Het gaat vooral over de manier waarop deze propaganda wordt uitgevoerd, lieverd.quote:Op zaterdag 20 november 2010 16:31 schreef Nikmans het volgende:
TS kan er niet tegen dat niet iedereen zijn wereldbeeld deelt.
Vervolgens komen er minder mensen naar de theaterzalen en profiteert niemand er vanquote:Op zaterdag 20 november 2010 16:34 schreef Shispeed het volgende:
inderdaad een stel faalhazen. het is toch niet meer als redelijk dat er 19% btw over kunst en cultuur wordt betaalt. ik moet over de kosten van mijn hobby's toch ook 19% betalen. bovendien valt die prijsverhoging wel mee. koop je bijvoorbeeld een kaartje wat nu 25 euro kost, dan zal dat na de vehoging ongeveer 28-29 euro zijn. valt wel mee lijkt mij. bovendien verliezen de kunstenaars en artiesten er nauwelijks iets op omdat ze de prijs gewoon omhoog gooien.
Laat ze lekker op eigen poten leren staanquote:Op zaterdag 20 november 2010 16:39 schreef AMDB het volgende:
Ik ben tegen een BTW verhoging maar voor een selectiever subsidie beleid. Toegankelijkheid is belangrijk in de kunst/cultuursector.
Nederland zou maar saai zijn zonder enige vorm van kunst- en cultuursubsidies.
quote:Op zaterdag 20 november 2010 16:56 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Laat ze lekker op eigen poten leren staan
Mensen die niet doorhebben dat dit een staaltje symboolpolitiek is van heb ik jou daarquote:Op zaterdag 20 november 2010 16:56 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Laat ze lekker op eigen poten leren staan
Ja als er nog maar 30% van de bezoekers komen kost het de overheid geld. Ik zie het niet gebeuren dat 70% van de bezoekers wegblijft omwille van 2-3-4 euro.quote:Op zaterdag 20 november 2010 16:36 schreef Nikmans het volgende:
[..]
Vervolgens komen er minder mensen naar de theaterzalen en profiteert niemand er van
Cultuur een luxeproduct vindenquote:Op zaterdag 20 november 2010 17:05 schreef BlackLining het volgende:
Terechte klacht.
Toneel en cultuur is een luxeproduct. Daarom, 19% BTW. Ik mag ook graag een festival of concert bezoeken en mijn inkomsten zijn indirect afhankelijk van de culturele industie maar ik kan simpelweg niet anders dan deze maatregel terecht vinden.
Alsof Henk en Ingrid iets anders kennen.quote:Op zaterdag 20 november 2010 17:06 schreef AMDB het volgende:
[..]
Cultuur een luxeproduct vindenCultuur is iets wat belangrijk is voor iedereen. Zonder cultuur geen bestaansrecht. Waar zou je dan nog voor leven? Werk, werk en werk?
Ditquote:Op zaterdag 20 november 2010 17:13 schreef MrX1982 het volgende:
Op een doek schijten en het kunst noemen. Daar hoeft wat mij betreft geen euro subsidie naar toe.
Doen ze dat niet?quote:Op zaterdag 20 november 2010 17:23 schreef Sophiedio het volgende:
Ik schreeuw mee! Laten ze maar op voetbal gaan bezuinigen!
Dat betekent niet dat alle kunstenaars dit doenquote:Op zaterdag 20 november 2010 17:13 schreef MrX1982 het volgende:
Op een doek schijten en het kunst noemen. Daar hoeft wat mij betreft geen euro subsidie naar toe.
Denken dat door deze maatregel de gehele Nederlandse cultuur ten onder gaat.quote:Op zaterdag 20 november 2010 17:06 schreef AMDB het volgende:
[..]
Cultuur een luxeproduct vindenCultuur is iets wat belangrijk is voor iedereen. Zonder cultuur geen bestaansrecht. Waar zou je dan nog voor leven? Werk, werk en werk?
Helaas wel jaquote:Op zaterdag 20 november 2010 17:31 schreef Pharkus het volgende:
Waarom schreeuwen ze om cultuur, nieuw afleveringen van Oh Oh Cherso staan toch al gepland?
Dat betekent toch niet dat je de drempel maar omhoog moet gooien? Zou toch wel jammer zijn als er straks op gratis festivals (bevrijdingsdag, koninginnedag) alleen maar schijtbandjes staan omdat bandjes nergens ruimte hebben om te oefenen, of zalen hebben om een keer op te treden?quote:Op zaterdag 20 november 2010 17:29 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Denken dat door deze maatregel de gehele Nederlandse cultuur ten onder gaat.
Kom op zeg, culturele activiteiten dan. Theatervoorstellingen en concerten zijn echt wel luxeproducten. En om plezier te maken buiten mijn werk hoef ik echt niet continue dat soort dingen te bezoeken.
Idd. Vind het ook vrij logisch eigenlijk.quote:Op zaterdag 20 november 2010 17:05 schreef BlackLining het volgende:
Terechte klacht.
Toneel en cultuur is een luxeproduct. Daarom, 19% BTW. Ik mag ook graag een festival of concert bezoeken en mijn inkomsten zijn indirect afhankelijk van de culturele industie maar ik kan simpelweg niet anders dan deze maatregel terecht vinden.
Juist niet, zeepoog. Zolang het volk geplezierd wordt door allerhande zaken zal het zonder te morren zijn leven lang wegrotten in een of ander kutbaantje, dankzij het uitzicht op het weekend.quote:Op zaterdag 20 november 2010 17:39 schreef ebke het volgende:
[..]
Idd. Vind het ook vrij logisch eigenlijk.
In tijden van crisis zijn luxeproducten zoals het theater het eerste waar bezuinigd op mag worden.
Ik hoop dat je een geintje maakt. Anderzijds, het zijn toch alleen simpele zieltjes die er naar kijken.quote:Op zaterdag 20 november 2010 17:31 schreef Pharkus het volgende:
Waarom schreeuwen ze om cultuur, nieuw afleveringen van Oh Oh Cherso staan toch al gepland?
Goos, lowlands is dan gelijk 25 euro duurder.. En ik vind dat iedereen mag demonstreren als ie het wil en als jij een sociale faal bent dan blijf je maar lekker thuis je gedownloade films kijken. Maar met Nederland schreeuwt om cultuur proberen mensen op een leuke manier te laten zien dat cultuur belangrijk is. Dat is tenminste leuker dat dat eeuwige gezeik over loonsverhoging van leraren.quote:Op zaterdag 20 november 2010 16:34 schreef Shispeed het volgende:
inderdaad een stel faalhazen. het is toch niet meer als redelijk dat er 19% btw over kunst en cultuur wordt betaalt. ik moet over de kosten van mijn hobby's toch ook 19% betalen. bovendien valt die prijsverhoging wel mee. koop je bijvoorbeeld een kaartje wat nu 25 euro kost, dan zal dat na de vehoging ongeveer 28-29 euro zijn. valt wel mee lijkt mij. bovendien verliezen de kunstenaars en artiesten er nauwelijks iets op omdat ze de prijs gewoon omhoog gooien.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nodeloos omhoog gooien niet. Rechtvaardigen wel. 6% BTW is voor levensmiddelen. En hoe je het ook went of keert die concerten, festivals, theatervoorstellingen dergelijken zijn geen levensmiddelen.quote:Op zaterdag 20 november 2010 17:31 schreef AMDB het volgende:
[..]
Dat betekent toch niet dat je de drempel maar omhoog moet gooien? Zou toch wel jammer zijn als er straks op gratis festivals (bevrijdingsdag, koninginnedag) alleen maar schijtbandjes staan omdat bandjes nergens ruimte hebben om te oefenen, of zalen hebben om een keer op te treden?
Het zal de SBS generatie alleen maar sterker maken.
Alsof al die pretfiguren in dat schreeuw om cultuur iets met cultuur te maken hebben. Dan kunnen we alles wel cultuur gaan noemen. Sneue lui die maar barre weinig kunnen en nu heel hard gaan schreeuwen om hun eigen baantje te behouden.quote:Op zaterdag 20 november 2010 17:06 schreef AMDB het volgende:
[..]
Theater is dus geen cultuur?quote:Op zaterdag 20 november 2010 17:47 schreef Il_Piccolo_Principe het volgende:
[..]
Alsof al die pretfiguren in dat schreeuw om cultuur iets met cultuur te maken hebben. Dan kunnen we alles wel cultuur gaan noemen. Sneue lui die maar barre weinig kunnen en nu heel hard gaan schreeuwen om hun eigen baantje te behouden.
6% is niet alleen voor levensmiddelen. 19% belasting is in feite een vorm van censuur omdat nu minder mensen zich uit kunnen drukken. Het volk domhouden, dat is wat het doet.quote:Op zaterdag 20 november 2010 17:46 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Nodeloos omhoog gooien niet. Rechtvaardigen wel. 6% BTW is voor levensmiddelen. En hoe je het ook went of keert die concerten, festivals, theatervoorstellingen dergelijken zijn geen levensmiddelen.
Ik ben er ook totaal niet blij mee (ik doe promotie van met name gratis festivals) maar kan simpelweg niet er omheen dat het rechtvaardig is. Het had nooit 6% mogen zijn.
Denken dat alleen maar "zweverige vrije kunst junkies" iets met cultuur te maken hebben.quote:Op zaterdag 20 november 2010 17:47 schreef Il_Piccolo_Principe het volgende:
[..]
Alsof al die pretfiguren in dat schreeuw om cultuur iets met cultuur te maken hebben. Dan kunnen we alles wel cultuur gaan noemen. Sneue lui die maar barre weinig kunnen en nu heel hard gaan schreeuwen om hun eigen baantje te behouden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 20 november 2010 17:43 schreef linpunt het volgende:
[..]
Goos, lowlands is dan gelijk 25 euro duurder.. En ik vind dat iedereen mag demonstreren als ie het wil en als jij een sociale faal bent dan blijf je maar lekker thuis je gedownloade films kijken. Maar met Nederland schreeuwt om cultuur proberen mensen op een leuke manier te laten zien dat cultuur belangrijk is. Dat is tenminste leuker dat dat eeuwige gezeik over loonsverhoging van leraren.![]()
dankuwel, totziens.AlsSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Lowlands:r al cultuur is dan is een gedownload filmpje op de bank kijken ook cultuur. Meer dan prima dat de staat net zoveel btw binnen krijgt over tickets van Lowlands als bijvoorbeeld een spelletje mens erger je niet bij de lokale Bart Smit.
Ik wist niet dat het standaard kaartje van Lowlands 203,85 kostte trouwens. Vind ik wel erg duur trouwens! *is nog nooit op LL geweest*.quote:Op zaterdag 20 november 2010 17:52 schreef Il_Piccolo_Principe het volgende:
[..]
AlsLowlands:r al cultuur is dan is een gedownload filmpje op de bank kijken ook cultuur. Meer dan prima dat de staat net zoveel btw binnen krijgt over tickets van Lowlands als bijvoorbeeld een spelletje mens erger je niet bij de lokale Bart Smit.
Als je het BTW tarief omhoog gooit zal dat betekenen dat minder acteurs in kleine films kunnen fungeren (minder geld voor) en dat de kwaliteit dus af zal nemen. Uiteindelijk zullen de grote films die winst maken dus ook slechter worden.quote:Op zaterdag 20 november 2010 17:52 schreef Il_Piccolo_Principe het volgende:
[..]
AlsLowlands:r al cultuur is dan is een gedownload filmpje op de bank kijken ook cultuur. Meer dan prima dat de staat net zoveel btw binnen krijgt over tickets van Lowlands als bijvoorbeeld een spelletje mens erger je niet bij de lokale Bart Smit.
LL kost dit jaar 165 euro, dat is nog met 6% BTW tarief.quote:Op zaterdag 20 november 2010 17:53 schreef Watertornado het volgende:
[..]
Ik wist niet dat het standaard kaartje van Lowlands 203,85 kostte trouwens. Vind ik wel erg duur trouwens! *is nog nooit op LL geweest*.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |