Hier is bijv. mijn trainingsschema:quote:[message=17645119,noline]MrJ schreef op 28 april 2003 @ 16:54[/message]:
Yep.
1 spiergroep trainen is niet goed. Of je traint je gehele lichaam, of je traint niet.
Er zijn zat mensen die alleen in de sportschool aan hun borst+schouders+armen+buik werken, terwijl ze vergeten dat een goede rug, traps, onderarmen, bovenbenen en kuiten o zo belangrijk zijn.
Dit omdat het a) voor een betere lichaamsdoorbloeding zorgt en b) het er simpelweg niet uitziet.
Beetje nette voorkant, maar geen wijde rug en goede benen waardoor het totaalplaatje simpelweg een lachertje wordt.
Ook de lichaamshouding is bij die mensen totaal fout. De armen gaan naar binnen staan (aaphouding) omdat er geen rug en traps getraind wordt om het geheel weer naar achteren te corrigeren.
Wat meot er anders dan volgens jou?quote:Op donderdag 4 november 2010 19:33 schreef robuust89 het volgende:
Die nieuwe OP, moeten we daar lang op wachten?
Anders is een groot woord; en paar topics terug is er al begonnen an een nieuwe OP, om de leesbaarheid te vergroten en meer (newbie) vragen af te vangen. Ik vroeg me af of daar nog progressie in zit. Aan jouw antwoord te lezen wordt er blijkbaar niet meer aan gewerkt.quote:Op donderdag 4 november 2010 19:41 schreef ukga het volgende:
[..]
Wat moet er anders dan volgens jou?
Mr. J was hier meebezig maar die heeft al een tijd niks meer laten horen van zich in het vorige BB topic. dus ik heb geen ideequote:Op donderdag 4 november 2010 19:44 schreef robuust89 het volgende:
[..]
Anders is een groot woord; en paar topics terug is er al begonnen an een nieuwe OP, om de leesbaarheid te vergroten en meer (newbie) vragen af te vangen. Ik vroeg me af of daar nog progressie in zit. Aan jouw antwoord te lezen wordt er blijkbaar niet meer aan gewerkt.
Als je minder herhalingen doet met meer gewicht, wordt je sterker. Als je dan elke training er ong 2,5 kilo totaal bijgooit zul je aardig wat progressie boeken.quote:Op donderdag 4 november 2010 19:42 schreef michiel_merk het volgende:
Ik heb even een vraag
Is het zo dat als ik met bijv de peck deck machine train meer resultaat boek met minder herhalingen en meer gewicht dan meer herhalingen met minder gewicht?
ik train nu 2 maanden
Ok Tnxquote:Op donderdag 4 november 2010 19:47 schreef robuust89 het volgende:
[..]
Als je minder herhalingen doet met meer gewicht, wordt je sterker. Als je dan elke training er ong 2,5 kilo totaal bijgooit zul je aardig wat progressie boeken.
Minder gewicht, meer herhalingen is meer voor je uithoudingsvermogen bedoeld.
dumbbell fly's -> pec deckquote:Op donderdag 4 november 2010 19:42 schreef michiel_merk het volgende:
Ik heb even een vraag
Is het zo dat als ik met bijv de pec deck apparaat train meer resultaat boek met minder herhalingen en meer gewicht dan meer herhalingen met minder gewicht?
ik train nu 2 maanden
Moet 't weer even oppakken.quote:Op donderdag 4 november 2010 19:33 schreef robuust89 het volgende:
Die nieuwe OP, moeten we daar lang op wachten?
Ieder z'n dingquote:Op vrijdag 5 november 2010 13:56 schreef Mr.J het volgende:
Kan trouwens dat concentratiekampslachtoffer uit de op? Dit is een bodybuildtopic, geen 'Mens Health' fanclub
1; waarom begint "afwisseling" met een hoofdletter?quote:Een andere Afwisseling an aan te denhen bij het trainen...
krijg je lekker geen superripped abs in just 5 weeks!quote:Op vrijdag 5 november 2010 17:12 schreef Diabox het volgende:
Je kan beter het geld voor zo'n magazine spenderen aan wat extra kip.
is automagisch vertaalt uit het Amerikaans-Engels, vermoed ik.quote:Op vrijdag 5 november 2010 16:46 schreef ukga het volgende:
Net voor het eerste een Muscle & Fitness magazine gekocht. Voorheen was ik abo op menshealth, maar ben der op uitgekeken.
DE KK, wat een spelfouten staan daar in. Het is soms serieus niet eens te lezen
Ik quote pagina 20 (M&F 2010 november) eventjes;
[..]
1; waarom begint "afwisseling" met een hoofdletter?
2; wat is "an"
3; wat is 'denhen'
WTF hoe kan er ZOVEEl fout gaan in 1 zin![]()
Dat is nogal zacht uitgedrukt.quote:Op vrijdag 5 november 2010 20:07 schreef Fortune_Cookie het volgende:
Geen interesse. Vloek ik nu in de kerk?
Heb ik het 800 kilo zware Jezusbeeld anaal ingebracht bij een kermend nonnetje, waarbij mijn klodders spuug in haar gezicht zaten en niet op haar aars dan?quote:
Das ook ongeveer mijn doelquote:Ukga's voorbeeld;
Ik was er 'even' heen omdat het m'n eigen sportschool is. Was vrij druk, als je interesse in een paar wazige foto's hebt dan zal ik ze even posten als je wiltquote:Op vrijdag 5 november 2010 18:32 schreef Mendeljev het volgende:
Vandaag is Jay Cutler toch in Almere voor een demo? Wie gaat er heen?
Dat zou leuk zijn!quote:Op vrijdag 5 november 2010 23:04 schreef Reverend_Bizarre het volgende:
[..]
Ik was er 'even' heen omdat het m'n eigen sportschool is. Was vrij druk, als je interesse in een paar wazige foto's hebt dan zal ik ze even posten als je wilt
quote:Op vrijdag 5 november 2010 13:56 schreef Mr.J het volgende:
Kan trouwens dat concentratiekampslachtoffer uit de op? Dit is een bodybuildtopic, geen 'Mens Health' fanclub.![]()
Bvd.
Dumbbell fly's zijn met losse gewichten, een peck deck is een apparaat.quote:Op zaterdag 6 november 2010 12:55 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
wat bedoel je hier precies mee ?
Ik dacht dat dat betekent dat je de foto in een foto editing programma dusdanig bewerkt dat de grote bb een stuk kleiner wordt.quote:Op zaterdag 6 november 2010 13:42 schreef robuust89 het volgende:
[..]
Ja, de vraag is dus wat dat betekent, pannenkoek.
Dat Jay Cutler een stuk kleiner lijkt dan dat ie is, omdat ie naast een enorme vent als ik staat.quote:Op zaterdag 6 november 2010 13:42 schreef robuust89 het volgende:
[..]
Ja, de vraag is dus wat dat betekend, pannenkoek.
Okay ben nog niet bekend met al die namenquote:Op zaterdag 6 november 2010 13:12 schreef robuust89 het volgende:
[..]
Dumbbell fly's zijn met losse gewichten, een peck deck is een apparaat.
Losse gewichten zijn vrijwel altijd beter, omdat hiermee ook je balans en je coördinatie worden aangesproken en verbeterd.
Off season? De Mr O is net geweest, zoveel vet heeft hij nog niet gewonnen. Of dacht je dat het met zon gewicht mogelijk is om het grootste gedeelte van het jaar er ript off uit te zien?quote:Op zaterdag 6 november 2010 01:08 schreef Mendeljev het volgende:
Je ziet wel duidelijk dat die gast in zijn off-season is. Alle definitie ligt er uit...
Nu was ik echt 'n gigantische slappe doos toen ik begon met trainen, maar ik had toch al wel 10kg aan iedere kant met bankdrukken.quote:Op zaterdag 6 november 2010 14:08 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
Okay ben nog niet bekend met al die namen, ik zit nog met een soort van beginners schema (full body)
maar afentoe ben ik ook al bezig met bank drukken.. eerst alleen stang en nu met gewichten
Ik begon ook eerste training zonder gewicht, niks mis mee.quote:Op zaterdag 6 november 2010 14:24 schreef Diabox het volgende:
[..]
Nu was ik echt 'n gigantische slappe doos toen ik begon met trainen, maar ik had toch al wel 10kg aan iedere kant met bankdrukken.
Goed, normaal gesproken zie ik alleen de wedstrijdfoto's dus dat contrast met deze foto's maakt hem inderdaad minder ripped.quote:Op zaterdag 6 november 2010 14:23 schreef Waterpistoolheldin het volgende:
[..]
Off season? De Mr O is net geweest, zoveel vet heeft hij nog niet gewonnen. Of dacht je dat het met zon gewicht mogelijk is om het grootste gedeelte van het jaar er ript off uit te zien?
En vocht speelt ook een hele grote rol.
sickquote:Op zaterdag 6 november 2010 14:42 schreef Mendeljev het volgende:
Vandaag voor het eerst 300 kg legpress gedaan na 2.5 week totale inactiviteit. Blijkbaar is een goede rust ook anabool
Nee, ik bench aan de andere kant maar max. 80 kg. Destijds heb ik te veel aandacht besteed aan Rippetoe waardoor de benen wel bleven groeien maar de borst achterbleef.quote:
Ik heb hetzelfde vaak na een tijdje inactiviteit of minder consistente activiteit. Ik kom meer aan, en ik ben sterker.quote:Op zaterdag 6 november 2010 14:42 schreef Mendeljev het volgende:
Vandaag voor het eerst 300 kg legpress gedaan na 2.5 week totale inactiviteit. Blijkbaar is een goede rust ook anabool
Je gaat me toch niet vertellen dat je denkt dat ze er serieus het hele jaar zo bij lopen?quote:Op zaterdag 6 november 2010 14:41 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
Goed, normaal gesproken zie ik alleen de wedstrijdfoto's dus dat contrast met deze foto's maakt hem inderdaad minder ripped.
Bij ons ook zoiets... 200kg dacht ik.quote:Op zaterdag 6 november 2010 16:26 schreef Diabox het volgende:
Onze legpress gaat maar tot 200kg. Maar sowieso verschilt het ook per merk, die van LifeFitness voelde de full-stack (ook 200kg dacht ik) een stuk zwaarder dan de full-stack van die van Nautilus.
Nee, maar ik verwachtte wel meer hardheid te zienquote:Op zaterdag 6 november 2010 14:58 schreef Waterpistoolheldin het volgende:
[..]
Je gaat me toch niet vertellen dat je denkt dat ze er serieus het hele jaar zo bij lopen?
Hoeveel er op de laatste dag aankomt, was wel te zien aan Kai Green tijdens de Mr O.
Diegene waar ik hem op doe is er een onder een hoek van 45 graden met losse gewichten. Loodrecht is natuurlijk altijd zwaarder omdat je in de richting van de zwaartekracht de meeste krachten hebt. Dus eigenlijk moet je compenseren voor de hoek met een factor .707 waardoor 300 kg op onze press neerkomt op 212 kg op een loodrechte press.quote:Op zaterdag 6 november 2010 16:29 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Bij ons ook zoiets... 200kg dacht ik.
Marja je hebt altijd de schuine leg press waar je gewichten op kan plaatsen, dus kan veel meer gewicht op en is ook nog schuin dus zwaarder.
Dat is dus niet zo omdat je niet in de richting van de zwaartekracht drukt. Wel vind ik de schuine prettiger omdat de loodrechte met een verstelbaar gewicht werkt en zodoende te maken hebt met allerlei wrijvingskrachten van de katrollagers die niet constant zijn. Een gelagerde legpress geeft over het hele bereik een lineaire wrijving wat gewoon prettiger aanvoelt. Maar dat is mijn ervaring..quote:Op zaterdag 6 november 2010 16:55 schreef DeRakker. het volgende:
[ afbeelding ]
En deze die als t goed is tot 200kg gaat..(wel hetzelfde merk als op t plaatje)
Opzich zou je denken dat de schuine zwaarder is, omdat je meer met zwaartekracht te maken hebt.. maar bij mij zijn beide gewichten beetje hetzelfde...
Maar zwaartekracht druk het gewicht omlaag.quote:Op zaterdag 6 november 2010 17:02 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
Dat is dus niet zo omdat je niet in de richting van de zwaartekracht drukt. Wel vind ik de schuine prettiger omdat de loodrechte met een verstelbaar gewicht werkt en zodoende te maken hebt met allerlei wrijvingskrachten van de katrollagers die niet constant zijn. Een gelagerde legpress geeft over het hele bereik een lineaire wrijving wat gewoon prettiger aanvoelt. Maar dat is mijn ervaring..
Dat is echt een misvatting. Als de hoek 0 graden is dan werkt er geen zwaartekracht omdat je het gewicht horizontaal duwt en als de hoek 90 graden is dan lig je er loodrecht onder en werkt de zwaartekracht in zijn geheel. Alle hoeken tussen de 90 en 0 maken een factor met de zwaartekracht. Het verband er tussen heet de sinus. sinus(45) = 0.707. sinus(90) = 1quote:Op zaterdag 6 november 2010 17:04 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Maar zwaartekracht druk het gewicht omlaag.
Omdat je het gewicht soort van omhoog drukt, heb je toch meer last van de zwaartekracht?
Dan wanneer je gewicht horizontaal drukt...
Of zie ik dit verkeerd?
Ja dus het klopt dan toch wat ik zeg?quote:Op zaterdag 6 november 2010 17:13 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
Dat is echt een misvatting. Als de hoek 0 graden is dan werkt er geen zwaartekracht omdat je het gewicht horizontaal duwt en als de hoek 90 graden is dan lig je er loodrecht onder en werkt de zwaartekracht in zijn geheel. Alle hoeken tussen de 90 en 0 maken een factor met de zwaartekracht. Het verband er tussen heet de sinus. sinus(45) = 0.707. sinus(90) = 1
Ik weet niet of je het onderscheid zag maar bij een horizontale legpress brengt er een katrol de kracht over in de verticale richting bij een hoek van 90. Bij een schuine press is die hoek dezelfde als de kracht die jij uitoefent. Bij hetzelfde gewicht druk je effectief minder bij een schuine press dan bij een horizontale(= kracht in verticale richting)quote:Op zaterdag 6 november 2010 17:16 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Ja dus het klopt dan toch wat ik zeg?
aaah zo... ik snap m.quote:Op zaterdag 6 november 2010 17:19 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
Ik weet niet of je het onderscheid zag maar bij een horizontale legpress brengt er een katrol de kracht over in de verticale richting bij een hoek van 90. Bij een schuine press is die hoek dezelfde als de kracht die jij uitoefent. Bij hetzelfde gewicht druk je effectief minder bij een schuine press dan bij een horizontale(= kracht in verticale richting)
Ze zeggen niet voor niets: ''The iron never lies''.quote:Op zaterdag 6 november 2010 17:22 schreef DeRakker. het volgende:
Dat is wel vaak zo met machines idd, door de katrollen veranderd het werkelijke gewicht wat je drukt.
Inderdaad. Soms zitten er zoveel katrollen op een machine dat alleen al door de weerstand je meer kracht meot leveren dan het werkelijke gewicht. soms zitten de katrolen zo geconstrueerd dat het gewicht afneemt.quote:Op zaterdag 6 november 2010 17:27 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
Ze zeggen niet voor niets: ''The iron never lies''.
Bij ons gaan alle mooiboys altijd triceps-oefeningen doen bij de cablepress omdat er een omgekeerde katrol in hangt wat het werkelijke gewicht met de helft reduceert. En blij dat ze zijn als er 50 kg omhoog komt.quote:Op zaterdag 6 november 2010 17:29 schreef ukga het volgende:
[..]
Inderdaad. Soms zitten er zoveel katrollen op een machine dat alleen al door de weerstand je meer kracht meot leveren dan het werkelijke gewicht. soms zitten de katrolen zo geconstrueerd dat het gewicht afneemt.
Bij mijn gym ging bij de chestpress altijd iemand op de gewichten staan aan de achterkant en zette ik hem op 100kg ofzoquote:Op zaterdag 6 november 2010 18:12 schreef ukga het volgende:
bij mijn gym hebben ze alles van matrix. het valt me op dat ik de pectorial fly 'utigespeeld' heb. 120 kilo is het zwaarste gewicht. en bij andere apparaten zal ik van me leven niet 3/4 van de stapel kunnen pakken
ik vind de gewicht-indeling zo raarvan sommige apparaten
Ja idd... bij alle kuit apparaten gaat het maar t/m 65kg...quote:Op zaterdag 6 november 2010 18:12 schreef ukga het volgende:
bij mijn gym hebben ze alles van matrix. het valt me op dat ik de pectorial fly 'utigespeeld' heb. 120 kilo is het zwaarste gewicht. en bij andere apparaten zal ik van me leven niet 3/4 van de stapel kunnen pakken
ik vind de gewicht-indeling zo raarvan sommige apparaten
haha jaquote:Op zaterdag 6 november 2010 19:21 schreef ukga het volgende:
deze vraag kwam na aanleiding van het tipic: op wat zit jij? :p
ik zeg altijd: ik zit op fitness. vooral vanwege wat jij zegt.
Ik doe zelf aan krachtsport, mooie term vind ik, valt ook veel onder.quote:Op zaterdag 6 november 2010 19:17 schreef DeRakker. het volgende:
Trouwens.
Wat zeggen jullie altijd wat voor sport je doet?
Fitness, krachttraining, bodybuilding?
Ik zeg altijd krachttraining, omdat wanneer je bodybuilding zegt gelijk mensen denken dat je gebruikt, alleen grote gasten zijn enz...
Zit een soort negatief ding aan, door alle vooroordelen van mensen.
hoebedoel je?quote:Op zondag 7 november 2010 15:27 schreef Fortune_Cookie het volgende:
Wat een kritische mensen zijn jullie allemaal.
Ik druk tegenwoordig ook nog maar 8x90 met bankdrukken ofzo, zelfs die middelbare scholiertjes halen datquote:Op zondag 7 november 2010 19:13 schreef zquing het volgende:
Zo, na 4 maanden de gym niet van binnen gezien te hebben deze week weer begonnen. Mocht ook wel want het buikje werd steeds zichtbaarder
Maar damn, wat ben ik achteruit gegaan, millitary press nog maar 3x8 45K, deadlift 3x7 100K, incline bench 3x8 60K, singlehand cablerow 3x8 55K
Het is niet meer zo leuk nu, kan niet meer gewichten erop gooien alsof 't niets is(stukje ego enzo
)
Morgen maar weer eens gaan en kijken hoe 't squatten wil lukken, maar wil de komende tijd weer eerst even aan mn rug werken
90 kilo?quote:Op zondag 7 november 2010 21:46 schreef McGilles het volgende:
[..]
Ik druk tegenwoordig ook nog maar 8x90 met bankdrukken ofzo, zelfs die middelbare scholiertjes halen dat
Aan de ene kant jammer maar aan de andere kant lig ik er niet wakker van, teveel massa is niet handig voor de andere sporten die ik beoefen.
Je moet je best doen voor 'n overdosis vitamine C hoor. En whey eiwitten slecht?? Ja man m'n nieren gaan er kapot van. Zit op 250gr eiwitten per dag, MrJ zat volgens mij zelfs op 500gr. Bloedwaarden zijn 100% ok. Ik ken geen enkele case van iemand die z'n nieren wist te beschadigen met dit soort hoeveelheden eiwitten, en dat is al flink hoog.quote:Op zondag 7 november 2010 21:29 schreef Dartanion het volgende:
Ik vraag mij af welke voedingsdeskundigen jullie geraadpleegd hebben bij het samenstellen van de voedingsadviezen.
Het is erg slecht om teveel vitamine C binnen te krijgen. Normaal is het namelijk een anti-oxidant maar als je het teveel binnen krijgt wordt het al snel een katalysator waardoor je sneller oxideert.
Ook zijn whey eiwitten erg slecht voor je lichaam. In je maag worden ze namelijk helemaal kapot gemaakt en kan je lichaam er verder weinig meer mee dan uitscheiden en je nieren er mee beschadigen.
Ook zou ik oppassen met verzadigde vetten. Deze zorgen ervoor dat het "slechte" cholesterol gehalte toeneemt.
Say what?quote:Op zondag 7 november 2010 21:29 schreef Dartanion het volgende:
Normaal is het namelijk een anti-oxidant maar als je het teveel binnen krijgt wordt het al snel een katalysator waardoor je sneller oxideert.
Verdiep je eens in een wetenschappelijk onderzoek!quote:Op zondag 7 november 2010 21:56 schreef Diabox het volgende:
[..]
Je moet je best doen voor 'n overdosis vitamine C hoor. En whey eiwitten slecht?? Ja man m'n nieren gaan er kapot van. Zit op 250gr eiwitten per dag, MrJ zat volgens mij zelfs op 500gr. Bloedwaarden zijn 100% ok. Ik ken geen enkele case van iemand die z'n nieren wist te beschadigen met dit soort hoeveelheden eiwitten, en dat is al flink hoog.
http://forum.dutchbodybui(...)-vaatziekten-233636/
Zie dit draadje overigens m.b.t. verzadigde vetten, de rol is nogal discutabel. En sowieso halen de meeste BB'ers 20% van hun voeding uit vetten, waarbij meestal nog geen 1/3e uit verzadigde bronnen komt.
Mijn vriendin die studeert voeding en gezondheid aan de uni. Dus die weet wel wat van dunkt mij.quote:Op zondag 7 november 2010 22:06 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
Say what?![]()
Waar haal je dit vandaan?
Ik ben wel benieuwd naar wat voedingsinfo, dus PM mij maar of post hier maarquote:Op zondag 7 november 2010 22:17 schreef Dartanion het volgende:
[..]
Mijn vriendin die studeert voeding en gezondheid aan de uni. Dus die weet wel wat van dunkt mij.
(als er oprechte interesse is kan ik wel een keer een mooie post maken met alle info)
Serieuze info is altijd welkom. Ik begrijp alleen niet waarom een grote dosis vitamine C als (extreme) oxidator optreedt? Ik neem aan dat het ligt aan de zuurtegraad maar die is in je maag al behoorlijk laag.. In ieder geval ben ik benieuwd naar de onderbouwing.quote:Op zondag 7 november 2010 22:17 schreef Dartanion het volgende:
Mijn vriendin die studeert voeding en gezondheid aan de uni. Dus die weet wel wat van dunkt mij.
(als er oprechte interesse is kan ik wel een keer een mooie post maken met alle info)
Kan ik beter aan jou vragen. Kom maar op met de bronnen.quote:Op zondag 7 november 2010 22:16 schreef Dartanion het volgende:
[..]
Verdiep je eens in een wetenschappelijk onderzoek!
Als het goed is komt het snel terug.quote:Op zondag 7 november 2010 19:13 schreef zquing het volgende:
Zo, na 4 maanden de gym niet van binnen gezien te hebben deze week weer begonnen. Mocht ook wel want het buikje werd steeds zichtbaarder
Maar damn, wat ben ik achteruit gegaan, millitary press nog maar 3x8 45K, deadlift 3x7 100K, incline bench 3x8 60K, singlehand cablerow 3x8 55K
Het is niet meer zo leuk nu, kan niet meer gewichten erop gooien alsof 't niets is(stukje ego enzo
)
Morgen maar weer eens gaan en kijken hoe 't squatten wil lukken, maar wil de komende tijd weer eerst even aan mn rug werken
Ik hoop 't.quote:Op zondag 7 november 2010 23:00 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Als het goed is komt het snel terug.
Vertel daar eens meer over?? Heb ff geen tijd om te googlen, twee deadlines.quote:Op zondag 7 november 2010 23:11 schreef ukga het volgende:
heeft er iemand heir wel eens een personal hormone profiling ( PHP) gedaan?
Denk je echt dat daar alles waar is?quote:Op zondag 7 november 2010 22:17 schreef Dartanion het volgende:
[..]
Sowieso, ik heb voedings & trainings info voornamelijk van posts van 3XL en grootste gedeelte van m'n AAS info van Big Cat en William Llewellyn.quote:Op zondag 7 november 2010 23:28 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Denk je echt dat daar alles waar is?
Zoveel oude fabels en informatie dat niet meer klopt.
Net als sport instructeurs in de gyms die vaak verkeerde informatie hebben over voeding en beweging.
Je hebt vaak mensen op fora die ook dat soort opleidingen doen en dan zeggen wat voor onzin ze horen.quote:Op zondag 7 november 2010 23:30 schreef Diabox het volgende:
[..]
Sowieso, ik heb voedings & trainings info voornamelijk van posts van 3XL en grootste gedeelte van m'n AAS info van Big Cat en William Llewellyn.
test voor je hormoonhuishouding. En indien ie uitbalans is krijg je bepaalde hormonen. Cortisol, testosteron etcquote:Op zondag 7 november 2010 23:14 schreef Diabox het volgende:
[..]
Vertel daar eens meer over?? Heb ff geen tijd om te googlen, twee deadlines.
Beetje trt idee?quote:Op zondag 7 november 2010 23:47 schreef ukga het volgende:
[..]
test voor je hormoonhuishouding. En indien ie uitbalans is krijg je bepaalde hormonen. Cortisol, testosteron etc
Neenee, ben ik veelte jong voor. Ken echter wel 'n paar die het doen. Ik wil btw binnenkort wel 'n bloedonderzoekje laten doen waarbij ik de volgende waardes zou willen laten testen;quote:Op zondag 7 november 2010 23:51 schreef ukga het volgende:
[..]
testosterone replace therapy?
ja dnek het wel.
heb je daar ervaring mee?
van een paar users in dit topic verwacht ik het / ga ik er vanuit. ik wil alleen niet bevooroordeeld overkomen :p maar aangezien jij pretendeerd niet op een foto te passen omdat je zo groot bent mag ik hier dus vanuitgaan?quote:
Je kan sowieso met een redelijke zekerheid zeggen dat wedstrijdatleten gebruiken, 99 van de 100 gebruikt, anders maak je echt geen kans.quote:
behalve bij niet as wedstrijden, daar niet allemaal.quote:Op maandag 8 november 2010 00:59 schreef Diabox het volgende:
Mag je nog niet van uit gaan, zit nog aan de roa.
Zal natuurlijk niet lang duren.
[..]
Je kan sowieso met een redelijke zekerheid zeggen dat wedstrijdatleten gebruiken, 99 van de 100 gebruikt, anders maak je echt geen kans.
Ongetwijfeld. En wat bedoel je met niet as wedstrijden?quote:Op maandag 8 november 2010 01:02 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
behalve bij niet as wedstrijden, daar niet allemaal.
Maar ik bedoel op dit forum.
je hebt ook wedstrijden waar anabolen verboden zijn, tenminste ken iemand die daar aan meedoet.quote:Op maandag 8 november 2010 01:03 schreef Diabox het volgende:
[..]
Ongetwijfeld. En wat bedoel je met niet as wedstrijden?
Kunnen ze gerust verbieden, maar bijv. test susp is maar enkele dagen te detecteren.quote:Op maandag 8 november 2010 01:08 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
je hebt ook wedstrijden waar anabolen verboden zijn, tenminste ken iemand die daar aan meedoet.
marja zijn genoeg die alsnog gebruiken en tijd voor de wedstrijd niet.
hoezo ga ja aas gebruiken dan?quote:Op maandag 8 november 2010 00:59 schreef Diabox het volgende:
Mag je nog niet van uit gaan, zit nog aan de roa.
Zal natuurlijk niet lang duren.
[..]
Je kan sowieso met een redelijke zekerheid zeggen dat wedstrijdatleten gebruiken, 99 van de 100 gebruikt, anders maak je echt geen kans.
150,- zeker wel. Of je moet een relaxe huisarts hebben.quote:Op zondag 7 november 2010 23:55 schreef Diabox het volgende:
GOT, GDPT, GGT, TSH, Test, SHBG, iemand enig idee wat voor prijskaartje daar aan hangt? En iemand nog ideeen wat ik nog meer zou laten kunnen testen?
Hehe heeft een tijd terug een keer een bericht op de Frontpage gestaan over een wedstrijd in België waar dopingcontroleurs kwamen. Die zaal was binnen een paar minuten leeggestormdquote:Op maandag 8 november 2010 01:09 schreef Diabox het volgende:
[..]
Kunnen ze gerust verbieden, maar bijv. test susp is maar enkele dagen te detecteren.
En is bij alle wedstrijden in principe verboden.
Klopt ja, 27 deelnemers ofzoquote:Op maandag 8 november 2010 09:30 schreef fathank het volgende:
[..]
Hehe heeft een tijd terug een keer een bericht op de Frontpage gestaan over een wedstrijd in België waar dopingcontroleurs kwamen. Die zaal was binnen een paar minuten leeggestormd.
Good luck on your sixpack inderdaadquote:Lees mee en lach je suf: http://www.fear.fm/forum/sports-f47/fitness-t106.html
sgattig tochquote:Op maandag 8 november 2010 16:23 schreef Levitas het volgende:
Whehe.. Fear.fm (harder styles radio) is terug, en dacht.. Laat ik eens actief proberen te zijn in hun community. Stuitte ik op het "fitness" topic. Naam zegt het al: Bodybuilding zonder resultaat. Ik lezen en lezen en kwam echt onzin posts tegen.
"Deze oefening is echt goed voor je lower abs"
"Lower abs zijn zo moeilijk te trainen"
"Ik weet niet wat een whey shake doet, maar als ik het neem voel ik het de volgende ochtend zo goed!"
"Geen idee wat de effecten van creatine zijn, maar als je het te lang gebruikt gebeurt er iets SLECHTS met je!"
Het hele topic gaat over het trainen van abs, en superdude onzin. Had ik wellicht kunnen weten toen ik de topictitel las. Als je dan gaat reageren dat er iets niet klopt krijg je reacties dat ik het topic niet goed heb gelezen en dat ze geen tijd willen verspillen aan het lezen van een onzin post (waar ik volgens mij in 1 post meer kennis heb laten zien dan zij in 4 pagina's)
Lees mee en lach je suf: http://www.fear.fm/forum/sports-f47/fitness-t106.html
Wel 10 hele situpsquote:Every morning 10 sit/push up. and some smaller things
Mijn huisarts is helaas niet echt relaxed, ga het niet eens proberen bij hem hehe. Wordt even sparen..quote:Op maandag 8 november 2010 09:13 schreef Mr.J het volgende:
[..]
150,- zeker wel. Of je moet een relaxe huisarts hebben.
Over vitamine C mbt krachttraining zijn veel wisselende objectieve onderzoeken.quote:Op zondag 7 november 2010 21:29 schreef Dartanion het volgende:
Ik vraag mij af welke voedingsdeskundigen jullie geraadpleegd hebben bij het samenstellen van de voedingsadviezen.
Het is erg slecht om teveel vitamine C binnen te krijgen. Normaal is het namelijk een anti-oxidant maar als je het teveel binnen krijgt wordt het al snel een katalysator waardoor je sneller oxideert.
Ook zijn whey eiwitten erg slecht voor je lichaam. In je maag worden ze namelijk helemaal kapot gemaakt en kan je lichaam er verder weinig meer mee dan uitscheiden en je nieren er mee beschadigen.
Ook zou ik oppassen met verzadigde vetten. Deze zorgen ervoor dat het "slechte" cholesterol gehalte toeneemt.
quote:Op maandag 8 november 2010 21:58 schreef Waterpistoolheldin het volgende:
[..]
Over vitamine C mbt krachttraining zijn veel wisselende objectieve onderzoeken.
En dan nog: vitamine C is een wateroplosbare vitamine. Een teveel daaraan verlaat je lichaam via je urine. Je moet flink je best doen om een overschot te krijgen.
En dat verhaal over whey is helemaal wel kul. Natuurlijk worden eiwitten kapot gemaakt, hoe wil je anders de aminozuren krijgen? De BW van de whey verschil wel per merk (en of het een concentraat, isolaat, hydroisolaat, of wat dan ook is).
En nieren beschadigen is nooit hard gemaakt. Zelfs niet met een vochttekort, al is genoeg drinken wel echt een must omdat je lichaam het daarmee veel beter kan afbreken.
Mocht je met verzadigde vetten doelen op het cholestrol wat in het eigeel zit: dat is al lang achterhaald. Ons eigen cholesterol gaat niet echt omhoog van cholestrol uit voeding. Suikers zijn een veel grotere boosdoener, net als transvetten.
quote:Op zondag 7 november 2010 22:16 schreef Dartanion het volgende:
[..]
Verdiep je eens in een wetenschappelijk onderzoek!
Mijn dumbel press is 6-8x 60/64kg.quote:Op maandag 8 november 2010 23:16 schreef CarbonC het volgende:
Afgezien van dat de dames inhoudelijk wellicht gelijk hebben (waar is LedZep als je hem nodig hebt?): wordt er nog een beetje getraind hier?
Hier bijna op het oude niveau: bv. dumbbell press 9x40kg, na 10x34 en 10x38.
Jullie hebben dumbbells van 60/64kg? Nice! Bij ons gaan ze maar tot de 40kg, zeer irritant.quote:Op maandag 8 november 2010 23:32 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Mijn dumbel press is 6-8x 60/64kg.
Maar ben nu bezig met in de smith machine... met 70-90kg.
Wissel af met barbell, dumbels en smith voor bankdrukken.
lol ik heb het over totaal gewichtquote:Op maandag 8 november 2010 23:33 schreef Diabox het volgende:
[..]
Jullie hebben dumbbells van 60/64kg? Nice! Bij ons gaan ze maar tot de 40kg, zeer irritant.
Dumbell press ging ik vorige week ook nog even proberen, setjes met 35 was nog net te doen, wat een dikke miet ben ik geworden.quote:Op maandag 8 november 2010 23:16 schreef CarbonC het volgende:
Afgezien van dat de dames inhoudelijk wellicht gelijk hebben (waar is LedZep als je hem nodig hebt?): wordt er nog een beetje getraind hier?
Hier bijna op het oude niveau: bv. dumbbell press 9x40kg, na 10x34 en 10x38.
ik ben 1 x bij health city geweest. daar was 1 drukbank en een armzalig rekje loss dumbells en dat was het. het is meer gericht op huisvrouwtjes en zo die op een kloopband gaan rennen omdat ze dan as teh world turns kunnen kijkenquote:Op maandag 8 november 2010 23:19 schreef CarbonC het volgende:
En dan nog iets: ik hoorde dat Fitness First overgenomen wordt door Health City. So what, zul je zeggen. Nou ik train bij een FF waar ze gewoon een squat rack, bench press, smith, multi kabelding, oly bb's, dumbbells t/m 46 kg en kettlebells hebben. Hoop niet dat dat gaat veranderen. HC heeft samen met FF 5 gyms in EHV: er zal wel iets gaan veranderen, vrees ik.
Shoulder press met 48kg, damn. Hoe krijg je die zeg maar in die beginhouding? Ik heb echt dikke moeite altijd met die beginhouding krijgen met shoulder press.quote:Op maandag 8 november 2010 23:39 schreef McGilles het volgende:
[..]
Dumbell press ging ik vorige week ook nog even proberen, setjes met 35 was nog net te doen, wat een dikke miet ben ik geworden.
In het verleden deed ik dumbell shoulder press met 48kg
haha iddquote:Op maandag 8 november 2010 23:53 schreef Diabox het volgende:
[..]
Shoulder press met 48kg, damn. Hoe krijg je die zeg maar in die beginhouding? Ik heb echt dikke moeite altijd met die beginhouding krijgen met shoulder press.
Ik denk techniek juist enorm belangrijk is. Een verkeerde vorm met dat gewicht en je kunt de rest van je leven niet meer rechtop in bed zitten. Nu zal dat wel loslopen met steroidgebruikers zoals die kerel in dat filmpje maar toch is het wat mij betreft waardig om het nader te bestuderen.quote:Op dinsdag 9 november 2010 00:28 schreef zquing het volgende:
Je moet 't gewicht vrij hard opvangen, maar voor een 1RM is techniek imho minder belangerijk
Ik laat ze met dat gewicht aangeven, omdat ik dat gewicht niet zelf boven m'n hoofd kan krijgen zonder een grote kans op een blessure (zwaaien dus)quote:Op maandag 8 november 2010 23:53 schreef Diabox het volgende:
[..]
Shoulder press met 48kg, damn. Hoe krijg je die zeg maar in die beginhouding? Ik heb echt dikke moeite altijd met die beginhouding krijgen met shoulder press.
ATG squat deed ik in het verleden vaak maar ik zou hem zelf nooit zo snel laten zakken, mocht je het namelijk niet redden dan zak je als een pudding in elkaar met de barbell bovenop je met alle gevolgen van dien.quote:Op dinsdag 9 november 2010 00:50 schreef zquing het volgende:
Nu doe ik de aanname dat hij wel vaker zwaar heeft getild, en met de ervaring leer je ook waar en hoe je kan smokkelen. Zelf zou ik nooit zo ongecontroleerd naar beneden gaan, maar uit eigen ervaring weet ik dat dat 't lastigste stukje is in de ATG squat. Tegenwoordig hou ik 't op halfsquats, dus veel ervaring heb ik niet met ATG
Ik ook niet, vroeg gewoon 2 willekeurige mensen die eruit zagen dat ze die gewichten wel konden tillenquote:
Hebben we niet.quote:Op dinsdag 9 november 2010 01:37 schreef McGilles het volgende:
[..]
Ik ook niet, vroeg gewoon 2 willekeurige mensen die eruit zagen dat ze die gewichten wel konden tillen
We weten allemaal wat het kost om zover te komen dus respect houd je zeker (i.i.g. van mij).quote:Op maandag 8 november 2010 23:39 schreef McGilles het volgende:
[..]
Dumbell press ging ik vorige week ook nog even proberen, setjes met 35 was nog net te doen, wat een dikke miet ben ik geworden.
In het verleden deed ik dumbell shoulder press met 48kg
Dat belooft weinig goeds...quote:Op maandag 8 november 2010 23:45 schreef ukga het volgende:
[..]
ik ben 1 x bij health city geweest. daar was 1 drukbank en een armzalig rekje loss dumbells en dat was het. het is meer gericht op huisvrouwtjes en zo die op een kloopband gaan rennen omdat ze dan as teh world turns kunnen kijken
Ik had het over per kant.quote:Op maandag 8 november 2010 23:34 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
lol ik heb het over totaal gewicht![]()
dus dumbels van 30/32kg.
Bij ons gaan ze trouwens t/m 50kg
Nou voel ik me gelukkig iets minder zielig met m'n 20/22 kg dumbell press (4x8)quote:Op maandag 8 november 2010 23:34 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
lol ik heb het over totaal gewicht![]()
dus dumbels van 30/32kg.
Bij ons gaan ze trouwens t/m 50kg
? 2 kilo?quote:Op dinsdag 9 november 2010 10:42 schreef caroline88 het volgende:
Heb ook geen spotters. Maar mijn collectie dumbbells is nog beperkt tot 2 huppeltjes van 2 kg elk dus heb ik ze ook niet nodig
Goedemorgen en BBers zijn NOOIT zielig!
je kan overdrijvenquote:Op dinsdag 9 november 2010 11:10 schreef caroline88 het volgende:
[..]
Yep. Klein beginnen je weet wel
Ja dat zei ik ook, dat gewicht er niet toe doet bij bb... hangt af van meerdere factoren.quote:Op dinsdag 9 november 2010 14:51 schreef 16meter het volgende:
Leuke discussie over het belang van gewicht in BB.
Het voelt goed om met een bepaalde oefening sterk te zijn. Maar voor BB doeleinden is het gewicht dat je gebruikt eigenlijk helemaal niet zo interessant.
Ik zie de grootste jongens bijv. triceps extensions doen met niet veel meer dan 10kg, of squats van amper 80kg. Uitvoering/contractie-> gewicht. Any day.
Jay Cutler zei het al "weight means nothing". Al is dat 'nothing' misschien wat overdreven, anders stonden we allemaal met soepblikjes te curlen.
Die kerel onderaan in de OP mag er van mij ook wel uit. Ik heb zelf ongeveer zoveel (weinig) massa (al heeft zo'n beach boy geen rug en benen), maar zou er niet zo droog bij willen staan. Zorg dan dat je nog 4/5kg meer massa hebt. Zeker geen streef fysiek.
ik gebruik handschoenen puur om de eelt vorming zo minimaal te houden.quote:Op dinsdag 9 november 2010 15:11 schreef honda1990 het volgende:
Wat vinden jullie van die handschoenen? Ik gebruik ze liever niet omdat ik het naar mijn idee normaal gesproken overbodig vind, echter nu heb ik erg veel last van mijn rechterpols. Wellicht dat van die dingen wat ondersteuning geven, tegen de tijd dat ik er geen last meer van heb zal ik ze niet meer gebruiken omdat ik denk dat je polsen er dan ook niet echt sterker van worden. Wat denken jullie?
Nou, ik heb een tijdje geleden (paar jaar geleden, toen ik pas begon) gezien dat een instructeur een gast van 2 bij 2 zo ver kreeg dat hij met moeite een setje van 6 kon doen met 2kg (biceps oefening). Maar dat was wel extreem.quote:Op dinsdag 9 november 2010 16:20 schreef Waterpistoolheldin het volgende:
Er zijn veel trainingsvormen waarbij je jezelf helemaal leeg maakt, zodat je op het laatste zelfs geen 5kg meer kan tillen (bewijs van spreke dan).
vol = volquote:Op dinsdag 9 november 2010 16:53 schreef Asgard het volgende:
[..]
Nou, ik heb een tijdje geleden (paar jaar geleden, toen ik pas begon) gezien dat een instructeur een gast van 2 bij 2 zo ver kreeg dat hij met moeite een setje van 6 kon doen met 2kg (biceps oefening). Maar dat was wel extreem.
Ik trainde dan ook niet voor m'n uiterlijk maar puur voor de kracht. Gehele training was in de trend van maximaal presteren. Kon mij ook niet echt boeien hoeveel ik woog, als ik maar zwaar kon tillenquote:Op dinsdag 9 november 2010 14:51 schreef 16meter het volgende:
Leuke discussie over het belang van gewicht in BB.
Het voelt goed om met een bepaalde oefening sterk te zijn. Maar voor BB doeleinden is het gewicht dat je gebruikt eigenlijk helemaal niet zo interessant.
Ik zie de grootste jongens bijv. triceps extensions doen met niet veel meer dan 10kg, of squats van amper 80kg. Uitvoering/contractie-> gewicht. Any day.
Jay Cutler zei het al "weight means nothing". Al is dat 'nothing' misschien wat overdreven, anders stonden we allemaal met soepblikjes te curlen.
Die kerel onderaan in de OP mag er van mij ook wel uit. Ik heb zelf ongeveer zoveel (weinig) massa (al heeft zo'n beach boy geen rug en benen), maar zou er niet zo droog bij willen staan. Zorg dan dat je nog 4/5kg meer massa hebt. Zeker geen streef fysiek.
Altijd leuk als je fanatiek bezig bent geweest en 's avonds in de kroeg staat en een halve liter besteld. Moet je dat kreng met 2 handen vasthouden omdat je em anders niet naar je mond krijgtquote:Op dinsdag 9 november 2010 16:53 schreef Asgard het volgende:
[..]
Nou, ik heb een tijdje geleden (paar jaar geleden, toen ik pas begon) gezien dat een instructeur een gast van 2 bij 2 zo ver kreeg dat hij met moeite een setje van 6 kon doen met 2kg (biceps oefening). Maar dat was wel extreem.
Mooi glanzend chroomquote:Op dinsdag 9 november 2010 12:59 schreef Diabox het volgende:
Dat is wel heel klein beginnen. Welke kleur zijn ze ?
Ik volg gewoon Tamilee's instructies op. (DVD The Science of Fitness, I want that BODY!)quote:
No kidding. Lege stang weegt 10 kg?quote:begin dan eerst met lege stang.. dus 10kg dumbels![]()
kleine gecurvde stang is 7.5quote:Op woensdag 10 november 2010 00:17 schreef zquing het volgende:
Ik ken echt geen enkele dumbell stang van 10KOlympic barbell is 20K en van die kleine heb ik eigenlijk geen idee
Dat verklaart waarom ik mensen er mensen die dat ding curlen met 15K plates eropquote:
lege stang is 20kg.quote:Op woensdag 10 november 2010 00:13 schreef caroline88 het volgende:
[..]
Ik volg gewoon Tamilee's instructies op. (DVD The Science of Fitness, I want that BODY!)
[..]
No kidding. Lege stang weegt 10 kg?
hmm. talking to self. toch wel logisch als je er fikse gewichtjes aan wilt kennen hange zonder dat hij gaat buige - ok vraag is al beantwoord denk ik
Uh ok. Ben niet zo pittig - veel te laat voor een early bird.quote:Op woensdag 10 november 2010 00:38 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
lege stang is 20kg.
daarom zei ik 10kg dumbels
Dat is een andere oefening.quote:Op woensdag 10 november 2010 00:22 schreef zquing het volgende:
bonusklacht(ow wacht dit is geen KLB) mensen die curlen met de barbell, we hebben er maar 3, pak dan dumbbells
Maar van een olympic mag je wel verwachten dat die gewoon 20K is. Hoewel we er 1 hebben staan die lichter is dan de rest en behoorlijk kromquote:Op woensdag 10 november 2010 12:11 schreef CarbonC het volgende:
Stangen zijn er in vele maten en gewichten; meestal zijn ze tussen de 10 en 20 kg.
De enige manier om zeker te weten wat een stang weegt is door een keer met en zonder die stang op een weegschaal te gaan staan (dus niet de stang op de weegschaal leggen).
Zodat je een constante toevoer van eiwitten hebt, over de hele dag. Ik ga 1 x per dag naar het toilet voor 'nummer 2'. Je verbruikt toch ook meer energie? dus heb je ook meer eten nodigquote:Op woensdag 10 november 2010 12:26 schreef rooneyelst het volgende:
Weet je wat ik me nou afvraag bij al die bodybuilders die 6 keer per dag eten: moeten die nou niet de hele dag schijten. Ik eet gewoon normaal en ik ben al redelijk vaak op het toilet te vinden maar als je zo vaak eet!
Vroeg het mij gewoon eens af.
quote:Op woensdag 10 november 2010 12:37 schreef Diabox het volgende:
Ik kak 3x per dag, vind het echt schijtirritant.
Je schijt uit wat je niet opneemt, en die troep zit juist meer in de gewone voeding.quote:Op woensdag 10 november 2010 12:26 schreef rooneyelst het volgende:
Weet je wat ik me nou afvraag bij al die bodybuilders die 6 keer per dag eten: moeten die nou niet de hele dag schijten. Ik eet gewoon normaal en ik ben al redelijk vaak op het toilet te vinden maar als je zo vaak eet!
Vroeg het mij gewoon eens af.
hij zat het voornamelijk eten voor de eiwitten hequote:Op woensdag 10 november 2010 15:51 schreef rooneyelst het volgende:
Maar zag die jay cutler bij holland sport vertellen hoe hij 20+ eieren naar binnen werkt en ik dacht DAMN dat moet toch ergens heen haha..maar dat wordt dus gewoon opgenomen door al die spiermassa?
Jij trainde toch ook met kettlebells, of was dat iemand anders?quote:Op dinsdag 9 november 2010 19:23 schreef McGilles het volgende:
[..]
Ik trainde dan ook niet voor m'n uiterlijk maar puur voor de kracht. Gehele training was in de trend van maximaal presteren. Kon mij ook niet echt boeien hoeveel ik woog, als ik maar zwaar kon tillen
bij ons liggen ze vrij voor de grijp. opzich niet raar dat ze bij jou aan de ketting liggen. het is nogal blessure als je niet weet wat je doet. en daarbij nogal link als je hem uit je handen laat kletteren :pquote:Op woensdag 10 november 2010 19:03 schreef fathank het volgende:
Kettlebells hebben ze tegenwoordig ook bij onze gym. Alleen liggen ze aan de ketting. Moet je je inschrijven bij een of andere personal trainer beunhaas á heel veel euri's per uur. Dikke doei
.
Een goedkope oplossing is om een power rack te kopen (voor de grote spiergroepen) maar ik geloof dat jij niet zo veel ambitie hebt om massa aan te zetten. In ieder geval, een goedkoop rack kun je krijgen op www.powercage.nl. Zelfs met alleen een olympic barbell (19.5 kg) zou je thuis veel oefeningen kunnen doen.quote:Op woensdag 10 november 2010 00:52 schreef caroline88 het volgende:
[..]
Uh ok. Ben niet zo pittig - veel te laat voor een early bird.
Ik zal mijn cc maar thuislaten morgen want ben in de stemming om de hele toko leeg te kopen. Verrek van de spierpijn. En geloof het of niet maar dat heb ik dus van veel te weinig bewegen
Ik heb een massa ambities hoorquote:Op woensdag 10 november 2010 20:48 schreef Mendeljev het volgende:
Een goedkope oplossing is om een power rack te kopen (voor de grote spiergroepen) maar ik geloof dat jij niet zo veel ambitie hebt om massa aan te zetten. In ieder geval, een goedkoop rack kun je krijgen op www.powercage.nl. Zelfs met alleen een olympic barbell (19.5 kg) zou je thuis veel oefeningen kunnen doen.
Klopt inderdaad, heb ze hier naast mij liggen.quote:Op woensdag 10 november 2010 18:16 schreef 16meter het volgende:
[..]
Jij trainde toch ook met kettlebells, of was dat iemand anders?
Als je alleen met een stang wilt trainen dan zijn de drie grote en meest bekende oefeningen squat, benchpress en deadlift. De squat in correcte vorm heeft de meeste focus op de benen(afhankelijk van de vorm ook op de billen), de benchpress voor de borst (met als ondersteuning de buik, armen en schouders) en de deadlift voor de rug alhoewel de laatste oefening erg blessuregevoelig is als je extra gewicht toevoegt. Alleen de buik trainen gaat beter met sit-ups.quote:Op woensdag 10 november 2010 22:33 schreef caroline88 het volgende:
[..]
Ik heb een massa ambities hoorMassa of geen massa, ik dacht dat je als vrouw weinig te kiezen had. Als je zoals ik natural wil trainen. Ik wil best 20 eieren per dag eten maar ik ga geen hormoonpillen of zoiets slikken.
Mijn huivering om jouw goede tip, waarvoor dank, meteen op te volgen is de volgende: hoe kan ik met een olympic barbell op de schouders mijn benen, billen, buik goed trainen? Omdat mijn armen zeker nog niet sterk zijn zoek ik naar een goede oplossing om benen etc te trainen zonder in diezelfde oefening mijn armen te moeten belasten.
Met voluit correct met regelmaat hard trainen en veel goede voeding kom je een heel eind.quote:Op woensdag 10 november 2010 22:33 schreef caroline88 het volgende:
[..]
Ik heb een massa ambities hoorMassa of geen massa, ik dacht dat je als vrouw weinig te kiezen had. Als je zoals ik natural wil trainen. Ik wil best 20 eieren per dag eten maar ik ga geen hormoonpillen of zoiets slikken.
Mijn huivering om jouw goede tip, waarvoor dank, meteen op te volgen is de volgende: hoe kan ik met een olympic barbell op de schouders mijn benen, billen, buik goed trainen? Omdat mijn armen zeker nog niet sterk zijn zoek ik naar een goede oplossing om benen etc te trainen zonder in diezelfde oefening mijn armen te moeten belasten.
Ongeveer 1,5 uur van te voren eten en dan wanneer je klaar bent mooi thuis weer eten, dat is het bestquote:Op donderdag 11 november 2010 00:36 schreef Rijstkoker het volgende:
Is het beter om te eten voor het sporten of erna? Ikzelf eet altijd voordat ik ga trainen maar nu zegt een maat van mij dat het beter is om het erna te doen.
Je moet de hele dag door vreten lol.quote:Op donderdag 11 november 2010 00:36 schreef Rijstkoker het volgende:
Is het beter om te eten voor het sporten of erna? Ikzelf eet altijd voordat ik ga trainen maar nu zegt een maat van mij dat het beter is om het erna te doen.
Ik bedoelde eigenlijk avondetenquote:Op donderdag 11 november 2010 00:56 schreef Diabox het volgende:
[..]
Je moet de hele dag door vreten lol.
Ervoor, mits je tijd hebt om je eten te laten zakken, erna mocht dit niet mogelijk zijn.quote:Op donderdag 11 november 2010 01:07 schreef Rijstkoker het volgende:
[..]
Ik bedoelde eigenlijk avondeten
Is ervoor en erna ook goed?quote:Op donderdag 11 november 2010 01:11 schreef McGilles het volgende:
[..]
Ervoor, mits je tijd hebt om je eten te laten zakken, erna mocht dit niet mogelijk zijn.
Dus je bent niet aan de pil?quote:Op woensdag 10 november 2010 22:33 schreef caroline88 het volgende:
[..]
maar ik ga geen hormoonpillen of zoiets slikken.
waar THE FUCk gaat dit filmpje echt over. Hulk Hogan ook echt... het enige leuke aan hulk hogan, is zn dochterquote:Op donderdag 11 november 2010 13:17 schreef Waterpistoolheldin het volgende:
[..]
Dus je bent niet aan de pil?
De pil is ook gewoon een hormoon, het is alleen niet anabool.
Anabool is niets meer dan spieropbouwend, het overgestelde van katabool (bv alcohol).
--
Misschien is Bigger, stronger, faster een leuke, toepasselijke docu voor mensen die hem nog niet kennen.
Alleen al omdat het altijd veel discussies oproept, en das leuk
--
Heeft die pipo (met zijn vriendin die álles van voeding wist) niet weer gepost, of heb ik het gemist?
Er zijn ook lichtere en kortere barbells dan olympische. Ik heb een tijd getraind in een gym met Technogym barbells en die waren 10kg en konden tot 190kg belast worden. Meer dan genoeg voor veruit de meeste mensen. Een kortere barbell is ook handig als je niet zo'n grote trainingsruimte hebt. Met een barbell (om het even welke) kun je goed squatten en lunges doen: beide erg goed voor je benen en billen.quote:Op woensdag 10 november 2010 22:33 schreef caroline88 het volgende:
[..]
dat zijn ook echt vragen die ie zelf ook 100 x per week hoort iddquote:Op donderdag 11 november 2010 17:33 schreef 16meter het volgende:
Cutler was ff bij Holland Sport zag ik... wel jammer van de standaard vraagjes.
"What did you do to get this big" "What is your secret" blabla..
Hadden ze wel een uitgebreider en interessanter item van kunnen maken.
de dames waren wel onder de indruk van Jay iig
of; do you still get an erection when you wifey wants to pound?quote:Op donderdag 11 november 2010 17:38 schreef Diabox het volgende:
Hij kon hem beter vragen: How did your cycle look like in preparation for the Olympia. Lijkt me veel interessanter als ie er antwoord op zou geven.
Coleman zei ook dat de domste vraag die hij naar zijn hoofd geslingerd krijgt de vraag is of hij traint. Ik kan me wel voorstellen dat je dan op een gegeven moment wel beu bent om nog serieus overal op in te gaan.quote:Op donderdag 11 november 2010 17:35 schreef ukga het volgende:
[..]
dat zijn ook echt vragen die ie zelf ook 100 x per week hoort idd
Als ik je nog iets mag aanradenquote:Op donderdag 11 november 2010 19:47 schreef ukga het volgende:
Zo maar ff nieuwe pot eiwitten bestellen. Ik wil op aanraden van sommige uit vorige bbtopic de whey perfection van bodyenfitshop proberen. welke smaken zijn goed te doen?
http://www.bodyenfitshop.(...)tion/whey-perfection
oke, maar deze zijn niet goedkoper en bevatten ent zo veel procent eiwitte...quote:Op vrijdag 12 november 2010 00:01 schreef McGilles het volgende:
[..]
Als ik je nog iets mag aanraden
Dan deze 2:
http://www.powersupplemen(...)8f6b1bf02a840300b1de
http://www.bardolino.nl/store/complete-whey-protein.html
Beide ben ik zeer over te spreken.
Over het algemeen ben ik wel fan van vanille of banaan, maar dat ligt puur aan het merk, want heb vaak zat wat mindere vanille of banaanshakes in huis gehad.
ja die had ik voorheen ook altijd coocki and cream. maarja, nu maar eens wat meer kopen voor goedkoperquote:Op vrijdag 12 november 2010 00:23 schreef Diabox het volgende:
http://www.xxlnutrition.nl/whey-isolaat/xxl-nutrition
Deze gebruik ik rondom training en bij het ontbijt.
Edit:
Die van powersupplements bevat sowieso meer eiwit per 100gr dan die die jij linkte. Andere link heb ik niet bekeken overigens.
Sowieso niet gelijk in eiwitpercentage en ook niet zelfde soort eiwittenquote:Op vrijdag 12 november 2010 00:23 schreef ukga het volgende:
[..]
oke, maar deze zijn niet goedkoper en bevatten ent zo veel procent eiwitte...
ik neem altijd 1 shake bij het ontbijt en 1tje nét voordta ik ga slapenquote:Op vrijdag 12 november 2010 00:35 schreef Diabox het volgende:
Wanneer ben je het van plan te nemen? Rondom training en bij ontbijt isolaat sowieso. Beste prijs/kwaliteit.
Of gewoon een paar eieren naar binnen tikkenquote:Op vrijdag 12 november 2010 01:55 schreef Diabox het volgende:
Hoeft niet, kan ook gewoon kwark nemen voor het slapen.
of allebei zoals ik doe! hahaquote:Op vrijdag 12 november 2010 02:10 schreef McGilles het volgende:
[..]
Of gewoon een paar eieren naar binnen tikken
Met lekker veel lactose, en dus suikerquote:Op vrijdag 12 november 2010 01:55 schreef Diabox het volgende:
Hoeft niet, kan ook gewoon kwark nemen voor het slapen.
En nog meer suikers, juist op het tijdstip dat je geen koolhydraten wilt.quote:Op vrijdag 12 november 2010 07:39 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
of allebei zoals ik doe! haha![]()
![]()
250gram+honing en 2 gekookte eieren op niet trainings dagen.
Hoezo niet?quote:Op vrijdag 12 november 2010 08:01 schreef Waterpistoolheldin het volgende:
Die van powersup is wel goed, is ook op lage tempratuur gemaakt. Enige nadeel is dat die best wel vult.
[..]
Met lekker veel lactose, en dus suiker
[..]
En nog meer suikers, juist op het tijdstip dat je geen koolhydraten wilt.
Dextrose (die alleen in de echte chocolademelk zit, de rest is tafelsuiker, nog nuttelozer) om je energiepeil hoog te houden? Wat een kul. Cafeine: ok, maar na je sugarrush is je energie juist minder. Dextrose is mooi voor na een training, stukken goedkoper van Vitargo, maar dan wel om totaal andere redenen.quote:Op vrijdag 12 november 2010 12:43 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Hoezo niet?
Drink ook 2 glazen chocomelk om je energie peil omhoog te krijgen... daarna zijn eiwitten pas belangrijk.
En kwark moet je toch binnen krijgen, aangezien ik pure kwark niet te vreten vind moet je iets er doorheen doen.
Er zijn tig producten waar amper koolhydraten in zitten, en alle eiwitten uit voeding zijn langzaam. Waarom zou je kwark dan juist voor het slapen nemen, van alle eetmomenten? Puur en alleen omdat iedereen het doet? Omdat het hoort?quote:
kwark zijn 'langzame' eiwitten. aangezien je spieren voornamelijk 's nachts herstellen als je slaapt, heb je een contante flow aan aminozuren voor de nacht.quote:Op vrijdag 12 november 2010 14:07 schreef Waterpistoolheldin het volgende:
[..]
[..]
Er zijn tig producten waar amper koolhydraten in zitten, en alle eiwitten uit voeding zijn langzaam. Waarom zou je kwark dan juist voor het slapen nemen, van alle eetmomenten? Puur en alleen omdat iedereen het doet? Omdat het hoort?
kwark is goedkoop (60 cent voor 500 gram) er zit gemiddeld zo een 8 a 9 % eiwit in, das dus toch weer zo een 45 gram eiwit per dag voor maar 60 centquote:Op vrijdag 12 november 2010 14:14 schreef Waterpistoolheldin het volgende:
Alle eiwitten uit voeding zijn langzaam (stond er al). Ei is het snelste daarvan, maar alsnog langzaam.
Daarom koop je ook whey, omdat je het niet uit voeding kan halen.
Dus nogmaals: waarom kwark?
Klopt. Maar waarom zou je dat voor het slapen nemen, als het geschikter is voor overdag?quote:Op vrijdag 12 november 2010 14:35 schreef ukga het volgende:
[..]
kwark is goedkoop (60 cent voor 500 gram) er zit gemiddeld zo een 8 a 9 % eiwit in, das dus toch weer zo een 45 gram eiwit per dag voor maar 60 cent
Al die logo's en termen betekenen tegenwoordig vrij weinig(naar mijn idee). Ik heb laatst een programma over gezien dat de kippen van 'vrije uitloop eieren" net zo een kut leven hebben als die in legbatterijen.quote:Op vrijdag 12 november 2010 14:47 schreef McGilles het volgende:
Kopen mensen hier trouwens puur en alleen maar goedkope producten of kopen mensen ook gewoon kip bij de locale poelier?
En eieren de goedkoopste die je maar kan vinden of toch de wat duurdere 'vrije uitloop' eieren?
Zelfde geldt voor vlees? Goedkoop rundvlees of het '3-sterren' volgens het beter leven logo vlees?
Klopt, kweekzalm en 'wilde' zalm hebben ook praktisch hetzelfde leven. Stelt weinig meer voor.quote:Op vrijdag 12 november 2010 14:50 schreef ukga het volgende:
[..]
Al die logo's en termen betekenen tegenwordig vrij weinig(naar mijn idee). Ik heb laatst een programma over geweest dat de kippen van 'vrije uitloop eieren" net zo en kut leven hebben als die in legbatterijen.
Bij rundvlees zit er wel degelijk verschil tussen geen-sterren vlees en 3-sterren vlees. Niet alleen het leesgenot van de dieren zelf maar ook de smaak. Niet te spreken over de glibberkip van de supermarkt, het smaakverschil tussen die kip en de kip van de poelier is echt een verschil tussen dag en nacht.quote:Op vrijdag 12 november 2010 14:50 schreef ukga het volgende:
[..]
Al die logo's en termen betekenen tegenwoordig vrij weinig(naar mijn idee). Ik heb laatst een programma over gezien dat de kippen van 'vrije uitloop eieren" net zo een kut leven hebben als die in legbatterijen.
Je bedoelt tot hoe lang degelijke afgifte van aminozuren? 5+ uur ong.quote:
Alles van de supermarkt, ben 'n arme student.quote:Op vrijdag 12 november 2010 14:47 schreef McGilles het volgende:
Kopen mensen hier trouwens puur en alleen maar goedkope producten of kopen mensen ook gewoon kip bij de locale poelier?
En eieren de goedkoopste die je maar kan vinden of toch de wat duurdere 'vrije uitloop' eieren?
Zelfde geldt voor vlees? Goedkoop rundvlees of het '3-sterren' volgens het beter leven logo vlees?
Patat.quote:
Vis is dan weer het enige wat ik wel van degelijke kwaliteit heb, alles van de visboer, broer werkt er.quote:Op vrijdag 12 november 2010 15:00 schreef ukga het volgende:
ik heb altijd wel scharreleieren en tonijn van DEEPBLUE die zogenaamd aan duurzaam vissen doet. Voor de rest let ik neit zo op vlees eigenlijk
Doet nadenken je zoveel pijn? Krijgt je (toekomstige) baas veel subsidie op je?!quote:Op vrijdag 12 november 2010 14:58 schreef Diabox het volgende:
[..]
Je bedoelt tot hoe lang degelijke afgifte van aminozuren? 5+ uur ong.
Kom dan ook met iets nuttigs in plaats van vage vragen stellen.quote:Doet nadenken je zoveel pijn? Krijgt je (toekomstige) baas veel subsidie op je?!
Nevermind, laat het allemaal maar zitten.
Omdat ik daarna ga slapen.quote:Waarom zou je kwark binnen moeten krijgen?
Dude...quote:Op vrijdag 12 november 2010 14:14 schreef Waterpistoolheldin het volgende:
Alle eiwitten uit voeding zijn langzaam (stond er al). Ei is het snelste daarvan, maar alsnog langzaam.
Daarom koop je ook whey, omdat je het niet uit voeding kan halen.
Dus nogmaals: waarom kwark?
Mendeljev, ik had deze site net gebookmarked en het is inderdaad een heel goede. Alle drie deze oefeningen hebben dus wel het door mij genoemde nadeel dat je je armen toch ook belast. Single leg squat (exrx.net heeft ook een search!) is wel een mogelijkheid mits de apparatuur die mogelijkheid biedt natuurlijk.quote:Op woensdag 10 november 2010 23:31 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
Als je alleen met een stang wilt trainen dan zijn de drie grote en meest bekende oefeningen squat, benchpress en deadlift. De squat in correcte vorm heeft de meeste focus op de benen(afhankelijk van de vorm ook op de billen), de benchpress voor de borst (met als ondersteuning de buik, armen en schouders) en de deadlift voor de rug alhoewel de laatste oefening erg blessuregevoelig is als je extra gewicht toevoegt. Alleen de buik trainen gaat beter met sit-ups.
(knip)
Vele, vele variaties zijn mogelijk met een barbell maar dat is afhankelijk van je voorkeuren. Op http://www.exrx.net/Lists/Directory.html kun je een groot scala aan mogelijkheden bekijken. Overigens is diezelfde site uitgerust met een beginnerssectie. Die is erg handig vind ik.
Kijk daar had ik dus iets niet begrepen. Ik ga denk ik wel op massa trainen. Spierweefsel als verbruiker van meer kcal zodat ik vetten verbrandt. Denk overigens in alle bescheidenheid dat trainen op massa niet betekent dat je helemaal niets aan kracht wint en v.v.quote:Op donderdag 11 november 2010 00:05 schreef DeRakker. het volgende:
En je hebt als vrouw wel een keuze, ga je voor massa of voor kracht.
Bodybuilder/powerlifter...
Massa ga je voor het uiterlijk, kracht puur om zoveel mogelijk gewicht te kunnen verplaatsen.
Nee ik heb gewoon de instructies van de trainer op de DVD gevolgd en de dumbbells gekocht die zij adviseerde. En voor die oefeningen met mijn huidige lijf is dat meer dan genoeg.quote:En over die 2kg... ik weet zeker dat je meer aan kon..
Mn moeder ging x bankdrukke uitproberen voor de grap en de 1e x kon ze al wat gewicht erop... dus meer dan 20kg.
En ze is echt niet super sterk ofzo.
Gewicht is voor massa niet het belangrijkste, maar je kan het overdrijven... spieren moeten wel kapot' gaan (scheurtjes) voordat het gaat groeien.
Niet om je af te kraken, maar heb gevoel dat je te lief voor jezelf bent als je me begrijpt
Ja klopt, maar is andere uitgangspunt.quote:Kijk daar had ik dus iets niet begrepen. Ik ga denk ik wel op massa trainen. Spierweefsel als verbruiker van meer kcal zodat ik vetten verbrandt. Denk overigens in alle bescheidenheid dat trainen op massa niet betekent dat je helemaal niets aan kracht wint en v.v.
Haha. Nee, gelukkig niet meer, heb er talloze getest en het was allemaal bagger.quote:Op donderdag 11 november 2010 13:17 schreef Waterpistoolheldin het volgende:
[..]
Dus je bent niet aan de pil?
Goed misschien heb ik het verkeerd begrepen maar ik las op een bb forum dat anabool voor vrouwen niet zo'n goed idee was. En ik wil ook geen bulging muscles want dat vind ik alleen mooi bij mannen. Laat me eerst maar eens ervaren wat trainen en de juiste voeding gaat opleverenquote:De pil is ook gewoon een hormoon, het is alleen niet anabool.
Anabool is niets meer dan spieropbouwend, het overgestelde van katabool (bv alcohol).
Hoe krijg je het weg? Zal misschien wel te eten zijn maar de naamquote:Op donderdag 11 november 2010 11:14 schreef ukga het volgende:
kleine kapsalon ervoor, grote kapsalon er na.
Als beginner moet je van dat spul ook afblijven.. niks te zoeken.quote:Op vrijdag 12 november 2010 17:51 schreef caroline88 het volgende:
[..]
Haha. Nee, gelukkig niet meer, heb er talloze getest en het was allemaal bagger.
[..]
Goed misschien heb ik het verkeerd begrepen maar ik las op een bb forum dat anabool voor vrouwen niet zo'n goed idee was. En ik wil ook geen bulging muscles want dat vind ik alleen mooi bij mannen. Laat me eerst maar eens ervaren wat trainen en de juiste voeding gaat opleveren
Daarmee wordt verwezen naar anabolen steroiden, anabool opzichzelfstaand betekent gewoon spieropbouwend. Maar je krijgt niet zomaar grote spieren, moet je hard voor trainen, als vrouw helemaal.quote:Op vrijdag 12 november 2010 17:51 schreef caroline88 het volgende:
[..]
Haha. Nee, gelukkig niet meer, heb er talloze getest en het was allemaal bagger.
[..]
Goed misschien heb ik het verkeerd begrepen maar ik las op een bb forum dat anabool voor vrouwen niet zo'n goed idee was. En ik wil ook geen bulging muscles want dat vind ik alleen mooi bij mannen. Laat me eerst maar eens ervaren wat trainen en de juiste voeding gaat opleveren
Gelukkig welquote:Op vrijdag 12 november 2010 17:53 schreef Diabox het volgende:
Daarmee wordt verwezen naar anabolen steroiden, anabool opzichzelfstaand betekent gewoon spieropbouwend. Maar je krijgt niet zomaar grote spieren, moet je hard voor trainen, als vrouw helemaal.
Ik ben geen dudequote:
Klopt helemaal.quote:Whey = snel
Kwark = sloom
De vraag was waarom je niet andere voeding zou nemen voor het slapen gaan. Kip en vis hebben veel betere voedingswaarden dan kwark, om voor het slapen te nuttigen. Vette vis helemaal: olie vertraagt de opname nog meer.quote:Daarom koop je kwark.
Voeding > supplementen
Dan is het een bulk. Geen clean bulk.quote:En zit toch in clean bulk.. dus wat suiker meer of minder zal me echt een worst wezen.
Dat moet jij weten, helemaal super. Maar daar ging het verder niet om.quote:Leef al 10x gezonder dan een gemiddeld mens, dus dan vind ik het best.
Ook daar valt over te discusseren: meer suiker overdag = minder insuline gevoelig. Laat insuline na je training nu erg anabool zijn, dat is juist de reden waarom je na de training snelle suikers wilt.quote:Voor spiermassa maakt het verder niks uit of je wat meer of minder suiker binnen krijgt.
Ik wil mijn stats best opnoemen, maar vind je dat via internet ook niet heel weinig zeggen? De kans dat iemand overdrijft is heel groot.quote:Ook discussie gelezen... wat uiteindelijk naar logo's gaat![]()
Maar als je zoveel 'weet' ben ik wel benieuwd naar je stats
ooh okquote:
quote:Klopt helemaal.
Omdat je dit de hele dag al vreet, en verder weinig in zit.. bijna alleen maar langzame eiwitten.quote:De vraag was waarom je niet andere voeding zou nemen voor het slapen gaan. Kip en vis hebben veel betere voedingswaarden dan kwark, om voor het slapen te nuttigen. Vette vis helemaal: olie vertraagt de opname nog meer.
Bulk is overdreven, dat is gewoon veel vreten om aan te komen. (lees ongezond)quote:Dan is het een bulk. Geen clean bulk.
quote:Dat moet jij weten, helemaal super. Maar daar ging het verder niet om.
Ik kom nauwelijks vetmassa aan, dus heb er geen problemen mee.quote:Ook daar valt over te discusseren: meer suiker overdag = minder insuline gevoelig. Laat insuline na je training nu erg anabool zijn, dat is juist de reden waarom je na de training snelle suikers wilt.
En daarbij: het gaat om bodybuilding. Hoe minder vetmassa je opbouwt, hoe minder je hoeft te cutten.
En als dit voor jou (of wie dan ook) werkt: perfect!
Maar het is wel verdomd zonde als je meer succes kan boeken met kleine dingen die je amper-geen energie kosten, toch?
Ik heb vertrouwen erin dat iemand dit niet doet en zowel moet hij dat zelf weten.quote:Ik wil mijn stats best opnoemen, maar vind je dat via internet ook niet heel weinig zeggen? De kans dat iemand overdrijft is heel groot.
Kapsalonquote:Op vrijdag 12 november 2010 17:52 schreef caroline88 het volgende:
[..]
Hoe krijg je het weg? Zal misschien wel te eten zijn maar de naam
quote:Op vrijdag 12 november 2010 20:21 schreef Diabox het volgende:
Alsof we hier allemaal in wedstrijdvoorbereiding zitten pfffffff
doe met 5kg 6 maanden ongeveer.quote:Op vrijdag 12 november 2010 21:09 schreef ukga het volgende:
morgen is me 4.5 kilo whey perfection binnen (als het goed is )
kan ik weer ff 3 maandjes voort. hoelang doen jullie eigenlijk per kilo? ik ongeveer 3 weken
je neemt 1 shake per dag neem ik aan? ja ik iets mer. 2 per dag meestalquote:Op vrijdag 12 november 2010 23:30 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
doe met 5kg 6 maanden ongeveer.
Gebruik per dag 30 gram.
ja klopt 1tje elke ochtend.quote:Op vrijdag 12 november 2010 23:42 schreef ukga het volgende:
[..]
je neemt 1 shake per dag neem ik aan? ja ik iets mer. 2 per dag meestal
2 shakes per dag? Beetje veel vind ik persoonlijk of je moet echt aan wedstrijden mee doen.quote:Op vrijdag 12 november 2010 23:42 schreef ukga het volgende:
[..]
je neemt 1 shake per dag neem ik aan? ja ik iets mer. 2 per dag meestal
Alleen omdat ik vind dat kwark niet het enige is wat je in de avond kan eten, en ik er niet tegen kan als mensen klakkeloos wat doen, zonder te weten wat ze doen?quote:Op vrijdag 12 november 2010 20:21 schreef Diabox het volgende:
Alsof we hier allemaal in wedstrijdvoorbereiding zitten pfffffff
Kwark hoef je niet te bereiden en biedt veel eiwitten voor weinig geld.quote:Op zaterdag 13 november 2010 07:36 schreef Waterpistoolheldin het volgende:
[..]
Alleen omdat ik vind dat kwark niet het enige is wat je in de avond kan eten, en ik er niet tegen kan als mensen klakkeloos wat doen, zonder te weten wat ze doen?
Nou wow, wat een drama, 1 eetmoment omdraaien.
Je doet net alsof mensen klakkeloos wat doen, en i.p.v. dat je gelijk met alternatieven komt en het op een normale manier brengt ga je eerst 'n beetje whinen. Ga maar weer bejaarden lesgeven bij je sportschool met je fitness B.quote:Op zaterdag 13 november 2010 07:36 schreef Waterpistoolheldin het volgende:
[..]
Alleen omdat ik vind dat kwark niet het enige is wat je in de avond kan eten, en ik er niet tegen kan als mensen klakkeloos wat doen, zonder te weten wat ze doen?
Nou wow, wat een drama, 1 eetmoment omdraaien.
echt hequote:Op zaterdag 13 november 2010 12:12 schreef 16meter het volgende:
[..]
Kwark hoef je niet te bereiden en biedt veel eiwitten voor weinig geld.
Zo raar is het niet dat mensen een bakje kwark voor het slapen weg lepelen i.p.v. een vis maaltijd te nemen.
+1quote:Op zaterdag 13 november 2010 14:01 schreef 16meter het volgende:
Volgens mij is er hier 1 die aan wedstrijden meedoet; Mr J.
De rest van ons zijn recreanten die gewoon een leuk fysiek willen opbouwen. In dat laatste geval: de kleine details zijn dan echt niet zo belangrijk.
klopt. ik wil er gewoon goed uitzien. ben sinds maart toen ik begon bijna 9 kilo aangekomen. wedstrijden doen is niks voor mij.quote:Op zaterdag 13 november 2010 14:01 schreef 16meter het volgende:
Volgens mij is er hier 1 die aan wedstrijden meedoet; Mr J.
De rest van ons zijn recreanten die gewoon een leuk fysiek willen opbouwen. In dat laatste geval: de kleine details zijn dan echt niet zo belangrijk.
ja elke ochtend bij het ontbijt en meestal net voordat ik ga slapenquote:Op zaterdag 13 november 2010 01:05 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
ja klopt 1tje elke ochtend.
jij doet zekers ook nog wanneer je gaat trainen of?
Kilo per maand 2 jaar lang vasthouden is netjes. Ik doe het je niet na. Mijn ambitie is ook niet echt om gigantisch groot te worden. Maar ik kom liever in dit topic als in een willekeurig fitnesstopic vol met huisvrouwen en lapzwansenquote:
Ieder ander doel he..quote:Op zaterdag 13 november 2010 16:38 schreef fathank het volgende:
[..]
Kilo per maand 2 jaar lang vasthouden is netjes. Ik doe het je niet na. Mijn ambitie is ook niet echt om gigantisch groot te worden. Maar ik kom liever in dit topic als in een willekeurig fitnesstopic vol met huisvrouwen en lapzwansen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |