abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 20 november 2010 @ 16:27:37 #1
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_88945651
Ten eerste: Praat voor jezelf; ik ben ook Nederlander en ik schreeuw niet mee

Ten tweede: De mensen die schreeuwen zijn toch vooral volgevreten BN'ers

Ten derde: De schreeuwende mensen schreeuwen toch vooral om hun eigen baantje. Prima hoor, maar doe dat dan niet onder het mom van cultuur :')

Ten vierde: Men misbruikt bekendheid, mediakanalen en cultuurbudgetten voor het opdringen van hun eigen mening. Mensen in een verzorgingshuis (iets dat uiteraard veel belangrijker is) hebben die middelen helemaal niet om zoveel aandacht te genereren.

Ten vijfde: Op bijna alles wordt bezuinigd, schijnheilig om te denken dat cultuur dan buiten schot blijft.

Samengevat: ik word verdomme misselijk als ik dat stelletje veredelde soapies hoor schreeuwen om cultuur.
pi_88945702
Ik wil meer bier. En stufi.
pi_88945735
TS kan er niet tegen dat niet iedereen zijn wereldbeeld deelt.
Ga weg
pi_88945765
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 16:29 schreef Boudibou het volgende:
Eens met wat hierboven staat
  zaterdag 20 november 2010 @ 16:33:57 #5
136343 BasEnAad
pi_88945791
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 16:29 schreef Boudibou het volgende:
Inderdaad, een goede samenvatting van de klacht.

Nederland schreeuwt om bier!!
pi_88945801
Guido Weijers vertelde dat hij de actie ook maar niks vondt. De Bn'ers kunnen ook een deel van hun salaris inleveren.
LIJST 11 BAZENPARTIJ AKA IK LUL JE DER UIT
pi_88945807
Subsidie op domme toneelclubjes. Flikkert op met die zooi. Asfalt moeten we hebben.
  zaterdag 20 november 2010 @ 16:34:32 #8
310327 L-ascorbinezuur
Procrastination Guru.
pi_88945809
Ik hoor niks?
Hey, learn to take a compliment.
[i]Thanks. [/i]
  zaterdag 20 november 2010 @ 16:34:34 #9
136343 BasEnAad
pi_88945810
quote:
13s.gif Op zaterdag 20 november 2010 16:31 schreef Nikmans het volgende:
TS kan er niet tegen dat niet iedereen zijn wereldbeeld deelt.
Het gaat vooral over de manier waarop deze propaganda wordt uitgevoerd, lieverd.
  zaterdag 20 november 2010 @ 16:34:53 #10
301013 Shispeed
't lup ut d'n heaand
pi_88945826
inderdaad een stel faalhazen. het is toch niet meer als redelijk dat er 19% btw over kunst en cultuur wordt betaalt. ik moet over de kosten van mijn hobby's toch ook 19% betalen. bovendien valt die prijsverhoging wel mee. koop je bijvoorbeeld een kaartje wat nu 25 euro kost, dan zal dat na de vehoging ongeveer 28-29 euro zijn. valt wel mee lijkt mij. bovendien verliezen de kunstenaars en artiesten er nauwelijks iets op omdat ze de prijs gewoon omhoog gooien.
pi_88945839
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 16:34 schreef ReV66 het volgende:
Guido Weijers
Die moet sowieso niet praten over dingen waarbij je moet nadenken.
Dit, dus.
pi_88945847
Terechte klacht, mensen die van de kunstacademie komen maar eigenlijk gewoon niet getalenteerd zijn waardoor de vraag naar hun creaties niet erg hoog is maar ipv zich er bij neer te leggen eisen ze dan van de overheid dat hun "kunst" subsidie nodig heeft omdat het "gewone" plebs niet zou zien wat voor prachtige "dingen" ze wel niet creëren. :')
Doe afstand van je account en kom nooit meer terug.
pi_88945855
quote:
10s.gif Op zaterdag 20 november 2010 16:34 schreef Shispeed het volgende:
inderdaad een stel faalhazen. het is toch niet meer als redelijk dat er 19% btw over kunst en cultuur wordt betaalt. ik moet over de kosten van mijn hobby's toch ook 19% betalen. bovendien valt die prijsverhoging wel mee. koop je bijvoorbeeld een kaartje wat nu 25 euro kost, dan zal dat na de vehoging ongeveer 28-29 euro zijn. valt wel mee lijkt mij. bovendien verliezen de kunstenaars en artiesten er nauwelijks iets op omdat ze de prijs gewoon omhoog gooien.
Vervolgens komen er minder mensen naar de theaterzalen en profiteert niemand er van
Ga weg
pi_88945941
Ik ben tegen een BTW verhoging maar voor een selectiever subsidie beleid. Toegankelijkheid is belangrijk in de kunst/cultuursector.

Nederland zou maar saai zijn zonder enige vorm van kunst- en cultuursubsidies.
pi_88946508
quote:
Op zaterdag 20 november 2010 16:39 schreef AMDB het volgende:
Ik ben tegen een BTW verhoging maar voor een selectiever subsidie beleid. Toegankelijkheid is belangrijk in de kunst/cultuursector.

Nederland zou maar saai zijn zonder enige vorm van kunst- en cultuursubsidies.
Laat ze lekker op eigen poten leren staan
pi_88946755
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 16:56 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

:') Is goed, doen we dat ook met de bejaarden. Gewoon alle subsidies afschaffen.
pi_88946787
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 16:56 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Mensen die niet doorhebben dat dit een staaltje symboolpolitiek is van heb ik jou daar
Ga weg
pi_88946857
Terechte klacht.

Toneel en cultuur is een luxeproduct. Daarom, 19% BTW. Ik mag ook graag een festival of concert bezoeken en mijn inkomsten zijn indirect afhankelijk van de culturele industie maar ik kan simpelweg niet anders dan deze maatregel terecht vinden.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_88946861
quote:
6s.gif Op zaterdag 20 november 2010 16:36 schreef Nikmans het volgende:

[..]

Vervolgens komen er minder mensen naar de theaterzalen en profiteert niemand er van
Ja als er nog maar 30% van de bezoekers komen kost het de overheid geld. Ik zie het niet gebeuren dat 70% van de bezoekers wegblijft omwille van 2-3-4 euro.
pi_88946903
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 17:05 schreef BlackLining het volgende:
Terechte klacht.

Toneel en cultuur is een luxeproduct. Daarom, 19% BTW. Ik mag ook graag een festival of concert bezoeken en mijn inkomsten zijn indirect afhankelijk van de culturele industie maar ik kan simpelweg niet anders dan deze maatregel terecht vinden.
Cultuur een luxeproduct vinden :') Cultuur is iets wat belangrijk is voor iedereen. Zonder cultuur geen bestaansrecht. Waar zou je dan nog voor leven? Werk, werk en werk?
pi_88946969
Leuk is dat, Nederland islamiseert, maar eerst even onze eigen cultuur om zeep helpen :')
De weinige standbeeld-bekladders en bushokjes-sloperts die evt nog respect konden bijleren door ontzag te hebben voor iemands werk, of begrip te hebben voor een mening van iemand anders doordat ze dat hebben geleerd in een uitvergroting van bijv. een toneelstuk, gaan daar nu natuurlijk helemaal niks meer over bijleren.
  zaterdag 20 november 2010 @ 17:13:06 #22
317775 DasApart
Badgers! Badger dancing!
pi_88947196
Rechts 'kunstenaars' bash topic :')

Maar de actie is onzin. Maar ik vind wel apart dat je eerst gaat bezuinigen en dan de belasting verhogen (dat is een dubbele prijsstijging in sommige gevallen).

Oja, en sport. Dat mag ook een hogere BTW krijgen. Vooral voetbal :') gemeentes leechen.
Altijd de kleine lettertjes lezen!
pi_88947219
Op een doek schijten en het kunst noemen. Daar hoeft wat mij betreft geen euro subsidie naar toe.
pi_88947356
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 17:06 schreef AMDB het volgende:

[..]

Cultuur een luxeproduct vinden :') Cultuur is iets wat belangrijk is voor iedereen. Zonder cultuur geen bestaansrecht. Waar zou je dan nog voor leven? Werk, werk en werk?
Alsof Henk en Ingrid iets anders kennen.
Ga weg
pi_88947368
Ontsla Paul de Leeuw bij de publieke omroep :Y
Op vrijdag 19 november 2010 01:13 schreef Quarant het volgende:
88.888.888
pi_88947623
quote:
Op zaterdag 20 november 2010 17:13 schreef MrX1982 het volgende:
Op een doek schijten en het kunst noemen. Daar hoeft wat mij betreft geen euro subsidie naar toe.
Dit
pi_88947633
Ik schreeuw mee! Laten ze maar op voetbal gaan bezuinigen!
pi_88947653
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 17:23 schreef Sophiedio het volgende:
Ik schreeuw mee! Laten ze maar op voetbal gaan bezuinigen!
Doen ze dat niet?
Op vrijdag 19 november 2010 01:13 schreef Quarant het volgende:
88.888.888
pi_88947663
Meer bier en tieten ^O^
Ik ben illegaal!
Op woensdag 1 december 2010 16:07 schreef honkeytonk het volgende:Ik denk zelfs dat ze achter de schermen een fantopic over mij hebben geopend :Y
pi_88947779
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 17:13 schreef MrX1982 het volgende:
Dat betekent niet dat alle kunstenaars dit doen :')

Er bestaat zoveel meer dan dat. Ik ben voor een selectiever beleid. Meer samenwerking tussen musea om kosten te reduceren. Bezuinigen kan zeker wel, maar BTW verhoging is onzin.
  zaterdag 20 november 2010 @ 17:27:52 #31
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_88947805
Wel brood maar geen spelen?
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  zaterdag 20 november 2010 @ 17:27:54 #32
288545 PIETR
Facta non Verba
pi_88947808
Die schreeuwlelijkerts kunnen ook gewoon een echte baan gaan zoeken. Eens met de klacht dus.
Niets is sterker dan dat ene woord
pi_88947851
quote:

[..]

Denken dat door deze maatregel de gehele Nederlandse cultuur ten onder gaat. :')

Kom op zeg, culturele activiteiten dan. Theatervoorstellingen en concerten zijn echt wel luxeproducten. En om plezier te maken buiten mijn werk hoef ik echt niet continue dat soort dingen te bezoeken.

En daarbij worden die dingen niet afgeschaft, ze worden duurder. Ik zal er nog steeds zo af en toe naar toe gaan. Niet minder dan nu in ieder geval. 19% BTW is een normaal tarief voor zulke aangelegenheden.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
  Forum Admin zaterdag 20 november 2010 @ 17:31:20 #34
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_88947938
Waarom schreeuwen ze om cultuur, nieuw afleveringen van Oh Oh Cherso staan toch al gepland?
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_88947948
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 17:31 schreef Pharkus het volgende:
Waarom schreeuwen ze om cultuur, nieuw afleveringen van Oh Oh Cherso staan toch al gepland?
Helaas wel ja ;(
Ik ben illegaal!
Op woensdag 1 december 2010 16:07 schreef honkeytonk het volgende:Ik denk zelfs dat ze achter de schermen een fantopic over mij hebben geopend :Y
pi_88947952
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 17:29 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Denken dat door deze maatregel de gehele Nederlandse cultuur ten onder gaat. :')

Kom op zeg, culturele activiteiten dan. Theatervoorstellingen en concerten zijn echt wel luxeproducten. En om plezier te maken buiten mijn werk hoef ik echt niet continue dat soort dingen te bezoeken.
Dat betekent toch niet dat je de drempel maar omhoog moet gooien? Zou toch wel jammer zijn als er straks op gratis festivals (bevrijdingsdag, koninginnedag) alleen maar schijtbandjes staan omdat bandjes nergens ruimte hebben om te oefenen, of zalen hebben om een keer op te treden?

Het zal de SBS generatie alleen maar sterker maken.
pi_88948188
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 17:05 schreef BlackLining het volgende:
Terechte klacht.

Idd. Vind het ook vrij logisch eigenlijk.
In tijden van crisis zijn luxeproducten zoals het theater het eerste waar bezuinigd op mag worden.
  zaterdag 20 november 2010 @ 17:40:22 #38
177885 JoaC
Het is patat
pi_88948227
Waarom de Efteling geen 19%
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
pi_88948243
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 17:39 schreef ebke het volgende:

[..]

Idd. Vind het ook vrij logisch eigenlijk.
In tijden van crisis zijn luxeproducten zoals het theater het eerste waar bezuinigd op mag worden.
Juist niet, zeepoog. Zolang het volk geplezierd wordt door allerhande zaken zal het zonder te morren zijn leven lang wegrotten in een of ander kutbaantje, dankzij het uitzicht op het weekend.
Ga weg
  zaterdag 20 november 2010 @ 17:41:50 #40
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_88948279
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 17:31 schreef Pharkus het volgende:
Ik hoop dat je een geintje maakt. Anderzijds, het zijn toch alleen simpele zieltjes die er naar kijken.
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
pi_88948348
quote:
10s.gif Op zaterdag 20 november 2010 16:34 schreef Shispeed het volgende:
Goos, lowlands is dan gelijk 25 euro duurder.. En ik vind dat iedereen mag demonstreren als ie het wil en als jij een sociale faal bent dan blijf je maar lekker thuis je gedownloade films kijken. Maar met Nederland schreeuwt om cultuur proberen mensen op een leuke manier te laten zien dat cultuur belangrijk is. Dat is tenminste leuker dat dat eeuwige gezeik over loonsverhoging van leraren. :{w

dankuwel, totziens.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_88948443
Ik ben geen kunstenaar en heb geschreeuwd. Maar meer omdat ik het achterlijk vind dat Wilders zo tegen de 'linkse hobby's' is dat het zo ver is gekomen.

Niet omdat ik niet meer wil betalen voor cultuur. Bovendien verliest iedereen hier mee.

PS ik denk niet dat het iets gaat helpen.
pi_88948455
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 17:31 schreef AMDB het volgende:

[..]

Dat betekent toch niet dat je de drempel maar omhoog moet gooien? Zou toch wel jammer zijn als er straks op gratis festivals (bevrijdingsdag, koninginnedag) alleen maar schijtbandjes staan omdat bandjes nergens ruimte hebben om te oefenen, of zalen hebben om een keer op te treden?

Het zal de SBS generatie alleen maar sterker maken.
Nodeloos omhoog gooien niet. Rechtvaardigen wel. 6% BTW is voor levensmiddelen. En hoe je het ook went of keert die concerten, festivals, theatervoorstellingen dergelijken zijn geen levensmiddelen.

Ik ben er ook totaal niet blij mee (ik doe promotie van met name gratis festivals) maar kan simpelweg niet er omheen dat het rechtvaardig is. Het had nooit 6% mogen zijn.
pi_88948481
quote:

[..]

Alsof al die pretfiguren in dat schreeuw om cultuur iets met cultuur te maken hebben. Dan kunnen we alles wel cultuur gaan noemen. Sneue lui die maar barre weinig kunnen en nu heel hard gaan schreeuwen om hun eigen baantje te behouden.
  zaterdag 20 november 2010 @ 17:51:45 #45
177885 JoaC
Het is patat
pi_88948602
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 17:47 schreef Il_Piccolo_Principe het volgende:

[..]

Alsof al die pretfiguren in dat schreeuw om cultuur iets met cultuur te maken hebben. Dan kunnen we alles wel cultuur gaan noemen. Sneue lui die maar barre weinig kunnen en nu heel hard gaan schreeuwen om hun eigen baantje te behouden.
Theater is dus geen cultuur?
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
pi_88948612
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 17:46 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Nodeloos omhoog gooien niet. Rechtvaardigen wel. 6% BTW is voor levensmiddelen. En hoe je het ook went of keert die concerten, festivals, theatervoorstellingen dergelijken zijn geen levensmiddelen.

Ik ben er ook totaal niet blij mee (ik doe promotie van met name gratis festivals) maar kan simpelweg niet er omheen dat het rechtvaardig is. Het had nooit 6% mogen zijn.
6% is niet alleen voor levensmiddelen. 19% belasting is in feite een vorm van censuur omdat nu minder mensen zich uit kunnen drukken. Het volk domhouden, dat is wat het doet.

Ik ben zelf overigens geen kunstenaar, verre van.
pi_88948629
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 17:47 schreef Il_Piccolo_Principe het volgende:

[..]

Denken dat alleen maar "zweverige vrije kunst junkies" iets met cultuur te maken hebben. _O-

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_88948631
quote:
2s.gif Op zaterdag 20 november 2010 17:43 schreef linpunt het volgende:

[..]

Goos, lowlands is dan gelijk 25 euro duurder.. En ik vind dat iedereen mag demonstreren als ie het wil en als jij een sociale faal bent dan blijf je maar lekker thuis je gedownloade films kijken. Maar met Nederland schreeuwt om cultuur proberen mensen op een leuke manier te laten zien dat cultuur belangrijk is. Dat is tenminste leuker dat dat eeuwige gezeik over loonsverhoging van leraren. :{w

dankuwel, totziens.

SPOILER
Als :rLowlands:r al cultuur is dan is een gedownload filmpje op de bank kijken ook cultuur. Meer dan prima dat de staat net zoveel btw binnen krijgt over tickets van Lowlands als bijvoorbeeld een spelletje mens erger je niet bij de lokale Bart Smit.
pi_88948653
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 17:52 schreef Il_Piccolo_Principe het volgende:

[..]

Als :rLowlands:r al cultuur is dan is een gedownload filmpje op de bank kijken ook cultuur. Meer dan prima dat de staat net zoveel btw binnen krijgt over tickets van Lowlands als bijvoorbeeld een spelletje mens erger je niet bij de lokale Bart Smit.
Ik wist niet dat het standaard kaartje van Lowlands 203,85 kostte trouwens. Vind ik wel erg duur trouwens! *is nog nooit op LL geweest*.
Beter onethisch dan oneetbaar
pi_88948706
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 17:52 schreef Il_Piccolo_Principe het volgende:

[..]

Als je het BTW tarief omhoog gooit zal dat betekenen dat minder acteurs in kleine films kunnen fungeren (minder geld voor) en dat de kwaliteit dus af zal nemen. Uiteindelijk zullen de grote films die winst maken dus ook slechter worden.
pi_88948725
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 17:53 schreef Watertornado het volgende:

[..]

Ik wist niet dat het standaard kaartje van Lowlands 203,85 kostte trouwens. Vind ik wel erg duur trouwens! *is nog nooit op LL geweest*.
LL kost dit jaar 165 euro, dat is nog met 6% BTW tarief.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')