Ik ook niet, vroeg gewoon 2 willekeurige mensen die eruit zagen dat ze die gewichten wel konden tillenquote:
Hebben we niet.quote:Op dinsdag 9 november 2010 01:37 schreef McGilles het volgende:
[..]
Ik ook niet, vroeg gewoon 2 willekeurige mensen die eruit zagen dat ze die gewichten wel konden tillen
We weten allemaal wat het kost om zover te komen dus respect houd je zeker (i.i.g. van mij).quote:Op maandag 8 november 2010 23:39 schreef McGilles het volgende:
[..]
Dumbell press ging ik vorige week ook nog even proberen, setjes met 35 was nog net te doen, wat een dikke miet ben ik geworden.
In het verleden deed ik dumbell shoulder press met 48kg
Dat belooft weinig goeds...quote:Op maandag 8 november 2010 23:45 schreef ukga het volgende:
[..]
ik ben 1 x bij health city geweest. daar was 1 drukbank en een armzalig rekje loss dumbells en dat was het. het is meer gericht op huisvrouwtjes en zo die op een kloopband gaan rennen omdat ze dan as teh world turns kunnen kijken
Ik had het over per kant.quote:Op maandag 8 november 2010 23:34 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
lol ik heb het over totaal gewicht![]()
dus dumbels van 30/32kg.
Bij ons gaan ze trouwens t/m 50kg
Nou voel ik me gelukkig iets minder zielig met m'n 20/22 kg dumbell press (4x8)quote:Op maandag 8 november 2010 23:34 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
lol ik heb het over totaal gewicht![]()
dus dumbels van 30/32kg.
Bij ons gaan ze trouwens t/m 50kg
? 2 kilo?quote:Op dinsdag 9 november 2010 10:42 schreef caroline88 het volgende:
Heb ook geen spotters. Maar mijn collectie dumbbells is nog beperkt tot 2 huppeltjes van 2 kg elk dus heb ik ze ook niet nodig
Goedemorgen en BBers zijn NOOIT zielig!
je kan overdrijvenquote:Op dinsdag 9 november 2010 11:10 schreef caroline88 het volgende:
[..]
Yep. Klein beginnen je weet wel
Ja dat zei ik ook, dat gewicht er niet toe doet bij bb... hangt af van meerdere factoren.quote:Op dinsdag 9 november 2010 14:51 schreef 16meter het volgende:
Leuke discussie over het belang van gewicht in BB.
Het voelt goed om met een bepaalde oefening sterk te zijn. Maar voor BB doeleinden is het gewicht dat je gebruikt eigenlijk helemaal niet zo interessant.
Ik zie de grootste jongens bijv. triceps extensions doen met niet veel meer dan 10kg, of squats van amper 80kg. Uitvoering/contractie-> gewicht. Any day.
Jay Cutler zei het al "weight means nothing". Al is dat 'nothing' misschien wat overdreven, anders stonden we allemaal met soepblikjes te curlen.
Die kerel onderaan in de OP mag er van mij ook wel uit. Ik heb zelf ongeveer zoveel (weinig) massa (al heeft zo'n beach boy geen rug en benen), maar zou er niet zo droog bij willen staan. Zorg dan dat je nog 4/5kg meer massa hebt. Zeker geen streef fysiek.
ik gebruik handschoenen puur om de eelt vorming zo minimaal te houden.quote:Op dinsdag 9 november 2010 15:11 schreef honda1990 het volgende:
Wat vinden jullie van die handschoenen? Ik gebruik ze liever niet omdat ik het naar mijn idee normaal gesproken overbodig vind, echter nu heb ik erg veel last van mijn rechterpols. Wellicht dat van die dingen wat ondersteuning geven, tegen de tijd dat ik er geen last meer van heb zal ik ze niet meer gebruiken omdat ik denk dat je polsen er dan ook niet echt sterker van worden. Wat denken jullie?
Nou, ik heb een tijdje geleden (paar jaar geleden, toen ik pas begon) gezien dat een instructeur een gast van 2 bij 2 zo ver kreeg dat hij met moeite een setje van 6 kon doen met 2kg (biceps oefening). Maar dat was wel extreem.quote:Op dinsdag 9 november 2010 16:20 schreef Waterpistoolheldin het volgende:
Er zijn veel trainingsvormen waarbij je jezelf helemaal leeg maakt, zodat je op het laatste zelfs geen 5kg meer kan tillen (bewijs van spreke dan).
vol = volquote:Op dinsdag 9 november 2010 16:53 schreef Asgard het volgende:
[..]
Nou, ik heb een tijdje geleden (paar jaar geleden, toen ik pas begon) gezien dat een instructeur een gast van 2 bij 2 zo ver kreeg dat hij met moeite een setje van 6 kon doen met 2kg (biceps oefening). Maar dat was wel extreem.
Ik trainde dan ook niet voor m'n uiterlijk maar puur voor de kracht. Gehele training was in de trend van maximaal presteren. Kon mij ook niet echt boeien hoeveel ik woog, als ik maar zwaar kon tillenquote:Op dinsdag 9 november 2010 14:51 schreef 16meter het volgende:
Leuke discussie over het belang van gewicht in BB.
Het voelt goed om met een bepaalde oefening sterk te zijn. Maar voor BB doeleinden is het gewicht dat je gebruikt eigenlijk helemaal niet zo interessant.
Ik zie de grootste jongens bijv. triceps extensions doen met niet veel meer dan 10kg, of squats van amper 80kg. Uitvoering/contractie-> gewicht. Any day.
Jay Cutler zei het al "weight means nothing". Al is dat 'nothing' misschien wat overdreven, anders stonden we allemaal met soepblikjes te curlen.
Die kerel onderaan in de OP mag er van mij ook wel uit. Ik heb zelf ongeveer zoveel (weinig) massa (al heeft zo'n beach boy geen rug en benen), maar zou er niet zo droog bij willen staan. Zorg dan dat je nog 4/5kg meer massa hebt. Zeker geen streef fysiek.
Altijd leuk als je fanatiek bezig bent geweest en 's avonds in de kroeg staat en een halve liter besteld. Moet je dat kreng met 2 handen vasthouden omdat je em anders niet naar je mond krijgtquote:Op dinsdag 9 november 2010 16:53 schreef Asgard het volgende:
[..]
Nou, ik heb een tijdje geleden (paar jaar geleden, toen ik pas begon) gezien dat een instructeur een gast van 2 bij 2 zo ver kreeg dat hij met moeite een setje van 6 kon doen met 2kg (biceps oefening). Maar dat was wel extreem.
Mooi glanzend chroomquote:Op dinsdag 9 november 2010 12:59 schreef Diabox het volgende:
Dat is wel heel klein beginnen. Welke kleur zijn ze ?
Ik volg gewoon Tamilee's instructies op. (DVD The Science of Fitness, I want that BODY!)quote:
No kidding. Lege stang weegt 10 kg?quote:begin dan eerst met lege stang.. dus 10kg dumbels![]()
kleine gecurvde stang is 7.5quote:Op woensdag 10 november 2010 00:17 schreef zquing het volgende:
Ik ken echt geen enkele dumbell stang van 10KOlympic barbell is 20K en van die kleine heb ik eigenlijk geen idee
Dat verklaart waarom ik mensen er mensen die dat ding curlen met 15K plates eropquote:
lege stang is 20kg.quote:Op woensdag 10 november 2010 00:13 schreef caroline88 het volgende:
[..]
Ik volg gewoon Tamilee's instructies op. (DVD The Science of Fitness, I want that BODY!)
[..]
No kidding. Lege stang weegt 10 kg?
hmm. talking to self. toch wel logisch als je er fikse gewichtjes aan wilt kennen hange zonder dat hij gaat buige - ok vraag is al beantwoord denk ik
Uh ok. Ben niet zo pittig - veel te laat voor een early bird.quote:Op woensdag 10 november 2010 00:38 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
lege stang is 20kg.
daarom zei ik 10kg dumbels
Dat is een andere oefening.quote:Op woensdag 10 november 2010 00:22 schreef zquing het volgende:
bonusklacht(ow wacht dit is geen KLB) mensen die curlen met de barbell, we hebben er maar 3, pak dan dumbbells
Maar van een olympic mag je wel verwachten dat die gewoon 20K is. Hoewel we er 1 hebben staan die lichter is dan de rest en behoorlijk kromquote:Op woensdag 10 november 2010 12:11 schreef CarbonC het volgende:
Stangen zijn er in vele maten en gewichten; meestal zijn ze tussen de 10 en 20 kg.
De enige manier om zeker te weten wat een stang weegt is door een keer met en zonder die stang op een weegschaal te gaan staan (dus niet de stang op de weegschaal leggen).
Zodat je een constante toevoer van eiwitten hebt, over de hele dag. Ik ga 1 x per dag naar het toilet voor 'nummer 2'. Je verbruikt toch ook meer energie? dus heb je ook meer eten nodigquote:Op woensdag 10 november 2010 12:26 schreef rooneyelst het volgende:
Weet je wat ik me nou afvraag bij al die bodybuilders die 6 keer per dag eten: moeten die nou niet de hele dag schijten. Ik eet gewoon normaal en ik ben al redelijk vaak op het toilet te vinden maar als je zo vaak eet!
Vroeg het mij gewoon eens af.
quote:Op woensdag 10 november 2010 12:37 schreef Diabox het volgende:
Ik kak 3x per dag, vind het echt schijtirritant.
Je schijt uit wat je niet opneemt, en die troep zit juist meer in de gewone voeding.quote:Op woensdag 10 november 2010 12:26 schreef rooneyelst het volgende:
Weet je wat ik me nou afvraag bij al die bodybuilders die 6 keer per dag eten: moeten die nou niet de hele dag schijten. Ik eet gewoon normaal en ik ben al redelijk vaak op het toilet te vinden maar als je zo vaak eet!
Vroeg het mij gewoon eens af.
hij zat het voornamelijk eten voor de eiwitten hequote:Op woensdag 10 november 2010 15:51 schreef rooneyelst het volgende:
Maar zag die jay cutler bij holland sport vertellen hoe hij 20+ eieren naar binnen werkt en ik dacht DAMN dat moet toch ergens heen haha..maar dat wordt dus gewoon opgenomen door al die spiermassa?
Jij trainde toch ook met kettlebells, of was dat iemand anders?quote:Op dinsdag 9 november 2010 19:23 schreef McGilles het volgende:
[..]
Ik trainde dan ook niet voor m'n uiterlijk maar puur voor de kracht. Gehele training was in de trend van maximaal presteren. Kon mij ook niet echt boeien hoeveel ik woog, als ik maar zwaar kon tillen
bij ons liggen ze vrij voor de grijp. opzich niet raar dat ze bij jou aan de ketting liggen. het is nogal blessure als je niet weet wat je doet. en daarbij nogal link als je hem uit je handen laat kletteren :pquote:Op woensdag 10 november 2010 19:03 schreef fathank het volgende:
Kettlebells hebben ze tegenwoordig ook bij onze gym. Alleen liggen ze aan de ketting. Moet je je inschrijven bij een of andere personal trainer beunhaas á heel veel euri's per uur. Dikke doei
.
Een goedkope oplossing is om een power rack te kopen (voor de grote spiergroepen) maar ik geloof dat jij niet zo veel ambitie hebt om massa aan te zetten. In ieder geval, een goedkoop rack kun je krijgen op www.powercage.nl. Zelfs met alleen een olympic barbell (19.5 kg) zou je thuis veel oefeningen kunnen doen.quote:Op woensdag 10 november 2010 00:52 schreef caroline88 het volgende:
[..]
Uh ok. Ben niet zo pittig - veel te laat voor een early bird.
Ik zal mijn cc maar thuislaten morgen want ben in de stemming om de hele toko leeg te kopen. Verrek van de spierpijn. En geloof het of niet maar dat heb ik dus van veel te weinig bewegen
Ik heb een massa ambities hoorquote:Op woensdag 10 november 2010 20:48 schreef Mendeljev het volgende:
Een goedkope oplossing is om een power rack te kopen (voor de grote spiergroepen) maar ik geloof dat jij niet zo veel ambitie hebt om massa aan te zetten. In ieder geval, een goedkoop rack kun je krijgen op www.powercage.nl. Zelfs met alleen een olympic barbell (19.5 kg) zou je thuis veel oefeningen kunnen doen.
Klopt inderdaad, heb ze hier naast mij liggen.quote:Op woensdag 10 november 2010 18:16 schreef 16meter het volgende:
[..]
Jij trainde toch ook met kettlebells, of was dat iemand anders?
Als je alleen met een stang wilt trainen dan zijn de drie grote en meest bekende oefeningen squat, benchpress en deadlift. De squat in correcte vorm heeft de meeste focus op de benen(afhankelijk van de vorm ook op de billen), de benchpress voor de borst (met als ondersteuning de buik, armen en schouders) en de deadlift voor de rug alhoewel de laatste oefening erg blessuregevoelig is als je extra gewicht toevoegt. Alleen de buik trainen gaat beter met sit-ups.quote:Op woensdag 10 november 2010 22:33 schreef caroline88 het volgende:
[..]
Ik heb een massa ambities hoorMassa of geen massa, ik dacht dat je als vrouw weinig te kiezen had. Als je zoals ik natural wil trainen. Ik wil best 20 eieren per dag eten maar ik ga geen hormoonpillen of zoiets slikken.
Mijn huivering om jouw goede tip, waarvoor dank, meteen op te volgen is de volgende: hoe kan ik met een olympic barbell op de schouders mijn benen, billen, buik goed trainen? Omdat mijn armen zeker nog niet sterk zijn zoek ik naar een goede oplossing om benen etc te trainen zonder in diezelfde oefening mijn armen te moeten belasten.
Met voluit correct met regelmaat hard trainen en veel goede voeding kom je een heel eind.quote:Op woensdag 10 november 2010 22:33 schreef caroline88 het volgende:
[..]
Ik heb een massa ambities hoorMassa of geen massa, ik dacht dat je als vrouw weinig te kiezen had. Als je zoals ik natural wil trainen. Ik wil best 20 eieren per dag eten maar ik ga geen hormoonpillen of zoiets slikken.
Mijn huivering om jouw goede tip, waarvoor dank, meteen op te volgen is de volgende: hoe kan ik met een olympic barbell op de schouders mijn benen, billen, buik goed trainen? Omdat mijn armen zeker nog niet sterk zijn zoek ik naar een goede oplossing om benen etc te trainen zonder in diezelfde oefening mijn armen te moeten belasten.
Ongeveer 1,5 uur van te voren eten en dan wanneer je klaar bent mooi thuis weer eten, dat is het bestquote:Op donderdag 11 november 2010 00:36 schreef Rijstkoker het volgende:
Is het beter om te eten voor het sporten of erna? Ikzelf eet altijd voordat ik ga trainen maar nu zegt een maat van mij dat het beter is om het erna te doen.
Je moet de hele dag door vreten lol.quote:Op donderdag 11 november 2010 00:36 schreef Rijstkoker het volgende:
Is het beter om te eten voor het sporten of erna? Ikzelf eet altijd voordat ik ga trainen maar nu zegt een maat van mij dat het beter is om het erna te doen.
Ik bedoelde eigenlijk avondetenquote:Op donderdag 11 november 2010 00:56 schreef Diabox het volgende:
[..]
Je moet de hele dag door vreten lol.
Ervoor, mits je tijd hebt om je eten te laten zakken, erna mocht dit niet mogelijk zijn.quote:Op donderdag 11 november 2010 01:07 schreef Rijstkoker het volgende:
[..]
Ik bedoelde eigenlijk avondeten
Is ervoor en erna ook goed?quote:Op donderdag 11 november 2010 01:11 schreef McGilles het volgende:
[..]
Ervoor, mits je tijd hebt om je eten te laten zakken, erna mocht dit niet mogelijk zijn.
Dus je bent niet aan de pil?quote:Op woensdag 10 november 2010 22:33 schreef caroline88 het volgende:
[..]
maar ik ga geen hormoonpillen of zoiets slikken.
waar THE FUCk gaat dit filmpje echt over. Hulk Hogan ook echt... het enige leuke aan hulk hogan, is zn dochterquote:Op donderdag 11 november 2010 13:17 schreef Waterpistoolheldin het volgende:
[..]
Dus je bent niet aan de pil?
De pil is ook gewoon een hormoon, het is alleen niet anabool.
Anabool is niets meer dan spieropbouwend, het overgestelde van katabool (bv alcohol).
--
Misschien is Bigger, stronger, faster een leuke, toepasselijke docu voor mensen die hem nog niet kennen.
Alleen al omdat het altijd veel discussies oproept, en das leuk
--
Heeft die pipo (met zijn vriendin die álles van voeding wist) niet weer gepost, of heb ik het gemist?
Er zijn ook lichtere en kortere barbells dan olympische. Ik heb een tijd getraind in een gym met Technogym barbells en die waren 10kg en konden tot 190kg belast worden. Meer dan genoeg voor veruit de meeste mensen. Een kortere barbell is ook handig als je niet zo'n grote trainingsruimte hebt. Met een barbell (om het even welke) kun je goed squatten en lunges doen: beide erg goed voor je benen en billen.quote:Op woensdag 10 november 2010 22:33 schreef caroline88 het volgende:
[..]
dat zijn ook echt vragen die ie zelf ook 100 x per week hoort iddquote:Op donderdag 11 november 2010 17:33 schreef 16meter het volgende:
Cutler was ff bij Holland Sport zag ik... wel jammer van de standaard vraagjes.
"What did you do to get this big" "What is your secret" blabla..
Hadden ze wel een uitgebreider en interessanter item van kunnen maken.
de dames waren wel onder de indruk van Jay iig
of; do you still get an erection when you wifey wants to pound?quote:Op donderdag 11 november 2010 17:38 schreef Diabox het volgende:
Hij kon hem beter vragen: How did your cycle look like in preparation for the Olympia. Lijkt me veel interessanter als ie er antwoord op zou geven.
Coleman zei ook dat de domste vraag die hij naar zijn hoofd geslingerd krijgt de vraag is of hij traint. Ik kan me wel voorstellen dat je dan op een gegeven moment wel beu bent om nog serieus overal op in te gaan.quote:Op donderdag 11 november 2010 17:35 schreef ukga het volgende:
[..]
dat zijn ook echt vragen die ie zelf ook 100 x per week hoort idd
Als ik je nog iets mag aanradenquote:Op donderdag 11 november 2010 19:47 schreef ukga het volgende:
Zo maar ff nieuwe pot eiwitten bestellen. Ik wil op aanraden van sommige uit vorige bbtopic de whey perfection van bodyenfitshop proberen. welke smaken zijn goed te doen?
http://www.bodyenfitshop.(...)tion/whey-perfection
oke, maar deze zijn niet goedkoper en bevatten ent zo veel procent eiwitte...quote:Op vrijdag 12 november 2010 00:01 schreef McGilles het volgende:
[..]
Als ik je nog iets mag aanraden
Dan deze 2:
http://www.powersupplemen(...)8f6b1bf02a840300b1de
http://www.bardolino.nl/store/complete-whey-protein.html
Beide ben ik zeer over te spreken.
Over het algemeen ben ik wel fan van vanille of banaan, maar dat ligt puur aan het merk, want heb vaak zat wat mindere vanille of banaanshakes in huis gehad.
ja die had ik voorheen ook altijd coocki and cream. maarja, nu maar eens wat meer kopen voor goedkoperquote:Op vrijdag 12 november 2010 00:23 schreef Diabox het volgende:
http://www.xxlnutrition.nl/whey-isolaat/xxl-nutrition
Deze gebruik ik rondom training en bij het ontbijt.
Edit:
Die van powersupplements bevat sowieso meer eiwit per 100gr dan die die jij linkte. Andere link heb ik niet bekeken overigens.
Sowieso niet gelijk in eiwitpercentage en ook niet zelfde soort eiwittenquote:Op vrijdag 12 november 2010 00:23 schreef ukga het volgende:
[..]
oke, maar deze zijn niet goedkoper en bevatten ent zo veel procent eiwitte...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |