Ik gaf aan dat jouw weerlegging niet te vergelijken is met waar ik op doel. Dat is niet hetzelfde als accepteren.quote:Op zaterdag 20 november 2010 19:04 schreef JoaC het volgende:
[..]
Als je de weerleggingen accepteert, zegt dat genoeg
Je maakt het me anders wel heel erg gemakkelijk. Als je geen troll wilt worden genoemd, stop dan met je te gedragen als een omhooggevallen corpsbal die teveel BNN heeft gekeken.quote:Op zaterdag 20 november 2010 19:14 schreef Leevancleef het volgende:
[..]
Dat kan ik van jou ook zeggen, want iemand betichten van trollen is een behoorlijke dooddoener.
Dat heb je wel vaker met gymnasiasten, als het om geld gaat hebben die meestal niet zo'n heldere kijk op de wereld. Het is evident dat als men gekozen had voor een businessmodel zonder subsidies dat het de continuïteit ten goede had gekomen.quote:Op zaterdag 20 november 2010 19:14 schreef AMDB het volgende:
[..]
Jij hebt duidelijk een andere mening dan de echte Bolkesteijn
jij bent een sukkel .quote:Op zaterdag 20 november 2010 19:02 schreef ebke het volgende:
[..]
Lees ook even de bovenste reactie hierbij:
[..]
Waarom zouden ze hun businessmodel inrichten op iets dat niet aan de orde was? Dat zou pas dom zijnquote:Op zaterdag 20 november 2010 19:16 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Dat heb je wel vaker met gymnasiasten, als het om geld gaat hebben die meestal niet zo'n heldere kijk op de wereld. Het is evident dat als men gekozen had voor een businessmodel zonder subsidies dat het de continuïteit ten goede had gekomen.
Buiten het feit dat kunstenaars vaak ook gewoon een stufi hebben gehad natuurlijk. Ik moet net zo hard vechten voor mijn baan. Mag ik dan ook een uitgeverssubsidie?quote:Op zaterdag 20 november 2010 19:11 schreef AMDB het volgende:
[..]
Studenten krijgen nu ook studie financiering die ze niet terug hoeven te betalen, ongeacht of ze later succesvol aan het werk gaan. Dat is in beginsel niet anders dan een kunstenaar subsidiëren.
Niet, ik maak kleding. En zolang jij niet in je blootje rondrent samen met de rest van Nederland is kunst ergens goed voor.quote:Op zaterdag 20 november 2010 18:26 schreef Flammie het volgende:
Kunst is ook useless. Mensen moeten eens leren wat echt werken is en wat minder lui zijn imo
Wat bedoel je? Een businessmodel waarbij je soms tot wel voor 100 % afhankelijk bent van één geldstroom, die dan ook nog een politieke component kent, is buitengewoon onverstandig. Dat wordt nu toch wel bewezen...quote:Op zaterdag 20 november 2010 19:17 schreef AMDB het volgende:
Waarom zouden ze hun businessmodel inrichten op iets dat niet aan de orde was? Dat zou pas dom zijn
Heb je zeker een punt, maar het blijft natuurlijk zo dat sommige dingen gewoon belangrijker zijn om te subsidiëren dan anderen. Kunst en cultuur valt daar onder vind ik. Al mag het van mij ook wel wat zuiniger dan als het nu is. BTW-verhoging is echter stom, zeker in combinatie met bezuinigingen.quote:Op zaterdag 20 november 2010 19:17 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Buiten het feit dat kunstenaars vaak ook gewoon een stufi hebben gehad natuurlijk. Ik moet net zo hard vechten voor mijn baan. Mag ik dan ook een uitgeverssubsidie?
Ik zeg dat de overheid in de tijd van van Gogh geen inkomstenbelasting hief, en dat de overheid dus anders was. Jij weerlegt dat niet.quote:Op zaterdag 20 november 2010 19:14 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik gaf aan dat jouw weerlegging niet te vergelijken is met waar ik op doel. Dat is niet hetzelfde als accepteren.
Ik probeer een bewustwordingsproces te initiëren, meer niet. Het moet maar eens afgelopen zijn met dat dogma van gelijkheid en het daaraan gerelateerde dogma van absolute gelijkwaardigheid van alle meningen. Wees eens realistisch!quote:Op zaterdag 20 november 2010 19:15 schreef Strani het volgende:
[..]
Je maakt het me anders wel heel erg gemakkelijk. Als je geen troll wilt worden genoemd, stop dan met je te gedragen als een omhooggevallen corpsbal die teveel BNN heeft gekeken.
Van wie hebben jullie les gehad? Schaam je. Van Gogh kreeg geld van zijn broer en ouders omdat hij faalde als pater.quote:Op zaterdag 20 november 2010 19:20 schreef JoaC het volgende:
[..]
van Gogh kreeg gratis geld, maar maakte volgens jou prachtig werk.
Dat er destijds geen inkomstenbelasting bestond vind ik weinig relevant in dit geval. Waar het om gaat is dat men prachtige kunst kan maken zonder geld van de overheid te krijgen.quote:Op zaterdag 20 november 2010 19:20 schreef JoaC het volgende:
[..]
Ik zeg dat de overheid in de tijd van van Gogh geen inkomstenbelasting hief, en dat de overheid dus anders was. Jij weerlegt dat niet.
Je zei dat gratis geld lui werk maakte, van Gogh kreeg gratis geld, maar maakte volgens jou prachtig werk. De belastingen van toen waren anders dan nu, en de inkomsten en giften aan anderen dus ook.
Het komt er dus op neer dat de overheid het geld en dus de taken van anderen heeft overgenomen.
Dus, maakte van Gogh met dat gratis geld prachtig of lui werk?
Overschat jezelf niet al te veel, met je bewustwordingsproces. Je bent geen profeet, maar gewoon een fokker zoals ik.quote:Op zaterdag 20 november 2010 19:22 schreef Leevancleef het volgende:
[..]
Ik probeer een bewustwordingsproces te initiëren, meer niet. Het moet maar eens afgelopen zijn met dat dogma van gelijkheid en het daaraan gerelateerde dogma van absolute gelijkwaardigheid van alle meningen. Wees eens realistisch!
En dan zegt men dat Nederland na Pim Fortuyn zoveel minder politiek correct geworden is... Haha. Laat me niet lachen. Je mag nu minderheden beschimpen, dat is iets heel anders.
A propos: kunst en marktwerking gaan niet samen, want de gemiddelde Nederlandse consument is geen kunstkenner. De gemiddelde Nederlandse consument wil Joop Braakhekke, Jamai en ingeblikte gerechten van Knorr. Als hij het aanbod van kunst met zijn portemonnee kon bepalen zou dat leiden tot een kaalslag. Zo moeilijk is het toch niet?
Sorry, Ik zal me weer normaal gaan gedragen, Gewone Fokker.quote:Op zaterdag 20 november 2010 19:31 schreef Strani het volgende:
[..]
Overschat jezelf niet al te veel, met je bewustwordingsproces. Je bent geen profeet, maar gewoon een fokker zoals ik.
Fijn, dank je, gewone mede-fokker.quote:Op zaterdag 20 november 2010 19:35 schreef Leevancleef het volgende:
[..]
Sorry, Ik zal me weer normaal gaan gedragen, Gewone Fokker.
Ben je het wel met me eens dat de prikkel om zelf te verdienen geen rol speelde van Gogh, en dat hij zichzelf niet kon onderhouden?quote:Op zaterdag 20 november 2010 19:30 schreef Strani het volgende:
[..]
Dat er destijds geen inkomstenbelasting bestond vind ik weinig relevant in dit geval. Waar het om gaat is dat men prachtige kunst kan maken zonder geld van de overheid te krijgen.
En hierin verschillen we dan van mening, maar ik vind het absoluut niet te vergelijken wanneer je geld van een overheid krijgt of van je familie. Dus daar kunnen we dan over door blijven praten maar daar worden we het nooit over eens.
Dit moeten we nu missen zonder de broodnodige subsidie!quote:Op zaterdag 20 november 2010 19:40 schreef RickoKun het volgende:
WAT DOEN JULLIE KUNST AAN, KIJK DAN! Dit is toch onmisbaar?!
Dit gebeurt bij iemand thuis, dit is dus ongesubsidieerd gekutquote:Op zaterdag 20 november 2010 19:52 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Dit moeten we nu missen zonder de broodnodige subsidie!
Dat ben ik met je eens ja. Maar ik blijf er bij dat onderhouden worden door je familie (broer) een heel ander effect zal hebben dan onderhouden worden door een onzichtbare overheid. Om de zoveel tijd geld cashen bij één of ander loket is niet te vergelijken met onderhouden worden door een naaste.quote:Op zaterdag 20 november 2010 19:49 schreef JoaC het volgende:
[..]
Ben je het wel met me eens dat de prikkel om zelf te verdienen geen rol speelde van Gogh, en dat hij zichzelf niet kon onderhouden?
Ik vind de inkomstenbelasting wel relevant, hierdoor hielden mensen meer over...
Och daar hebben we er weer zo een. Wat is er mis met de term "het volk"?quote:
Als het volk bejaardenopvang zou willen, zou er geen subsidie nodig zijn.quote:Op zaterdag 20 november 2010 20:29 schreef DrDentz het volgende:
Als het volk kunst zou willen, zou er geen subsidie nodig zijn.
Kan jij fout vinden maar die mening komt wel voort uit het bestaan van een grote groep 'kunstenaars' die zichzelf oh zo uniek en origineel vinden, terwijl hun product net zo goed door een Chinese kinderarbeider had kunnen zijn gemaakt.quote:Op zaterdag 20 november 2010 20:16 schreef DasApart het volgende:
Er is een foute mening en dat is: "Kunstschijt gooien op een doek."
Maar voor die games betaal je gewoon 19% btw. Dat is ook een hobby.quote:Op zaterdag 20 november 2010 20:42 schreef Raqualad het volgende:
Onder 'Kunst' vallen zoveel dingen. De muziek die je nu hoort, de films die je 's avonds kijkt, de schilderijen in een museum, de games die je speelt. Nederland schreeuwt inderdaad om cultuur als je kijkt naar hoeveel mensen gebruik maken van minimaal drie dingen die ik heb genoemd.
Die garantie heb je evenmin als je kunst subsidieert.quote:Op zaterdag 20 november 2010 19:11 schreef Leevancleef het volgende:
[..]
Jij gaat er gemakshalve van uit dat goede kunstenaars wel opgemerkt worden door het grote publiek, maar dat hoeft helemaal niet zo te zijn. Wie zegt dat het grote publiek oog heeft voor een werkelijk vernieuwende en/of originele kunstenaar wier werk een bijdrage levert aan de maatschappij?
Het grote publiek kijkt Dansen op het IJs, stemt PVV en noemt haar kinderen Maikel. Dat verklaart waarom subsidie nodig is.
Als je dat al onder kunst wil laten vallen, dan is het nog van een totaal andere categorie. Muziek, films en games zijn commercieel en onderhouden zichzelf. Er wordt geld mee verdiend omdat het producten zijn waarvan veel mensen het waard vinden om die te kopen. Zulke dingen draaien niet op subsidie en die worden dan ook niet geraakt door de bezuiniging daarop.quote:Op zaterdag 20 november 2010 20:42 schreef Raqualad het volgende:
Onder 'Kunst' vallen zoveel dingen. De muziek die je nu hoort, de films die je 's avonds kijkt, de schilderijen in een museum, de games die je speelt. Nederland schreeuwt inderdaad om cultuur als je kijkt naar hoeveel mensen gebruik maken van minimaal drie dingen die ik heb genoemd.
Dat ze dan daar op bezuinigen in plaats van zo'n symbolisch 'we luisteren naar jullie, henk en ingrid' bedrag.quote:Op zaterdag 20 november 2010 21:39 schreef superdrufus het volgende:
Nederland kan liever schreeuwen om die miljarden die naar portugal, Ierland en Griekenland, Fortis en ING zijn gegaan.
In Amerika misschien. Hier is de afzetmarkt te klein voor de meeste films, en waarschijnlijk ook muziek. Het stigma dat erboven hangt helpt ook niet echt mee.quote:Op zaterdag 20 november 2010 21:24 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Als je dat al onder kunst wil laten vallen, dan is het nog van een totaal andere categorie. Muziek, films en games zijn commercieel en onderhouden zichzelf. Er wordt geld mee verdiend omdat het producten zijn waarvan veel mensen het waard vinden om die te kopen. Zulke dingen draaien niet op subsidie en die worden dan ook niet geraakt door de bezuiniging daarop.
Dat, en meer spoorrails.quote:Op zaterdag 20 november 2010 16:34 schreef kikoooooo het volgende:
Subsidie op domme toneelclubjes. Flikkert op met die zooi. Asfalt moeten we hebben.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |