Het circus en parken als de Efteling worden ontzien.
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
pi_88950311
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 18:36 schreef JoaC het volgende:

[..]

En het circus?
Volksvermaak net als de kermis. Word vaak gebruikt door huishoudens met kinderen en laag inkomen. Die hebben echt geen geld voor zoiets als Lowlands. En het circus draait toch al amper winst.
pi_88950392
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 16:29 schreef Boudibou het volgende:
Ik wil meer bier. En stufi.
Top fipo, niets meer aan doen, slotje
Buy it, use it, break it, fix it,
Trash it, change it, mail - upgrade it,
Charge it, point it, zoom it, press it,
Snap it, work it, quick - erase it,
  zaterdag 20 november 2010 @ 18:45:05 #106
177885 JoaC
Het is patat
pi_88950405
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 18:42 schreef ebke het volgende:

[..]

Volksvermaak net als de kermis. Word vaak gebruikt door huishoudens met kinderen en laag inkomen. Die hebben echt geen geld voor zoiets als Lowlands. En het circus draait toch al amper winst.
Theaters en Concertgebouwen ook niet, en deze dingen zijn momenteel betaalbaar voor huishoudens met kinderen. Mits oa. de kinderopvang blijft
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
pi_88950483
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 18:41 schreef JoaC het volgende:

[..]

Je zei dat 6% alleen voor levensmiddelen geld. Het circus en parken als de Efteling worden ontzien.
Klopt. En? Ik heb ook nergens gezegd dat ik vind dat de Efteling daar onder moet vallen toch?

6% is voor levensmiddelen, 19% voor luxeproducten. Toneelkunsten zoals ze dat noemen zijn nu omgezet van 6 naar 19, dat is een mooie eerste stap. De efteling, het circus en sport moeten ook nog volgen.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_88950546
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 18:47 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Klopt. En? Ik heb ook nergens gezegd dat ik vind dat de Efteling daar onder moet vallen toch?

6% is voor levensmiddelen, 19% voor luxeproducten. Toneelkunsten zoals ze dat noemen zijn nu omgezet van 6 naar 19, dat is een mooie eerste stap. De efteling, het circus en sport moeten ook nog volgen.
_O_

Hehe, dit bedoel ik dus.

quote:
Theaters en Concertgebouwen ook niet, en deze dingen zijn momenteel betaalbaar voor huishoudens met kinderen. Mits oa. de kinderopvang blijft
Tjah, eigenlijk ook onzin dat het circus en de Efteling ontzien worden.
  zaterdag 20 november 2010 @ 18:49:34 #109
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_88950550
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 18:13 schreef AMDB het volgende:

[..]

Dus Rembrandt heeft zich de jaren voordat hij goed kon schilderen in leven gehouden met slechte schilderijen? Schilders en andere kunstenaarsvormen zullen eerst moeten oefenen, en om zich daar op te kunnen focussen hebben ze subsidie nodig.

Kunstenaar word je niet in één dag, je bent niet gelijk een meesterschilder.
Zoals veel jonge kunstenaars in die tijd zal hij wel in de leer zijn gegaan bij een oudere kunstenaar? En ik betwijfel of subsidie sowieso bestond in die tijd?
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
  zaterdag 20 november 2010 @ 18:49:45 #110
192683 AMDB
Visionair.
pi_88950564
quote:

[..]

Dus vermaak is een luxeproduct? Wat mij betreft geldt voor alle vermaak buiten de deur een laag BTW-tarief. Mensen moeten iets hebben om naar uit te kijken in het leven. Of dat nou de Efteling, Frans Bauer of een experimenteel bandje in een klein stinkend kutzaaltje is.
  zaterdag 20 november 2010 @ 18:50:02 #111
177885 JoaC
Het is patat
pi_88950575
quote:

[..]

Controleer daarom elke letter die je typt want ik ben een...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[..]
pi_88950602
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 18:49 schreef AMDB het volgende:

[..]

Dus vermaak is een luxeproduct? Wat mij betreft geldt voor alle vermaak buiten de deur een laag BTW-tarief. Mensen moeten iets hebben om naar uit te kijken in het leven. Of dat nou de Efteling, Frans Bauer of een experimenteel bandje in een klein stinkend kutzaaltje is.
Nee want zonder (die vormen van) vermaak kun jij ook nog prima leven. Het gaat om basisbehoeftes. Ik lig ook graag op een comfortabele bank, daar kan ik enorm van genieten. Banken ook maar meteen 6% maken?

Vermaak is inderdaad een luxeproduct en geen levensmiddel.
pi_88950631
quote:
1s.gif Op [quote]1s.gif[b] Op zaterdag 20 november 2010 18:49 schreef AMDB het volgende:

[..]

Eigenlijk wel..,heb zelf seizoenskaart voor voetbal en ook dancefeesten vind ik leuk,
maar dit zijn wel luxe producten..
Zelfde als eredivisie live of avondje jochem myer
Hell To The Liars
  zaterdag 20 november 2010 @ 18:51:33 #114
192683 AMDB
Visionair.
pi_88950634
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 18:50 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Nee want zonder (die vormen van) vermaak kun jij ook nog prima leven. Het gaat om basisbehoeftes. Ik lig ook graag op een comfortabele bank, daar kan ik enorm van genieten. Banken ook maar meteen 6% maken?
Werken werken werken werken, awesome, klinkt als een top leven.
  zaterdag 20 november 2010 @ 18:51:41 #115
177885 JoaC
Het is patat
pi_88950640
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 18:50 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Ja, en de kwaliteit controleren door de AFM
[..]
  zaterdag 20 november 2010 @ 18:51:55 #116
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_88950650
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 18:18 schreef JoaC het volgende:

[..]

Rembrandt ging failliet en van Gogh woonde praktisch zijn hele leven bij anderen in.
Ik had het ook over dramatiek. Wat ik dus wil zeggen is dat geld geen goede kunst maakt. Van Gogh maakte prachtige kunst (volgens velen) zonder ooit een cent subsidie te hebben ontvangen.

Ik ben eerder van mening dat gratis geld verantwoordelijk is voor luie kunst dan voor goede kunst.
pi_88950678
Haha, al die plebejers die hier middels posts vol spelfouten pleiten voor minder cultuur :')... Jullie maken jezelf compleet belachelijk. Minder grappig is het feit dat het kabinet ook vol zit met lui van jullie kaliber en, nog erger, met mensen die de potentie hebben om goed beleid te voeren maar teveel luisteren naar het plebs.

Laat die functioneel analfabete idiots savants opflikkeren uit de politiek, s.v.p. Hobbelen, kutfeuten.
Sum es est, sumus estis sunt
  zaterdag 20 november 2010 @ 18:52:55 #118
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_88950681
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 18:49 schreef AMDB het volgende:

[..]

Bier koop je ook voor je vermaak, en een televisie ook. Waar ligt de grens?
  zaterdag 20 november 2010 @ 18:53:30 #119
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_88950698
quote:
10s.gif Op zaterdag 20 november 2010 18:52 schreef Leevancleef het volgende:
Haha, al die plebejers die hier middels posts vol spelfouten pleiten voor minder cultuur :')... Jullie maken jezelf compleet belachelijk. Minder grappig is het feit dat het kabinet ook vol zit met lui van jullie kaliber en, nog erger, met mensen die de potentie hebben om goed beleid te voeren maar teveel luisteren naar het plebs.

Laat die functioneel analfabete idiots savants opflikkeren uit de politiek, s.v.p. Hobbelen, kutfeuten.
Jij maakt jezelf belachelijk met een ongekende arrogantie.
pi_88950716
[/quote]
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 18:53 schreef Strani het volgende:

[..]

Jij maakt jezelf belachelijk met een ongekende arrogantie.
+1
Hell To The Liars
pi_88950722
Het is van een ongekende arrogantie om te veronderstellen dat zonder een beetje subsidie cultuur niet kan overleven. Er zijn op dit moment al duizenden mensen die naast hun doordeweekse baan uit passie bezig zijn met kunst en cultuur en daar hebben ze geen overheid voor nodig. En dit is precies wat een groot deel van hen die nu nog de luxe hebben om 100% door de overheid betaald aan te klooien, ook zullen moeten gaan doen. Als je een podium zoekt voor je creaties heb je niet per se een grote zaal of expositieruimte nodig (en dus geen grote financiële middelen die niet naast een full-time baan te dragen zijn). Je hebt tegenwoordig de gratis media om je kunst te verspreiden: youtube, flickr, facebook, hyves en op zaken als grote orkesten na kan iedereen daar gewoon zijn of haar ei kwijt voor een veel groter publiek dan ze in het culturele centrum in Schubbekutteveen ooit bereikt zouden hebben.

Cultuur is GEEN eerste levensbehoefte en als het belangrijk genoeg is dan zorgen kunstenaars er wel voor dat ze gezien worden en relevant blijven. Het is verder echt onzin om te gaan 'schreeuwen' dat je cultuur verloren gaat, terwijl we in een connected wereld leven, waarin iedere boerenlul voor het eerst in de geschiedenis vanuit zijn huis aan de hele wereld zijn of haar kunst kan laten zien. Niet op de ouderwetse manier (die ook maar geboren is uit de fysieke en technologische beperkingen van die tijd), maar wel op een moderne manier.

En het overgebleven geld moeten we gewoon in onze ouderenzorg steken. Die zitten pas ECHT met een beperking om de dingen naar hun hand te zetten en verdienen het WEL om het wat gemakkelijker te krijgen.
pi_88950728
It's you my love, you who are the stranger
  zaterdag 20 november 2010 @ 18:55:47 #124
177885 JoaC
Het is patat
pi_88950782
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 18:51 schreef Strani het volgende:

[..]

Ik had het ook over dramatiek. Wat ik dus wil zeggen is dat geld geen goede kunst maakt. Van Gogh maakte prachtige kunst (volgens velen) zonder ooit een cent subsidie te hebben ontvangen.
Er bestond nog geen belastingstelsel zoals nu, "de subsidie" kwam bovendien van mensen uit de omgeving, die nog geen inkomstenbelasting betaalden
quote:
Ik ben eerder van mening dat gratis geld verantwoordelijk is voor luie kunst dan voor goede kunst.
Dus Van Gogh maakte waardeloze werken? Hij leefde immers op de kost van anderen

Oh wacht...
[..]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')