Spar toch ook?quote:Op maandag 8 november 2010 21:29 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
die bestaat nog gewoon hoor
TopTien! Ja, die hadden wij ook in de wijk zitten, werd later een Hoogvliet geloof ik, of zat er nog wat tussen? *twijfelt*quote:Op maandag 8 november 2010 21:32 schreef MdMa98 het volgende:
amax had je vroeger, eentje in heerhugowaard.
Ik heb zelf nog gewerkt bij de Konmar en voorheen begonnen bij de Toptien. (zat in noord-holland/zuid-holland en een paar van de eilanden. Is voornamelijk overgegaan naar Spar, waar ik ook heb gewerkt.
Ik weet dat Toptien in elk geval meerendeels is opgegaan aan De Spar. Enkele winkels zijn waarschijnlijk doorverkocht aan derden.quote:Op maandag 8 november 2010 21:33 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
TopTien! Ja, die hadden wij ook in de wijk zitten, werd later een Hoogvliet geloof ik, of zat er nog wat tussen? *twijfelt*
Zeker geen spar, ik heb iig bij de Hoogvliet gewerkt.. volgens mij zat er een Dirk heel even ofzo..quote:Op maandag 8 november 2010 21:36 schreef MdMa98 het volgende:
[..]
Ik weet dat Toptien in elk geval meerendeels is opgegaan aan De Spar. Enkele winkels zijn waarschijnlijk doorverkocht aan derden.
Toptien en Meermarkt waren onderdelen van Klaver Holding te Alkmaar. De directeur kwam vroeger altijd bij ons op de koffie. Mijn vader had er een baan.
Trouwens, de Boerenschuur is binnenkort ook geschiedenis.
Ik had er vorige week al over.quote:
Die inderdaadquote:
Voordat je inderdaad SuperdeBoer had, had je inderdaad ook nog de Super.quote:Op maandag 8 november 2010 21:54 schreef du_ke het volgende:
[..]
Die inderdaad. En Super de Boer die nog Jan de Boer was. En heel vroeger was er een MikroMarkt bij ons in de wijk.
Daarvoor was Super (super hier iig) nog Oscar Supers en daar weer voor Oscarsquote:Op maandag 8 november 2010 21:59 schreef JJH het volgende:
[..]
Voordat je inderdaad SuperdeBoer had, had je inderdaad ook nog de Super.
De Super waren de wat kleinere supermarkten volgens mij (althans hier in de buurt)quote:Op maandag 8 november 2010 21:59 schreef JJH het volgende:
[..]
Voordat je inderdaad SuperdeBoer had, had je inderdaad ook nog de Super.
Dr zat er in Meppel eentje toendertijd, maar dat was een redelijk formaat supermarkt.quote:Op maandag 8 november 2010 22:02 schreef du_ke het volgende:
[..]
De Super waren de wat kleinere supermarkten volgens mij (althans hier in de buurt)
In Meppel? dan zou ik het haast moeten wetenquote:Op maandag 8 november 2010 22:08 schreef JJH het volgende:
[..]
Dr zat er in Meppel eentje toendertijd, maar dat was een redelijk formaat supermarkt.
Nee, de super op het Prinsenplein, wat tegenwoordig een Lidl is. Op het Vledder had je de Nieuwe Weme, en na die overnames toendertijd werden ze beide SuperdeBoer, op minder dan 200m afstand van elkaar.quote:Op maandag 8 november 2010 22:10 schreef du_ke het volgende:
[..]
In Meppel? dan zou ik het haast moeten weten. Was de SuperdeBoer in de koedijkslanden eerder een Super?
Die hadden wij vroeger op 't durp.quote:Op maandag 8 november 2010 22:14 schreef Kankerkachelsverkopert het volgende:
E-markt
En de E-markt waar ik als kind kwam is er nog steeds.
Dat was volgens mij altijd de Jan de Boer voor het SuperDeBoer werd.quote:Op maandag 8 november 2010 22:13 schreef JJH het volgende:
[..]
Nee, de super op het Prinsenplein, wat tegenwoordig een Lidl is. Op het Vledder had je de Nieuwe Weme, en na die overnames toendertijd werden ze beide SuperdeBoer, op minder dan 200m afstand van elkaar.
Wij hadden / hebben hem in de stad, want ik kom niet uit een durp.quote:Op maandag 8 november 2010 22:16 schreef JJH het volgende:
[..]
Die hadden wij vroeger op 't durp.
[ afbeelding ]
Ja? Tussendoor geen Super geweest?quote:Op maandag 8 november 2010 22:18 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dat was volgens mij altijd de Jan de Boer voor het SuperDeBoer werd.
En op Mallorca zijn ze in elke uithoek ze vindenquote:Op maandag 8 november 2010 21:32 schreef motorbloempje het volgende:
Yup, Spar bestaat ook nog gewoon, vooral in 't buitenland zie je ze veel, godzijdank
Zou misschien kunnen, volgens mij niet. En ik woonde in Meppelquote:Op maandag 8 november 2010 22:24 schreef JJH het volgende:
[..]
Ja? Tussendoor geen Super geweest?
Ik woonde toendertijd ook net buiten Meppel, dus ik kan het ook wel mis gehad hebben.
Dat was een toffe winkel... het werd hier in Almere overgenomen door Konmar, daarna voelde het gewoon niet meer hetzelfde... ik wilde de Groenwoudt terugquote:
OMG... Ik dacht alleen dat die in ons (kleine) dorp bestond!quote:
spar klein? volgens mij is die internationaal bekend...quote:Op maandag 8 november 2010 21:27 schreef JJH het volgende:
Welke supermarkten had je vroeger allemaal?
Tegenwoordig komen we niet verder dan de AH, SuperdeBoer, C1000 en de Jumbo. Bij wijze van.
Vroeger had je veel meer kleine supermarktketentjes, Spar, Extramarkt, AP
[ afbeelding ]
Waar kwam jij vroeger?
Is volgens mij Super geworden en toen Super de Boer?quote:
gewoon >WEG!quote:Op dinsdag 9 november 2010 17:08 schreef Gitarist het volgende:
[..]
Is volgens mij Super geworden en toen Super de Boer?
De Miro omg die is mij ook nog bekend net zoals de centra die ook al iemand genoemd had. Alles gaat op in grote ketens. Jammer maar begrijpelijk.quote:Op dinsdag 9 november 2010 14:40 schreef MissterylandGRL het volgende:
[..]
OMG... Ik dacht alleen dat die in ons (kleine) dorp bestond!![]()
Ik ging vroeger altijd met m'n vader boodschappen doen bij de MIRO(wat later AH is geworden volgens mij...)
Edit: (lees net op http://www.ah.nl/artikel?(...).geschiedenis.detail dat het al AH was...)
Wij hadden indd ook altijd de "SRV-wagen" in het dorp!quote:Op dinsdag 9 november 2010 19:44 schreef Ole het volgende:
Vergeet ook deze niet
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
In Engeland ook. Vooral gerund door Hindoestanen. Het is ook een franchiseformule volgens mij.quote:Op maandag 8 november 2010 22:26 schreef Joosterd het volgende:
![]()
[..]
En op Mallorca zijn ze in elke uithoek ze vinden
Leve de man van de SRV. Hiep, hiep, hiep hoeree!quote:Op dinsdag 9 november 2010 19:44 schreef Ole het volgende:
Vergeet ook deze niet
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Die komt bij ons nog steeds langsquote:Op dinsdag 9 november 2010 19:44 schreef Ole het volgende:
Vergeet ook deze niet
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
VéGé hadden wij hier ookquote:
De SRV-wagenquote:Op dinsdag 9 november 2010 19:44 schreef Ole het volgende:
Vergeet ook deze niet
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nog nooit van gehoord. Dacht eerst dat je de Konmar bedoelde.quote:Op vrijdag 19 november 2010 23:40 schreef boofer het volgende:
Apart dat nog niemand de komart heeft genoemd... Ik weet nog wel dat ik hier vroeger in Apeldoorn altijd naar toe moest van mijn moeder
Er zaten er in ieder geval zeker een paar, volgens mij was het zelfs een keten. Maar ik kan er niet echt veel op het internet over vinden...
Dankjewelquote:Op woensdag 10 november 2010 08:53 schreef Five_Horizons het volgende:
Wij hadden in Rotterdam de Gruma en de Westende (Dordtselaan)
Die rijdt hier gewoon nog rond.quote:
Ohja dat was coolquote:Op zaterdag 13 november 2010 22:30 schreef Het_Fenomeen het volgende:
Edah beste supermarkt![]()
Ik won altijd gratis producten met een touch-screen spelletje
bestaat dat niet meer? Waar is het ook alweer in opgegaan?quote:
Ojaaaa, de Miroquote:Op dinsdag 9 november 2010 14:40 schreef MissterylandGRL het volgende:
[..]
OMG... Ik dacht alleen dat die in ons (kleine) dorp bestond!![]()
Ik ging vroeger altijd met m'n vader boodschappen doen bij de MIRO(wat later AH is geworden volgens mij...)
Edit: (lees net op http://www.ah.nl/artikel?(...).geschiedenis.detail dat het al AH was...)
quote:Op dinsdag 23 november 2010 11:20 schreef -Miauw- het volgende:
[..]
Ojaaaa, de MiroIk ken 'm alleen uit Assen, dat was een ontzettend grote supermarkt (in mijn beleving als vijfjarige). Een supermarkt in een latere woonplaats heette Bun en de tegenover gelegen snackbar heette Bun Burger
![]()
Bun werd later Amax, Amarkt, De Boer en nu SuperDeBoer.
Miro, daar is mijn vader vroeger nog begonnen. Tegenwoordig werkt hij voor De Sparquote:Op dinsdag 23 november 2010 11:20 schreef -Miauw- het volgende:
[..]
Ojaaaa, de MiroIk ken 'm alleen uit Assen, dat was een ontzettend grote supermarkt (in mijn beleving als vijfjarige). Een supermarkt in een latere woonplaats heette Bun en de tegenover gelegen snackbar heette Bun Burger
![]()
Bun werd later Amax, Amarkt, De Boer en nu SuperDeBoer.
Fred van der Werff was het vroeger.quote:Op maandag 8 november 2010 21:54 schreef du_ke het volgende:
En Super de Boer die nog Jan de Boer was.
Ojaaa, volgens mij kan ik mij ook zoiets herinneren jaquote:Op donderdag 25 november 2010 11:13 schreef Je-zus het volgende:
Vroeger (jaartje of 15/20 geleden) sloot de Edah nog tussen 12.30 en 13.30![]()
Daarnaast heb ik nog uuuuren gespeeld in de loods waar een oom van mij zijn SRV wagen + handel stal
Ergens wel jammer dat er in de loop van de tijd zoveel supermarktnamen verdwenen zijnquote:Op donderdag 25 november 2010 11:22 schreef -Miauw- het volgende:
[..]
Ojaaa, volgens mij kan ik mij ook zoiets herinneren ja![]()
Jammer dat er nog maar weinig verschillende supermarkten zijn, in ieder geval bij mij in de buurt.
Alles is AH
geen van die namen zegt me wat... of het is echt van voor mijn tijd of dit zijn allemaal van die regionale supermarktenquote:Op donderdag 25 november 2010 12:40 schreef lady-wrb het volgende:
vivo, a&o, radar, gegro en simon de wit.
ik ben echt uit het jaar kruik
Vivo en A&O is toch al een jaartje of 30 geleden.quote:Op donderdag 25 november 2010 16:50 schreef najazeg het volgende:
[..]
geen van die namen zegt me wat... of het is echt van voor mijn tijd of dit zijn allemaal van die regionale supermarkten
Ja, in het buitenland is die keten veel groter dan in Nederland Wereldwijd zijn er 12000 Spar-winkels, waarvan zo'n 300 in Nederland.quote:Op maandag 8 november 2010 21:32 schreef motorbloempje het volgende:
Yup, Spar bestaat ook nog gewoon, vooral in 't buitenland zie je ze veel, godzijdank
Die zat in de jaren zeventig onder meer in Veendamquote:
Die was tot een jaar of vijftien geleden in Assen te vindenquote:A&O
Het is de achternaam van de oprichter.quote:Op zondag 12 december 2010 05:21 schreef Grunge. het volgende:
De Nieuwe Weme! (Wat een naam, eigenlijk.)
Nettorama en Boni zijn nog steeds bestaande supermarktketens.quote:Op zaterdag 20 november 2010 15:39 schreef PattyBrard het volgende:
wij hadden hier een : Vivo, Torro, Profimarkt, Extramarkt, Nettorama, Dirkson, Boni
Primarktquote:Op woensdag 8 december 2010 23:20 schreef 08gnoT. het volgende:
Wij hadden hier een primarkt en een meermarkt. Bestaan afaik allebei niet meer.
Nee hoor: in Hilversum zat er ook 1quote:Op zaterdag 20 november 2010 17:22 schreef ebke het volgende:
[..]
Nog nooit van gehoord. Dacht eerst dat je de Konmar bedoelde.
Maar even googelen leverde dit op:
http://www.zibb.nl/101344(...)einere-Komart-in.htm
Alleen regio Apeldoorn dus
Hier ook, in Enkhuizen.quote:Op woensdag 15 december 2010 11:54 schreef Kings het volgende:
Volgens mij heette de Super (voordat het samenging met 'de boer') daarvoor de Vezo.
Maar die is amper terug te vinden op google
in Hulst werd de Torro eerst Edah, daarna Konmar en nu is het Emtéquote:Op dinsdag 21 december 2010 20:32 schreef Disavowed het volgende:
Toro herinner ik me nog vaag. Konmar kwam daarvoor in de plaats als ik me niet vergis.
Haha, Basismarkt op Kanaleneiland (Utr) geloof ik, altijd boodschappend oen met moeder, op de woensdagmiddagquote:
Bij ons , Edah , toen Golf voor een half jaar en toen de Em-te.quote:Op zondag 2 januari 2011 22:00 schreef Asskicker14 het volgende:
De Edah blijft mij nog het sterkst bij, daar ging ik als kind altijd naartoe als er boodschappen gedaan moest worden.
Tevens ook Jan Linders, maar dat bestaat helaas nog steeds.
Hoe kun je daar nu blij mee zijn? Er zit een Spar bij mij op de hoek, maar ik rij liever enkele kilometers meer om bij een fatsoenlijke supermarkt boodschappen te doen. Spar.quote:Op maandag 8 november 2010 21:32 schreef motorbloempje het volgende:
Was dat niet de Miro?quote:Op woensdag 22 december 2010 14:55 schreef GunBee... het volgende:
de MICRO vroeger i n zutphen...... supermarkt van MACRO
Begrijp jij de formule van Spar niet ofzo?quote:Op maandag 25 juli 2011 23:09 schreef ACRyan het volgende:
[..]
Hoe kun je daar nu blij mee zijn? Er zit een Spar bij mij op de hoek, maar ik rij liever enkele kilometers meer om bij een fatsoenlijke supermarkt boodschappen te doen. Spar.Ze hebben niets, en als ze iets hebben is het veel te duur, als ze iets in de aanbieding doen is het nog steeds even duur als bij andere supermarkten zonder aanbieding.
De MIRO had je vroeger nog in Heerhugowaard ook. Ze verkochten echt van alles. Is allemaal opgegaan aan de AH`s Toch zie je veel trends van toen terug in het huidige winkelbeeld. Verkoop van kleding en apparatuur bijvoorbeeld.quote:
Die bestaat nog steeds.quote:
De Willem Groenwoudt was ook een bazen winkel net als 'De Jong' en de Toroquote:Op zaterdag 11 februari 2012 14:06 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Die bestaat nog steeds.
Konmar, de winkel met de groene letters en de gratis krant.
Geen Co-Op bij mij in de regio.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 14:06 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Die bestaat nog steeds.
Konmar, de winkel met de groene letters en de gratis krant.
Moet je toch even beter ctrl+f doen in dit topicquote:Op zondag 21 augustus 2011 21:48 schreef Bloomfield het volgende:
Heb de VEZO nog niet voorbij zien komen. Klein supermarktje in het dorp waar ik woonde. Later kwam in het pand een Super de Boer maar of die de hele VEZO (was een kleine keten) hebben overgenomen weet ik niet.
Is hij daar nog ooit voor gepakt door de politie? Of bedoelde je "stalde"?quote:Op donderdag 25 november 2010 11:13 schreef Je-zus het volgende:
Daarnaast heb ik nog uuuuren gespeeld in de loods waar een oom van mij zijn SRV wagen + handel stal
Ik gebruik nogsteeds de gespaarde handdoekenquote:Op woensdag 7 maart 2012 09:46 schreef jasc het volgende:
De Edah, wat mis ik die. Ik kwam vorige week bij het opruimen van mijn keukenkastjes nog een busje zwarte peper tegen van de Edah, flink over datum en met pijn in het hart weggegooid, mijn laatste tastbare herinnering aan de Edah.
Die bankbiljet handdoeken heb ik ook nog steeds in gebruik.quote:Op woensdag 7 maart 2012 12:13 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Ik gebruik nogsteeds de gespaarde handdoekenAlle guldenbriefjes en 2 witte met streep.
Die datum is een maat van niets; peper kun je oneindig bewaren.quote:Op woensdag 7 maart 2012 09:46 schreef jasc het volgende:
De Edah, wat mis ik die. Ik kwam vorige week bij het opruimen van mijn keukenkastjes nog een busje zwarte peper tegen van de Edah, flink over datum en met pijn in het hart weggegooid, mijn laatste tastbare herinnering aan de Edah.
Ze zijn wel een beetje aan het slijten, vooral het geeltje is er het ergst aan toe.quote:Op maandag 9 april 2012 13:58 schreef Curiosity het volgende:
[..]
Die bankbiljet handdoeken heb ik ook nog steeds in gebruik.
Lokale Dirk in Delft heeft ook een inloopkoeling. Alleen geen flappen meer maar schuifdeuren.quote:Op zondag 15 april 2012 07:34 schreef gebrokenglas het volgende:
Trouwens heel vroeger hadden we een Fred van der Werff supermarkt. Die werd later een Super de Boer.
Die had een koudecel: een afgesloten gekoelde ruimte met van die flappen ervoor waar alle houdbare dingen zoals vla en melk stonden. Dat was erin - snel pakken - en er weer uit. Brrrr
En het er dan nog steeds verschrikkelijk moeilijk mee hebbenquote:Op zondag 15 april 2012 07:26 schreef gebrokenglas het volgende:
Afrekenen ging allemaal uit hun hoofd, niks luxe bliepkassa die precies aangeeft hoeveel teruggegeven moet worden, of het PINnen, wat al helemaal geen ene reet meer voorstelt.
2 voor de prijs van 1....uhquote:Op zondag 15 april 2012 18:05 schreef ems. het volgende:
[..]
En het er dan nog steeds verschrikkelijk moeilijk mee hebbenIk ben enigszins bevooroordeeld door mijn werk waar je op verschrikkelijk hoge snelheid best complexe shit moet hoofdrekenen maar soms zitten er echt zulke domme chicks achter de kassa
Ja, en dan heb je iets van EUR15.50 af te rekenen. Geef je 20 euro.... en 50 cent, voor het gemak.quote:Op maandag 16 april 2012 14:48 schreef trovey het volgende:
[..]
2 voor de prijs van 1....uh![]()
....50% korting Uh
![]()
...zoiets
De Pick Pack hadden wij ookquote:
Mooiquote:Op maandag 30 april 2012 20:13 schreef rubbereend het volgende:
zaterdag in het AD een hele lijst van verdwenen supermarkten. Ik zal hem eens inscannen
Zelfs dan kun je tegenwoordig nog naar de winkelquote:Op maandag 30 april 2012 21:37 schreef Bos81 het volgende:
[..]
Mooi
Wat ik ook zo mooi vond aan supermarkten van vroeger.de Openingstijden. Die waren gewoon gelijk aan alle andere winkels
Ik denk niet, dat je je nu nog kan indenken dat je na je werk niet meer even naar de supermarkt kan. (tenzij je pas om 22.00 of later klaar bent)
o ja, doe eens!quote:Op maandag 30 april 2012 20:13 schreef rubbereend het volgende:
zaterdag in het AD een hele lijst van verdwenen supermarkten. Ik zal hem eens inscannen
Ik heb vorige week net een enquete over mijn supermarkt (C1000 dus) ingevuld en heerlijk mijn gal kunnen spuwen over alles wat er fout aan was. Met name dus de groente en fruitafdeling!quote:Op maandag 30 april 2012 22:28 schreef gebrokenglas het volgende:
De C1000. Wat ik niet ga missen van die supermarktketen is de groente, die enorm vaak over datum was.
Dan heb je een unieke C1000.quote:Op maandag 30 april 2012 23:09 schreef rubbereend het volgende:
Wij hebben juist een hele goede groente en fruit afdeling bij de C1000
ja blijkbaarquote:
waar blijft die lijst nou?quote:Op maandag 30 april 2012 20:13 schreef rubbereend het volgende:
Haha de Edah card, daar kon je zo'n spelletje mee doen op een touchscreen en dan won je gratis boodschappenquote:
Kan die krant niet meer vindenquote:
Grappig dat deze vaker in het topic wordt genoemd. Het is nog steeds het huismerk van een Duitse supermarkt en staat voor "Attraktiv & Preiswert".quote:
jup en zelfs in amerika dacht ikquote:Op maandag 21 mei 2012 15:11 schreef henkde_j het volgende:
Ik kom er net achter dat 'de Spar' nog gewoon bestaat. Dacht dat ze zo'n 10 jaar geleden verdwenen waren
Idem in GB en Finland.quote:
Hoe kon ik die nou vergeten..quote:Op zondag 20 mei 2012 19:32 schreef Books het volgende:
Cash and Carry heb ik hier volgens mij nog niet voorbij zijn komen.
De Konmar is er wel met klap uitgegaanquote:Op maandag 4 juni 2012 17:08 schreef gebrokenglas het volgende:
Ow, ik dacht dat Komart een verschrijving was van de Konmar... Maar het zijn beide dus verdwenen supermarktnamen.....
Ontploft?quote:Op maandag 4 juni 2012 19:07 schreef rubbereend het volgende:
[..]
De Konmar is er wel met klap uitgegaan
zo zou je het kunnen omschrijven jaquote:
De Komart was hier in regio Apeldoorn een hele bekende naam en was zelfs marktleider. Toen Laurus (Super de Boer) een winkel in het centrum van Apeldoorn om wou gaan bouwen naar Konmar heeft Deka/Gekoma (moederbedrijf van Komart) een rechtzaak aangespannen omdat de naam Konmar erg veel op Komart leek, en de rechter heeft toen besloten dat de Komart van naam moest veranderen en dat Laurus een paar winkels aan Deka / Gekoma moest geven / verkopen. Er staat mij iets bij dat Laurus de naamsverandering moest betalen maar dat weet ik niet meer zeker).quote:Op maandag 4 juni 2012 17:08 schreef gebrokenglas het volgende:
Ow, ik dacht dat Komart een verschrijving was van de Konmar... Maar het zijn beide dus verdwenen supermarktnamen.....
Ik ging altijd met me moeder naar die in Wormerveer, ze hadden best veel producten die ze nergens anders hadden, vooral de Curry Gewutz saus vond ik super lekker!quote:Op vrijdag 19 november 2010 23:40 schreef boofer het volgende:
Apart dat nog niemand de komart heeft genoemd... Ik weet nog wel dat ik hier vroeger in Apeldoorn altijd naar toe moest van mijn moeder
Er zaten er in ieder geval zeker een paar, volgens mij was het zelfs een keten. Maar ik kan er niet echt veel op het internet over vinden...
in Duitsland sowieso nog verkrijgbaarquote:Op woensdag 27 juni 2012 15:47 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik ging altijd met me moeder naar die in Wormerveer, ze hadden best veel producten die ze nergens anders hadden, vooral de Curry Gewutz saus vond ik super lekker!
[ afbeelding ]
Hier volgens mij ook nog wel....quote:Op woensdag 27 juni 2012 19:53 schreef rubbereend het volgende:
[..]
in Duitsland sowieso nog verkrijgbaar
Nog gewoon bij mijn supermarkt te koop.quote:Op woensdag 27 juni 2012 15:47 schreef raptorix het volgende:
Ik ging altijd met me moeder naar die in Wormerveer, ze hadden best veel producten die ze nergens anders hadden, vooral de Curry Gewutz saus vond ik super lekker!
[ afbeelding ]
Nu kan je het overal kopen, destijds alleen daar, hij is tegenwoordig ook wat milder.quote:Op donderdag 28 juni 2012 07:21 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nog gewoon bij mijn supermarkt te koop.
Lol hier is de Super de boer Jumbo geworden.quote:Op maandag 25 juni 2012 04:52 schreef Isabeau het volgende:
Ik vraag me nu dus af wat de Super de Boer in een winkelcentrum redelijk dichtbij dan is geworden?
En wat onzinnig dat die winkels of Jumbo of C1000 zijn geworden. Dat C1000 was ook nergens voor nodig lijkt me
edit: na wat speurwerk blijkt de Super de Boer hier een Coop te zijn geworden![]()
heeft dat niks te maken metquote:[b]
En de K-Markt, mijn buurtsuper destijds waar ik met kwartjes en dubbeltjes op zak een pak melk ging halen voor mams![]()
[ afbeelding ]
Toen de prijzen op de producten gestickerd werden en de kassa's lawaai maakten met hun mechanische display.
Geen idee, het zou zomaar kunnen aangezien het fenomeen supermarkt afkomstig is uit de VS. Daarvoor waren het hoofdzakelijk kleine kruidenierswinkeltjes.quote:Op maandag 2 juli 2012 13:15 schreef StevenQ het volgende:
[..]
heeft dat niks te maken met [ afbeelding ]
De SRV-wagenquote:Op vrijdag 29 juni 2012 20:40 schreef ACT-F het volgende:
Een beetje off topicMaar joyriden achter een SRV-wagen
och hemel, da's een oude naamquote:
Daarvoor heette het zelfs nog de Komas. Wat zit er nu aan de Griendsveenweg Isa?quote:
Ja, de Komas waar mijn oom als brandweerman om het leven is gekomen omdat het in de fik stond.quote:Op woensdag 11 juli 2012 21:43 schreef Djeez het volgende:
Daarvoor heette het zelfs nog de Komas. Wat zit er nu aan de Griendsveenweg Isa?
De AH aan het Schutsplein is dan weg? En kan me niks herinneren van een afgebrande Komas, wanneer was dat?quote:Op donderdag 12 juli 2012 22:11 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja, de Komas waar mijn oom als brandweerman om het leven is gekomen omdat het in de fik stond.
Samen met nog 2 collega's.
Er zit nu een AH.
quote:Op donderdag 12 juli 2012 22:12 schreef Djeez het volgende:
De AH aan het Schutsplein is dan weg? En kan me niks herinneren van een afgebrande Komas, wanneer was dat?
http://www.nbdc.nl/cms/show/id=139756quote:1982 - Op 23 mei komen de vrijwillige brandweerlieden A.J. Schalk en E. Krikken uit Zuidwolde om het leven tijdens de blussing van een grote brand in de supermarkt Komas aan de Griendtveenweg in Hoogeveen. Door een plotselinge snelle branduitbreiding naar de aangrenzende meubeltoonzaal van H.M.I. raken ze daar ingesloten en konden zij zich niet meer op tijd redden.
1982 al weer? Toen ben ik juist naar HGV verhuisdquote:Op donderdag 12 juli 2012 22:15 schreef Isabeau het volgende:
[..]
[..]
http://www.nbdc.nl/cms/show/id=139756
Hmm, dacht toch ècht dat ze met z'n drieën waren, er zijn 3 graven naast elkaar op Zuidwolde.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |