Grappig dat deze vaker in het topic wordt genoemd. Het is nog steeds het huismerk van een Duitse supermarkt en staat voor "Attraktiv & Preiswert".quote:
jup en zelfs in amerika dacht ikquote:Op maandag 21 mei 2012 15:11 schreef henkde_j het volgende:
Ik kom er net achter dat 'de Spar' nog gewoon bestaat. Dacht dat ze zo'n 10 jaar geleden verdwenen waren
Idem in GB en Finland.quote:
Hoe kon ik die nou vergeten..quote:Op zondag 20 mei 2012 19:32 schreef Books het volgende:
Cash and Carry heb ik hier volgens mij nog niet voorbij zijn komen.
De Konmar is er wel met klap uitgegaanquote:Op maandag 4 juni 2012 17:08 schreef gebrokenglas het volgende:
Ow, ik dacht dat Komart een verschrijving was van de Konmar... Maar het zijn beide dus verdwenen supermarktnamen.....
Ontploft?quote:Op maandag 4 juni 2012 19:07 schreef rubbereend het volgende:
[..]
De Konmar is er wel met klap uitgegaan
zo zou je het kunnen omschrijven jaquote:
De Komart was hier in regio Apeldoorn een hele bekende naam en was zelfs marktleider. Toen Laurus (Super de Boer) een winkel in het centrum van Apeldoorn om wou gaan bouwen naar Konmar heeft Deka/Gekoma (moederbedrijf van Komart) een rechtzaak aangespannen omdat de naam Konmar erg veel op Komart leek, en de rechter heeft toen besloten dat de Komart van naam moest veranderen en dat Laurus een paar winkels aan Deka / Gekoma moest geven / verkopen. Er staat mij iets bij dat Laurus de naamsverandering moest betalen maar dat weet ik niet meer zeker).quote:Op maandag 4 juni 2012 17:08 schreef gebrokenglas het volgende:
Ow, ik dacht dat Komart een verschrijving was van de Konmar... Maar het zijn beide dus verdwenen supermarktnamen.....
Ik ging altijd met me moeder naar die in Wormerveer, ze hadden best veel producten die ze nergens anders hadden, vooral de Curry Gewutz saus vond ik super lekker!quote:Op vrijdag 19 november 2010 23:40 schreef boofer het volgende:
Apart dat nog niemand de komart heeft genoemd... Ik weet nog wel dat ik hier vroeger in Apeldoorn altijd naar toe moest van mijn moeder
Er zaten er in ieder geval zeker een paar, volgens mij was het zelfs een keten. Maar ik kan er niet echt veel op het internet over vinden...
in Duitsland sowieso nog verkrijgbaarquote:Op woensdag 27 juni 2012 15:47 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik ging altijd met me moeder naar die in Wormerveer, ze hadden best veel producten die ze nergens anders hadden, vooral de Curry Gewutz saus vond ik super lekker!
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |