abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 20 november 2010 @ 16:27:37 #1
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_88945651
Ten eerste: Praat voor jezelf; ik ben ook Nederlander en ik schreeuw niet mee

Ten tweede: De mensen die schreeuwen zijn toch vooral volgevreten BN'ers

Ten derde: De schreeuwende mensen schreeuwen toch vooral om hun eigen baantje. Prima hoor, maar doe dat dan niet onder het mom van cultuur :')

Ten vierde: Men misbruikt bekendheid, mediakanalen en cultuurbudgetten voor het opdringen van hun eigen mening. Mensen in een verzorgingshuis (iets dat uiteraard veel belangrijker is) hebben die middelen helemaal niet om zoveel aandacht te genereren.

Ten vijfde: Op bijna alles wordt bezuinigd, schijnheilig om te denken dat cultuur dan buiten schot blijft.

Samengevat: ik word verdomme misselijk als ik dat stelletje veredelde soapies hoor schreeuwen om cultuur.
pi_88945702
Ik wil meer bier. En stufi.
pi_88945735
TS kan er niet tegen dat niet iedereen zijn wereldbeeld deelt.
Ga weg
pi_88945765
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 16:29 schreef Boudibou het volgende:
Eens met wat hierboven staat
  zaterdag 20 november 2010 @ 16:33:57 #5
136343 BasEnAad
pi_88945791
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 16:29 schreef Boudibou het volgende:
Inderdaad, een goede samenvatting van de klacht.

Nederland schreeuwt om bier!!
pi_88945801
Guido Weijers vertelde dat hij de actie ook maar niks vondt. De Bn'ers kunnen ook een deel van hun salaris inleveren.
LIJST 11 BAZENPARTIJ AKA IK LUL JE DER UIT
pi_88945807
Subsidie op domme toneelclubjes. Flikkert op met die zooi. Asfalt moeten we hebben.
  zaterdag 20 november 2010 @ 16:34:32 #8
310327 L-ascorbinezuur
Procrastination Guru.
pi_88945809
Ik hoor niks?
Hey, learn to take a compliment.
[i]Thanks. [/i]
  zaterdag 20 november 2010 @ 16:34:34 #9
136343 BasEnAad
pi_88945810
quote:
13s.gif Op zaterdag 20 november 2010 16:31 schreef Nikmans het volgende:
TS kan er niet tegen dat niet iedereen zijn wereldbeeld deelt.
Het gaat vooral over de manier waarop deze propaganda wordt uitgevoerd, lieverd.
  zaterdag 20 november 2010 @ 16:34:53 #10
301013 Shispeed
't lup ut d'n heaand
pi_88945826
inderdaad een stel faalhazen. het is toch niet meer als redelijk dat er 19% btw over kunst en cultuur wordt betaalt. ik moet over de kosten van mijn hobby's toch ook 19% betalen. bovendien valt die prijsverhoging wel mee. koop je bijvoorbeeld een kaartje wat nu 25 euro kost, dan zal dat na de vehoging ongeveer 28-29 euro zijn. valt wel mee lijkt mij. bovendien verliezen de kunstenaars en artiesten er nauwelijks iets op omdat ze de prijs gewoon omhoog gooien.
pi_88945839
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 16:34 schreef ReV66 het volgende:
Guido Weijers
Die moet sowieso niet praten over dingen waarbij je moet nadenken.
Dit, dus.
pi_88945847
Terechte klacht, mensen die van de kunstacademie komen maar eigenlijk gewoon niet getalenteerd zijn waardoor de vraag naar hun creaties niet erg hoog is maar ipv zich er bij neer te leggen eisen ze dan van de overheid dat hun "kunst" subsidie nodig heeft omdat het "gewone" plebs niet zou zien wat voor prachtige "dingen" ze wel niet creëren. :')
Doe afstand van je account en kom nooit meer terug.
pi_88945855
quote:
10s.gif Op zaterdag 20 november 2010 16:34 schreef Shispeed het volgende:
inderdaad een stel faalhazen. het is toch niet meer als redelijk dat er 19% btw over kunst en cultuur wordt betaalt. ik moet over de kosten van mijn hobby's toch ook 19% betalen. bovendien valt die prijsverhoging wel mee. koop je bijvoorbeeld een kaartje wat nu 25 euro kost, dan zal dat na de vehoging ongeveer 28-29 euro zijn. valt wel mee lijkt mij. bovendien verliezen de kunstenaars en artiesten er nauwelijks iets op omdat ze de prijs gewoon omhoog gooien.
Vervolgens komen er minder mensen naar de theaterzalen en profiteert niemand er van
Ga weg
pi_88945941
Ik ben tegen een BTW verhoging maar voor een selectiever subsidie beleid. Toegankelijkheid is belangrijk in de kunst/cultuursector.

Nederland zou maar saai zijn zonder enige vorm van kunst- en cultuursubsidies.
pi_88946508
quote:
Op zaterdag 20 november 2010 16:39 schreef AMDB het volgende:
Ik ben tegen een BTW verhoging maar voor een selectiever subsidie beleid. Toegankelijkheid is belangrijk in de kunst/cultuursector.

Nederland zou maar saai zijn zonder enige vorm van kunst- en cultuursubsidies.
Laat ze lekker op eigen poten leren staan
pi_88946755
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 16:56 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

:') Is goed, doen we dat ook met de bejaarden. Gewoon alle subsidies afschaffen.
pi_88946787
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 16:56 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Mensen die niet doorhebben dat dit een staaltje symboolpolitiek is van heb ik jou daar
Ga weg
pi_88946857
Terechte klacht.

Toneel en cultuur is een luxeproduct. Daarom, 19% BTW. Ik mag ook graag een festival of concert bezoeken en mijn inkomsten zijn indirect afhankelijk van de culturele industie maar ik kan simpelweg niet anders dan deze maatregel terecht vinden.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_88946861
quote:
6s.gif Op zaterdag 20 november 2010 16:36 schreef Nikmans het volgende:

[..]

Vervolgens komen er minder mensen naar de theaterzalen en profiteert niemand er van
Ja als er nog maar 30% van de bezoekers komen kost het de overheid geld. Ik zie het niet gebeuren dat 70% van de bezoekers wegblijft omwille van 2-3-4 euro.
pi_88946903
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 17:05 schreef BlackLining het volgende:
Terechte klacht.

Toneel en cultuur is een luxeproduct. Daarom, 19% BTW. Ik mag ook graag een festival of concert bezoeken en mijn inkomsten zijn indirect afhankelijk van de culturele industie maar ik kan simpelweg niet anders dan deze maatregel terecht vinden.
Cultuur een luxeproduct vinden :') Cultuur is iets wat belangrijk is voor iedereen. Zonder cultuur geen bestaansrecht. Waar zou je dan nog voor leven? Werk, werk en werk?
pi_88946969
Leuk is dat, Nederland islamiseert, maar eerst even onze eigen cultuur om zeep helpen :')
De weinige standbeeld-bekladders en bushokjes-sloperts die evt nog respect konden bijleren door ontzag te hebben voor iemands werk, of begrip te hebben voor een mening van iemand anders doordat ze dat hebben geleerd in een uitvergroting van bijv. een toneelstuk, gaan daar nu natuurlijk helemaal niks meer over bijleren.
  zaterdag 20 november 2010 @ 17:13:06 #22
317775 DasApart
Badgers! Badger dancing!
pi_88947196
Rechts 'kunstenaars' bash topic :')

Maar de actie is onzin. Maar ik vind wel apart dat je eerst gaat bezuinigen en dan de belasting verhogen (dat is een dubbele prijsstijging in sommige gevallen).

Oja, en sport. Dat mag ook een hogere BTW krijgen. Vooral voetbal :') gemeentes leechen.
Altijd de kleine lettertjes lezen!
pi_88947219
Op een doek schijten en het kunst noemen. Daar hoeft wat mij betreft geen euro subsidie naar toe.
pi_88947356
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 17:06 schreef AMDB het volgende:

[..]

Cultuur een luxeproduct vinden :') Cultuur is iets wat belangrijk is voor iedereen. Zonder cultuur geen bestaansrecht. Waar zou je dan nog voor leven? Werk, werk en werk?
Alsof Henk en Ingrid iets anders kennen.
Ga weg
pi_88947368
Ontsla Paul de Leeuw bij de publieke omroep :Y
Op vrijdag 19 november 2010 01:13 schreef Quarant het volgende:
88.888.888
pi_88947623
quote:
Op zaterdag 20 november 2010 17:13 schreef MrX1982 het volgende:
Op een doek schijten en het kunst noemen. Daar hoeft wat mij betreft geen euro subsidie naar toe.
Dit
pi_88947633
Ik schreeuw mee! Laten ze maar op voetbal gaan bezuinigen!
pi_88947653
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 17:23 schreef Sophiedio het volgende:
Ik schreeuw mee! Laten ze maar op voetbal gaan bezuinigen!
Doen ze dat niet?
Op vrijdag 19 november 2010 01:13 schreef Quarant het volgende:
88.888.888
pi_88947663
Meer bier en tieten ^O^
Ik ben illegaal!
Op woensdag 1 december 2010 16:07 schreef honkeytonk het volgende:Ik denk zelfs dat ze achter de schermen een fantopic over mij hebben geopend :Y
pi_88947779
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 17:13 schreef MrX1982 het volgende:
Dat betekent niet dat alle kunstenaars dit doen :')

Er bestaat zoveel meer dan dat. Ik ben voor een selectiever beleid. Meer samenwerking tussen musea om kosten te reduceren. Bezuinigen kan zeker wel, maar BTW verhoging is onzin.
  zaterdag 20 november 2010 @ 17:27:52 #31
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_88947805
Wel brood maar geen spelen?
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  zaterdag 20 november 2010 @ 17:27:54 #32
288545 PIETR
Facta non Verba
pi_88947808
Die schreeuwlelijkerts kunnen ook gewoon een echte baan gaan zoeken. Eens met de klacht dus.
Niets is sterker dan dat ene woord
pi_88947851
quote:

[..]

Denken dat door deze maatregel de gehele Nederlandse cultuur ten onder gaat. :')

Kom op zeg, culturele activiteiten dan. Theatervoorstellingen en concerten zijn echt wel luxeproducten. En om plezier te maken buiten mijn werk hoef ik echt niet continue dat soort dingen te bezoeken.

En daarbij worden die dingen niet afgeschaft, ze worden duurder. Ik zal er nog steeds zo af en toe naar toe gaan. Niet minder dan nu in ieder geval. 19% BTW is een normaal tarief voor zulke aangelegenheden.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
  Forum Admin zaterdag 20 november 2010 @ 17:31:20 #34
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_88947938
Waarom schreeuwen ze om cultuur, nieuw afleveringen van Oh Oh Cherso staan toch al gepland?
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_88947948
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 17:31 schreef Pharkus het volgende:
Waarom schreeuwen ze om cultuur, nieuw afleveringen van Oh Oh Cherso staan toch al gepland?
Helaas wel ja ;(
Ik ben illegaal!
Op woensdag 1 december 2010 16:07 schreef honkeytonk het volgende:Ik denk zelfs dat ze achter de schermen een fantopic over mij hebben geopend :Y
pi_88947952
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 17:29 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Denken dat door deze maatregel de gehele Nederlandse cultuur ten onder gaat. :')

Kom op zeg, culturele activiteiten dan. Theatervoorstellingen en concerten zijn echt wel luxeproducten. En om plezier te maken buiten mijn werk hoef ik echt niet continue dat soort dingen te bezoeken.
Dat betekent toch niet dat je de drempel maar omhoog moet gooien? Zou toch wel jammer zijn als er straks op gratis festivals (bevrijdingsdag, koninginnedag) alleen maar schijtbandjes staan omdat bandjes nergens ruimte hebben om te oefenen, of zalen hebben om een keer op te treden?

Het zal de SBS generatie alleen maar sterker maken.
pi_88948188
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 17:05 schreef BlackLining het volgende:
Terechte klacht.

Idd. Vind het ook vrij logisch eigenlijk.
In tijden van crisis zijn luxeproducten zoals het theater het eerste waar bezuinigd op mag worden.
  zaterdag 20 november 2010 @ 17:40:22 #38
177885 JoaC
Het is patat
pi_88948227
Waarom de Efteling geen 19%
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
pi_88948243
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 17:39 schreef ebke het volgende:

[..]

Idd. Vind het ook vrij logisch eigenlijk.
In tijden van crisis zijn luxeproducten zoals het theater het eerste waar bezuinigd op mag worden.
Juist niet, zeepoog. Zolang het volk geplezierd wordt door allerhande zaken zal het zonder te morren zijn leven lang wegrotten in een of ander kutbaantje, dankzij het uitzicht op het weekend.
Ga weg
  zaterdag 20 november 2010 @ 17:41:50 #40
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_88948279
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 17:31 schreef Pharkus het volgende:
Ik hoop dat je een geintje maakt. Anderzijds, het zijn toch alleen simpele zieltjes die er naar kijken.
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
pi_88948348
quote:
10s.gif Op zaterdag 20 november 2010 16:34 schreef Shispeed het volgende:
Goos, lowlands is dan gelijk 25 euro duurder.. En ik vind dat iedereen mag demonstreren als ie het wil en als jij een sociale faal bent dan blijf je maar lekker thuis je gedownloade films kijken. Maar met Nederland schreeuwt om cultuur proberen mensen op een leuke manier te laten zien dat cultuur belangrijk is. Dat is tenminste leuker dat dat eeuwige gezeik over loonsverhoging van leraren. :{w

dankuwel, totziens.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_88948443
Ik ben geen kunstenaar en heb geschreeuwd. Maar meer omdat ik het achterlijk vind dat Wilders zo tegen de 'linkse hobby's' is dat het zo ver is gekomen.

Niet omdat ik niet meer wil betalen voor cultuur. Bovendien verliest iedereen hier mee.

PS ik denk niet dat het iets gaat helpen.
pi_88948455
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 17:31 schreef AMDB het volgende:

[..]

Dat betekent toch niet dat je de drempel maar omhoog moet gooien? Zou toch wel jammer zijn als er straks op gratis festivals (bevrijdingsdag, koninginnedag) alleen maar schijtbandjes staan omdat bandjes nergens ruimte hebben om te oefenen, of zalen hebben om een keer op te treden?

Het zal de SBS generatie alleen maar sterker maken.
Nodeloos omhoog gooien niet. Rechtvaardigen wel. 6% BTW is voor levensmiddelen. En hoe je het ook went of keert die concerten, festivals, theatervoorstellingen dergelijken zijn geen levensmiddelen.

Ik ben er ook totaal niet blij mee (ik doe promotie van met name gratis festivals) maar kan simpelweg niet er omheen dat het rechtvaardig is. Het had nooit 6% mogen zijn.
pi_88948481
quote:

[..]

Alsof al die pretfiguren in dat schreeuw om cultuur iets met cultuur te maken hebben. Dan kunnen we alles wel cultuur gaan noemen. Sneue lui die maar barre weinig kunnen en nu heel hard gaan schreeuwen om hun eigen baantje te behouden.
  zaterdag 20 november 2010 @ 17:51:45 #45
177885 JoaC
Het is patat
pi_88948602
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 17:47 schreef Il_Piccolo_Principe het volgende:

[..]

Alsof al die pretfiguren in dat schreeuw om cultuur iets met cultuur te maken hebben. Dan kunnen we alles wel cultuur gaan noemen. Sneue lui die maar barre weinig kunnen en nu heel hard gaan schreeuwen om hun eigen baantje te behouden.
Theater is dus geen cultuur?
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
pi_88948612
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 17:46 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Nodeloos omhoog gooien niet. Rechtvaardigen wel. 6% BTW is voor levensmiddelen. En hoe je het ook went of keert die concerten, festivals, theatervoorstellingen dergelijken zijn geen levensmiddelen.

Ik ben er ook totaal niet blij mee (ik doe promotie van met name gratis festivals) maar kan simpelweg niet er omheen dat het rechtvaardig is. Het had nooit 6% mogen zijn.
6% is niet alleen voor levensmiddelen. 19% belasting is in feite een vorm van censuur omdat nu minder mensen zich uit kunnen drukken. Het volk domhouden, dat is wat het doet.

Ik ben zelf overigens geen kunstenaar, verre van.
pi_88948629
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 17:47 schreef Il_Piccolo_Principe het volgende:

[..]

Denken dat alleen maar "zweverige vrije kunst junkies" iets met cultuur te maken hebben. _O-

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_88948631
quote:
2s.gif Op zaterdag 20 november 2010 17:43 schreef linpunt het volgende:

[..]

Goos, lowlands is dan gelijk 25 euro duurder.. En ik vind dat iedereen mag demonstreren als ie het wil en als jij een sociale faal bent dan blijf je maar lekker thuis je gedownloade films kijken. Maar met Nederland schreeuwt om cultuur proberen mensen op een leuke manier te laten zien dat cultuur belangrijk is. Dat is tenminste leuker dat dat eeuwige gezeik over loonsverhoging van leraren. :{w

dankuwel, totziens.

SPOILER
Als :rLowlands:r al cultuur is dan is een gedownload filmpje op de bank kijken ook cultuur. Meer dan prima dat de staat net zoveel btw binnen krijgt over tickets van Lowlands als bijvoorbeeld een spelletje mens erger je niet bij de lokale Bart Smit.
pi_88948653
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 17:52 schreef Il_Piccolo_Principe het volgende:

[..]

Als :rLowlands:r al cultuur is dan is een gedownload filmpje op de bank kijken ook cultuur. Meer dan prima dat de staat net zoveel btw binnen krijgt over tickets van Lowlands als bijvoorbeeld een spelletje mens erger je niet bij de lokale Bart Smit.
Ik wist niet dat het standaard kaartje van Lowlands 203,85 kostte trouwens. Vind ik wel erg duur trouwens! *is nog nooit op LL geweest*.
Beter onethisch dan oneetbaar
pi_88948706
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 17:52 schreef Il_Piccolo_Principe het volgende:

[..]

Als je het BTW tarief omhoog gooit zal dat betekenen dat minder acteurs in kleine films kunnen fungeren (minder geld voor) en dat de kwaliteit dus af zal nemen. Uiteindelijk zullen de grote films die winst maken dus ook slechter worden.
pi_88948725
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 17:53 schreef Watertornado het volgende:

[..]

Ik wist niet dat het standaard kaartje van Lowlands 203,85 kostte trouwens. Vind ik wel erg duur trouwens! *is nog nooit op LL geweest*.
LL kost dit jaar 165 euro, dat is nog met 6% BTW tarief.
pi_88948735
quote:

[..]

Je snapt het helemaal zie ik :')
Ga weg
pi_88948739
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 17:51 schreef JoaC het volgende:

[..]

Theater is dus geen cultuur?
Degene die graag naar de Rowwen Heze theatertour willen betalen maar gewoon wat meer. Net zoals ik denk dat de fans van Ron Link en Chantal Janzen wel een tientje meer over hebben voor Tarzan:')
pi_88948742
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 17:53 schreef Watertornado het volgende:

[..]

Nee, het is nu 165. Met de nieuwe BTW zou het dan 185 zijn.

En een gedownloade film is ook cultuur ja. Cultuur is alles, maar ja op gedownloade films kan je geen BTW vragen.
  zaterdag 20 november 2010 @ 17:56:26 #55
177885 JoaC
Het is patat
pi_88948755
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 17:46 schreef BlackLining het volgende:

[..]

De Efteling is dus wel een levensmiddel?
[..]
pi_88948763
quote:
10s.gif Op zaterdag 20 november 2010 17:40 schreef Nikmans het volgende:

[..]

Juist niet, zeepoog. Zolang het volk geplezierd wordt door allerhande zaken zal het zonder te morren zijn leven lang wegrotten in een of ander kutbaantje, dankzij het uitzicht op het weekend.
Zal wel...
Maar zoals ik al zei, cultuur is nou eenmaal geen eerste levensbehoefte. Kan jij denken van wel. Het is niet zo :).
En alsof nu alle theater enz. nu gaat verdwijnen :') . Op veel ander zaken zit wel al 19%-BTW. (Welke dingen precies durf ik niet te zeggen.. ) Waarom op cultuur dan niet? Om dat het zogenaamd O zo belangrijk is voor het leven, kom op man :O

Ik ga trouwens ook graag naar een bioscoop of concert. Maar het geld kan beter besteed worden in het bejaardenthuis ofzo <O) . Maar goed, de meeste mensen denken liever aan zichzelf, dat blijkt wel weer...
  zaterdag 20 november 2010 @ 17:56:50 #57
325175 Frieslandddd
Realist communist
pi_88948764
De titel vindt ik al kut.....dus ik moet hier geageerd hebben
Hi aim Stewie Griffin, and i kill you!, yeay kill hmmm yeay...
pi_88948813
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 17:56 schreef JoaC het volgende:

[..]

De Efteling is dus wel een levensmiddel?
Waar stel ik dat?
pi_88948829
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 17:56 schreef ebke het volgende:

[..]

Zal wel...
Maar zoals ik al zei, cultuur is nou eenmaal geen eerste levensbehoefte. Kan jij denken van wel. Het is niet zo :).
En alsof nu alle theater enz. nu gaat verdwijnen :') . Op veel ander zaken zit wel al 19%-BTW. (Welke dingen precies durf ik niet te zeggen.. ) Waarom op cultuur dan niet? Om dat het zogenaamd O zo belangrijk is voor het leven, kom op man :O

Ik ga trouwens ook graag naar een bioscoop of concert. Maar het geld kan beter besteed worden in het bejaardenthuis ofzo <O) . Maar goed, de meeste mensen denken liever aan zichzelf, dat blijkt wel weer...
De grap is dus dat een BTW verhoging geen geld op gaat leveren omdat de drempel wel degelijk veel hoger wordt. Minder bezoekers, minder horeca inkomsten, minder BTW afdrachten aan de overheid. Het gaat zeker geen 90 miljoen opleveren maar eerder geld kosten.

Daarom zie ik een selectiever subsidie beleid veel meer zitten.
  zaterdag 20 november 2010 @ 17:59:56 #60
182728 honda1990
Laat gaan joh is toch heerlijk
pi_88948867
Werd er dan ook nooit belasting geheven over Masters of Hardcore of Trance Energy?
Yes, London. You know: fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary fucking Poppins... LONDON.
pi_88948896
quote:

[..]

Zal wel...

De kans krijgen om andere meningen te horen die op een creatieve manier gebracht worden, die je aan het denken zetten. Vrij belangrijk voor veel mensen. Cultuur is iets dat onze samenleving naar een hoger niveau brengt.

Las laatst ergens dat Churchill antwoordde tijdens WOII op de vraag waarom hij niet op kunst- en cultuur bezuinigde: "Waar vechten we dan nog voor?"

En het zal zeker tot een kaalslag leiden.
pi_88948916
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 17:58 schreef AMDB het volgende:

[..]

De grap is dus dat een BTW verhoging geen geld op gaat leveren omdat de drempel wel degelijk veel hoger wordt. Minder bezoekers, minder horeca inkomsten, minder BTW afdrachten aan de overheid. Het gaat zeker geen 90 miljoen opleveren maar eerder geld kosten.

Daarom zie ik een selectiever subsidie beleid veel meer zitten.
Kun je nu wel zeggen, maar dat weet je nog niet. Eerst maar eens afwachten.
Mag toch aannemen dat daar van te voren wel bij stil is gestaan...
  zaterdag 20 november 2010 @ 18:01:42 #63
177885 JoaC
Het is patat
pi_88948942
quote:

[..]

Zal wel...

Een lager belastingtarief kost geen geld, een hoger belastingtarief levert geld op.

Jij verdedigt je standpunt met socialistische argumenten.

quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 17:58 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Waar stel ik dat?
Die 6% blijft gelden voor oa. de Efteling en het circus.

Maar ja, de sprookjes van de PVV passen beter bij de Efteling, deze heeft dus veel meer nationale en/of cultuurhistorische waarde dan een uitvoering van Soldaat van Oranje.

Ik heb zelf een hekel aan musicals
[..]
pi_88948975
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 17:59 schreef honda1990 het volgende:
Werd er dan ook nooit belasting geheven over Masters of Hardcore of Trance Energy?
Dat is cultuur, dat tilt de samenleving omhoog. Zonder dag zitten we allemaal voor de buis SBS 6 te kijken
  zaterdag 20 november 2010 @ 18:02:47 #65
165512 MASD
Music is dead.
pi_88948982
Alle échte muziekliefhebbers luisteren sowieso naar bands die niemand kent. Dit is gewoon een belasting op een slechte muzieksmaak.
Long live music.
  zaterdag 20 november 2010 @ 18:08:35 #66
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_88949177
Men moet onderscheid maken tussen 'cultuur' als zijnde kunst, en 'cultuur' als zijnde de manier waarop een samenleving functioneert.

Wanneer mensen klagen over het verdwijnen van de Nederlandse cultuur, dan hebben ze het natuurlijk niet over kunst. Dan hebben ze het over de algemene omgangsvormen, manieren van doen, et cetera.

De beste kunst in de afgelopen eeuwen is niet met subsidie tot stand gekomen. Neem onze twee meest bekende schilders. Rembrandt kon zichzelf bedruipen en is er aardig rijk mee geworden, en Van Gogh's kunst is misschien wel zo goed vanwege de dramatiek die er achter zit.

Ik word er ook een beetje moe van dat men bijvoorbeeld bij DWDD constant loopt te zeuren over kunst en cultuur, maar het verder weinig heeft over andere beslissingen van het kabinet. Beslissingen die veel mensen veel harder kunnen raken. Maar omdat dit het kunstwereldje niet zo raakt, moet heel Nederland ineens op de barricade gaan staan voor de kunstsubsidie.

Wel complimenten voor Marc-Marie Huybrechts overigens. Hij wist wel wat nuance toe te voegen afgelopen avond.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
pi_88949228
Maar ga vooral niet investeren in cultuur, dan gaan gewone mensen er geen geld in steken, kan ik dus geen baan krijgen en krijg ik subsidie.. betaalt door..

INDERDAAD. :D
  zaterdag 20 november 2010 @ 18:11:57 #68
165512 MASD
Music is dead.
pi_88949292
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 18:10 schreef linpunt het volgende:
Maar ga vooral niet investeren in cultuur, dan gaan gewone mensen er geen geld in steken, kan ik dus geen baan krijgen en krijg ik subsidie.. betaalt door..

Of je maakt iets dat het daadwerkelijk waard is om geld voor te betalen. Luie tyfushippie.
Long live music.
pi_88949349
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 18:08 schreef Strani het volgende:
Men moet onderscheid maken tussen 'cultuur' als zijnde kunst, en 'cultuur' als zijnde de manier waarop een samenleving functioneert.

Wanneer mensen klagen over het verdwijnen van de Nederlandse cultuur, dan hebben ze het natuurlijk niet over kunst. Dan hebben ze het over de algemene omgangsvormen, manieren van doen, et cetera.

De beste kunst in de afgelopen eeuwen is niet met subsidie tot stand gekomen. Neem onze twee meest bekende schilders. Rembrandt kon zichzelf bedruipen en is er aardig rijk mee geworden, en Van Gogh's kunst is misschien wel zo goed vanwege de dramatiek die er achter zit.

Ik word er ook een beetje moe van dat men bijvoorbeeld bij DWDD constant loopt te zeuren over kunst en cultuur, maar het verder weinig heeft over andere beslissingen van het kabinet. Beslissingen die veel mensen veel harder kunnen raken. Maar omdat dit het kunstwereldje niet zo raakt, moet heel Nederland ineens op de barricade gaan staan voor de kunstsubsidie.

Wel complimenten voor Marc-Marie Huybrechts overigens. Hij wist wel wat nuance toe te voegen afgelopen avond.
Dus Rembrandt heeft zich de jaren voordat hij goed kon schilderen in leven gehouden met slechte schilderijen? Schilders en andere kunstenaarsvormen zullen eerst moeten oefenen, en om zich daar op te kunnen focussen hebben ze subsidie nodig.

Kunstenaar word je niet in één dag, je bent niet gelijk een meesterschilder.
pi_88949419
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 18:01 schreef JoaC het volgende:

[..]

Een lager belastingtarief kost geen geld, een hoger belastingtarief levert geld op.

Jij verdedigt je standpunt met socialistische argumenten.

Dus,,, dat geld kan besteed worden aan bejaardentehuizen.
Daar kunnen woningen van opgeknapt worden, zodat die arme oude mensen niet door hun bed heen zakken enz...
pi_88949445
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 18:10 schreef linpunt het volgende:

Je kan tegen een hongerloon prei poten. Subsidie heb jij dus niet nodig.
pi_88949465
quote:
7s.gif Op zaterdag 20 november 2010 18:11 schreef MASD het volgende:

[..]

Of je maakt iets dat het daadwerkelijk waard is om geld voor te betalen. Luie tyfushippie.
sowieso heb ik meer verdient deze maand met mijn "kunstobjecten" dan dat jij deze maand hebt verdient. :{w :D
  zaterdag 20 november 2010 @ 18:16:45 #73
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_88949471
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 18:13 schreef AMDB het volgende:

[..]

Dus Rembrandt heeft zich de jaren voordat hij goed kon schilderen in leven gehouden met slechte schilderijen? Schilders en andere kunstenaarsvormen zullen eerst moeten oefenen, en om zich daar op te kunnen focussen hebben ze subsidie nodig.

Kunstenaar word je niet in één dag, je bent niet gelijk een meesterschilder.
Dan ga je eerst maar betaald werk doen.
Ik ben mijn bedrijf ook begonnen naast mijn betaalde werk, iets wat ik later heb opgezegd toen ik genoeg inkomen had om van te leven.
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
pi_88949507
Bolkestein held :)

Ik wil niet dat de btw omhoog gaat voor cultuur, yeeaaahhh
Het verschil wil ik halen uit het verminderen van ontwikkelingshulp, boooeeeehhoooeeee

wat willen ze nou??
Hell To The Liars
  zaterdag 20 november 2010 @ 18:18:18 #75
177885 JoaC
Het is patat
pi_88949508
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 18:08 schreef Strani het volgende:
Rembrandt ging failliet en van Gogh woonde praktisch zijn hele leven bij anderen in.
[..]
  zaterdag 20 november 2010 @ 18:20:06 #76
177885 JoaC
Het is patat
pi_88949571
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 18:15 schreef ebke het volgende:

[..]

Dus,,, dat geld kan besteed worden aan bejaardentehuizen.
Daar kunnen woningen van opgeknapt worden, zodat die arme oude mensen niet door hun bed heen zakken enz...
We kunnen ook de btw laten voor wat het is, en geld halen uit de fiscale behandeling van de HRA, we kunnen de partnertoeslag behouden, en de AOW omhoog gooien.
[..]
pi_88949587
Wat zijn die 'kunstenaars' gemeen zeg, ze hebben kinderen opgestookt door te zeggen dat bioscoopkaartjes een stuk duurder worden, terwijl dat helemaal niet zo is. Die kinderen staan daar voor niks te schreeuwen. Zo krijg je zo'n plein wel vol.
  zaterdag 20 november 2010 @ 18:21:14 #78
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_88949600
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 17:55 schreef AMDB het volgende:

[..]

Als je het BTW tarief omhoog gooit zal dat betekenen dat minder acteurs in kleine films kunnen fungeren (minder geld voor) en dat de kwaliteit dus af zal nemen. Uiteindelijk zullen de grote films die winst maken dus ook slechter worden.
Oh. Dus het lage BTW-tarief van hiervoor zorgde voor het hoge niveau?
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_88949603
Cultuur hoeft naar mijn mening helemaal niet zoveel geld te hebben.
BTW verhoging vind ik dan weer niet zo netjes, maar subsidie etc mogen ze van mij afschaffen.
Je krijgt dan misschien wat andere 'kunst' maar ik denk dat bv. in Berlijn er ook niet zoveel subsidie verstrekt word, en daar kunnen ze hun creativiteit ook goed kwijt in originele ideeen.
Hell To The Liars
pi_88949687
Bezuinigen op deze onzin.. Er moet meer gewerkt worden!
pi_88949724
Misschien kunnen we beter niet de BTW omhoog doen omdat ik nu al merk dat teveel mensen een beperkt denkvermogen hebben. En dat de meesten denken dat kunst alleen schilderen is.. En dat er niet gewerkt wordt. En dat Van Gogh en Rembrandt de opperwezens zijn.

Nou, ik heb genoeg gelachen om mensen die denken dat kunst alleen useless is. _O-
pi_88949768
Kunst is ook useless. Mensen moeten eens leren wat echt werken is en wat minder lui zijn imo :r
pi_88949787
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 18:26 schreef Flammie het volgende:
Kunst is ook useless. Mensen moeten eens leren wat echt werken is en wat minder lui zijn imo :r
Ik wens je een prettig leven met je kantoorbaan zonder enige vorm van zelfontplooiing.

Je voldoet nu al aan de wens van Wilders. Dom schaapvolk.
pi_88949802
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 18:21 schreef Droopie het volgende:
Cultuur hoeft naar mijn mening helemaal niet zoveel geld te hebben.
BTW verhoging vind ik dan weer niet zo netjes, maar subsidie etc mogen ze van mij afschaffen.
Je krijgt dan misschien wat andere 'kunst' maar ik denk dat bv. in Berlijn er ook niet zoveel subsidie verstrekt word, en daar kunnen ze hun creativiteit ook goed kwijt in originele ideeen.
Het gaat er om dat het een staaltje symboolpolitiek is van hier tot ginder. We zitten met een begrotingstekort van 13 miljard en wat doen we? We hakken een derde (EEN DERDE) uit de c&k zodat we... tromgeroffel... 200 miljoen erop vooruit gaan *O*
Dat is geen problemen oplossen. Bezuinigen is ok en ja dat hoort op iedere sector maar om dan zo'n onevenredig harde tik uit te delen op een plek waar het zo weinig oplevert is gewoon een soort van handreiking aan Geert, omdat Henk en Ingrid maar de woorden 'linkse hobbies' hoeven te horen en ze al schuimbekkend op de bank zitten.

Sowieso is het raar dat je, als je beweert de Nederlandse cultuur te willen beschermen tegen invloeden van buitenaf je er juist op gaat bezuinigen maar dat is een ander verhaal.
Ga weg
pi_88949803
Ned 1 nu :')
Hell To The Liars
pi_88949830
quote:
15s.gif Op zaterdag 20 november 2010 18:27 schreef Nikmans het volgende:

[..]

Het gaat er om dat het een staaltje symboolpolitiek is van hier tot ginder. We zitten met een begrotingstekort van 13 miljard en wat doen we? We hakken een derde (EEN DERDE) uit de c&k zodat we... tromgeroffel... 200 miljoen erop vooruit gaan *O*
Dat is geen problemen oplossen. Bezuinigen is ok en ja dat hoort op iedere sector maar om dan zo'n onevenredig harde tik uit te delen op een plek waar het zo weinig oplevert is gewoon een soort van handreiking aan Geert, omdat Henk en Ingrid maar de woorden 'linkse hobbies' hoeven te horen en ze al schuimbekkend op de bank zitten.

Sowieso is het raar dat je, als je beweert de Nederlandse cultuur te willen beschermen tegen invloeden van buitenaf je er juist op gaat bezuinigen maar dat is een ander verhaal.
Idd vrij grappig dat Wilders zo opkomt voor de NL cultuur maar ondertussen alles wat zich daar kan ontplooien rigoreus de kop indrukt :')
  zaterdag 20 november 2010 @ 18:29:45 #87
317775 DasApart
Badgers! Badger dancing!
pi_88949845
Ik vind die voorbeelden van Rembrandt en van Gogh wel triest. Niemand weet dus andere kunstenaars te produceren. Je kunt gewoon zien dat mensen Cultuur & Geschiedenis 101 niet gevolgd hebben en dus snappen dat kunstenaars toen en nu anders zijn zoals bijv. soldaat toen en nu.

Voor 1800 maakte een 'kunstenaar' (lees beroep schilder) schilderijtjes alsof het broodjes waren omdat de toenmalige Haenk ende Ingritte ook een schilderijtje wilde (nu heb je ikea drukprut voor iedereen). In de Romantiek is de functie verschoven naar andersdenkende om een soort tegenwicht te bieden.

En iedereen die loopt te schreeuwen over "schijten op een doek = wat kunstenaars doen" geven sowieso al blijk van hun achterstallige visie. Cabaret is ook kunst, film is kunst, muziek is kunst.

En waarom zouden we zoveel in ouderenzorg steken? Als de meeste mensen voor hun ouders zouden zorgen in kleine mate zou het ook een stuk goedkoper zijn en leuker voor die oude knarren. Oh... wacht, de meeste hebben het te druk met in een lease auto rondcrossen en geld te verdienen voor zichzelf.
pi_88949852
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 18:27 schreef AMDB het volgende:

[..]

Ik wens je een prettig leven met je kantoorbaan zonder enige vorm van zelfontplooiing.

Je voldoet nu al aan de wens van Wilders. Dom schaapvolk.
Nee kunst dan.. Modder tegen een muur gooien en er dan uren over praten alsof het een meesterwerk is :') Als elke kunstenaar nou eens gewoon ging werken zoals elk ander normaal mens dan zag het er al veel beter uit. Zelfontplooing door als een zwerver te gaan kleien in een kraakpand..zeg nou zelf :r :')
pi_88949869
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 18:25 schreef linpunt het volgende:
Misschien kunnen we beter niet de BTW omhoog doen omdat ik nu al merk dat teveel mensen een beperkt denkvermogen hebben. En dat de meesten denken dat kunst alleen schilderen is.. En dat er niet gewerkt wordt. En dat Van Gogh en Rembrandt de opperwezens zijn.

Nou, ik heb genoeg gelachen om mensen die denken dat kunst alleen useless is. _O-
Beste Linpunt,

Misschien kun je ons onwetenden, verlichten met wat inside info ????
pi_88949884
Als je slim bent kun je zonder subsidie heel ver komen in de creatieve sector, kijk naar Esmee Denters. Gebruik nieuwe media als YouTube en met talent en doorzettingsvermogen heb je zo een hit.
pi_88949893
Ik classificeer mezelf als aardig links, maar ik vind dit gejank om de cultuur bezuinigingen echt grote onzin. :')
Geen visum, geen paspoort, geen douane, geen grenzen, geen irritante verhalen van vervelende mensen.
pi_88949897
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 18:27 schreef Droopie het volgende:
Ned 1 nu :')
Ned 1 kijken als Villareal - Valencia bezig is op Sport1 kanaal2 :')
  zaterdag 20 november 2010 @ 18:32:02 #93
317775 DasApart
Badgers! Badger dancing!
pi_88949932
Oja, en nog even over waarom iedereen jammert over het cultuur gedoe?

Wat heeft de regering nu eigenlijk voor de rest gedaan :')
pi_88950063
quote:
15s.gif Op zaterdag 20 november 2010 18:27 schreef Nikmans het volgende:

[..]

Maar vind jij ook niet dat er af en toe flink misbruik wordt gemaakt van die grote pot.
Het NL filmfonds zorgt er bv. voor dat we af en toe echt slechte films te zien krijgen, die zijn commercieel echt niet te accepteren. Ik zie af en toe mensen subsidie krijgen dat ik echt denk WTF..

Waarom moet ieder gehucht een theater hebben waar intrieste ideeen ten uitvoer gebracht moeten worden.. Niet alles wat goed is vind ik leuk, maar ik denk dat meeste het mij eens zijn dat sommige uitvoeringen alleen maar bedacht worden voor het geld en niet omdat het zo leuk is.

Kunst moet gewoon commercieler worden en er blijft denk ik nog genoeg geld over om goede initatieven te helpen. Ook vind ik dat bv. iedere basisschool op kosten van de overheid 1x per jaar naar het theater moet om ze een beetje kennis te laten maken met cultuur
Hell To The Liars
  zaterdag 20 november 2010 @ 18:36:14 #95
177885 JoaC
Het is patat
pi_88950091
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 17:55 schreef Il_Piccolo_Principe het volgende:

[..]

Degene die graag naar de Rowwen Heze theatertour willen betalen maar gewoon wat meer. Net zoals ik denk dat de fans van Ron Link en Chantal Janzen wel een tientje meer over hebben voor Tarzan:')
En het circus?
[..]
pi_88950112
Boeide me eerst allemaal geen reet, maar moet nu meer dan dubbel gaan betalen voor mijn gitaarles door die bezuinigen!
  zaterdag 20 november 2010 @ 18:37:25 #97
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_88950129
quote:
8s.gif Op zaterdag 20 november 2010 18:36 schreef Averroes het volgende:
Boeide me eerst allemaal geen reet, maar moet nu meer dan dubbel gaan betalen voor mijn gitaarles door die bezuinigen!
:')
pi_88950154
quote:
Een echt goede artiest leert het toch zelf wel!!

De allerbesten zijn allemaal autodidacten :) :) :)
pi_88950180
quote:
Dan gaat er toch iets mis daar.
pi_88950199
quote:
9s.gif Op zaterdag 20 november 2010 18:38 schreef AMDB het volgende:

[..]

Een echt goede artiest leert het toch zelf wel!!

De allerbesten zijn allemaal autodidacten :) :) :)
Een echt goede artiest inderdaad. Voor ons minder bedeelden er echter les vereist.
pi_88950235
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 18:31 schreef Il_Piccolo_Principe het volgende:

[..]

Ned 1 kijken als Villareal - Valencia bezig is op Sport1 kanaal2 :')
Grappig dat je dat nu juist tegen mij zegt
Ik heb er verdomme vanaf 13.45 Arsenal - Tottenham en Birmingham - Chelsea opzitten.
Effe rust voordat Excelsior - VVV begint en daarna Ajax - PSV.

O w8 ik zie het al aan je username :D
Hell To The Liars
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')