Die komt bij ons nog steeds langsquote:Op dinsdag 9 november 2010 19:44 schreef Ole het volgende:
Vergeet ook deze niet
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
VéGé hadden wij hier ookquote:
De SRV-wagenquote:Op dinsdag 9 november 2010 19:44 schreef Ole het volgende:
Vergeet ook deze niet
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nog nooit van gehoord. Dacht eerst dat je de Konmar bedoelde.quote:Op vrijdag 19 november 2010 23:40 schreef boofer het volgende:
Apart dat nog niemand de komart heeft genoemd... Ik weet nog wel dat ik hier vroeger in Apeldoorn altijd naar toe moest van mijn moeder
Er zaten er in ieder geval zeker een paar, volgens mij was het zelfs een keten. Maar ik kan er niet echt veel op het internet over vinden...
Dankjewelquote:Op woensdag 10 november 2010 08:53 schreef Five_Horizons het volgende:
Wij hadden in Rotterdam de Gruma en de Westende (Dordtselaan)
Die rijdt hier gewoon nog rond.quote:
Ohja dat was coolquote:Op zaterdag 13 november 2010 22:30 schreef Het_Fenomeen het volgende:
Edah beste supermarkt![]()
Ik won altijd gratis producten met een touch-screen spelletje
bestaat dat niet meer? Waar is het ook alweer in opgegaan?quote:
Ojaaaa, de Miroquote:Op dinsdag 9 november 2010 14:40 schreef MissterylandGRL het volgende:
[..]
OMG... Ik dacht alleen dat die in ons (kleine) dorp bestond!![]()
Ik ging vroeger altijd met m'n vader boodschappen doen bij de MIRO(wat later AH is geworden volgens mij...)
Edit: (lees net op http://www.ah.nl/artikel?(...).geschiedenis.detail dat het al AH was...)
quote:Op dinsdag 23 november 2010 11:20 schreef -Miauw- het volgende:
[..]
Ojaaaa, de MiroIk ken 'm alleen uit Assen, dat was een ontzettend grote supermarkt (in mijn beleving als vijfjarige). Een supermarkt in een latere woonplaats heette Bun en de tegenover gelegen snackbar heette Bun Burger
![]()
Bun werd later Amax, Amarkt, De Boer en nu SuperDeBoer.
Miro, daar is mijn vader vroeger nog begonnen. Tegenwoordig werkt hij voor De Sparquote:Op dinsdag 23 november 2010 11:20 schreef -Miauw- het volgende:
[..]
Ojaaaa, de MiroIk ken 'm alleen uit Assen, dat was een ontzettend grote supermarkt (in mijn beleving als vijfjarige). Een supermarkt in een latere woonplaats heette Bun en de tegenover gelegen snackbar heette Bun Burger
![]()
Bun werd later Amax, Amarkt, De Boer en nu SuperDeBoer.
Fred van der Werff was het vroeger.quote:Op maandag 8 november 2010 21:54 schreef du_ke het volgende:
En Super de Boer die nog Jan de Boer was.
Ojaaa, volgens mij kan ik mij ook zoiets herinneren jaquote:Op donderdag 25 november 2010 11:13 schreef Je-zus het volgende:
Vroeger (jaartje of 15/20 geleden) sloot de Edah nog tussen 12.30 en 13.30![]()
Daarnaast heb ik nog uuuuren gespeeld in de loods waar een oom van mij zijn SRV wagen + handel stal
Ergens wel jammer dat er in de loop van de tijd zoveel supermarktnamen verdwenen zijnquote:Op donderdag 25 november 2010 11:22 schreef -Miauw- het volgende:
[..]
Ojaaa, volgens mij kan ik mij ook zoiets herinneren ja![]()
Jammer dat er nog maar weinig verschillende supermarkten zijn, in ieder geval bij mij in de buurt.
Alles is AH
geen van die namen zegt me wat... of het is echt van voor mijn tijd of dit zijn allemaal van die regionale supermarktenquote:Op donderdag 25 november 2010 12:40 schreef lady-wrb het volgende:
vivo, a&o, radar, gegro en simon de wit.
ik ben echt uit het jaar kruik
Vivo en A&O is toch al een jaartje of 30 geleden.quote:Op donderdag 25 november 2010 16:50 schreef najazeg het volgende:
[..]
geen van die namen zegt me wat... of het is echt van voor mijn tijd of dit zijn allemaal van die regionale supermarkten
Ja, in het buitenland is die keten veel groter dan in Nederland Wereldwijd zijn er 12000 Spar-winkels, waarvan zo'n 300 in Nederland.quote:Op maandag 8 november 2010 21:32 schreef motorbloempje het volgende:
Yup, Spar bestaat ook nog gewoon, vooral in 't buitenland zie je ze veel, godzijdank
Die zat in de jaren zeventig onder meer in Veendamquote:
Die was tot een jaar of vijftien geleden in Assen te vindenquote:A&O
Het is de achternaam van de oprichter.quote:Op zondag 12 december 2010 05:21 schreef Grunge. het volgende:
De Nieuwe Weme! (Wat een naam, eigenlijk.)
Nettorama en Boni zijn nog steeds bestaande supermarktketens.quote:Op zaterdag 20 november 2010 15:39 schreef PattyBrard het volgende:
wij hadden hier een : Vivo, Torro, Profimarkt, Extramarkt, Nettorama, Dirkson, Boni
Primarktquote:Op woensdag 8 december 2010 23:20 schreef 08gnoT. het volgende:
Wij hadden hier een primarkt en een meermarkt. Bestaan afaik allebei niet meer.
Nee hoor: in Hilversum zat er ook 1quote:Op zaterdag 20 november 2010 17:22 schreef ebke het volgende:
[..]
Nog nooit van gehoord. Dacht eerst dat je de Konmar bedoelde.
Maar even googelen leverde dit op:
http://www.zibb.nl/101344(...)einere-Komart-in.htm
Alleen regio Apeldoorn dus
Hier ook, in Enkhuizen.quote:Op woensdag 15 december 2010 11:54 schreef Kings het volgende:
Volgens mij heette de Super (voordat het samenging met 'de boer') daarvoor de Vezo.
Maar die is amper terug te vinden op google
in Hulst werd de Torro eerst Edah, daarna Konmar en nu is het Emtéquote:Op dinsdag 21 december 2010 20:32 schreef Disavowed het volgende:
Toro herinner ik me nog vaag. Konmar kwam daarvoor in de plaats als ik me niet vergis.
Haha, Basismarkt op Kanaleneiland (Utr) geloof ik, altijd boodschappend oen met moeder, op de woensdagmiddagquote:
Bij ons , Edah , toen Golf voor een half jaar en toen de Em-te.quote:Op zondag 2 januari 2011 22:00 schreef Asskicker14 het volgende:
De Edah blijft mij nog het sterkst bij, daar ging ik als kind altijd naartoe als er boodschappen gedaan moest worden.
Tevens ook Jan Linders, maar dat bestaat helaas nog steeds.
Hoe kun je daar nu blij mee zijn? Er zit een Spar bij mij op de hoek, maar ik rij liever enkele kilometers meer om bij een fatsoenlijke supermarkt boodschappen te doen. Spar.quote:Op maandag 8 november 2010 21:32 schreef motorbloempje het volgende:
Yup, Spar bestaat ook nog gewoon, vooral in 't buitenland zie je ze veel, godzijdank
Was dat niet de Miro?quote:Op woensdag 22 december 2010 14:55 schreef GunBee... het volgende:
de MICRO vroeger i n zutphen...... supermarkt van MACRO
Begrijp jij de formule van Spar niet ofzo?quote:Op maandag 25 juli 2011 23:09 schreef ACRyan het volgende:
[..]
Hoe kun je daar nu blij mee zijn? Er zit een Spar bij mij op de hoek, maar ik rij liever enkele kilometers meer om bij een fatsoenlijke supermarkt boodschappen te doen. Spar.Ze hebben niets, en als ze iets hebben is het veel te duur, als ze iets in de aanbieding doen is het nog steeds even duur als bij andere supermarkten zonder aanbieding.
De MIRO had je vroeger nog in Heerhugowaard ook. Ze verkochten echt van alles. Is allemaal opgegaan aan de AH`s Toch zie je veel trends van toen terug in het huidige winkelbeeld. Verkoop van kleding en apparatuur bijvoorbeeld.quote:
Die bestaat nog steeds.quote:
De Willem Groenwoudt was ook een bazen winkel net als 'De Jong' en de Toroquote:Op zaterdag 11 februari 2012 14:06 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Die bestaat nog steeds.
Konmar, de winkel met de groene letters en de gratis krant.
Geen Co-Op bij mij in de regio.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 14:06 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Die bestaat nog steeds.
Konmar, de winkel met de groene letters en de gratis krant.
Moet je toch even beter ctrl+f doen in dit topicquote:Op zondag 21 augustus 2011 21:48 schreef Bloomfield het volgende:
Heb de VEZO nog niet voorbij zien komen. Klein supermarktje in het dorp waar ik woonde. Later kwam in het pand een Super de Boer maar of die de hele VEZO (was een kleine keten) hebben overgenomen weet ik niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |